abonnement Unibet Coolblue
pi_176702843
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

pi_176702899
Het ging over rollen behang voor verschillende peuters.
pi_176703006
Aah Cho, dat is dan wel weer heel schattig O+
pi_176703864
Wat knap dat hij dat kon verwoorden, Cholula!
  dinsdag 23 januari 2018 @ 21:40:24 #5
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176704238
Awww Cho wat lief :)

Sterkte voor de mama’s en kindjes met drama... het is een faaaase hopelijk! :*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_176705718
Wat zouden jullie doen?
Mijn ouders willen morgen met Mini-Me naar de dierentuin. Ze is nu ruim 2,5 en mijn ouders passen wel vaker op of gaan met haar een stukje wandelen maar zoiets "groots" als de dierentuin hebben ze nog niet eerder met haar gedaan.

En nu spookt er van alles door mijn hoofd. "Wat als ze verschoond moet worden? Of naar huis wil? Moe is? Naar mama wil? Moet huilen?" :'( :'(

Stel ik me aan? Of zal ik het nog maar even uitstellen? Meegaan is geen optie want ik heb morgen een afspraak.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 22:32:29 #7
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176705911
Leuk toch? Als het normaal wel goed gaat als zij oppassen, zal het nu ook wel lukken ^O^
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_176706885
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 21:27 schreef Hupje het volgende:
Wat knap dat hij dat kon verwoorden, Cholula!
Het is vooral napraten. Hij heeft de neiging om bij vermoeidheid en de bijbehorende boosheid dingen door de kamer te strepen. We vragen hem dan om te komen knuffelen in plaats van dingen stuk te maken. Mijn goede voornemen was minder "niet" te gebruiken en soms lukt dat redelijk.
pi_176706939
Kunnen je ouders haar verschonen, QB? Als ze dat kunnen, dan zou ik haar lekker naar de dierentuin laten gaan.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 23:05:05 #10
409579 LuDann
All the way
pi_176706984
Heel lief Cho. O+

Ik zou er niet zo´n probleem mee hebben Q_B, ik denk dat ze op deze leeftijd een heel leuke dag kan hebben bij mensen met wie ze vertrouwd is.
pi_176708299
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 23:03 schreef Cholula het volgende:
Kunnen je ouders haar verschonen, QB? Als ze dat kunnen, dan zou ik haar lekker naar de dierentuin laten gaan.
Ja dat hebben ze eigenlijk nog nooit gedaan. Maar ik heb luierbroekjes dus echt veel.fout kan je daar niet aan doen.
  woensdag 24 januari 2018 @ 07:12:51 #12
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_176710072
Dan zie ik echt het probleem niet. Ze vindt het vast heel leuk. En met 2,5 praat ze wellicht al wel redelijk en kan ze het aangeven als er iets is?

Maar goed, mijn kinderen gaan al vanaf dat ze 4 maanden zijn met opa en oma mee naar de Efteling 😉
pi_176710180
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 22:26 schreef Quickie_Brat het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Mijn ouders willen morgen met Mini-Me naar de dierentuin. Ze is nu ruim 2,5 en mijn ouders passen wel vaker op of gaan met haar een stukje wandelen maar zoiets "groots" als de dierentuin hebben ze nog niet eerder met haar gedaan.

En nu spookt er van alles door mijn hoofd. "Wat als ze verschoond moet worden? Of naar huis wil? Moe is? Naar mama wil? Moet huilen?" :'( :'(

Stel ik me aan? Of zal ik het nog maar even uitstellen? Meegaan is geen optie want ik heb morgen een afspraak.
Gewoon laten gaan! Ze is 2.5 dus het is niet dat ze nog baby is. Ze kan zelf wel dingen aan geven. Als ze huilt geven opa en oma echt wel knuffels, als ze valt een kusje, en bij een vieze luier gaat het echt wel goed.
Op die leeftijd ging Teun mee naar een weekendje Limburg met opa en oma. Jan was toen ruim 3 en Teun net 2
pi_176710208
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 07:12 schreef mousemicky het volgende:
Dan zie ik echt het probleem niet. Ze vindt het vast heel leuk. En met 2,5 praat ze wellicht al wel redelijk en kan ze het aangeven als er iets is?

Maar goed, mijn kinderen gaan al vanaf dat ze 4 maanden zijn met opa en oma mee naar de Efteling 😉
bij mij logeerden ze al met 2 maanden bij opa en oma dus ik ben ook wat makkelijker. Alleen zwemmen zat een verbod op aangezien de heren nogal een eigen plan trekken.
Opa en oma gingen vorige jaar ook met ze naar de Julianatoren. Hoorde ik ook dingen dat ik dacht okéee zou ik anders doen maar ze kwamen blij thuis
pi_176711173
Quickie, ik zou je ouders dan nog wel vertellen dat ze de luierbroekjes aan de zijkant open kunnen scheuren bij poepluier, dat weten ze waarschijnlijk niet. En ze verder lekker laten gaan, gaat misschien niet helemaal zoals het met jou zou gaan, maar ze komt vast helemaal blij en moe terug en dat is het belangrijkst.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176711549
Je ouders hebben genoeg luiers verschoond in het verleden lijkt mij ;)

Ik wil met Pasen 1 nachtje naar Den Haag met B. Lekker met zijn 2tjes. Iemand tips voor hotel, eten en activiteiten? (Naast het kinderboeken museum en het strand)

En ik zit weer op de rioolmannen te wachten. Het lijkt hier sinds zaterdag wel een beerput. Gek word ik ervan. Ik weet nu ook hoe het opgelost moet worden, er zit een boorgat in het riool recht onder onze bank. Dat is afgedekt met een stukje buis maar niet vastgelijmd of zo. Dus daar komt lucht langs. Ik ging er vanuit dat ze het vorige week hadden gelijmd....niet dus. 'Ja maar mevrouw dat had u niet gevraagd'.
pi_176711701
En misschien goed om je te bedenken ze hebben jou ook groot gebracht tot wie je bent. Het komt echt wel goed.
pi_176711764
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:51 schreef Goitske het volgende:
En misschien goed om je te bedenken ze hebben jou ook groot gebracht tot wie je bent. Het komt echt wel goed.
Toen mijn moeder voor het eerst een hele dag op B paste vroeg ik 'Gaat dat lukken mam?' zei ze 'Jij leeft ook nog toch?' _O-
pi_176712012
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:55 schreef exode het volgende:

[..]

Toen mijn moeder voor het eerst een hele dag op B paste vroeg ik 'Gaat dat lukken mam?' zei ze 'Jij leeft ook nog toch?' _O-
_O-
pi_176712020
OK ze gaat met ze mee. Ze halen haar zo op.
Mooie les in loslaten dit... ;(
pi_176712043
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:55 schreef exode het volgende:

[..]

Toen mijn moeder voor het eerst een hele dag op B paste vroeg ik 'Gaat dat lukken mam?' zei ze 'Jij leeft ook nog toch?' _O-
goh mijn schoonmoeder zei precies het zelfde _O-
  woensdag 24 januari 2018 @ 15:57:09 #22
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_176718379
Quickie, gaat ze vast leuk vinden :Y
Exode wat een drama met dat riool bij jullie! Hopelijk wordt het nu echt goed gefixt!

Vanochtend met beide jochies bij Monkeytown geweest. Was leuk!
Tis alleen lastig dat Vv liever met alle losse grote blokken een grote 'vulkaan' 'bouwt' en de andere kindjes liever een nette opgestapelde muur bouwen.. die dan dus weer door Vv ritueel wordt gesloopt als aanvulling voor zijn vulkaan... met huilende kindjes als gevolg... die ook nog eens van boosheid blokken naar het hoofd van Vv gaan gooien.. :X :')
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_176718789
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:43 schreef exode het volgende:
Ik wil met Pasen 1 nachtje naar Den Haag met B. Lekker met zijn 2tjes. Iemand tips voor hotel, eten en activiteiten? (Naast het kinderboeken museum en het strand)
Wij zijn vorig weekend met O naar Sealife Scheveningen geweest, vond hij wel erg leuk! Is alleen wel erg prijzig voor dat uurtje dat je binnen bent. Op een dikke tien minuten lopen vanaf het Kinderboekenmuseum zit een leuke grote speeltuin in het Haagse Bos. En Madurodam is ook nog een optie (zit ook aan lijn 9 dacht ik).

Ik zou zorgen dat je een hotel neemt in de buurt van tram 1 of 9. Die gaan naar Scheveningen en Centraal station (voor het Kinderboekenmuseum).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176731154
Heeft ze het leuk gehad, Q_B?

Leuk dat je zoiets doet, exode!

c_/ na de derde nacht waarin ik door zieke J niet langer aaneengesloten kon slapen dan anderhalf uur ben ik wel gaar. Zojuist oppas geregeld voor vandaag, op naar het werk :O
pi_176732388
Mochten jullie nog een uitje zoeken met peuter, ons riool wordt vandaag opgegraven en vervangen. B verheugt zich er enorm op want: graafmachines en poep.

Wij hebben in de uitbouw een toilet en de keuken en het riool gaat via de achtertuin naar de kruipruimte van het huis. En die grens tuin-huis is niet goed. Sterker nog daar gaat niets doorheen. Dat riool is nogal slecht aangelegd dus moet geheel vervangen worden. In de voortuin loopt het niet goed weg naar het gemeenteriool wat op termijn ook problemen gaat geven. Kortom het wordt een hele happening vandaag. Plassen kan bij de buren.
Het enige riool wat blijft is wat in de kruipruimte hangt cq ligt.

Hupje, ja heb er ook veel zin in. We gaan met Pasen, mijn vrouw is dan in Londen met haar moeder en zus. Dus ik wilde wat leuks gaan doen met B.
pi_176734996
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 06:03 schreef Hupje het volgende:
Heeft ze het leuk gehad, Q_B?

Leuk dat je zoiets doet, exode!

c_/ na de derde nacht waarin ik door zieke J niet langer aaneengesloten kon slapen dan anderhalf uur ben ik wel gaar. Zojuist oppas geregeld voor vandaag, op naar het werk :O
Jaaa ze heeft zich goed vermaakt. En alles is (uiteraard) goed gegaan. 😁
pi_176735006
Sterkte Hupje, veel koffie maar?
pi_176735059
Peuterspeelzaal is weer even kl**** nu. Nu voor de tweede keer eerder opgehaald in verband met ontroostbaar huilen. De vorige keer kwam t door een kort nachtje slapen vooraf en nu was haar lievelingsjuffie er niet. Het nadeel is dan dat ze de volgende keer niet meer wil. Ik blijf er de volgende keer maar weer ff bij denk ik. :{
pi_176738649
Lukt het niet om haar af te leiden als ze verdrietig is daar? Op schoot bij een leidster even een boekje lezen? Spelletje doen? Op die leeftijd zijn dat toch vaak de makkelijkere trucjes om een kind weer even uit die emotie te halen. Erbij blijven wordt vaak afgeraden, omdat je het probleem er niet mee oplost. Het gaat er juist om dat ze eraan went dat jij er niet bij bent. Wel sneu hoor, als het zo gaat.

Kijken jullie De Luizenmoeder? Ik had deze week echt precies zo'n momentje met de juf van I die ze heeft/krijgt op de basisschool. Dat is ook een beetje een type van hupsakee, recht voor z'n raap, zoals die juf in de serie. I had wat moeite met afscheid nemen van me bij haar wenochtend en ik was de laatste ouder in het lokaal. Toen deed de juf ook zo: "Zooo, gaat I ook afscheid nemen? Oh, is het een beetje moeilijk? Nou ja, doe toch maar wel, priiiiima, nou daaahaaag." En ik werd binnen een halve seconde eruit gebonjourd. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176739136

Ik vind haar personage erg leuk.
pi_176739497
Niet direct een klacht maar deze peuter is echt zo veranderd in de tijd dat ik stage heb gelopen. Ik ben dus vijf maanden lang van maandag tot vrijdag van 7 tot half 7 weg geweest van huis. ;(

Nu ben ik twee weken vrij en is dit mijn tweede volledige dag (alleen) met hem.

Sjeeeeeeesus. _O- Ben heel de dag boekjes terug in elkaar aan het plakken, kussens weer terug aan het leggen, drinken opdweilen, aan het leren zijn speelgoed niet door de woonkamer te smijten, sokken opnieuw aan aan het trekken, inhoud van lades opnieuw op aan het ruimen, alle decoratie wordt overal naartoe verplaatst, dieren en spullen worden in mijn schoenen gegooid en momenteel ligt hij in de achterkamer op de grond heel random nee te schreeuwen. *O*

Wat een werk joh ineens. Hij is echt tien keer drukker en behendiger dan voorheen. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2018 16:32:28 ]
pi_176739882
Ik vind het belangrijk dat ik pas wegga als het voor haar veilig voelt en ok is. Dat hebben we zorgvuldig opgebouwd en daar.voelden we ons allebei prettig bij. Ik geloof niet zo in afleiden of trucjes toepassen. Ik wil dat zij zich er 100% op haar gemak.voelt. Ik wil niet haar grenzen overschrijden. Er is verder ook geen druk of haast dus daar is wat mij betreft alle ruimte en tijd voor.
pi_176740848
Franny _O- _O- _O-
Wij kijken ook hoor, hilarisch! B gaat over 2 weken wennen en hij zei gisteren dat hij het wel spannend vindt. Hij krijgt op school een 'maatje' of zoals hij het noemt een 'helper'. Hij wil niet dat het een meisje is en ik weet dat de jongens in zijn klas in de minderheid zijn dus het zal mij benieuwen. Ik breng hem de eerste keren dus ben erg benieuwd hoe ik dat ook ga vinden.

Vandaag had mijn vrouw een exit gesprek op het KDV. Ze zullen niet snel zeggen dat je een kutkind hebt neem ik aan maar het was allemaal lyrisch O+ Hij is altijd zo vrolijk en sociaal en erg toe aan school. Ben zo trots op ons kleine aapje.
pi_176741018
quote:
2s.gif Op donderdag 25 januari 2018 14:44 schreef Franny_G het volgende:
Lukt het niet om haar af te leiden als ze verdrietig is daar? Op schoot bij een leidster even een boekje lezen? Spelletje doen? Op die leeftijd zijn dat toch vaak de makkelijkere trucjes om een kind weer even uit die emotie te halen. Erbij blijven wordt vaak afgeraden, omdat je het probleem er niet mee oplost. Het gaat er juist om dat ze eraan went dat jij er niet bij bent. Wel sneu hoor, als het zo gaat.

Kijken jullie De Luizenmoeder? Ik had deze week echt precies zo'n momentje met de juf van I die ze heeft/krijgt op de basisschool. Dat is ook een beetje een type van hupsakee, recht voor z'n raap, zoals die juf in de serie. I had wat moeite met afscheid nemen van me bij haar wenochtend en ik was de laatste ouder in het lokaal. Toen deed de juf ook zo: "Zooo, gaat I ook afscheid nemen? Oh, is het een beetje moeilijk? Nou ja, doe toch maar wel, priiiiima, nou daaahaaag." En ik werd binnen een halve seconde eruit gebonjourd. _O- .
Ja, prima ook. :P

Ik ben best direct in dat soort dingen. Van aard, maar ook omdat er de rest van zijn leven ook weinig rekening gehouden gaat worden door opleidingen en werkgevers of concurrenten. Ben wel heel consequent en lief, maar ook duidelijk. En als er een mindere dag is bij de gastouder, gaat hij de volgende dag gewoon weer. Heb daar niet zo'n probleem mee. Huilen bij afscheid ook niet. Mama komt vanavond weer veel plezier dag hoor.

Heb een nichtje en twee neefjes die ontzettend worden beschermd voor prikkels, en die zijn eenkennig als wat. De eerste drie kwartier in een nieuwe situatie zijn ze zo goed als niet aanspreekbaar. Zal deels karakter zijn, maar dat overbeschermende werkt ook niet mee als ze straks ooit eens zelfstandig de grote boze buitenwereld in moeten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2018 16:55:17 ]
pi_176741042
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 15:39 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ik vind het belangrijk dat ik pas wegga als het voor haar veilig voelt en ok is. Dat hebben we zorgvuldig opgebouwd en daar.voelden we ons allebei prettig bij. Ik geloof niet zo in afleiden of trucjes toepassen. Ik wil dat zij zich er 100% op haar gemak.voelt. Ik wil niet haar grenzen overschrijden. Er is verder ook geen druk of haast dus daar is wat mij betreft alle ruimte en tijd voor.
Prima natuurlijk. Maar ik vraag me af of het mogelijk is voor een kind om zich op zo'n plek, en in de interactie met anderen, altijd 100% op z'n gemak te voelen. In het sociale verkeer zullen er nog best wat moeilijke momenten kunnen zijn, samen spelen, met vreemde kinderen en volwassenen om leren gaan. Hoort dat niet een beetje bij opgroeien en dingen leren? Het is voor mij wel zoeken soms ook naar de balans daarin hoor. Gisteren stond ik na dat afscheid ook met buikpijn op het schoolplein. Maar ze had het gelukkig heel leuk gehad.

Nou exode, ik vind het ook allemaal best heftig weer. Op het kdv ging het allemaal zo goed en was het zo vertrouwd. Ik had ook precies zo'n exitgesprek. Maar nu op school is het weer helemaal opnieuw onze (haar) weg leren vinden. Al vind ik het wel heel fijn dat I door het kdv wel al erg gewend is aan een bepaalde structuur en ook veel geleerd heeft daar voor haar sociale ontwikkeling.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176744550
Als ik zou wachten tot O zich fijn voelt op het kdv dan kom ik daar nooit meer weg :D en zodra wij uit het zocht zijn is alles prima en eind van de dag wil hij nooit mee naar huis. Maar desondanks zit dat eenkennige er hier ook gewoon in, met kerst als extreme uitschieter (letterlijk een uur gehuild/geplakt toen we bij de (kleine) schoonfamilie waren). Zaterdag gaat hij voor het eerst (sinds 2 jaar) weer naar m'n jongste zus. We hebben al afgesproken dat het afleveren en gelijk weer vertrekken is, en dat ze een koekje klaar moet hebben liggen om hem te paaien :')

Is het goed gegaan met de klus exode? Of is het een meerdaagse?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176746119
Hoeveel uren zijn jullie peuters wakker? A. slaapt best veel nog, en ik vroeg me af of 't niet vreemd is. Ik klaag uiteraard niet :P maar wat is normaal? Alex is gemiddeld 8/9u wakker per dag. Soms 10.

Ohja, hij is 2jr4mnd
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_176746218
M heeft nooit heel veel geslapen overdag. Denk dat ze op het moment gemiddeld 12u wakker is? 7u wakker, tegen half 8 ‘s avonds naar bed, 8u in slaap? Overdag soms wel en soms niet slapen, vaak een uur ongeveer, een enkele keer twee uur.
pi_176746289
Oh dat zit er dichtbij :) tenminste, bij de 10 :P

Overdag is hier vaak nog een hele lange slaap nodig, maar daardoor wordt de nachtslaap een beetje onhandig als we er op tijd uit moeten. Misschien eens iets proberen te switchen, wat korter overdag en dan hopelijk wat eerder erin 's avonds.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_176746468
F is ook een slaapkop hoor. Hij slaapt (grofweg) van 7 tot half 7, en doet nog een middagslaap van ruim 2 uur :Z Hij is 2j 5m
pi_176746469
Pfoeh ja Franny, het is een hele andere wereld weer denk ik. B is sociaal en legt makkelijk contact maar pas nadat hij ontdooit is. Op het KDV duurde dat een paar weken. Dus spannend vind ik het....
I heeft het naar haar zin? Fijn! Ze is nu nog aan het wennen toch?

Flying, ze zijn nog niet klaar. Achtertuin is wel klaar, morgen gaan ze verder in de voortuin. Helaas volgen de buizen niet netjes het pad maar ligt onze halve voortuin open nu. Achtertuin bleek een zooitje te zijn. Rare buizen en verbindingen. Kortom gezeik (hihi).
pi_176746574
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:17 schreef pinquit het volgende:
Hoeveel uren zijn jullie peuters wakker? A. slaapt best veel nog, en ik vroeg me af of 't niet vreemd is. Ik klaag uiteraard niet :P maar wat is normaal? Alex is gemiddeld 8/9u wakker per dag. Soms 10.

Ohja, hij is 2jr4mnd
W. Slaapt ook nog best veel hoor. Meestal 11 uur ‘s nachts (van 20:00 tot 7:00) en dan smiddags vaak nog 2 tot 3 uur...
pi_176746781
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:26 schreef pinquit het volgende:
Oh dat zit er dichtbij :) tenminste, bij de 10 :P

Overdag is hier vaak nog een hele lange slaap nodig, maar daardoor wordt de nachtslaap een beetje onhandig als we er op tijd uit moeten. Misschien eens iets proberen te switchen, wat korter overdag en dan hopelijk wat eerder erin 's avonds.
Melba deed ook nog heel lang een lange dut overdag. Maar ineens was t over en ging hij 11-12 uur slapen in de nacht. Dus sinds 2j9mnd zo’n beetje is hij 12-13u wakker per dag.
Kwak
pi_176746946
Overigens hoor ik hem du moment in de badkamer met bekers water klooien }:|

Ritme is wat verspuckt doordat jij zichzelf nu steeds om acht uur/half negen wakker poept...
Kwak
  donderdag 25 januari 2018 @ 21:55:11 #45
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176746970
N slaapt zo'n 12 uur per dag ongeveer. Als ze geen middagdut doet, is ze wakker van 8 tot 20 uur, en als ze wel een middagdut doet, slaapt ze van 22.00 tot 8 en 's middags nog 2 uur.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_176750150
O ligt vooral heel lang in bed. Van 19:30 tot 9:00 ongeveer, en van 13:00 tot 15:30. Maar daarvan speelt hij ook een groot deel, en hij wil s ochtends bijvoorbeeld nooit z'n bed uit terwijl hij wel al om 7 uur wakker is meestal. En s nachts en bij het naar bed gaan speelt hij ook vaak nog een uurtje. Netto dus zo'n 12 uur wakker/slapen. En op en drukke dag buitenshuis skippen we de middagslaap en wordt dat een kort dutje in de auto op de terugweg meestal.

Klinkt shit exode! En ook nog eens dure shit. Kunnen jullie dit op een verzekering of de verkopers verhalen?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176750193
Wolk slaapt zo'n 15 uur per dag ongeveer, maar meestal in de nacht. Dus van 19 tot 10. Dutjes zijn heel wisselend, soms doet ze er nog wel 1 maar inslapen is die avond meestal moeizaam en gebeurt pas laat (21-22 uur). Liever geen dutje dus. :')

Ik heb het hier over mijn vrije dag dus hè, jammer genoeg voor haar moet ze er op mijn werkdagen toch echt uiterlijk 7:45 uit. Dan slaapt ze meestal wel op het KDV een uur.
pi_176750471
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:26 schreef pinquit het volgende:
Oh dat zit er dichtbij :) tenminste, bij de 10 :P

Overdag is hier vaak nog een hele lange slaap nodig, maar daardoor wordt de nachtslaap een beetje onhandig als we er op tijd uit moeten. Misschien eens iets proberen te switchen, wat korter overdag en dan hopelijk wat eerder erin 's avonds.
Ik ben hier de middagslaap ook aan het proberen te verkorten, omdat hij 's avonds zo laat pas slaap als hij 3 / 4 uur gedut heeft 's middags. Ik probeer hem subtiel te wekken na 2 uur slaap. Soms lukt dat, maar vaak blijft ie dan heel de middag hangen in zijn chagrijn. Het werkt wel voor 's avonds.

Peuter is ook vaak maar 9 uur wakker hoor. Baby zit daar nu al over heen geloof ik.
pi_176752616
Myrr, herkenbaar wat je schrijft, al ben ik niet veel dagen weg van huis, maar zo gaat het bij ons ook. Kussens van de bank mag bij ons, huisje bouwen noemt hij dat, en mag gerust voor een tijd zolang ik er niet op hoef te zitten (om boekje te lezen ofzo), dan bouwen we de bank weer op. Sokken uitdoen net zo, dan maar op blote voeten, zelf weten. Drinken staat zoveel mogelijk alleen op de eettafel, waar hij het kan pakken en weer terugzetten. Anders geheid op de vloer of nog erger, op het kleed/bank omdat hij het niet ziet staan. Lades zijn allemaal over de kop gehaald, vooral de lades met de houten puzzels. Dat moet ik nog eens reorganiseren maar het zit in een lade, dus je ziet het toch niet O-) Wat je kan loslaten, zou ik loslaten ;) helpt veel stress. En aan het einde van de dag valt het hier over het algemeen nog best mee met de troep.

Mijn man is gister voor het eerst met R. naar monkeytown geweest (wel eens eerder soortgelijke, maar die was kleiner). Was wel een succes. Wel wéér patat gegeten, zucht, maar goed.En bij de lidl in de wintersale nog mooie skijassen (voor volgend jaar en eentje voor als hij 6 is :') ) gekocht net als skibroek voor volgend jaar. Geweldig, want ze waren allemaal rond de 7 of 10 euro en dat voor lidl kwaliteit, huppaaa. :D Tip dus voor wie nog wat winterspul wil inkopen, gister ingegaan.

Luizenmoeder, prachtig, maar ook tenenkrommend en ik hoop dat het niet heel erg op de realiteit lijkt. Met die verjaardagsfeestjes en bij elkaar spelen, ik krijg de zenuwen :o Wel meteen even ingelezen hoe ik straks moet gaan kammen, want dat wordt aangeraden elke week ofzo te doen bij je kind thuis? Aan het begin van het schooljaar maar eens zo'n plastic en metalen kam aanschaffen haha.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 07:30:17 #50
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_176752683
Nee joh. Je eindigt echt niet met twee kinderen die jij ergens anders moet onderbrengen. Sowieso is spelen in het begin niet zo heel lang en ga je echt niet naar de sauna als er een speeldate is.
Je gaat naar de sauna en je fixt daar wat voor. Als dat bij een vriendinnetje kan prima, maar zo halfbakken is dat niet wat.

Ik heb V nog nooit zelf gekamd. Al helemaaaal niet elke week. Bij jeuk ga ik wel kijken :D .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_176753268
Flying het is strontvervelend! :D Money down the drain.

Verzekering helaas niet, die hebben wel alle onstopacties betaald maar het vervangen van valt niet onder de verzekering. De problemen begonnen een maand of 4 geleden en wij hebben nu precies 11 maanden de sleutel van het huis. Volgens onze buren hebben de vorige bewoners nooit een probleem met de riolering gehad. Het huis is volledig gerenoveerd door de vorige bewoonster maar de riolering is toen niet meegenomen. Het zichtbare deel in de kruipruimte is ook prima.

B slaapt elke nacht van 19:00 tot ongeveer 07:00, als wij moeten werken, maken we hem om 06:45 wakker, in het weekend wil het nog wel eens richting 08:00 gaan.
's Middags slaapt ie alleen op woensdag, na 2 dagen KDV achter elkaar, ik maak hem dan na een uur wel wakker anders is het 's avonds bal.

Kortom hij slaapt 12 uur per dag :)
pi_176754326
Hier slaapt F van 20.00 tot 6.45 maar dan moet hij in de middag maar 1 uur slapen. Nadeel is wel dat als je hem wakker maakt hij soms super chagerijnig is. Dat heeft hij van mij, geef ik eerlijk toe :P

Weekend meestel tot half acht in de ochtend.
pi_176764775
Mijn beebje slaapt in principe de klok rond. Meestal van 21 tot 9. Geen middagdutje meer. Ze is ruim 2,5.
pi_176765197
Lou gaat rond 20:30 naar bed en staat om 06:00 naast mn bed. Twee keer per nacht probeert ze ook tussen ons in te komen liggen en huilt dan het huis wakker als ik haar weer mee terug naar haar eigen kamer neem. Dus ze slaapt iets van.. 8 a 9 uur ofzo?
pi_176765417
Lucas slaapt van ongeveer half 8/8 tot half 7/7 en bijna elke dag nog een middagdut van 1 1/2u (behalve op de opvang :+ )
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_176765670
I. slaapt 's nachts van 19.30 tot 7/7.30 en doet elke middag nog een dutje van 1,5 à 3 uur.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 20:49:13 #57
409579 LuDann
All the way
pi_176766177
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 20:05 schreef Skittles het volgende:
Lou gaat rond 20:30 naar bed en staat om 06:00 naast mn bed. Twee keer per nacht probeert ze ook tussen ons in te komen liggen en huilt dan het huis wakker als ik haar weer mee terug naar haar eigen kamer neem. Dus ze slaapt iets van.. 8 a 9 uur ofzo?
Hmmz ja zoiets ook hier dus. In die 15 uur slaap zit ook een keer of 3 wakker worden en dat soms een uur (of 2, 3) blijven.
pi_176767530
T. Ligt tussen 20 en 20.30 uur in bed. Hij slaapt dan tot 9.30. Op maandag en donderdag moet hij er om 7.20 uur uit voor naar de opvang en dat is drama.. zijn pyama mag niet uit, deken mag niet af.. hij dut dan op de bank nog wat tot we om 08.00 uur vertrekken en is dan minimaal aanspreekbaar 😉. ‘S middags slaapt hij ‘n goede twee uur gemiddeld.

Hij heeft altijd al veel en lang geslapen, zal wel in de genen zitten, zijn zusje zit in t zelfde ritme (alleen is die minder grumpy ‘s morgens).
pi_176767621
Sjaak ligt in bed van 20.00-7.00u ongeveer en slaapt meestal ook, maar vaak met onderbrekingen die tot 2 uur kunnen duren 1 of 2 keer per nacht }:|
  vrijdag 26 januari 2018 @ 21:41:42 #60
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_176767721
Hier van 19:30-8:00 slaap. Als ik moet werken, maak ik ze om 6:30 wakker en bij de gastouder slapen ze meestal nog wel (vooral N heeft het nodig). Thuis slapen ze bijna nooit meer. Soms 1 van de 2.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 23:29:41 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_176770245
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 20:16 schreef JufMariska het volgende:
Lucas slaapt van ongeveer half 8/8 tot half 7/7 en bijna elke dag nog een middagdut van 1 1/2u (behalve op de opvang :+ )
hier juist andersom, hier slaapt ze alleen op de opvang :') (en is dus op die dagen tot 22:00 wakker }:| )
disclaimer
pi_176771818
Wat vinden jullie ervan dat je eigenlijk nooit meer kan uitslapen? Of doen jullie dat in het weekend om de beurt met de partner?
pi_176771963
Ben ik raar als ik dat helemaal niet mis? Ik vind de weekend-ochtenden heerlijk lang nu. Veel tijd voor elkaar. Eigenlijk is het zo zonden om het halve weekend in bed te liggen...
pi_176772789
Juf maris en DaD: wat heerlijk dat ze nog een dutje doen!
O sinds ze zomer niet meer maar ik merk dat ze wel erg moe is na een dag kdv. Ze slaapt gelukkig wel van 19-7.
pi_176773232
J slaapt meestal van 19.30/20u tot 7/7.30u. Overdag thuis slaapt hij niet meer, op de opvang (dan moet hij om 6.15u zijn bed uit) vaak nog 1 a 2 uur. In een buitenbed O+ Hij speelt zich daar nog steeds zo moe, dat hij dan 's avonds op dezelfde tijd naar bed gaat.

J is koortsvrij, maar was gisteren om achter het behang te plakken, zei vriend. Ik ben benieuwd hoe het vandaag is.
pi_176773946
N. slaapt thuis al een tijdje niet meer anders is het feest tot laat op de avond. Op de opvang heel soms nog wel, maar meestal ligt ze alleen maar te keten.

Ze is echt heel ziek nu, alle input komt er een paar minuten later weer uit. Vannacht heeft ze zeker vier keer gespuugd en was ze zo ontzettend verdrietig. ;( Ik was een avond uit met een vriendin en was om half 2 thuis, als ik dit had geweten was ik op een iets burgelijker tijdstip thuisgekomen en had ik een drankje minder gedaan. Nu liggen we dus gezellig samen onder een dekentje op de bank. :')
pi_176774092
Beterschap aan de zieke peuters, wat een ellende hè. Wolk is gelukkig weer beter maar het hoesten blijft nog. Afgelopen nacht weer bijna overgegeven ervan.

Hebben de andere peuters van rond de 2,5 al een fiets met zijwieltjes? Ik ben er eigenlijk niet zo'n fan van (met een loopfiets zou je de balans beter ontwikkelen) maar Wolk ziet haar loopfiets niet staan. Gisteren bij een vriendin stond er een fiets, stapte ze zo op en reed ze weg, ik stond wel even gek te kijken. _O- Wat lijkt ze dan groot opeens.

Wat hebben jullie staan?
  zaterdag 27 januari 2018 @ 10:03:47 #68
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_176774110
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:01 schreef LuDann het volgende:
Hebben de andere peuters van rond de 2,5 al een fiets met zijwieltjes? Ik ben er eigenlijk niet zo'n fan van (met een loopfiets zou je de balans beter ontwikkelen) maar Wolk ziet haar loopfiets niet staan. Gisteren bij een vriendin stond er een fiets, stapte ze zo op en reed ze weg, ik stond wel even gek te kijken. _O- Wat lijkt ze dan groot opeens.

Wat hebben jullie staan?
Een loopfiets bij opa en oma en hier een driewieler en een step. De driewieler is ze al te groot voor en wordt vervangen door een fiets met zijwieltjes, want over 2 maanden alweer 4 *O* O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_176774348
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:01 schreef LuDann het volgende:
Beterschap aan de zieke peuters, wat een ellende hè. Wolk is gelukkig weer beter maar het hoesten blijft nog. Afgelopen nacht weer bijna overgegeven ervan.

Hebben de andere peuters van rond de 2,5 al een fiets met zijwieltjes? Ik ben er eigenlijk niet zo'n fan van (met een loopfiets zou je de balans beter ontwikkelen) maar Wolk ziet haar loopfiets niet staan. Gisteren bij een vriendin stond er een fiets, stapte ze zo op en reed ze weg, ik stond wel even gek te kijken. _O- Wat lijkt ze dan groot opeens.

Wat hebben jullie staan?
Een driewieler met duwstang en een loopfiets. In beide 0,0 interesse 😂
  zaterdag 27 januari 2018 @ 10:30:28 #70
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176774400
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:01 schreef LuDann het volgende:
Beterschap aan de zieke peuters, wat een ellende hè. Wolk is gelukkig weer beter maar het hoesten blijft nog. Afgelopen nacht weer bijna overgegeven ervan.

Hebben de andere peuters van rond de 2,5 al een fiets met zijwieltjes? Ik ben er eigenlijk niet zo'n fan van (met een loopfiets zou je de balans beter ontwikkelen) maar Wolk ziet haar loopfiets niet staan. Gisteren bij een vriendin stond er een fiets, stapte ze zo op en reed ze weg, ik stond wel even gek te kijken. _O- Wat lijkt ze dan groot opeens.

Wat hebben jullie staan?
Voor onze dochter ook een (Puky) loopfiets. Zou het niet kunnen missen bij onze wandelingen door de buurt, ze kan er goed mee vooruit. Mijn zoon (en die is echt motorisch niet bovengemiddeld) reed op zn 4e verjaardag zo weg op een fiets zonder zijwieltjes nadat hij altijd op een loopfiets had geoefend (geen zijwieltjes gedaan n.a.v. een tip van hier) en ben van plan om onze dochter ook deze zomer op een echte fiets zonder zijwieltjes te laten proberen :).
  zaterdag 27 januari 2018 @ 10:45:58 #71
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176774547
N heeft een loopfiets met drie wielen, dat gaat goed. In de Monkeytown bleek ze ook op een driewieler met trappers te kunnen rijden. Maar ze durfde nog niet op de loopfietsen met twee wielen die ze daar ook hebben.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_176774556
T gaat al een hele tijd op een loopfiets met twee wielen. Ideaal voor uitstapjes in de buurt....hij gaat nu ook redelijk snel, en vindt het vooral fijn de heuvel af te gaan....
pi_176774960
N. heeft een Puky loopfiets met twee wielen en daar gaat ze als een pro op sinds haar verjaardag. Ik vind trouwens wel dat die al heel snel te klein wordt, als ik dat had geweten had ik denk ik direct de iets grotere versie gehad. Wij kopen geen fiets met zijwieltjes, we gaan net als Spees tzt gewoon een fiets proberen en dan zien we wel.
pi_176775903
Wij hebben een Puky loopfiets (handig met wandelen) en een traptractor. Mijn plan was hetzelfde als van Spees en Selvaria. Dat levert nogal wat commentaar op vanuit de omgeving. Niet dat mij dat wat interesseert :P
We hebben vorige week een tweedehands fietsje gekocht wat opa gaat opknappen. En dan zien we wel wanneer J er aan toe is en of het dan zonder of met zijwieltjes wordt.
Op de opvang fietst hij wel eens op een driewieler en traptractor, en hij vond ook de fiets met zijwieltjes van nichtje wel interessant.
pi_176775905
Wij hebben ook een puky loopfiets, en vorige zomer ook een puky fiets gekocht, zonder zijwieltjes. Na een paar keer proberen kon ze daar ook zelfstandig redelijk op fietsen, toen was ze ruim 2,5. De fiets is alleen nog wat te groot, waardoor we er de hele tijd naast moeten rennen :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_176776592
Wij hebben ook een Puky loopfiets in de kleinste maat maar ze kan kan er niet zo goed overweg. Ze loopt er voorzichtig mee maar gaat niet zitten en dan afzetten. Ik denk dat ze er eigenlijk nog niet lang genoeg voor is, de uk.

Ik was dus eigenlijk ook van plan om van loopfiets naar gewone fiets zonder zijwieltjes te gaan, maar nu heeft ze dus niks om mee te oefenen (ja, een kleine houten driewieler en een plastic step heeft ze wel, voor binnen). Dan vraag ik me af of we niet gewoon beter toch aan de fiets met zijwieltjes kunnen gaan nu.

LMN, dat is vroeg al, met 2,5 zonder zijwieltjes!
  zaterdag 27 januari 2018 @ 13:07:19 #77
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_176776609
Zowel J als F weiger(d)en hier de Puky loopfiets met 2 wielen. Ze gaan er gewoon niet op. Hier dus wel een gewone fiets met zijwieltjes. J is inmiddels door naar een 16inch fiets (nog steeds met zijwielen), dus komend voorjaar zetten we even nieuwe zijwielen op de 12inch fiets voor F. Hij is nogal groot, dus ik verwacht dat ie er al prima op past.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 13:09:35 #78
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176776636
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:06 schreef LuDann het volgende:
Wij hebben ook een Puky loopfiets in de kleinste maat maar ze kan kan er niet zo goed overweg. Ze loopt er voorzichtig mee maar gaat niet zitten en dan afzetten. Ik denk dat ze er eigenlijk nog niet lang genoeg voor is, de uk.

Ik was dus eigenlijk ook van plan om van loopfiets naar gewone fiets zonder zijwieltjes te gaan, maar nu heeft ze dus niks om mee te oefenen (ja, een kleine houten driewieler en een plastic step heeft ze wel, voor binnen). Dan vraag ik me af of we niet gewoon beter toch aan de fiets met zijwieltjes kunnen gaan nu.

LMN, dat is vroeg al, met 2,5 zonder zijwieltjes!
Hoe oud is ze ook alweer LuDann? Mijn dochter van 3 (oktober) komt ook nog niet zo heel lang echt goed vooruit op de loopfiets. Denk nu een maandje of 3-4 echt goed en snel. Mijn zoon was er wat jonger bedreven in, maar was misschien ook iets langer.
pi_176776730
Het zou inderdaad de lengte kunnen zijn, Lu. Toen J de fiets net had, vond hij het maar niks. Een maand of wat later werd het favoriet, toen was hij net wat groter.
pi_176776732
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:09 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hoe oud is ze ook alweer LuDann? Mijn dochter van 3 (oktober) komt ook nog niet zo heel lang echt goed vooruit op de loopfiets. Denk nu een maandje of 3-4 echt goed en snel. Mijn zoon was er wat jonger bedreven in, maar was misschien ook iets langer.
Ze is nu - even rekenen - 2 jaar en 5 maanden. Ah, dus die van jou kon het ook nog niet op deze leeftijd, zo´n loopfiets? Dan moeten we misschien gewoon nog wat langer wachten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:17 schreef Hupje het volgende:
Het zou inderdaad de lengte kunnen zijn, Lu. Toen J de fiets net had, vond hij het maar niks. Een maand of wat later werd het favoriet, toen was hij net wat groter.
Ik denk wel dat dat meespeelt, ze is ook pas een cm of 87 nu schat ik.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 13:32:48 #81
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176776994
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:17 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ze is nu - even rekenen - 2 jaar en 5 maanden. Ah, dus die van jou kon het ook nog niet op deze leeftijd, zo´n loopfiets? Dan moeten we misschien gewoon nog wat langer wachten.

[..]

Ik denk wel dat dat meespeelt, ze is ook pas een cm of 87 nu schat ik.
Klopt, rond die leeftijd probeerde ze het geloof ik wel eens, maar was het meer een soort onhandig stappen dan dat ze wist hoe ze zich af moest zetten. Dus wie weet over een tijdje!
pi_176777020
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:06 schreef LuDann het volgende:
Wij hebben ook een Puky loopfiets in de kleinste maat maar ze kan kan er niet zo goed overweg. Ze loopt er voorzichtig mee maar gaat niet zitten en dan afzetten. Ik denk dat ze er eigenlijk nog niet lang genoeg voor is, de uk.

Ik was dus eigenlijk ook van plan om van loopfiets naar gewone fiets zonder zijwieltjes te gaan, maar nu heeft ze dus niks om mee te oefenen (ja, een kleine houten driewieler en een plastic step heeft ze wel, voor binnen). Dan vraag ik me af of we niet gewoon beter toch aan de fiets met zijwieltjes kunnen gaan nu.

LMN, dat is vroeg al, met 2,5 zonder zijwieltjes!
Klopt, maar hier was de loopfiets grote favoriet, dus daar had ze al veel mee geoefend. Toen ze hele stukken op de loopfiets ging rollen met beide benen opgetrokken, zijn we een echte fiets gaan proberen.
Ik zou in ieder geval ook geen zijwieltjes gebruiken als het kind op een loopfiets vooruit komt.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_176782557
Wij hebben met 3 jaar (en 3 maanden) een loopfiets, een skelter (ideaal om te leren trappen en sturen tegelijk!) en traptrekker. En een 16 inch fiets zonder zijwieltjes. We gaan meteen voor zonder zijwieltjes, maar hij moet nog iets groeien want hij kan nog niet op de grond met zijn voeten :7 Hij is er in het proefdraaien, toen hij drie werd, al eens op weggefietst, maar toen gevallen (met helm gelukkig). Sindsdien durft hij niet meer, maar dat komt straks wel weer, maar hij kán het dus wel. Wij hadden ook al de kleine puky loopfiets met vier wielen voor dreumes. Oh en loopfiets gaat hier sinds een paar maanden, net als bij Spees, pas echt op de manier zoals het hoort, met uitrollen en voetjes om hoog en rustige bewegingen en niet lopen/staan met een fiets onder je billen. Maar de skelter had hij met 2,5 wel goed door en daar kan hij sturen als de beste en zelfs terugtrappen terwijl het geen terugtrap rem is. R. is ook niet lang (onder gemiddeld) en motorisch nou ook niet echt voorloper.
pi_176783178
Ik hoop dat I kan fietsen tegen de tijd dat hij naar de middelbare school moet, maar ik heb er een hard hoofd in. :').

Het interesseert hem werkelijk voor geen meter. Alle buurkindjes sjezen hem voorbij op hun loopfietsen of fietsjes zonder zijwieltjes, maar hij vertikt het volledig. Hij kan het dus ook niet. Puzzels van 200 stukjes, die kan ie wel. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 20:23:45 #85
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_176783279
Frans ging met 2 jaar en een beetje (in weken) al als een malle op de loopfiets. Hij was in ieder geval niet groter dan 87 cm. Ik denk dat het toch een stukje motoriek en/of angst is.

Zou de loopfiets nog wel even laten om te kijken of ze er later nog op wil. Het is echt een super groot verschil met het leren fietsen tussen V en Frans. V heeft nooit op een loopfiets gezeten en kan nu nog niet goed fietsen (16 inch). Frans is 94 cm en fietst erg goed zonder zijwieltjes op een 12 inch. Kan alleen niet zelf opstappen, wel zelf stoppen (al valt hij soms nog wel om) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_176783656
Twix (2 jaar 4 maanden) is ook al zeer gedreven op een loopfiets, evenals op een step met twee wielen. Hij is duidelijk gezegend met de motoriek van zijn vader. Ik kan net fietsen zonder zijwielen.
pi_176783694
Hoe leren jullie ze dan hoe die loopfietsjes werken? W. snapt er niks van (van zn loopauto ook niet) en gaat dus gewoon niet vooruit. Hij staat een beetje met die fiets tussen zn beentjes en dat is het wel..
pi_176783707
Ja grappig, SaskiaR was hier dus vandaag met N. en de loopfiets werd er bijgepakt en nu ging het dus eigenlijk gewoon goed door de huiskamer. :P Zul je net zien. _O-

Ze past er wel beter op nu hoor, heeft een groeispurtje gemaakt de laatste weken (tot nu dus naar schatting 87 cm). Week of 3 geleden ging het allemaal een stuk onhandiger. Maar eens kijken hoe het buiten gaat met de loopfiets een dezer dagen. :Y
pi_176785196
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 20:41 schreef silliegirl het volgende:
Hoe leren jullie ze dan hoe die loopfietsjes werken? W. snapt er niks van (van zn loopauto ook niet) en gaat dus gewoon niet vooruit. Hij staat een beetje met die fiets tussen zn beentjes en dat is het wel..
Uhm, geen idee. Twix heeft voor zijn eerste verjaardag een loopauto gekregen dan daar racet hij al dik een jaar op rond. Die loopfiets ging ook vanzelf.
Van de step stond ik wel te kijken, maar die blijken ze op het kdv te hebben. Zowel met drie wielen (2 voor, 1 achter) als met twee wielen. Twix kan dus inmiddels steppen op twee wielen.
pi_176785202
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 20:41 schreef silliegirl het volgende:
Hoe leren jullie ze dan hoe die loopfietsjes werken? W. snapt er niks van (van zn loopauto ook niet) en gaat dus gewoon niet vooruit. Hij staat een beetje met die fiets tussen zn beentjes en dat is het wel..
Duwtje geven? Geen idee, Sjaak sjeest op alles met wielen door huis en over de stoep.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 21:40:32 #91
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_176785316
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 20:41 schreef silliegirl het volgende:
Hoe leren jullie ze dan hoe die loopfietsjes werken? W. snapt er niks van (van zn loopauto ook niet) en gaat dus gewoon niet vooruit. Hij staat een beetje met die fiets tussen zn beentjes en dat is het wel..
Geeft fiets en succes.

Deze methode heeft een slagingspercentage van 50 gehad.

Mijn oudste is geen fietskind, blijft geen fietskind en ik zal een dna test eisen als het een fietsvolwassene blijkt.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_176785413
Wolk doet geloof ik gewoon de andere kinderen na die ze ziet op het KDV en buiten. We hebben haar niet echt wat voorgedaan geloof ik.

@Malteser: hier ook al zo´n wonder op de step als ik het kdv kan geloven. Ze racet daar buiten op een tweewielige step het speelterrein rond net als Twix. Wij hebben alleen geen buiten-step, en er zit een limiet aan het aantal dingen dat ik wil kopen in dat opzicht. :')

Nog even een plaatje van N. en Wolk, Saskia had ze even mee genomen zodat man en ik een kast in elkaar konden zetten. _O_



Ze konden het best vinden met elkaar geloof ik, op wat bezitterigheid van Wolk na richting HAAR speelgoed. :+
pi_176785755
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 21:45 schreef LuDann het volgende:
Wolk doet geloof ik gewoon de andere kinderen na die ze ziet op het KDV en buiten. We hebben haar niet echt wat voorgedaan geloof ik.

@Malteser: hier ook al zo´n wonder op de step als ik het kdv kan geloven. Ze racet daar buiten op een tweewielige step het speelterrein rond net als Twix. Wij hebben alleen geen buiten-step, en er zit een limiet aan het aantal dingen dat ik wil kopen in dat opzicht. :')

Nog even een plaatje van N. en Wolk, Saskia had ze even mee genomen zodat man en ik een kast in elkaar konden zetten. _O_

[ afbeelding ]

Ze konden het best vinden met elkaar geloof ik, op wat bezitterigheid van Wolk na richting HAAR speelgoed. :+
Wij hebben ook geen step maar Twix liet het vorige week even aan ons zien in de Decathlon.

En die foto O+. Wat een heerlijke moppies!
  zaterdag 27 januari 2018 @ 22:08:40 #94
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176786002
Er werd hier vakkundig een stuk chocoladetaart gekozen en smakelijk verorberd :)

En ze waren erg gezellig samen, zo leuk om te zien hoe kinderen zo leuk samen kunnen spelen, ook al kennen ze elkaar niet echt O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_176786187
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 20:41 schreef silliegirl het volgende:
Hoe leren jullie ze dan hoe die loopfietsjes werken? W. snapt er niks van (van zn loopauto ook niet) en gaat dus gewoon niet vooruit. Hij staat een beetje met die fiets tussen zn beentjes en dat is het wel..
Afkijken van leeftijdsgenootjes / iets oudere kindjes die het wel doen? Ik heb ook eens de tip gekregen van vrienden om een sjaal onder de armen door te doen en zo kan je zachtjes mee begeleiden / in het begin zo helpen met balans vinden zonder dat je telkens gebukt mee moet lopen. Mss kan je dat eens proberen. E wil er echt niet op en als ze er geen interesse voor toont dan gebeurt het gewoon niet.

Ahh die foto. kijk die twee meisjes daar zo zitten, lief! O+
pi_176787074
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:17 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ze is nu - even rekenen - 2 jaar en 5 maanden. Ah, dus die van jou kon het ook nog niet op deze leeftijd, zo´n loopfiets? Dan moeten we misschien gewoon nog wat langer wachten.

[..]

Ik denk wel dat dat meespeelt, ze is ook pas een cm of 87 nu schat ik.
Melba wilde er ook nooit op, maar ergens in September ontdekte hij het ineens, rondje met de buurmeisjes mee. Toen was hij dus bijna drie! Ik denk dat het niet per se lengte is (hij was toen al 96-98 cm en de fiets moet nu al met het middenstuk andersom ivm hoogte), maar ook een stukje balans en durf, motoriek.
Kwak
pi_176787120
Die dames samen O+ en wat lief van je, Saskia!
pi_176787171
Oh en die meiden samen, superlief!
Kwak
pi_176800260
och, wat lief die dames samen!

ik zit er helemaal doorheen. We gaan hier van de ene drambui naar de andere, over alles. En de buien duren rustig een uur, en gaan gepaard met schoppen en slaan waar mogelijk, en anders vooral heel hard gillen. Meneer heeft zich in zn hoofd gehaald dat hij niet wil eten, dus elke maaltijd is een probleem. Verder zijn luier verschonen, tandenpoetsen en naar buiten gaan ook aanleidingen voor grote problemen. Ik weet niet meer zo goed hoe met hem om te gaan, want sommige dingen moeten toch echt. Op het moment dat hij in zo’n bui terecht komt is er ook niet meer met hem te praten, en kan je hem niet meer bereiken. En hij is zo enorm koppig, als hij na een uur drama weer aan tafel zit komt het nog steeds ‘ t niet eten’ , en begint hij zo van voor op aan. Praten werkt niet, negeren werkt niet. En zo langzamerhand heb ik ook niet meer veel geduld. Ik vind het zooooo moeilijk. Heeft iemand tips?
pi_176800423
Nu J ziek is geweest, zitten we hier in een soortgelijke fase. Niet eten? Prima, maar wel aan tafel blijven. Verschonen/plassen moet, over de meeste andere dingen ga ik de strijd niet aan. En vooral veel erop uit, want dan is hij gezelliger. Dus gisteren gingen we naar de kinderboerderij en winkels en vanmiddag ben ik met hem van speeltuintje naar speeltuintje gefietst hier in de buurt. Dan hoef ik minder/niet te mopperen.
pi_176800586
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 16:57 schreef Hupje het volgende:
Nu J ziek is geweest, zitten we hier in een soortgelijke fase. Niet eten? Prima, maar wel aan tafel blijven. Verschonen/plassen moet, over de meeste andere dingen ga ik de strijd niet aan. En vooral veel erop uit, want dan is hij gezelliger. Dus gisteren gingen we naar de kinderboerderij en winkels en vanmiddag ben ik met hem van speeltuintje naar speeltuintje gefietst hier in de buurt. Dan hoef ik minder/niet te mopperen.
maar zelfs aan tafel blijven zitten lukt niet.

en naar buiten gaan is ook moeilijk, omdat schoenen en jas aantrekken ook een fysieke strijd wordt. En dat vind ik heel erg moeilijk om mee om te gaan. Maar, inderdaad. eenmaal buiten is het veel makkelijker....
pi_176801326
Waarom moet hij aan tafel blijven zitten dan? Hier levert dat ook strijd op, dus Sjaak mag van tafel wanneer hij wil. Hij komt vanzelf wel weer terug als hij toch wil eten. En anders niet, dan ruimen we op als we klaar zijn met eten en kan Sjaak nog een cracotte krijgen als hij wil.

Die strijd over naar buiten gaan en geen kleren aan willen hebben we hier ook een tijd gehad. Dat konden we niet doorbreken maar was op een gegeven moment over gelukkig. Heel vermoeiend was dat. Ik heb nog wel een foto van Sjaak in driftbui met schoenen en jas aan, maar zonder broek, want die wilde hij niet. Toptijd was dat :X ik had het verdrongen.
pi_176802740
Dat herken ik heel erg van hoe I was, Jagar. Was, kan ik nu zeggen. Want het is inderdaad wel een fase, al duurde het hier erg lang. Het heeft heel sterk te maken met regie willen hebben, maar nog te klein zijn om dat ook echt te kunnen of daarover goed te communiceren.

Dat aan tafel moeten blijven, is voor peuters echt nog wel moeilijk. Als dat even niet lukt, zou ik daar dan geen strijd van maken. Maar wel na een bepaalde tijd het eten weghalen, dat ook duidelijk aankondigen. Als hij dan niet gegeten heeft, dan is het maar zo.

Verder is het ook veel uitproberen, wat werkt. Afleiding, keuzes geven, soms even met rust laten, of juist knuffelen. En soms lukt het gewoon allemaal niet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176802913
Wat een zoete foto van Wolk en N. O+ O+ O+

:* voor Jagär, het klinkt erg zwaar. Helemaal nu je zwanger bent natuurlijk. Het is een faaaase, maar zolang je er middenin zit is het gewoon kut.

Ketel helpt tegenwoordig mijn man mee met koken 's avonds, zo schattig. En hij eet er nog beter van ook. ^O^
pi_176804847
fijn om te lezen dat het in ieder geval hèrkenbaar is, en weer over gaat. Lastig om je te realiseren inderdaad, als je er midden in zit.

qua eten aan tafel zat T voorheen rustig een uur aan tafel met ons, dus dit is wat wennen. Hij hoeft niet aan tafel te zitten, maar ik wil eigenlijk wel dat hij wat eet. Of uit bed komt als hij weigert uit bed te komen. Of z’n slaapzak uittrekken, als hij dat weigert. Of naar beneden, zodat ik ook nog wat kan doen met m’n dag. Of naar buiten, omdat we boodschappen moeten doen. Nou ja, zo dus.
  zondag 28 januari 2018 @ 20:29:06 #106
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_176805297
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 16:48 schreef Jagärtrut het volgende:
och, wat lief die dames samen!

ik zit er helemaal doorheen. We gaan hier van de ene drambui naar de andere, over alles. En de buien duren rustig een uur, en gaan gepaard met schoppen en slaan waar mogelijk, en anders vooral heel hard gillen. Meneer heeft zich in zn hoofd gehaald dat hij niet wil eten, dus elke maaltijd is een probleem. Verder zijn luier verschonen, tandenpoetsen en naar buiten gaan ook aanleidingen voor grote problemen. Ik weet niet meer zo goed hoe met hem om te gaan, want sommige dingen moeten toch echt. Op het moment dat hij in zo’n bui terecht komt is er ook niet meer met hem te praten, en kan je hem niet meer bereiken. En hij is zo enorm koppig, als hij na een uur drama weer aan tafel zit komt het nog steeds ‘ t niet eten’ , en begint hij zo van voor op aan. Praten werkt niet, negeren werkt niet. En zo langzamerhand heb ik ook niet meer veel geduld. Ik vind het zooooo moeilijk. Heeft iemand tips?
Heel herkenbaar Jagar.

Ik heb toen wat gelezen bij janet lansbury en sommige dingen hielpen wel. Het is niet persoonlijk, ze gaan door een hele turbulente tijd. Ik liet hem idd vaak uitrazen, en dan knuffelen en door.

Melba eet heel vaak niks s avonds. Ik maak geen strijd ervan. Wel heel duidelijk: we eten nu, en als jij gooit of gaat spelen heb je geen honger en gaat je bord naar de keuken. Toetje wel altijd.

Het duurde bij hem tot kort voor zijn derde verjaardag, en toen kwam er een mega praatupdate!

Zwaar is t wel...
Kwak
  zondag 28 januari 2018 @ 20:50:23 #107
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_176805864
Wat Kwakz0r zegt, Jagär..
Hij doet het niet om je te pesten oid, maar hier achteraf ook een flinke update in de spraak. Ik denk nog altijd, dwarse buien hebben een reden..

Ik zag 2 meisjes naast elkaar O+
Lief dat je dit gedaan hebt Saskia..

Oh LeSageeee, durf je al de drempel over, met je bijnaaa 2 jarige, S. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Rijstebuiltje op 28-01-2018 21:33:40 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_176806820
Wij hadden ook een maand echt een ehm «minder gezellige» tijd. Zo erg dat we kerst in NL er voor af hebben gezegd. We zagen de reis niet zitten. En toen kwam er een mega-update idd. Tussen 3 &3,5 was dat.

O is ineens klaar om zindelijk te worden. Dus afgesproken dat ze elke keer dat het lukt een stickertje krijgt. Als het velletje vol was mag ze wat uitzoeken. Ik vroeg me af of er iets is dat ze graag wilde hebben.
«Sokken!»

😂
  zondag 28 januari 2018 @ 21:45:47 #109
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_176807230
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:27 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij hadden ook een maand echt een ehm «minder gezellige» tijd. Zo erg dat we kerst in NL er voor af hebben gezegd. We zagen de reis niet zitten. En toen kwam er een mega-update idd. Tussen 3 &3,5 was dat.

O is ineens klaar om zindelijk te worden. Dus afgesproken dat ze elke keer dat het lukt een stickertje krijgt. Als het velletje vol was mag ze wat uitzoeken. Ik vroeg me af of er iets is dat ze graag wilde hebben.
«Sokken!»

😂
Hahaha, wat bescheiden van O.
Hier nog zo 1: 'wat wil je hebben lieffie'

'Oh, maar ik hoef niets hoor mama. Een chocolaatje is wel goed'.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_176807277
Jagar, herkenbaar. In combinatie met zwanger zijn vond ik dat soort buien echt De Hel.

In de ochtend bijvoorbeeld. Net na de Eerste Luieroorlog en vlak voor de Slag om Schoenaan:

Pap maken. ("ZELLUF" of course. Brinta everywhere, maar who the hell cares. Pick your battles, was het toch? :P ))

En dat je na een paar minuten uitleg over honger; je hebt het zo goed gemaakt, proef maar!; gejammer negeren en de rest van je trucendoos opengetrokken te hebben, bent beland in de grote peuterlogicalus.

NEE NIET PAP!
--Dan laat je de pap staan.
NEE! T. PAP ETEN!
--Dan eet je de pap op, prima.
NEE NIET PAP OPETEN!
--Hoeft niet, dan ga je van tafel
NEE NEE PAP ETEN
---Okay, is goed, eet je de pap lekker op mop.
NEEEEEEE!!! (jankjankjank)
---Je eet nu de pap, of ik haal je bord weg.
NIET PAP!
***ik haal bord weg***
WAAAAAAH, IKKE PAP ETEN!
*** Mr T glijdt theatraal van de stoel af en draait driftbui af onder de tafel***

}:|

Is ie 20 minuten wakker, ben je al twee meltdowns verder. Dat zijn zulke heeeeeerlijke dagen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Sara82 op 28-01-2018 23:33:35 ]
pi_176807469
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 17:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

maar zelfs aan tafel blijven zitten lukt niet.

en naar buiten gaan is ook moeilijk, omdat schoenen en jas aantrekken ook een fysieke strijd wordt. En dat vind ik heel erg moeilijk om mee om te gaan. Maar, inderdaad. eenmaal buiten is het veel makkelijker....
Het is ook aan jezelf of je het belangrijk vindt dat hij aan tafel blijft. Van mij zou het ook niet per se hoeven, maar vriend vindt het erg belangrijk dus daar heb ik me op aangepast.
En ik snap dat het fysiek veel zwaarder is als je zwanger bent. :*
pi_176807806
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:45 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Hahaha, wat bescheiden van O.
Hier nog zo 1: 'wat wil je hebben lieffie'

'Oh, maar ik hoef niets hoor mama. Een chocolaatje is wel goed'.
:D

Zo wilde ze voor kerst gele sloffen. Dat wilde ze echt het allerliefst.
En ze kreeg ze. En draagt ze nooit want het is nooit koud in huis :D
pi_176809747
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:56 schreef Hupje het volgende:

[..]

Het is ook aan jezelf of je het belangrijk vindt dat hij aan tafel blijft. Van mij zou het ook niet per se hoeven, maar vriend vindt het erg belangrijk dus daar heb ik me op aangepast.
En ik snap dat het fysiek veel zwaarder is als je zwanger bent. :*
Maar je past je wensen toch aan aan wat haalbaar is bij een peuter?
Ik zou ook wel willen dat ze na het eten afruimt en de vaatwasser inruimt 😂 maar dat is gewoon niet realistisch. Aan tafel blijven op deze leeftijd net zo min.
pi_176810147
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:48 schreef Sara82 het volgende:
Jagar, herkenbaar. In combinatie met zwanger zijn vond ik dat soort buien echt De Hel.

In de ochtend bijvoorbeeld. Net na de Eerste Luieroorlog en vlak voor de Slag om Schoenaan:

Pap maken. ("ZELLUF" of course. Brinta everywhere, maar who the hell cares. Pick your battles, was het toch? :P ))

En dat je na een paar minuten uitleg over honger; je hebt het zo goed gemaakt, proef maar!; gejammer negeren en de rest van je trucendoos opengetrokken te hebben, bent belandt in de grote peuterlogicalus.

NEE NIET PAP!
--Dan laat je de pap staan.
NEE! T. PAP ETEN!
--Dan eet je de pap op, prima.
NEE NIET PAP OPETEN!
--Hoeft niet, dan ga je van tafel
NEE NEE PAP ETEN
---Okay, is goed, eet je de pap lekker op mop.
NEEEEEEE!!! (jankjankjank)
---Je eet nu de pap, of ik haal je bord weg.
NIET PAP!
***ik haal bord weg***
WAAAAAAH, IKKE PAP ETEN!
*** Mr T glijdt theatraal van de stoel af en draait driftbui af onder de tafel***

}:|

Is ie 20 minuten wakker, ben je al twee meltdowns verder. Dat zijn zulke heeeeeerlijke dagen. :')
Ohhhh, de herkenning!
En op deze dagen, zo rond 15.00 uur wil ik gewoon niet meer en dan moet je nog diner maken en eten...
pi_176812813
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 23:10 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Maar je past je wensen toch aan aan wat haalbaar is bij een peuter?
Ik zou ook wel willen dat ze na het eten afruimt en de vaatwasser inruimt 😂 maar dat is gewoon niet realistisch. Aan tafel blijven op deze leeftijd net zo min.
Natuurlijk moet je realistisch zijn. Aan tafel blijven is voor mijn peuter meestal prima te doen. En die keer dat hij er dwars over doet, leiden we hem af of zit hij op schoot. Wij tafelen niet zo lang.
pi_176813203
Hooooooi :W

Versche peuter in huis :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 29 januari 2018 @ 08:50:13 #117
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_176813286
LeSage gefeliciteerd! *O* Knap ventje O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_176813393
Gefeliciteerd LeSage! *G* Leuke collage ook.

Sara herkenbare pap-anekdote. Om te lezen is het een stuk leuker dan wanneer je er middenin zit.

Ik werd vannacht wakker van licht op de gang en een ‘mamaaaa mijn konijntje is vies weeeeeh’. Dus ik dacht: wat nu weer?! :( Had ze haar hele bed ondergespuugd, arm kind. Ik schrok me eerst kapot, want alles was rood. Toen bedacht ik me dat ze gisterenmiddag een schaaltje blauwe bessen op had. (Dusss iemand nog een goede tip om die vlekken uit (gloednieuw) beddengoed te krijgen?) M. voelde zich daarna al een stuk beter gelukkig. Ze had weer volop kletspraatjes zo midden in de nacht.
  maandag 29 januari 2018 @ 09:18:50 #119
56471 pinquit
oh my lama!
pi_176813514
Welkom Lesage! Wat heb je toch een allemachtig mooie peuter daar O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_176813803
Dat klinkt zwaar Jagar maar de dooddoener 'het is een fase' is wel van toepassing volgens mij. Hopelijk is de fase snel voorbij!

B zit nu in een fase dat hij 's avonds ineens niets meer lust. Alles is vies en dan in bed wel zeuren om honger. Mijn vrouw is makkelijk en die wil hem dan boterhammen of crackers geven en ik ben meer van 'dit ligt op je bord, graag of niet'. Overigens liggen er altijd dingen op zijn bord die hij gewoon lust. Gisteren luste hij ineens geen hamburger meer bijvoorbeeld. Dan ben ik geloof ik best streng. Ik herken daar mijn vader heel erg in terug.....

Oh en tafel blijven, moet hij van ons allebei. Dat gaat eigenlijk prima (sinds een maand of 4 denk ik, daarvoor niet). Hij stuitert dan wel op zijn billen maar dat is natuurlijk prima. Net zoals zijn bord naar de keuken brengen. Dat doet hij nu uit zichzelf, maanden van training gingen daar aan vooraf. :D

En verder is hij enorm aan school toe. Woensdag is mijn laatste dag samen met hem (dramatisch klinkt dat he), hij mocht kiezen en we gaan naar het Nijntje museum en een drinkbeker/bidon voor school uitzoeken in de winkels.
  maandag 29 januari 2018 @ 09:47:10 #121
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_176813915
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 09:03 schreef kazy het volgende:
Gefeliciteerd LeSage! *G* Leuke collage ook.

Sara herkenbare pap-anekdote. Om te lezen is het een stuk leuker dan wanneer je er middenin zit.

Ik werd vannacht wakker van licht op de gang en een ‘mamaaaa mijn konijntje is vies weeeeeh’. Dus ik dacht: wat nu weer?! :( Had ze haar hele bed ondergespuugd, arm kind. Ik schrok me eerst kapot, want alles was rood. Toen bedacht ik me dat ze gisterenmiddag een schaaltje blauwe bessen op had. (Dusss iemand nog een goede tip om die vlekken uit (gloednieuw) beddengoed te krijgen?) M. voelde zich daarna al een stuk beter gelukkig. Ze had weer volop kletspraatjes zo midden in de nacht.
Nieuwe kopen en net doen alsof er niks gebeurt is.

De grootste kans heb je met direct in water weken, ossegal boenen, in de machine gooien en buiten in de zon hangen. Zie het met een spuugoppervlak niet heel zonnig in met blauwe bessen.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_176814957
Gefeliciteerd met je grote meneertje LeSage!
  maandag 29 januari 2018 @ 10:40:20 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_176815012
Van harte gefeliciteerd LeSage!

Aan tafel blijven, sja, als ze niet meer wil eten mag ze best van tafel af.
Ik geef ook geen boterhammen / fruit / crackers als het eten niet geconsumeerd wordt overigens. Mijn peuter heeft er nogal een handje van om een half uur na het afruimen alsnog honger te krijgen. Als het eten er nog staat mag ze het alsnog opeten, als het al in de vuilnisbak ligt heeft ze dikke pech. We zijn het stadium voorbij dat ik haar alternatieven aanbied, ze is sterk en gezond en ze weet heel goed hoe het werkt ;)
disclaimer
pi_176815374
Hee LeSage, jij hier? :+ Nogmaals gefeliciteerd!

Aan tafel blijven: wij willen het wel graag, maar hebben wel als compromis dat ze dan een boekje mag pakken of een tekening mag maken. Op die manier hebben we daar eigenlijk nog nooit strijd om gehad. Eten is nog steeds drama (niet qua gedrag, maar gewoon wat ze naar binnen werkt. De laatste keer dat ze groente heeft gegeten kan ik me muv snoeptomaatjes niet herinneren), maar ik kan het verbazingwekkend makkelijk loslaten. Verder blijven haar buien erg pittig als ze d'r pet verkeerd heeft staan, maar over het algemeen is ze zo'n schatje. O+

:* voor Jagar. Als je zwanger bent is het nog eens extra zwaar, vrij direct na de bevalling werd het hier zo veel makkelijker, zelfs met een newborn in huis, maar het duurt geloof ik nog even voor dat zover is toch?
pi_176816684
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 10:40 schreef Stormqueen het volgende:
Van harte gefeliciteerd LeSage!

Aan tafel blijven, sja, als ze niet meer wil eten mag ze best van tafel af.
Ik geef ook geen boterhammen / fruit / crackers als het eten niet geconsumeerd wordt overigens. Mijn peuter heeft er nogal een handje van om een half uur na het afruimen alsnog honger te krijgen. Als het eten er nog staat mag ze het alsnog opeten, als het al in de vuilnisbak ligt heeft ze dikke pech. We zijn het stadium voorbij dat ik haar alternatieven aanbied, ze is sterk en gezond en ze weet heel goed hoe het werkt ;)
Mijn vrouw en ik staan wat dat betreft vaak tegenover elkaar maar ik geloof dat mijn methode wel unaniem wordt uitgevoerd nu. :P

Pas geleden ook, gingen we bij mijn zwager en schoonzus eten. Kregen de kinderen na het eten een ijsje. B lust geen ijsje. Maar hij wilde er wel 1, ik gaf subtiel bij mijn vrouw aan 'doe maar niet he'. Maar van haar mocht het....ok, wie weet. Nee hoor mijnheer wilde naar 1 likje niet meer, hij wilde een ander ijsje, die kreeg ie ook weer, 1 likje, nee doe toch maar yoghurt mama. Joh, echt?! (en ja dat kreeg ie van haar)

Thuis toen B op bed lag erover begonnen, maar mijn vrouw had echt letterlijk zoiets van 'Wat maakt het nou uit?' Nou, zo krijgen we dus een verwend $#&&kind die altijd zijn zin krijgt.
De volgende ochtend kwam ze er toch op terug, misschien had ik wel gelijk _O_ _O_ _O_

Dat is overigens wel het enige waarvan ik denk 'Uhm liefie niet zo handig als ouder zijnde' verder is mijn vrouw een TOPmama en kijk ik alleen maar vol verwondering hoe ze dingen doet en aanpakt. O+
  maandag 29 januari 2018 @ 12:57:17 #126
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176817018
Welkom LeSage! *O*

Sterkte Jagar; tips heb ik niet, maar het is wel zwaar zo! :*

Aan tafel blijven zitten hoeft hier niet, en als ze dan later honger heeft mag ze wel een boterham.

Kleding aantrekken: als ze niet wil, neem ik een halfbloot kind mee en de jas/broek. Dan krijgt ze het vanzelf wel koud en wil ze hem alsnog wel aan. Verder gaat aan- en uitkleden en verschonen hier het beste als ze een filmpje kijkt op de ipad. Mijn man is het daar ook niet mee eens, maar als hij er niet is, doen we dat wel gewoon.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 29 januari 2018 @ 13:03:08 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_176817109
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:29 schreef exode het volgende:

[..]

Mijn vrouw en ik staan wat dat betreft vaak tegenover elkaar maar ik geloof dat mijn methode wel unaniem wordt uitgevoerd nu. :P

Pas geleden ook, gingen we bij mijn zwager en schoonzus eten. Kregen de kinderen na het eten een ijsje. B lust geen ijsje. Maar hij wilde er wel 1, ik gaf subtiel bij mijn vrouw aan 'doe maar niet he'. Maar van haar mocht het....ok, wie weet. Nee hoor mijnheer wilde naar 1 likje niet meer, hij wilde een ander ijsje, die kreeg ie ook weer, 1 likje, nee doe toch maar yoghurt mama. Joh, echt?! (en ja dat kreeg ie van haar)

Thuis toen B op bed lag erover begonnen, maar mijn vrouw had echt letterlijk zoiets van 'Wat maakt het nou uit?' Nou, zo krijgen we dus een verwend $#&&kind die altijd zijn zin krijgt.
De volgende ochtend kwam ze er toch op terug, misschien had ik wel gelijk _O_ _O_ _O_

Dat is overigens wel het enige waarvan ik denk 'Uhm liefie niet zo handig als ouder zijnde' verder is mijn vrouw een TOPmama en kijk ik alleen maar vol verwondering hoe ze dingen doet en aanpakt. O+
Nou inderdaad, en die fuckers spelen gewoon een keihard spelletje met je. _O-
Mauw heeft nu door dat ik sterk reageer op "pijn", dus als ze nu iets van me moet veinst ze gewoon "pijn" :') Echt, vernuftig en al op zo'n jonge leeftijd _O-
Ik was tot voor kort best soft en meeverend maar dat is echt over, want ik zie precies wanneer het menens is en wanneer ze de grenzen aan het aftasten / oprekken is (98% van de tijd) _O-
disclaimer
  maandag 29 januari 2018 @ 13:05:46 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_176817146
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:06 schreef Jagärtrut het volgende:
fijn om te lezen dat het in ieder geval hèrkenbaar is, en weer over gaat. Lastig om je te realiseren inderdaad, als je er midden in zit.

qua eten aan tafel zat T voorheen rustig een uur aan tafel met ons, dus dit is wat wennen. Hij hoeft niet aan tafel te zitten, maar ik wil eigenlijk wel dat hij wat eet. Of uit bed komt als hij weigert uit bed te komen. Of z’n slaapzak uittrekken, als hij dat weigert. Of naar beneden, zodat ik ook nog wat kan doen met m’n dag. Of naar buiten, omdat we boodschappen moeten doen. Nou ja, zo dus.
HAHAHAHA ja, don't we all :') ;) :*
Ik heb wel een beetje geaccepteerd dat alle grenzen continu worden afgetast, al dan niet met groots drama. Het is een helse periode, maar ik denk wel dat duidelijkheid uiteindelijk zijn vruchten afwerpt daarin. En dat ze ooit een klein beetje gaan meewerken :')
disclaimer
pi_176817437
Wauw. Ik sta te kijken hoe sommige ouders tegen hun kind praten (lees roepen). 'Nee, dat moet je niet doen gek!' Kind is bekant 3.... Het valt me op dat sommige ouders op een volwassen manier met hun kroost conversies voert...
pi_176817615
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 13:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou inderdaad, en die fuckers spelen gewoon een keihard spelletje met je. _O-
Mauw heeft nu door dat ik sterk reageer op "pijn", dus als ze nu iets van me moet veinst ze gewoon "pijn" :') Echt, vernuftig en al op zo'n jonge leeftijd _O-
Ik was tot voor kort best soft en meeverend maar dat is echt over, want ik zie precies wanneer het menens is en wanneer ze de grenzen aan het aftasten / oprekken is (98% van de tijd) _O-
Ah ja, das ook een leuke ja, pijn veinzen. B zegt gewoon dat ie misselijk is als hij iets niet wilt eten. Maar een toetje kan wel...daar heeft hij dan ook een hele theorie over 'Mama, yoghurt is dun en gaat langs de misselijke buik'

Rekt ze ook tijd met naar bed gaan? Daar moet ik altijd enorm om lachen omdat ik dat herken van mezelf vroeger.
pi_176817619
Zo erg vind ik gek niet. Zo noem ik mijn driejarige ook wel als ik heel erg geschrokken ben oid.
Zij zegt ook weleens dat ik niet zo gek moet doen. Zolang het nog geen verrekte mongol of erger is..
  maandag 29 januari 2018 @ 13:46:32 #132
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_176817869
Gek en mafkees, check. Werd wat chanant toen kleuter het ook tegenover anderen ging gebruiken.

Les geleerd :+ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 29 januari 2018 @ 13:57:03 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_176818089
"Mama, wat zei jij? Zei jij zeikerd?"

:@ :')
disclaimer
pi_176818190
Dan ligt het aan mij:') Kweetniet, ik vind zo hard klinken. 'Nee, niet doen gek!'Nee, ik denk niet dat ik zoiets snel zal zeggen.
  maandag 29 januari 2018 @ 14:13:07 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_176818393
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 14:02 schreef Colafles63 het volgende:
Dan ligt het aan mij:') Kweetniet, ik vind zo hard klinken. 'Nee, niet doen gek!'Nee, ik denk niet dat ik zoiets snel zal zeggen.
als je "bekant" zegt kom je vast bij mij uit de omgeving, daar zijn de beleefdheidsvormen wat minder genuanceerd soms :+
disclaimer
  maandag 29 januari 2018 @ 14:15:57 #136
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176818437
Als N zich pijn doet, zeg ik wel eens ‘wat doe je nou!’ Mijn man wordt dan boos, ‘want ze doet zich toch niet expres pijn’. Maar 1. Ze moet soms echt beter opletten, want dan leert ze hoe ze het kan voorkomen, en 2. Als ik geschrokken ben, flap ik er ook maar wat uit.
Maar je kind zelf ‘gek’ noemen, dat doe ik niet. Hoogstens ‘suffie’.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 29 januari 2018 @ 14:23:56 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_176818594
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 13:34 schreef exode het volgende:

[..]

Ah ja, das ook een leuke ja, pijn veinzen. B zegt gewoon dat ie misselijk is als hij iets niet wilt eten. Maar een toetje kan wel...daar heeft hij dan ook een hele theorie over 'Mama, yoghurt is dun en gaat langs de misselijke buik'

Rekt ze ook tijd met naar bed gaan? Daar moet ik altijd enorm om lachen omdat ik dat herken van mezelf vroeger.
Ja, als ze op het kdv een middagdut heeft gedaan kan ze echt eindeloos rekken.
Varierend van dorst tot moeten plassen tot "ben klaar met slapen" en uiteindelijk "khebsooooowpijhihijn :'( "
Maar inderdaad, ik deed het zelf ook, ik kan haar theatrale skills ook wel waarderen O+
disclaimer
pi_176818673
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 14:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, als ze op het kdv een middagdut heeft gedaan kan ze echt eindeloos rekken.
Varierend van dorst tot moeten plassen tot "ben klaar met slapen" en uiteindelijk "khebsooooowpijhihijn :'( "
Maar inderdaad, ik deed het zelf ook, ik kan haar theatrale skills ook wel waarderen O+
_O-
Ik verheug me al op alle smoesje als mijnheer te laat thuis is van spelen en nog veel later van een avondje kroeg. Wat hadden wij het makkelijk eigenlijk, ik kwam weg met 'De lantaarnpalen in de straat waar wij aan het spelen waren, waren echt nog niet aan hoor mama'. Nu kan je je kind gewoon tracken en bellen.
pi_176819119
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 14:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, als ze op het kdv een middagdut heeft gedaan kan ze echt eindeloos rekken.
Varierend van dorst tot moeten plassen tot "ben klaar met slapen" en uiteindelijk "khebsooooowpijhihijn :'( "
Maar inderdaad, ik deed het zelf ook, ik kan haar theatrale skills ook wel waarderen O+
Herkenbaar! Of: 'ik kan nie slapuuhhh' nadat ze 5 seconden op bed ligt :D
pi_176822895
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 09:47 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Nieuwe kopen en net doen alsof er niks gebeurt is.

De grootste kans heb je met direct in water weken, ossegal boenen, in de machine gooien en buiten in de zon hangen. Zie het met een spuugoppervlak niet heel zonnig in met blauwe bessen.
Gek genoeg zijn de vlekken eruit! Eerst alles laten weken (in bad) en daarna op hoop van zegen in de wasmachine gegooid. Op een paar erge vlekken had ik wat citroensap gedaan (las ik ergens op internet). Ik ben er nog verbaasd over dat het schoon is haha.

Hier nog een peuter die dramatisch kan doen om te zien hoever ze kan komen. Huilen met tranen en als ze dan haar zin krijgt (doorgaans van oma) is het accuut over.

Oh en ik noem mijn kind trouwens wel eens ‘gekkie’. Ik zie daar niks ergs in eigenlijk.
pi_176823907
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 13:46 schreef AwayTL het volgende:
Gek en mafkees, check. Werd wat chanant toen kleuter het ook tegenover anderen ging gebruiken.

Les geleerd :+ .
Uit welke regio komt dat?! En wat betekent het?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 29 januari 2018 @ 19:15:46 #142
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_176824066
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:09 schreef McLaura het volgende:

[..]

Uit welke regio komt dat?! En wat betekent het?
Fok!iaans en het betekent: ken je klassiekers.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 29 januari 2018 @ 19:39:09 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176824726
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:15 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Fok!iaans en het betekent: ken je klassiekers.
:D.
KuikenGuppy
  maandag 29 januari 2018 @ 20:05:19 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_176825325
Da's wel een beetje chanant hoor Laura :P
disclaimer
pi_176826609
Kazy, wat goed en fijn zeg! Ben ik altijd blij als de vlekken er uit zijn gegaan.

Haha dat bespelen van die kids ja, herkenbaar. R ook, hij weet dat ik niet tegen bloed kan. Zegt hij, kijk dat is rood, (even stil), kijkt me ondeugend aan, dat lijkt wel bloed zegt hij dan. Daar kan je niet tegen toch, en dan geniepig lachje _O- moet dan zelf ook hard lachen. Die gaat ons straks keihard uit elkaar spelen.

Wat doe je nu, roepen doe ik ook wel geregeld als ik schrik.
pi_176826633
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:15 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Fok!iaans en het betekent: ken je klassiekers.
:D :D
*poef* nu is het weg
  maandag 29 januari 2018 @ 20:58:43 #147
56471 pinquit
oh my lama!
pi_176826875
Zoiets als rijger? Ik kende 'm ook niet!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_176826888
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:15 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Fok!iaans en het betekent: ken je klassiekers.
Ahhhhh!! Ben hier niet vaak genoeg.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_176826897
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:05 schreef Stormqueen het volgende:
Da's wel een beetje chanant hoor Laura :P
Ik ken soberso.... dan houdt het op.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 29 januari 2018 @ 21:00:23 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_176826930
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:58 schreef pinquit het volgende:
Zoiets als rijger? Ik kende 'm ook niet!
rijger, famfare, soberso allemaal erg chanant dat.
disclaimer
pi_176827233
Ik hoorde vorige week mezelf terug toen S. aan tafel zei: ‘*papa’s naam*, doe normaal!’
Ik noem hem ook wel gekkie, vind dat eigenlijk best normaal hoor.
En ik praat op zich vrij volwassen tegen mijn kind. Verkleinwoorden heb ik een hekel aan.

Jullie maken het wel lekker aantrekkelijk, een peuter hebben. De mijne gaat die buien overslaan hoor :{w

Ik word morgen voor het eerst schoolpleinmoeder, want dan gaat S. naar de psz :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 29 januari 2018 @ 21:13:28 #152
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_176827250
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_176827472
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176844822
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 14:15 schreef SaskiaR het volgende:
Als N zich pijn doet, zeg ik wel eens ‘wat doe je nou!’ Mijn man wordt dan boos, ‘want ze doet zich toch niet expres pijn’. Maar 1. Ze moet soms echt beter opletten, want dan leert ze hoe ze het kan voorkomen, en 2. Als ik geschrokken ben, flap ik er ook maar wat uit.
Maar je kind zelf ‘gek’ noemen, dat doe ik niet. Hoogstens ‘suffie’.
Mijn vader riep altijd meteen “kijk dan toch ook uit!” Echt heel naar vond ik dat, als kind en nog steeds :@

Maar ik merk dat ik zelf de neiging ook weleens heb. Ik onderdruk m alleen heel hard.
Kwak
pi_176845094
Oeh de rijger ken ik ook nog wel :D

Hoe vond S. de psz, LeSage?

M. donderde gisteren van de trap af. Niet een paar treden, nee gewoon van boven naar beneden :X Ik een hartverzakking en zij riep al huilend alleen maar dat ze Barbapapa wilde kijken. Afgezien van een zeer hoofd had ze nergens last van. Gelukkig maar. Ik hoor het gedonder van de trap nog steeds in m’n hoofd pff.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 19:59:08 #156
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176845210
Oh kazy wat naar:o gelukkig niets ergs!

Ik roep ook dingen als kijk dan ook toch uit en verdorie als ze ergens vanaf stuitert en ik daar van schrik :@
pi_176845386
Wat een schrik Kazy. Gelukkig zijn ze nog zo flexibel. :*

Ik roep ook wel eens wat als ik schrik, moeders zijn ook maar gewoon mensen he? ;) Ik probeer N. daarna altijd wel uit te leggen wat er gebeurde en waarom ik zo reageerde.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 20:20:03 #158
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176845947
Oei wat een schrik kazy! :o

Ik troost N natuurlijk ook meteen nadat ik zoiets geroepen heb. Niet dat ik haar laat liggen huilen ofzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_176849933
Kazy :o :'( wat een schrik! Gelukkig viel de schade mee!

Ik roep ook vanalles als ik schrik hoor. Dat is gewoon mijn eerste reactie. Maar daarna leg ik uit waarom ik zo riep.

S. vond de psz helemaal leuk O+ Hij had het heel goed gedaan zei de juf, behalve stilzitten in de kring, maar ze vond ook dat je dat niet mag verwachten van een net-2-jarige.
Vanavond nog een keer besproken en ik vroeg wat hij voor liedje had gezongen (niet met de verwachting dat hij het nog zou weten): ‘Smakelijk eten’. Het heeft echt indruk gemaakt dus.
Hij wil morgen weer. Gelukkig maar, want hij moet ook :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176855094
Kazy, schrikken zeg! Trap gaat R. tegenwoordig zelf op en af, wij hebben geen enge steile trap ofzo dus kan prima. Laatst wel op de commode zo over mij heen gesprongen (hij stond). Ik kon hem niet meer tegenhouden dus hij maakte een headfirst sprong zo op het tapijt :o Man zei later, hij had zijn nek wel kunnen breken, jeetje. Toen moest ik zelf ook wel even meehuilen. Meer dan een bult is het niet geweest gelukkig, en hebben 1 nacht hem wakker gemaakt 's nachts.

LeSage, beter van de psz! Dat is zo'n opluchting als dat goed gaat, kan ik me voorstellen. Vriendin van me noemt het 'school', maar dat snap ik nooit, het is zo goed als het hetzelfde als kdv (tegenwoordig helemaal), toch? Alleen vaak met een plein.

We komen ineens wat in de sfeer van het zelf doen. :D Het komt toch echt vanzelf dus ook. Sokken enzo nog niet hoor, maar schoenen en jas aan en uit doen hoeven we niet meer te vragen. Sokken uitdoen gaat ook prima. Wil nu als ik het vraag, soms ook gel in het haar :) O+
pi_176855637
Ik breek even in met een vraag: mijn peuter heeft al sinds zijn prille babytijd de neiging aan zijn haren te trekken als hij moe is. Eerst meer plukken, inmiddels echt zodanig dat hij kale plekken trekt. Grote kale plekken: de laatste heeft er maanden over gedaan om dicht te groeien (dat was echt een stuk van 2 bij 6 cm ofzo). Nu wás het eindelijk dicht en in twee dagen tijd heeft hij een nieuwe plek helemaal kaal getrokken. Hij heeft van zichzelf schitterende krullen, maar met langer haar trekt hij helemaal als een malle, dus hij loopt noodgedwongen al twee jaar met een soort GI Joe-kapsel, wat ik echt verafschuw :{

Ik ben vooral bang dat ie e.e.a. blijvend kapot trekt. Kapper heeft niet echt advies. Het enige wat een beetje helpt is de plek insmeren met iets heel vets, zodat ie daar geen grip heeft, maar ik kan moeilijk de hele dag met een pot vaseline achter 'm aanrennen en z'n haar wordt er uiteraard ook nogal vettig van.

Iemand misschien de gouden tip/een briljant idee?
  woensdag 31 januari 2018 @ 09:27:41 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176855925
Kazy :o Dat is hier ook eens gebeurd, met mijn baby zelfs... het heeft me nog maandenlang achtervolgd ;( ;( :*.

Jentin, kan je er achter komen waarom hij het doet?
KuikenGuppy
  woensdag 31 januari 2018 @ 09:33:06 #163
56471 pinquit
oh my lama!
pi_176856015
Oi Jentin, wat superzonde! Een harige knuffel om aan te plukken is vast niet afdoende voor hem. Of een pluizige muts misschien?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_176856127
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 09:27 schreef Burdie het volgende:

Jentin, kan je er achter komen waarom hij het doet?
Het is een soort ontspanningsgewoonte, lijkt het, zoals andere kinderen duimen of aan een oortje frummelen. Soms zegt hij zelf dat het jeukt, maar aan zijn hoofdhuid is niks te zien en het is altijd maar één plek tegelijk. De kapper en huisarts zien ook niks mis.

Hij weet wel dat hij het niet moet doen, en stopt ook als je hem dat zegt. Hij zegt zelf: 'Ik heb een gaatje in mijn haar' en dat vindt hij ook vaak niet leuk. Maar hij kan het niet helpen, het gaat heel onbewust, lijkt wel. Een knuffel plukt kennelijk minder lekker :P en een muts of pet gaat uiteindelijk af en is voor in bed ook niet handig (want het hoort een beetje bij zijn inslaapritueeltje ofzo).
pi_176867544
Ik noem het ook school, maar het zit in ons geval dan ook in een basisschool en ze delen het schoolplein met de kleuters.

Vandaag was hij 10 minuten aan een stuk driftig geweest daar. Hij was vanmiddag steeds meer verkouden geworden en net 38,7 graden. Dat was een ochtendje op zijn tandvlees dus ;(

Leuk hè Hilmo, hoe je soms jezelf afvraagt hoe je iets moet aanleren en dat het dan vanzelf lukt.

Jentin, wat naar zeg. Ik zou misschien eens informeren bij het consultatiebureau ofzo. Hij zal vast niet de eerste zijn die dat doet en misschien zijn er wel trucjes om het af te leren.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176869001
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 09:42 schreef Jentin het volgende:

[..]

Het is een soort ontspanningsgewoonte, lijkt het, zoals andere kinderen duimen of aan een oortje frummelen. Soms zegt hij zelf dat het jeukt, maar aan zijn hoofdhuid is niks te zien en het is altijd maar één plek tegelijk. De kapper en huisarts zien ook niks mis.

Hij weet wel dat hij het niet moet doen, en stopt ook als je hem dat zegt. Hij zegt zelf: 'Ik heb een gaatje in mijn haar' en dat vindt hij ook vaak niet leuk. Maar hij kan het niet helpen, het gaat heel onbewust, lijkt wel. Een knuffel plukt kennelijk minder lekker :P en een muts of pet gaat uiteindelijk af en is voor in bed ook niet handig (want het hoort een beetje bij zijn inslaapritueeltje ofzo).
Ik kan me herinneren dat ik weleens heb gelezen dat iemand het haar van haar kindje heel kort had geknipt zodat er niets meer te trekken viel. Vrij drastische methode, maar misschien kun je het dan vervangen met een knuffel?
pi_176869989
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 09:01 schreef Jentin het volgende:
Ik breek even in met een vraag: mijn peuter heeft al sinds zijn prille babytijd de neiging aan zijn haren te trekken als hij moe is. Eerst meer plukken, inmiddels echt zodanig dat hij kale plekken trekt. Grote kale plekken: de laatste heeft er maanden over gedaan om dicht te groeien (dat was echt een stuk van 2 bij 6 cm ofzo). Nu wás het eindelijk dicht en in twee dagen tijd heeft hij een nieuwe plek helemaal kaal getrokken. Hij heeft van zichzelf schitterende krullen, maar met langer haar trekt hij helemaal als een malle, dus hij loopt noodgedwongen al twee jaar met een soort GI Joe-kapsel, wat ik echt verafschuw :{

Ik ben vooral bang dat ie e.e.a. blijvend kapot trekt. Kapper heeft niet echt advies. Het enige wat een beetje helpt is de plek insmeren met iets heel vets, zodat ie daar geen grip heeft, maar ik kan moeilijk de hele dag met een pot vaseline achter 'm aanrennen en z'n haar wordt er uiteraard ook nogal vettig van.

Iemand misschien de gouden tip/een briljant idee?
Wat naar! Wist je dat dit haren trekken een naam heeft? Trichotillomanie. Voor " oudere" kinderen kun je er op diverse manieren voor "behandelen" (met medicatie of met gedragstherapie), maar daar is je peuter nog wel erg jong voor. Je zou inderdaad een alternatief kunnen bieden maar dat kost wel wat energie. Je moet dan namelijk elke keer als je kleine aan zijn haren gaat trekken, dat alternatief aanreiken, dus ook op de momenten dat hij het in zijn bed doet. Vervolgens dan erg belonen (door onwijs enthousiast complimenten te geven bijvoorbeeld) als hij voor dat alternatief gaat, zodat dat alternatief " leuk" wordt. Als je dat lang genoeg volhoudt kan je haartrekken gewoonte doorbreken door hem te vervangen met iets anders. Dat werkt dus alleen vaak niet in 1x, maar moet je echt wel een tijd actief volhouden...

Wat ik overigens wel weet is dat "babytrichotillomanie" vaak voorkomt in de eerste levensjaren van een kind, maar dan vaak ook vanzelf ineens weer over gaat. Als kinderen er later (zeg rond de puberteit) mee beginnen, komen ze er vaak veel moeizamer vanaf. Grote kans dat het bij jouw peuter dus ook ineens klaar is over een tijdje...
pi_176871105
Thanks iedereen. Cho, korter dan het nu is gaat niet zonder dat hij Gabbertje wordt :')

Bedankt voor je uitgebreide reactie, Sillie :) Ik kende de term inderdaad wel, maar ergens ging ik daar een beetje van struisvogelen :@ Het klinkt dan zo erg als een aandoening ofzo.

Vervangen door iets anders hebben we nooit zó hard core geprobeerd. Misschien toch eens doen, want ik kan echt wel janken elke keer dat ik het zie. Zeker nu hij eindelijk weer een compleet koppie haar had en nu zit er weer zo'n lelijk gat ;( En ook dát zou ik prima kunnen handelen als ik niet zo bang was dat hij het straks permanent stukmaakt.

Je laatste stuk geeft wel wat hoop :) Op het cb zeggen ze ook dat het vanzelf overgaat; qua oplossingen voor nu komen ze daar echt met helemaal niks, helaas. ('Oh, wat gek. Tja, er zijn er meer. Zonde ja. Nou, hij stopt er vast vanzelf mee.')
pi_176871742
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:28 schreef Jentin het volgende:
Thanks iedereen. Cho, korter dan het nu is gaat niet zonder dat hij Gabbertje wordt :')

Bedankt voor je uitgebreide reactie, Sillie :) Ik kende de term inderdaad wel, maar ergens ging ik daar een beetje van struisvogelen :@ Het klinkt dan zo erg als een aandoening ofzo.

Vervangen door iets anders hebben we nooit zó hard core geprobeerd. Misschien toch eens doen, want ik kan echt wel janken elke keer dat ik het zie. Zeker nu hij eindelijk weer een compleet koppie haar had en nu zit er weer zo'n lelijk gat ;( En ook dát zou ik prima kunnen handelen als ik niet zo bang was dat hij het straks permanent stukmaakt.

Je laatste stuk geeft wel wat hoop :) Op het cb zeggen ze ook dat het vanzelf overgaat; qua oplossingen voor nu komen ze daar echt met helemaal niks, helaas. ('Oh, wat gek. Tja, er zijn er meer. Zonde ja. Nou, hij stopt er vast vanzelf mee.')
Permanent stukmaken heb ik in ieder geval nog nooit gehoord! Dus daar zou ik me niet direct druk om maken. In de gevallen die ik heb gezien kwam al het haar gewoon terug als het uittrekken ophield.

En tsja, hard core proberen; zie het trekken als een heel hardnekkige gewoonte, zoals nagelbijten. Daar ben je ook niet 123 van af als mensen zeggen dat je het moet laten of zelfs als je er ook vanaf wil. Je valt elke keer gewoon makkelijk terug in de gewoonte.
Dat voorkomen vraagt veel inzet en energie, maar onmogelijk is het zeker niet!

En ik snap dat je het vind klinken als een “aandoening”, maar ik noemde het meer om
aan te geven dat het dus vaker voortkomt en jouw peuter zeker niet de enige is die dit doet. :*

En ja, het CB: mijn ervaring is dat ze voor de standaard opvoedkundige zaken best goede adviezen kunnen geven, maar bij bijzonderheden weten ze het vaak niet zo goed.. Je zou wel bij de CJG’s in je gemeente is kunnen informeren; zij zouden je weer moeten kunnen verwijzen naar een hulpverlener die er wel raad mee weet en je van advies of eventueel ondersteuning kan voorzien (en dat kan ook al inhouden dat ze meedenken in hoe je het kan doorbreken!). Of via je huisarts advies vragen, die zou ook de hulpverleners in je omgeving moeten weten te vinden!
pi_176875751
CB is toch gewoon CJG?
Kwak
pi_176877270
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 00:52 schreef kwakz0r het volgende:
CB is toch gewoon CJG?
Dat wisselt dus per regio; hier is dat (nog) apart.
pi_176879017
Gisteren laatste echte mama M.o. dag gehad met B. De komende 2 woensdagen gaat ie wennen op school en daarna voor het eggie.
Hij wilde naar het Nijntje museum, hij was eigenlijk veel te moe maar hij moest en zou gaan. Was een supergezellige dag. In de bus terug heeft hij alleen maar geslapen :D

Gisterenavond en vannacht kwam dat wel lekker terug, hele onrustige nacht achter de rug. Hij begon ook ineens over oorpijn maar vanochtend had ie nergens last van. Dus c_/

Jentin, ik deed dit als baby en peuter ook. Ik heb nu een enorme bos haren dus het is wat dat betreft goed gekomen. Eigenlijk geen idee wat mijn moeder ertegen heeft gedaan.

CB wordt bij ons een soap, hadden ze ons eerst al uitgeschreven en B overgeschreven naar de schoolarts, planden ze ons vervolgens in op een dinsdag (wij kunnen niet op maandag en dinsdag). Is de nieuwe afspraak op maandag.....echt schiet mij maar lek.
Gebeld en kregen we van alles over ons heen, dat we toch wel konden schuiven etc. Ga toch maar eens met de huisarts bellen of we daar de inenting kunnen doen.
pi_176879921
Hebben jullie ook wel eens zo,n dag met uk dat jullie niet vooruit te branden zijn? We liggen nu al de hele ochtend onder een dekentje Peppa Pig te bingen. Allebei nergens zin in 😂.
pi_176881431
Wat een gedoe met het cb Exode. Gelukkig ben je er bijna vanaf! Heeft B. al zin om naar school te gaan?

Lekker hoor QB! Geniet ervan. Hier doen we dat eigenlijk alleen in geval van ziek zijn. Zoals afgelopen weekend. We hadden een paar Disneyfilms opgezet en M. vond het alleen maar fantastisch dat ze zolang tv mocht kijken. Nu wil ze alleen wel iedere dag ‘Anna en Elsa kijken’ :+
pi_176881925
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:36 schreef kazy het volgende:
Wat een gedoe met het cb Exode. Gelukkig ben je er bijna vanaf! Heeft B. al zin om naar school te gaan?

Lekker hoor QB! Geniet ervan. Hier doen we dat eigenlijk alleen in geval van ziek zijn. Zoals afgelopen weekend. We hadden een paar Disneyfilms opgezet en M. vond het alleen maar fantastisch dat ze zolang tv mocht kijken. Nu wil ze alleen wel iedere dag ‘Anna en Elsa kijken’ :+
Ja, wij en CB zijn nooit vrienden geworden. Maar ja, hij moet nu dus alsnog uitgeschreven worden en die inenting nog krijgen. Gelukkig komen we met de uk die in juli wordt geboren bij een ander CB terecht.
Hij heeft enorm veel zin en is er volgens het KDV ook enorm aan toe. Hij hangt nu voornamelijk bij het BSO deel. In zijn groepje zit hij tussen de net 3jarigen en en dat is een enorm verschil met B. Hij vindt het ook spannend zegt ie, ik heb wel uitgelegd dat hij een maatje in de klas krijgt om hem te helpen. En zelf vinden we het ook spannend....goed spannend maar wel spannend.

Heerlijk zo'n ochtend QB! Ik heb gisteren einde middag heerlijk met B op de Wii gespeeld, daar hadden we allebei zin in. Het hoeft opvoedkundig niet allemaal perfect te zijn toch :P
pi_176883374
Wat een gedoe met het CB, Exode. Jullie zijn er bijna vanaf, toch?

QB, lekker, zo’n ochtendje.

Hier de hele dag onverantwoord tv kijken, samen met mijn zieke meneertje en de baby. Dadelijk even naar de huisarts, want hij zit steeds aan zijn oren. Vragen waar hij last van heeft schiet niet op. ‘Nee, niet ziek. Jijjij beter.’ Of juist ‘Hier pijn (oren). En hier en hier en hier.’ :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 1 februari 2018 @ 15:24:53 #177
409579 LuDann
All the way
pi_176884630
Kazy, jeetje! Hier mag Wolk echt nog lang de trap niet alleen op, ik zie het zo voor me. Nu hebben we ook wel een hele steile en vervelende trap, als ze bovenaan struikelt is het gewoon 3 meter recht naar beneden op haar achterhoofd.

Jentin, ik had een ex met trichotillomanie. Ik vond het gekmakend, er is op oudere leeftijd vrijwel niet vanaf te komen. Bij de hele kleintjes is het schijnbaar een ander verhaal en kan het ook zomaar overgaan. Maar omdat ik gezien heb wat het doet bij een volwassen persoon zou ik er denk ik al jong hulp bij zoeken.

Vervelend gedoe bij het CB Exode!

Lesage, lastig he, wanneer ze het nog niet goed kunnen aangeven.

Wolk kwam gisteren thuis uit het KDV met een tand door haar lip, ze gaf aan dat ze op haar buik van de glijbaan was gegaan en dat ze zich toen pijn had gedaan. We zagen het pas thuis en vonden het vreemd dat de leidster er niks van had gezegd. Dus man vroeg het vanochtend na, blijkt dat ze helemaal niks gezegd had. Waarschijnlijk omdat de leidster had gezegd dat ze niet op haar buik van de glijbaan mocht en ze het stiekem heeft gedaan. Zouden ze dat besef al kunnen hebben joh?
  vrijdag 2 februari 2018 @ 08:58:31 #178
409579 LuDann
All the way
pi_176898655
Wolk gaat zaterdag voor het eerst logeren, bij mijn ouders. Voorbereiding op de bevalling. We gaan het haar vandaag vertellen. Verder nog tips? Misschien beter niet zelf op bed leggen maar door mijn moeder laten doen?
pi_176898680
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 08:58 schreef LuDann het volgende:
Wolk gaat zaterdag voor het eerst logeren, bij mijn ouders. Voorbereiding op de bevalling. We gaan het haar vandaag vertellen. Verder nog tips? Misschien beter niet zelf op bed leggen maar door mijn moeder laten doen?
Ik zou haar er eind van de middag heen brengen, en zelf lekker uit eten gaan...verder komt het vast goed!
pi_176898812
Ik denk vooral niet teveel heisa van maken. Gewoon nuchter uitleggen. Mijn ervaring is dat het toch wel goed komt :)
Oh ja, genieten van je vrije avond, dat is wel heel belangrijk ;) :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176898815
Gewoon vertellen dat ze bij opa en oma gaat slapen en dat jullie haar na het slapen weer ophalen. En ik zou haar daar ook zonder jullie laten eten. Anders is het daar aankomen en gelijk naar bed moeten, dus wij doen altijd met eten om vast te wennen. En dan zelf zo snel mogelijk weer weg, hoe eerder je weg bent hoe sneller ze weer vrolijk zijn. En vooral ook zelf optimaal gebruik maken van deze vrije avond door zelf ook wat leuks te gaan doen idd! Het zal waarschijnlijk de laatste keer voorlopig zijn.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176898820
LuDann, het kan die reden zijn, ze hebben al snel besef van zulke dingen. of misschien durfde ze het gewoon sowieso niet goed te zeggen. I heeft dat soms ook. Dan is ze te verlegen. (Zelfs als ze pijn heeft dus). En wat logeren betreft: zoals Jagar zegt. Luchtig houden, samen tas inpakken, ruim voor bedtijd wegbrengen, niet al te lang blijven en het verder aan je ouders laten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 2 februari 2018 @ 10:05:19 #183
409579 LuDann
All the way
pi_176899609
Jammer genoeg moet mijn moeder tot 18:30 werken. We gaan er wel al rond 16 uur heen en mijn vader is gewoon thuis, maar die kan niet alleen gelaten worden met Wolk. Nu twijfel ik of we het dan niet een week later moeten doen, maar dan ben ik 39+4, misschien dat dat wel een beetje erg last minute wordt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel goede tip van het luchtig houden, ik heb al snel de neiging om dingen misschien wat teveel te benadrukken. Ik zal erop letten. En goede tip over die leuke avond, ik ga denk ik even een bioscoopje inplannen dan (mits man dat wil, die zal hem kennende de hele avond en nacht op eieren zitten, hij vindt het echt een enorme stap).

Franny, ik denk dat ze er gewoon niet zo´n last van had en daarom niks gezegd had (ze huilt of klaagt sowieso zelden bij pijn). Ik vind de aanname van de leidster dat ze het niet zei omdat ze anders zouden weten dat ze stiekem van de glijbaan was gegaan wel erg ver gaan. Dat zou van een planmatig inzicht spreken waarvan ik niet denk dat ze dat al heeft (of welke andere peuter dan ook van 2,5 jaar).
pi_176899855
Even illegaal hier posten.
Lu, de eerste keren dat mijn kleuter ging logeren heb ik haar naar bed gebracht.
pi_176900001
Lu, :* voor je spoiler. Ik hoop dat het aanslaat en de zon weer wat meer mag gaan schijnen.

Wat betreft logeren: wij zijn bewust weggegaan op een moment dat N. nog wakker was, zodat ze wist dat we weg waren en niet ineens in paniek zou zijn als ze wakker werd en wij er niet waren.
pi_176900382
Ik zou inderdaad ook eerder kiezen om weg te gaan als ze nog wakker is ja :Y

En ik hoop dat die ontwikkeling zich zo doorzet LuDann :*

Gisteren leek het er even op of onze Minion toch waterpokken kreeg (jongetje bij de gastouder had het ook), maar het blijft voorlopig bij een stuk of 6-8 plekjes en zie ook nog geen echte blaasjes.
Hoewel ze er waarschijnlijk toch een keer doorheen moet, sla ik nu liever nog even over eigenlijk :{
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176900406
Lu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb voor de 3e dag op rij een compleet hysterische S. Eerste keer was op de psz, waar ze zeiden dat hij boos was. Nu is hij dus eigenlijk gewoon ziek en de bui net was omdat hij papa zo mist ( :'( ). Ik vind het zo moeilijk dat hij zijn verdriet niet anders kan uiten dan compleet over zijn toeren gaan.
Zijn daar tips voor? Wordt dit makkelijker of is dit gewoon zijn karakter?
Ik wil zelf steeds meehuilen met hem ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 2 februari 2018 @ 11:35:02 #188
409579 LuDann
All the way
pi_176901034
Lesage

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat lastig van je hysterische peuter zeg. Ik heb helaas geen tips. -O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 10:21 schreef Omentielvo het volgende:
Even illegaal hier posten.
Lu, de eerste keren dat mijn kleuter ging logeren heb ik haar naar bed gebracht.
Oh toch? Wolk heeft wel regelmatig overdag daar geslapen, was dat bij jouw kleuter ook zo of niet? Ik twijfel een beetje. Weggaan als ze nog wakker is klinkt op zich ook wel logisch, dat ze niet denkt dat we er zijn als ze snachts wakker wordt.
pi_176901253
Ik zou het ook laten afhangen van wat Wolk al snapt, LuDann. Ik kan onze zoon prima uitleggen dat wij weggaan als hij slaapt en dat opa/oma hem dan uit bed haalt. Het maakt hem helemaal niks uit, als hij het van te voren maar weet. We hebben hem wel eens op bed gelegd voor de middagslaap en zijn toen zelf weggegaan, maar vergeten te zeggen dat we er niet meer zouden zijn bij wakker worden: toen was hij echt enorm verdrietig.
Wat FF zegt, vind ik wel een goede: zorgen dat ze al even kan acclimatiseren voor ze naar bed moet. Ik zou er zelf denk ik voor kiezen om opa en oma haar dan ook op bed te laten leggen.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 12:53:37 #190
409579 LuDann
All the way
pi_176902569
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 09:11 schreef Franny_G het volgende:
LuDann, het kan die reden zijn, ze hebben al snel besef van zulke dingen. of misschien durfde ze het gewoon sowieso niet goed te zeggen. I heeft dat soms ook. Dan is ze te verlegen. (Zelfs als ze pijn heeft dus). En wat logeren betreft: zoals Jagar zegt. Luchtig houden, samen tas inpakken, ruim voor bedtijd wegbrengen, niet al te lang blijven en het verder aan je ouders laten.
Ik had over deze zin heen gelezen net (concentratievermogen van een natte aardbei, sorry). Mijn reactie leest wel erg dismissive zo. Ik kan het me bij mijn eigen peuter moeilijk voorstellen dat ze dat al kan eigenlijk, maar misschien onderschat ik haar. Ik vind het zo lastig joh, weten wat ze nu wel en niet al begrijpen! En als je er eenmaal achter bent zijn ze al weer 3 stappen verder. :') Ik heb constant het idee dat ik achter de feiten aanloop.

@Jentin: ik weet het dus niet zo goed, of ze dat al snapt. Ik kan het wel uitleggen zoiets en dan herhaalt ze het wel maar misschien dat het haar toch overvalt. Hetzelfde met de baby die op komst is bijvoorbeeld: we lezen boekjes en hebben het er regelmatig over, hoe het zal zijn als de baby er is. Maar echt begrijpen wat het inhoudt? Ik denk dat dat heel lastig is.

Ik heb het er nog even met man over, denk wel dat het idd het beste is als we weggaan als ze nog wakker is. Ik vind het spannend, haha.
pi_176902636
Volgens mij vind elke ouder dat de eerste keer spannend LuDann. Spannender dan het kind meestal :D maar gaat vast goed komen! Het ergste dat kan gebeuren is dat jullie een overstuur kind op moeten halen, maar die kans is heel erg klein als ze daar al vaker overdag geslapen heeft.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176903092
Ik zou er ook voor kiezen om haar op tijd te brengen, en niet zelf in bed te leggen.
En om het extra leuk te maken misschien van tevoren in de winkel iets lekkers kopen om met opa en oma op te snoepen als jullie weg zijn?
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_176906245
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:53 schreef LuDann het volgende:

Ik had over deze zin heen gelezen net (concentratievermogen van een natte aardbei, sorry). Mijn reactie leest wel erg dismissive zo. Ik kan het me bij mijn eigen peuter moeilijk voorstellen dat ze dat al kan eigenlijk, maar misschien onderschat ik haar. Ik vind het zo lastig joh, weten wat ze nu wel en niet al begrijpen! En als je er eenmaal achter bent zijn ze al weer 3 stappen verder. :') Ik heb constant het idee dat ik achter de feiten aanloop.
Ja, ik snap wat je bedoelt. Toen I 2,5 - 3 jaar was, speelde ze een keer bij haar buurmeisje. Ik ging haar ophalen, de achterdeur stond open dus ik kon zo doorlopen. Moeder was even boven bezig met baby. Ik liep naar binnen en zag I en het buurmeisje achter een stoel zitten. Ik vroeg: Hee, I en S, waarom zitten jullie achter de stoel? Zegt I: Omdat we stiekem een snoepje hebben gepakt!!

Ik was toen behoorlijk onder de indruk van het feit dat die twee dus zelf hadden bedacht dat ze een snoepje gingen pakken, ze hadden een stoel naar de keuken geschoven om op te klimmen om de snoepjes te pakken en ze hadden dus ook besloten om dan achter de stoel te gaan zitten bij het eten van de verboden vruchten. _O- .

I is dan trouwens wel zo dat ze het dus onmiddellijk verklapt. Haar buurmeisje was wat dat betreft iets vernuftiger want die zei nog: ssssht. _O_ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176907503
Herkenbaar ja :Y
Wat ik vooral lastig vind is dat onze Minion zulke dingen inderdaad ook al heel goed kan benoemen omdat ze zo goed praat. Maar daardoor overschat ik haar soms ook qua begrip van goed en fout enzo.

Hier een paar maanden terug: er stond een schaaltje pepernoten op tafel en ik had gezegd dat ze genoeg op had en er dus geen meer mocht. Kom ik terug van de wc, staat ze uitgebreid te kauwen.
"Ik heb het gewoon gepakt, mama! Ssst, niet zeggen!"

:D :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176912948
Oh jongens, mijn peuter hè? :'(

Vanmiddag zat ze huilend aan tafel (want ziek ;( ), dus ik pakte d'r handje om 'r te troosten. Aait ze over mijn hand en zegt snikkend "Mama, ik vind jou zooo lief!"
O+ :'(

En ik vind het stiekem best heel lastig dat ze in mijn ogen niet meer de aandacht krijgt die ze verdient sinds d'r babybroertje er is. Maar net kwam ze mij en hem nog een kus geven voordat ze naar bed ging en zegt out of the blue opeens "Mama, ik ben zo blij dat Pitbull er is! O+ "
O+ :'(

Echt belachelijk hoe veel liefde een mens kan voelen O+ O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176916641
Wat lief Twist! Ik vind het ook zo leuk om te zien hoe O met zijn zusjes bezig is soms. Als er eentje huilt aait hij ze of geeft ze een knuffelkonijn. Hij wil ze ook vaak op schoot en op de opvang hoor ik vaak dat hij regelmatig even bij ze gaat kijken. En zij adoreren hem, alles wat hij doet is geweldig leuk.

Maar tegelijkertijd begint hij te piepen als ze hem aanraken of ook aan het boekje zitten dat voorgelezen wordt. En hij trekt de speen die hij net heel lief aan ze heeft gegeven ook net zo snel weer uit hun mond. Maar stiekem moet ik daar alleen om lachen :@
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 3 februari 2018 @ 10:12:22 #197
409579 LuDann
All the way
pi_176922678
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:57 schreef FlyingFish het volgende:
Volgens mij vind elke ouder dat de eerste keer spannend LuDann. Spannender dan het kind meestal :D maar gaat vast goed komen! Het ergste dat kan gebeuren is dat jullie een overstuur kind op moeten halen, maar die kans is heel erg klein als ze daar al vaker overdag geslapen heeft.
Ja, is ook zo. Ik hoop alleen dat het mijn ouders niet teveel belast, dat ze niet te vaak wakker wordt. Ze vinden het zelf heel leuk maar mijn moeder heeft wel flink last van die bestralingen. Mijn vader is echter nog steeds in een opperbeste bui, echt fantastisch. Hij heeft een afspraak gemaakt bij de tandarts (want het heeft weer zin!), wil een nieuwe auto kopen en een weekje naar de zon boeken. :D Misschien kan hij zowaar ook een handje meehelpen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 13:22 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik zou er ook voor kiezen om haar op tijd te brengen, en niet zelf in bed te leggen.
En om het extra leuk te maken misschien van tevoren in de winkel iets lekkers kopen om met opa en oma op te snoepen als jullie weg zijn?
Opa en oma hebben een snoepwinkel, met het lekkers komt het wel goed. :P
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 15:40 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, ik snap wat je bedoelt. Toen I 2,5 - 3 jaar was, speelde ze een keer bij haar buurmeisje. Ik ging haar ophalen, de achterdeur stond open dus ik kon zo doorlopen. Moeder was even boven bezig met baby. Ik liep naar binnen en zag I en het buurmeisje achter een stoel zitten. Ik vroeg: Hee, I en S, waarom zitten jullie achter de stoel? Zegt I: Omdat we stiekem een snoepje hebben gepakt!!

Ik was toen behoorlijk onder de indruk van het feit dat die twee dus zelf hadden bedacht dat ze een snoepje gingen pakken, ze hadden een stoel naar de keuken geschoven om op te klimmen om de snoepjes te pakken en ze hadden dus ook besloten om dan achter de stoel te gaan zitten bij het eten van de verboden vruchten. _O- .

I is dan trouwens wel zo dat ze het dus onmiddellijk verklapt. Haar buurmeisje was wat dat betreft iets vernuftiger want die zei nog: ssssht. _O_ .
Joh, dat vind ik echt behoorlijk indrukwekkend voor die leeftijd. O+ Dat had ik echt nog niet gedacht. _O- _O_

Oh en twist en FF, wat ontzettend lief zeg. Ik ben heel nieuwsgierig naar hoe dat hier zal gaan met de baby straks. Ik was gisteren met Wolk bij Lemijn op bezoek en ze ging baby J. allemaal speelgoed brengen, voordoen hoe je moet kruipen en een boekje voorlezen. Zo schattig joh. O+
  zondag 4 februari 2018 @ 10:24:12 #198
409579 LuDann
All the way
pi_176943137
Nou, het ging helemaal goed hoor! *O* Bij weggaan was het gewoon ´doei mama, doei papa, slaap lekker´ en ze wilde niet eens zwaaien voor het raam. :') Na nog even spelen zei ze tegen mijn moeder dat ze moe was, die heeft haar in bed gelegd en ze is zonder een kik te geven gaan slapen tot de volgende ochtend om 8 uur. O+
pi_176943385
Zie je wel dat wij als ouders ons altijd veel te druk maken? :D Wat fijn zeg, nou kan je met gerust hart bevallen! *O*

Ik heb net de meisjes bij oma gedropt omdat ik een enorme berg nakijkwerk heb en man moet werken. N. keek me ook niet eens aan toen ik ging, want oma heeft veel te mooie Hello Kitty (nep)Duplo. :')

Ik geniet tussen de drakenbuien door zo enorm van haar. O+ Ze zingt nu steeds zelfverzonnen liedjes, of ja, bekende liedjes met zelfverzonnen teksten. Zo aten we van de week stamppot en liep ze "rookworst, rookworst in het bos, laat je mama toch niet los" te zingen door het huis. _O- En dat gaat dan zo de hele dag thuis, ik lach me echt dood om haar.
pi_176943955
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:38 schreef Selvaria het volgende:
Zie je wel dat wij als ouders ons altijd veel te druk maken? :D Wat fijn zeg, nou kan je met gerust hart bevallen! *O*

Ik heb net de meisjes bij oma gedropt omdat ik een enorme berg nakijkwerk heb en man moet werken. N. keek me ook niet eens aan toen ik ging, want oma heeft veel te mooie Hello Kitty (nep)Duplo. :')

Ik geniet tussen de drakenbuien door zo enorm van haar. O+ Ze zingt nu steeds zelfverzonnen liedjes, of ja, bekende liedjes met zelfverzonnen teksten. Zo aten we van de week stamppot en liep ze "rookworst, rookworst in het bos, laat je mama toch niet los" te zingen door het huis. _O- En dat gaat dan zo de hele dag thuis, ik lach me echt dood om haar.
Hahaha, die rookworst :D

Ik vind het vooral leuk om in de auto te horen wat ze zingt. Echt, de raarste liedjes. Ik moet ze eens opnemen of opschrijven.
  zondag 4 februari 2018 @ 11:14:53 #201
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176944083
Ah mooi Lu *O* en wat lief met baby J O+

Dat zelf liedjes bedenken doet N hier ook. Ze vraagt ook steeds ‘mama liedje zingen over [insert voorwerp]’. En dan moet ik dus ter plekke een liedje bedenken over een fiets/rijst/je tong enz.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_176945209
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:24 schreef LuDann het volgende:
Nou, het ging helemaal goed hoor! *O* Bij weggaan was het gewoon ´doei mama, doei papa, slaap lekker´ en ze wilde niet eens zwaaien voor het raam. :') Na nog even spelen zei ze tegen mijn moeder dat ze moe was, die heeft haar in bed gelegd en ze is zonder een kik te geven gaan slapen tot de volgende ochtend om 8 uur. O+
En jij de hele avond/nacht je zorgen maken _O- . Wel een leuke avond gehad samen?
pi_176945275
Herkenbaar van de liedjes! Hier is momenteel "if you're happy and you know it clap your hands" heel populair. En na het coupletje over handen klappen en op de grond stampen verzint ze zelf nog tig coupletjes er achteraan _O- .
pi_176945928
Nou Lu, ik hoop dat Wolk een beetje van die positieve vibe wil delen met J. Die gaat vanavond ook voor het eerst logeren bij oma en opa :o
  zondag 4 februari 2018 @ 13:06:08 #205
409579 LuDann
All the way
pi_176946111
Thanks, ja het viel allemaal enorm mee dus. _O- Mijn moeder appte al vrij snel dat ze sliep dus op zich konden we al wel redelijk ontspannen. Alleen zijn we wel veel te laat naar bed gegaan natuurlijk. :P

Oh Hupje, spannend hoor, hopelijk gaat alles net zo goed als het bij ons ging! Veel succes.

Hier moet ik vooral de zelfverzonnen liedjes zingen, zelf doet ze dat niet. Net als bij Saskia krijg ik een opdracht om ergens over te zingen.
pi_176951409
Fijn, ludann!

Mijn peuter is nu al sexistisch. Alleen de duplo mannetjes mogen in de duplo graafmachines eigen :{ :@ :o
pi_176952160
Fijn dat het meeviel, Lu.

Even een pittig gesprekje over feminisme voeren, Jagar. :{w . :D .

Ik had nog niet echt afscheid genomen hier, maar I is sinds een week 4 jaar. Wat een ongelooflijke ontwikkeling is dat, van 2 naar 4. Ze is en blijft een extraverte en soms wat explosieve tante maar die typische peuter stervende zwaan praktijken lijken echt verleden tijd. Ze zit nu letterlijk uren aan tafel te kleuren, tekenen, knutselen, letters 'schrijven' en zichzelf te vermaken. O+ . _O_ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:W .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176952503
Gefeliciteerd nog met I, Franny. Ik vind haar zo'n mooie (en grote!) meid.
pi_176953462
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2018 17:25 schreef Franny_G het volgende:
Fijn dat het meeviel, Lu.

Even een pittig gesprekje over feminisme voeren, Jagar. :{w . :D .

Ik had nog niet echt afscheid genomen hier, maar I is sinds een week 4 jaar. Wat een ongelooflijke ontwikkeling is dat, van 2 naar 4. Ze is en blijft een extraverte en soms wat explosieve tante maar die typische peuter stervende zwaan praktijken lijken echt verleden tijd. Ze zit nu letterlijk uren aan tafel te kleuren, tekenen, knutselen, letters 'schrijven' en zichzelf te vermaken. O+ . _O_ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:W .
Dat klinkt hemels! Gefeliciteerd nog!
pi_176953561
Gefeliciteerd nog, Franny!

Lu, wat fijn dat het zo mee viel. S. & M. bleven afgelopen nacht ook logeren, maar zijn allebei ziek (geworden) en dus heeft S. met opa in het grote bed liggen slapen en oma op de bank met M. ernaast.
S. is al sinds woensdag ziek en inmiddels niet meer te genieten. Ik vind hem zo zielig de hele tijd
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 4 februari 2018 @ 19:26:29 #211
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_176955044
Franny, nog gefeliciteerd met I. Wat een mooie meid is ze!

LeSage, beterschap met S&M.

Fijn dat het logeren zo goed ging LuDann!
  maandag 5 februari 2018 @ 03:22:12 #212
409579 LuDann
All the way
pi_176963324
Van harte gefeliciteerd nog Franny, met jullie pittige dame! O+ Wat heerlijk dat ze zich zo goed kan vermaken zeg.

Lesage, wat sneu dat ze nou beiden ziek waren bij opa en oma, wel fijn dat ze daarin konden meegaan zo te lezen. Beterschap!

Hier ook weer een zieke Wolk. De ene verkoudheid is net koud een paar dagen achter de rug of ze heeft de volgende alweer te pakken. En daarmee dus helaas ook de bijkomende reactieve benauwdheid. De Ventolin hielp weer eens niet afdoende dus we mochten weer eens midden in de nacht naar de HAP om te vernevelen. Ik zit nu naast haar bed, hopelijk gaat ze eindelijk slapen, we hebben alle drie nog geen oog dicht gedaan. Ze had een hartslag van 160 door de Ventolin zagen we net.

Ik ga morgen even bellen met de huisarts om te vragen of we naar de longarts of kinderarts verwezen kunnen worden. We zijn de tel kwijt maar dit is minimaal de 8e keer dat we snachts met benauwdheid op de HAP zijn beland. Ze heeft Ventolin voor als ze verkouden is maar dat spul is echt een vloek en een zegen. Ze wordt er zo verschrikkelijk hyper van dat ze vaak pas uren na een dosis kan slapen. En dan helpt het soms nog niet eens genoeg en kunnen we midden in de nacht weer de deur uit. Bij elke verkoudheid van Wolk is het dus minimaal een week echt dramatisch met slapen voor ons allemaal.

Iemand ervaring met een alternatief voor Ventolin, of andere opties?

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 05-02-2018 03:28:19 ]
pi_176964944
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 03:22 schreef LuDann het volgende:
Van harte gefeliciteerd nog Franny, met jullie pittige dame! O+ Wat heerlijk dat ze zich zo goed kan vermaken zeg.

Lesage, wat sneu dat ze nou beiden ziek waren bij opa en oma, wel fijn dat ze daarin konden meegaan zo te lezen. Beterschap!

Hier ook weer een zieke Wolk. De ene verkoudheid is net koud een paar dagen achter de rug of ze heeft de volgende alweer te pakken. En daarmee dus helaas ook de bijkomende reactieve benauwdheid. De Ventolin hielp weer eens niet afdoende dus we mochten weer eens midden in de nacht naar de HAP om te vernevelen. Ik zit nu naast haar bed, hopelijk gaat ze eindelijk slapen, we hebben alle drie nog geen oog dicht gedaan. Ze had een hartslag van 160 door de Ventolin zagen we net.

Ik ga morgen even bellen met de huisarts om te vragen of we naar de longarts of kinderarts verwezen kunnen worden. We zijn de tel kwijt maar dit is minimaal de 8e keer dat we snachts met benauwdheid op de HAP zijn beland. Ze heeft Ventolin voor als ze verkouden is maar dat spul is echt een vloek en een zegen. Ze wordt er zo verschrikkelijk hyper van dat ze vaak pas uren na een dosis kan slapen. En dan helpt het soms nog niet eens genoeg en kunnen we midden in de nacht weer de deur uit. Bij elke verkoudheid van Wolk is het dus minimaal een week echt dramatisch met slapen voor ons allemaal.

Iemand ervaring met een alternatief voor Ventolin, of andere opties?
Ik heb persoonlijke ervaring met een heleboel opties Lu, al vanaf dat ik Wolks leeftijd had. Je mag PMen hoor!
pi_176965016
Oh Lu toch, wat sneu! Inderdaad goed om door te zoeken denk ik.
En deze winter is wel hoeror wat betreft verkoudheid en ziek. S. is echt al 5 keer ziek geweest ofzo :{
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176965072
Ach wat sneu weer Lu! Er zijn wel veel peuters die er last van hebben lees ik. Beterschap! En hopelijk vinden jullie een alternatief!

Idd lesage, hier ook veel ziek. S was eerst met kerst en sindsdien is er continue een ziek hier in huis. Wordt er gek van.
  maandag 5 februari 2018 @ 08:24:43 #216
409579 LuDann
All the way
pi_176965285
Ugh, we zaten om 5 uur weer bij de HAP om te vernevelen. En daarna een hartslag van 200, zo sneu. Nu eerst even een afspraak maken bij de huisarts voor vanmiddag en dan hopelijk nog even slapen. Ik PM je later Sillie!
pi_176965450
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 08:24 schreef LuDann het volgende:
Ugh, we zaten om 5 uur weer bij de HAP om te vernevelen. En daarna een hartslag van 200, zo sneu. Nu eerst even een afspraak maken bij de huisarts voor vanmiddag en dan hopelijk nog even slapen. Ik PM je later Sillie!
Laat je doorverwijzen LuDann! Wij lopen met Twix bij de kinderlongarts, hebben nu ruim een jaar de juiste medicatie te pakken en het gaat zo goed.
Behalve de longontsteking in december is hij de hele winter nog niet benauwd geweest, terwijl hij wel verkouden is geweest. Nu heeft hij wel structureel medicatie (Flixotide) en voor zonodig de Ventolin. Maar dat laatste hebben we dus alleen nodig gehad tijdens de eerste drie dagen van de longontsteking en verder nog helemaal niet.
pi_176965929
Fijn dat het logeren goed ging Lu maar jeetje bij de HAP, hoe gaat het nu? Doorverwijzing is wel een goed idee denk ik.
Jagar herkenbaar.....meisjes mogen van B ook niet met auto's spelen (zijn nichtjes bijv).
Beterschap LeSage!

Ah Franny, 4! Mooie I! Tot over ruim 2 weken *O*

Wij hadden een druk weekend maar voor B wel een topweekend. Zaterdag kwamen mijn schoonzus en zwager eten met neefje en nichtje. Kortom B heeft lekker kunnen spelen. Wel af en toe even moeten 'tellen'. Mijn schoonzus denkt wat betreft opvoeding etc heel anders dan wij doen. En dat is prima, maar maak dan geen opmerkingen over hoe wij dingen doen (of niet doen) andersom doen wij dat namelijk echt nooit. Van die ongevraagde adviezen voor dingen die wij niet als probleem ervaren.

Gisteren kwamen mijn broer en zijn vrouw lunchen en avondeten. Ze gingen 's middags met mijn nichtje van 16 naar een musical en neefje van 14 bleef bij ons.

Mijn neefje is zo lief voor B, neefje heeft ADHD en is dus vrij wild. Maar dat vindt B hilarisch. Ze hebben heel lang samen met de Duplo gebouwd. Mooi om te zien dat een grote knul van 14 heel rustig een enorme treinbaan bouwt met B. (en mijn schoonzus was verbaasd dat ie dat zo geduldig en rustig deed met B samen)

Daarna met zijn 3en op de bank Ajax-Nac gekeken, B en ik voor Ajax mijn neefje is voor Nac. Met 2 hooligans op de bank. Al vergat B soms dat ie voor 'rood' was. _O-
pi_176966224
Wat naar zeg Ludann :'( beterschap en sterke
  maandag 5 februari 2018 @ 10:14:25 #220
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_176966572
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2018 17:25 schreef Franny_G het volgende:
Fijn dat het meeviel, Lu.

Even een pittig gesprekje over feminisme voeren, Jagar. :{w . :D .

Ik had nog niet echt afscheid genomen hier, maar I is sinds een week 4 jaar. Wat een ongelooflijke ontwikkeling is dat, van 2 naar 4. Ze is en blijft een extraverte en soms wat explosieve tante maar die typische peuter stervende zwaan praktijken lijken echt verleden tijd. Ze zit nu letterlijk uren aan tafel te kleuren, tekenen, knutselen, letters 'schrijven' en zichzelf te vermaken. O+ . _O_ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:W .
Ohh Franny je kleuter O+ Gefeliciteerd nog!

Dat klinkt heftig LuDann ;( beterschap
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 5 februari 2018 @ 10:40:26 #221
409579 LuDann
All the way
pi_176966970
We rijden nu vanaf de huisarts door naar de eerste hulp, mogelijk toch een longontsteking. Ze werd vreselijk benauwd wakker weer, zo sneu. We hebben flixotide geopperd bij de huisarts, die vond dat een goed idee in ieder geval, we gaan het zo bespreken.

Omdat ze vannacht de autostoel ondergekotst heeft even noodgedwongen op schoot in de auto. :X
pi_176967215
Ah nee Lu, beterschap en sterkte! :*
  maandag 5 februari 2018 @ 11:17:04 #223
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_176967407
Sterkte LuDann :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_176967699
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 10:40 schreef LuDann het volgende:
We rijden nu vanaf de huisarts door naar de eerste hulp, mogelijk toch een longontsteking. Ze werd vreselijk benauwd wakker weer, zo sneu. We hebben flixotide geopperd bij de huisarts, die vond dat een goed idee in ieder geval, we gaan het zo bespreken.

Omdat ze vannacht de autostoel ondergekotst heeft even noodgedwongen op schoot in de auto. :X
Shit Lu, wat een ontwikkeling. Ik hoop dat ze je goed kunnen helpen.
pi_176968146
Sterkte LuDann!
pi_176968255
Sterkte Lu! :*
pi_176969175
Wát sneu voor je meisje Lu. ;( Sterkte en beterschap. :*

Gefeliciteerd nog met je mooie grote, Franny! Je beschrijft haar altijd zo mooi. O+
pi_176971340
Nooooo Lu, beterschap met Wolk ;(
  maandag 5 februari 2018 @ 15:16:19 #229
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176971804
Arme Wolk, beterschap!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 5 februari 2018 @ 19:18:14 #230
409579 LuDann
All the way
pi_176977123
Bedankt allemaal! O+

We hebben de hele dag op de eerste hulp gezeten, vernevelen, afwachten, weer vernevelen etc. Uiteindelijk mochten we toch naar huis, beleid is nu elke 4 uur 4 pufjes Ventolin en daarnaast krijgt ze een kuur prednison. Als de prednison klaar is dan gaat ze over op de onderhoudsmedicatie Flixotide.

Ze flipt hem alleen helemaal de pan uit van zoveel Ventolin. :X Het is echt heel sneu, ze stuitert hysterisch lachend en huilend de kamer door en staat letterlijk te trillen. Ik ga zo even de HAP bellen of daar niet wat aan te doen is want ik moet haar vannacht dus ook elke 4 uur wakker maken voor zoveel Ventolin. Nóg 36 uur niet slapen gaat wel heel moeilijk worden.

Oh en wie heeft trouwens verzonnen dat autostoelhoezen gewoon vrijwel onmogelijk te wassen zijn? Wat is dat voor faal uitvinding! :(

Het huilen staat me even nader dan het lachen, ik hoop maar dat de baby nog even binnenboord kan houden. Morgen 39 weken en gisteren avond voordat dit allemaal begon hadden we al een episode die we besloten te timen. Vannacht sta ik er alleen voor, man moet morgenochtend om 8 uur aan de andere kant van het land zijn dus hij moet goed slapen om niet van de weg te raken.
pi_176977533
Als vast meelezer wil ik jullie ook heel veel sterkte wensen LuDann! Ik hoop toch zo dat het haar goed helpt en ze iets kunnen geven tegen de hyper. Ik heb vroeger ook inhalers moeten gebruiken en dat gevoel is echt onprettig. Ze zal wel uitgeput zijn, arme meid.
Hoop dat jullie toch een beetje nachtrust krijgen!
pi_176977634
Och lieve Lu, wat een ellende. Is er geen familie/vriendin die bij je kan logeren om de nacht te helpen? Met 39 weken kun je dat eigenlijk niet meer zelf hoor :*

S. leek vandaag echt wat op te knappen. Meet ik net zijn temperatuur: 38,7. Hij heeft nu al sinds woensdag koorts en ik ben zo trots op hem dat hij nog steeds best heel lief is O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176979724
Wat een timing LuDann :( Al komt zoiets nooit gelegen natuurlijk. Hopelijk weet de buikbaby op de een of andere manier ook dat hij nog even moet wachten tot zn zus weer oké is. Hopelijk zijn er ook wat hulptroepen voor je want ook zonder zwangerschap is dit al pittig. Duurt de prednisonkuur lang? Beterschap iig voor jullie allebei!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 5 februari 2018 @ 21:05:29 #234
409579 LuDann
All the way
pi_176979823
Bedankt, lief van jullie.

Na overleg met de kinderarts hebben we nu wat melatonine mogen geven en dat lijkt zowaar te helpen. Ze ligt nu rustig bij man op de borst tv te kijken. Over een half uur nog de Ventolin en dan gaan we kijken of het misschien wil lukken met slapen.

@lesage: op zich lukt het denk ik wel vannacht, ik heb mazzel dat deze zwangerschap gewoon zo soepel verloopt. En ze wil toch alleen mij, dus tja. Fijn dat S. wat beter lijkt maar 38.7 is nog best hoog zeg, dat duurt al best lang zo.

@FF: de prednison is 4 dagen, dus valt mee. Het is nu even afwachten tot het aanslaat, dat kan tot 12 uur duren. Dan mogen we de Ventolin gaan afbouwen, dus hopelijk morgen wat minder daarvan al. Ik kijk het morgen even aan hoe ik me voel, anders ga ik wel even rondvragen.
pi_176980090
Ach Lu wat een gedoe.
Heb je een back up voor als de bevalling zich toch ineens aandient?
  maandag 5 februari 2018 @ 21:46:04 #236
409579 LuDann
All the way
pi_176981044
Mijn moeder zal Wolk dan opvangen en als reserve staat mijn broer paraat, die is gisteren teruggekomen uit Australië. :Y Dus dat komt wel goed, alleen morgen zijn mijn ouders (net als elke dinsdag en vrijdag) het grootste deel van de dag in het ziekenhuis voor de ECT behandeling van mijn vader.
pi_176981168
Och hemel Lu wat rot allemaal! Prednison bij je mini, heftig! Gelukkig helpt melatonine toch iets, ik hoop heel erg dat jullie wat slapen straks. En baby moet gewoon binnen blijven hoor! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_176981243
Lu, ik werd (en word) ook altijd mega hyper van ventolin. Toen ik heel jong was zweerden mijn ouders dan ook bij melatonine en warme melk. Daarna ging ik (volgens mijn moeder) altijd wel slapen. Ik kreeg uiteindelijk andere medicatie dan ventolin, want het was voor mij ook geen doen. Ik zal je er later wel wat over PM’en.

Overigens, maar dat hoeft voor Wolk niet zo te zijn natuurlijk, maakt pretnison mij ook mega onrustig, ik weet niet hoe je moet doseren, maar als ik dat spul nu zelf wel eens moet neem ik nooit een dosis voor het slapen, want dan lig ik de halve nacht wakker.. Wat moet dat moet, maar als je er wat mee kan spelen zou mijn advies zijn om de pretnison en nacht zo ver mogelijk uit elkaar houden...

Sterkte! :*
pi_176983670
Hm... M. heeft nu ook ventolin, maar die wordt er gelukkig nog niet druk van. Sterker nog, hij kan eindelijk weer een beetje slapen _O_

Ik hoop dat de melatonine helpt! Mijn vader gebruikt het ook, omdat hij geen dag/nacht ritme meer kon krijgen (het is altijd donker ;) ) en bij hem werkt het heel goed.
Slaap lekker voor jullie :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176985885
Jeetje wat heftig Lu, zeker zo hoogzwanger.. Hoe is het vannacht gegaan? Helpt de prednison al?
pi_176986103
Ach Lu, wat sneu voor Wolk. Hopelijk voelt ze zich snel wat beter. Dit is niks zo, ook voor jou niet.

Logeren was goed gegaan *O*. Wij waren voor het eerst sinds J samen uit eten gegaan. Gisteravond en vannacht had J wel veel indrukken te verwerken. :O
  dinsdag 6 februari 2018 @ 09:40:24 #242
409579 LuDann
All the way
pi_176987068
Nou, de nacht ging gelukkig nog best goed eigenlijk. Ik denk dankzij de melatonine, dat hielp echt wel! Ze sliep rond 22:30, om 1:30 moest ik haar wakker maken voor de Ventolin (dat was echt niet leuk) en toen sliep ze rond 3 uur weer maar omdat daarna de prednison wel aangeslagen moest zijn heb ik er daarna tot 7:30 tussen gelaten. Toen zijn we ook meteen opgestaan. Ik voel me moe maar ben wel eens erger gesloopt geweest.

Vandaag maar heel rustig aan doen, bankhangen en een overkill aan schermtijd. Ze is niet echt meer benauwd maar wel heel chagrijnig. Logisch, dat zou ik ook zijn. Hopelijk wil ze straks een dutje doen.

Wat fijn dat het logeren goed ging Hupje! Gaan jullie het nu vaker doen?
pi_176987740
LuDann ;( :*
pi_176989072
Getsie Lu!

Wij zaten diezelfde avond ook bij de HAP, waren al op het “exacerbatieschema” van de pufs, en dat was gelukkig wel in orde ook. Maar ook hier longontsteking.

Gelukkig geen prednisolon hier (dat heeft ie met anderhalf drie keer gehad), alleen een kuurtje en doorgaan met de ventolin.

Druk worden van salbutamol/ventolin is vrij onontkoombaar. Het verhoogt de bloeddruk en hartslag als bijwerking van het verwijden van de luchtwegen (andersom kun je dus benauwd worden van bloeddrukverlagers of hartritmemedicatie). Melba slaapt gelukkig wel, maar het is gek om een jongetje dat ziek is van de longontsteking en benauwd rondjes door de kamer te zien rennen :')

Hier geen flixotide maar qvar (50) als onderhoudsmiddel. Werkt aardig, we hebben maar zelden ventolin nodig. Alleen zo’n longontsteking komt er dan wel nog tussendoor...

Grootste probleem hier is een kind dat de antibiotica weigert. Echt worstelen en uitspugen hier. Heel naar. Heeft nog niet meer dan een halve dosis binnen gekregen en geen enkele truc werkt. Word er moedeloos van...
Kwak
pi_176989444
Och, ook beterschap voor Melba, Kwak! Wat lastig, dat weigeren van de antibiotica.. Helaas geen tips hier, Q heeft het maar 1x gehad en had snel door dat het zoet is en vond het toen wel lekker..
pi_176989448
Lu en kwak, wat ellendig zeg. Het is ook wel een beroerde winter qua ziek zijn geloof ik.

Dat druk zijn van de ventolin heb ik inmiddels ook ondervonden. Baby die duidelijk zou moeten slapen, maar in mijn armen ligt te stuiteren en brullen.
Aan de andere kant kan hij wel even rustig ademen na de ventolin. Het blijft gewoon vervelend.

Ook vervelend: S. Maar ik kan het hem niet kwalijk nemen. Zelf al een week ziek en nu ook nog een ziek broertje.
Net wel het liefste ooit. S. ging M. kusjes geven. ‘Mijm beper mapen. Mama Mijm beper mapen, jijjij kannie Mijm beper mapen.’ O+ Hij vindt zijn zieke broertje echt heel zielig.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176989607
Ik ga proberen weer (enigzins) aan te haken hier. Lurk hier in OUD wel aardig rond, maar vermijd dit topic soms.. Begin eigenlijk al in het dreumestopic. Q is nooit echt snel geweest en dat maakte mij erg onzeker, terwijl ik altijd al een onzekere muts ben.
Als ik nu meelurk, lees ik al snel verhalen van kindjes van nog geen 2,5 die verder zijn dan Q en dat steekt dan toch even. Probeerde het vroeger nog wel weg te lachen door te zeggen dat hij gewoon wat traag is. Maar het KDV begon zich ook steeds meer zorgen te maken. Hij loopt dus echt op meerdere vlakken (waaronder spraak) achter. Sinds 1,5e week is hij, naast z'n normale dagje KDV, begonnen met 3 ochtenden op een medisch KDV. Gelukkig vindt hij het er heel erg leuk en lijkt hij daar wat meer uit z'n schulp te kruipen. Hij zal hier een half jaar heen gaan. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen en hoe het erna gaat, we merken het wel! Merk dat ik het steeds wat beter kan accepteren dat hij achterloopt, al blijft het voor mij soms nog lastig.

Maar verder is het een leuk en vrolijk jongetje, die regelmatig loopt te zingen en rond te rennen :) En sinds een aantal maanden ook een echte peuterdraak kan zijn :')
pi_176989788
Goh, wat lastig Gevalletje. Knap dat je actie hebt ondernomen! Dat lijkt me namelijk best een moeilijke stap voor jezelf, terwijl het eigenlijk in het belang van je kind is.
Ik lees graag over zingende peuters :Y
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176989896
Gevalletje, wat leuk om je terug te lezen hier O+ de fok-vierling was niet compleet zonder jou en je mooie Q. Knap dat je hulp hebt gezocht en goed dat je hem hebt gekregen. Ik kan me van vorig jaar herinneren dat je je zorgen maakte en niet zo goed wist wat je ermee moest. Ik hoop dat het medisch kdv jullie kan helpen en vooral Q kan helpen om zichzelf te zijn en te worden.

Wat een ontzettende ziekenboeg hier in het topic! Beterschap aan alle kindjes met longontsteking en andere vervelende dingen :*
  dinsdag 6 februari 2018 @ 13:06:36 #250
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_176990372
Beterschap voor de zieke peuters. Longontsteking is niet leuk. Wat wij deden met de antibiotica is door de fles of door een danoontje mengen. Hier ging daardoor alles op. Van de zusters van het ziekenhuis mocht het alleen als we zeker wisten dat het op ging. (Al wordt er ook gezegd dat het niet met melkproducten mag, maar anders werd het ook echt een gevecht). Aangezien ze in de ochtend en avond nog steeds een fles melk dronken (en nu nog 🙈), gooiden we daar allebei de keren wat door. En dan in de middag een klein danoontje. Ze zijn toen allebei snel opgeknapt (vorig jaar lag N in het ziekenhuis en L ziek thuis).

Gevalletje, fijn om weer van je te lezen. Goed om te zien dat je het allerbeste wil voor Q. Fijn ook dat je hem al zijn schulp ziet kruipen.
pi_176991146
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 13:06 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Beterschap voor de zieke peuters. Longontsteking is niet leuk. Wat wij deden met de antibiotica is door de fles of door een danoontje mengen. Hier ging daardoor alles op. Van de zusters van het ziekenhuis mocht het alleen als we zeker wisten dat het op ging. (Al wordt er ook gezegd dat het niet met melkproducten mag, maar anders werd het ook echt een gevecht). Aangezien ze in de ochtend en avond nog steeds een fles melk dronken (en nu nog 🙈), gooiden we daar allebei de keren wat door. En dan in de middag een klein danoontje. Ze zijn toen allebei snel opgeknapt (vorig jaar lag N in het ziekenhuis en L ziek thuis).

Gevalletje, fijn om weer van je te lezen. Goed om te zien dat je het allerbeste wil voor Q. Fijn ook dat je hem al zijn schulp ziet kruipen.
Van de apotheker mag het ook met yoghurt, dus hoera, dat gaan we doen! Dan gaat t wel hoop ik.
Kwak
pi_176991163
Hee Gevalletje! O+ Wat knap dat je actie hebt ondernomen en wat fijn dat hij wat losser wordt. Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. :*
pi_176991177
Ook beterschap voor Melba!

Gevalletje, fijn om weer iets van je te horen. Spui vooral wat je kwijt wil.
pi_176991983
Al die zieke peuters, beterschap! Geen tips helaas.

Gevalletje wat een goede stap heb je genomen en dat je ziet dat het hem goed doet.
pi_176993644
Gevalletje :* Het is niet leuk als je kindje achterloopt, maar goed dat je begeleiding hebt gezocht. Heel fijn dat het hem nu al goed doet. Schroom vooral niet mee te schrijven hoor, ook jouw verhalen mogen hier zijn. :*
  dinsdag 6 februari 2018 @ 16:09:42 #256
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_176993759
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 13:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Van de apotheker mag het ook met yoghurt, dus hoera, dat gaan we doen! Dan gaat t wel hoop ik.
Ooo, ik hoop dat het inderdaad werkt. Het kan zo’n gevecht zijn anders.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:36:02 #257
409579 LuDann
All the way
pi_176997752
Wolk heeft geen longontsteking trouwens hoor, gewoon een behoorlijk heftige reactie op 2 verkoudheidsvirussen tegelijkertijd. Een reactieve reactie noemen ze dat nog op deze leeftijd, als ze ouder dan 4 zou zijn zou het astma heten. Mijn man had precies hetzelfde als kind en hij groeide er overheen, dus hopelijk doet zij dat ook.

En @ kwak ik weet dat dat druk doen samengaat met deze medicatie. Dat is an sich niet het probleem, het probleem zit hem vooral in het niet slapen erdoor. Ze had in 36 uur tijd zo´n 12 uur slaap gehad in totaal, dat is gewoon echt niet genoeg als je nagaat dat dat normaal gesproken 28 uur is. Omdat ze de afgelopen tijd zeker 1 a 2 weken per maand aan de ventolin zat komt ze dan slaap tekort (hoewel niet zo erg als nu natuurlijk) en ook na het stoppen met de ventolin is het dan weer een week lang drama om een enigszins normaal slaapritme aan te nemen omdat ze dan weer wat anders gewend is. We hopen dus dat we met de nieuwe medicatie de ventolin minder nodig hebben en dus het slapen wat beter zal gaan. Hoe ging het met de yoghurt? Lastig dat hij de antibiotica zo weigert! Oh en wat is trouwens het verschil tussen Flixotide en Q-var?

Gevalletje, leuk dat je weer mee komt schrijven. O+ Ik lees graag over Q, hij is zo leuk!
pi_177001553
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:36 schreef LuDann het volgende:
Wolk heeft geen longontsteking trouwens hoor, gewoon een behoorlijk heftige reactie op 2 verkoudheidsvirussen tegelijkertijd. Een reactieve reactie noemen ze dat nog op deze leeftijd, als ze ouder dan 4 zou zijn zou het astma heten. Mijn man had precies hetzelfde als kind en hij groeide er overheen, dus hopelijk doet zij dat ook.

En @ kwak ik weet dat dat druk doen samengaat met deze medicatie. Dat is an sich niet het probleem, het probleem zit hem vooral in het niet slapen erdoor. Ze had in 36 uur tijd zo´n 12 uur slaap gehad in totaal, dat is gewoon echt niet genoeg als je nagaat dat dat normaal gesproken 28 uur is. Omdat ze de afgelopen tijd zeker 1 a 2 weken per maand aan de ventolin zat komt ze dan slaap tekort (hoewel niet zo erg als nu natuurlijk) en ook na het stoppen met de ventolin is het dan weer een week lang drama om een enigszins normaal slaapritme aan te nemen omdat ze dan weer wat anders gewend is. We hopen dus dat we met de nieuwe medicatie de ventolin minder nodig hebben en dus het slapen wat beter zal gaan. Hoe ging het met de yoghurt? Lastig dat hij de antibiotica zo weigert! Oh en wat is trouwens het verschil tussen Flixotide en Q-var?

Gevalletje, leuk dat je weer mee komt schrijven. O+ Ik lees graag over Q, hij is zo leuk!
Het is dezelfde soort medicatie, een corticosteroide / ontstekingsremmer.

Flixotide = fluticason
Qvar = beclometason

Maar, Qvar vernevelt extreem fijn, waardoor soms een lagere dosis gebruikt kan worden, en dat is weer fijn voor de groei. Melba krijgt 50 mcg per inhalatie, 2 inhalaties per dag. Flixotide is volgens mij meestal 100.
Kwak
pi_177007846
Zo, ik heb zojuist mijn kleine mannetje naar school gebracht.....dat is raar. Het is zijn eerste wenochtend. Hij heeft een lieve, jonge juf en toen er werd gevraagd wie B zijn maatje wilde zijn, stak er meteen een jochie zijn hand op. Ik zag B stralen O+

Verlegen, druk kauwend op zijn vossenknuffel keek hij rond. Wel bijdehand genoeg om steeds te zeggen 'dat kan ik al' als de juf uitlegde wat het maatje voor hem kon doen (helpen met jas aan doen, naar het toilet gaan, zijn handschoenen aan doen etc etc)

En ik ga nu werken en als een dolle het huis schoonmaken.
  woensdag 7 februari 2018 @ 09:01:44 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177007860
Awwwww exode! Succes met de ochtend doorkomen ;) Hoe laat mag je 'm weer ophalen?
KuikenGuppy
pi_177008187
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:36 schreef LuDann het volgende:

Jee, wat een gedoe weer voor jullie :{ Nog even spuit 11: wij hebben hetzelfde als Malteser voor Twixie; Flix als onderhoud en die andere voor acute ondersteuning. We merken nu nog wel dat Lucas verkouden is (snotfontein ahoi }:| ) maar benauwd is hij niet met de onderhoudspufjes. We puffen 1x ‘s avonds, als het op het randje is (dat merk je wel na zo lang meemaken :X dan doen we ook ‘s ochtends een keer. Bij ons overigens voorgeschreven door onze superfijne huisarts. Sterkte!! Ook met het slapen en voorbereiden op nr 2

En Gevalletje, alle verhalen welkom hier hoor! Hoop dat het nieuwe kdv wat rust biedt
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_177008241
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 09:01 schreef Burdie het volgende:
Awwwww exode! Succes met de ochtend doorkomen ;) Hoe laat mag je 'm weer ophalen?
12:15 in de cirkel :D Ik heb zo'n vermoeden dat ie meteen naar de boterhammen in slaap valt thuis. Dat komt goed uit want ik moet nog een carnavalsoutfit (online) scoren.
  woensdag 7 februari 2018 @ 10:47:24 #263
409579 LuDann
All the way
pi_177009481
Exode, wat spannend! Ik hoop dat hij een leuke dag heeft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Het is dezelfde soort medicatie, een corticosteroide / ontstekingsremmer.

Flixotide = fluticason
Qvar = beclometason

Maar, Qvar vernevelt extreem fijn, waardoor soms een lagere dosis gebruikt kan worden, en dat is weer fijn voor de groei. Melba krijgt 50 mcg per inhalatie, 2 inhalaties per dag. Flixotide is volgens mij meestal 100.
Ok duidelijk, bedankt. Flixotide hebben we in 125 mcg zie ik, straks 2 maals daags ook. Wat betreft de bijwerkingen zullen we het maar even moeten afwachten denk ik. Over een paar weken evaluatiegesprek met de KA en dan mogen we van de zomer weer stoppen om te kijken hoe het gaat.

quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 09:27 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Jee, wat een gedoe weer voor jullie :{ Nog even spuit 11: wij hebben hetzelfde als Malteser voor Twixie; Flix als onderhoud en die andere voor acute ondersteuning. We merken nu nog wel dat Lucas verkouden is (snotfontein ahoi }:| ) maar benauwd is hij niet met de onderhoudspufjes. We puffen 1x ‘s avonds, als het op het randje is (dat merk je wel na zo lang meemaken :X dan doen we ook ‘s ochtends een keer. Bij ons overigens voorgeschreven door onze superfijne huisarts. Sterkte!! Ook met het slapen en voorbereiden op nr 2
Lief, dank je wel. O+ Wat vervelend dat Lucas er ook zo´n last van heeft zeg maar fijn dat die onderhoudspufjes helpen.

Hier nu dus ook die Flix en dan Ventolin als nood. We hebben een kundige kinderarts getroffen dit keer, we hadden voorheen eigenlijk nooit goed uitleg gehad over hoe preventief te handelen al bij een beginnende verkoudheid en met een Ventolin schema. We deden maar een beetje wat.

De KA zei bijvoorbeeld ook dat we zodra ze verkouden is meteen met neusspray moeten starten (eerst zoutoplossing en dan een week met xylo), dat is minstens even belangrijk als de andere medicatie omdat ze op deze leeftijd nog echt neusademers zijn. We waren wat te voorzichtig met neusspray en zetten het normaal gesproken eigenlijk pas te laat in. Dat ze meer dan 2 pufs Ventolin tegelijk mocht was ook nieuw voor ons, net als dat we beter echt om de zoveel uur kunnen puffen (ook in de nacht) in plaats van alleen wanneer ze benauwd leek.

Oh en trouwens vet onhandig dat er geen teller op die pufjes zitten he. Wie heeft dat verzonnen. Onze puffer bleek bijna leeg (en dus minder effectief). Nu zijn we maar gaan turven met de nieuwe en we hebben een reserve.
pi_177009502
Oh spannend, exode. Zo te horen kan hij wel makkelijk omgaan met een nieuwe situatie.
I gaat nu ruim een week fulltime naar school. Vanochtend was voor het eerst dat ze zei dat ze eigenlijk niet wilde. Het begint er een beetje in te hakken, geloof ik. Maar ze heeft het wel echt naar haar zin en je merkt dat ze enorm gestimuleerd wordt. Hoofdje zit iedere dag helemaal vol, op bed bespreken we voor het slapen gaan nog wat na en dan merk je dat het koppie maar moeilijk stil te krijgen is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177009599
Beterschap voor alle zieke peuters! :*

Even aanhaken op die puffers:
Onze Minion is ook al snel benauwd als ze verkouden is, dus hier ook een puffer (gelukkig niet zo erg als bij jullie, als ik het zo lees). Maar wij hebben juist Ventolin als 'standaard' zeg maar; die mogen we gewoon zelf meerdere malen per dag geven als we denken dat het nodig is. En laatst kregen we er tijdelijk flixotide bij toen het echt heel erg werd.
Maar dat klinkt dus precies tegenovergesteld als bij jullie? :?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177009731
quote:
2s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:49 schreef Franny_G het volgende:
Oh spannend, exode. Zo te horen kan hij wel makkelijk omgaan met een nieuwe situatie.
I gaat nu ruim een week fulltime naar school. Vanochtend was voor het eerst dat ze zei dat ze eigenlijk niet wilde. Het begint er een beetje in te hakken, geloof ik. Maar ze heeft het wel echt naar haar zin en je merkt dat ze enorm gestimuleerd wordt. Hoofdje zit iedere dag helemaal vol, op bed bespreken we voor het slapen gaan nog wat na en dan merk je dat het koppie maar moeilijk stil te krijgen is.
B is net als mijn vrouw, eerste observeren en als hij ontdooid is, is er geen schroom meer. Dat ontdooien varieert van 1 uur tot een paar weken dus ik ben benieuwd. Viel me wel op dat er een hoop oude kleuters in zijn klas zitten. 6 of bijna 6 jaar zelfs. Dat is best een verschil met een bijna 4jarige.
Ah die I, slaapt ze ook extra om alles te verwerken?
pi_177010127
Ze staat nu om 7:00 op in plaats van om 6:00, ja. _O_ . Bij i inderdaad ook best wat zesjarigen al. Ik zie wel dat ze daardoor soms een beetje geïntimideerd is. Maar er komen vanzelf weer wat meer vierjarigen bij.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177010136
Spannend Exode! Maar klinkt al als een goede start!

Wat een boel kinderen hier aan de puffers. Hier blijft het gelukkig bij flinke snotneuzen. Is ze alweer een beetje haar oude zelf LuDann?

Welkom terug gevalletje! Fijn dat er stappen zijn ondernomen voor Q, hopelijk doet het medisch kdv hem goed!

Nog een tip voor als je wat schermtijd nodig hebt: de boterhamshow! Een soort educatieve muppets meet Jimmy fallon gericht op peuters en kleuters maar met muppet-achtige humor er in die ook leuk is voor volwassenen. Mijn nieuwe favoriete programma voor O! Wordt uitgezonden op de NPO (rond etenstijd op NPO kids).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177010217
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:47 schreef LuDann het volgende:

[..]


Oh en trouwens vet onhandig dat er geen teller op die pufjes zitten he. Wie heeft dat verzonnen. Onze puffer bleek bijna leeg (en dus minder effectief). Nu zijn we maar gaan turven met de nieuwe en we hebben een reserve.
Oh! Daar heb ik een handig truukje voor! Even dat metalen buisje uit de inhaler pakken en in een bakje water doen. Als ‘ie zinkt is ‘ie vol. Drijven is leeg. Plaatje ter verduidelijking:

pi_177011747
B mag pas over 2 weken weer naar de psz -O- . Het was nogal een rommeltje de laatste tijd met wel gaan/niet gaan. De leidster belde toen en vond het wel belangrijk voor het ritme en de regelmaat dat B er frequenter zou zijn.
Ze stelde voor om na de vakantie weer te starten.
Nu zit ik dus nog 2 weken met een peuter thuis die naar "school" wil }:| .
Maar ja ik kan niet garanderen dat ze na die vakantie wel braaf elke keer gaat. Als ze echt niet wil hoeft ze niet van mij. Tis maar de peuterspeelzaal :@ .
pi_177011782
Wat rot zeg al die benauwde peuters :'(

Gaan ze daar nog "overheen groeien" of is dit levenslang?
pi_177012159
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:50 schreef Quickie_Brat het volgende:
B mag pas over 2 weken weer naar de psz -O- . Het was nogal een rommeltje de laatste tijd met wel gaan/niet gaan. De leidster belde toen en vond het wel belangrijk voor het ritme en de regelmaat dat B er frequenter zou zijn.
Ze stelde voor om na de vakantie weer te starten.
Nu zit ik dus nog 2 weken met een peuter thuis die naar "school" wil }:| .
Maar ja ik kan niet garanderen dat ze na die vakantie wel braaf elke keer gaat. Als ze echt niet wil hoeft ze niet van mij. Tis maar de peuterspeelzaal :@ .
ik breek ff in; hier in de buurt ook een kindje dat zelf mocht kiezen of hij naar de psz wilde of niet, en die heeft het heel lang moeilijk gehad met naar school gaan; dat moest ineens echt en dat was hij niet gewend. Voor het ritme is het idd beter imho om haar gewoon elke keer te laten gaan. Helemáál als je het ook 'school' noemt :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_177012170
Verder sterkte voor alle benauwde peuters en hun ouders :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:22:41 #274
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_177012302
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:50 schreef Quickie_Brat het volgende:
B mag pas over 2 weken weer naar de psz -O- . Het was nogal een rommeltje de laatste tijd met wel gaan/niet gaan. De leidster belde toen en vond het wel belangrijk voor het ritme en de regelmaat dat B er frequenter zou zijn.
Ze stelde voor om na de vakantie weer te starten.
Nu zit ik dus nog 2 weken met een peuter thuis die naar "school" wil }:| .
Maar ja ik kan niet garanderen dat ze na die vakantie wel braaf elke keer gaat. Als ze echt niet wil hoeft ze niet van mij. Tis maar de peuterspeelzaal :@ .
Wat mij betreft is een PSZ dus niet vrijblijvend. J ging gewoon elke week twee keer, om ritme te krijgen en houden, om te wennen aan het schoolse. Dat gold volgens mij ook voor de andere kinderen in zijn groep, als er iemand niet was, was dat vanwege ziekte of vakantie, niet vanwege 'geen zin/ wil niet'. De PSZ had hier een wachtlijst, dus het zou ook nogal lullig zijn geweest voor alle kinderen die wel wilden gaan, maar niet mochten (want groep vol), als er elke keer een kindje niet komt opdagen waarvoor wel een plek wordt gereserveerd.

PSZ is niet verplicht, maar ook niet vrijblijvend, werd hier dan ook duidelijk aangegeven bij de start. Van kinderen werd verwacht dat ze twee keer per week kwamen, van ouders werd ook regelmatige betrokkenheid verwacht (start nieuw thema, pasen/kerst/sint, afsluitend 'optreden'). Wil je dat niet, prima, maar dan moet je je kind ook niet naar een PSZ willen laten gaan...
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:51:29 #275
409579 LuDann
All the way
pi_177012720
Ik heb geen idee van die medicatie Twist, het is ook allemaal nieuw voor ons.

FF: ja, ze werd gelukkig vrolijk wakker vandaag en was weer een beetje haar oude zelf. O+ Hopelijk vannacht geen Ventolin en kunnen we wat bijslapen allemaal. Qua schermtijd vindt Wolk op dit moment Sien van Sellingen heel leuk, op Netflix. Naast de eeuwige vraag om dinosaurussen. :')

Franny, fijn dat ze wat later opstaat! Fijn dat ze het naar haar zin heeft, ik kan me wel voorstellen dat het allemaal wat overweldigend is. Een keer geen zin lijkt me logisch in het begin.

quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:27 schreef silliegirl het volgende:

Ah, dat is wel een handig trucje, bedankt. In het ziekenhuis zeiden ze tegen een spiegel spuiten, maar dan zie alleen of er wat uitkomt, niet precies hoeveel eruit komt.

Q_B, ik zou denk ik ook proberen dat ritme erin te houden. Op de lange termijn is dat echt beter voor ze dan soms wel en soms niet. Op de meeste KDV´s hebben ze ook niet voor niks de regel dat ze vaker dan 1 dag in de week moeten komen.
pi_177013228
Ah zo trots op B, hij vond het leuk op school. Natuurlijk verlegen en wat verwonderd maar was wel open volgens de juf. Hij wilde bijv alleen naar de wc etc. Hij ligt nu diep te slapen....
pi_177013292
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:16 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik breek ff in; hier in de buurt ook een kindje dat zelf mocht kiezen of hij naar de psz wilde of niet, en die heeft het heel lang moeilijk gehad met naar school gaan; dat moest ineens echt en dat was hij niet gewend. Voor het ritme is het idd beter imho om haar gewoon elke keer te laten gaan. Helemáál als je het ook 'school' noemt :+
Ik verwacht dat het tegen de tijd dat ze leerplichtig is het allemaal wel goed zal komen. Dat duurt nog 2,5 jaar ongeveer. Ze is nog zo klein nu :@
pi_177013408
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:22 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Wat mij betreft is een PSZ dus niet vrijblijvend. J ging gewoon elke week twee keer, om ritme te krijgen en houden, om te wennen aan het schoolse. Dat gold volgens mij ook voor de andere kinderen in zijn groep, als er iemand niet was, was dat vanwege ziekte of vakantie, niet vanwege 'geen zin/ wil niet'. De PSZ had hier een wachtlijst, dus het zou ook nogal lullig zijn geweest voor alle kinderen die wel wilden gaan, maar niet mochten (want groep vol), als er elke keer een kindje niet komt opdagen waarvoor wel een plek wordt gereserveerd.

PSZ is niet verplicht, maar ook niet vrijblijvend, werd hier dan ook duidelijk aangegeven bij de start. Van kinderen werd verwacht dat ze twee keer per week kwamen, van ouders werd ook regelmatige betrokkenheid verwacht (start nieuw thema, pasen/kerst/sint, afsluitend 'optreden'). Wil je dat niet, prima, maar dan moet je je kind ook niet naar een PSZ willen laten gaan...
Hier is geen wachtlijst. Het is een net opgestarte peuterspeelzaal dus.voorlopig plek zat :P .

De reden dat ik haar heb opgegeven is omdat ik merk dat ze een sterker sociale behoefte begon te krijgen. Dus voor het spelen met andere kindjes leek het me wel leuk.
Als ze niet ging was dat overigens voornamelijk omdat ze dan de nacht ervoor erg slecht had geslapen (s nachts spoken en dan smorgens uitgeput zijn). Dan ga ik haar niet naar de peuterspeelzaal brengen. Dan kan ik haar gegarandeerd weer ophalen na een uur omdat ze huilt/moe is :') .

Maar goed w gaan het weer proberen na d vakantie :+
pi_177024220
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:24 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Ik verwacht dat het tegen de tijd dat ze leerplichtig is het allemaal wel goed zal komen. Dat duurt nog 2,5 jaar ongeveer. Ze is nog zo klein nu :@
Dat kan natuurlijk maar het kan ook tegenvallen. Sowieso kan het lastig worden als je pas verwacht dat ze met 5 jaar volledig/ zonder problemen alle dagen naar school gaat; als je haar met 4 jaar nog vrij laat/een keuze geeft of ze gaat of niet...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_177024468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:55 schreef twist02 het volgende:
Beterschap voor alle zieke peuters! :*

Even aanhaken op die puffers:
Onze Minion is ook al snel benauwd als ze verkouden is, dus hier ook een puffer (gelukkig niet zo erg als bij jullie, als ik het zo lees). Maar wij hebben juist Ventolin als 'standaard' zeg maar; die mogen we gewoon zelf meerdere malen per dag geven als we denken dat het nodig is. En laatst kregen we er tijdelijk flixotide bij toen het echt heel erg werd.
Maar dat klinkt dus precies tegenovergesteld als bij jullie? :?
Flixotide is een ontstekingsremmer, die werkt niet direct maar is preventief. Als benauwdheid dan alsnog optreedt is ventolin een luchtwegverwijder die acuut en kort werkt. Vind het wel gek dat er zo slecht over voorgelicht wordt, door artsen.

Wij moesten in t ziekenhuis ook bij de kinderlongverpleegkundige komen, die gaf ons uitleg en schema’s (idd over al snel neusspray en bij hoesten direct een laag schema ventolin, en over welk afbouwschema bij echte benauwdheid (in ons specifieke geval van 4*3 naar 3*3 naar 3*2 naar 3*1)).

De huisarts gaf ons ook heel ander advies en dat hielp allemaal helemaal niet zo goed...

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 07-02-2018 22:44:30 ]
Kwak
pi_177025153
Ik weet op zich wel dat kinderen onder de 5 niet leerplichtig zijn, maar ik vind een psz ook niet vrijblijvend. Sowieso denk ik dat wennen alleen maar makkelijker is als je jonger bent.
S. is deze week helaas beide dagen niet kunnen gaan door ziek zijn en hierna is het een week vakantie. Ik vind het wel balen, maar het is even niet anders.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177030872
Ik vind het nogal wat om de verantwoordelijkheid voor wel/niet gaan naar de peuterspeelzaal bij het kind te leggen. Een kind kan immers nog niet overzien dat, hoewel ze nú geen zin heeft om te gaan het wél leuk zal zijn als ze er eenmaal is.
(Ik heb zelf ook nog wel eens dat ik me er echt toe moet zetten om ergens heen te gaan terwijl ik echt al wel weet dat ik het heel leuk ga vinden en achteraf blij ben dat ik geweest ben)

Maar goed bij mij is het ook makkelijker, ik moet naar mijn werk, dus L naar het KDV. Alleen bij echt ziek hoeven we niet..Als hij mocht kiezen 's ochtends dan ging hij nooit.. al is het maar omdat ie graag bij mij blijft. Maar dan zou hij wel het spelen met grote vriend K missen en dat is wel echt waardevol voor hem.

Vanochtend trouwens bij wegbrengen: T komt op m toelopen: "L jij bent toch mijn vriend!". L:"NEE" T:"Wel toch, jij bent toch mijn vriend?" L."Nee, NIET, K is mijn vriend, jij niet"
Wel even een gesprekje gehad dat t niet aardig was om dat zo te zeggen. Vond t wel lastig en sneu voor T. Nou snap ik L wel, want T snapt t nog niet zo en zoekt vooral aansluiting door te duwen en negatief op te vallen, maar toch..
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:44:38 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_177031441
quote:
2s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:49 schreef Franny_G het volgende:
Oh spannend, exode. Zo te horen kan hij wel makkelijk omgaan met een nieuwe situatie.
I gaat nu ruim een week fulltime naar school. Vanochtend was voor het eerst dat ze zei dat ze eigenlijk niet wilde. Het begint er een beetje in te hakken, geloof ik. Maar ze heeft het wel echt naar haar zin en je merkt dat ze enorm gestimuleerd wordt. Hoofdje zit iedere dag helemaal vol, op bed bespreken we voor het slapen gaan nog wat na en dan merk je dat het koppie maar moeilijk stil te krijgen is.
Het is ook nogal wat ja! Ik weet nog dat ik de eerste maanden dat ik fulltime werkte na mijn studie, ik constant compleet afgepeigerd was :') Daar zal een kleuter ook wel doorheen moeten denk ik.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:50 schreef Quickie_Brat het volgende:
B mag pas over 2 weken weer naar de psz -O- . Het was nogal een rommeltje de laatste tijd met wel gaan/niet gaan. De leidster belde toen en vond het wel belangrijk voor het ritme en de regelmaat dat B er frequenter zou zijn.
Ze stelde voor om na de vakantie weer te starten.
Nu zit ik dus nog 2 weken met een peuter thuis die naar "school" wil }:| .
Maar ja ik kan niet garanderen dat ze na die vakantie wel braaf elke keer gaat. Als ze echt niet wil hoeft ze niet van mij. Tis maar de peuterspeelzaal :@ .
Mijn peuter schreeuwt standaard elke morgen moord en brand als ze naar het kdv moet. Maar ze gaat toch. Ze is gewoon niet zo'n ochtendmens denk ik. Heeft ze het dan verder niet naar d'r zin als ze daar is? (misschien is dat al verteld maar ik ben slecht bijgelezen).

Beterschap voor alle benauwde kindjes, wat akelig is dat toch -O-
disclaimer
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:46:06 #284
409579 LuDann
All the way
pi_177031465
Hmm, weer een rotnacht gehad. Toch benauwder en veel hoesten, iets te snel proberen af te bouwen met de medicatie denk ik. Ze was in de middag bij mijn moeder zodat ik wat kon bijslapen en heeft Wolk helaas geen Ventolin gegeven toen ze daarom vroeg omdat ze haar niet benauwd vond. Het is ook gewoon wel moeilijk in te schatten allemaal.

quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:03 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Flixotide is een ontstekingsremmer, die werkt niet direct maar is preventief. Als benauwdheid dan alsnog optreedt is ventolin een luchtwegverwijder die acuut en kort werkt. Vind het wel gek dat er zo slecht over voorgelicht wordt, door artsen.

Wij moesten in t ziekenhuis ook bij de kinderlongverpleegkundige komen, die gaf ons uitleg en schema’s (idd over al snel neusspray en bij hoesten direct een laag schema ventolin, en over welk afbouwschema bij echte benauwdheid (in ons specifieke geval van 4*3 naar 3*3 naar 3*2 naar 3*1)).

De huisarts gaf ons ook heel ander advies en dat hielp allemaal helemaal niet zo goed...
Ja idioot is dat. We hebben elke keer alleen maar info gehad over hoe op dat moment te handelen maar niet over hoe het een volgende keer te voorkomen of te zorgen dat het minder uit de klauwen liep.
Dat er iemand na 8 zulke episodes niet even denkt van ´misschien is meer uitleg handig´ dat vind ik echt nogal jammer. Dat zal ook wel per ziekenhuis verschillen, we hebben hier namelijk geen kinderlongarts of afdeling. Er is gewoon de kinderarts of de HAP.

Sowieso verliep alles nogal chaotisch op de EH, een half uur nadat Wolk verneveld was kwam er een VPK aanzetten met een vernevelaar die hij op haar hoofd wilde zetten. Uh, dat is net al gedaan? Bleek dat het nog niet afgetekend was in de computer oid. En ik stond na een urenlang verblijf alles in te pakken, komt er iemand binnen die bij Wolk een polsbandje omdoet. Dude. Is niet meer nodig dus. :')
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:47:35 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_177031491
Mijn peuter is verder weer een echte peuter momenteel. De hele dag janken om alles, als het drama is opgelost weer een nieuw drama zoeken, continu NEEEEE schreeuwen en nog meer janken, and then some more :')

Ik ben blij dat ik een hele makkelijke baby heb die gewoon een ingebouwde /care functie heeft :')

Maar ze lijkt nu toch wel echt zindelijk te zijn, dus er zijn ook nog positieve ontwikkelingen! Gisteren moest ze plassen toen we bij het cb waren. Ik zet haar op de wc, haar voorhoofd lichtte op, en toen een plons :D *O*
En sinds haar beste vriendin ook geen luier meer draagt durft ze zelf ook zonder O+
disclaimer
pi_177032069
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]


Mijn peuter schreeuwt standaard elke morgen moord en brand als ze naar het kdv moet. Maar ze gaat toch. Ze is gewoon niet zo'n ochtendmens denk ik. Heeft ze het dan verder niet naar d'r zin als ze daar is? (misschien is dat al verteld maar ik ben slecht bijgelezen).


Het zou voor mij niet werken. Daar zou ik zelf erg verdrietig van worden. We hebben de psz dan ook heeeeeeel geleidelijk opgebouwd. De eerste 8 keer ben ik er sowieso bij gebleven. En pas gegaan als het voor ons allebei goed en veilig voelde.

Ze heeft het erg naar haar zin daar. Althans meestal. Als ze aangeeft niet te willen is dat om een goede reden. Soms lastig te achterhalen. Meestal dus vermoeidheid. Maar soms ook extra behoefte aan veiligheid en nabijheid van mij. Dan hoeft ze dus van mij niet. Op dat moment is haar behoefte bij mij te zijn sterker dan de behoefte tot spel/ de peuterspeelzaal.
Wij kiezen overigens voor de Onvoorwaardelijke Ouderschapsmethode (Alfie Kohn) en stellen haar behoeftes voorop.

Ik verwacht zelf dat haar slaap en stemming wel zal stabiliseren naarmate ze ouder wordt (niet meer snachts spoken :'( ) en dan speelt dat ws geen rol meer bij het wel/niet gaan.

Het is nu wat rommelig maar het lijkt me dat de meeste peuters rond deze leeftijd door nog wat fases gaan. Dat weten ze bij een psz ook wel denk ik. Dus het lijkt me iets waar ze wel vaker mee te maken hebben.
pi_177032133
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:46 schreef LuDann het volgende:


Sowieso verliep alles nogal chaotisch op de EH, een half uur nadat Wolk verneveld was kwam er een VPK aanzetten met een vernevelaar die hij op haar hoofd wilde zetten. Uh, dat is net al gedaan? Bleek dat het nog niet afgetekend was in de computer oid. En ik stond na een urenlang verblijf alles in te pakken, komt er iemand binnen die bij Wolk een polsbandje omdoet. Dude. Is niet meer nodig dus. :')
|:( lekker dan.
pi_177032156
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn peuter is verder weer een echte peuter momenteel. De hele dag janken om alles, als het drama is opgelost weer een nieuw drama zoeken, continu NEEEEE schreeuwen en nog meer janken, and then some more :')

Ik ben blij dat ik een hele makkelijke baby heb die gewoon een ingebouwde /care functie heeft :')

Maar ze lijkt nu toch wel echt zindelijk te zijn, dus er zijn ook nog positieve ontwikkelingen! Gisteren moest ze plassen toen we bij het cb waren. Ik zet haar op de wc, haar voorhoofd lichtte op, en toen een plons :D *O*
En sinds haar beste vriendin ook geen luier meer draagt durft ze zelf ook zonder O+
Goed zeg! En hoe oud is ze nu?
En snachts ook?
  donderdag 8 februari 2018 @ 12:41:56 #289
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_177032272
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:29 schreef Quickie_Brat het volgende:
Wij kiezen overigens voor de Onvoorwaardelijke Ouderschapsmethode (Alfie Kohn) en stellen haar behoeftes voorop.

Als OO moeder snap ik dit wel maar er zit natuurlijk wel verschil tussen wens en behoefte.
En ook je eigen behoefte tot samen veilig zijn is niet altijd makkelijk te verwezenlijken

ik ben van mening dat als je nu al het moeten gaat invoeren dat je bij bepaalde kinderen dus idd wel een groot probleem hebt als ze 5 zijn en je dan dus echt een tegenwerker hebt.
Dat als je samen wilt zijn dat dit een belangrijke behoefte is.
(ik zou dan dus niet kiezen voor psz maar ouder en kind gym bijvoorbeeld) wel interactie, toch samen.

ik heb wel momenten dat ik denk dat er een behoefte achter zit en het een wens is.
zeker met jonge peuters vind ik dat altijd wel lastig vinden.
  donderdag 8 februari 2018 @ 12:59:46 #290
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_177032585
Maar QB, ben dan ook van plan om je kind pas met 5 jaar naar school te doen? Of haar als vierjarige te laten kiezen of ze wil gaan of niet? Dat laatste lijkt me voor een kleuterjuf geen werkbare situatie...

En mocht je willen starten als ze 5 wordt, je realiseert je dat ze dan dus al een achterstand van een jaar heeft bij haar start op school? Niet zozeer in 'leren', maar wel in sociale en schoolse vaardigheden. Ik merk zo'n enorm verschil tussen J een jaar geleden en J nu.

En serieus, 8 keer erbij gebleven? En daar gingen de psz juffen ook mee akkoord? Dat lijkt me iig geen optie wanneer ze eenmaal naar de basisschool gaat...
pi_177032780
quote:
17s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:41 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Als OO moeder snap ik dit wel maar er zit natuurlijk wel verschil tussen wens en behoefte.
En ook je eigen behoefte tot samen veilig zijn is niet altijd makkelijk te verwezenlijken

ik ben van mening dat als je nu al het moeten gaat invoeren dat je bij bepaalde kinderen dus idd wel een groot probleem hebt als ze 5 zijn en je dan dus echt een tegenwerker hebt.
Dat als je samen wilt zijn dat dit een belangrijke behoefte is.
(ik zou dan dus niet kiezen voor psz maar ouder en kind gym bijvoorbeeld) wel interactie, toch samen.

ik heb wel momenten dat ik denk dat er een behoefte achter zit en het een wens is.
zeker met jonge peuters vind ik dat altijd wel lastig vinden.
O+

Dat "moeten" staat me idd ook tegen ja. Er moet straks al zoveel als ze ouder is.
Soms idd lastig te achterhalen of het een behoefte of wens is. Gelukkig kan ze zich aardig verstaanbaar maken en doorvragen helpt meestal ook wel. Aan mij om het juist te interpreteren. Gaat ook wel een mis hoor. Dan zie ik een wens voor een behoefte aan en krijgt ze dus "haar zin". Maar goed. Ze is dan in elk geval gehoord :+ .

Haar niet naar de psz doen is idd een optie. Alleen ben ik dan bang dat ik haar sociaal tekort doe. Ik heb niet echt moeders/vriendinnen met kleine kinderen in de buurt waar ze mee kan spelen.

Ik kijk even hoe het gaat na de vakantie.
En misschien anders even een onderbreking en weer opnieuw proberen over een tijdje.
pi_177032826
8 keer de hele dag? :o hoe reageren de andere kinderen daar dan op?
Wij hebben op de psz een brengmoment tussen half 9 en 9 uur en dan worden we volgens mij eruit gewerkt a la juf Ank _O- maar de mijne is na een minuut al vergeten dat ik bestaat, dus dan zeg ik de juf al gedag en vertrek :')

En hoe zie je voor je dat dat straks gaat op school? Dan moet ze immers wel, tenzij je thuisschool wil geven. Ook moet ze dan mee met de ritme van de klas ipv haar eigen behoefte te volgen..
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:16:07 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_177032896
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:34 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Goed zeg! En hoe oud is ze nu?
En snachts ook?
Ze is nu 3 jaar en 4 maanden. De nachten zijn wel vaak droog, nog niet altijd, maar ik hoop dat het weglaten van de luier net dat extra zetje kan geven.

Over opvoedmethodes ga ik me verder niet uitlaten, ik doe altijd gewoon maar wat, en dat werkt tot nu toe prima voor ons ;)
disclaimer
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:20:56 #294
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_177032983
Skittles, mijn peuterzoon is dus net als jouw peuter. Oh, juf! Oh, speelgoed! Oh, kindjes! Oh, mama is er ook nog. Mama WEG! Nou doei dan maar :W Gelukkig is ie wel altijd blij als ik m kom halen.

Maar J had dat wat minder, maar ook daar ben ik bij psz maar max. 10 minuten gebleven. Langer blijven maakt t mi echt niet makkelijker, dat afscheid. Maar goed, ik ben dus duidelijk niet van het Onvoorwaardelijk Ouderschap. Bij mij moeten er soms gewoon dingen, omdat ik dat wil. So be it. J en F doen t er prima op hoor ;)
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:21:59 #295
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_177033004
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:59 schreef mousemicky het volgende:

En serieus, 8 keer erbij gebleven? En daar gingen de psz juffen ook mee akkoord? Dat lijkt me iig geen optie wanneer ze eenmaal naar de basisschool gaat...
Als je andere wensen hebt is het niet per definitie zo dat anderen er niet mee akkoord gaan.
ook later beginnen of af en toe aanwezig is prima te regelen op veel scholen.

8 keer klinkt mij niet gek in de ogen als een kind heel erg de focus heeft op moeder en andersom.
Veiligheid en hechting zijn lastige dingen, als je als moeder je kind niet lekker achter kan laten heeft dat ook zo zijn wisselwerking op het gaan van het kind.

ik vind het zeker als beide enorme behoefte tot samenzijn hebben het heel slim dat er goed gewerkt is aan het veilig los kunnen laten.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:12 schreef Skittles het volgende:
8 keer de hele dag? :o hoe reageren de andere kinderen daar dan op?
Wij hebben op de psz een brengmoment tussen half 9 en 9 uur en dan worden we volgens mij eruit gewerkt a la juf Ank _O- maar de mijne is na een minuut al vergeten dat ik bestaat, dus dan zeg ik de juf al gedag en vertrek :')

En hoe zie je voor je dat dat straks gaat op school? Dan moet ze immers wel, tenzij je thuisschool wil geven. Ook moet ze dan mee met de ritme van de klas ipv haar eigen behoefte te volgen..
Mijn OO kinderen ervaren geen enkele problemen op de basisschool trouwens,
ook in het ritme van de klas is er een mogelijkheid om aan behoeftes te voldoen.
behoeftes zoals veiligheid, duidelijheid, erkening en er mogen zijn is iets anders dan de wens om te knutselen als het buitenspeel tijd is.
wensen schmensen, het gaat om de behoeftes en niet om elke peuter/kleuter eis.

quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:20 schreef mousemicky het volgende:
Skittles, mijn peuterzoon is dus net als jouw peuter. Oh, juf! Oh, speelgoed! Oh, kindjes! Oh, mama is er ook nog. Mama WEG! Nou doei dan maar :W Gelukkig is ie wel altijd blij als ik m kom halen.

Maar J had dat wat minder, maar ook daar ben ik bij psz maar max. 10 minuten gebleven. Langer blijven maakt t mi echt niet makkelijker, dat afscheid. Maar goed, ik ben dus duidelijk niet van het Onvoorwaardelijk Ouderschap. Bij mij moeten er soms gewoon dingen, omdat ik dat wil. So be it. J en F doen t er prima op hoor ;)
Dat is ook zo bij OO hoor. soms moeten dingen en dat gaat prima binnen OO
pi_177033139
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:20 schreef mousemicky het volgende:
Skittles, mijn peuterzoon is dus net als jouw peuter. Oh, juf! Oh, speelgoed! Oh, kindjes! Oh, mama is er ook nog. Mama WEG! Nou doei dan maar :W Gelukkig is ie wel altijd blij als ik m kom halen.

Maar J had dat wat minder, maar ook daar ben ik bij psz maar max. 10 minuten gebleven. Langer blijven maakt t mi echt niet makkelijker, dat afscheid. Maar goed, ik ben dus duidelijk niet van het Onvoorwaardelijk Ouderschap. Bij mij moeten er soms gewoon dingen, omdat ik dat wil. So be it. J en F doen t er prima op hoor ;)
Lou is ook wel blij als ik haar kom halen, tot ze ook daadwerkelijk mee moet. Dan ren ik het lokaal rond om haar jas aan te krijgen en soms loop ik met spartelende Lou over mn schouder het lokaal uit :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Skittles op 08-02-2018 13:37:07 ]
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:33:21 #297
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_177033211
O, dat laatste hier ook wel hoor. De truc hier is om grote broer eerst op te halen bij de BSO Die is namelijk zó tof, dat F dan wel mee wil ^O^
pi_177033412
Heb je bij die BSO dan niet hetzelfde, x2? :D
pi_177033448
Ik heb nog nooit van OO gehoord, maar geloof ook niet dat het aan mij besteed is.
Verder team SQ, ik doe maar wat w/

S. kwam wat aandacht tekort deze week met een ziek broertje die alleen maar bij mij wil zijn. Dus net geverfd toen M. even een dutje deed. Daarna de schilderijen opgehangen op de ramen. Dat super trotse koppie dan O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:47:37 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_177033466
Dat tongetje O+!
disclaimer
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:48:19 #301
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_177033479
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:44 schreef Crumpette het volgende:
Heb je bij die BSO dan niet hetzelfde, x2? :D
Nee, ik ga J alleen halen (die wil wèl mee, een vijfjarige is daarin wat makkelijker te sturen), en daarna samen met J naar KDV om F op te halen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')