Jouw vraag is geen discussie. Jij wil alleen een 'ja' horen, je gaat helemaal voorbij aan het feit dat het label satanisme niet van toepassing is op jou.quote:Op woensdag 20 december 2017 23:53 schreef Santa12 het volgende:
Het wordt een discussie waar ik me niet in meng. Ik herken me volkomen in het satanisme. Oordeel ik niet over anderen. Een zal ook niet m'n mening geven over het geen waar anderen voor staan. Ik vroeg alleen maar of er anderen zijn die zich in het satanisme herkennen..........
"Onder andere"quote:Op donderdag 21 december 2017 01:24 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
...en ze geloven dat aartsengel Michael Jezus zelf is terwijl dat niet kan,want een engel is een ander geschapen wezen dan een mens en kan dus nooit een engel zijn natuurlijk,want Jezus was onder andere een mens.....
Dank je voor dit zelfinzicht!!quote:Op donderdag 21 december 2017 06:39 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Jouw vraag is geen discussie. Jij wil alleen een 'ja' horen, je gaat helemaal voorbij aan het feit dat het label satanisme niet van toepassing is op jou.
Jij bent geen satanist (gelukkig).
Je bent een humanist, een zweverige, jij bent een hippie.
De Bijbel van JG is net zo echt als die van jou. Ok ze hebben wat kommaatjes verplaatst om wat ruimte te geven aan hun denkbeelden, maar dat is ook in jouw Bijbel gebeurd. In heel veel Bijbels staat nog het Comma Johanneum, een bekende vervalsing.quote:Op donderdag 21 december 2017 01:24 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Heb ze allemaal gehad en alleen de christelijke God is de juiste want wie echt naar de waarheid zoekt vind die gewoon en JG hebben niet voor niets hun eigen aangepaste bijbel die nep is en dat blijkt uit vele dingen waaronder de 144,000 die volgens hun als enigste gered worden terwijl dat de 12 joodse stammen zijn van 12,000 man per stam...en ze geloven dat aartsengel Michael Jezus zelf is terwijl dat niet kan,want een engel is een ander geschapen wezen dan een mens en kan dus nooit een engel zijn natuurlijk,want Jezus was onder andere een mens...en daarom laten ze ook verzen uit de bijbel om hun visie te bevestigen.Islam praat ik niet eens over want dat is overduidelijk satan's werk.Hindoes geloven in tig Goden terwijl de bijbel leert er is maar 1 God.En de bijbel ook als enigste de 4 grote vragen in het leven beantwoord en dat zijn 1: waar komen we vandaan 2: wat is het doel van het leven 3: Moraliteit 4: waar gaan we heen.Geen andere religie geeft antwoordt op die 4 vragen.
En het christelijk geloof kent als enige de genade die ons geschonken wordt door God waardoor we behouden blijven enkel en alleen door geloof in Jezus.quote:Op donderdag 21 december 2017 01:24 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Heb ze allemaal gehad en alleen de christelijke God is de juiste want wie echt naar de waarheid zoekt vind die gewoon en JG hebben niet voor niets hun eigen aangepaste bijbel die nep is en dat blijkt uit vele dingen waaronder de 144,000 die volgens hun als enigste gered worden terwijl dat de 12 joodse stammen zijn van 12,000 man per stam...en ze geloven dat aartsengel Michael Jezus zelf is terwijl dat niet kan,want een engel is een ander geschapen wezen dan een mens en kan dus nooit een engel zijn natuurlijk,want Jezus was onder andere een mens...en daarom laten ze ook verzen uit de bijbel om hun visie te bevestigen.Islam praat ik niet eens over want dat is overduidelijk satan's werk.Hindoes geloven in tig Goden terwijl de bijbel leert er is maar 1 God.En de bijbel ook als enigste de 4 grote vragen in het leven beantwoord en dat zijn 1: waar komen we vandaan 2: wat is het doel van het leven 3: Moraliteit 4: waar gaan we heen.Geen andere religie geeft antwoordt op die 4 vragen.
Stel je leeft een braaf leven, je bent gelovig en neemt Jezus aan. Toch gebeurt er iets waardoor je vlak voor je dood je geloof compleet verliest. Deze persoon zal niet behouden worden volgens jou.quote:Op donderdag 21 december 2017 10:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
En het christelijk geloof kent als enige de genade die ons geschonken wordt door God waardoor we behouden blijven enkel en alleen door geloof in Jezus.
Die genade hoef je en kun je niet verdienen.
Dus als je denkt dat je zo veel of dit of dat moet doen om in de hemel te komen denk je al fout.
Of als je denkt dat je veel te veel zonde gedaan hebt, die wordt door je geloof vergeven door God.
Geloof is ook allereerst je richten op God. en geen Egoïsme of wat dan ook.
Lees het boek Job maar eens dan zul je zien dat ondanks de grote rijkdom die Job wordt afgepakt hij nog steeds blijft vertrouwen op God.
De aartsengel Michaël komt slechts enkele malen voor in de Bijbel. In Daniël 10:13, 21 en 12:1. Verder nog in Judas 9 en Openbaring 12:7. Engelen behoren bij de schepping. Jezus Christus niet. Hij is de Zoon van God. Hij is God zelf. Jezus hoort aan de kant van de Schepper en niet aan de kant van de schepselen. Jezus is dus geen engel, want een engel is een schepsel.quote:Op donderdag 21 december 2017 06:43 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
"Onder andere"
Welke andere dan? Anderen behalve een engel? Trouwens 'jezus' is o.a. de heilige geest dus... dan zou een engeltje ook wel tot de mogelijkheden horen.
Of is god/jezus beperkt in zijn mogelijkheden?
Wie zegt dat ik dat denk want behoud komt ook door geloof en voor iedere zonde kan je vergeving vragen en ga je weer verder dus dat is ook wat ik geloof...quote:Op donderdag 21 december 2017 10:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
En het christelijk geloof kent als enige de genade die ons geschonken wordt door God waardoor we behouden blijven enkel en alleen door geloof in Jezus.
Die genade hoef je en kun je niet verdienen.
Dus als je denkt dat je zo veel of dit of dat moet doen om in de hemel te komen denk je al fout.
Of als je denkt dat je veel te veel zonde gedaan hebt, die wordt door je geloof vergeven door God.
Geloof is ook allereerst je richten op God. en geen Egoïsme of wat dan ook.
Lees het boek Job maar eens dan zul je zien dat ondanks de grote rijkdom die Job wordt afgepakt hij nog steeds blijft vertrouwen op God.
quote:Op donderdag 21 december 2017 11:47 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
De aartsengel Michaël komt slechts enkele malen voor in de Bijbel. In Daniël 10:13, 21 en 12:1. Verder nog in Judas 9 en Openbaring 12:7. Engelen behoren bij de schepping. Jezus Christus niet. Hij is de Zoon van God. Hij is God zelf. Jezus hoort aan de kant van de Schepper en niet aan de kant van de schepselen. Jezus is dus geen engel, want een engel is een schepsel.
...
quote:Op donderdag 21 december 2017 01:24 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
...en ze geloven dat aartsengel Michael Jezus zelf is terwijl dat niet kan,want een engel is een ander geschapen wezen dan een mens en kan dus nooit een engel zijn natuurlijk,want Jezus was onder andere een mens.....
Nou als je vlak voor je dood je geloof compleet verliest was je geloof nooit oprecht,want is namelijk onmogelijk,maar dat snap je pas als je opnieuw geboren bent want dan WEET je 100% zeker dat God bestaat en zijn woord waarheid is....en je kan vlak voor je dood nog tot bekering komen maar omdat de dag van morgen niet beloofd is heb je grote kans dat het te laat is en je dus naar de hel gaat....en ik heb in het bejaardentehuis ook iemand vlak voor zijn dood naar de Heer geleidt dus het kan wel maar zou daar zelf niet op wachten...en ja in sommige gevallen is dat moeilijk te begrijpen dat iemand die erg zondig geleefd heeft tot bekering kan komen vlak voor zijn dood maar dan moet het geloof wel oprecht zijn,want als het nep is denk ik niet dat je gered bent..en iemand die zijn hele leven "goed" is geweest maar Jezus niet kent verloren gaat,maar Jezus heeft betaald voor de zonde van iedere mens en dat kan tot aan je dood....en het maakt geen moer uit hoeveel zonde je hebt begaan want de eerste zonde scheidt ons al van God en heb je Jezus al nodig.en je doet goeie werken niet voor je behoud maar voor beloningen in de hemel.quote:Op donderdag 21 december 2017 11:06 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Stel je leeft een braaf leven, je bent gelovig en neemt Jezus aan. Toch gebeurt er iets waardoor je vlak voor je dood je geloof compleet verliest. Deze persoon zal niet behouden worden volgens jou.
Een ander leidt een zwaar "zondig" leven. Gokken, zuipen, mishandelen en misschien nog wel erger. Maar kijk, vlak voor zijn dood gebeurt er "iets" waardoor hij ineens tot inkeer komt, en Jezus als zijn redder accepteert en aanneemt. Deze persoon zal volgens jou behouden worden.
Ik heb maar een simpele vraag: vind jij dat rechtvaardig?
Ja Jezus was er al voor de wereld er was en was samen met God...en Jezus was mens maar niet op de manier zoals wij werden geboren,want de Heilige Geest heeft Maria zwanger gemaakt en niet een mens dus is hij geen schepsel.quote:
voegde dit ook als aanvulling toe op jou tekstquote:Op donderdag 21 december 2017 11:49 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat denk want behoud komt ook door geloof en voor iedere zonde kan je vergeving vragen en ga je weer verder dus dat is ook wat ik geloof...
Oh okay dan begreep ik het verkeerd Sjoemiequote:Op donderdag 21 december 2017 12:09 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
voegde dit ook als aanvulling toe op jou tekst
niet als iets waarvan ik dacht dat jij dat niet zou denken.
Was dus ook meer gericht eigenlijk aan de niet christenen vooral in dit topic.
Ja Jezus was er al voor de wereld er was en was samen met God... en Jezus was mens maar dus zou hij net zo goed OOK een engel geweest kunnen zijn, maar niet op de manier zoals die werden geboren.quote:Op donderdag 21 december 2017 12:08 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ja Jezus was er al voor de wereld er was en was samen met God...en Jezus was mens maar niet op de manier zoals wij werden geboren,want de Heilige Geest heeft Maria zwanger gemaakt en niet een mens dus is hij geen schepsel.
quote:Op donderdag 21 december 2017 12:10 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Oh okay dan begreep ik het verkeerd Sjoemie
Bullshit!!! Ik was gelovig tot mijn 30e en ben tot inkeer gekomen.En zo ken ik er veel meer. Bijzonder triest is dan jouw voorgeprogrammeerde opmerking: dan heeft zo iemand niet echt geloofd.Hoe durf je!quote:Op donderdag 21 december 2017 12:04 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nou als je vlak voor je dood je geloof compleet verliest was je geloof nooit oprecht,want is namelijk onmogelijk
Ik ben nooit opnieuw geboren, ik ben gelovig opgevoed.Dan hoef je je niet te bekeren.quote:maar dat snap je pas als je opnieuw geboren bent want dan WEET je 100% zeker dat God bestaat en zijn woord waarheid is...
Ik vroeg trouwens naar rechtvaardigheid. Ik hoop dat Sjoemie nog antwoord geeft.quote:en je kan vlak voor je dood nog tot bekering komen maar omdat de dag van morgen niet beloofd is heb je grote kans dat het te laat is en je dus naar de hel gaat....en ik heb in het bejaardentehuis ook iemand vlak voor zijn dood naar de Heer geleidt dus het kan wel maar zou daar zelf niet op wachten...en ja in sommige gevallen is dat moeilijk te begrijpen dat iemand die erg zondig geleefd heeft tot bekering kan komen vlak voor zijn dood maar dan moet het geloof wel oprecht zijn,want als het nep is denk ik niet dat je gered bent..en iemand die zijn hele leven "goed" is geweest maar Jezus niet kent verloren gaat,maar Jezus heeft betaald voor de zonde van iedere mens en dat kan tot aan je dood....en het maakt geen moer uit hoeveel zonde je hebt begaan want de eerste zonde scheidt ons al van God en heb je Jezus al nodig.en je doet goeie werken niet voor je behoud maar voor beloningen in de hemel.
dan heb je niet goed de berichten gelezenquote:Op donderdag 21 december 2017 12:14 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Bullshit!!! Ik was gelovig tot mijn 30e en ben tot inkeer gekomen.En zo ken ik er veel meer. Bijzonder triest is dan jouw voorgeprogrammeerde opmerking: dan heeft zo iemand niet echt geloofd.Hoe durf je!
[..]
Ik ben nooit opnieuw geboren, ik ben gelovig opgevoed.Dan hoef je je niet te bekeren.
[..]
Ik vroeg trouwens naar rechtvaardigheid. Ik hoop dat Sjoemie nog antwoord geeft.
En deze Jezus is Gods eigen Zoon. Hij is zelf God, zijn evenbeeld. Hij was betrokken bij de schepping, Hij zorgt nog steeds voor de schepping, Hij is de erfgenaam van alles, Hij regeert alles, Hij is ver boven de engelen verheven, door Hem nader je tot God; 7 dingen over Jezus die je echt moet weten (Hebreeën 1:2b-4)quote:Op donderdag 21 december 2017 12:11 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ja Jezus was er al voor de wereld er was en was samen met God... en Jezus was mens maar dus zou hij net zo goed OOK een engel geweest kunnen zijn, maar niet op de manier zoals die werden geboren.
Of is jezus beperkt in zijn kunnen?
Omdat jij nooit opnieuw geboren bent geweest,anders was je er nooit vanaf gestapt...dus jij dacht dat je dat was omdat je gelovig bent opgevoed maar dat zegt dus niks.En daar zit het probleem met jou dat jij aanneemt dat je wel bent wat dus niet zo is,dus doe nou niet zo eigenwijs....quote:Op donderdag 21 december 2017 12:14 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Bullshit!!! Ik was gelovig tot mijn 30e en ben tot inkeer gekomen.En zo ken ik er veel meer. Bijzonder triest is dan jouw voorgeprogrammeerde opmerking: dan heeft zo iemand niet echt geloofd.Hoe durf je!
[..]
Ik ben nooit opnieuw geboren, ik ben gelovig opgevoed.Dan hoef je je niet te bekeren.
[..]
Ik vroeg trouwens naar rechtvaardigheid. Ik hoop dat Sjoemie nog antwoord geeft.
Oh oke dus?quote:Op donderdag 21 december 2017 12:53 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
En deze Jezus is Gods eigen Zoon. Hij is zelf God, zijn evenbeeld. Hij was betrokken bij de schepping, Hij zorgt nog steeds voor de schepping, Hij is de erfgenaam van alles, Hij regeert alles, Hij is ver boven de engelen verheven, door Hem nader je tot God; 7 dingen over Jezus die je echt moet weten (Hebreeën 1:2b-4)
Dus omdat de bijbel leert dat Jezus ver boven engelen verheven is kan hij nooit geen engel zijn en aangezien Gods woord waarheid is kan je zien dat het onzin is....en doe je dat niet dan kan je alles wel gaan geloven....quote:Op donderdag 21 december 2017 12:56 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Oh oke dus?
Wat de kikker gezegd had, dat gebeurde, en de koning kreeg een dochtertje. Het was zo'n prachtig kind, dat de koning uitgelaten van vreugde was en een groot feest aanrichtte. Hij nodigde daarop niet alleen de hele familie, vrienden en bekenden, maar ook alle wijze feeën uit, dat ze 't kind genegen zouden zijn en het beschermen. Er waren er dertien in zijn rijk. Maar hij had maar twaalf gouden borden voor hen om van te eten; en daarom moest er één thuis blijven (doornroosje 1:2 a,b)
Ik was er al bang voor. Totaal verknipte normen krijg je door het geloof.quote:Op donderdag 21 december 2017 11:35 schreef sjoemie1985 het volgende:
als hij oprecht op dat moment zijn hart aan Jezus geeft en een weder geboren christen is geworden, zou ik het rechtvaardig vinden.
even als bij het verliezen van het geloof.
Nee dat was niet mijn stelling.quote:Maar in hoeverre kan iemand weten wanneer hij sterft.
Maar God kijkt naar het hart van iedereen.
Dus je kunt wel denken na ja dan leef ik er nu maar oplos en vlak voor mijn dood geef ik mijn hart wel aan Hem, dan lijkt het mij niet rechtvaardig. Want dan ben je dus bewust bezig om je zolang mogelijk van God te weerhouden tot het laatste moment, want dan houd je willens en wetens zonden in de hand.
Oh? Hij kan best "wetende" zijn geweest. Ook in ben "wetende" maar ik geloof niet. Waar het om gaat is dat hij aan het eind van zijn leven ineens en 100% oprecht tot inkeer komt.quote:Dus het gaat er wel om of die "crimineel" al die tijd onwetend is geweest, dus niemand die hem naar Jezus heeft proberen te leiden, of dat hij wel van God af weet etc en als nog zich bezig blijft houden met zijn "praktijken".
Je moet bewust met je volle verstand Jezus aannemen en als je dat gedaan hebt krijg je pas God Geest niet eerder.quote:Op donderdag 21 december 2017 12:14 schreef hoatzin het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maar jezus kon wel mens zijn zei je. Dat is geen onzinquote:Op donderdag 21 december 2017 12:58 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dus omdat de bijbel leert dat Jezus ver boven engelen verheven is kan hij nooit geen engel zijn en aangezien Gods woord waarheid is kan je zien dat het onzin is....en doe je dat niet dan kan je alles wel gaan geloven....
Je wil nu dus gewoon ontkennen dat ik geloofd heb. Dat is wel een nieuw dieptepunt zeg...zo zout heb ik het werkelijk nog nooit gegeten.quote:Op donderdag 21 december 2017 12:54 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Omdat jij nooit opnieuw geboren bent geweest,anders was je er nooit vanaf gestapt...dus jij dacht dat je dat was omdat je gelovig bent opgevoed maar dat zegt dus niks.En daar zit het probleem met jou dat jij aanneemt dat je wel bent wat dus niet zo is,dus doe nou niet zo eigenwijs....
Dat moest hij om als offer te dienen door zondevrij te leven en zich te laten afslachten om ons te redden.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:00 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Maar jezus kon wel mens zijn zei je. Dat is geen onzin
Dus kan jezus wanneer dat moet (hem schikt) ook een engel zijn?quote:Op donderdag 21 december 2017 13:02 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dat moest hij om als offer te dienen door zondevrij te leven en zich te laten afslachten om ons te redden.
Mensen die een christelijke opvoeding hebben genoten of lidmaat zijn van een kerkgenootschap worden Christenen genoemdquote:Op donderdag 21 december 2017 13:01 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Je wil nu dus gewoon ontkennen dat ik geloofd heb. Dat is wel een nieuw dieptepunt zeg...zo zout heb ik het werkelijk nog nooit gegeten.
Weet je nog? God heeft een mensenoffer nodig. Hij is niet bij machte te vergeven "om niet". Zoals wij mensen dat kennen.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:02 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dat moest hij om als offer te dienen door zondevrij te leven en zich te laten afslachten om ons te redden.
quote:Op donderdag 21 december 2017 13:06 schreef Doedelzak77 het volgende:
Weer een copy-paste .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben gedoopt en was belijdend lid. Belijdenis doe je niet zomaar. Daar gaat een lange weg aan vooraf. Ja ik geloofde echt voor de volle 100% dat het waar was. Ik heb ook te vuur en te paard het geloof verdedigd.
Nee want de zonde scheidt ons van God en Hij haat de zonde dus moet het of vergeven worden door zijn offer of je moet boeten voor de zonde en zal je door zijn oordeel veroordeelt worden wat de bijbel ook leert....buiten Jezus is er geen vergeving voor zonde en ga je de prijs betalen en ga je naar de hel en daar kies je zelf voor.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:32 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Weet je nog? God heeft een mensenoffer nodig. Hij is niet bij machte te vergeven "om niet". Zoals wij mensen dat kennen.
Boeiend het is de waarheid en aan alles wat je zegt merk je dat het zo zit,anders was je nog steeds gelovig en dat ben je niet dus ben je nooit opnieuw geboren geweest....quote:
Ik ben gedoopt en was belijdend lid. Belijdenis doe je niet zomaar. Daar gaat een lange weg aan vooraf. Ja ik geloofde echt voor de volle 100% dat het waar was. Ik heb ook te vuur en te paard het geloof verdedigd.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:37 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Boeiend het is de waarheid en aan alles wat je zegt merk je dat het zo zit,anders was je nog steeds gelovig en dat ben je niet dus ben je nooit opnieuw geboren geweest....
Waar heb je dat nu weer gecopy-paste ?quote:Op donderdag 21 december 2017 13:06 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Mensen die een christelijke opvoeding hebben genoten of lidmaat zijn van een kerkgenootschap worden Christenen genoemd
Maar zijn zij ook daadwerkelijk CHRISTEN? En dan bedoelen we natuurlijk: Kennen zij de Here Christus Jezus als hun Heiland, hun Verlosser. Of zijn zij slechts met christelijke normen en waarden opgevoed? Hoeveel van de Gereformeerden, Hervormden, Lutheranen, Rooms Katholieken, Methodisten, Prestiberianen, Oud-Gereformeerden, Apostolischen, Anglikanen enz. enz.enz, er zijn honderden soorten en smaken, maar weten zij daadwerkelijk dat Christus Jezus hun Here en Heiland is?
Soms lezen we over groepen christenen, zoals onlangs in Egypte op deze site, maar dan bleken het Kopten te zijn. Toegegeven juist onder de Kopten zijn er heel wat mensen die mede door de verdrukking waaronder zij leven wel degelijk een persoonlijke relatie hebben met de Here Christus Jezus en ook verlangend naar Hem uitzien. Maar vele groepen en kerken die zich beroepen op het christen zijn, zijn helaas niets meer dan naam-christenen.
Zo is het evenzo met de Joden.Vele oprecht gelovige Christenen claimen een band te hebben met het Joodse volk, ze gaan daarin vaak erg ver. Maak maar eens een reisje naar de staat Israël en u komt ze ongetwijfeld tegen; oprecht gelovige Christenen die elke Jood het liefst om de hals zouden vallen. Doch de vraag is dan: Is het Joodse volk, voorzover je daar nu al van mag spreken daadwerkelijk en belijdend Jood?
Met name in Tell Aviv, Haifa, en zelfs in Jerusalem ben ik er maar bar weinig tegen gekomen. Religieuze Joden, ja die heb ik er vele gezien en zelfs gesproken zowel daar in Israël als in de Verenigde Staten en in Parijs, in Antwerpen en zelfs in Rome. Maar waren dit allemaal mensen die reikhalzend uitkeken naar hun beloofde Messsias?
Nou een paar ervan, zeker wel. Maar de overgrote meerderheid, helaas, die hadden en hebben meer belangstelling voor de koersen van de beurs en de politiek of andere wereldse zaken. In wezen verschillen de Joden of hen die men zo noemt, want vele z.g. Joodse mensen zijn helemaal geen afstammelingen van Abraham, Izaak en Jakob. Het zijn proselieten, of Khazaren, mensen die in de vroege middeleeuwen onder leiding van hun toenmalige koning de Joodse religie hebben moeten aannemen. Hoevelen van hen hebben de ware God écht lief? Alleen Hij weet het.
En juist die mensen maken nu een groot deel uit van de bevolking van de staat Israël. De mensen die nu als Jood leven en wonen in die staat, dat land, wat wel degelijk God’s land is, leven grotendeels zonder God. Zegt Zacharia 13:8 niet dat slechts een derde deel van de inwoners in leven zal blijven nadat Hij, hun Messias, teruggekeerd zal zijn in Zijn stad; Jerusalem. En dat, nadat deze mensen al zo zwaar geleden hebben in de jaren kort daar aan voorafgaande? Waarom dit dan?
Omdat zij geen relatie hebben met hun Messias. Voor zover zij het etiket Jood droegen waren en zijn het slechts religieuze Joden. En dat maakt deze mensen net zo als de religieuze Christenen of zij die zich er op voor laten staan, op hun Christelijke roots. Je hoort het vaak mensen zeggen: ja, ik ben van katholieke huize of ik ben van Gereformeerde huize, maar ze hebben er verder niks mee. Zijn dit dan Christenen? Neen!
Ja, zo worden ze wel genoemd maar in feite zijn het gewoon heidenen of liever gezegd: ongelovigen. Dat is geen veroordeling maar alleen maar een vaststelling van een feit. Maar er is hoop! Ook hen heeft God lief en uiteindelijk komt Hij ook met deze mensen tot Zijn doel. Maar willen deze mensen de komende oordelen ontvlieden? Dan is er nog maar één uitweg, zowel voor al die waaibomen hout katholieken als wel voor die gesjochte protestanten en in wezen geldt het voor elk mens, van elke afkomst, religie of aard dan maar ook: Wend u tot Christus Jezus, belijdt uw zonden en dank Hem voor wat Hij tot stand gebracht heeft op Golgota. Ja er is slechts één weg: Dé Weg, De Waarheid en Het Leven. Christus Jezus!
Een ware christen heeft in de 1ste plaats een persoonlijke band met zijn Here en Heiland, iets waar die paus zo’n broertje aan dood heeft, want dat vreet aan zijn macht en functie. Christus Jezus is onze Middelaar met God. Daar hebben we geen paus, bisschop, priester, dominee, voorganger of wat dan ook voor nodig. Dat een Christen andere christenen opzoekt is een goede zaak en daar is niks mis mee en ja in sommige kerken kom je ze nog weleens tegen!
http://boinnk.nl/date/2017/12/13/quote:Op donderdag 21 december 2017 13:55 schreef ATON het volgende:
[..]
Waar heb je dat nu weer gecopy-paste ?
quote:Op donderdag 21 december 2017 13:58 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
http://boinnk.nl/date/2017/12/13/
Het is geschreven door Silvia Videlerquote:
De meest opgeworpen bezwaren tegen het geloof dat een Christen zijn redding niet kan verliezen zijn: (1) hoe zit het dan met mensen die Christen zijn en onophoudelijk een immoreel leven leiden? - en – (2) hoe zit het met mensen die Christen zijn en later hun geloof afzweren en Christus ontkennen? Het probleem van deze twee bezwaren zit in de aanname “die Christen zijn”. (1) De Bijbel verkondigt dat een waar Christen geen voortdurend immoreel leven zal leiden (1 Johannes 3:6). (2) De Bijbel verkondigt dat mensen die het geloof verlaten hiermee aantonen dat zij nooit echt Christen waren (1 Johannes 2:19).quote:Op donderdag 21 december 2017 13:39 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik ben gedoopt en was belijdend lid. Belijdenis doe je niet zomaar. Daar gaat een lange weg aan vooraf. Ja ik geloofde echt voor de volle 100% dat het waar was. Ik heb ook te vuur en te paard het geloof verdedigd.
Maar goed, je zit zo vast in je overtuiging dat je niet kunt en zal accepteren dat een gelovig iemand uit zijn geloof kan stappen.
Ja die site verkondigt een hoop onzin en wie zij is boeit me niet....dat stuk laat zien dat je geen echte christen bent als je ermee bent opgegroeid dat is wat ik wou laten zien...en jullie gaan andere dingen dan dat aanhalen om te laten zien kijk wie dat is maar daar gaat het niet om....quote:Op donderdag 21 december 2017 14:01 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Het was geschreven door Silvia Videler
https://nboc.wordpress.com/2011/03/16/wie-is-silvia-videler/amp/
Weer een copy-paste?quote:Op donderdag 21 december 2017 14:02 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
De meest opgeworpen bezwaren tegen het geloof dat een Christen zijn redding niet kan verliezen zijn: (1) hoe zit het dan met mensen die Christen zijn en onophoudelijk een immoreel leven leiden? - en – (2) hoe zit het met mensen die Christen zijn en later hun geloof afzweren en Christus ontkennen? Het probleem van deze twee bezwaren zit in de aanname “die Christen zijn”. (1) De Bijbel verkondigt dat een waar Christen geen voortdurend immoreel leven zal leiden (1 Johannes 3:6). (2) De Bijbel verkondigt dat mensen die het geloof verlaten hiermee aantonen dat zij nooit echt Christen waren (1 Johannes 2:19).
Ja en weer de waarheid die je niet in dat hoofd van je wil krijgen....je bent geen christen en nooit geweest,want dan kun je niet in de zonde blijven en wanneer ga je dat nou eens inzien...de bijbel leert dat je je oude leven niet kan behouden want wie zijn leven wil behouden zal het verliezen.quote:
quote:Op donderdag 21 december 2017 14:01 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Het is geschreven door Silvia Videler
Deze:
https://nboc.wordpress.com/2011/03/16/wie-is-silvia-videler/amp/
Er wordt een hoop beweerd maar het mist Bijbelse grondslag.quote:Op donderdag 21 december 2017 14:07 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ja en weer de waarheid die je niet in dat hoofd van je wil krijgen....
Je gebruikt zijn/haar woorden, meningen en ervaringen als zijnde het je eigen.quote:Op donderdag 21 december 2017 14:06 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ja die site verkondigt een hoop onzin en wie zij is boeit me niet....dat stuk laat zien dat je geen echte christen bent als je ermee bent opgegroeid dat is wat ik wou laten zien...en jullie gaan andere dingen dan dat aanhalen om te laten zien kijk wie dat is maar daar gaat het niet om....
Die waarheid verkondigt door een eerste klas gek. Het probleem ligt bin de mensen die jij je ideeen laat voeden.quote:Op donderdag 21 december 2017 14:07 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ja en weer de waarheid die je niet in dat hoofd van je wil krijgen....je bent geen christen en nooit geweest,want dan kun je niet in de zonde blijven en wanneer ga je dat nou eens inzien...de bijbel leert dat je je oude leven niet kan behouden want wie zijn leven wil behouden zal het verliezen.
Een “Christen” is niet iemand die een gebed heeft opgezegd, door het gangpad van een kerk naar voren is gelopen of in een Christelijk gezin is opgegroeid. Hoewel al deze dingen een onderdeel kunnen zijn van de Christelijke ervaring, zijn ze niet wat van iemand een Christen “maakt”. Een Christen is iemand die, in geloof, Jezus Christus als de enige Redder heeft aanvaard en volledig op Hem vertrouwt (Johannes 3:16, Handelingen 16:31, Efeziërs 2:8-9).quote:Op donderdag 21 december 2017 14:09 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Er wordt een hoop beweerd maar het mist Bijbelse grondslag.
Het stukje over 1 Johannes 2 gaat niet over geloven, maar over bij een groep horen. Of je echt gelooft, dat kan een groep nooit bepalen of controleren.
Wel armzalig dat je zelf niets kunt verzinnen. Heb je werkelijk zo weinig kennis? Want je mond is groot genoeg...
Gecopy pasted van:quote:Op donderdag 21 december 2017 14:12 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Een “Christen” is niet iemand die een gebed heeft opgezegd, door het gangpad van een kerk naar voren is gelopen of in een Christelijk gezin is opgegroeid. Hoewel al deze dingen een onderdeel kunnen zijn van de Christelijke ervaring, zijn ze niet wat van iemand een Christen “maakt”. Een Christen is iemand die, in geloof, Jezus Christus als de enige Redder heeft aanvaard en volledig op Hem vertrouwt (Johannes 3:16, Handelingen 16:31, Efeziërs 2:8-9).
En dat doe jij niet dus de bijbel zegt dat jij geen christen bent.
Staan toch bijbelverzen bij of niet dan dus komt gewoon uit de bijbel.quote:Op donderdag 21 december 2017 14:18 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Gecopy pasted van:
https://www.gotquestions.(...)ssing-verliezen.html
Copyzak666
Heb ik gedaan en bewijs van.quote:Op donderdag 21 december 2017 14:12 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Een “Christen” is niet iemand die een gebed heeft opgezegd, door het gangpad van een kerk naar voren is gelopen of in een Christelijk gezin is opgegroeid. Hoewel al deze dingen een onderdeel kunnen zijn van de Christelijke ervaring, zijn ze niet wat van iemand een Christen “maakt”. Een Christen is iemand die, in geloof, Jezus Christus als de enige Redder heeft aanvaard en volledig op Hem vertrouwt (Johannes 3:16, Handelingen 16:31, Efeziërs 2:8-9).
Jij bent zeker ook geen christen. Je voldoet op geen enkele wijze aan het beeld dat een echte christen vormt en uitstraalt.quote:En dat doe jij niet dus de bijbel zegt dat jij geen christen bent.
Als jij zondigt hoe voel jij je dan...?quote:Op donderdag 21 december 2017 14:20 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Heb ik gedaan en bewijs van.
[..]
Jij bent zeker ook geen christen. Je voldoet op geen enkele wijze aan het beeld dat een echte christen vormt en uitstraalt.
Ik sluit me aan bij Wodan, niet ik maar jij bent in de greep van een satan, je bent een/de Antichrist!
De enige echte zonde die je kunt begaan is zonde tegen jezelf. Door je te laten ringeloren door geloofswaanzinnigen. Maar ok je kunt er waarsch. ook niets aan doen. Je bent niet slimmer.quote:Op donderdag 21 december 2017 14:22 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Als jij zondigt hoe voel jij je dan...?
Waarom begin je over zondigen?quote:Op donderdag 21 december 2017 14:22 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Als jij zondigt hoe voel jij je dan...?
Quote dan de bijbel inplaats van de interpretaties van deze satans.quote:Op donderdag 21 december 2017 14:20 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Staan toch bijbelverzen bij of niet dan dus komt gewoon uit de bijbel.
Meen je dat nou echt de bijbel leert dat ieder zonde tegen God zelf is zei Koning David al....maar jij weet het uiteraard beter dan God zelf.quote:Op donderdag 21 december 2017 14:31 schreef hoatzin het volgende:
[..]
De enige echte zonde die je kunt begaan is zonde tegen jezelf. Door je te laten ringeloren door geloofswaanzinnigen. Maar ok je kunt er waarsch. ook niets aan doen. Je bent niet slimmer.
De rest is geen zonde. Hooguit onrecht tegen een ander.
En wat zei Luther? Of doe je de bijbel zonder Luther?quote:Op donderdag 21 december 2017 14:43 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Meen je dat nou echt de bijbel leert dat ieder zonde tegen God zelf is zei Koning David al....
quote:
En jij weet het beste wat god zelf zegt.quote:want wat God zelf zegt boeit mij meer...
Sorry maar waar heb ik aangegeven dat ik geloof dat de Bijbel het woord van god is?quote:Op donderdag 21 december 2017 14:43 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Meen je dat nou echt de bijbel leert dat ieder zonde tegen God zelf is zei Koning David al....maar jij weet het uiteraard beter dan God zelf.
Dan spreek je je jezelf weer tegen,want je gelooft dat de bijbel Gods woord is maar niet door God zelf geschreven is,want de Heilige Geest,Jezus en God zijn hetzelfde 1 wezen bestaande uit 3 personen met ieder een eigen persoonlijkheid.quote:Op donderdag 21 december 2017 15:19 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Sorry maar waar heb ik aangegeven dat ik geloof dat de Bijbel het woord van god is?
Ik laat je zien dat het mensenwerk is met menselijke fouten maar dan wil je niet meer met mij praten.
Nee dat geloof je niet,want niets van wat de bijbel zegt en leert klopt in jouw ogen dus dan spreek je jezelf toch tegen..? de eerste vers geloof je niet eens dus wat ben je dan raar aan het praten of ligt dat aan mij..?quote:Op donderdag 21 december 2017 15:19 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Sorry maar waar heb ik aangegeven dat ik geloof dat de Bijbel het woord van god is?
Ik laat je zien dat het mensenwerk is met menselijke fouten maar dan wil je niet meer met mij praten.
Er is geen ziel.quote:Op donderdag 21 december 2017 16:01 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
[Plaatje met mens heeft ziel en openbaringen als n onderbouwing voor iets?]
Dat is ook weer niet waar. Het OT klopt min of meer (zij het sterk gekleurd) vanaf ongeveer Omri, de vader van Achab. Alles wat daarvoor komt is geen enkel bewijs van dat het gebeurd is. Van de onmetelijke rijken van David en Salomo zoals ze beschreven staan in de bijbel, is er geen enkel spoor terug te vinden in de geschiedschrijving van omliggende culturen. Als David al bestaan heeft dan was het een onbeduidend hoofdmannetje van een klein (stads)staatje. Jeruzalem stelde toen nog niets voor. Ander hadden we wel uitgebreide informatie hierover gehad van de Egyptenaren en Assyriërs, die de handelsroute door Kanaän eeuwenlang controleerden.quote:Op donderdag 21 december 2017 16:03 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee dat geloof je niet,want niets van wat de bijbel zegt en leert klopt in jouw ogen dus dan spreek je jezelf toch tegen..? de eerste vers geloof je niet eens dus wat ben je dan raar aan het praten of ligt dat aan mij..?
Kijk Doedel, deze dominee heeft mij ooit, lang geleden, gedoopt.quote:Op donderdag 21 december 2017 14:07 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
je bent geen christen en nooit geweest
quote:Op donderdag 21 december 2017 14:45 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Boeit me niet want wat God zelf zegt boeit mij meer...
Staat onderaan nu echt 'Rom. dictator' (naar ik aanneem: Roomsche dictator) als onderdeel van de goddeloze drie-eenheid?quote:Op donderdag 21 december 2017 16:01 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dan spreek je je jezelf weer tegen,want je gelooft dat de bijbel Gods woord is maar niet door God zelf geschreven is,want de Heilige Geest,Jezus en God zijn hetzelfde 1 wezen bestaande uit 3 personen met ieder een eigen persoonlijkheid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hahaha ongelofelijk geen woorden voorquote:Op donderdag 21 december 2017 16:05 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Er is geen ziel.
I
En openbaringen wordt door niemand gelezen of serieus genomen. Openbaringen zijn ook zeker niet het woord van god.
Of je gelooft alles of niets er is geen tussenweg....quote:Op donderdag 21 december 2017 16:33 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat is ook weer niet waar. Het OT klopt min of meer (zij het sterk gekleurd) vanaf ongeveer Omri, de vader van Achab. Alles wat daarvoor komt is geen enkel bewijs van dat het gebeurd is. Van de onmetelijke rijken van David en Salomo zoals ze beschreven staan in de bijbel, is er geen enkel spoor terug te vinden in de geschiedschrijving van omliggende culturen. Als David al bestaan heeft dan was het een onbeduidend hoofdmannetje van een klein (stads)staatje. Jeruzalem stelde toen nog niets voor. Ander hadden we wel uitgebreide informatie hierover gehad van de Egyptenaren en Assyriërs, die de handelsroute door Kanaän eeuwenlang controleerden.
Dopen is toch Katholiek en zo ja dan ben je dus zeker niet gered,want een kind kan helemaal niet gered worden en ben zelf ook gedoopt vroeger en heeft niks gedaan!! dat moet je met je volle volwassen verstand doen hoor...en laat mij maar een vers zien waar Jezus dat zegt want is gewoon onzin hoor.quote:Op donderdag 21 december 2017 16:41 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Kijk Doedel, deze dominee heeft mij ooit, lang geleden, gedoopt.
https://visie.eo.nl/schrijvers/arie-van-der-veer/
Daarna was ik gelijk een christen natuurlijk. Of kunnen kinderen geen christen zijn? Volgens Jezus zijn ze het wel hoor...
Je weet helemaal niks van het christendom of de werkelijkheidquote:Op vrijdag 22 december 2017 00:41 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Hahaha ongelofelijk geen woorden voor
Hahaha ongelofelijk geen woorden voorquote:Op vrijdag 22 december 2017 00:43 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dopen is toch Katholiek en zo ja dan ben je dus zeker niet gered,want een kind kan helemaal niet gered worden en ben zelf ook gedoopt vroeger en heeft niks gedaan!! dat moet je met je volle volwassen verstand doen hoor...en laat mij maar een vers zien waar Jezus dat zegt want is gewoon onzin hoor.
quote:Op donderdag 21 december 2017 16:33 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat is ook weer niet waar. Het OT klopt min of meer (zij het sterk gekleurd) vanaf ongeveer Omri, de vader van Achab. Alles wat daarvoor komt is geen enkel bewijs van dat het gebeurd is. Van de onmetelijke rijken van David en Salomo zoals ze beschreven staan in de bijbel, is er geen enkel spoor terug te vinden in de geschiedschrijving van omliggende culturen. Als David al bestaan heeft dan was het een onbeduidend hoofdmannetje van een klein (stads)staatje. Jeruzalem stelde toen nog niets voor. Ander hadden we wel uitgebreide informatie hierover gehad van de Egyptenaren en Assyriërs, die de handelsroute door Kanaän eeuwenlang controleerden.
Ik lach je ook uit bij dezequote:Op vrijdag 22 december 2017 02:41 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Je weet helemaal niks van het christendom of de werkelijkheid
[..]
Hahaha ongelofelijk geen woorden voor
Of je bent Afrikaanse import en hangt een of andere Afrikaanse sektekerk aan.quote:
Dopen als kind is niet bijbels en komt nergens in de bijbel voor...wel als je volwassen bent maar dat is heel wat anders want dan doe je het met je volle volwassen verstand.Dus is weer eens een katholieke dwaling,maar dat kan je verwachten van die valse knakkers...quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:46 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Of je bent Afrikaanse import en hangt een of andere Afrikaanse sektekerk aan.
Of je hebt werkelijk geen idee van de religie die zegt te volgen.
Wat het ook is, christelijk ben jij niet. En dat zeg ik als heidenen, het is toch absurd dat ik als ongelovige een beter begrip van je religie heb dan jij.
Jij zonder argumenten, jij die van alles copy pasted uit dubieze bronnen. Jij die zichzelf tegen spreekt, constant eigen doelpunten maakt en er nog bij staat te juichen ook.
Ps. Nee dopen is niet iets katholieksvraag Johannes maar.
Toon mij dan het vers waarin over de Drie-Eenheid wordt gesproken.quote:Op vrijdag 22 december 2017 00:43 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dopen is toch Katholiek en zo ja dan ben je dus zeker niet gered,want een kind kan helemaal niet gered worden en ben zelf ook gedoopt vroeger en heeft niks gedaan!! dat moet je met je volle volwassen verstand doen hoor...en laat mij maar een vers zien waar Jezus dat zegt want is gewoon onzin hoor.
Het woord zelf komt niet voor maar er zijn meerdere verzen die dat beamen. De Drie-eenheid bestaat uit drie Personen: Genesis 1:1; 1:26; 3:22; 11:7; Jesaja 6:8; 48:16; 61:1; Matteüs 3:16-17; Matteüs 28:19; 2 Korintiërs 13:14quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toon mij dan het vers waarin over de Drie-Eenheid wordt gesproken.
Dan hang jij dus niet Sola Scriptura aan maar traditie en interpretatie, precies zoals de Katholieken doen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:59 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Het woord zelf komt niet voor maar er zijn meerdere verzen die dat beamen. De Drie-eenheid bestaat uit drie Personen: Genesis 1:1; 1:26; 3:22; 11:7; Jesaja 6:8; 48:16; 61:1; Matteüs 3:16-17; Matteüs 28:19; 2 Korintiërs 13:14
Blijf er onderuit proberen te komen omdat het woord zelf er niet in voor komt...maar het zo overduidelijk is dat het wel zo is en dat laat ik je toch net zien...maar dan geloof je het toch niet en kan je straks mocht je naar de hemel gaan wat ik hoop voor je het aan God zelf vragen en wedden dat ik dan gelijk heb.Dus hoop je dan ook tegen te komen daarquote:Op vrijdag 22 december 2017 11:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan hang jij dus niet Sola Scriptura aan maar traditie en interpretatie, precies zoals de Katholieken doen.
Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een.Lees je mee en deze 3 zijn 1!! en Jezus is het woord want in Johannes lees je ook : In het begin was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God.Alle dingen zijn door het Woord gemaakt, en zonder dit Woord is geen ding gemaakt dat gemaakt is.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan hang jij dus niet Sola Scriptura aan maar traditie en interpretatie, precies zoals de Katholieken doen.
Wat betekent sola scriptura?quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:03 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Blijf er onderuit proberen te komen omdat het woord zelf er niet in voor komt...maar het zo overduidelijk is dat het wel zo is en dat laat ik je toch net zien...maar dan geloof je het toch niet en kan je straks mocht je naar de hemel gaan wat ik hoop voor je het aan God zelf vragen en wedden dat ik dan gelijk heb.Dus hoop je dan ook tegen te komen daar
Waar staat de Zoon?quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:05 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een.Lees je mee en deze 3 zijn 1!!
Als jij niet snapt dat Jezus het woord is is je kennis van de bijbel gering sorry hoor maar als ik dat al na 2 jaar weet en jij nog steeds niet is dat nogal triest hoorquote:
Hoe weet ik dat met het Woord de Zoon wordt bedoeld?quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:08 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Als jij niet snapt dat Jezus het woord is is je kennis van de bijbel triest sorry hoor maar als ik dat al na 2 jaar weet en jij nog steeds niet is dat nogal triest hoor
Iedere Bijbellezer kan weten dat de eerste woorden van Gen. 1 en Joh. 1 hetzelfde zijn, nl. “In den beginne …..”. Met opzet heeft de evangelist Johannes teruggegrepen op deze woorden uit Gen. 1, die de schepping beschrijven. Hij wil daarmee duidelijk maken dat de Zoon van God er ook al voor de schepping was. En ook bij de schepping betrokken was (Joh. 1:3; zie ook andere teksten als Ef. 3:9; Kol. 1:16; Hebr.1:2).quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe weet ik dat met het Woord de Zoon wordt bedoeld?
Door de apostolische overlevering en interpretatie van de Kerkvaders, zoals vastgelegd in de leer van de oorspronkelijke christelijke gemeenschap: de Katholieke Kerk.
Copy paste van:quote:
Wat maakt dat nou toch uit man het gaat er toch om wat ermee bedoelt wordt en dat is duidelijk in de bijbel terug te lezen dus verstop je maar weer achter je copy paste verhaal....quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:37 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Copy paste van:
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/15832/jezus-is-het-woord/
Jij paste steeds de meningen van anderen alszijnde het je eigen mening.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:38 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou toch uit man het gaat er toch om wat ermee bedoelt wordt en dat is duidelijk in de bijbel terug te lezen dus verstop je maar weer achter je copy paste verhaal....
Dat is wat de bijbel leert en dat soort stukken uit mn hoofd te doen gaat mij heel wat tijd kosten en als ik het zo in 1 minuut kan laten zien is dat toch beter.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:37 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Copy paste van:
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/15832/jezus-is-het-woord/
Weet jezelf ook wat?
Niet mijn mening Gods mening!!! en dat jullie nou niet willen snappen of geloven ligt aan jullie....staan toch bijbelverzen bij want anders had ik het ook niet gebruikt en weet zeker dat het waar is dus kan ik het gewoon gebruiken.Je snapt het woord of je snapt het niet en als je het niet snapt dan struikel je over het woord en moet je beter onderzoek doen en meer bijbel gaan lezen,mits je het ook echt gelooft en anders kan je het beter niet gaan lezen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:39 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Jij paste steeds de meningen van anderen alszijnde het je eigen mening.
Nee het is wat de eerste de beste tsjapie jou verteld via google over hoe deze nobody de bijbel leert.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:39 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dat is wat de bijbel leert en dat soort stukken uit mn hoofd te doen gaat mij heel wat tijd kosten en als ik het zo in 1 minuut kan laten zien is dat toch beter.
De bijbel is één groot feit wat je voor absolute waarheid kan aannemen en als dat niet het geval was kan je alles wel voor waarheid aan gaan nemen en zou er geen waarheid zijn in deze wereld.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:39 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Jij paste steeds de meningen van anderen alszijnde het je eigen mening.
Het is niet zo dat jij feiten post. Je hebt geen idee of argumenten en copy paste het eerste het beste wat jij via google kan vinden.
Wtf
Nee hoor dat is heel veel bijbel lezen en leiding vragen aan God die je helpt daarbij en doe daarnaast ook veel bijbelstudie want het boeit mijn enorm en hou van het woord.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:44 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Nee het is wat de eerste de beste tsjapie jou verteld via google over hoe deze nobody de bijbel leert.
Kom op zeg, heb je zelf uberhaupt ooit zelf iets gelezen hierover? De bijbel uberhaupt? Of laat jij je al je ideeen voeden door de eerste de beste mening die strookt met je gewenste zoektermen.
Quote dan de bijbel en niet de eerste de beste interpratie die je vindt. Een doodnormale menselijke mening, niets goddelijks.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:40 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Niet mijn mening Gods mening!!! en dat jullie nou niet willen snappen of geloven ligt aan jullie....staan toch bijbelverzen bij want anders had ik het ook niet gebruikt en weet zeker dat het waar is dus kan ik het gewoon gebruiken.Je snapt het woord of je snapt het niet en als je het niet snapt dan struikel je over het woord en moet je beter onderzoek doen en meer bijbel gaan lezen,mits je het ook echt gelooft en anders kan je het beter niet gaan lezen.
Bij bijna al mijn posten geef ik bijbelverzen want daaraan kan je zien dat jullie niet de waarheid in pacht hebben.Gods woord is de ultieme waarheid.En iemand die echt de waarheid wil weten en goed onderzoek doet en het woord recht snijdt,struikelt niet over het woord zoals bij jullie duidelijk wel het geval is....hou niet van misleiding namelijk en hoe meer je van het woord af weet hoe minder je struikelt en dat noem je onderscheidingsvermogen....je kan vele verzen op meerdere manieren interpreteren en er is er maar 1 de juiste...en onder leiding van de Heer kom je daar echt wel achter hoor.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:46 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Quote dan de bijbel en niet de eerste de beste interpratie die je vindt. En doodnormale menselijke mening, niet goddelijks.
Ps, ik zie je helemaal nergens naar de bijbel referen, slechts naar mensen die de bijbel interpreteren.
Je copy paste iemand zijn mening over een bijbelvers.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:48 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Bij bijna al mijn posten geef ik bijbelverzen want daaraan kan je zien dat jullie niet de waarheid in pacht hebben.Gods woord is de ultieme waarheid.
Nee want als ik zeker weet dat het op een bepaalde manier bedoelt wordt en dat doe ik niet op eigen kracht zoals vele van jullie hier wel doen,maar met hulp van de Heer want heb er een hekel aan om verzen verkeerd te interpreteren namelijk.maar de mens is nogal eigenwijs en vol van zichzelf als het om kennis gaat maar mijn kennis komt van de Heer en niet van mezelf.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:50 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Je copy paste iemand zijn mening over een bijbelvers.
Nooit het bijbelvers zelf of ubehaupt je eigen interpretaties van dat bijbelvers.
Kom op.
En de heer is google.comquote:Op vrijdag 22 december 2017 11:55 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee want als ik zeker weet dat het op een bepaalde manier bedoelt wordt en dat doe ik niet op eigen kracht zoals vele van jullie hier wel doen,maar met hulp van de Heer want heb er een hekel aan om verzen verkeerd te interpreteren namelijk.\mar de mesn is nogal eigenwijs en vol van zichzelf als het om kennis gaat maar mijn kennis komt van de Heer en niet van mezelf.
Als dat de waarheid kan aantonen wat is daar dan mis mee..? en dan moet ik het ook wel zeker weten ja anders zou ik dat ook niet doen,maar dat is wel het geval omdat je het woord snapt of je snapt het niet en zo niet dan moet je gewoon meer studie gaan doen en meer bijbel lezen.En leiding aan de Heer vragen en om onderscheidingsvermogen vragen.quote:
Je hebt het nog steeds over de Bijbel zoals die door de Katholieke Kerk is vastgesteld als canoniek in 393 na Christus?quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:59 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Als dat de waarheid kan aantonen wat is daar dan mis mee..? en dan moet ik het ook wel zeker weten ja anders zou ik dat ook niet doen,maar dat is wel het geval omdat je het woord snapt of je snapt het niet en zo niet dan moet je gewoon meer studie gaan doen en meer bijbel lezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |