abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176523346
Een nieuwe start

Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carričrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_176523360

Deze moet ik nog kijken. Hebben anderen deze al gezien?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Major op 15-01-2018 18:00:47 ]
pi_176523364
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:37 schreef Xa1pt het volgende: Maar oké, Baudet gaat met iedereen in gesprek. Hij spreekt op de IJzerwake, heeft geregeld gesprekken met extreemrechtse figuren. Toevallig allemaal. Maar we noemen natuurlijk niet dat hij pas ook 5 uur heeft lopen tafelen met een pro-Palestina-adept en geregeld met extreemlinkse figuren in gesprek gaat of allerlei voordrachten afsteekt op extreemlinkse evenementen.
Hoe kijk jij dan bijv aan tegen een Shirin Musa die spreekt op het JFvD event ? Ik ben oprecht benieuwd.

Verder zeg je dat hij geregeld gesprekken heeft met extreem-rechtse figuren. Wat bedoel je precies met geregeld en welke extreem rechtse figuren doel je allemaal op ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176523373
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt. En waarschijnlijk niet over schedelmeten

Wat heeft hij daar gezegd dat zo erg is? Ik heb het helemaal geluisterd (staat op youtube), jij ook? Niks vreemds volgens mij.
Klopt, maar dat was het punt ook niet.

Nog maar even voor de duidelijkheid;
1) Baudet spreekt vrijwel alleen maar met extreemrechtse figuren of op extreemrechtse evenementen.
2) Baudet wordt daarop aangesproken. Zijn weerwoord is: ja, maar je moet altijd met iedereen in gesprek gaan en blijven.
3) Dat weerwoord zou geloofwaardig zijn als hij dat ook daadwerkelijk deed en dus ook met figuren uit andere kampen met radicale of extreme opvattingen in gesprek gaat.
pi_176523665
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

1) Baudet spreekt vrijwel alleen maar met extreemrechtse figuren of op extreemrechtse evenementen.
2) Baudet wordt daarop aangesproken. Zijn weerwoord is: ja, maar je moet altijd met iedereen in gesprek gaan en blijven.
3) Dat weerwoord zou geloofwaardig zijn als hij dat ook daadwerkelijk deed en dus ook met figuren uit andere kampen met radicale of extreme opvattingen in gesprek gaat.

Er is niet eens een weerwoord nodig. Vervolgens overdrijf je de kant van extreemrechts en kijk je niet naar de linkse kant, zoals Shirin Musa, die het feminisme en integratie van de allochtone Nederlander bevordert. Het moet allemaal in je politiek correcte straatje vallen en wat er daadwerkelijk gezegd wordt boeit niet. Lekker doorzichtig allemaal.

Ook is het onzin dat we op basis van een jalta bullshit verhaal weer die hele discussie gaan herhalen, want die vent heeft nooit homohuwelijken vergelijken met trouwen met je hond.
pi_176523714
quote:

[..]

Ik denk overigens niet dat er extreem linkse evenementen zijn die Baudet zouden toelaten. Je benadrukt hier nogmaals dat Baudet vrijwel alleen maar met extreem rechtse figuren spreekt. Hoeveel van die figuren heeft jij volgens jouw gesproken in 2017 ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176523824
Links wil niet met hem in discussie, dat zagen we vorig jaar toen hij op de UVA wilde spreken, direct protestacties. Ik denk ook niet dat hij welkom zou zijn in een moskee.

In de VS zie je hetzelfde beeld als Milo of Shapiro bij Berkely wil spreken bijvoorbeeld.
pi_176523870
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:08 schreef Sylv3se het volgende:
Links wil niet met hem in discussie, dat zagen we vorig jaar toen hij op de UVA wilde spreken, direct protestacties. Ik denk ook niet dat hij welkom zou zijn in een moskee.
Een beetje jammer dat gebrek aan discussie.
Als je zo overtuigd bent van je eigen idealen moet je ook bereid zijn die te verdedigen.
Wat dat betreft kan ik Anne Fleur wel waarderen.
pi_176523884
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:50 schreef Gohf046 het volgende:
Verder zeg je dat hij geregeld gesprekken heeft met extreem-rechtse figuren. Wat bedoel je precies met geregeld en welke extreem rechtse figuren doel je allemaal op ?
1) Hij heeft een gesprek met Taylor, een extreemrechtse racist
2) Hij geeft een toespraak op de IJzerwake, een nogal nationalistisch evenement.
3) Hij organiseert een avond in e.o.a. kasteel en nodigt daarbij ook weer mensen met datzelfde gedachtegoed uit, waaronder Sam van Rooy.
4) In Hongarije ontmoet hij Mariann Öry, zelfde verhaal.
5) Hij gaat naar een feestje Milo Yiannopoulos waar ook weer neonazi's, racisten en white power-mongolen te vinden zijn.

Tja, dat kun je moeilijk allemaal 'toevalligheden' noemen, of scharen onder 'ja, maar hij gaat gewoon met iedereen in gesprek'.
pi_176523922
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

2) Hij geeft een toespraak op de IJzerwake, een nogal nationalistisch evenement.
3) Hij organiseert een avond in e.o.a. kasteel en nodigt daarbij ook weer mensen met datzelfde gedachtegoed uit, waaronder Sam van Rooy.
5) Hij gaat naar een feestje Milo Yiannopoulos waar ook weer neonazi's, racisten en white power-mongolen te vinden zijn.

Tja, dat kun je moeilijk allemaal 'toevalligheden' noemen, of scharen onder 'ja, maar hij gaat gewoon met iedereen in gesprek'.
Je lijdt aan tunnelvisie.
Extreem-rechts, neonazi's op een feestje van een homofiele jood met een zwarte vriend?
Wat is je bron dat daar neonazi's, racisten en white power mongolen waren?
pi_176523929
quote:

[..]

En dit is nog maar een bescheiden selectie. Zo gaf hij begin vorig jaar bijvoorbeeld ook hoog op van Erkenbrand en is hij vrij dol op schedelmeter Niemöller.
pi_176523974
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dit is nog maar een bescheiden selectie. Zo gaf hij begin vorig jaar bijvoorbeeld ook hoog op van Erkenbrand en is hij vrij dol op schedelmeter Niemöller.
Stiekem hou je wel een beetje van Baudet, geef het maar toe.
pi_176524003
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er is niet eens een weerwoord nodig. Vervolgens overdrijf je de kant van extreemrechts en kijk je niet naar de linkse kant, zoals Shirin Musa, die het feminisme en integratie van de allochtone Nederlander bevordert. Het moet allemaal in je politiek correcte straatje vallen en wat er daadwerkelijk gezegd wordt boeit niet. Lekker doorzichtig allemaal.
Dus omdat Shirin Musa op een FvD-bijeenkomst spreekt doet dat de hele lijst met ontmoetingen die Baudet heeft en waar een aantrekkingskracht op extreem en nogal nationalistisch gedachtegoed heeft, teniet? Het zijn sowieso 2 verschillende dingen; het FvD en Baudet als persoon.
pi_176524010
quote:
Als dat het punt niet is, waarom word dan elke keer die Ijzerwake erbij gehaald ? :?
Alleen maar door "oeh oeh speech bij Ijzerwake" te roepen probeer je natuurlijk iets te insinueren.
Hij heeft daar verder niets extreemrechts gezegd in die speech (staat wel op Youtube) , en in het begin zei hij al "hier zal ik wel commentaar op krijgen, dat ik hier sta"
pi_176524063
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als dat het punt niet is, waarom word dan elke keer die Ijzerwake erbij gehaald ? :?
Alleen maar door "oeh oeh speech bij Ijzerwake" te roepen probeer je natuurlijk iets te insinueren.
Hij heeft daar verder niets extreemrechts gezegd in die speech (staat wel op Youtube) , en in het begin zei hij al "hier zal ik wel commentaar op krijgen, dat ik hier sta"
Zijn keuze om op de IJzerwake te spreken zegt natuurlijk wel wat. Zeker als je in die periode ook extreemrechtse partijen als PVV, FN, VB en FPÖ positief betitelt als de avant-garde van Europa.
pi_176524067
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:04 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik denk overigens niet dat er extreem linkse evenementen zijn die Baudet zouden toelaten. Je benadrukt hier nogmaals dat Baudet vrijwel alleen maar met extreem rechtse figuren spreekt. Hoeveel van die figuren heeft jij volgens jouw gesproken in 2017 ?
Dat is natuurlijk ook zo. Als hij ergens komt links van de VVD wordt hij weggeblerd. Om dan vervolgens te zeggen dat dat komt omdat hij enkel bij rechtse dingen komt praten :')
pi_176524077
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus omdat Shirin Musa op een FvD-bijeenkomst spreekt doet dat de hele lijst met ontmoetingen die Baudet heeft en waar een aantrekkingskracht op extreem en nogal nationalistisch gedachtegoed heeft, teniet? Het zijn sowieso 2 verschillende dingen; het FvD en Baudet als persoon.
Baudet is toch echt de oprichter dus het een kun je niet los zien van het ander.
Maar jij gelooft dus dat Baudet een geheime nazi is die een buitenlandse vriendin er op na houd om de schijn op te houden?
En hetzelfde geld natuurlijk voor JFVD die Shirin Musa uitnodigen om slechts de schijn op te houden, de Baudetjugend is sneaky hoor.
pi_176524108
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Omdat het past in het rijtje ontmoetingen waaruit blijkt dat Baudet zich aangetrokken voelt tot dergelijk gedachtegoed.
pi_176524113
quote:

[..]
3) Hij organiseert een avond in e.o.a. kasteel
Volgens mij krijg jij hier echt Frankenstein beelden bij of niet _O- Zou Baudet ook nazi's tot leven willen wekken?
pi_176524117
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Baudet is toch echt de oprichter dus het een kun je niet los zien van het ander.
Maar jij gelooft dus dat Baudet een geheime nazi is die een buitenlandse vriendin er op na houd om de schijn op te houden?
En hetzelfde geld natuurlijk voor JFVD die Shirin Musa uitnodigen om slechts de schijn op te houden, de Baudetjugend is sneaky hoor.
Neuh, slechte stroman ook.
pi_176524132
Die speech laatst bij Oxford, ook al zo'n extreem-rechts bolwerk.
pi_176524159
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, slechte stroman ook.
Ik vind hem leuker dan je slechte frame.
pi_176524176
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind hem leuker dan je slechte frame.
Die lijst met ontmoetingen zijn gewoon feitelijke gebeurtenissen.
pi_176524184
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:21 schreef Sylv3se het volgende:
Die speech laatst bij Oxford, ook al zo'n extreem-rechts bolwerk.
Als je je met Baudet associeert wel, is de redenatie alhier.
pi_176524204
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je je met Baudet associeert wel, is de redenatie alhier.
Ik denk dat we ons ernstig zorgen moeten gaan maken om het extreem-rechtse partijprogramma van FvD.
pi_176524215
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:12 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Je lijdt aan tunnelvisie.
Extreem-rechts, neonazi's op een feestje van een homofiele jood met een zwarte vriend?
Wat is je bron dat daar neonazi's, racisten en white power mongolen waren?
:')
Ja en Karl Marx was ook eigenlijk heel rechts. Zijn beste vriend Friedrich Engels was namelijk een super rijke industrieel. Het type argument dat je hier maakt slaat nergens op.
pi_176524216
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan best kloppen maar zolang de inhoud jou niet duidelijk is kun je er moeilijk een mening over geven.
Ik was ook niet blij dat Baudet in gesprek was gegaan met Taylor, maar er zijn genoeg zaken die ze hadden kunnen bespreken buiten de rassentheorie.
pi_176524239
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

:')
Ja en Karl Marx was ook eigenlijk heel rechts. Zijn beste vriend Friedrich Engels was namelijk een super rijke industrieel. Het type argument dat je hier maakt slaat nergens op.
Hij heeft geen idee waar Milo voor staat, er staat zelfs een prijs op z'n hoofd in die kringen. Hij wordt door hun uitgekotst. Maar goed, Humberto Tan zei dat het een racist is, dan moet het wel kloppen.
pi_176524273
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:24 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik denk dat we ons ernstig zorgen moeten gaan maken om het extreem-rechtse partijprogramma van FvD.
Wat dacht je van de extreem-rechtse praatjes van Hiddema.
Met integratie tussen de lakens bedoelt hij natuurlijk dat buitenlandse vrouwen verkracht moeten worden.
pi_176524296
quote:

[..]

Omdat het past in het rijtje ontmoetingen waaruit blijkt dat Baudet zich aangetrokken voelt tot dergelijk gedachtegoed.
Dit blijft allemaal zoo vaag. Wat is dat gedachtengoed dan? En hoe uit zich dat? Wat heeft Baudet nou echt gedaan dat zo erg is dan?
pi_176524316
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja wie geeft er nou nog om feiten. Donald Trump liegt meerdere keren per dag en is de machtigste man op aarde voorlopig.
pi_176524319
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat kan best kloppen maar zolang de inhoud jou niet duidelijk is kun je er moeilijk een mening over geven.
Ik was ook niet blij dat Baudet in gesprek was gegaan met Taylor, maar er zijn genoeg zaken die ze hadden kunnen bespreken buiten de rassentheorie.
Alles kan natuurlijk. Maar denk je ook niet dat het meer voor de hand ligt dat Baudet toch voor een flink deel meegaat in dergelijke theorieën?
pi_176524410
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alles kan natuurlijk. Maar denk je ook niet dat het meer voor de hand ligt dat Baudet toch voor een flink deel meegaat in dergelijke theorieën?
Gezien zijn eigen etnische achtergrond nee. Misschien hadden ze het wel over de voor/nadelen van nationalisme tegenover ethnisch nationalisme.
pi_176524422
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:12 schreef 99.999 het volgende:
Zo gaf hij begin vorig jaar bijvoorbeeld ook hoog op van Erkenbrand en is hij vrij dol op schedelmeter Niemöller.
Waarschijnlijk is dat "schedelmeter" een intern grapje van de alt-left ofzo.

Maar ik kan niets vinden op het internet waar Joost Niemoller het zelf over schedelmeten heeft.
Als ik zoek op zijn site over "schedelmeten" dan vind ik alleen quote`s van anderen die hem voor schedelmeter uitmaken :?

Leg eens uit ?
quote:
guilt by association dus ?

We kunnen niks vinden in het partijprogramma of bij de man zelf, dus gooien we het daar maar op ?
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:29 schreef 99.999 het volgende:
"denk je ook niet" "voor een flink deel meegaat"

Wat is dat nu voor een flauwekul ?
Daar kunnen we toch niets mis mee ?

Als er niets concreets te melden is, dan is er ook niets.
Stop dat ook eens met dat zwart maken (oh racisme :( ) , en ga verder met je leven.
pi_176524530
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:33 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is dat "schedelmeter" een intern grapje van de alt-left ofzo.

Maar ik kan niets vinden op het internet waar Joost Niemoller het zelf over schedelmeten heeft.
Als ik zoek op zijn site over "schedelmeten" dan vind ik alleen quote`s van anderen die hem voor schedelmeter uitmaken :?

In het vorige topic was er een link geplaatst naar de uitspraken van Niemoller.
Wat Niemoller eigenlijk zij is dat zwarte mensen in de VS meer testosteron hebben en gemiddeld genomen lager scoren op iq testen.
En Niemoller koppelde dat aan crimineel gedrag.
Dat Niemoller het durft te hebben over iq GEMIDDELDEN maakt hem een schedelmeter.
pi_176524536
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat zou in theorie kunnen, maar gezien het grotere plaatje kun je niet zeggen dat Baudet met dergelijk gedachtegoed niets heeft.
pi_176524577
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zou in theorie kunnen, maar gezien het grotere plaatje kun je niet zeggen dat Baudet met dergelijk gedachtegoed niets heeft.
Wat is er mis met nationalisme?
Nationalisme hoeft niet perse gekoppeld te worden aan rassenleer of racisme.
pi_176524601
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:38 schreef Chivaz het volgende:
Wat Niemoller eigenlijk zij is dat zwarte mensen in de VS meer testosteron hebben en gemiddeld genomen lager scoren op iq testen.
Dat Niemoller het durft te hebben over iq GEMIDDELDEN maakt hem een schedelmeter.
Ah, kijk aanname`s dus........... 8)7
Hij heeft zelf dus nooit gehad over schedelmeten begrijp ik ?
pi_176524640
quote:

[..]

Dat was het? Ik heb dus daadwerkelijk gelooft dat die vent geloofde dat je beter kan plannen als je een groot voorhoofd hebt.
pi_176524673
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dit wordt wel een beetje vermoeiend zo. Het zijn niet alleen nationalisten, het zijn vooral racisten en extreemrechtse lieden.
pi_176524688
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Gezien zijn eigen etnische achtergrond nee. Misschien hadden ze het wel over de voor/nadelen van nationalisme tegenover ethnisch nationalisme.
Wanneer is zoiets voor jou geen incident meer maar een structureel probleem?
pi_176524714
quote:

[..]

Dit klopt toch ook gewoon? Of zegt hij dat zwarte mensen daar ook niet aan kunnen ontsnappen?
pi_176524718
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:33 schreef bluemoon23 het volgende:
We kunnen niks vinden in het partijprogramma of bij de man zelf, dus gooien we het daar maar op ?
Dus zolang iemand niet zegt "nee, klopt, ik ben een keiharde racist" is iemand ook geen racist. Goeie.
pi_176524745
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ook niet aan een bijna socialistisch economisch beleid. Toch kiest de FvD daar wel voor.
pi_176524770
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit klopt toch ook gewoon?
Gemiddeld genomen wel ja, maar gelukkig is dat niet de manier hoe er over mensen word geoordeeld.
pi_176524776
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook niet aan een bijna socialistisch economisch beleid. Toch kiest de FvD daar wel voor.
Dat valt ook wel weer mee.
pi_176524796
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Gemiddeld genomen wel ja, maar gelukkig is dat niet de manier hoe er over mensen word geoordeeld.
Klopt. Komt ook gewoon door de omstandigheden waarin zij opgroeien, slechter onderwijs leidt tot een lager iq. En testosteron leidt tot een hoger misdaadcijfer, zeker in combinatie met slechte socioeconomische omstandigheden.
pi_176524824
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:41 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah, kijk aanname`s dus........... 8)7
Hij heeft zelf dus nooit gehad over schedelmeten begrijp ik ?
Hij benadrukt slechts dat er gemiddeld genomen verschillen zijn tussen rassen.
Het probleem is als je dat onderwerp durft te bespreken word je direct weggezet als nazi of schedelmeter.
pi_176524832
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee.
Met hun ideeen voor het nationaliseren van energiebedrijven en het verstevigen van de greep van de overheid op ‘belangrijke sectoren’ zoals KLM halen ze de SP links in
pi_176524911
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt. Komt ook gewoon door de omstandigheden waarin zij opgroeien, slechter onderwijs leidt tot een lager iq. En testosteron leidt tot een hoger misdaadcijfer, zeker in combinatie met slechte socioeconomische omstandigheden.
Klopt, al durf ik wel te beweren dat er gemiddeld genomen wel genetische verschillen zijn. Maar goed onderwijs, goed voedsel etc zorgen er voor dat je niet als volk in de lagere regionen qua iq hoeft te hangen.
pi_176524952
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wanneer is zoiets voor jou geen incident meer maar een structureel probleem?
Ik zou het kwalijk vinden als hij ondanks de kritiek stevig door zou gaan.
Baudet heeft in ieder geval aangegeven dat hij niets met dat gedachtegoed te maken wilt hebben dus geef ik hem de voordeel van de twijfel.
  maandag 15 januari 2018 @ 18:56:56 #52
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176524975
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met hun ideeen voor het nationaliseren van energiebedrijven en het verstevigen van de greep van de overheid op ‘belangrijke sectoren’ zoals KLM halen ze de SP links in
Prima idee. Al dat nep-liberalisme en die fake-privatisering is funest voor de essentiële infrastructuur en basisvoorzieningen in dit land.

Beter heldere keuzes maken over welke onderdelen in staatshanden moeten zijn en daar naar handelen, dan al die quasi oplossingen die met gepolder tot stand zijn gekomen. Zoals bijvoorbeeld ons zorgstelsel en de lachwekkende situaties op en rond het spoor.
pi_176524986
quote:

[..]

Daar ben ik het ook totaal niet mee eens met het FVD.
  maandag 15 januari 2018 @ 18:58:46 #54
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176525033
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook totaal niet mee eens met het FVD.
KLM nationaliseren lijkt me ook niet zo'n realistisch idee.
pi_176525086
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat was het? Ik heb dus daadwerkelijk gelooft dat die vent geloofde dat je beter kan plannen als je een groot voorhoofd hebt.
Dit soort op pseudowetenschappelijke nonsens gebaseerde uitspraken komen verdacht dicht in de buurt.

quote:
'Het etnische taboe', gaat over genetische verschillen tussen groepen mensen. De invloed daarvan wordt volgens Niemöller structureel verzwegen, ontkend en weggemoffeld in het kader van politieke correctheid. In het tweede stuk doet hij er nog een schepje bovenop: 'Er bestaan etnische verschillen, die zijn genetisch bepaald en sturen voor een groot deel ons gedrag. Tja, zo is het nu eenmaal.

'In Afrika gaat het economisch gezien slechter dan in Europa. Wat is het verschil? In Afrika wonen Afrikanen, in Europa wonen Europeanen.'

Maar in een land als India wordt ook stevig verkracht, zagen we recent nog. ’Ik zeg ook niet dat Aziaten en blanken níet verkrachten’, vertelt Niemöller. ‘Maar het zou heel goed kunnen dat de daders van die vreselijke Indiase groepsverkrachtingen relatief donker zijn. Er schijnt een relatie te zijn tussen huidskleur en agressie. Je ziet het bijvoorbeeld bij dieren: een donkere leeuw is agressiever dan een lichtgekleurde. Bij mensen schijnt dat ook op te gaan. Omdat dat op een of andere manier in het genenplaatje aan elkaar gelinkt is.’

Overigens heeft Niemöller niks tegen ‘zwarten’. Hij heeft zelfs zwarte vrienden. En hij is fan van Miles Davis. ‘Luister, ik ben een groot bewonderaar van Miles Davis. Miles was een geniale muzikant en had vast een hoog IQ. Hij was trouwens ook een zwarte racist, die met zijn rug naar een blank publiek ging staan. Je zou zwarten zelfs superieur kunnen noemen. Met veel testosteron en een laag IQ ben je geneigd jezelf snel voort te planten, en dat zijn de zwarten, geholpen door de dalende kindersterfte in Afrika, inderdaad aan het doen.’
Dit is gewoon ouderwets racistisch. Weer een zeer typisch gekozen 'vriend' van Baudet.
pi_176525120
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik zou het kwalijk vinden als hij ondanks de kritiek stevig door zou gaan.
Baudet heeft in ieder geval aangegeven dat hij niets met dat gedachtegoed te maken wilt hebben dus geef ik hem de voordeel van de twijfel.
Ok :).
pi_176525169
quote:
10s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit soort op pseudowetenschappelijke nonsens gebaseerde uitspraken komen verdacht dicht in de buurt.

[..]

Dit is gewoon ouderwets racistisch. Weer een zeer typisch gekozen 'vriend' van Baudet.
Geloof jij dat er genetische verschillen zijn tussen volkeren?
pi_176525291
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Relevante verschillen zijn er nauwelijks. In de discussie nature vs nurture zit ik ver richting nurture. IQ testen kan je bijvoorbeeld trainen en leren en zijn erg afhankelijk van opvoeding en scholing. En de gedachte dat donkere mensen van nature agressiever zijn is ook vrij zot wat mij betreft...
pi_176525510
quote:
10s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Relevante verschillen zijn er nauwelijks. In de discussie nature vs nurture zit ik ver richting nurture. IQ testen kan je bijvoorbeeld trainen en leren en zijn erg afhankelijk van opvoeding en scholing. En de gedachte dat donkere mensen van nature agressiever zijn is ook vrij zot wat mij betreft...
Maar er zijn verschillen, we zien dat donkere mensen bijvoorbeeld uitblinken in de sprint en dat blanke mensen weer uitblinken in schaken.
Er zijn genoeg blanke sprinters die hun hele leven trainen om olympisch goud te pakken maar dat is in mijn leven zover ik weet nog nooit gebeurt.
Kortom verschillen zijn er en ik geloof dat het contraproductief is om dat te ontkennen.
Beter lijkt mij dat we zoeken naar oplossingen om die verschillen te verkleinen.
pi_176525523
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit wordt wel een beetje vermoeiend zo. Het zijn niet alleen nationalisten, het zijn vooral racisten en extreemrechtse lieden.
Die moeten doodgezwegen worden of zo? Of je mag er wel mee praten maar dan ben je er zelf ook gelijk een?
  maandag 15 januari 2018 @ 19:18:36 #61
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176525573
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat heeft niets met 'geloven' te maken. Dat is gewoon allemaal vastgelegd. Of het relevant is in de discussie is de vraag.

quote:

[..]

Dat laatste is natuurlijk inderdaad onzin. Wat wel enige geleden is vastgesteld is dat omstandigheden waarin iemand opgroeit en traumatische ervaringen tijdens het leven, wijzigingen aanbrengen in het genetisch materiaal en dat die worden doorgegeven aan latere generaties. In theorie zou dat kunnen betekenen dat nakomelingen van mensen die in een oorlog zijn opgegroeid, of in een anderszins vijandelijke omgeving, hier genetisch mee belast kunnen zijn.

Maar dat zijn wel vrij nieuwe inzichten. Het zou kunnen verklaren waarom angsten van de ouder, automatisch overgaan op het kind. Zelfs zonder dat dit 'nurture' is doorgegeven.
pi_176525576
quote:

[..]

Relevante verschillen zijn er nauwelijks.
In bijv. de atletiek wel. Er is zelfs eens een reportage van de NOS geweest over waarom negers beter in hardlopen zijn dan blanken door lichamelijke verschillen.

En verschillen benoemen is helemaal niet erg. Wat je er mee doet en wat voor waardeoordelen je er aan geeft is wel belangrijk. Oh, en onderbouwing is ook essentieel.
pi_176525625
De genetische verschillen tussen 'rassen' zijn dusdanig klein dat we nauwelijks van rassen kunnen spreken. Dus ik denk inderdaad dat 99.999 gelijk heeft: het is voornamelijk 'nurture'.

Een artikel hierover in Scientific American van vorig jaar:

https://www.scientificame(...)ct-scientists-argue/
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 15 januari 2018 @ 19:20:57 #64
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176525627
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:18 schreef silverhill het volgende:

[..]

In bijv. de atletiek wel. Er is zelfs eens een reportage van de NOS geweest over waarom negers beter in hardlopen zijn dan blanken door lichamelijke verschillen.

En verschillen benoemen is helemaal niet erg. Wat je er mee doet en wat voor waardeoordelen je er aan geeft is wel belangrijk. Oh, en onderbouwing is ook essentieel.
Negers kunnen ook beter dansen. True story.

Maar goed, kijk ook naar de verdeling van lactose-intolerantie over de wereld, de werking (soepelheid) van gewrichten van Aziaten, werkingskracht van bepaalde medicijnen.
  maandag 15 januari 2018 @ 19:22:05 #65
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176525647
quote:
3s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:20 schreef Molurus het volgende:
De genetische verschillen tussen 'rassen' zijn dusdanig klein dat we nauwelijks van rassen kunnen spreken. Dus ik denk inderdaad dat 99.999 gelijk heeft: het is voornamelijk 'nurture'.

Een artikel hierover in Scientific American van vorig jaar:

https://www.scientificame(...)ct-scientists-argue/
Nature-nurture is overigens een TOTAAL andere discussie als het wel of niet bestaan van genetische verschillen tussen rassen.
pi_176525651
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:18 schreef silverhill het volgende:

[..]

'Negers' is in dit opzicht ook wel erg breed. Het ging dan over West-Afrikanen waarvoor het lichaam zich beter leent voor de korte explosieve snelheid. Terwijl men in de hoorn van Afrika juist een betere langdurige conditie heeft.
pi_176525667
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Maar er zijn verschillen, we zien dat donkere mensen bijvoorbeeld uitblinken in de sprint en dat blanke mensen weer uitblinken in schaken.
Hmm, ik weet niet exact wat jouw definitie van 'blank' is, maar er staan vrij weinig 'westerse blanken' in de FIDE top 100.

Nu hebben we dan even Magnus Carlsen als wereldkampioen, maar da's eerder een vreemde eend.
pi_176525672
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:20 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Negers kunnen ook beter dansen. True story.

Maar goed, kijk ook naar de verdeling van lactose-intolerantie over de wereld, de werking (soepelheid) van gewrichten van Aziaten, werkingskracht van bepaalde medicijnen.
Gelukkig gelden die verschillen niet als het over herseninhoud gaat.

De kwaliteiten daarbij zijn gelukkig wel eerlijk verdeeld ;)
pi_176525699
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:22 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nature-nurture is overigens een TOTAAL andere discussie als het wel of niet bestaan van genetische verschillen tussen rassen.
De heersende opvatting in de wetenschap is dat mensen-rassen niet echt bestaan en vooral een 'social construct' zijn.
  maandag 15 januari 2018 @ 19:25:43 #70
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176525714
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gelukkig gelden die verschillen niet als het over herseninhoud gaat.

De kwaliteiten daarbij zijn gelukkig wel eerlijk verdeeld ;)
Waar is het wetenschappelijk onderzoek waar dat uit blijkt? Want volgens mij is dat nooit met een betrouwbare test vastgesteld. Ik denk ook dat dat niet zo is, eerlijk gezegd.
  maandag 15 januari 2018 @ 19:26:13 #71
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176525729
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

De heersende opvatting in de wetenschap is dat mensen-rassen niet echt bestaan en vooral een 'social construct' zijn.
Dat is ook niet wat ik ontken.
pi_176525753
Het komt er eigenlijk op neer dat positieve verschillen benoemd mogen worden maar zodra negatieve verschillen besproken worden het al snel racisme is en het debat niet gevoerd mag worden.
pi_176525757
quote:

[..]

Dat soort (vrij onzinnige) nationalistische ballonnetjes hebben natuurlijk weinig essentieel-socialistisch in zich. Ook bij het CDA te vinden, dat soort ideeën.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_176525768
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat is ook niet wat ik ontken.
Het heeft toch weinig zin om te spreken over 'genetische verschillen tussen rassen' als rassen niet bestaan?

Trivia: om van 2 willekeurige mensen op aarde een gemeenschappelijke voorouder te vinden hoef je doorgaans maar iets van 7-10 generaties terug.
pi_176525841
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het heeft toch weinig zin om te spreken over 'genetische verschillen tussen rassen' als rassen niet bestaan?

Trivia: om van 2 willekeurige mensen op aarde een gemeenschappelijke voorouder te vinden hoef je doorgaans maar iets van 7-10 generaties terug.
Ja hoor.

pi_176525903
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja hoor.

[ afbeelding ]
Misschien moet je even uitleggen welk punt je wilt maken met je plaatje.
pi_176525973
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Misschien moet je even uitleggen welk punt je wilt maken met je plaatje.
Hoe kan ik als West-Europeaan binnen 10 generaties eenzelfde voorouder hebben met een Afrikaan die 100.000 jaar geleden uit Afrika naar het Midden-Oosten migreerde?
pi_176526016
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe kan ik als West-Europeaan binnen 10 generaties eenzelfde voorouder hebben met een Afrikaan die 100.000 jaar geleden uit Afrika naar het Midden-Oosten migreerde?
De levensverwachting was toen een stuk hoger, destijds was de gemiddelde levensverwachting 1000-1500 jaar.
pi_176526051
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je weet dat ook Afrikanen niet 100.000 jaar oud worden, hoop ik?

Het is niet alsof migraties over die periode uitsluitend de richting van de pijlen volgen. Dat jij 10 generaties na jou afstammelingen in zowel Australie als in Zuid-Amerika hebt zou echt niks vreemds zijn.
pi_176526080
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:36 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

De levensverwachting was toen een stuk hoger, destijds was de gemiddelde levensverwachting 1000-1500 jaar.
_O-
pi_176526137
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

_O-
Je had het erover dat twee willekeurige mensen binnen 10 generaties (7-10) een gemeenschappelijke voorouder hebben.

Die afbeelding toont aan dat dat echt vrijwel nooit zal kloppen.
pi_176526192
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je had het erover dat twee willekeurige mensen binnen 10 generaties (7-10) een gemeenschappelijke voorouder hebben.

Die afbeelding toont aan dat dat echt vrijwel nooit zal kloppen.
Ik snap best dat jij moeite hebt met het idee dat jij Afrikanen in je stamboom hebt, maar jouw plaatje toont het tegendeel zeker niet aan.
pi_176526309
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik snap best dat jij moeite hebt met het idee dat jij Afrikanen in je stamboom hebt, maar jouw plaatje toont het tegendeel zeker niet aan.
Je hoeft niet op de man te spelen als je onzin verkondigt.

Je ziet duidelijk hoe de migratieroutes liepen. Afrikanen die nu nog in Afrika wonen, wonen daar vaak al 100.000 jaar. Hoe kan ik daar binnen 10 generaties een gemeenschappelijke voorouder mee hebben?

Of, hoe kan ik een voorouder hebben met een Chinees, die lang geleden vanuit Afrika naar Azië gemigreerd is?
pi_176526686
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:43 schreef Mr.Major het volgende:
Dat is net als met Klaas Dijkhoff.

In 2015 kwam dit bericht in het nieuws
https://nos.nl/artikel/21(...)iminelen-kijken.html
quote:
Justitie gaat een proef doen onder jonge criminelen om te zien hoe kennis van hersenen en het zenuwstelsel kan helpen om misdaad te bestrijden en jonge delinquenten te behandelen. Staatssecretaris Dijkhoff van Justitie schrijft aan de Tweede Kamer dat de neurowetenschap kan bijdragen aan een betere aanpak van jeugdige criminelen.

Dijkhoff baseert zich hierbij op onderzoek van het wetenschappelijk onderzoeksbureau van het ministerie van Veiligheid en Justitie, het WODC. Er is veel kennis bijgekomen over de invloed van neurologische factoren bij agressie en criminaliteit, maar die wordt bij justitie nog weinig gebruikt, zeggen de onderzoekers van het WODC.
En bij 99.999, KoosVogels en nog een paar van de usual suspects is Klaas Dijkhoff gelijk "de schedelmeter" 8)7
Wat ze natuurlijk ook continu herhalen in elk topic waar Dijkhoff ter sprake komt.

Dat is natuurlijk te kinderachtig voor woorden :O
quote:
10s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:00 schreef 99.999 het volgende:
Want de "echte wetenschappelijke" onderzoeken tonen aan dat zwarten een hoger IQ hebben en een lager testosteron ?

Alles wat niet in je straatje past of wat je niet wilt horen als pseudowetenschappelijke nonsens afdoen is natuurlijk erg zwak.
Bewijs dan het tegendeel.
quote:
Dit is gewoon ouderwets racistisch.
Stop nu eens met dat stopwoordje van je o|O
Veel feiten en zaken zijn nu eenmaal racistisch, zo kun je toch niets meer benoemen en bespreken als er gelijk iemand racisme begint te bleren ?
pi_176526762
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je hoeft niet op de man te spelen als je onzin verkondigt.

Je ziet duidelijk hoe de migratieroutes liepen. Afrikanen die nu nog in Afrika wonen, wonen daar vaak al 100.000 jaar. Hoe kan ik daar binnen 10 generaties een gemeenschappelijke voorouder mee hebben?

Of, hoe kan ik een voorouder hebben met een Chinees, die lang geleden vanuit Afrika naar Azië gemigreerd is?
Reken maar uit... 2 ouders, 4 opa's / oma's... hoe veel voorouders heb jij die 100.000 jaar geleden leefden?

Hint: dat waren er meer dan de toenmalige wereldbevolking.

Zelfs als we zoeken naar een gemeenschappelijke voorouder van alle nu levende mensen (pas op: dat is iets heel anders dan een gemeenschappelijke voorouder van 2 willekeurige specifieke mensen) dan is dat minder dan 100.000 jaar geleden. Zie ook:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mitochondriale_Eva

Dus misschien zelf even nadenken voor je anderen beticht van het verkopen van onzin. :P
pi_176527071
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Reken maar uit... 2 ouders, 4 opa's / oma's... hoe veel voorouders heb jij die 100.000 jaar geleden leefden?

Zelfs als we zoeken naar een gemeenschappelijke voorouder van alle nu levende mensen (pas op: dat is iets heel anders dan een gemeenschappelijke voorouder van 2 willekeurige specifieke mensen) dan is dat minder dan 100.000 jaar geleden. Zie ook:

Dus misschien zelf even nadenken voor je anderen beticht van het verkopen van onzin. :P
Leuk dat je zoveel lult om het te verbloemen. Maar het klopt gewoon niet.

De kans is uitermate klein dat ik binnen 10 generaties een gemeenschappelijke voorouder heb met een andere willekeurige aardbewoner.
pi_176527075
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Die moeten doodgezwegen worden of zo? Of je mag er wel mee praten maar dan ben je er zelf ook gelijk een?
Als je een keer mee in gesprek gaat doet niemand daar moeilijk over. Maar als je vaak op dat soort feestjes en evenementen bent en veel met dat soort lieden omgaat wordt het natuurlijk een ander verhaal.
pi_176527192
Maar goed, nog even als antwoord op Molorus.

10 generaties terug (dan mats ik je nog, omdat je het over 7-10 had), als we dan aannemen dat men gemiddeld op 25 jarige leeftijd kinderen kreeg.

Heb je het over 250 jaar terug. Die afstand verbindt echt niet iedereen op deze wereld met elkaar.
pi_176527279
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:03 schreef bluemoon23 het volgende:
En bij 99.999, KoosVogels en nog een paar van de usual suspects is Klaas Dijkhoff gelijk "de schedelmeter" 8)7
Wat ze natuurlijk ook continu herhalen in elk topic waar Dijkhoff ter sprake komt.
Daar wordt het niet gekoppeld aan ras. Is dit echt zo moeilijk?

quote:
Dat is natuurlijk te kinderachtig voor woorden :O
Wat een zelfinzicht.
pi_176527372
quote:

[..]

Dat gaat om facebookprofielen. Niet masai die al duizenden jaren op die vlakten wonen en nooit migreerden :D
pi_176527444
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:20 schreef luxerobots het volgende:
Maar goed, nog even als antwoord op Molorus.

10 generaties terug (dan mats ik je nog, omdat je het over 7-10 had), als we dan aannemen dat men gemiddeld op 25 jarige leeftijd kinderen kreeg.

Heb je het over 250 jaar terug. Die afstand verbindt echt niet iedereen op deze wereld met elkaar.
Dat zeg ik dan ook niet.
pi_176527486
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je een keer mee in gesprek gaat doet niemand daar moeilijk over.
:D
pi_176527489
quote:

Nu ga je het ineens hebben over 100.000 jaar ??
Je zei eerst
quote:
over Trivia: om van 2 willekeurige mensen op aarde een gemeenschappelijke voorouder te vinden hoef je doorgaans maar iets van 7-10 generaties terug
Voor een generatie wordt meestal maximaal 30-33 jaar gerekend.
Bij die 10 generaties waar je het eerst over had X 33 jaar heb je het dus over 330 jaar terug.

No way dat dan een willekeurige Europeaan of Afrikaan (of Aziaat, of oorspronkelijke inwoner van Amerika`s) gemeenschappelijke voorouders hadden die 330 jaar geleden leefden.

quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:23 schreef Xa1pt het volgende:
Daar wordt het niet gekoppeld aan ras. Is dit echt zo moeilijk?
Alles wat met ras te maken heeft is "off limits" ofzo ?
En dan nog Dijkhoff overal uitmaken voor schedelmeter.
Wat is dat dan voor flauwekul ?
quote:
Wat een zelfinzicht.
Het zou je sieren als je dat zelf wat meer had :{w
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:27 schreef Mr.Major het volgende:
Dat gaat om facebookprofielen. Niet masai die al duizenden jaren op die vlakten wonen en nooit migreerden :D
De meeste Europeanen woonden tot een halve eeuw terug ook maar in een cirkel van enige tientallen km`s hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door bluemoon23 op 15-01-2018 20:38:00 ]
pi_176527498
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook niet.
Biologisch gezien klopt het in ieder geval toch niet maar goed. Ken beurn
pi_176527513
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat ging erover dat je iedereen kan bereiken met 6 of minder 'handdrukken'.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation_(theorie)

Of nog minder uit onderzoek van Facebook.
https://www.quest.nl/arti(...)an-elkaar-verwijderd
pi_176527538
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:31 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

[..]

Nu ga je het ineens hebben over 100.000 jaar ??
Je zei eerst

Ik zeg het nog nadrukkelijk:

"pas op: dat is iets heel anders dan een gemeenschappelijke voorouder van 2 willekeurige specifieke mensen"

Toch leest somehow iedereen daar overheen. Waarom is dat?

Hoe dan ook lijkt dit me verder allemaal nogal off topic. De genetische diversiteit van mensen is ieg veel te beperkt om uberhaupt van 'rassen' te kunnen spreken.
pi_176527806
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zeg het nog nadrukkelijk:

"pas op: dat is iets heel anders dan een gemeenschappelijke voorouder van 2 willekeurige specifieke mensen"

Toch leest somehow iedereen daar overheen. Waarom is dat?

Hoe dan ook lijkt dit me verder allemaal nogal off topic. De genetische diversiteit van mensen is ieg veel te beperkt om uberhaupt van 'rassen' te kunnen spreken.
Is dat zo? Een banaan en een mens zijn toch al voor iets van 50% genetisch identiek ofzo? En met 98% met chimpansees? Behoren die ook tot hetzelfde ras? ;)
pi_176527846
quote:

[..]

Dat zei je in post #85 en toen had je het opeens over 100.000 jaar.

Je bent gewoon van standpunt veranderd. 7-10 generaties werd 100.000 jaar.

quote:

[..]

In post #74 zei je dit:

quote:

[..]

En nu is het weer off topic terwijl je er zelf over begon.

quote:

[..]

Maar goed, je hebt gewoon heel veel moeite met het toegeven van je fout.
pi_176527952
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je bent gewoon van standpunt veranderd. 4-10 generaties werd 100.000 jaar.

[..]

In post #74 zei je dit:

[..]

En nu is het weer off topic terwijl je er zelf over begon.

[..]

Maar goed, je hebt gewoon heel veel moeite met het toegeven van je fout.
Ah joh boeien
pi_176528076
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je bent gewoon van standpunt veranderd. 7-10 generaties werd 100.000 jaar.
Zelfs nadat je erop wordt gewezen blijven doen alsof die twee uitspraken over hetzelfde gaan.

Hier ga ik echt geen tijd in steken, zoek het uit.
pi_176528159
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zelfs nadat je erop wordt gewezen blijven doen alsof die twee uitspraken over hetzelfde gaan.

Maar waarom zouden er geen rassen kunnen zijn dan? Wat is de ondergrens van genetische variatie voor ras? Bijv. tussen een belgische en duitse herder?
pi_176528226
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Door wie werd ik erop gewezen?

Jij bent erop gewezen dat je onzin aan het verkondigen was. Dat twee willekeurige mensen doorgaans binnen 10 generaties een gemeenschappelijke voorouder hebben.

Je kan ook gewoon je fout toegeven, ik heb iets doms geschreven. Dat overkomt zelfs de besten.
pi_176528417
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:D
Wat is daar grappig aan?
pi_176528427
Nanninga zometeen in debat tegen Groot Wassink

https://www.debalie.nl/de-balie-tv
pi_176528521
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:04 schreef skysherrif het volgende:

Thx ^O^
pi_176528716
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat is daar grappig aan?
Dat het niet waar is
pi_176528791
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:04 schreef skysherrif het volgende:

Top, leuk om te kijken... Ik zou nog steeds van Timmmm(mm?) willen weten waarom dit zo'n quote unquote draak is.
pi_176528859
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon je fout toegeven, ik heb iets doms geschreven. Dat overkomt zelfs de besten.
Klopt, heb ik ook last van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176529425
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat het niet waar is
Onzin. Er vinden wel vaker gesprekken plaats met dubieuze figuren wat prima te verdedigen is. Maar als je je vaak op feestjes van racistische figuren begeeft en op evenementen te vinden bent kun je dat niet meer wegzetten als onschuldig of beweren dat iemand niet veel aansluiting of herkenning vindt in dat gedachtegoed. Of nu ja, dat kan wel, maar het is niet geloofwaardig.
pi_176529665
Deze reactie gaat nergens heen laat maar
pi_176530210
De racismekaart wordt weer getrokken door GL, verrassend. :D
pi_176530581
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:57 schreef Sylv3se het volgende:
Haha sukkeltjes. Je kan dat debat wel terugzien toch?
pi_176530623
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:57 schreef Sylv3se het volgende:
ahh FvD-dame trekt de terrorismekaart.... niet verrassend
pi_176530741
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee klopt, dat is namelijk een risico dat we nog steeds importeren
pi_176530781
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klopt, als er een vraag wordt gesteld over betonblokken in het centrum ontkom je daar niet aan.
pi_176530878
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee klopt, dat is namelijk een risico dat we nog steeds importeren
Volledig het land op slot zetten kan ook niet.... kost miljarden, economie zakt in, het is ook a-sociaal.
Want gewone goedwillende mensen zijn de meeste slachtoffers .
pi_176530894
TheEconomist twitterde op maandag 15-01-2018 om 09:40:21 Why the British economy has done better than expected since the Brexit vote https://t.co/pjoBGqSaR8 reageer retweet
  maandag 15 januari 2018 @ 22:21:45 #118
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176530984
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Volledig het land op slot zetten kan ook niet.... kost miljarden, economie zakt in, het is ook a-sociaal.
Liever een tiental blanke Nederlanders dood, nietwaar? Als de grenzen maar open kunnen blijven.
pi_176531073
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Liever een tiental blanke Nederlanders dood, nietwaar? Als de grenzen maar open kunnen blijven.
Vanwaar die focus op de huidskleur, vind je het werkelijk relevant of en zo ja hoeveel slachtoffers blank zijn?
pi_176531567
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:15 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Klopt, als er een vraag wordt gesteld over betonblokken in het centrum ontkom je daar niet aan.
Lol
pi_176531620
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Neuh. Maar de deur op een kier zetten i.p.v. de klapdeuren open kan wel. Scheelt miljarden. Nee. Hangt ervan af, opvang in de regio is beter. Dat zijn ze ook als je ze daar laat, wat met 3 miljard man gebeurd, dus het is helemaal geen oplossing. De ellende die je bespaart hebt voor die paar Syriers wordt ter plaatste gecompenseerd door een niet lopende syrische economie.
pi_176531813
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:
Vanwaar die focus op de huidskleur, vind je het werkelijk relevant of en zo ja hoeveel slachtoffers blank zijn?
Bij een reactie op Bluesdude die een hekel heeft aan blanke Nederlanders is dat inderdaad relevant.
pi_176531866
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Bij een reactie op Bluesdude die een hekel heeft aan blanke Nederlanders is dat inderdaad relevant.
Was versie 2.0 van deze reeks niet juist bedoeld om dit soort "inhoudelijke bijdragen" te voorkomen?
  maandag 15 januari 2018 @ 23:06:28 #124
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176532070
Waarom heeft bluesdude een hekel aan blanke nederlanders?

Nanninga is wel een goeie. Nu heeft het alternatief weer een nieuwe vrouw-kopstuk erij. Die vals linkse dogma van repliek kan bedienen alleen zoals vrouwen dit kunnen.

En ja vrouwen zijn keigoed in debatteren op de een of andere manier. Vandaar dat links zoveel vrouwen + het hele derde golf feminisme voor hun kar spant.
pi_176532797
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Valse en aanmatigende tegenstelling dit. Dus mensen die niet per direct alle motorvoertuigen willen zijn voorstander van alle verkeersdoden?
  dinsdag 16 januari 2018 @ 00:33:53 #126
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176533798
quote:
13s.gif Op maandag 15 januari 2018 23:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Valse en aanmatigende tegenstelling dit. Dus mensen die niet per direct alle motorvoertuigen willen zijn voorstander van alle verkeersdoden?
Hee, hij begint over de zogenaamde 'meeste slachtoffers'. Ik ben die bullshit niet begonnen.
pi_176533959
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 00:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hee, hij begint over de zogenaamde 'meeste slachtoffers'. Ik ben die bullshit niet begonnen.
Onzin. Bluesdude merkt op dat de goedwillenden aan het kortste eind trekken. Jouw reactie is: liever een tiental Nederlanders dood, als de grenzen maar open blijven. Dan ben jij toch echt degene die dat als tegenstelling opwerpt.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 01:05:41 #128
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176534003
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 00:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onzin. Bluesdude merkt op dat de goedwillenden aan het kortste eind trekken. Jouw reactie is: liever een tiental Nederlanders dood, als de grenzen maar open blijven. Dan ben jij toch echt degene die dat als tegenstelling opwerpt.
Bluesdude is links zo te lezen. Vindt hij echt dat linkse concensus tegenwoordig binnen politiek en media geen macht heeft. Dat is merkwaardig.
pi_176534719
"Linkse consensus".... :')

(Nee, ik doel niet op de spelfout.)
pi_176535402
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 05:47 schreef Molurus het volgende:
"Linkse consensus".... :')

(Nee, ik doel niet op de spelfout.)
Ze geloven blijkbaar heilig dat hun wat stupide projecties op waarheid berusten :P
  dinsdag 16 januari 2018 @ 08:03:38 #131
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176535618
Alsof 'links' het ooit ergens met elkaar over eens is. 'Consensus' lol.
pi_176537043
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 07:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze geloven blijkbaar heilig dat hun wat stupide projecties op waarheid berusten :P
Voor sommige mensen is het heel simpel: je bent of voor of tegen moslims, immigranten en buitenlanders.

Wie niet tegen is is voor en links. Andere politieke vraagstukken zijn er eigenlijk niet.

Het is een achterlijk simplistische kijk op de politiek.
pi_176542038
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voor sommige mensen is het heel simpel: je bent of voor of tegen moslims, immigranten en buitenlanders.

Wie niet tegen is is voor en links. Andere politieke vraagstukken zijn er eigenlijk niet.

Het is een achterlijk simplistische kijk op de politiek.
Dit ben ik eigenlijk wel met je eens. Wat je ook steeds vaker ziet is dat er extreem gepolariseerd word door aanhangers van beide stromingen. Waardoor een fatsoenlijk gesprek eigenlijk al niet meer mogelijk is. Dat zie je bijv extreem veel op Facebook maar ook hier op Fok.
pi_176542316
quote:
10s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Stiekem hou je wel een beetje van Baudet, geef het maar toe.
Na meer dan één 1 jaar posten in dit topic, zit hij ergens wel in 99.999 zijn hart.
pi_176544677
https://www.ad.nl/economi(...)lsvisserij~a246fe64/

Weer wat stemmen voor FvD schat ik zo in.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_176544711
Wat een kneuzenkermis daar in Brussel.
pi_176544758
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:17 schreef habitue het volgende:

Bij de FvD vinden ze de natuur toch belangrijk? Waarom zou je dan achter visserij, wat eigenlijk een vreemde, gelegaliseerde vorm van stropen is, staan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176545187
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
Bij de FvD vinden ze de natuur toch belangrijk? Waarom zou je dan achter visserij, wat eigenlijk een vreemde, gelegaliseerde vorm van stropen is, staan?
Heb je überhaupt wel gelezen wat er staat?
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:06:03 #139
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176545596
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:20 schreef habitue het volgende:
Wat een kneuzenkermis daar in Brussel.
Er zitten ook onzichtbare handen achter die kneuzen heb ik het idee. Ik vind het idee van FvD wel OK maar wat denken zij te kunnen beginnen tegen zoiets als de EU-Brussel instituut die ook ministers als Rutte en Dijsselbloem in hun zakken hebben zitten.
pi_176545703
quote:

Dit is ongeveer een half jaar geleden ook op het nieuws geweest.
pi_176545728
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Omdat mensen moeten eten? Het gaat om een verbeterde vorm van visserij waarbij de zeebodem niet wordt beschadigd. Vangquota zorgen ervoor dat dit niet leidt tot overbevissing. Alleen maar voordelen dus zou je zeggen.
pi_176545773
quote:

Ik snap overigens niet dat er staat totaal onverwacht... de vorige keer werd bij de NOS al gezegd dat de EU waarschijnlijk in zou stemmen met het protectionistisch (leest men mee dames en heren) beleid ten faveure van de Fransen, en ten koste van de open markt en Nederland.
pi_176545890
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 14:10 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dit ben ik eigenlijk wel met je eens. Wat je ook steeds vaker ziet is dat er extreem gepolariseerd word door aanhangers van beide stromingen. Waardoor een fatsoenlijk gesprek eigenlijk al niet meer mogelijk is. Dat zie je bijv extreem veel op Facebook maar ook hier op Fok.
Mwah, in mijn beleving gaat dit over 1 stroming, en over mensen die niet tot die stroming behoren.

Die laatste categorie is geen stroming op zich. Het klopt dat er met de eerst genoemde stroming geen zinnig gesprek te voeren valt.
pi_176546088
Dubbel
pi_176546094
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mwah, in mijn beleving gaat dit over 1 stroming, en over mensen die niet tot die stroming behoren.

Die laatste categorie is geen stroming op zich. Het klopt dat er met de eerst genoemde stroming geen zinnig gesprek te voeren valt.
Het debat is gepolariseerd. Dat is wat je zegt, maar je wil het op één groep afschuiven. Dat is onterecht. Ja er zijn schreeuwlelijken op rechts, en wat zij zeggen is kwetsend en vervelend tot zelfs racistisch.

Maar die mensen zijn er ook op links, dat klinkt allemaal een stuk leuker echter. Alles racisme noemen, en komen met drogredenen als ja maar we moeten ze toch helpen, en niet open staan voor kritiek (want dat is dus zogenaamd racisme) is echter een net zo groot probleem.

Het probleem ligt erin dat men niet meer met elkaar praat maar altijd in een kamp wordt gestopt van sukkels aan beiden kanten. Doordat er geen open debat meer is krijg je die polarisatie. De oorzaak daarvan is het gebrek aan debat, wat m.i. veroorzaakt wordt door politieke correctheid.
pi_176546168
De enige reden dat het verbod op pulsvisserij er komt, is dat de vissers in de andere landen hun investeringen niet zo ver hebben, zodat de concurrentie niet gelijk is.
Dat de Nederlandse vissers ook enorme investeringen hebben gedaan waar ze nu niks mee kunnen maakt verder niet mee.

Nee hoor, de EU werkt helemaal niet belemmerend of zo.

Snap niet dat dat gepikt wordt door de regering.
pi_176546241
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik snap overigens niet dat er staat totaal onverwacht... de vorige keer werd bij de NOS al gezegd dat de EU waarschijnlijk in zou stemmen met het protectionistisch (leest men mee dames en heren) beleid ten faveure van de Fransen, en ten koste van de open markt en Nederland.
Ten koste van innovatie en het milieu ook vanwege conflicterende nationale belangen. Wat een achterlijkheid.
Nederland met zijn 25? zetels in het Europees Parlement stelt ook niks voor.
pi_176546249
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het debat is gepolariseerd. Dat is wat je zegt, maar je wil het op één groep afschuiven. Dat is onterecht. Ja er zijn schreeuwlelijken op rechts, en wat zij zeggen is kwetsend en vervelend tot zelfs racistisch.
Het klopt dat ik dat wil, en lijkt mij helemaal niet onterecht. ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:30 schreef Mr.Major het volgende:

Maar die mensen zijn er ook op links, dat klinkt allemaal een stuk leuker echter. Alles racisme noemen, en komen met drogredenen als ja maar we moeten ze toch helpen, en niet open staan voor kritiek (want dat is dus zogenaamd racisme) is echter een net zo groot probleem.
Openstaan voor wat er uit dat rechtse kamp komt is een beetje zoals openstaan voor Flat Earth believers. De standpunten zijn zo ridicuul dat je er gewoon niet zinnig op kunt reageren. Dat ligt niet aan de mensen die niet behoren tot die xenofobe groep of hun reacties daarop.
pi_176546669
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het klopt dat ik dat wil, en lijkt mij helemaal niet onterecht. ;)

[..]

Openstaan voor wat er uit dat rechtse kamp komt is een beetje zoals openstaan voor Flat Earth believers. De standpunten zijn zo ridicuul dat je er gewoon niet zinnig op kunt reageren. Dat ligt niet aan de mensen die niet behoren tot die xenofobe groep of hun reacties daarop.
Je zegt dat het terecht is dat rechts de schuld komt, en vervolgens komt er zo'n reactie. Massaimmigratie en de gebrekkige integratie bekritiseren staat volgens jou gelijk aan geloven in een platte aarde.

Het zou grappig zijn als het niet zo intriest was.
pi_176546718
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:32 schreef bloodymary1 het volgende:
De enige reden dat het verbod op pulsvisserij er komt, is dat de vissers in de andere landen hun investeringen niet zo ver hebben, zodat de concurrentie niet gelijk is.
Dat de Nederlandse vissers ook enorme investeringen hebben gedaan waar ze nu niks mee kunnen maakt verder niet mee.

Nee hoor, de EU werkt helemaal niet belemmerend of zo.

Snap niet dat dat gepikt wordt door de regering.
Er valt niets te pikken, dat is besloten door de meerderheid. Voor tegenspraak is geen ruimte meer en de regering is al jaren een zacht ei naar de EU en dat zal ook niet veranderen. Dat Nederland nou eenmaal het onderspit delft, is een wetmatigheid der getallen. Ze pruttelen wel wat tegen (bijv. over een "Europese" minister van financiën), maar dankzij de immer eu(ro)fiele frans-duitse as komen de plannen er toch wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Major op 16-01-2018 17:56:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')