abonnement Unibet Coolblue
pi_175971637



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_175971655
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat mag je vinden. Ik denk dat als hij qua zetelaantal een daadwerkelijke partner is, hij voldoende Nederlanders vertegenwoordigd om hem serieus te nemen ondanks deze character flaws.
Die wordt bij de eerste debatten tijdens volgende verkiezingen helemaal aan stukken gescheurd door zijn opponenten als hij doorgaat zoals nu het geval is. Moeilijk is dat niet eens.

Baudet lijkt op zo'n student die er na de tentamenperiode in het eerste semester van zijn eerste jaar al achterkomt dat-ie de verkeerde studie heeft gekozen en zich nu uit lamlendigheid maar bezighoudt met lekker veel in de kroeg zitten en allerlei andere extra-academische activiteiten, liederlijkheden en drankgelagen.
I´m back.
pi_175971664
Die moslim die een jood aanvalt is toch gewoon een teringmongool die opgesloten moet worden? Welke Fokker zegt van niet. :? Wat is dit voor afleidingsmanoeuvre.
pi_175971678
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind het ongeloofelijk dat men dit geweld weet goed te praten. De beste man is een Jood en heeft een Israëlische vlag.
Dat zegt voor de rest helemaal niets over zijn politieke opvattingen of dat hij het gedrag van de Israëlische regering goedkeurt.
Niet dat het wat moet uit maken overigens.

En jammer weer dat het oorverdovend stil is aan de linkerkant, geweld plegen van uit politieke overwegingen is echt beneden alle peil maar helaas heel normaal de laatste tijd.
Je haalt me de woorden uit 't toetsenbord, 't getuigt inderdaad van een stuitende hypocrisie om te zwijgen over een racistische aanslag en vervolgens een hoop stampij te maken over een etentje. Links heeft de prioriteiten niet op orde, maar dat geldt wel voor meer onderwerpen.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175971687
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En tegelijkertijd vind je het wel heel erg dat Taylor het voorstaat. Als het zo erg is, zou je zeggen dat je ook heel scherp bent op of dat probleem bestaat of ontstaat, me dunkt.
Wat?

Juist omdat ik het wel mee vind vallen met de raciale spanningen in onze samenleving, beschouw ik de ideeën van zo'n Taylor als pure waanzin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175971694
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 14:48 schreef Kaas- het volgende:
Die moslim die een jood aanvalt is toch gewoon een teringmongool die opgesloten moet worden? Welke Fokker zegt van niet. :? Wat is dit voor afleidingsmanoeuvre.
Is 't antisemiet? Volgens Anja Meulenbelt (ex-SP, thans BIJ1) namelijk niet. Hoe denk jij hierover :{?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175971697
Chivaz zei het volgende:
quote:
Ik vind het ongeloofelijk dat men dit geweld weet goed te praten. De beste man is een Jood en heeft een Israëlische vlag.
Dat zegt voor de rest helemaal niets over zijn politieke opvattingen of dat hij het gedrag van de Israëlische regering goedkeurt.
Niet dat het wat moet uit maken overigens.

En jammer weer dat het oorverdovend stil is aan de linkerkant, geweld plegen van uit politieke overwegingen is echt beneden alle peil maar helaas heel normaal de laatste tijd.
Het probleem erkennen leidt enkel tot meer zetels voor de populisten en fascisten. Het probleem ontkennen betekent dat het niet bestaat.
pi_175971705
quote:
2s.gif Op zondag 24 december 2017 14:49 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Je haalt me de woorden uit 't toetsenbord, 't getuigt inderdaad van een stuitende hypocrisie om te zwijgen over een racistische aanslag en vervolgens een hoop stampij te maken over een etentje. Links heeft de prioriteiten niet op orde, maar dat geldt wel voor meer onderwerpen.
Ik weet eerlijk gezegd niet tegen wie je het hebt nu hoor. Tegen Anja Meulenbelt? Maar die discussieert hier niet mee.
I´m back.
pi_175971713
quote:
2s.gif Op zondag 24 december 2017 14:50 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Is 't antisemiet? Volgens Anja Meulenbelt (ex-SP, thans BIJ1) namelijk niet. Hoe denk jij hierover :{?
Wat heeft dit met het FvD te maken?
pi_175971715
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 14:48 schreef Kaas- het volgende:
Die moslim die een jood aanvalt is toch gewoon een teringmongool die opgesloten moet worden? Welke Fokker zegt van niet. :? Wat is dit voor afleidingsmanoeuvre.
Dat noemen we nou deflecteren. Kan de FvD-brigade in deze reeks lekker gezamenlijk strijden tegen een stropop.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175971731
quote:
2s.gif Op zondag 24 december 2017 14:50 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Is 't antisemiet? Volgens Anja Meulenbelt (ex-SP, thans BIJ1) namelijk niet. Hoe denk jij hierover :{?
Ik zeg nota bene in de post die je citeert hoe ik erover denk (herinnering: “kutmongool die opgesloten moet worden”).

Meulenbelt ken ik niet en heb ik niks mee te maken, maar klinkt krankzinnig. Net als die Taylor van jullie.
pi_175971734
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat?

Juist omdat ik het wel mee vind vallen met de raciale spanningen in onze samenleving, beschouw ik de ideeën van zo'n Taylor als pure waanzin.
Dus als er wel segregatie had geweest, had Taylor wel gelijk gehad?

Als je de ideeën over segregatie zo erg vind, net als ik, dan moet je ook optreden als die situatie dreigt te ontstaan of zelfs al is ontstaan.
  zondag 24 december 2017 @ 14:51:52 #13
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175971735
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:51 schreef Tem het volgende:

[..]

Wat heeft dit met het FvD te maken?
Baudet had een etentje met een "gecertificeerd racist". Daarom is het relevant wat Anja Meulenbelt op Facebook te melden heeft over Israël.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 24 december 2017 @ 14:52:12 #14
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175971740
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:51 schreef Tem het volgende:

[..]

Wat heeft dit met het FvD te maken?
Het topic gaat toch nu al een deel of 98 over of 't FvD racistisch is? Om deze vraag te kunnen beantwoorden moet allereerst worden vastgesteld wat 'racisme' inhoudt. Binnen dit raamwerk kan 't FvD dan beoordeeld worden :{.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 24 december 2017 @ 14:53:04 #15
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175971762
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 14:51 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik zeg nota bene in de post die je citeert hoe ik erover denk (herinnering: “kutmongool die opgesloten moet worden”).

Meulenbelt ken ik niet en heb ik niks mee te maken, maar klinkt krankzinnig. Net als die Taylor van jullie.
Mijn vraag was of je hem een antisemiet vindt, niet of je hem een 'kutmongool' vindt. Daar kan je toch wel gewoon op antwoorden :{?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175971772
quote:
2s.gif Op zondag 24 december 2017 14:52 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Het topic gaat toch nu al een deel of 98 over of 't FvD racistisch is? Om deze vraag te kunnen beantwoorden moet allereerst worden vastgesteld wat 'racisme' inhoudt. Binnen dit raamwerk kan 't FvD dan beoordeeld worden :{.
Wat is dat voor domme kromme gedachtengang.
pi_175971794
quote:
2s.gif Op zondag 24 december 2017 14:53 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Mijn vraag was of je hem een antisemiet vindt, niet of je hem een 'kutmongool' vindt. Daar kan je toch wel gewoon op antwoorden :{?
Oh oké: ja, dat lijkt me een antisemitische kutmongool die opgesloten dient te worden. Duh.

Maar ene Grietje van Facebook vindt dus van niet. Mooi.

Oké, en nu? Is de afleidingsmanoeuvre nu klaar?
pi_175971795
Maar goed, 2thmx gaat zijn eigen topic verkloten om daarna te gaan janken over het niveau in Feedback. Neem een voorbeeld aan Mr.Major die reageert tenminste inhoudelijk.
pi_175971812
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:51 schreef Tem het volgende:

[..]

Wat heeft dit met het FvD te maken?
Wordt het ongemakkelijk?

Het FvD staat voor een cultuuromslag, waarin dit soort hypocrisie niet meer ruimte heeft. Waarin de Nederlandse waarden en het open debat weer kan bloeien. Dit soort achterlijke standpunten waarbij er tolerantie is voor extremisme, dat is waar we een broertje dood aan hebben. Daarom heeft dit alles met het FvD te maken.
pi_175971814
quote:
2s.gif Op zondag 24 december 2017 14:52 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Het topic gaat toch nu al een deel of 98 over of 't FvD racistisch is? Om deze vraag te kunnen beantwoorden moet allereerst worden vastgesteld wat 'racisme' inhoudt. Binnen dit raamwerk kan 't FvD dan beoordeeld worden :{.
Onderscheid maken tussen groepen van mensen ogv veronderstelde biologische kenmerken is racisme, dat doet Taylor.
I´m back.
  zondag 24 december 2017 @ 14:55:15 #21
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175971816
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:53 schreef Tem het volgende:

[..]

Wat is dat voor domme kromme gedachtengang.
Hoe is dit krom? Als je wil weten of een tomaat een vrucht is, moet je ook eerst het begrip 'vrucht' definiëren. (Spoiler: het is inderdaad een vrucht :{.) Zo werkt nu eenmaal binnen de wetenschap, als eerste conceptualiseer je begrippen die je wil gebruiken binnen je analyse :{.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 24 december 2017 @ 14:56:06 #22
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175971838
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 14:54 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Oh oké: ja, dat lijkt me een antisemitische kutmongool die opgesloten dient te worden. Duh.

Maar ene Grietje van Facebook vindt dus van niet. Mooi.

Oké, en nu? Is de afleidingsmanoeuvre nu klaar?
Nee, ik heb nog wel een lijstje met mensen die m.i. racistisch zijn die ik graag met je wil doornemen, maar eerst kerstmis vieren :{.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175971851
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 14:54 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Oh oké: ja, dat lijkt me een antisemitische kutmongool die opgesloten dient te worden. Duh.

Maar ene Grietje van Facebook vindt dus van niet. Mooi.

Oké, en nu? Is de afleidingsmanoeuvre nu klaar?
Lol. Als het even niet gaat over of Baudet nou extreemrechts of fascistisch is, is het gelijk een afleidingsmanoeuvre?
pi_175971854
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die wordt bij de eerste debatten tijdens volgende verkiezingen helemaal aan stukken gescheurd door zijn opponenten als hij doorgaat zoals nu het geval is. Moeilijk is dat niet eens.

Baudet moet inderdaad wat meer ad rem zijn.
Hij weet vaak heel goed zijn zaak te onderbouwen maar heeft daar te veel tijd voor nodig.
Verkiezingsdebatten zijn eigenlijk niets meer dan zoveel mogelijk oneliners en sneren uitbraken en hopen dat er wat blijft hangen bij de kiezer.
Anyway hij heeft 4 jaar de tijd om dit aspect van debatteren beter te beheersen.
pi_175971868
quote:
2s.gif Op zondag 24 december 2017 14:56 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Nee, ik heb nog wel een lijstje met mensen die m.i. racistisch zijn die ik graag met je wil doornemen, maar eerst kerstmis vieren :{.
Gewoon trollen dus. Je zal straks wel weer klagen in FB over dat niemand je serieus neemt, maar je maakt het er toch echt zelf naar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')