abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:23:06 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_176575897
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:20 schreef ATON het volgende:

[..]

Wat denk je van een middelvinger ? Wie het kleine niet geert is het grote niet weert.
Uiterst academische handelswijze wederom
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_176576621
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiterst academische handelswijze wederom
Dank je.
  woensdag 17 januari 2018 @ 22:21:54 #228
347983 Cognitor
Non vincit nisi veritas
pi_176577234
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 19:49 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat heeft men lang gedacht hoor, net zoals de overige brieven zoals we ze nu kennen van zijn hand zouden zijn.
Alsof ik dat niet weet. :') Iemand hier begon over Paulus te orakelen en daar haakte jij op in terwijl Paulus niks met de Hebreeënbrief te maken heeft.
quote:
[..]

Je toon bevalt me niet. Hieruit kan geen gezond dialoog uit ontstaan.
Aha en een paar posts hierboven steek je een middelvinger op naar iemand die gewoon naar je bronnen vraagt. :') Hieruit blijkt wel, dat je er verstandelijk niet helemaal bij kan, maar toch een strohalm nodig hebt om je daaraan vastklampend jouw blijde boodschap te verkondigen. Kritiek is uit den boze natuurlijk want dan blijkt meteen dat je maar wat raaskalt.

[..]
quote:
Elke stroming heeft ergens een begin.Wetenschap is steeds in evolutie
Dat zegt elke kwakzalver. :')
  donderdag 18 januari 2018 @ 00:59:52 #229
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176580266
Kunnen we terug naar Noach?
pi_176580295
Verhaal van Noach klopt gewoon volgens Koran, er wordt dan gesteld dat het een lokale overstroming is. Zie daarin geen tegenargumenten verder in dit topic.
  donderdag 18 januari 2018 @ 01:18:04 #231
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176580328
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 01:08 schreef TourOfData het volgende:
Verhaal van Noach klopt gewoon volgens Koran, er wordt dan gesteld dat het een lokale overstroming is. Zie daarin geen tegenargumenten verder in dit topic.
Welke soera hebben we het dan over?
pi_176580368
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 10:48 schreef polderturk het volgende:
Zowel moslims, christenen als Joden geloven in het verhaal van Noah.

Het verhaal kan echter niet waar zijn.

Gemiddelde oceaandiepte is 4000 meter. Om het waterniveau met 5000 meter te laten stijgen moet de totale hoeveelheid water op aarde meer dan verdubbeld worden. Dit is onmogelijk.

Als het regent, verdampt water uit de oceanen, het koelt af en regent terug op aarde. Op deze manier kan je het zeeniveau niet laten stijgen. Het is alsof je de hoeveelheid water in een emmer wil laten toenemen door met een beker water uit de emmer te nemen en er terug in te gieten.

Dieren van over de hele wereld werden op Noah's ark gezet. Dat betekent dat de hele wereld overstroomt moet zijn.

Misschien ben je van mening dat alleen het Midden-Oosten overstroomt is. Dit is ook onmogelijk. Er zijn geen natuurlijke barrières in het Midden-Oosten die 5000 meter hoog water binnen kunnen houden. En waarom zou je dan überhaupt dieren van over de hele wereld op je Ark zetten?

Het verhaal van Noah kan niet waar zijn. Laten we dit met zijn allen accepteren.
In Egypte, waar het Joodse volk vandaan kwam, stroomt tijdens de moesson in Afrika de Nijl over, een catastrofale gebeurtenis die alles vernietigt. De Egyptenaren noemden het de "wateren van Chaos."
Maar beseften al snel dat in het kielzog van deze vernietiging de oorsprong van het leven ontstond. In feite zou Egypte zonder de overstromingen van de Nijl een woestijn zijn. De Egyptenaren beseften al snel dat de vloed de bron was van de vruchtbaarheid van de aarde, de bron van het leven. De zon en maancyclus luiden het nieuwe seizoen aan voor beplanting van de vruchtbare grond.

Dus nadat ze gehoor hadden gegeven aan de overstroming, begonnen de Egyptenaren de jaarlijkse overstromingen, de bron van het leven, te vieren. Ze ontdekten ook dat overstromingen altijd kwamen als de maan in halve maan was.

De zaden waren de soorten die bewaard moesten worden voor nieuwe aanplant in het nieuwe seizoen. Niet 2 van elke soort maar bijv. 2 zakken..... of zo. Maar je had natuurlijk een vrouwelijke en een mannelijke plant nodig.

Ze noemden dit feest Argha Noa, wat 'natte maan' betekent. Het woord "agrarisch" en aanverwante woorden zijn hier uit afgeleid.

Het doopsel heeft hier ook zijn oorsprong want je onderdompelen in de brenger van nieuwe leven (het water) wordt je als het ware herboren.......

Zoiets moet het ongeveer geweest zijn......
pi_176580810
En dan hebben we natuurlijk enkele honderden overstromingsverhalen uit de overleveringsverhalen van tal van volkeren over de hele wereld. Maar dat zullen ook wel lokale overstromingen zijn geweest en op verschillende tijden in de geschiedenis.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 18 januari 2018 @ 07:38:59 #234
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_176581086
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:34 schreef ATON het volgende:

[..]

Oef, ik ben hier niet de enige waar het soms hoog zit. ;)
Ja ik vond het nogal een foute opmerking van die gast. Dat hoef ik toch niet te pikken.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  donderdag 18 januari 2018 @ 07:46:03 #235
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_176581141
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 19:27 schreef Cognitor het volgende:

[..]

Ik kan het niet helpen dat jij hier halve waarheden neerplempt. Onderbouw je verhaal maar gewoon. Of laat jouw emotionele reactie zien dat je er zelf niet zo veel van af weet en slechts anderen nakletst? :')
Als het volgens jou halve waarheden zijn dan ben jij degene die hier iets zou moeten onderbouwen in plaats van zomaar wat te roepen. Alsof dat intelligent overkomt. Verder zou ik niet weten wie ik na zou praten. Het is nogal simpel om mensen dom te noemen, zelf niets te onderbouwen en van die smiley's te plaatsen. Dan ben je alleen maar aan het trollen en kun je van mij de pot op.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_176581566
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 07:38 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Ja ik vond het nogal een foute opmerking van die gast. Dat hoef ik toch niet te pikken.
Natuurlijk niet!
  donderdag 18 januari 2018 @ 09:06:17 #237
455560 Logic91
Always stay rational
pi_176582036
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 01:08 schreef TourOfData het volgende:
Een lokale overstroming is goed mogelijk geweest. Hetgeen wat het simpelweg ongeloofwaardig maakt zijn de details zoals de leeftijd die Noach bereikt zou hebben (950 jaar! volgens soera 29:14) of de ark. Ook Allah is zeer destructief en vertoont antropomorfische kenmerken zoals de god van de christenen (Yahweh). Hij is wraakzuchtig, wreed, af en toe kleinzielig, jaloers en noem maar op. Nogal menselijke kenmerken dus (rara hoe zou dat nou kunnen? ;) ).
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_176584025
We kunnen in ieder geval in de Bijbel zien hoe groot de ark was want de dimensies worden vrij nauwkeurig beschreven. Nu is er wel wat discussie over hoeveel een el is maar we hebben een redelijk goed idee. Ervan uitgaande dat een el 50 cm is, zou de ark ongeveer 150 meter lang moeten zijn.
Feit is alleen wel dat een houten boot van die grootte zal gaan buigen, draaien en uiteindelijk breken door de golven. Het grootste houten schip dat ooit gemaakt is (de Wyoming) had daar ook behoorlijk veel last van en die zou kleiner moeten zijn dan de ark van Noach (140m). Ze moesten, doordat de planken bleven buigen door de golven, constant water uit het ruim pompen om het schip enigzins watervrij te houden. In de Bijbel wordt daar geen woord over gesproken. Waarschijnlijk omdat de Bijbel niet geschreven is door scheepbouwers.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wyoming_(schip,_1909)
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:09:20 #239
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_176584287
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 09:06 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Een lokale overstroming is goed mogelijk geweest. Hetgeen wat het simpelweg ongeloofwaardig maakt zijn de details zoals de leeftijd die Noach bereikt zou hebben (950 jaar! volgens soera 29:14) of de ark. Ook Allah is zeer destructief en vertoont antropomorfische kenmerken zoals de god van de christenen (Yahweh). Hij is wraakzuchtig, wreed, af en toe kleinzielig, jaloers en noem maar op. Nogal menselijke kenmerken dus (rara hoe zou dat nou kunnen? ;) ).
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn God.
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:11:30 #240
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_176584343
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:56 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
We kunnen in ieder geval in de Bijbel zien hoe groot de ark was want de dimensies worden vrij nauwkeurig beschreven. Nu is er wel wat discussie over hoeveel een el is maar we hebben een redelijk goed idee. Ervan uitgaande dat een el 50 cm is, zou de ark ongeveer 150 meter lang moeten zijn.
Feit is alleen wel dat een houten boot van die grootte zal gaan buigen, draaien en uiteindelijk breken door de golven. Het grootste houten schip dat ooit gemaakt is (de Wyoming) had daar ook behoorlijk veel last van en die zou kleiner moeten zijn dan de ark van Noach (140m). Ze moesten, doordat de planken bleven buigen door de golven, constant water uit het ruim pompen om het schip enigzins watervrij te houden. In de Bijbel wordt daar geen woord over gesproken. Waarschijnlijk omdat de Bijbel niet geschreven is door scheepbouwers.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wyoming_(schip,_1909)
Die Wyoming was en slank en lang schip. Vermoedelijk is een doosconstructie als de ark beter bestand tegen torsie.
pi_176584612
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:11 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Die Wyoming was en slank en lang schip. Vermoedelijk is een doosconstructie als de ark beter bestand tegen torsie.
Misschien, maar waarschijnlijker is dat door de extreme lengte van het schip, het slecht tegen golfbewegingen bestand is, welke vorm het schip ook heeft. Het zal hoe dan ook gaan buigen en dat gaat hoe dan ook water in het ruim laten.
pi_176584650
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:11 schreef hoatzin het volgende:

[..]

In het oorspronkelijk verhaal was dit een gevlochten boot overtrokken met huiden en pek aan de buitenkant. Deze was ook bovenaan gesloten en had de vorm van een cocon. Deze boot was net groot genoeg om een familie en enkele geiten in onder te brengen. De rest is een aangedikte versie.
pi_176586292
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:58 schreef dop het volgende:

[..]

voor jou te hopen dat hij bij exodus 20:5 een uitzondering voor jou maakt

Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten
Ik ben niet iemand die God haat hoor dus wat heb ik met dit vers te maken..?
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:44:08 #244
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_176587963
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:30 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nee maar als jouw opa of overopa dat wel deed dan zal God dat verhalen op jou!

Daarom ben je waarschijnlijk ook zo zwartgallig, de toorn van de Heere is over jou losgebarsten!
  donderdag 18 januari 2018 @ 14:42:14 #245
545 dop
:copyright: dop
pi_176589031
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:30 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

hoatzin zij het al. vader opa .....
God heeft het geheugen als een olifant, en is haatdragend over meerdere generaties (ook voor lieve kindertjes van slechte ouders.)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_176589096
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:42 schreef dop het volgende:

[..]

hoatzin zij het al. vader opa.
God heeft het geheugen als een olifant, en is haatdragend over meerdere generaties (ook voor lieve kindertjes van slechte ouders.)
Of 'slechte' faraos zoals toen in Egypte... die god die die... nou ja die kun je beter bij je uit buurt houden.
  donderdag 18 januari 2018 @ 14:47:56 #247
545 dop
:copyright: dop
pi_176589181
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:44 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Of 'slechte' faraos zoals toen in Egypte... die god die die... nou ja die kun je beter bij je uit buurt houden.
Hij neemt meestal geen halve maatregelen. inderdaad.
Vrouwen en kinderen eerst betekent in de bijbel vaak niet het zelfde als hier op aarde
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 18 januari 2018 @ 15:02:40 #248
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_176589504
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 06:35 schreef Montagui het volgende:
En dan hebben we natuurlijk enkele honderden overstromingsverhalen uit de overleveringsverhalen van tal van volkeren over de hele wereld. Maar dat zullen ook wel lokale overstromingen zijn geweest en op verschillende tijden in de geschiedenis.
De honderden overstromingsverhalen van over de hele wereld hebben vermoedelijk wel een verband, en het verhaal van Noah stamt daar vermoedelijk ook van af (via mondelinge overlevering). TS maakt hiermee ook een denkfout, want hij gaat uit van de huidige zeespiegelstand. In de laatste ijstijd was de zeespiegel tientallen meters lager als nu. Na de laatste ijstijd warmde de aarde snel op en steeg de zeespiegel met tientallen meters in een paar duizend jaar (met name tussen 9000 en 5000 voor christus). Hierbij zijn veel kustgebieden snel overstroomt. De wereldwijde overleveringsverhalen hangen vermoedelijk hiermee samen. En dus ook de verhalen van Noah.
  donderdag 18 januari 2018 @ 15:23:07 #249
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_176589980
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:02 schreef Colonia het volgende:
Na de laatste ijstijd warmde de aarde snel op en steeg de zeespiegel met tientallen meters in een paar duizend jaar (met name tussen 9000 en 5000 voor christus). Hierbij zijn veel kustgebieden snel overstroomt. De wereldwijde overleveringsverhalen hangen vermoedelijk hiermee samen. En dus ook de verhalen van Noah.
^O^

We kunnen dus stellen dat de Zonnegod de oervloed(en) veroorzaakte.
  donderdag 18 januari 2018 @ 15:33:47 #250
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176590167
Er kan meer aan de hand zijn. De eerste verhalen in de Bijbel spelen zich af in de buurt van de Kaukasus. Daar zijn gletsjers geweest in de ijstijd. Dan kan het voorkomen dat een dal met een natuurlijke (ijs)dam volloopt. Als de dam breekt stijgt het water heel snel. Dit soort gebeurtenissen ken ik uit Noord-Amerika maar het scenario zou ook bij de Kaukasus en andere gebergten bij Mesopotamië hebben kunnen afspelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')