ga eens naar Azië, elke maaltijd met rijst.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Afwisselend ook.. smorgens brood, smiddags brood.
Onze hele keuken is om je te schamen.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:16 schreef capricia het volgende:
We moeten eens afstappen van dat eeuwige brood. Brood als ontbijt, brood als lunch. Dag in, dag uit.
Vind onze lunchcultuur erg schraal vergeleken met het buitenland.
Kinderen krijgen niet eens een normale schoollunch hier. Nee, brood in een trommeltje en zelf meenemen.
Moet je hem opruimen.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:55 schreef halfway het volgende:
[..]
Onze hele keuken is om je te schamen.
Of je probeert de bank de tillen, sla je twee vliegen in een klap.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:58 schreef thekolere het volgende:
1liter melk, 3 eieren ( gebakken of gekookt ), 10 sneden brood met vleeswaren en kaas. 3 stuks fruit en een bak kwark. Ohja ik ontbijt met roggebrood en protiënshake om 05:15 uur. Dan tussen 8:30 en 9:00 uur eet ik de eerste helft en rond 12:00 uur de rest.
Wanneer ik dit elke dag moeten kopen in een bedrijfskantine kan ik net zo goed een bank overvallen.
Goed eten....heel belangrijk...quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:59 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Of je probeert de bank de tillen, sla je twee vliegen in een klap..
Ik heb 15 jaar geleden in de bouw gewerkt, gelukkig wij waren onderaannemer met een keet met 5 man.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:35 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Klopt, dan is het koelbox mee en eten van thuis. Op een grote bouw is vaak wel een schaftkeet met een waterkoker, magnetron of tosti-apparaat. Maar die raak ik absoluut niet aan.
Ja er zitten echt smeerkezen bij, eerst op een Dixie gaan zitten schijten, niet handen even wassen ofzo maar direct naar dat tosti-apparaat of waterkokerquote:Op dinsdag 16 januari 2018 21:15 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik heb 15 jaar geleden in de bouw gewerkt, gelukkig wij waren onderaannemer met een keet met 5 man.
Dan was het nog redelijk schoon, maar in een grote schaftkeet is dat inderdaad geen optie
Beetje stamppot en rode bieten meenemen naar t werkquote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:55 schreef halfway het volgende:
[..]
Dat kost je toch een vermogen?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 21:57 schreef Tinkepink het volgende:
Als ik de kans krijg, ga ik ergens eten. Bijvoorkeur een pokebowl of vergelijkbaar.
Soms wordt het kantine: soep, salade, iets vettigs. En ben ik thuis, dan maak of haal ik meestal een salade of maak ik een warme maaltijd klaar.
Nooit brood. Bah.
Oja? Dat doe je dan toch echt zelf. We worden tegenwoordig overspoelt met gerechten van over de hele wereld, je kunt hier om te hoek bijna alle soorten gerechten kopen bij mensen die zelf uit die landen hierheen geïmmigreerd zijn. Al voor de gouden eeuw werd er in Nederland gegeten aan de hand van Arabische gerechten.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:55 schreef halfway het volgende:
[..]
Nou als kind had ik dit ECHT niet lekker gevonden hoorquote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:41 schreef capricia het volgende:
[..]
We hebben het over een complete maaltijd hè. Met warme en koude onderdelen.
Frankrijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Let ook even op de hoeveelheid groente in vergelijk met onze koolhydraat-overdaad.
Je lust geen kaas,kiwi, appel, vlees?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:03 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou als kind had ik dit ECHT niet lekker gevonden hoorNu ook niet trouwens
Nou ik zie boontjes en worteltjes? Of wat is dat oranje. Echt niet lekker. En dat lapje vlees lijkt me ook niks. Oh en dat grote stuk kaas lust ik ook nietquote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je lust geen kaas,kiwi, appel, vlees?
Volgens mij is dat wortel idd.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:10 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou ik zie boontjes en worteltjes? Of wat is dat oranje. Echt niet lekker. En dat lapje vlees lijkt me ook niks. Oh en dat grote stuk kaas lust ik ook niet
Ik heb precies hetzelfde. Volgens mij hadden ze me dan als kind af kunnen voeren wegens ondervoeding omdat ik dat toch niet atquote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:03 schreef Karina het volgende:
[..]
Ze zullen vast wel eens wisselen van ingrediënten.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:03 schreef Karina het volgende:
[..]
Naanbroodquote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde. Volgens mij hadden ze me dan als kind af kunnen voeren wegens ondervoeding omdat ik dat toch niet at
Ik kan me een leven zonder brood ook niet voorstellen, als ik in Azië ben heb ik na een paar dagen alleen maar rijst of noedels toch echt wel de behoefte aan een vorm van brood.
Grappig, bij mij is het precies omgedraaid. Sinds mijn eerste reis in Azië ben ik brood volledig beu geraakt en neem ik rijst/noodles mee naar het werk voor lunch.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:51 schreef Metalfreak het volgende:
Ik kan me een leven zonder brood ook niet voorstellen, als ik in Azië ben heb ik na een paar dagen alleen maar rijst of noedels toch echt wel de behoefte aan een vorm van brood.
Ja, die reeks is helaas een stille dood gestorven...quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:33 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hebben we hier geen bento topic gehad?
Met plakjes bezwete kaas tussen de bammetjesquote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:38 schreef Goudenvis het volgende:
Brood
Brood in plasticzakjes
Nederlandse boeren eetcultuur
Slakken, iig escargots, smaken naar kruidige kip, niks mis meequote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zullen vast wel eens wisselen van ingrediënten.
Maar ja, dat betekent in Frankrijk dat er misschien wel slakken op het menu staan.![]()
Dit x 100.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:26 schreef Farenji het volgende:
Ik vind brood meenemen naar het werk ook wel het toppunt van droevigheid. Van die voorgesmeerde bammetjes met zweetkaas, en die worden dan vaak ook nog achter de pc opgeknaagd. Bah wat een ellende. In de periode dat er op het werk geen kantine was en er ook nog niks centraal ingekocht werd, nam ik meestal gezonde zelfgekookte maaltijden mee die ik in de magnetron opwarmde. Gewoon de avonden ervoor wat meer maken en dan meteen de koelkast in, geen probleem. Dan wordt de lunch een stuk beter, en dan ook genieten van de begerige blikken van je collega's vanachter hun bammetjes.
Ik vind goed ambachtelijk, vers brood echt een van de lekkerste dingen die er zijn. Tegenwoordig is er zelfs in de AH prima brood te koop en als dat echt vers is kun je het droog eten, zo lekker. Maar dat goedkope weke wattenspul uit de supermarkt dat voor brood moet doorgaan, veel te snel gerijsd en vol met "broodverbetermiddel", zou er geen traan om laten als dat voorgoed van de aardbodem zou verdwijnen. Mijn darmen kunnen het er ook erg slecht mee vinden, eet het daarom ook nooit tenzij ik gedwongen word.quote:Op woensdag 17 januari 2018 09:45 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Grappig, bij mij is het precies omgedraaid. Sinds mijn eerste reis in Azië ben ik brood volledig beu geraakt en neem ik rijst/noodles mee naar het werk voor lunch.
Op welk brood van de AH doel je?quote:Op woensdag 17 januari 2018 13:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik vind goed ambachtelijk, vers brood echt een van de lekkerste dingen die er zijn. Tegenwoordig is er zelfs in de AH prima brood te koop en als dat echt vers is kun je het droog eten, zo lekker. Maar dat goedkope weke wattenspul uit de supermarkt dat voor brood moet doorgaan, veel te snel gerijsd en vol met "broodverbetermiddel", zou er geen traan om laten als dat voorgoed van de aardbodem zou verdwijnen. Mijn darmen kunnen het er ook erg slecht mee vinden, eet het daarom ook nooit tenzij ik gedwongen word.
Bijv het verse zuurdesembrood, volgens mij is dat van "liefde & passie", dat is sowieso wel lekker (al ben ik geen fan van spelt).quote:Op woensdag 17 januari 2018 13:12 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Op welk brood van de AH doel je?
En de andere broden die beginnen met ''pain'' zijn ook goed te eten mits vers.quote:Op woensdag 17 januari 2018 13:18 schreef Farenji het volgende:
[..]
Bijv het verse zuurdesembrood, volgens mij is dat van "liefde & passie", dat is sowieso wel lekker (al ben ik geen fan van spelt).
Nou doe es een foto van jouw lunch?quote:Op woensdag 17 januari 2018 15:10 schreef capricia het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat gezond eten betekent dat je zo veel mogelijk nutriënten afwisselt. Dus gevarieerd eten.
En brood, dat is bijna altijd tarwe. Dus dagelijks tarwebloem voor ontbijt, tarwebloem voor middageten. Dat valt bij mij dus niet onder het concept 'gevarieerd eten'.
Er zijn zoveel meer soorten granen die je kunt eten behalve tarwe, tarwe en nog eens tarwe.
Nederlanders zijn over het algemeen ook een stuk pragmatischer hierin. Ook het avondeten. Doe gewoon normaal dan doe je al gek genoeg.quote:Op woensdag 17 januari 2018 16:28 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Nou doe es een foto van jouw lunch?
En misschien even bedenken dat niet iedereen op het werk een kantine beschikbaar heeft of het geld heeft om elke dag luxe shit te kanen. En in dat geval is brood gewoon het makkelijkste.
Ik vind de bammetjes die mijn vrouw maakt nooit saai trouwens.
Ja dat zal best.quote:Op woensdag 17 januari 2018 16:32 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Nederlanders zijn over het algemeen ook een stuk pragmatischer hierin. Ook het avondeten. Doe gewoon normaal dan doe je al gek genoeg.
Ah!quote:Op woensdag 17 januari 2018 13:18 schreef Farenji het volgende:
[..]
Bijv het verse zuurdesembrood, volgens mij is dat van "liefde & passie", dat is sowieso wel lekker (al ben ik geen fan van spelt).
Ik vind die pains anders ook niet te eten. Vult niet, is zacht, stelt niets voor.quote:Op woensdag 17 januari 2018 15:01 schreef junkiexp het volgende:
[..]
En de andere broden die beginnen met ''pain'' zijn ook goed te eten mits vers.
Dat heeft AH goed voor elkaar, ik doe ook wel eens boodschappen bij de Jumbo, Plus en Lidl maar dat brood is echt niet te eten, echt van dat fabrieksbrood
Ik maak 2 keer in de week iets anders klaar voor de lunch, ipv brood.quote:Op woensdag 17 januari 2018 16:28 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Nou doe es een foto van jouw lunch?
En misschien even bedenken dat niet iedereen op het werk een kantine beschikbaar heeft of het geld heeft om elke dag luxe shit te kanen. En in dat geval is brood gewoon het makkelijkste.
Ik vind de bammetjes die mijn vrouw maakt nooit saai trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |