Mijn schoonzusje werkt als juf in een sjiek dorp in t gooi, daar gaat elke vrijdag na school de witte wijn open. En bij elke ouderactiviteit anders kunnen die moeders t niet aan, knutselen en vergaderen enzo.quote:Op woensdag 13 december 2017 11:52 schreef Cathmar het volgende:
Alcohol op school is best apart. Vind ik.
Hartstikke goed! Ze heeft wat moeite gehad met school maar gaat tegenwoordig met veel plezier. Haar beste vriendinnetje is nogal een rouwdouwer en dat doet haar erg goed. Ze is stukken minder verlegen en angstig in sociale situaties, al blijft het een kat uit de boomkijker. De overprikkeling en gevoeligheid blijft wel een dingetje maar we lijken er allemaal langzaam onze weg in te vinden. Ook hebben we de perfecte school gevonden voor haar. Ze denken goed mee, geven haar de vrijheid om op haar eigen tempo dingen te doen die ze eng vindt. Gymmen bijvoorbeeld was ze panisch voor, ze mocht gewoon blijven kijken tot het moment kwam dat ze zelf mee wilde doen en tegenwoordig doet ze gewoon met veel plezier mee. Heel blij met de keuze om last minute nog van school te veranderen.quote:
Nou, als ik een middag moet knutselen met een groep kleuters dan ben ik na afloop ook toe aan een borrel denk ik.quote:Op woensdag 13 december 2017 12:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Mijn schoonzusje werkt als juf in een sjiek dorp in t gooi, daar gaat elke vrijdag na school de witte wijn open. En bij elke ouderactiviteit anders kunnen die moeders t niet aan, knutselen en vergaderen enzo.
En ze hebben ook iets met borrels bij ouders thuis... niet mijn ding zeg maar. Ook niet die van haar.
Maar 1 glaasje gluhwein vind ik niet vreemd. Of biertjes op de eindejaarsbbq.
Ik ook!quote:Op woensdag 13 december 2017 23:52 schreef ikke_84 het volgende:
Ik kan me die kerstviering van school nog heel goed herinneren. Ik vond het juist heel leuk dat we in het donker op school waren, met kaarsjes aan in zelf gemaakte bakjes en iedereen in mooie klerenik hoop dat mijn kinderen het ook zo ervaren
Ean is gaan wennen voor de voirjaarsvakantie en daarna gestart. Vond het wel prettig dat ze wist waar ze naar toeging. Vanaf dat ze 4 werd had ik geen dagopvang meer dus moest ze wel naar school.quote:Op vrijdag 15 december 2017 16:02 schreef Burdie het volgende:
Nog even over wennen voor de basisschool hè. Kuiken is in de voorjaarsvakantie jarig. Ik neig er eigenlijk naar om hem daarna pas te brengen, dus niet voor de vakantie al te laten wennen. De wendagen lijken me namelijk niet zo nuttig als er nog weer een week vakantie tussen zit voor hij mag beginnen. Wat denken jullie?
En hoe zit het met de leerplicht, hem thuis houden en buiten de schoolvakanties op vakantie gaan? Zijn daar regels voor of is het naar eigen invulling/inzicht want nog geen 5?
Hier hadden we wennen voor de kerstvakantie en starten na de vakantie. Dat vond ik prima. ze had echt al even een beeld van wat er ging gebeuren. Vooral met maar een weekje zou ik vooral doen wat jullie fijn vinden, het is allebei primaquote:Op vrijdag 15 december 2017 16:02 schreef Burdie het volgende:
Nog even over wennen voor de basisschool hè. Kuiken is in de voorjaarsvakantie jarig. Ik neig er eigenlijk naar om hem daarna pas te brengen, dus niet voor de vakantie al te laten wennen. De wendagen lijken me namelijk niet zo nuttig als er nog weer een week vakantie tussen zit voor hij mag beginnen. Wat denken jullie?
En hoe zit het met de leerplicht, hem thuis houden en buiten de schoolvakanties op vakantie gaan? Zijn daar regels voor of is het naar eigen invulling/inzicht want nog geen 5?
T. is in de herfstvakantie jarig en wende 5 ochtenden, verspreid over 3 weken voor de vakantie. Hij ging na de vakantie gelijk fulltime naar school, geen probleem.quote:Op vrijdag 15 december 2017 16:02 schreef Burdie het volgende:
Oooh fijn!quote:Op zaterdag 16 december 2017 14:15 schreef mousemicky het volgende:
T is ook spannend, niet alleen voor het betreffende kind
J heeft vanochtend proefgezwommen, en dat ging boven verwachting goed. Volgende week start hij dus met de echte zwemles. Hij voelt zich heel speciaal, want het ging zo goed dat ie al voordat ie 5 wordt mag beginnen (![]()
).
Volgens mij heeft hij een fijne juf, en ze zwemmen in een klein groepje (5 of 6 kindjes). Tegelijk met J's proefzwemgroepje was er nog een groepje kinderen aan het zwemmen, en dat ging heel rustig. Wat een verademing, een zwembad zonder echo en gegil
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |