abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175608689
Welkom in het topic "FOK!ers die stoppen met alcohol"

Het drinken van alcohol is in onze maatschappij heel gewoon. Een drankje op het terras of na een week hard werken, daar kijkt niemand van op. Ook incidenteel overmatig alcohol gebruik, bijv. op een feestje, is volledig geaccepteerd. Maar waar ligt de grens? Wanneer wordt alcoholgebruik alcoholmisbruik? En wanneer spreek je van een alcoholverslaving?

quote:
Wat is alcoholmisbruik?
Er zijn internationale afspraken gemaakt over wanneer je van misbruik van een middel kunt spreken, in dit geval dus alcoholmisbruik. Bij alcoholmisbruik moet er sprake zijn van minimaal één van de volgende vier punten, gezien over de periode van een jaar:
• Door het drinken gaan de dingen die u thuis, op school of op het werk moet doen, steeds slechter, zoals te laat komen, wegblijven, slecht werk afleveren, schorsing van school, verwaarlozing van kinderen of huishouden.
• Er wordt gedronken in situaties waarin dat gevaarlijk is, zoals wanneer u nog moet autorijden of machines bedienen.
• U komt meermalen met justitie in aanraking door het drinken, bijvoorbeeld door rotzooi trappen onder invloed of rijden onder invloed.
• Het drinken gaat door, ondanks dat de problemen rondom het drinken steeds terugkomen en ernstiger worden, bijvoorbeeld ruzie thuis over teveel drinken of vechtpartijen.

In geval van alcoholmisbruik hoeft u geen last te hebben van tolerantie en ontwenningsverschijnselen. De reden om te gaan drinken kan zijn om minder last van problemen te hebben. Drinken is dan een manier geworden om met problemen om te gaan. Het heeft dan een functie gekregen; u drinkt alcohol om u minder te vervelen, om u minder gespannen te voelen, om u af te reageren, om troost in te vinden of om afleiding voor vervelende gevoelens in te vinden. We noemen dit ook wel problematisch drinken.

Wat is alcoholafhankelijkheid?
Er zijn internationale afspraken gemaakt over wanneer je van afhankelijkheid van een middel kunt spreken, in dit geval dus afhankelijk van alcohol. U kunt van afhankelijkheid (verslaving) spreken als gedurende een jaar drie of meer van de volgende zaken aan de orde zijn:
• Tolerantie:
U kunt steeds beter tegen drank, u heeft meer nodig om hetzelfde effect te krijgen.
• Ontwenning:
U heeft minstens twee van de volgende ontwenningsverschijnselen als u stopt met drinken:
- transpireren of hartslag boven de 100, zonder inspanning.
- trillende handen
- misselijkheid of braken
- dingen zien, voelen of horen die er niet zijn
- geestelijk en lichamelijk onrustig
- angst
- epileptische insulten (toevallen).
• U drinkt om deze verschijnselen tegen te gaan.
• U drinkt meer en langer dan u van plan was (controleverlies).
• U wilt steeds weer stoppen of minderen, maar er komt niet veel van terecht.
• Er gaat steeds meer tijd zitten in het kopen en drinken van alcohol en het bijkomen van het drinken.
• Sociale contacten, werk en vrijetijdsbesteding worden minder of vallen weg door het drinken.
• U weet dat alcohol voor u schade en problemen veroorzaakt, maar toch gaat u door met drinken.

https://www.alcoholdebaas.nl/U-en-alcohol/Verslaafd-.aspx
Interessante links

https://medium.com/@marni(...)8c723cb23#.51mlyb8oz

http://aadordrecht.nl/overaa.html

https://www.psychologiema(...)gina/Verslaafd-1.htm

Wat willen we niet:

Dronken posten, niet hier.
Vertellen welk alcoholisch drankje je open trekt, niet hier.
Verheerlijken van bepaalde gevoelens door drank, niet hier.
Sowieso verheerlijken van alcoholische dranken, niet hier.

Wat we wel willen:

Elkaar steunen, tegenslagen bespreken, voortgang bespreken, gewoon even een hart onder de riem.

Hopelijk kan iedereen met de regels leven, veel succes met afkicken.
pi_175608797
Ja gewoon volhouden, kinderen kunnen dit trouwens ook heel lang volhouden ;)
pi_175610172
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:36 schreef Duveldrinker het volgende:
Ja gewoon volhouden, kinderen kunnen dit trouwens ook heel lang volhouden ;)
Haha dat weet ik, maar niet zolang als ik 😎
pi_175610697
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 23:23 schreef madam-april het volgende:

[..]

Haha dat weet ik, maar niet zolang als ik 😎
Haha, ik zou er niet aan moeten denken, die van mij heeft gelukkig nooit problemen met slapen gehad. Hij is alleen altijd mega vroeg wakker en dan komt hij bij mij liggen.
pi_175610838
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 23:43 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Haha, ik zou er niet aan moeten denken, die van mij heeft gelukkig nooit problemen met slapen gehad. Hij is alleen altijd mega vroeg wakker en dan komt hij bij mij liggen.
Mijn oudste ook nooit..

Mijn jongste is qua uiterlijk echt een exacte kopie van mijn oudste, maar verder zijn ze echt totaal verschillend..
pi_175611061
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 23:49 schreef madam-april het volgende:

[..]

Mijn oudste ook nooit..

Mijn jongste is qua uiterlijk echt een exacte kopie van mijn oudste, maar verder zijn ze echt totaal verschillend..
Gelukkig maar, je zou er maar 2 hebben dan slaap je nooit.

Ik heb even een mooie theepot met filter besteld.

  Moderator zondag 10 december 2017 @ 08:47:30 #7
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_175614879
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:30 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat was de reden dat je gisteravond besloot om wel te gaan drinken?
Hoe het bij mij werkt: aan de ene kant is er de herinnering aan de "day after", aan de andere kant is er de behoeft aan de smaak/gevoel.

De combinatie van het hebben van 2 lieve kinderen terroristjes en mijn vrouw die een weekendje is, liet de balans doorslaan naar ... "nu liggen de kinderen in bed en heb ik 't wel verdiend".

En eenmaal begonnen vertroebelt de alcohol mijn geest waardoor die balans niet meer de andere kant op zal doorslaan.
F.K.A. SuperwormJim
pi_175636544
quote:
7s.gif Op zondag 10 december 2017 08:47 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Hoe het bij mij werkt: aan de ene kant is er de herinnering aan de "day after", aan de andere kant is er de behoeft aan de smaak/gevoel.

De combinatie van het hebben van 2 lieve kinderen terroristjes en mijn vrouw die een weekendje is, liet de balans doorslaan naar ... "nu liggen de kinderen in bed en heb ik 't wel verdiend".

En eenmaal begonnen vertroebelt de alcohol mijn geest waardoor die balans niet meer de andere kant op zal doorslaan.
Heel erg herkenbaar.

Is het geen idee om gewoon geen alcohol meer in huis te hebben?
pi_175636564
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 01:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heel erg herkenbaar.

Is het geen idee om gewoon geen alcohol meer in huis te hebben?
Lijkt mij wel handig, wanneer ik het in huis zou hebben nu zou ik ook snel de verleiding niet kunnen weerstaan.
  donderdag 14 december 2017 @ 11:18:41 #10
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175715133
Weet niet of iemand hier iets aan heeft, maar mijn excessief alcoholgebruik lag puur in de situatie. Als nagenoeg niet drinker in mil. dienst gemoeten, ´s avonds eigenlijk niks anders dan de compagniesbar, en ik kwam er uit, iedere avond 1 liter whiskey drinkend. Toen weer in mijn "normale" leven terug (= motorrijden, gewoon altijd en iedere dag met de motor op pad. ) en daar wat geprobeerd te "sjoemelen" met bv "slechts" 15-20 pilsjes te drinken en toch motor te rijden. Een keer een flinke blunder gemaakt (gelukkig geen ongeval als gevolg hebbende) en toen er over nagedacht ... of stoppen met motorrijden of stoppen met alcohol. Ben toen gestopt met alcohol drinken. Wat mij gelukkig goed afging. Heb er geen probleem mee, kan gerust een biertje drinken of portje en dan 2 jaar weer niets.Heb ook vanallles in de kast staan, zo ook een aangebroken fles whiskey al bijna 20 jaar open. Denk niet dat ik die dit leven nog leeg krijg.

Ik denk dat het bij mij de (weer terug naar mijn toen normaal) leven de reden was dat ik zo (relatief) makkelijk (1 weekje of zo lichamelijk niet zo lekker voelend) ermee kon stoppen.

Wat zou je misschien hieruit kunnen halen. Nu, ik denk als je staat voor een grotere verandering in je leven dat dat het moment zou kunnen zijn om te zeggen, en nu kap ik er dus mee. Bv. een (andere) baan. Behalen van een diploma, vriendin, ouder (dus van kindje) worden, de dood van een geliefd iemand enz. enz.

Hetzelfde is gebeurd met roken. Na 20 jaren gerookt te hebben (40 sigaretten per dag) kwam er een moment dat ik werk had, enkele jaren in dienst was, het erg goed deed en een nieuwe Cermedes leaseauto (naam veranderd ivm met verboden reclame hehe) mocht gaan uitzoeken van mijn werkgever. Toen ik de sleutels overhandigd kreeg heb ik met de man van de garage al pratend mijn 4 laatste sigaretten opgerookt, leeg pakje weggegooid en voor de eerste keer in die nieuwe (droom) auto gestapt en weggereden en dus ... nooit meer gerookt. Nu dus ook al 30 jaren niet meer.

In tegenstelling tot alcohol heb ik wel nooit meer een sigaret sigaar of pijp (rookte alles) meer durven aansteken. Ik ga niet met vuur spelen (hehe). Heel soms trekt dat roken mij nog, zijn er situaties dat ik weer eens zou willen roken. Maar dat doe ik (wijselijk) maar niet.

Mijn "ondertiteling" of onderschrift is oa. count your blessings. Nu, deze twee staan in ieder geval heel hoog op mijn lijstje van zegeningen.
Wil niemand zeggen dat ie moet stoppen met alcohol, maar VOOR MIJ was het een probleem omdat ik mijn leven zoals ik het graag leidde (motor) niet kon verenigen met alcohol.

Lang verhaal, maar dit is dan ook alles wat ik hierover te vertellen heb. Hoop dat er iemand iets mee kan.

Succes en fijne feestdagen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 14 december 2017 @ 11:31:14 #11
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175715372
Misschien toch nog iets. Maar of dat het makkelijker zou maken? Als je verslaafd bent ....
Maak met jezelf een afspraak, dat je van veeldrinker en gewoontedrinker een echte genieter wordt.
Dus van gourmet naar gourmand, van veel naar genieten.
Een (dus een = 1 en geen tweede) goede cognac of whiskey of speciaal biertje of wijntje per dag, als vaste routine voor het slapengaan. Maar ja, je speelt dan met vuur, beter niet dus!

Er zijn overigens ook hulpmiddelen om te stoppen met drinken (roken ook). In de vorm van medicijn, arts, psycholoog, praatgroep (wie wil er nog thee hehe). Zou er de huisarts eens naar vragen als ik daar interesse in had.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175716031
Dat laatste gaat niet op, over genieten. Alcohol is alcohol en ik heb net zo goed wel eens een fles van 100plus euro in 3 dagen leeg gezopen en had mij nog zo voor genomen die te bewaren voor gelegenheden.

Alcohol is gif en al die kwaliteitsdrankjes zijn marketing trucs om geld te verdienen, want er zijn heel veel rijke alcoholisten.
Het is ook eigenlijk van de zotte als je ziet in welk verdomhoekje roken en harddrug zitten en dat alcohol nog steeds als gezelligheid en genot wordt gezien.
pi_175727511
Vandaag kerstpakket gekregen.. met het gebruikelijke standaard spul. En betrapte mezelf er net alweer op dat ik vanuit de koelkast met een flesje speciaalbier wegliep.

Toch nog mezelf (nog net aan) kunnen beheersen om hem weer terug te leggen voordat hij open was :')

Denk dat ik ze zo maar weg spoel ;( Wilde ze eigenlijk bewaren voor visite, maar 't blijft toch verdomt lastig om het in huis te hebben 8)7 Zelfs na zo'n tijd (4 maanden nu)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 21:08:51 ]
  vrijdag 15 december 2017 @ 00:15:41 #14
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_175733326
quote:
99s.gif Op donderdag 14 december 2017 21:06 schreef CrashO het volgende:
Vandaag kerstpakket gekregen.. met het gebruikelijke standaard spul. En betrapte mezelf er net alweer op dat ik vanuit de koelkast met een flesje speciaalbier wegliep.

Toch nog mezelf (nog net aan) kunnen beheersen om hem weer terug te leggen voordat hij open was :')

Denk dat ik ze zo maar weg spoel ;( Wilde ze eigenlijk bewaren voor visite, maar 't blijft toch verdomt lastig om het in huis te hebben 8)7 Zelfs na zo'n tijd (4 maanden nu)
Goed gedaan kerel! Het is misschien beter niets in huis te hebben. iig goed gehandeld
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
pi_175733650
quote:
99s.gif Op donderdag 14 december 2017 21:06 schreef CrashO het volgende:
Vandaag kerstpakket gekregen.. met het gebruikelijke standaard spul. En betrapte mezelf er net alweer op dat ik vanuit de koelkast met een flesje speciaalbier wegliep.

Toch nog mezelf (nog net aan) kunnen beheersen om hem weer terug te leggen voordat hij open was :')

Denk dat ik ze zo maar weg spoel ;( Wilde ze eigenlijk bewaren voor visite, maar 't blijft toch verdomt lastig om het in huis te hebben 8)7 Zelfs na zo'n tijd (4 maanden nu)
Ik ben nu 5 jaar clean, maar ik weet niet hoe lang ik het vol zou kunnen houden als ik coke in huis zou hebben..
pi_175734835
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 00:50 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik ben nu 5 jaar clean, maar ik weet niet hoe lang ik het vol zou kunnen houden als ik coke in huis zou hebben..
Je zou serieus alles wat je hebt opgebouwd te grabbel gooien wanneer iemand een zakje coke door je brievenbus duwt?
pi_175735050
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:08 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Je zou serieus alles wat je hebt opgebouwd te grabbel gooien wanneer iemand een zakje coke door je brievenbus duwt?
Nee, maar als ik het constant in huis zou hebben acht ik de kans erg aanwezig dat ik een keer een terugval zou krijgen.
pi_175735161
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:33 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee, maar als ik het constant in huis zou hebben acht ik de kans erg aanwezig dat ik een keer een terugval zou krijgen.
Ja als je het constant in huis hebt dan gebruik het waarschijnlijk ook. ;)
pi_175747627
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:44 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja als je het constant in huis hebt dan gebruik het waarschijnlijk ook. ;)
Als iemand mij coke geeft dan zou ik het weigeren of weggooien.. Ik zou het niet in de la laten liggen.

En dat is wat ik bedoelde te zeggen tegen CrashO, zelfs na 5 jaar zou ik het risico niet nemen om het in huis te hebben. Ik acht de kans redelijk aanwezig dat de verleiding dan op een gegeven moment te groot wordt. Dus het is niet zo vreemd dat hij er, na 4 maanden, nog moeite mee heeft om alcohol in huis te hebben.

Snap je? ;)
pi_175747844
Ik snap (en snapte) je :Y
Vreemd genoeg kan ik rustig Radler 0.0's wegtikken op de wekelijkse vrijmibo terwijl de rest daar aan de Pils zit en heb daarna geen enkele hunker naar echte alcohol. Maar die dingen dan thuis hebben staan bleek toch nog gevoeliger. (had eigenlijk ook nooit echt een probleem om me te beheersen/matigen in het openbaar, maar thuis.. :') )

Ik heb ze intussen maar aan de buurman gedoneerd, crisis averted *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2017 19:58:05 ]
pi_175747998
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:55 schreef CrashO het volgende:
Ik snap (en snapte) je :Y
Vreemd genoeg kan ik rustig Radler 0.0's wegtikken op de wekelijkse vrijmibo terwijl de rest daar aan de Pils zit en heb daarna geen enkele hunker naar echte alcohol. Maar die dingen dan thuis hebben staan bleek toch nog gevoeliger. (had eigenlijk ook nooit echt een probleem om me te beheersen/matigen in het openbaar, maar thuis.. :') )

Ik heb ze intussen maar aan de buurman gedoneerd, crisis averted *O*
Maar waarom thuis dan wel? Omdat er dan geen sociale controle is?
pi_175748093
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:02 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Maar waarom thuis dan wel? Omdat er dan geen sociale controle is?
Geen idee.
Ik denk een mix van beschikbaarheid; makkelijker om door te blijven tanken, "als het er toch is"
met gemak (filmpje erbij, onderuit zakken en gaan. Beetje het idee van een bak vloeibare popcorn..) en geen sociale controle zal ook wel wat doen ja :Y Kan/kon meestal prima pacen met de drink momenten, maar als dat 1e druppeltje dan weg is.. gaat het door toch alles op is. Dus gewoon maar helemaal niks meer oO<

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2017 20:08:51 ]
pi_175763017
Voor de geïnteresseerden:


"These patients drink because they've got Gremlins."

Werkelijk een ontnuchterende documentaire. no pun intended
pi_175763762
Even een update, ik stop dus via de Carr-methode, voor mij helpt dit erg goed. Ik ben natuurlijk pas net gestopt maar dit voelt beter dan al die vorige keren dat ik een poging heb gedaan. Het gekke is dat ik 99% van het boek al wist alleen niet toepaste bij het stoppen.

Ik verheug me nu al op mijn eerste kerst en oud en nieuw zonder alcohol (ik denk dat dat serieus sinds mijn 15e niet is voorgekomen ;))
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 16 december 2017 @ 18:31:34 #25
39237 crew  H_T
2733
pi_175766284
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:17 schreef Duveldrinker het volgende:
Even een update, ik stop dus via de Carr-methode, voor mij helpt dit erg goed. Ik ben natuurlijk pas net gestopt maar dit voelt beter dan al die vorige keren dat ik een poging heb gedaan. Het gekke is dat ik 99% van het boek al wist alleen niet toepaste bij het stoppen.

Ik verheug me nu al op mijn eerste kerst en oud en nieuw zonder alcohol (ik denk dat dat serieus sinds mijn 15e niet is voorgekomen ;))
^O^
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_175771297
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:17 schreef Duveldrinker het volgende:
Even een update, ik stop dus via de Carr-methode, voor mij helpt dit erg goed. Ik ben natuurlijk pas net gestopt maar dit voelt beter dan al die vorige keren dat ik een poging heb gedaan. Het gekke is dat ik 99% van het boek al wist alleen niet toepaste bij het stoppen.

Ik verheug me nu al op mijn eerste kerst en oud en nieuw zonder alcohol (ik denk dat dat serieus sinds mijn 15e niet is voorgekomen ;))
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Carr-methode eigenlijk niet ken. De naam komt me wel vaag bekend voor, maar ben niet bekend met wat de methode inhoud.

Ik heb net via google.books een paar pagina's gelezen en heb besloten het boek te kopen. Er staan in die paar pagina's zeker dingen waar ik het mee eens ben, maar ook dingen die (imo) niet kloppen. Dus ik ben benieuwd naar het hele boek :)
pi_175771612
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 21:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Carr-methode eigenlijk niet ken. De naam komt me wel vaag bekend voor, maar ben niet bekend met wat de methode inhoud.

Ik heb net via google.books een paar pagina's gelezen en heb besloten het boek te kopen. Er staan in die paar pagina's zeker dingen waar ik het mee eens ben, maar ook dingen die (imo) niet kloppen. Dus ik ben benieuwd naar het hele boek :)
Via bol is het ebook 10 euro. Ik heb een Kobo dus had hem gelijk gedownload.

Sinds ik het boek uit heb, heb ik totaal geen behoefte aan drank en heb zelfs nog aangebroken flessen whisky in huis staan. Die heb ik overigens verkocht en worden morgen opgehaald.
pi_175772394
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 21:57 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Via bol is het ebook 10 euro. Ik heb een Kobo dus had hem gelijk gedownload.

Sinds ik het boek uit heb, heb ik totaal geen behoefte aan drank en heb zelfs nog aangebroken flessen whisky in huis staan. Die heb ik overigens verkocht en worden morgen opgehaald.
Ja ik zag het, maar ik vind een 'echt' boek fijner om te lezen ;)

Fijn dat het voor jou zo goed werkt, ik ben heel erg benieuwd naar het boek en de methode!
pi_175776903
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:25 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja ik zag het, maar ik vind een 'echt' boek fijner om te lezen ;)

Fijn dat het voor jou zo goed werkt, ik ben heel erg benieuwd naar het boek en de methode!
neem zijn 'stoppen met roken' boek en insert 'alcohol' op de plekken waar 'nicotine' staat.
Is vooral gericht op lichte drinkers, waar je dus van de ene op de andere dag je laatste drankje drinkt.
pi_175778262
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 05:17 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:

[..]

neem zijn 'stoppen met roken' boek en insert 'alcohol' op de plekken waar 'nicotine' staat.
Is vooral gericht op lichte drinkers, waar je dus van de ene op de andere dag je laatste drankje drinkt.
Definiëer lichte drinker? Hij heeft een punt dat de afkickverschijnselen gewoon harstikke meevallen, ik als zware drinker heb meerdere pogingen gedaan en nooit veel last gehad fysiek gezien , het mentale gebeuren was veel en veel zwaarder wat uiteindelijk voor de terugval zorgde.
pi_175779208
Toen ik van mijn fles wodka + paar bier per dag afmoest vond ik de lichamelijke verschijnselen niet echt meevallen.
pi_175779362
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 11:05 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Toen ik van mijn fles wodka + paar bier per dag afmoest vond ik de lichamelijke verschijnselen niet echt meevallen.
Ik had dezelfde inname alleen dan whisky ipv wodka. Het enige fysieke ongemak was dat ik 2 nachten met een bezweet shirt wakker werd en overdag wat last van mijn maag. Een jaarlijkse griep was heftiger.
pi_175779450
Ik ben een week extreem ziek geweest en zitten trillen als een rietje.

En andere mensen die kwantitatief minder dronken hadden het soms nog zwaarder. Dus nogal persoonsafhankelijk.
pi_175779472
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 11:21 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Ik ben een week extreem ziek geweest en zitten trillen als een rietje.

En andere mensen die kwantitatief minder dronken hadden het soms nog zwaarder. Dus nogal persoonsafhankelijk.
Maar nu helemaal gestopt?
pi_175779488
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:23 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Maar nu helemaal gestopt?
Sinds 3 februari 2014 ja.
pi_175779513
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:24 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Sinds 3 februari 2014 ja.
Dan is het in iedergeval niet voor niets geweest die week afzien.
pi_175865790
Iemand (weet niet meer wie, sorry, maar dank je wel) raadde me vorige topicdeel aan om niet na de kerst, maar meteen te stoppen. Daar heb ik even over nagedacht en ben uiteindelijk 10 december gestopt.

Aan de ene kant is mijn hoofd een flipperkast en heb ik veel onrust in mijn lijf. Voel me net een ADHD-er. Aan de andere kant verveel ik me kapot. De roes is weg en de dingen die je overkomen (familieleden die overlijden, sollicitatiebrieven sturen etc.), daar moet je nu mee dealen. Dat vind ik ronduit kut. Dus ben ik weer gaan sporten en ik luister veel muziek om me af te leiden.

Heb mijn vriend verteld dat ik stiekem dronk en dus veel meer dan hij dacht. Hij schrok, en er viel ook wel wat op zijn plek. Gelukkig steunt hij me enorm. (op zijn domme alcoholgrapjes na dan).

Verder heb ik de drank uit mijn kerstpakket aan mijn nichtje weggegeven (dus 2 mensen blij). Dit weekend ben ik jarig en dat wordt dus de eerste verjaardag in ongeveer 25 jaar dat ik niet drink. Idem voor de kerst. Ben trots daarop, maar voel me soms een ouwe zeur. Het optimisme, het blije ei dat ik normaal ben, is ff weg. Dus naast stoppen met drinken, moet ik ook nog stoppen met zeiken, maar dat is dan een voornemen voor het nieuwe jaar.

BTW ik lees hier graag mee, want jullie verhalen sterken me. Thanks daarvoor. Fijne feestdagen allemaal!
  woensdag 20 december 2017 @ 15:08:42 #38
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_175866225
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:47 schreef Booyah het volgende:
Iemand (weet niet meer wie, sorry, maar dank je wel) raadde me vorige topicdeel aan om niet na de kerst, maar meteen te stoppen. Daar heb ik even over nagedacht en ben uiteindelijk 10 december gestopt.

Aan de ene kant is mijn hoofd een flipperkast en heb ik veel onrust in mijn lijf. Voel me net een ADHD-er. Aan de andere kant verveel ik me kapot. De roes is weg en de dingen die je overkomen (familieleden die overlijden, sollicitatiebrieven sturen etc.), daar moet je nu mee dealen. Dat vind ik ronduit kut. Dus ben ik weer gaan sporten en ik luister veel muziek om me af te leiden.

Heb mijn vriend verteld dat ik stiekem dronk en dus veel meer dan hij dacht. Hij schrok, en er viel ook wel wat op zijn plek. Gelukkig steunt hij me enorm. (op zijn domme alcoholgrapjes na dan).

Verder heb ik de drank uit mijn kerstpakket aan mijn nichtje weggegeven (dus 2 mensen blij). Dit weekend ben ik jarig en dat wordt dus de eerste verjaardag in ongeveer 25 jaar dat ik niet drink. Idem voor de kerst. Ben trots daarop, maar voel me soms een ouwe zeur. Het optimisme, het blije ei dat ik normaal ben, is ff weg. Dus naast stoppen met drinken, moet ik ook nog stoppen met zeiken, maar dat is dan een voornemen voor het nieuwe jaar.

BTW ik lees hier graag mee, want jullie verhalen sterken me. Thanks daarvoor. Fijne feestdagen allemaal!
Wat goed!


Echt, wat een geweldige stap: én helemaal gestopt én met de billen bloot bij je vriend én trots op jezelf. Ik ben ook trots op je, echt!
Prrrrr
pi_175866575
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 11:21 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Ik ben een week extreem ziek geweest en zitten trillen als een rietje.

En andere mensen die kwantitatief minder dronken hadden het soms nog zwaarder. Dus nogal persoonsafhankelijk.
Dat had ik ook ja, het hele verhaal ga ik nog wel een keer uittypen, want was al een tijd weer gestopt.
Maar na wat tegenvallers (en december is nooit leuk voor mij vanwege wat er in het verleden allemaal gebeurde) ben ik weer veel te veel gaan drinken, dus maar weer huisarts. Heb nu weer twee weken niks gedronken, hele ontwenning is wel voorbij. En belangrijker de negatieve spiraal waar ik in terecht kwam is weer doorbroken.
Do what you love, love what you do!
pi_175872504
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:08 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Wat goed!
[ afbeelding ]

Echt, wat een geweldige stap: én helemaal gestopt én met de billen bloot bij je vriend én trots op jezelf. Ik ben ook trots op je, echt!
Thanks mrspoeZ *O* Lief!
pi_175939450
Zolang als ik mij kan herinneren dronken mn ouders nagenoeg dagelijks alcohol. Na het lezen van dat boek is mn moeder van de ene op de andere dag gestopt, dit is nu zo'n 5 jaar geleden. Ze heeft geen druppel meer gedronken sindsdien, ondanks dat mijn vader nu nog dagelijks zo'n 7 a 8 halve liters drinkt.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 21:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Carr-methode eigenlijk niet ken. De naam komt me wel vaag bekend voor, maar ben niet bekend met wat de methode inhoud.

Ik heb net via google.books een paar pagina's gelezen en heb besloten het boek te kopen. Er staan in die paar pagina's zeker dingen waar ik het mee eens ben, maar ook dingen die (imo) niet kloppen. Dus ik ben benieuwd naar het hele boek :)
Succes ermee.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:17 schreef Duveldrinker het volgende:
Even een update, ik stop dus via de Carr-methode, voor mij helpt dit erg goed. Ik ben natuurlijk pas net gestopt maar dit voelt beter dan al die vorige keren dat ik een poging heb gedaan. Het gekke is dat ik 99% van het boek al wist alleen niet toepaste bij het stoppen.

Ik verheug me nu al op mijn eerste kerst en oud en nieuw zonder alcohol (ik denk dat dat serieus sinds mijn 15e niet is voorgekomen ;))
Genier ervan, fijne feestdagen! ^O^
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Moderator maandag 25 december 2017 @ 13:01:51 #42
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_175991495
Kerstdiner bij schoonouders zonder alcohol doorgekomen. *O*
Een dubbele prestatie: kerstavond zonder alcohol én nuchter in gezelschap zijn van schoonouders *O*
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 25 december 2017 @ 13:44:35 #43
39237 crew  H_T
2733
pi_175992410
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2017 13:01 schreef SuperwormJim het volgende:
Kerstdiner bij schoonouders zonder alcohol doorgekomen. *O*
Een dubbele prestatie: kerstavond zonder alcohol én nuchter in gezelschap zijn van schoonouders *O*
Goed bezig! ^O^

Daarnaast wil ik graag alle stoppers in dit topic veel sterkte en succes wensen de komende dagen. Het zal misschien niet makkelijk zijn, maar jullie kunnen dit!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_176061906
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:25 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dan is het in iedergeval niet voor niets geweest die week afzien.
Kerst overleefd? :)
pi_176061988
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 00:28 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Kerst overleefd? :)
Ja makkelijk, terwijl iedereen dronk.
pi_176062040
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 00:32 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja makkelijk, terwijl iedereen dronk.
oke, leuk om je gesproken te hebben. :+
pi_176070981
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 00:35 schreef Biekuh het volgende:

[..]

oke, leuk om je gesproken te hebben. :+
Jou ook, jij ook de kerst overleefd ;)
pi_176425270
Hallo wat een rust hier.

Ik voel me zo klote, ben gestopt maar heb nog steeds tering veel zelfmoord neigingen, en voel me 9/10 zwaar depressief. Ik vrees echt dat ik het niet ga redden, dacht dat die klote drank de schuldige was maar helaas zit er iets niet goed in mn kop, ja ik heb diagnose ASS ofwel autisme maar volgens mij speelt er wel meer. Verdomme heel de dag denk ik aan de dood, aan de ene kant wil ik dood en aan andere kant wil ik die kleine jongen niet alleen laten omdat zijn moeder nog veel gekker is. Ik knok elke dag voor die jongen maar gvd hoe lang trek het nog, moet ik misschien pillen gaan slikken ofzo? Al die klote pyschologen hielpen geen reet, ik heb ook helaas een heel hoog IQ en laag EQ dus ik heb heel snel zo'n psycholoog door of overtref ze met informatie en dan zie ik ze twijfelen en denk ik joh kk lekker op.

Verdomme
pi_176481847
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 01:27 schreef Duveldrinker het volgende:
Hallo wat een rust hier.

Ik voel me zo klote, ben gestopt maar heb nog steeds tering veel zelfmoord neigingen, en voel me 9/10 zwaar depressief. Ik vrees echt dat ik het niet ga redden, dacht dat die klote drank de schuldige was maar helaas zit er iets niet goed in mn kop, ja ik heb diagnose ASS ofwel autisme maar volgens mij speelt er wel meer. Verdomme heel de dag denk ik aan de dood, aan de ene kant wil ik dood en aan andere kant wil ik die kleine jongen niet alleen laten omdat zijn moeder nog veel gekker is. Ik knok elke dag voor die jongen maar gvd hoe lang trek het nog, moet ik misschien pillen gaan slikken ofzo? Al die klote pyschologen hielpen geen reet, ik heb ook helaas een heel hoog IQ en laag EQ dus ik heb heel snel zo'n psycholoog door of overtref ze met informatie en dan zie ik ze twijfelen en denk ik joh kk lekker op.

Verdomme
Ik lees je bericht nu pas. Wat onwijs klote dat je je zo voelt. Ik zou willen dat ik je kon helpen, maar ik weet de oplossing voor je gevoelens helaas ook niet. Het enige dat ik je kan aanraden om naar je huisarts te gaan. Misschien dat hij/zij je verder kan helpen.

Ik hoop dat je nuchter blijft. Drank gaat je nu niet helpen. Drank helpt nooit, maar als je je zo voelt zeker niet.

Het kan ook zijn (bij mij lijkt het zo te werken) dat die gevoelens dubbel zo hard binnenkomen omdat je ze niet meer verdoofd met de alcohol. Bij mij lijkt het (ben nu ruim een maand gestopt), dat mijn hoofd is veranderd in een flipperkast waarin ook nog op hoog niveau gepingpongd wordt. Allemaal emoties door elkaar en alles komt keihard aan. Soms blijven mijn gedachten hangen in een loop. Niet leuk.

Normaal neem je er dan een, of meerderen, maar nu zullen we een manier moeten vinden om met de psychische kutzooi om te gaan zonder de verdoving. Dat is lastig. Maar als we dat eenmaal kunnen, moet onze toekomst er toch beter uit gaan zien.

Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen. Hou je taai.
pi_176481901
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:16 schreef Booyah het volgende:

[..]

Ik lees je bericht nu pas. Wat onwijs klote dat je je zo voelt. Ik zou willen dat ik je kon helpen, maar ik weet de oplossing voor je gevoelens helaas ook niet. Het enige dat ik je kan aanraden om naar je huisarts te gaan. Misschien dat hij/zij je verder kan helpen.

Ik hoop dat je nuchter blijft. Drank gaat je nu niet helpen. Drank helpt nooit, maar als je je zo voelt zeker niet.

Het kan ook zijn (bij mij lijkt het zo te werken) dat die gevoelens dubbel zo hard binnenkomen omdat je ze niet meer verdoofd met de alcohol. Bij mij lijkt het (ben nu ruim een maand gestopt), dat mijn hoofd is veranderd in een flipperkast waarin ook nog op hoog niveau gepingpongd wordt. Allemaal emoties door elkaar en alles komt keihard aan. Soms blijven mijn gedachten hangen in een loop. Niet leuk.

Normaal neem je er dan een, of meerderen, maar nu zullen we een manier moeten vinden om met de psychische kutzooi om te gaan zonder de verdoving. Dat is lastig. Maar als we dat eenmaal kunnen, moet onze toekomst er toch beter uit gaan zien.

Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen. Hou je taai.
Ja klopt, ik hoor het van meer mensen dat ze extreem moe blijven heel lang nadat ze gestopt zijn, ik had verwacht energieker te worden maar ben alleen maar moe en lusteloos. Echt extreem moe, misschien moet ik maar eens bloedwaarden gaan meten inderdaad.
pi_176484437
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:18 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja klopt, ik hoor het van meer mensen dat ze extreem moe blijven heel lang nadat ze gestopt zijn, ik had verwacht energieker te worden maar ben alleen maar moe en lusteloos. Echt extreem moe, misschien moet ik maar eens bloedwaarden gaan meten inderdaad.
Gewoon eens vragen bij de huisarts zou ik doen.
Als je stopt met drinken dan kun je ook een vitamine tekort krijgen.

De huisarts legde het aan mij uit.
Als je drinkt dan eet je meestal slecht, als je dan ineens stopt dan ga je weer beter eten waardoor je lichaam sneller vitamines opmaakt.

Ik kreeg er daarom Thiamine tabletjes bij. (is vitamine B dacht ik)
Aan D zou je ook een tekort kunnen krijgen, maar geven ze met injecties geloof ik.
Daar de huisarts niet over gehoord
Do what you love, love what you do!
pi_176485123
Na 4 jaar nuchter te zijn geweest heb ik eind vorig jaar de handdoek in de ring gegooid.

Betekend niet dat ik drank nu als medicijn gebruikt (daar heb ik helaas echte medicatie voor gekregen) of thuis drink.
Maar het sociale leven maakt het allemaal wat makkelijker in mijn geval.

Hoop dat de rest hier het langer volhoud als ze dat willen :)
Hell To The Liars
pi_176485372
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:54 schreef Droopie het volgende:
Na 4 jaar nuchter te zijn geweest heb ik eind vorig jaar de handdoek in de ring gegooid.

Betekend niet dat ik drank nu als medicijn gebruikt (daar heb ik helaas echte medicatie voor gekregen) of thuis drink.
Maar het sociale leven maakt het allemaal wat makkelijker in mijn geval.

Hoop dat de rest hier het langer volhoud als ze dat willen :)
Ow echt

Ja ik ben echt een thuisdrinker geweest, weekend..flessen en bier halen en dan gaan...
pi_176485415
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:54 schreef Droopie het volgende:
Na 4 jaar nuchter te zijn geweest heb ik eind vorig jaar de handdoek in de ring gegooid.

Betekend niet dat ik drank nu als medicijn gebruikt (daar heb ik helaas echte medicatie voor gekregen) of thuis drink.
Maar het sociale leven maakt het allemaal wat makkelijker in mijn geval.

Hoop dat de rest hier het langer volhoud als ze dat willen :)
Het is niet vreemd, ik doe min of meer hetzelfde, met periodes van helemaal niet drinken.
Tja het beste advies is drink niet. Maar ok ik denk ook aan de sociale dingen.
En vaak is dat trouwens bij mij geen probleem, als ik het daar ook maar bij hou.

Helaas gaat dat (vooral bij tegenslagen) bij mij wel eens fout.
Voorlopig heb ik het voor mezelf weer in de hand.

Voor iedereen zal dit trouwens anders zijn, week terug nog bij de huisarts geweest (ik heb een hele lieve maar ook keiharde, meer aan gehad als ggz etc)\
Ik link het drinken met het niet goed in me vel zitten/tegenslagen/etc. Dat triggerd iets in je hersenen een soort van linkje zeg maar omdat je weet dat je je even beter voelt als je drinkt. (zo verteld de huisarts en denk dat dat klopt)

Nu snap ik natuurlijk dat dat geen oplossing is, maar het is ook dat ik dit dus weet.
Punt is voor mij dus dat voorkomen of eerder aan de bel trekken voordat ik er te ver mee ga.

Daarom heeft praten met ggz of brijder of noem ze op ook geen zin, ik weet het nl al :')

Ik denk dat als je weet waarom je drinkt en de manier (al dan niet (weer met hulp. want ok, ik hoef niet eens meer te zeggen waarvoor ik kom bij de huisarts, want ze weet het wel als ik weer met hangende pootjes kom, want weer eens mis) dat je al een heel eind bent.

De lichamelijk ellende elke keer erna is wel weer een motivatie om het weer niet tever te laten komen moet ik zeggen.
Do what you love, love what you do!
pi_176499265
Meldt. Alcoholmisbruiker hier. Ik raak snel verslaafd aan dingen, raak heel snel dronken en mijn katers zijn heel heftig (twee dagen lang doodziek). Maar toch heeft het me bijna vijftien jaar gekost om tot dit besluit te komen.

Ik heb altijd moeite gehad met maat houden. Ik ben núchter, óf ik raak stomdronken.

Over het algemeen drink/dronk ik graag (zoete) cider, Belgisch bier, droge witte óf rode wijn. Vroeger dronk ik Jack & coke, daarna een tijd Jack & 7-up (nog steeds wel een guilty pleasure).

Een jaartje geleden ben ik onder invloed (teveel sterke mojito's op een feestje) van mijn fiets gepleurd. Dat is al vaker gebeurd, maar deze keer braken drie voortanden af.

Sinds die tijd heb ik alcohol zo veel mogelijk laten staan.

Ik drink nu 2%-Radlers, of maximaal twee alcoholische drankjes per avond. Alles na dat punt maakt me angstig.

Eigenlijk wil ik helemaal stoppen met alle alcohol, maar voel toch nog de druk van anderen. En Radlers komen na een tijdje ook wel mijn neus uit.

Tips?

Oh, wel een tip voor niet-drinkers die Radlers beu zijn: 7-up Mojito-smaak is érg lekker en ook de Finley-versie smaakt prima :)
Mon 'en!
pi_176499435
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:54 schreef Droopie het volgende:
Na 4 jaar nuchter te zijn geweest heb ik eind vorig jaar de handdoek in de ring gegooid.

Betekend niet dat ik drank nu als medicijn gebruikt (daar heb ik helaas echte medicatie voor gekregen) of thuis drink.
Maar het sociale leven maakt het allemaal wat makkelijker in mijn geval.

Hoop dat de rest hier het langer volhoud als ze dat willen :)
De ironie.

Veel succes toegewenst.
pi_176501810
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:55 schreef bloempjuh het volgende:
Meldt. Alcoholmisbruiker hier. Ik raak snel verslaafd aan dingen, raak heel snel dronken en mijn katers zijn heel heftig (twee dagen lang doodziek). Maar toch heeft het me bijna vijftien jaar gekost om tot dit besluit te komen.

Ik heb altijd moeite gehad met maat houden. Ik ben núchter, óf ik raak stomdronken.

Over het algemeen drink/dronk ik graag (zoete) cider, Belgisch bier, droge witte óf rode wijn. Vroeger dronk ik Jack & coke, daarna een tijd Jack & 7-up (nog steeds wel een guilty pleasure).

Een jaartje geleden ben ik onder invloed (teveel sterke mojito's op een feestje) van mijn fiets gepleurd. Dat is al vaker gebeurd, maar deze keer braken drie voortanden af.

Sinds die tijd heb ik alcohol zo veel mogelijk laten staan.

Ik drink nu 2%-Radlers, of maximaal twee alcoholische drankjes per avond. Alles na dat punt maakt me angstig.

Eigenlijk wil ik helemaal stoppen met alle alcohol, maar voel toch nog de druk van anderen. En Radlers komen na een tijdje ook wel mijn neus uit.

Tips?

Oh, wel een tip voor niet-drinkers die Radlers beu zijn: 7-up Mojito-smaak is érg lekker en ook de Finley-versie smaakt prima :)
Ja die 7up had ik laatst die was best lekker.
pi_176501851
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:20 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja die 7up had ik laatst die was best lekker.
Hopen dat horeca-gelegenheden ook een keer gaan oppikken dat er méér voor niet-drinkers is dan alleen cola ;)
Mon 'en!
pi_176506223
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 17:22 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Hopen dat horeca-gelegenheden ook een keer gaan oppikken dat er méér voor niet-drinkers is dan alleen cola ;)
Meer Alc vrije cocktails ook.
pi_176506303
Best wat barretjes verkopen virgin cocktails maar als je daar dan ook 6 euro voor moet betalen is het een beetje onzinnig :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_176506430
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Best wat barretjes verkopen virgin cocktails maar als je daar dan ook 6 euro voor moet betalen is het een beetje onzinnig :')
Ja, precies. :')
Mon 'en!
pi_176507896
6 EURO laat maat dan. Ga zo ie zo niet meer uit. Middag neem ik wel koffie als ik ergens ben of water met citroen.
pi_176510682
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:54 schreef Droopie het volgende:
Na 4 jaar nuchter te zijn geweest heb ik eind vorig jaar de handdoek in de ring gegooid.

Betekend niet dat ik drank nu als medicijn gebruikt (daar heb ik helaas echte medicatie voor gekregen) of thuis drink.
Maar het sociale leven maakt het allemaal wat makkelijker in mijn geval.

Hoop dat de rest hier het langer volhoud als ze dat willen :)
Droopie, fijn dat je even van je laat horen. Prima als dit werkt voor jou.
pi_176700172
Even een update: ik drink nu 1,5 maand niet meer. Het bevalt me steeds beter. Ik word helderder in mijn kop en lijk nu beter met emoties en onrust om te kunnen gaan.

Alleen vindt mijn vriend het steeds moelijker worden. Hij wil het liefst dat ik weer ga drinken. Hij mist een maatje om mee te drinken en vindt dat we te weinig raakvlakken hebben naast drankgerelateerde dingen. Ik vind uiteraard van niet, maar we hebben te veel discussies over mijn nuchter zijn.

Kom t wel weer goed. We moeten beiden wennen i guess.
pi_176825856
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:14 schreef Booyah het volgende:
Even een update: ik drink nu 1,5 maand niet meer. Het bevalt me steeds beter. Ik word helderder in mijn kop en lijk nu beter met emoties en onrust om te kunnen gaan.

Alleen vindt mijn vriend het steeds moelijker worden. Hij wil het liefst dat ik weer ga drinken. Hij mist een maatje om mee te drinken en vindt dat we te weinig raakvlakken hebben naast drankgerelateerde dingen. Ik vind uiteraard van niet, maar we hebben te veel discussies over mijn nuchter zijn.

Kom t wel weer goed. We moeten beiden wennen i guess.
Lijkt me lastig dat je vriend je niet steunt in je keuze. Misschien kunnen jullie op zoek gaan naar andere raakvlakken. Dingen ondernemen samen. :)
pi_176825961
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:55 schreef bloempjuh het volgende:
Meldt. Alcoholmisbruiker hier. Ik raak snel verslaafd aan dingen, raak heel snel dronken en mijn katers zijn heel heftig (twee dagen lang doodziek). Maar toch heeft het me bijna vijftien jaar gekost om tot dit besluit te komen.

Ik heb altijd moeite gehad met maat houden. Ik ben núchter, óf ik raak stomdronken.

Over het algemeen drink/dronk ik graag (zoete) cider, Belgisch bier, droge witte óf rode wijn. Vroeger dronk ik Jack & coke, daarna een tijd Jack & 7-up (nog steeds wel een guilty pleasure).

Een jaartje geleden ben ik onder invloed (teveel sterke mojito's op een feestje) van mijn fiets gepleurd. Dat is al vaker gebeurd, maar deze keer braken drie voortanden af.

Sinds die tijd heb ik alcohol zo veel mogelijk laten staan.

Ik drink nu 2%-Radlers, of maximaal twee alcoholische drankjes per avond. Alles na dat punt maakt me angstig.

Eigenlijk wil ik helemaal stoppen met alle alcohol, maar voel toch nog de druk van anderen. En Radlers komen na een tijdje ook wel mijn neus uit.

Tips?

Oh, wel een tip voor niet-drinkers die Radlers beu zijn: 7-up Mojito-smaak is érg lekker en ook de Finley-versie smaakt prima :)
Weten mensen waarom je gestopt bent? En wat voor druk ervaar je precies van ze?

Ik heb een vriendin die eigenlijk nooit drinkt. Heb wel eens gevraagd waarom, maar nooit veroordelend of zo. Volgens mij dringt niemand ook aan dat ze alcohol moet drinken. Misschien is het ook een kwestie van wennen, dat mensen op een gegeven moment accepteren en gewoon weten dat je niet drinkt.
pi_176826330
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weten mensen waarom je gestopt bent? En wat voor druk ervaar je precies van ze?

Ik heb een vriendin die eigenlijk nooit drinkt. Heb wel eens gevraagd waarom, maar nooit veroordelend of zo. Volgens mij dringt niemand ook aan dat ze alcohol moet drinken. Misschien is het ook een kwestie van wennen, dat mensen op een gegeven moment accepteren en gewoon weten dat je niet drinkt.
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet vertellen aan mensen. Ik ben niet zo heel sociaal de laatste tijd (iets dat ik op zich helemaal niet erg vind), dus de meeste 'sociale activiteiten' vinden plaats in de kroeg (speciaalbier-café, meestal) of op een terrasje. Dan is niet drinken best raar.

Ik bedoel... ik sta in een kroeg met 350 fantastische bieren, maar drink dan 7-up. Dat is best gek.
Zeker ook omdat ik deze vrienden allemaal ken van de kroeg, van toen ik nog wel stevig dronk.

Ik rijd geen auto, ik ben niet zwanger en ben niet terminaal ziek, dus voor de meeste mensen geldt dat als 'geen goede reden' en daarom hoor ik constant: "Drink nou gezellig een biertje mee.."

Eigenlijk heb ik alcohol nódig om dit soort sociale activiteiten leuk te vinden. Zonder vind ik ze veel te eng.
Mon 'en!
pi_176826485
Waarom zoek je dan geen activiteiten die je wel leuk vind zonder alcohol?
Dan ga je ook mensen ontmoeten (als je wil) die niet problematisch drinken
pi_176826943
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Waarom zoek je dan geen activiteiten die je wel leuk vind zonder alcohol?
Dan ga je ook mensen ontmoeten (als je wil) die niet problematisch drinken
Ik heb (nog) geen flauw idee wát ik leuk vind om te doen. :)

Ik wil bijvoorbeeld naar een bordspellenbijeenkomst, want ik vind spelletjes tof, maar om daar gesprekken te durven voeren heb ik écht Dutch courage nodig.
Mon 'en!
pi_176827050
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:41 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet vertellen aan mensen. Ik ben niet zo heel sociaal de laatste tijd (iets dat ik op zich helemaal niet erg vind), dus de meeste 'sociale activiteiten' vinden plaats in de kroeg (speciaalbier-café, meestal) of op een terrasje. Dan is niet drinken best raar.

Ik bedoel... ik sta in een kroeg met 350 fantastische bieren, maar drink dan 7-up. Dat is best gek.
Zeker ook omdat ik deze vrienden allemaal ken van de kroeg, van toen ik nog wel stevig dronk.

Ik rijd geen auto, ik ben niet zwanger en ben niet terminaal ziek, dus voor de meeste mensen geldt dat als 'geen goede reden' en daarom hoor ik constant: "Drink nou gezellig een biertje mee.."

Eigenlijk heb ik alcohol nódig om dit soort sociale activiteiten leuk te vinden. Zonder vind ik ze veel te eng.
Wat is gekker:

7-up drinken in een kroeg omdat je niet meer wil drinken, voor een voor jou goede reden.
of
Alcohol drinken terwijl je dat eigenlijk niet wilt, omdat je bang bent dat mensen het raar vinden dat je niet drinkt.

Ik zou zeggen dat laatste.

Kies voor jezelf. Mensen waarderen je gezelschap. Dan maakt het niet uit of je wel of geen speciaalbier drinkt. En anders zijn ze niet goed voor je.

De enige reden dat mensen er misschien moeite mee hebben is omdat ze het opvatten als kritiek op hun eigen keuzes en drinkgedrag. Maar als je duidelijk maakt dat het beter voor jou is en verder geen kritiek is naar anderen toe, zullen ze dat heus accepteren.

Maar ze weten de echte reden niet als ik je goed begrijp. Omdat je het ze nog niet hebt vertelt. Dan blijven ze uiteraard aandringen. Misschien toch de stap zetten om het ze te vertellen, met als aanvulling dat je het nog wel leuk vindt om in de kroeg af te spreken.

Alcohol nodig hebben om iets te durven is een hellend vlak, maar dat weet je ongetwijfeld. Als je nuchter die situaties toch blijft opzoeken, zal het steeds minder eng worden. (Spreek uit ervaring). En anders heb je meer aan andere hulp dan symptoombestrijding door alcohol.
pi_176827202
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat is gekker:

7-up drinken in een kroeg omdat je niet meer wil drinken, voor een voor jou goede reden.
of
Alcohol drinken terwijl je dat eigenlijk niet wilt, omdat je bang bent dat mensen het raar vinden dat je niet drinkt.

Ik zou zeggen dat laatste.

Kies voor jezelf. Mensen waarderen je gezelschap. Dan maakt het niet uit of je wel of geen speciaalbier drinkt. En anders zijn ze niet goed voor je.

De enige reden dat mensen er misschien moeite mee hebben is omdat ze het opvatten als kritiek op hun eigen keuzes en drinkgedrag. Maar als je duidelijk maakt dat het beter voor jou is en verder geen kritiek is naar anderen toe, zullen ze dat heus accepteren.

Maar ze weten de echte reden niet als ik je goed begrijp. Omdat je het ze nog niet hebt vertelt. Dan blijven ze uiteraard aandringen. Misschien toch de stap zetten om het ze te vertellen, met als aanvulling dat je het nog wel leuk vindt om in de kroeg af te spreken.

Alcohol nodig hebben om iets te durven is een hellend vlak, maar dat weet je ongetwijfeld. Als je nuchter die situaties toch blijft opzoeken, zal het steeds minder eng worden. (Spreek uit ervaring). En anders heb je meer aan andere hulp dan symptoombestrijding door alcohol.
Goed punt.

En het nodig hebben van hulp bij sociale activiteiten, weet ik. Daar ben ik mee bezig. Begin begin februari met diagnosetraject voor ASS, dat zou wel het een en ander kunnen verklaren.
Mon 'en!
pi_176827278
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:14 schreef Booyah het volgende:
Even een update: ik drink nu 1,5 maand niet meer. Het bevalt me steeds beter. Ik word helderder in mijn kop en lijk nu beter met emoties en onrust om te kunnen gaan.

Alleen vindt mijn vriend het steeds moelijker worden. Hij wil het liefst dat ik weer ga drinken. Hij mist een maatje om mee te drinken en vindt dat we te weinig raakvlakken hebben naast drankgerelateerde dingen. Ik vind uiteraard van niet, maar we hebben te veel discussies over mijn nuchter zijn.

Kom t wel weer goed. We moeten beiden wennen i guess.
Heeft je vriend niet eigenlijk zelf ook een alcohol probleem?
pi_176827318
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:01 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik heb (nog) geen flauw idee wát ik leuk vind om te doen. :)

Ik wil bijvoorbeeld naar een bordspellenbijeenkomst, want ik vind spelletjes tof, maar om daar gesprekken te durven voeren heb ik écht Dutch courage nodig.
Er kan je niks gebeuren :) Sta jezelf toe om te stuntelen en misschien wat ongemakkelijk te zijn. Alles beter dan je laten beperken door angst. Je kan je pas beter voelen in dat soort situaties als je ze vaker opzoekt.
pi_176827382
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er kan je niks gebeuren :) Sta jezelf toe om te stuntelen en misschien wat ongemakkelijk te zijn. Alles beter dan je laten beperken door angst. Je kan je pas beter voelen in dat soort situaties als je ze vaker opzoekt.
Ik laat me al jaren leiden (of lijden, 't is maar hoe je het ziet) door angst, exposure helpt voor geen meter. Maar goed, I'm trying.
Mon 'en!
pi_176827446
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:11 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Goed punt.

En het nodig hebben van hulp bij sociale activiteiten, weet ik. Daar ben ik mee bezig. Begin begin februari met diagnosetraject voor ASS, dat zou wel het een en ander kunnen verklaren.
Fijn dat je geholpen wordt!

Ik heb zelf gister besloten dat ik niet meer wil drinken. Ik ben benieuwd hoe de eerste sociale ‘drinkgelegenheden’ zullen zijn, aangezien mensen van mij niet gewend zijn dat ik nuchter blijf. Maar ik wil het echt niet meer. Vind mezelf niet leuk met alcohol op, word er labiel van, depressief, kan geen maat houden en ik doe het steeds vaker om de verkeerde redenen (angst en stress dempen). Ik voel me niet mezelf en ben soms ronduit onaardig tegen de mensen die dichtbij me staan. No more :) Minder drinken lukt me niet, dus dan maar helemaal niet meer.
pi_176827504
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Fijn dat je geholpen wordt!

Ik heb zelf gister besloten dat ik niet meer wil drinken. Ik ben benieuwd hoe de eerste sociale ‘drinkgelegenheden’ zullen zijn, aangezien mensen van mij niet gewend zijn dat ik nuchter blijf. Maar ik wil het echt niet meer. Vind mezelf niet leuk met alcohol op, word er labiel van, depressief, kan geen maat houden en ik doe het steeds vaker om de verkeerde redenen (angst en stress dempen). Ik voel me niet mezelf en ben soms ronduit onaardig tegen de mensen die dichtbij me staan. No more :) Minder drinken lukt me niet, dus dan maar helemaal niet meer.
We gaan er samen tegenaan :)
Mon 'en!
pi_176827507
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:18 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik laat me al jaren leiden (of lijden, 't is maar hoe je het ziet) door angst, exposure helpt voor geen meter. Maar goed, I'm trying.
Ah sorry. Had niet moeten aannemen dat je nog niks op dat vlak hebt geprobeerd. Exposure heeft mij wel geholpen, maar ik crave nog steeds vaak naar alcohol om situaties minder spannend te maken.

Hoop dat je huidige traject je beter gaat helpen.
pi_176832329
Eens met wat Strawberry zegt. Je kan het het best vertellen dat je geen alcohol meer wil drinken.

Ik ging al jaren niet meer naar feestjes, café's en dat soort ongein. Afgelopen 2 jaar dronk ik uitsluitend als ik alleen in huis was. Als ik familie of vrienden zag dronk ik juist niks. Beetje omgekeerde wereld.
pi_176832336
5 maanden alweer, minus 1 dag in oktober
pi_176842001
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 05:26 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:
5 maanden alweer, minus 1 dag in oktober
*O* super!!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 30 januari 2018 @ 18:08:36 #81
39237 crew  H_T
2733
pi_176842764
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:01 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik heb (nog) geen flauw idee wát ik leuk vind om te doen. :)

Ik wil bijvoorbeeld naar een bordspellenbijeenkomst, want ik vind spelletjes tof, maar om daar gesprekken te durven voeren heb ik écht Dutch courage nodig.
De mensen die daar komen zijn er ook omdat ze bordspelletjes tof vinden he ;). Dat is alvast iets wat jullie gemeen hebben. Dan kan je sowieso vragen wat iemands favoriete spel is, of bijvoorbeeld of ze het laatste jaar nog toffe nieuwe spellen hebben ontdekt. Je moet nog steeds een drempel over om een onbekende aan te spreken, maar misschien kan je die zo wat lager maken voor jezelf.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_176844996
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 05:26 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:
5 maanden alweer, minus 1 dag in oktober
Welke verschillen merk je? :)
pi_176845051
over een paar dagen 4 jaar, heuj heuj heuj.
pi_176845775
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:53 schreef Insomnia2.0 het volgende:
over een paar dagen 4 jaar, heuj heuj heuj.
*O* Wauw wat een mijlpaal!
pi_176846446
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:53 schreef Insomnia2.0 het volgende:
over een paar dagen 4 jaar, heuj heuj heuj.
^O^
pi_176854584
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Welke verschillen merk je? :)
Ik was een dagelijkse thuisdrinker voor vele jaren, die ondanks de vele alcohol toch 'gezond' probeerde te leven. Veel sport, goed eten etc.

Wat ik dus merk:
- ben mentaal veel weerbaarder geworden
- lichamelijke klachten zijn verdwenen
- ik moest veel trainen om mijn lichaam op peil te houden, nu werpen mijn inspanningen zijn vruchten af.
- vrouwelijke aandacht was altijd wel 'okay', nu....
pi_176855034
quote:
17s.gif Op woensdag 31 januari 2018 06:12 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:

[..]

Ik was een dagelijkse thuisdrinker voor vele jaren, die ondanks de vele alcohol toch 'gezond' probeerde te leven. Veel sport, goed eten etc.

Wat ik dus merk:
- ben mentaal veel weerbaarder geworden
- lichamelijke klachten zijn verdwenen
- ik moest veel trainen om mijn lichaam op peil te houden, nu werpen mijn inspanningen zijn vruchten af.
- vrouwelijke aandacht was altijd wel 'okay', nu....
Wat goed!

Ik hoop zelf dat mijn energie omhoog gaat, mijn geheugen (is echt belabberd) en dat ik ook makkelijker een paar kilo kwijtraak. Mentale weerbaarheid is ook absoluut een doel.
pi_176855175
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 07:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat goed!

Ik hoop zelf dat mijn energie omhoog gaat, mijn geheugen (is echt belabberd) en dat ik ook makkelijker een paar kilo kwijtraak. Mentale weerbaarheid is ook absoluut een doel.
als je in de buurt van Rotterdam woont, kunnen we gaan daten en samen onze mentale weerbaarheid versterken ;) :@ :+
  zaterdag 3 februari 2018 @ 04:21:30 #89
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_176921255
Ik kom me ook even melden! Ik heb nu een maand en twee dagen geen druppel gedronken, drieëndertig dagen. Ik weet niet of ik mijn verhaal (als in mijn historie met alcohol door de jaren heen) hier ga vertellen en of dat überhaupt de bedoeling is in dit topic, maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik jarenlang en zeker de laatste drie jaar sloten heb gedronken, vrijwel elke dag. Je typische bingedrinker. Alleen 's avonds (en 's nachts) trouwens. Voor mij was het ontspannend, ik voelde me daadwerkelijk leuker, 'spontaner' en grappiger met een slok op en - hier lag vooral het gevaar - ik dronk mijn social anxiety weg. Het was zo'n gewoonte geworden dat als ik ook maar een beetje bang was - dit kon al voor een WhatsApp-gesprekje zijn waarvan ik wist dat het een beetje moeilijk zou worden - ik heel snel heel veel ging drinken en hup, weg was het weer. Medicatief.

Ik had in mijn hoofd dat ik SOWIESO - hoe moeilijk het ook zou worden - heel januari niet zou drinken. In december maakte me dat erg angstig, want ik had immers al zo lang gedronken en zoveel, wie zou ik zijn zonder alcohol, hoe zou ik me voelen, wat zou er aan de oppervlakte komen? Mijn lichaam schreeuwde inmiddels ook om stoppen. Ik bracht de jaarwisseling alleen door, en dronk mijn 'stash' op. Er was niets aan. De volgende dag trilde en klappertandde ik, de eerste twee of drie nachten lag ik kleddernat in bed (fijn vond ik dat, alles lekker mijn poriën uit). Dat was het fysiek wel. O ja, ik was ook heel moe ineens, ik kon mijn ogen amper openhouden. De eerste vier dagen waren psychisch zwaar, ik voelde me erg ongelukkig. Ik had geen behoefte aan drank, geen moment meer in het nieuwe jaar, maar ik voelde me waanzinnig rot.

En daarna? Na die vier dagen? Niets. Geen cravings, geen grote veranderingen in mijn persoonlijkheid, geen angsten die niet te overwinnen waren (en altijd meevielen). Ik begon ook meteen met gezond eten en na jaren wakker worden met nadorst (nooit katers in de vorm van hoofdpijn) waarbij kraanwater niet voldeed en ik een waterijsjesverslaving ontwikkelde bloeide ik helemaal op in mijn gezondheid. Al in korte tijd. Ik ben afgevallen, mijn huid is niet meer droog en ruw, ik heb geen evenwichtsstoornissen meer (ik durfde soms de trap niet af omdat ik bang was dat ik voorover zou vallen), ik heb geen rare blackouts meer (ik stond een keer voor een deur waar ik honderd keer doorheen was gelopen en begreep zeker tien minuten niet hoe die open moest - het ging hier om een schuttingsdeur met een schuifconstructie), ik slaap beter en langer, ik ben niet meer zo oververhit zoals ik dat jaren ben geweest en waarbij ik de link met mijn alcoholgebruik nooit heb gelegd... Ik heb drank afgeslagen zonder enige moeite, ook dat is al gebeurd.

Toch een flinke lap tekst geworden. Ik vind het aan de ene kant wel èrg makkelijk gaan, maar bedenk me ook dat het misschien juist zo makkelijk gaat omdat er zoveel nare (gevaarlijke, gênante, et cetera) dingen zijn gebeurd onder invloed (ook veel leuke dingen, maar hé) dat het waarschijnlijk ook weleens (eindelijk) rock bottom was. Maar het blijft gek. Hoe het nu al zo normaal is om niet te drinken terwijl het jarenlang een dagelijkse gewoonte was. Ik weet nog hoe ik op het laatst soms letterlijk kokhalsde bij alleen al het zien van mijn gekochte drank voor die avond, en hoe ik echt even door die eerste slokken moest tot ik weer in die flow van bingen zat. Ik was het blijkbaar ècht spuugzat. En ook: ik geloofde het nooit als mensen die helemaal waren gestopt zeiden dat het zo fíjn was om nuchter te zijn, misschien zelfs wel fijner. Yeah right. Maar nu begrijp ik het. Weten wat je zegt en doet en niet elke ochtend hoeven denken 'shit, wat is er vannacht gebeurd, wat heb ik gezegd, wat heb ik gedaan, o nee/o gelukkig' is héél fijn (en iets waar ik de eerste weken heel erg aan heb moeten wennen omdat het jarenlang mijn standaard eerste gedachte was bij het ontwaken).

PS. I know, dat het zo makkelijk gaat is misschien best verraderlijk, natuurlijk houd ik daar rekening mee!

[ Bericht 3% gewijzigd door Grunge. op 03-02-2018 04:45:11 ]
  zaterdag 3 februari 2018 @ 04:33:33 #90
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_176921276
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Fijn dat je geholpen wordt!

Ik heb zelf gister besloten dat ik niet meer wil drinken. Ik ben benieuwd hoe de eerste sociale ‘drinkgelegenheden’ zullen zijn, aangezien mensen van mij niet gewend zijn dat ik nuchter blijf. Maar ik wil het echt niet meer. Vind mezelf niet leuk met alcohol op, word er labiel van, depressief, kan geen maat houden en ik doe het steeds vaker om de verkeerde redenen (angst en stress dempen). Ik voel me niet mezelf en ben soms ronduit onaardig tegen de mensen die dichtbij me staan. No more :) Minder drinken lukt me niet, dus dan maar helemaal niet meer.
Zo herkenbaar dit. Het onaardig doen (en mezelf de volgende dag bij - indien mogelijk - teruglezen totaal niet herkennen maar wel een geliefde gekwetst hebben) is voor mij denk ik wel de ultieme trigger geweest. Behalve het schuldgevoel en de schaamte waar dat mee gepaard gaat vind ik het ook echt zonde voor mezelf en het beeld dat iemand die ik lief heb van me heeft na zo'n uitbarsting omdat die me niet ziet als 'dronken' of 'nuchter', maar gewoon als mij. Succes!
pi_176921489
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 04:21 schreef Grunge. het volgende:
Ik kom me ook even melden! Ik heb nu een maand en twee dagen geen druppel gedronken, drieëndertig dagen. Ik weet niet of ik mijn verhaal (als in mijn historie met alcohol door de jaren heen) hier ga vertellen en of dat überhaupt de bedoeling is in dit topic, maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik jarenlang en zeker de laatste drie jaar sloten heb gedronken, vrijwel elke dag. Je typische bingedrinker. Alleen 's avonds (en 's nachts) trouwens. Voor mij was het ontspannend, ik voelde me daadwerkelijk leuker, 'spontaner' en grappiger met een slok op en - hier lag vooral het gevaar - ik dronk mijn social anxiety weg. Het was zo'n gewoonte geworden dat als ik ook maar een beetje bang was - dit kon al voor een WhatsApp-gesprekje zijn waarvan ik wist dat het een beetje moeilijk zou worden - ik heel snel heel veel ging drinken en hup, weg was het weer. Medicatief.

Ik had in mijn hoofd dat ik SOWIESO - hoe moeilijk het ook zou worden - heel januari niet zou drinken. In december maakte me dat erg angstig, want ik had immers al zo lang gedronken en zoveel, wie zou ik zijn zonder alcohol, hoe zou ik me voelen, wat zou er aan de oppervlakte komen? Mijn lichaam schreeuwde inmiddels ook om stoppen. Ik bracht de jaarwisseling alleen door, en dronk mijn 'stash' op. Er was niets aan. De volgende dag trilde en klappertandde ik, de eerste twee of drie nachten lag ik kleddernat in bed (fijn vond ik dat, alles lekker mijn poriën uit). Dat was het fysiek wel. O ja, ik was ook heel moe ineens, ik kon mijn ogen amper openhouden. De eerste vier dagen waren psychisch zwaar, ik voelde me erg ongelukkig. Ik had geen behoefte aan drank, geen moment meer in het nieuwe jaar, maar ik voelde me waanzinnig rot.

En daarna? Na die vier dagen? Niets. Geen cravings, geen grote veranderingen in mijn persoonlijkheid, geen angsten die niet te overwinnen waren (en altijd meevielen). Ik begon ook meteen met gezond eten en na jaren wakker worden met nadorst (nooit katers in de vorm van hoofdpijn) waarbij kraanwater niet voldeed en ik een waterijsjesverslaving ontwikkelde bloeide ik helemaal op in mijn gezondheid. Al in korte tijd. Ik ben afgevallen, mijn huid is niet meer droog en ruw, ik heb geen evenwichtsstoornissen meer (ik durfde soms de trap niet af omdat ik bang was dat ik voorover zou vallen), ik heb geen rare blackouts meer (ik stond een keer voor een deur waar ik honderd keer doorheen was gelopen en begreep zeker tien minuten niet hoe die open moest - het ging hier om een schuttingsdeur met een schuifconstructie), ik slaap beter en langer, ik ben niet meer zo oververhit zoals ik dat jaren ben geweest en waarbij ik de link met mijn alcoholgebruik nooit heb gelegd... Ik heb drank afgeslagen zonder enige moeite, ook dat is al gebeurd.

Toch een flinke lap tekst geworden. Ik vind het aan de ene kant wel èrg makkelijk gaan, maar bedenk me ook dat het misschien juist zo makkelijk gaat omdat er zoveel nare (gevaarlijke, gênante, et cetera) dingen zijn gebeurd onder invloed (ook veel leuke dingen, maar hé) dat het waarschijnlijk ook weleens (eindelijk) rock bottom was. Maar het blijft gek. Hoe het nu al zo normaal is om niet te drinken terwijl het jarenlang een dagelijkse gewoonte was. Ik weet nog hoe ik op het laatst soms letterlijk kokhalsde bij alleen al het zien van mijn gekochte drank voor die avond, en hoe ik echt even door die eerste slokken moest tot ik weer in die flow van bingen zat. Ik was het blijkbaar ècht spuugzat. En ook: ik geloofde het nooit als mensen die helemaal waren gestopt zeiden dat het zo fíjn was om nuchter te zijn, misschien zelfs wel fijner. Yeah right. Maar nu begrijp ik het. Weten wat je zegt en doet en niet elke ochtend hoeven denken 'shit, wat is er vannacht gebeurd, wat heb ik gezegd, wat heb ik gedaan, o nee/o gelukkig' is héél fijn (en iets waar ik de eerste weken heel erg aan heb moeten wennen omdat het jarenlang mijn standaard eerste gedachte was bij het ontwaken).

PS. I know, dat het zo makkelijk gaat is misschien best verraderlijk, natuurlijk houd ik daar rekening mee!
Ik herken me erg in jouw verhaal. Denk als velen ook.
Het is met wisselend succes bij mij.
Kan t maanden volhouden zonder een druppel te drinken.

Nu wordt ik er niet agressief van oid.
Maar ok er komt een moment dat het mensen gaat opvallen.

En dan wordt je al snel veroordeeld erom.
Niks veranderd aan mijn mening dan trouwens.

Punt is meer dat je min of je hetzelfde zegt en dan niet serieus wordt genomen.

En thanks voor je verhaal.
Hoop ook dat er hier mensen komen die t gewoon eerlijk vertellen, hoe lastig het soms ook is :)
Do what you love, love what you do!
pi_176921549
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 04:21 schreef Grunge. het volgende:
Ik kom me ook even melden! Ik heb nu een maand en twee dagen geen druppel gedronken, drieëndertig dagen. Ik weet niet of ik mijn verhaal (als in mijn historie met alcohol door de jaren heen) hier ga vertellen en of dat überhaupt de bedoeling is in dit topic, maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik jarenlang en zeker de laatste drie jaar sloten heb gedronken, vrijwel elke dag. Je typische bingedrinker. Alleen 's avonds (en 's nachts) trouwens. Voor mij was het ontspannend, ik voelde me daadwerkelijk leuker, 'spontaner' en grappiger met een slok op en - hier lag vooral het gevaar - ik dronk mijn social anxiety weg. Het was zo'n gewoonte geworden dat als ik ook maar een beetje bang was - dit kon al voor een WhatsApp-gesprekje zijn waarvan ik wist dat het een beetje moeilijk zou worden - ik heel snel heel veel ging drinken en hup, weg was het weer. Medicatief.

Ik had in mijn hoofd dat ik SOWIESO - hoe moeilijk het ook zou worden - heel januari niet zou drinken. In december maakte me dat erg angstig, want ik had immers al zo lang gedronken en zoveel, wie zou ik zijn zonder alcohol, hoe zou ik me voelen, wat zou er aan de oppervlakte komen? Mijn lichaam schreeuwde inmiddels ook om stoppen. Ik bracht de jaarwisseling alleen door, en dronk mijn 'stash' op. Er was niets aan. De volgende dag trilde en klappertandde ik, de eerste twee of drie nachten lag ik kleddernat in bed (fijn vond ik dat, alles lekker mijn poriën uit). Dat was het fysiek wel. O ja, ik was ook heel moe ineens, ik kon mijn ogen amper openhouden. De eerste vier dagen waren psychisch zwaar, ik voelde me erg ongelukkig. Ik had geen behoefte aan drank, geen moment meer in het nieuwe jaar, maar ik voelde me waanzinnig rot.

En daarna? Na die vier dagen? Niets. Geen cravings, geen grote veranderingen in mijn persoonlijkheid, geen angsten die niet te overwinnen waren (en altijd meevielen). Ik begon ook meteen met gezond eten en na jaren wakker worden met nadorst (nooit katers in de vorm van hoofdpijn) waarbij kraanwater niet voldeed en ik een waterijsjesverslaving ontwikkelde bloeide ik helemaal op in mijn gezondheid. Al in korte tijd. Ik ben afgevallen, mijn huid is niet meer droog en ruw, ik heb geen evenwichtsstoornissen meer (ik durfde soms de trap niet af omdat ik bang was dat ik voorover zou vallen), ik heb geen rare blackouts meer (ik stond een keer voor een deur waar ik honderd keer doorheen was gelopen en begreep zeker tien minuten niet hoe die open moest - het ging hier om een schuttingsdeur met een schuifconstructie), ik slaap beter en langer, ik ben niet meer zo oververhit zoals ik dat jaren ben geweest en waarbij ik de link met mijn alcoholgebruik nooit heb gelegd... Ik heb drank afgeslagen zonder enige moeite, ook dat is al gebeurd.

Toch een flinke lap tekst geworden. Ik vind het aan de ene kant wel èrg makkelijk gaan, maar bedenk me ook dat het misschien juist zo makkelijk gaat omdat er zoveel nare (gevaarlijke, gênante, et cetera) dingen zijn gebeurd onder invloed (ook veel leuke dingen, maar hé) dat het waarschijnlijk ook weleens (eindelijk) rock bottom was. Maar het blijft gek. Hoe het nu al zo normaal is om niet te drinken terwijl het jarenlang een dagelijkse gewoonte was. Ik weet nog hoe ik op het laatst soms letterlijk kokhalsde bij alleen al het zien van mijn gekochte drank voor die avond, en hoe ik echt even door die eerste slokken moest tot ik weer in die flow van bingen zat. Ik was het blijkbaar ècht spuugzat. En ook: ik geloofde het nooit als mensen die helemaal waren gestopt zeiden dat het zo fíjn was om nuchter te zijn, misschien zelfs wel fijner. Yeah right. Maar nu begrijp ik het. Weten wat je zegt en doet en niet elke ochtend hoeven denken 'shit, wat is er vannacht gebeurd, wat heb ik gezegd, wat heb ik gedaan, o nee/o gelukkig' is héél fijn (en iets waar ik de eerste weken heel erg aan heb moeten wennen omdat het jarenlang mijn standaard eerste gedachte was bij het ontwaken).

PS. I know, dat het zo makkelijk gaat is misschien best verraderlijk, natuurlijk houd ik daar rekening mee!
Wat een mooi verhaal! Ik ben zelf net iets langer gestopt na bijna 10 jaar bijna dagelijks drinken maar ik herken zoveel zaken. Het gevoel om zelf weer in controle te staan is voor mij de belangrijkste reden om nuchter te blijven. Ben net terug van een weekje zonvakantie en ook dat is zonder enige drang om te drinken voorbij gegaan. Het voelt inmiddels als een nieuw leven voor mij.
pi_176921568
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 04:21 schreef Grunge. het volgende:
Ik kom me ook even melden! Ik heb nu een maand en twee dagen geen druppel gedronken, drieëndertig dagen. Ik weet niet of ik mijn verhaal (als in mijn historie met alcohol door de jaren heen) hier ga vertellen en of dat überhaupt de bedoeling is in dit topic, maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik jarenlang en zeker de laatste drie jaar sloten heb gedronken, vrijwel elke dag. Je typische bingedrinker. Alleen 's avonds (en 's nachts) trouwens. Voor mij was het ontspannend, ik voelde me daadwerkelijk leuker, 'spontaner' en grappiger met een slok op en - hier lag vooral het gevaar - ik dronk mijn social anxiety weg. Het was zo'n gewoonte geworden dat als ik ook maar een beetje bang was - dit kon al voor een WhatsApp-gesprekje zijn waarvan ik wist dat het een beetje moeilijk zou worden - ik heel snel heel veel ging drinken en hup, weg was het weer. Medicatief.

Ik had in mijn hoofd dat ik SOWIESO - hoe moeilijk het ook zou worden - heel januari niet zou drinken. In december maakte me dat erg angstig, want ik had immers al zo lang gedronken en zoveel, wie zou ik zijn zonder alcohol, hoe zou ik me voelen, wat zou er aan de oppervlakte komen? Mijn lichaam schreeuwde inmiddels ook om stoppen. Ik bracht de jaarwisseling alleen door, en dronk mijn 'stash' op. Er was niets aan. De volgende dag trilde en klappertandde ik, de eerste twee of drie nachten lag ik kleddernat in bed (fijn vond ik dat, alles lekker mijn poriën uit). Dat was het fysiek wel. O ja, ik was ook heel moe ineens, ik kon mijn ogen amper openhouden. De eerste vier dagen waren psychisch zwaar, ik voelde me erg ongelukkig. Ik had geen behoefte aan drank, geen moment meer in het nieuwe jaar, maar ik voelde me waanzinnig rot.

En daarna? Na die vier dagen? Niets. Geen cravings, geen grote veranderingen in mijn persoonlijkheid, geen angsten die niet te overwinnen waren (en altijd meevielen). Ik begon ook meteen met gezond eten en na jaren wakker worden met nadorst (nooit katers in de vorm van hoofdpijn) waarbij kraanwater niet voldeed en ik een waterijsjesverslaving ontwikkelde bloeide ik helemaal op in mijn gezondheid. Al in korte tijd. Ik ben afgevallen, mijn huid is niet meer droog en ruw, ik heb geen evenwichtsstoornissen meer (ik durfde soms de trap niet af omdat ik bang was dat ik voorover zou vallen), ik heb geen rare blackouts meer (ik stond een keer voor een deur waar ik honderd keer doorheen was gelopen en begreep zeker tien minuten niet hoe die open moest - het ging hier om een schuttingsdeur met een schuifconstructie), ik slaap beter en langer, ik ben niet meer zo oververhit zoals ik dat jaren ben geweest en waarbij ik de link met mijn alcoholgebruik nooit heb gelegd... Ik heb drank afgeslagen zonder enige moeite, ook dat is al gebeurd.

Toch een flinke lap tekst geworden. Ik vind het aan de ene kant wel èrg makkelijk gaan, maar bedenk me ook dat het misschien juist zo makkelijk gaat omdat er zoveel nare (gevaarlijke, gênante, et cetera) dingen zijn gebeurd onder invloed (ook veel leuke dingen, maar hé) dat het waarschijnlijk ook weleens (eindelijk) rock bottom was. Maar het blijft gek. Hoe het nu al zo normaal is om niet te drinken terwijl het jarenlang een dagelijkse gewoonte was. Ik weet nog hoe ik op het laatst soms letterlijk kokhalsde bij alleen al het zien van mijn gekochte drank voor die avond, en hoe ik echt even door die eerste slokken moest tot ik weer in die flow van bingen zat. Ik was het blijkbaar ècht spuugzat. En ook: ik geloofde het nooit als mensen die helemaal waren gestopt zeiden dat het zo fíjn was om nuchter te zijn, misschien zelfs wel fijner. Yeah right. Maar nu begrijp ik het. Weten wat je zegt en doet en niet elke ochtend hoeven denken 'shit, wat is er vannacht gebeurd, wat heb ik gezegd, wat heb ik gedaan, o nee/o gelukkig' is héél fijn (en iets waar ik de eerste weken heel erg aan heb moeten wennen omdat het jarenlang mijn standaard eerste gedachte was bij het ontwaken).

PS. I know, dat het zo makkelijk gaat is misschien best verraderlijk, natuurlijk houd ik daar rekening mee!
Mooi verhaal, alsof ik het zelf geschreven kan hebben. Ik herken bijna alles. Heb ook bijna even lang niks gedronken (28 dagen).
pi_176921584
204 dagen niks gedronken vandaag. En ik ben er helemaal klaar mee }:|
Ik dacht dat ik het licht wel zou zien maar niks is minder waar. Ik voel me nu nog meer ellendig dan toen ik nog zoop.
Conclusie: ik ben beter af als ik gewoon weer kan zijn wie ik ben.
pi_176928862
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 08:06 schreef Mekamotut het volgende:
204 dagen niks gedronken vandaag. En ik ben er helemaal klaar mee }:|
Ik dacht dat ik het licht wel zou zien maar niks is minder waar. Ik voel me nu nog meer ellendig dan toen ik nog zoop.
Conclusie: ik ben beter af als ik gewoon weer kan zijn wie ik ben.
Als je weer gaat drinken, ben je er ook snel weer klaar mee dat je drinkt.
Wat jij noemt was voor mij ook een gevaar in het verleden voor een terugval, na een tijd van abstinentie.
Je gaat weer drinken en hebt je medicijn terug. Een maand lang voel je je misschien beter, maar dan begint de ellende weer.
Ik ben nu inmiddels zo ver dat ik niet eens meer durf te drinken, want mijn lichaam en brein zijn niet zo vergevingsgezind meer wat alcohol betreft. Ik kon altijd makkelijk stoppen en misschien begon ik daarom ook weer te drinken. 'Helaas' niet meer.
pi_176933221
Vandaag de eerste borrel sinds het stoppen. Toch wel moeilijk om iedereen aan de wijn te zien, enorme craving. Maar aan de cola gegaan. En daaf nu heel bij mee!
pi_176933239
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 08:06 schreef Mekamotut het volgende:
204 dagen niks gedronken vandaag. En ik ben er helemaal klaar mee }:|
Ik dacht dat ik het licht wel zou zien maar niks is minder waar. Ik voel me nu nog meer ellendig dan toen ik nog zoop.
Conclusie: ik ben beter af als ik gewoon weer kan zijn wie ik ben.
Waar komen die ellendige gevoelens vandaan? Is daar een andere mogelijke oplossing voor?
  Spellchecker zaterdag 3 februari 2018 @ 19:26:16 #98
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_176933248
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 08:06 schreef Mekamotut het volgende:
204 dagen niks gedronken vandaag. En ik ben er helemaal klaar mee }:|
Ik dacht dat ik het licht wel zou zien maar niks is minder waar. Ik voel me nu nog meer ellendig dan toen ik nog zoop.
Conclusie: ik ben beter af als ik gewoon weer kan zijn wie ik ben.
En je gezin?!
pi_176933574
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 19:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Vandaag de eerste borrel sinds het stoppen. Toch wel moeilijk om iedereen aan de wijn te zien, enorme craving. Maar aan de cola gegaan. En daaf nu heel bij mee!
*O* wat goed!
pi_176933958
Vandaag dus vier jaar.
Binnenkort toch maar weer m'n muntje halen :')
pi_176934077
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 19:58 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Vandaag dus vier jaar.
Binnenkort toch maar weer m'n muntje halen :')
Congrats!
pi_176934145
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 19:58 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Vandaag dus vier jaar.
Binnenkort toch maar weer m'n muntje halen :')
Gefeliciteerd!!! *O*

Hoezo vind je dat ' :') '?
pi_176936200
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 20:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!! *O*

Hoezo vind je dat ' :') '?
Ik heb eigenlijk niet zoveel met AA. Maar ik kom er toch elk jaar weer voor dat muntje.

Thx beide.
pi_176937007
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 21:24 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk niet zoveel met AA. Maar ik kom er toch elk jaar weer voor dat muntje.

Thx beide.
Het muntje is een tastbare bevestiging van je mijlpaal. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar toch ergens een beetje waarde aan hecht. ;)
pi_177275514
Bij roken vind je vaak een opsomming van vooruitgang op heel korte tijd zoals binnen paar uur zuurstofvoorziening wordt weer normaal, etc. Is er ook op korte termijn zo een vooruitgang of opsomming voor handen bij stoppen met alcohol? Ik vind het namelijk niet terug, enkel op lange termijn.
pi_177277426
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 13:17 schreef Serieliefhebber het volgende:
Bij roken vind je vaak een opsomming van vooruitgang op heel korte tijd zoals binnen paar uur zuurstofvoorziening wordt weer normaal, etc. Is er ook op korte termijn zo een vooruitgang of opsomming voor handen bij stoppen met alcohol? Ik vind het namelijk niet terug, enkel op lange termijn.
Heb je het dan over problematisch alcohol gebruik of af en toe.

Bij problematisch gebruik zullen de meeste mensen binnen 1 week vaak weer normaal dromen, verdwijnen de trillingen en evt. rode vlekken in hun gezicht en na 3 weken zijn de meeste mensen vele kilo's kwijt (alleen al in hun gezicht) en staan ze wat stabieler op hun benen.

Als je spreekt over een aantal uren na het stoppen met drinken, denk ik, zijn er alleen maar klachten.
Echter zal je lever tijd hebben om vitamines op te nemen ipv heel de tijd alcohol af te breken.
Hell To The Liars
pi_177278881
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 13:17 schreef Serieliefhebber het volgende:
Bij roken vind je vaak een opsomming van vooruitgang op heel korte tijd zoals binnen paar uur zuurstofvoorziening wordt weer normaal, etc. Is er ook op korte termijn zo een vooruitgang of opsomming voor handen bij stoppen met alcohol? Ik vind het namelijk niet terug, enkel op lange termijn.
Denk dat dat bij alcoholisme lastiger is. Bij gematigd alcoholgebruik zal je bloeddruk en cholesterolwaarden weer normaler worden. Ook is er een stofje in je bloed te hoog als je te vaak veel drinkt, maar ik weet niet meer hoe dat heet.

Een maand niet drinken is een stuk duidelijker.

https://www.gezondheidenc(...)een-alcohol-drinken/
pi_177279312
Afweersysteem raakt naar de tyfus door alcohol. Dat kost ff tijd om te herstellen.
pi_177451848
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 01:17 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ok
Hier maar even verder.

Je zei ergens in december dat je in januari een afspraak had bij de verslavingszorg, ben je daar nog naar toe gegaan?

Je zegt dat je al professionele hulp hebt op dit moment, waarvoor heb je die hulp precies en waaruit bestaat die hulp?


En, waar is je zoontje op dit moment?
pi_177451862


[ Bericht 100% gewijzigd door madam-april op 26-02-2018 01:24:39 ]
pi_177574438
Ik had een verplicht feestje (moeder werd 60) met veel te veel prikkels gisteren. Een fles goedkope wijn werd mijn slachtoffer. Mijn kater is enorm. ;(

Vanaf vandaag begin ik weer opnieuw. Gelukkig heb ik geen verplichte feestjes meer dit jaar.
Mon 'en!
pi_177590061
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 13:29 schreef bloempjuh het volgende:
Ik had een verplicht feestje (moeder werd 60) met veel te veel prikkels gisteren. Een fles goedkope wijn werd mijn slachtoffer. Mijn kater is enorm. ;(

Vanaf vandaag begin ik weer opnieuw. Gelukkig heb ik geen verplichte feestjes meer dit jaar.
Ja da's kut. Ik probeer zulke feestjes te vermijden, zelfs die van goede maten en familieleden.
Baal er wel van om steeds op het allerlaatste moment met een kutsmoes af te bellen.
pi_177594990
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 23:10 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja da's kut. Ik probeer zulke feestjes te vermijden, zelfs die van goede maten en familieleden.
Baal er wel van om steeds op het allerlaatste moment met een kutsmoes af te bellen.
Ik zeg ook bijna altijd af, want ik trek deze mate van sociaal gedoe helemaal niet. Hopelijk heb ik binnenkort een officiële diagnose (nu heet het 'iets op het ASS-spectrum') dat ik als legitiem excuus kan gebruiken.

Nog steeds een kater, trouwens. Rotwijn. ;(
Mon 'en!
pi_178161944
Andere verslavingen dan alcohol hier ook welkom?

Mijn voetbalwedden is de afgelopen twee jaar compleet uit de hand gelopen, duizenden euro's vergokt in die tijd. Ik wil nu echt alles op alles zetten om er definitief mee te stoppen. Dan kan ik tenminste weer eens leuke dingen gaan ondernemen zoals reizen. Nu gaat bijna al m'n salaris linea recta naar die zooi.

M'n laatste gokje was afgelopen zaterdag en ik hoop dat dat het was maar ik weet helaas dat het een zware periode zal worden om er echt af te komen.
pi_178162308
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 23:45 schreef Toto69 het volgende:
Andere verslavingen dan alcohol hier ook welkom?

Mijn voetbalwedden is de afgelopen twee jaar compleet uit de hand gelopen, duizenden euro's vergokt in die tijd. Ik wil nu echt alles op alles zetten om er definitief mee te stoppen. Dan kan ik tenminste weer eens leuke dingen gaan ondernemen zoals reizen. Nu gaat bijna al m'n salaris linea recta naar die zooi.

M'n laatste gokje was afgelopen zaterdag en ik hoop dat dat het was maar ik weet helaas dat het een zware periode zal worden om er echt af te komen.
Hoi,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor je probleem, maar ik herken het wel.
Voordeel van mij is dat ik het mechanisme wel doorheb en ik heb duidelijke grenzen heb gesteld (en dat ook drastisch hanteer).
Ben er niet slecht in en mijn regels zijn alleen op zaterdag of zondag wedden (of CL voetbal) en maximaal 100 euro per maand en als ik mijn inleg verdriedubbel heb cash ik uit.

Maar waarom wed je? En is het een optie voor jou om de sites die je gebruikt, de optie te gebruiken om ze te blokkeren. "Gewoon" nu al je sites voor 3 maanden blokkeren.

Waarom wed je, kijk je de wedstrijden ook op tv of wed je ook op pak hem beet MV Augsburg tegen de reservers van Bayern Munchen alleen voor het geld?
Hell To The Liars
pi_178162387
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 00:12 schreef Droopie het volgende:

[..]

Hoi,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor je probleem, maar ik herken het wel.
Voordeel van mij is dat ik het mechanisme wel doorheb en ik heb duidelijke grenzen heb gesteld (en dat ook drastisch hanteer).
Ben er niet slecht in en mijn regels zijn alleen op zaterdag of zondag wedden (of CL voetbal) en maximaal 100 euro per maand en als ik mijn inleg verdriedubbel heb cash ik uit.

Maar waarom wed je? En is het een optie voor jou om de sites die je gebruikt, de optie te gebruiken om ze te blokkeren. "Gewoon" nu al je sites voor 3 maanden blokkeren.

Waarom wed je, kijk je de wedstrijden ook op tv of wed je ook op pak hem beet MV Augsburg tegen de reservers van Bayern Munchen alleen voor het geld?
Hey,

Bedankt voor je reactie.
Knap dat je dat kunt! Ik heb die rem niet.

Ik wed op CL, EL, Premier League, La Liga en Bundesliga. Dus geen reserves of zo.

Het gebeurt uit verveling, omdat ik geld terug wil verdienen of zelfs als ik me neerslachtig voel, wat nogal eens het geval is sinds ik een chronische aandoening heb.

En alle sites zijn geblokkeerd ja.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2018 00:21:29 ]
pi_178162436
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 00:20 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Hey,

Bedankt voor je reactie.
Knap dat je dat kunt! Ik heb die rem niet.

Ik wed op CL, EL, Premier League, La Liga en Bundesliga. Dus geen reserves of zo.

Het gebeurt uit verveling, omdat ik geld terug wil verdienen of zelfs als ik me neerslachtig voel, wat nogal eens het geval is sinds ik een chronische aandoening heb.

En alle sites zijn geblokkeerd ja.
hee tot het praten over je verslaving is stap 1 die heb je al mooi gezegd
pi_178162477
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 00:20 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Hey,

Bedankt voor je reactie.
Knap dat je dat kunt! Ik heb die rem niet.

Ik wed op CL, EL, Premier League, La Liga en Bundesliga. Dus geen reserves of zo.

Het gebeurt uit verveling, omdat ik geld terug wil verdienen of zelfs als ik me neerslachtig voel, wat nogal eens het geval is sinds ik een chronische aandoening heb.

En alle sites zijn geblokkeerd ja.
De reden dat ik stop omdat ik het het mechanisme herken en het echt kansloos van mijzelf vond dat ik op maandagavond 2e divisie italie ging wedden waar ik geen verstand van heb.

Denk dat jij ook wel het verschil weet wanneer je aan het wedden bent op wedstrijden waar je verstand van hebt of het gokken op wedstrijden dat je gokt om het gokken.

Maar als je alle sites geblokkeerd hebt, dan wordt het verdomd moeilijk om nog een site te vinden waar je nog fatsoenlijk je gang kan gaan.

(ps. ik sta dit jaar in de plus, maar nadat ik 2 verloor met Manchester City handicap heb ik een blokkade op Betfair gegooid en de rest van de sites negeer ik)

ps. net als met alcohol, beter beheers je jezelf nu en ga je normaal doen.. anders wordt je gedwongen (door wie of wat dan ook) dat je er verplicht compleet mee moet stoppen
Hell To The Liars
pi_178548364
@Toto: stoer dat je wil stoppen en durft toe te geven dat je een probleem hebt. ^O^ Sterkte.

[ Bericht 71% gewijzigd door Samzz op 16-04-2018 11:05:31 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 16 april 2018 @ 11:15:44 #120
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_178548691
Toto, ik denk dat het goed is je eigen topic te openen, zodat de focus hier op het stoppen met alcohol blijft liggen.

Met een eigen topic (die best uitgebouwd kan worden naar verslaving in het algemeen, wat je wil) trek je denk ik meer mensen dan wanneer je je probleem hier bespreekt (TT is toch voor een selectiever publiek, als je me snapt).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:58:25 #121
382066 M_0_0_N
G00D V1BES
pi_178585287
Ik ben na een 3e terugval nu 2 weken gestopt, maar ik zou graag wat adviezen willen !
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178585601
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:58 schreef Mo0nlight het volgende:
Ik ben na een 3e terugval nu 2 weken gestopt, maar ik zou graag wat adviezen willen !
tuurlijk ;)

Waar loop je tegen aan?
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:11:50 #123
382066 M_0_0_N
G00D V1BES
pi_178585641
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:09 schreef kree het volgende:

[..]

tuurlijk ;)

Waar loop je tegen aan?
Dat ik ineens impulsief drank ga halen, het allemaal op drink en mijn behandeling riskeer. Ik wil dan van het rot gevoel af dat ik heb en daarom ga ik drinken of andere slechte dingen doen.

Ik zou graag willen om leren gaan met de spanning ipv. alcohol te drinken. Nu snap ik dat ik dat hier niet kan leren, maar wat adviezen zou ik wel fijn vinden :)
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178585800
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:11 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Dat ik ineens impulsief drank ga halen, het allemaal op drink en mijn behandeling riskeer. Ik wil dan van het rot gevoel af dat ik heb en daarom ga ik drinken of andere slechte dingen doen.

Ik zou graag willen om leren gaan met de spanning ipv. alcohol te drinken. Nu snap ik dat ik dat hier niet kan leren, maar wat adviezen zou ik wel fijn vinden :)
owh je bent niet zo de enige die dit heeft
En echt ik zou willen dat ik een oplossing voor je kon vinden.

Nu is dit topic op echt stoppen gemaakt, maar geen zorgen heb een andere die iets meer open is.
R&P / Verslavingstopic #1 (ik heb een verslaving..?)
Do what you love, love what you do!
pi_178586036
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:11 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Dat ik ineens impulsief drank ga halen, het allemaal op drink en mijn behandeling riskeer. Ik wil dan van het rot gevoel af dat ik heb en daarom ga ik drinken of andere slechte dingen doen.

Ik zou graag willen om leren gaan met de spanning ipv. alcohol te drinken. Nu snap ik dat ik dat hier niet kan leren, maar wat adviezen zou ik wel fijn vinden :)
Voor mij heeft mindfulness heel erg geholpen om met mijn gevoelens om te leren gaan.

Weten je hulpverleners dat je drank gebruikt om met spanning/stress om te gaan?
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:25:28 #126
382066 M_0_0_N
G00D V1BES
pi_178586038
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:17 schreef kree het volgende:

[..]

owh je bent niet zo de enige die dit heeft
En echt ik zou willen dat ik een oplossing voor je kon vinden.

Nu is dit topic op echt stoppen gemaakt, maar geen zorgen heb een andere die iets meer open is.
R&P / Verslavingstopic #1 (ik heb een verslaving..?)
Dankjewel, daar had ik ook al gereageerd. Nog al wanhopig :P
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178586058
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:11 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Dat ik ineens impulsief drank ga halen, het allemaal op drink en mijn behandeling riskeer. Ik wil dan van het rot gevoel af dat ik heb en daarom ga ik drinken of andere slechte dingen doen.

Ik zou graag willen om leren gaan met de spanning ipv. alcohol te drinken. Nu snap ik dat ik dat hier niet kan leren, maar wat adviezen zou ik wel fijn vinden :)
Heb je moeite ermee als je langs alle drank loopt in de supermarkt ?
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:26:21 #128
382066 M_0_0_N
G00D V1BES
pi_178586065
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:25 schreef madam-april het volgende:

[..]

Voor mij heeft mindfulness heel erg geholpen om met mijn gevoelens om te leren gaan.

Weten je hulpverleners dat je drank gebruikt om met spanning/stress om te gaan?
Ja dat weten ze, daarom noem ik het ook terugval zo zien ze dat hier in de kliniek. Nu heb ik al 3 keer een terugval gehad, dus moet ik echt gaan opletten anders vergooi ik mijn behandeling, maar het blijft zo moeilijk.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178586170
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:25 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Dankjewel, daar had ik ook al gereageerd. Nog al wanhopig :P
haha ja die is even nieuw natuurlijk.
Maar dat is meer omdat ik een iets meer open topic wilde ook.

Nu is dit topic sowieso goed, maar deze gaat echt over alleen niks meer drinken, en is prima.

Ik heb eentje gemaakt die eigenlijk open is voor alles wat masr met verslaving te maken heeft
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:32:01 #130
382066 M_0_0_N
G00D V1BES
pi_178586195
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:30 schreef kree het volgende:

[..]

haha ja die is even nieuw natuurlijk.
Maar dat is meer omdat ik een iets meer open topic wilde ook.

Nu is dit topic sowieso goed, maar deze gaat echt over alleen niks meer drinken, en is prima.

Ik heb eentje gemaakt die eigenlijk open is voor alles wat masr met verslaving te maken heeft
Ik denk dat dat ook handiger is voor mij ! Bedankt :)
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178586214
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:26 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Ja dat weten ze, daarom noem ik het ook terugval zo zien ze dat hier in de kliniek. Nu heb ik al 3 keer een terugval gehad, dus moet ik echt gaan opletten anders vergooi ik mijn behandeling, maar het blijft zo moeilijk.
Welke hulp krijg je vanuit de kliniek om een terugval te voorkomen? Het lijkt me verstandig dat je met de hulpverlening bespreekt wat er fout gaat en met hun gaat kijken wat jij nodig hebt om gestopt te blijven.
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:37:55 #132
382066 M_0_0_N
G00D V1BES
pi_178586300
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Welke hulp krijg je vanuit de kliniek om een terugval te voorkomen? Het lijkt me verstandig dat je met de hulpverlening bespreekt wat er fout gaat en met hun gaat kijken wat jij nodig hebt om gestopt te blijven.
Ik heb gesprekken met een ervaringsdeskundige en dat was het wel. Dit is namelijk geen verslavingskliniek (waar ik wel een jaar heb gezeten voor deze opname).

Ik denk dat ik inderdaad meer met de hulpverlening moet bespreken zoiezo al, je hebt wel gelijk. Het is alleen lastig.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178586844
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:37 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Ik heb gesprekken met een ervaringsdeskundige en dat was het wel. Dit is namelijk geen verslavingskliniek (waar ik wel een jaar heb gezeten voor deze opname).

Ik denk dat ik inderdaad meer met de hulpverlening moet bespreken zoiezo al, je hebt wel gelijk. Het is alleen lastig.
Natuurlijk is het lastig, maar het is de enige manier waarop de hulpverlening jou uiteindelijk kan helpen. Zij kunnen niet in jouw hoofd kijken, dus als jij niet verteld wat er speelt en waar je hulp bij nodig hebt, kunnen zij je ook niet de juiste hulp bieden.

Ga naar je hulpverleners toe op het moment dat je merkt dat je de drang krijgt om weer te gebruiken.

Heb je in de afkickkliniek geen signaleringsplan en crisisplan gemaakt?
  dinsdag 17 april 2018 @ 21:02:13 #134
382066 M_0_0_N
G00D V1BES
pi_178586891
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:00 schreef madam-april het volgende:

[..]

Natuurlijk is het lastig, maar het is de enige manier waarop de hulpverlening jou uiteindelijk kan helpen. Zij kunnen niet in jouw hoofd kijken, dus als jij niet verteld wat er speelt en waar je hulp bij nodig hebt, kunnen zij je ook niet de juiste hulp bieden.

Ga naar je hulpverleners toe op het moment dat je merkt dat je de drang krijgt om weer te gebruiken.

Heb je in de afkickkliniek geen signaleringsplan en crisisplan gemaakt?
Ja, momenteel gebruik ik mijn signaleringsplan ook veel, maar het gaat bij mij om overzicht, als dat er niet is dan gaat alles mis.. En daar ben ik steeds bang voor. Als ik te ver vooruit kijk dan kan ik alleen maar aan de dood denken of om mijn gevoel wat te laten afnmene door automutilatie, drank of drugs..
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178587034
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:02 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Ja, momenteel gebruik ik mijn signaleringsplan ook veel, maar het gaat bij mij om overzicht, als dat er niet is dan gaat alles mis.. En daar ben ik steeds bang voor. Als ik te ver vooruit kijk dan kan ik alleen maar aan de dood denken of om mijn gevoel wat te laten afnmene door automutilatie, drank of drugs..
Mag ik vragen wat er in je signaleringsplan staat?

Wat heb je nodig om het overzicht te behouden? Wat kun je doen om ervoor te zorgen dat je het overzicht niet kwijt raakt?
  dinsdag 17 april 2018 @ 21:31:25 #136
382066 M_0_0_N
G00D V1BES
pi_178587604
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat er in je signaleringsplan staat?

Wat heb je nodig om het overzicht te behouden? Wat kun je doen om ervoor te zorgen dat je het overzicht niet kwijt raakt?
Met de verpleging een soort van dagplanning maken. Per uur bekijken wat ik ga doen. Dit geeft hou vast. Als ik te negatief ben, moet ik gaan schrijven en daarna positieve dingen opschrijven. Als de trek te hoog word ook zoiezo aan de bel trekken en hulp vragen
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178587897
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:31 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Met de verpleging een soort van dagplanning maken. Per uur bekijken wat ik ga doen. Dit geeft hou vast. Als ik te negatief ben, moet ik gaan schrijven en daarna positieve dingen opschrijven. Als de trek te hoog word ook zoiezo aan de bel trekken en hulp vragen
Dat klinkt als een heel erg goed en ook een heel realistisch plan.

Zullen wij afspreken dat je dit morgenochtend met de verpleging gaat bespreken?
  dinsdag 17 april 2018 @ 21:50:35 #138
382066 M_0_0_N
G00D V1BES
pi_178587994
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat klinkt als een heel erg goed en ook een heel realistisch plan.

Zullen wij afspreken dat je dit morgenochtend met de verpleging gaat bespreken?
Als je bedoelt dat ik per uur ga bekijken met hen wat ik ga doen, vind ik dit een goed plan.
Ik vind het alsnog wel moeilijk om contact te leggen, maar als ik voor mezelf wat overzicht creëer kan ik dit makkelijker delen met de verpleging en ook erbij zeggen hoe ik me voel. Ik heb een doos met allerlei kaartjes en acties uit mijn signaleringsplan en deze kaartjes kan ik ook inzetten. Heb ik vandaag voor het eerst gedaan en dat voelt best wel goed eigenlijk. Alsof ik me dan niet helemaal hoef te uiten, maar ze wel begrijpen waar ik nu sta.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178588512
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:50 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Als je bedoelt dat ik per uur ga bekijken met hen wat ik ga doen, vind ik dit een goed plan.
Ik vind het alsnog wel moeilijk om contact te leggen, maar als ik voor mezelf wat overzicht creëer kan ik dit makkelijker delen met de verpleging en ook erbij zeggen hoe ik me voel. Ik heb een doos met allerlei kaartjes en acties uit mijn signaleringsplan en deze kaartjes kan ik ook inzetten. Heb ik vandaag voor het eerst gedaan en dat voelt best wel goed eigenlijk. Alsof ik me dan niet helemaal hoef te uiten, maar ze wel begrijpen waar ik nu sta.
Dat klinkt als een heel erg goed plan.

Die kaartjes kunnen inderdaad een heel erg goed en fijn hulpmiddel zijn. Wat goed dat je die nu gebruikt. :)
  dinsdag 17 april 2018 @ 22:22:03 #140
382066 M_0_0_N
G00D V1BES
pi_178588700
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:14 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat klinkt als een heel erg goed plan.

Die kaartjes kunnen inderdaad een heel erg goed en fijn hulpmiddel zijn. Wat goed dat je die nu gebruikt. :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:14 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat klinkt als een heel erg goed plan.

Die kaartjes kunnen inderdaad een heel erg goed en fijn hulpmiddel zijn. Wat goed dat je die nu gebruikt. :)
Ja ik wil het blijven proberen om het te gebruiken, ook al is het moeilijk of lastig om me er toe te zetten, ik ga het gewoon proberen!
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178589336
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:22 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]


[..]

Ja ik wil het blijven proberen om het te gebruiken, ook al is het moeilijk of lastig om me er toe te zetten, ik ga het gewoon proberen!
Je gaat het niet proberen, je gaat het gewoon doen! Geef jezelf een schop onder je kont, als het een keer niet lukt is dat niet erg maar je gaat het gewoon doen.

Door te zeggen 'ik ga het proberen', geef je jezelf de ruimte om, als het een keer niet lukt, te zeggen 'ik heb het geprobeerd maar het lukt me niet/ik kan het niet'.

Zeg tegen jezelf dat je het gaat doen en dat het je gaat lukken. Als het een keer niet lukt is het vervelend, maar vooral ook een leermoment 'waarom lukte het niet? Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat het de volgende keer wel lukt?'
  woensdag 18 april 2018 @ 09:52:48 #142
382066 M_0_0_N
G00D V1BES
pi_178594405
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:54 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je gaat het niet proberen, je gaat het gewoon doen! Geef jezelf een schop onder je kont, als het een keer niet lukt is dat niet erg maar je gaat het gewoon doen.

Door te zeggen 'ik ga het proberen', geef je jezelf de ruimte om, als het een keer niet lukt, te zeggen 'ik heb het geprobeerd maar het lukt me niet/ik kan het niet'.

Zeg tegen jezelf dat je het gaat doen en dat het je gaat lukken. Als het een keer niet lukt is het vervelend, maar vooral ook een leermoment 'waarom lukte het niet? Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat het de volgende keer wel lukt?'
Ja af en toe heb ik echt wel een schop onder mijn kont nodig hoor.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178605719
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:52 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Ja af en toe heb ik echt wel een schop onder mijn kont nodig hoor.
Heb je vandaag met de verpleging gesproken en een planning gemaakt?
  woensdag 18 april 2018 @ 22:14:02 #144
382066 M_0_0_N
G00D V1BES
pi_178610531
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb je vandaag met de verpleging gesproken en een planning gemaakt?
Nee vandaag niet, ik ben ziek en mocht een dagje rust houden. Morgen ga ik er mee verder. Klinkt alsof ik het voor uit schuif maar ik ben echt niet gauw ziek, heb behoorlijk last van misselijkheid en mijn buik

[ Bericht 1% gewijzigd door M_0_0_N op 18-04-2018 22:14:23 (niet kloppend) ]
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178610921
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:14 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Nee vandaag niet, ik ben ziek en mocht een dagje rust houden. Morgen ga ik er mee verder. Klinkt alsof ik het voor uit schuif maar ik ben echt niet gauw ziek, heb behoorlijk last van misselijkheid en mijn buik
Oh wat vervelend. Wat heb je vandaag gedaan?
pi_178630393
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Oh wat vervelend. Wat heb je vandaag gedaan?
Gister had ik dus helemaal niks gedaan, dat voelde enorm waardeloos. Vandaag lekker bezig geweest en me zelf er door heen gesleept. Vanmorgen erg verdrietig door alle littekens. Het is best warm en ik vertik het om een shirt met lange mouwen aan te doen dus werd ik er erg mee geconfronteerd; nadien heb ik de therapie gevolgd hier en bezig geweest met een nieuwe hobby!
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178630664
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:06 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Gister had ik dus helemaal niks gedaan, dat voelde enorm waardeloos. Vandaag lekker bezig geweest en me zelf er door heen gesleept. Vanmorgen erg verdrietig door alle littekens. Het is best warm en ik vertik het om een shirt met lange mouwen aan te doen dus werd ik er erg mee geconfronteerd; nadien heb ik de therapie gevolgd hier en bezig geweest met een nieuwe hobby!
Heb je nog een planning gemaakt met de verpleging?
pi_178630887
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:16 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb je nog een planning gemaakt met de verpleging?
Ik ben daar s'ochtends mee bezig geweest en heb later met de verpleging opgepakt wat ik ging doen tot aan de avond. Daarna weer besproken wat ik ging doen en pas later hadden ze echt tijd om de planning helemaal door te nemen (maar toen was het allemaal al geweest).
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_182241307
Zijn hier nog mensen mee bezig? 22 oktober ga ik er ook mee beginnen ^O^
pi_182241555
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 21:40 schreef terrorsjaak het volgende:
Zijn hier nog mensen mee bezig? 22 oktober ga ik er ook mee beginnen ^O^
Ja hoor
Ik acht de kans ook nihil dat ik ooit weer drink.
pi_182241593
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 21:40 schreef terrorsjaak het volgende:
Zijn hier nog mensen mee bezig? 22 oktober ga ik er ook mee beginnen ^O^
Vanwaar die specifieke datum? :)
pi_182241698
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 21:49 schreef madam-april het volgende:

[..]

Vanwaar die specifieke datum? :)
Dan ben ik terug van vakantie en heb ik verder geen feestjes en zulke activiteiten meer gepland dus ik denk dat ik dan de meeste kans maak om goed van start te gaan!
pi_182241720
Ach er zullen altijd feestjes zijn en blijven komen
pi_182241745
Ik drink trouwens niet elke dag maar wel 1-2 keer per week TE veel. Denk aan een hele fles wodka of een hele krat bier in mijn eentje. En het erge is dat ik er amper katers van krijg. Krijg alleen veel spijt van dingen dienik gedaan heb....
pi_182244386
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 23:45 schreef #ANONIEM het volgende:
Andere verslavingen dan alcohol hier ook welkom?

Mijn voetbalwedden is de afgelopen twee jaar compleet uit de hand gelopen, duizenden euro's vergokt in die tijd. Ik wil nu echt alles op alles zetten om er definitief mee te stoppen. Dan kan ik tenminste weer eens leuke dingen gaan ondernemen zoals reizen. Nu gaat bijna al m'n salaris linea recta naar die zooi.

M'n laatste gokje was afgelopen zaterdag en ik hoop dat dat het was maar ik weet helaas dat het een zware periode zal worden om er echt af te komen.
EVT hier
R&P / Verslavingstopic #1 (ik heb een verslaving..?)

had die gemaakt juist om het wat algemener te houden. Maar eigen keus waar te posten :)

En ook daar ben ik niet onbekend mee, nooit zelf gehad, maar mijn broertje wel.
Zal wel in de familie zitten denk lol
Verslavingsgevoelig wel. Hij deed dat via internet gokken/wedden.
Uitkomst, heeft hem alleen geld gekost haha.
Maar is ermee gekapt onderhand

[ Bericht 10% gewijzigd door kree op 01-10-2018 00:15:57 ]
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:30:34 #156
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_182841562
Ik meld me. In juni gestopt met roken dus dit moet ik ook kunnen.
Ik drink graag, vind het lekker. Wijntjes.
Laveloos ben ik nooit, ik functioneer prima met een goede baan en een sociaal leven. Ik verspeel geen weekends maar ik voel me nooit helemaal fit. En ik heb echt een pens gekregen.

Ik drink elke avond wijn. Gemiddeld een fles wit, hoewel het de laatste tijd ietsjes minder is geworden. Er zit nog weleens een glas in de fles zeg maar.
Teveel dus, zeker met het oog op familie&gezondheid.

Punt is dat ik ADHD heb en met wijn aan zelfmedicatie doe. Dat wordt dus een lastige, maar de Dex en Ritalin die ik heb geslikt is ook geen optie meer. Ik ontspan met wijn. Mijn hele sociale leven speelt zich trouwens ook vaak rondom wijn af. Dus dat wordt ook pittig.

Ik ga dit topic eens even teruglezen!

Edit; ik wil 1 november gaan stoppen. Voor 100 dagen initieel. Dat vind ik al lastig zat, nu is 2 de max wel. Ik krijg al een knoop in mijn maag en het enorm benauwd als ik eraan denk te stoppen, wat wel aantoont dat het nodig is.

[ Bericht 12% gewijzigd door Maria2.0 op 30-10-2018 20:59:04 ]
L'Enfer, c'est les autres.
pi_183298307
Even volgen dit. Ik drink behoorlijk veel en al langere tijd. Ik wil ermee stoppen, maar zit aan het eind van de middag toch weer met een wijntje aan tafel. En dan volgen er meer.
pi_183315387
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 08:23 schreef RedShoe het volgende:
Even volgen dit. Ik drink behoorlijk veel en al langere tijd. Ik wil ermee stoppen, maar zit aan het eind van de middag toch weer met een wijntje aan tafel. En dan volgen er meer.
voor mij oersoonlijk ben al zat keren gestopt en ging het ook lang goed.
Maar punt is dat je er een afhankelijk van krijgt. En dan wordt het stoppen stuk lastiger.
Nu heb ik daar al keren met de huisarts contact over gehad. Krijg je Diazepam want wat ik iig begrepen heb is dat het eigenlijk geen goed idee is om zomaar te stoppen. Hoewel ik dat ook al een aantal keren heb gedaan hoor.
Maar merk er aardig wat afkickverschijnselen bij die ik eigenlijk niet wil
Do what you love, love what you do!
  donderdag 22 november 2018 @ 23:37:15 #159
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_183315429
Ik ben lange tijd afewezig geweest op fok... komt door me opname en detox etc.... inmiddels aantal maanden droog en meteen erbij gestopt met roken inmiddels 11 weken.. ;)
pi_183315451
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:37 schreef Puk1234 het volgende:
Ik ben lange tijd afewezig geweest op fok... komt door me opname en detox etc.... inmiddels aantal maanden droog en meteen erbij gestopt met roken inmiddels 11 weken.. ;)
Goed bezig ^O^
pi_183315538
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 08:23 schreef RedShoe het volgende:
Even volgen dit. Ik drink behoorlijk veel en al langere tijd. Ik wil ermee stoppen, maar zit aan het eind van de middag toch weer met een wijntje aan tafel. En dan volgen er meer.
een tip die ik eens hoorde bij de AA, gooi een stukje schema in je leven om.
Ga ipv dat tijdstip een wijntje drinken bv koken of wandelen.
Hell To The Liars
pi_183315545
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:37 schreef Puk1234 het volgende:
Ik ben lange tijd afewezig geweest op fok... komt door me opname en detox etc.... inmiddels aantal maanden droog en meteen erbij gestopt met roken inmiddels 11 weken.. ;)
_O_ Respect
Hoe voel je je?
Hell To The Liars
pi_183315552
Hier hobbelen we rustig verder richting de vijf jaar sober binnenkort.
  donderdag 22 november 2018 @ 23:48:04 #164
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_183315684
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

_O_ Respect
Hoe voel je je?
goed!! heb echt veel geleerd in die opname.... mijn idee van verslavingszorg was echt anders dan wat ik heb meegemaak... gewoon veel normale mensen in mijn ogen... mensen die werken er netjes uitzien...een gezin hebben etc.. waarvan je niet zou verwachten...
  donderdag 22 november 2018 @ 23:50:58 #165
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_183315740
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:42 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Hier hobbelen we rustig verder richting de vijf jaar sober binnenkort.
ook respect!
pi_183315759
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:48 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

goed!! heb echt veel geleerd in die opname.... mijn idee van verslavingszorg was echt anders dan wat ik heb meegemaak... gewoon veel normale mensen in mijn ogen... mensen die werken er netjes uitzien...een gezin hebben etc.. waarvan je niet zou verwachten...
iedereen kan de bodem raken, dat maakt je nederig voor het leven :)
Hell To The Liars
pi_183315774
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:42 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Hier hobbelen we rustig verder richting de vijf jaar sober binnenkort.
en idd ook diepe buiging voor jou.

met mij gaat het met vallen en opstaan.. maar we komen vooruit :)
Hell To The Liars
  vrijdag 23 november 2018 @ 00:16:55 #168
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_183316200
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:53 schreef Droopie het volgende:

[..]

en idd ook diepe buiging voor jou.

met mij gaat het met vallen en opstaan.. maar we komen vooruit :)
het opstaan is ook belangrijk... beter als je erbij neerleggen.
  vrijdag 23 november 2018 @ 00:20:19 #169
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_183316252
Ik wil zoveel zeggen na mijn opname en zoveel delen waarvan ik denk dat ik hier iemand kan helpen .... maar goed meeste hebben de ervaring wat ik heb gehad er niet bij... en het effect van alleen woorden is niet genoeg denk ik... maar goed ben weer actief hier. :D
pi_183316523
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 00:20 schreef Puk1234 het volgende:
Ik wil zoveel zeggen na mijn opname en zoveel delen waarvan ik denk dat ik hier iemand kan helpen .... maar goed meeste hebben de ervaring wat ik heb gehad er niet bij... en het effect van alleen woorden is niet genoeg denk ik... maar goed ben weer actief hier. :D
Alles wat je deelt, kan een wakeup call zijn voor anderen ;)
Hell To The Liars
  vrijdag 23 november 2018 @ 00:45:24 #171
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_183316539
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 00:44 schreef Droopie het volgende:

[..]

Alles wat je deelt, kan een wakeup call zijn voor anderen ;)
ik speel wel in op posts...
pi_183316906
Is het allemaal deze reacties. Ik ken mezelf een beetje en weet dat ik wel weer kan stoppen. Maargoed ik haat deze maand omdat ik er beetje andere gevoelens mee heb als met alleen vrolijke feestjes enzo. En dat maakt het wel lastig.

Maargoed nog niet gestopt nu even, maar ga het wel weer proberen
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 23 november 2018 @ 01:29:47 #173
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_183316950
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 01:26 schreef kree het volgende:
Is het allemaal deze reacties. Ik ken mezelf een beetje en weet dat ik wel weer kan stoppen. Maargoed ik haat deze maand omdat ik er beetje andere gevoelens mee heb als met alleen vrolijke feestjes enzo. En dat maakt het wel lastig.

Maargoed nog niet gestopt nu even, maar ga het wel weer proberen
Een goed begin zou je goed doen... ligt eraan op wat 'voor jouw'een goed begin gebaseerd is ;)
pi_183316971
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 01:29 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Een goed begin zou je goed doen... ligt eraan op wat 'voor jouw'een goed begin gebaseerd is ;)
mja ik heb niet eens zoveel problemen met een keertje wat veel zuipen, maar het loopt een beetje uit de hand wellicht nu. En dat realiseer ik mezelf ook wel.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 23 november 2018 @ 01:36:59 #175
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_183317031
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2018 01:31 schreef kree het volgende:

[..]

mja ik heb niet eens zoveel problemen met een keertje wat veel zuipen, maar het loopt een beetje uit de hand wellicht nu. En dat realiseer ik mezelf ook wel.
Je realiseren is een halve stap... erkenning is een hele stap ;)
pi_183317046
Nou wilde het eigenlijk niet vertellen, maargoed omdat iemand er wat aan heeft wellicht..

Punt is als je eenmaal echt helemaal aan de alcohol zit dan is het lastig om te stoppen, niet eens omdat je het niet zou willen, maar tegen ontwenning dus vooral.

En dat is voor iedereen anders. Maar ik heb daar onwijs last van nl. En het punt is je weet als je weer wat drinkt dat het opgelost is.

Lol nu al geen zin om de huisarts weer te bellen maarja. Denk de beste optie wel ;)
Do what you love, love what you do!
pi_183317052
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 01:36 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Je realiseren is een halve stap... erkenning is een hele stap ;)
owh erkenning is er trouwens allang al, geloof dat niemand die dit in mijn kring van kennissen niet weet haha
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 23 november 2018 @ 01:41:33 #178
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_183317073
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 01:38 schreef kree het volgende:
tegen ontwenning dus vooral.

Waarom erkenning geven aan het probleem maar niet concreet met een oplossing komen...

Ik denk dat ontrekking van je huidige situatie je enorm zou helpen... ik bedoel je kan een huis blijven bouwen op dat moeras maar je hebt er geen fck aan.... op moerassen kan je niet bouwen.... bouw maar op een betere ondergrond..
pi_183317089
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 01:41 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Waarom erkenning geven aan het probleem maar niet concreet met een oplossing komen...

Ik denk dat ontrekking van je huidige situatie je enorm zou helpen... ik bedoel je kan een huis blijven bouwen op dat moeras maar je hebt er geen fck aan.... op moerassen kan je niet bouwen.... bouw maar op een betere ondergrond..
Weet ik en ik ga echt af en toe zo weer de fout aan. En nu is het kut om te stoppen ineens zelf en zelfs gevaarlijk (info huisarts dat) Dus zal haar wel opnieuw bellen want ben het ook wel weer even zat nl
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 23 november 2018 @ 01:46:33 #180
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_183317121
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 01:44 schreef kree het volgende:

[..]

Weet ik en ik ga echt af en toe zo weer de fout aan. En nu is het kut om te stoppen ineens zelf en zelfs gevaarlijk (info huisarts dat) Dus zal haar wel opnieuw bellen want ben het ook wel weer even zat nl
Belangrijk is het besef dat je in cirkels blijft hangen...
Steeds de zelfde situatie en zelfde handelingen zonder enige progressie...

Het beseffen dat je huidige aanpak niet werkt en je iets nieuws moet proberen tot het lukt uiteindelijk...
pi_183317138
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 01:46 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Belangrijk is het besef dat je in cirkels blijft hangen...
Steeds de zelfde situatie en zelfde handelingen zonder enige progressie...

Het beseffen dat je huidige aanpak niet werkt en je iets nieuws meot proberen tot het lukt uiteindelijk...
ja eens :)
Do what you love, love what you do!
pi_183319880
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:35 schreef kree het volgende:

[..]

voor mij oersoonlijk ben al zat keren gestopt en ging het ook lang goed.
Maar punt is dat je er een afhankelijk van krijgt. En dan wordt het stoppen stuk lastiger.
Nu heb ik daar al keren met de huisarts contact over gehad. Krijg je Diazepam want wat ik iig begrepen heb is dat het eigenlijk geen goed idee is om zomaar te stoppen. Hoewel ik dat ook al een aantal keren heb gedaan hoor.
Maar merk er aardig wat afkickverschijnselen bij die ik eigenlijk niet wil
Geestelijk bedoel je of lichamelijk?
Ik ben weleens een paar dagen gestopt, maar dan toch maar weer drinken en dan meteen doorgaan.
pi_183321175
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 10:32 schreef RedShoe het volgende:

[..]

Geestelijk bedoel je of lichamelijk?
Ik ben weleens een paar dagen gestopt, maar dan toch maar weer drinken en dan meteen doorgaan.
euhm beide eerste dagen lichamelijk ook wel en dan gaat het weer ok maar dan komt het geestelijke weer van ach wat maakt het uit en ben zo echt al tig keer in de fout ermee gegaan weer,

Moet er wel bij zeggen het is ook lange tijden goed gegaan hoor. Het hangt ook een beetje van de externe omstandigheden af. En Dec is niet mijn maand gewoon.
Do what you love, love what you do!
pi_183329306
Al jaren niets gepost; zal hier toch mijn verhaal eens posten.
Heel veel jaren dagelijks (erg) veel gedronken. Mezelf altijd wijsmakend dat t geen probleem was. Ik werk immers fulltime, goede beoordelingen, financiën op orde, geen fysieke klachten, gezond gezin waarmee ik dingen onderneem.
Ergens wel t besef dat het drankgebruik wel problematisch was, maar de echte wil om het te veranderen was er niet. Heel sporadisch kortstondig gestopt om weer na enkele dagen verder te gaan.

Tot de fysieke klachten dit jaar wel kwamen. Hoge bloeddruk, gewrichtsontstekingen. Medicijnen voor gekregen.
Dit is wel het moment geweest waarop het besef kwam dat er echt iets moest veranderen. Op je 43e bloeddruk verlagers slikken en door blijven gaan op die manier was geen optie meer.

Abrupt gestopt met drinken. Eerste poging na drie weken weer terug gevallen. Medicatie via de arts gevraagd en gekregen (refusal). Nu sinds medio september niets meer gedronken en dat bevalt uitstekend.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hork op 23-11-2018 20:26:22 ]
pi_183333150
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 11:30 schreef kree het volgende:

[..]

euhm beide eerste dagen lichamelijk ook wel en dan gaat het weer ok maar dan komt het geestelijke weer van ach wat maakt het uit en ben zo echt al tig keer in de fout ermee gegaan weer,

Moet er wel bij zeggen het is ook lange tijden goed gegaan hoor. Het hangt ook een beetje van de externe omstandigheden af. En Dec is niet mijn maand gewoon.
Heel herkenbaar. Ik wordt soms wakker met een kater als ik het te gek heb gemaakt en dan weet ik zeker dat ik ermee ga stoppen. Maar in de loop van de dag voel ik me wel weer redelijk en krijg weer behoefte aan drank en dat gaat er dan ook komen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 18:40 schreef Hork het volgende:
Al jaren niets gepost; zal hier toch mijn verhaal eens posten.
Heel veel jaren dagelijks (erg) veel gedronken. Mezelf altijd wijsmakend dat t geen probleem was. Ik werk immers fulltime, goede beoordelingen, financiën op orde, geen fysieke klachten, gezond gezin waarmee ik dingen onderneem.
Ergens wel t besef dat het drankgebruik wel problematisch was, maar de echte wil om het te veranderen was er niet. Heel sporadisch kortstondig gestopt om weer na enkele dagen verder te gaan.

Tot de fysieke klachten dit jaar wel kwamen. Hoge bloeddruk, gewrichtsontstekingen. Medicijnen voor gekregen.
Dit is wel het moment geweest waarop het besef kwam dat er echt iets moest veranderen. Op je 43e bloeddruk verlagers slikken en door blijven gaan op die manier was geen optie meer.

Abrupt gestopt met drinken. Eerste poging na drie weken weer terug gevallen. Medicatie via de arts gevraagd en gekregen (refusal). Nu sinds medio september niets meer gedronken en dat bevalt uitstekend.
Die klachten heb ik nog niet, maar weet in mijn hoofd echt wel dat ik superdom bezig ben. Het lijkt soms alsof ik zit te wachten tot mijn lichaam me duidelijk gaat maken dat ik nu echt moet stoppen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 00:07:19 #186
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_183335505
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 22:01 schreef RedShoe het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Ik wordt soms wakker met een kater als ik het te gek heb gemaakt en dan weet ik zeker dat ik ermee ga stoppen. Maar in de loop van de dag voel ik me wel weer redelijk en krijg weer behoefte aan drank en dat gaat er dan ook komen.

[..]

Die klachten heb ik nog niet, maar weet in mijn hoofd echt wel dat ik superdom bezig ben. Het lijkt soms alsof ik zit te wachten tot mijn lichaam me duidelijk gaat maken dat ik nu echt moet stoppen.
Volgends mij is dat je hier dit zit te typen al een signaal van je lichaam....
Neem aan dat je hersens ook tot je lichaam behoren en die geven nu dus duidelijk een signaal af... ;)
  zaterdag 24 november 2018 @ 00:08:38 #187
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_183335529
Dat je in dit topic reageert wil al zeggen dat je gezonde verstand je verteld dat je niet goed bezig bent...
pi_183335647
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 00:08 schreef Puk1234 het volgende:
Dat je in dit topic reageert wil al zeggen dat je gezonde verstand je verteld dat je niet goed bezig bent...
Ja klopt wel. Ben alweer behoorlijk ver heen, maar altijd nog redelijk helder. Ik moet er verdomme echt mee stoppen . Balen hoor.
  zaterdag 24 november 2018 @ 00:26:23 #189
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_183335882
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 00:15 schreef RedShoe het volgende:

[..]

Ja klopt wel. Ben alweer behoorlijk ver heen, maar altijd nog redelijk helder. Ik moet er verdomme echt mee stoppen . Balen hoor.
Ja nu is emotie erbij ver te zoeken en morgen weer spijt... haha ken het.
Wat lijd er het meeste onder jij of je omgeving?
pi_183338057
Herkenbaar hoor. Ondanks dat je feitelijk weet dat het drinken je geen (werkelijke) voordelen biedt, blijven drinken. Lekker comfortabel.
Wacht maar niet tot de rest van je lijf gaat protesteren. Luister nu maar naar je verstand dat zegt dat het anders moet 😊
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:36:48 #191
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_183345329
Voor iedereen is het anders wat iemand wakker schud... ik bedoel bij mij was het al dat ik smorgen met trillende handen wakker werd waarna ik mezelf naar een opname heb gedwongen. Het kan bij iedereen iets anders zijn... maar soms gebeurd het te laat en dan ben je fokt..
pi_183346104
Is ook zo idd
pi_183356574
Ik ga stoppen.
  zondag 25 november 2018 @ 09:45:00 #194
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_183356731
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 09:16 schreef RedShoe het volgende:
Ik ga stoppen.
Succes! ^O^
Prrrrr
pi_183356822
Bedankt. Ik ben zo kapot nu niet normaal. Terug naar bed en roes uitslapen.
pi_183356927
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 09:16 schreef RedShoe het volgende:
Ik ga stoppen.
Veel succes!
pi_183375314
Dag1. Na gister niks meer gehad, maar toch redelijk geslapen. Wel veel last van hartkloppingen wat aan de ene kant beangstigend is, maar ik weet dat het door de alcohol komt.

Ik ga veel water drinken vandaag.
pi_183375776
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 07:39 schreef RedShoe het volgende:
Dag1. Na gister niks meer gehad
^O^
  maandag 26 november 2018 @ 09:39:37 #199
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_183376187
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 07:39 schreef RedShoe het volgende:
Dag1
Ik ga veel water drinken vandaag.
God zo
Prrrrr
pi_183398206
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 07:39 schreef RedShoe het volgende:
Dag1. Na gister niks meer gehad, maar toch redelijk geslapen. Wel veel last van hartkloppingen wat aan de ene kant beangstigend is, maar ik weet dat het door de alcohol komt.

Ik ga veel water drinken vandaag.
excuus ik haal er twee door elkaar.

Je zou de huisarts moeten bellen, die kan je helpen met wat medicatie wat je in een week weer afbouwd.

Het is gevaarlijk om zo te stoppen en dat vertelde de huisarts mij nl. :)
Het is een drempel natuurlijk weer en heb ik nu ook weer, maar die medicatie helpt wel om het minder ellendig te maken met afkicken zeg maar en ook veel veiliger.

Ik ben er nl echt door gewaarchuwd voor door de huisarts om dat maar niet op eigen houtje te doen en zo te stoppen.

Het kan wel, want ook gedaan. Maar het kan iets makkelijker. Diazepam krijg je dan voor een weekje en dat werkt wel met afbouw schema.

Dus zou toch maar bellen en kost het je minder ellende in eerste instantie iig. :)

[ Bericht 22% gewijzigd door kree op 27-11-2018 11:57:44 ]
Do what you love, love what you do!
pi_183434162
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:51 schreef kree het volgende:

[..]

excuus ik haal er twee door elkaar.

Je zou de huisarts moeten bellen, die kan je helpen met wat medicatie wat je in een week weer afbouwd.

Het is gevaarlijk om zo te stoppen en dat vertelde de huisarts mij nl. :)
Het is een drempel natuurlijk weer en heb ik nu ook weer, maar die medicatie helpt wel om het minder ellendig te maken met afkicken zeg maar en ook veel veiliger.

Ik ben er nl echt door gewaarchuwd voor door de huisarts om dat maar niet op eigen houtje te doen en zo te stoppen.

Het kan wel, want ook gedaan. Maar het kan iets makkelijker. Diazepam krijg je dan voor een weekje en dat werkt wel met afbouw schema.

Dus zou toch maar bellen en kost het je minder ellende in eerste instantie iig. :)
Bedankt. Het gaat op en af hier.
Klinkt misschien raar, maar ik heb een afkeer van medicatie.

Mijn doel is in ieder geval om te stoppen. Als het echt mislukt ga ik naar de huisarts.
pi_183434426
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 08:33 schreef RedShoe het volgende:

[..]

Bedankt. Het gaat op en af hier.
Klinkt misschien raar, maar ik heb een afkeer van medicatie.

Mijn doel is in ieder geval om te stoppen. Als het echt mislukt ga ik naar de huisarts.
Goed bezig :)
Do what you love, love what you do!
pi_183742184
1 januari dan maar. December gaat het niet worden voor mij met al die feestdagen.
pi_183745713
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 11:46 schreef RedShoe het volgende:
1 januari dan maar. December gaat het niet worden voor mij met al die feestdagen.
zelfde hier hoor, december is inderdaad niet de meest handige maand ervoor :D
Do what you love, love what you do!
pi_183745893
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 15:47 schreef kree het volgende:

[..]

zelfde hier hoor, december is inderdaad niet de meest handige maand ervoor :D
Teveel verleidingen.
pi_184175307
Gelukkig nieuwjaar. Twee dagen nuchter nu :) Ik voel me een jojo...hoge pieken, diepe dalen.
pi_184175448
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 08:49 schreef RedShoe het volgende:
Gelukkig nieuwjaar. Twee dagen nuchter nu :) Ik voel me een jojo...hoge pieken, diepe dalen.
Ik ben nog even in overleg met de huisarts.
Het valt me toch zwaar om zo ff zelf af te kicken.

Naja weet het recept alweer haha Diazepam voor een weekje met afbouw.

Maargoed de wil is er wel :)
Do what you love, love what you do!
pi_184175613
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:09 schreef kree het volgende:

[..]

Ik ben nog even in overleg met de huisarts.
Het valt me toch zwaar om zo ff zelf af te kicken.

Naja weet het recept alweer haha Diazepam voor een weekje met afbouw.

Maargoed de wil is er wel :)
Succes. :) Ik heb persoonlijk weinig zin aan medicatie.
pi_184176172
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:31 schreef RedShoe het volgende:

[..]

Succes. :) Ik heb persoonlijk weinig zin aan medicatie.
Snap ik wel, maar we hebben het niet over jaren medicijnen slikken? Het is een weekje. Nou als dat kan helpen dan ben ik al blij. Maar wacht nog op telefoon, zal het straks even melden :)
Do what you love, love what you do!
pi_184372279
Nog mensen die stoppen? Ik heb een datum binnenkort om te stoppen. Ik ben er echt ziek van. Ik trek het gewoon niet meer. Elk moment kan ik door de mand vallen.

Misschien is dat al heel vaak gebeurt. Op het moment dat ik werk ga afbellen vanwege alcohol is een nieuw dieptepunt bereikt.

Ik kan er met niemand over praten. Dat is echt klote. Gelukkig wel psycholoog waar ik dan een beetje mijn verhaal bij kwijt kan.
pi_184372291
Klinkt nogal dramatisch. Dat is het ook maar ik heb wel echt vertrouwen in dat het goedkomt. Gewoon omdat ik het zo zat ben.
pi_184372303
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 07:53 schreef Yesmam het volgende:
Klinkt nogal dramatisch. Dat is het ook maar ik heb wel echt vertrouwen in dat het goedkomt. Gewoon omdat ik het zo zat ben.
ik hoop het voor je
pi_184372317
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 07:55 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik hoop het voor je
Tnx :)
Tsja, als ik er niet meer in geloof wie dan wel...
pi_184372357
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 07:58 schreef Yesmam het volgende:

[..]

Tnx :)
Tsja, als ik er niet meer in geloof wie dan wel...
je moet het zelf gaan doen, dus dan is het geloof in jezelf het belangrijkste?
Ga je naar een kliniek voor afkicken?
pi_184372373
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 08:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je moet het zelf gaan doen, dus dan is het geloof in jezelf het belangrijkste?
Ga je naar een kliniek voor afkicken?
Nee maar ben er wel onder behandeling. Ik ga er ook elke dag heen die week dat ik begin. Heb wel een heel plan gemaakt
  donderdag 31 januari 2019 @ 17:24:47 #216
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_184733553
Het beste is om je kringen waarin je je begeeft te veranderen.. geloof me de kringen is een groot deel van je verslaving....
pi_184920754
Wat blijft het moeilijk om gestopt te zijn met alcohol. On eerlijk te zijn heb ik deze week stiekem alcohol gehad maar niemand had het door. Dus nu twijfel ik of ik het moet vertellen
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_184922284
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 18:39 schreef Mo0nlight het volgende:
Wat blijft het moeilijk om gestopt te zijn met alcohol. On eerlijk te zijn heb ik deze week stiekem alcohol gehad maar niemand had het door. Dus nu twijfel ik of ik het moet vertellen
Herkenbaar probleem.
Ik ben inmiddels alweer even compleet gestopt. Maar heb altijd hoe langer ik gestopt ben hoe eerder ik dan weer ga denken, van ach kan wel weer eens ;)
Do what you love, love what you do!
pi_184934911
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:51 schreef kree het volgende:

[..]

Herkenbaar probleem.
Ik ben inmiddels alweer even compleet gestopt. Maar heb altijd hoe langer ik gestopt ben hoe eerder ik dan weer ga denken, van ach kan wel weer eens ;)
Ja dat herken ik ook! Het is gewoon moeilijk er vanaf te blijven.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_184935723
Redelijk lang niet gedronken. Wel wat missers, waarbij het tot veel zuipen kwam. Maar op die paar keer na gaat het wel aardig.
pi_184970397
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 13:49 schreef RedShoe het volgende:
Redelijk lang niet gedronken. Wel wat missers, waarbij het tot veel zuipen kwam. Maar op die paar keer na gaat het wel aardig.
Wat goed van je!
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_185100196
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:48 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Wat goed van je!
dank je.
Gaat nog steeds wat op en af. Laatst goed mis gegaan, maar op de een of andere manier werkt dat dan ook weer motiverend.

Hoe gaat het met de rest van de mensen hier?
pi_185994584
Ik ben nu bijna 16 maanden gestopt en het gaat me eigenlijk wel goed af.

Ik ben naar de AA gegaan in december 2017 en daar zit ik nog steeds. Elke week 1 meeting. Het helpt me en het is zeker geen straf.

Mijn vriend kreeg steeds meer problemen met het feit dat ik niet neer dronk. Uiteindelijk heb ik een jaar geleden de relatie van bijna 18 jaar beëindigd, ben ik verhuisd, heb ik veel (zuip)vrienden verloren, maar nieuwe vrienden gewonnen, heb ik op werk een grote verandering doorgemaakt en heb ik een nieuwe vriend. Allemaal zaken die ik niet aan had gekund, had verpest of die me slechter af waren gegaan als ik nog had gedronken.

Mijn leven is niet perfect, naar wel stukken beter dan het was: minder passief, minder angstig, minder wantrouwen, minder wormen in mijn kop.
Wel is voor mij een ding zeker: ik kan nooit meer drinken, geen glaasje wijn meer, geen druppel. Want voor je het weet lig ik dan weer op mijn bank in een ellendige drankbui of mijn roes uit te slapen. Nooit meer.

Ik kan het iedereen die teveel drinkt aanraden om te stoppen met drinken: als je dagelijks meer drinkt dan je wil, als je nooit gematigd kan drinken en de controle kwijt ben zit er maar 1 ding op. Nooit meer een druppel. En geloof me, het is het zo waard.

Wat een braaf stukje als ik dit teruglees :') maar ja het voelt echt zo. :)
pi_185994922
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:22 schreef CrashO het volgende: [..] je weet al dat je teveel drinkt en je wilt er ook wat aan doen. Alleen niet nu, maar pas over een kleine maand (zodat ie jezelf tijdens de feestdagen nog zat kunt laten worden). Ik raadt het af.
Deze reactie van CrashO op mijn plan om op 1 januari 2018 te stoppen heeft er trouwens toe geleid dat ik ben ga nadenken en dus op 10 december 2017 al gestopt ben. Dus dank je ^O^

[ Bericht 100% gewijzigd door Booyah op 02-04-2019 19:19:07 ]
pi_185997626
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 19:05 schreef Booyah het volgende:
dus op 10 december 2017 al gestopt ben.
_O_ _O_ _O_

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 20:51:45 ]
pi_186154956
Kent iemand hier TSM? The Sinclair Methode waarbij je gebruik maakt van naltrexone?

Ik ben begonnen hiermee en zou het leuk vinden om met mede TSM'ers in contact te komen.
In een korte tijd heb ik al veel resultaat geboekt. Nadat ik dagelijks dronk en wilde stoppen is mijn alcoholverslaving overgegaan naar een keer in de week / 2 weken binge drinken. Nu drink ik af en toe 1 of 2 glaasjes wijn en daar blijft het bij. Had nooit durven hopen dat 1 pilletje hierbij kan helpen.

Op You Tube is hier van alles over te vinden; zoek op Claudia Christian TEDX talk en One Little Pill 2014 full movie.



Groetjes,

Choco

[ Bericht 8% gewijzigd door Choco67 op 13-04-2019 11:41:35 ]
  donderdag 11 april 2019 @ 13:04:25 #227
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_186155053
Ben ook een tijd geleden gestopt, alleen na lange tijd zonder voel je je zo gezond dat je denkt ach 1x kan wel weer. De volgende dag ben je alweer kwijt hoe goed je je voelde na maanden nuchter zijn en is het heel moeilijk om daar weer naar toe te werken. Gaat nu weer tijdje goed, hoop dat dit topic me daarbij kan helpen. Ook al keer opgenomen na een cold turkey, ingestort en epileptische aanval gehad, ambulance naar ziekenhuis, daarna oxazepam gehad. Later nog een keer een paar na een terugval, maar daar kan je niet op blijven bouwen. Je moet het zelf doen. En dat is moeilijk. Had ook altijd last van trillende handen enzo, soms nog wel.
pi_186155160
Voor mij was deze wel een eyeopener


Dronk weliswaar niet zoveel als de man in de docu, maar zette me wel aan tot nadenken. Dronk vroeger 2-3 glazen wijn per avond en vrij veel op vrijdag in de kroeg.

Nu door de week niks meer en in het weekend hoogstens eens in de 2-3 maanden iets in de kroeg. Maar ook dan drink ik hoogstens 3 glazen alcohol
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_186155181
Weet iemand een middel dat helpt tegen trek naar alcohol? Momenteel gebruik ik campral maar hier merk ik weinig van.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_186155243
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:13 schreef Mo0nlight het volgende:
Weet iemand een middel dat helpt tegen trek naar alcohol? Momenteel gebruik ik campral maar hier merk ik weinig van.
Niks chemisch... Maar afleiding hielp bij mij. In mijn geval sport
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_186155286
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:13 schreef Mo0nlight het volgende:
Weet iemand een middel dat helpt tegen trek naar alcohol? Momenteel gebruik ik campral maar hier merk ik weinig van.
je kunt die andere variant proberen? Dat je dus helemaal gelijk doodziek gaat worden na een druppel alcohol?

Ik heb dr beetje mijn twijfels over. Maar het schijnt voor mensen te helpen?
Do what you love, love what you do!
pi_186155324
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:13 schreef Mo0nlight het volgende:
Weet iemand een middel dat helpt tegen trek naar alcohol? Momenteel gebruik ik campral maar hier merk ik weinig van.
Zie mijn bovenstaande post over naltrexone en the Sinclair methode. Het werkt echt! 80% succesrate om van je verslaving af te komen!Het is nog nog zo bekend in Nederland maar wel steeds meer in Amerika. Veel over te vinden op You Tube. Zie ook de film Ons Little pill 2014 full movie. Hoopvol!
pi_186155345
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:22 schreef Choco67 het volgende:

[..]

Zie mijn bovenstaande post over naltrexone en the Sinclair methode. Het werkt echt! 80% succesrate om van je verslaving af te komen!Het is nog niet zo bekend in Nederland maar wel steeds meer in Amerika. Veel over te vinden op You Tube. Zie ook de film Ons Little pill 2014 full movie. Hoopvol!
pi_186155723
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:22 schreef Choco67 het volgende:

[..]

Zie mijn bovenstaande post over naltrexone en the Sinclair methode. Het werkt echt! 80% succesrate om van je verslaving af te komen!Het is nog nog zo bekend in Nederland maar wel steeds meer in Amerika. Veel over te vinden op You Tube. Zie ook de film Ons Little pill 2014 full movie. Hoopvol!
Dankjewel! Ik ga het bespreken
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  donderdag 11 april 2019 @ 19:53:42 #235
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_186161643
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Niks chemisch... Maar afleiding hielp bij mij. In mijn geval sport
Sport idd, maar daar is lastig aan te beginnen, zeker als je je beroerd voelt. Ik ben momenteel veel bezig in het huis, dingen isoleren enzo, dingen voor de "toekomst".

Sport duurt ook altijd maar een uurtje ofzo en is niet elke dag, je moet ook iets hebben waar je thuis mee bezig kan, desnoods gamen of tv-series kijken, maar het liefst iets waarbij je niet kan drinken.

Ik sportte soms weken fanatiek en dan 1 vrijdagavond een drankje, dat werd een fles, zaterdag nog eentje, zondag helemaal kapot, week erna geen fut om te sporten, dus ging ik niet, terug in de sleur.
pi_186165383
stukje over medicatie

AVERSIEMIDDELEN
Aversie middelen zorgen ervoor dat men niet kan drinken. Doet iemand dat toch dan krijgt hij nare verschijnselen zoals hoofdpijn, misselijkheid, braken en sterke transpiratie. De stofnaam is disulfiram. Het wordt voorgeschreven onder merknamen antabus en refusal. Disulfiram blokkeert de afbraak van alcohol. Hierdoor hoopt de giftige stof aceetaldehyde zich in het lichaam op met als gevolg dat men ziek wordt

Het middel wordt voorgeschreven aan goed gemotiveerde patiënten die een sterk verlangen hebben naar alcohol. Het helpt als de omgeving (partner) er mede op let dat het middel ingenomen wordt. Zie in deze rubriek ook de vraag: hoe werkt antabus of refusal
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 12 april 2019 @ 09:24:43 #237
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_186169572
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 22:59 schreef kree het volgende:
stukje over medicatie

AVERSIEMIDDELEN
Aversie middelen zorgen ervoor dat men niet kan drinken. Doet iemand dat toch dan krijgt hij nare verschijnselen zoals hoofdpijn, misselijkheid, braken en sterke transpiratie. De stofnaam is disulfiram. Het wordt voorgeschreven onder merknamen antabus en refusal. Disulfiram blokkeert de afbraak van alcohol. Hierdoor hoopt de giftige stof aceetaldehyde zich in het lichaam op met als gevolg dat men ziek wordt

Het middel wordt voorgeschreven aan goed gemotiveerde patiënten die een sterk verlangen hebben naar alcohol. Het helpt als de omgeving (partner) er mede op let dat het middel ingenomen wordt. Zie in deze rubriek ook de vraag: hoe werkt antabus of refusal

Lekker dan, dat die gifstoffen zich ophopen. Ik word ook enorm ziek als ik drink zonder dat spul, daarom wil ik er ook niet meer aan beginnen, weekend komt er weer aan, altijd lastigste periode.

Vooral als ik 2 of 3 vrije dagen in het vooruitzicht heb denk ik altijd, ach kan wel even, krijg binnenkort een vaste zondagdienst erbij dus heb nooit meer dan 1 dag achter elkaar meer vrij. En extra geld om andere dingen toen.
pi_186169635
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 09:24 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Lekker dan, dat die gifstoffen zich ophopen. Ik word ook enorm ziek als ik drink zonder dat spul, daarom wil ik er ook niet meer aan beginnen, weekend komt er weer aan, altijd lastigste periode.

Vooral als ik 2 of 3 vrije dagen in het vooruitzicht heb denk ik altijd, ach kan wel even, krijg binnenkort een vaste zondagdienst erbij dus heb nooit meer dan 1 dag achter elkaar meer vrij. En extra geld om andere dingen toen.
mjah waarom ik daar dus ook niet aan begon. afgezien nog dat ze bloedtest moeten hebben en haat naalden.
Maar ok het werkt wel voor sommige
Do what you love, love what you do!
pi_186169709
En laat ik eerlijk zijn. en is nu jaren terug btw.
Toen crashte ik met de fiets na veels te veel zuipen.
Scheeelde niet veel of ik had echt me nek gebroken.

Was maar scheurtje maar als nog lange tijd een nekkraag omgehad.
En bloedbad door hoofdwond en 112 ambulance de hele shizzle.
Duur geintje wel btw
Maar dat was het eigen risico.

Wil niet eens weten wat die hele intensive care heeft gekost en CT scans meerdere keren. En dag en nacht opname in het ziekenhuis

Dus tsja heb ik er van geleerd?

Ja ene kant wel, dat ik gewoon niet zo stom meer moet zijn
Andere kant zuip nog, maar als ik weet dat ik verder niks hoef te doen of alleen lopen.

Zeg niemand wat te doen btw. Maar ok laat deze ervaring van mij een les zijn wellicht

[ Bericht 9% gewijzigd door kree op 12-04-2019 09:47:16 ]
Do what you love, love what you do!
pi_186258242
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 09:24 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Lekker dan, dat die gifstoffen zich ophopen. Ik word ook enorm ziek als ik drink zonder dat spul, daarom wil ik er ook niet meer aan beginnen, weekend komt er weer aan, altijd lastigste periode.

Vooral als ik 2 of 3 vrije dagen in het vooruitzicht heb denk ik altijd, ach kan wel even, krijg binnenkort een vaste zondagdienst erbij dus heb nooit meer dan 1 dag achter elkaar meer vrij. En extra geld om andere dingen toen.
Daarom laat je het ook wel uit je hoofd om te gaan drinken ;)
Het helpt niet tegen de trek/ craving.
Maar als je het s'morgens inneemt dan kan je impulsieve drankmomenten makkelijker voorkomen omdat je echt doodziek ervan wordt (er zijn mensen die zuipen er gewoon doorheen)
Hell To The Liars
pi_186437622
Hoe is het met iedereen? :)
Do what you love, love what you do!
pi_186437719
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 14:30 schreef kree het volgende:
Hoe is het met iedereen? :)
Goed!
Ik ben bijna volledig 'droog'. Van 'minimaal een hele fles wijn per sociaal evenement', naar 'max twee drankjes, alléén bij écht doodenge evenementen (verder niet)'.
Mon 'en!
  vrijdag 26 april 2019 @ 14:39:05 #243
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_186437768
Ik ben van elke dag naar alleen het weekend gegaan...
pi_186438352
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 14:36 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Goed!
Ik ben bijna volledig 'droog'. Van 'minimaal een hele fles wijn per sociaal evenement', naar 'max twee drankjes, alléén bij écht doodenge evenementen (verder niet)'.
Netjes ^O^

Ik ben niet helemaal gestopt. Maar heb het nu een beetje beperkt tot weekenden enzo.
Do what you love, love what you do!
pi_186438397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 14:39 schreef Puk1234 het volgende:
Ik ben van elke dag naar alleen het weekend gegaan...
Je kunt het :)
Do what you love, love what you do!
pi_186438411
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 14:30 schreef kree het volgende:
Hoe is het met iedereen? :)
5 jaar 2 maanden en 23 dagen sober
pi_186438449
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 15:17 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

5 jaar 2 maanden en 23 dagen sober
Is dat soms trouwens niet moeilijk?
Alcohol is overal en bij alles wel. Ik heb daar aardig moeite mee wel.

Niet dat ik niet door een winkel kan lopen en alcohol gewoon laten staan.
Maar het zijn die sociale dingen juist die het onwijs lastig maken.
Do what you love, love what you do!
pi_186438536
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 15:20 schreef kree het volgende:

[..]

Is dat soms trouwens niet moeilijk?
Alcohol is overal en bij alles wel. Ik heb daar aardig moeite mee wel.

Niet dat ik niet door een winkel kan lopen en alcohol gewoon laten staan.
Maar het zijn die sociale dingen juist die het onwijs lastig maken.
Je sociale cirkel verandert na 5 jaar wel en dan merk je dat er juist ook ontzettend veel mensen zijn die niet of weinig drinken.
pi_186438556
En moeilijk valt wel mee.
Ik weet dat ik alles wat ik opgebouwd heb met 1 moment kan verpesten en dat ik dat kan voorkomen door gewoon niet te drinken.
pi_186438610
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 15:23 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Je sociale cirkel verandert na 5 jaar wel en dan merk je dat er juist ook ontzettend veel mensen zijn die niet of weinig drinken.
Vind ze gewoon niet leuk als iedereen wel drinkt en ik op een droogje zit :')
Dat is een onwijs probleem wel. Nja niet ik dan me helemaal de tering in zuip. Maargoed het helpt beetje als je allemaal op het zelfde niveau zit
Do what you love, love what you do!
pi_186438669
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 15:24 schreef JanPawelII het volgende:
En moeilijk valt wel mee.
Ik weet dat ik alles wat ik opgebouwd heb met 1 moment kan verpesten en dat ik dat kan voorkomen door gewoon niet te drinken.
Ontwenning is kut wel. Maar ok evt met medicatie trouwens (raad dat iedereen aan die er mee zit btw, gewoon eerlijk zijn tegen huisarts)

Maar het duurt ook echt maar een paar dagen. Ellende ja dat wel trouwens.

Zo high als een kanarie trouwens met Diazepam de laatste keer. 4 pillen per dag en daarna afbouw schema maargoed. Het helpt wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door kree op 26-04-2019 15:48:44 ]
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 26 april 2019 @ 16:28:36 #252
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_186439756
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 15:30 schreef kree het volgende:

[..]

Ontwenning is kut wel. Maar ok evt met medicatie trouwens (raad dat iedereen aan die er mee zit btw, gewoon eerlijk zijn tegen huisarts)

Maar het duurt ook echt maar een paar dagen. Ellende ja dat wel trouwens.

Zo high als een kanarie trouwens met Diazepam de laatste keer. 4 pillen per dag en daarna afbouw schema maargoed. Het helpt wel.
High van de diazepam :P lol dat is een nieuwe
pi_186440689
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 15:23 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Je sociale cirkel verandert na 5 jaar wel en dan merk je dat er juist ook ontzettend veel mensen zijn die niet of weinig drinken.
Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Sowieso respect dat je het al zolang volhoud. Een goede sociale drankloze omgeving is iets waar je dankbaar voor mag zijn (waar je waarschijnlijk ook veel energie ingestopt hebt :))
Hell To The Liars
pi_186440854
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:28 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

High van de diazepam :P lol dat is een nieuwe
Niet helemaal hoor... eerder was het chloordiazepoxide maar uit de handel inmiddels.

Diazepam ik slik geen medicijnen verder, dus ok die kwam er ff aardig heftig in LOL :)
Knock out dag wel.. maargoed ontwenning kan aardig gevaarlijk zijn wel. En zal jullie niet vervelen want is simpel ff op te zoeken. Maar please, doe in overleg met huisarts als je de keuze maakt om te kappen met drank.

[ Bericht 6% gewijzigd door kree op 26-04-2019 17:45:31 ]
Do what you love, love what you do!
pi_186440992
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 17:28 schreef Droopie het volgende:

[..]

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Sowieso respect dat je het al zolang volhoud. Een goede sociale drankloze omgeving is iets waar je dankbaar voor mag zijn (waar je waarschijnlijk ook veel energie ingestopt hebt :))
Midden 20.
En drankloos niet, maar weinig focus op - het is bij de meeste niet zo'n belangrijk iets.
pi_186441034
Hoe denken jullie trouwens bv alleen in het weekend wat drinken?

Ik ben echt een risico figuur om er wel in te blijven hangen wel?
Do what you love, love what you do!
pi_186441138
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 17:52 schreef kree het volgende:
Hoe denken jullie trouwens bv alleen in het weekend wat drinken?

Ik ben echt een risico figuur om er wel in te blijven hangen wel?
Gewoon niet doen, als je de garantie wilt dat je niet weer door het ijs zakt.
Het werkt gewoon niet, punt.

Verder heet dit topic Fokkers die stoppen met alcohol en niet Fokkers die weer willen drinken topic :P
Hell To The Liars
pi_186441165
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 17:49 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Midden 20.
En drankloos niet, maar weinig focus op - het is bij de meeste niet zo'n belangrijk iets.
Respect voor je, en zoals morgen.
Is na 5 jaar Koningsdag gewoon een dag die je lachend meemaakt of zijn dat de spaarzame lastige dagen?

Ik vond die dagen echt de hel toen ik net gestopt was.
Hell To The Liars
pi_186441194
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 17:57 schreef Droopie het volgende:

[..]

Gewoon niet doen, als je de garantie wilt dat je niet weer door het ijs zakt.
Het werkt gewoon niet, punt.

Verder heet dit topic Fokkers die stoppen met alcohol en niet Fokkers die weer willen drinken topic :P
Ja ben het met je eens hoor. en idd als niemand gewoon wat drinkt dan is het hele probleem er ook niet.

Maaaaaar helaas gaat dat dus anders? Ik strook echt niet meer hoor als ik niks drink en de rest wel. Vooral snel naar bed enzo wil ik dan
Do what you love, love what you do!
pi_186441353
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 18:00 schreef kree het volgende:

[..]

Ja ben het met je eens hoor. en idd als niemand gewoon wat drinkt dan is het hele probleem er ook niet.

Maaaaaar helaas gaat dat dus anders? Ik strook echt niet meer hoor als ik niks drink en de rest wel. Vooral snel naar bed enzo wil ik dan
Maar je bent nu aan het afkicken met Diazepam ofzo?
Ik ben het eerste jaar gewoon helemaal niets meer gaan doen, tyfde in een depressie en had er ook gewoon geen geld meer voor.

Had nog wel een periode dat ik er 7 redbull inklapte om een soort prikkel op te wekken met het gamen :')

Ben trouwens helemaal gestopt met koffie en redbull, dat is ook verslavend als je er gevoelig voor bent
Hell To The Liars
pi_186441436
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 18:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar je bent nu aan het afkicken met Diazepam ofzo?
Ik ben het eerste jaar gewoon helemaal niets meer gaan doen, tyfde in een depressie en had er ook gewoon geen geld meer voor.

Had nog wel een periode dat ik er 7 redbull inklapte om een soort prikkel op te wekken met het gamen :')

Ben trouwens helemaal gestopt met koffie en redbull, dat is ook verslavend als je er gevoelig voor bent
Nee geen medicatie nu was alweer gestopt. ok wil echt ff onwijs eerlijk zijn om anderen te helpen.

Als je echt dik verslaafd bent aan alcohol. Doe dit in overleg met huisarts. Ja schaam je ff wel? tis de beste optie
Do what you love, love what you do!
pi_186441558
koffie roken verslaving twee hahahaha
Do what you love, love what you do!
pi_186441587
omg geef geloof ik niet een onwijs goed voorbeeld aan de jeugd :')
Do what you love, love what you do!
pi_186441640
Iedereen die onder de 16 zijn DM me maar alcohol is geen oplossing voor problemen
Do what you love, love what you do!
pi_186441656
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2019 18:30 schreef kree het volgende:
Iedereen die onder de 16 zijn DM me maar alcohol is geen oplossing voor problemen
Gaat alles goed met je?
Je komt nogal verward over?
Hell To The Liars
pi_186441679
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 18:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

Gaat alles goed met je?
Je komt nogal verward over?
ja hoor ;)
Do what you love, love what you do!
pi_186441681
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 17:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

Respect voor je, en zoals morgen.
Is na 5 jaar Koningsdag gewoon een dag die je lachend meemaakt of zijn dat de spaarzame lastige dagen?

Ik vond die dagen echt de hel toen ik net gestopt was.
Nu vier ik geen Koningsdag maar zulke massale evenementen zijn sowieso niet mijn pakkie an.
pi_186441700
Eigenlijk zijn mijn enige moeilijke momenten als ik alleen ben en weet dat ik kan zuipen en niemand het zou weten.
Thank god voor sociale controle.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2019 18:34:30 ]
pi_186441715
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2019 18:34 schreef JanPawelII het volgende:
Eigenlijk zijn mijn enige moeilijke momenten als ik alleen ben en weet dat ik kan zuipen en niemand het zou weten.
Thank god voor sociale controle.
ja ik ook, dat is het lastige dus
Do what you love, love what you do!
pi_186441751
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2019 18:34 schreef JanPawelII het volgende:
Eigenlijk zijn mijn enige moeilijke momenten als ik alleen ben en weet dat ik kan zuipen en niemand het zou weten.
Thank god voor sociale controle.
Herkenbaar, dat probleem heb ik goed onder controle momenteel.
Mede door sociale controle te vragen en ondersteuning van een psycholoog die ik zelf wil houden ( betaal haar uit eigen zak, dus het meer een maandelijkse APK-keuring).

En als ik op vakantie ga, ga ik bv naar Dubai. Ja je kan er drinken zonder controle, maar los gaan is bijna onmogelijk.
Hell To The Liars
pi_186441801
maar jij droopie. Ik volg dit topic al lang he. Maar je was gestopt maar drinkt nu toch af en toe??

Ik veroordeel niemand he. want ok weet wel dat ik het moet matigen maar helemaal niks mer drinken is het ook niet
Do what you love, love what you do!
pi_186441877
Drinken en op Fok! komen gaan bij mij vaak hand in hand. Als ik nuchter ben interesseert het me geen reet.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_186441902
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 18:37 schreef Droopie het volgende:

[..]

Herkenbaar, dat probleem heb ik goed onder controle momenteel.
Mede door sociale controle te vragen en ondersteuning van een psycholoog die ik zelf wil houden ( betaal haar uit eigen zak, dus het meer een maandelijkse APK-keuring).

En als ik op vakantie ga, ga ik bv naar Dubai. Ja je kan er drinken zonder controle, maar los gaan is bijna onmogelijk.
Lol ik ken niemand die voor de lol naar Dubai gaan...Heb je connecties daar?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_186442014
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2019 18:41 schreef kree het volgende:
maar jij droopie. Ik volg dit topic al lang he. Maar je was gestopt maar drinkt nu toch af en toe??

Ik veroordeel niemand he. want ok weet wel dat ik het moet matigen maar helemaal niks mer drinken is het ook niet
Een tijdje heel veel toen het slecht met mij ging.
Nu af en toe, maar nooit alleen.

Ik raad iedereen af als je eenmaal de knoop doorgehakt hebt om weer te gaan drinken. Je stapt eigenlijk gewoon weer de ring in om de strijd aan te gaan en onder aan de streep is het het niet waard.
Ja je krijgt er hilarische momenten voor terug, terwijl in het normale leven je hoofd weer slechter wordt.
Hell To The Liars
pi_186442029
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 18:48 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Lol ik ken niemand die voor de lol naar Dubai gaan...Heb je connecties daar?
Nope, vind het heerlijk.
Overdag lekker relaxen en s'avonds de prikkels opzoeken van de lampjes en activiteiten.

Moet er niet aan denken dat ik 10 op een resort zit met alleen zand :P
Hell To The Liars
pi_186442051
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 18:56 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nope, vind het heerlijk.
Overdag lekker relaxen en s'avonds de prikkels opzoeken van de lampjes en activiteiten.

Moet er niet aan denken dat ik 10 op een resort zit met alleen zand :P
Lekker de hele dag binnen onder de airco omdat het buiten bizar heet is all the time? Wat is daar leuk aan..
Ik vond Egypte al sick.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_186442104
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 18:57 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Lekker de hele dag binnen onder de airco omdat het buiten bizar heet is all the time? Wat is daar leuk aan..
Ik vond Egypte al sick.
Maart/ April/ November is het prima te doen hoor.
Vorige week was ik er en toen was het zelfs een dag 26 graden met wind.

En is het te warm kan je altijd nog skieen of lekker shoppen.
You name it and they have it.
Hell To The Liars
pi_186442123
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 19:01 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maart/ April/ November is het prima te doen hoor.
Vorige week was ik er en toen was het zelfs een dag 26 graden met wind.

En is het te warm kan je altijd nog skieen of lekker shoppen.
You name it and they have it.
True that, je bent dus wel een big spender?:P
Als je betaalt, dan brengen ze het wel.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_186442193
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 19:02 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

True that, je bent dus wel een big spender?:P
Dat is het grappige van Dubai, t kost geen reet daar allemaal als je je niet gedraagt als een Messi of Ribery

Zingerburger menu voor 5 euro of Vapiano voor 10 euro.
Taxi's, simpele boottripjes en supermarkt. Geloof me als toerist in Amsterdam of Barcelona ben je veel meer kwijt en word je nog geschoffeerd ook.
Voor meer vragen mag je naar het Dubai topic hoor, beantwoord ik je vragen graag :)
Dit is nogal offtopic
Hell To The Liars
pi_186442228
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 19:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat is het grappige van Dubai, t kost geen reet daar allemaal als je je niet gedraagt als een Messi of Ribery

Zingerburger menu voor 5 euro of Vapiano voor 10 euro.
Taxi's, simpele boottripjes en supermarkt. Geloof me als toerist in Amsterdam of Barcelona ben je veel meer kwijt en word je nog geschoffeerd ook.
Voor meer vragen mag je naar het Dubai topic hoor, beantwoord ik je vragen graag :)
Dit is nogal offtopic
Okay nouja ik weet toevallig vrij veel over Dubai, en ik vind het echt een kutland. Dus ik denk dat we wel weer ontopic kunnen gaan :P
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_186442460
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 19:07 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Okay nouja ik weet toevallig vrij veel over Dubai, en ik vind het echt een kutland. Dus ik denk dat we wel weer ontopic kunnen gaan :P
Om het ontopic te houden, doordat ik 6 jaar geleden besloot om mijn destructieve leven om te gooien heb ik nu de keuze om te doen wat ik leuk vind. Ik heb mijn vrijheid terug :)
Hell To The Liars
pi_186442474
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 19:17 schreef Droopie het volgende:

[..]

Om het ontopic te houden, doordat ik 6 jaar geleden besloot om mijn destructieve leven om te gooien heb ik nu de keuze om te doen wat ik leuk vind. Ik heb mijn vrijheid terug :)
En ben je islamitisch?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_186442510
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 19:18 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

En ben je islamitisch?
Nope, wel even op zoek naar een god tijdens mijn herstel. Maar na een stuk lezen van de bijbel vond ik dat Game of Thrones geloofwaardiger is.
Hell To The Liars
pi_186442588
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 19:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nope, wel even op zoek naar een god tijdens mijn herstel. Maar na een stuk lezen van de bijbel vond ik dat Game of Thrones geloofwaardiger is.
Goed bezig:) Het geloof is echt zonde van je tijd.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_186446427
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 18:55 schreef Droopie het volgende:

[..]

Een tijdje heel veel toen het slecht met mij ging.
Nu af en toe, maar nooit alleen.

Ik raad iedereen af als je eenmaal de knoop doorgehakt hebt om weer te gaan drinken. Je stapt eigenlijk gewoon weer de ring in om de strijd aan te gaan en onder aan de streep is het het niet waard.
Ja je krijgt er hilarische momenten voor terug, terwijl in het normale leven je hoofd weer slechter wordt.
Ja is ook zo hoor. Meeste mensen zullen het niet eens van mij vermoeden trouwens.
En ok heb er zelf niet eens moeite mee. Maar soms gaat het tever en dat besef ik me dan wel weer ;)
Do what you love, love what you do!
pi_186446527
tis btw al aardige stap om er echt open over te vertellen.
Niet alleen op Fok! hier trouwens. maarja schaamte is het IRL wel ook beetje
Do what you love, love what you do!
pi_186446823
hoop zo dat er mss anderen zijn die er iets aan hebben nog ;)

Ik kan het aardig lang volhouden wel zonder te drinken. Maar het blijft altijd een probleempje wel

Kan hier btw nog veel langer over door praten enzo. Maar geef even de kans voor anderen om te reageren. :)

[ Bericht 28% gewijzigd door kree op 26-04-2019 22:24:26 ]
Do what you love, love what you do!
pi_186449069
Misschien zijn er mensen die na Koningsdag gaan stoppen.
Dit weekend en kerst zijn de slechtste momenten om te stoppen gok ik :P
Hell To The Liars
pi_186450000
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 23:53 schreef Droopie het volgende:
Misschien zijn er mensen die na Koningsdag gaan stoppen.
Dit weekend en kerst zijn de slechtste momenten om te stoppen gok ik :P
haha ja idd maar waar en wil is is een weg ook :)
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 27 april 2019 @ 12:31:22 #290
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_186456374
Ik ben zonder medicatie gestopt met elke dag drinken, nou dat was best heftig. Ik had nachtmerries koude rillingen alles.
  zaterdag 27 april 2019 @ 14:44:33 #291
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_186458640
Zijn er nu mensen die proberen te stoppen?
pi_186459805
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:44 schreef Puk1234 het volgende:
Zijn er nu mensen die proberen te stoppen?
Jij kan het wel ;)
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 27 april 2019 @ 16:01:38 #293
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_186459973
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 15:56 schreef kree het volgende:

[..]

Jij kan het wel ;)
ja maar ik qoute op mensen die het nu proberen
pi_186460582
Zou met elkaar praten niet handiger zijn?
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 27 april 2019 @ 16:44:03 #295
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_186461547
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 16:44 schreef Puk1234 het volgende:
Daarvoor ben ik hier
Waarom ben je gestopt zonder medicatie? Die medicatie is er om de trillingen en nachtmerries te verminderen he :)
Of wilde je niet (terug?) naar de dokter met je verhaal/ probleem?
Hell To The Liars
  zondag 28 april 2019 @ 11:54:41 #297
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_186474324
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:18 schreef Droopie het volgende:

[..]

Waarom ben je gestopt zonder medicatie? Die medicatie is er om de trillingen en nachtmerries te verminderen he :)
Of wilde je niet (terug?) naar de dokter met je verhaal/ probleem?
Had er gewoon een keer genoeg van en ben gewoon coldturkey gestopt.
pi_186474472
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 11:54 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Had er gewoon een keer genoeg van en ben gewoon coldturkey gestopt.
Ik snap je wel. Ook niet onwijs zin om de huisarts te bellen weer. En medicatie.

Maargoed er is een risicootje wel om keihard te kappen zelf met alcohol.
Do what you love, love what you do!
  zondag 28 april 2019 @ 12:09:09 #299
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_186474537
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2019 12:03 schreef kree het volgende:

[..]

Ik snap je wel. Ook niet onwijs zin om de huisarts te bellen weer. En medicatie.

Maargoed er is een risicootje wel om keihard te kappen zelf met alcohol.
Ik adviseer ook iedereen om dit met medicatie te doen, ik bedoel het was echt een hel een paar dagen lang.
pi_186474586
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 11:54 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Had er gewoon een keer genoeg van en ben gewoon coldturkey gestopt.
Netjes toch dan :)
Effe door de zure appel heen en na 10 dagen is je systeem alweer redelijk normaal.

Kreeg een goede tip van mijn psych (het is een open deur misschien).
Let goed op je voeding en drink water.

Ik "moet" eerst een stukje kaas nemen voor ik ga ontbijten en iedere avond een stuk vlees eten.
Doordat ik eerst een stukje kaas eet wordt mijn glucose spiegel rustig opgebouwd ipv. dat ik opeens een suikerbom krijg en ga trillen.
Nooit geweten dat glucose ook zo belangerijk voor je hersens zijn.

Zet hem op!
Hell To The Liars
pi_186476149
suiker is wel dingetje trouwens? Mja niet voor niks dat je thiamine en vit D krijgt van de huisarts?

dicht trouwens nu haha
Do what you love, love what you do!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')