abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176672815

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Lees hier een uitleg, handleidingen, crypto-woordenboek etc,
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin
/r/btc

Bitcoin resources (websites)

Bitcoin en belastingaangifte

Bitcoins als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoins en andere cryptovaluta wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro’s) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw ‘coins’ op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw currencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw cryptovaluta in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van Bitcoin of Altcoins
- Open een account op bijv Binance.(Zie hierboven)
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Ether. Kopieer het wallet-adres.
- Koop Ether (bijvoorbeeld bij BTC-direct of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in Ether op Binance. Via de Exchanges kan je Ether kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.

[ afbeelding ]
pi_176672832
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:49 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Dat je praat over een positie zegt inderdaad al genoeg :)

Kan prima hoor, verschillende meningen over wat het beste werkt. Ik vind het leuk om projecten waar ik echt value in zie uit te zitten.
Dat is waar, ieder zijn ding natuurlijk :)
  maandag 22 januari 2018 @ 13:50:31 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176672834
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:16 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Ik weet niet of al gepost is, maar ik lees dat litebit weer nieuwe registraties toelaat.
Klopt, Litebit is weer open!

Als je op Litebit wil registreren en mijn referral link wil gebruiken kun je die per DM/PM krijgen :)
pi_176672855
Vandaag is rooooooooood, behalve VEN.
U MAD?
pi_176672897
Ik had een lambo op 4 april 2019 als ik mijn VEN niet verkocht 😂
pi_176672976
Als ik ga daytraden doe ik altijd een Billetje........
  maandag 22 januari 2018 @ 14:00:44 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_176673000
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:55 schreef vigen98 het volgende:
Ik had een lambo op 4 april 2019 als ik mijn VEN niet verkocht 😂
VEN verkopen :')
pi_176673023
https://iota-news.com/iota-snapshot/

IOTA Snapshot op 28 januari. Aangezien ik nog unconfirmed transactions heb, gaat dit leuk worden voor mij. Ik hou mijn hart nu al vast.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_176673137
Ik heb een nieuw onbetaald bijbaantje:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=2804208
pi_176673144
vette btc collapse
This is financial advice. Do not do your own due diligence.
pi_176673166
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:08 schreef crpytoshill het volgende:
vette btc collapse
11071 USD. Valt goed mee.
U MAD?
pi_176673196
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:07 schreef MaGNeT het volgende:

Leuk leuk! Mijn zegen heb je :)
pi_176673210
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

redelijk door support heen.
pi_176673253
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:07 schreef MaGNeT het volgende:

Waarom Bitcoin-Scrypt?
pi_176673266
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:13 schreef dimmak het volgende:

[..]

Waarom Bitcoin-Scrypt?
Omdat ik daar al sinds 2013 een wallet van hodl.
O+
pi_176673286
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

O+
Bah, eigenbelang ~O>
pi_176673320
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:15 schreef blackmore het volgende:

[..]

Bah, eigenbelang ~O>
Absoluut ;)

Gelukkig zit de rest hier voor het grotere goed en liefdadigheid, dat compenseeert.
pi_176673347
quote:

[..]

O+
:D Wie zijn de devs en zitten er nog meer mensen achter?
pi_176673380
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:18 schreef dimmak het volgende:

[..]

:D Wie zijn de devs en zitten er nog meer mensen achter?
Smokeasy ken ik, de rest nog niet.
  maandag 22 januari 2018 @ 14:20:09 #20
27929 piere
doe mij maar bier
pi_176673386
Daling zet aardig door zo...
fok you ja!
pi_176673397
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Gaat aardig door het putje heen, onder de 11k intussen.

Begint wel wat zorgwekkend te worden die onstabiele bitcoin, maar goed, je kunt toch weinig anders dan rustig afwachten.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 22 januari 2018 @ 14:23:52 #22
27929 piere
doe mij maar bier
pi_176673452
Zelfs VEN in de min :'(
fok you ja!
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 14:24:11 #23
18653 crew  D.
pi_176673465
Mensen met UTN; hebben jullie de UTN-P withdrawed?
  maandag 22 januari 2018 @ 14:24:48 #24
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_176673478
Double dip rond de 8K voor btc?

Wil alles wel omzetten naar usd om lager in te kopen maar zal je net zien.
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_176673538
quote:
Het is opzich niet de schuld van IOTA, als wordt hun naam wel aangetast.
Het zijn gewoon mensen die te dom zijn om te poepen.

Om daarna alles plat te gooien en je gestolen geld te innen was te verwachten.
pi_176673571
Eerste transactie op Lightning Network, momenteel 100+ nodes online op mainnet:

https://cointelegraph.com(...)on-lightning-network
pi_176673601
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:28 schreef ArnoldG0342 het volgende:

[..]

Het is opzich niet de schuld van IOTA, als wordt hun naam wel aangetast.
Het zijn gewoon mensen die te dom zijn om te poepen.

Om daarna alles plat te gooien en je gestolen geld te innen was te verwachten.
Een beetje wel:

quote:
When creating a new IOTA wallet, users are tasked with creating an 81-character seed rather than generation being baked-in.
Iedere coin-wallet die ik gebruik of ken genereert zo'n seed gewoon zelf.
Door dat aan de gebruiker zelf over te laten verhoog je het risico op misbruik onnodig.
  maandag 22 januari 2018 @ 14:33:13 #29
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176673618
Is de BTC weekenddip tegenwoordig op ma-di? :')
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_176673642
quote:
3s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:33 schreef Rossdale het volgende:
Tot de lente zal dit wel zo blijven, verwacht ik.
Rustig hodlen.
pi_176673644
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een beetje wel:

[..]

Door dat aan de gebruiker zelf over te laten verhoog je het risico op misbruik onnodig.
Wat jij zegt, als ik het goed begrijp, is dat mensen Googlen naar "IOTA seed" en dan een corrupte hit krijgen welke deze gegenereerde seed bewaard?
pi_176673647
quote:
3s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:33 schreef Rossdale het volgende:
Hij wordt langer :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_176673668
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een beetje wel:

[..]

Gedeeltelijk mee eens. Uiteindelijk blijft de gebruiker altijd verantwoordelijk voor zijn seed.
Mee eens dat het niet meewerkt aan de veiligheid.

De IOTA Snapshot en dit verhaal doen natuurlijk weinig goeds lijkt me.
pi_176673690
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:34 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Wat jij zegt, als ik het goed begrijp, is dat mensen Googlen naar "IOTA seed" en dan een corrupte hit krijgen welke deze gegenereerde seed bewaard?
Klopt.
Online een seed genereren is nooit een goed idee, tenzij het via de website van de coin zelf is.

Een oplossing kan zijn om een seed te genereren en dan enkele letters of woorden (bij een pass phrase) te veranderen voor je hem gebruikt.
  maandag 22 januari 2018 @ 14:37:04 #35
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176673721
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tot de lente zal dit wel zo blijven, verwacht ik.
Rustig hodlen.
Oh maar dat doe ik ook zeker hoor. Mijn portfolio zoals hij nu is zou sterk door Q1 heen moeten komen. Eind volgende maand ga ik pas eens kijken of ik wat moet gaan schuiven of niet :P
  maandag 22 januari 2018 @ 14:37:59 #36
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176673744
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt.
Online een seed genereren is nooit een goed idee, tenzij het via de website van de coin zelf is.

Een oplossing kan zijn om een seed te genereren en dan enkele letters of woorden (bij een pass phrase) te veranderen voor je hem gebruikt.
In principe deden deze websites toch hetzelfde als wanneer je een paper wallet aanmaakt? Dat schuiven met je muis om te randomizen
pi_176673751
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt.

Uiteraard, maar de wallet opzet stimuleert inderdaad wel om te doen wat je eigenlijk niet moet doen.
pi_176673754
quote:
3s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:37 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Oh maar dat doe ik ook zeker hoor. Mijn portfolio zoals hij nu is zou sterk door Q1 heen moeten komen. Eind volgende maand ga ik pas eens kijken of ik wat moet gaan schuiven of niet :P
Zolang je in projecten zit waar niets mis mee is, kan je prima hodlen.
pi_176673796
quote:

[..]

In principe deden deze websites toch hetzelfde als wanneer je een paper wallet aanmaakt? Dat schuiven met je muis om te randomizen
Alleen ook bij deze paper wallet sites werd aanbevolen de pagina op te slaan en offline te gebruiken. Deze paper wallet corrupte sites hebben na het genereren en database hangen waarin ze de private key opslaan.
pi_176673816
quote:

[..]

Klopt. Alleen werken de nepsite waarschijnlijk met een beperkt aantal seeds die ze van tevoren al hebben gegenereerd. Jij denkt dat je een random seed krijgt maar in werkelijkheid krijg je er 1 van de 10.000 (noem een getal) die ze in de gaten houden. Zodra het saldo op 1 van de bijbehorende adressen verandert, legen ze deze.
pi_176673824
Iemand Block in de portefeuille?
pi_176673835
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:39 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Alleen ook bij deze paper wallet sites werd aanbevolen de pagina op te slaan en offline te gebruiken. Deze paper wallet corrupte sites hebben na het genereren en database hangen waarin ze de private key opslaan.
Of dat.
pi_176673891
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Of dat.
Al vindt ik jouw uitleg ook wel interessant, dan pak je ze zelfs offline. Enige wat helpt is dan zelf de code reviewen na de download.. Nadeel is natuurlijk dubbele seeds bij verschillende gedupeerde gebruikers.
  maandag 22 januari 2018 @ 14:45:03 #44
131603 Afwazig
Serious business
pi_176673953
Bitcoin houd eens op man.
pi_176673972
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt. Alleen werken de nepsite waarschijnlijk met een beperkt aantal seeds die ze van tevoren al hebben gegenereerd. Jij denkt dat je een random seed krijgt maar in werkelijkheid krijg je er 1 van de 10.000 (noem een getal) die ze in de gaten houden. Zodra het saldo op 1 van de bijbehorende adressen verandert, legen ze deze.
Hoe zit dat eigenlijk met Waves? Daar had ik gisteren in mijn seed een kleine typfout , maar ik kon wel inloggen. Dat account was wel leeg (vandaar dat ik wist dat dit niet mijn account was), maar het was dus wel iets bestaands en kon een wachtwoord maken en hem gebruiken.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 januari 2018 @ 14:46:03 #46
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_176673973
Er is geen reden voor een btc dump toch?
pi_176673993
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:46 schreef Kyran het volgende:
Er is altijd een reden voor een BTC dump :P
pi_176674003
Daar gaan we, 8K in zicht.
Lambo of Rekt
pi_176674042
quote:
Zou er een reden moeten zijn?
  maandag 22 januari 2018 @ 14:49:38 #51
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_176674064
super irritant die bitcoin
pi_176674075
Dacht van het weekend dat ik er net weer een beetje bovenop was. :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 januari 2018 @ 14:50:43 #53
416575 crew  Evenstar
pi_176674094
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:48 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Zou er een reden moeten zijn?
Je smijt niet zomaar je BTC weg neem ik aan toch? Of doe jij dat wel, weet even niet wat ik met zo'n opmerking moet lol ....
pi_176674095
quote:
overgewaardeerd.
pi_176674106
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:46 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Hoe zit dat eigenlijk met Waves? Daar had ik gisteren in mijn seed een kleine typfout , maar ik kon wel inloggen. Dat account was wel leeg (vandaar dat ik wist dat dit niet mijn account was), maar het was dus wel iets bestaands en kon een wachtwoord maken en hem gebruiken.
Je hebt dan eigenlijk een nieuw account gegenereerd.
In principe kan je een seed maken door je kat over het toetsenbord te laten lopen.
Het bijhorende adres zal het dan prima doen, je hebt dan een geldige seed.
  maandag 22 januari 2018 @ 14:51:41 #56
406944 SugeLucky
pi_176674116
Heeft volgens mij wat met futures te maken
pi_176674136
Kijk toch eens aan, tijd om wat ETH in te kopen voor Universa.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_176674147
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:51 schreef SugeLucky het volgende:
fijn hoor dat wall street de zooi kan beinvloeden..... -O- -O- :{w
pi_176674148
Misschien hoort dit thuis op beginnerstopic. Maar kan een shitcoin zomaar verdwijnen? Exit Project, stekker eruit. Verdwijnt van cmc?
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 14:53:11 #60
18653 crew  D.
pi_176674151
Na de aankoop van Universa nog niet 1 mailtje gehad, hoop dat dat allemaal goed gaat daar...
  maandag 22 januari 2018 @ 14:53:34 #61
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_176674161
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:52 schreef ITrade het volgende:
Al bekend wanneer Universa op grote exchanges komt?
pi_176674168
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je hebt dan eigenlijk een nieuw account gegenereerd.
In principe kan je een seed maken door je kat over het toetsenbord te laten lopen.
Het bijhorende adres zal het dan prima doen, je hebt dan een geldige seed.
Ok. het is dus niet zo dat je per ongeluk in iemands account kunt :P
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 januari 2018 @ 14:54:22 #63
416575 crew  Evenstar
pi_176674180
quote:
Denk je echt dat futures zoveel invloed hebben? Wat ik las wat dat het echt maar een heel klein % was.
pi_176674191
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:53 schreef Chaes het volgende:

[..]

Al bekend wanneer Universa op grote exchanges komt?
Volgens de telegram groep binnenkort. Meer nieuws volgt snel.
pi_176674215
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk je echt dat futures zoveel invloed hebben? Wat ik las wat dat het echt maar een heel klein % was.
zou me niet verbazen dat die hufters op wall street dik de koersen zitten te manipuleren.....het zal niet de eerste keer zijn O-)
pi_176674259
Alles verkocht, what the fuck, dit kan niet goed gaan!!!!!!!!!!111111
U MAD?
pi_176674276
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:57 schreef de_boswachter het volgende:
Alles verkocht, what the fuck, dit kan niet goed gaan!!!!!!!!!!111111
en nu heb je 500 euro ? _O_ _O-
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 januari 2018 @ 14:59:11 #68
416575 crew  Evenstar
pi_176674297
Klaas en die andere dude komen zo vast topic binnen stormen ... in 3 ... 2 .. 1....
pi_176674345
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:59 schreef Kyran het volgende:
Klaas en die andere dude komen zo vast topic binnen stormen ... in 3 ... 2 .. 1....
livx! btc komt nooit meer boven de 10k
pi_176674346
OST en Vibe gekocht
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 januari 2018 @ 15:03:14 #71
416575 crew  Evenstar
pi_176674383
Ik ga maar eens kijken waar ik wat van ga kopen in de dip :D Kort termijn projectje.
pi_176674435
Mooi. Even wachten en dan nog wat Waves bijkopen. Dank aan alle angsthazen voor het niet Hodlen. _O_
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 januari 2018 @ 15:07:36 #73
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176674474
IK WIL MIJN SALARIS NU
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176674496
IK WIL MIJN GELD VAN OME DUO NU.... :')
pi_176674501
Zitten jullie voornamelijk in altcoins of in de welbekende ETH/BTC/LTC
pi_176674507
quote:
Dat gaat echt een drama worden de komende tijd. Die dingen lopen af op de 18e en 26e elke maand geloof ik. Lekker short gaan op een munt die met een paar miljoen aan dumporders de hele Cryptomarkt in het rood kan drukken.

Kut Amerikanen. :r
pi_176674516
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:08 schreef Regajed het volgende:
Alt.
pi_176674547
quote:
100 procent alt
pi_176674558
quote:
alt
pi_176674580
De tetherpersen draaien overuren. :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 januari 2018 @ 15:12:09 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176674588
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:08 schreef ArnoldG0342 het volgende:
IK WIL MIJN GELD VAN OME DUO NU.... :')
Dat mag ook.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176674679
https://www.bloomberg.com(...)rying-about-at-davos

Bankmedewerkers van Nordea Bank AB mogen geen crypto's bezitten. De standaard redenen worden aangedragen.

Volgens mij worden ze zenuwachtig die banken. Ik vraag me af in hoeverre ze dit op kunnen leggen aan werknemers, maar dat terzijde.
pi_176674706
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:15 schreef ArnoldG0342 het volgende:

Bankmedewerkers van Nordea Bank AB mogen geen crypto's bezitten. De standaard redenen worden aangedragen.
je kan moeilijk iets verbieden wat legaal is.....wie denken de banken wel dat ze zijn dan
en hoe denken ze erachter te komen ???
pi_176674725
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:58 schreef Predator38 het volgende:

[..]

en nu heb je 500 euro ? _O_ _O-
Ik zit op een iets ander level dan jou >
U MAD?
pi_176674727
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:52 schreef ITrade het volgende:
wat zijn je verwachtingen wat deze gaat doen eens hij op een exchange staat?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_176674748
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:17 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik zit op een iets ander level dan jou >
ja ????
heb je al een lambo ? We have a Crypto Baddass over here _O-
pi_176674749
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:16 schreef Predator38 het volgende:

[..]

je kan moeilijk iets verbieden wat legaal is.....wie denken de banken wel dat ze zijn dan
Eens..

Al vind ik dat politici of geen crypto mogen hebben.
Als ze die wel hebben moeten ze zichzelf niet over uit laten.

Anders kunnen ze voor fud of fomo zorgen tbv eigenbelang.
pi_176674773
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:18 schreef ArnoldG0342 het volgende:

[..]

Eens..

Dit geldt dan ook voor aandelen.
pi_176674820
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:18 schreef ArnoldG0342 het volgende:

[..]

Eens..

politici kunnen maar beter gewoon ontslag nemen.
pi_176674823
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:18 schreef Predator38 het volgende:

[..]

ja ????
heb je al een lambo ? We have a Crypto Baddass over here _O-
Jij begint met getallen te gooien, niet ik.
U MAD?
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 15:22:42 #91
45833 crew  Fogel
pi_176674835
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:15 schreef ArnoldG0342 het volgende:

Volgens mij worden ze zenuwachtig die banken. Ik vraag me af in hoeverre ze dit op kunnen leggen aan werknemers, maar dat terzijde.
Over die laatste vraag gaat een rechter zich buigen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 22 januari 2018 @ 15:23:09 #92
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_176674846
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:10 schreef Skv het volgende:

[..]

100 procent alt
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_176674856
quote:

[..]

O+
Volume op de enige market: 1,39 BTC. Het lijkt nog niet echt aan te slaan :p
pi_176674916
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Over die laatste vraag gaat een rechter zich buigen.
Gelukkig is deze vent er blij mee:

https://medium.com/opacity/bitcoin-1537e616a074

Interessante boeken schrijft die ook
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_176674990
Lol, alles door het putje en VEN gaat gewoon weer boven de 8 O+
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_176675009
Gaan we nog moonen deze maand met ICX?
pi_176675018
Ik wil eigenlijk nog meer VEN.. alleen is VEN nu al zo'n 65% van mijn portfolio.
Best wel een risico'tje :+

Maar bijzonder om te zien hoe snel VEN weer omhoog schiet en zichzelf eigenlijk met gemak staande houd vergeleken bij de rest.
pi_176675029
Nice, BTC in de uitverkoop.
జ్ఞ‌ా
pi_176675070
U MAD?
pi_176675088
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:31 schreef Fred09 het volgende:
Gaan we nog moonen deze maand met ICX?
Ik hoop het wel. Vanochtend twee derde van mijn fun verkocht en in icx gestoken. Gaat wel mee omlaag nu ;(
  maandag 22 januari 2018 @ 15:37:09 #101
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_176675092
Ik ben er klaar mee. Ik kijk tot juni niet meer. WTF.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_176675095
best wel gek als je portfolio in 15 minuutjes met 600 dollar stijgt :X
  maandag 22 januari 2018 @ 15:37:42 #103
136 V.
pi_176675099
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:30 schreef Patroon het volgende:
Lol, alles door het putje en VEN gaat gewoon weer boven de 8 O+
Stond vanochtend ruim boven de 9 :{w
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 22 januari 2018 @ 15:38:41 #104
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176675112
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:37 schreef V. het volgende:

[..]

Geef het een uurtje :P
  maandag 22 januari 2018 @ 15:39:11 #105
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176675122
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:37 schreef Predator38 het volgende:
best wel gek als je portfolio in 15 minuutjes met 600 dollar stijgt :X
Net daalde hij in 5 minuten met 1500 dollar :D
pi_176675125
quote:

[..]

Klopt, maar een stijging gaat nooit in een strakke lijn omhoog. Zojuist dipte het onder de 8 omdat alles naar beneden gaat, maar VEN vliegt direct weer omhoog, goed teken ^O^
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_176675134
quote:
3s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:39 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Net daalde hij in 5 minuten met 1500 dollar :D
ssssst
quote:
3s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:38 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Geef het een uurtje :P
moet shitcoin BTC wel even meewerken
pi_176675143
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:37 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik hoop het wel. Vanochtend twee derde van mijn fun verkocht en in icx gestoken. Gaat wel mee omlaag nu ;(
Komt hopelijk goed met de release van mainnet, of de week erna.
pi_176675222
Up up up! TO THE MOON
pi_176675362
quote:
18s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:37 schreef V. het volgende:
_O- _O- _O- _O-
pi_176675368
_O- Fakking hell! :') Elke keer als ik mijn VEN's verkoop om ze later weer goedkoper terug te kopen, schiet de koers keihard omhoog! _O- Fuck me! :')
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 15:54:38 #112
18653 crew  D.
pi_176675374
quote:
18s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:37 schreef V. het volgende:
Bluf :P
pi_176675402
quote:
2s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:54 schreef ToT het volgende:
_O- Fakking hell! :') Elke keer als ik mijn VEN's verkoop om ze later weer goedkoper terug te kopen, schiet de koers keihard omhoog! _O- Fuck me! :')
Daytraden met VEN, why? :? :')
pi_176675413
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:56 schreef ArnoldG0342 het volgende:

[..]

Daytraden met VEN, why? :? :')
Joh ik doe pas krap 2 weken aan crypto coins! _O- Onervarenheid FTW! *O*
pi_176675428
quote:
2s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Joh ik doe pas krap 2 weken aan crypto coins! _O- Onervarenheid FTW! *O*
Als je wil daytraden moet je best veel tijd over hebben , anders is het niet echt winstgevend.
Verder is het niet echt goed voor mijn gemoedsrust. Ik hodl daarom dus ook.
pi_176675454
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:58 schreef ArnoldG0342 het volgende:

[..]

Als je wil daytraden moet je best veel tijd over hebben , anders is het niet echt winstgevend.
Verder is het niet echt goed voor mijn gemoedsrust. Ik hodl daarom dus ook.
Tijd heb ik wel! :Y
Gemoedsrust hiervoor niet! :N
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 15:59:21 #117
18653 crew  D.
pi_176675457
Ik wacht nog op het moment dat VEN zakt en een coin waar ik vanaf wil stijgt zodat ik kan ruilen :P
  maandag 22 januari 2018 @ 16:01:24 #118
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176675480
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:59 schreef D. het volgende:
Ik wacht nog op het moment dat VEN zakt en een coin waar ik vanaf wil stijgt zodat ik kan ruilen :P
Op dit moment zakken de meeste coins harder dan VEN. Dus als je langer wacht kun je uiteindelijk minder VEN kopen.

Rare strategie hou je aan :D
pi_176675517
quote:
Fuck me! :')
Foto?
U MAD?
pi_176675530
Gaan we weer :

pi_176675531
quote:
3s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:04 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Foto?
_O- Niet letterlijk!
Dat mag alleen die knappe jongedame doen die op dit moment hier naast me zit! O+
pi_176675534
Iemand die in Aion zit?
pi_176675536
quote:

[..]

Maar het heeft momenteel niet veel zin naar de dollar koers te kijken, met de huidige BTC dips.

Als de BTC koers nog een beetje fatsoenlijk was zoals 2 weken terug had VEN al lang boven de 10$ gezeten
٩๏̯͡๏)۶
pi_176675559
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:04 schreef ColeJ het volgende:
Gaan we weer :

[ afbeelding ]
_O-

Meh, gelukkig is de schade klein; van de 175 VEN ben ik er maar 7 kwijt nu. :)
ergisteren raakte ik op deze zelfde manier 3 coins kwijt, dus nu 10 in totaal.
Maar ik ga er echt niet meer in handelen! :N
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 16:06:06 #125
18653 crew  D.
pi_176675563
quote:
3s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:01 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Op dit moment zakken de meeste coins harder dan VEN. Dus als je langer wacht kun je uiteindelijk minder VEN kopen.

Nouja, heb coins die in paar weken 50% gedaald zijn, dus hoopte dat ze weer op hun oude niveau zouden komen, maar als VEN nu x2 gaat heeft dat nog weinig zin :P
pi_176675566
quote:
2s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:04 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Niet letterlijk!
Dat mag alleen die knappe jongedame doen die op dit moment hier naast me zit! O+
Hm ok.
U MAD?
  maandag 22 januari 2018 @ 16:06:16 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176675567
quote:
3s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:01 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Inderdaad. Noem het beginnersfoutjes :P
  maandag 22 januari 2018 @ 16:06:53 #128
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176675585
quote:

[..]

_O- Niet letterlijk!
Je moeder knap vinden :')
pi_176675594
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

o|O
  maandag 22 januari 2018 @ 16:07:46 #130
136 V.
pi_176675602
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:54 schreef D. het volgende:

[..]

Bluf :P
Ja, dat vrees ik ook -O-
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 januari 2018 @ 16:09:00 #131
416575 crew  Evenstar
pi_176675632
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

_O-
  maandag 22 januari 2018 @ 16:09:34 #132
136 V.
pi_176675643
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:04 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Maar het heeft momenteel niet veel zin naar de dollar koers te kijken, met de huidige BTC dips.

Als de BTC koers nog een beetje fatsoenlijk was zoals 2 weken terug had VEN al lang boven de 10$ gezeten
Ik kan niets anders... begrijp van dat hele satoshi gedoe niks. Want als de BTC daalt tov de dollar, vertegenwoordigt 1 satoshi toch ook minder waarde?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_176675676
Deze markt is echt niet gezond :{ Elke dag op en neer. Dit schrikt mensen weg.
pi_176675677
quote:

[..]

_O- Niet letterlijk!
Foto? O+
pi_176675678
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:09 schreef V. het volgende:

[..]

Ik kan niets anders... begrijp van dat hele satoshi gedoe niks. Want als de BTC daalt tov de dollar, vertegenwoordigt 1 satoshi toch ook minder waarde?
Eens, maar het wordt interessant als de alt harder daalt dan BTC/ETH. Of je zet het om naar USDT, dan is die waardevast. (USDT discussie even geen zin in)
pi_176675694
quote:

[..]

Uiteraard:

quote:
What is a Satoshi? Each bitcoin (BTC) is divisible to the 8th decimal place, so each BTC can be split into 100,000,000 units. Each unit of bitcoin, or 0.00000001 bitcoin, is called a satoshi. A Satoshi is the smallest unit of Bitcoin.
pi_176675707
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:11 schreef blackmore het volgende:

[..]

Foto? O+
Haha sorry, ik laat geen foto's zien. :)
Maar het is een bloedmooie half Filipijnse / half Afrikaanse jongedame! O+ En we wonen nu sinds begin Augustus samen! *O*
pi_176675715
Nu de koers weer wat zakt, nog tips voor crypto buiten de top 30 van CMC om in te lezen en evt te kopen?

Zat zelf aan HST & PRL te denken.
pi_176675746
quote:
2s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Haha sorry, ik laat geen foto's zien. :)
Maar het is een bloedmooie half Filipijnse / half Afrikaanse jongedame! O+ En we wonen nu sinds begin Augustus samen! *O*
Nice! :9~ ;)
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 januari 2018 @ 16:14:15 #140
416575 crew  Evenstar
pi_176675749
quote:

[..]

Ja, maar als je gewoon naar je sat waarde blijft kijken dan zou die redelijk stabiel moeten zijn nu. Als BTC weer aantrekt wordt alles vanzelf weer meer waard (als je sat gelijkt blijft).
  maandag 22 januari 2018 @ 16:18:03 #141
406944 SugeLucky
pi_176675808
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:12 schreef deTributeBand het volgende:
Nu de koers weer wat zakt, nog tips voor crypto buiten de top 30 van CMC om in te lezen en evt te kopen?

WTC
  maandag 22 januari 2018 @ 16:22:17 #142
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176675857
quote:

HST sowieso
pi_176675860
quote:
Klassieke fout.
Lambo of Rekt
pi_176675892
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Klassieke fout.
:'( I know. :'(
pi_176675905
Zoow...maar niet te vaak kijken naar mijn bockfolio.

Riemen vast en blijven zitten tijdens de rit...

Heb voor 80% toch een lange termijns planning...voor die overige 20% ga ik niet lopen kloten.

HODL!!!!
pi_176675950
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, maar als je gewoon naar je sat waarde blijft kijken dan zou die redelijk stabiel moeten zijn nu. Als BTC weer aantrekt wordt alles vanzelf weer meer waard (als je sat gelijkt blijft).
Ik hou ook sat aan IPV Fiat. Anders kan je niet goed bijhouden of je met winst of verlies verkoopt.
pi_176675959
Tenzij je een bulk aan FIAT klaar hebt staan om in te zetten, moet je gewoon helemaal niet kijken naar je koersen nu.
Lambo of Rekt
pi_176675969
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:11 schreef vigen98 het volgende:
Deze markt is echt niet gezond :{ Elke dag op en neer. Dit schrikt mensen weg.
Goed voor daytraders :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 januari 2018 @ 16:30:01 #149
416575 crew  Evenstar
pi_176676010
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:18 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

WTC
Heb een buy order staan op 0.002 als die nog even door wil zakken :D
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 januari 2018 @ 16:30:19 #150
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176676016
quote:

Modum.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176676045
Ben zelf aan het traden op Binance, kom er net achter dat je met verkopen niet in decimalen kan verkopen van bijv. VEN -> ETH. Alleen met BNB kan je met decimalen verkopen. Beetje jammer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')