Dogmatisme is geen deugd maar een zonde. Een instrument gebruikt door de tegenhanger.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:02 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dus jij gaat zeggen dat ik satanisch beïnvloed ben...zou maar oppassen met dingen toe te schrijven aan satan als het van de andere kant komt,want dat deden de farizeeërs ook....en in het christelijke geloof komt het aanzetten van geweld niet voor of je moet een valse christen zijn.en aangezien alleen het christelijk geloof echt is doen andere geloven wel dingen die niet van God zijn omdat ze ook niet van God zijn.
In mijn ogen spui jij onzin. En wel van de ergste soort. Prima als je zo'n eng geloof hebt als jij, daar is verder niets mis mee. Je moet hier niets. Maar zodra je komt roepen dat (alléén) jouw visie de waarheid is dan moet je toch echt een bal verwachten!quote:Op woensdag 20 december 2017 11:04 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ik geloof ook gerust dat jij niet gelooft maar je zit hier wel alleen maar onzin te spuien en vraag me af waarom dan in hemelsnaam..? hou er dan mee op en ga iets ander met je tijd doen wat dan heb je hier niks te zoeken.
Ik geloof gewoon wat er in de bijbel staat en is wat God zelf geschreven heeft en neem alleen dat als waarheid aan en als iedereen dat zou doen en er naar zou leven zou de wereld niet zo zijn als nu....en omdat jij bepaalde dingen niet rationeel vind wat het woord verkondigt ben ik dogmatisch haha....quote:Op woensdag 20 december 2017 11:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dogmatisme is geen deugd maar een zonde. Een instrument gebruikt door de tegenhanger.
De tegenhanger is als een web doorsponnen binnen al jullie facetten van het geloof.
Jullie ongeloof hierin geeft de tegenhanger kracht. Geloof me, niets is zoals het lijkt.
Niet MIJN visie maar Gods visie wanneer ga je dat nou eens inzien..? dus kom maar op want wijk voor niemand die het denkt beter te weten dan God zelf...via Gods woord kan ik zo zien of iemand waarheid of onzin praatquote:Op woensdag 20 december 2017 11:10 schreef hoatzin het volgende:
[..]
In mijn ogen spui jij onzin. En wel van de ergste soort. Prima als je zo'n eng geloof hebt als jij, daar is verder niets mis mee. Je moet hier niets. Maar zodra je komt roepen dat (alléén) jouw visie de waarheid is dan moet je toch echt een bal verwachten!
En die krijg je dan ook ! Raar he?
Nu nog mooier!!! Gods visie komt exact overeen met die van jou...komt dat even mooi uit. Weet je meteen dat iedereen die anders denkt er volkomen naast zit.quote:Op woensdag 20 december 2017 11:37 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Niet MIJN visie maar Gods visie wanneer ga je dat nou eens inzien..? dus kom maar op want wijk voor niemand die het denkt beter te weten dan God zelf...via Gods woord kan ik zo zien of iemand waarheid of onzin praat
Precies...dat kan je weten als je Gods waarheid gaat inzien,want daar komt mijn visie vandaan in tegenstelling tot jou die het zonder God wil doen....en alles wat in tegenspraak is met zijn woord is onzin ja...en weet zelf ook nog niet alle waarheid hoor,maar wat ik weet moet overheen komen met het woord,want buiten het woord is er geen waarheid...quote:Op woensdag 20 december 2017 12:01 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nu nog mooier!!! Gods visie komt exact overeen met die van jou...komt dat even mooi uit. Weet je meteen dat iedereen die anders denkt er volkomen naast zit.
Wat gek dat anderen dan een andere waarheid doorkrijgen van hun god.quote:Op woensdag 20 december 2017 12:34 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Precies...dat kan je weten als je Gods waarheid gaat inzien,want daar komt mijn visie vandaan in tegenstelling tot jou die het zonder God wil doen....en alles wat in tegenspraak is met zijn woord is onzin ja...en weet zelf ook nog niet alle waarheid hoor,maar wat ik weet moet overheen komen met het woord,want buiten het woord is er geen waarheid...
Zoals want noem eens wat dan..?quote:Op woensdag 20 december 2017 12:46 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Wat gek dat anderen dan een andere waarheid doorkrijgen van hun god.
Kijk eens hoeveel verschillende religies er zijn. De aanhangers van elke religie claimt de waarheid, net als jij. Zo krijgen JG van hun god door dat Jezus géén God is. Toch hebben ze vrijwel dezelfde bijbel als jij. Daar is natuurlijk wel wat in geknoeid, maar dat gebeurt voortdurend.quote:Op woensdag 20 december 2017 18:16 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Zoals want noem eens wat dan..?
Do not give opinions or advice unless you are asked.quote:Op woensdag 20 december 2017 20:59 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe staat het met egoïsme en immoraliteit in deze 11 (?) regeltjes in het "Satanisme"? Moord, misbruik, manipulatie om een hoger doel te bereiken?
In het engels klinkt het altijd beter.quote:Op woensdag 20 december 2017 21:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Do not give opinions or advice unless you are asked.
Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.
When in another’s lair, show him respect or else do not go there.
If a guest in your lair annoys you, treat him cruelly and without mercy.
Do not make sexual advances unless you are given the mating signal.
Do not take that which does not belong to you unless it is a burden to the other person and he cries out to be relieved.
Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained.
Do not complain about anything to which you need not subject yourself.
Do not harm little children.
Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.
When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.
Copy&paste, ben lui...quote:Op woensdag 20 december 2017 21:18 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
In het engels klinkt het altijd beter.
Ken je de kracht van je muil houden? Die moet je eens proberen.quote:Op woensdag 20 december 2017 21:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
En de 9 satanische zonden:
Stupidity
The top of the list for Satanic Sins. The Cardinal Sin of Satanism. It’s too bad that stupidity isn’t painful. Ignorance is one thing, but our society thrives increasingly on stupidity. It depends on people going along with whatever they are told. The media promotes a cultivated stupidity as a posture that is not only acceptable but laudable. Satanists must learn to see through the tricks and cannot afford to be stupid.
Pretentiousness
Empty posturing can be most irritating and isn’t applying the cardinal rules of Lesser Magic. On equal footing with stupidity for what keeps the money in circulation these days. Everyone’s made to feel like a big shot, whether they can come up with the goods or not.
Solipsism
Can be very dangerous for Satanists. Projecting your reactions, responses and sensibilities onto someone who is probably far less attuned than you are. It is the mistake of expecting people to give you the same consideration, courtesy and respect that you naturally give them. They won’t. Instead, Satanists must strive to apply the dictum of “Do unto others as they do unto you.” It’s work for most of us and requires constant vigilance lest you slip into a comfortable illusion of everyone being like you. As has been said, certain utopias would be ideal in a nation of philosophers, but unfortunately (or perhaps fortunately, from a Machiavellian standpoint) we are far from that point.
Self-deceit
It’s in the “Nine Satanic Statements” but deserves to be repeated here. Another cardinal sin. We must not pay homage to any of the sacred cows presented to us, including the roles we are expected to play ourselves. The only time self-deceit should be entered into is when it’s fun, and with awareness. But then, it’s not self-deceit!
Herd Conformity
That’s obvious from a Satanic stance. It’s all right to conform to a person’s wishes, if it ultimately benefits you. But only fools follow along with the herd, letting an impersonal entity dictate to you. The key is to choose a master wisely instead of being enslaved by the whims of the many.
Lack of Perspective
Again, this one can lead to a lot of pain for a Satanist. You must never lose sight of who and what you are, and what a threat you can be, by your very existence. We are making history right now, every day. Always keep the wider historical and social picture in mind. That is an important key to both Lesser and Greater Magic. See the patterns and fit things together as you want the pieces to fall into place. Do not be swayed by herd constraints—know that you are working on another level entirely from the rest of the world.
Forgetfulness of Past Orthodoxies
Be aware that this is one of the keys to brainwashing people into accepting something new and different, when in reality it’s something that was once widely accepted but is now presented in a new package. We are expected to rave about the genius of the creator and forget the original. This makes for a disposable society.
Counterproductive Pride
That first word is important. Pride is great up to the point you begin to throw out the baby with the bathwater. The rule of Satanism is: if it works for you, great. When it stops working for you, when you’ve painted yourself into a corner and the only way out is to say, I’m sorry, I made a mistake, I wish we could compromise somehow, then do it.
Lack of Aesthetics
This is the physical application of the Balance Factor. Aesthetics is important in Lesser Magic and should be cultivated. It is obvious that no one can collect any money off classical standards of beauty and form most of the time so they are discouraged in a consumer society, but an eye for beauty, for balance, is an essential Satanic tool and must be applied for greatest magical effectiveness. It’s not what’s supposed to be pleasing—it’s what is. Aesthetics is a personal thing, reflective of one’s own nature, but there are universally pleasing and harmonious configurations that should not be denied.
Nu ben ik echt heel erg onder de indruk. Heb jij me toch eens fiks de neus gewassen zeg... Poeh.quote:Op woensdag 20 december 2017 21:20 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Ken je de kracht van je muil houden? Die moet je eens proberen.
Lol ik draag een satansster dus ik zou je held moeten zijn maar okequote:Op woensdag 20 december 2017 21:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nu ben ik echt heel erg onder de indruk. Heb jij me toch eens fiks de neus gewassen zeg... Poeh.
Ik ben geen satanist.quote:Op woensdag 20 december 2017 21:28 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Lol ik draag een satansster dus ik zou je held moeten zijn maar oke
Wordt pastafari dudeik heb niks tegen je, het was gewoon een opmerking.
Je doet nu hetzelfde als die achterlijke gelovigen.quote:Op woensdag 20 december 2017 21:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik ben geen satanist.
En wat jij de satansster noemt noem ik een pentagram die omgekeerd geplaats is. Staat symbool voor materie boven geest. Draag je hem met de ene punt boven staat het symbool voor geest boven materie. Nou ja, grofweg gezegd dan, zit wel meer in.
Omgekeerd is slecht, net als het kruis ondersteboven, is christelijk denken. Je moet het maar zelf weten als je denkt een middelvinger naar het abrahmisme op te steken ermee. Maar bijster intelligent is het niet en mij heb je er echt niet mee.
Het satanisme is verwant aan het hedonisme, met een scheutje humanisme, magisch denken (niet verwarren met magie beoefenen, alhoewel dat ook voor komt, zeker in de basis) en wat spotterij richting het christelijke denken.
Er wordt in symbolen gesproken, als je die taal begrijpt weet je wat er gezegd wordt. Als je gevangen bent in het christelijk denken kom je niet verder dan kijk de duivel, hoe rebels ben ik dat ik dat onder iedereens neus wrijf.
Rolt met ogen.
Heb ze allemaal gehad en alleen de christelijke God is de juiste want wie echt naar de waarheid zoekt vind die gewoon en JG hebben niet voor niets hun eigen aangepaste bijbel die nep is en dat blijkt uit vele dingen waaronder de 144,000 die volgens hun als enigste gered worden terwijl dat de 12 joodse stammen zijn van 12,000 man per stam...en ze geloven dat aartsengel Michael Jezus zelf is terwijl dat niet kan,want een engel is een ander geschapen wezen dan een mens en kan dus nooit een engel zijn natuurlijk,want Jezus was onder andere een mens...en daarom laten ze ook verzen uit de bijbel om hun visie te bevestigen.Islam praat ik niet eens over want dat is overduidelijk satan's werk.Hindoes geloven in tig Goden terwijl de bijbel leert er is maar 1 God.En de bijbel ook als enigste de 4 grote vragen in het leven beantwoord en dat zijn 1: waar komen we vandaan 2: wat is het doel van het leven 3: Moraliteit 4: waar gaan we heen.Geen andere religie geeft antwoordt op die 4 vragen.quote:Op woensdag 20 december 2017 20:53 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Kijk eens hoeveel verschillende religies er zijn. De aanhangers van elke religie claimt de waarheid, net als jij. Zo krijgen JG van hun god door dat Jezus géén God is. Toch hebben ze vrijwel dezelfde bijbel als jij. Daar is natuurlijk wel wat in geknoeid, maar dat gebeurt voortdurend.
quote:Op woensdag 20 december 2017 21:20 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Ken je de kracht van je muil houden? Die moet je eens proberen.
Mooi dat wodan geen bijbel heeft, dat scheelt zoveel pretentieus mierenneukerij van mensen die een waarheid in hun eigen interpretaties denken te vinden op papier(!)quote:
Jouw vraag is geen discussie. Jij wil alleen een 'ja' horen, je gaat helemaal voorbij aan het feit dat het label satanisme niet van toepassing is op jou.quote:Op woensdag 20 december 2017 23:53 schreef Santa12 het volgende:
Het wordt een discussie waar ik me niet in meng. Ik herken me volkomen in het satanisme. Oordeel ik niet over anderen. Een zal ook niet m'n mening geven over het geen waar anderen voor staan. Ik vroeg alleen maar of er anderen zijn die zich in het satanisme herkennen..........
"Onder andere"quote:Op donderdag 21 december 2017 01:24 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
...en ze geloven dat aartsengel Michael Jezus zelf is terwijl dat niet kan,want een engel is een ander geschapen wezen dan een mens en kan dus nooit een engel zijn natuurlijk,want Jezus was onder andere een mens.....
Dank je voor dit zelfinzicht!!quote:Op donderdag 21 december 2017 06:39 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Jouw vraag is geen discussie. Jij wil alleen een 'ja' horen, je gaat helemaal voorbij aan het feit dat het label satanisme niet van toepassing is op jou.
Jij bent geen satanist (gelukkig).
Je bent een humanist, een zweverige, jij bent een hippie.
De Bijbel van JG is net zo echt als die van jou. Ok ze hebben wat kommaatjes verplaatst om wat ruimte te geven aan hun denkbeelden, maar dat is ook in jouw Bijbel gebeurd. In heel veel Bijbels staat nog het Comma Johanneum, een bekende vervalsing.quote:Op donderdag 21 december 2017 01:24 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Heb ze allemaal gehad en alleen de christelijke God is de juiste want wie echt naar de waarheid zoekt vind die gewoon en JG hebben niet voor niets hun eigen aangepaste bijbel die nep is en dat blijkt uit vele dingen waaronder de 144,000 die volgens hun als enigste gered worden terwijl dat de 12 joodse stammen zijn van 12,000 man per stam...en ze geloven dat aartsengel Michael Jezus zelf is terwijl dat niet kan,want een engel is een ander geschapen wezen dan een mens en kan dus nooit een engel zijn natuurlijk,want Jezus was onder andere een mens...en daarom laten ze ook verzen uit de bijbel om hun visie te bevestigen.Islam praat ik niet eens over want dat is overduidelijk satan's werk.Hindoes geloven in tig Goden terwijl de bijbel leert er is maar 1 God.En de bijbel ook als enigste de 4 grote vragen in het leven beantwoord en dat zijn 1: waar komen we vandaan 2: wat is het doel van het leven 3: Moraliteit 4: waar gaan we heen.Geen andere religie geeft antwoordt op die 4 vragen.
En het christelijk geloof kent als enige de genade die ons geschonken wordt door God waardoor we behouden blijven enkel en alleen door geloof in Jezus.quote:Op donderdag 21 december 2017 01:24 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Heb ze allemaal gehad en alleen de christelijke God is de juiste want wie echt naar de waarheid zoekt vind die gewoon en JG hebben niet voor niets hun eigen aangepaste bijbel die nep is en dat blijkt uit vele dingen waaronder de 144,000 die volgens hun als enigste gered worden terwijl dat de 12 joodse stammen zijn van 12,000 man per stam...en ze geloven dat aartsengel Michael Jezus zelf is terwijl dat niet kan,want een engel is een ander geschapen wezen dan een mens en kan dus nooit een engel zijn natuurlijk,want Jezus was onder andere een mens...en daarom laten ze ook verzen uit de bijbel om hun visie te bevestigen.Islam praat ik niet eens over want dat is overduidelijk satan's werk.Hindoes geloven in tig Goden terwijl de bijbel leert er is maar 1 God.En de bijbel ook als enigste de 4 grote vragen in het leven beantwoord en dat zijn 1: waar komen we vandaan 2: wat is het doel van het leven 3: Moraliteit 4: waar gaan we heen.Geen andere religie geeft antwoordt op die 4 vragen.
Stel je leeft een braaf leven, je bent gelovig en neemt Jezus aan. Toch gebeurt er iets waardoor je vlak voor je dood je geloof compleet verliest. Deze persoon zal niet behouden worden volgens jou.quote:Op donderdag 21 december 2017 10:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
En het christelijk geloof kent als enige de genade die ons geschonken wordt door God waardoor we behouden blijven enkel en alleen door geloof in Jezus.
Die genade hoef je en kun je niet verdienen.
Dus als je denkt dat je zo veel of dit of dat moet doen om in de hemel te komen denk je al fout.
Of als je denkt dat je veel te veel zonde gedaan hebt, die wordt door je geloof vergeven door God.
Geloof is ook allereerst je richten op God. en geen Egoïsme of wat dan ook.
Lees het boek Job maar eens dan zul je zien dat ondanks de grote rijkdom die Job wordt afgepakt hij nog steeds blijft vertrouwen op God.
De aartsengel Michaël komt slechts enkele malen voor in de Bijbel. In Daniël 10:13, 21 en 12:1. Verder nog in Judas 9 en Openbaring 12:7. Engelen behoren bij de schepping. Jezus Christus niet. Hij is de Zoon van God. Hij is God zelf. Jezus hoort aan de kant van de Schepper en niet aan de kant van de schepselen. Jezus is dus geen engel, want een engel is een schepsel.quote:Op donderdag 21 december 2017 06:43 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
"Onder andere"
Welke andere dan? Anderen behalve een engel? Trouwens 'jezus' is o.a. de heilige geest dus... dan zou een engeltje ook wel tot de mogelijkheden horen.
Of is god/jezus beperkt in zijn mogelijkheden?
Wie zegt dat ik dat denk want behoud komt ook door geloof en voor iedere zonde kan je vergeving vragen en ga je weer verder dus dat is ook wat ik geloof...quote:Op donderdag 21 december 2017 10:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
En het christelijk geloof kent als enige de genade die ons geschonken wordt door God waardoor we behouden blijven enkel en alleen door geloof in Jezus.
Die genade hoef je en kun je niet verdienen.
Dus als je denkt dat je zo veel of dit of dat moet doen om in de hemel te komen denk je al fout.
Of als je denkt dat je veel te veel zonde gedaan hebt, die wordt door je geloof vergeven door God.
Geloof is ook allereerst je richten op God. en geen Egoïsme of wat dan ook.
Lees het boek Job maar eens dan zul je zien dat ondanks de grote rijkdom die Job wordt afgepakt hij nog steeds blijft vertrouwen op God.
quote:Op donderdag 21 december 2017 11:47 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
De aartsengel Michaël komt slechts enkele malen voor in de Bijbel. In Daniël 10:13, 21 en 12:1. Verder nog in Judas 9 en Openbaring 12:7. Engelen behoren bij de schepping. Jezus Christus niet. Hij is de Zoon van God. Hij is God zelf. Jezus hoort aan de kant van de Schepper en niet aan de kant van de schepselen. Jezus is dus geen engel, want een engel is een schepsel.
...
quote:Op donderdag 21 december 2017 01:24 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
...en ze geloven dat aartsengel Michael Jezus zelf is terwijl dat niet kan,want een engel is een ander geschapen wezen dan een mens en kan dus nooit een engel zijn natuurlijk,want Jezus was onder andere een mens.....
Nou als je vlak voor je dood je geloof compleet verliest was je geloof nooit oprecht,want is namelijk onmogelijk,maar dat snap je pas als je opnieuw geboren bent want dan WEET je 100% zeker dat God bestaat en zijn woord waarheid is....en je kan vlak voor je dood nog tot bekering komen maar omdat de dag van morgen niet beloofd is heb je grote kans dat het te laat is en je dus naar de hel gaat....en ik heb in het bejaardentehuis ook iemand vlak voor zijn dood naar de Heer geleidt dus het kan wel maar zou daar zelf niet op wachten...en ja in sommige gevallen is dat moeilijk te begrijpen dat iemand die erg zondig geleefd heeft tot bekering kan komen vlak voor zijn dood maar dan moet het geloof wel oprecht zijn,want als het nep is denk ik niet dat je gered bent..en iemand die zijn hele leven "goed" is geweest maar Jezus niet kent verloren gaat,maar Jezus heeft betaald voor de zonde van iedere mens en dat kan tot aan je dood....en het maakt geen moer uit hoeveel zonde je hebt begaan want de eerste zonde scheidt ons al van God en heb je Jezus al nodig.en je doet goeie werken niet voor je behoud maar voor beloningen in de hemel.quote:Op donderdag 21 december 2017 11:06 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Stel je leeft een braaf leven, je bent gelovig en neemt Jezus aan. Toch gebeurt er iets waardoor je vlak voor je dood je geloof compleet verliest. Deze persoon zal niet behouden worden volgens jou.
Een ander leidt een zwaar "zondig" leven. Gokken, zuipen, mishandelen en misschien nog wel erger. Maar kijk, vlak voor zijn dood gebeurt er "iets" waardoor hij ineens tot inkeer komt, en Jezus als zijn redder accepteert en aanneemt. Deze persoon zal volgens jou behouden worden.
Ik heb maar een simpele vraag: vind jij dat rechtvaardig?
Ja Jezus was er al voor de wereld er was en was samen met God...en Jezus was mens maar niet op de manier zoals wij werden geboren,want de Heilige Geest heeft Maria zwanger gemaakt en niet een mens dus is hij geen schepsel.quote:
voegde dit ook als aanvulling toe op jou tekstquote:Op donderdag 21 december 2017 11:49 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat denk want behoud komt ook door geloof en voor iedere zonde kan je vergeving vragen en ga je weer verder dus dat is ook wat ik geloof...
Oh okay dan begreep ik het verkeerd Sjoemiequote:Op donderdag 21 december 2017 12:09 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
voegde dit ook als aanvulling toe op jou tekst
niet als iets waarvan ik dacht dat jij dat niet zou denken.
Was dus ook meer gericht eigenlijk aan de niet christenen vooral in dit topic.
Ja Jezus was er al voor de wereld er was en was samen met God... en Jezus was mens maar dus zou hij net zo goed OOK een engel geweest kunnen zijn, maar niet op de manier zoals die werden geboren.quote:Op donderdag 21 december 2017 12:08 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ja Jezus was er al voor de wereld er was en was samen met God...en Jezus was mens maar niet op de manier zoals wij werden geboren,want de Heilige Geest heeft Maria zwanger gemaakt en niet een mens dus is hij geen schepsel.
quote:Op donderdag 21 december 2017 12:10 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Oh okay dan begreep ik het verkeerd Sjoemie
Bullshit!!! Ik was gelovig tot mijn 30e en ben tot inkeer gekomen.En zo ken ik er veel meer. Bijzonder triest is dan jouw voorgeprogrammeerde opmerking: dan heeft zo iemand niet echt geloofd.Hoe durf je!quote:Op donderdag 21 december 2017 12:04 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nou als je vlak voor je dood je geloof compleet verliest was je geloof nooit oprecht,want is namelijk onmogelijk
Ik ben nooit opnieuw geboren, ik ben gelovig opgevoed.Dan hoef je je niet te bekeren.quote:maar dat snap je pas als je opnieuw geboren bent want dan WEET je 100% zeker dat God bestaat en zijn woord waarheid is...
Ik vroeg trouwens naar rechtvaardigheid. Ik hoop dat Sjoemie nog antwoord geeft.quote:en je kan vlak voor je dood nog tot bekering komen maar omdat de dag van morgen niet beloofd is heb je grote kans dat het te laat is en je dus naar de hel gaat....en ik heb in het bejaardentehuis ook iemand vlak voor zijn dood naar de Heer geleidt dus het kan wel maar zou daar zelf niet op wachten...en ja in sommige gevallen is dat moeilijk te begrijpen dat iemand die erg zondig geleefd heeft tot bekering kan komen vlak voor zijn dood maar dan moet het geloof wel oprecht zijn,want als het nep is denk ik niet dat je gered bent..en iemand die zijn hele leven "goed" is geweest maar Jezus niet kent verloren gaat,maar Jezus heeft betaald voor de zonde van iedere mens en dat kan tot aan je dood....en het maakt geen moer uit hoeveel zonde je hebt begaan want de eerste zonde scheidt ons al van God en heb je Jezus al nodig.en je doet goeie werken niet voor je behoud maar voor beloningen in de hemel.
dan heb je niet goed de berichten gelezenquote:Op donderdag 21 december 2017 12:14 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Bullshit!!! Ik was gelovig tot mijn 30e en ben tot inkeer gekomen.En zo ken ik er veel meer. Bijzonder triest is dan jouw voorgeprogrammeerde opmerking: dan heeft zo iemand niet echt geloofd.Hoe durf je!
[..]
Ik ben nooit opnieuw geboren, ik ben gelovig opgevoed.Dan hoef je je niet te bekeren.
[..]
Ik vroeg trouwens naar rechtvaardigheid. Ik hoop dat Sjoemie nog antwoord geeft.
En deze Jezus is Gods eigen Zoon. Hij is zelf God, zijn evenbeeld. Hij was betrokken bij de schepping, Hij zorgt nog steeds voor de schepping, Hij is de erfgenaam van alles, Hij regeert alles, Hij is ver boven de engelen verheven, door Hem nader je tot God; 7 dingen over Jezus die je echt moet weten (Hebreeën 1:2b-4)quote:Op donderdag 21 december 2017 12:11 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ja Jezus was er al voor de wereld er was en was samen met God... en Jezus was mens maar dus zou hij net zo goed OOK een engel geweest kunnen zijn, maar niet op de manier zoals die werden geboren.
Of is jezus beperkt in zijn kunnen?
Omdat jij nooit opnieuw geboren bent geweest,anders was je er nooit vanaf gestapt...dus jij dacht dat je dat was omdat je gelovig bent opgevoed maar dat zegt dus niks.En daar zit het probleem met jou dat jij aanneemt dat je wel bent wat dus niet zo is,dus doe nou niet zo eigenwijs....quote:Op donderdag 21 december 2017 12:14 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Bullshit!!! Ik was gelovig tot mijn 30e en ben tot inkeer gekomen.En zo ken ik er veel meer. Bijzonder triest is dan jouw voorgeprogrammeerde opmerking: dan heeft zo iemand niet echt geloofd.Hoe durf je!
[..]
Ik ben nooit opnieuw geboren, ik ben gelovig opgevoed.Dan hoef je je niet te bekeren.
[..]
Ik vroeg trouwens naar rechtvaardigheid. Ik hoop dat Sjoemie nog antwoord geeft.
Oh oke dus?quote:Op donderdag 21 december 2017 12:53 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
En deze Jezus is Gods eigen Zoon. Hij is zelf God, zijn evenbeeld. Hij was betrokken bij de schepping, Hij zorgt nog steeds voor de schepping, Hij is de erfgenaam van alles, Hij regeert alles, Hij is ver boven de engelen verheven, door Hem nader je tot God; 7 dingen over Jezus die je echt moet weten (Hebreeën 1:2b-4)
Dus omdat de bijbel leert dat Jezus ver boven engelen verheven is kan hij nooit geen engel zijn en aangezien Gods woord waarheid is kan je zien dat het onzin is....en doe je dat niet dan kan je alles wel gaan geloven....quote:Op donderdag 21 december 2017 12:56 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Oh oke dus?
Wat de kikker gezegd had, dat gebeurde, en de koning kreeg een dochtertje. Het was zo'n prachtig kind, dat de koning uitgelaten van vreugde was en een groot feest aanrichtte. Hij nodigde daarop niet alleen de hele familie, vrienden en bekenden, maar ook alle wijze feeën uit, dat ze 't kind genegen zouden zijn en het beschermen. Er waren er dertien in zijn rijk. Maar hij had maar twaalf gouden borden voor hen om van te eten; en daarom moest er één thuis blijven (doornroosje 1:2 a,b)
Ik was er al bang voor. Totaal verknipte normen krijg je door het geloof.quote:Op donderdag 21 december 2017 11:35 schreef sjoemie1985 het volgende:
als hij oprecht op dat moment zijn hart aan Jezus geeft en een weder geboren christen is geworden, zou ik het rechtvaardig vinden.
even als bij het verliezen van het geloof.
Nee dat was niet mijn stelling.quote:Maar in hoeverre kan iemand weten wanneer hij sterft.
Maar God kijkt naar het hart van iedereen.
Dus je kunt wel denken na ja dan leef ik er nu maar oplos en vlak voor mijn dood geef ik mijn hart wel aan Hem, dan lijkt het mij niet rechtvaardig. Want dan ben je dus bewust bezig om je zolang mogelijk van God te weerhouden tot het laatste moment, want dan houd je willens en wetens zonden in de hand.
Oh? Hij kan best "wetende" zijn geweest. Ook in ben "wetende" maar ik geloof niet. Waar het om gaat is dat hij aan het eind van zijn leven ineens en 100% oprecht tot inkeer komt.quote:Dus het gaat er wel om of die "crimineel" al die tijd onwetend is geweest, dus niemand die hem naar Jezus heeft proberen te leiden, of dat hij wel van God af weet etc en als nog zich bezig blijft houden met zijn "praktijken".
Je moet bewust met je volle verstand Jezus aannemen en als je dat gedaan hebt krijg je pas God Geest niet eerder.quote:Op donderdag 21 december 2017 12:14 schreef hoatzin het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maar jezus kon wel mens zijn zei je. Dat is geen onzinquote:Op donderdag 21 december 2017 12:58 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dus omdat de bijbel leert dat Jezus ver boven engelen verheven is kan hij nooit geen engel zijn en aangezien Gods woord waarheid is kan je zien dat het onzin is....en doe je dat niet dan kan je alles wel gaan geloven....
Je wil nu dus gewoon ontkennen dat ik geloofd heb. Dat is wel een nieuw dieptepunt zeg...zo zout heb ik het werkelijk nog nooit gegeten.quote:Op donderdag 21 december 2017 12:54 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Omdat jij nooit opnieuw geboren bent geweest,anders was je er nooit vanaf gestapt...dus jij dacht dat je dat was omdat je gelovig bent opgevoed maar dat zegt dus niks.En daar zit het probleem met jou dat jij aanneemt dat je wel bent wat dus niet zo is,dus doe nou niet zo eigenwijs....
Dat moest hij om als offer te dienen door zondevrij te leven en zich te laten afslachten om ons te redden.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:00 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Maar jezus kon wel mens zijn zei je. Dat is geen onzin
Dus kan jezus wanneer dat moet (hem schikt) ook een engel zijn?quote:Op donderdag 21 december 2017 13:02 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dat moest hij om als offer te dienen door zondevrij te leven en zich te laten afslachten om ons te redden.
Mensen die een christelijke opvoeding hebben genoten of lidmaat zijn van een kerkgenootschap worden Christenen genoemdquote:Op donderdag 21 december 2017 13:01 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Je wil nu dus gewoon ontkennen dat ik geloofd heb. Dat is wel een nieuw dieptepunt zeg...zo zout heb ik het werkelijk nog nooit gegeten.
Weet je nog? God heeft een mensenoffer nodig. Hij is niet bij machte te vergeven "om niet". Zoals wij mensen dat kennen.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:02 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dat moest hij om als offer te dienen door zondevrij te leven en zich te laten afslachten om ons te redden.
quote:Op donderdag 21 december 2017 13:06 schreef Doedelzak77 het volgende:
Weer een copy-paste .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben gedoopt en was belijdend lid. Belijdenis doe je niet zomaar. Daar gaat een lange weg aan vooraf. Ja ik geloofde echt voor de volle 100% dat het waar was. Ik heb ook te vuur en te paard het geloof verdedigd.
Nee want de zonde scheidt ons van God en Hij haat de zonde dus moet het of vergeven worden door zijn offer of je moet boeten voor de zonde en zal je door zijn oordeel veroordeelt worden wat de bijbel ook leert....buiten Jezus is er geen vergeving voor zonde en ga je de prijs betalen en ga je naar de hel en daar kies je zelf voor.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:32 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Weet je nog? God heeft een mensenoffer nodig. Hij is niet bij machte te vergeven "om niet". Zoals wij mensen dat kennen.
Boeiend het is de waarheid en aan alles wat je zegt merk je dat het zo zit,anders was je nog steeds gelovig en dat ben je niet dus ben je nooit opnieuw geboren geweest....quote:
Ik ben gedoopt en was belijdend lid. Belijdenis doe je niet zomaar. Daar gaat een lange weg aan vooraf. Ja ik geloofde echt voor de volle 100% dat het waar was. Ik heb ook te vuur en te paard het geloof verdedigd.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:37 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Boeiend het is de waarheid en aan alles wat je zegt merk je dat het zo zit,anders was je nog steeds gelovig en dat ben je niet dus ben je nooit opnieuw geboren geweest....
Waar heb je dat nu weer gecopy-paste ?quote:Op donderdag 21 december 2017 13:06 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Mensen die een christelijke opvoeding hebben genoten of lidmaat zijn van een kerkgenootschap worden Christenen genoemd
Maar zijn zij ook daadwerkelijk CHRISTEN? En dan bedoelen we natuurlijk: Kennen zij de Here Christus Jezus als hun Heiland, hun Verlosser. Of zijn zij slechts met christelijke normen en waarden opgevoed? Hoeveel van de Gereformeerden, Hervormden, Lutheranen, Rooms Katholieken, Methodisten, Prestiberianen, Oud-Gereformeerden, Apostolischen, Anglikanen enz. enz.enz, er zijn honderden soorten en smaken, maar weten zij daadwerkelijk dat Christus Jezus hun Here en Heiland is?
Soms lezen we over groepen christenen, zoals onlangs in Egypte op deze site, maar dan bleken het Kopten te zijn. Toegegeven juist onder de Kopten zijn er heel wat mensen die mede door de verdrukking waaronder zij leven wel degelijk een persoonlijke relatie hebben met de Here Christus Jezus en ook verlangend naar Hem uitzien. Maar vele groepen en kerken die zich beroepen op het christen zijn, zijn helaas niets meer dan naam-christenen.
Zo is het evenzo met de Joden.Vele oprecht gelovige Christenen claimen een band te hebben met het Joodse volk, ze gaan daarin vaak erg ver. Maak maar eens een reisje naar de staat Israël en u komt ze ongetwijfeld tegen; oprecht gelovige Christenen die elke Jood het liefst om de hals zouden vallen. Doch de vraag is dan: Is het Joodse volk, voorzover je daar nu al van mag spreken daadwerkelijk en belijdend Jood?
Met name in Tell Aviv, Haifa, en zelfs in Jerusalem ben ik er maar bar weinig tegen gekomen. Religieuze Joden, ja die heb ik er vele gezien en zelfs gesproken zowel daar in Israël als in de Verenigde Staten en in Parijs, in Antwerpen en zelfs in Rome. Maar waren dit allemaal mensen die reikhalzend uitkeken naar hun beloofde Messsias?
Nou een paar ervan, zeker wel. Maar de overgrote meerderheid, helaas, die hadden en hebben meer belangstelling voor de koersen van de beurs en de politiek of andere wereldse zaken. In wezen verschillen de Joden of hen die men zo noemt, want vele z.g. Joodse mensen zijn helemaal geen afstammelingen van Abraham, Izaak en Jakob. Het zijn proselieten, of Khazaren, mensen die in de vroege middeleeuwen onder leiding van hun toenmalige koning de Joodse religie hebben moeten aannemen. Hoevelen van hen hebben de ware God écht lief? Alleen Hij weet het.
En juist die mensen maken nu een groot deel uit van de bevolking van de staat Israël. De mensen die nu als Jood leven en wonen in die staat, dat land, wat wel degelijk God’s land is, leven grotendeels zonder God. Zegt Zacharia 13:8 niet dat slechts een derde deel van de inwoners in leven zal blijven nadat Hij, hun Messias, teruggekeerd zal zijn in Zijn stad; Jerusalem. En dat, nadat deze mensen al zo zwaar geleden hebben in de jaren kort daar aan voorafgaande? Waarom dit dan?
Omdat zij geen relatie hebben met hun Messias. Voor zover zij het etiket Jood droegen waren en zijn het slechts religieuze Joden. En dat maakt deze mensen net zo als de religieuze Christenen of zij die zich er op voor laten staan, op hun Christelijke roots. Je hoort het vaak mensen zeggen: ja, ik ben van katholieke huize of ik ben van Gereformeerde huize, maar ze hebben er verder niks mee. Zijn dit dan Christenen? Neen!
Ja, zo worden ze wel genoemd maar in feite zijn het gewoon heidenen of liever gezegd: ongelovigen. Dat is geen veroordeling maar alleen maar een vaststelling van een feit. Maar er is hoop! Ook hen heeft God lief en uiteindelijk komt Hij ook met deze mensen tot Zijn doel. Maar willen deze mensen de komende oordelen ontvlieden? Dan is er nog maar één uitweg, zowel voor al die waaibomen hout katholieken als wel voor die gesjochte protestanten en in wezen geldt het voor elk mens, van elke afkomst, religie of aard dan maar ook: Wend u tot Christus Jezus, belijdt uw zonden en dank Hem voor wat Hij tot stand gebracht heeft op Golgota. Ja er is slechts één weg: Dé Weg, De Waarheid en Het Leven. Christus Jezus!
Een ware christen heeft in de 1ste plaats een persoonlijke band met zijn Here en Heiland, iets waar die paus zo’n broertje aan dood heeft, want dat vreet aan zijn macht en functie. Christus Jezus is onze Middelaar met God. Daar hebben we geen paus, bisschop, priester, dominee, voorganger of wat dan ook voor nodig. Dat een Christen andere christenen opzoekt is een goede zaak en daar is niks mis mee en ja in sommige kerken kom je ze nog weleens tegen!
http://boinnk.nl/date/2017/12/13/quote:Op donderdag 21 december 2017 13:55 schreef ATON het volgende:
[..]
Waar heb je dat nu weer gecopy-paste ?
quote:Op donderdag 21 december 2017 13:58 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
http://boinnk.nl/date/2017/12/13/
Het is geschreven door Silvia Videlerquote:
De meest opgeworpen bezwaren tegen het geloof dat een Christen zijn redding niet kan verliezen zijn: (1) hoe zit het dan met mensen die Christen zijn en onophoudelijk een immoreel leven leiden? - en – (2) hoe zit het met mensen die Christen zijn en later hun geloof afzweren en Christus ontkennen? Het probleem van deze twee bezwaren zit in de aanname “die Christen zijn”. (1) De Bijbel verkondigt dat een waar Christen geen voortdurend immoreel leven zal leiden (1 Johannes 3:6). (2) De Bijbel verkondigt dat mensen die het geloof verlaten hiermee aantonen dat zij nooit echt Christen waren (1 Johannes 2:19).quote:Op donderdag 21 december 2017 13:39 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik ben gedoopt en was belijdend lid. Belijdenis doe je niet zomaar. Daar gaat een lange weg aan vooraf. Ja ik geloofde echt voor de volle 100% dat het waar was. Ik heb ook te vuur en te paard het geloof verdedigd.
Maar goed, je zit zo vast in je overtuiging dat je niet kunt en zal accepteren dat een gelovig iemand uit zijn geloof kan stappen.
Ja die site verkondigt een hoop onzin en wie zij is boeit me niet....dat stuk laat zien dat je geen echte christen bent als je ermee bent opgegroeid dat is wat ik wou laten zien...en jullie gaan andere dingen dan dat aanhalen om te laten zien kijk wie dat is maar daar gaat het niet om....quote:Op donderdag 21 december 2017 14:01 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Het was geschreven door Silvia Videler
https://nboc.wordpress.com/2011/03/16/wie-is-silvia-videler/amp/
Weer een copy-paste?quote:Op donderdag 21 december 2017 14:02 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
De meest opgeworpen bezwaren tegen het geloof dat een Christen zijn redding niet kan verliezen zijn: (1) hoe zit het dan met mensen die Christen zijn en onophoudelijk een immoreel leven leiden? - en – (2) hoe zit het met mensen die Christen zijn en later hun geloof afzweren en Christus ontkennen? Het probleem van deze twee bezwaren zit in de aanname “die Christen zijn”. (1) De Bijbel verkondigt dat een waar Christen geen voortdurend immoreel leven zal leiden (1 Johannes 3:6). (2) De Bijbel verkondigt dat mensen die het geloof verlaten hiermee aantonen dat zij nooit echt Christen waren (1 Johannes 2:19).
Ja en weer de waarheid die je niet in dat hoofd van je wil krijgen....je bent geen christen en nooit geweest,want dan kun je niet in de zonde blijven en wanneer ga je dat nou eens inzien...de bijbel leert dat je je oude leven niet kan behouden want wie zijn leven wil behouden zal het verliezen.quote:
quote:Op donderdag 21 december 2017 14:01 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Het is geschreven door Silvia Videler
Deze:
https://nboc.wordpress.com/2011/03/16/wie-is-silvia-videler/amp/
Er wordt een hoop beweerd maar het mist Bijbelse grondslag.quote:Op donderdag 21 december 2017 14:07 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ja en weer de waarheid die je niet in dat hoofd van je wil krijgen....
Je gebruikt zijn/haar woorden, meningen en ervaringen als zijnde het je eigen.quote:Op donderdag 21 december 2017 14:06 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ja die site verkondigt een hoop onzin en wie zij is boeit me niet....dat stuk laat zien dat je geen echte christen bent als je ermee bent opgegroeid dat is wat ik wou laten zien...en jullie gaan andere dingen dan dat aanhalen om te laten zien kijk wie dat is maar daar gaat het niet om....
Die waarheid verkondigt door een eerste klas gek. Het probleem ligt bin de mensen die jij je ideeen laat voeden.quote:Op donderdag 21 december 2017 14:07 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ja en weer de waarheid die je niet in dat hoofd van je wil krijgen....je bent geen christen en nooit geweest,want dan kun je niet in de zonde blijven en wanneer ga je dat nou eens inzien...de bijbel leert dat je je oude leven niet kan behouden want wie zijn leven wil behouden zal het verliezen.
Een “Christen” is niet iemand die een gebed heeft opgezegd, door het gangpad van een kerk naar voren is gelopen of in een Christelijk gezin is opgegroeid. Hoewel al deze dingen een onderdeel kunnen zijn van de Christelijke ervaring, zijn ze niet wat van iemand een Christen “maakt”. Een Christen is iemand die, in geloof, Jezus Christus als de enige Redder heeft aanvaard en volledig op Hem vertrouwt (Johannes 3:16, Handelingen 16:31, Efeziërs 2:8-9).quote:Op donderdag 21 december 2017 14:09 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Er wordt een hoop beweerd maar het mist Bijbelse grondslag.
Het stukje over 1 Johannes 2 gaat niet over geloven, maar over bij een groep horen. Of je echt gelooft, dat kan een groep nooit bepalen of controleren.
Wel armzalig dat je zelf niets kunt verzinnen. Heb je werkelijk zo weinig kennis? Want je mond is groot genoeg...
Gecopy pasted van:quote:Op donderdag 21 december 2017 14:12 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Een “Christen” is niet iemand die een gebed heeft opgezegd, door het gangpad van een kerk naar voren is gelopen of in een Christelijk gezin is opgegroeid. Hoewel al deze dingen een onderdeel kunnen zijn van de Christelijke ervaring, zijn ze niet wat van iemand een Christen “maakt”. Een Christen is iemand die, in geloof, Jezus Christus als de enige Redder heeft aanvaard en volledig op Hem vertrouwt (Johannes 3:16, Handelingen 16:31, Efeziërs 2:8-9).
En dat doe jij niet dus de bijbel zegt dat jij geen christen bent.
Staan toch bijbelverzen bij of niet dan dus komt gewoon uit de bijbel.quote:Op donderdag 21 december 2017 14:18 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Gecopy pasted van:
https://www.gotquestions.(...)ssing-verliezen.html
Copyzak666
Heb ik gedaan en bewijs van.quote:Op donderdag 21 december 2017 14:12 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Een “Christen” is niet iemand die een gebed heeft opgezegd, door het gangpad van een kerk naar voren is gelopen of in een Christelijk gezin is opgegroeid. Hoewel al deze dingen een onderdeel kunnen zijn van de Christelijke ervaring, zijn ze niet wat van iemand een Christen “maakt”. Een Christen is iemand die, in geloof, Jezus Christus als de enige Redder heeft aanvaard en volledig op Hem vertrouwt (Johannes 3:16, Handelingen 16:31, Efeziërs 2:8-9).
Jij bent zeker ook geen christen. Je voldoet op geen enkele wijze aan het beeld dat een echte christen vormt en uitstraalt.quote:En dat doe jij niet dus de bijbel zegt dat jij geen christen bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |