Jonge D66-groupies uitwonen in zo'n stoffige kleine bezemkast heeft niet bepaald enorme grandeur en allure, nee.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:15 schreef Tem het volgende:
Pak het dan goed aan met een penthouse in de Montevideo of iets dergelijks.
Gewoon een kneuzenkop. En zo "hihi kijk mij eens de jolige reporter zijn"-houding.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Klinkt qua naam ook als een soort balkende ezel.
Zouden er niet meer zoeen hebben?quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:22 schreef Leandra het volgende:
Shit, ik heb dezelfde kerstboomstandaard als Henk Krol aarrrrrrrrrrrgggggggggghhhhhhhh![]()
![]()
En alle politici doen schaapachtig mee.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:24 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Gewoon een kneuzenkop. En zo "hihi kijk mij eens de jolige reporter zijn"-houding.
Ja want anders lijkt je onsympathiek...quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En alle politici doen schaapachtig mee.
haha, die vent is mateloos irritant inderdaad.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:24 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Gewoon een kneuzenkop. En zo "hihi kijk mij eens de jolige reporter zijn"-houding.
Jullie hebben die Tijger!quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:29 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb een emmer met leisteen als kerstboomstandaard, suck on that Henk Krol
Alleen boeit het in een parlementaire democratie totaal niet wie er op de troon zit.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:31 schreef Tchock het volgende:
Oké. Het scenario is dus dat de gehele regering + alle leden van de Staten-Generaal plus een aanzienlijk deel van de koninklijke familie omkomt bij een tragische aanval op de Grote Kerk.
Wat betreft de troonsopvolging is het makkelijk, die hangt af van wie er in de Kerk aanwezig is. De volgorde is:
[ afbeelding ]
Daarna komen Beatrix, Irene en Christina. Als die allemaal binnen zaten dan moeten we de republiek uitroepen.
Aangenomen dat er wél een Oranje overleeft is die dan de Koning. Nieuwe verkiezingen kunnen er alleen komen als de Kamers ontbonden worden (64 Grondwet) en dat moet bij Koninklijk besluit en een KB moet ondertekend worden door de Koning en minstens één minister (47 Grondwet). Maar die zijn er niet meer in dit scenario. Dan heb je dus een constitutionele crisis waarvoor momenteel naar ik weet geen oplossing voor is. De Koning kan alleen maar geldige besluiten uitvaardigen zonder ministeriële ondertekening, als het om zijn eigen hofhouding gaat.
En verder terug die met die vele vrouwen, of gewezen vrouwen?quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:31 schreef Tchock het volgende:
Oké. Het scenario is dus dat de gehele regering + alle leden van de Staten-Generaal plus een aanzienlijk deel van de koninklijke familie omkomt bij een tragische aanval op de Grote Kerk.
Wat betreft de troonsopvolging is het makkelijk, die hangt af van wie er in de Kerk aanwezig is. De volgorde is:
[ afbeelding ]
Daarna komen Beatrix, Irene en Christina. Als die allemaal binnen zaten dan moeten we de republiek uitroepen.
Aangenomen dat er wél een Oranje overleeft is die dan de Koning. Nieuwe verkiezingen kunnen er alleen komen als de Kamers ontbonden worden (64 Grondwet) en dat moet bij Koninklijk besluit en een KB moet ondertekend worden door de Koning en minstens één minister (47 Grondwet). Maar die zijn er niet meer in dit scenario. Dan heb je dus een constitutionele crisis waarvoor momenteel naar ik weet geen oplossing voor is. De Koning kan alleen maar geldige besluiten uitvaardigen zonder ministeriële ondertekening, als het om zijn eigen hofhouding gaat.
Behalve dus dat de Koning volgens onze Grondwet vereist is om verkiezingen uit te roepen, en dus om nieuwe Kamers te vormen waaruit een nieuwe Regering geformeerd wordt. Zonder troonsopvolging is Nederland (althans, vanuit constitutioneel oogpunt) reddeloos verloren.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Alleen boeit het in een parlementaire democratie totaal niet wie er op de troon zit.
Aha!quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:31 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Aangenomen dat er wél een Oranje overleeft is die dan de Koning. Nieuwe verkiezingen kunnen er alleen komen als de Kamers ontbonden worden (64 Grondwet) en dat moet bij Koninklijk besluit en een KB moet ondertekend worden door de Koning en minstens één minister (47 Grondwet). Maar die zijn er niet meer in dit scenario. Dan heb je dus een constitutionele crisis waarvoor momenteel naar ik weet geen oplossing is. De Koning kan alleen maar geldige besluiten uitvaardigen zonder ministeriële ondertekening, als het om zijn eigen hofhouding gaat.
Zonder camera bewaking maakt het ook niet veel uit, echter een samsung tv?quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jammer dat die letters niet net voor een raam staan.
België-scenario.quote:Op dinsdag 19 december 2017 23:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Behalve dus dat de Koning volgens onze Grondwet vereist is om verkiezingen uit te roepen, en dus om nieuwe Kamers te vormen waaruit een nieuwe Regering geformeerd wordt. Zonder troonsopvolging is Nederland (althans, vanuit constitutioneel oogpunt) reddeloos verloren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |