ik heb ook al verlof aangevraagd voor 6 weken door UD, haha.quote:Op maandag 18 december 2017 09:56 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Het enige waar je wel even rekening mee moet houden is dat je dus gedeeltelijk in zwangerschapsgerelateerd verzuim belandt en daarmee verplicht 6 weken voor u.d. met verlof moet. Dat hoeft geen probleem te zijn natuurlijk, maar is wel een feit
Goed dat je het zegt, die vergat ik even!quote:Op maandag 18 december 2017 09:56 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Het enige waar je wel even rekening mee moet houden is dat je dus gedeeltelijk in zwangerschapsgerelateerd verzuim belandt en daarmee verplicht 6 weken voor u.d. met verlof moet. Dat hoeft geen probleem te zijn natuurlijk, maar is wel een feit
Volgens mij niet.quote:Op maandag 18 december 2017 10:51 schreef Malteser het volgende:
Ik betrap mezelf er iedere keer op dat ik op mijn buik wakker word. Zou dat kwaad kunnen?
Ik dacht ook van niet maar vind het toch een stom iets. Baby zit veilig en zulks, dat weet ik wel, toch voelt het niet zo fijn.quote:Op maandag 18 december 2017 10:58 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Volgens mij niet.
Maar toen ik mijn vriend laatst vertelde dat ik de baby iets minder goed voelde (placenta bleek voor de liggen) en weer op mijn buik kon liggen was het: heb je de baby niet per ongeluk gestikt?
Daar ben ik ook benieuwd naar. wat je schrijft doe ik ook. heb het idee dat ik de hele dag door aan het eten ben. noten is nog wel een goede die zou ik nog wat vaker kunnen eten.quote:Op maandag 18 december 2017 10:35 schreef exode het volgende:
Bella, ze heeft nu alleen nog wat tips gekregen zoals van alle halfvolle producten overstappen op volle producten en ze eet nu elke ochtend brinta ipv cruesli met yoghurt. Ze eet ook enorm veel fruit en dat is op zich goed maar zetten geen zoden aan de dijk tegen het afvallen. Dus ze eet nu bijvoorbeeld elke avond een handje noten.
Verder belegt ze haar boterhammen nog rijker met niet alleen kaas maar ook avocado, tomaten, komkommer dat soort dingen.
Kortom veel gezonde vetten moet ze eten. Ik ben benieuwd waar de dietiste ook nog mee komt.
Snap ikquote:Op maandag 18 december 2017 07:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik vind het update topic juist zo confronterend
Status quo hier. Kindje doet het goed, sonde doet het goed. Ik doe het minder goed, bekken doet het minder goed.quote:Op maandag 18 december 2017 12:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Pannenkoek, gefeliciteerd!
KD en Cassandra, welkom. Ik kan me goed voorstellen dat het erg spannend is, cassandra. Ik duim voor je!
Malteser, hoe is het met jou?
Bella, wanneer moet je weer naar het ziekenhuis voor de jeuk?
Hier heeft de duutser van het weekend de baby gevoeld! Die begint nu ook steeds duidelijker te schoppen, zo leuk.
Gek is dat he, dat verschil in aankomen en kind voelen. Ik voel het denk ik al wel minstens een maand...Maar nu is het echt duidelijk schoppen, en soms voel ik ook een ruggetje/billen/hoofdje draaien. Allemaal heeeel laag in m'n buik, vlak boven m'n schaamstreek. Ik voel het of als ik op een rechte stoel zit, of alsi k plat op m'n rug lig.quote:Op maandag 18 december 2017 13:53 schreef DorothyGale het volgende:
Hoera voor alle nieuwe zwangeren, Noix, Kleurdoos, Silliegirl en Cassandra 87 (spannend meis)
Als ik het allemaal goed onthouden heb.
Nog dank voor de reacties op de 20 weken echo. Had ook de folder kunnen lezenMaar heb ook een beetje ontwijkend gedrag
![]()
En Pannekoekenmix gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon![]()
Wilde net aan jou Jagar (en Philomijn) vragen of jullie de baby ook al voelden omdat we rond dezelfde termijn zittenIk voel nog helemaal niets. Heb wel het idee dat er iets gaande is, maar ik voel niet echt iets specifiek. Kan gewoon niet wachten
![]()
Vervelend Duman dat je zo moe bent. Hoop dat je gauw een goede oplossing vindt voor werk.
In tegenstelling tot anderen hier ben ik juist al enorm aangekomen, 10 kg en ben 19 + 3Ik eet best gezond
Maar bewegen zit er nu tijdelijk niet in. Denk dat ik het ga bespreken donderdag met de vk. Als het kindje het maar goed blijft doen
het is ook jouw eerste, toch? Het schijnt dat bij een tweede je het ook sneller herkent als zijnde baby.quote:Op maandag 18 december 2017 14:25 schreef DorothyGale het volgende:
Wat bijzonder dat je al zolang de baby voeltHet kan natuurlijk zijn dat het bij mij wat langer duurt omdat ik zwaarder ben
Wat rot zeg dat je onder controle moet. Hopelijk zakt het snel.quote:Op maandag 18 december 2017 15:19 schreef Aure het volgende:
Ik voel met 15 weken ook nog niks maar heb het wel flink zien bewegen op de echo![]()
Mijn bloeddruk is nog steeds iets te hoog dus ik blijf onder controle in het ziekenhuis. Verder wel alles okay geloof ik. Helaas kon ze het geslacht niet goed zien en heb ik ook geen geweldige foto's mee gekregen om te nubben
Bekkenklachten had ik bij Twix ook, toen heb ik de laatste 10 weken ongeveer liggend doorgebracht. Nu ben ik ook chronisch rugpatient dus dat helpt niet echt mee. Heb dus structureel fysio en nu ook weer specifiek bekkenfysio. Indien mogelijk ga ik er naar toe en anders is het consult aan huis.quote:Op maandag 18 december 2017 13:57 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Zo hé! Je bent een paar dagen offline en mist een hoop!
Pannenkoekenmix, gefeliciteerd!!Ik wens je een prachtige tijd toe.
Aventura naar huis! Hoe is het nu met je?
Gefeliciteerd en welkom (terug) aan de nieuwe zwangeren! Wat een hoop nieuwe aanwas in één keer, leuk!
Malteser, ook nog eens bekkenklachten erbij, bah! Ben je in staat om naar de fysio te gaan/oefeningen te doen?
Wat rot zegquote:Op maandag 18 december 2017 15:41 schreef BellaaElisa het volgende:
Jagär ik heb nog geen vervolg afspraak. Woensdag zijn de bloed uitslagen binnen van de galzuren/zouten, aan de hand daarvan zullen er vervolg stappen genomen worden. Wat dat zullen zijn weet ik nog niet.
Heb een hormoonzalf gehad en de gyn had gezegt dat als het door de hormonen zou komen dat ik vermindering zou merken, maar dat is niet het geval. Dus ik ben al aan het voorbereiden op rottig nieuws. Alhoewel het niet zo hoef te zijn, er zijn meerdere dingen die de jeuk kunnen veroorzaken.
ik dénk dat ik het wel weetquote:Op maandag 18 december 2017 16:31 schreef Kloonclown123 het volgende:
Hoi, ik geloof dat ik me bij jullie kan voegen. Ik heb vandaag een vroege echo gehad(op mijn verzoek) en een mooi kloppend hartje gezien. 7w3d nu. UD 3 augustus 2018. Nog even als kloon ivm herkenbaarheid. Met kerst gaan we het vertellen. Hoe origineel; onze dochter zal een shirtje dragen met ‘naam wordt grote zus’. Heel benieuwd naar de reacties. Waarschijnlijk zal ik me makkelijker bij jullie voegen als ik gewoon onder mn eigen naam kan posten :’)
Haha, ben benieuwd 😁 Dank!quote:Op maandag 18 december 2017 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik dénk dat ik het wel weetgefeliciteerd!
Donna, bah, vervelend voor je.quote:Op maandag 18 december 2017 18:46 schreef DonnaRush het volgende:
Helaas zwangerschapsdiabetes.
Woensdagmiddag naar de diëtist, vk, gynaecoloog en diabetes consulent in het ziekenhuis en dan vingerprikken bij mezelf en dieet.
Ben wel wat teleurgesteld, maar het is niet anders.
Ik denk zelf dat m'n waardes met normaal eten wel wat meevallen. Ik eet al niet heel veel koolhydraten. Duimen maar!
Netjes hoor, die waardes!quote:Op maandag 18 december 2017 19:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Donna, bah, vervelend voor je.
Ik heb het dus ook. Dat wil zeggen, ik kwam niet door die gtt. Ik geloof zelf niet dat ik het heb. Ik prik mezelf nu vier dagen lang vier keer per dag, en m'n waarden liggen tussen de 4.0 en 6.
Het prikken valt wel mee hoor, en als je al normaal eet dan zal de diëtiste je niks nieuws vertellen. Het enige dat ik ervan heb opgestoken is dat ik fruit het beste tussen maaltijden door kan nemen.
Ja, ik hoop het voor je. Ik kan het bij mezelf zo niet plaatsen, het zit niet in de familie, ik heb een normaal bmi, en ik eet juist heel goed. Volkorenbrood, een ei, yoghurt of salade als lunch of bij ontbijt, een gezonde warme hap. Oke, net als iedereen snoep ik weleens maar dat lijkt me gewoon te kunnen. Maar ik begreep ook dat de zwangerschapshormonen de werking van je eigen insuline tegengaan. Dus in die zin kun je er zelf niks aan doen, hoogstens nog iets áan doen met een dieet, als je niet goed at.quote:Op maandag 18 december 2017 20:03 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Netjes hoor, die waardes!
Ja prikken ben ik echt niet bang voor, m'n vader had diabetes dus ben er mee opgegroeid. Laat maar komen, dat prikding. Ben wel heel benieuwd hoe m'n waardes zijn bij normaal eten omdat ik dus al bewust met koolhydraten om ga. Hopelijk net zo mooi als bij jou!
Ja het komt vast goed. Het is nu op het randje dus ik hoef nog geen medicatie. Maar ze houden het gewoon in de gaten en dan zien we welquote:Op maandag 18 december 2017 19:50 schreef Mabawa. het volgende:
Aure wat balen van je bloeddruk. Ik had het bij mn eerste ook, met 7 weken aan de medicatie en dus medisch. Opzich is het uiteindelijk goed verlopen. Ben met 40/2 ingeleid omdat het toen weer boven de grens ging maar gewoon mooi termijn dus.
Nu met 25 weken nog steeds geen medicijnen. Wel steeds net onder het randje, maar dus nog wel goed.
Ja klopt, dat is het ook. Je zwangerschapshormoon verstoord de werking van je eigen insuline. Het is niet dat je het krijgt omdat je iedere dag een zak winegums op eet ofzo. Ik voelde me dus ook even heel rot, want ik dacht dus wel dat ik teveel gesnoept had. Maar toen kreeg ik de uitleg en dacht ik; Ohhhh, het is niet mijn schuld.quote:Op maandag 18 december 2017 20:07 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, ik hoop het voor je. Ik kan het bij mezelf zo niet plaatsen, het zit niet in de familie, ik heb een normaal bmi, en ik eet juist heel goed. Volkorenbrood, een ei, yoghurt of salade als lunch of bij ontbijt, een gezonde warme hap. Oke, net als iedereen snoep ik weleens maar dat lijkt me gewoon te kunnen. Maar ik begreep ook dat de zwangerschapshormonen de werking van je eigen insuline tegengaan. Dus in die zin kun je er zelf niks aan doen, hoogstens nog iets áan doen met een dieet, als je niet goed at.
Herkenbaar. Ik reageer ook al nooit zo goed op snoepen. Ik be nergens meer toe in staat als ik een halve zak winegums op heb. Ik verwerk suikers denk ik niet zo goed. Daarom is zon suikerdrankje voor mij eigenlijk ook echt wel puur pesterij. Ik keek van de week eens mijn labuitslagen door van toen ik zwanger was van m'n zoon, dat is ruim zes jaar geleden. M'n glucosegehalte was toen 7.8 na prikken (geen gtt), en daar zei niemand toen wat van. Kind is wel geboren met 4140 gram (maar had nergens last van), wat op zich al een indicatie is voor een gtt bij een volgende zwangerschap. Zo bleek dus vorige week... Maar het kan nog steeds allemaal toeval zijn denk ik. Ik vind het niet zo erg allemaal. Stel dát m'n bloedsuikers niet goed zijn, dan weten we dat tenminste van te voren,dat is beter voor het kind.quote:Op maandag 18 december 2017 20:16 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja klopt, dat is het ook. Je zwangerschapshormoon verstoord de werking van je eigen insuline. Het is niet dat je het krijgt omdat je iedere dag een zak winegums op eet ofzo. Ik voelde me dus ook even heel rot, want ik dacht dus wel dat ik teveel gesnoept had. Maar toen kreeg ik de uitleg en dacht ik; Ohhhh, het is niet mijn schuld.
Maar ik reageer sowieso heftig op veel suiker (hoofdpijn, jeuk) en dus eet ik al koolhydraten met mate. Je wilt ook niet weten hoe m'n hoofd voelt sinds dat drankje vanochtend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |