abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176548735
Vroeger nam eigenlijk iedereen wel brood mee naar z'n werk, er was vaak niets anders.
Mij valt op dat dit steeds minder wordt, dit hoor ik om mij heen.
Het is ook wel begrijpelijk, grote bedrijven hebben tegenwoordig prima kantines tegen een fatsoenlijke prijs.
En bij het tankstation onderweg had je vroeger alleen zo'n smerig broodje bacon-ei ( :') ) met veels te veel mayo, tegenwoordig kun je hier prima lunchen (voorwaarde is wel dat je aan de snelweg zit is mijn ervaring).

Ik betrap mij er zelf ook op steeds meer buiten de deur te kopen en geen brood mee te nemen, het is ook wel erg makkelijk, alleen wat duurder uiteraard.
En je kiest toch sneller voor iets minder gezonds, de verleiding is wat groter.
Wij laten op vrijdag ook wel eens een pizza bezorgen op de zaak (maar zijn dan ook maar met 2 man op de zaak, dat scheelt)

Hoe doen jullie dat, nog steeds trouw de bammetjes mee of koop je het onderweg of op de zaak?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_176548801
Ik neem eten van thuis mee. Die broodjes van de pomp smaken niet slecht maar zijn wel duur.
pi_176548885
We moeten eens afstappen van dat eeuwige brood. Brood als ontbijt, brood als lunch. Dag in, dag uit.
Vind onze lunchcultuur erg schraal vergeleken met het buitenland.
Kinderen krijgen niet eens een normale schoollunch hier. Nee, brood in een trommeltje en zelf meenemen. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176548905
Brood van thuis (ook makkelijker tussendoor een boterham) soep en karnemelk in het personeelsrestaurant.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:18:18 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176548942
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:16 schreef capricia het volgende:
We moeten eens afstappen van dat eeuwige brood. Brood als ontbijt, brood als lunch. Dag in, dag uit.
Kinderen krijgen niet eens een normale schoollunch hier. Nee, brood in een trommeltje en zelf meenemen. :')
Wat is een normale schoollunch? Friet, kipnuggets en pizza? :'). Bovendien zal dat in de multikul ook alleen maar gelazer opleveren.
And so is the past
pi_176548953
quote:
Ik vind onze lunchcultuur gezonder vergeleken met die in het buitenland. Zeker voor kinderen.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:19:12 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176548974
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:18 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ik vind onze lunchcultuur gezonder vergeleken met die in het buitenland. Zeker voor kinderen.
In het buitenland lunchen ze met bier en wijn, valt ook wel wat voor te zeggen.
And so is the past
  Boks-Chick dinsdag 16 januari 2018 @ 19:19:53 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_176548995
ik neem ook bijna nooit meer brood mee inderdaad. We hebben een goede 'eetplaza' met zeer betaalbaar ook gezonde dingen. Uiteraard nog steeds duurder dan gewoon brood vanuit thuis, maar wel zo makkelijk.
lolwut
pi_176549021
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

In het buitenland lunchen ze met bier en wijn, valt ook wel wat voor te zeggen.
Dan zou ik helemaal een schrale lunch hebben dus ;(
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 19:22:16 #10
236264 crew  capricia
pi_176549076
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Wat is een normale schoollunch? Friet, kipnuggets en pizza? :'). Bovendien zal dat in de multikul ook alleen maar gelazer opleveren.
Dat is wat jij als voorbeeld kent uit Amerika.
Zo is het in de rest van Europa niet.

In Frankrijk krijgen de kinderen een lunch met voornamelijk locale, seizoensgebonden producten. Stukje kaas erbij. Veel groente.
Geen broodje hamburger.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 19:22:53 #11
236264 crew  capricia
pi_176549093
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:18 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Afwisselend ook.. smorgens brood, smiddags brood. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176549099
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is wat jij als voorbeeld kent uit Amerika.
Zo is het in de rest van Europa niet.

In Frankrijk krijgen de kinderen een lunch met voornamelijk locale, seizoensgebonden producten. Stukje kaas erbij. Veel groente.
Geen broodje hamburger.
En wie gaat dat koken en betalen?
pi_176549139
quote:

[..]

Ja ik doe het er prima op.
's avonds warm eten en m'n pens zit weer vol voor de dag.
pi_176549150
Ik neem elke dag in een potje havermout met banaan en met plantaardige melk mee naar college. Soms voeg ik was besjes toe of noten.Ik varieer met chia-pudding of kwark.

Voor de duidelijkheid: ik ben geen hipster of vegan of oid. Ik wil mij gewoon gezond, goed en sterk voelen.

Oh ja: ik doe er fucking 15 minuten om ontbijt en lunch te maken. En dat doe ik een avond van te voren. Geen tijd hebben is echt 0,0 excuus.
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 19:25:52 #15
236264 crew  capricia
pi_176549201
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:23 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

En wie gaat dat koken en betalen?
In principe betaalt de staat dat daar. In Italie ook.
Gaat om openbare publieke scholen. Dat is hun systeem. Het wordt ter plaatsten bereid. Geen prefab shit.

Maar ik weet niet hoeveel duurder het is. Onderwijs is daar vaak goedkoper. Dus over geld kan ik je niets vertellen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176549232
Ik vind brood meenemen naar het werk ook wel het toppunt van droevigheid. Van die voorgesmeerde bammetjes met zweetkaas, en die worden dan vaak ook nog achter de pc opgeknaagd. Bah wat een ellende. In de periode dat er op het werk geen kantine was en er ook nog niks centraal ingekocht werd, nam ik meestal gezonde zelfgekookte maaltijden mee die ik in de magnetron opwarmde. Gewoon de avonden ervoor wat meer maken en dan meteen de koelkast in, geen probleem. Dan wordt de lunch een stuk beter, en dan ook genieten van de begerige blikken van je collega's vanachter hun bammetjes. :)
pi_176549280
Elke lunch een grote bak kapsalon extra kaas extra sambal :9~ :9~ :9 :Y) :Y) :Y) :Y)
pi_176549282
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Gaat om openbare publieke scholen. Dat is hun systeem. Het wordt ter plaatsten bereid. Geen prefab shit.

Maar ik weet niet hoeveel duurder het is. Onderwijs is daar vaak goedkoper. Dus over geld kan ik je niets vertellen.
Tja ik ben geen voorstander, ik bepaal zelf wat mijn kind eet.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:28:15 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176549305
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Mja daar heb je dus meteen je antwoord waarom het hier niet zo is.

Daarbij, op de school van mijn kinderen krijgen ze ook fruit. Toevallig vandaag nog grapefruit. Bammetje erbij. Ik zie het probleem niet.
And so is the past
pi_176549493
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:26 schreef Farenji het volgende:
Ik vind brood meenemen naar het werk ook wel het toppunt van droevigheid. Van die voorgesmeerde bammetjes met zweetkaas, en die worden dan vaak ook nog achter de pc opgeknaagd. Bah wat een ellende. In de periode dat er op het werk geen kantine was en er ook nog niks centraal ingekocht werd, nam ik meestal gezonde zelfgekookte maaltijden mee die ik in de magnetron opwarmde. Gewoon de avonden ervoor wat meer maken en dan meteen de koelkast in, geen probleem. Dan wordt de lunch een stuk beter, en dan ook genieten van de begerige blikken van je collega's vanachter hun bammetjes. :)
Oh i feel your pain, ik had een collega met van zo'n felgroene lunchtrommel met een postbode elastiek eromheen.
En altijd van die donkere bruine boterhammen met kaas, zonder boter.
Het leek verdorie Jiskefet wel :D ;(

Maar andere kant, als je bouwvakker bent is het vaak weer een stuk moeilijker.
Zit je net ergens op een afgelegen plek, ga je niet even naar een broodjeszaak rijden in een half uur.
pi_176549534
quote:
Bij mij zijn op de KDV hebben ze dat wel begrepen, krijgt vaak ook kwark, yoghurt, tomaatjes enz.
Of een cracker in plaats van een boterham.
Niets mis met variatie.
pi_176549542
Tot afgelopen vrijdag werkte ik bij een cateringbedrijf, daar werd elke dag een uitgebreid lunchbuffet verzorgd wat gratis was (ook voor de 9 tot 5-kantoorslaven zoals ik, schijnt vrij standaard te zijn in die sector), dus daar at ik altijd van. Nu ik daar niet meer werk ben ik van plan gewoon eigen brood te smeren, maar dat ben ik tot nu toe vergeten uit gewoonte :')
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 19:34:49 #23
236264 crew  capricia
pi_176549552
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:28 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Mja daar heb je dus meteen je antwoord waarom het hier niet zo is.

Daarbij, op de school van mijn kinderen krijgen ze ook fruit. Toevallig vandaag nog grapefruit. Bammetje erbij. Ik zie het probleem niet.
Er zijn Europese standaarden voor wat een gezonde schoollunch minimaal moet bevatten aan voedingsstoffen.
Onze kinderen met 2 kleffe boterhammen in een trommeltje, halen dat vaak bij lange na niet.

Ik vind dat jammer.

Hier de voorbeelden van die lunches:
http://www.dailymail.co.u(...)look-like-world.html
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176549592
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:33 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Oh i feel your pain, ik had een collega met van zo'n felgroene lunchtrommel met een postbode elastiek eromheen.
En altijd van die donkere bruine boterhammen met kaas, zonder boter.
Het leek verdorie Jiskefet wel :D ;(

Maar andere kant, als je bouwvakker bent is het vaak weer een stuk moeilijker.
Zit je net ergens op een afgelegen plek, ga je niet even naar een broodjeszaak rijden in een half uur.
Klopt, dan is het koelbox mee en eten van thuis. Op een grote bouw is vaak wel een schaftkeet met een waterkoker, magnetron of tosti-apparaat. Maar die raak ik absoluut niet aan.
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 19:36:20 #25
236264 crew  capricia
pi_176549610
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:34 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Bij mij zijn op de KDV hebben ze dat wel begrepen, krijgt vaak ook kwark, yoghurt, tomaatjes enz.
Of een cracker in plaats van een boterham.
Niets mis met variatie.
Ja. Eens. Bij ons op het KDV toen der tijd ook. Echt stukken beter dan wat ik op de basisschool zie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176549658
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Eens. Bij ons op het KDV toen der tijd ook. Echt stukken beter dan wat ik op de basisschool zie.
Zelf meegeven.
pi_176549661
Ik heb wat eten op het werk liggen. Pack crackers, stuk kaas en wat ander beleg, vaak ook soep of soms restjes van het avondeten. En dan eet ik waar zin in heb die dag.
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 19:41:05 #28
236264 crew  capricia
pi_176549754
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:37 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Zelf meegeven.
We hebben het over een complete maaltijd hè. Met warme en koude onderdelen.
Frankrijk:

Let ook even op de hoeveelheid groente in vergelijk met onze koolhydraat-overdaad.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:46:40 #29
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176549906
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Er zijn Europese standaarden voor wat een gezonde schoollunch minimaal moet bevatten aan voedingsstoffen.
Onze kinderen met 2 kleffe boterhammen in een trommeltje, halen dat vaak bij lange na niet.

Ik vind dat jammer.

Mja goed, schoollunches zit niet in onze cultuur. Zijn de meeste scholen ook helemaal niet op berekend.

En denk jij dat de borden die de kinderen voor de neus krijgen gezet daadwerkelijk zo culinair verantwoord uitzien? :').
And so is the past
pi_176549932
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind dat jammer.

Zo’n Brits Jamie Olivier programma liet toch ook wel heel vreselijk eten zien wat aan de kinderen werd voorgeschoteld.
Nederlandse scholen zijn er momenteel niet op bemeten. Als ze het kunnen regelen en voor alle kinderen bereikbaar houden kan het een goed idee zijn.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:48:22 #31
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_176549955
quote:
nou ja het is beter dan de vette zooi die ze in veel scholen in de VS en de UK geven maar vind dat eeuwige brood ook wel tamelijk zaaddodend.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:50:30 #32
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176550029
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

nou ja het is beter dan de vette zooi die ze in veel scholen in de VS en de UK geven maar vind dat eeuwige brood ook wel tamelijk zaaddodend.
We zijn gewoon veel te verwend.
And so is the past
  dinsdag 16 januari 2018 @ 19:51:07 #33
459912 FlippingCoin
pi_176550056
quote:
8s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

We zijn gewoon veel te verwend.
ik wel ja, kreeg brood met saffraan mee
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_176550057
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Frankrijk:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Let ook even op de hoeveelheid groente in vergelijk met onze koolhydraat-overdaad.
Heeft dat niet gewoon een andere reden die schoollunches? Zoiets als het schoolontbijt?
pi_176550059
Ik haal altijd een broodje bij de slager om de hoek. Lekker makkelijk en kost relatief weinig, als ik bij de supermarkt mijn lunch haal ben ik geneigd meer te halen, wat er dan weer in resulteert dat ik meer betaal.
pi_176550159
Ik neem elke dag mijn brood mee, als ik elke dag iets in de kantine zou kopen kost het me een vermogen. 1,75 voor een broodje!
Af en toe doe ik het weleens
pi_176550247
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:54 schreef Garfield92 het volgende:
Ik neem elke dag mijn brood mee, als ik elke dag iets in de kantine zou kopen kost het me een vermogen. 1,75 voor een broodje!
Dat besteed ik ook dagelijks in het personeelsrestaurant :P
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:10:54 #38
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_176550615
Ik eet altijd boterhammen met kaas _O- Ik vind het lekker dus waarom niet? :+
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_176550644
Bij ons in de keet hebben wij geen kantine
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_176550723
Ik werk 5 dagen per week, dan kost het me klauwen vol geld als ik iedere dag broodjes in de kantine zou kopen.
Neem dus lekker zelf boterhammen mee, vaak met hummus en alfalfa en dat soort dingen.

Heel soms een bento, maar heb geen goeie box meer. Ben wel van plan een nieuwe knappe te kopen en dan weer meer bento'en O+
pi_176550778
In de kantine een kopje soep en een bakje groenten,bij elkaar ¤ 1,50. Van huis een halve liter yoghurt en wat brood.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:26:33 #42
319979 Fok-it
All is well
pi_176551026
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:54 schreef Garfield92 het volgende:
Als het een goed broodje is dan is 1,75 echt niet duur hoor
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:28:34 #43
459912 FlippingCoin
pi_176551066
klopt wel wat ze zeggen over Nederlanders dus. :D

gaat voornamelijk om de kosten.
pi_176551217
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:15 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik werk 5 dagen per week, dan kost het me klauwen vol geld als ik iedere dag broodjes in de kantine zou kopen.
Neem dus lekker zelf boterhammen mee, vaak met hummus en alfalfa en dat soort dingen.

Heel soms een bento, maar heb geen goeie box meer. Ben wel van plan een nieuwe knappe te kopen en dan weer meer bento'en O+
Hebben we hier geen bento topic gehad?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176551226
Als ik 's ochtends een beetje vooruit te branden ben smeer ik brood.
Wil dat niet zo, of ik heb geen zin om m'n nest uit te komen, dan pik ik onderweg wel iets op.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:35:07 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176551275
Ik neem altijd mijn eigen brood mee, gewoon omdat het veel beter brood is dan dat schuimbrood in de kantines in nl.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176551296
Ik heb een tijdje alternatieve lunches bereid (en doe dat nog steeds af en toe): chili con carne, ei met groenten, wrap met avocado, pompoensoep, etc. Lekker hoor :)
Somebody that I used to know
pi_176551362
Brood :r
Brood in plasticzakjes :r
Nederlandse boeren eetcultuur :r
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:38:59 #49
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176551383
Hangt af van de dienst die ik heb. Bij ochtenddienst gewoon een broodje, bij avonddienst iets van pasta, of nasi ofzo dat ik opwarm in de magnetron. Bij de nachtdienst meestal of broodje, of een snackje.

Maar ik neem altijd van thuis mee. Als me gevraagd wordt wat ik deze maand verdient heb wil ik niet shoarma antwoorden ;)
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176551399
Ik werk in het onderwijs. Neem vaak m'n eigen brood mee maar koop ook weleens wat bij onze kantine. Is wel wat ongezonder maar niet te. En nog goed betaalbaar. Tsja moeten het verkopen aan pubers.

Was in oktober in Zweden. Daar hebben ze het wel goed geregeld. Scholen moeten de lunch regelen voor leerlingen. Overal saladebars en keuze uit warm eten (keuze uit drie maaltijden). Gratis voor de leerlingen.
pi_176551403
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:38 schreef Goudenvis het volgende:
Wat eet jij dan?
pi_176551460
quote:

[..]

ga eens naar Azië, elke maaltijd met rijst. :D

Wij hebben met ons avondeten tenminste nog wat anders.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:46:09 #53
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_176551572
Mijn vorige werk was een klein bedrijf, dus buiten wat cup a soup die je na 3x de neus uitkomt was er verder niets. Bij het werk daarvoor was er wel een kantine, maar toch nam ik gewoon de boterhammen mee en af en toe een snack of soep erbij.
Don't let my username fool you...
pi_176551904
quote:
Onze hele keuken is om je te schamen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:56:36 #55
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176551944
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:55 schreef halfway het volgende:

[..]

Moet je hem opruimen.
And so is the past
pi_176552038
1liter melk, 3 eieren ( gebakken of gekookt ), 10 sneden brood met vleeswaren en kaas. 3 stuks fruit en een bak kwark. Ohja ik ontbijt met roggebrood en protiënshake om 05:15 uur. Dan tussen 8:30 en 9:00 uur eet ik de eerste helft en rond 12:00 uur de rest.

Wanneer ik dit elke dag moeten kopen in een bedrijfskantine kan ik net zo goed een bank overvallen.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:59:57 #57
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176552117
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:58 schreef thekolere het volgende:
1liter melk, 3 eieren ( gebakken of gekookt ), 10 sneden brood met vleeswaren en kaas. 3 stuks fruit en een bak kwark. Ohja ik ontbijt met roggebrood en protiënshake om 05:15 uur. Dan tussen 8:30 en 9:00 uur eet ik de eerste helft en rond 12:00 uur de rest.

Wanneer ik dit elke dag moeten kopen in een bedrijfskantine kan ik net zo goed een bank overvallen.
Of je probeert de bank de tillen, sla je twee vliegen in een klap. ;).
And so is the past
pi_176552224
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:59 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Of je probeert de bank de tillen, sla je twee vliegen in een klap. ;).
Goed eten....heel belangrijk...
pi_176552720
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:35 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Klopt, dan is het koelbox mee en eten van thuis. Op een grote bouw is vaak wel een schaftkeet met een waterkoker, magnetron of tosti-apparaat. Maar die raak ik absoluut niet aan.
Ik heb 15 jaar geleden in de bouw gewerkt, gelukkig wij waren onderaannemer met een keet met 5 man.
Dan was het nog redelijk schoon, maar in een grote schaftkeet is dat inderdaad geen optie :D
pi_176553394
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:15 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik heb 15 jaar geleden in de bouw gewerkt, gelukkig wij waren onderaannemer met een keet met 5 man.
Dan was het nog redelijk schoon, maar in een grote schaftkeet is dat inderdaad geen optie :D
Ja er zitten echt smeerkezen bij, eerst op een Dixie gaan zitten schijten, niet handen even wassen ofzo maar direct naar dat tosti-apparaat of waterkoker :r
  dinsdag 16 januari 2018 @ 21:44:41 #61
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_176553448
Ik probeer wat minder brood te kanen. Maar komt meer omdat ik wat gevarieerder wil eten.

Als ik al brood smeer is het ook vaak wel erg gevarieerd beleg erop. Sommige collega’s vreten dag in dag uit saaie broodjes met kaas. En thats it.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 21:45:54 #62
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_176553472
quote:

[..]

Beetje stamppot en rode bieten meenemen naar t werk :r

Hoogstens snert.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 21:57:49 #63
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176553774
Als ik de kans krijg, ga ik ergens eten. Bijvoorkeur een pokebowl of vergelijkbaar.
Soms wordt het kantine: soep, salade, iets vettigs. En ben ik thuis, dan maak of haal ik meestal een salade of maak ik een warme maaltijd klaar.
Nooit brood. Bah.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176553843
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:57 schreef Tinkepink het volgende:
Als ik de kans krijg, ga ik ergens eten. Bijvoorkeur een pokebowl of vergelijkbaar.
Soms wordt het kantine: soep, salade, iets vettigs. En ben ik thuis, dan maak of haal ik meestal een salade of maak ik een warme maaltijd klaar.
Nooit brood. Bah.
Dat kost je toch een vermogen? :o
  dinsdag 16 januari 2018 @ 22:00:58 #65
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_176553863
quote:

[..]

Oja? Dat doe je dan toch echt zelf. We worden tegenwoordig overspoelt met gerechten van over de hele wereld, je kunt hier om te hoek bijna alle soorten gerechten kopen bij mensen die zelf uit die landen hierheen geïmmigreerd zijn. Al voor de gouden eeuw werd er in Nederland gegeten aan de hand van Arabische gerechten.

Dat we opgegroeid zijn met aardappelen en groente komt door de receptenboeken van de huishoudschool waar generaties moeders hun maaltijden op baseerden.

Maar goed, ik ga off-topic.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_176553894
Is fakking goor van dat brood wat de hele dag in je tas zit en dan nog opeten :') Gewoon spenden bij het bedrijfsrestaurant boeiee
Play hard, go pro.
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 22:03:09 #67
9859 crew  Karina
Woman
pi_176553913
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Frankrijk:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nou als kind had ik dit ECHT niet lekker gevonden hoor :D Nu ook niet trouwens :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 16 januari 2018 @ 22:08:04 #68
319979 Fok-it
All is well
pi_176554030
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:03 schreef Karina het volgende:

[..]

Nou als kind had ik dit ECHT niet lekker gevonden hoor :D Nu ook niet trouwens :P
Je lust geen kaas,kiwi, appel, vlees?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 22:10:00 #69
9859 crew  Karina
Woman
pi_176554074
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je lust geen kaas,kiwi, appel, vlees?
Nou ik zie boontjes en worteltjes? Of wat is dat oranje. Echt niet lekker. En dat lapje vlees lijkt me ook niks. Oh en dat grote stuk kaas lust ik ook niet :P
niet zo tof doen
  dinsdag 16 januari 2018 @ 22:11:27 #70
319979 Fok-it
All is well
pi_176554119
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:10 schreef Karina het volgende:

[..]

Nou ik zie boontjes en worteltjes? Of wat is dat oranje. Echt niet lekker. En dat lapje vlees lijkt me ook niks. Oh en dat grote stuk kaas lust ik ook niet :P
Volgens mij is dat wortel idd.
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 22:11:57 #71
9859 crew  Karina
Woman
pi_176554131
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Volgens mij is dat wortel idd.
Meh. Ben ik niet gek op.
niet zo tof doen
  dinsdag 16 januari 2018 @ 22:51:35 #72
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_176555287
quote:

[..]

Ik heb precies hetzelfde. Volgens mij hadden ze me dan als kind af kunnen voeren wegens ondervoeding omdat ik dat toch niet at :')

Ik kan me een leven zonder brood ook niet voorstellen, als ik in Azië ben heb ik na een paar dagen alleen maar rijst of noedels toch echt wel de behoefte aan een vorm van brood.
Don't let my username fool you...
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 22:56:16 #73
236264 crew  capricia
pi_176555467
quote:

[..]

Ze zullen vast wel eens wisselen van ingrediënten. :D

Maar ja, dat betekent in Frankrijk dat er misschien wel slakken op het menu staan. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176556548
ik heb gewoon kleffe boterhammen met kaas mee :P vind 't wel prima
There are only 151 Pokémon.
pi_176556966
Ik leef op sigaretten en me flaconnetje drank op t werk.
Verder eet ik ontbijt en avond eten.
Geen lunch doe ik nooit.
pi_176557557
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde. Volgens mij hadden ze me dan als kind af kunnen voeren wegens ondervoeding omdat ik dat toch niet at :')

Ik kan me een leven zonder brood ook niet voorstellen, als ik in Azië ben heb ik na een paar dagen alleen maar rijst of noedels toch echt wel de behoefte aan een vorm van brood.
Naanbrood O+
Maar is toch anders dan het Nederlandse brood inderdaad. Daar cravede ik ook wel naar na paar maanden Azië. Daarom gewoon in Nederland blijven wonen. Niks mis met het eten hier
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 09:40:48 #77
9859 crew  Karina
Woman
pi_176560588
Overigens, ik neem ook gewoon twee bolletjes met lekker beleg mee en een stuk fruit. Niks mis mee. Tussen de middag hoef ik ook niet zoveel te eten, dan kak ik daarna meteen in :')
niet zo tof doen
  woensdag 17 januari 2018 @ 09:44:11 #78
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_176560642
Vaak neem ik mijn eigen lunch mee: Rijst/noodles met kip, groenten en een lekker sausje. In het weekend maak ik 'n grote pan klaar, zodat ik de rest van de week mijn lunch al klaar heb. Op het werk hebben we een magnetron, perfect.

Hier en daar neem ik ook weleens brood mee, maar liever niet. Verder vergeet ik weleens mijn lunch - In dat geval haal ik wat lekker in de kantine. Soep en een broodje.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 17 januari 2018 @ 09:45:40 #79
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_176560665
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:51 schreef Metalfreak het volgende:
Grappig, bij mij is het precies omgedraaid. Sinds mijn eerste reis in Azië ben ik brood volledig beu geraakt en neem ik rijst/noodles mee naar het werk voor lunch. :D
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_176562912
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:33 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Hebben we hier geen bento topic gehad?
Ja, die reeks is helaas een stille dood gestorven...
pi_176562966
Ik neem gewoon brood mee van huis, ga meestal ook wandelen in de pauze.

De kantine, die best goed maar niet zeer goedkoop is, kom ik eigenlijk alleen als er verder nergens een vergaderplek te vinden is in huis. Om te eten ben ik er maar 2 keer geweest.
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator / Redactie FP woensdag 17 januari 2018 @ 12:09:42 #82
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_176563068
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:38 schreef Goudenvis het volgende:
Met plakjes bezwete kaas tussen de bammetjes _O_
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Moderator / Redactie FP woensdag 17 januari 2018 @ 12:12:12 #83
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_176563115
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze zullen vast wel eens wisselen van ingrediënten. :D

Maar ja, dat betekent in Frankrijk dat er misschien wel slakken op het menu staan. _O-
Slakken, iig escargots, smaken naar kruidige kip, niks mis mee :P
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_176563159
Neem ook brood mee kantine is slecht vroeger hadden ze nog een warme maaltijd nu alleen maar snacks
  Eindredactie Games woensdag 17 januari 2018 @ 12:31:07 #85
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_176563480
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:26 schreef Farenji het volgende:
Dit x 100.

Ik heb ook van die collega's die dag in dag uit precies hetzelfde vreten, van die verlepte uitgedroogde donkerbruine broodjes met kaas. Als ik dan weer een restje knoflook-talrijke curry van gisteravond sta op te warmen zijn de jaloerse opmerkingen ook niet van de lucht.

Brood op zich is prima trouwens, met een beetje variatie qua beleg. Maar niet iedere dag wmb. Koop vaak gewoon een halfje maisbrood en eet het dezelfde dag nog op.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_176563992
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:45 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Grappig, bij mij is het precies omgedraaid. Sinds mijn eerste reis in Azië ben ik brood volledig beu geraakt en neem ik rijst/noodles mee naar het werk voor lunch. :D
Ik vind goed ambachtelijk, vers brood echt een van de lekkerste dingen die er zijn. Tegenwoordig is er zelfs in de AH prima brood te koop en als dat echt vers is kun je het droog eten, zo lekker. Maar dat goedkope weke wattenspul uit de supermarkt dat voor brood moet doorgaan, veel te snel gerijsd en vol met "broodverbetermiddel", zou er geen traan om laten als dat voorgoed van de aardbodem zou verdwijnen. Mijn darmen kunnen het er ook erg slecht mee vinden, eet het daarom ook nooit tenzij ik gedwongen word.
pi_176564142
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:02 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik vind goed ambachtelijk, vers brood echt een van de lekkerste dingen die er zijn. Tegenwoordig is er zelfs in de AH prima brood te koop en als dat echt vers is kun je het droog eten, zo lekker. Maar dat goedkope weke wattenspul uit de supermarkt dat voor brood moet doorgaan, veel te snel gerijsd en vol met "broodverbetermiddel", zou er geen traan om laten als dat voorgoed van de aardbodem zou verdwijnen. Mijn darmen kunnen het er ook erg slecht mee vinden, eet het daarom ook nooit tenzij ik gedwongen word.
Op welk brood van de AH doel je?
pi_176564280
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:12 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Op welk brood van de AH doel je?
Bijv het verse zuurdesembrood, volgens mij is dat van "liefde & passie", dat is sowieso wel lekker (al ben ik geen fan van spelt).
pi_176566850
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:18 schreef Farenji het volgende:

[..]

Bijv het verse zuurdesembrood, volgens mij is dat van "liefde & passie", dat is sowieso wel lekker (al ben ik geen fan van spelt).
En de andere broden die beginnen met ''pain'' zijn ook goed te eten mits vers.
Dat heeft AH goed voor elkaar, ik doe ook wel eens boodschappen bij de Jumbo, Plus en Lidl maar dat brood is echt niet te eten, echt van dat fabrieksbrood :r
pi_176567053
Ik heb altijd begrepen dat gezond eten betekent dat je zo veel mogelijk nutriënten afwisselt. Dus gevarieerd eten.
En brood, dat is bijna altijd tarwe. Dus dagelijks tarwebloem voor ontbijt, tarwebloem voor middageten. Dat valt bij mij dus niet onder het concept 'gevarieerd eten'.
Er zijn zoveel meer soorten granen die je kunt eten behalve tarwe, tarwe en nog eens tarwe.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176568783
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 15:10 schreef capricia het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat gezond eten betekent dat je zo veel mogelijk nutriënten afwisselt. Dus gevarieerd eten.
En brood, dat is bijna altijd tarwe. Dus dagelijks tarwebloem voor ontbijt, tarwebloem voor middageten. Dat valt bij mij dus niet onder het concept 'gevarieerd eten'.
Er zijn zoveel meer soorten granen die je kunt eten behalve tarwe, tarwe en nog eens tarwe.
Nou doe es een foto van jouw lunch?

En misschien even bedenken dat niet iedereen op het werk een kantine beschikbaar heeft of het geld heeft om elke dag luxe shit te kanen. En in dat geval is brood gewoon het makkelijkste.
Ik vind de bammetjes die mijn vrouw maakt nooit saai trouwens.
  woensdag 17 januari 2018 @ 16:32:47 #92
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176568907
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:28 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

En misschien even bedenken dat niet iedereen op het werk een kantine beschikbaar heeft of het geld heeft om elke dag luxe shit te kanen. En in dat geval is brood gewoon het makkelijkste.
Nederlanders zijn over het algemeen ook een stuk pragmatischer hierin. Ook het avondeten. Doe gewoon normaal dan doe je al gek genoeg.
And so is the past
pi_176568925
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:32 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Nederlanders zijn over het algemeen ook een stuk pragmatischer hierin. Ook het avondeten. Doe gewoon normaal dan doe je al gek genoeg.
Ja dat zal best.
Maar het irriteert me gewoon.
pi_176568976
Ons bedrijf haalt lunch voor heel kantoor. Anders zou ik het wel zelf meenemen. Bespaar je toch al snel 20 euro per week mee.
pi_176569186
Ik ben mijn loopbaan begonnen in Duitsland, bij een startup. Daar werd eigenlijk altijd buiten de deur gegeten 's middags (of van die hippe broodjes avocado/zalm/quinoashit gemaakt). Inmiddels bij mijn tweede werkgever (ook in Duitsland, gerenommeerd bedrijf) en ook hier wordt nooit brood meegenomen, want kantine is aanwezig of mensen nemen wat warms mee van de vorige avond.

Dus eigenlijk weet ik niet beter dan dat ik geen brood mee neem. Vroeger tijdens twee stages in Nederland wel gedaan. Maar nu ik dit gewend ben komt het echt niet meer in me op 's ochtends boterhammen te smeren, ik kijk wel uit.

Tja, misschien wel wat verwend ook. En het is zeker niet goedkoop (geef zo'n 5 euro per dag uit aan lunch), maar scheelt dat ik dan 's avonds vaker brood of iets kleins eet.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 17 januari 2018 @ 16:53:44 #96
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_176569509
Ik neem ook altijd brood en fruit mee, de kantine is eigenlijk 70 procent ongezond eten.
Dit willen ze wel aanpakken zodat dit gezonder wordt.
pi_176569537
Ik ben tegenwoordig meer fan van sushi tussen de middag. Daarnaast zie ik de kantine als DE plek mede omdat deze hier erg uitgebreid en zeer betaalbaar is.
pi_176570460
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:18 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ah! :) Misschien moet ik die een keer proberen. V&D (La Place) had vroeger ook goede zuurdesems!

quote:
2s.gif Op woensdag 17 januari 2018 15:01 schreef junkiexp het volgende:

[..]

En de andere broden die beginnen met ''pain'' zijn ook goed te eten mits vers.
Dat heeft AH goed voor elkaar, ik doe ook wel eens boodschappen bij de Jumbo, Plus en Lidl maar dat brood is echt niet te eten, echt van dat fabrieksbrood :r
Ik vind die pains anders ook niet te eten. Vult niet, is zacht, stelt niets voor.

Doe mij dan maar dat biologische (vloer)brood, dat is lekker stevig met een knapperige korst :)

Maar eigenlijk liever zo min mogelijk brood
pi_176570970
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:28 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ik maak 2 keer in de week iets anders klaar voor de lunch, ipv brood.
Dat kan een pasta salade zijn. Maar vandaag was het koude schotel met rijst, groente en tonijn. En donderdag bij het avondeten maken we ook zoete aardappels klaar. Die gaan dan vrijdag mee als lunch met gerookte kip en groente.

We hebben een goede kantine op de zaak, maar uiteindelijk is dat duurder en vaak vetter.

En vooral mijn dochter van 6 neemt graag de pastasalade (avocado, spekjes, tomaat, mozzarella) mee naar school.

Ik probeer gewoon veel af te wisselen, eigenlijk.
Roggebrood (eet mijn kind helaas niet), maisbrood etc doe ik ook regelmatig.
Gewoon niet alle dagen tarwe.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 17 januari 2018 @ 18:10:44 #100
36461 Joppy
geen colaboy
pi_176571349
Ik eet gewoon lekker mijn bammetje met kaas/kipfilet/grilworst/salami/ossenworst etc...
Klein bedrijf, dus geen bedrijfskantine, op een bedrijventerrein, dus zeer beperkt lunchaanbod in directe omgeving.

Overigens vind ik persoonlijk het avondeten van de vorige dag opwarmen armoediger. En salades en dergelijke eet ik wel s avonds wel weer.
Let the beat control your body!
pi_176571396
Gewoon brood van thuis, zo'n lunchtrommel met gewone boterhammen met kaas en vleeswaren.

Ik weet niet anders.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_176572608
Ik neem gewoon brood mee met rauwe groente.
Op de universiteit zijn de prijzen wel redelijk, maar uiteraard duurder dan gewoon thuis wat smeren. Op m'n werk hebben we geen kantine, maar zou je wel bij de Subway of AH wat kunnen halen.
VERWIJDER DIT ACCOUNT
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 19:34:22 #103
236264 crew  capricia
pi_176573127
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:10 schreef Joppy het volgende:
Ik eet gewoon lekker mijn bammetje met kaas/kipfilet/grilworst/salami/ossenworst etc...
Klein bedrijf, dus geen bedrijfskantine, op een bedrijventerrein, dus zeer beperkt lunchaanbod in directe omgeving.

Overigens vind ik persoonlijk het avondeten van de vorige dag opwarmen armoediger. En salades en dergelijke eet ik wel s avonds wel weer.
Maar je dus 2 maaltijden brood? Of ontbijt je met iets anders dan tarwe?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 17 januari 2018 @ 19:54:29 #104
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_176573690
quote:
Wij kregen weleens fucking eend in de lunch in Zuid-Europa op school. Sowieso altijd warm. :s)
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 17 januari 2018 @ 19:56:06 #105
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_176573728
Een Dirk op 10 min lopen, en een koelkast/pantry op kantoor. Elke dag vers kopen dus.
Dum de dum
pi_176573813
Ha, ik werk bij AH dus het ligt voor de hand dat ik mijn lunch gewoon op mijn werk koop.
pi_176574069
Brood :9
pi_176574116
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 15:10 schreef capricia het volgende:
Tarwebloem zit sowieso niks in waar je wat aan hebt, behalve energie.

Volkoren wel.
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 20:29:41 #109
236264 crew  capricia
pi_176574536
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tarwebloem zit sowieso niks in waar je wat aan hebt, behalve energie.

Volkoren wel.
Wel beter ja.
Maar als dat ook weer tarwe is?
Alle dagen tarwe. 365 dagen per jaar. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176574688
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 17:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik maak 2 keer in de week iets anders klaar voor de lunch, ipv brood.
Dat kan een pasta salade zijn. Maar vandaag was het koude schotel met rijst, groente en tonijn. En donderdag bij het avondeten maken we ook zoete aardappels klaar. Die gaan dan vrijdag mee als lunch met gerookte kip en groente.

We hebben een goede kantine op de zaak, maar uiteindelijk is dat duurder en vaak vetter.

En vooral mijn dochter van 6 neemt graag de pastasalade (avocado, spekjes, tomaat, mozzarella) mee naar school.

Ik probeer gewoon veel af te wisselen, eigenlijk.
Roggebrood (eet mijn kind helaas niet), maisbrood etc doe ik ook regelmatig.
Gewoon niet alle dagen tarwe.
Foto's graag.
Wij halen brood bij een warme bakker, lichte waldkorn is favoriet hier. Op dat brood gaat gevarieerd beleg, mijn vrouw weet dat dochter en ik dol zijn op tonijnsalade op ons brood, beemsterkaas met ham gaat er ook wel in.
Ook met brood is genoeg variatie mogelijk.
En als jij tussen de middag een heel stuk kaas weet weg te werken, respect hoor, maar gezond zal het niet zijn.
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 20:40:12 #111
236264 crew  capricia
pi_176574826
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:35 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Foto's graag.
Wij halen brood bij een warme bakker, lichte waldkorn is favoriet hier. Op dat brood gaat gevarieerd beleg, mijn vrouw weet dat dochter en ik dol zijn op tonijnsalade op ons brood, beemsterkaas met ham gaat er ook wel in.
Ook met brood is genoeg variatie mogelijk.
En als jij tussen de middag een heel stuk kaas weet weg te werken, respect hoor, maar gezond zal het niet zijn.
Een stuk kaas?
Heb ik wat verkeerd geschreven in mijn lijstje? :D

Hey, als jij tevreden bent met 2 maal tarwe per dag, prima toch? Half NL leeft zo.
Ik probeer gewoon wat meer af te wisselen qua koolhydraten-bronnen. En ik geef je wat voorbeelden.
Nee. Ik heb geen zin om mijn lunch op de zaak te fotograferen.
Maar alle dagen twee maal daags brood, vind ik niet het toppunt van afwisseling.

Als je zo van brood houdt, wissel eens af met roggebrood, Speltbrood, maisbrood ofzo? Heb je in elk geval meer afwisseling dan tarwe alleen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176574889
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Een stuk kaas?
Heb ik wat verkeerd geschreven in mijn lijstje? :D

Hey, als jij tevreden bent met 2 maal tarwe per dag, prima toch? Half NL leeft zo.
Ik probeer gewoon wat meer af te wisselen qua koolhydraten-bronnen. En ik geef je wat voorbeelden.
Nee. Ik heb geen zin om mijn lunch op de zaak te fotograferen.
Maar alle dagen twee maal daags brood, vind ik niet het toppunt van afwisseling.
Stuk kaas nav je foto's van lunch in andere landen.
En nee je hoeft niks te fotograferen, maar het afkraken van de lunch van handarbeiders is ook niet nodig lijkt me.
Er is gewoon niet altijd de mogelijkheid om uitgebreid te gaan lunchen. Ook op scholen is dat niet.
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 20:43:53 #113
236264 crew  capricia
pi_176574916
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:42 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Stuk kaas nav je foto's van lunch in andere landen.
En nee je hoeft niks te fotograferen, maar het afkraken van de lunch van handarbeiders is ook niet nodig lijkt me.
Er is gewoon niet altijd de mogelijkheid om uitgebreid te gaan lunchen. Ook op scholen is dat niet.
Wissel eens af met roggebrood, Speltbrood, maisbrood ofzo? Heb je in elk geval meer afwisseling dan tarwe alleen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176574995
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Wissel eens af met roggebrood, Speltbrood, maisbrood ofzo? Heb je in elk geval meer afwisseling dan tarwe alleen.
en dan
pi_176575072
maisbrood is alsnog grotendeels tarwebloem.

Op het werk lunchen we samen. Gezamelijke inkoop bij de supermarkt bezorgdienst en dan 's middags met een groepje boterhammen smeren. Nog gezellig ook zo.
pi_176575105
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Roggebrood is niet te vreten.
Maisbrood verkoopt mijn bakker niet en speltbrood bak ik zelf.
Ik ontbijt met havermout en Griekse yoghurt en zaden bessen en andere meuk.
Tussen de middag eet ik waldkorn met beleg, 'savonds eet ik groenten en aardappelen uit mijn eigen tuin, biologisch en onbespoten. Vlees kan ik niet zelf kweken helaas maar ik koop het bij een biologische boerderij te Goirle.
Hoezo eet ik met twee keer brood per dag niet gevarieerd, gezond, biologisch en duurzaam? Wil je foto's zien van m'n oogst?
  woensdag 17 januari 2018 @ 20:56:20 #117
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_176575278
Ik werk op een school, waar bijna iedereen zelf brood (of salade o.i.d) meeneemt.
Een broodje uit de kantine is matig, prijzig, en je staat er 10 minuten voor in de rij tussen de schreeuwende leerlingen.

Ik neem zelf nooit brood mee, maar heb meestal een voorraadje op het werk liggen (kwark, crackers, muesli, yoghurt, fruit, etc.) waar ik op teer.
pi_176575404
Brood is wel een ernstige moe maker heb ik gemerkt door de jaren heen, zonde wel want op echt lekker brood kan ik gewoon leven maar ik merk het wel in mijn energie level dat ik minder brood eet
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:31:36 #119
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176576074
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:00 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat kost je toch een vermogen? :o
Verdien goed ;-)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:34:18 #120
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_176576138
Bij onze creatieve startup laten we gewoon elke middag een deliveroo komen :s)
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_176576163
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Verdien goed ;-)
Dat mag ik hopen, ja :+
pi_176576278
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:58 schreef thekolere het volgende:

Bouwvakker of wat?? Dat eet ik in een hele week ofzo.
pi_176578221
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:49 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Tussen de middag eet ik waldkorn met beleg, 'savonds eet ik groenten en aardappelen uit mijn eigen tuin, biologisch en onbespoten. Vlees kan ik niet zelf kweken helaas maar ik koop het bij een biologische boerderij te Goirle.
Hoezo eet ik met twee keer brood per dag niet gevarieerd, gezond, biologisch en duurzaam? Wil je foto's zien van m'n oogst?
Dit is zo tof!
Bij m'n volgende huis wil ik ook een tuin en dan Zelf m'n fruit/groente zoveel mogelijk verbouwen. Woon nu in een appartement dus gaat nogal lastig...
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 23:24:20 #124
236264 crew  capricia
pi_176578852
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:49 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Helemaal Okay dan toch?
Ja. Natuurlijk willen we foto’s zien van je oogst!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176580560
Bij mijn vorige opdracht was het super luxe, elke dag ook warm eten van de catering, en dan niet van zo een fabriekscateraar maar gewoon een traiteur, vaak zaken als lasagna, quiche, luxe stamppot etc. Daarnaast ook altijd salades, lekker brood en beleg, etc. Hoefde er ook niets voor te betalen :)
Mijn huidige opdracht is wat minder, standaard kantine, met optie van luxe broodjes en wat snacks, overigens ook niet super goedkoop, ongeveer wat je bij een la place zou betalen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_176580857
Hangt ervan af waar ik werk. Bij m'n huidige opdracht ben ik gauw een euro of 6 kwijt als ik voldoende wil eten.

Nu ontbijt ik met havermout en overdag eet ik zo'n 8 boterhammen.
pi_176581263
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Wel beter ja.
Maar als dat ook weer tarwe is?
Alle dagen tarwe. 365 dagen per jaar. :{
Niks mis mee wmb. Zitten genoeg goede stoffen in en je kunt variëren met beleg. Je moet het alleen niet 3 keer per dag doen.
pi_176586814
Zelf brood meenemen :')
Tankstation broodjes :') x 999

Ik lunch meestal bij een lunchroom of bakkerij, veel lekkerder en voedzamer.
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:10:58 #129
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_176587137
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:54 schreef Nerdslayer het volgende:
Zelf brood meenemen :')
Tankstation broodjes :') x 999

Ik lunch meestal bij een lunchroom of bakkerij, veel lekkerder en voedzamer.
Waarom is dat voedzamer?
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:13:07 #130
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176587186
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:10 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Waarom is dat voedzamer?
Meer voedingsstoffen zoals E-coli.
And so is the past
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:13:39 #131
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_176587199
quote:
14s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Meer voedingsstoffen zoals E-coli.
_O-
pi_176587226
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:10 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Waarom is dat voedzamer?
Tankstationbroodjes zitten vol meuk
pi_176587245
Bij mij op kantoor staat er elke dag lunch klaar, best chill.
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:16:14 #134
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_176587257
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:14 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Tankstationbroodjes zitten vol meuk
Hoezo dan? Onderweg haal ik ook wel eens zo'n broodje. Wordt belegd waar je bijstaat. Het lijkt iig best wel vers :P

Die voorverpakte broodjes zijn inderdaad te goor voor woorden. Zompig brood met wat bruin sla er tussen ;(
pi_176587286
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:16 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Hoezo dan? Onderweg haal ik ook wel eens zo'n broodje. Wordt belegd waar je bijstaat. Het lijkt iig best wel vers :P

Die voorverpakte broodjes zijn inderdaad te goor voor woorden. Zompig brood met wat bruin sla er tussen ;(
Bij mij in de buurt zit een La Place met heerlijke broodjes zalm :Y)
pi_176632749
quote:
4s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:15 schreef Leonos het volgende:
Bij mij op kantoor staat er elke dag lunch klaar, best chill.
Dit dus, met vers brood van de bakker en beleg van de slager/kaasboer. 2x per dag brood, niet erg afwisselend, maar vers brood van de bakker is wel echt top!
pi_176632824
Ik neem vaak salade mee, groentjes met zelfgemaakte hoemoes, quinoa of een green smoothie.
Brood is niet zo goed hoor.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 14:01:13 #138
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176633216
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:11 schreef junkiexp het volgende:
Hoe doen jullie dat, nog steeds trouw de bammetjes mee of koop je het onderweg of op de zaak?
Altijd eten en drinken van de zaak..
Waar maakt niet uit.. bonnetje mee en klaar.. da's wel heerlijk luxe..
Maar vaak word er vanuit de klant ook eten verzorgd.. of is er catering..

Fysiek zwaar werk, veel uren, snachts, veel stress, dus goed eten is belangrijk
pi_176633637
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 13:37 schreef quirina het volgende:
Ik neem vaak salade mee, groentjes met zelfgemaakte hoemoes, quinoa of een green smoothie.
Ach, ik neem brood met 3 dubbel vleesbeleg en tik daar een liter volle chocomelk en 2 koffie acheraan.
  Moderator zaterdag 20 januari 2018 @ 15:05:09 #140
236264 crew  capricia
pi_176634278
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 13:37 schreef quirina het volgende:
Hier ook vaak salades met van alles en nog wat.
Ook al die bewerkte vleeswaren op brood zijn niet zo gezond.

Als ik op de zaak kijk, vind ik mensen vooral eenzijdig eten. Jammer is dat.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176634751
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 15:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Hier ook vaak salades met van alles en nog wat.
Ook al die bewerkte vleeswaren op brood zijn niet zo gezond.

Als ik op de zaak kijk, vind ik mensen vooral eenzijdig eten. Jammer is dat.
Ik weet nooit zo goed wat voor salade ik dan zou moeten maken :’) Te weinig inspiratie voor. Maar verder is bewerkt vlees op brood idd niet super gezond. Groente is altijd beter. Mja.
pi_176637105
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 15:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik weet nooit zo goed wat voor salade ik dan zou moeten maken :’) Te weinig inspiratie voor. Maar verder is bewerkt vlees op brood idd niet super gezond. Groente is altijd beter. Mja.
Zal toch energie binnen moeten krijgen en dat zal met komkommertjes niet lukken.
pi_176637193
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 18:15 schreef halfway het volgende:

[..]

Zal toch energie binnen moeten krijgen en dat zal met komkommertjes niet lukken.
Dat zegt meer over jouw beeld van salades. Komkommertjes :’)
  Moderator zaterdag 20 januari 2018 @ 18:55:53 #144
236264 crew  capricia
pi_176638024
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 15:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Pluk meestal iets van internet, met een of ander ingrediënt wat ik nog in huis heb.
En ik doe er vaak ook wel mijn boodschappen op.
Probeert het minimaal twee keer in de week als lunch. Zowel voor thuis als werk. Dat is qua inspiratie ook wel maximaal.

Zalm, avocado, geitenkaas vind ik bijv een heerlijke combinatie.
Of iets met bonen en rijst.
Pastasalade met tonijn.

Allemaal lekkerder dan die eeuwige boterham. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176639073
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 18:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Pluk meestal iets van internet, met een of ander ingrediënt wat ik nog in huis heb.
En ik doe er vaak ook wel mijn boodschappen op.
Probeert het minimaal twee keer in de week als lunch. Zowel voor thuis als werk. Dat is qua inspiratie ook wel maximaal.

Zalm, avocado, geitenkaas vind ik bijv een heerlijke combinatie.
Of iets met bonen en rijst.
Pastasalade met tonijn.

Allemaal lekkerder dan die eeuwige boterham. :+
Pasta vind ik weer zo vergelijkbaar met brood qua ingredienten. Dan eet ik net zo lief een broodje tonijn. Avocado kan ik helaas niet hebben, maar is heel lekker in salades ja.

Moet gewoon maar eens een paar basis receptjes ergens vandaan plukken. Gerookte kip salade of iets met bonen is wel makkelijk. Bietjes, sla en geitenkaas is ook wel een lekkere combi.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 19:45:56 #146
92279 N.icka
Windforce 11
pi_176639106
ik meem mijn boterhammen voor het ontbijt en lunch mee. In een broodtrommeltje :)
  Moderator zaterdag 20 januari 2018 @ 19:46:27 #147
236264 crew  capricia
pi_176639116
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 19:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Pasta vind ik weer zo vergelijkbaar met brood qua ingredienten. Dan eet ik net zo lief een broodje tonijn. Avocado kan ik helaas niet hebben, maar is heel lekker in salades ja.

Moet gewoon maar eens een paar basis receptjes ergens vandaan plukken. Gerookte kip salade of iets met bonen is wel makkelijk. Bietjes, sla en geitenkaas is ook wel een lekkere combi.
‘Gerookte kip met appel en walnoten’ - achtige salade. Jummie!

En die bietjes met geitenkaas: bedankt voor je inspiratie. Ga ik ook eens maken. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176639134
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 19:46 schreef capricia het volgende:

[..]

‘Gerookte kip met appel en walnoten’ - achtige salade. Jummie!
Beetje paprika erbij :9

Oké dat is best wel een idee voor maandag.
  Moderator zaterdag 20 januari 2018 @ 19:48:05 #149
236264 crew  capricia
pi_176639153
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 19:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Beetje paprika erbij :9

Oké dat is best wel een idee voor maandag.
Vergeet de komkommertjes niet.. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_176639207
Altijd kantinevoer! Die bammetjes van thuis zijn toch niet meer te vreten rond lunchtijd.
pi_176639385
Niet elke dag mac/kfc/burger king eten :')
pi_176639518
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 19:50 schreef HPoi het volgende:
Altijd kantinevoer! Die bammetjes van thuis zijn toch niet meer te vreten rond lunchtijd.
Zweetkaas ;(
pi_176639556
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 19:57 schreef Nerdslayer het volgende:
Niet elke dag mac/kfc/burger king eten :')
#viesdik :')
pi_176639602
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:05 schreef Goudenvis het volgende:

[..]

#viesdik :')
Vandaag een Mc chicken voor lunch gehad. 450 kcal.
pi_176639622
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En dan heb je na een uur weer honger :')
pi_176639790
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:08 schreef Goudenvis het volgende:

[..]

En dan heb je na een uur weer honger :')
Nee hoor. Kip vult wel.
pi_176639799
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet dagelijks in je gare Opel Corsa uit 1998 naar de mac gaan om een big mac menu te kopen van je wajong :')
pi_176639849
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:16 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Niet dagelijks in je gare Opel Corsa uit 1998 naar de mac gaan om een big mac menu te kopen van je wajong :')
De droom.
pi_176652705
Ik neem altijd brood mee, lekker hoor :)
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator zondag 21 januari 2018 @ 15:22:26 #160
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_176654449
Standaard twee mandarijntjes en vier broodjes. En soms haal ik dan een gekookt eitje of een broodje omdat ik dat ook ff lekker vind. Qua drinken neem ik mn eigen theezakjes mee en soms koop ik een flesje drinken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_176655333
Even rekenen per lunch 2 euro duurder uit 200 werkdagen per jaar 59 jaar werken tot aan je pensioen als dat nog bestaat.

400 ¤ per jaar keer 59 = 23600 euro

Maar nu stel je legt dat in op een index tracker die 7 % per jaar doet gemiddeld - 1,2 % vermogensrendementsheffing = 5,8 %

Kom je uit op 26392.12 ¤ indien je de gehele tijd al boven de vrh zat.

Het bedrag wordt nog hoger indien je dat dus nog niet zat i.v.m. minder belasting

:7

:') :') :') :')

Mijn berekening klopt niet :') _O- _O- :') :')

[ Bericht 22% gewijzigd door Graf..Coudenhove..Kalergi op 21-01-2018 16:03:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')