Hint: zie paar posts hierboven.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:28 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Denk je echt dat deze mensen zich laten tegenhouden door een verbod?
(hint: doen ze nu ook niet)
Hint: De wens is de vader van de gedachte.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hint: zie paar posts hierboven.
De vader heeft zichzelf opgeblazen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hint: De wens is de vader van de gedachte.
Nee, maar ik zit al 13 jaar op Fok!, vroeger vrij actief en het verbaast me, vroeger was dit een stuk genuanceerder en werd er ook gemod op dit soort reacties.quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:36 schreef halfway het volgende:
[..]
Dacht je dat je bij Mensa zat dan?
Nee, ik doe het hier omdat het hier wordt geplaatst.quote:
Maar kijk, dat is een respectvolle mening, ik lees reacties als:quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:46 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar als je je met lawinepijlen bezig houdt, vraag je er ook een beetje zelf om.
Er waren zelfs kinderen bij. Iedereen heeft hier de mond vol over drankrijders, ik ook, maar dit zit in dezelfde categorie.
Je mag niks slechts zeggen over doden, maar ik hoop dat deze ellendige figuur zijn daden overdenkt in het hiernamaals.
Mensen die lawinepijlen afvuren bij kinderen, heb ik totaal geen respect voor, net als dronken rijders.
Eigen schuld dikke bult gaat me wat te ver.
Ja echt bijzonder.quote:
Welke verzekering? De zorgverzekering? Die betaalt wel hoor, maar als hij zijn eigen risico dit jaar nog niet opgebruikt had zal die rekening idd nog wel komen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:27 schreef sig000 het volgende:
Betaalt de verzekering wel nu? De man is illegaal dood zeg maar.
lekker ook wel dat ze aan zo'n kind gaan vragen om de aftermath te beschrijvenquote:Op zaterdag 30 december 2017 21:21 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Voor een 14-jarige praat ie wel erg.. cynisch en blasé ofzo
Sowieso bizar hoe vaak kinderen geïnterviewd worden bij vervelende gebeurtenissen, ook bizar dat die ouders daar kennelijk toestemming voor geven, of zouden ze die niet eens meer vragen tegenwoordig?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
lekker ook wel dat ze aan zo'n kind gaan vragen om de aftermath te beschrijven
Doet dat kind wel goed trouwens. Beter dan menig volwassene.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
lekker ook wel dat ze aan zo'n kind gaan vragen om de aftermath te beschrijven
Zou het helpen bij een verwerkingsproces?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sowieso bizar hoe vaak kinderen geïnterviewd worden bij vervelende gebeurtenissen, ook bizar dat die ouders daar kennelijk toestemming voor geven, of zouden ze die niet eens meer vragen tegenwoordig?
Zeker. Dat hysterisch beschermende gedoe werkt averechts. Zelfde als met honden en vuurwerk: gewoon doen alsof het normaal is.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou het helpen bij een verwerkingsproces?
Het schijnt dus dat hij dit al jaren zo deed. Dan had het voorgaande jaren al fout moeten gaan?quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Kruitlek? Is gewoon het schietlont wat ie heeft aangestoken.. ipv er een trager lont aan te knopen..
Pure onkunde..
We hebben een kenner.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zeker. Dat hysterisch beschermende gedoe werkt averechts. Zelfde als met honden en vuurwerk: gewoon doen alsof het normaal is.
Dat gaf ik al aan, filmpje eerder gezien, routine en het kan fout gaan?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het schijnt dus dat hij dit al jaren zo deed. Dan had het voorgaande jaren al fout moeten gaan?
Zag het ook idd..quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het schijnt dus dat hij dit al jaren zo deed. Dan had het voorgaande jaren al fout moeten gaan?
Of men heeft/had hem zooi verkocht?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zag het ook idd..
Of er heeft altijd wel viscolont aan gezeten.. of er was wel een lek.. etc etc..
Een verbod is wel haalbaar, alleen het handhaven moet goed worden overdacht.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik weet niet of een verbod haalbaar is (ik vermoed van niet)
Overdenk het eens snel kan ik mee genietenquote:Op zaterdag 30 december 2017 21:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Een verbod is wel haalbaar, alleen het handhaven moet goed worden overdacht.
Als hij vlak ervoor al een shell geschoten zou hebben, dan kunnen er gloeiende resten in de buis hebben gezeten. Maar dat lijkt me niet eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat gaf ik al aan, filmpje eerder gezien, routine en het kan fout gaan?
Misschien was zijn lanceerbuis versleten?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Altijd.. Kijk als ie wist waar ie mee bezig was dan stak ie hem wel op een afstand aan terwijl ie al in de buis zat..quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat gaf ik al aan, filmpje eerder gezien, routine en het kan fout gaan?
Nou en? Moet je gewoon rekening mee houden he?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of men heeft/had hem zooi verkocht?
Eehm.. wat precies is er niet verboden wat dat wel zou moeten zijn dan?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Een verbod is wel haalbaar, alleen het handhaven moet goed worden overdacht.
Ik steek geen vuurwerk af, moet te hard werken voor mijn geld om het zomaar de lucht in af te steken!quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:00 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nou en? Moet je gewoon rekening mee houden he?
Dus hij deed het al jaren... En niemand in de buurt was al eerder op het idee gekomen om hem een trap mee te geven richting een weiland daar in de polder?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nope het jochie liet blijken dat het de eerste was ( is wel een veelgemaakte fout btw)quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als hij vlak ervoor al een shell geschoten zou hebben, dan kunnen er gloeiende resten in de buis hebben gezeten. Maar dat lijkt me niet eerlijk gezegd.
Dus een mortier in een woonwijk? Gelukkig is hij zelf eraan en niet iemand anders.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:29 schreef Sigaartje het volgende:
Net op het journaal getuigeverslag van een jongetje:
Hij deed een witte bol in een buis. Hij stak het aan en hij explodeerde direct.
Ik denk eerlijk gezegd dat het een foute shell is geweest.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zag het ook idd..
Of er heeft altijd wel viscolont aan gezeten.. of er was wel een lek.. etc etc..
Volgens mij was het zijn laatste?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nop het jochie liet blijken dat het de eerste was ( is wel een veelgemaakte fout btw)
Droog John...quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij was het zijn laatste?
Ik ook niet.. maar er word soms nogal rommelig gewerkt.. je hebt altijd miskleunen erbij.. want ja die chinees moet 8752439896745 uur van die dingen maken.. en dan gaan er wel 98756 mis..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik steek geen vuurwerk af, moet te hard werken voor mijn geld om het zomaar de lucht in af te steken!
Er waren heel veel getuigen........quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus hij deed het al jaren... En niemand in de buurt was al eerder op het idee gekomen om hem een trap mee te geven richting een weiland daar in de polder?
Badum tssssquote:Op zaterdag 30 december 2017 22:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Algeheel verbod op consumentenvuurwerk. Heb zelf wel vuurwerk dit jaar maar vind de nadelen niet opwegen tegen de lol die je ervan kan hebben, dus zou geen moeite hebben met een verbod.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Eehm.. wat precies is er niet verboden wat dat wel zou moeten zijn dan?
Zeg maar eens wat teveel tegen iemand in de buurt, dan komt men er wel achter, en gaat men ergens iets melden, sorry dat is een civiele zaak!quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:03 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Er waren heel veel getuigen........
Een shell noemen we zoiets.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dus een mortier in een woonwijk? Gelukkig is hij zelf eraan en niet iemand anders.
Zakje stuk gegaan tijdens assembleren waarschijnlijk.. waardoor het kruid bij de "startmotor" komt en direct afgaatquote:Op zaterdag 30 december 2017 22:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat het een foute shell is geweest.
Als hij erboven zou hebben gehangen, en door de eerste knal geraakt zou worden (de liftcharge), dan krijg je daarna nog de burstknal. En de commentaren van de ooggetuigen hebben het allemaal over 1 knal.
quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dan verdwijnt het illegale ook denk je?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Algeheel verbod op consumentenvuurwerk. Heb zelf wel vuurwerk dit jaar maar vind de nadelen niet opwegen tegen de lol die je ervan kan hebben, dus zou geen moeite hebben met een verbod.
Ik zou persoonlijk ook geen moeite met een verbod hebben omdat ik ook al jaren geen vuurwerk meer koop. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het dan maar voor iedereen verboden moet worden omdat het mij niks uitmaakt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Algeheel verbod op consumentenvuurwerk. Heb zelf wel vuurwerk dit jaar maar vind de nadelen niet opwegen tegen de lol die je ervan kan hebben, dus zou geen moeite hebben met een verbod.
Ow, nou ja. Zoveel weet ik er dus van.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een shell noemen we zoiets.
De mortier is de buis.
Schijnbaar vond de buurt het geweldig. Hij had immers altijd heel mooi vuurwerk.
Banden leg je er dan ook gewoon met je hand omheen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zakje stuk gegaan tijdens assembleren waarschijnlijk..
(voor de buitenstaander: alsof je binnenband door de bandenlichter lek raakt op het laatste moment voor de band er weer omheen zit)
Zullen we anders eerst eens het verbod op illegaal vuurwerk gaan handhaven?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
En voorziet de binnenband al met een beetje lucht.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Banden leg je er dan ook gewoon met je hand omheen.
Begin maar vast!quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zullen we anders eerst eens het verbod op illegaal vuurwerk gaan handhaven?
Nee je blaast eerst wat lucht in de binnenband zodat ie zich vormt..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Banden leg je er dan ook gewoon met je hand omheen.
Tuurlijk snap ik wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee je blaast eerst wat lucht in de binnenband zodat ie zich vormt..
Maargoed.. je snapt wel wat ik bedoel en heb mn post ook nog wat aangepast..
Ik vermoed ook een salute shell, omstanders maken geen melding over sterren o.i.d. die ze om de oren zijn gevlogen. Een salute shell heeft een effectgrootte van 1 meter ofzo. Een siershell enkele tientallen meters.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zakje stuk gegaan tijdens assembleren waarschijnlijk..
(voor de buitenstaander: alsof je binnenband door de bandenlichter lek raakt op het laatste moment voor de band er weer omheen zit)
Dat is toch geen reden om het niet te verbieden? Een verbod lost niet alles op, maar de overlast zal ongetwijfeld minder worden. De paar knuppels die zichzelf dan nog verminken met illegaal vuurwerk boeien wat minder.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:08 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En dan verdwijnt het illegale ook denk je?
Dat is schijnbaar al onmogelijk.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zullen we anders eerst eens het verbod op illegaal vuurwerk gaan handhaven?
Klopt.. en was gewoon overdag..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik vermoed ook een salute shell, omstanders maken geen melding over sterren o.i.d. die ze om de oren zijn gevlogen. Een salute shell heeft een effectgrootte van 1 meter ofzo. Een siershell enkele tientallen meters.
Overigens:quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee je blaast eerst wat lucht in de binnenband zodat ie zich vormt..
Maargoed.. je snapt wel wat ik bedoel en heb mn post ook nog wat aangepast..
Wat voor kruid? Peterselie, oregano, nootmuskaat?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:06 schreef Zolderkamer het volgende:
Zakje stuk gegaan tijdens assembleren waarschijnlijk.. waardoor het kruid bij de "startmotor" komt en direct afgaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigenlijk wel, omdat dat verbod met name een heleboel goedbedoelende ouders, kinderen en vuurwerkliefhebbers in het algemeen raakt die zich waarschijnlijk keurig aan dat verbod gaan houden. Degenen die nu lopen kloten met illegale troep houden zich nu ook al niet aan de wet, dus de kans dat ze dat ineens wel gaan doen als je de wet uitbreidt is natuurlijk nihil.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat is toch geen reden om het niet te verbieden?
Oh we gaan overal waar geen reden voor is om het niet te verbieden dan maar verbieden? Veel plezier op mars..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om het niet te verbieden? Een verbod lost niet alles op, maar de overlast zal ongetwijfeld minder worden. De paar knuppels die zichzelf dan nog verminken met illegaal vuurwerk boeien wat minder.
Een verbod op legaal consumenten vuurwerk, zorgt voor een toename in illegaal vuurwerk. Zeker Belgische vuurwerkshops zullen hun omzet enorm zien stijgen. Waar mensen nu nog genoegen met Nederlandse cakes gaan ze dan naar België en nemen ze gelijk wat vlinders en nitraten mee. Het geknal VOOR 31 december zal dan ook toenemen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om het niet te verbieden? Een verbod lost niet alles op, maar de overlast zal ongetwijfeld minder worden. De paar knuppels die zichzelf dan nog verminken met illegaal vuurwerk boeien wat minder.
quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Overigens:
[..]
Wat voor kruid? Peterselie, oregano, nootmuskaat?Kut.. ik had het laatst ook al.. en nu moet ik je spoiler nog lezen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Welnee, dat slijt met de jaren wel hoor.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een verbod op legaal consumenten vuurwerk, zorgt voor een toename in illegaal vuurwerk. Zeker Belgische vuurwerkshops zullen hun omzet enorm zien stijgen. Waar mensen nu nog genoegen met Nederlandse cakes gaan ze dan naar België en nemen ze gelijk wat vlinders en nitraten mee. Het geknal VOOR 31 december zal dan ook toenemen.
In Nederland of in de rest van Europa ook?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
En zo komt gelukkig het algehele verbod weer dichterbij.
Ja, want iets wat verboden wordt is niet meer interessant. Geloof je het zelf?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Welnee, dat slijt met de jaren wel hoor.
Hier (Fryslan) zal het carbidschieten nog populairder worden dan aangezien dat geen vuurwerk is.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
in Nederland natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
In Nederland of in de rest van Europa ook?
Open grenzen.
Heel de wereld is vuurwerk vrij en in NL niet.. ja dat gaat standhouden joh...quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat is denk je de reden dat er een significante toename is van illegaal vuurwerk, verwondingen en vernielingen rond de jaarwisseling?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, want iets wat verboden wordt is niet meer interessant. Geloof je het zelf?
Overigens afgelopen jaarwisseling meer mensen met problemen door alcohol op de eerste hulp dan door problemen met vuurwerk.
Dus alcohol ook maar verbieden?
Heeft al een paar jaar een behoorlijke comeback..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hier (Fryslan) zal het carbidschieten nog populairder worden dan aangezien dat geen vuurwerk is.
Het draait allemaal om gemeengoed. Als je de traditie gewoon stopt dan ebt het wel weg.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Heel de wereld is vuurwerk vrij en in NL niet.. ja dat gaat standhouden joh...
De oud en nieuw viering..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat is denk je de reden dat er een significante toename is van illegaal vuurwerk, verwondingen en vernielingen rond de jaarwisseling?
Vuurwapens dan maar legaal maken?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, want iets wat verboden wordt is niet meer interessant. Geloof je het zelf?
Overigens afgelopen jaarwisseling meer mensen met problemen door alcohol op de eerste hulp dan door problemen met vuurwerk.
Dus alcohol ook maar verbieden?
Ja ga jij lekker in je uppie een wereldwijde traditie stoppen... Of wat jij wil.. in dat minuscuul kleine landje op de wereldbol..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het draait allemaal om gemeengoed. Als je de traditie gewoon stopt dan ebt het wel weg.
Kromme vergelijking.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Vuurwapens dan maar legaal maken?
Dat denk ik dus ook.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het is wat georganiseerder, in mijn tijd gingen we gewoon ergens met een groepje maten op een veld knallen, fik stoken en zuipen... Tegenwoordig is het veel meer gecentraliseerd.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Heeft al een paar jaar een behoorlijke comeback..
Nou, ik geloof dat ik niet bepaald ik mijn eentje sta. En bovendien weet jij ook dat het een kwestie van tijd is alvorens deze traditie verboden is.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja ga jij lekker in je uppie een wereldwijde traditie stoppen... Of wat jij wil.. in dat minuscuul kleine landje op de wereldbol..
Het aantal verwondingen neemt juist elk jaar af.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat is denk je de reden dat er een significante toename is van illegaal vuurwerk, verwondingen en vernielingen rond de jaarwisseling?
Leuk hoe je reageert op een antwoord wat logischer is dan je verwacht had...quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Leuk hoe je het antwoord ontwijkt.
Er wordt niemand neergeschoten?quote:
Onder in de straat is hier een verkooppunt alles wat ervan vandaan komt meent in de straat rotjes of wat dan ook af te schieten!quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is wat georganiseerder, in mijn tijd gingen we gewoon ergens met een groepje maten op een veld knallen, fik stoken en zuipen... Tegenwoordig is het veel meer gecentraliseerd.
Verwondingen nemen al jarenlang af.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ach, wij weten beide dat het verband met vuurwerk uiteraard logischer is. Maar goed, discussieren met jou is per defenitie zinloos aangezien jij een ernstige vorm van cognitieve dissonantie hebt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:29 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Leuk hoe je reageert op een antwoord wat logischer is dan je verwacht had...
Psies... bank van Jannie op de hoek want die hadden we al gereserveerd..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is wat georganiseerder, in mijn tijd gingen we gewoon ergens met een groepje maten op een veld knallen, fik stoken en zuipen... Tegenwoordig is het veel meer gecentraliseerd.
Carbid schieten heb ik het over. Vroeger deed je dat gewoon ergens wat jou het beste uitkwam dat jaar. Tegenwoordig worden er plaatsen binnen de gemeente/ plaatsen aangewezen waar het mag.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Onder in de straat is hier een verkooppunt alles wat ervan vandaan komt meent in de straat rotjes of wat dan ook af te schieten!
Waar is dat gecentraliseerde?
Nou dan leef ik in een andere wereld dan jij geloof ik.. ga eens op reis zou ik zeggen..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nou, ik geloof dat ik niet bepaald ik mijn eentje sta. En bovendien weet jij ook dat het een kwestie van tijd is alvorens deze traditie verboden is.
Hier..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Onder in de straat is hier een verkooppunt alles wat ervan vandaan komt meent in de straat rotjes of wat dan ook af te schieten!
Waar is dat gecentraliseerde?
quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:08 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wat de buurt betreft: hij heeft ze vast een onvergetelijke show bezorgt.
Ah.. persoonlijk worden kon nooit lang uitblijven..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ach, wij weten beide dat het verband met vuurwerk uiteraard logischer is. Maar goed, discussieren met jou is per defenitie zinloos aangezien jij een ernstige vorm van cognitieve dissonantie hebt.
Wanneer de politici in Den Haag aanvoelen dat zij er electoraal baat bij hebben, komt een verbod dichterbij. Voorlopig dus niet.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nou, ik geloof dat ik niet bepaald ik mijn eentje sta. En bovendien weet jij ook dat het een kwestie van tijd is alvorens deze traditie verboden is.
Er zijn, toevalligerwijs, rond de jaarwisseling structureel veel en veel meer vernielingen, verwondingen en illegaal vuurwerk. De enorme knallen zijn nu al enkele weken hoorbaar en of er nou een afname is ten opzichte van jaren geleden of niet, het is er nog steeds en het is teveel. Dieren in de stress, immense milieuvervuiling en dat allemaal omdat het een traditie is.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verwondingen nemen al jarenlang af.
Vernielingen gebeuren lang niet altijd dmv vuurwerk. Vaak is het bij de jaarwisseling brandstichting of vandalisme. Met legaal vuurwerk wordt sowieso al weinig vernield.
Van de hoeveelheid illegaal vuurwerk in Nederland is geen helder beeld.
20 Jaar geleden was Belgie het walhalla en gingen er veel meer mensen in Belgie vuurwerk halen. Nu is het verschil tussen Nederland en Belgie een stuk kleiner. Dus minder vuurwerk uit Belgie in Nederland.
Klinkt bekend...quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Psies... bank van Jannie op de hoek want die hadden we al gereserveerd..
Pompbuks om tijdens het knallen op de deksel te schieten..
quote:En ik vergeet nooit meer dat we iets slims bedacht hadden.. namelijk een elastische sleepkabel aan het deksel.. dan kwam ie wel makkelijk terug..
Dat deed ie.. en degene die hem afstak lag een stukje verderop.. want die kreeg hem op volle kracht tegen zn borst..![]()
Nouja verbod, liften erop mee ja, veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wanneer de politici in Den Haag aanvoelen dat zij er electoraal baat bij hebben, komt een verbod dichterbij. Voorlopig dus niet.
Is continue overal een verbod op eisen terwijl juist die mensen hutje mutje op elkaar gaan wonen..quote:
Ik geloof dat het aardig aan het draaien is. Bovendien is het net als met de zwarte Piet discussie niet zo relevant wat de meerderheid vind maar des te meer wat een kleine, sprekende, minderheid vind. Die zorgen voor verandering en dat is nu al enkele jaren gaande. Toen ik jong was sprak niemand over een vuurwerk verbod en zie hier!quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wanneer de politici in Den Haag aanvoelen dat zij er electoraal baat bij hebben, komt een verbod dichterbij. Voorlopig dus niet.
Waarom denk je?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Is continue overal een verbod op eisen terwijl juist die mensen hutje mutje op elkaar gaan wonen..
Ik woon vrij en maak zoveel herrie als ik wil.. ik ben niemand tot last.. waarom ben jij mij tot last met je gezeur over een verbod?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |