abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175675731
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:40 schreef Svane het volgende:
Vet veel bijna vijfjarigen hier opeens! Leeeeuk. Wat willen en krijgen die van jullie voor hun verjaardag?

Kyara, wat lastig van je tweeling en het niet-herkennen. Ik weet dat jij juist de eerste jaren wel heel erg was van 'een tweeling is juist heel anders dan 2 individuen', en meer dezelfde kledij toch? Overweeg je weleens ze in een andere klas te doen? Hopelijk neemt er inderdaad snel wel eentje dreadlocks ;)

Dit jaar voor het eerst alle kerstactiviteiten op school, zo leuk! En al bijna kerstvakantie jee!
Oh maar dat is ook nog steeds hoofd. Ik vind zelf dezelfde kleding wel makkelijk. Scheelt een boel discussies ;) Maar naar kdv en school hebben ze gewoon andere kleding aan hoor. En naarmate ze ouder worden en meer een eigen smaak gaan ontwikkelen dan al dat ook wel wat meer uiteen gaan lopen.

Een andere klas overweeg ik niet. M zit namelijk in de andere kleuterklas. En vanaf groep 3 is er toch maar 1 klas per jaar dus dan is er sws geen keuze meer :D

En mijn bijna 5-jarigen krijgen een nieuwe fiets met hun verjaardag. En verder vragen we dingen die opgaan zoals klei, knutselspullen, viltstiften etc etc etc. En voor meer ideeën lees ik ook even mee.

En kerst op school O+ Zit in de oudercommissie en in de kerstwerkgroep dus we zijn al sinds september druk bezig met de voorbereidingen.
pi_175675746
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Kleutertopic! Ineens allemaal bekende gezichten :W
:W

hoe gaat het met jouw meisje?
pi_175677848
Ik ga ook meelezen voor ideetjes.

Spark :W
pi_175680281
W wilde heel graag zo n space scooter (vroeg ze al minstens een half jaar om), verder was ze vooral blij met haar glittergelpennen en zo'n puzzeltijdschrift (rompompom, is n abbo, maar ook voor 3 nrs af te sluiten). En vergeet ik bijna t belangrijkste wat ze vreselijk graag wilde en van oma kreeg, zo'n schreeuwerige kleurtjes veel te grote lolly...
pi_175680284
Wat ik trouwens voor volgend jaar een Sint aanrader vind, is de LEGO adventkalender! Mijne is er elke ochtend zo euforisch over. Het scheelt ook dat het bij haar exact naar haar verjaardag aftelt :+
pi_175680313
Ja, die lijkt mij ook superleuk!
pi_175680472
Ik had dit even gemist. Ik meld mij even met mijn 5 jarige kleuter

En overeen klein half jaar heb ik nog een kleuter :o
  dinsdag 12 december 2017 @ 21:31:08 #108
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175681112
Hoi! Nog meer oude nieuwe kleuters!

quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:57 schreef mousemicky het volgende:
Ik zal binnenkort ook eens bellen hoe en wat. Ik geloof dat J nog een proefles mocht doen voordat hij echt start, zodat ze kunnen zien hoe watervrij hij echt is.
En toevallig werd ik vandaag gebeld. J mag as zaterdag proefzwemmen, en dan de week erna starten :o
Ze zwemmen dus blijkbaar in de vakanties door. Ik ben heel benieuwd, want hij is natuurlijk nog geen 5, en mijn eigenwijsje heeft in zn hoofd dat ie gaat zwemmen als ie 5 is. Kans is aanwezig dat ie dus nu pertinent weigert :X
pi_175683304
Hahaha MM, hier was dat altijd "ik ga op zwemles als ik 6 ben" maar nu dat toch al best wel snel is, begint hij toch wat terug te krabbelen.
pi_175686795
Jan is gestart met 4 1/2 ze mogen daar al met 3 starten. Teun schrijf ik ook in rond die leeftijd.
Jan kon niet met de snelcursus te eigenwijs daarvoor :@
pi_175686948
Hier een ruziezoekende kleuter net. Gezelligheid alom.
Gelukkig eindigde ze met een grote knuffel O+
  woensdag 13 december 2017 @ 07:45:44 #112
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_175686953
Hallo! Ik heb ook een kleuter :W

Zwemles.. geen idee wanneer we daarmee gaan starten. Maar eens over na gaan denken :+.

En oh ja, kerst op school! Vandaag mogen we intekenen op de hapjes. Ze doen hier een kerstdiner voor de kinderen, dus ook echt vanaf 18:00. Voor de ouders is er glühwein en vermaak op het schoolplein. Ze kennen me nu al, glühwein O+.
  woensdag 13 december 2017 @ 09:11:32 #113
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175687726
Hier ook een kerstdiner voor J (vanaf 17.00u, maar ze doen eerst nog een viering in de aula, en 'een gezellig samenzijn op het schoolplein' voor de ouders (gluhwijn O+ ). Ik was nummer 16 van J's klas die zich inschreef voor de hapjes, maar nog niemand had bedacht dat mini-pannekoeken altijd een succes zijn bij kleuters, dus die maak ik ^O^ Ik heb volgens mij nog ergens ster-vormpjes om ze ook nog 'leuk' te maken.
pi_175688066
Hier ook een kerstdiner op school maar dan met een vast menu. Ouders kunnen of iets maken of iets kopen en meenemen. Het moet iig allemaal gelijk zijn ivm allergieen en tegelijk opwarmen. We zijn er al sinds september druk mee dus ik zal blij zijn als het volgende week is :D
pi_175688251
Kleutertopic O+
Over 3½ maand heb ik ook een kleuter :X
Ze wil heel graag naar school. Als ik bv zeg "we gaan morgen naar oma" dan antwoordt ze meestal "maar dat kan niet, want ik moet dan naar school" :')
Anyway, ik lees vast mee!
pi_175688305
Hier doen ze met kerst een toneelstuk/musical door ouders en leraren waar je je kun op inschrijven

Komt punt dat kleine broertjes en zusjes die onder de 4 zijn niet mee mogen en is rond 7 uur s'avonds....
Dat gaat hem dus niet worden -O-
pi_175689070
Hier is er morgenochtend de kerstvoorstelling. Nou, ze spelen hem drie ochtenden op rij, maar wij kijken morgen. Echt knap dat ze die kleuters zo ver krijgen het drie keer te doen, haha. Mijn kleuter vindt het fantastisch, met een kostuum en alles! Ben erg benieuwd. Komende vrijdag is dan 'drie-gangen' kerstlunch, dan mochten we uit drie opties kiezen wat ze krijgen. En dan zou er maandag nog een party zijn maar volgens mij ook onder schooltijd? En dan is het bijna vakantie jee!
  woensdag 13 december 2017 @ 10:57:12 #118
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175689364
Wat veel (aanstaande) kleuters! En veel bekende namen die ik gemist heb O+

Hier is volgende week donderdag kerstdiner en hapje en drankje voor de ouders op het schoolplein :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 13 december 2017 @ 11:12:16 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175689687
Is het gek dat ik avondactiviteiten (op school!) nog niet zo nodig vind voor kleuters?
KuikenGuppy
  woensdag 13 december 2017 @ 11:20:54 #120
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_175689846
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:12 schreef Burdie het volgende:
Is het gek dat ik avondactiviteiten (op school!) nog niet zo nodig vind voor kleuters?
Nah, als het 1x in het jaar een kerstdiner is kan ik daar echt geen moeite mee hebben. Hier begint het om half 6 en duurt ongeveer een uurtje. Dat vinden ze juist superleuk (spannend, in het donker naar school!)!
pi_175689853
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:12 schreef Burdie het volgende:
nee! Ik vind ook een groot deel zo overbodig...
Gezellig met z'n allen eten op school ivm kerst vind ik best leuk maar de avond activiteiten vind ik niet handig. Daarnaast vind ik de hoeveelheid dingen (lees wekelijks) ouders vragen voor dingen wel veel. Maar ze vinden het wel erg leuk dus onder schooltijd vind ik prima en wil ook best helpen waar ik kan maar ik ben wel beperkt met een peuter die altijd mee moet, ben autoloos overdag etc

Ik wil best ook dingen klaar maken thuis enzo maar ik vind het lastig nu Teun nog niet op school zit om op school te helpen. Met een half jaar zit hij op school kan ik wat vaker iets doen
pi_175689868
Ik vind dat (als kleuterjuf) ook, hoor Burdie. Ik snap daarom ook helemaal als er kinderen niet komen daardoor. Maar bij ons willen ze het graag voor alle klassen gelijk.
pi_175690124
Hier ook kerstdiner op school van 17-19 uur voor de kinderen (met hapjesmeeneem-intekenlijst) en gluhweinvuurkorfborrel O+ voor de ouders. Daarna vakantie.

Ik vond het vorig jaar ook best wat voor die kleintjes Burdie, maar je groeit er wel in mee, met dit soort dingen. Dit is trouwens het enige bij ons wat ‘s avonds is, maar in het donker met lichtjes eten is natuurlijk ook de magie van kerst O+. En school is inmiddels zo’n vertrouwde plek geworden voor de kleuter en voor ons dat we het nu vooral heel leuk vinden erheen te gaan, want sfeer en zoveel bekenden. Supergezellig O+

Ik herinner me van vorig jaar wel dat het toen voor kleuter op het randje was, hij was kapot van alle indrukken die eerste maanden op school. Nu is hij ook wel toe aan vakantie maar hij geniet nog wel van de extra’s. Vorige week vrij ivm studiedag en deze week vanwege de staking komt wel goed uit zeg maar.
pi_175690560
Alcohol op school is best apart. Vind ik.
Met een meidenkwartet
pi_175690618
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:52 schreef Cathmar het volgende:
dat zeker
  woensdag 13 december 2017 @ 12:08:41 #126
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175690967
Jullie hebben nooit een borrel op je werk? Wat zo kun je het natuurlijk ook zien, een borrel met de (volwassen) 'klanten'. En er is sprake van 1 klein glaasje Gluhwein per ouder...

Ik heb ook niet zo'n probleem met de avondactiviteit met kerst. Juist de lichtjes en in het donker naar school maken het zo leuk (en een klein beetje spannend) voor J. Het duurt hier ook maar tot 18.30u, dus als ik zou willen kan ie gewoon om 19.00u in bed liggen...
pi_175691763
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:52 schreef Cathmar het volgende:
Mijn schoonzusje werkt als juf in een sjiek dorp in t gooi, daar gaat elke vrijdag na school de witte wijn open. En bij elke ouderactiviteit anders kunnen die moeders t niet aan, knutselen en vergaderen enzo.

En ze hebben ook iets met borrels bij ouders thuis... niet mijn ding zeg maar. Ook niet die van haar.

Maar 1 glaasje gluhwein vind ik niet vreemd. Of biertjes op de eindejaarsbbq.
Kwak
  woensdag 13 december 2017 @ 13:02:21 #128
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_175692179
Hier nog een kleuter :W

Wat worden ze zo ineens 'groot' op de basisschool.

Hier hebben we volgende week vrijdag kerstontbijt en viering.
pi_175692387
Hier vieren ze het in de kerk. Alle klassen doen dan iets. Ik ben benieuwd O+
pi_175694445
Wij schenken ook alcohol voor de volwassen. Maar dat zijn hele kleine glaasjes en een kort tijdsbestek.

Wat betreft avondactiviteiten. Bij ons is alleen de kerstviering en het startfeest s avonds. En de musical van groep 8 en de avondvierdaagse maar dat is anders denk ik. Maar goed, we houden zeker rekening met de kleintjes maar ook met werkende ouders.
pi_175695216
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:44 schreef Kyara het volgende:

[..]

:W

hoe gaat het met jouw meisje?
Hartstikke goed! Ze heeft wat moeite gehad met school maar gaat tegenwoordig met veel plezier. Haar beste vriendinnetje is nogal een rouwdouwer en dat doet haar erg goed. Ze is stukken minder verlegen en angstig in sociale situaties, al blijft het een kat uit de boomkijker. De overprikkeling en gevoeligheid blijft wel een dingetje maar we lijken er allemaal langzaam onze weg in te vinden. Ook hebben we de perfecte school gevonden voor haar. Ze denken goed mee, geven haar de vrijheid om op haar eigen tempo dingen te doen die ze eng vindt. Gymmen bijvoorbeeld was ze panisch voor, ze mocht gewoon blijven kijken tot het moment kwam dat ze zelf mee wilde doen en tegenwoordig doet ze gewoon met veel plezier mee. Heel blij met de keuze om last minute nog van school te veranderen.
Gezondheid helaas nog steeds wat minder. Ze blijft maar veel ziek en het hartruisje was laatst nog steeds re horen. Ze weegt ook nog steeds geen 16 kilo. Vooralsnog gewoon in de gaten houden.

Leuk om hier van iedereen te lezen! Wat gaat het toch hard.
Gotc, dat jij een kleuter hebt joh! Ik zie nog zo die kleine baby voor me op de meet in Utrecht toen.

Kerstviering op school O+ Het is hier gewoon een ontbijt volgende week vrijdag. Dat vind ik eigenlijk wel jammer, ik vond als kind in de avond naar school zo magisch.
E.
pi_175695241
Trouwens, wat ontzettend slecht van de juf van jouw meisjes Kyara :o je mag van een juf toch wel iets meer verwachten, jammer is dat.
E.
pi_175704493
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Mijn schoonzusje werkt als juf in een sjiek dorp in t gooi, daar gaat elke vrijdag na school de witte wijn open. En bij elke ouderactiviteit anders kunnen die moeders t niet aan, knutselen en vergaderen enzo.

En ze hebben ook iets met borrels bij ouders thuis... niet mijn ding zeg maar. Ook niet die van haar.

Maar 1 glaasje gluhwein vind ik niet vreemd. Of biertjes op de eindejaarsbbq.
Nou, als ik een middag moet knutselen met een groep kleuters dan ben ik na afloop ook toe aan een borrel denk ik. 8)7 . Maar om dat dan op school met z'n allen te gaan doen en elke vrijdag... Het klinkt helemaal Gooische Vrouwen.

Een glas wijn moet kunnen natuurlijk, al heb je ongetwijfeld altijd wel wat ouders die zo snel mogelijk zo veel mogelijk achterover proberen te slaan. Ik moet dan meteen hieraan denken. _O- .

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175704993
Hahahahaha, heerlijk!
Kwak
  woensdag 13 december 2017 @ 21:19:10 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175705767
:D
Love Brigitte _O-
KuikenGuppy
pi_175710319
_O- geweldig

:W leuk om hier alvast mee te lezen.
Over 2.5 week hebben wij ook een kleuter in huis.
Hij gaat al een tijdje elke woensdag naar school en hij is helemaal kapot als hij thuis komt. Maar hij vindt het helemaal geweldig. Na de kerst vakantie is ons huis ineens een stuk stiller *slik*

Leuk om al jullie ervaringen te lezen :)

Kyara wat een knap stel heb je toch O+

Ik kan me die kerstviering van school nog heel goed herinneren. Ik vond het juist heel leuk dat we in het donker op school waren, met kaarsjes aan in zelf gemaakte bakjes en iedereen in mooie kleren O+ ik hoop dat mijn kinderen het ook zo ervaren
pi_175712342
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 23:52 schreef ikke_84 het volgende:

Ik kan me die kerstviering van school nog heel goed herinneren. Ik vond het juist heel leuk dat we in het donker op school waren, met kaarsjes aan in zelf gemaakte bakjes en iedereen in mooie kleren O+ ik hoop dat mijn kinderen het ook zo ervaren
Ik ook!
De lakschoenen, trui met witte kraag, zelf met prikpen gemaakte lantaarntjes, mamma en pappa komen kijken, mijn tekst «we hebben de ster in het oosten zien staan».

En midden in de winternacht zingen 😍😭
  vrijdag 15 december 2017 @ 16:02:05 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175743307
Nog even over wennen voor de basisschool hè. Kuiken is in de voorjaarsvakantie jarig. Ik neig er eigenlijk naar om hem daarna pas te brengen, dus niet voor de vakantie al te laten wennen. De wendagen lijken me namelijk niet zo nuttig als er nog weer een week vakantie tussen zit voor hij mag beginnen. Wat denken jullie?
En hoe zit het met de leerplicht, hem thuis houden en buiten de schoolvakanties op vakantie gaan? Zijn daar regels voor of is het naar eigen invulling/inzicht want nog geen 5?
KuikenGuppy
pi_175743508
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 16:02 schreef Burdie het volgende:
Nog even over wennen voor de basisschool hè. Kuiken is in de voorjaarsvakantie jarig. Ik neig er eigenlijk naar om hem daarna pas te brengen, dus niet voor de vakantie al te laten wennen. De wendagen lijken me namelijk niet zo nuttig als er nog weer een week vakantie tussen zit voor hij mag beginnen. Wat denken jullie?
En hoe zit het met de leerplicht, hem thuis houden en buiten de schoolvakanties op vakantie gaan? Zijn daar regels voor of is het naar eigen invulling/inzicht want nog geen 5?
Ean is gaan wennen voor de voirjaarsvakantie en daarna gestart. Vond het wel prettig dat ze wist waar ze naar toeging. Vanaf dat ze 4 werd had ik geen dagopvang meer dus moest ze wel naar school.

Vakantie is naar eigen inzicht maar ik zou het niet net na de zomervakantie oid doen. Dan missen ze de start.
  vrijdag 15 december 2017 @ 16:32:07 #140
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175743871
Als je opvang hebt zodra kuiken 4 is, dan zou je ervoor kunnen kiezen te starten na de vakantie. Overleg ook even met de juf, soms beginnen er meerdere kindjes tegelijk, en dan is het juist fijn als ze er wel allemaal zijn.

J heeft gewend voor de kerstvakantie, en is daarna gestart, samen met 3 andere kindjes. Was voor hem erg prettig, want zo wist hij waar hij terechtkwam, en hij was niet alleen. Hij kende zelfs 1 kindje al vrij goed, want buurmeisje (is 2 dagen na hem jarig). Mijn zekerheidszoeker had dat echt nodig.

Vakantie buiten de schoolvakanties doen wij niet, want ik heb zelf ook alleen de schoolvakanties vrij. Het gebeurt in J's klas ook zelden. Voor ons is school gewoon school, of ie nu 4 of 5 is. Ik neem aan dat dat je dat in overleg doet met de leerkracht? Begin van het schooljaar is idd niet handig ivm opstart, en verder zou je kunnen kijken naar de planning van schoolreisjes/ verjaardag juf/ project etc.
  vrijdag 15 december 2017 @ 16:50:18 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175744167
Nouja, ik dacht eraan misschien een week later te starten ivm vakantie, dan kunnen we nog een weekje weg. Met opvang hoeven we geen rekening te houden.
Kuiken kent al drie andere kindjes uit zijn klas van peuterzwemmen, twee zelfs van zwangerschapsgym ;) dus daar maak ik me niet zo druk om eigenlijk.
KuikenGuppy
pi_175746345
Het ligt een beetje aan de instroomregels op school. Op de scholen waar ik gewerkt heb zou het geen probleem zijn om later te beginnen, we maakten individuele afspraken voor instromen.
Met 4 jaar heb je geen leerplicht en mag je je kind thuishouden. Wij vragen op school wel altijd aan ouders om een verlofformulier in te vullen.
Wennen zou ik persoonlijk wel doen, al is het maar 1 keertje, dan weet kuiken een beetje wat hij kan verwachten. Kan het ook mooi even indalen, alle indrukken.
pi_175751847
quote:
Hier hadden we wennen voor de kerstvakantie en starten na de vakantie. Dat vond ik prima. ze had echt al even een beeld van wat er ging gebeuren. Vooral met maar een weekje zou ik vooral doen wat jullie fijn vinden, het is allebei prima :)

Vandaag was VIJF jaar gelee m'n uitgerekende datum aaaaah!
pi_175752233
Burdie, je kan ook rustig aan starten. Wennen kan ook als ie al 4 is en een weekje later zal ook geen probleem zijn. Idd gewoon even overleggen met juf/school.
pi_175753432
Kleutertopic! Leuk.
In maart wordt de onze alweer 6. Is het dan nog steeds een kleuter? Ja toch? :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 15 december 2017 @ 23:11:01 #146
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175753697
Wij zijn ook rustig aan gestart. Ze is jarig in de zomervakantie, daardoor waren er geen wendagen. We hebben de eerste week gewoon genomen om rustig te starten, eerst alleen de ochtenden. Dat ging zo goed dat ze al snel hele dagen ging.

Oeh, wat klinkt dat al groot, Kuukske.. 6! Maar mag heus nog door voor kleuter, hoor :Y 😁
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 16 december 2017 @ 11:27:47 #147
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_175758716
quote:
T. is in de herfstvakantie jarig en wende 5 ochtenden, verspreid over 3 weken voor de vakantie. Hij ging na de vakantie gelijk fulltime naar school, geen probleem.
Maar idd, gewoon even overleggen.

Hier moet ook een verlofformulier worden ingevuld en advies is wel zoveel mogelijk naar school te laten gaan, of iig de ochtenden.
  zaterdag 16 december 2017 @ 11:54:59 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175759086
We hebben na de kerstvakantie een afspraak op school om te bespreken hoe en wat. Ik vind het leuk/spannend!
KuikenGuppy
  zaterdag 16 december 2017 @ 14:15:47 #149
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175761539
T is ook spannend, niet alleen voor het betreffende kind ;)

J heeft vanochtend proefgezwommen, en dat ging boven verwachting goed. Volgende week start hij dus met de echte zwemles. Hij voelt zich heel speciaal, want het ging zo goed dat ie al voordat ie 5 wordt mag beginnen ( :D ;) ).

Volgens mij heeft hij een fijne juf, en ze zwemmen in een klein groepje (5 of 6 kindjes). Tegelijk met J's proefzwemgroepje was er nog een groepje kinderen aan het zwemmen, en dat ging heel rustig. Wat een verademing, een zwembad zonder echo en gegil _O_
pi_175765161
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 14:15 schreef mousemicky het volgende:
T is ook spannend, niet alleen voor het betreffende kind ;)

J heeft vanochtend proefgezwommen, en dat ging boven verwachting goed. Volgende week start hij dus met de echte zwemles. Hij voelt zich heel speciaal, want het ging zo goed dat ie al voordat ie 5 wordt mag beginnen ( :D ;) ).

Volgens mij heeft hij een fijne juf, en ze zwemmen in een klein groepje (5 of 6 kindjes). Tegelijk met J's proefzwemgroepje was er nog een groepje kinderen aan het zwemmen, en dat ging heel rustig. Wat een verademing, een zwembad zonder echo en gegil _O_
Oooh fijn!
Ik heb Jan inderdaad ook bij zwemles max 8 kinderen en dan 2 instructeurs die vanuit het water les geven. En dan per instructeur 4 kinderen. Geen gegil, geen gedoe alles op een vriendelijke positieve manier maar wel duidelijk wat verwacht wordt.
  zaterdag 16 december 2017 @ 17:46:36 #151
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175765516
Hier idd ook les vanuit het water. J vond de juf lief, want ze gaf m een hand toen ie in het water mocht springen O+
pi_175768579
Wij waren ook begonnen met zwemles toen Billie 5 werd. Maar na een half jaar gestopt. Motorisch nog lang niet klaar voor en geen klik met de zwemschool. En een stik nerveus kind elke keer.

Over een paar maanden proberen we het weer en dan bij een zwemschool die hopelijk beter bij hem past.
pi_175770686
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:10 schreef Kuukske het volgende:
Wij waren ook begonnen met zwemles toen Billie 5 werd. Maar na een half jaar gestopt. Motorisch nog lang niet klaar voor en geen klik met de zwemschool. En een stik nerveus kind elke keer.

Over een paar maanden proberen we het weer en dan bij een zwemschool die hopelijk beter bij hem past.
waar ik zit zitten ook heel veel kinderen die niet mee konden komen bij de gewone zwembaden of daar onder sneeuwden door te grote groepen, die angstig zijn maar ze krijgt ook kinderen die in het autisme spectrum zitten, hoogsensitief zijn, down hebben etc aan het zwemmen. Ze doen het zo knap
pi_175772844
Bij ons is het heel rustig. Er zouden twaalf kindjes tegelijk moeten zijn, maar al een paar weken zijn er maar twee kindjes.
Afgelopen woensdag was alleen mijn kleuter er.
Mocht ze volgende week woensdag weer zo zwemmen dan mag ze door naar badje twee *O*

En ander nieuws. Ik heb een baan *O*
pi_175772918
Jaaaaah wat goed Omen! Gefeliciteerd! *O* Wat voor iets ga je doen?
pi_175772959
Werken op de financiële administratie. Ik ben zo helemaal blij ermee. *O*
  zondag 17 december 2017 @ 08:02:43 #157
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175777056
Omen, gefeliciteerd! Nieuw jaar nieuwe start ^O^

En dat is inderdaad wel lekker rustig voor Riley. Leuk dat t zo goed gaat. J heeft er nu ook echt zin in, volgende week de eerste echte les.
pi_175778537
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 21:26 schreef Goitske het volgende:

[..]

waar ik zit zitten ook heel veel kinderen die niet mee konden komen bij de gewone zwembaden of daar onder sneeuwden door te grote groepen, die angstig zijn maar ze krijgt ook kinderen die in het autisme spectrum zitten, hoogsensitief zijn, down hebben etc aan het zwemmen. Ze doen het zo knap
Nou dat. Billie is wel een hoogsensitief mannetje. En misschien nog veel meer.
Het was echt wel sneu dat manneke bij het zwembad. En dan een schreeuwende zwemjuf. Tot op zekere hoogte mag er motiverend enzo wel gegild worden tegen mijn kind. Maar dit was op het asociale en onbegripvolle af. Jammer.

En tot ie op zwemles zit gaan we eens in de zoveel weken recreatief zwemmen. Daar leert ie ook veel van. Ik heb 'm zelf in bad leren springen inclusief kopje onder. En douchen blijft dan toch een probleem :'). Maarja, naarmate hij ouder wordt zal het allemaal wat makkelijker gaan.
pi_175787399
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:41 schreef Omentielvo het volgende:
Bij ons is het heel rustig. Er zouden twaalf kindjes tegelijk moeten zijn, maar al een paar weken zijn er maar twee kindjes.
Afgelopen woensdag was alleen mijn kleuter er.
Mocht ze volgende week woensdag weer zo zwemmen dan mag ze door naar badje twee *O*

En ander nieuws. Ik heb een baan *O*
Wat fijn omen!!
Kwak
pi_175789012
Gefeliciteerd omen met je baan.
pi_175789231
Gefeliciteerd omen!
pi_175802790
Gefeliciteerd Omen! *O*

Leuk Burdie, spannende tijd is het. Hier moeten we een aanvraag indienen voor verlof maar die wordt altijd toegekend nu ze nog niet leerplichtig is. Wij gaan in mei dus nog net op vakantie voor haar vijfde verjaardag :D

Goitske, zoiets zoek ik ook! Nog best een zoektocht hier in het wonderschone Achterhoek. Eva is zo bang voor water, heel gevoelig voor geluid en drukte en ik verwacht dat ze in een grote groep niet tot haar recht zal komen, de eerste tijd sowieso. Even kijken, we hebben nog even gelukkig.
E.
  maandag 18 december 2017 @ 09:01:32 #163
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175803833
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 06:43 schreef .Sparkling. het volgende:

Goitske, zoiets zoek ik ook! Nog best een zoektocht hier in het wonderschone Achterhoek.
Eva is zo bang voor water, heel gevoelig voor geluid en drukte en ik verwacht dat ze in een grote groep niet tot haar recht zal komen, de eerste tijd sowieso. Even kijken, we hebben nog even gelukkig.
Ik dacht dat het hier ook lastig zou worden iets te vinden, maar er bleken best een groot aantal kleine zwemscholen te zijn, die zwemmen in kleine zwembadjes die horen bij een hotel of sportschool. Wij zijn iig ver van de gemeentelijke zwembaden gebleven, en hebben rondgevraagd bij vrienden en zijn toen een paar dorpen verder terechtgekomen.
pi_175805714
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:01 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik dacht dat het hier ook lastig zou worden iets te vinden, maar er bleken best een groot aantal kleine zwemscholen te zijn, die zwemmen in kleine zwembadjes die horen bij een hotel of sportschool. Wij zijn iig ver van de gemeentelijke zwembaden gebleven, en hebben rondgevraagd bij vrienden en zijn toen een paar dorpen verder terechtgekomen.
Ik heb er vooralsnog 2 gevonden waarbij eentje maar niets laat horen -O-
Maar dat geeft moed! Ik hoorde inderdaad al van mijn omgeving dat het gemeentezwembad heel erg druk is. Dat gaat hem gewoon niet worden..

Eva moest vandaag weer na school na vorige week de hele week ziek geweest te zijn. Haar buikgriep ging over in gewone griep, ze is nog nooit zo lang zo ziek geweest. Echt heel sneu. Direct ook afgevallen tot net geen 15 kilo meer, je kan haar ribbetjes tellen. Ze was al geen zwaargewicht dus als ze ziek is dan zie je het zo hard gaan.
Ze moest flink huilen, altijd even wennen als ze even niet is geweest ;(
E.
pi_175812626
Dat laatste is herkenbaar, Sparkling. Gelukkig is ze na het ziek zijn ook wel weer wat aangekomen. We zijn maar even volle chocolademelk gaan geven e.d. :') . Wel lastig als het huilen is bij het afscheid hoor.

I zit nu echt in een gekke tussenfase: haar beste vriendjes zijn bijna allemaal vier geworden en hebben verhalen over school, en ze heeft het ook vaak over naar school gaan. Het afscheid nemen op het kdv van die vriendjes is toch altijd wel weer even slikken. Sowieso is ze in een fase met veel vragen. Vandaag: "Mama, waarom ben jij eerder geboren dan ik?"

In de speeltuin zat ze vanmiddag op de schommel minutenlang intensief te kijken naar een paar veel grotere kinderen. Daarna vroeg ze: "Waarom duurt het zo lang tot ik net zo groot ben als jullie?"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175812700
Ah die I geniet nog maat van het klein zijn.

Zieke vriend en zieke sac. Eat een naar virus zeg zo zielig zo'n kleintje dat moet overgeven.
pi_175813754
Ah Franny, wat een aandoenlijke foto O+ Wat een grote vragen al, ingewikkeld soms he?
Eva is heel erg bezig met de dood en oud worden. “Mama, jullie gaan nog lang niet dood he?” “Oude mensen gaan dood maar oma E. was nog niet oud, hoe kan dat?” “Wanneer ben je oud? “Wie gaat er nu het eerste dood? Ik denk Jinty (ons konijn) want die is echt al heel oud”
Best wel een gezellig onderwerp om het daarna vrolijk te hebben over de vragen des levens. Namelijk of je nu wel of geen tweede boterham lust.

FR, beterschap! Eva haar juf zei vanochtend dat het zo heerst. Ik was afgelopen vrijdag aan de beurt.
E.
pi_175814602
Spark, hoe vond E school uiteindelijk?

Franny, wat een lieve foto O+

Fr. Beterschap :*
  maandag 18 december 2017 @ 17:52:58 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175815228
Ahh die I... Ja die kleuterleeftijd is me wat. Kuiken vroeg laatst ineens waarom mijn opa en oma dood zijn en toen begon hij te huilen omdat hij niet dood wil gaan. Toen hebben we er samen heel fijn over gepraat, gehuild en geknuffeld. Grote onderwerpen voor door kleine hartjes ;( O+.
KuikenGuppy
pi_175816666
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:46 schreef Omentielvo het volgende:
Werken op de financiële administratie. Ik ben zo helemaal blij ermee. *O*
Van harte, wat fijn! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 18 december 2017 @ 20:32:21 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175819820
Gaat de peuterpuberteit trouwens gewoon over in kleuterpuberteit of hebben we het ergste gehad? (Kan maar beter voorbereid zijn :'))
KuikenGuppy
  maandag 18 december 2017 @ 20:37:44 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175820029
Oh, als ik google op kleuterpuberteit, krijg ik als eerste hit:

quote:
De peuterpuberteit is vaak al dramatisch, maar de kleuterpuberteit is doorgaans nog enkele graadjes erger.
Bemoedigend, wel :').
KuikenGuppy
  maandag 18 december 2017 @ 20:48:55 #173
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_175820452
quote:
11s.gif Op maandag 18 december 2017 20:37 schreef Burdie het volgende:
Oh, als ik google op kleuterpuberteit, krijg ik als eerste hit:

[..]

Bemoedigend, wel :').
Mwahhh, hier niet hoor. De eerste 2-3 maanden na de start met school waren wel erger, dat was de bekende oververmoeidheid + brutaliteit die bij bijna elke nieuwe kleuter de kop op steekt. Maar toen dat voorbij was juist een heel relaxed kind dat echt een nieuwe sense of purpose ofzo had gevonden. Juist meer voor rede vatbaar, veel rustiger, geduldiger, al die dingen die ze leren door dag in dag uit met tig soortgenoten in de dierentuin te zitten ;)

Dus laat je niet ontmoedigen alvorens het zover is.
pi_175820600
quote:
5s.gif Op maandag 18 december 2017 20:32 schreef Burdie het volgende:
Gaat de peuterpuberteit trouwens gewoon over in kleuterpuberteit of hebben we het ergste gehad? (Kan maar beter voorbereid zijn :'))
Ik moet eerlijk bekennen dat nu, ongeveer een half jaar na haar vierde verjaardag, de rust grotendeels is terug gekeerd hoor. Het afgelopen half jaar waren wel verschrikkelijk trouwens, wat een woede en verdriet kwam er soms uit :o
Maar nu begint ze haar grenzen wat beter aan te geven. Tenzij ze moe is en dat is sowieso eind van de week vaak. Dan voelt het nog alsof ik een peuter in huis heb.

Omen, het ging heel goed. Ze was bij het raam wezen zwaaien en vanaf toen was het ook goed.
E.
pi_175822224
Ik heb hier een kleuter die echt elke dag zegt mama gaan wij naar serious request? ik wil bij het glazen huis kijken!
Ik geloof dat ik hem woensdag de keuze geef of speel date of naar het glazenhuis
pi_175823342
Bij mijn temperamentvolle kleuter was het tussen de 3 en de 4,5 echt drama. Ik heb echt een paar keer op het punt gestaan om hulp te zoeken. En nu lijkt ze er doorheen en is ze ineens zo wijs en zo groot. Ze is ook veel bezig met het "nut" van dingen. Kan ook weinig meer met "rommelspeelgoedjes". Laatst kreeg ze een gum. "mama, wat moet ik nu met een gum? Daar moet je dingen mee weghalen en daarvoor teken ik veel te mooi" O+

Spark, in onze zoektocht kwam k ook een zwemschooltje tegen dat zich vooral richt op het watervrij maken van angstige kinderen. Dus echt het stadium voor de echte zwemles. En in W.estervoort zit een zwembad met een "extra" klasje. Hier heb ik voor M ook naar gekeken en dat is voor ons ook een van de kanshebbers.
pi_175823402
Omen gefeliciteerd met je baan *O*

Franny wat een mooie foto van I.
Lastig al die vragen die er in die kleine hoofdjes op kunnen komen. Maar ook weer heel mooi om te zien wat er in ze om gaat.

Ow no! Ik dacht dat we de ergste pubertijd wel hadden gehad voorlopig. Maar die moet dus nog komen nadat ze starten met school :X
M heeft vandaag afscheid genomen van de psz. Na de kerst vakantie gaat hij op school beginnen. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen qua vermoeidheid. Dat hij het leuk vindt dat weten we al maar 1 dag gaan of 5 dagen gaan dat is natuurlijk wel een mega verschil.

Spark soms heb je ook een zwemschool op plekken als een camping. Die zijn vaak ook kleinschalig.
Woon je toevallig in de buurt van montferland?
https://www.onda.training/zwemles-op-maat/
Anders is dit misschien wat?
pi_175823862
Oh. Minder geruststellend is het hier.
Mijn temperamentvolle bijna vijfjarige is momenteel weer in een moeilijke fase. Huilen en krijsen en brutaal. :o
pi_175824024
Mijn andere kleutermeisje (net iets minder temperamentvol dan haar zus) begint nu ook wat meer met dat soort buien maar bij haar is het echt vermoeidheid. Een vrolijk en bij spring-in-t-veld en als ze moe is, dan verandert ze in een soort monsterachtig draakje. En deze periode is natuurlijk ook supervermoeiend.
pi_175824538
Dat zal bij mijn kleuter ook een rol spelen inderdaad. Moeheid. Want dat ze echt aan vakantie toe is, is me wel duidelijk.
pi_175825103
Maar die moeheid hoor is ook wel wat hoor. Iedere rem gaat eraf bij moeheid.. Toe aan vakantie inderdaad!

Kyara, wat een goede tip. Ga eens zoeken. Ik heb een zwemschool gevonden die privéles geeft in een klein zwembad voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Maar dat is 130 euro per maand en dat is best een drempeltje.
E.
pi_175852404
Vandaag even gesprekje met de BSO en gisteren met de juf. Jan doet het goed, wordt rustiger. Op de BSO ook vaste kindjes en ook vooral rustige kindjes zoekt hij steeds meer uit. Hierdoor is hij zelf ook rustiger.
Juf op school zei ook over het algemeen gaat het sinds de herfstvakantie beter in de klas, rustiger, zoekt meer zelf de rust op en valt heel enkel nog in "oud" gedrag maar is dan makkelijk te sturen naar gewenst gedrag.

Ben hier echt zo blij mee. Voor de herfstvakantie was het ja zou hij misschien naar het cjg moeten. Dus heb toen gezegd het probleem doet zich voor op school en niet thuis. Dus opvoedkundig zie ik niet direct aanleiding maar kijk eerst wat de triggers zijn waarom hij wel in de klas zo is en niet thuis en de BSO. Waren ze het wel mee eens. Het lijkt nu een fase te zijn geweest.
pi_175857871
Wat fijn dat het beter gaat Goitske. Wat apart trouwens dat zijn gedrag alleen op de school en bso was. Had hij het daar moeilijk?

Gisteren mijn eerste werkdag. Leuk werk. Locatie is mooi. Het er naar toe komen is druk. Erg veel file.
Dus donderdag wil ik vroeger weggaan. Ik kan mijn kleuter al vroeg naar opa en oma brengen. Wil ik alleen even kijken hoe ik dat kan regelen met wat knuffel/speeltijd samen in de ochtend. O+
pi_175858249
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 07:23 schreef Omentielvo het volgende:
Wat fijn dat het beter gaat Goitske. Wat apart trouwens dat zijn gedrag alleen op de school en bso was. Had hij het daar moeilijk?

Gisteren mijn eerste werkdag. Leuk werk. Locatie is mooi. Het er naar toe komen is druk. Erg veel file.
Dus donderdag wil ik vroeger weggaan. Ik kan mijn kleuter al vroeg naar opa en oma brengen. Wil ik alleen even kijken hoe ik dat kan regelen met wat knuffel/speeltijd samen in de ochtend. O+
erger alleen op school. BSO ging ook prima wel wat druk maar verder prima

Dingen om lopen, aan andere kinderen zitten, druk gedrag waardoor ongelukjes waardoor hij per ongeluk andere kinderen zeer deed en misschien soms bewust maar dat weet ik niet.

Bso en thuis was het prima. Soms wat druk maar verder niet. Niks wat als afwijkend gedrag bestempeld kan worden
  woensdag 20 december 2017 @ 08:50:09 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175858583
Nog gefeliciteerd met je baan, Omen! *O*
KuikenGuppy
pi_175858593
Fijn, Goitske! Klinkt ook logisch dat hij even tijd nodig had om z'n rust en z'n plekje te vinden. Ieder kind uit dat weer op een andere manier.

Omen, succes met je baan!
pi_175860613
Omen wat goed van je baan! Succes!

Hier ook juist als kleuter helemaal geen buien, al heeft mijn eerstgeborene sowieso niet zo veel temperament, geloof ik. Ze is in ieder geval nooit langer dan drie minuten boos geweest, ook als peuter niet. Volgens mij gaat dat bij kind twee net iets anders zijn. :+

Vandaag laatste schooldag voor de vakantie! En ze zit nu precies een jaar op school. Als ik foto's zie, is er echt een bizar verschil tussen hoe ze vorig jaar naar school ging en hoe grooooot ze qua doen en laten nu is! En ook zo trots dat ze de hele verandering van school 1 naar school 2 zo goed heeft gedaan!
pi_175867644
Goitske wat fijn dat het nu beter gaat. Op school zijn er ook zoveel nieuwe prikkels. Goed en knap dat hij nu zelf al kiest voor de rustige kinderen.

Svane wat een verschil in 1 jaar tijd he. Het ging al snel maar ik denk dat 1 jaar basisschool echt veel verschil zal maken.

Omen succes met je nieuwe baan. Fijn dat je je kleuter eerder weg kan brengen. Hopelijk blijft er nog wat tijd over om rustig aan te doen in de ochtend. (Ik vind het altijd maar een geregel om ergens op tijd aan te komen in de ochtend :7 )

Ik mis echt nog de overdracht die je op de psz of het kdv wel krijgt aan het einde van de dag.
Ik ben nog zo aan het zoeken met alles. Simpele dingen als geef ik genoeg te eten mee of te veel? Ze moeten alles op eten op school en thuis hoeft hij dat niet. Soms eet hij 1 boterham en soms 4 dus ik vind het heel lastig wat ik mee moeten geven.
Ik kwam er bij toeval achter dat hij gymschoenen nodig heeft (ik dacht dat ze dat op blote voeten deden) dus nam net schoentjes mee naar school waarop een andere nieuwe moeder zei dat ze dat ook niet wist.
Wat hij die dag gedaan heeft weet ik ook niet want als ik het hem vraag zegt hij standaard 'weet ik niet meer' }:|
Gevalletje los laten? Ik ben daar tot nu toe nog niet zo goed in
pi_175867945
Vraag het anders even aan de klassenouder. Ook of de schoentjes op school blijven of niet. Bij de kleuters blijven gymschoenen in hun eigen tasje op school in de klas in een bak.
  woensdag 20 december 2017 @ 16:54:13 #190
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175868390
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 16:20 schreef ikke_84 het volgende:
Ik mis echt nog de overdracht die je op de psz of het kdv wel krijgt aan het einde van de dag.
Ik ben nog zo aan het zoeken met alles. Simpele dingen als geef ik genoeg te eten mee of te veel? Ze moeten alles op eten op school en thuis hoeft hij dat niet. Soms eet hij 1 boterham en soms 4 dus ik vind het heel lastig wat ik mee moeten geven.
Ik kwam er bij toeval achter dat hij gymschoenen nodig heeft (ik dacht dat ze dat op blote voeten deden) dus nam net schoentjes mee naar school waarop een andere nieuwe moeder zei dat ze dat ook niet wist.
Wat hij die dag gedaan heeft weet ik ook niet want als ik het hem vraag zegt hij standaard 'weet ik niet meer' }:|
Gevalletje los laten? Ik ben daar tot nu toe nog niet zo goed in
Hebben jullie een 'introboekje' oid gekregen? Hier kregen we in het welkomstpakket een boekje 'welkom in groep 1/2'. Daarin informatie over gym, tussendoortjes, verjaardagen etc. Best handig vond ik dat. Ik zou het even navragen bij de juf.

J's school werkt ook met klasbord. Dat is een app/ website waarop de juf foto's en andere informatie zet over wat er gedaan wordt in de klas. Erg handig, want mijn kleuter praat nog steeds niet veel over wat hij gedaan heeft na een jaar kleuterklas. De app is afgeschermd, dus alleen ouders hebben toegang na een aanmeldcode gekregen te hebben van de juf. Ik ken ook scholen die met een afgeschermde facebookpagina per klas werken, dus misschien is er op jullie school ook zoiets?

Al het eten opeten vind ik trouwens wel een lastige. Dat hoeft bij J niet, ze moeten minimaal 1 boterham (of vergelijkbaar) eten. Geen snoep, en eten wat niet op is gaat mee naar huis. Ik zou daarover wel in overleg gaan met de overblijfouder/TSO/juf (doorstrepen wat niet van toepassing is ;))
  woensdag 20 december 2017 @ 17:59:08 #191
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_175870041
Ik zou loslaten. Het lost zich vanzelf wel op.

Vraag gewoon aan hem of hij genoeg eten mee heeft. Is het nu genoeg, prima dan is dat ook zo.

Mi komen ze dan wel in een leeftijd waar ze zelf iets aan de situatie kunnen veranderen en waar jij als moeder niet altijd degene hoeft te zijn die er achter aan moet.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  woensdag 20 december 2017 @ 18:00:41 #192
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_175870073
Oh en ik ben enorm voorstander van dat mijn kind ook zijn privacy en leven buiten mij om heeft. Al die schoolapps, facebookgroepen ed is niet aan mij besteed. Of hij vertelt het zelf of het komt in een algemene nieuwsbrief en verder is het een eigen persoon met zn eigen ding.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_175870504
Hier ook gekeken naar "Onda", maar die is nog wel een tikkeltje duurder dan die hier dicht bij huis is. Hier kan je via 2 verenigingen.. (in t zelfde zwembad.) bij de 1 max 3 mnd wachttijd en bij de ander zou L pas aan de beurt zijn tegen de zomer v 2018. Ik had in de zomervakantie geïnformeerd.
pi_175870579
L zit nu sinds maart in groep 1. Hij verteld gelukkig alles in geuren en kleuren. In t begin vond ik t ook lastig dat je weinig "overdracht" krijgt, maar nu valt het me al bijna niet op. En dingen vragen mag altijd.

Per t nieuwe jaar gaan ze werken met digiduif. Komen ook belangrijke en leuke dingen op te staan, kunnen we thuis op de tablet zien.
pi_175870630
Oja en hoi :W ik ga proberen om af en toe mee te lezen en te schrijven. Heb even in t babytopic meegeschreven over de jongste. (L. Is dus de oudste)
  woensdag 20 december 2017 @ 19:33:26 #196
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175872802
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:00 schreef AwayTL het volgende:
Oh en ik ben enorm voorstander van dat mijn kind ook zijn privacy en leven buiten mij om heeft. Al die schoolapps, facebookgroepen ed is niet aan mij besteed. Of hij vertelt het zelf of het komt in een algemene nieuwsbrief en verder is het een eigen persoon met zn eigen ding.
Ik vind er nogal een verschil zitten 'privacy', en heel simpel horen welk liedje ze geleerd hebben tijdens de muziekles (juf post tekst + youtube link) zodat ik mee kan zingen of weten dat er vandaag theaterles is geweest in plaats van gym.
pi_175872974
Ik ook. Mijn kleuter vertelt heel weinig over school. Dus Facebook en nieuwsbrief vind ik heel handig. Als ik haar dan erna vraag krijg ik meestal meer te horen.
pi_175872993
Vandaag moest ik wel lachen.
Ze heeft het bijbelverhaal gehoord op school en vertelt: “En een meneer met een rood shirt wilde Jezus dood maken. Gemeen hè?”
Ze bedoelde Herodes :D
  woensdag 20 december 2017 @ 19:59:42 #199
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175873734
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:38 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ook. Mijn kleuter vertelt heel weinig over school. Dus Facebook en nieuwsbrief vind ik heel handig. Als ik haar dan erna vraag krijg ik meestal meer te horen.
Dit idd, gericht vragen stellen zorgt voor veel meer informatie. En dan blijkt J toch meestal erg enthousiast en wil hij van alles kwijt. Het lijkt soms alsof het gewoon te veel is een schooldag (soms + bso) en hij dus niet weer eat te zeggen op een algemene vraag als: 'wat heb je gedaan op school?'
  woensdag 20 december 2017 @ 20:14:49 #200
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_175874358
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:33 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik vind er nogal een verschil zitten 'privacy', en heel simpel horen welk liedje ze geleerd hebben tijdens de muziekles (juf post tekst + youtube link) zodat ik mee kan zingen of weten dat er vandaag theaterles is geweest in plaats van gym.
Ik zeg niet dat het zn privacy perse schaadt he, maar onze kinderen zullen pas als ze van de middelbare zijn weten hoe het is om zonder ‘big brother is watching you’ te leven. In deze zin dat de ouders dan big brother zijn. Ik vind dat nog steeds een schokkende constatering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')