abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176548735
Vroeger nam eigenlijk iedereen wel brood mee naar z'n werk, er was vaak niets anders.
Mij valt op dat dit steeds minder wordt, dit hoor ik om mij heen.
Het is ook wel begrijpelijk, grote bedrijven hebben tegenwoordig prima kantines tegen een fatsoenlijke prijs.
En bij het tankstation onderweg had je vroeger alleen zo'n smerig broodje bacon-ei ( :') ) met veels te veel mayo, tegenwoordig kun je hier prima lunchen (voorwaarde is wel dat je aan de snelweg zit is mijn ervaring).

Ik betrap mij er zelf ook op steeds meer buiten de deur te kopen en geen brood mee te nemen, het is ook wel erg makkelijk, alleen wat duurder uiteraard.
En je kiest toch sneller voor iets minder gezonds, de verleiding is wat groter.
Wij laten op vrijdag ook wel eens een pizza bezorgen op de zaak (maar zijn dan ook maar met 2 man op de zaak, dat scheelt)

Hoe doen jullie dat, nog steeds trouw de bammetjes mee of koop je het onderweg of op de zaak?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_176548801
Ik neem eten van thuis mee. Die broodjes van de pomp smaken niet slecht maar zijn wel duur.
pi_176548885
We moeten eens afstappen van dat eeuwige brood. Brood als ontbijt, brood als lunch. Dag in, dag uit.
Vind onze lunchcultuur erg schraal vergeleken met het buitenland.
Kinderen krijgen niet eens een normale schoollunch hier. Nee, brood in een trommeltje en zelf meenemen. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176548905
Brood van thuis (ook makkelijker tussendoor een boterham) soep en karnemelk in het personeelsrestaurant.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:18:18 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176548942
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:16 schreef capricia het volgende:
We moeten eens afstappen van dat eeuwige brood. Brood als ontbijt, brood als lunch. Dag in, dag uit.
Kinderen krijgen niet eens een normale schoollunch hier. Nee, brood in een trommeltje en zelf meenemen. :')
Wat is een normale schoollunch? Friet, kipnuggets en pizza? :'). Bovendien zal dat in de multikul ook alleen maar gelazer opleveren.
And so is the past
pi_176548953
quote:
Ik vind onze lunchcultuur gezonder vergeleken met die in het buitenland. Zeker voor kinderen.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:19:12 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176548974
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:18 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ik vind onze lunchcultuur gezonder vergeleken met die in het buitenland. Zeker voor kinderen.
In het buitenland lunchen ze met bier en wijn, valt ook wel wat voor te zeggen.
And so is the past
  Boks-Chick dinsdag 16 januari 2018 @ 19:19:53 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_176548995
ik neem ook bijna nooit meer brood mee inderdaad. We hebben een goede 'eetplaza' met zeer betaalbaar ook gezonde dingen. Uiteraard nog steeds duurder dan gewoon brood vanuit thuis, maar wel zo makkelijk.
lolwut
pi_176549021
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

In het buitenland lunchen ze met bier en wijn, valt ook wel wat voor te zeggen.
Dan zou ik helemaal een schrale lunch hebben dus ;(
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 19:22:16 #10
236264 crew  capricia
pi_176549076
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Wat is een normale schoollunch? Friet, kipnuggets en pizza? :'). Bovendien zal dat in de multikul ook alleen maar gelazer opleveren.
Dat is wat jij als voorbeeld kent uit Amerika.
Zo is het in de rest van Europa niet.

In Frankrijk krijgen de kinderen een lunch met voornamelijk locale, seizoensgebonden producten. Stukje kaas erbij. Veel groente.
Geen broodje hamburger.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 19:22:53 #11
236264 crew  capricia
pi_176549093
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:18 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Afwisselend ook.. smorgens brood, smiddags brood. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176549099
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is wat jij als voorbeeld kent uit Amerika.
Zo is het in de rest van Europa niet.

In Frankrijk krijgen de kinderen een lunch met voornamelijk locale, seizoensgebonden producten. Stukje kaas erbij. Veel groente.
Geen broodje hamburger.
En wie gaat dat koken en betalen?
pi_176549139
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Afwisselend ook.. smorgens brood, smiddags brood. _O-
Ja ik doe het er prima op.
's avonds warm eten en m'n pens zit weer vol voor de dag.
pi_176549150
Ik neem elke dag in een potje havermout met banaan en met plantaardige melk mee naar college. Soms voeg ik was besjes toe of noten.Ik varieer met chia-pudding of kwark.

Voor de duidelijkheid: ik ben geen hipster of vegan of oid. Ik wil mij gewoon gezond, goed en sterk voelen.

Oh ja: ik doe er fucking 15 minuten om ontbijt en lunch te maken. En dat doe ik een avond van te voren. Geen tijd hebben is echt 0,0 excuus.
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 19:25:52 #15
236264 crew  capricia
pi_176549201
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:23 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

En wie gaat dat koken en betalen?
In principe betaalt de staat dat daar. In Italie ook.
Gaat om openbare publieke scholen. Dat is hun systeem. Het wordt ter plaatsten bereid. Geen prefab shit.

Maar ik weet niet hoeveel duurder het is. Onderwijs is daar vaak goedkoper. Dus over geld kan ik je niets vertellen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176549232
Ik vind brood meenemen naar het werk ook wel het toppunt van droevigheid. Van die voorgesmeerde bammetjes met zweetkaas, en die worden dan vaak ook nog achter de pc opgeknaagd. Bah wat een ellende. In de periode dat er op het werk geen kantine was en er ook nog niks centraal ingekocht werd, nam ik meestal gezonde zelfgekookte maaltijden mee die ik in de magnetron opwarmde. Gewoon de avonden ervoor wat meer maken en dan meteen de koelkast in, geen probleem. Dan wordt de lunch een stuk beter, en dan ook genieten van de begerige blikken van je collega's vanachter hun bammetjes. :)
pi_176549280
Elke lunch een grote bak kapsalon extra kaas extra sambal :9~ :9~ :9 :Y) :Y) :Y) :Y)
pi_176549282
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Gaat om openbare publieke scholen. Dat is hun systeem. Het wordt ter plaatsten bereid. Geen prefab shit.

Maar ik weet niet hoeveel duurder het is. Onderwijs is daar vaak goedkoper. Dus over geld kan ik je niets vertellen.
Tja ik ben geen voorstander, ik bepaal zelf wat mijn kind eet.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:28:15 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176549305
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Mja daar heb je dus meteen je antwoord waarom het hier niet zo is.

Daarbij, op de school van mijn kinderen krijgen ze ook fruit. Toevallig vandaag nog grapefruit. Bammetje erbij. Ik zie het probleem niet.
And so is the past
pi_176549493
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:26 schreef Farenji het volgende:
Ik vind brood meenemen naar het werk ook wel het toppunt van droevigheid. Van die voorgesmeerde bammetjes met zweetkaas, en die worden dan vaak ook nog achter de pc opgeknaagd. Bah wat een ellende. In de periode dat er op het werk geen kantine was en er ook nog niks centraal ingekocht werd, nam ik meestal gezonde zelfgekookte maaltijden mee die ik in de magnetron opwarmde. Gewoon de avonden ervoor wat meer maken en dan meteen de koelkast in, geen probleem. Dan wordt de lunch een stuk beter, en dan ook genieten van de begerige blikken van je collega's vanachter hun bammetjes. :)
Oh i feel your pain, ik had een collega met van zo'n felgroene lunchtrommel met een postbode elastiek eromheen.
En altijd van die donkere bruine boterhammen met kaas, zonder boter.
Het leek verdorie Jiskefet wel :D ;(

Maar andere kant, als je bouwvakker bent is het vaak weer een stuk moeilijker.
Zit je net ergens op een afgelegen plek, ga je niet even naar een broodjeszaak rijden in een half uur.
pi_176549534
quote:
Bij mij zijn op de KDV hebben ze dat wel begrepen, krijgt vaak ook kwark, yoghurt, tomaatjes enz.
Of een cracker in plaats van een boterham.
Niets mis met variatie.
pi_176549542
Tot afgelopen vrijdag werkte ik bij een cateringbedrijf, daar werd elke dag een uitgebreid lunchbuffet verzorgd wat gratis was (ook voor de 9 tot 5-kantoorslaven zoals ik, schijnt vrij standaard te zijn in die sector), dus daar at ik altijd van. Nu ik daar niet meer werk ben ik van plan gewoon eigen brood te smeren, maar dat ben ik tot nu toe vergeten uit gewoonte :')
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 19:34:49 #23
236264 crew  capricia
pi_176549552
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:28 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Mja daar heb je dus meteen je antwoord waarom het hier niet zo is.

Daarbij, op de school van mijn kinderen krijgen ze ook fruit. Toevallig vandaag nog grapefruit. Bammetje erbij. Ik zie het probleem niet.
Er zijn Europese standaarden voor wat een gezonde schoollunch minimaal moet bevatten aan voedingsstoffen.
Onze kinderen met 2 kleffe boterhammen in een trommeltje, halen dat vaak bij lange na niet.

Ik vind dat jammer.

Hier de voorbeelden van die lunches:
http://www.dailymail.co.u(...)look-like-world.html
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176549592
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:33 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Oh i feel your pain, ik had een collega met van zo'n felgroene lunchtrommel met een postbode elastiek eromheen.
En altijd van die donkere bruine boterhammen met kaas, zonder boter.
Het leek verdorie Jiskefet wel :D ;(

Maar andere kant, als je bouwvakker bent is het vaak weer een stuk moeilijker.
Zit je net ergens op een afgelegen plek, ga je niet even naar een broodjeszaak rijden in een half uur.
Klopt, dan is het koelbox mee en eten van thuis. Op een grote bouw is vaak wel een schaftkeet met een waterkoker, magnetron of tosti-apparaat. Maar die raak ik absoluut niet aan.
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 19:36:20 #25
236264 crew  capricia
pi_176549610
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:34 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Bij mij zijn op de KDV hebben ze dat wel begrepen, krijgt vaak ook kwark, yoghurt, tomaatjes enz.
Of een cracker in plaats van een boterham.
Niets mis met variatie.
Ja. Eens. Bij ons op het KDV toen der tijd ook. Echt stukken beter dan wat ik op de basisschool zie.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')