quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dan zouden ze de wegen daarheen ook weleens aan mogen passen, wat een drama!
Een contract waarmee je races mag organiseren is toch standaard voor meerdere jaren.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:14 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag, als ze echt willen. Heineken kan eventueel wel meehelpen, die zitten al in de F1 en naamgever van diverse races. Jumbo allicht met hun Max sponsoring. Maar je wilt het ook niet een éénmalig evenement laten worden, dus moeten ook meerdere Jaren commited zijn.
Maar de TT van Assen is toch iets totaal andersquote:
En waarom zouden ze niet aan motorsport meebetalen maar worden er wel massa's geld gepompt in betaald voetbal?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:14 schreef franklop het volgende:
[..]
Omdat daar grote sponsoren voor nodig zijn. Het rijk zal daar niet aan meebetalen.
Dit denk ik dus ook. Verstappen Junior heeft aardig wat nieuwe interesse in F1 veroorzaakt en ik denk dat men best geïnteresseerd is in het maximale daar uit te gaan halen ;pquote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vriend. Kijk eens naar welke bedrijven de hoofdsponsoren zijn van de F1. 2 daar tussen zijn NL's bekendste bedrijven. En 1 daarvan geeft als naam sponsor al 5 buitenlandse GP's op de huidige kalender.
Daarbij hebben we een coureur met internationale uitstraling die bij een van de topteams zit.
I don't think 'zhe money' will be an issue.
not gonna happenquote:Op vrijdag 26 januari 2018 15:25 schreef Resistor het volgende:
[..]
Maar de TT van Assen is toch iets totaal anders
Maar verder wel leuk voor ze, nu 2x per jaar iets leuks in Assen.
Nog los van het feit dat Spa een exclusiviteitsdeal heeft voor de F1 in de Benelux.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 15:42 schreef VEM2012 het volgende:
Ik verwacht niet dat er een race gaat komen. Spa staat op de kalender omdat de coureurs dat heel graag willen en ze daarom een goede deal hebben gekregen. De Nürburgring is al afgehaakt vanwege de kosten. Hockenheimring hangt aan een zijden draadje vanwege de kosten.
Hoe het dan in Nederland financieel wel haalbaar zou zijn ontgaat mij.
Shell, Heineken. Ik denk dat het geld nog wel een keer oplosbaar is. Ik denk eerder dat de exclusiviteit van Spa de boel gaat opbreken.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:15 schreef jpjedi het volgende:
Geen idee wat ze daar in hun kop halen maar het F1 circus binnen halen is een utopie, dat is niet met enkele sponsoren te betalen. Daar moet flink overheids geld bij en dat blijft lastig in Nederland (terecht). Er zijn al zoveel grote circuits (Korea, India, div Eur) die de handoek in de ring hebben gegooid dat ik geen idee heb hoe dat in NL van de grond moet komen. We hebben het over 30+ mln per jaar, met een meerjarig commitment.
https://www.forbes.com/si(...)-hosting-an-f1-race/
Leuke woordspeling, maximalequote:Op vrijdag 26 januari 2018 15:49 schreef Maharajah het volgende:
[..]
Dit denk ik dus ook. Verstappen Junior heeft aardig wat nieuwe interesse in F1 veroorzaakt en ik denk dat men best geïnteresseerd is in het maximale daar uit te gaan halen ;p
Die geven allen aan zoals de ING dat ze internationale doelgroepen hebben en geen nationale belangen. Marktaandeel lokaal is al erg groot en kent geen significant groeipotentieel dat die investeringen kan verantwoorden. Enkel Jumbo heeft nationaal belang maar is niet van dezelfde categorie.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Shell, Heineken. Ik denk dat het geld nog wel een keer oplosbaar is. Ik denk eerder dat de exclusiviteit van Spa de boel gaat opbreken.
komt ook een ijs(hockey)baan , dan is er (bijna) iedere week wat leuksquote:Op vrijdag 26 januari 2018 15:25 schreef Resistor het volgende:
[..]
Maar de TT van Assen is toch iets totaal anders
Maar verder wel leuk voor ze, nu 2x per jaar iets leuks in Assen.
Volgens mij levert zo'n race ook heel veel inkomsten op en dan hebben we het nog niet eens over goodwillquote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:09 schreef franklop het volgende:
[..]
Omdat er ook betaald moet worden om de race zelf binnen te halen.
Dat gaat om een veelvoud van 1 of 2 miljoen euro. De licentie voor het circuit zelf is nog het 'makkelijkste' als je al een circuit hebt.
Dit soort prestigieuze sportevenementen lijken me nou juist wel een goed doel voor subsidie.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind het prima, mits privaat gefinancierd, zonder subsidies dus
Vergeet ook niet dat dit een mondiale sport is waar Nederland voor het eerst kan gaan uitblinken, ik zie het als een investering.quote:Op zaterdag 27 januari 2018 18:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit soort prestigieuze sportevenementen lijken me nou juist wel een goed doel voor subsidie.
In monaco wordt tijdens een raceweekend minder fijnstof gemeten dan tijdens een willekeurig ander weekend.quote:Op zaterdag 27 januari 2018 19:42 schreef AchJa het volgende:
F1 in Nederland? De milieu- en geluidsoverlasthippies raken al in de war als ze het lezen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |