Toon mij dan het vers waarin over de Drie-Eenheid wordt gesproken.quote:Op vrijdag 22 december 2017 00:43 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dopen is toch Katholiek en zo ja dan ben je dus zeker niet gered,want een kind kan helemaal niet gered worden en ben zelf ook gedoopt vroeger en heeft niks gedaan!! dat moet je met je volle volwassen verstand doen hoor...en laat mij maar een vers zien waar Jezus dat zegt want is gewoon onzin hoor.
Het woord zelf komt niet voor maar er zijn meerdere verzen die dat beamen. De Drie-eenheid bestaat uit drie Personen: Genesis 1:1; 1:26; 3:22; 11:7; Jesaja 6:8; 48:16; 61:1; Matteüs 3:16-17; Matteüs 28:19; 2 Korintiërs 13:14quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toon mij dan het vers waarin over de Drie-Eenheid wordt gesproken.
Dan hang jij dus niet Sola Scriptura aan maar traditie en interpretatie, precies zoals de Katholieken doen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:59 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Het woord zelf komt niet voor maar er zijn meerdere verzen die dat beamen. De Drie-eenheid bestaat uit drie Personen: Genesis 1:1; 1:26; 3:22; 11:7; Jesaja 6:8; 48:16; 61:1; Matteüs 3:16-17; Matteüs 28:19; 2 Korintiërs 13:14
Blijf er onderuit proberen te komen omdat het woord zelf er niet in voor komt...maar het zo overduidelijk is dat het wel zo is en dat laat ik je toch net zien...maar dan geloof je het toch niet en kan je straks mocht je naar de hemel gaan wat ik hoop voor je het aan God zelf vragen en wedden dat ik dan gelijk heb.Dus hoop je dan ook tegen te komen daarquote:Op vrijdag 22 december 2017 11:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan hang jij dus niet Sola Scriptura aan maar traditie en interpretatie, precies zoals de Katholieken doen.
Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een.Lees je mee en deze 3 zijn 1!! en Jezus is het woord want in Johannes lees je ook : In het begin was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God.Alle dingen zijn door het Woord gemaakt, en zonder dit Woord is geen ding gemaakt dat gemaakt is.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan hang jij dus niet Sola Scriptura aan maar traditie en interpretatie, precies zoals de Katholieken doen.
Wat betekent sola scriptura?quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:03 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Blijf er onderuit proberen te komen omdat het woord zelf er niet in voor komt...maar het zo overduidelijk is dat het wel zo is en dat laat ik je toch net zien...maar dan geloof je het toch niet en kan je straks mocht je naar de hemel gaan wat ik hoop voor je het aan God zelf vragen en wedden dat ik dan gelijk heb.Dus hoop je dan ook tegen te komen daar
Waar staat de Zoon?quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:05 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een.Lees je mee en deze 3 zijn 1!!
Als jij niet snapt dat Jezus het woord is is je kennis van de bijbel gering sorry hoor maar als ik dat al na 2 jaar weet en jij nog steeds niet is dat nogal triest hoorquote:
Hoe weet ik dat met het Woord de Zoon wordt bedoeld?quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:08 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Als jij niet snapt dat Jezus het woord is is je kennis van de bijbel triest sorry hoor maar als ik dat al na 2 jaar weet en jij nog steeds niet is dat nogal triest hoor
Iedere Bijbellezer kan weten dat de eerste woorden van Gen. 1 en Joh. 1 hetzelfde zijn, nl. “In den beginne …..”. Met opzet heeft de evangelist Johannes teruggegrepen op deze woorden uit Gen. 1, die de schepping beschrijven. Hij wil daarmee duidelijk maken dat de Zoon van God er ook al voor de schepping was. En ook bij de schepping betrokken was (Joh. 1:3; zie ook andere teksten als Ef. 3:9; Kol. 1:16; Hebr.1:2).quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe weet ik dat met het Woord de Zoon wordt bedoeld?
Door de apostolische overlevering en interpretatie van de Kerkvaders, zoals vastgelegd in de leer van de oorspronkelijke christelijke gemeenschap: de Katholieke Kerk.
Copy paste van:quote:
Wat maakt dat nou toch uit man het gaat er toch om wat ermee bedoelt wordt en dat is duidelijk in de bijbel terug te lezen dus verstop je maar weer achter je copy paste verhaal....quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:37 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Copy paste van:
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/15832/jezus-is-het-woord/
Jij paste steeds de meningen van anderen alszijnde het je eigen mening.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:38 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou toch uit man het gaat er toch om wat ermee bedoelt wordt en dat is duidelijk in de bijbel terug te lezen dus verstop je maar weer achter je copy paste verhaal....
Dat is wat de bijbel leert en dat soort stukken uit mn hoofd te doen gaat mij heel wat tijd kosten en als ik het zo in 1 minuut kan laten zien is dat toch beter.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:37 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Copy paste van:
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/15832/jezus-is-het-woord/
Weet jezelf ook wat?
Niet mijn mening Gods mening!!! en dat jullie nou niet willen snappen of geloven ligt aan jullie....staan toch bijbelverzen bij want anders had ik het ook niet gebruikt en weet zeker dat het waar is dus kan ik het gewoon gebruiken.Je snapt het woord of je snapt het niet en als je het niet snapt dan struikel je over het woord en moet je beter onderzoek doen en meer bijbel gaan lezen,mits je het ook echt gelooft en anders kan je het beter niet gaan lezen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:39 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Jij paste steeds de meningen van anderen alszijnde het je eigen mening.
Nee het is wat de eerste de beste tsjapie jou verteld via google over hoe deze nobody de bijbel leert.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:39 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dat is wat de bijbel leert en dat soort stukken uit mn hoofd te doen gaat mij heel wat tijd kosten en als ik het zo in 1 minuut kan laten zien is dat toch beter.
De bijbel is één groot feit wat je voor absolute waarheid kan aannemen en als dat niet het geval was kan je alles wel voor waarheid aan gaan nemen en zou er geen waarheid zijn in deze wereld.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:39 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Jij paste steeds de meningen van anderen alszijnde het je eigen mening.
Het is niet zo dat jij feiten post. Je hebt geen idee of argumenten en copy paste het eerste het beste wat jij via google kan vinden.
Wtf
Nee hoor dat is heel veel bijbel lezen en leiding vragen aan God die je helpt daarbij en doe daarnaast ook veel bijbelstudie want het boeit mijn enorm en hou van het woord.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:44 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Nee het is wat de eerste de beste tsjapie jou verteld via google over hoe deze nobody de bijbel leert.
Kom op zeg, heb je zelf uberhaupt ooit zelf iets gelezen hierover? De bijbel uberhaupt? Of laat jij je al je ideeen voeden door de eerste de beste mening die strookt met je gewenste zoektermen.
Quote dan de bijbel en niet de eerste de beste interpratie die je vindt. Een doodnormale menselijke mening, niets goddelijks.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:40 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Niet mijn mening Gods mening!!! en dat jullie nou niet willen snappen of geloven ligt aan jullie....staan toch bijbelverzen bij want anders had ik het ook niet gebruikt en weet zeker dat het waar is dus kan ik het gewoon gebruiken.Je snapt het woord of je snapt het niet en als je het niet snapt dan struikel je over het woord en moet je beter onderzoek doen en meer bijbel gaan lezen,mits je het ook echt gelooft en anders kan je het beter niet gaan lezen.
Bij bijna al mijn posten geef ik bijbelverzen want daaraan kan je zien dat jullie niet de waarheid in pacht hebben.Gods woord is de ultieme waarheid.En iemand die echt de waarheid wil weten en goed onderzoek doet en het woord recht snijdt,struikelt niet over het woord zoals bij jullie duidelijk wel het geval is....hou niet van misleiding namelijk en hoe meer je van het woord af weet hoe minder je struikelt en dat noem je onderscheidingsvermogen....je kan vele verzen op meerdere manieren interpreteren en er is er maar 1 de juiste...en onder leiding van de Heer kom je daar echt wel achter hoor.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:46 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Quote dan de bijbel en niet de eerste de beste interpratie die je vindt. En doodnormale menselijke mening, niet goddelijks.
Ps, ik zie je helemaal nergens naar de bijbel referen, slechts naar mensen die de bijbel interpreteren.
Je copy paste iemand zijn mening over een bijbelvers.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:48 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Bij bijna al mijn posten geef ik bijbelverzen want daaraan kan je zien dat jullie niet de waarheid in pacht hebben.Gods woord is de ultieme waarheid.
Nee want als ik zeker weet dat het op een bepaalde manier bedoelt wordt en dat doe ik niet op eigen kracht zoals vele van jullie hier wel doen,maar met hulp van de Heer want heb er een hekel aan om verzen verkeerd te interpreteren namelijk.maar de mens is nogal eigenwijs en vol van zichzelf als het om kennis gaat maar mijn kennis komt van de Heer en niet van mezelf.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:50 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Je copy paste iemand zijn mening over een bijbelvers.
Nooit het bijbelvers zelf of ubehaupt je eigen interpretaties van dat bijbelvers.
Kom op.
En de heer is google.comquote:Op vrijdag 22 december 2017 11:55 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee want als ik zeker weet dat het op een bepaalde manier bedoelt wordt en dat doe ik niet op eigen kracht zoals vele van jullie hier wel doen,maar met hulp van de Heer want heb er een hekel aan om verzen verkeerd te interpreteren namelijk.\mar de mesn is nogal eigenwijs en vol van zichzelf als het om kennis gaat maar mijn kennis komt van de Heer en niet van mezelf.
Als dat de waarheid kan aantonen wat is daar dan mis mee..? en dan moet ik het ook wel zeker weten ja anders zou ik dat ook niet doen,maar dat is wel het geval omdat je het woord snapt of je snapt het niet en zo niet dan moet je gewoon meer studie gaan doen en meer bijbel lezen.En leiding aan de Heer vragen en om onderscheidingsvermogen vragen.quote:
Je hebt het nog steeds over de Bijbel zoals die door de Katholieke Kerk is vastgesteld als canoniek in 393 na Christus?quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:59 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Als dat de waarheid kan aantonen wat is daar dan mis mee..? en dan moet ik het ook wel zeker weten ja anders zou ik dat ook niet doen,maar dat is wel het geval omdat je het woord snapt of je snapt het niet en zo niet dan moet je gewoon meer studie gaan doen en meer bijbel lezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |