twitter:NBCPolitics twitterde op dinsdag 12-12-2017 om 23:26:55BREAKING: Donald Trump's personal lawyer Ty Cobb tells @NBCNews "all the White House interviews are over” in Bob Mu… https://t.co/MejOabb9t4 reageer retweet
Je blijft toch hopen.quote:Op dinsdag 12 december 2017 23:43 schreef Tchock het volgende:
Ik neem aan dat Moore de verkiezingen in Alabama glansrijk gaat winnen toch? Wanneer komen de eerste exit-polls?
30 % blackquote:Op dinsdag 12 december 2017 23:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nog meer: CNN exit poll: electorate today 65% white, 30% black, 2% Latino
https://mobile.twitter.com/FOX6Hardison/status/940711042346356741
Ja. Alabama is btw de meest zwarte staat dacht ik, maar als dit klopt dan is dat an sich wel goed nieuws voor Jones.quote:
Dat wordt niks.quote:
Zwarten die outperformen? Dat is in ieder geval goed nieuws voor Mother Jones.quote:Op dinsdag 12 december 2017 23:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat wordt niks.
Meer dan genoeg schijnheilige Christenen die Moore steunen.
Zeker.quote:Op dinsdag 12 december 2017 23:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zwarten die outperformen? Dat is in ieder geval goed nieuws voor Mother Jones.
Die gaat als het goed is om 00.00 onze tijd live. We moeten nog twee uur hé, valt nog niet veel te zeggen.quote:
Glansrijk zou ik niet direct willen zeggen, maar hij is wel duidelijk in het voordeel. Tenzij de Republikeinse kiezers bijvoorbeeld in relatief hoge mate op een write in kandidaat stemmen is thuisblijven zie ik Jones niet winnen.quote:Op dinsdag 12 december 2017 23:43 schreef Tchock het volgende:
Ik neem aan dat Moore de verkiezingen in Alabama glansrijk gaat winnen toch? Wanneer komen de eerste exit-polls?
Ahh beter.quote:Op dinsdag 12 december 2017 23:52 schreef Euribob het volgende:
[..]
Die gaat als het goed is om 00.00 onze tijd live. We moeten nog twee uur hé, valt nog niet veel te zeggen.
Zo'n debiel als Moore past natuurlijk wel helemaal in z'n straatje.quote:Op dinsdag 12 december 2017 23:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ahh beter.
Oveigens wel interessant dat Bannon zo actief campaign aan het voeren is, terwijl hij toch officieel geen deel meer is van Trumps team of wel?
Is ie stiekem bezig met het vormen van een nieuwe partij ofzo
Opzich, als 12% van de mensen stemt omdat ze de andere kandidaat niet mogen, zullen dat wel nagenoeg allemaal Republikeinen zijn. Weet alleen niet of dat voldoende is of dat dat hoger zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2017 23:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nog meer cijfertjes:
[ afbeelding ]
Lijkt me niet dat daar heel veel zinnigs over te zeggen valt. Er zijn mensen die tegen Moore stemmen omdat het een fundamentalistische idioot is die wordt beschuldigd van aanranding van minderjarigen en er zijn mensen die tegen Jones stemmen omdat het een Democraat is en hij voor abortus is bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 december 2017 23:55 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Opzich, als 12% van de mensen stemt omdat ze de andere kandidaat niet mogen, zullen dat wel nagenoeg allemaal Republikeinen zijn. Weet alleen niet of dat voldoende is of dat dat hoger zou moeten zijn.
Ja, weet niet hoe zinvol al deze getallen zijn. Denk de eerder favorability cijfers die ik postte en het percentage zwarten die op zijn gekomen meer zegt, voor iemand die er verstand van heeft.quote:Op dinsdag 12 december 2017 23:55 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Opzich, als 12% van de mensen stemt omdat ze de andere kandidaat niet mogen, zullen dat wel nagenoeg allemaal Republikeinen zijn. Weet alleen niet of dat voldoende is of dat dat hoger zou moeten zijn.
Weet je wat het percentage zwarten was dat de vorige keer stemde ?quote:Op woensdag 13 december 2017 00:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, weet niet hoe zinvol al deze getallen zijn. Denk de eerder favorability cijfers die ik postte en het percentage zwarten die op zijn gekomen meer zegt, voor iemand die er verstand van heeft.
Nee. Zat ook al te zoeken. Zo’n 26.8% van de registered voters zijn zwart volgens Pew en normaal gesproken is de opkomst benedengemiddeld onder hen, maar hoeveel dan normaal is kan ik niet vinden...quote:Op woensdag 13 december 2017 00:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Weet je wat het percentage zwarten was dat de vorige keer stemde ?
Exitpoll, dus mensen die gestemd hebben. Maar, als je de aantijgingen definitely of probably geloofd, hoe kan je dan nog op die vent stemmen? (insert hier die emoticon die met een hamer op z'n kop slaat, ik ken al die codes niet)quote:Op dinsdag 12 december 2017 23:59 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Bedoelen ze hier .... voters, als in normaliter of als in deze stemronde?
Omdat je geen democraat wil?quote:Op woensdag 13 december 2017 00:05 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Exitpoll, dus mensen die gestemd hebben. Maar, als je de aantijgingen definitely of probably geloofd, hoe kan je dan nog op die vent stemmen? (insert hier die emoticon die met een hamer op z'n kop slaat, ik ken al die codes niet)
De vorige verkiezing was ook niet zo relevant. Toen was Sessions letterlijk de enige kandidaat.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee. Zat ook al te zoeken. 26.8% van de registered voters zijn zwart en normaal gesproken is de opkomst benedengemiddeld onder hen, maar hoeveel dan normaal is kan ik niet vinden...
Ik vind het wel meevallen... de meesten zijn toch echt regulars.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:03 schreef thesiren.nl het volgende:
Die trollen zijn hier wel aardig aktief met zo een verkiezingsdag. Is dat sinds de ban op de oppertrol?
Die mensen hebben liever een sexual offender in de Senaat dan een Democraat.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:05 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Exitpoll, dus mensen die gestemd hebben. Maar, als je de aantijgingen definitely of probably geloofd, hoe kan je dan nog op die vent stemmen? (insert hier die emoticon die met een hamer op z'n kop slaat, ik ken al die codes niet)
Zou thuisblijven wss.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:08 schreef skysherrif het volgende:
Andersom, stel dit is Franken die tegenover Sessions staat, puur hypothetisch dus.
Dan stemmen de meeste hier toch gewoon Franken en niet ineens Sessions?
Ja, i know, maar ik kan daar gewoon met mijn hoofd niet bij.. misschien mijn Nederlandse blik, maargoed.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Omdat je geen democraat wil?
Lijkt me vrij simpel
Daarom wordt het dus ook spannend nu, veel blijven er inderdaad thuis.quote:
Er wordt ook doorgaans niet heel veel aandacht besteed aan verkiezingen die redelijk eenzijdig zijn. Daarom is het ook maar de vraag in hoeverre de polls nauwkeurig zijn in dit soort verkiezingenquote:Op woensdag 13 december 2017 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee. Zat ook al te zoeken. Zo’n 26.8% van de registered voters zijn zwart volgens Pew en normaal gesproken is de opkomst benedengemiddeld onder hen, maar hoeveel dan normaal is kan ik niet vinden...
Als er relatief meer zwarten hebben gestemd dan er onderdeel zijn van het electoraat dan is dat wel een heftige ommezwaai. Volgens mij komt het nooit voor dat minderheden op een dergelijke manier outperformen.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee. Zat ook al te zoeken. Zo’n 26.8% van de registered voters zijn zwart volgens Pew en normaal gesproken is de opkomst benedengemiddeld onder hen, maar hoeveel dan normaal is kan ik niet vinden...
Interessant stukje over black/white voters.quote:Alabama’s white voters are not like those in states such as Iowa, New Hampshire and Virginia, where Democratic candidates routinely get between 35 and 45 percent of the white vote. Democrats in Alabama struggle to get even 20 percent of white vote, which is predominantly evangelical Christian and very conservative. So a successful Democratic candidate needs to win over voters of all races in his own party, but also needs tocapture some white independents or Republicans who usually don’t vote for Democrats, and (ii) not inspire high turnout among conservative voters who are not likely to swing to Democrats but who might sit out an election that they are not very excited about.
You can see that the Jones campaign is operating within these constraints. Jones opted to campaign alongside former Vice President Joe Biden in October, but former President Barack Obama has not appeared in the state. Obama held events in New Jersey and Virginia earlier this year with Democratic gubernatorial candidates whose campaigns were worried about low black turnout. (Obama did do a robocall on behalf on Jones.)
If Jones’s highest priority was maximizing black turnout, his campaign would have brought in a high-profile black surrogate like Obama. If the Democratic Party in Alabama thought maximizing black turnout was the path to victory, it might have even tried to recruit a black candidate.
But in reality, Democrats chose Jones, a white man, and didn’t have Obama come to Alabama. So Democrats are not really aiming for maximum black turnout. They are aiming to cultivate high black turnout in a way that doesn’t turn off potential white swing voters or fire up deeply conservative Alabama voters. Jones’s victory or defeat is really a story about white voters.
15:00 collège.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:17 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik wil wel blijven kijken uit nieuwsgierigheid maar het gaat ook nog echt uren duren voordat je iets weet.. Moet morgen weer voor half 10 op kantoor zijn. Dilemma
Ik las op 538 dat die afwijking door een verschil in peilingsmethode kwam dacht ik.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:17 schreef skysherrif het volgende:
Wat denken jullie van die Fox News poll trouwens van gisteren? Rare outlier of zou het misschien (BNW incoming) wat zijn aangepast om de republikeinen te motiveren?
Ja, ik weet eigenlijk niet of dat wel klopt, dat het outperformen van hun registratie% praktisch nooit gebeurt (moet ook nog maar blijken btw, om er maar een dooddoener tegen aan te gooien ... was immers maar een exitpoll). Zou wel geinteresseerd zijn in data hierover.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Als er relatief meer zwarten hebben gestemd dan er onderdeel zijn van het electoraat dan is dat wel een heftige ommezwaai. Volgens mij komt het nooit voor dat minderheden op een dergelijke manier outperformen.
Die pollster staat gerate als A bij 538. Denk gewoon een rare outlier. Ze gaven ook aan waar bij hen het verschil zat: mensen die mobiel gebeld waren waren 30 punten meer geneigd om op Jones te stemmen. Robopolls mogen geen mobiele nummers bellen, dus die hadden dat niet op kunnen pikken.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:17 schreef skysherrif het volgende:
Wat denken jullie van die Fox News poll trouwens van gisteren? Rare outlier of zou het misschien (BNW incoming) wat zijn aangepast om de republikeinen te motiveren?
Ik hoop vooral dat ik over een paar jaar een baan heb.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:22 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ik kijk al met melancholie terug op mijn studententijd en dit helpt niet
Kunnen we hier dan wel met recht spreken over een shy Moore vote?quote:Op woensdag 13 december 2017 00:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Die pollster staat gerate als A bij 538. Denk gewoon een rare outlier. Ze gaven ook aan waar bij hen het verschil zat: mensen die mobiel gebeld waren waren 30 punten meer geneigd om op Jones te stemmen. Robopolls mogen geen mobiele nummers bellen, dus die hadden dat niet op kunnen pikken.
Nee. Zie niet in waarom?quote:Op woensdag 13 december 2017 00:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Kunnen we hier dan wel met recht spreken over een shy Moore vote?
Omdat mensen die gebeld worden en dus aan een persoon moeten toegeven wie ze stemmen, duidelijk op Jones stemmen, of zie ik het verkeerd?quote:
https://fivethirtyeight.c(...)these-alabama-polls/quote:Op woensdag 13 december 2017 00:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Omdat mensen die gebeld worden en dus aan een persoon moeten toegeven wie ze stemmen, duidelijk op Jones stemmen, of zie ik het verkeerd?
Waarbij ze bovendien aangeven dat de derde reden eigenlijk nauwelijks waargenomen wordt.quote:What accounts for the differences between live-caller and automated polls? There are several factors, all of which are potentially relevant to the race in Alabama:
Automated polls are prohibited by law from calling voters on cellphones.
Automated polls get lower response rates and therefore may have less representative samples.
Automated polls may have fewer problems with “shy” voters who are reluctant to disclose their true voting intentions.
Automated pollsters (in part to compensate for issues No. 1 and 2 above) generally make more assumptions when modeling turnout, whereas traditional pollsters prefer to let the voters “speak for themselves” and take the results they obtain more at face value
Oh, op die manier. Maar dat moesten mensen in deze poll ook die via vaste lijn gebeld werden.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Omdat mensen die gebeld worden en dus aan een persoon moeten toegeven wie ze stemmen, duidelijk op Jones stemmen, of zie ik het verkeerd?
Net even opgezocht, Moore heeft 1/10e van de ads die Jones runned (en dat is statewide). Bovendien heeft Jones voor ong. 5 miljoen uitgegeven en Moore 800.000quote:So here’s my first observation: Birmingham TV is all Jones, all the time. Jones is heavily outspending Moore, and you can see that here. I watched the local news and some NFL football, and I saw a Jones ad during nearly every commercial break. I’ve come across far fewer Moore commercials.
Dank, heb die vraag en die over black voters ook maar even naar ze getwotterd. Wie weet geven ze er nog antwoord op.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
https://fivethirtyeight.c(...)these-alabama-polls/
Lees dit anders even.
[..]
Waarbij ze bovendien aangeven dat de derde reden eigenlijk nauwelijks waargenomen wordt.
Robo-callers mogen hun antwoord intoetsen, dat geeft al wat afstand en maakt het minder persoonlijk. Hoeft natuurlijk nog niet te zeggen dat dat wat uitmaakt.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Oh, op die manier. Maar dat moesten mensen in deze poll ook die via vaste lijn gebeld werden.
Top. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dank, heb die vraag en die over black voters ook maar even naar ze getwotterd. Wie weet geven ze er nog antwoord op.
Goh, dat wist ik zelfs nog en ik heb 30 jaar geleden voor het laatst op een paard gezeten.twitter:ohkayewhatever twitterde op dinsdag 12-12-2017 om 19:14:20I KNOW THIS ISN'T THE POINT BUT ROY MOORE IS AN AWFUL RIDER, PUT YOUR FUCKING HEEL DOWN AND GET YOUR LEG UNDER YOU AND STOP HAULING ON YOUR HORSE'S MOUTH YOU GODDAMN PEDOPHILE IDIOT reageer retweet
twitter:ohkayewhatever twitterde op dinsdag 12-12-2017 om 19:17:56WHY IS YOUR TOE LEVEL WITH THIS HORSE'S KNEE, HAVE YOU NEVER EVEN LOOKED AT A PERSON SITTING ON A HORSE BEFORE YOU IMBECILE I HOPE THIS VERY UNCOMFORTABLE HORSE THROWS YOUR CHILD-MOLESTING ASS INTO A DITCH reageer retweet
Ik vond Sassy idd ook wat klein. O ja, 't is Moore natuurlijk.twitter:ohkayewhatever twitterde op dinsdag 12-12-2017 om 19:16:19THIS HORSE ISN'T EVEN BIG ENOUGH FOR HIMTHE SADDLE ISN'T EVEN IN THE RIGHT PLACE reageer retweet
Klopt, maar denk dat je verkeerd begrijpt wat ik of skysheriff bedoelde. Hij dacht denk ik dat doordat in deze poll het verschil tussen vast toestel en mobiel groot was dit dan ook kom duiden op een shy vote, omdat vaste toestellen met robocalls gepolled mogen worden. Dat is alleen niet gebeurt in die Fox News poll en is daar dus geen aanwijzing voor.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Robo-callers mogen hun antwoord intoetsen, dat geeft al wat afstand en maakt het minder persoonlijk. Hoeft natuurlijk nog niet te zeggen dat dat wat uitmaakt.
Was ook alleen maar voor de optics natuurlijk.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:36 schreef brokjespoes het volgende:
Commentaar op Moore's rijstijl:Goh, dat wist ik zelfs nog en ik heb 30 jaar geleden voor het laatst op een paard gezeten.twitter:ohkayewhatever twitterde op dinsdag 12-12-2017 om 19:14:20I KNOW THIS ISN'T THE POINT BUT ROY MOORE IS AN AWFUL RIDER, PUT YOUR FUCKING HEEL DOWN AND GET YOUR LEG UNDER YOU AND STOP HAULING ON YOUR HORSE'S MOUTH YOU GODDAMN PEDOPHILE IDIOT reageer retweet
twitter:ohkayewhatever twitterde op dinsdag 12-12-2017 om 19:17:56WHY IS YOUR TOE LEVEL WITH THIS HORSE'S KNEE, HAVE YOU NEVER EVEN LOOKED AT A PERSON SITTING ON A HORSE BEFORE YOU IMBECILE I HOPE THIS VERY UNCOMFORTABLE HORSE THROWS YOUR CHILD-MOLESTING ASS INTO A DITCH reageer retweet
Ik vond Sassy idd ook wat klein. O ja, 't is Moore natuurlijk.twitter:ohkayewhatever twitterde op dinsdag 12-12-2017 om 19:16:19THIS HORSE ISN'T EVEN BIG ENOUGH FOR HIMTHE SADDLE ISN'T EVEN IN THE RIGHT PLACE reageer retweet
Daarnaast is landline iets dat een veel oudere demographic zal bereiken dan mobiele telefonie.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Klopt, maar denk dat je verkeerd begrijpt wat ik of skysheriff bedoelde. Hij dacht denk ik dat doordat in deze poll het verschil tussen vast toestel en mobiel groot was dit dan ook kom duiden op een shy vote, omdat vaste toestellen met robocalls gepolled mogen worden. Dat is alleen niet gebeurt in die Fox News poll en is daar dus geen aanwijzing voor.
Ik heb geen kijk op paardrijden, maar voor mij zag het er een beetje uit als Donald Duck op een paard. En als je eruit ziet als Donald Duck die iets aan het doen is, dan ben je niet goed bezig.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:53 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Was ook alleen maar voor de optics natuurlijk.
Op de vraag met McConnell echt hoopt.quote:Answer:
So, Republicans already have a tiny majority. Losing a seat matters, but I’m not sure that having 51 seats versus 52 seats matters that much. They can still govern if Jones wins.
McConnell has also said he expects that Moore will face an ethics investigation (which could lead to him being kicked out). But I don’t think that will work, because the senators and Trump won’t go along with it.
In other words, I think life would be easier for McConnell if Jones won.
Ja, ik weet dat exitpolls verre van betrouwbaar zijn, maar in Alabama kan dat toch bijna niet waar zijn? Ik geloof 't niet.quote:Op woensdag 13 december 2017 01:12 schreef L3gend het volgende:
Favorables Democrats: 44-52 Even goed/slecht als de republikeinen in Alabama
Exit polls lijken te goed om waar te zijn
quote:Exit Polls Seem Good For Jones, But They Often Overrate Democrats
From the tidbits the networks have released, it’s fair to characterize the exit polls — showing Trump’s approval rating only breakeven, a relatively high proportion of nonwhite voters, and a relatively narrow gap between Democratic and Republican turnout — as containing mostly favorable news for Jones. In general, these numbers are more consistent with the pre-election polls that had shown Jones tied or ahead, and not the ones that had Moore winning.
But there’s a big “but”: Exit polls often overstate turnout among black voters, college-educated voters, and other groups who generally vote Democratic. That was a big problem in 2016, for instance, when early exit polls implied that Hillary Clinton was headed toward a fairly emphatic victory.
So the way I’d put it is that the exit polls certainly aren’t bad news for Jones. If you’d thought Moore was a slight favorite before — and that’s what I thought when I woke up this morning — they might push you closer toward thinking the race is truly 50-50. I wouldn’t go much further than that, however, because estimating the demographic breakdown of the electorate is not usually the exit polls’ strength.
Die cijfers zijn bijna te mooi voor de democraten, maar de resultaten afwachtenquote:Op woensdag 13 december 2017 01:16 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat exitpolls verre van betrouwbaar zijn, maar in Alabama kan dat toch bijna niet waar zijn? Ik geloof 't niet.
Eerste keer dat Fox geen fake news is, is het in het voordeel van de democratne.quote:Op woensdag 13 december 2017 01:19 schreef L3gend het volgende:
[..]
Die cijfers zijn bijna te mooi voor de democraten, maar de resultaten afwachten
Exit Polls Seem Good For Jones, But They Often Overrate Democrats
Dadeiljk blijkt de poll van Fox nog de juiste te zijn ook
Het team van Fox dat de peilingen daar doet is altijd al betrouwbaar geweest hoor.quote:Op woensdag 13 december 2017 01:21 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Eerste keer dat Fox geen fake news is, is het in het voordeel van de democratne.
Weet ik wel, heb die poll rating van 538 nog wel een beetje in mn hoofd.quote:Op woensdag 13 december 2017 01:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het team van Fox dat de peilingen daar doet is altijd al betrouwbaar geweest hoor.
De peilingen van Fox vind ik in het algemeen betrouwbaar hoor.quote:Op woensdag 13 december 2017 01:21 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Eerste keer dat Fox geen fake news is, is het in het voordeel van de democratne.
In Amerika ben je overal onverkiesbaar als je uit de kast komt als atheïst. Helemaal in Alabama.quote:Op woensdag 13 december 2017 01:28 schreef skysherrif het volgende:
Hoe zou Doug Jones het doen bij de donkere bevolking had hij niet gelovig geweest. Maw hoe gelovig is de donkere bevolking in een zuidelijke staat als Alabama, dat ze hem daar alsnog op zouden afkeuren, ondanks dat het wel een democraat is?
Heb je een bron?quote:Op woensdag 13 december 2017 01:36 schreef skysherrif het volgende:
Oeh, die had ik nog niet gehoord. Franken die toch blijft, als Moore wint.
https://www.nytimes.com/2(...)sment-democrats.htmlquote:
Ah oke, ik dacht dat het een officieel statement was o.i.d.quote:Op woensdag 13 december 2017 01:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)sment-democrats.html
Linkje komt uit een stukje van de 538 liveblog.
Nop. Enkel speculatie. Helaas.quote:Op woensdag 13 december 2017 01:40 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ah oke, ik dacht dat het een officieel statement was o.i.d.
Als deze race er niet was geweest, had franken die resignation speech dan wel of niet gehouden?quote:Op woensdag 13 december 2017 01:47 schreef Euribob het volgende:
Zou ik Franken opofferen voor Jones? Even denken.
Nog 5 minuutjes,quote:Op woensdag 13 december 2017 01:54 schreef L3gend het volgende:
Minstens een poll gaat het goed krijgen
twitter:davecatanese twitterde op woensdag 13-12-2017 om 01:38:46Do you believe the allegations against Roy Moore?Yes 50%No 44%Exit of Alabama voters via @FoxNews… https://t.co/DjsqgGPF52 reageer retweet
quote:What I Did And Did Not Learn From My Alabama Exit Poll
I spent today with my University of Pennsylvania colleague Michele Margolis conducting an exit poll in eastern Alabama. The two precincts we visited didn’t give us enough information to answer the question you most want answered: Who will prevail? But we did still pick up some key facts about the election that’s concluding now in Alabama.
Our two precincts were each won handily by Trump in 2016. Trump took roughly two-thirds of the vote in one and three-quarters in the other. In both cases, our exit poll detected substantial movement toward the Democrat. Among people who responded to our poll, Moore narrowly edged out Jones in one precinct and lost handily in the other.
But there’s the rub: Our sample is not the full set of people who voted, and it’s not close. Democrats and African-Americans are often over-represented in exit polls, and that seemed especially true today. In the more pro-Trump district, only around 60 percent of our respondents reported voting for Trump.
There are two explanations for the seeming disappearance of Trump support. One is differential turnout, as Trump voters may have stayed home and so remained outside our sample. But to me, the more credible explanation is that some people are more likely to take an exit poll. Both Margolis and I found that when people declined to participate, they were more likely to say the name “Moore” as they passed — and they also seemed more likely to have bumper stickers or clothes that suggested a lean toward the GOP. Democrats were definitely more excited to claim their vote.
Ik denk dat we moeten verwachten dat Moore snel zal leiden, aangezien de stedelijke gebieden van Jones later geteld zullen zijnquote:
Goed nieuws voor Moore.twitter:KrisKetzKMBC twitterde op woensdag 13-12-2017 om 02:01:49Polls closed in #AlabamaSenateElection exit polls 98% D's for Jones.91% R's for Moore.Moderate R's 80% for Moore. reageer retweet
Normaal wel, maar de black belt is ook niet echt stedelijk eigenlijkquote:Op woensdag 13 december 2017 02:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat we moeten verwachten dat Moore snel zal leiden, aangezien de stedelijke gebieden van Jones later geteld zullen zijn
twitter:dmartosko twitterde op woensdag 13-12-2017 om 02:08:34Just checked. Obama had the benefit of black voters in Alabama comprising 28% of the total, but lost big there. reageer retweet
Zegt ook helemaal niks. Gewoon even afwachten nu ssquote:Op woensdag 13 december 2017 02:10 schreef skysherrif het volgende:
Met 1% in overperformed Jones enorm in Butler County
Beetje de tijd doden, we zitten toch maar met zijn 4 ofzo in het topic.quote:Op woensdag 13 december 2017 02:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zegt ook helemaal niks. Gewoon even afwachten nu ss
twitter:dmartosko twitterde op woensdag 13-12-2017 om 02:11:55Per exits, white voters with college degrees went for Moore by 59-37. But Romney won that group by 59 POINTS in 20… https://t.co/77rU5YZRkE reageer retweet
Is dat zo? Dan doet hij het toch een stuk slechter dan Romney? Of begrijp ik 'by 59 poinys' verkeerd?quote:Op woensdag 13 december 2017 02:16 schreef skysherrif het volgende:
Als die exit poll klopt, kunnen we het bijna voor Moore callen.
Klopt, maar Romney won dan ook ontzettend geloof ik.quote:Op woensdag 13 december 2017 02:18 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Is dat zo? Dan doet hij het toch een stuk slechter dan Romney? Of begrijp ik 'by 59 poinys' verkeerd?
quote:Op woensdag 13 december 2017 02:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Beetje de tijd doden, we zitten toch maar met zijn 4 ofzo in het topic.
Hier wat ander nieuws dantwitter:dmartosko twitterde op woensdag 13-12-2017 om 02:11:55Per exits, white voters with college degrees went for Moore by 59-37. But Romney won that group by 59 POINTS in 20… https://t.co/77rU5YZRkE reageer retweet
Allemaal prima, maar liever geen conclusies trekken op basis van zeer gebrekkige data. Zorg dat het iets bijdraagt aan de discussie. Uitslagen en de meningen van ervaren analisten zijn interessanter.quote:Op woensdag 13 december 2017 02:16 schreef skysherrif het volgende:
Als die exit poll klopt, kunnen we het bijna voor Moore callen.
Alabama dat een democraat als senator krijgt? Nog een kleiner verschil en nog minder ruimte voor republikeinen om beleid door te voeren in de senaat? Een pedofiel in de senaat?quote:
Denk je dat ik zelf tot die conclusie kom, alsof ik weet wat die data precies betekenen. Dit zeggen de analisten van nytimes, dailykos etc. Dit is niet het verschil dat Jones nodig heeft, sorry ouwe.quote:Op woensdag 13 december 2017 02:20 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
Allemaal prima, maar liever geen conclusies trekken op basis van zeer gebrekkige data. Zorg dat het iets bijdraagt aan de discussie. Uitslagen en de meningen van ervaren analisten zijn interessanter.
Sure, maar post de link ernaar dan. Dan kan ik zien waar het op gebaseerd is.quote:Op woensdag 13 december 2017 02:21 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Denk je dat ik zelf tot die conclusie kom, alsof ik weet wat die data precies betekenen. Dit zeggen de analisten van nytimes, dailykos etc. Dit is niet het verschil dat Jones nodig heeft, sorry ouwe.
quote:Op woensdag 13 december 2017 02:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
Sure, maar post de link ernaar dan. Dan kan ik zien waar het op gebaseerd is.
twitter:jmartNYT twitterde op woensdag 13-12-2017 om 02:16:08But this is not the sort of white vote share Jones wanted. So let’s see what count says.https://t.co/tVZzDA6y6t reageer retweet
Wat ik nog kan vinden, ook n liveblog wordt het gezegd vgm, iig overal zie je wel dezelfde consensus.twitter:SteveKornacki twitterde op woensdag 13-12-2017 om 02:15:55Based on exits, black turnout better than Dems hoped. But Jones not getting as many white crossovers as hoped for. reageer retweet
Ja, dus zwart beter dan verwacht en wit minder. Hoe dat uitpakt kan je nog niet zeggen.quote:Op woensdag 13 december 2017 02:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]twitter:jmartNYT twitterde op woensdag 13-12-2017 om 02:16:08But this is not the sort of white vote share Jones wanted. So let’s see what count says.https://t.co/tVZzDA6y6t reageer retweet
Wat ik nog kan vinden, ook n liveblog wordt het gezegd vgm, iig overal zie je wel dezelfde consensus.twitter:SteveKornacki twitterde op woensdag 13-12-2017 om 02:15:55Based on exits, black turnout better than Dems hoped. But Jones not getting as many white crossovers as hoped for. reageer retweet
twitter:FiveThirtyEight twitterde op woensdag 13-12-2017 om 02:19:52The exit poll shows a large gender gap. (Jones is winning among women by 15 points, but Moore is winning among men… https://t.co/wpANxzVZ9O reageer retweet
Nouja afgaande op wat werd gezegd als eerste in de liveblog vandaag, je hebt als democraat de donkere bevolking nodig en met hoge turnout, maar uiteindelijk is het wel de witte die beslist.quote:Op woensdag 13 december 2017 02:25 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, dus zwart beter dan verwacht en wit minder. Hoe dat uitpakt kan je nog niet zeggen.
Maar hij doet het er niet slecht, gewoon minder goed dan gehoopt. Als je dat compenseert met veel meer zwarte stemmen maakt het voor de situatie niet uit.quote:Op woensdag 13 december 2017 02:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja afgaande op wat werd gezegd als eerste in de liveblog vandaag, je hebt als democraat de donkere bevolking nodig en met hoge turnout, maar uiteindelijk is het wel de witte die beslist.
En dit.quote:Op woensdag 13 december 2017 02:29 schreef L3gend het volgende:
We moeten eerst afwachten op de exit polls uberhaupt kloppen
Klopt, al zit er wel echt een heel groot gat tussen de kandidaten wat betreft late deciders.quote:Op woensdag 13 december 2017 02:29 schreef L3gend het volgende:
We moeten eerst afwachten op de exit polls uberhaupt kloppen
quote:Alabama counties can vary a lot from precinct to precinct — often a mix of very black precincts and very white precincts. So it’s hard to make reliable inferences from incomplete county results. So far, no county has reported more than 7 percent of its votes, so it will be a little while before we can say much about how things are trending.
51.5% is wat ie volgens de forecasts daar moet halen. Staat nu op 62 idd, maar dat kan natuurlijk zo veranderen.quote:Op woensdag 13 december 2017 02:36 schreef skysherrif het volgende:
Talladega is nu 26 % in en Jones is daar met ong. 10 procent aan het over performen.
quote:Op woensdag 13 december 2017 02:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
51.5% is wat ie volgens de forecasts daar moet halen. Staat nu op 62 idd, maar dat kan natuurlijk zo veranderen.
Klopt, maar voorlopig qua echte uitslagen nog geen slecht nieuws voor Jones.twitter:stevesingiser twitterde op woensdag 13-12-2017 om 02:40:01Word of caution: don't get excited (or depressed) about a county until it's 100% in. These counties are not uniform… https://t.co/jzVA3sktkh reageer retweet
http://fivethirtyeight.co(...)te-election-results/quote:Some very early, very tentative good news for Jones: He received 31 percent of the vote in one Cullman County precinct. This is important because Hillary Clinton failed to receive more than 15 percent of the vote in any Cullman County precinct in 2016, save for one majority-black precinct that’s heavily Democratic. Coupled together with other rural precincts, Jones is holding his own in at least a few deep-red places.
Het ziet er goed uit voor Jones.quote:Op woensdag 13 december 2017 02:44 schreef Euribob het volgende:
Oké, nu laat ik me ook meeslepen op basis van 3% van de stemmen. Maar toch.
quote:Op woensdag 13 december 2017 02:43 schreef Euribob het volgende:
Mother Jones op +0,6 als eindverwachting op dit moment volgens NYT, en stijgende.
quote:Op woensdag 13 december 2017 02:44 schreef Euribob het volgende:
Oké, nu laat ik me ook meeslepen op basis van 3% van de stemmen. Maar toch.
quote:If you want an example of Moore underperforming, look to Limestone. We now have half the vote in there. Moore is up by 17 percentage points. He’d want a margin closer to 20-22 percent, based on the benchmarks.
quote:
Limestone groeit nu weer in het voordeel naar Moore, bijna volledig nquote:Op woensdag 13 december 2017 02:48 schreef L3gend het volgende:
Het is nog erg vroeg om iets te concluderen. De precintcs in Alabama verschillen heel erg van elkaar
En dan is het over 2 uur verdorie nog steeds too close to call.quote:
quote:The first few minutes of results looked good for Jones, but the past few minutes’ results have shown positive signs for Moore. To me, it looks like we’re in for a rollercoaster ride tonight.
quote:
quote:Houston County is another place where Moore is beating his benchmark. He’s up 28 percentage points. He needed to win that by 22 points, per my benchmark.
Ik denk dat Moore ook wint inderdaad.quote:Op woensdag 13 december 2017 02:57 schreef westwoodblvd het volgende:
Denk niet dat onze man het gaat redden, dan had hij het echt buitengewoon veel beter moeten doen dan verwacht en dat lees ik hier niet in. Anyways, ik moet nu echt gaan slapen en ik ga hopen dat ik te pessimistisch ben geweest. We'll see!
En Alex Jones is de enige Jones.quote:Op woensdag 13 december 2017 02:59 schreef Hdero het volgende:
Terwijl we het over Moore hebben, ik mis de enige echte baas Moore:
[ afbeelding ]
Ik reken nergens meer op... ik ben ooit 13 maanden geleden gaan slapen omdat ik het verder wel geloofde, toen ik wakker werd was opeens de wereld vergaan (zoals ook Michael Mann zei: "It's Game Over") en een tweede keer is dat gewoon toch minder spannend.quote:Op woensdag 13 december 2017 02:55 schreef Euribob het volgende:
Nou, dat wordt nog een tijdje hopen op een doorbraak en waarschijnlijk met een ontevreden gevoel naar bed.
En dat binnen een kwartier. Van hoopvol naar cynisch weer terug naar hoopvol.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:03 schreef skysherrif het volgende:
Oke, het wordt wel echt weer een rollercoaster
Die nacht heb ik verdrongen.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:05 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
Ik reken nergens meer op... ik ben ooit 13 maanden geleden gaan slapen omdat ik het verder wel geloofde, toen ik wakker werd was opeens de wereld vergaan (zoals ook Michael Mann zei: "It's Game Over") en een tweede keer is dat gewoon toch minder spannend.
Nog wel wat geld gewonnen toen.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:05 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
Ik reken nergens meer op... ik ben ooit 13 maanden geleden gaan slapen omdat ik het verder wel geloofde, toen ik wakker werd was opeens de wereld vergaan (zoals ook Michael Mann zei: "It's Game Over") en een tweede keer is dat gewoon toch minder spannend.
Daarom zeg ik ook niet te snel conclusies trekken. De precincts in de counties verschillen enormquote:Op woensdag 13 december 2017 03:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
En dat binnen een kwartier. Van hoopvol naar cynisch weer terug naar hoopvol.
Ja, dat weet je in je achterhoofd ook wel, maar bij elke uitslag krijg je toch weer een dosis emotie.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:06 schreef L3gend het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook niet te snel conclusies trekken. De precincts in de counties verschillen enorm
Maar Doug Jones kan ook Doug Jones zijn (oa. Abe Sapien in Hellboy & Lt. Saru in Star Trek Discovery).quote:Op woensdag 13 december 2017 03:05 schreef WammesWaggel het volgende:
En Alex Jones is de enige Jones.
Bij andere staten zou ik ook die conclusies trekken, maar dit is Alabamaquote:Op woensdag 13 december 2017 03:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, dat weet je in je achterhoofd ook wel, maar bij elke uitslag krijg je toch weer een dosis emotie.
Toch weer anderhalve redneck en een ezel.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:10 schreef skysherrif het volgende:
In de kleine boerengemeentes lijkt Moore het iets beter te doen dan verwacht.
Vooral even jefferson in de gaten houden, daar is ongeveer nog de helft te verdienen wat nu binnen is. Meer dan 10% van alle stemmen en tot nu toe staat JOnes daar gigantisch voor.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Toch weer anderhalve redneck en een ezel.
En hij is al 2 keer in de min geweest ondertussenquote:Op woensdag 13 december 2017 03:13 schreef Euribob het volgende:
NYT gaat even naar 66% winstkans voor Jones.
Ik moet trouwens maar geen eigen bevindingen gaan delenquote:Op woensdag 13 december 2017 03:13 schreef Euribob het volgende:
twitter:Nate_Cohn twitterde op woensdag 13-12-2017 om 03:11:28And in terms of turnout, both white, rural, GOP counties fell *short* of our estimates, with Randolph--the least ed… https://t.co/xK1mDVFPAV reageer retweet
Heel goed.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:14 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik moet trouwens maar geen eigen bevindingen gaan delentwitter:Nate_Cohn twitterde op woensdag 13-12-2017 om 03:11:28And in terms of turnout, both white, rural, GOP counties fell *short* of our estimates, with Randolph--the least ed… https://t.co/xK1mDVFPAV reageer retweet
Dat is ook een factor natuurlijk. De marge kunnen mogelijk in orde zijn maar als de turnout veel lager is dan verwacht heb je er niets aanquote:Op woensdag 13 december 2017 03:14 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik moet trouwens maar geen eigen bevindingen gaan delentwitter:Nate_Cohn twitterde op woensdag 13-12-2017 om 03:11:28And in terms of turnout, both white, rural, GOP counties fell *short* of our estimates, with Randolph--the least ed… https://t.co/xK1mDVFPAV reageer retweet
En nu met Russel van 70 naar 100% in bleef Jones het goed doen.twitter:Redistrict twitterde op woensdag 13-12-2017 om 03:15:30A bit of good news for Jones: Russell is now all reporting. He needed to win by about 26% there, and he won it by 30%. #ALSEN reageer retweet
Hartverzakking elke keer weer. Terwijl voor hetzelfde geld de crew van de NYT even een foutje hebben gemaakt.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En hij is al 2 keer in de min geweest ondertussen
76% nuquote:Op woensdag 13 december 2017 03:13 schreef Euribob het volgende:
76% nuquote:Op woensdag 13 december 2017 03:17 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hartverzakking elke keer weer. Terwijl voor hetzelfde geld de crew van de NYT even een foutje hebben gemaakt.
quote:
Belangrijkste nu is, is de lead in Jefferson omdat de donkere/democraten wijken binnen zijn of blijft de voorsprong daar. Zal 1 vd belangrijkste factors zijn wie straks wint.quote:
quote:Wow. Russell County just completed and Jones beat our estimate by 14 points. It's a 40% black county.I almost wonder whether that will prove to be an error. If it's not, as our model assumes, then Jones looks good.
twitter:Nate_Cohn twitterde op woensdag 13-12-2017 om 03:20:01Folks, our model thinks that the GOP may have a big turnout problem.The three, white, GOP counties have fallen far… https://t.co/umdN1DbdUc reageer retweet
quote:Op woensdag 13 december 2017 03:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
Belangrijkste nu is, is de lead in Jefferson omdat de donkere/democraten wijken binnen zijn of blijft de voorsprong daar. Zal 1 vd belangrijkste factors zijn wie straks wint.
Alles kan een fout zijn.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:20 schreef L3gend het volgende:
Niet te vroeg juichen, het kan een fout zijn
[..]
Die marges moeten wel afkomen vanuit de stad. Dadelijk komen precincts uit de suburbsquote:Op woensdag 13 december 2017 03:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
Belangrijkste nu is, is de lead in Jefferson omdat de donkere/democraten wijken binnen zijn of blijft de voorsprong daar. Zal 1 vd belangrijkste factors zijn wie straks wint.
Lookin' good.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:21 schreef skysherrif het volgende:
twitter:Nate_Cohn twitterde op woensdag 13-12-2017 om 03:20:01Folks, our model thinks that the GOP may have a big turnout problem.The three, white, GOP counties have fallen far… https://t.co/umdN1DbdUc reageer retweet
quote:Following up on that Nate Cohn tweet we posted below: I want to point out that Fayette County is all in. Moore won it by 50 points — well ahead of his benchmark there. Here’s the twist, though: There were less than 5,000 votes cast there. In 2014, there were nearly 7,000 votes cast there. In other words, turnout is way down from 2014 in a heavy pro-Moore area.
Doe nou rustig, het is al hartstikke mooi als Jones met enkele cijfers verslagen wordt... Zelfs dat had niemand destijds kunnen denken, toch?quote:
https://www.nytimes.com/e(...)news&WT.nav=top-newsquote:Op woensdag 13 december 2017 03:24 schreef skysherrif het volgende:
Heeft iemand een linkje van de meter, ik denk dat hij weer iets richting moore is geschoven nu?
Ik kijk gewoon alleen nog maar op NYT. De 70% daar stelt me gerust.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:24 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
Doe nou rustig, het is al hartstikke mooi als Jones met enkele cijfers verslagen wordt... Zelfs dat had niemand destijds kunnen denken, toch?
't Is natuurlijk nóg mooier als Moore met dubbele cijfers verslagen wordt, maar je kunt niet alles hebben. (Waar zou je het bijvoorbeeld moeten láten?)
OK?
Dat is een aardige opkomst.quote:Perry County is the first Black Belt county entirely reporting. Jones won there 3,138 to 821. The bad news for Jones is that he won it by 58 percent, and I estimated that he needed to win it by 64 percent. But the good news for Jones is that that’s a pretty good turnout. Perry saw at about 76 percent as much turnout as it did in 2016, whereas Houston County (Moore’s base) was only at 58 percent of 2016 turnout.
quote:We think about 752,000 votes remain to be counted. We think Mr. Jones leads in that vote by about 16.3 points.
http://fivethirtyeight.co(...)te-election-results/quote:Folks, turnout in the Black Belt looks like it’s exceeding 2014 turnout in some places. This is very good news for Jones.
Ja, maar Mobile e.a. moeten de verwachtingen nog wel even gaan waarmaken.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:34 schreef skysherrif het volgende:
Counties als Mobile moeten bijna nog volledig binnenkomen en die zullen hard voor Jones stemmen, met de turnout die we zien in andere counties is denk ik da waarom Jones nu de verwachte winnaar is.
Faith has been restored in Alabama.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:35 schreef Kijkertje het volgende:
Maar dat kan toch helemaal niet waar zijn?????
Het is Alabama!![]()
Nog een paar kleine al marian, lamar en franklin. iets meer dan de helft van baldwin wat een redelijk grote countie is.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:34 schreef skysherrif het volgende:
Counties als Mobile moeten bijna nog volledig binnenkomen en die zullen hard voor Jones stemmen, met de turnout die we zien in andere counties is denk ik da waarom Jones nu de verwachte winnaar is.
En de turnout?quote:Op woensdag 13 december 2017 03:37 schreef skysherrif het volgende:
Wow Sumter in 1 keer binnen en Jones heeft daar 80.9
Had wel 82.9 moeten hebben.
Jaja.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:39 schreef L3gend het volgende:
Niet te vroeg juichen, NYT meter zegt nu nog maar 65% kan dat Jones gaat winnen
Kssstttquote:Op woensdag 13 december 2017 03:39 schreef L3gend het volgende:
Niet te vroeg juichen, NYT meter zegt nu nog maar 65% kan dat Jones gaat winnen
Jefferson county, wat zwaar democratisch is, moeten nog veel stemmen komen. Ik vind wel dat sommigen wel erg voorbarig juichenquote:Op woensdag 13 december 2017 03:47 schreef vigen98 het volgende:
Moore heeft gewoon 8% meer van de stemmen dus snap überhaupt niet waarom jullie denken dat Jones gaat winnen
“Zwaar democratisch” kerel dit is Alabama. We praten hier over +5% democrats. Dat is niet zwaar democratquote:Op woensdag 13 december 2017 03:49 schreef L3gend het volgende:
[..]
Jefferson county, wat zwaar democratisch is, moeten nog veel stemmen komen. Ik vind wel dat sommigen wel erg voorbarig juichen
5%, en aangezien nu de Democratische counties komen volgt er dus ook een inhaalslag. Afwachten of die sterk genoeg is.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:47 schreef vigen98 het volgende:
Moore heeft gewoon 8% meer van de stemmen dus snap überhaupt niet waarom jullie denken dat Jones gaat winnen
Heb je je wel een beetje ingelezen? Want volgens mij niet.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:51 schreef vigen98 het volgende:
[..]
“Zwaar democratisch” kerel dit is Alabama. We praten hier over +5% democrats. Dat is niet zwaar democrat
Jefferson county is nu 83-16 wat zwaar democratisch is. Marge wordt wel wat minder dadelijk maar nog overtuigend democratischquote:Op woensdag 13 december 2017 03:51 schreef vigen98 het volgende:
[..]
“Zwaar democratisch” kerel dit is Alabama. We praten hier over +5% democrats. Dat is niet zwaar democrat
NYT verwacht dat de nog getelde stemmen 62-36 isquote:Op woensdag 13 december 2017 03:52 schreef skysherrif het volgende:
Oke, maar wel serieus. Jones lijkt het heel goed te doen in Jefferson. Deze 82 lijkt me echter veel te hoog en ik vrees wel dat dat minder gaat worden qua verschil.
Nee volgens mij heb jij je niet goed ingelezen hoe Alabama stemt. Alabama is een rode staat. Steden zijn iets van 5% meer democratisch nou poehpoeh dikke bolwerken. Dit zegt trouwens niks over Moore.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:52 schreef Euribob het volgende:
[..]
Heb je je wel een beetje ingelezen? Want volgens mij niet.
Heel de countie dallas moet ook nog binnenkomen trouwens.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:54 schreef L3gend het volgende:
[..]
NYT verwacht dat de nog getelde stemmen 62-36 is
1 trollpost is geinig, derde keer is het vervelend. Ga slapen.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:55 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nee volgens mij heb jij je niet goed ingelezen hoe Alabama stemt. Alabama is een rode staat. Steden zijn iets van 5% meer democratisch nou poehpoeh dikke bolwerken. Dit zegt trouwens niks over Moore.
Je heb meegekregen dat de Republikeinse kandidaat een extreme pedofiel is hé? We hebben het hier niet over een standaardverkiezing.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:55 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nee volgens mij heb jij je niet goed ingelezen hoe Alabama stemt. Alabama is een rode staat. Steden zijn iets van 5% meer democratisch nou poehpoeh dikke bolwerken
En dit.quote:Op woensdag 13 december 2017 03:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
1 trollpost is geinig, derde keer is het vervelend. Ga slapen.
Overwinning van de democratie iig wel.twitter:PatThomasNews twitterde op woensdag 13-12-2017 om 03:47:15#ALSen Just got off the phone with .@JohnHMerrill about voter turnout. According to Alabama's Secretary of State,… https://t.co/uz7H8pxivh reageer retweet
Moore nog 4000 in de lead toch?quote:Op woensdag 13 december 2017 04:09 schreef Euribob het volgende:
Jones nu officieel aan de leiding met bijna alleen nog maar thuiswedstrijden voor hem te gaan.
538 spreekt zichzelf tegen binnen 2 minuten.quote:Op woensdag 13 december 2017 04:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Moore nog 4000 in de lead toch?
Oh en vergeet niet, Jefferson kan nu ook voordelig zijn voor Moore.quote:Op woensdag 13 december 2017 04:09 schreef Euribob het volgende:
Jones nu officieel aan de leiding met bijna alleen nog maar thuiswedstrijden voor hem te gaan.
Baldwin kwam voor een groot deel binnen vgm.quote:Op woensdag 13 december 2017 04:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
538 spreekt zichzelf tegen binnen 2 minuten.
Jup, +7 precicnts van baldwin zo te zien. Nog 3 te gaan dan maar en dan is het wel klaar met de rode counties.quote:Op woensdag 13 december 2017 04:12 schreef Mula het volgende:
Op npr.org loopt moore weer uit naar 0.7%. Was net nog 0.4.
Op1 van de 31 precincs in sintclair na.quote:Op woensdag 13 december 2017 04:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jup, +7 precicnts van baldwin zo te zien. Nog 3 te gaan dan maar en dan is het wel klaar met de rode counties.
Hoho.quote:
Mompelt montgomery.quote:Op woensdag 13 december 2017 04:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hoho.
* Euribob mompelt iets over volatiele precincts
twitter:BruceFeiler twitterde op woensdag 13-12-2017 om 04:20:14#RoyMoore preferred this night when it was young. reageer retweet
twitter:Redistrict twitterde op woensdag 13-12-2017 om 04:22:23All of Tuscaloosa in, Jones wins there by 16%. We estimated he needed to win by 5%. #ALSEN reageer retweet
Zag net op twitter dat Jones 70.000 stemmen voorstaat momenteel.quote:Op woensdag 13 december 2017 04:23 schreef Shivo het volgende:
Election official: Jones will carry Jefferson country by a wide margin. Blijkbaar nog Niet geteld dus?
*Purplequote:Op woensdag 13 december 2017 04:26 schreef skysherrif het volgende:
Gast what the fuk
Sweet Home Alabama is blue.
twitter:AP twitterde op woensdag 13-12-2017 om 04:26:06BREAKING: Democrat Doug Jones won election to the U.S. Senate from Alabama in a sharp blow to President Trump that… https://t.co/lexYhFlp3g reageer retweet
Ik ga met je mee.quote:Op woensdag 13 december 2017 04:30 schreef Euribob het volgende:
Zo, en nu naar bed toe. Is mooi geweest. En morgen wordt nog mooier.
Ok dan, ik ga alquote:Op woensdag 13 december 2017 04:30 schreef Euribob het volgende:
Zo, en nu naar bed toe. Is mooi geweest. En morgen wordt nog mooier.
quote:The Senate is now definitely in play in 2018. If Democrats can hold onto their seats, they’d only need to win Arizona and Nevada, where they are at least slight favorites at this point, in order to take control.
I know, I know.quote:Op woensdag 13 december 2017 04:32 schreef skysherrif het volgende:
Voor als bobje er nog is, begin maar met hopen
[..]
3 jaarquote:Op woensdag 13 december 2017 04:39 schreef skysherrif het volgende:
Vergeet overigens niet dat dit ook voor de GOP de beste minst slechte uitkomst is, democraten zullen ooit nog wel definitief alabama overnemen, maar mits het een normale kandidaat heeft is over 6 jaar die staat wel weer rood.
Ah. Nouja, laten we zeggen dat het Trumps presidentschap er niet makkelijker opmaakt en vooralsnog de democraten een redelijke kans geeft om tijdens zijn presidentschap zelfs de senaat over te nemen.quote:
Minst slechte uitkomst mijn reet!quote:Op woensdag 13 december 2017 04:39 schreef skysherrif het volgende:
Vergeet overigens niet dat dit ook voor de GOP de beste minst slechte uitkomst is, democraten zullen ooit nog wel definitief alabama overnemen, maar mits het een normale kandidaat heeft is over 6 jaar die staat wel weer rood.
Trump = niet GOP.quote:Op woensdag 13 december 2017 04:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Minst slechte uitkomst mijn reet!
Trump stond reclame te maken voor een homohatende pedofiel. En die man verloor.
De GOP kiezer pikt dus blijkbaar niet alles. En nu mag Trump uitleggen waarom hij dat deed. Waarom hij geen afstand nam.
En richard shelby.quote:Op woensdag 13 december 2017 04:53 schreef Stabiel het volgende:
De Afro-Amerikanen hebben de dag gered.
Jawel hoor. Tenzij de GOP afstand neemt van hem. Maar dat deden ze niet. Ze namen niet eens afstand van Moore.quote:
Je kijkt er niet rationeel naar.quote:Op woensdag 13 december 2017 04:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jawel hoor. Tenzij de GOP afstand neemt van hem. Maar dat deden ze niet. Ze namen niet eens afstand van Moore.
Dit is een kaakslag voor Trump, Bannon en de GOP. Gegokt en verloren.
Uuuh, jawel. Hij mag in de clinch met het traditionele establishment liggen, maar Trump vertegenwoordigt de meerderheid van GOP-kiezers.quote:
Oh dat wel, maar Trump/Moore en Bannon zijn eerder tegenstanders van de traditionele GOP dan allies. Voor de traditionele GOP is dit de minst slechte uitkomst laat ik het zo zeggen.quote:Op woensdag 13 december 2017 04:58 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Uuuh, jawel. Hij mag in de clinch met het traditionele establishment liggen, maar Trump vertegenwoordigt de meerderheid van GOP-kiezers.
In die zin wellicht wel. Maar de GOP als homogene entiteit bestaat allang niet meer, en ik zie het tij niet snel gekeerd worden. Wat dat betreft is een minst slechte uitkomst nog steeds een slechte uitkomst.quote:Op woensdag 13 december 2017 05:00 schreef skysherrif het volgende:
Oh dat wel, maar Trump/Moore en Bannon zijn eerder tegenstanders van de traditionele GOP dan allies. Voor de traditionele GOP is dit de minst slechte uitkomst laat ik het zo zeggen.
Jawel hoor. Ik zie gewoon dat de kiezer geen zin had in tuig als Bannon, Trump en hun slaafjes van de GOP.quote:Op woensdag 13 december 2017 04:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je kijkt er niet rationeel naar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |