Een van de beste aria zingers (zoniet de beste)... die moet ik allemaal nog verwerken. die gast had een spanwijdte die echt niet normaal is. Daar is L.Pavarotti nog een kleintje bij.quote:Op woensdag 3 januari 2018 01:17 schreef john2406 het volgende:
Ik had gehoopt op de prostaat van ...... Als TT.
Dat was zijn lievelings-muziek maar hield eigenlijk van alles, behalve dat gejank van tegenwoordig.quote:Op woensdag 3 januari 2018 01:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Een van de beste aria zingers (zoniet de beste)... die moet ik allemaal nog verwerken. die gast had een spanwijdte die echt niet normaal is. Daar is L.Pavarotti nog een kleintje bij.
Ik van mijn moeder. Minstens 20-25 jr veel klassiek meegekregen. en nu begin ik het pas echt te begrijpen. Op mijn mp3 player staat nu nog een wachtrij van 300 aria (m/v) zingers die ik nog moet verwerken.quote:Op woensdag 3 januari 2018 01:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Een van de beste aria zingers (zoniet de beste)... die moet ik allemaal nog verwerken. die gast had een spanwijdte die echt niet normaal is. Daar is L.Pavarotti nog een kleintje bij.
Ik ben ook in MUZ bezig om mijn visie te geven.quote:Op woensdag 3 januari 2018 01:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat was zijn lievelings-muziek maar hield eigenlijk van alles, behalve dat gejank van tegenwoordig.
Ik prik zelf, hoef er niet voor te gaan.quote:Op woensdag 3 januari 2018 01:30 schreef Drugshond het volgende:
Enig idee hoe geweldig het klinkt als je voor het bloedprikken Vivaldi (G.Verdi) over je headphones hoort klinken. Het was best druk.
Nou ik kost nu al meer dan 17K per jaar. (voor 4 a 5 prikjes). Wel vergoed. Ben ook een test object. Ze hebben niet alles kunnen onderdrukken. Ik ben zeer resistent tegen allerlei stofjes.quote:Op woensdag 3 januari 2018 01:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik prik zelf, hoef er niet voor te gaan.
Euribob doe je mij een berichtje terug of jij #166 normaal vindt dan weet ik waar ik aan toe ben.quote:
Geen idee wie hier moderator is.quote:Op woensdag 3 januari 2018 01:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Euribob doe je mij een berichtje terug of jij #166 normaal vindt dan weet ik waar ik aan toe ben.
Ik ook niet zag wel dat GS er kon verwijderen, die hem niet aanstonden net zo een lange teentjes geloof ik?quote:Op woensdag 3 januari 2018 01:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Geen idee wie hier moderator is.
#166 out of 300, Lijkt me niet zinvol om daarop je buskruit op te verschieten.quote:Op woensdag 3 januari 2018 01:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Euribob doe je mij een berichtje terug of jij #166 normaal vindt dan weet ik waar ik aan toe ben.
Nog niet eens voor die ene echter de reacties van GS logen er ook niet om, als normaal dan is het wat mij betreft normaal, happy new year.quote:Op woensdag 3 januari 2018 01:55 schreef Drugshond het volgende:
[..]
#166 out of 300, Lijkt me niet zinvol om daarop je buskruit op te verschieten.
Kaart het aan in [POL-FB] waar ik zelden of nooit kom. Het is wat het is.quote:Op woensdag 3 januari 2018 01:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik ook niet zag wel dat GS er kon verwijderen, die hem niet aanstonden net zo een lange teentjes geloof ik?
Euri was opeens met de Noorderzon vertrokken had wel graag antwoord, anders ga ik op dezelfde voet door, any thing they can do i can do better.
Ik ben er niet mee begonnen.
Kan hier recht op de man geregeld worden niet aan de grote klok hangen!quote:Op woensdag 3 januari 2018 01:57 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Kaart het aan in [FB] waar ik zelden of nooit kom. Het is wat het is.
Ik doe nauwelijks aan DM/PM. Heel af en toe (admit). en dan is het 9/10 vrouwelijk.quote:Op woensdag 3 januari 2018 01:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kan hier recht op de man geregeld worden niet aan de grote klok hangen!
Heel af en toe om een postadres uit te wisselen lees goed he postadres!quote:Op woensdag 3 januari 2018 02:00 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik doe nauwelijks aan DM/PM. Heel af en toe (admit). en dan is het 9/10 vrouwelijk.
Leandra was terecht en fier.quote:Op woensdag 3 januari 2018 02:05 schreef Drugshond het volgende:
Aangezien we geen vr.POL moderators (zoals RockBitch) hebben. Is mijn visie nog steeds... echt blanco.
was Remmie ook.quote:
Lijkt me ook niet makkelijk alleen door zo n users al, maken alles stuk, vragen erom en dan zijn het anderen die het stuk maken!quote:Op woensdag 3 januari 2018 02:11 schreef Drugshond het volgende:
[..]
was Remmie ook.
Ik ook.
Tem ook
Mutant01 ook
99.999 ook
sigme ook.
Extrawaskracht ook.
en nog veel veel meer...... zwart werkt heel anders en bevrijdend. (Kijk naar het heden, hier moet je het mee doen).
Nee, is het niet. Maar jouw reacties erop waren nog veel erger.quote:Op woensdag 3 januari 2018 01:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Had die mijn naam maar niet moeten noemen en als men het normaal vinden doet ben je mijn gast zie het als wele kome.quote:Op woensdag 3 januari 2018 02:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, is het niet. Maar jouw reacties erop waren nog veel erger.
Binnenkort in Café Weltschmerz.quote:Op woensdag 3 januari 2018 07:57 schreef Ryon het volgende:
De clash der intellectuelen. Drugshond versus John. Hier zal de mensheid het nog lang over hebben
Zou inderdaad wel passen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 08:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Binnenkort in Café Weltschmerz.
Een rituele rimpeling.twitter:NOS twitterde op dinsdag 02-01-2018 om 22:15:59Commissaris van de koning Lelystad: protesten vliegveld rituele rimpelingen https://t.co/xyvB59sDiT reageer retweet
Ik hoorde het vanmorgen ja. Het argument is weer dat Schiphol een banenmachine voor Nederland zou zijn. Dat is zeker geen onomstreden stelling.quote:Op woensdag 3 januari 2018 08:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Een rituele rimpeling.twitter:NOS twitterde op dinsdag 02-01-2018 om 22:15:59Commissaris van de koning Lelystad: protesten vliegveld rituele rimpelingen https://t.co/xyvB59sDiT reageer retweet
Leuke banenmachine. Laatst nog een artikel in De Correspondent over hoe slecht veel van de werknemers op Schiphol behandeld worden.quote:Op woensdag 3 januari 2018 08:54 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik hoorde het vanmorgen ja. Het argument is weer dat Schiphol een banenmachine voor Nederland zou zijn. Dat is zeker geen onomstreden stelling.
http://daskapital.nl/2015/09/schiphol_als_regionaal_landing.html
Dat is wel een analyse van lik-me-vestje, want het bekijkt alleen de direct luchtvaart-gerelateerde banen en niet de economische effecten van de bereikbaarheid die Schiphol als hub-vliegveld met zich meebrengt.quote:Op woensdag 3 januari 2018 08:54 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik hoorde het vanmorgen ja. Het argument is weer dat Schiphol een banenmachine voor Nederland zou zijn. Dat is zeker geen onomstreden stelling.
Voor Flevoland is Lelystad Airport ook een soort noodinfuus om nog iets van een impuls aan die verloren provincie te geven.quote:Op woensdag 3 januari 2018 08:54 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik zou meteen ontslag nemen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:02 schreef Mystikvm het volgende:
Staan er snoepjes op het werk die lijken op die zachte, gesuikerde dropstaafjes. Steek je het in je mond, blijken het keiharde kaneel-pepermuntsnoepjes.
Gatverdamme.
Je hebt de pot demonstratief in de prullenbak geflikkerd, neem ik aan?quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:02 schreef Mystikvm het volgende:
Staan er snoepjes op het werk die lijken op die zachte, gesuikerde dropstaafjes. Steek je het in je mond, blijken het keiharde kaneel-pepermuntsnoepjes.
Gatverdamme.
Eerst mijn afgebroken tanden verhalen op de baas. Uiteraard heb ik vol overgave gebeten op deze snoepjes in de veronderstelling dat mijn smaakpapillen gekieteld zouden worden door een zachtzoete dropsmaak. Helaas bleek de praktijk weerbarstiger en heb ik nu pijn aan mijn tanden.quote:
ESB heeft er ook een artikel over. Maar daar kan ik helaas niet bij.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is wel een analyse van lik-me-vestje, want het bekijkt alleen de direct luchtvaart-gerelateerde banen en niet de economische effecten van de bereikbaarheid die Schiphol als hub-vliegveld met zich meebrengt.
Ik ook niet.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:14 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
ESB heeft er ook een artikel over. Maar daar kan ik helaas niet bij.
https://esb.nu/esb/20006754/schiphol-banenmachine-voor-de-regio
Ligt de Weerribben niet in Overijssel? Zou dat niet een stiltegebied moeten zijn?quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:17 schreef Igen het volgende:
Ik zit net trouwens even hier te kijken:
http://www.atlasleefomgeving.nl/meer-weten/geluid/stiltegebieden
Blijkbaar heeft Overijssel geen enkel stiltegebied vastgelegd?
Ze wisten het ook wel uit te zoeken. Zowel boven de Veluwe als boven Weerribben-Wieden.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Voor Flevoland is Lelystad Airport ook een soort noodinfuus om nog iets van een impuls aan die verloren provincie te geven.
Voor Schiphol is het argument dat het een banenmachine is behoorlijk omstreden ja.
Hoe dan ook, ik heb mij ook bij het protest tegen Lelystad Airport gevoegd. Aanvliegroutes op beperkte hoogte boven mijn favoriete natuurgebieden, waar slaat het op?
Hopelijk kan die herindeling nog afgedwongen worden via de rechter, maar ik heb er een hard hoofd in.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze wisten het ook wel uit te zoeken. Zowel boven de Veluwe als boven Weerribben-Wieden.
Maar goed, de volgorde is verkeerd. Ze hadden eerst het luchtruim opnieuw in moeten richten in plaats van deze routes er in te wrotten.
Volgens de kaart is het geen stiltegebied.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ligt de Weerribben niet in Overijssel? Zou dat niet een stiltegebied moeten zijn?
Zeker. De Wieden / Weerribben is prachtig ja.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Jammer want Overijssel heeft een paar prachtige natuurgebieden en het zou jammer zijn wanneer daar de rust verdwijnt.
AANKLAGEN VOOR EMOTIONELE SCHADE! 2 MILJOEN!quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Eerst mijn afgebroken tanden verhalen op de baas. Uiteraard heb ik vol overgave gebeten op deze snoepjes in de veronderstelling dat mijn smaakpapillen gekieteld zouden worden door een zachtzoete dropsmaak. Helaas bleek de praktijk weerbarstiger en heb ik nu pijn aan mijn tanden.
Uiteindelijk moet die er alsnog wel komen. En beziende gemiddelde ontwikkeling van een regionaal vliegveld zal het aantal vluchten in het begin ook wat tegenvallen. Zal uiteindelijk dus wel redelijk goed komen. Maar ze organiseren hun eigen weerstand zo. En het is niet nodig.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:20 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hopelijk kan die herindeling nog afgedwongen worden via de rechter, maar ik heb er een hard hoofd in.
Weinigen die er echt wonen (wel een aantal afkomstig uit). En ik woon op een steenworp afstand van Steenwijkerland en Staphorst maar gelukkig gewoon in Drenthe.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:30 schreef Mystikvm het volgende:
Zijn er eigenlijk inwoners van Overijssel in dit topic?
De vliegtuiglobby is sterk en weet goed allerlei belastingen te ontwijkenquote:Op woensdag 3 januari 2018 09:52 schreef sigme het volgende:
In Eelde hebben ze na twintig jaar zeuren eindelijk de felbegeerde langere startbaan gekregen. Maar de luchtvaart komt niet van de grond.
Vind ik wel jammer, ik had wel eens op de fiets naar het vliegtuig gewild. Maar eigenlijk wil ik helemaal niet meer vliegen. Maar wel naar Spanje. En lopend is het best ver, kan ik u vertellen. Per trein is allemachtig duur in vergelijking met vliegen. Zelfs de auto is duurder dan vliegen. Ergens klopt er iets helemaal niet bij de prijs van vliegen.
Ik ben ooit van Eelde naar Londen gegaan, dat was wel heel lekker.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:52 schreef sigme het volgende:
In Eelde hebben ze na twintig jaar zeuren eindelijk de felbegeerde langere startbaan gekregen. Maar de luchtvaart komt niet van de grond.
Vind ik wel jammer, ik had wel eens op de fiets naar het vliegtuig gewild. Maar eigenlijk wil ik helemaal niet meer vliegen. Maar wel naar Spanje. En lopend is het best ver, kan ik u vertellen. Per trein is allemachtig duur in vergelijking met vliegen. Zelfs de auto is duurder dan vliegen. Ergens klopt er iets helemaal niet bij de prijs van vliegen.
Ja. Lekkere banenmachine, zulke moet je hebben.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De vliegtuiglobby is sterk en weet goed allerlei belastingen te ontwijken
Ik heb een jaar in Deventer gewoond en schoolgegaan, 2e klas lagere school.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:56 schreef Mystikvm het volgende:
Allemaal net niet Overijsselaars. Ik ook niet. Opgegroeid in Twello, net aan de goede/Gelderse kant van de IJssel, op een paar minuten fietsen van Deventer.
Willen de hippies als enige transport niet naar redelijkheid taxeren omdat ze dan niet meer interessant naar oegelieboegeliestammetjes kunnen vliegen voor facebookfoto's.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:52 schreef sigme het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 03-01-2018 om 01:49:19North Korean Leader Kim Jong Un just stated that the “Nuclear Button is on his desk at all times.” Will someone fro… https://t.co/EvTgZxiji0 reageer retweet
quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:58 schreef motorbloempje het volgende:
De nieuwste tweet van Drumpf is ook weer een juweeltjetwitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 03-01-2018 om 01:49:19North Korean Leader Kim Jong Un just stated that the “Nuclear Button is on his desk at all times.” Will someone fro… https://t.co/EvTgZxiji0 reageer retweet
Ergens is het wel prachtig hoe makkelijk onze Don zich constant laat trollen door Un.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:58 schreef motorbloempje het volgende:
De nieuwste tweet van Drumpf is ook weer een juweeltjetwitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 03-01-2018 om 01:49:19North Korean Leader Kim Jong Un just stated that the “Nuclear Button is on his desk at all times.” Will someone fro… https://t.co/EvTgZxiji0 reageer retweet
Huldequote:Op woensdag 3 januari 2018 09:58 schreef motorbloempje het volgende:
Dat zou pas écht erg zijn geweest idd.quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Maar gelukkig hebben we Killary niet.
Ergens wel, als hij niet de baas zou zijn van een van de machtigste landen ter wereld. FFS. Zelfs ik zou beter gekwalificeerd zijn voor die baan, en ik ben er niet gekwalificeerd voorquote:Op woensdag 3 januari 2018 10:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ergens is het wel prachtig hoe makkelijk onze Don zich constant laat trollen door Un.
quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ergens wel, als hij niet de baas zou zijn van een van de machtigste landen ter wereld. FFS. Zelfs ik zou beter gekwalificeerd zijn voor die baan, en ik ben er niet gekwalificeerd voor![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Leefbaar gaat goed scoren, zeker vanwege de verbinding met FVD. PVV zal tegenvallen. Ik wist niet dat Denk mee deed, maar het is een goed voorbeeld van de steeds verdergaande politieke segregatie. Ze zullen wel goed scoren. Ik verwacht ook dat PvdA goed uit de verf zal komen, die hebben het dieptepunt wel gehad.quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:22 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik zat vanmorgen een beetje na te denken over de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam. Ik denk dat die vanuit politiek-perspectief erg interessant zijn als enige gemeente waar alle partijen uit de Tweede Kamer meedoen. Sinds de Fortuyn-revolutie is het natuurlijk sowieso een interessante gemeente om te volgen.
Is het een rare gedachte dat Denk daar de tweede of derde partij kan worden? Tijdens de Tweede Kamerverkiezingen kreeg de partij daar al bijna 8 procent van de stemmen en was daarmee al groter dan de PvdA. Als we dan bedenken dat Leefbaar Rotterdam/FvD mogelijk last gaat krijgen van de deelname van de PVV die zo'n 16 procent van de stemmen trok bij de Tweede Kamerverkiezingen dan is de strijd om wie de grootste partijen worden volop open. D66 en de VVD spelen daar ook een rol bij, zij deden het vorig jaar ook goed in Rotterdam (13 en 17 procent respectievelijk).
Wie gaan de grootste partijen worden in Rotterdam?
Dit is de huidige samenstelling:
Leefbaar Rotterdam 13 zetels
PvdA 8 zetels
D66 5 zetels
SP 5 zetels
VVD 3 zetels
CDA 3 zetels
Nida Rotterdam 3 zetels
GroenLinks 2 zetels
ChristenUnie-SGP 1 zetel
Partij voor de Dieren 1 zetel
Fractie Verveen 1 zetel
Ik zie PvdA niet enorm winnen. Met NIDA, DENK, die partij U-Buntu, PVV, FvD/Leefbaar en met een redelijk sterk GL en D66 is hun traditionele achterban geheel versnipperd.quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Leefbaar gaat goed scoren, zeker vanwege de verbinding met FVD. PVV zal tegenvallen. Ik wist niet dat Denk mee deed, maar het is een goed voorbeeld van de steeds verdergaande politieke segregatie. Ze zullen wel goed scoren. Ik verwacht ook dat PvdA goed uit de verf zal komen, die hebben het dieptepunt wel gehad.
Maar goed, dit is allemaal gesproken als niet-inwoner van R'dam. Ik heb geen idee hoe de verhoudingen werkelijk liggen in de stad.
Vrouwen vinden het regime prima.quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:50 schreef skysherrif het volgende:
Zomaar 1 van de vele afbeeldingen die langskomen bij tegenprotesten (voor het regime) in Iran..
Wat valt op aan deze samenstelling
[ afbeelding ]
Hitler gespot. Links onder achterste gele bordje.quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:50 schreef skysherrif het volgende:
Zomaar 1 van de vele afbeeldingen die langskomen bij tegenprotesten (voor het regime) in Iran..
[ afbeelding ]
De deskundige op CNN had het gisteren over een groep mannen die al heel lang werkloos zijn en eigenlijk geen invulling van de dag hebben. Vaak zijn het mensen die nog voor Iran hebben gevochten in de oorlog met Irak in de jaren tachtigm al lang op een zijspoor staan en daarom erg bitter zijn tegenover het regime. Dit in combinatie met studenten die meer vrijheid willen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:50 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Allemaal boze blanke mannen. Hmm.quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:50 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
De tijd dat de PvdA meedeed om de hoogste plek in Rotterdam is wel voorbij denk ik ja. Maar misschien is dit onderwerp meer iets voor een apart topic dan voor een social chat.quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik zie PvdA niet enorm winnen. Met NIDA, DENK, die partij U-Buntu, PVV, FvD/Leefbaar en met een redelijk sterk GL en D66 is hun traditionele achterban geheel versnipperd.
Maar de mensen die je hier ziet zijn voor het regime he.quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:53 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De deskundige op CNN had het gisteren over een groep mannen die al heel lang werkloos zijn en eigenlijk geen invulling van de dag hebben. Vaak zijn het mensen die nog voor Iran hebben gevochten in de oorlog met Irak in de jaren tachtigm al lang op een zijspoor staan en daarom erg bitter zijn tegenover het regime. Dit in combinatie met studenten die meer vrijheid willen.
Ah ok. Dan is het wel typisch ja. Het viel me alleen op omdat historisch gezien ontevreden ex-soldaten een belangrijke rol kunnen spelen in sociale omwentelingen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar de mensen die je hier ziet zijn voor het regime he.
Ik moet ook beter lezen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Waarschijnlijk mag je als vrouw ook helemaal niet meelopen in die pro regering mars van die mannen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Bij de vorige protesten (door de meer intellectuele bovenlaag) waren er wel veel vrouwen.
Ahh, ik dacht dat het protesten tégen waren. Mijn Farsi is wat stoffig.quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Geen idee of dat mag, maar dit lijken mij wel mensen die de wensen ven ideeën van vrouwen wat minder serieus nemen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Waarschijnlijk mag je als vrouw ook helemaal niet meelopen in die pro regering mars van die mannen.
Ja, eens. Rotterdam heeft interessante verkiezingen. Niet in de laatste plaats vanwege de bevolkingssamenstelling daar.quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:22 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik zat vanmorgen een beetje na te denken over de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam. Ik denk dat die vanuit politiek-perspectief erg interessant zijn als enige gemeente waar alle partijen uit de Tweede Kamer meedoen. Sinds de Fortuyn-revolutie is het natuurlijk sowieso een interessante gemeente om te volgen.
Is het een rare gedachte dat Denk daar de tweede of derde partij kan worden? Tijdens de Tweede Kamerverkiezingen kreeg de partij daar al bijna 8 procent van de stemmen en was daarmee al groter dan de PvdA. Als we dan bedenken dat Leefbaar Rotterdam/FvD mogelijk last gaat krijgen van de deelname van de PVV die zo'n 16 procent van de stemmen trok bij de Tweede Kamerverkiezingen dan is de strijd om wie de grootste partijen worden volop open. D66 en de VVD spelen daar ook een rol bij, zij deden het vorig jaar ook goed in Rotterdam (13 en 17 procent respectievelijk).
Wie gaan de grootste partijen worden in Rotterdam?
Dit is de huidige samenstelling:
Leefbaar Rotterdam 13 zetels
PvdA 8 zetels
D66 5 zetels
SP 5 zetels
VVD 3 zetels
CDA 3 zetels
Nida Rotterdam 3 zetels
GroenLinks 2 zetels
ChristenUnie-SGP 1 zetel
Partij voor de Dieren 1 zetel
Fractie Verveen 1 zetel
Mogge, knapperig broodje.quote:
Lekker dronken zijn en hulp krijgen van vrouwen hoeren.quote:Op woensdag 3 januari 2018 11:17 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Wat doet hij zelf dan buiten ‘s ochtends. Met zijn kech-hoofd.
De alliantie met FvD is op dat vlak denk ik een gouden greep geweest. Wat men ook vindt van die partij. Ze lijken de wind in de rug te hebben.quote:Op woensdag 3 januari 2018 11:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, eens. Rotterdam heeft interessante verkiezingen. Niet in de laatste plaats vanwege de bevolkingssamenstelling daar.
Of DENK de achterban kan gaan mobiliseren blijft de grote vraag. Interessanter wordt het of - eindelijk - de zeggenschap van LR doorbroken kan worden. Op dit moment begint het steeds onwaarschijnlijker te worden dat de PVV dat kan.
Eerdmans heeft daarmee inderdaad een gouden greep gedaan.quote:Op woensdag 3 januari 2018 11:29 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De alliantie met FvD is op dat vlak denk ik een gouden greep geweest. Wat men ook vindt van die partij. Ze lijken de wind in de rug te hebben.
Gelukkig. Ik begon al bijna te denken dat we die keringen voor niets gebouwd hadden. Had een boel geld gescheeld.quote:Op woensdag 3 januari 2018 11:36 schreef skysherrif het volgende:
Geinig, de Oosterscheldekering (waar ik ongeveer naast woon) is zojuist dichtgegaan.
twitter:thierrybaudet twitterde op woensdag 03-01-2018 om 09:49:22Gore is een godsdienst waanzinnige. Een hogepriester van de nieuwe zondvloed-religie. reageer retweet
Wel jammer dat deze grootse intellectueel zo slecht is in samengestelde woorden.quote:Op woensdag 3 januari 2018 11:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ah onze eigen politieke gekkie is ook weer bezig.twitter:thierrybaudet twitterde op woensdag 03-01-2018 om 09:49:22Gore is een godsdienst waanzinnige. Een hogepriester van de nieuwe zondvloed-religie. reageer retweet
Je moeder.quote:
Leugens. Taalfouten van Baudet zijn geen fouten maar juist verbeteringen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 11:44 schreef Perrin het volgende:
Ontwaar ik daar een spatie_fout bij de grootste intellectueel?
Goh, de ene mafklapper noemt de andere mafklapper gekquote:Op woensdag 3 januari 2018 11:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ah onze eigen politieke gekkie is ook weer bezig.twitter:thierrybaudet twitterde op woensdag 03-01-2018 om 09:49:22Gore is een godsdienst waanzinnige. Een hogepriester van de nieuwe zondvloed-religie. reageer retweet
twitter:ChielVersteeg twitterde op woensdag 03-01-2018 om 09:57:59@thierrybaudet Gore mag dan wel een hysterische uitwas zijn. Maar er is allang wetenschappelijke consensus over de gevolgen van co2 uitstoot. U bent wetenschapper en wil een kabinet van experts. Top, luister dan ook hierin eens naar de mensen die ervoor hebben doorgeleer https://t.co/AvWBirnJOX reageer retweet
Het afschaffen van cfk's is echt een enorme boost geweest voor de ozonlaag. En het bewijs dat verandering mogelijk is, als de hele wereld er aan meewerkt.quote:Op woensdag 3 januari 2018 11:50 schreef skysherrif het volgende:
https://nos.nl/artikel/21(...)klimaatprobleem.html
Gaat allang weer priem.
Er is een hele topicreeks over in NWS.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:16 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zal wel achterlijk zijn, maar wat is een kech?
Oh, het is al beantwoord.
Dat zal best. Over alle onbeduidende dingen waar normale mensen zich niet druk over maken is een topicreeks in NWS.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:18 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Er is een hele topicreeks over in NWS.
Op zich vind ik het debat over de positie van vrouwen in bepaalde groepen in onze samenleving niet onbeduidend.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zal best. Over alle onbeduidende dingen waar normale mensen zich niet druk over maken is een topicreeks in NWS.
Op zich niet, maar het gaat om rapper Boef en zijn adepten. Die discussie is dan als parels voor de zwijnen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Op zich vind ik het debat over de positie van vrouwen in bepaalde groepen in onze samenleving niet onbeduidend.
"En zijn adepten"quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Op zich niet, maar het gaat om rapper Boef en zijn adepten. Die discussie is dan als parels voor de zwijnen.
Maar het klopt, zeker bij de jeugd merk je een soort hernieuwde preutsheid en een overwaardering van ouderwetse normen en waarden aangaande hoe een vrouw zich moet gedragen. Eigenlijk is de conclusie dat een vrouw altijd een hoer is en de man altijd een held. De influx van preutse culturen en een vocale rechts-conservatieve onderstroom maken dit mogelijk.
Nog niet, ik heb wel Alias Grace gezien (die staat wel op Netflix). Een andere goede verfilming van een boek van Atwood. Ook zeker het kijken waard.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:26 schreef skysherrif het volgende:
Heeft iemand de serie, handmaids tale gekeken?
Zal er eens later naar kijken, begin nu aan die andere serie. Die Atwood boeken uberhaupt nooit gelezen, aanrader?quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:31 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Nog niet, ik heb wel Alias Grace gezien (die staat wel op Netflix). Een andere goede verfilming van een boek van Atwood. Ook zeker het kijken waard.
Ja, fantastische serie. Ingrijpend verslag van het leven in een christelijk kalifaat.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:26 schreef skysherrif het volgende:
Heeft iemand de serie, handmaids tale gekeken?
Thanks riazopquote:Op woensdag 3 januari 2018 12:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
"En zijn adepten"
Hij is denk ik de meest populaire artiest in Nederland atm
Het past wel in de discussie over die Telegram-groepen en vloggers waar vooral Turkse en Marokkaanse meiden last hebben van iets dat nog wel venijniger is dan slut shaming.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Op zich niet, maar het gaat om rapper Boef en zijn adepten. Die discussie is dan als parels voor de zwijnen.
Maar het klopt, zeker bij de jeugd merk je een soort hernieuwde preutsheid en een overwaardering van ouderwetse normen en waarden aangaande hoe een vrouw zich moet gedragen. Eigenlijk is de conclusie dat een vrouw altijd een hoer is en de man altijd een held. De influx van preutse culturen en een vocale rechts-conservatieve onderstroom maken dit mogelijk.
Je bent 25?quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:33 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben inmiddels te oud geworden voor de muziek waar de jeugd naar luistert
Die expose-groepen? Daar zakte mijn broek écht van af. Hoe ziek ben je in je hoofd dat je het leuk vindt om meisjes zo kapot te maken? En dan altijd weer de verdediging "had je die foto's niet moeten maken!". Om ziedend van te worden.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het past wel in de discussie over die Telegram-groepen en vloggers waar vooral Turkse en Marokkaanse meiden last hebben van iets dat nog wel venijniger is dan slut shaming.
Op mijn 25e was ik nog wel redelijk bij met de hitlijsten. Maar toen bestond die pure bagger van Boef en Broederliefde nog niet.quote:
Yep die, en het werkt blijkbaar ook nog eens statusverhogend wanneer je meedoet aan dat soort praktijken. Het is vrij walgelijk.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die expose-groepen? Daar zakte mijn broek écht van af. Hoe ziek ben je in je hoofd dat je het leuk vindt om meisjes zo kapot te maken? En dan altijd weer de verdediging "had je die foto's niet moeten maken!". Om ziedend van te worden.
Acht hij vindt ook dat zijn vrouw huisvrouw moet zijn. Zo progressief is die sukkel niet.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:35 schreef skysherrif het volgende:
Overigens niet echt van Boef verwacht.
Hij was juist als moslim best progressief over homoseksualiteit, zo nam hij het voor ze op bij RTL late night.
Een gast die in MUZ jarenlang viewcounts van Nederlandse artiesten op YT ging posten en daar uit af wilde leiden wie de beste artiest was. Terwijl niemand ene fuck gaf kwam hij overal zijn onbeduidende nederhopartiestjes pluggen.quote:
Zo blijktquote:Op woensdag 3 januari 2018 12:36 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Acht hij vindt ook dat zijn vrouw huisvrouw moet zijn. Zo progressief is die sukkel niet.
Ik ben heel pacifistisch maar dat is de eerste keer dat ik de neiging had iemand op zijn bek te willen stompen om zijn gedrag. Je bent echt een laagbijdegronds stuk stront als je dat doet. Hopelijk valt het tij nog te keren en gaan we aan shaming van die gasten doen. Wat mij betreft doe je nergens meer aan mee als je dat ooit hebt gedaan.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:35 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Yep die, en het werkt blijkbaar ook nog eens statusverhogend wanneer je meedoet aan dat soort praktijken. Het is vrij walgelijk.
Hoi.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:33 schreef Mystikvm het volgende:
Hij snapt ook wel dat je af en toe wat progressief moet zijn naar de buitenwereld vanwege het commerciële belang in de media. Ik las elders op Fok! dat Boef, Lil Kleine en Ronnie Flex gezamenlijk al een miljard keer zijn afgespeeld op YouTube. Dat vond ik wel een bizar cijfer moet ik zeggen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:36 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Acht hij vindt ook dat zijn vrouw huisvrouw moet zijn. Zo progressief is die sukkel niet.
Die was inderdaad de bron van dat getal geloof ik.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Een gast die in MUZ jarenlang viewcounts van Nederlandse artiesten op YT ging posten en daar uit af wilde leiden wie de beste artiest was. Terwijl niemand ene fuck gaf kwam hij overal zijn onbeduidende nederhopartiestjes pluggen.
quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:44 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Die was inderdaad de bron van dat getal geloof ik.
Ik vond The Opposites nog erg plezierig om naar te luisteren. Daarna ben ik ook een beetje afgehaakt.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:33 schreef Mystikvm het volgende:
Ons KNMI zwicht niet voor de klimaathoaxers.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:46 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Grappig, code rood en oranje in Belgisch Limburg en Nordrhein-Westfalen, maar slechts code geel in Nederlands Limburg.
Oei oei....twitter:WiIIemAlexander twitterde op zaterdag 30-12-2017 om 19:47:39Oh Danen, wist u het al? Uw Koningin en Wij bevinden zich in een huwelijkscrisis. Volgens hetzelfde blad heeft Mama… https://t.co/pH5Lld5igJ reageer retweet
De winden in het binnenland vallen ook reuze mee vergeleken met aan de kust, bij ons. Die Duitsers zijn niets gewend denk ik.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:46 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Grappig, code rood en oranje in Belgisch Limburg en Nordrhein-Westfalen, maar slechts code geel in Nederlands Limburg.
Topic of the day ook in Nederland.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Oei oei....twitter:WiIIemAlexander twitterde op zaterdag 30-12-2017 om 19:47:39Oh Danen, wist u het al? Uw Koningin en Wij bevinden zich in een huwelijkscrisis. Volgens hetzelfde blad heeft Mama… https://t.co/pH5Lld5igJ reageer retweet
Topic of the day in the netherlandsquote:Op woensdag 3 januari 2018 12:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Het hebben van vier minnaars is dan ook niet niks.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Topic of the day ook in Nederland.
"There were already some signs of trouble in the marriage of the Dutch king and queen"quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Die KNMI codes hebben natuurlijk andere uitgangspunten dan die van de Duitse wederdienst.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:46 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Dat lukt me in Crusader Kings II niet eens. Daar moet je al een minnaar opgeven als je de drie naders vanwege de stress.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:50 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het hebben van vier minnaars is dan ook niet niks.
Onze fakenewsmedia negeren dit weer eens !quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat lukt me in Crusader Kings II niet eens. Daar moet je al een minnaar opgeven als je de drie naders vanwege de stress.
Neejoh.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:52 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Onze fakenewsmedia negeren dit weer eens !
Hopelijk zal Trump hier snel over tweeten zodat het wakker deel van de wereld hiervan op de hoogte is.
Met een sneer naar Willie dat ie een groter iets heeft dan hij.
Ik denk inderdaad dat er in Nederland veel hardere windstoten kunnen voorkomen aan de kust dan in Duitsland en als je hoogste niveau rood is kan je die code natuurlijk niet meer afgeven voor het binnenland.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:50 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Die KNMI codes hebben natuurlijk andere uitgangspunten dan die van de Duitse wederdienst.
Die codekleur is niet een absoluut een wereldwijd gegeven. Misschien hebben zij nog een code paars.
Heeft natuurlijk ook te maken met de disruptie die wordt verwacht. Denk dat het hier wel vaker stormt dan in DLD.
Daarbij is het KNMI sowieso wat voorzichtiger geloof ik met te snel aan de bel trekken.
Zwak, dat deed die voormalige koning van Spanje beter.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat lukt me in Crusader Kings II niet eens. Daar moet je al een minnaar opgeven als je de drie naders vanwege de stress.
Denk dat dat niet veel toevoegt in deze.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat er in Nederland veel hardere windstoten kunnen voorkomen aan de kust dan in Duitsland en als je hoogste niveau rood is kan je die code natuurlijk niet meer afgeven voor het binnenland.
Maar ik denk wel dat we naar een Europees systeem zouden moeten om dergelijke verwarring te voorkomen.
CK ll.quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarom gebruikt men die schaal dan niet?quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:54 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Denk dat dat niet veel toevoegt in deze.
Maar je hebt Estofex al. Dat neemt alle verwarring wel weg.
Als ik die kaart van Estofex goed begrijp is er aan de kust juist minder kans op storm?quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:54 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Denk dat dat niet veel toevoegt in deze.
Maar je hebt Estofex al. Dat neemt alle verwarring wel weg.
Dat is de volgende kaart. Als het lagedrukgebied al in Duitsland is. Niet voor vandaag.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik die kaart van Estofex goed begrijp is er aan de kust juist minder kans op storm?
[ afbeelding ]
Precies, maar dat is nu (vanaf 06:00 vandaag) al. Dus dan is de kaart van Remlof logisch, het zwaartepunt ligt gewoon niet meer in Nederland.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:02 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Dat is de volgende kaart. Als het lagedrukgebied al in Duitsland is. Niet voor vandaag.
Niet helemaal.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies, maar dat is nu (vanaf 06:00 vandaag) al. Dus dan is de kaart van Remlof logisch, het zwaartepunt ligt gewoon niet meer in Nederland.
Ik voorspel een stormloop topic op deze omdat het een migrant betreft:quote:Op woensdag 3 januari 2018 12:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zal best. Over alle onbeduidende dingen waar normale mensen zich niet druk over maken is een topicreeks in NWS.
Dat is dan ook wel een heel gestoord iets, als dat echt is gebeurd.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:04 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Ik voorspel een stormloop topic op deze omdat het een migrant betreft:
NWS / Zieke 'broeder' randt barende vrouw aan
Klopt.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:04 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Mooi werk weer. Tijd dat ze die man een huis en een verblijfsvergunning geven.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:04 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Maar die X in Estofex doet vermoeden dat het nog in de experimentele fase zit, vandaar waarschijnlijk dat het nog niet algemeen gebruikt wordt?quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:04 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Niet helemaal.
De voorspelling is van vanochtend, maar voormorgen.
Op dit moment is het zwaartepunt van de wind echt aan de NL-kust hoor. Kijk het actuele windkaartje maar van het KNMI.
Ja.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar die X in Estofex doet vermoeden dat het nog in de experimentele fase zit, vandaar waarschijnlijk dat het nog niet algemeen gebruikt wordt?
Waarschijnlijk zal die man psychische problemen hebben gehad. Geen enkel normaal mens die zoiets zou doen mag ik hopen. Ik verbaas me er trouwens over dat hij zich zo makkelijk kon voordoen als verpleger.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:06 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel een heel gestoord iets, als dat echt is gebeurd.
Uiteraard, nu is het den duivelse buitenlander.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Klopt.
Als het een blanke man was geweest was het natuurlijk haar eigen schuld geweest. Had ze maar voor een keizersnede moeten kiezen!
Oké Sid.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:14 schreef Ryon het volgende:
https://joop.bnnvara.nl/n(...)-uitkleden-op-straat
Haha, politie pakt straatboefjes aan. SJW Nederland woedend. Pannenkoeken.
Ik denk ook wel dat het inderdaad een 'verwarde meneer' is.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:18 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal die man psychische problemen hebben gehad. Geen enkel normaal mens die zoiets zou doen mag ik hopen. Ik vind het dan wel weer verbazingwekkend dat hij zich zo makkelijk kon voordoen als verpleger.
[..]
Uiteraard, nu is het den duivelse buitenlander.
Als de desbetreffende jongeren gewoon altijd de aankoopbewijzen van hun kleding bij zich dragen hebben zij niets te vrezen. Zo niet, dan moet je ook niet klagen als je op straat vernederd wordt door een rechtgeaarde politieman.quote:
Het zou wel mooi zijn als alle Florissen en Jan-Pieters van deze wereld ook staande gehouden gaan worden om te verklaren waar die dure kleding vandaan komt.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als de desbetreffende jongeren gewoon altijd de aankoopbewijzen van hun kleding bij zich dragen hebben zij niets te vrezen. Zo niet, dan moet je ook niet klagen als je op straat vernederd wordt door een rechtgeaarde politieman.
Het bonnetje zullen ze wel verloren zijn toen ze met drie jassen over elkaar heengetrokken aan hard uit de lokale Bijenkorf renden.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als de desbetreffende jongeren gewoon altijd de aankoopbewijzen van hun kleding bij zich dragen hebben zij niets te vrezen. Zo niet, dan moet je ook niet klagen als je op straat vernederd wordt door een rechtgeaarde politieman.
Wat is dit nou weer voor vooroordeel? Alsof alle nette rijke burgers Floris heten. Racist.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het zou wel mooi zijn als alle Florissen en Jan-Pieters van deze wereld ook staande gehouden gaan worden om te verklaren waar die dure kleding vandaan komt.
Jaquote:Op woensdag 3 januari 2018 13:26 schreef Volkorenbrood het volgende:
Dragen jullie ook altijd je bonnen bij je?
Ik ben blank. Dus nee.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:26 schreef Volkorenbrood het volgende:
Nee, maar ik ben dan ook een wit meisje van het platteland.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:26 schreef Volkorenbrood het volgende:
quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:27 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Je kwam dus een bullshit-verhaal over SJW’s. Mooi.
twitter:Lauriehier twitterde op woensdag 03-01-2018 om 09:57:52Rutger die het betaalt van zijn studentencokedealtjes wordt er vast niet uitgepikt, Rachids verhaal is hoe dan ook… https://t.co/H4YqglIgs2 reageer retweet
Het is ook een argument dat werkelijk het bloed onder je nagels vandaan kan halen. Net als bij Henk en Ingrid zijn er ook onder niet-Nederlanders of mensen met niet-Nederlandse ouders figuren die niet vooraan hebben gestaan bij het uitdelen van IQ-punten die door heel vaak heel hard "RACISME" te roepen alle schuld lekker buiten zichzelf kunnen leggen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:27 schreef Tchock het volgende:
Toen ik laatst in het CBR zat kreeg aan het tafeltje naast mij een jongeman van ogenschijnlijk Marokkaanse afkomst, ik noem hem Sjaak, te horen dat hij gezakt was voor zijn praktijkexamen.
De examinator vertelde Sjaak rustig en gedetailleerd over de vele situaties die hij verkeerd had beoordeeld en hoe zijn controle over de automobiel dramatisch was. Waarop Sjaak door de hele zaal schalt: "Jij bent gewoon raciest!"
Examinator ontplofte zowat en stuurde hem weg als een klein kind om op de gang te gaan staan. Toen hij wegbeende begon zijn rij-instructeur excuses aan te bieden, want Sjaak was toch wel terecht gezakt.
Ik kan met de ING-app aantonen wanneer ik ervoor heb gepind en waar.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:26 schreef Volkorenbrood het volgende:
Een Marokkaan klaagt onterecht over racisme.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:27 schreef Tchock het volgende:
Toen ik laatst in het CBR zat kreeg aan het tafeltje naast mij een jongeman van ogenschijnlijk Marokkaanse afkomst, ik noem hem Sjaak, te horen dat hij gezakt was voor zijn praktijkexamen.
De examinator vertelde Sjaak rustig en gedetailleerd over de vele situaties die hij verkeerd had beoordeeld en hoe zijn controle over de automobiel dramatisch was. Waarop Sjaak door de hele zaal schalt: "Jij bent gewoon raciest!"
Examinator ontplofte zowat en stuurde hem weg als een klein kind om op de gang te gaan staan. Toen hij wegbeende begon zijn rij-instructeur excuses aan te bieden, want Sjaak was toch wel terecht gezakt.
Sjaak heeft er toch schijt aan:quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:27 schreef Tchock het volgende:
Natuurlijk niet. Ook onder Marokkanen zijn er volkomen kansloze kutkneuzen die vooral zelf geen verantwoordelijkheid willen nemen. Alleen in plaats van aan de instanties of de Rabobank geven ze de schuld aan racisme.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:29 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Een Marokkaan klaagt onterecht over racisme.
Een racisme klacht is dus altijd ongegrond. Of in ieder geval, racisme klachten zijn toch vaak een beetje dubieus en overdreven. Dat is natuurlijk de boodschap.
Ik heb zo vaak van dit soort verhalen gehoord. Altijd triomfantelijk verteld door iemand die tot de meerderheid hoort verteld.
Ach, houd toch je klep man.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:29 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Een Marokkaan klaagt onterecht over racisme.
Een racisme klacht is dus altijd ongegrond. Of in ieder geval, racisme klachten zijn toch vaak een beetje dubieus en overdreven. Dat is natuurlijk de boodschap.
Ik heb in het verleden weleens een projectje gedaan met veroordeelde minderjarige overvallertjes. Kleding en schoenen zijn wel belangrijke motivaties. Niet 'eten' of 'huur'. Alleen was dat spul allemaal wel gewoon legaal gekocht en zeker niet nep.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:14 schreef Ryon het volgende:
https://joop.bnnvara.nl/n(...)-uitkleden-op-straat
Haha, politie pakt straatboefjes aan. SJW Nederland woedend. Pannenkoeken.
Nope. De basis zijn de landelijke Plukze bepalingen in WvSr.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:28 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ja ik heb het vermoeden dat een bepaald type toch zal worden uitgekleed.
Benieuwd of dit soort verordeningen stand houden overigens. Althans, ik neem aan dat het over een APV gaat?
Ik zie hier wel enkele strepen doorheengaan namelijk.
quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ook onder Marokkanen zijn er volkomen kansloze kutkneuzen die vooral zelf geen verantwoordelijkheid willen nemen. Alleen in plaats van aan de instanties of de Rabobank geven ze de schuld aan racisme.
Typisch weer, deze racistisch bedoelde reacties jegens Guido.quote:
Ja, dat vermoedde ik ook al. Dat ze ook je jas en schoenen afpakken is slechts een beleidswijziging lijkt me.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nope. De basis zijn de landelijke Plukze bepalingen in WvSr.
Ja, ik heb tien jaar geleden meegelopen met verschillende jeugdbendes in Amsterdam. De duurbetaalde PvdA sociale werkers worden uitgelachen. Hun schoentjes en hun jasje afnemen werkt wel. Lullig, maar zo gaan die dingen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:32 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden weleens een projectje gedaan met veroordeelde minderjarige overvallertjes. Kleding en schoenen zijn wel belangrijke motivaties. Niet 'eten' of 'huur'. Alleen was dat spul allemaal wel gewoon legaal gekocht en zeker niet nep.
"Meegelopen". Jaja.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, ik heb tien jaar geleden meegelopen met verschillende jeugdbendes in Amsterdam. De duurbetaalde PvdA sociale werkers worden uitgelachen. Hun schoentjes en hun jasje afnemen werkt wel. Lullig, maar zo gaan die dingen.
Klopt. De waarde van een jas staat in geen verhouding tot die van een auto of een Rolex die nu in beslag genomen worden, maar het effect kan gezien de doelgroep vele malen groter zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat vermoedde ik ook al. Dat ze ook je jas en schoenen afpakken is slechts een beleidswijziging lijkt me.
Ik wilde ook gewoon makkelijk aan drugs komen. Maar goed, het resultaat is hetzelfde.quote:
Hihihiquote:Op woensdag 3 januari 2018 13:28 schreef Ryon het volgende:
[..]twitter:Lauriehier twitterde op woensdag 03-01-2018 om 09:57:52Rutger die het betaalt van zijn studentencokedealtjes wordt er vast niet uitgepikt, Rachids verhaal is hoe dan ook… https://t.co/H4YqglIgs2 reageer retweet
![]()
Dit slaat wel weer een beetje terug op de eerdere discussie rondom verschillende rappers. Het patsen met materiële zaken is een belangrijk deel van hun imago en een voorbeeld voor veel andere jongeren.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, ik heb tien jaar geleden meegelopen met verschillende jeugdbendes in Amsterdam. De duurbetaalde PvdA sociale werkers worden uitgelachen. Hun schoentjes en hun jasje afnemen werkt wel. Lullig, maar zo gaan die dingen.
Eens. Maar juist daarom ook ligt racisme en etnisch profileren wel op de loer. Dat die discussie oplaaide vorig jaar kwam mede dankzij de patseraanpak, waar ze dure auto's extra controleren. Dat de politie zich hierbij wel objectief zal opstellen kun je betwijfelen, dat is waar de SJW's ook op aanslaan.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Klopt. De waarde van een jas staat in geen verhouding tot die van een auto of een Rolex die nu in beslag genomen worden, maar het effect kan gezien de doelgroep vele malen groter zijn.
Ik stond zaterdagnacht in de rij bij de kassa van een tankstation in de Randstad. En van de vier mensen voor mij betaalden er drie met een biljet van 200 euro.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Klopt. De waarde van een jas staat in geen verhouding tot die van een auto of een Rolex die nu in beslag genomen worden, maar het effect kan gezien de doelgroep vele malen groter zijn.
Dat is ook een écht risico. Het is bekend van Amerikaanse basketballers en American Footballers zijn bijvoorbeeld. Die worden best vaak gecontroleerd omdat de politie denkt dat het drugsdealers zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eens. Maar juist daarom ook ligt racisme en etnisch profileren wel op de loer. Dat die discussie oplaaide vorig jaar kwam mede dankzij de patseraanpak, waar ze dure auto's extra controleren. Dat de politie zich hierbij wel objectief zal opstellen kun je betwijfelen, dat is waar de SJW's ook op aanslaan.
Ja natuurlijk gebeurt dat.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ook onder Marokkanen zijn er volkomen kansloze kutkneuzen die vooral zelf geen verantwoordelijkheid willen nemen. Alleen in plaats van aan de instanties of de Rabobank geven ze de schuld aan racisme.
Eens. Maar we zijn het er toch ook wel over eens dat het onwenselijk is dat Typhoon om de week staande wordt gehouden omdat hij een dure auto heeft en een kleurtje.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:38 schreef skysherrif het volgende:
Politieaanpak moet efficient zijn, maar niet altijd objectief. Toch?
Totdat je zelf bij de groep hoort die voortdurend gecontroleerd wordt en iedere keer moet uitleggen waarom jij een Lexus kunt rijden.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:38 schreef skysherrif het volgende:
Het lijkt mij contraproductief als je hele groepen tegen je in het harnas jaagt omdat je 'altijd' hen pakt.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:38 schreef skysherrif het volgende:
Ja jij hebt ongetwijfeld weer alle kennis in huis en kent de juiste mensen en weet alles het beste.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Niet mee eens. Het doet natuurlijk per saldo helemaal niets aan het verkleinen van criminaliteit als de focus komt te liggen op één subgroep. Dat is makkelijk scoren, maar net als met hardrijden doen de vele controles niets aan het voorkomen van hardrijden.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:38 schreef skysherrif het volgende:
Ja en het zal je nog verbazen dat in de meeste gevallen de aanpak gericht op terugkeren op de samenleving het beste werkt qua kans op recidive en terugkeer in de samenleving.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:38 schreef skysherrif het volgende:
Krijg ik ook wel eens te horen. Dat is in dat geval dan ook daadwerkelijk een compliment voor mijn west-Europese origine.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:39 schreef Volkorenbrood het volgende:
Zegt die begeleider opeens “Ik wist het eerst niet zeker, maar jij bent wel een van de goeie buitenlanders”.
Dat moest dan een compliment voorstellen.
De politie houdt in de grote steden vrij nauwgezet bij wie tot welke jeugdbende behoort. Als Ahmed met zijn Armani jas loopt te pronken hoeft men niet "willekeurig" te bepalen of er een controle uitgeoefend moet worden. De politie weet dat Ahmed en zijn bijstandsmoedertje daar de doekoe niet voor hebben.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eens. Maar juist daarom ook ligt racisme en etnisch profileren wel op de loer. Dat die discussie oplaaide vorig jaar kwam mede dankzij de patseraanpak, waar ze dure auto's extra controleren. Dat de politie zich hierbij wel objectief zal opstellen kun je betwijfelen, dat is waar de SJW's ook op aanslaan.
quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eens. Maar we zijn het er toch ook wel over eens dat het onwenselijk is dat Typhoon om de week staande wordt gehouden omdat hij een dure auto heeft en een kleurtje.
quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:39 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Totdat je zelf bij de groep hoort die voortdurend gecontroleerd wordt en iedere keer moet uitleggen waarom jij een Lexus kunt rijden.
Ja, ik snap dat het lastige ethische problemen met zich meebrengt en je moet er zoveel mogelijk aan doen die te verminderen, maar ik vind niet dat het een rede moet zijn om een mogelijk effectieve manier om diefstal/criminaliteit tegen te gaan, te stoppen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:39 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het lijkt mij contraproductief als je hele groepen tegen je in het harnas jaagt omdat je 'altijd' hen pakt.
Dat is de lange termijn. Op korte termijn krijgt iedereen in ieder geval even een goed gevoel omdat een paar sukkeltjes openbaar vernederd gaan worden.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:39 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het lijkt mij contraproductief als je hele groepen tegen je in het harnas jaagt omdat je 'altijd' hen pakt.
Ik verklaar mij irritatie. Dank voor je begripvolle reactie overigens.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goed verhaal, Quinsy. Totaal niet anekdotisch ook.
Dit is natuurlijk ook zuiver anekdotisch, maar in de groep waar ik mee werkte was de terugval helaas erg groot. De lokroep van een volle portemonnee en spullen waarmee indruk kon worden gemaakt was erg groot.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:42 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Ja en het zal je nog verbazen dat in de meeste gevallen de aanpak gericht op terugkeren op de samenleving het beste werkt qua kans op recidive en terugkeer in de samenleving.
De echt “verloren zaken” daargelaten, zoals dat lijstje van 1000 van Eberhard.
Als het echt zo is dat er alleen mensen in jeugdbendes aan dit beleid onderworpen worden zou je gelijk hebben. Dat betwijfel ik echter. De politie kent niet alle mensen - getint of niet - van gezicht.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
De politie houdt in de grote steden vrij nauwgezet bij wie tot welke jeugdbende behoort. Als Ahmed met zijn Armani jas loopt te pronken hoeft men niet "willekeurig" te bepalen of er een controle uitgeoefend moet worden. De politie weet dat Ahmed en zijn bijstandsmoedertje daar de doekoe niet voor hebben.
Bij de auto's was dat anders. Je kon door het raampje alleen zien dat er een donkere meneer achter het stuur zat, niet wie die donkere meneer precies was. Dat werkt racisme wel in de hand.
quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Krijg ik ook wel eens te horen. Dat is in dat geval dan ook daadwerkelijk een compliment voor mijn west-Europese origine.
Het enige dat ik weet is als onze lichtgetinte medelanders uit de achterbuurten gewoon netjes een krantenwijkje nemen en net als de rest van het land hun jasjes en schoentjes bij de H&M halen ze vrij weinig te vrezen hebben.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:40 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Ja jij hebt ongetwijfeld weer alle kennis in huis en kent de juiste mensen en weet alles het beste.
Laten we de rechtsstaat opzij zetten en kleding afpakken van mensen met een lichtgetinte huidskleur.
Goed verhaal, Sid. Totaal niet anekdotisch ook.
In het algemeen blijkt uit onderzoek dat richten op terugkeer in de samenleving voor mensen in de kleine criminaliteit de kans op recidive verkleint, terwijl vernederen en alleen maar focussen op vergelding ze juist verder omlaag duwt.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:44 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook zuiver anekdotisch, maar in de groep waar ik mee werkte was de terugval helaas erg groot. De lokroep van een volle portemonnee en spullen waarmee indruk kon worden gemaakt was erg groot.
Ik snap je allergie hoor. Ik denk ook dat racisme of xenofobie vaak op gaat. Maar er zijn er ook die heerlijk profiteren van het roepen van racisme. Dat heeft echter niets met hun huidskleur te maken, maar meer met hun intelligentie. Domme blanke mensen zouden namelijk precies hetzelfde doen als het hun vervolgens ontslaat van het nemen van verantwoordelijkheid. Dat is hoe domme mensen rollen. Of ze nu gekleurd zijn of niet.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:39 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Ja natuurlijk gebeurt dat.
Aan de andere kant, voelen sommige mensen toch de behoefte met dit soort verhalen te komen aan te zetten bij als iemand ergens racisme vermoedt.
Zo weet ik nog heel goed dat ik tijdens mijn studie, steeds een onvoldoende kreeg van een student-assistent voor een deel van het vak waar iedereen eigenlijk standaard een voldoende voor kreeg.
De kwaliteit van de tekeningen. Dus of je goed cellen goed kan natekenen. Gaat niet over de inhoud , maar echt over de tekening. Dus als je echt verschrikkelijk lelijk tekent krijg je toch nog een 6.5, als je alle onderdelen maar goed benoemd.
Ik kreeg steevast een 5. Maar als ik s avonds bleef om de tekeningen te verbeteren zou het wellicht een zes kunnen worden.
Drie avonden blijven tekenen. Het is al een 9-5 studie dus kwam steeds rond 22:00 thuis.
Uiteindelijk, nadat ik ze heb moeten wijzen op andere afzichtelijke tekeningen waar ook onderdelen niet benoemd waren een 6 gekregen.
Ik ben zelf niet over racisme begonnen. Omdat het voor jezelf ook veel fijner is om daar niet aan te denken. Het is immers geen fijne gedachte dat je kansen minder zijn vanwege je uiterlijk. Erg demotiverend als je juist wél wil studeren.
Goed ik zei dus niks.
Komt een studiegenoot naar me toe. Ja ze zijn racistisch he? Je vindt het racistisch he? Echt raziesst he?
Ik zo. Nee. Hoezo dan?
Hij was duidelijk teleurgesteld.
Kwam hij weer met dat lulverrhaal aanzetten dat hij vroeger met Marokkaanse meisjes in de klas zat die bij alles meteen racisme riepen. Triomfantelijk blik op zijn gezicht.
Sindsdien ben ik een beetje allergisch voor dat verhaal.
Niet op ingegaan.
Anyway, waardoor ik later toch tot de conclusie ben gekomen dat een zekere mate van xenofobie toch heeft meegespeeld.
We waren enkele maanden later op studiereis en ik was op een gegeven moment uit mijzelf begonnen te helpen met schoonmaken.
Zegt die begeleider opeens “Ik wist het eerst niet zeker, maar jij bent wel een van de goeie buitenlanders”.
Dat moest dan een compliment voorstellen.
Maar goed, wellicht wat overdreven reactie op Tchock, maar mijn allergie voor die verhalen is verklaard.
We hebben het hier niet over jongens die jarenlang de gevangenis gaan, maar op jonge boefjes die normaal gezien geen kleding van 1500 euro kunnen betalen en dat of hebben gestolen, of ergens zwart gekocht hebben.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:42 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Ja en het zal je nog verbazen dat in de meeste gevallen de aanpak gericht op terugkeren op de samenleving het beste werkt qua kans op recidive en terugkeer in de samenleving.
De echt “verloren zaken” daargelaten, zoals dat lijstje van 1000 van Eberhard.
Wat is er netjes aan je kleren halen bij de slavenhandelaar H&M overigens?quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het enige dat ik weet is als onze lichtgetinte medelanders uit de achterbuurten gewoon netjes een krantenwijkje nemen en net als de rest van het land hun jasjes en schoentjes bij de H&M halen ze vrij weinig te vrezen hebben.
Maar goed, de doelgroep van "succesvolle jonge ondernemers" die het grootste deel van de dag op straat doorbrengt zal inderdaad even het bonnetje van hun jasje moeten gaan bewaren. Balen. Groot onrecht ook.
Theoretisch kan het zijn dat onze trouwe dienders ook rondes gaan doen in de P.C Hooftstraat van Rotterdam en daar iedereen gaan ondervragen, maar waarschijnlijker koppelen ze dit al aan hun bestaande programma's om criminaliteit onder jongeren tegen te gaan.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als het echt zo is dat er alleen mensen in jeugdbendes aan dit beleid onderworpen worden zou je gelijk hebben. Dat betwijfel ik echter. De politie kent niet alle mensen - getint of niet - van gezicht.
Vergeleken met diefstal of zwart geld uit criminaliteit?quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:46 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Wat is er netjes aan je kleren halen bij de slavenhandelaar H&M overigens?
Denk dat je die groep die ervan profiteert overschat.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:46 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik snap je allergie hoor. Ik denk ook dat racisme of xenofobie vaak op gaat. Maar er zijn er ook die heerlijk profiteren van het roepen van racisme. Dat heeft echter niets met hun huidskleur te maken, maar meer met hun intelligentie. Domme blanke mensen zouden namelijk precies hetzelfde doen als het hun vervolgens ontslaat van het nemen van verantwoordelijkheid. Dat is hoe domme mensen rollen. Of ze nu gekleurd zijn of niet.
Ja, precies. Bij de mensen die er uitzien alsof ze die jas nooit kunnen betalen. En dat zijn doorgaans niet, zoals ze eerder genoemd werden, Floris en Jan-Pieter.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Theoretisch kan het zijn dat onze trouwe dienders ook rondes gaan doen in de P.C Hooftstraat van Rotterdam en daar iedereen gaan ondervragen, maar waarschijnlijker koppelen ze dit al aan hun bestaande programma's om criminaliteit onder jongeren tegen te gaan.
Natuurlijk kennen ze niet iedereen - die allochtonen lijken ook allemaal op elkaar hé? Zeker de Chinezen - maar ze zullen vast wel een idee hebben bij wie ze wel en niet moeten zijn.
Lekker hard aanpakken. Of het ook werkt boeit uiteraard niet.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:46 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
In het algemeen blijkt uit onderzoek dat richten op terugkeer in de samenleving voor mensen in de kleine criminaliteit de kans op recidive verkleint, terwijl vernederen en alleen maar focussen op vergelding ze juist verder omlaag duwt.
Ah, je weet inmiddels hoe sarcasme werkt.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vergeleken met diefstal of zwart geld uit criminaliteit?
Uhh. Geen idee.
Aan Mitchel welquote:Op woensdag 3 januari 2018 13:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, precies. Bij de mensen die er uitzien alsof ze die jas nooit kunnen betalen. En dat zijn doorgaans niet, zoals ze eerder genoemd werden, Floris en Jan-Pieter.
Goede diss, voor iemand die net volledig uit zijn pantoffel schiet door een anekdote.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:49 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Ah, je weet inmiddels hoe sarcasme werkt.
Leuk hoor. Vooruitgang.
Lekker vernederen en kapotmaken.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:49 schreef Reya het volgende:
[..]
Lekker hard aanpakken. Of het ook werkt boeit uiteraard niet.
Dit is geen schoolplein. Ik ben niet aan het dissen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goede diss, voor iemand die net volledig uit zijn pantoffel schiet door een anekdote.
Guido reageert eerdere negatieve ervaringen af op mijn verhaaltje. Daardoor voelt hij zich een beetje beschaamd. Ik ben ondertussen licht beledigd. Daarom moeten we nu even een dansje doen met halfgemeende sarcastische zeikopmerkingen en dan straks is alles weer goed.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:51 schreef Reya het volgende:
Tchock en Guido lopen elkaar weer goed te triggeren, zo te zien.
*vindt. En ben je klaar?quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:52 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Dit is geen schoolplein. Ik ben niet aan het dissen.
Bovendien schiet jij aardig uit je slof nu, hoewel je jezelf vast heel beheerst vind.
Nuchter enzo. Gebaseerd op je eigen vooroordelen.
Ik geef netjes aan waar mijn ietwat overdreven reactie vandaan komt.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Guido reageert eerdere negatieve ervaringen af op mijn verhaaltje. Daardoor voelt hij zich een beetje beschaamd. Ik ben ondertussen licht beledigd. Daarom moeten we nu even een dansje doen met halfgemeende sarcastische zeikopmerkingen en dan straks is alles weer goed.
Het is niet alleen bij criminelen hoor, ook bij mensen die op een andere manier kansloos zijn geworden, mensen in reintegratie- of werkgelegenheidstrajecten. En dat overstijgt afkomst en huidskleur. Blanke mensen zijn precies zo. "Ja, ze willen me niet aannemen omdat ik een te grote bek heb". Of "Ja, ik heb zo'n last van mijn rug, hier kan ik niet werken hoor!". Of "Ik ben geen buitenlander, daarom krijg ik geen huis!". Op alle mogelijk manieren zulle domme, onrendabele mensen proberen om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen. En dat doen ze door middel van argumenten en excuses die dicht bij hunzelf liggen. Dus gekleurde onrendabele mensen zullen het wel eens op racisme gooien, zoals Sjaak die afgewezen werd op zijn rijexamen. Zodat hij zich niet de moeite hoeft te troosten de volgende keer beter zijn best te doen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:48 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Denk dat je die groep die ervan profiteert overschat.
Sowieso is je leven al mislukking als je overgaat op kleine criminaliteit en dan racisme roept om ermee weg te komen.
Denk ook dat zo’n verweer bijzonder weinig kans van slagen heeft bij de OvJ en de rechter.
En in welke andere gevallen zou je er voordeel van kunnen genieten?
Hahaha dit is zó bitchy.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:54 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Ik geef netjes aan waar mijn ietwat overdreven reactie vandaan komt.
Als we beide gewoon volwassen zijn, kunnen we het dansje inderdaad overslaan.
Kanslozen zijn kansloos en vertonen kansloos gedrag. Dat heeft inderdaad weinig met etniciteit te maken.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:54 schreef Mystikvm het volgende:
Mijn vriendin draait een groot werkgelegenheids- en reïntegratieproject. Iedereen heeft altijd smoesjes om iets niet te hoeven doen of om zelf geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen. Daar zijn blanke mensen goed in, maar de gekleurde mensen in die trajecten kunnen er ook wat van. Die zijn niet magisch immuun voor het gebruik van dergelijke redenaties.
Ja nee natuurlijk niet.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is niet alleen bij criminelen hoor, ook bij mensen die op een andere manier kansloos zijn geworden, mensen in reintegratie- of werkgelegenheidstrajecten. En dat overstijgt afkomst en huidskleur. Blanke mensen zijn precies zo. "Ja, ze willen me niet aannemen omdat ik een te grote bek heb". Of "Ja, ik heb zo'n last van mijn rug, hier kan ik niet werken hoor!". Of "Ik ben geen buitenlander, daarom krijg ik geen huis!". Op alle mogelijk manieren zulle domme, onrendabele mensen proberen om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen. En dat doen ze door middel van argumenten en excuses die dicht bij hunzelf liggen. Dus gekleurde onrendabele mensen zullen het wel eens op racisme gooien, zoals Sjaak die afgewezen werd op zijn rijexamen. Zodat hij zich niet de moeite hoeft te troosten de volgende keer beter zijn best te doen.
Mijn vriendin draait een groot werkgelegenheids- en reïntegratieproject. Iedereen heeft altijd smoesjes om iets niet te hoeven doen of om zelf geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen. Daar zijn blanke mensen goed in, maar de gekleurde mensen in die trajecten kunnen er ook wat van. Die zijn niet magisch immuun voor het gebruik van dergelijke redenaties.
Het zijn inderdaad hooguit de excuses zelf die verschillen. Wat niet wegneemt dat ze soms ook weleens een punt hebbben.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is niet alleen bij criminelen hoor, ook bij mensen die op een andere manier kansloos zijn geworden, mensen in reintegratie- of werkgelegenheidstrajecten. En dat overstijgt afkomst en huidskleur. Blanke mensen zijn precies zo. "Ja, ze willen me niet aannemen omdat ik een te grote bek heb". Of "Ja, ik heb zo'n last van mijn rug, hier kan ik niet werken hoor!". Of "Ik ben geen buitenlander, daarom krijg ik geen huis!". Op alle mogelijk manieren zulle domme, onrendabele mensen proberen om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen. En dat doen ze door middel van argumenten en excuses die dicht bij hunzelf liggen. Dus gekleurde onrendabele mensen zullen het wel eens op racisme gooien, zoals Sjaak die afgewezen werd op zijn rijexamen. Zodat hij zich niet de moeite hoeft te troosten de volgende keer beter zijn best te doen.
Goed gezien. Tijd voor een micro-revolutie om deze onderdrukking te beëindigen en awareness te creëren.quote:
True, racisme is geen jackpot die maar onbeperkt uit blijft betalen. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me ook voorstellen dat je liever niet gediscrimineerd wordt dan dat je er misschien een obscuur voordeeltje mee kunt behalen. Het is een raar en ongeïnformeerd argument wat je aan de PVV-borreltafels hoort. Vaak afkomstig van domme Nederlanders, overigens, die het weer als excuus gebruiken om zelf geen moeite te hoeven doen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:57 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Ja nee natuurlijk niet.
Denk dat we iets anders bedoelen.
Ik heb het idee dat bij sommige mensen het idee leeft dat racisme-veinzen een soort vetpot is waar je rijk mee kunt worden.
Dat je naar het gemeentehuis loopt. Racieessme, roept en dan een gratis huis, inkomen en zendtijd bij de NPO krijgt.
Maar jij hebt het inderdaad over andere soort situaties, daar zal het wel als smoes worden gebruikt. En dat blijkt ook uit je verhaal.
Maar mijn punt is meer, dat zijn sowieso mensen in de put (al dan niet zelf veroorzaakt). Het is geen situatie om jaloers op te zijn.
Er zijn gewoon mensen die racisme als excuus of argument gebruiken als dat niet van toepassing is. Dat doen overigens ook witte mensen, maar omdat tevens het beeld leeft dat racisme enkel tegen getinte mensen is dat toch minder zichtbaar. Er zijn ook Nederlanders van allochtone afkomst die het aangrijpen om hun eigen falen te rechtvaardigen of om een discussiepartner buitenspel te zetten. Natuurlijk is dat een marginale groep, er zijn zat mensen die niet constant in de slachtofferrol schieten en die wel kunnen debatteren.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:57 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Ja nee natuurlijk niet.
Denk dat we iets anders bedoelen.
Ik heb het idee dat bij sommige mensen het idee leeft dat racisme-veinzen een soort vetpot is waar je rijk mee kunt worden.
Dat je naar het gemeentehuis loopt. Racieessme, roept en dan een gratis huis, inkomen en zendtijd bij de NPO krijgt.
Maar jij hebt het inderdaad over andere soort situaties, daar zal het wel als smoes worden gebruikt. En dat blijkt ook uit je verhaal.
Maar mijn punt is meer, dat zijn sowieso mensen in de put (al dan niet zelf veroorzaakt). Het is geen situatie om jaloers op te zijn.
Helemaal waar. Domme mensen hebben ook wel eens gelijk. Zeker bij grote instellingen worden ze nogal eens met een kluitje het riet ingestuurd omdat ze toch te dom zijn om te poepen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:58 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad hooguit de excuses zelf die verschillen. Wat niet wegneemt dat ze soms ook weleens een punt hebbben.
Ja, hoewel ik het de laatste tijd helaas wat breder hoort. Die laatste zin.quote:Op woensdag 3 januari 2018 14:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
True, racisme is geen jackpot die maar onbeperkt uit blijft betalen. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me ook voorstellen dat je liever niet gediscrimineerd wordt dan dat je er misschien een obscuur voordeeltje mee kunt behalen. Het is een raar en ongeïnformeerd argument wat je aan de PVV-borreltafels hoort. Vaak afkomstig van domme Nederlanders, overigens, die het weer als excuus gebruiken om zelf geen moeite te hoeven doen.
"Ja, als je Achmed heet, krijg je alles graties!"
Beetje meelullen met de tokkies. Ik denk niet dat iemand denkt dat het echt zo werkt (wat het eigenlijk alleen maar kwalijker maakt dat zulke leugens verspreid worden).quote:Op woensdag 3 januari 2018 14:03 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Ja, hoewel ik het de laatste tijd helaas wat breder hoort. Die laatste zin.
Hoorde laatst van een hoge pief in een gemeentehuis.
“Doe een hoofddoek op en je krijgt een gratis huis tegenwoordig.”
Tegen een collega die geen huis kon vinden.
Benieuwd hoe die mensen denken dat het werkt.
Een vriend van mij, alleen in definitie een allochtoon, bleek om de één of andere manier te zijn uitgeschreven bij de burgerlijke stand hier in de stad. Terwijl hij al twintig jaar op dezelfde plek woont en al jaren geen contact had gehad met de gemeente. Hij kwam daar bij toeval achter toen hij een nieuw paspoort wilde aanvragen. Voordat de gemeente zijn verhaal accepteerde en het voor hem mogelijk maakte om een nieuw paspoort aan te vragen, was hij twee maanden verder. Hij bespeurde écht wantrouwen bij de ambtenaren.quote:Op woensdag 3 januari 2018 14:02 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Helemaal waar. Domme mensen hebben ook wel eens gelijk. Zeker bij grote instellingen worden ze nogal eens met een kluitje het riet ingestuurd omdat ze toch te dom zijn om te poepen.
Als je alleen Telegraaf-headlines leest, kan me voorstellen dat je denkt dat er een kern van waarheid in zit.quote:Op woensdag 3 januari 2018 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beetje meelullen met de tokkies. Ik denk niet dat iemand denkt dat het echt zo werkt (wat het eigenlijk alleen maar kwalijker maakt dat zulke leugens verspreid worden).
Als ik werkelijk geloofde dat ik een gratis woning kon krijgen met een hoofddoek op dan droeg ik er morgen eentje.quote:Op woensdag 3 januari 2018 14:08 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Als je alleen Telegraaf-headlines leest, kan me voorstellen dat je denkt dat er een kern van waarheid in zit.
Dit vooroordeel is voor een belangrijk deel gekoppeld aan de urgentiestatus voor statushouders en sommige verhalen uit gemeenten waar wel erg riante budgetten voor woninginrichting worden verstrekt.quote:Op woensdag 3 januari 2018 14:03 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Benieuwd hoe die mensen denken dat het werkt.
Dhimmi.quote:Op woensdag 3 januari 2018 14:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik werkelijk geloofde dat ik een gratis woning kon krijgen met een hoofddoek op dan droeg ik er morgen eentje.
Ik ook trouwens. Kut woningmarkt.quote:Op woensdag 3 januari 2018 14:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik werkelijk geloofde dat ik een gratis woning kon krijgen met een hoofddoek op dan droeg ik er morgen eentje.
Precies. Als zelfs een prutser als ik een huisje aan de grachten kan hebben, kan iedereen het.quote:
Ik werk nu in een team met een seculiere Iraniër, een Indiase Hindoe en een Marokkaanse moslim. Het is wachten op oorlog natuurlijk.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:53 schreef Reya het volgende:
Ik heb wel eens samengewerkt met een niet-westerse allochtoon, dus ik ben uiteraard het meest onbevooroordeeld.
Vertel die Indiase meneer of mevrouw eens dat Kasjmir eigenlijk natuurlijk Pakistaans is.quote:Op woensdag 3 januari 2018 14:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik werk nu in een team met een seculiere Iraniër, een Indiase Hindoe en een Marokkaanse moslim. Het is wachten op oorlog natuurlijk.
Of dat hij gewoon binnen op het toilet moet schijten in plaats van buiten op straat.quote:Op woensdag 3 januari 2018 14:24 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Vertel die Indiase meneer of mevrouw eens dat Kasjmir eigenlijk natuurlijk Pakistaans is.
De Marokkaan eens vertellen dat de inwoners van Westelijke Sahara erger onderdrukt worden dan Palestijnen en de Iraniër dat een Ayatollah zo gek nog niet is.quote:Op woensdag 3 januari 2018 14:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Of dat hij gewoon binnen op het toilet moet schijten in plaats van buiten op straat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |