abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 december 2017 @ 22:19:14 #51
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175479271
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:15 schreef AchJa het volgende:
Zou die #KOZP meute dit ook wel weten? Of wordt het dan geframed als racisme van de witman met zijn privilege ofzo?
Pittig wijffie heur!

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175479292
quote:
99s.gif Op zondag 3 december 2017 22:16 schreef CrashO het volgende:

[..]

De hoeveelheid paupers met zulke reacties valt reuze mee. Hoeveel zullen het er nou zijn die zo openlijk lomp reageren? Een paar 1000? Zeg even voor het gemak 10.000 en dat is dan al erg ruim genomen.

KOZP scheld al jaren ~17 miljoen Nederlanders uit voor smerige racist. Dat er dan 0,05% wat overdreven en met emotie reageert vind ik niet veel.
Sterker nog, juist door de anti zwarte piet beweging beginnen mensen te polariseren en zich racistisch uitlaten terwijl ze dat van origine niet zouden doen.
pi_175479399
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Sterker nog, juist door de anti zwarte piet beweging beginnen mensen te polariseren en zich racistisch uitlaten terwijl ze dat van origine niet zouden doen.
Exactomundo.
En ondertussen wanen die jokers zich in de jaren 60 van de VS en denken dat ze bezig zijn met het afbreken van segregatie :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2017 22:26:03 ]
pi_175479437
quote:
99s.gif Op zondag 3 december 2017 22:24 schreef CrashO het volgende:

[..]

Exactomundo.
En ondertussen wanen die jokers zich in de jaren 50 van de VS en denken dat ze bezig zijn met het afbreken van segregatie :')

[ afbeelding ]
Tering.

Wat een drama.
pi_175479511
Ik zou eigenlijk de echte oude heidense Zwarte Piet weer terug willen hebben. Een beetje zo als de krampussen in Zuid-Duitsland en Oostenrijk. Eerst moet de roe weer terug. Mijn oma zei dat in haar tijd de Zwarte Pieten met rammelende kettingen op school kwamen. En pikzwart. Niet dat moderne bruin. Met dat bruine lijken ze te veel op mensen en dat moet nou niet.

Zwarte Pieten zijn figuren uit de onderwereld die door Sinterklaas in bedwang gehouden worden. En natuurlijk af en toe een kind in de zak als pedagogisch voorbeeld. Nu is Zwarte Piet een soort goedkope clown geworden. Als ze die groen en paars schminken wordt dat alleen maar erger.
pi_175479517
En wat ik al eerder hier heb gezegd :

Door dit Zwarte Piet geouwehoer denk ik nu bij elke neger meteen aan Zwarte Piet.

Dat deed ik tot dit gezeik begin nooit.

De kruistocht van de anti Pieten lobby is dus volkomen geslaagd / mislukt.
pi_175479546
quote:
99s.gif Op zondag 3 december 2017 22:16 schreef CrashO het volgende:

[..]

De hoeveelheid paupers met zulke reacties valt reuze mee. Hoeveel zullen het er nou zijn die zo openlijk lomp reageren? Een paar 1000? Zeg even voor het gemak 10.000 en dat is dan al erg ruim genomen.

KOZP scheld al jaren ~17 miljoen Nederlanders uit voor smerige racist. Dat er dan 0,05% wat overdreven en met emotie reageert vind ik niet veel.
Hmm het is moeilijk getallen te noemen, maar de hoeveelheid comments op Facebook en de bagger die mensen ontvangen is... Omvangrijk.

Daarnaast zijn dus mensen die zwarte piet leuk vinden geen racist, maar de figuur zelf is een racistische karikatuur (niet alleen door hoe hij er uitziet, maar ook door de invulling die men er aan geeft).

En laten we eerlijk zijn, als het roetvegenpieten zijn is er geen kind dat Sinterklaas minder leuk vindt... Terwijl het daarmee voor veel gekleurde kinderen niet een vervelende tijd is.
pi_175479550
quote:

[..]

Exactomundo.
En ondertussen wanen die jokers zich in de jaren 60 van de VS en denken dat ze bezig zijn met het afbreken van segregatie :')

[ afbeelding ]
Tja, je moet toch wat om je daden goed te keuren ;)
  zondag 3 december 2017 @ 22:34:11 #59
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175479567
quote:

[..]

Exactomundo.

[ afbeelding ]
Een bijzonder wereldbeeld... :')
pi_175479579
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 22:32 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Daarnaast zijn dus mensen die zwarte piet leuk vinden geen racist, maar de figuur zelf is een racistische karikatuur (niet alleen door hoe hij er uitziet, maar ook door de invulling die men er aan geeft).

Nee, dat racistische wordt er op geplakt.
pi_175479599
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:30 schreef Avinus het volgende:
Ik zou eigenlijk de echte oude heidense Zwarte Piet weer terug willen hebben. Een beetje zo als de krampussen in Zuid-Duitsland en Oostenrijk. Eerst moet de roe weer terug. Mijn oma zei dat in haar tijd de Zwarte Pieten met rammelende kettingen op school kwamen. En pikzwart. Niet dat moderne bruin. Met dat bruine lijken ze te veel op mensen en dat moet nou niet.

Zwarte Pieten zijn figuren uit de onderwereld die door Sinterklaas in bedwang gehouden worden. En natuurlijk af en toe een kind in de zak als pedagogisch voorbeeld. Nu is Zwarte Piet een soort goedkope clown geworden. Als ze die groen en paars schminken wordt dat alleen maar erger.
Lijkt mij ook wel mooier! En ligt (voor mijn gevoel) ook dichter bij de Germaanse/Noorse roots waar we toch vandaan komen.
  zondag 3 december 2017 @ 22:37:20 #62
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175479623
quote:

[..]

Hmm het is moeilijk getallen te noemen, maar de hoeveelheid comments op Facebook en de bagger die mensen ontvangen is... Omvangrijk.
Ut hep op feesboek gestaan...

quote:
En laten we eerlijk zijn, als het roetvegenpieten zijn is er geen kind dat Sinterklaas minder leuk vindt... Terwijl het daarmee voor veel gekleurde kinderen niet een vervelende tijd is.
Nu hebben ze wel een vervelende tijd? Of wordt dat verplicht gesteld door papa en mama? Ze hebben het maar vervelend te vinden...
pi_175479639
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 22:36 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Lijkt mij ook wel mooier! En ligt (voor mijn gevoel) ook dichter bij de Germaanse/Noorse roots waar we toch vandaan komen.
Hey Loki ben je er weer?

En het is noordse, niet noorse, oelewapper.
pi_175479690
quote:
Invulling? Zoals al die kinderen die zwarte piet een stomme slaaf noemen, hem uitlachen en belachelijk maken?

Vreemd. Ik zie hier de kinderen altijd vol bewondering naar Piet opkijken. Zichzelf laten schminken als hem, liedjes voor de Pieten zingen. Juichen als de Pieten weer eens ergens op klimmen of iets anders tofs doen, etc. Piet heeft nog net geen superhelden-status voor kinderen.

Erg racistisch ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2017 22:47:09 (grammarnasi goreng) ]
  zondag 3 december 2017 @ 22:44:28 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175479782
quote:
De anti-beweging heeft inderdaad bepaalde waarheden geopenbaard over het onverdraagzame, in zichzelf gekeerde, aan heikneuterfolkore verknochte poldervolk der Lage Landen.
pi_175479798
quote:
99s.gif Op zondag 3 december 2017 22:39 schreef CrashO het volgende:

[..]

Invulling? Zoals al die kinderen die zwarte piet een stomme slaaf noemen, hem uitlachen en belachelijk maken?

Vreemd. Ik zie hier de kinderen altijd vol bewondering naar Piet kijken opkijken. Zichzelf laten schminken als hem, liedjes voor de Pieten zingen. Juichen als de Pieten weer een ergens op klimmen of iets anders tofs doen. Piet heeft nog net geen superhelden-status voor kinderen.

Erg racistisch ja.
Klopt, en mijn Surinaamse collega's doen vrolijk mee.
pi_175479848
quote:
7s.gif Op zondag 3 december 2017 22:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

De anti-beweging heeft inderdaad bepaalde waarheden geopenbaard over het onverdraagzame, in zichzelf gekeerde, aan heikneuterfolkore verknochte poldervolk der Lage Landen.
Yup, dat je ze niet voor racist moet uitmaken in een poging ze van hun cultuur te strippen.
  zondag 3 december 2017 @ 22:59:11 #68
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175480113
quote:

[..]

Exactomundo.

[ afbeelding ]
Wat een volslagen mongool ook die kneus.

Als je dat werkelijk denkt, mag hij wel een dwangbuis om en naar een kamer met rvs sanitair en kussens aan de muren.

Die sfeer waar hij op doelt, wil hij maar wat graag importeren zodat hij kan zeggen: zie je wel?

Smerige hond.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 december 2017 @ 23:02:46 #69
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175480193
quote:
99s.gif Op zondag 3 december 2017 22:39 schreef CrashO het volgende:

[..]

Vreemd. Ik zie hier de kinderen altijd vol bewondering naar Piet opkijken. Zichzelf laten schminken als hem, liedjes voor de Pieten zingen. Juichen als de Pieten weer eens ergens op klimmen of iets anders tofs doen, etc. Piet heeft nog net geen superhelden-status voor kinderen.

Erg racistisch ja.
ZP is ook het meest positieve rolmodel wat je je ook kan bedenken. Als je daar mee vergeleken wordt, zou ik alleen maar trots zijn.
1947-2016
pi_175480254
quote:

[..]

Aaaaw gossie! Ze hadden het ook nooit moeten oprakelen dat we ieder jaar een nationaal kinderfeestje vieren met racistische karikaturen! We waren net vergeten dat het karikaturen waren! En nou worden we weer racistischer! :'(

Zoiets? :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 3 december 2017 @ 23:05:31 #71
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175480256
quote:
7s.gif Op zondag 3 december 2017 22:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ze zijn eerder aan het laten zien dat een ogenschijnlijk anti-racistische groep, toch eigenlijk doordrengt is van haat en racisme. Tot in het beenmerg.

Dus, wat lul je nou? Wat probeer je te doen iedere keer met je pogingen tot zwartmakerij van NL'ers? Smeerpijp.
1947-2016
  zondag 3 december 2017 @ 23:07:07 #72
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175480287
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2017 23:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Aaaaw gossie! Ze hadden het ook nooit moeten oprakelen dat we ieder jaar een nationaal kinderfeestje vieren met racistische karikaturen! We waren net vergeten dat het karikaturen waren! En nou worden we weer racistischer! :'(

Neem je avondpilletjes even in. Die ben je na het eten vergeten. Je praat onzin uit waanideeėn.
1947-2016
pi_175480360
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2017 23:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

zoiets
een beetje zoeken je komt van alles tegen over dit enge kozp clubje

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175480487
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 23:12 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zoiets
een beetje zoeken je komt van alles tegen over dit enge kozp clubje

[ afbeelding ]
Of hun "vriendjes"..

Beste witmenschen, bedankt voor je support, maar graag alleen achter in de bus demonstratie.

En nee, dat is geen fotosoep: https://www.facebook.com/RAR42/posts/1759286617709258 :')

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2017 23:21:10 ]
  zondag 3 december 2017 @ 23:29:29 #75
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175480634
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 23:05 schreef Red_85 het volgende:
Wat probeer je te doen iedere keer met je pogingen tot zwartmakerij van NL'ers? Smeerpijp.
Die zwartmakerij is nu juist het onderdeel van de polderfolklore waar zoveel om te doen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')