Zal er even over nadenken. Kom ik op terug.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:20 schreef Monolith het volgende:
Sowieso zouden ze Twitter als bron hier wel eens mogen verbieden zeg. Leuk al die hersenscheten van mensen die maar iets roepen, maar eerst maar eens iets zien.
Flake stemt ook tegen, werd net duidelijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Overigens, ik weet niet zeker of het al voorbij is gekomen, maar Lindsey Graham en Rand Paul hebben beiden aangegeven tegen te stemmen (zie hier), waarmee het aantal democraten (of republikeinen als alle dems voor stemmen) wat over de streep getrokken moet worden in de senaat op 11 (!) komt.
Vreemde zaak ook dat zelfs zonder filibuster de republikeinen geen meerderheid halen en dan nog de democraten de schuld in de schoenen willen schuiven.
Ah, 12 stemmen dus nodig van de andere kant met nog 19h en 16m te gaan!quote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Flake stemt ook tegen, werd net duidelijk.
quote:[...]
Nearly six months after retired Marine Gen. John Kelly took over from former Republican National Committee Chairman Reince Priebus as chief of staff, the president is as undisciplined as ever. That’s sent morale in the West Wing plunging to new depths, according to more than half a dozen current and former White House officials and outside advisers.
The current upheaval comes as senior administration officials are weighing whether to leave their jobs or stay in the government.
“You’ve got people who have taken big pay cuts who aren’t millionaires and will at some point run out of money,” said one White House official. “And you’ve got people who are just emotionally taxed and they’ve done everything they think they can achieve.”
After ending 2017 with the passage of a sweeping rewrite of the tax code, White House officials had hoped to return from their holiday breaks refreshed and refocused. Instead, they’ve been thrust into yet another real-life game of Whac-A-Mole, forced to deal with an explosive tell-all book; racially charged remarks by the president that upended negotiations over an immigration deal; and now the prospect of a government spending crisis.
Some West Wing staffers are dealing with their frustration by keeping their heads down and focusing on the issues over which they have control. As a result, the White House is becoming increasingly siloed, with policy staffers separated from the top brass in the West Wing.
But some episodes cannot be ignored. Trump’s comments during a closed-door immigration meeting last week in which he reportedly referred to “shithole countries" are still reverberating, with several administration officials privately worrying that their future job prospects could be damaged by association, according to a person familiar with their thinking
[...]
Wellicht, maar wat hebben ze daar aan?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ah, 12 stemmen dus nodig van de andere kant met nog 19h en 16m te gaan!
Even vrij denkend: zouden democrats niet een meerderheid van 51 kunnen krijgen met bv. Collins en Murkowski oid, om dan een filibuster van de republikeinen te forceren?
Die moeten we onthouden. Volgens mij heeft het nooit iemand hier tegengehouden om volledig uit de bocht te vliegen wanneer er anti-trump nieuws was wat van enkel Democraten afkomstig wasquote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:26 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ook van twee verschillende partijen? Of zijn het toevallig allebei Republikeinen?
Optics.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wellicht, maar wat hebben ze daar aan?
Nou, laat de Republikeinen het maar vrijgeven dan. Wat houdt ze tegen?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:56 schreef Refragmental het volgende:
Hier nog een derde persoon erbij.
https://gaetz.house.gov/m(...)telligence-committee
Dat vraag ik me ook af..quote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou, laat de Republikeinen het maar vrijgeven dan. Wat houdt ze tegen?
Helemaal niks. Tenzij het allemaal opgeblazen lucht is.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou, laat de Republikeinen het maar vrijgeven dan. Wat houdt ze tegen?
Mijn verwachting is dat dit, net als het "enorme" Uranium one "schandaal", als een nachtkaars uit zal gaan.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:56 schreef Refragmental het volgende:
Wat nou transparantie en openheid van zakenquote:The vote Thursday morning on releasing the memo to lawmakers was along party lines, with Democrats voting against making it available for all members.
Er moet dus nog over gestemd worden. We zullen zien.quote:The process for releasing it to the public involves a committee vote, a source said. If approved, it could be released as long as there are no objections from the White House within five days.
Joe Manchin had trouwens wel aangegeven voor de spending bill te stemmen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ah, 12 stemmen dus nodig van de andere kant met nog 19h en 16m te gaan!
Even vrij denkend: zouden democrats niet een meerderheid van 51 kunnen krijgen met bv. Collins en Murkowski oid, om dan een filibuster van de republikeinen te forceren?
https://www.politico.com/(...)tch-mcconnell-345662quote:Only West Virginia Democrat Joe Manchin has said he will support the House’s short-term funding bill. The other Trump-state Democrats are not saying how they would vote. They're under pressure from liberal activists demanding that they vote against any bill that does not include protections for hundreds of thousands of young immigrants facing potential deportation.
Totdat ik de bron zie of wat meer neutrale mensen dit soort statements zie maken in plaats van dit soort hyperpartisan congresleden neem ik het allemaal met een paar kilo zout.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:56 schreef Refragmental het volgende:
Wat is het nu?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 11:01 schreef Refragmental het volgende:
http://www.foxnews.com/po(...)made-public.amp.html
Vooral dit stukje:
[..]
Wat nou transparantie en openheid van zaken
En over de release naar public is het volgende gezegd:
[..]
Er moet dus nog over gestemd worden. We zullen zien.
Hoe de Democraten zich momenteel opstellen, en de geluiden die er zijn, voorspellen niet veel goeds voor de Dems.
Kan me best voorstellen dat senatoren die in 2018 op het ticket staan in rode staten aangeven voor te stemmen. Er zijn daarmee immers nog niet genoeg voor stemmen, wat ze in staat stelt te kunnen kiezen voor de meest electoraal gunstige positie... althans, als we uitgaan van een filibuster, wat denk ik wel een zekerheidje is (Manchin, Tester, Heitkamp => 51 voor, 49 tegen)quote:Op vrijdag 19 januari 2018 11:02 schreef Euribob het volgende:
[..]
Joe Manchin had trouwens wel aangegeven voor de spending bill te stemmen.
[..]
https://www.politico.com/(...)tch-mcconnell-345662
Dus dat is er in ieder geval al één. Nu zit die ook wel in een unieke positie, dus hij is mogelijk gewoon de uitzondering die de regel bevestigt.
Het was wat gechargeerd. Ik ben niet per se tegen het aanhalen van Twitter als het nieuwswaardig is, maar 'iemand roept iets op Twitter!' is bij lange na niet altijd POL-waardig.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zal er even over nadenken. Kom ik op terug.
Wat een domme vraag chewie, ik weet niet wat het is, want het is nog niet gereleased.quote:
Ze hebben gepoogd het tegen te houden dat andere leden het konden lezen.quote:En kun je ook eens uitleggen hoe de Democraten dit tegen zouden kunnen houden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |