Ik weet niet hoe het aan die kant van het land gesteld is, maar bij ons is een wachtlijst van een half jaar heel normaal...quote:Op maandag 11 december 2017 14:01 schreef Kyara het volgende:
Ik hoop dat ze hier in januari kunnen beginnen met zwemles. Ze zijn dan 5 en 6. Maar ik moet nog inschrijven en ik wil perse op zaterdagochtend aangezien ik anders alleen moet met 3 kinderen. En oh ja, ik moet ook een zwemschool met kleine groepjes omdat mijn oudste anders niks mee krijgt van instructies en zo.
hmmm.... misschien moet ik eens gaan inschrijven of zo.
Dat is niet in alle gevallen zoquote:Op maandag 11 december 2017 09:59 schreef Kyara het volgende:
Maar toch gaat dat hard hoor. Mijn meiden zijn nu bijna 5 en zijn al bijna een kop groter dan die nieuwe kleutertjes die bijna achterover vallen met hun nieuwe rugtassen.
Hier was er een wachtlijst van zeker een maand of vier. Begonnen met 4 kinderen in badje 1. Nu zijn het er 6 in badje 2. Ik vond 6 kinderen op 1 juf nog best veel maar dit is een klein groepje begrijp ik.quote:Op maandag 11 december 2017 14:01 schreef Kyara het volgende:
Ik hoop dat ze hier in januari kunnen beginnen met zwemles. Ze zijn dan 5 en 6. Maar ik moet nog inschrijven en ik wil perse op zaterdagochtend aangezien ik anders alleen moet met 3 kinderen. En oh ja, ik moet ook een zwemschool met kleine groepjes omdat mijn oudste anders niks mee krijgt van instructies en zo.
hmmm.... misschien moet ik eens gaan inschrijven of zo.
misschien met drie in een groepje? Er zijn zwembaden die 'prive' les geven. Wel even de moeite waard om te kijken.quote:Op maandag 11 december 2017 15:41 schreef Kyara het volgende:
Hahaha ja weet ik. Maar ik heb geen haast met zwemles. In het ergste geval wordt het een paar maanden later. So be it.
En ja, liefst wel samen in een groepje. Ik heb nog overwogen om het apart te doen maar dat wordt zo'n logistieke uitdaging dat ik ook niet meer weet hoe ik dat moet regelen. En zelf zagen ze het ook wel zitten om samen n een groepje te gaan.
Huh, maar springen ze met kleren aan in het zwembad dan? Of kleden ze zich wel nog netjes om? Kan je ze in dat laatste geval niet standaard met zwembandjes om laten lopen als ze zich omkleden?quote:Op maandag 11 december 2017 15:50 schreef Cathmar het volgende:
Best gevaarlijke fase nu ze vinden dat ze kunnen zwemmen en dus zo het zwembad in springen (en ik dus drie keer per dag het zwembad open en dicht doe, doodeng anders)
Zomervakantie, hele dag bikini (anders blijf ik wassen, en ook de warmte). Heel de dag bandjes pikken ze niet. Er gebeuren zoveel ongelukken. Ik trek het zwembad maar gewoon dicht.quote:Op maandag 11 december 2017 15:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Huh, maar springen ze met kleren aan in het zwembad dan? Of kleden ze zich wel nog netjes om? Kan je ze in dat laatste geval niet standaard met zwembandjes om laten lopen als ze zich omkleden?
Hier zwemmen ze zelf of met een noodle. Maar ik zit er dus bij heel de tijd want ongeluk zit in een klein hoekje. Ze lopen over van zelfvertrouwen. Geen straf hoor, bij of in het water heel de dag.quote:
Die akoestiek vind ik hier heel erg meevallen.. Tijdens vrijzwemmen is het een drama, maar tijdens de lessen is het eigenlijk best rustig. Weet natuurlijk niet of het voor M rustig genoeg is..quote:Op maandag 11 december 2017 15:52 schreef Kyara het volgende:
Ik heb andere eisen dan de meeste ouders op school dus daar navragen werkt voor ons niet. Ik overleg vooral veel met de fysiotherapeut wat handig is en wat niet. We zullen sws nog een keer moeten kijken omdat de akoestiek ook wel een dingetje ivm SI.
Privéles wordt vaak in hotels gegeven en dat zijn meestal geen officiële afzwemlocaties. Dat wil ik liever niet. Ook weer ivm de akoestiek die dan ineens anders kan zijn. Of het is op een klote tijdstip. Ik vond er laatst een op zondagmiddag
Ik snap dat je t zelf wil inschatten, maar ik vond t bij ons dus een opvallend verschil tussen de lessen en het vrijzwemmen..quote:Op maandag 11 december 2017 16:45 schreef Kyara het volgende:
Akoestiek verschilt per zwembad dus dat het bij jou wel meevalt wil nog niet zeggen dat het hier wel meevaltTurbolessen zou juist niets voor hem zijn omdat het hem te snel gaat.
Bedankt voor het meedenken maar dit zijn dingen die we beter zelf in kunnen schatten
+1quote:Op maandag 11 december 2017 09:53 schreef Kyara het volgende:
Mijn kleuters willen ook uitslapen op de dagen dat ze naar school moeten. In het weekends zijn ze juist vroeg wakker.
Ik ben echt verbaasd, maar dat komt misschien omdat je al best lang geen foto van ze hebt gepost of over ze hebt verteld. Ik dacht dat het nog peuters warenquote:Op maandag 11 december 2017 09:59 schreef Kyara het volgende:
Maar toch gaat dat hard hoor. Mijn meiden zijn nu bijna 5 en zijn al bijna een kop groter dan die nieuwe kleutertjes die bijna achterover vallen met hun nieuwe rugtassen.
quote:Op maandag 11 december 2017 20:55 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik ben echt verbaasd, maar dat komt misschien omdat je al best lang geen foto van ze hebt gepost of over ze hebt verteld. Ik dacht dat het nog peuters waren. Hoe gaat het met ze? vroeg de lurker
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Kyara op 11-12-2017 22:04:51 ]
Ja, dat was een beetje een statement. Ik betoogde laatst in een blog (nog niet online gegooid) dat ze eigenlijk juist wel hetzelfde gekleed zouden moeten zijn. Omdat er dan verder gekeken moet worden dan alleen de kleur van het shirt zeg maar. Pas dan kun je de echte verschillen zien.quote:Op maandag 11 december 2017 22:48 schreef Lemijn het volgende:
Leuk te lezen, fijn dat het goed gaat! En die t-shirts, heel goed want ze zijn natuurlijk uniek ook al worden ze blijkbaar nog te vaak als kopietjes gezien.
Wij zijn met jongste met 4 jr 1 mnd begonnen en hij mag na 10 maanden zwemmen as zaterdag proefzwemmen (heeft in de zomer 1 maand geen les gehad ivm sluiting van het zwembad). Hij had geen enkele angst voor water en sprong er in het zwembad zo in, vleugels of geen vleugels, maakte m niet uit. Hij is een gespierde spijker en heeft geen reserves, maar hij heeft er zo ontzettend veel schik in en geniet elke week. Vorige week leek hij ziek te worden, maar hij wilde niet ziek worden, want dan kon hij niet naar zwemlesquote:Op maandag 11 december 2017 11:22 schreef Sylver_ het volgende:
Nu we het toch over zwemles hebben, vanaf welke leeftijd is het goed om er mee te starten? Is 5 al laat om te beginnen?
Nora houdt erg van zwemmen, maar wil niet op les. Ik dacht we hebben ook nog wel even, dat begint vanaf 4,5 dacht ik? Maar inmiddels is ze al bijna 4,5.
Lego, en lego, en lego, o ja, en politielegoquote:Op dinsdag 12 december 2017 14:40 schreef Svane het volgende:
Vet veel bijna vijfjarigen hier opeens! Leeeeuk. Wat willen en krijgen die van jullie voor hun verjaardag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |