SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik de shows van Radio 49 beluisteren?Mobiel luisteren kan o.a. via de apps TuneIn (iOS/Android), XiiaLive (iOS/Android), VLC (iOS/Android)
of Clementine (iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Heb je de Nobex radio app, beschikbaar voor iOS en Android?
Dan kan je in de app zoeken naar Radio49 en op die manier inschakelen.
Heb je een mobiel iOS (Apple) apparaat? Dan kun je onze eigen Radio49 app gratis downloaden.
Voor Android is de app nog in ontwikkeling.
Online via de Radio 49 webplayer (gemaakt door Tailfox)
Dit is de algemene mobiele luisterlink
Klik hier voor onze Facebookpagina
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
quote:Op zondag 24 december 2017 18:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik gebruik de superhandige site van Pino112
http://www.pino112.nl/top2000
zit de stemming er meteen inquote:Op zondag 24 december 2017 18:50 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is mijn absolute, ultieme feelgood-nummer. En tevens de ideale opener van een radioprogramma.
Soms probeer ik wel eens aan mensen uit te leggen wat ik zo leuk vind aan het forum. En dan kom ik bijvoorbeeld ook met dit soort voorbeelden van mensen die enthousiast hun kennis en informatie zonder enig voorbehoud delen.quote:Op zondag 24 december 2017 18:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik gebruik de superhandige site van Pino112
http://www.pino112.nl/top2000
Ik laat het aan livelink overquote:Op zondag 24 december 2017 18:51 schreef Elfletterig het volgende:
Iemand nog, voor de eeuwige roem?
Connectie tussen het vorige nummer en dit nummer?
Iets met 10cc?quote:Op zondag 24 december 2017 18:51 schreef Elfletterig het volgende:
Iemand nog, voor de eeuwige roem?
Connectie tussen het vorige nummer en dit nummer?
Warmquote:
Ik kan je niet redden, sorryquote:Op zondag 24 december 2017 18:54 schreef livelink het volgende:
Elf laat mij gewoon zwemmen met mijn linkpogingen
Inmiddels heeft hij gereageerd. Ik zag het te laatquote:
quote:Op zondag 24 december 2017 18:59 schreef just me het volgende:
ik moet me gaan omkleden en er vandoor.
Mooie avond gewenst
Fijne avondquote:Op zondag 24 december 2017 18:59 schreef just me het volgende:
ik moet me gaan omkleden en er vandoor.
Mooie avond gewenst
Wel een mooi nummer!quote:Op zondag 24 december 2017 19:02 schreef Elfletterig het volgende:
Deze show bevat bijna alleen nummers die ten onrechte niet in de Top 2000 staan, met hier en daar een uitstapje buiten dat thema.
Never Ever is het enige nummer van All Saints dat ooit in de Top 2000 stond. Voor het laatst in 2004.
Ik vind het eerlijk gezegd al heel wat dat het er ooit in stond. Ik vind het een heel lekker nummer, daar niet van. Maar geen nummer dat het nou ooit tot de top2000 zou schoppen.quote:Op zondag 24 december 2017 19:02 schreef Elfletterig het volgende:
Deze show bevat bijna alleen nummers die ten onrechte niet in de Top 2000 staan, met hier en daar een uitstapje buiten dat thema.
Never Ever is het enige nummer van All Saints dat ooit in de Top 2000 stond. Voor het laatst in 2004.
Volkomen mee eens!quote:Op zondag 24 december 2017 19:09 schreef Elfletterig het volgende:
Deze van Paolo Conte stond alleen in 2009 en 2012 in de lijst. Moet nodig terug.
Welkomquote:Op zondag 24 december 2017 19:09 schreef peaceman het volgende:
Ook nog even ingeschakeld zo na het eten.
Suggesties zijn welkomquote:Op zondag 24 december 2017 19:02 schreef Elfletterig het volgende:
englishman in new york - godley & cremequote:Op zondag 24 december 2017 19:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Welkom
[..]
Suggesties zijn welkom
dat heb je met zo’n naamquote:Op zondag 24 december 2017 18:54 schreef livelink het volgende:
Elf laat mij gewoon zwemmen met mijn linkpogingen
Wat een bazenkeuzequote:Op zondag 24 december 2017 19:11 schreef peaceman het volgende:
[..]
englishman in new york - godley & creme
er is vast een 'mooi' nummer van Bløf of Coldplay voor teruggekomen.quote:Op zondag 24 december 2017 19:14 schreef Elfletterig het volgende:
Sinds 2014 niet meer in de lijst: Sparks - This Town Ain't Big Enough For Both Of Us
quote:Op zondag 24 december 2017 19:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
er is vast een 'mooi' nummer van Bløf of Coldplay voor teruggekomen.
Vast iets van dit album!quote:Op zondag 24 december 2017 19:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
er is vast een 'mooi' nummer van Bløf of Coldplay voor teruggekomen.
brrrrrr...quote:Op zondag 24 december 2017 19:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Vast iets van dit album!
[ afbeelding ]
ONZ / [PAINT] Verzin de titel van de nieuwe BLØF cd
Walker Brothers heb ik laatst al gedraaid, maar ik zet 'm opnieuw klaar.quote:Op zondag 24 december 2017 19:16 schreef OscarMopperkont het volgende:
Zijn de nummers van The Walker Brothers en The Righteous Brothers al voorbij gekomen die er dit jaar gewoon niet meer in staan?
Echt ongelooflijk dat mensen die nummers kunnen vergeten, maar dat die kut meuk van Blof, Kensington, Coldplay enzo er wel in komt.
Ja, dan roep je het over jezelf af.... nutteloze provinciequote:Op zondag 24 december 2017 19:21 schreef ToT het volgende:
@ titel van de show: Somberste decembermaand in jarenJe zult maar in Limboland wonen.
ze staan er gelukkig wel een keer of 3 (of 4) in..quote:Op zondag 24 december 2017 19:20 schreef Elfletterig het volgende:
The Prodigy staan een paar keer in de lijst, maar niet meer met hun beste nummer....
heeft volgens mij er nog nooit ingestaan en dat is een grote schande!quote:Op zondag 24 december 2017 19:24 schreef Elfletterig het volgende:
Bazenverzoekje dat ik graag honoreer. Al doende wordt de playlist van deze show steeds langer en langer...
Ik zeik al twee weken hoorquote:Op zondag 24 december 2017 19:24 schreef OscarMopperkont het volgende:
Dit niet in de Top2000, maar gelukkig wel de nieuwste van Blof_______!!!!
Vanaf morgen 9 uur weer lekker zeiken op de Top2000
Jawel hoor, jarenlang. Voor het laatst in 2013.quote:Op zondag 24 december 2017 19:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
heeft volgens mij er nog nooit ingestaan en dat is een grote schande!
ga gerust je gang. Ik draai dit jaar niet meer.quote:Op zondag 24 december 2017 19:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zeik al twee weken hoor
En ik vrees dat ik tot middernacht met deze show bezig ben....(al wil ik uiteraard ook ruimte laten voor anderen om te draaien)
Te druk komende week?quote:Op zondag 24 december 2017 19:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
ga gerust je gang. Ik draai dit jaar niet meer.
Weet alleen niet of ik alles zal luisteren
Iedereen gaat naar het Top2000 topicquote:
maar nooit heel hoog. In elk geval schande dat het verdwenen is.quote:Op zondag 24 december 2017 19:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jawel hoor, jarenlang. Voor het laatst in 2013.
Zie deze onvolprezen site http://www.pino112.nl/top2000
quote:Op zondag 24 december 2017 19:30 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Iedereen gaat naar het Top2000 topic
Volkomen mee eens. Vooral als je ziet wat voor bagger er wél in staat. Ik denk dat ik zonder al te veel moeite een lijst van 2000 platen kan samenstellen die veel beter is dan de Top 2000.quote:Op zondag 24 december 2017 19:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
maar nooit heel hoog. In elk geval schande dat het verdwenen is.
ja oké, maar de top 2000 is ook weer leuk door liedjes die door anderen erin gestemd zijn, die je toch wel leuk vindt. (Dus niet de prutplaten).quote:Op zondag 24 december 2017 19:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volkomen mee eens. Vooral als je ziet wat voor bagger er wél in staat. Ik denk dat ik zonder al te veel moeite een lijst van 2000 platen kan samenstellen die veel beter is dan de Top 2000.
Ik vind het, net als met bijna alles in de hitlijsten, ook een nietszeggend liedje.... tis weer hetzelfde trucje zoals met alle "hits"...quote:Op zondag 24 december 2017 19:32 schreef Elfletterig het volgende:
Het volgende nummer is even een uitstapje van het thema. In een rechtvaardige wereld was het één van de grootste hits van 2017 geweest. Past wél bij de showtitel.
Ik vind het muzikaal een heel sterk nummer. Verwacht dit volgende week maar in de Top 10 van mijn jaarlijst (die ik trouwens nog moet samenstellen komende week)quote:Op zondag 24 december 2017 19:34 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik vind het, net als met bijna alles in de hitlijsten, ook een nietszeggend liedje.... tis weer hetzelfde trucje zoals met alles "hits"...
Serieus?quote:Op zondag 24 december 2017 19:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het muzikaal een heel sterk nummer. Verwacht dit volgende week maar in de Top 10 van mijn jaarlijst (die ik trouwens nog moet samenstellen komende week)
Ik niet. Muzikaal erg sterk; mooie akkoorden, top-productie.quote:Op zondag 24 december 2017 19:36 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Serieus?
Top 10?
Dit vind ik echt zo'n inwisselbaar liedje....
topplaat wmb. Stond er vorig jaar nog in als ik het goed heb.quote:Op zondag 24 december 2017 19:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Stond niet op de planning, maar als ik je daar een plezier mee doe?
tja ik vind dat ze betere nummers gemaakt hebben. Design for life, australia, ocean spray, Why so sad?, en bijna alles van het album wat ik noemde.quote:Op zondag 24 december 2017 19:38 schreef Elfletterig het volgende:
Zullen we dit ook eens de lijst in stemmen?
Ik vind dit toch één van hun allerbeste nummers, zo niet hun bestequote:Op zondag 24 december 2017 19:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
tja ik vind dat ze betere nummers gemaakt hebben. Design for life, australia, ocean spray, Why so sad?, en bijna alles van het album wat ik noemde.
ik vind dat album eigenlijk te gelikt klinken...quote:Op zondag 24 december 2017 19:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind dit toch één van hun allerbeste nummers, zo niet hun beste
Thanks. Ik draai voornamelijk muziek die ten onrechte niet in de Top 2000 staat. Suggesties zijn welkom.quote:Op zondag 24 december 2017 19:43 schreef Melting het volgende:
Ik was in de auto al even ingetuned, en nu ook weer.
Lekkere muziek, 11.
Diaan vindt deze ook mooi.quote:
All is Vanity is mijn favoriete nummer.quote:Op zondag 24 december 2017 19:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind dit toch één van hun allerbeste nummers, zo niet hun beste
Let op je bloeddrukquote:Op zondag 24 december 2017 19:50 schreef OscarMopperkont het volgende:
Echt, dit staat niet meer in de Top2000.... maar die ooraids van Blof, Coldplay en Kensington wel.... zelfs KANE staat nog in de lijst....____!!!!
Radio 2 volk
Ik heb niets met de Top2000. Als ik dit alleen zo hoor, heb ik wel het idee dat er veel gemist wordt.quote:Op zondag 24 december 2017 19:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Thanks. Ik draai voornamelijk muziek die ten onrechte niet in de Top 2000 staat. Suggesties zijn welkom.
Dat de NPO maar langzaamaan mag opdoekenquote:
100% mee oneens.quote:Op zondag 24 december 2017 19:51 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dat de NPO maar langzaamaan mag opdoeken
Beginnend met de faalhazenzender 3FM
Radio is, net als de TV, een uitstervend iets. Dat houdt je niet tegen.quote:
3FM moet radicaal worden hervormd. Kwaliteit moet voorop komen te staan, in plaats van het pleasen van mensen met muzikale wansmaak. De huidige koers jaagt alleen maar luisteraars weg bij 3FM.quote:Op zondag 24 december 2017 19:51 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dat de NPO maar langzaamaan mag opdoeken
Beginnend met de faalhazenzender 3FM
als iedereen dat maar gaat roepen, gaat de meerderheid het vanzelf geloven.quote:Op zondag 24 december 2017 19:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Radio is, net als de TV, een uitstervend iets. Dat houdt je niet tegen.
Vertel, wat is er nou ECHT geweldig aan de radio? Want ze bieden niks extra's ten opzichte van Spotify of YouTube..... ja, meer reclame en DJ's die zichzelf keileuk vinden...quote:Op zondag 24 december 2017 19:53 schreef peaceman het volgende:
[..]
als iedereen dat maar gaat roepen, gaat de meerderheid het vanzelf geloven.![]()
Radio blijft een geweldig medium en sneller dan wat ook.
538 blinkt uit in muzikale wansmaak, heeft een paar tenenkrommend slechte dj's en is het populairste van allemaal... leg dat maar eens uit.quote:Op zondag 24 december 2017 19:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
3FM moet radicaal worden hervormd. Kwaliteit moet voorop komen te staan, in plaats van het pleasen van mensen met muzikale wansmaak. De huidige koers jaagt alleen maar luisteraars weg bij 3FM.
Jawel. Zonder internet (of goede internetverbinding) heb je geen youtube, geen spotify. In dat opzicht wint Radio het nog altijd. Gelukkig maar.quote:Op zondag 24 december 2017 19:55 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Vertel, wat is er nou ECHT geweldig aan de radio? Want ze bieden niks extra's ten opzichte van Spotify of YouTube..... ja, meer reclame en DJ's die zichzelf keileuk vinden...
Omdat mensen in deze haastige maatschappij alleen maar simpele zielen muziek willen horen.quote:Op zondag 24 december 2017 19:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
538 blinkt uit in muzikale wansmaak, heeft een paar tenenkrommend slechte dj's en is het populairste van allemaal... leg dat maar eens uit.
De grootste onzin reden die je maar kan bedenken.quote:Op zondag 24 december 2017 19:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Jawel. Zonder internet (of goede internetverbinding) heb je geen youtube, geen spotify. In dat opzicht wint Radio het nog altijd. Gelukkig maar.
Voor veel mensen prettig muziekbehang tijdens het werk, muziek die weinigen voor de kop stoot.quote:Op zondag 24 december 2017 19:55 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Vertel, wat is er nou ECHT geweldig aan de radio? Want ze bieden niks extra's ten opzichte van Spotify of YouTube..... ja, meer reclame en DJ's die zichzelf keileuk vinden...
Je mag het onzin vinden. Prima. Ik niet.quote:Op zondag 24 december 2017 19:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
De grootste onzin reden die je maar kan bedenken.
Kom echt met wat beters.
Iedereen z'n eigen voorkeuren hè... Miljoenen mensen luisteren wekelijks radio. Anderen laten de radio voor wat het is en zoeken alles in streaming-diensten. Kan allebei. En kan elkaar ook prima aanvullen.quote:Op zondag 24 december 2017 19:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
De grootste onzin reden die je maar kan bedenken.
Kom echt met wat beters.
Ik luister ook geen radio.quote:Op zondag 24 december 2017 19:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je mag het onzin vinden. Prima. Ik niet.![]()
En waarom luister jij überhaupt nog naar de radio als het allemaal zo beroerd is?
Dat argument heeft Oscar nog niet gebruikt.quote:Op zondag 24 december 2017 19:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Voor muzikale ontdekkingen hoef je het inderdaad niet te doen.
Ik zweer toch bij het origineel. Mijn #1 van 2014.quote:Op zondag 24 december 2017 20:00 schreef livelink het volgende:
Of het nou onterecht wel of niet in de top2000 staat. Dit zijn wel allemaal geweldige nummers.
En eerlijk gezegd heb ik dit nummer wel ontdekt via Kygo.
Nee, want dat is niet eens nodig.quote:Op zondag 24 december 2017 20:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat argument heeft Oscar nog niet gebruikt.
hou toch eens op met zeuren joh.quote:Op zondag 24 december 2017 20:01 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik luister ook geen radio.
En ja het is de grootste onzin jouw argument. Elk kind heeft tegenwoordig een mobiel. Overal is onderhand wel 4G, Spotify krijg je gratis bij je abonnement.... dus nee, jouw opmerking is de grootste onzin.
Dat maak ik zelf wel uit.quote:
Behalve dat het er al jaren niet meer in staat. En ik wil het terug de lijst in. Ik stem hier elk jaar op.quote:Op zondag 24 december 2017 20:03 schreef peaceman het volgende:
Dit is ook wel een typisch top 2000 nummer.
Ja, ik vind het origineel ook mooier. Maar het origineel heb ik ontdekt via Kygo. Ik hoorde hem een set spelen op TomorrowWorld en ging toen op zoek naar het origineel van Younger.quote:Op zondag 24 december 2017 20:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zweer toch bij het origineel. Mijn #1 van 2014.
Past niet helemaal bij je huidige muziek, maar ik vind het onterecht dat Cameo met Word Up niet in de top2000 staat.quote:Op zondag 24 december 2017 20:03 schreef Elfletterig het volgende:
Kom liever met leuke suggesties voor deze show
Ik ga er niet meer op in als je het niet erg vind. Maar als jij gelooft dat je gelijk hebt, is dat prima.quote:Op zondag 24 december 2017 20:03 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dat maak ik zelf wel uit.
Mijn argument is gewoon op feiten gebaseerd. Jij komt niet verder dan een internetverbinding, wat gewoon kul is.
ik zou er zelf niet op stemmen, maar het misstaat zeker niet in de lijst.quote:Op zondag 24 december 2017 20:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Behalve dat het er al jaren niet meer in staat. En ik wil het terug de lijst in. Ik stem hier elk jaar op.
Verbazingwekkend.quote:Op zondag 24 december 2017 20:06 schreef Elfletterig het volgende:
Crowded House staat weliswaar 4 keer in de lijst, maar Better Be Home Soon (dat ik laatst nog heb gedraaid) is er onterecht uit gevallen. En dit juweeltje heeft er überhaupt nog nooit in gestaan: Fall At Your Feet.
Klopt, prachtig inderdaadquote:Op zondag 24 december 2017 20:10 schreef livelink het volgende:
Er is ook een mooie live-versie van dit nummer, waarbij de zaal meezingt. En dat vind ik niet altijd mooi, maar bij dit nummer kwam dat heel mooi uit.
Het Joelen kwam ditmaal van het podium?quote:Op zondag 24 december 2017 20:10 schreef livelink het volgende:
Er is ook een mooie live-versie van dit nummer, waarbij de zaal meezingt. En dat vind ik niet altijd mooi, maar bij dit nummer kwam dat heel mooi uit.
quote:Op zondag 24 december 2017 20:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het Joelen kwam ditmaal van het podium?
Terechte opmerking en prima verzoekje ookquote:Op zondag 24 december 2017 20:05 schreef livelink het volgende:
[..]
Past niet helemaal bij je huidige muziek, maar ik vind het onterecht dat Cameo met Word Up niet in de top2000 staat.
Met dank aan Top Gun...quote:Op zondag 24 december 2017 20:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Curry & Van Inkel meebrulklassieker
Das ook een manier om je uit een verliezende discussie te onttrekken.quote:Op zondag 24 december 2017 20:05 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik ga er niet meer op in als je het niet erg vind. Maar als jij gelooft dat je gelijk hebt, is dat prima.
godsamme zeg, hou nou toch eens op. Er is een DJ aan het draaien en jij loopt alleen maar te zeiken. Klaar nu!quote:Op zondag 24 december 2017 20:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Das ook een manier om je uit een verliezende discussie te onttrekken.
Toch is 3 nog geen slechte score voor hen.quote:Op zondag 24 december 2017 20:19 schreef Elfletterig het volgende:
De volgende band staat met 3 nummers in de Top 2000, maar ik weet nog wel een vierde...
Wat mij betreft hadden ze er niet in gehoeven.quote:Op zondag 24 december 2017 20:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Toch is 3 nog geen slechte score voor hen.
Zegt degene die films aan het kijken is en niet eens luistertquote:Op zondag 24 december 2017 20:18 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
godsamme zeg, hou nou toch eens op. Er is een DJ aan het draaien en jij loopt alleen maar te zeiken. Klaar nu!
Draai ik die straks nog evenquote:Op zondag 24 december 2017 20:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
I've been losing you mag er van mij wel in
eens!quote:Op zondag 24 december 2017 20:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
I've been losing you mag er van mij wel in
Ik vind het altijd zo moeilijk te zeggen of iets wel of niet terecht in de top2000 staat. Ik geloof ook niet in manipulatie, dus ik ga er maar van uit dat het een weergave is van hoe er gestemd wordt.quote:Op zondag 24 december 2017 20:22 schreef Melting het volgende:
[..]
Wat mij betreft hadden ze er niet in gehoeven.
Zo kun je het ook zien.quote:Op zondag 24 december 2017 20:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo moeilijk te zeggen of iets wel of niet terecht in de top2000 staat. Ik geloof ook niet in manipulatie, dus ik ga er maar van uit dat het een weergave is van hoe er gestemd wordt.
Ik vind het erg jammer dat er tig nummers van Blof in staan, maar kennelijk heeft Blof een trouwe schare stemmers en dan is het weer wel terecht.
Nee, heeft er zelfs nooit in gestaan ook.quote:Op zondag 24 december 2017 20:26 schreef Melting het volgende:
En staat deze er niet in 11?
Deze hoort er eigenlijk zeker wel in.![]()
Hoewel ik voorheen gek op (hit)lijstjes was, vind ik het al een tijdje niet meer boeiend of iets wel of niet in een lijstje staat. Het bestaat en iedereen mag zelf bepalen wat 'ie er van vindt.quote:Op zondag 24 december 2017 20:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo moeilijk te zeggen of iets wel of niet terecht in de top2000 staat. Ik geloof ook niet in manipulatie, dus ik ga er maar van uit dat het een weergave is van hoe er gestemd wordt.
Ik vind het erg jammer dat er tig nummers van Blof in staan, maar kennelijk heeft Blof een trouwe schare stemmers en dan is het weer wel terecht.
Ik bekijk hitlijsten* met een reusachtig grote ster rechtsboven ernaast....quote:Op zondag 24 december 2017 20:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoewel ik voorheen gek op (hit) lijstjes was, vind ik het al een tijdje niet meer boeiend of iets wel of niet in een lijstje staat. Het bestaat en iedereen mag zelf bepalen wat 'ie er van vindt.
Aan al die ophef er omheen doe ik niet of nauwelijks meer mee...
Je kent mijn mening (niet meer dan dat...quote:Op zondag 24 december 2017 20:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik bekijk hitlijsten* met een reusachtig grote ster rechtsboven ernaast....
Ik vind m prachtig!quote:Op zondag 24 december 2017 20:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Behoorlijk (over)gewaardeerd nummer sinds een bandje uit Seattle het coverde.
Daarvoor kraaide er geen haan naar.
Ik vind de meeste SB singles wel beter dan dit eigenlijk.quote:
Dat mag best van mij.quote:Op zondag 24 december 2017 20:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik vind de meeste SB singles wel beter dan dit eigenlijk.
De cover ook trouwens.
Dank je voor het toestaan van het uiten mijn mening, ouwe pik!quote:
quote:Op zondag 24 december 2017 20:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dank je voor het toestaan van het uiten mijn mening, ouwe pik!
Ik hoop dat hij er volgend jaar weer in staat. Nu zullen er wel weer wat mensen wakker zijn geschrokken.quote:Op zondag 24 december 2017 20:36 schreef Elfletterig het volgende:
Ik had deze volgorde dus net andersom in gedachtenAlle jaren tot nu in de Top 2000, dit jaar niet meer. En dat is een grove schande: This Strange Effect.
Aparte mix. Haalt net het hele energieke van het nummer eruit naar mijn mening.quote:Op zondag 24 december 2017 20:39 schreef Elfletterig het volgende:
Stond nog nooit in de Top 2000: The Source feat. Candi Staton - You Got The Love (Now Voyager mix)
Het origineel toch wel?quote:Op zondag 24 december 2017 20:39 schreef Elfletterig het volgende:
Stond nog nooit in de Top 2000: The Source feat. Candi Staton - You Got The Love (Now Voyager mix)
Dat is nooit grrr appigquote:
Van Blue Boy, bedoel je?quote:Op zondag 24 december 2017 20:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja, idd beiden erg 1997. Nu nog Remember Me
dit is een heerlijk nummer. Ik moet ook gelijk denken aan Olive, dat was ook een lekker nummer uit die periode.quote:Op zondag 24 december 2017 20:41 schreef Elfletterig het volgende:
Dit nummer is voor mij onlosmakelijk verbonden aan 1997. Het volgende ook.
quote:
Nog zo een inderdaad. Net zoals Ultra Nate.quote:Op zondag 24 december 2017 20:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
dit is een heerlijk nummer. Ik moet ook gelijk denken aan Olive, dat was ook een lekker nummer uit die periode.
Blur - Blur verdient ook een vermelding.quote:Op zondag 24 december 2017 20:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar toch was 1997 nog het meest de zomer van OK Computer en Fat of the Land.
Titel wordt alweer veranderd in It was 20 years ago today ?quote:Op zondag 24 december 2017 20:47 schreef Elfletterig het volgende:
Ik voel een 1997 mini-special aankomen
Heb vanavond Tender al gedraaidquote:Op zondag 24 december 2017 20:47 schreef peaceman het volgende:
[..]
Blur - Blur verdient ook een vermelding.
Death of partyquote:Op zondag 24 december 2017 20:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heb vanavond Tender al gedraaidNog een ander Blur-nummer in de show gooien? The Universal? Country House? roept u maar...
1997 continuesquote:
Like duhquote:Op zondag 24 december 2017 20:51 schreef livelink het volgende:
Weten jullie echt uit je hoofd uit welk jaar een plaat komt?
ik ongeveer en noobie weet het zeker.quote:Op zondag 24 december 2017 20:51 schreef livelink het volgende:
Veel wel, maar tot de eeuwwisseling voornamelijk...quote:Op zondag 24 december 2017 20:51 schreef livelink het volgende:
quote:Op zondag 24 december 2017 20:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Bij sommigen zit ik er wel eens naast hoor, zoals bijvoorbeeld van OMC - How Bizarre kan ik maar nooit onthouden of 't nu nazomer '96 of '97 was
quote:Op zondag 24 december 2017 20:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik ongeveer en noobie weet het zeker.
Ik ga hier voortaan mijn mond houdenquote:
OHJA JIJ WEET HET WEL ZEKER11|!!quote:
Van sommige nummers wel.quote:Op zondag 24 december 2017 20:51 schreef livelink het volgende:
quote:Op zondag 24 december 2017 20:54 schreef livelink het volgende:
[..]
[..]
Ik ga hier voortaan mijn mond houden
tuurlijkquote:Op zondag 24 december 2017 20:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
OHJA JIJ WEET HET WEL ZEKER11|!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html
Ik associeer ook alles met gebeurtenissen, maar qua muziek is mijn scope een stuk beperkter dan bij jou.quote:Op zondag 24 december 2017 20:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Muziek is altijd de soundtrack bij m'n leven geweest. Gewoon de nummers die je vaak op de radio hoorde koppelen aan die tijd. Altijd hielp het 1 bij de ander om dingen te onthouden.
Ik denk vooral nooit echt een hekel hebben aan populaire (en ook minder populaire) muziek, ook al zet je zelf hele andere dingen op. Blijft het toch interessant genoeg om het op te slaan.quote:Op zondag 24 december 2017 21:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik associeer ook alles met gebeurtenissen, maar qua muziek is mijn scope een stuk beperkter dan bij jou.
Ik vraag me vooral af hoe je al die tracks hebt weten te onthouden...
Je moet het wel allemaal een keer gehoord hebben en dan nog op weten te slaan.quote:Op zondag 24 december 2017 21:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik denk vooral nooit echt een hekel hebben aan populaire (en ook minder populaire) muziek, ook al zet je zelf hele andere dingen op. Blijft het toch interessant genoeg om het op te slaan.
Mee eens.quote:Op zondag 24 december 2017 21:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je moet het wel allemaal een keer gehoord hebben en dan nog op weten te slaan.
Indrukwekkend...
Nou wat ik 1 keer gehoord heb onthou ik ook niet echt hoor, moet wel wat vaker langskomen.quote:Op zondag 24 december 2017 21:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je moet het wel allemaal een keer gehoord hebben en dan nog op weten te slaan.
Indrukwekkend...
Ik dacht altijd dat ik veel feitjes wist van muziek, totdat ik hier belandde in MUZ Trivia en daar een aantal personen tegen kwam in wie ik met afstand mijn meerdere moest erkennen.quote:Op zondag 24 december 2017 21:07 schreef Melting het volgende:
[..]
Mee eens.
Maar dat vind ik ook van jouw muziekkennis.
Voici les Clefsquote:Op zondag 24 december 2017 21:13 schreef Melting het volgende:
Heeft Gerard Lenorman eigenlijk nog meer bekende nummers?
Je ne sais pasquote:Op zondag 24 december 2017 21:13 schreef Melting het volgende:
This Melodie, Champs Elysees, Ne me quitte pas, For me formidablequote:Op zondag 24 december 2017 21:13 schreef Melting het volgende:
Ik heb een keer voor Frans een spreekbeurt over Gerard Lenorman gehouden. Dat weet ik dan weer wel.quote:Op zondag 24 december 2017 21:13 schreef Melting het volgende:
Zegt me zo niets.quote:
quote:Op zondag 24 december 2017 21:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb een keer voor Frans een spreekbeurt over Gerard Lenorman gehouden. Dat weet ik dan weer wel.
Nog een wonder dat ie in de keuzelijst blijft dan.quote:Op zondag 24 december 2017 21:21 schreef Elfletterig het volgende:
Steevast genoteerd tot en met 2004, sindsdien niet meer: Isaac Hayes - Theme From 'Shaft'
Eigenlijk wel ja...quote:Op zondag 24 december 2017 21:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nog een wonder dat ie in de keuzelijst blijft dan.
What A Wonderful World staat er uiteraard in, maar deze zou er eigenlijk ook in moeten. Was titelsong van een Bond-film trouwens: We Have All The Time In The Worldquote:
Ik ook. Absoluut één van mijn favoriete 60's-nummersquote:Op zondag 24 december 2017 21:29 schreef livelink het volgende:
Deze had ik eigenlijk wel verwacht dat hij er in zou staan.
Mee eens.quote:Op zondag 24 december 2017 21:29 schreef livelink het volgende:
Deze had ik eigenlijk wel verwacht dat hij er in zou staan.
Ook niet echt hun vlaggenschip natuurlijk.quote:Op zondag 24 december 2017 21:32 schreef Elfletterig het volgende:
Madness heeft 4 noteringen, maar daar zit deze gek genoeg niet tussen: My Girl
Vast niet. En ik neem het ze ook niet kwalijk. Zo gaat het nu eenmaal.quote:Op zondag 24 december 2017 21:32 schreef MadMaster het volgende:
Zouden mensen van na de 90's dit nog kennen?
Bye Bye love?quote:Op zondag 24 december 2017 21:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er heeft volgens mij ook maar 1 nummer van de broertjes ooit in de Top 100 Allertijden gestaan
Temptationquote:
Ben blij dat het bevaltquote:Op zondag 24 december 2017 21:36 schreef peaceman het volgende:
Ik moet van Diaan zeggen dat je mooie liedjes draait 11.
Is Diaan bijna knockout?quote:Op zondag 24 december 2017 21:36 schreef peaceman het volgende:
Ik moet van Diaan zeggen dat je mooie liedjes draait 11.
Nee die is een spelletje rummikub aan het spelen met de jongens...quote:
Gedichten?quote:Op zondag 24 december 2017 21:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee die is een spelletje rummikub aan het spelen met de jongens...
Ik probeer tijdens het fokken en luisteren naar 11 nog twee gedichten te maken..
quote:Op zondag 24 december 2017 21:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Origineel van Koot en Bie is beter
Santa zat te denken..quote:
ja wij doen met de schoonfamilie surprises met gedichten met kerst.quote:
Mwoach ik zei alleen dat ie wel in de lijst mocht hequote:
Succes dan.quote:Op zondag 24 december 2017 21:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee die is een spelletje rummikub aan het spelen met de jongens...
Ik probeer tijdens het fokken en luisteren naar 11 nog twee gedichten te maken..
quote:
Eek! gelukkig hebben wij dat nooit gedaan.quote:Op zondag 24 december 2017 21:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
ja wij doen met de schoonfamilie surprises met gedichten met kerst.
vrijdag was ik het grootste gedeelte van de dag alleen thuis en heb ik 4 gedichten getypt.. (ruim 6 a-viertjes), maar met mensen in huis is het lastiger.quote:
Soms lees ik daar een verzoekje in. A-ha heeft echt bizar veel goede muziek gemaakt... Ik draai regelmatig nummers uit hun periode sinds 2000; ook toen hebben ze prima albums gemaakt.quote:Op zondag 24 december 2017 21:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Mwoach ik zei alleen dat ie wel in de lijst mocht he
Waarom zoveel gedichten dan?quote:Op zondag 24 december 2017 21:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
vrijdag was ik het grootste gedeelte van de dag alleen thuis en heb ik 4 gedichten getypt.. (ruim 6 a-viertjes), maar met mensen in huis is het lastiger.
1 voor Lennonquote:
Pfff.... 1 is al lastig, maar 6 originele gedichten is niet te doen, wat mij betreft.quote:Op zondag 24 december 2017 21:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
1 voor Lennon
1 voor Twan
1 voor mijn schoovader
1 voor mijn schoonmoeder
1 voor mijn neefje
1 voor mijn zwager
Niks voor Diaan?quote:Op zondag 24 december 2017 21:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
1 voor Lennon
1 voor Twan
1 voor mijn schoovader
1 voor mijn schoonmoeder
1 voor mijn neefje
1 voor mijn zwager
Op zich ging het best goed; we speelden lekker. Maar de respons was wat mat helaas. Kan gebeuren.quote:Op zondag 24 december 2017 21:46 schreef Melting het volgende:
Hoe was je optreden gisteren trouwens gegaan, 11?
Ik vind Blue Monday niet zo heel geweldig eigenlijkquote:Op zondag 24 december 2017 21:46 schreef Elfletterig het volgende:
Ooit moet er een dag komen dat New Order meer dan één notering in de Top 2000 heeft. Naast Blue Monday moet deze plaat er absoluut in: True Faith
Volgende keer beter.quote:Op zondag 24 december 2017 21:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Op zich ging het best goed; we speelden lekker. Maar de respons was wat mat helaas. Kan gebeuren.
Het kan lastig zijn, maar ik ben daar beter in dan surprises maken....quote:Op zondag 24 december 2017 21:45 schreef Melting het volgende:
[..]
Pfff.... 1 is al lastig, maar 6 originele gedichten is niet te doen, wat mij betreft.
Gedicht 5 is bijna klaarquote:Op zondag 24 december 2017 21:45 schreef Elfletterig het volgende:
Sterkte aan de gedichten-schrijvers
Als je er echt geloof in hebt, komt het vast goed....
Dat is ook niets voor mij.quote:Op zondag 24 december 2017 21:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het kan lastig zijn, maar ik ben daar beter in dan surprises maken....
quote:Op zondag 24 december 2017 21:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mensen, ik ga afhaken. Elf bedankt voor de tunes.
Voor sommigen: Tot in het T2K topic en anders fijne dagen!
Tot morgenvroegquote:Op zondag 24 december 2017 21:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Fijne kerstdagenquote:Op zondag 24 december 2017 21:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
'quote:
Jaquote:
Echt niet!quote:Op zondag 24 december 2017 21:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk wel dat 22:30 uur echt de eindtijd wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |