abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175786812
Het jaarlijkse vergelijkpartijtje mag weer beginnen. Wat valt op dit jaar, waar twijfel je over en wat deel je graag?
Misschien dat we elkaar weer kunnen helpen voor aankomend jaar. :)

____________________________________________________________________________________________
DIt topic niet gebruiken voor het aanbieden of vragen naar referrallinks, alleen in FHF / CashbackLinkjes van Anderzorg

* Hier en daar vragen om cashbackkorting en aanbieden is niet nodig en wordt ook verwijderd.
* Creatief gebruik van linken om zo een ander bij jouw link uit te laten komen is ook niet toegestaan.
* Hier een overtreding zorgt er voor dat je link ook uit het FHF topic weg gaat.

Het noemen van niet-referral (cashback)kortingen waar je geen enkel (direct of indirect) voordeel bij hebt, is wel toegestaan.

____________________________________________________________________________________________

Linkjes:
Vergelijking van specifieke vergoedingen
Info van Rijksoverheid
Medicijnkosten

Bekende vergelijkingssites (links direct naar vergelijkpagina)
Independer
Zorgkiezer
PriceWise
hoyhoy
Geld
Poliswijzer
Zorgpremiekorting
Zorgwatch

quote:
Wijzigingen in de basisverzekering 2018
De overheid bepaalt elk jaar welke vergoedingen er in de basisverzekering zitten. In 2018 komen er in de basisverzekering een paar vergoedingen bij, namelijk:

-12 behandelingen oefentherapie bij artrose aan heup- en kniegewrichten;
-zittend ziekenvervoer bij immuuntherapie (voor oncologiepatiënten);
-verzorging kinderen tot 18 jaar die nodig is als gevolg van geneeskundige zorg (was onderdeel van Jeugdwet).
bron: https://www.cz.nl/klanten(...)gverzekering-in-2018
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:20 schreef Postbus100 het volgende:
https://www.zorgwijzer.nl(...)ies-bekend-overzicht

Hier alle premies (maar eigenlijk heb je dan nog geen volledig overzicht, want alle nuances van hoog en laag vrijwillig eigen risico zitten er weer niet in. Zelf vergelijken is en blijft noodzakelijk

quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:07 schreef JtodaX het volgende:de goedkoopste basisverzekeringen in 2018 met
• hoog eigen risico: 74,95 ziezo (achmea), 78,00 anderzorg (menzis), 78,95 zorgenzekerheid
• laag eigen risico: 93,85 zekur (vgz), 96,95 ziezo (achmea), 100,95 univé (vgz)
(exclusief eventuele kortingen via collectieven of cashback)
quote:
____________________________________________________________________________________________
Somebody that I used to know
pi_175792268
Ik heb alweer drie jaar mijn zorgverzekering bij Interpolis. Twijfel of ik moet blijven.

Partner en ik hebben beiden geen behoefte aan vergoeding voor zwangerschaps- of ouderschapsshizzle, maar wel voor tandarts, diverse medicatie en GGZ-kosten. Ons eigen risico staat nu nog te hoog (ben elk jaar maandenlang aan het afbetalen) dus dat wil ik nog veranderen, morgen even bellen.
Mon 'en!
pi_175796630
Kom voor de goedkoopste basisverzekering (885 euro, ruime keuze zorgverleners) + 250 euro aan tandartskosten uit bij Ziezo, of zie ik er een over het hoofd?
pi_175796689
Tot wanneer hebben de zorgverzekeraars de tijd om contracten af te sluiten met zorgverleners?
pi_175798312
Hopelijk alweer klaar met dit onderwerp voor 2018, 877 euro afgeschreven voor het gehele jaar.
pi_175798605
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 22:26 schreef RealRS het volgende:
Hopelijk alweer klaar met dit onderwerp voor 2018, 877 euro afgeschreven voor het gehele jaar.
Dat is goedkoop :o cashbacklink en/of collectieve korting?
Somebody that I used to know
pi_175798935
Zilveren Kruis, basis verzekering, 885 euro eigen risico, jaar vooruit betalen (-3%) en collectiviteitskorting.

Ik heb net even zitten rekenen, Zilveren Kruis Ziezo selectief + 885 euro eigen risico, jaar vooruit betalen (-3%) = 872 euro per jaar (collectiviteit is dan niet meer nodig).

Je kan dan alleen niet opbellen als er iets is, alles loopt via internet. Misschien volgend jaar die optie kiezen.

Misschien dat je via een cashback nog meer korting kan regelen.
pi_175804593
Voel me een echte Nederlander... houd dankzij de zorgtoeslag sowieso 105 euro 'over' aan basis+tandarts, zelfs 230 euro als ik geen tandarts neem. Nu dus twijfelen of ik boven de 125 euro aan tandartskosten kom :') In het ergste geval dus 105 euro winst ipv 230... :D (en 20 euro 'verlies' als ik 250 euro aan kosten zou hebben). Lekker systeem weer 8)7
  dinsdag 19 december 2017 @ 15:39:22 #9
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_175839776
Ik zit te twijfelen tussen zilveren kruis ziezo (met beperkte dekking) of Hema, met volledige dekking en 10%korting. Nu moet ik het aankomende jaar nog wat Hema dingen hebben, dus die korting haal ik er wel uit, in het prijs verschil met Anderzorg. Maar het verschil met ziezo is 15 euro. Dan zou ik 150 euro bij de HEMA moeten uitgeven. Sowieso heb ik dan ook een volledige dekking, wat ook wel fijn is, wil ik met kanker verholpen willen worden in bijvoorbeeld het Anthonius van leeuwenhoek ziekenhuis...

Wat zouden jullie doen, een ervaring met hema verzekering en 10%korting?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_175841036
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 22:44 schreef RealRS het volgende:
Zilveren Kruis, basis verzekering, 885 euro eigen risico, jaar vooruit betalen (-3%) en collectiviteitskorting.

Ik heb net even zitten rekenen, Zilveren Kruis Ziezo selectief + 885 euro eigen risico, jaar vooruit betalen (-3%) = 872 euro per jaar (collectiviteit is dan niet meer nodig).

Je kan dan alleen niet opbellen als er iets is, alles loopt via internet. Misschien volgend jaar die optie kiezen.

Misschien dat je via een cashback nog meer korting kan regelen.
gelet op de promotie misschien niet, maar ziezo klanten bellen gewoon de zk klantenservice hoor.
pi_175841262
Wat vinden jullie de beste en meest volledige vergelijkingswebsite?
  dinsdag 19 december 2017 @ 20:23:26 #12
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_175846420
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

gelet op de promotie misschien niet, maar ziezo klanten bellen gewoon de zk klantenservice hoor.
Klopt. Alleen ze promoten ziezo als een 'online-only' verzekering, maar dat is het eigenlijk niet natuurlijk.
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:46 schreef xaban06 het volgende:
Tot wanneer hebben de zorgverzekeraars de tijd om contracten af te sluiten met zorgverleners?
Check deel 1 van deze thread even, op een van de laatste pagina's is dat ook gevraagd dacht ik
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:46 schreef Leonos het volgende:
Wat vinden jullie de beste en meest volledige vergelijkingswebsite?
Toch (het niet onafhankelijke want achmea) independer. Meest volledig/best omdat ze die pagina's met aanvullende vergoedingen hebben.
Anders zorgkiezer.
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_175851206
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:50 schreef Doorbijtertje het volgende:
Voel me een echte Nederlander... houd dankzij de zorgtoeslag sowieso 105 euro 'over' aan basis+tandarts, zelfs 230 euro als ik geen tandarts neem. Nu dus twijfelen of ik boven de 125 euro aan tandartskosten kom :') In het ergste geval dus 105 euro winst ipv 230... :D (en 20 euro 'verlies' als ik 250 euro aan kosten zou hebben). Lekker systeem weer 8)7
Hema heeft om de paar weken weer een actie met alles met 10 of 15 procent korting. Als je dus af en toe een weekje kan wachten met het kopen van een dekbed of handdoek, is dat het waarschijnlijk niet waard....
pi_175851666
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 21:56 schreef keko het volgende:

Hema heeft om de paar weken weer een actie met alles met 10 of 15 procent korting. Als je dus af en toe een weekje kan wachten met het kopen van een dekbed of handdoek, is dat het waarschijnlijk niet waard....
De 10% korting van de zorgverzekering komt daar ook nog boven op.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_175858202
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 22:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De 10% korting van de zorgverzekering komt daar ook nog boven op.
Dan is dat wel mooi, ik heb niks gezegd. :)
  Redactie Frontpage woensdag 20 december 2017 @ 08:48:55 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_175858572
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:46 schreef Leonos het volgende:
Wat vinden jullie de beste en meest volledige vergelijkingswebsite?
Ik gebruik altijd independer, wellicht omdat ik dat gewend ben. De anderen kijk ik niet echt op.

Voor dit jaar maar weer voor Anderzorg gegaan, met afrekening van de gehele factuur op jaarbasis. Scheelt nog een paar procent extra premiekorting.
Ta mčre
El Cońo
ウイスキー
pi_175869467
Ik twijfel dus of ik van mijn ZK basis zeker naar budget of naar exclusief wil. Mijn behandeling in het erasmus is klaar, dus ik hoef er niet meer in te komen en het buurtziekenhuis kan ook wel volstaan om bloedwaarde te prikken. Aan de andere kant, ik had voor wat andere behandelingen wel weer gedoe dat er heel veel niet gecontracteerd waren waarop ik eigenlijk naar exclusief wilde. Lastig lastig.
pi_175871818
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 22:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De 10% korting van de zorgverzekering komt daar ook nog boven op.
10% korting op een product met 15% korting geeft geen 25% korting he? ;)

Ik heb het wel eens uitgerekend of die paar euro voor die iets duurdere HEMA-verzekering uitkon via de spullen die ik bij Hema zou kopen. Wat blijkt dan? Als de verzekering van HEMA 2 euro per maand duurder is, moet je voor 20 euro per maand aan spullen kopen, oftewel: 240 euro per jaar. Nu ben ik best wel een HEMA-fan, maar aan dat bedrag kom ik niet/nauwelijks. Het is goedkoper om dan gewoon goede acties bij langs te gaan en geen overbodige spullen te kopen.
(het verschil was toen overigens geen 2 euro, het was meer, maar ik weet niet meer hoeveel precies)
Somebody that I used to know
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:39:43 #19
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_175920416
quote:
2s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:04 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

10% korting op een product met 15% korting geeft geen 25% korting he? ;)
Bijna ;)
quote:
10s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:32 schreef Yreal het volgende:
Ik twijfel dus of ik van mijn ZK basis zeker naar budget of naar exclusief wil. Mijn behandeling in het erasmus is klaar, dus ik hoef er niet meer in te komen en het buurtziekenhuis kan ook wel volstaan om bloedwaarde te prikken. Aan de andere kant, ik had voor wat andere behandelingen wel weer gedoe dat er heel veel niet gecontracteerd waren waarop ik eigenlijk naar exclusief wilde. Lastig lastig.
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar als je verwacht dat 'gedoe' wat je noemt te hebben zou ik dat vijfje per maand 't niet waard vinden.
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:42:29 #20
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_175920482
pardon, dubbelpost
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_175921769
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:39 schreef JtodaX het volgende:

[..]

Bijna ;)

[..]

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar als je verwacht dat 'gedoe' wat je noemt te hebben zou ik dat vijfje per maand 't niet waard vinden.
GGZ , maar ik heb nu iemand die ook onder budget valt.
pi_175928851
Ik zit nu bij Friesland maar ik denk dat ik weer terug naar Anderzorg ga, laagste premie met max eigen risico en je kan toch bij alle ziekenhuizen terecht.....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  Moderator vrijdag 22 december 2017 @ 20:15:22 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_175930061
quote:
10s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:32 schreef Yreal het volgende:
Ik twijfel dus of ik van mijn ZK basis zeker naar budget of naar exclusief wil. Mijn behandeling in het erasmus is klaar, dus ik hoef er niet meer in te komen en het buurtziekenhuis kan ook wel volstaan om bloedwaarde te prikken. Aan de andere kant, ik had voor wat andere behandelingen wel weer gedoe dat er heel veel niet gecontracteerd waren waarop ik eigenlijk naar exclusief wilde. Lastig lastig.
Waar liep je met ZK Basis Zeker tegenaan dan? Want als ik naar mijn ziekenhuizen in de buurt kijk, zie ik alleen behandelingen als flaporen en sterilisatie als niet gecontracteerd staan en dat verwacht ik niet nodig te hebben :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_175958912
Hoe kan het dat AnderZorg nog niet met alle ziekenhuizen een contract heeft, maar je wel overal terecht kan? Betaal je dan gewoon een deel zelf bij die niet gecontracteerde ziekenhuizen. Neig naar AnderZorg omdat het de goedkoopste is, waar je bij alle ziekenhuizen terecht kan, maar dat het een natura polis is brengt me toch aan het twijfelen. Bij zorgvinder op de site van AnderZorg staat dat nog niet alle ziekenhuizen gecontracteerd zijn. Kom van Kiemer dat wel gewoon een restitutie polis had.
pi_175965432
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 22:15 schreef Matedeor het volgende:
Hoe kan het dat AnderZorg nog niet met alle ziekenhuizen een contract heeft, maar je wel overal terecht kan? Betaal je dan gewoon een deel zelf bij die niet gecontracteerde ziekenhuizen. Neig naar AnderZorg omdat het de goedkoopste is, waar je bij alle ziekenhuizen terecht kan, maar dat het een natura polis is brengt me toch aan het twijfelen. Bij zorgvinder op de site van AnderZorg staat dat nog niet alle ziekenhuizen gecontracteerd zijn. Kom van Kiemer dat wel gewoon een restitutie polis had.
Omdat Menzis dit jaar heel hard de onderhandelingen in gaat hebben ze bij veel ziekenhuizen nog geen contract. Ze gaan er vanuit dit wel te krijgen. Als dat niet zo is, dan moet Menzis bij het ziekenhuis de passantentarieven aftikken. Niet echt jouw probleem dus.
pi_175965751
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Waar liep je met ZK Basis Zeker tegenaan dan? Want als ik naar mijn ziekenhuizen in de buurt kijk, zie ik alleen behandelingen als flaporen en sterilisatie als niet gecontracteerd staan en dat verwacht ik niet nodig te hebben :+
voor ggz vond ik het zo tegenvallen
  Moderator zondag 24 december 2017 @ 09:36:22 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_175965800
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 09:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

voor ggz vond ik het zo tegenvallen
Oh, GGZ heb ik niet naar gekeken. Dat verwacht ik niet nodig te hebben, ik heb alleen naar ziekenhuis-behandelingen gekeken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_175966928
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 09:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh, GGZ heb ik niet naar gekeken. Dat verwacht ik niet nodig te hebben, ik heb alleen naar ziekenhuis-behandelingen gekeken
ja ik liep dus in het Erasmus, maar daar wilde ik eigenlijk toch ook al weg omdat het zo'n pokken eind weg is. Vooral nu ik komend jaar niet hoef en ze mijn huisarts nu hoofdbehandelaar hebben gemaakt...
pi_175967425
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 08:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Omdat Menzis dit jaar heel hard de onderhandelingen in gaat hebben ze bij veel ziekenhuizen nog geen contract. Ze gaan er vanuit dit wel te krijgen. Als dat niet zo is, dan moet Menzis bij het ziekenhuis de passantentarieven aftikken. Niet echt jouw probleem dus.
Passantentarieven zijn volgens mijn over het algemeen een stuk hoger en kan bij AnderZorg alleen vinden dat je bij elk ziekenhuis terecht kan, niet dat ze dan volledig vergoeden

''Bij Anderzorg heb je met jouw Basisverzekering een naturapolis. Dat betekent dat je een ruime keuze hebt uit zorgaanbieders met een Anderzorg-contract. Als je naar een gecontracteerde zorgaanbieder gaat, betalen wij jouw zorgkosten direct aan je zorgaanbieder. Ga je naar een zorgaanbieder zonder contract met Anderzorg, dan betaal je de rekening eerst zelf en krijg je een gedeelte van de kosten vergoed.''
pi_175967480
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:25 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Passantentarieven zijn volgens mijn over het algemeen een stuk hoger en kan bij AnderZorg alleen vinden dat je bij elk ziekenhuis terecht kan, niet dat ze dan volledig vergoeden

''Bij Anderzorg heb je met jouw Basisverzekering een naturapolis. Dat betekent dat je een ruime keuze hebt uit zorgaanbieders met een Anderzorg-contract. Als je naar een gecontracteerde zorgaanbieder gaat, betalen wij jouw zorgkosten direct aan je zorgaanbieder. Ga je naar een zorgaanbieder zonder contract met Anderzorg, dan betaal je de rekening eerst zelf en krijg je een gedeelte van de kosten vergoed.''
Dat je bij elk ziekenhuis terecht kan, maar dat ze niet alles volledig vergoeden? Aardig lullige omschrijving dan. Natuurlijk kun je overal terecht. Daarvoor hoef je niet eens verzekerd te zijn. Ik mag hopen dat als Menzis vermeldt dat je in elk ziekenhuis terecht kan, dat zij dat ook netjes vergoeden.

De passantentarieven zijn uiteraard hoger dan wat een zorgverzekeraar voor tarieven krijgt als ze een afspraak hebben, maar dat hoeft niet jouw probleem te zijn.

Met de quote die je aanhaalt bedoelen ze, lijkt me, zorg buiten het ziekenhuis.

Voor de zekerheid even bellen met Menzis? :s)
pi_175967672
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat je bij elk ziekenhuis terecht kan, maar dat ze niet alles volledig vergoeden? Aardig lullige omschrijving dan. Natuurlijk kun je overal terecht. Daarvoor hoef je niet eens verzekerd te zijn. Ik mag hopen dat als Menzis vermeldt dat je in elk ziekenhuis terecht kan, dat zij dat ook netjes vergoeden.

De passantentarieven zijn uiteraard hoger dan wat een zorgverzekeraar voor tarieven krijgt als ze een afspraak hebben, maar dat hoeft niet jouw probleem te zijn.

Met de quote die je aanhaalt bedoelen ze, lijkt me, zorg buiten het ziekenhuis.

Voor de zekerheid even bellen met Menzis? :s)
Ja ik volg het af en toe ook niet helemaal meer. Maar is het niet zo dat sommige verzekeringen je verplichten om naar bepaalde ziekenhuizen toe te gaan, of anders krijg je niks vergoed. Maar als ik op de Menzis website (waar AnderZorg onderdeel van is) kijk staat er het volgende:

'Heeft u Menzis Basis of Menzis Basis Voordelig en gaat u voor een zorgaanbieder die geen contract met Menzis heeft? Dan moet u de nota zelf betalen aan de zorgaanbieder en vervolgens bij ons declareren. Dan kan het gebeuren dat u de nota niet helemaal vergoed krijgt. Dat is het geval als de zorgaanbieder meer in rekening brengt dan wat in Nederland gebruikelijk is. Hoeveel u bij een niet-gecontracteerde aanbieder vergoed krijgt, is afhankelijk van uw Basisverzekering.'

'Heeft u de Basisverzekering Menzis Basis en kiest u een zorgaanbieder die geen overeenkomst met Menzis heeft gesloten, dan krijgt u 75% van het gemiddeld gecontracteerde tarief vergoed, tot maximaal 75% van het gemiddeld afgesproken tarief.. De rest betaalt u zelf. Voor uw portemonnee is het dus het beste om voor een zorgaanbieder met contract te kiezen. U vindt een zorgaanbieder die bij u past in de Zorgvinder.'

Dan ga ik er dus vanuit dat je overal terecht kan, maar het dus niet overal volledig vergoed krijgt.
pi_175967720
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:40 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Ja ik volg het af en toe ook niet helemaal meer. Maar is het niet zo dat sommige verzekeringen je verplichten om naar bepaalde ziekenhuizen toe te gaan, of anders krijg je niks vergoed. Maar als ik op de Menzis website (waar AnderZorg onderdeel van is) kijk staat er het volgende:

'Heeft u Menzis Basis of Menzis Basis Voordelig en gaat u voor een zorgaanbieder die geen contract met Menzis heeft? Dan moet u de nota zelf betalen aan de zorgaanbieder en vervolgens bij ons declareren. Dan kan het gebeuren dat u de nota niet helemaal vergoed krijgt. Dat is het geval als de zorgaanbieder meer in rekening brengt dan wat in Nederland gebruikelijk is. Hoeveel u bij een niet-gecontracteerde aanbieder vergoed krijgt, is afhankelijk van uw Basisverzekering.'

Dan ga ik er dus vanuit dat je overal terecht kan, maar het dus niet overal volledig vergoed krijgt.
Met die redenering wil ik jou ook best verzekeren. Stort maar wat geld. Je kunt dan overal terecht, maar krijgt niks vergoed.

Ik zou Menzis bellen (of in dit geval AnderZorg, de voorwaarden kunnen afwijken ook al is het dezelfde partij), dan weet je het zeker.
pi_175967730


[ Bericht 100% gewijzigd door Armani XL op 24-12-2017 11:53:03 (Spam mag je achterwege laten) ]
pi_175967798
Dat is gewoon een onderhandelingsspelletje. Als je ergens terecht kan moet dat ook gewoon vergoed worden anders is dat een staaltje misleiding waar Goldman Sachs jaloers van zou worden.

Anderszorg gaat er er met twee benen in, en het ziekenhuis geeft nog niet mee. Uiteindelijk gaan ze er wel uitkomen omdat anderszorg polissen voor alle ziekenhuizen verkoopt. In het hele extreme geval dat het toch niet lukt komt het aan op maatwerk.

Met behandelcentra is het een heel ander verhaal, die hebben niet de luxe dat er polissen zijn verkocht die beloven dat je er terecht kan en die onderhandelingen kunnen dus veel makkelijker stuk lopen. Overigens zijn er ook instellingen die het stuk wat je niet vergoed krijgt vanwege het ontbreken van contractering kwijtschelden.

En ergens mis ik het werk wel 😋
pi_175967867
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:46 schreef Yreal het volgende:
Dat is gewoon een onderhandelingsspelletje. Als je ergens terecht kan moet dat ook gewoon vergoed worden anders is dat een staaltje misleiding waar Goldman Sachs jaloers van zou worden.

Anderszorg gaat er er met twee benen in, en het ziekenhuis geeft nog niet mee. Uiteindelijk gaan ze er wel uitkomen omdat anderszorg polissen voor alle ziekenhuizen verkoopt. In het hele extreme geval dat het toch niet lukt komt het aan op maatwerk.

Met behandelcentra is het een heel ander verhaal, die hebben niet de luxe dat er polissen zijn verkocht die beloven dat je er terecht kan en die onderhandelingen kunnen dus veel makkelijker stuk lopen. Overigens zijn er ook instellingen die het stuk wat je niet vergoed krijgt vanwege het ontbreken van contractering kwijtschelden.

En ergens mis ik het werk wel 😋
Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat het overal goed komt met een contract. Vooral in gebieden waar Menzis weinig marktaandeel heeft hebben ze zich nou niet echt handig opgesteld.
pi_175967908
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat het overal goed komt met een contract. Vooral in gebieden waar Menzis weinig marktaandeel heeft hebben ze zich nou niet echt handig opgesteld.
Als ik bij mij in de buurt kijk op zorgvinder zijn er nog best een groot aantal instellingen waar ze nog geen contract mee hebben, zelf een groot ziekenhuis. Zou kunnen dat het nog allemaal goed komt, maar is dus wel onzeker.
pi_175967951
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:50 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Als ik bij mij in de buurt kijk op zorgvinder zijn er nog best een groot aantal instellingen waar ze nog geen contract mee hebben, zelf een groot ziekenhuis. Zou kunnen dat het nog allemaal goed komt, maar is dus wel onzeker.
Ja, maar dat ze geen contract met een ziekenhuis hebben kun je maling aan hebben. Zoals Yreal hierboven ook aangeeft zou dat anders wel heel erg misleiding zijn.
pi_175968000
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, maar dat ze geen contract met een ziekenhuis hebben kun je maling aan hebben. Zoals Yreal hierboven ook aangeeft zou dat anders wel heel erg misleiding zijn.
Toch van de week maar is bellen dan. Durf er nu gezien de teksten op de website in ieder geval niet blind vanuit te gaan.
pi_175968044
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:54 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Toch van de week maar is bellen dan. Durf er nu gezien de teksten op de website in ieder geval niet blind vanuit te gaan.
Ik vind het zelf ook onhandig gedaan. Waarom vermelden ze überhaupt of ze een contract met een ziekenhuis hebben als dat totaal niet relevant is?

Kun je ons op de hoogte houden?
pi_175968062
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ook onhandig gedaan. Waarom vermelden ze überhaupt of ze een contract met een ziekenhuis hebben als dat totaal niet relevant is?

Kun je ons op de hoogte houden?
Zal ik doen ^O^
pi_175991587
Zo net opgezegd.

De Friesland is niet meer zo voordelig als voorheen dus ik ga op zoek naar een nieuwe verplichte zorgaanbieder.
pi_175991740
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:50 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Als ik bij mij in de buurt kijk op zorgvinder zijn er nog best een groot aantal instellingen waar ze nog geen contract mee hebben, zelf een groot ziekenhuis. Zou kunnen dat het nog allemaal goed komt, maar is dus wel onzeker.
Zie dit op de website van Menzis staan bij de medisch specialistische zorg:

quote:
Menzis maakt voor u afspraken met zorgaanbieders van medisch specialistische zorg over goede zorg. Ook in 2018 kunt u in elk ziekenhuis in Nederland terecht. Of u er nu komt voor specialistische zorg of voor spoedeisende hulp. Het kan voorkomen dat een ziekenhuis nog niet is gecontracteerd. We zijn dan nog in gesprek. Voor u heeft dit geen gevolgen: Menzis vergoedt ook in dat ziekenhuis de verzekerde zorg.

pi_175992912
Zk opgezegd en over naar Ditzo. Verzeker mij al jaren voor fysio want reuma. Maar ik heb er maar een keer binnen gezeten in de laatste vijf jaar. De tandarts kost mij gelukkig niet meer dan een halfjaarlijkse controle en tandsteen weghalen. Elke jaar een nieuwe bril staat mij wel aan, niet omdat het moet maar omdat het kan en het een mode ding is. Wil gewoon keuze hebben uit meer monturen.

En om dan bij Ace en Tate te shoppen met beperkt assortiment. -O- Neuh daarom geen Anderzorg jong pakket voor mij. Maar Ditzo basis + brilpakket. Met het verschil in premie kan ik 4x naar de tandarts of 2x naar de tandarts en een paar keer bij de fysio binnen lopen. Maar een bril kan ik dan tenminste bij de Pearle of Eyewish halen. En die zitten tenminste in mijn eigen plaats ^O^
mag het weten
pi_176030692
Ik wil overstappen van anderzorg naar Zorg en Zekerheid (Zelfde prijs betere dekking). Weet iemand welke collectiviteitsgemeenschappen met hun samenwerken?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_176030873
Vraagje:

Stel ik neem max eigen risico van 885 met een premie van 70.

Mijn jaarlasten zijn dan
70*12=¤840,- euro premie. Potentieel ¤1725,- Als ik mijn eigen risico verbruik.

Als ik minimale eigen risico neem van 385 euro dan is mijn premie 100.

Dan is de berekening als volgt:
100*12=¤1200,-
Potentieel ¤1585,-

Het verschil in max is maar 140 euro en dat is als ik mijn eigen risico van 885 volledig verbruik. Dus de kans is groter dat ik geld bespaar dan verlies als ik max eigen risico neem, tenzij ik iedere jaar al mijn eigen risico verbruik?
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  Moderator woensdag 27 december 2017 @ 09:43:37 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_176031022
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 09:35 schreef Vluchteling het volgende:
Vraagje:

Stel ik neem max eigen risico van 885 met een premie van 70.

Mijn jaarlasten zijn dan
70*12=¤840,- euro premie. Potentieel ¤1725,- Als ik mijn eigen risico verbruik.

Als ik minimale eigen risico neem van 385 euro dan is mijn premie 100.

Dan is de berekening als volgt:
100*12=¤1200,-
Potentieel ¤1585,-

Het verschil in max is maar 140 euro en dat is als ik mijn eigen risico van 885 volledig verbruik. Dus de kans is groter dat ik geld bespaar dan verlies als ik max eigen risico neem, tenzij ik iedere jaar al mijn eigen risico verbruik?
Dat klopt :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 27 december 2017 @ 09:43:42 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_176031026
Wat is een normale korting voor maximaal eigen risico, kan collectief naar CZ gaan maar krijg maar 17,50 per maand korting bij max eigen risico. Dat is maar 205 euro, vind ik toch aan de lage kant. Of is dit normaal?
pi_176031051
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 09:43 schreef Blik het volgende:
Wat is een normale korting voor maximaal eigen risico, kan collectief naar CZ gaan maar krijg maar 17,50 per maand korting bij max eigen risico. Dat is maar 205 euro, vind ik toch aan de lage kant. Of is dit normaal?
Zoiets wel hoor. 17,50 of 20 euro.
  woensdag 27 december 2017 @ 09:46:21 #49
62913 Blik
The one and Only!
pi_176031077
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 09:35 schreef Vluchteling het volgende:
Vraagje:

Stel ik neem max eigen risico van 885 met een premie van 70.

Mijn jaarlasten zijn dan
70*12=¤840,- euro premie. Potentieel ¤1725,- Als ik mijn eigen risico verbruik.

Als ik minimale eigen risico neem van 385 euro dan is mijn premie 100.

Dan is de berekening als volgt:
100*12=¤1200,-
Potentieel ¤1585,-

Het verschil in max is maar 140 euro en dat is als ik mijn eigen risico van 885 volledig verbruik. Dus de kans is groter dat ik geld bespaar dan verlies als ik max eigen risico neem, tenzij ik iedere jaar al mijn eigen risico verbruik?
Klopt alleen als je idd 30 euro korting krijgt bij max eigen risico, en dat lijkt me aan de hoge kant
  woensdag 27 december 2017 @ 09:46:49 #50
62913 Blik
The one and Only!
pi_176031092
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 09:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zoiets wel hoor. 17,50 of 20 euro.
ok, thx

Dan heb ik mijn keuze gemaakt denk ik
pi_176039400
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 09:35 schreef Vluchteling het volgende:
Vraagje:

Stel ik neem max eigen risico van 885 met een premie van 70.

Mijn jaarlasten zijn dan
70*12=¤840,- euro premie. Potentieel ¤1725,- Als ik mijn eigen risico verbruik.

Als ik minimale eigen risico neem van 385 euro dan is mijn premie 100.

Dan is de berekening als volgt:
100*12=¤1200,-
Potentieel ¤1585,-

Het verschil in max is maar 140 euro en dat is als ik mijn eigen risico van 885 volledig verbruik. Dus de kans is groter dat ik geld bespaar dan verlies als ik max eigen risico neem, tenzij ik iedere jaar al mijn eigen risico verbruik?
Dat klopt :Y
Ik heb nog nooit mijn verplichte eigen risico verbruikt, ook niet bij poliklinische handelingen in het ziekenhuis.
Het kost je ook geen 500 euro als je wel eens een keer met de ambnulance wordt opgehaald, maar het kost je 500 euro - de korting. Vaak blijft dna rond de 200 euro ver.
Voor die 200 euro wil ik wel dat risico lopen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_176045287
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat klopt :Y
Ik heb nog nooit mijn verplichte eigen risico verbruikt, ook niet bij poliklinische handelingen in het ziekenhuis.
Het kost je ook geen 500 euro als je wel eens een keer met de ambnulance wordt opgehaald, maar het kost je 500 euro - de korting. Vaak blijft dna rond de 200 euro ver.
Voor die 200 euro wil ik wel dat risico lopen.
Ambulance loopt al snel op naar ¤700, en bij mij ging dat mooi van het eigen risico af. Het is maar net hoeveel risico je wil lopen.
pi_176045394
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 09:43 schreef Blik het volgende:
Wat is een normale korting voor maximaal eigen risico, kan collectief naar CZ gaan maar krijg maar 17,50 per maand korting bij max eigen risico. Dat is maar 205 euro, vind ik toch aan de lage kant. Of is dit normaal?
Anderzorg 24 euro.
Somebody that I used to know
pi_176046029
Kun je bij Ziezo nog ergens een cashback krijgen?
Wilde via Cashbackxl via zorgkiezer afsluiten voor nog extra 16,95 korting maar dan is tand 1 weer 3 euro duurder per maand. Heel vreemd :{
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_176046101
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:28 schreef Miniem het volgende:
Kun je bij Ziezo nog ergens een cashback krijgen?
Wilde via Cashbackxl via zorgkiezer afsluiten voor nog extra 16,95 korting maar dan is tand 1 weer 3 euro duurder per maand. Heel vreemd :{
Gewiekst... :o
Somebody that I used to know
pi_176046346
quote:
2s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:30 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Gewiekst... :o
Heb het nu via cashbackxl via Independer gedaan voor nog 15 euro korting.
Daar klopt tand 1 wel.

997 euro per jaar voor Ziezo basis selectief + tand 1.
- nog 15 euro cashback. = 982 ^O^
tand 1 geeft met gelijk een stok achter de deur om naar de tandarts te gaan :+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_176047474
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ook onhandig gedaan. Waarom vermelden ze überhaupt of ze een contract met een ziekenhuis hebben als dat totaal niet relevant is?

Kun je ons op de hoogte houden?
Antwoord van AnderZorg is: ''Wij zijn momenteel nog wel aan het onderhandelen met een aantal ziekenhuizen, maar wij garanderen dat je deze kosten van ons vergoed krijgt zoals een gecontracteerd ziekenhuis''
pi_176047594
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 18:18 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Antwoord van AnderZorg is: ''Wij zijn momenteel nog wel aan het onderhandelen met een aantal ziekenhuizen, maar wij garanderen dat je deze kosten van ons vergoed krijgt zoals een gecontracteerd ziekenhuis''
Mooi, niks om je zorgen over te maken dus. Ik ga hem zo ook voor mijn schoonvader nog afsluiten.
pi_176047638
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 14:07 schreef Joosie200 het volgende:
Zk opgezegd en over naar Ditzo. Verzeker mij al jaren voor fysio want reuma. Maar ik heb er maar een keer binnen gezeten in de laatste vijf jaar. De tandarts kost mij gelukkig niet meer dan een halfjaarlijkse controle en tandsteen weghalen. Elke jaar een nieuwe bril staat mij wel aan, niet omdat het moet maar omdat het kan en het een mode ding is. Wil gewoon keuze hebben uit meer monturen.

En om dan bij Ace en Tate te shoppen met beperkt assortiment. -O- Neuh daarom geen Anderzorg jong pakket voor mij. Maar Ditzo basis + brilpakket. Met het verschil in premie kan ik 4x naar de tandarts of 2x naar de tandarts en een paar keer bij de fysio binnen lopen. Maar een bril kan ik dan tenminste bij de Pearle of Eyewish halen. En die zitten tenminste in mijn eigen plaats ^O^
Als het in kosten niet uitmaakt, dan zou ik ook sowieso voor Ditzo kiezen. Prima verzekering met prima beleid.
pi_176048247
Nog addertjes onder het gras bij ZieZo (Basis)? Volgens mij zijn zij het goedkoopst als:
- laag eigen risico
- tandarts 100% tot 500 euro
- basisverzekering

Ik zit nu bij DSW en wil overstappen.
  Moderator woensdag 27 december 2017 @ 19:28:02 #61
155227 crew  Guppy
dus
pi_176049744
Zo, overstap is geregeld. Ben benieuwd of alles goed gaat :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_176051920
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 19:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo, overstap is geregeld. Ben benieuwd of alles goed gaat :')
Jup, ben ook benieuwd :P
Wil alles betalen voor het einde van het jaar, maar dat moet handmatig. ff contact gehad via whatsapp, prima service ^O^
Schijnbaar wordt dat bedrag automatisch nog een keer vanaf mn rekening getrokken maar dat storten ze dan zsm terug.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator woensdag 27 december 2017 @ 20:55:58 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_176053177
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 20:22 schreef Miniem het volgende:

[..]

Jup, ben ook benieuwd :P
Wil alles betalen voor het einde van het jaar, maar dat moet handmatig. ff contact gehad via whatsapp, prima service ^O^
Schijnbaar wordt dat bedrag automatisch nog een keer vanaf mn rekening getrokken maar dat storten ze dan zsm terug.
Ik ben net ook overgestapt van autoverzekering, wat een drama is dat. Het kan eigenlijk bijna niet slechter gaan met de zorgverzekering :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_176054958
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 20:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ben net ook overgestapt van autoverzekering, wat een drama is dat. Het kan eigenlijk bijna niet slechter gaan met de zorgverzekering :')
Wat kan daar mis aan gaan? :D
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_176055689
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 21:37 schreef Miniem het volgende:

[..]

Wat kan daar mis aan gaan? :D
Schadevrije jaren niet in Royke zetten. ;(
pindazakje
pi_176055808
De site van Zekur loopt ook aldoor vast tijdens het overstappen :') :P
  donderdag 28 december 2017 @ 15:30:50 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176074732
Wat is de goedkoopste met max eigen risico en zelf ziekenhuis kiezen?
pi_176074748
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:30 schreef leolinedance het volgende:
Wat is de goedkoopste met max eigen risico en zelf ziekenhuis kiezen?
Ik denk Ditzo.
  donderdag 28 december 2017 @ 15:38:10 #69
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176075108
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik denk Ditzo.
Thanks zal daar eens beginnen dan :) En vergelijken met ZK waar ik nu zit. Die hebben trouwens vandaag al geld afgeschreven..
  donderdag 28 december 2017 @ 15:52:24 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_176075724
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Thanks zal daar eens beginnen dan :) En vergelijken met ZK waar ik nu zit. Die hebben trouwens vandaag al geld afgeschreven..
Als reactie heb ik het bedrag terug laten boeken door ING en de zorgverzekering beëindigd per 1 januari. Geld staat al weer op de rekening :)
  donderdag 28 december 2017 @ 16:01:52 #71
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176076081
Wat een kutzooi dat je nu met sms code moet inloggen bij Digid om al je gegevens in te kunnen zien. Lekker onnodig weer.
  donderdag 28 december 2017 @ 16:02:35 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176076112
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Als reactie heb ik het bedrag terug laten boeken door ING en de zorgverzekering beëindigd per 1 januari. Geld staat al weer op de rekening :)
Ik ga ook weg hoor, ben wel klaar met die prutsers. Alleen nog even kijken waar naartoe.
  donderdag 28 december 2017 @ 16:05:52 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176076223
Die Tand Basis van ZK :')

Eur 7,25 per maand (Eur 87,- per jaar) betalen om 2 controles of 1 controle en 1x 25 min reiniging vergoed te krijgen.

Kosten controle: Eur 21,-
Kosten 25 min reiniging: Eur 61,95
Totaal: Eur 82,95

Hoe bedenken ze het _O-
pi_176077075
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 16:01 schreef leolinedance het volgende:
Wat een kutzooi dat je nu met sms code moet inloggen bij Digid om al je gegevens in te kunnen zien. Lekker onnodig weer.
vgz had dat vroeger, toen weer afgeschaft en nu loopt men weer daarnee te eikelen. Man, zelfs bij je belastingaangifte hoeft het niet, waarom dan bij je zorgverzekeraar wel?
pi_176078401
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:30 schreef leolinedance het volgende:
Wat is de goedkoopste met max eigen risico en zelf ziekenhuis kiezen?
PNOzorg ben ik zelf uiteindelijk voor gegaan, was één van de goedkoopste restitutieverzekeringen. Eigen ziekenhuis kiezen kan bijvoorbeeld ook bij AnderZorg.
  donderdag 28 december 2017 @ 17:09:50 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176078420
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 16:28 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

vgz had dat vroeger, toen weer afgeschaft en nu loopt men weer daarnee te eikelen. Man, zelfs bij je belastingaangifte hoeft het niet, waarom dan bij je zorgverzekeraar wel?
Ja echt geen idee :')

Ga trouwens weer terug naar Anderzorg. Die hebben 2 ziekenhuizen in de buurt gecontracteerd, dus dat is mooi. Lekker goedkoop :) Iemand nog een kortingscode in de aanbieding?

Edit: Het topic met de codes al gevonden :)

[ Bericht 4% gewijzigd door leolinedance op 28-12-2017 17:22:08 ]
pi_176079597
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 16:05 schreef leolinedance het volgende:
Die Tand Basis van ZK :')

Eur 7,25 per maand (Eur 87,- per jaar) betalen om 2 controles of 1 controle en 1x 25 min reiniging vergoed te krijgen.

Kosten controle: Eur 21,-
Kosten 25 min reiniging: Eur 61,95
Totaal: Eur 82,95

Hoe bedenken ze het _O-
ja en 55¤ vullen en verdoven. Of 2 controles en een kwartier poetsen. Is een betere vergoeding dan 1* hoor.
pi_176080291
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 19:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo, overstap is geregeld. Ben benieuwd of alles goed gaat :')
Hier ook paar foutmeldingen bij het aanmelden :') Uiteindelijk wel gelukt, we zullen zien.
Shine bright like a diamond.
pi_176080802
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:30 schreef leolinedance het volgende:
Wat is de goedkoopste met max eigen risico en zelf ziekenhuis kiezen?
Anderzorg volgens mij.
Irene is bae <3
  Moderator donderdag 28 december 2017 @ 19:25:08 #80
155227 crew  Guppy
dus
pi_176082451
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 21:51 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Schadevrije jaren niet in Royke zetten. ;(
Ja, of gewoon de hele opzegging niet verwerken (ondanks bevestiging) en doodleuk een jaar premie incasseren :') en daarmee inderdaad ook geen schadevrije jaren in Roy zetten. Gezeik!

quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 18:09 schreef June. het volgende:

[..]

Hier ook paar foutmeldingen bij het aanmelden :') Uiteindelijk wel gelukt, we zullen zien.
Echt he. Ik zit gewoon te twijfelen of ik er morgen nog even achteraan zal gaan. Gewoon, voor de zekerheid :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 28 december 2017 @ 20:17:26 #81
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176084296
quote:
10s.gif Op donderdag 28 december 2017 17:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja en 55¤ vullen en verdoven. Of 2 controles en een kwartier poetsen. Is een betere vergoeding dan 1* hoor.
2 controles en 15 min reiniging zie ik niet staan hoor.
  donderdag 28 december 2017 @ 20:18:04 #82
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_176084319
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 18:30 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Anderzorg volgens mij.
Yes gevonden en aangemeld. Met 40 euro korting komt die op iets van 870 euro!
pi_176084933
Waar ben ik dan het goedkoopst uit met
- max ER
- naturapolis
- 100% tand tot ¤250

Als ik die vergelijkingssites invul kom ik uit op Ziezo basis van ZK. Bij Anderzorg hebben ze geen 100% ¤250,- alleen de hogere 100% van ¤500,-.

Daarnaast hoe zit het eigenlijk met zo'n budgetpolis van dat je maar 75% vergoed krijgt ipv de volle 100%? Bij bijv. het trekken van een verstandskies in het ziekenhuis door een kaakchirurg kost het normaliter ook een gedeelte van je ER. Betekent dit dan dat als je een budgetpolis neem ze 75% van de kosten van je ER aftrekken ipv 100%, maar ik moest het toch al zelf betalen dus wat maakt dat dan uit?
Irene is bae <3
pi_176089055
^ heeft zo'n tandartsverzekering zin? Kun je de premie niet beter sparen?
Ik denk dat je bij een budgetpolis sowieso 25% van de kosten zelf betaalt (of meer als de zorgaanbieder geen marktconform tarief vraagt), plus dan nog je eigen risico wat nog valt onder de kosten van de overige 75%.

Ik stap niet over dit jaar. Ik vond geen goedkopere verzekeraar waar ik ook tevreden was over de voorwaarden. Of het scheelde zo weinig dat het me het gedoe niet waard is.
pi_176097353
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:00 schreef Hupje het volgende:
^ heeft zo'n tandartsverzekering zin? Kun je de premie niet beter sparen?
Ik denk dat je bij een budgetpolis sowieso 25% van de kosten zelf betaalt (of meer als de zorgaanbieder geen marktconform tarief vraagt), plus dan nog je eigen risico wat nog valt onder de kosten van de overige 75%.

Ik stap niet over dit jaar. Ik vond geen goedkopere verzekeraar waar ik ook tevreden was over de voorwaarden. Of het scheelde zo weinig dat het me het gedoe niet waard is.
Naja als ik als voorbeeld ZieZo basis neem dan is zo'n aanvullende tand t/m ¤250,- ca. 10,75 pm.

Op jaarbasis dus 129 euro zoiets. Dit bedrag ga ik echter wel jaarlijks al overheen doordat ik naast de tandartsbezoeken ook nog de mondhygiëniste bezoek, dus lijkt in mijn situatie niet nadelig om een erbij te houden.
Irene is bae <3
  vrijdag 29 december 2017 @ 08:40:49 #86
62913 Blik
The one and Only!
pi_176099973
Ik heb zojuist een collectieve verzekering bij CZ afgesloten. Voor 2 volwassenen, 2 kinderen volledig eigen risico, beiden aanvullend verzekerd en ben 179 euro per maand kwijt.
  vrijdag 29 december 2017 @ 09:41:00 #87
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176100932
Momenteel ook aan het kijken om een overstap te maken, ik ga komend jaar fors meer betalen aan huidige verzekering. Zit nu op ¤123 en wil weer op 109-115 uitkomen.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_176103612
quote:
4s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:33 schreef Jiang153 het volgende:
Waar ben ik dan het goedkoopst uit met
- max ER
- naturapolis
- 100% tand tot ¤250

Als ik die vergelijkingssites invul kom ik uit op Ziezo basis van ZK. Bij Anderzorg hebben ze geen 100% ¤250,- alleen de hogere 100% van ¤500,-.

Daarnaast hoe zit het eigenlijk met zo'n budgetpolis van dat je maar 75% vergoed krijgt ipv de volle 100%? Bij bijv. het trekken van een verstandskies in het ziekenhuis door een kaakchirurg kost het normaliter ook een gedeelte van je ER. Betekent dit dan dat als je een budgetpolis neem ze 75% van de kosten van je ER aftrekken ipv 100%, maar ik moest het toch al zelf betalen dus wat maakt dat dan uit?
dat hele 75% verhaal is bij niet gecontracteerde zorg, ER alleen bij basisverzekering en dus niet bij de tandarts.

In het geval dat je bij een gecontracteerd ziekenhuis je kies laat trekken voor 1000¤, betaal je dus 385¤ er. Bij niet gecontracteerd betaal je 250¤ zelf omdat de rekening niet wordt vergoed voor 100%, en daarna nog 385¤ ER.
pi_176105562
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

2 controles en 15 min reiniging zie ik niet staan hoor.
https://www.zilverenkruis(...)Paginas/default.aspx
Je kiest tussen 2 controles 15 min poetsen of 1 controle en 25 minuten poetsen, daarnaast nog 60 euro voor trekken vullen en verdoven.

Is echt geen hele slechte deal hoor, vooral als je dus nooit iets hebt.
  vrijdag 29 december 2017 @ 15:37:09 #90
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_176113227
Shit. Ik moet eigenlijk een dezer dagen ook nog gaan onderzoeken of het weer optimaler kan. Na 3 jaar 'student'-Promovendum kan het waarschijnlijk wel weer wat goedkoper (danwel met een acties).
  vrijdag 29 december 2017 @ 15:40:01 #91
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_176113334
\

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 29-12-2017 15:50:55 (NIET hier) ]
pi_176117042
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 18:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Als het in kosten niet uitmaakt, dan zou ik ook sowieso voor Ditzo kiezen. Prima verzekering met prima beleid.
Ditzo is ¤106,45
Anderzorg Jong ¤117,75

Bij een eigen risico van ¤385.

Scheelt ¤11,30 maandelijks of ¤135,60 op jaarbasis. Voor de tandarts ben ik niet meer dan ¤70 kwijt voor twee halfjaarlijkse controles. En gezien ik de rest toch niet benut qua dekking is het gewoon oververzekerd zijn voor niks. Heb ik weer ¤65,60 over om direct voor mijn eigen risico te gebruiken. :7
mag het weten
pi_176120453
Welke zorgverzekering was dat ook weer die juist een verlaging van de basisverzekering had aangekondigd?

Hoe bereken ik nu makkelijk en snel of de (online) polis die ik op het oog heb ook echt dekkend is? Ik had het er met mijn zwager over en die kwam ermee dat die online verzekeringen vaak bepaalde zaken (bewust) niet vermelden, zaken waar je in de chaos aan polissen niet op let of domweg over het hoofd ziet(waar ze op hopen natuurlijk) en waar je, op het het moment dat je het nodig hebt, dus achter komt?
pi_176120561
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 19:03 schreef Garfield1985 het volgende:
Welke zorgverzekering was dat ook weer die juist een verlaging van de basisverzekering had aangekondigd?

Hoe bereken ik nu makkelijk en snel of de (online) polis die ik op het oog heb ook echt dekkend is? Ik had het er met mijn zwager over en die kwam ermee dat die online verzekeringen vaak bepaalde zaken (bewust) niet vermelden, zaken waar je in de chaos aan polissen niet op let of domweg over het hoofd ziet(waar ze op hopen natuurlijk) en waar je, op het het moment dat je het nodig hebt, dus achter komt?
Zoals wat? Dat je bij Anderzorg aanvullend je bril bij een bepaalde winkel moet halen? Dat kan ja. Maar wat heeft dat met online te maken?

Lees gewoon een paar minuten net voordat je over gaat en je komt niet voor verrassingen te staan.
pi_176125888
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 19:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zoals wat? Dat je bij Anderzorg aanvullend je bril bij een bepaalde winkel moet halen? Dat kan ja. Maar wat heeft dat met online te maken?

Lees gewoon een paar minuten net voordat je over gaat en je komt niet voor verrassingen te staan.
Niet dat, meer als bepaalde zaken spoedeisend of urgent worden of dat bepaalde behandelingen voor minder vaak voorkomende medische dingen maar matig vergoed worden.
pi_176161413
Hoi, ik hoop dat iemand me kan helpen. Via zorgkiezer krijg ik Anderzorg en Zilveren Kruis ZieZo basis als goedkoopste met aangesloten ziekenhuizen bij mij in de buurt. Ik zit op dit moment bij Zilveren Kruis (selectief), maar moet komend jaar mijn verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg. Ik vind het bij Zilveren Kruis heel fijn dat declaraties snel worden gestort, is dit bij Anderzorg ook zo? Met een cashback linkje zou die namelijk een stukje goedkoper uitvallen. Overige tips zijn ook heel welkom!

Edit: ik betaal in één keer de premie voor het hele jaar voor de korting
pi_176162484
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 20:18 schreef Louriox het volgende:
Hoi, ik hoop dat iemand me kan helpen. Via zorgkiezer krijg ik Anderzorg en Zilveren Kruis ZieZo basis als goedkoopste met aangesloten ziekenhuizen bij mij in de buurt. Ik zit op dit moment bij Zilveren Kruis (selectief), maar moet komend jaar mijn verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg. Ik vind het bij Zilveren Kruis heel fijn dat declaraties snel worden gestort, is dit bij Anderzorg ook zo? Met een cashback linkje zou die namelijk een stukje goedkoper uitvallen. Overige tips zijn ook heel welkom!

Edit: ik betaal in één keer de premie voor het hele jaar voor de korting
Ja dit gaat binnen een paar dagen :)
We fear that which we cannot see
pi_176169019
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 20:37 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Ja dit gaat binnen een paar dagen :)
Oke bedankt!
pi_176170397
Net voor beide zv afgesloten bij Menzis. Wilden 9 fysio behandelingen en tandarts tot 250e (80%). 1375 per jaar. Ze lijken overal contracten mee te hebben. Hadden nu bij De Friesland met 20x fysio (teveel) en 100% tand tot 250 voor 140 per maand.

Menzis goede keuze? Hebben nog 14 dagen bedenktijd.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 30 december 2017 @ 23:39:24 #100
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_176172294
Kan ik moegen nog een andere zorgverzekering kiezen of had ik dit vrijdag moeten doen?

(Heb de rest van het topic niet doorgelezen :@ )
pi_176188449
Controleren verzekeraars of je daadwerkelijk bij een bedrijf werkt wat je invult bij collectiviteitsverzekering?

quote:
Independer.nl N.V. Werknemers
Collectiviteitnummer: 207081727
bij Zilveren Kruis geeft namelijk een leuke korting.
  zondag 31 december 2017 @ 13:16:15 #102
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_176188557
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:39 schreef RickoKun het volgende:
Kan ik moegen nog een andere zorgverzekering kiezen of had ik dit vrijdag moeten doen?

(Heb de rest van het topic niet doorgelezen :@ )
Kan gewoon vandaag nog.
  zondag 31 december 2017 @ 13:56:51 #103
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_176190124
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 13:16 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Kan gewoon vandaag nog.
Thanks bro.
pi_176190193
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:39 schreef RickoKun het volgende:
Kan ik moegen nog een andere zorgverzekering kiezen of had ik dit vrijdag moeten doen?

(Heb de rest van het topic niet doorgelezen :@ )
Je kan ook vandaag opzeggen (even een mailtje sturen), en in januari een nieuwe uitzoeken. Als je maar uiterlijk vandaag opzegt.
Somebody that I used to know
pi_176192578
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 13:13 schreef xaban06 het volgende:
Controleren verzekeraars of je daadwerkelijk bij een bedrijf werkt wat je invult bij collectiviteitsverzekering?

[..]

bij Zilveren Kruis geeft namelijk een leuke korting.
Ik zou het risico niet nemen. Bij fraude kunnen ze je uit de verzekering zetten en betaal je de rest van je leven een hoge premie
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_176193102
Klopt het dat de ene zorgverzekering flink duurder is dan de ander? Ik ben in 2017 collectief verzekerd bij menzis voor 127 euro p.m. en volgend jaar kan ik me collectief bij cz verzekeren. Net uitgerekend hoeveel ik daar ga betalen en met een soort gelijk pakket gaat het me daar 140 euro pm kosten... Of zijn de kosten weer gestegen?
  Moderator zondag 31 december 2017 @ 16:42:31 #107
382129 crew  Donna
pi_176195788
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 15:21 schreef Colafles63 het volgende:
Klopt het dat de ene zorgverzekering flink duurder is dan de ander? Ik ben in 2017 collectief verzekerd bij menzis voor 127 euro p.m. en volgend jaar kan ik me collectief bij cz verzekeren. Net uitgerekend hoeveel ik daar ga betalen en met een soort gelijk pakket gaat het me daar 140 euro pm kosten... Of zijn de kosten weer gestegen?
Ja dat klopt (er zitten flinke verschillen tussen) maar de prijzen zijn ook gestegen dus je moet Menzis van 2018 vergelijken met CZ van 2018 als je het goed wilt uitzoeken.
pi_176201671
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 13:13 schreef xaban06 het volgende:
Controleren verzekeraars of je daadwerkelijk bij een bedrijf werkt wat je invult bij collectiviteitsverzekering?

[..]

bij Zilveren Kruis geeft namelijk een leuke korting.
zeg dan meteen Shell.

Het wisselt.
  maandag 1 januari 2018 @ 00:25:56 #109
407871 Yolo_Frodo
Frodo doesn't give a F.
pi_176207490
Ik probeer nog snel over te stappen via een vergelijkingssite. Ik ben nu op de pagina van unitedconsumers en ze vragen om mijn rekeningnummer voor een maandelijkse automatische incasso. Dat vind ik helemaal niet prettig met zo'n bedrag.

Kan ik dit achteraf nog ongedaan maken bij de zorgverzekeraar (vgz) zonder dat de korting vervalt?
  maandag 1 januari 2018 @ 01:25:12 #110
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_176208568
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 00:25 schreef Yolo_Frodo het volgende:
Ik probeer nog snel over te stappen via een vergelijkingssite. Ik ben nu op de pagina van unitedconsumers en ze vragen om mijn rekeningnummer voor een maandelijkse automatische incasso. Dat vind ik helemaal niet prettig met zo'n bedrag.

Kan ik dit achteraf nog ongedaan maken bij de zorgverzekeraar (vgz) zonder dat de korting vervalt?
Je kan het altijd nog storneren.

Daarnaast heb je met maandelijks betalen niet eens korting.
Irene is bae <3
pi_176209313
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 00:25 schreef Yolo_Frodo het volgende:
Ik probeer nog snel over te stappen via een vergelijkingssite. Ik ben nu op de pagina van unitedconsumers en ze vragen om mijn rekeningnummer voor een maandelijkse automatische incasso. Dat vind ik helemaal niet prettig met zo'n bedrag.

Kan ik dit achteraf nog ongedaan maken bij de zorgverzekeraar (vgz) zonder dat de korting vervalt?
telaat
  maandag 1 januari 2018 @ 15:29:38 #112
407871 Yolo_Frodo
Frodo doesn't give a F.
pi_176215797
quote:
15s.gif Op maandag 1 januari 2018 01:25 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Je kan het altijd nog storneren.

Daarnaast heb je met maandelijks betalen niet eens korting.
De premie die betaalt als je overstapt via een vergelijkingssite is lager dan wanneer je je direct aanmeld via de website van de verzekeraar zelf. Alleen moet je wel je bankrekeningnummer opgeven voor een automatische incasso bij de aanmeldpagina van unitedconsumers. Ik ontvang veel liever een acceptgiro. Je kan dit meestal wel naderhand veranderen via digid, maar ik wist niet of het invloed zou hebben op de kortingsvoorwaarden.

Ik denk dat jij het nu hebt over de korting die je krijgt wanneer je de jaarlijkse premie in een keer betaalt.

quote:
10s.gif Op maandag 1 januari 2018 02:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

telaat
Ik dacht dat vandaag de laatste dag was. ;(
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 15:36:56 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_176215961
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 15:29 schreef Yolo_Frodo het volgende:

Ik dacht dat vandaag de laatste dag was. ;(
Dat snap ik écht niet. Je werd de laatste dagen werkelijk doodgegooid met "je hebt nog maar x dagen om over te stappen"...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 1 januari 2018 @ 15:52:47 #114
407871 Yolo_Frodo
Frodo doesn't give a F.
pi_176216244
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 15:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat snap ik écht niet. Je werd de laatste dagen werkelijk doodgegooid met "je hebt nog maar x dagen om over te stappen"...
Ik was niet van plan over te stappen, daardoor ging dat alles langs mij heen.

Maar niemand antwoord op mijn vraag verder? :)
pi_176233332
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 15:29 schreef Yolo_Frodo het volgende:

[..]

De premie die betaalt als je overstapt via een vergelijkingssite is lager dan wanneer je je direct aanmeld via de website van de verzekeraar zelf. Alleen moet je wel je bankrekeningnummer opgeven voor een automatische incasso bij de aanmeldpagina van unitedconsumers. Ik ontvang veel liever een acceptgiro. Je kan dit meestal wel naderhand veranderen via digid, maar ik wist niet of het invloed zou hebben op de kortingsvoorwaarden.

Ik denk dat jij het nu hebt over de korting die je krijgt wanneer je de jaarlijkse premie in een keer betaalt.

[..]

Ik dacht dat vandaag de laatste dag was. ;(
Gelukkig kan je je tandartsverzekering nog wijzigen
pi_176239779
Vraag over het eigen risico..

Ik heb in december 2017 een afspraak gehad op de polikliniek chirurgie, daar is een aandoening vastgesteld wat in januari 2018 bij me verholpen gaat worden. Gaat dit van mijn eigen risico af in 2017 (toen DBC gestart?) of in 2018 (daadwerkelijke behandeling).
pi_176240614
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 16:50 schreef Ace1 het volgende:
Vraag over het eigen risico..

Ik heb in december 2017 een afspraak gehad op de polikliniek chirurgie, daar is een aandoening vastgesteld wat in januari 2018 bij me verholpen gaat worden. Gaat dit van mijn eigen risico af in 2017 (toen DBC gestart?) of in 2018 (daadwerkelijke behandeling).
start dbc is waarop de hele behandeling geboekt gaat worden.
pi_176240720
Ik ben overgestapt naar een andere verzekeraar. Gaat veel automatisch of moet ik overal waar ik terecht kom voor zorg het een en ander laten aanpassen?

- Huisarts
- Apotheek
- Ziekenhuis
- Tandarts
- ..?
pi_176241479
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 17:36 schreef xaban06 het volgende:
Ik ben overgestapt naar een andere verzekeraar. Gaat veel automatisch of moet ik overal waar ik terecht kom voor zorg het een en ander laten aanpassen?

- Huisarts
- Apotheek
- Ziekenhuis
- Tandarts
- ..?
Vragen ze uit, je kan het aangeven als je er bent maar waarschijnlijk krijgen ze dat door als ze je gegevens ophalen.
pi_176241728
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 16:50 schreef Ace1 het volgende:
Vraag over het eigen risico..

Ik heb in december 2017 een afspraak gehad op de polikliniek chirurgie, daar is een aandoening vastgesteld wat in januari 2018 bij me verholpen gaat worden. Gaat dit van mijn eigen risico af in 2017 (toen DBC gestart?) of in 2018 (daadwerkelijke behandeling).
Gaat van 2017, maar let wel op... Dbc wordt na maximaal 120 dagen afgesloten. Heb je dus een vervolgafspraak na die 120 dagen vanaf december 2017 dan wordt een nieuwe dbc geopend en gaat die van je ER van 2018 af.
pi_176241972
Bedankt voor de reacties :) Hoopte stiekem dat het bij 2018 hoorde..
pi_176243036
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 17:36 schreef xaban06 het volgende:
Ik ben overgestapt naar een andere verzekeraar. Gaat veel automatisch of moet ik overal waar ik terecht kom voor zorg het een en ander laten aanpassen?

- Huisarts
- Apotheek
- Ziekenhuis
- Tandarts
- ..?
kunnen ze allemaal zien. Kan geen kwaad om te vragen als je je daarmee prettig voelt.

Ben de naam even kwijt, maat er is een systeem waarmee verzekeraars onderling communiceren, veczo ofzo. Daarin kan een zorgverlener zien wie waar zit en verzekeraars opzeggingen naar elkaar sturen en dubbele verzekeringen detecteren.
pi_176243886
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 19:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

kunnen ze allemaal zien. Kan geen kwaad om te vragen als je je daarmee prettig voelt.

Ben de naam even kwijt, maat er is een systeem waarmee verzekeraars onderling communiceren, veczo ofzo. Daarin kan een zorgverlener zien wie waar zit en verzekeraars opzeggingen naar elkaar sturen en dubbele verzekeringen detecteren.
Vecozo
pi_176244947
Ik ben overgestapt op de dag dat m’n oude verzekeraar de jaarpremie geďnd heeft. Heeft iemand ervaring met de snelheid van terugstorten hiervan?
pi_176245206
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 19:54 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Vecozo
bijna goed
pi_176250490
Zomaar een vraagje: Wat zijn de gevolgen als je zorg nodig hebt terwijl je in 2017 nog je oude verzekering hebt afgesloten maar nog geen nieuwe hebt afgesloten?
pi_176250530
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 23:59 schreef Daario het volgende:
Zomaar een vraagje: Wat zijn de gevolgen als je zorg nodig hebt terwijl je in 2017 nog je oude verzekering hebt afgesloten maar nog geen nieuwe hebt afgesloten?
Je oude heb je dus opgezegd?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176250539
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 20:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik ben overgestapt op de dag dat m’n oude verzekeraar de jaarpremie geďnd heeft. Heeft iemand ervaring met de snelheid van terugstorten hiervan?
Ja, eind januari/begin februari krijg je het terug :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176250694
quote:
5s.gif Op woensdag 3 januari 2018 00:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je oude heb je dus opgezegd?
Ik zei het verkeerd. Wanneer je je oude verzekering hebt beëindigd en nog geen nieuwe verzekering hebt afgesloten bedoel ik..
pi_176250717
Ruim op tijd overgestapd van ZK naar CZ.
Zie ik nu dat ZK vandaag alsnog de premie heeft afgeschreven. Storneren is niet mogelijk via de app.

What to do? Wordt dit automatisch terug gestort of moet ik er alsnog achteraan gaan?
Protčge moi de mes désirs.
pi_176250804
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 00:24 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ruim op tijd overgestapd van ZK naar CZ.
Zie ik nu dat ZK vandaag alsnog de premie heeft afgeschreven. Storneren is niet mogelijk via de app.

What to do? Wordt dit automatisch terug gestort of moet ik er alsnog achteraan gaan?
Wordt in principe automatisch terug gestort. Bellen/Facebook spammen/Twitter account stalken/platmailen als dit begin maart nog niet is gebeurd...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176251017
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 00:21 schreef Daario het volgende:

[..]

Ik zei het verkeerd. Wanneer je je oude verzekering hebt beëindigd en nog geen nieuwe verzekering hebt afgesloten bedoel ik..
nieuwe heeft terugwerkende kracht tot 1 januari. Als je hem in februari afsluit ben je de Sjaak.
pi_176251822
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 00:24 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ruim op tijd overgestapd van ZK naar CZ.
Zie ik nu dat ZK vandaag alsnog de premie heeft afgeschreven. Storneren is niet mogelijk via de app.

What to do? Wordt dit automatisch terug gestort of moet ik er alsnog achteraan gaan?
Op andere wijze storneren lijkt me het handigst.
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 07:59:18 #134
382129 crew  Donna
pi_176252178
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 00:24 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ruim op tijd overgestapd van ZK naar CZ.
Zie ik nu dat ZK vandaag alsnog de premie heeft afgeschreven. Storneren is niet mogelijk via de app.

What to do? Wordt dit automatisch terug gestort of moet ik er alsnog achteraan gaan?
Dat gaat wel automatisch. Als het goed is zelfs deze maand nog.
pi_176263482
Ik heb mijn terugboeken van zk net binnen
pi_176271597
quote:
Uw gegevens zijn niet bekend bij Zilveren Kruis
Uw Burgerservicenummer (BSN) is niet bekend bij Zilveren Kruis. Uw sessie is beëindigd.
Iemand die overgestapt is naar ZK en het al wel werkt?
pi_176271684
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 23:20 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Iemand die overgestapt is naar ZK en het al wel werkt?
zeker weten dat je overstap is gelukt? Het zou het al moeten doen.
pi_176271727
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 23:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

zeker weten dat je overstap is gelukt? Het zou het al moeten doen.
quote:
Beste meneer xaban,
Hartelijk dank voor uw aanmelding bij ZieZo. Wij hebben 1 januari 2018 genoteerd als gewenste ingangsdatum. U ontvangt uw zorgpas(sen) en polisblad(en) binnen 10 dagen na de ingangsdatum.
quote:
Over je huidige basisverzekering en aanvullende verzekering hoef je je geen zorgen te maken. Deze zeggen wij voor je op. Daarvoor hoef je niets te doen.
  donderdag 4 januari 2018 @ 09:00:39 #139
286575 Roces18
Chef de party
pi_176274488
Geniaal topic.

Je hebt dik 2 maanden de tijd en nog zie je mensen nu nog bezig met hun verzekering..... :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_176281747
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 09:00 schreef Roces18 het volgende:
Geniaal topic.

Je hebt dik 2 maanden de tijd en nog zie je mensen nu nog bezig met hun verzekering..... :')
je moest eens weten hoeveel volk er 3januari aan de lijn hangt om hun basisverzekering te wijzigen.
  donderdag 4 januari 2018 @ 19:42:01 #141
286575 Roces18
Chef de party
pi_176287562
quote:
10s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

je moest eens weten hoeveel volk er 3januari aan de lijn hangt om hun basisverzekering te wijzigen.
Krijgen die meteen gratis TBS erbij?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_176288211
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:42 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Krijgen die meteen gratis TBS erbij?
dat is sowieso gratis :+
  donderdag 4 januari 2018 @ 20:18:30 #143
286575 Roces18
Chef de party
pi_176288240
quote:
10s.gif Op donderdag 4 januari 2018 20:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat is sowieso gratis :+
en eigen risico dan?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_176288334
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 20:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

en eigen risico dan?
TBS is een strafmaatregel, niet iets uit de gezondheidszorg. Ergo gratis.
pi_176360125
Sinds dit jaar overgestapt naar CZ. Vorig jaar heb ik rond de 22e een volle maandpremie betaald bij menzis en vandaag halen ze alweer een maandpremie van cZ eraf. Maw ik heb bij menzis voor niet eens 2 weken een vol bedrag kunnen lappen. Is er een mogelijkheid om wt terug te krijgen, of is dat een stomme vraag.
pi_176360153
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:24 schreef Colafles63 het volgende:
Sinds dit jaar overgestapt naar CZ. Vorig jaar heb ik rond de 22e een volle maandpremie betaald bij menzis en vandaag halen ze alweer een maandpremie van cZ eraf. Maw ik heb bij menzis voor niet eens 2 weken een vol bedrag kunnen lappen. Is er een mogelijkheid om wt terug te krijgen, of is dat een stomme vraag.
huh? Ik geloof dat ik je vraag niet helemaal snap. Wat is er nou gebeurd en wat moet je dan terugkrijgen? Je betaalt per maand, wat bedoel je dan met 'voor niet eens 2 weken'?
pi_176360871
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:27 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

huh? Ik geloof dat ik je vraag niet helemaal snap. Wat is er nou gebeurd en wat moet je dan terugkrijgen? Je betaalt per maand, wat bedoel je dan met 'voor niet eens 2 weken'?
Ik heb 23 december een maandpremie betaald bij menzis en vandaag is er een maandpremie van cz afgeschreven. Dan heb ik toch 2 weken bij menzis voor niks betaald of ben ik nu gek?
pi_176360937
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:16 schreef Colafles63 het volgende:

[..]

Ik heb 23 december een maandpremie betaald bij menzis en vandaag is er een maandpremie van cz afgeschreven. Dan heb ik toch 2 weken bij menzis voor niks betaald of ben ik nu gek?
was dat je premie bij menzis voor de maand december? Wat staat er bij de omschrijving? Als het een vooruitbetaling was voor januari, dan krijg je die wel terug.
pi_176360980
Ik ben ook eind december overgestapt en heb dus nu twee keer betaald.
Krijg je vanzelf terug (in jouw geval van Menzis).
pi_176361027
Ah ok. Ja, voor januari. Dan wacht ik af :)
pi_180975221
Kijk ik net op mijn ABNapp, is er door Menzis 385 euro afgeschreven. Ben al sinds januari dit jaar niet meer bij ze verzekerd.... Kan dat zo lang duren? Geen idee waarvoor ook. Ga zo maar eens bellen. Vind dit ook vrij asociaal. Geen mail, geen brief... Gewoon eventjes 385 bij iemand afschrijven zonder inzage te geven. Ik schrok behoorlijk toen ik het zag vanmorgen :(
pi_180975231
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 08:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kijk ik net op mijn ABNapp, is er door Menzis 385 euro afgeschreven. Ben al sinds januari dit jaar niet meer bij ze verzekerd.... Kan dat zo lang duren? Geen idee waarvoor ook. Ga zo maar eens bellen. Vind dit ook vrij asociaal. Geen mail, geen brief... Gewoon eventjes 385 bij iemand afschrijven zonder inzage te geven. Ik schrok behoorlijk toen ik het zag vanmorgen :(
klinkt als je volledig opgebruikte eigen risico over 2017
pi_180975250
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 08:32 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

klinkt als je volledig opgebruikte eigen risico over 2017
Ja dat dacht ik ook gezien het bedrag. Maar ik heb dus geen idee waar ik die eigen risico aan verbruikt heb aangezien ik niks van info van Menzis heb gehad.
  maandag 6 augustus 2018 @ 09:02:32 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_180975618
Heb je geen app of inlog van Menzis? En weet je het echt niet, want het is nogal een bedrag en de handelingen waaraan je eigen risico aan opgaat vallen nogal op, denk aan bloedafname, medicijnen, ziekenhuisopname of ambulanceritten.
pi_180975657
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:02 schreef Aventura het volgende:
Heb je geen app of inlog van Menzis? En weet je het echt niet, want het is nogal een bedrag en de handelingen waaraan je eigen risico aan opgaat vallen nogal op, denk aan bloedafname, medicijnen, ziekenhuisopname of ambulanceritten.
Heb net gebeld en ik weet het inmiddels. Ik dacht dat het bij de basisverzekering hoorde. Blijkbaar niet... Kut dit.
pi_180975686
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heb net gebeld en ik weet het inmiddels. Ik dacht dat het bij de basisverzekering hoorde. Blijkbaar niet... Kut dit.
wil je ons vertellen waar het om gaat? Zodat anderen niet hetzelfde overkomt?
pi_180975777
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:09 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

wil je ons vertellen waar het om gaat? Zodat anderen niet hetzelfde overkomt?
GGZ. Ik dacht echt dat dat basis was. Maar na wat speurwerk net blijkt dat niet zo te zijn in de meeste gevallen. Voor dit jaar bij cz ook gehad (nu inmiddels gestopt), dus zal daar ook wel een rekening van krijgen.
pi_180975980
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

GGZ. Ik dacht echt dat dat basis was. Maar na wat speurwerk net blijkt dat niet zo te zijn in de meeste gevallen. Voor dit jaar bij cz ook gehad (nu inmiddels gestopt), dus zal daar ook wel een rekening van krijgen.
oh dat herken ik, dat zat vroeger in de aanvullende verzekering en nu sinds een paar jaar (2014 geloof ik) in de basisverzekering en gaat het dus ten koste van je Eigen Risico. Ik was opeens ook mijn Eigen Risico kwijt. Omdat het vroeger in de aanvullende verzekering zat ( en ik heb ivm fysiotherapie een ruime aanvullende verzekering) heb ik er niet naar gekeken toen ik in 2015 weer eens naar de psycholoog ging.

Dus het klopt dat je dacht dat het in de basisverzekering zit, daar zit het ook in, vandaar dat ze nu je Eigen Risico incasseren.
pi_180976249
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

GGZ. Ik dacht echt dat dat basis was. Maar na wat speurwerk net blijkt dat niet zo te zijn in de meeste gevallen. Voor dit jaar bij cz ook gehad (nu inmiddels gestopt), dus zal daar ook wel een rekening van krijgen.
GGz is ook basispakket, maar daarom moet je nog wel je eigen risico betalen.
pi_180976279
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:27 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]


Dus het klopt dat je dacht dat het in de basisverzekering zit, daar zit het ook in, vandaar dat ze nu je Eigen Risico incasseren.
Ik dacht dat als dingen in de basisverzekering zitten je geen eigenlijk risico moet betalen?
pi_180976475
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik dacht dat als dingen in de basisverzekering zitten je geen eigenlijk risico moet betalen?
Nee er is 385 eigen risico. Alleen huisarts is hiervan uitgezonderd
pi_180976895
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:52 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee er is 385 eigen risico. Alleen huisarts is hiervan uitgezonderd
Snapte ik gewoon al die jaren het zorgsysteem niet :') Ik heb ook nooit mijn eigen risico opgemaakt tot nu. Nu begin ik te snappen dat zorg in Nederland eigenlijk gewoon heel erg prijzig is.
pi_180979701
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik dacht dat als dingen in de basisverzekering zitten je geen eigenlijk risico moet betalen?
je eigen risco is juist alleen voor de basisverzekering.
pi_180979719
om de orginele vraag te beantwoorden, dat mag nog 3 jaar na afloop van het jaar waarin de zorg is ontvangen.
pi_180979730
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:52 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee er is 385 eigen risico. Alleen huisarts is hiervan uitgezonderd
en bevallingen en hulpmiddelen in bruikleen.
pi_182752168
CZdirect gaat verder als Just en gooit het bij de aanvullende verzekeringen over een andere boeg: https://www.just.nl/czdirect.

Ze gaan aanvullende zorg voornamelijk nog vergoeden als je met een ongeval te maken hebt gehad.

[ Bericht 1% gewijzigd door NY_Giant op 26-10-2018 14:16:29 ]
pi_182756910
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 12:02 schreef NY_Giant het volgende:
CZdirect gaat verder als Just en gooit het bij de aanvullende verzekeringen over een andere boeg: https://www.just.nl/czdirect.

Ze gaan aanvullende zorg voornamelijk nog vergoeden als je met een ongeval te maken hebt gehad.
waar haal jij dit uit?
pi_182759835
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:27 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

dat zat vroeger in de aanvullende verzekering en nu sinds een paar jaar (2014 geloof ik) in de basisverzekering
Voor 2014 werd het wel uit basisverzekering vergoed maar had je een maximum aantal gesprekken uit de basisverzekering en betaalde je een eigen bijdrage, plus daarboven op nog je eigen risico van dat jaar. Dubbel op dus.

Vanaf 2014 geldt niet meer een maximum aantal gesprekken en een eigen bijdrage. Plus je hebt POH-GGZ, voor lichte GGZ, is praktijkondersteuner bij de huisarts, hiervoor betaal je dan ook geen eigen risico.

Er zijn een aantal uitzonderingen van GGZ wat niet wordt vergoed uit BV, kan dan soms uit een aanvullende verzekering worden vergoed, denk hierbij aan relatietherapie of hulp bij een burn out.

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:38 schreef Yreal het volgende:
om de orginele vraag te beantwoorden, dat mag nog 3 jaar na afloop van het jaar waarin de zorg is ontvangen.
Niet helemaal. De zorgverzekeraar vergoed tot 3 jaar terug nota's.

Maar het eigen risico gaat anders. De zorgverzekeraar mag bijv. t/m 31 december 2018, eigen risico voor zorg vanaf 01-01-2017 in rekening brengen bij de verzekerde.

Komt de declaratie via de zorgverlener in dit voorbeeld gedurende 2019 binnen bij de zorgverzekeraar? Dan wordt er géén eigen risico in rekening gebracht.
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_182763559
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

waar haal jij dit uit?
Dat lees ik ook op de site. Ben wel benieuwd naar de definitie van een ongeval. Met name of ze sportblessures zien als een ongeval.

Ze zullen de strijd willen aangaan met prijsvechters als Anderzorg.
pi_182767375
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 22:22 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Dat lees ik ook op de site. Ben wel benieuwd naar de definitie van een ongeval. Met name of ze sportblessures zien als een ongeval.

Ze zullen de strijd willen aangaan met prijsvechters als Anderzorg.
waar dan.

Op je link staat vooral "we veranderen niks"
pi_182768890
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 01:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

waar dan.

Op je link staat vooral "we veranderen niks"
https://www.just.nl/zorgverzekering/just-live

[ Bericht 47% gewijzigd door Mathijz op 27-10-2018 13:09:45 ]
pi_182769572
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 08:56 schreef Mathijz het volgende:

[..]

ttps://www.just.nl/zorgverzekering/just-live
Fysiotherapie na een ongeval
Per ongeval krijg je maximaal 16 behandelingen fysiotherapie vergoed. Je krijgt daarnaast nog maximaal 4 fysiotherapie behandelingen per kalenderjaar, ook als je geen ongeval hebt gehad.

In totaal dus 20 behandelingen, dat is meestal ruim voldoende voor herstel. En krijg je in hetzelfde jaar opnieuw een ongeval? Dan krijg je weer maximaal 16 behandelingen vergoed.

Heb je toch meer behandelingen fysiotherapie nodig? Wij zoeken graag met je naar een oplossing.

Dit klinkt best sympathiek, maar verder.... mweh
pi_182771728
De definitie van een ongeval is dus vaag. Als je met sporten een blessure oploopt is dat dan een ongeval of is het alleen als je van de weg gereden wordt.
pi_182771904
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 13:09 schreef Mathijz het volgende:
De definitie van een ongeval is dus vaag. Als je met sporten een blessure oploopt is dat dan een ongeval of is het alleen als je van de weg gereden wordt.
Dit inderdaad, erg vaag begrip. Verderop lees ik bij voorwaarden oa ;

"1.Je ongeval was een plotselinge, onverwachte gebeurtenis waarvoor je medische zorg nodig hebt"

Verdere voorwaarden kan ik nog niet vinden op de website maar ik verwacht dat bepaalde sporten zijn uitgesloten ja, omdat je dan kiest om "risico te lopen". Maar dat is een aanname :P
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_182772750
Als je verwacht fysiotherapie nodig te hebben, neem dan gewoon een fatsoenlijke aanvullende verzekering en niet zo’n halfbakken iets.
pi_182773564
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 13:23 schreef CountingStars het volgende:

[..]

Dit inderdaad, erg vaag begrip. Verderop lees ik bij voorwaarden oa ;

"1.Je ongeval was een plotselinge, onverwachte gebeurtenis waarvoor je medische zorg nodig hebt"

Verdere voorwaarden kan ik nog niet vinden op de website maar ik verwacht dat bepaalde sporten zijn uitgesloten ja, omdat je dan kiest om "risico te lopen". Maar dat is een aanname :P
behalve wat chronische ziekte, is fysiotherapie niet altijd nodig na een onverwachte gebeurtenis?
pi_183036943
Wel erg rustig in dit topic, de premies worden 'massaal' bekend...

Zal straks eens kijken of ik tijd heb voor een lijstje.
  vrijdag 9 november 2018 @ 10:47:56 #178
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183038359
Yup. Ik ben volgend jaar 120¤ p/m kwijt bij CZ. Ik vond 110¤ al schofterig veel. :')
  vrijdag 9 november 2018 @ 11:40:39 #179
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_183039268
Ik heb nu cz met jongeren Pakket. Daarin zit tandarts 75% vergoeding tot 450 euro pj.
Wat is verstandig te doen als ik volgend jaar een beugel zou nemen?
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 11:46:14 #180
382129 crew  Donna
pi_183039390
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 november 2018 10:47 schreef Twiitch het volgende:
Yup. Ik ben volgend jaar 120¤ p/m kwijt bij CZ. Ik vond 110¤ al schofterig veel. :')
Jup hier 9 euro meer volgend jaar, naar ¤128.

Ik ga maar weer eens rond kijken. Jammer dat de ziekenhuis contracten altijd zo laat rond zijn.
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 13:20:47 #181
155227 crew  Guppy
dus
pi_183041085
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:06 schreef GereDathan het volgende:
Wel erg rustig in dit topic, de premies worden 'massaal' bekend...

Zal straks eens kijken of ik tijd heb voor een lijstje.
Vergelijken heeft nu nog niet zoveel zin, zolang de contracten met ziekenhuizen, apotheken enz nog niet rond zijn
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_183041154
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:06 schreef GereDathan het volgende:
Wel erg rustig in dit topic, de premies worden 'massaal' bekend...

Zal straks eens kijken of ik tijd heb voor een lijstje.
Menig zorgverzekeraar maakt pas op de laatste dag de premies bekend. En qua contracten zijn ze tot ver in het nieuwe jaar nog in onderhandeling :')

Vergelijken qua premie kan dus pas na de 12e. Maar het zegt niks over waar je terecht kunt.
mag het weten
pi_183041381
Vraagje: waar krijg je het meeste vergoed voor orthodontie? Weet iemand dit?
  vrijdag 9 november 2018 @ 13:47:59 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183041582
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje: waar krijg je het meeste vergoed voor orthodontie? Weet iemand dit?
De premies van de zorgverzekeringen moeten uiterlijk 12 november bekend zijn. Ik denk dat je daarna eens moet gaan kijken op independer en zo.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183041702
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Vergelijken heeft nu nog niet zoveel zin, zolang de contracten met ziekenhuizen, apotheken enz nog niet rond zijn
Er hoeft toch ook nog niet vergeleken te worden? Gewoon alle bekende premies posten, en dan na de 12e kunnen we eens gaan kijken hoe en wat.
pi_183041720
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:24 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Menig zorgverzekeraar maakt pas op de laatste dag de premies bekend. En qua contracten zijn ze tot ver in het nieuwe jaar nog in onderhandeling :')

Vergelijken qua premie kan dus pas na de 12e. Maar het zegt niks over waar je terecht kunt.
Dat is en blijft bijzonder, en ik vraag mij af of zoiets wettelijk stand zou houden uiteindelijk.
  vrijdag 9 november 2018 @ 14:18:00 #187
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_183042160
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is en blijft bijzonder, en ik vraag mij af of zoiets wettelijk stand zou houden uiteindelijk.
Vorig jaar was het ook zo.
Isn't it ironic, don't you think
pi_183042397
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:18 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Vorig jaar was het ook zo.
Het is al jaren zo, maar als klant kan je toch geen juiste keuze maken? Ik vraag mij af of ze ermee weg komen als je ze aansprakelijk zou stellen als je ineens ergens niet meer behandeld kan worden wat je niet wist.
pi_183042541
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het is al jaren zo, maar als klant kan je toch geen juiste keuze maken? Ik vraag mij af of ze ermee weg komen als je ze aansprakelijk zou stellen als je ineens ergens niet meer behandeld kan worden wat je niet wist.
Je wist wel dat dat kan gebeuren, dus dat lijkt me stug.
  vrijdag 9 november 2018 @ 14:37:27 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183042549
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het is al jaren zo, maar als klant kan je toch geen juiste keuze maken? Ik vraag mij af of ze ermee weg komen als je ze aansprakelijk zou stellen als je ineens ergens niet meer behandeld kan worden wat je niet wist.
Je kan overal behandeld worden, het verschil is dat die verzekering die dat contract niet meer heeft niet meer 100% voor je gaat vergoeden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183042555
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:37 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Je wist wel dat dat kan gebeuren, dus dat lijkt me stug.
Maar je hebt geen keuze meer na 31-1. En als er na die datum spelregels worden veranderd, dan kan je daar toch niets aan doen?
pi_183043115
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Maar je hebt geen keuze meer na 31-1. En als er na die datum spelregels worden veranderd, dan kan je daar toch niets aan doen?
Alleen veranderen de spelregels niet. Je weet op het moment dat je een verzekering kiest dat niet alle voorwaarden vaststaan, en dat je er niet van uit kunt gaan dat ze een contract gaan sluiten met de zorgverlener van jouw keuze (als ze dat nog niet gedaan hadden).
pi_183043199
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De premies van de zorgverzekeringen moeten uiterlijk 12 november bekend zijn. Ik denk dat je daarna eens moet gaan kijken op independer en zo.
Ga ik doen! Ik zit nu bij CZ en ortho zei dat ze daar niet zo heel veel vergoeden... Wel klote, want ik ben daar wel collectief verzekerd....
pi_183044580
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Maar je hebt geen keuze meer na 31-1. En als er na die datum spelregels worden veranderd, dan kan je daar toch niets aan doen?
Denk dat je hierin anders moet redeneren.

Je moet op moment X een keuze maken. Er is dan bekend dat verzekeraar Y bij kliniek Z behandeling A vergoed voor een bepaald tarief.

En misschien maar misschien ook niet komen daar nog andere zorgaanbieders bij.

Edit; neemt overigens niet weg dat ik het ook flauwekul vind..
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_183049111
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:40 schreef egelhond het volgende:
Ik heb nu cz met jongeren Pakket. Daarin zit tandarts 75% vergoeding tot 450 euro pj.
Wat is verstandig te doen als ik volgend jaar een beugel zou nemen?
sparen.

Beugel zit niet in je tandartspolis.
pi_183049158
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje: waar krijg je het meeste vergoed voor orthodontie? Weet iemand dit?
heeft echt geen nut dat te verzekeren. Premie is altijd iets van 90% van het vergoedingsbedrag.

Neem een baan bij de ns. Die krijgen het via het collectief, en zo zijn er nog een paar.
pi_183049190
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:37 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Je wist wel dat dat kan gebeuren, dus dat lijkt me stug.
kan wel hoor. Het is alleen heel erg zeldzaam dat zulke onderhandelingen echt stuk lopen na 1 januari. En daar zoekt een verzekeraar wel wat in hoor.
pi_183057165
Ook VGZ en Menzis stijgen minder dan de verwachtingen.
sig verwijderd door FA
pi_183061209
Achmea ook bekend nu
pi_183061369
netto 50 cent premie meer betalen volgend jaar. Achja.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:53:20 #201
286575 Roces18
Chef de party
pi_183061976
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:19 schreef Yreal het volgende:
netto 50 cent premie meer betalen volgend jaar. Achja.
ja kan ik wel een pakje kauwgom van halen!!!!!!!!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183062727
Zojuist een voorstel vanuit Zilveren Kruis ontvangen: 981,43 euro per jaar.

885 eigen risico, collectiviteitskorting.

Toch wel flink omhoog gegaan, ik kom van 877,13 euro.

Kan het ergens goedkoper?
  zaterdag 10 november 2018 @ 15:56:13 #203
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183063113
Anderzorg zou uiterlijk 12 november met de nieuwe premie komen.
pi_183063186
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:53 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ja kan ik wel een pakje kauwgom van halen!!!!!!!!
Wel inkomen met flink omhoog. Dus aachja...
pi_183063484
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:34 schreef RealRS het volgende:
Zojuist een voorstel vanuit Zilveren Kruis ontvangen: 981,43 euro per jaar.

885 eigen risico, collectiviteitskorting.

Toch wel flink omhoog gegaan, ik kom van 877,13 euro.

Kan het ergens goedkoper?
Idem hier (585 eigen risico, tandartsverzekering en collectiviteit). Ruim 10 euro per maand hogere premie.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 10 november 2018 @ 16:18:49 #206
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_183063523
WGR / Zorgverzekering 2019

Voor dingen die er in de OP moeten in het nieuwe topic, graag even een TR plaatsen bij de bewuste post zodat ik ze toe kan voegen.

Ik zal deze nog even open laten zodat de TRs me hier ook op zullen vallen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')