Met mijn boerenverstand heb ik dat altijd een rare vergelijking gevonden. Volgens mij heb je bij ontploffingen van zwaar vuurwerk weinig kans op metaal in je bips of andere door metaaldeeltjes veroorzaakte verminkingen. Dus inderdaad..laat me niet lachenquote:Op dinsdag 24 december 2019 21:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
KRACHT VAN EEN HANDGRANAAT!!!!!!!!!!!!!
laat me niet lachen
Lol.
Dat niet alleen, maar de explosieve kracht is totaal niet met elkaar te vergelijken.quote:Op dinsdag 24 december 2019 21:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Met mijn boerenverstand heb ik dat altijd een rare vergelijking gevonden. Volgens mij heb je bij ontploffingen van zwaar vuurwerk weinig kans op metaal in je bips of andere door metaaldeeltjes veroorzaakte verminkingen. Dus inderdaad..laat me niet lachen
De aanvalshandgranaat schakelt mensen uit door de blast en niet door scherfwerking. Daar heb je de scherfhandgranaten voor.quote:Op dinsdag 24 december 2019 21:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Met mijn boerenverstand heb ik dat altijd een rare vergelijking gevonden. Volgens mij heb je bij ontploffingen van zwaar vuurwerk weinig kans op metaal in je bips of andere door metaaldeeltjes veroorzaakte verminkingen. Dus inderdaad..laat me niet lachen
Daarbij deflageert (relatief langzame verbranding) vuurwerk en explosieven voor militaire toepassingen detoneren.quote:Op dinsdag 24 december 2019 21:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar de explosieve kracht is totaal niet met elkaar te vergelijken.
In Pools knalvuurwerk zit vaak flashkruit, als je de “vuurwerkexperts” in Nederland moet geloven is dit uitermate instabiel en kan het zowat uit zichzelf ontploffen. Schudden zou al levensgevaarlijk zijn. Vandaar dat er in Nederlands knalvuurwerk buskruit zit.
Wat de vuurwerkexperts voor het gemak vergeten, is dat er in heel veel legaal Nederlands siervuurwerk datzelfde flashkruit gebruikt wordt.
Daarom knalt siervuurwerk dan ook harder dan Nederlands knalvuurwerk. Maar toch moet er een verbod komen op knalvuurwerk. Overlast dit dat.
Hmm wist ik niet. Maar als je wordt uitgeschakeld door de boem, dan zal het metaal er nog een schepje bovenop doen?quote:Op dinsdag 24 december 2019 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
De aanvalshandgranaat schakelt mensen uit door de blast en niet door scherfwerking. Daar heb je de scherfhandgranaten voor.
Yup.quote:Op dinsdag 24 december 2019 21:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Hmm wist ik niet. Maar als je wordt uitgeschakeld door de boem, dan zal het metaal er nog een schepje bovenop doen?
Inderdaad, want dat gaat illegaal vuurwerk tegen houden.quote:Op maandag 1 januari 2018 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het verbod komt er waarschijnlijk volgend jaar wel.
Gelukkig stonden ze in zo'n voetbalkooi.quote:Op dinsdag 24 december 2019 23:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind vuurwerk helemaal prima, maar je bent je toch niet helemaal aan het gedragen naar je leeftijd als je als 30+er een week voor oud en nieuw illegaal vuurwerk aan het afsteken bent met zijn tweeën.
Het enige vuurwerk wat overblijft is het leukste vuurwerk!quote:Op dinsdag 24 december 2019 23:52 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Inderdaad, want dat gaat illegaal vuurwerk tegen houden.
quote:De buurtbewoners die de beide mannen opvingen is slachtofferhulp aangeboden.
ik heb medelijden met die bewoners. Maar voor de betrokken mannen is het een leermoment wat ze nooit zullen vergeten. En gelukkig zijn er verder geen andere slachtoffers. Wat een stel malloten zijn het.quote:Op woensdag 25 december 2019 00:36 schreef kleinvogelijn het volgende:
Die lui in Den Bosch met die mortiergranaat in het gezicht...zal er lekker uit hebben gezien:
[..]
Omdat het kerst is, zullen ze een oogje dicht knijpenquote:Op woensdag 25 december 2019 00:36 schreef kleinvogelijn het volgende:
Die lui in Den Bosch met die mortiergranaat in het gezicht...zal er lekker uit hebben gezien:
[..]
Ieder jaar hoor je weer dat het misgaat omdat mensen niet weten dat mortieren doorgaans een schietlont hebben. Man... als je van plan bent om professioneel vuurwerk af te steken, mag je er toch wel een beetje verstand van hebben?quote:Op woensdag 25 december 2019 09:27 schreef halfway het volgende:
Tja schietlont he, beetje basiskennis vuurwerk.
Wat is hier mooi aan?quote:Op woensdag 25 december 2019 09:42 schreef matthijst het volgende:
Ah mooi, de eerste ogen zijn alweer weg dit jaar
En dat waren 2 mannen van 32 dat verwacht ik niet, dat ze op die leeftijd nog aan het klooien zijn met vuurwerk.quote:Op woensdag 25 december 2019 00:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
ik heb medelijden met die bewoners. Maar voor de betrokken mannen is het een leermoment wat ze nooit zullen vergeten. En gelukkig zijn er verder geen andere slachtoffers. Wat een stel malloten zijn het.
Dat kan ik dan nog wel begrijpen. Boys will be boys... Vuurwerkdoden zijn ook bijna altijd mannen van middelbare leeftijd.quote:Op woensdag 25 december 2019 09:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dat waren 2 mannen van 32 dat verwacht ik niet, dat ze op die leeftijd nog aan het klooien zijn met vuurwerk.
Beetje voorbarig om die conclusie nu al te trekken.quote:Op woensdag 25 december 2019 09:27 schreef halfway het volgende:
Tja schietlont he, beetje basiskennis vuurwerk.
nou niet de eerste, want dat was op 1 januari dit jaarquote:Op woensdag 25 december 2019 09:42 schreef matthijst het volgende:
Ah mooi, de eerste ogen zijn alweer weg dit jaar
Ben jij ook zo iemand die op de zaak schijtlollig roept “TOT VOLGEND JAAR HE JONGENS!!”quote:Op woensdag 25 december 2019 10:34 schreef F1gamer het volgende:
[..]
nou niet de eerste, want dat was op 1 januari dit jaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |