Oh maar dat is ook nog steeds hoofd. Ik vind zelf dezelfde kleding wel makkelijk. Scheelt een boel discussiesquote:Op dinsdag 12 december 2017 14:40 schreef Svane het volgende:
Vet veel bijna vijfjarigen hier opeens! Leeeeuk. Wat willen en krijgen die van jullie voor hun verjaardag?
Kyara, wat lastig van je tweeling en het niet-herkennen. Ik weet dat jij juist de eerste jaren wel heel erg was van 'een tweeling is juist heel anders dan 2 individuen', en meer dezelfde kledij toch? Overweeg je weleens ze in een andere klas te doen? Hopelijk neemt er inderdaad snel wel eentje dreadlocks
Dit jaar voor het eerst alle kerstactiviteiten op school, zo leuk! En al bijna kerstvakantie jee!
quote:Op dinsdag 12 december 2017 17:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Kleutertopic! Ineens allemaal bekende gezichten
En toevallig werd ik vandaag gebeld. J mag as zaterdag proefzwemmen, en dan de week erna startenquote:Op maandag 11 december 2017 14:57 schreef mousemicky het volgende:
Ik zal binnenkort ook eens bellen hoe en wat. Ik geloof dat J nog een proefles mocht doen voordat hij echt start, zodat ze kunnen zien hoe watervrij hij echt is.
Nah, als het 1x in het jaar een kerstdiner is kan ik daar echt geen moeite mee hebben. Hier begint het om half 6 en duurt ongeveer een uurtje. Dat vinden ze juist superleuk (spannend, in het donker naar school!)!quote:Op woensdag 13 december 2017 11:12 schreef Burdie het volgende:
Is het gek dat ik avondactiviteiten (op school!) nog niet zo nodig vind voor kleuters?
nee! Ik vind ook een groot deel zo overbodig...quote:Op woensdag 13 december 2017 11:12 schreef Burdie het volgende:
Is het gek dat ik avondactiviteiten (op school!) nog niet zo nodig vind voor kleuters?
dat zekerquote:Op woensdag 13 december 2017 11:52 schreef Cathmar het volgende:
Alcohol op school is best apart. Vind ik.
Mijn schoonzusje werkt als juf in een sjiek dorp in t gooi, daar gaat elke vrijdag na school de witte wijn open. En bij elke ouderactiviteit anders kunnen die moeders t niet aan, knutselen en vergaderen enzo.quote:Op woensdag 13 december 2017 11:52 schreef Cathmar het volgende:
Alcohol op school is best apart. Vind ik.
Hartstikke goed! Ze heeft wat moeite gehad met school maar gaat tegenwoordig met veel plezier. Haar beste vriendinnetje is nogal een rouwdouwer en dat doet haar erg goed. Ze is stukken minder verlegen en angstig in sociale situaties, al blijft het een kat uit de boomkijker. De overprikkeling en gevoeligheid blijft wel een dingetje maar we lijken er allemaal langzaam onze weg in te vinden. Ook hebben we de perfecte school gevonden voor haar. Ze denken goed mee, geven haar de vrijheid om op haar eigen tempo dingen te doen die ze eng vindt. Gymmen bijvoorbeeld was ze panisch voor, ze mocht gewoon blijven kijken tot het moment kwam dat ze zelf mee wilde doen en tegenwoordig doet ze gewoon met veel plezier mee. Heel blij met de keuze om last minute nog van school te veranderen.quote:
Nou, als ik een middag moet knutselen met een groep kleuters dan ben ik na afloop ook toe aan een borrel denk ik.quote:Op woensdag 13 december 2017 12:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Mijn schoonzusje werkt als juf in een sjiek dorp in t gooi, daar gaat elke vrijdag na school de witte wijn open. En bij elke ouderactiviteit anders kunnen die moeders t niet aan, knutselen en vergaderen enzo.
En ze hebben ook iets met borrels bij ouders thuis... niet mijn ding zeg maar. Ook niet die van haar.
Maar 1 glaasje gluhwein vind ik niet vreemd. Of biertjes op de eindejaarsbbq.
Ik ook!quote:Op woensdag 13 december 2017 23:52 schreef ikke_84 het volgende:
Ik kan me die kerstviering van school nog heel goed herinneren. Ik vond het juist heel leuk dat we in het donker op school waren, met kaarsjes aan in zelf gemaakte bakjes en iedereen in mooie klerenik hoop dat mijn kinderen het ook zo ervaren
Ean is gaan wennen voor de voirjaarsvakantie en daarna gestart. Vond het wel prettig dat ze wist waar ze naar toeging. Vanaf dat ze 4 werd had ik geen dagopvang meer dus moest ze wel naar school.quote:Op vrijdag 15 december 2017 16:02 schreef Burdie het volgende:
Nog even over wennen voor de basisschool hè. Kuiken is in de voorjaarsvakantie jarig. Ik neig er eigenlijk naar om hem daarna pas te brengen, dus niet voor de vakantie al te laten wennen. De wendagen lijken me namelijk niet zo nuttig als er nog weer een week vakantie tussen zit voor hij mag beginnen. Wat denken jullie?
En hoe zit het met de leerplicht, hem thuis houden en buiten de schoolvakanties op vakantie gaan? Zijn daar regels voor of is het naar eigen invulling/inzicht want nog geen 5?
Hier hadden we wennen voor de kerstvakantie en starten na de vakantie. Dat vond ik prima. ze had echt al even een beeld van wat er ging gebeuren. Vooral met maar een weekje zou ik vooral doen wat jullie fijn vinden, het is allebei primaquote:Op vrijdag 15 december 2017 16:02 schreef Burdie het volgende:
Nog even over wennen voor de basisschool hè. Kuiken is in de voorjaarsvakantie jarig. Ik neig er eigenlijk naar om hem daarna pas te brengen, dus niet voor de vakantie al te laten wennen. De wendagen lijken me namelijk niet zo nuttig als er nog weer een week vakantie tussen zit voor hij mag beginnen. Wat denken jullie?
En hoe zit het met de leerplicht, hem thuis houden en buiten de schoolvakanties op vakantie gaan? Zijn daar regels voor of is het naar eigen invulling/inzicht want nog geen 5?
T. is in de herfstvakantie jarig en wende 5 ochtenden, verspreid over 3 weken voor de vakantie. Hij ging na de vakantie gelijk fulltime naar school, geen probleem.quote:Op vrijdag 15 december 2017 16:02 schreef Burdie het volgende:
Oooh fijn!quote:Op zaterdag 16 december 2017 14:15 schreef mousemicky het volgende:
T is ook spannend, niet alleen voor het betreffende kind
J heeft vanochtend proefgezwommen, en dat ging boven verwachting goed. Volgende week start hij dus met de echte zwemles. Hij voelt zich heel speciaal, want het ging zo goed dat ie al voordat ie 5 wordt mag beginnen (![]()
).
Volgens mij heeft hij een fijne juf, en ze zwemmen in een klein groepje (5 of 6 kindjes). Tegelijk met J's proefzwemgroepje was er nog een groepje kinderen aan het zwemmen, en dat ging heel rustig. Wat een verademing, een zwembad zonder echo en gegil
waar ik zit zitten ook heel veel kinderen die niet mee konden komen bij de gewone zwembaden of daar onder sneeuwden door te grote groepen, die angstig zijn maar ze krijgt ook kinderen die in het autisme spectrum zitten, hoogsensitief zijn, down hebben etc aan het zwemmen. Ze doen het zo knapquote:Op zaterdag 16 december 2017 20:10 schreef Kuukske het volgende:
Wij waren ook begonnen met zwemles toen Billie 5 werd. Maar na een half jaar gestopt. Motorisch nog lang niet klaar voor en geen klik met de zwemschool. En een stik nerveus kind elke keer.
Over een paar maanden proberen we het weer en dan bij een zwemschool die hopelijk beter bij hem past.
Nou dat. Billie is wel een hoogsensitief mannetje. En misschien nog veel meer.quote:Op zaterdag 16 december 2017 21:26 schreef Goitske het volgende:
[..]
waar ik zit zitten ook heel veel kinderen die niet mee konden komen bij de gewone zwembaden of daar onder sneeuwden door te grote groepen, die angstig zijn maar ze krijgt ook kinderen die in het autisme spectrum zitten, hoogsensitief zijn, down hebben etc aan het zwemmen. Ze doen het zo knap
Wat fijn omen!!quote:Op zaterdag 16 december 2017 22:41 schreef Omentielvo het volgende:
Bij ons is het heel rustig. Er zouden twaalf kindjes tegelijk moeten zijn, maar al een paar weken zijn er maar twee kindjes.
Afgelopen woensdag was alleen mijn kleuter er.
Mocht ze volgende week woensdag weer zo zwemmen dan mag ze door naar badje twee![]()
En ander nieuws. Ik heb een baan
Ik dacht dat het hier ook lastig zou worden iets te vinden, maar er bleken best een groot aantal kleine zwemscholen te zijn, die zwemmen in kleine zwembadjes die horen bij een hotel of sportschool. Wij zijn iig ver van de gemeentelijke zwembaden gebleven, en hebben rondgevraagd bij vrienden en zijn toen een paar dorpen verder terechtgekomen.quote:Op maandag 18 december 2017 06:43 schreef .Sparkling. het volgende:
Goitske, zoiets zoek ik ook! Nog best een zoektocht hier in het wonderschone Achterhoek. Eva is zo bang voor water, heel gevoelig voor geluid en drukte en ik verwacht dat ze in een grote groep niet tot haar recht zal komen, de eerste tijd sowieso. Even kijken, we hebben nog even gelukkig.
Ik heb er vooralsnog 2 gevonden waarbij eentje maar niets laat horenquote:Op maandag 18 december 2017 09:01 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik dacht dat het hier ook lastig zou worden iets te vinden, maar er bleken best een groot aantal kleine zwemscholen te zijn, die zwemmen in kleine zwembadjes die horen bij een hotel of sportschool. Wij zijn iig ver van de gemeentelijke zwembaden gebleven, en hebben rondgevraagd bij vrienden en zijn toen een paar dorpen verder terechtgekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Van harte, wat fijn!quote:Op zaterdag 16 december 2017 22:46 schreef Omentielvo het volgende:
Werken op de financiële administratie. Ik ben zo helemaal blij ermee.
Mwahhh, hier niet hoor. De eerste 2-3 maanden na de start met school waren wel erger, dat was de bekende oververmoeidheid + brutaliteit die bij bijna elke nieuwe kleuter de kop op steekt. Maar toen dat voorbij was juist een heel relaxed kind dat echt een nieuwe sense of purpose ofzo had gevonden. Juist meer voor rede vatbaar, veel rustiger, geduldiger, al die dingen die ze leren door dag in dag uit met tig soortgenoten in de dierentuin te zittenquote:Op maandag 18 december 2017 20:37 schreef Burdie het volgende:
Oh, als ik google op kleuterpuberteit, krijg ik als eerste hit:
[..]
Bemoedigend, wel.
Ik moet eerlijk bekennen dat nu, ongeveer een half jaar na haar vierde verjaardag, de rust grotendeels is terug gekeerd hoor. Het afgelopen half jaar waren wel verschrikkelijk trouwens, wat een woede en verdriet kwam er soms uitquote:Op maandag 18 december 2017 20:32 schreef Burdie het volgende:
Gaat de peuterpuberteit trouwens gewoon over in kleuterpuberteit of hebben we het ergste gehad? (Kan maar beter voorbereid zijn)
erger alleen op school. BSO ging ook prima wel wat druk maar verder primaquote:Op woensdag 20 december 2017 07:23 schreef Omentielvo het volgende:
Wat fijn dat het beter gaat Goitske. Wat apart trouwens dat zijn gedrag alleen op de school en bso was. Had hij het daar moeilijk?
Gisteren mijn eerste werkdag. Leuk werk. Locatie is mooi. Het er naar toe komen is druk. Erg veel file.
Dus donderdag wil ik vroeger weggaan. Ik kan mijn kleuter al vroeg naar opa en oma brengen. Wil ik alleen even kijken hoe ik dat kan regelen met wat knuffel/speeltijd samen in de ochtend.
Hebben jullie een 'introboekje' oid gekregen? Hier kregen we in het welkomstpakket een boekje 'welkom in groep 1/2'. Daarin informatie over gym, tussendoortjes, verjaardagen etc. Best handig vond ik dat. Ik zou het even navragen bij de juf.quote:Op woensdag 20 december 2017 16:20 schreef ikke_84 het volgende:
Ik mis echt nog de overdracht die je op de psz of het kdv wel krijgt aan het einde van de dag.
Ik ben nog zo aan het zoeken met alles. Simpele dingen als geef ik genoeg te eten mee of te veel? Ze moeten alles op eten op school en thuis hoeft hij dat niet. Soms eet hij 1 boterham en soms 4 dus ik vind het heel lastig wat ik mee moeten geven.
Ik kwam er bij toeval achter dat hij gymschoenen nodig heeft (ik dacht dat ze dat op blote voeten deden) dus nam net schoentjes mee naar school waarop een andere nieuwe moeder zei dat ze dat ook niet wist.
Wat hij die dag gedaan heeft weet ik ook niet want als ik het hem vraag zegt hij standaard 'weet ik niet meer'![]()
Gevalletje los laten? Ik ben daar tot nu toe nog niet zo goed in
Ik vind er nogal een verschil zitten 'privacy', en heel simpel horen welk liedje ze geleerd hebben tijdens de muziekles (juf post tekst + youtube link) zodat ik mee kan zingen of weten dat er vandaag theaterles is geweest in plaats van gym.quote:Op woensdag 20 december 2017 18:00 schreef AwayTL het volgende:
Oh en ik ben enorm voorstander van dat mijn kind ook zijn privacy en leven buiten mij om heeft. Al die schoolapps, facebookgroepen ed is niet aan mij besteed. Of hij vertelt het zelf of het komt in een algemene nieuwsbrief en verder is het een eigen persoon met zn eigen ding.
Dit idd, gericht vragen stellen zorgt voor veel meer informatie. En dan blijkt J toch meestal erg enthousiast en wil hij van alles kwijt. Het lijkt soms alsof het gewoon te veel is een schooldag (soms + bso) en hij dus niet weer eat te zeggen op een algemene vraag als: 'wat heb je gedaan op school?'quote:Op woensdag 20 december 2017 19:38 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ook. Mijn kleuter vertelt heel weinig over school. Dus Facebook en nieuwsbrief vind ik heel handig. Als ik haar dan erna vraag krijg ik meestal meer te horen.
Ik zeg niet dat het zn privacy perse schaadt he, maar onze kinderen zullen pas als ze van de middelbare zijn weten hoe het is om zonder ‘big brother is watching you’ te leven. In deze zin dat de ouders dan big brother zijn. Ik vind dat nog steeds een schokkende constatering.quote:Op woensdag 20 december 2017 19:33 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik vind er nogal een verschil zitten 'privacy', en heel simpel horen welk liedje ze geleerd hebben tijdens de muziekles (juf post tekst + youtube link) zodat ik mee kan zingen of weten dat er vandaag theaterles is geweest in plaats van gym.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |