abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 december 2017 @ 12:08:41 #126
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175690967
Jullie hebben nooit een borrel op je werk? Wat zo kun je het natuurlijk ook zien, een borrel met de (volwassen) 'klanten'. En er is sprake van 1 klein glaasje Gluhwein per ouder...

Ik heb ook niet zo'n probleem met de avondactiviteit met kerst. Juist de lichtjes en in het donker naar school maken het zo leuk (en een klein beetje spannend) voor J. Het duurt hier ook maar tot 18.30u, dus als ik zou willen kan ie gewoon om 19.00u in bed liggen...
pi_175691763
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:52 schreef Cathmar het volgende:
Alcohol op school is best apart. Vind ik.
Mijn schoonzusje werkt als juf in een sjiek dorp in t gooi, daar gaat elke vrijdag na school de witte wijn open. En bij elke ouderactiviteit anders kunnen die moeders t niet aan, knutselen en vergaderen enzo.

En ze hebben ook iets met borrels bij ouders thuis... niet mijn ding zeg maar. Ook niet die van haar.

Maar 1 glaasje gluhwein vind ik niet vreemd. Of biertjes op de eindejaarsbbq.
Kwak
  woensdag 13 december 2017 @ 13:02:21 #128
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_175692179
Hier nog een kleuter :W

Wat worden ze zo ineens 'groot' op de basisschool.

Hier hebben we volgende week vrijdag kerstontbijt en viering.
pi_175692387
Hier vieren ze het in de kerk. Alle klassen doen dan iets. Ik ben benieuwd O+
pi_175694445
Wij schenken ook alcohol voor de volwassen. Maar dat zijn hele kleine glaasjes en een kort tijdsbestek.

Wat betreft avondactiviteiten. Bij ons is alleen de kerstviering en het startfeest s avonds. En de musical van groep 8 en de avondvierdaagse maar dat is anders denk ik. Maar goed, we houden zeker rekening met de kleintjes maar ook met werkende ouders.
pi_175695216
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:44 schreef Kyara het volgende:

[..]

:W

hoe gaat het met jouw meisje?
Hartstikke goed! Ze heeft wat moeite gehad met school maar gaat tegenwoordig met veel plezier. Haar beste vriendinnetje is nogal een rouwdouwer en dat doet haar erg goed. Ze is stukken minder verlegen en angstig in sociale situaties, al blijft het een kat uit de boomkijker. De overprikkeling en gevoeligheid blijft wel een dingetje maar we lijken er allemaal langzaam onze weg in te vinden. Ook hebben we de perfecte school gevonden voor haar. Ze denken goed mee, geven haar de vrijheid om op haar eigen tempo dingen te doen die ze eng vindt. Gymmen bijvoorbeeld was ze panisch voor, ze mocht gewoon blijven kijken tot het moment kwam dat ze zelf mee wilde doen en tegenwoordig doet ze gewoon met veel plezier mee. Heel blij met de keuze om last minute nog van school te veranderen.
Gezondheid helaas nog steeds wat minder. Ze blijft maar veel ziek en het hartruisje was laatst nog steeds re horen. Ze weegt ook nog steeds geen 16 kilo. Vooralsnog gewoon in de gaten houden.

Leuk om hier van iedereen te lezen! Wat gaat het toch hard.
Gotc, dat jij een kleuter hebt joh! Ik zie nog zo die kleine baby voor me op de meet in Utrecht toen.

Kerstviering op school O+ Het is hier gewoon een ontbijt volgende week vrijdag. Dat vind ik eigenlijk wel jammer, ik vond als kind in de avond naar school zo magisch.
E.
pi_175695241
Trouwens, wat ontzettend slecht van de juf van jouw meisjes Kyara :o je mag van een juf toch wel iets meer verwachten, jammer is dat.
E.
pi_175704493
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Mijn schoonzusje werkt als juf in een sjiek dorp in t gooi, daar gaat elke vrijdag na school de witte wijn open. En bij elke ouderactiviteit anders kunnen die moeders t niet aan, knutselen en vergaderen enzo.

En ze hebben ook iets met borrels bij ouders thuis... niet mijn ding zeg maar. Ook niet die van haar.

Maar 1 glaasje gluhwein vind ik niet vreemd. Of biertjes op de eindejaarsbbq.
Nou, als ik een middag moet knutselen met een groep kleuters dan ben ik na afloop ook toe aan een borrel denk ik. 8)7 . Maar om dat dan op school met z'n allen te gaan doen en elke vrijdag... Het klinkt helemaal Gooische Vrouwen.

Een glas wijn moet kunnen natuurlijk, al heb je ongetwijfeld altijd wel wat ouders die zo snel mogelijk zo veel mogelijk achterover proberen te slaan. Ik moet dan meteen hieraan denken. _O- .

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175704993
Hahahahaha, heerlijk!
Kwak
  woensdag 13 december 2017 @ 21:19:10 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175705767
:D
Love Brigitte _O-
KuikenGuppy
pi_175710319
_O- geweldig

:W leuk om hier alvast mee te lezen.
Over 2.5 week hebben wij ook een kleuter in huis.
Hij gaat al een tijdje elke woensdag naar school en hij is helemaal kapot als hij thuis komt. Maar hij vindt het helemaal geweldig. Na de kerst vakantie is ons huis ineens een stuk stiller *slik*

Leuk om al jullie ervaringen te lezen :)

Kyara wat een knap stel heb je toch O+

Ik kan me die kerstviering van school nog heel goed herinneren. Ik vond het juist heel leuk dat we in het donker op school waren, met kaarsjes aan in zelf gemaakte bakjes en iedereen in mooie kleren O+ ik hoop dat mijn kinderen het ook zo ervaren
pi_175712342
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 23:52 schreef ikke_84 het volgende:

Ik kan me die kerstviering van school nog heel goed herinneren. Ik vond het juist heel leuk dat we in het donker op school waren, met kaarsjes aan in zelf gemaakte bakjes en iedereen in mooie kleren O+ ik hoop dat mijn kinderen het ook zo ervaren
Ik ook!
De lakschoenen, trui met witte kraag, zelf met prikpen gemaakte lantaarntjes, mamma en pappa komen kijken, mijn tekst «we hebben de ster in het oosten zien staan».

En midden in de winternacht zingen 😍😭
  vrijdag 15 december 2017 @ 16:02:05 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175743307
Nog even over wennen voor de basisschool hè. Kuiken is in de voorjaarsvakantie jarig. Ik neig er eigenlijk naar om hem daarna pas te brengen, dus niet voor de vakantie al te laten wennen. De wendagen lijken me namelijk niet zo nuttig als er nog weer een week vakantie tussen zit voor hij mag beginnen. Wat denken jullie?
En hoe zit het met de leerplicht, hem thuis houden en buiten de schoolvakanties op vakantie gaan? Zijn daar regels voor of is het naar eigen invulling/inzicht want nog geen 5?
KuikenGuppy
pi_175743508
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 16:02 schreef Burdie het volgende:
Nog even over wennen voor de basisschool hè. Kuiken is in de voorjaarsvakantie jarig. Ik neig er eigenlijk naar om hem daarna pas te brengen, dus niet voor de vakantie al te laten wennen. De wendagen lijken me namelijk niet zo nuttig als er nog weer een week vakantie tussen zit voor hij mag beginnen. Wat denken jullie?
En hoe zit het met de leerplicht, hem thuis houden en buiten de schoolvakanties op vakantie gaan? Zijn daar regels voor of is het naar eigen invulling/inzicht want nog geen 5?
Ean is gaan wennen voor de voirjaarsvakantie en daarna gestart. Vond het wel prettig dat ze wist waar ze naar toeging. Vanaf dat ze 4 werd had ik geen dagopvang meer dus moest ze wel naar school.

Vakantie is naar eigen inzicht maar ik zou het niet net na de zomervakantie oid doen. Dan missen ze de start.
  vrijdag 15 december 2017 @ 16:32:07 #140
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175743871
Als je opvang hebt zodra kuiken 4 is, dan zou je ervoor kunnen kiezen te starten na de vakantie. Overleg ook even met de juf, soms beginnen er meerdere kindjes tegelijk, en dan is het juist fijn als ze er wel allemaal zijn.

J heeft gewend voor de kerstvakantie, en is daarna gestart, samen met 3 andere kindjes. Was voor hem erg prettig, want zo wist hij waar hij terechtkwam, en hij was niet alleen. Hij kende zelfs 1 kindje al vrij goed, want buurmeisje (is 2 dagen na hem jarig). Mijn zekerheidszoeker had dat echt nodig.

Vakantie buiten de schoolvakanties doen wij niet, want ik heb zelf ook alleen de schoolvakanties vrij. Het gebeurt in J's klas ook zelden. Voor ons is school gewoon school, of ie nu 4 of 5 is. Ik neem aan dat dat je dat in overleg doet met de leerkracht? Begin van het schooljaar is idd niet handig ivm opstart, en verder zou je kunnen kijken naar de planning van schoolreisjes/ verjaardag juf/ project etc.
  vrijdag 15 december 2017 @ 16:50:18 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175744167
Nouja, ik dacht eraan misschien een week later te starten ivm vakantie, dan kunnen we nog een weekje weg. Met opvang hoeven we geen rekening te houden.
Kuiken kent al drie andere kindjes uit zijn klas van peuterzwemmen, twee zelfs van zwangerschapsgym ;) dus daar maak ik me niet zo druk om eigenlijk.
KuikenGuppy
pi_175746345
Het ligt een beetje aan de instroomregels op school. Op de scholen waar ik gewerkt heb zou het geen probleem zijn om later te beginnen, we maakten individuele afspraken voor instromen.
Met 4 jaar heb je geen leerplicht en mag je je kind thuishouden. Wij vragen op school wel altijd aan ouders om een verlofformulier in te vullen.
Wennen zou ik persoonlijk wel doen, al is het maar 1 keertje, dan weet kuiken een beetje wat hij kan verwachten. Kan het ook mooi even indalen, alle indrukken.
pi_175751847
quote:
Hier hadden we wennen voor de kerstvakantie en starten na de vakantie. Dat vond ik prima. ze had echt al even een beeld van wat er ging gebeuren. Vooral met maar een weekje zou ik vooral doen wat jullie fijn vinden, het is allebei prima :)

Vandaag was VIJF jaar gelee m'n uitgerekende datum aaaaah!
pi_175752233
Burdie, je kan ook rustig aan starten. Wennen kan ook als ie al 4 is en een weekje later zal ook geen probleem zijn. Idd gewoon even overleggen met juf/school.
pi_175753432
Kleutertopic! Leuk.
In maart wordt de onze alweer 6. Is het dan nog steeds een kleuter? Ja toch? :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 15 december 2017 @ 23:11:01 #146
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175753697
Wij zijn ook rustig aan gestart. Ze is jarig in de zomervakantie, daardoor waren er geen wendagen. We hebben de eerste week gewoon genomen om rustig te starten, eerst alleen de ochtenden. Dat ging zo goed dat ze al snel hele dagen ging.

Oeh, wat klinkt dat al groot, Kuukske.. 6! Maar mag heus nog door voor kleuter, hoor :Y 😁
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 16 december 2017 @ 11:27:47 #147
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_175758716
quote:
T. is in de herfstvakantie jarig en wende 5 ochtenden, verspreid over 3 weken voor de vakantie. Hij ging na de vakantie gelijk fulltime naar school, geen probleem.
Maar idd, gewoon even overleggen.

Hier moet ook een verlofformulier worden ingevuld en advies is wel zoveel mogelijk naar school te laten gaan, of iig de ochtenden.
  zaterdag 16 december 2017 @ 11:54:59 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175759086
We hebben na de kerstvakantie een afspraak op school om te bespreken hoe en wat. Ik vind het leuk/spannend!
KuikenGuppy
  zaterdag 16 december 2017 @ 14:15:47 #149
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_175761539
T is ook spannend, niet alleen voor het betreffende kind ;)

J heeft vanochtend proefgezwommen, en dat ging boven verwachting goed. Volgende week start hij dus met de echte zwemles. Hij voelt zich heel speciaal, want het ging zo goed dat ie al voordat ie 5 wordt mag beginnen ( :D ;) ).

Volgens mij heeft hij een fijne juf, en ze zwemmen in een klein groepje (5 of 6 kindjes). Tegelijk met J's proefzwemgroepje was er nog een groepje kinderen aan het zwemmen, en dat ging heel rustig. Wat een verademing, een zwembad zonder echo en gegil _O_
pi_175765161
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 14:15 schreef mousemicky het volgende:
T is ook spannend, niet alleen voor het betreffende kind ;)

J heeft vanochtend proefgezwommen, en dat ging boven verwachting goed. Volgende week start hij dus met de echte zwemles. Hij voelt zich heel speciaal, want het ging zo goed dat ie al voordat ie 5 wordt mag beginnen ( :D ;) ).

Volgens mij heeft hij een fijne juf, en ze zwemmen in een klein groepje (5 of 6 kindjes). Tegelijk met J's proefzwemgroepje was er nog een groepje kinderen aan het zwemmen, en dat ging heel rustig. Wat een verademing, een zwembad zonder echo en gegil _O_
Oooh fijn!
Ik heb Jan inderdaad ook bij zwemles max 8 kinderen en dan 2 instructeurs die vanuit het water les geven. En dan per instructeur 4 kinderen. Geen gegil, geen gedoe alles op een vriendelijke positieve manier maar wel duidelijk wat verwacht wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')