Je kunt toch gewoon zeggen dat je belt als het kind geboren is?quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:01 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Pfff, ik werd net even flink voor het blok gezet. Mijn moeder belde en wil graag een berichtje wanneer de weeën beginnen omdat ze het vervelend zou vinden om het pas te horen wanneer de baby er al
is. Ik had eigenlijk pas willen bellen na de bevalling (plus minimaal het eerste uurtje met man en baby).
Ze vond het heel lastig om te vragen, dat kon ik horen (inclusief bijna tranen), maar ze wou niks weten van mijn tegensputteren. Voel me een beetje emotioneel gechanteerd zo.![]()
Maar goed, eerste weeën kan ik best opvatten als eerste persweeën.
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:01 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Pfff, ik werd net even flink voor het blok gezet. Mijn moeder belde en wil graag een berichtje wanneer de weeën beginnen omdat ze het vervelend zou vinden om het pas te horen wanneer de baby er al
is. Ik had eigenlijk pas willen bellen na de bevalling (plus minimaal het eerste uurtje met man en baby).
Ze vond het heel lastig om te vragen, dat kon ik horen (inclusief bijna tranen), maar ze wou niks weten van mijn tegensputteren. Voel me een beetje emotioneel gechanteerd zo.![]()
Maar goed, eerste weeën kan ik best opvatten als eerste persweeën.
Inderdaad. Het is ook een tekortkoming dat je dat zelf dus gewoon ziet, zonder uitleg erbij.quote:Op dinsdag 5 december 2017 14:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Begreep dat inmiddels ook van mijn VK. Het is een automatisch systeem, dat twee keer diezelfde code in een jaar niet goedkeurt. En dan moeten ze erachteraan om het alsnog te krijgen. Af en toe gaat ze weer eens zitten voor de afgewezen nota’s. Maar het was wel een beetje een tekortkoming van het systeem, dat die dat gewoon niet pakt.
Mijn ouders passen ook op onze zoon (plan A) en brengen mij naar het ziekenhuis maar ze vroegen wel vd week wel wat we doen als ze allebei aan het werk zijn en wij moeten toch ineens al naar het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:49 schreef Krisvc het volgende:
Jouw bevalling, jouw wensen.
Hier komen mijn ouders op oudste passen. Die zijn dus meteen op de hoogte. Verder houdt man contact met de rest van de familie. En hij vertelt ze maar wat hij wil en houdt ze maar zo veel op de hoogte als hij wil. Als het net als vorige keer gaat zit ik in m'n eigen wereldje en moet hij vooral stil zijn en niet aan me zitten. Dan duurt een bevalling lang hoor, dus laat hem maar iedereen op de hoogte houden. Schoonouders moeten 1,5 uur rijden voor ze hier zijn. Dus daar maak ik me niet zo druk om.
Ja, precies. Als ik maar veilig in het ziekenhuis kom en zoon bij iemand veilig is. Dat is het belangrijkste.quote:Op dinsdag 5 december 2017 17:05 schreef Krisvc het volgende:
Hier hetzelfde verhaal. Man heeft geen rijbewijs. Vorige keer hebben we een taxi genomen. Ik hoop dit keer met de vk mee te kunnen rijden.
Mijn moeder heeft geregeld dat ze meteen weg mag op haar werk. Die is dan met een half uur hier. Aangezien ik de vk toch pas na een uur mag bellen, is ze altijd op tijd hier.
En mocht alles in de soep lopen schiet ik iemand in de buurt aan. Ik woon in zo'n volksbuurt. Ik ken niemands naam, maar ik weet zeker dat ze in geval van nood ons zo naar het ziekenhuis brengen of op m'n kind passen en dat er dan goed voor haar gezorgd wordt.
Altijd mooi, positief echonieuws!quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:12 schreef Blue_note het volgende:
Vandaag 2e echo en alles was goed![]()
9 weken en 5 dagen nu.
Dat laatste is bij mijn vrouw ook zoquote:Op dinsdag 5 december 2017 20:12 schreef DorothyGale het volgende:
Rena en Twist gefeliciteerd allebei![]()
En wat een heerlijke foto's
![]()
Kom op dit moment niet zoveel aan posten toe. Ik lees wel mee, maar ben aan het einde van de dag bekaf en misselijk. Van niksHet is een wonder dat ik nu nog op ben
Doe dit!! Echt! Wij deden dat ook en die uren waren magischquote:Op dinsdag 5 december 2017 20:29 schreef DorothyGale het volgende:
Gelukkig hebben wij (voor zover ik weet) geen vrienden die onverwachts voor de deur staan vlak na de bevalling. Onze wens is om de eerste uren met z'n drietjes door te brengen
Mijn vrouw had/heeft dat ook. Zorgen dat de maag nooit leeg is helpt haar heel goed!quote:Op dinsdag 5 december 2017 20:46 schreef DorothyGale het volgende:
Ik slaap niet de hele nacht, ik word een paar keer wakker doordat ik altijd wat misselijk ben. Dan eet ik fruit of zoiets en dat helpt. Nu werk ik ook thuis en daardoor dommel is soms ook weg. Dus ik slaap dan ook nog overdag en na mijn werkdag ook nog eens
Ik slaap veel.quote:Op dinsdag 5 december 2017 20:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Slapen jullie dan echt elf uur per nacht? Wow!
Blijkbaar wist zijn hele klas het. Tja, ik heb niet op de site gekeken of daar dingen staan die in de nieuwsbrief niet staan.quote:Op woensdag 6 december 2017 08:56 schreef Annegirly27 het volgende:
Sterkte Aventura
Om 11.00 hebben we hier de guo.
Hier ook studiedag maar wist het wel. Zoonlief slaapt nog op het moment
Dat hebben we dan weer niet.quote:Op woensdag 6 december 2017 09:01 schreef Annegirly27 het volgende:
Hier hebben we een groepsapp van de klas en daar werd het ook nog even in gemeld.
quote:Op woensdag 6 december 2017 10:32 schreef Krisvc het volgende:
Nogmaals sterkte Aventura. Ik hoop dat je een beetje vroeg op de dag geholpen kan worden.
Bijna uitgerekend zijn:
-Dat de postbode je pakketjes binnen meer komt zetten omdat hij vindt dat je niet meer mag tillen.
we moeten er om 2 uur zijn. Vandaag 25.2 weken.quote:Op woensdag 6 december 2017 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:
Wanneer gaan jullie naar het ziekenhuis, Aventura? En hoe ver ben je nu?
<3quote:Op woensdag 6 december 2017 10:50 schreef Aventura het volgende:
[..]
we moeten er om 2 uur zijn. Vandaag 25.2 weken.
Nog ff nagelbijten.
Check.quote:Op woensdag 6 december 2017 10:32 schreef Krisvc het volgende:
Nogmaals sterkte Aventura. Ik hoop dat je een beetje vroeg op de dag geholpen kan worden.
Bijna uitgerekend zijn:
-Dat de postbode je pakketjes binnen meer komt zetten omdat hij vindt dat je niet meer mag tillen.
-De hele dag het gevoel hebben dat je moet plassen, maar op de wc komt er niks uit, totdat je een keer moet niezen of hoesten en je een natte broek hebt.
pff, nog even wachten. Fijn in ieder geval dat je vandaag nog terecht kon!quote:Op woensdag 6 december 2017 10:50 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nog ff nagelbijten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nog maar heel even volhouden! Sterkte!quote:Op woensdag 6 december 2017 10:50 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nog ff nagelbijten.
quote:Op woensdag 6 december 2017 12:46 schreef LuDann het volgende:
Ze hoeft maar 1 nacht te blijven, het schijnt een kleine ingreep te zijn verder. Hoewel ik, toen ik haar borst zag vandaag alleen maar dacht 'hoe dan?' Ik schrok eerlijk gezegd een beetje van wat ik zag en begrijp niet helemaal hoe het een kleine ingreep kan zijn.
OITDe prognose was oké geloof, ik, toch? Wat natuurlijk niet wegneemt dat het hoe dan ook hartstikke heftig is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien bedoelde ze het niet vervelend. Meer een soort angst misschien dat het toch misgaat?quote:Op woensdag 6 december 2017 14:11 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Soms nog wel wat lastige dingen. Over schoonouders gesproken, mijn schoonmoeder zei laatst dat ze deze keer maar even heeft gewacht met het kopen van spulletjes voor de baby. Dat vond ik erg lastig om te horen, als het wel mis zou gaan is het toch niet nog erger alleen maar omdat je al een cadeautje hebt gekocht? Ik kon dit een aantal weken lang echt niet uit mijn hoofd zetten. Ik probeerde er op dat moment zelfs op in te gaan, maar ook de communicatieskills van mijn schoonouders zijn niet om over naar huis te schrijven. Sowieso trekken zowel man als ik mijn schoonouders erg slecht dus wij skippen kerst dit jaar. Is aan te raden, LuDann
16 & pregnant, altijd goed! Geniet van je rustig-aan-dagje!
Had jij hier eigenlijk al verteld hoe je familie reageerde op het nieuws?quote:Op woensdag 6 december 2017 20:52 schreef Aure het volgende:
Avontura, bij mij zit je ook al de hele dag in mijn gedachten... Hopelijk gaat het goed met je![]()
En Ludann, sterkte met je moeder, wat een heftige tijd voor jou.
Verder lees ik wel mee, maar ben ik soms gewoon te moe om te reagerendus nog een dikke knuffel voor gewoon iedereen
Wel van mijn eigen familie geloof ik, maar inderdaad nog niet van mijn schoonfamilie. We hebben het daar met sinterklaas verteld in een gedicht (schoonouders wisten het wel al, schoonzusje en zwager+aanhang nog niet), en ze reageerden eerst heel verbaasd maar daarna heel blij! Dus dat was een hele opluchting.quote:Op woensdag 6 december 2017 21:28 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Had jij hier eigenlijk al verteld hoe je familie reageerde op het nieuws?misschien heb ik eroverheen gelezen hoor!
Ah fijn!quote:Op woensdag 6 december 2017 21:55 schreef Aure het volgende:
[..]
Wel van mijn eigen familie geloof ik, maar inderdaad nog niet van mijn schoonfamilie. We hebben het daar met sinterklaas verteld in een gedicht (schoonouders wisten het wel al, schoonzusje en zwager+aanhang nog niet), en ze reageerden eerst heel verbaasd maar daarna heel blij! Dus dat was een hele opluchting.
En ik kan het nu eeeeeeeindelijk aan vrienden en collega's vertellen die ook allemaal superleuk reageren.
Veel plezier met het ontmoeten van je kindjequote:
hahaha, toch die zeven decemberquote:
Gefeliciteerd Kris! Wat snel! Fijn dat ie het zo goed doet!quote:Op donderdag 7 december 2017 06:42 schreef Krisvc het volgende:
O Aventura wat een ontzettend rot bericht. Heel veel sterkte gewenst. Ik duim voor jullie kleine meisje.
Zonder er overheen te willen walsen wil ik wel melden dat ik inmiddels mamma van een mooie zoon ben. Vannacht om 3:15 is J.ax geboren. Alles gaat goed en we wachten tot we zo naar huis mogen. Hij is behoorlijk flink (4120) en heeft al als echte smulpaap flink liggen drinken. Ik ben verliefd.
Het komt vooral 's nachts op ja, vaste tijd 01:00quote:Op donderdag 7 december 2017 14:05 schreef minilot het volgende:
*maagzuurboks met Bella* Rot is dat hè, 's nachts?
Nog even volhouden!
Tot in mijn mond.quote:Op donderdag 7 december 2017 14:09 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Het komt vooral 's nachts op ja, vaste tijd 01:00Komt het bij jou ook zo ver omhoog, echt vervelend!
Wat vervelend Bella. Helpt het om wat omhoog te liggen? En die jeuk, wat zegt de verloskundige ervan?quote:Op donderdag 7 december 2017 14:09 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Het komt vooral 's nachts op ja, vaste tijd 01:00Komt het bij jou ook zo ver omhoog, echt vervelend!
Same here. Ik neem voor de nacht een half glas melk en 2 Rennies. En met een beetje geluk word ik er dan niet wakker van.quote:Op donderdag 7 december 2017 14:09 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Hier ook net wanneer ik plat ga liggen om te slapen. Het was een tijdje minder.quote:Op donderdag 7 december 2017 14:09 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Volgens de verloskundige kan dit makkelijk zo doorgaan tot week 42 - het schijnt echt niks te zeggen.quote:Op donderdag 7 december 2017 14:24 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Je hebt wel hardnekkige oefenweeën he, denk je dat je de 37 weken nog gaat halen?![]()
heb je dit gemeld bij je verloskundige ?quote:Op donderdag 7 december 2017 14:04 schreef BellaaElisa het volgende:
Wat een rot nacht heb ik gehad zeg! Overal, echt overal jeuk. Heel mn armen - benen en buik open gekrabt, tot bloedens toe. Dus nu overal pijnDaarnaast maagzuur level 100 en pijnlijke harde buiken die niet weg wilde gaan
Ik ben er op dit moment zo klaar mee
![]()
![]()
![]()
ah hier staat het. Ga nu even bellen dan, oké?quote:Op donderdag 7 december 2017 15:03 schreef BellaaElisa het volgende:
Gelukkig ben ik niet de enige
Pannenkoekenmix (ik krijg nu zin in een pannenkoek) heb nog geen contact opgenomen met de VK.
Ik had ook eens heel erg zin in pannenkoeken. Tot ik er nog eens over nadacht en eigenlijk wou ik vooral stroop.quote:Op donderdag 7 december 2017 15:03 schreef BellaaElisa het volgende:
Gelukkig ben ik niet de enige
Pannenkoekenmix (ik krijg nu zin in een pannenkoek) heb nog geen contact opgenomen met de VK.
Oh ik heb ook heel veel jeuk aan mijn armen, verder nergens.quote:Op donderdag 7 december 2017 14:04 schreef BellaaElisa het volgende:
Wat een rot nacht heb ik gehad zeg! Overal, echt overal jeuk. Heel mn armen - benen en buik open gekrabt, tot bloedens toe. Dus nu overal pijnDaarnaast maagzuur level 100 en pijnlijke harde buiken die niet weg wilde gaan
Ik ben er op dit moment zo klaar mee
![]()
![]()
![]()
'Ze' zeggen juist vroeg of laat in de zwangerschap.quote:Op donderdag 7 december 2017 16:00 schreef noa11 het volgende:
Ik ben nu 5 weken zwanger en al een paar nachten steeds wakker van de jeuk aan mijn benen, rug en borsten. Heel irritant..! Ik dacht ook altijd dat het iets van later in de zwangerschap was eigenlijk.
Oh, en ik las iets over pannenkoeken eten. Ik ga vanavond ook maar pannenkoeken maken.
[ Bericht 1% gewijzigd door arvensis op 07-12-2017 17:32:24 ]Protège moi de mes désirs.
Ik moet er niet aan denken, tot zo lang.quote:Op donderdag 7 december 2017 15:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Volgens de verloskundige kan dit makkelijk zo doorgaan tot week 42 - het schijnt echt niks te zeggen.
Ik duim qua datum wel voor ongeveer 41 weken.
quote:Op donderdag 7 december 2017 17:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Maagzuur ✅
Jeuk ✅
Niet kunnen slapen ✅
Opruimwoede maar geen puf ✅
Er is gister een foto van mij op LinkedIn gezet. Ik voel me gvd net zoals ik eruit zie.En dan moet ik nog 3 maanden.
![]()
Spot the preggyDie arm in je zij maakt het ook helemaal afSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, en ik las iets over pannenkoeken eten. Ik ga vanavond ook maar pannenkoeken maken.Zo van pffff. Het komt goed!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
quote:Op donderdag 7 december 2017 19:02 schreef elliebell het volgende:
En had iemand me even kunnen waarschuwen dat ik op 1 in de OP sta nu?Zo voelt het voor mij eigenlijk nog helemaal niet
Hou de baby nog maar lekker even binnen, ik wil niet op nummer 1.quote:Op donderdag 7 december 2017 19:02 schreef elliebell het volgende:
En had iemand me even kunnen waarschuwen dat ik op 1 in de OP sta nu?Zo voelt het voor mij eigenlijk nog helemaal niet
Haha is goed, lijkt me wel echt raarquote:Op donderdag 7 december 2017 18:29 schreef Malteser het volgende:
SacreCoeur, fijn van de goede echo. Hier was de GUO vandaag ook goed! Zullen we met een gelijke UD en een gelijktijdige 20-weken echo ook tegelijk bevallen in april?
BellaaElisa, ik zou wel even bellen!
Dit is toch te schattigquote:Op donderdag 7 december 2017 19:08 schreef minilot het volgende:
Heh, vandaag toen ik in het ziekenhuis zat te niksen/wachten op mijn moeder wees er een random peuter naar mijn buik en brulde echt loeihard "ZUSJE!", tot hilariteit van eveneens zichtbaar zwangere moeder.
Koter interpreteerde blijkbaar elke hoogzwangere buik als aankomend zussie![]()
Ahw wat schattigquote:Op donderdag 7 december 2017 19:08 schreef minilot het volgende:
Heh, vandaag toen ik in het ziekenhuis zat te niksen/wachten op mijn moeder wees er een random peuter naar mijn buik en brulde echt loeihard "ZUSJE!", tot hilariteit van eveneens zichtbaar zwangere moeder.
Koter interpreteerde blijkbaar elke hoogzwangere buik als aankomend zussie![]()
Goed! Voel me een stuk beter dan in het eerste trimesterquote:
Twix lijkt goed te reageren op de antibiotica. Maar hij slaapt vooral veel op/bij mij. En wat slaapt, lijdt niet zeggen ze.quote:Op donderdag 7 december 2017 19:45 schreef Songeur het volgende:
Bella heb je de vk nog gebeld en hoe is het nu?
Duman ik moest heul hard lachen om je foto haha, ik kan me je uitdrukking bijna voorstellen.![]()
Ellie staat bovenaaaaan![]()
En een goeie 20 weken echo voor Malteser!Hoe gaat het met Twix nu?
DG die fruitliefde herken ik! Ik heb laatst om 23u heel hard gehuild omdat ik zo'n zin had in een mango en ze op waren....Verder heb ik ineens intense liefde voor groene appels. Beter dan de hele dag chocola in elk geval haha
IMA, werken de medicijnen tegen misselijkheid een beetje? (of ben ik nu in de war met iemand anders)
Verder herken ik alle maagzuur verhalen helaas. Ik eet nu eigenlijk vooral veel in de ochtend. Lunch relatief en avondeten maar klein beetje. Dat helpt voor alsnog het beste, naast de antagel en regla ph natuurlijk.
De meivakantie valt hier de laatste week van april en de eerste week van mei.quote:Op donderdag 7 december 2017 19:38 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Haha is goed, lijkt me wel echt raar![]()
Ik wil sowieso bevallen in de mei vakantie
Nog bloedverlies gehad?quote:Op donderdag 7 december 2017 20:04 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Songeur, ja, dat denk ik wel, ik heb geen medicijnen :-)
Ze voelt zich prima, maar het is nog een anderhalve week wachten op uitslagen biopsie en CT-scan. Er zit mogelijk 'iets' in haar keel, maar we weten nog niet wat. Duimen voor loos alarm dus.quote:Op donderdag 7 december 2017 19:50 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Alles goed gegaan met je moeder?
Achgos toch! Beterschap voor je ukkie.quote:Op donderdag 7 december 2017 20:30 schreef Malteser het volgende:
Twix lijkt goed te reageren op de antibiotica. Maar hij slaapt vooral veel op/bij mij. En wat slaapt, lijdt niet zeggen ze.
Nou, onderschat de sonde niet hoor. Je krijgt er een knetter kekke rugzak bij, een mega doos met zakken voeding, spuiten en slangen, je mag er 's nachts je wekker twee keer voor zetten en met een beetje geluk gaat het alarm van de pomp 's nachts af dus ook nog een extra duo wekker.quote:Op donderdag 7 december 2017 20:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Achgos toch! Beterschap voor je ukkie.
En hehe @ voordeel sonde. Toch maar liever nachtelijk maagzuur, denk ik.![]()
Jij bent echt gaaf.quote:Op donderdag 7 december 2017 21:22 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nou, onderschat de sonde niet hoor. Je krijgt er een knetter kekke rugzak bij, een mega doos met zakken voeding, spuiten en slangen, je mag er 's nachts je wekker twee keer voor zetten en met een beetje geluk gaat het alarm van de pomp 's nachts af dus ook nog een extra duo wekker.
En hé, waar jullie een dure decembermaand hebben, eet ik gewoon door op kosten van de zorgverzekeraar.
#elknadeelheeftzijnvoordeel
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 7 december 2017 21:28 schreef Fien10 het volgende:
Ik mag mij ook weer melden hier!
Vorige week erachter gekomen dat als alles goed mag gaan onze dreumes begin augustus een broertje of zusje krijgt. We gaan wel weer een spannende tijd tegemoet met een vlokkentest in het vooruitzicht maar gelukkig een hoop afleiding. Eens kijken of ik een beetje aan kan haken hier af en toe want het leven is druk met een actieve dreumes en werk en een huishouden.
Thanks. In real life kan het soms wat tegenvallenquote:Op donderdag 7 december 2017 21:30 schreef minilot het volgende:
Welkom hier, Fien!
[..]
Jij bent echt gaaf.
Oh!quote:
Nooit excuses aanbieden.quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:37 schreef Aventura het volgende:
Ik ben helaas opgenomen vanwege pre-eclampsie. Sorry voor de egopost...
He kut. Sterkte.quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:37 schreef Aventura het volgende:
Heel veel sterkte..quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:37 schreef Aventura het volgende:
Wat klote.quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:37 schreef Aventura het volgende:
nou eigenlijk niks. Het is afwachten. Als ik in gevaar kom of de baby, dan wordt het gehaald. Wanneer dat is, is niet te zeggen. Maar ik hoop natuurlijk dat het nog zo lang als maar kan uitgesteld kan worden.quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:38 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Nooit excuses aanbieden.
Heel veel sterkte. Wat kunnen ze voor je doen?
Je bent nu bijna 26 weken? Hopelijk redden jullie het nog een hele poos!quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:50 schreef Aventura het volgende:
nou eigenlijk niks. Het is afwachten. Als ik in gevaar kom of de baby, dan wordt het gehaald. Wanneer dat is, is niet te zeggen. Maar ik hoop natuurlijk dat het nog zo lang als maar kan uitgesteld kan worden.
Heel veel sterkte lieve Aventura!quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:37 schreef Aventura het volgende:
Ik ben helaas opgenomen vanwege pre-eclampsie.
Maandag 26 weken. Maar jeetje, dat willen we echt niet hoor, dat de baby dan al geboren wordt. Niet te geloven dat dit over ons gaat...quote:Op vrijdag 8 december 2017 14:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Je bent nu bijna 26 weken? Hopelijk redden jullie het nog een hele poos!
wat een vreselijke tegenslag aventura! Daar ga je toch ook helemaal niet van uit, zeker niet bij een tweedequote:Op vrijdag 8 december 2017 14:37 schreef Aventura het volgende:
Ik ben helaas opgenomen vanwege pre-eclampsie.
Toch wel onverwachts. Ik heb wel een hoge bloeddruk, altijd al gehad, ook niet zwanger. Maar met mijn zoon had ik nergens last van en die is met 41 weken met 4100 gram geboren. Nu gaan we een 180 graden verschillende ervaring hebben lijkt het. Het is wel echt heel apart want meestal zie je zoiets andersom. Dus bij de eerste dit type complicatie en dan bij een tweede niet.quote:Op vrijdag 8 december 2017 15:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Had je er een verhoogd risico op? Of komt het totaal onverwachts?
Wat superleuk!!quote:Op donderdag 7 december 2017 21:28 schreef Fien10 het volgende:
Ik mag mij ook weer melden hier!
Vorige week erachter gekomen dat als alles goed mag gaan onze dreumes begin augustus een broertje of zusje krijgt. We gaan wel weer een spannende tijd tegemoet met een vlokkentest in het vooruitzicht maar gelukkig een hoop afleiding. Eens kijken of ik een beetje aan kan haken hier af en toe want het leven is druk met een actieve dreumes en werk en een huishouden.
Als je een speciale buigbare haalt dan mag dat er in principe in blijven totdat het vervelend is natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 december 2017 17:51 schreef 8777 het volgende:
Zijn hier zwangere vrouwen met een navelpiercing?
Wanneer moet je die eruit halen?
quote:Op vrijdag 8 december 2017 18:13 schreef LeSage het volgende:
Aventura, wat een naar nieuwsik wens je ontzettend veel sterkte en lange saaie weken dat je rust moet houden zodat je kleintje nog lang kan blijven zitten.
![]()
8777, als je het mij vraagt liever gisteren dan vandaag, maar dat komt meer omdat ik navelpiercings echt afschuwelijk vind
Ze heeft een langere piercing gekocht,maar hij zit nu strak op haar buik, ik wil dat ze hem eruit haalt, zij vind dat het nog kan. Ze is nu 30 weken.quote:Op vrijdag 8 december 2017 18:18 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Als je een speciale buigbare haalt dan mag dat er in principe in blijven totdat het vervelend is natuurlijk.
Lang is iets anders dan buigzaamquote:Op vrijdag 8 december 2017 19:21 schreef 8777 het volgende:
[..]
[..]
Ze heeft een langere piercing gekocht,maar hij zit nu strak op haar buik, ik wil dat ze hem eruit haalt, zij vind dat het nog kan. Ze is nu 30 weken.
Veel sterkte aventura door mij en mijn vrouw gewenst, dat de baby nog blijft zitten!
Nee, ik wil niet dat haar vel scheurt door die piercing, en het gaat mij wel aanquote:Op vrijdag 8 december 2017 19:25 schreef minilot het volgende:
[..]
Laat dat haar zelf weten. Gaat jou geen reet aan.
Haar lijf, haar beslissing.quote:Op vrijdag 8 december 2017 19:29 schreef 8777 het volgende:
[..]
Nee, ik wil niet dat haar vel scheurt door die piercing, en het gaat mij wel aanmijn vrouw en mijn zoon.
Nee, is ook niet mijn lijf mijn beslissing toch? Als ik ervoor kies om mezelf te verkankeren met drank en drugs mag dat ook niet..quote:
Jawel, uiteindelijk kan niemand het je verbieden. Dat het niet gewaardeerd wordt is wat anders...quote:Op vrijdag 8 december 2017 19:40 schreef 8777 het volgende:
[..]
Nee, is ook niet mijn lijf mijn beslissing toch? Als ik ervoor kies om mezelf te verkankeren met drank en drugs mag dat ook niet..
Misschien piept ‘ie tijdens het persen wel naar buitenquote:Op vrijdag 8 december 2017 19:40 schreef minilot het volgende:
Over navels gesproken: ik spreek de mijne elke dag streng toe, maar ik vraag me af of -ie gehoorzaam binnenboord blijft tot het moment van bevallen. Huidige diepte: een halve centimeter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag was de kraamhulp er ook voor het laatst, en de vk's hebben "het kraambed ook afgesloten" zoals dat zo mooi heet, dus op naar het leven als gezin van vier voor ons
Ik wens iedereen hier nog een hele mooie zwangerschap, een fijne bevalling en een prachtige ontmoeting met jullie kleintjes!![]()
![]()
Ik ben sowieso eens in de paar weken in de Efteling hè, voor mij is het toch al wat gewoner.quote:
kun je mooi nog even snel in de python voor die voor drie maanden dicht gaatquote:Op zaterdag 9 december 2017 09:29 schreef minilot het volgende:
Pompidom.. Op naar de Efteling. Duimen jullie mee dat mijn vliezen daar niet breken?
Hier ook, en zitten is bij voorkeur op het toilet.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:48 schreef elliebell het volgende:
Mini veel plezier! Mij zou het echt niet meer lukken inmiddels, kwartier lopen zonder zit pauze is wel een beetje de max hier op het moment![]()
En waarom wacht je tot maandag als je het niet vertrouwt?quote:Op zaterdag 9 december 2017 14:06 schreef BellaaElisa het volgende:
Aventura wat een heftig nieuws, heel veel sterkte! En hopelijk blijft ze nog lekker een tijdje warm bij je![]()
-
Nieuws van de jeuk: vk heeft het afgedaan als "zwangerschapsjeuk" zonder dat ze het gezien heeft. Kon bij de apotheek een crème halen met menthol en voor de rest een koud badje nemen. Maar eerlijk gezegd vertrouw ik het echt niet, en bel ik maandag gewoon weer in de hoop dat ik langs mag komen en dat een andere vk dienst heeft. Het zit namelijk nu ook op mijn handen/vingers - ook mn voeten liggen nu open.
Goed dat je gebeld hebt hoor Bella! Maar wat stom dat het zomaar afgedaan wordt als zwangerschapsjeuk. Ik snap dat jeuk erbij kan horen maar handen, vingers, voeten en openliggende armen klinkt gewoon niet goed! Ik zou echt nog een keer bellen vooral als je er niet gerust op bent.quote:Op zaterdag 9 december 2017 14:06 schreef BellaaElisa het volgende:
Aventura wat een heftig nieuws, heel veel sterkte! En hopelijk blijft ze nog lekker een tijdje warm bij je![]()
-
Nieuws van de jeuk: vk heeft het afgedaan als "zwangerschapsjeuk" zonder dat ze het gezien heeft. Kon bij de apotheek een crème halen met menthol en voor de rest een koud badje nemen. Maar eerlijk gezegd vertrouw ik het echt niet, en bel ik maandag gewoon weer in de hoop dat ik langs mag komen en dat een andere vk dienst heeft. Het zit namelijk nu ook op mijn handen/vingers - ook mn voeten liggen nu open.
Omdat ik weet dat die VK weekend dienst heeft tot maandag en ik wil gewoon een andere VK spreken..quote:Op zaterdag 9 december 2017 14:24 schreef Malteser het volgende:
[..]
En waarom wacht je tot maandag als je het niet vertrouwt?
Het is gewoon heel mn lichaam die jeukt en het wordt vooral in de nacht heel erg.quote:Op zaterdag 9 december 2017 14:30 schreef Songeur het volgende:
[..]
Goed dat je gebeld hebt hoor Bella! Maar wat stom dat het zomaar afgedaan wordt als zwangerschapsjeuk. Ik snap dat jeuk erbij kan horen maar handen, vingers, voeten en openliggende armen klinkt gewoon niet goed! Ik zou echt nog een keer bellen vooral als je er niet gerust op bent.
Je kunt altijd nog een keer bellen en zeggen dat je toch gezien wilt worden. Anders kan je ook de HAP bellen, dit lijkt me niet normaal.quote:Op zaterdag 9 december 2017 14:47 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Omdat ik weet dat die VK weekend dienst heeft tot maandag en ik wil gewoon een andere VK spreken..
Een koud bad nemen met dit weerquote:Op zaterdag 9 december 2017 14:06 schreef BellaaElisa het volgende:
-
Nieuws van de jeuk: vk heeft het afgedaan als "zwangerschapsjeuk" zonder dat ze het gezien heeft. Kon bij de apotheek een crème halen met menthol en voor de rest een koud badje nemen.
Tot dusver wel!quote:Op zaterdag 9 december 2017 19:30 schreef Philomijn het volgende:
Minilot hoe was de Efteling? Zit je kurk er nog in?![]()
Gewoon geluk hoor, dat ik me zo prima voelquote:Op zaterdag 9 december 2017 19:42 schreef Songeur het volgende:
Schopjes Philode eerste zijn zo bijzonder altijd!
Mini respect echtwaar voor je efteling. Ik ben al kapot na een uurtje tuincentrum :p
Dit dus, het is niet nodig om daar het hele weekend mee door te lopen Bella!quote:Op zaterdag 9 december 2017 16:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog een keer bellen en zeggen dat je toch gezien wilt worden. Anders kan je ook de HAP bellen, dit lijkt me niet normaal.
Bel je vk even terug met deze extra info, ze heeft je nu advies gegeven op basis van je eerdere klachten en een verergering vereist misschien ook nieuw beleid.quote:Op zaterdag 9 december 2017 14:06 schreef BellaaElisa het volgende:
-
dat lijkt me verstandig. Ik kan me die tikkende tijdbom zo goed voorstellen. Wat een achtbaan. Sterkte!quote:Op zondag 10 december 2017 17:56 schreef Aventura het volgende:
Het gaat wel redelijk. Behalve dat ik me dus een tikkende tijdbom voel... Mijn bloeddruk is stabiel, en met de kleine lijkt het goed te gaan. Morgen 26 weken. Dat is hier wel een soort mijlpaal. We krijgen dan elke dag een ctg. En er komt een kinderarts om eea te bespreken. Ik vind dat wel moeilijk, ben een beetje bang voor wat ik te horen krijg. Ben maar gestopt met Googlen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |