Pittig wijffie heur!quote:Op zondag 3 december 2017 22:15 schreef AchJa het volgende:
Zou die #KOZP meute dit ook wel weten? Of wordt het dan geframed als racisme van de witman met zijn privilege ofzo?
Sterker nog, juist door de anti zwarte piet beweging beginnen mensen te polariseren en zich racistisch uitlaten terwijl ze dat van origine niet zouden doen.quote:Op zondag 3 december 2017 22:16 schreef CrashO het volgende:
[..]
De hoeveelheid paupers met zulke reacties valt reuze mee. Hoeveel zullen het er nou zijn die zo openlijk lomp reageren? Een paar 1000? Zeg even voor het gemak 10.000 en dat is dan al erg ruim genomen.
KOZP scheld al jaren ~17 miljoen Nederlanders uit voor smerige racist. Dat er dan 0,05% wat overdreven en met emotie reageert vind ik niet veel.
Exactomundo.quote:Op zondag 3 december 2017 22:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sterker nog, juist door de anti zwarte piet beweging beginnen mensen te polariseren en zich racistisch uitlaten terwijl ze dat van origine niet zouden doen.
Tering.quote:Op zondag 3 december 2017 22:24 schreef CrashO het volgende:
[..]
Exactomundo.
En ondertussen wanen die jokers zich in de jaren 50 van de VS en denken dat ze bezig zijn met het afbreken van segregatie![]()
[ afbeelding ]
Hmm het is moeilijk getallen te noemen, maar de hoeveelheid comments op Facebook en de bagger die mensen ontvangen is... Omvangrijk.quote:Op zondag 3 december 2017 22:16 schreef CrashO het volgende:
[..]
De hoeveelheid paupers met zulke reacties valt reuze mee. Hoeveel zullen het er nou zijn die zo openlijk lomp reageren? Een paar 1000? Zeg even voor het gemak 10.000 en dat is dan al erg ruim genomen.
KOZP scheld al jaren ~17 miljoen Nederlanders uit voor smerige racist. Dat er dan 0,05% wat overdreven en met emotie reageert vind ik niet veel.
Tja, je moet toch wat om je daden goed te keurenquote:Op zondag 3 december 2017 22:24 schreef CrashO het volgende:
[..]
Exactomundo.
En ondertussen wanen die jokers zich in de jaren 60 van de VS en denken dat ze bezig zijn met het afbreken van segregatie![]()
[ afbeelding ]
Een bijzonder wereldbeeld...quote:Op zondag 3 december 2017 22:24 schreef CrashO het volgende:
[..]
Exactomundo.
En ondertussen wanen die jokers zich in de jaren 60 van de VS en denken dat ze bezig zijn met het afbreken van segregatie![]()
[ afbeelding ]
Nee, dat racistische wordt er op geplakt.quote:Op zondag 3 december 2017 22:32 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Daarnaast zijn dus mensen die zwarte piet leuk vinden geen racist, maar de figuur zelf is een racistische karikatuur (niet alleen door hoe hij er uitziet, maar ook door de invulling die men er aan geeft).
Lijkt mij ook wel mooier! En ligt (voor mijn gevoel) ook dichter bij de Germaanse/Noorse roots waar we toch vandaan komen.quote:Op zondag 3 december 2017 22:30 schreef Avinus het volgende:
Ik zou eigenlijk de echte oude heidense Zwarte Piet weer terug willen hebben. Een beetje zo als de krampussen in Zuid-Duitsland en Oostenrijk. Eerst moet de roe weer terug. Mijn oma zei dat in haar tijd de Zwarte Pieten met rammelende kettingen op school kwamen. En pikzwart. Niet dat moderne bruin. Met dat bruine lijken ze te veel op mensen en dat moet nou niet.
Zwarte Pieten zijn figuren uit de onderwereld die door Sinterklaas in bedwang gehouden worden. En natuurlijk af en toe een kind in de zak als pedagogisch voorbeeld. Nu is Zwarte Piet een soort goedkope clown geworden. Als ze die groen en paars schminken wordt dat alleen maar erger.
Ut hep op feesboek gestaan...quote:Op zondag 3 december 2017 22:32 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Hmm het is moeilijk getallen te noemen, maar de hoeveelheid comments op Facebook en de bagger die mensen ontvangen is... Omvangrijk.
Nu hebben ze wel een vervelende tijd? Of wordt dat verplicht gesteld door papa en mama? Ze hebben het maar vervelend te vinden...quote:En laten we eerlijk zijn, als het roetvegenpieten zijn is er geen kind dat Sinterklaas minder leuk vindt... Terwijl het daarmee voor veel gekleurde kinderen niet een vervelende tijd is.
Hey Loki ben je er weer?quote:Op zondag 3 december 2017 22:36 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel mooier! En ligt (voor mijn gevoel) ook dichter bij de Germaanse/Noorse roots waar we toch vandaan komen.
Invulling? Zoals al die kinderen die zwarte piet een stomme slaaf noemen, hem uitlachen en belachelijk maken?quote:Op zondag 3 december 2017 22:32 schreef Poolbal het volgende:
Daarnaast zijn dus mensen die zwarte piet leuk vinden geen racist, maar de figuur zelf is een racistische karikatuur (niet alleen door hoe hij er uitziet, maar ook door de invulling die men er aan geeft).
De anti-beweging heeft inderdaad bepaalde waarheden geopenbaard over het onverdraagzame, in zichzelf gekeerde, aan heikneuterfolkore verknochte poldervolk der Lage Landen.quote:Op zondag 3 december 2017 22:20 schreef Wantie het volgende:
Sterker nog, juist door de anti zwarte piet beweging beginnen mensen te polariseren en zich racistisch uitlaten terwijl ze dat van origine niet zouden doen.
Klopt, en mijn Surinaamse collega's doen vrolijk mee.quote:Op zondag 3 december 2017 22:39 schreef CrashO het volgende:
[..]
Invulling? Zoals al die kinderen die zwarte piet een stomme slaaf noemen, hem uitlachen en belachelijk maken?
Vreemd. Ik zie hier de kinderen altijd vol bewondering naar Piet kijken opkijken. Zichzelf laten schminken als hem, liedjes voor de Pieten zingen. Juichen als de Pieten weer een ergens op klimmen of iets anders tofs doen. Piet heeft nog net geen superhelden-status voor kinderen.
Erg racistisch ja.
Yup, dat je ze niet voor racist moet uitmaken in een poging ze van hun cultuur te strippen.quote:Op zondag 3 december 2017 22:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
De anti-beweging heeft inderdaad bepaalde waarheden geopenbaard over het onverdraagzame, in zichzelf gekeerde, aan heikneuterfolkore verknochte poldervolk der Lage Landen.
Wat een volslagen mongool ook die kneus.quote:Op zondag 3 december 2017 22:24 schreef CrashO het volgende:
[..]
Exactomundo.
[ afbeelding ]
ZP is ook het meest positieve rolmodel wat je je ook kan bedenken. Als je daar mee vergeleken wordt, zou ik alleen maar trots zijn.quote:Op zondag 3 december 2017 22:39 schreef CrashO het volgende:
[..]
Invulling? Zoals al die kinderen die zwarte piet een stomme slaaf noemen, hem uitlachen en belachelijk maken?
Vreemd. Ik zie hier de kinderen altijd vol bewondering naar Piet opkijken. Zichzelf laten schminken als hem, liedjes voor de Pieten zingen. Juichen als de Pieten weer eens ergens op klimmen of iets anders tofs doen, etc. Piet heeft nog net geen superhelden-status voor kinderen.
Erg racistisch ja.
Aaaaw gossie! Ze hadden het ook nooit moeten oprakelen dat we ieder jaar een nationaal kinderfeestje vieren met racistische karikaturen! We waren net vergeten dat het karikaturen waren! En nou worden we weer racistischer!quote:Op zondag 3 december 2017 22:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze zijn eerder aan het laten zien dat een ogenschijnlijk anti-racistische groep, toch eigenlijk doordrengt is van haat en racisme. Tot in het beenmerg.quote:Op zondag 3 december 2017 22:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
De anti-beweging heeft inderdaad bepaalde waarheden geopenbaard over het onverdraagzame, in zichzelf gekeerde, aan heikneuterfolkore verknochte poldervolk der Lage Landen.
Neem je avondpilletjes even in. Die ben je na het eten vergeten. Je praat onzin uit waanideeėn.quote:Op zondag 3 december 2017 23:05 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Aaaaw gossie! Ze hadden het ook nooit moeten oprakelen dat we ieder jaar een nationaal kinderfeestje vieren met racistische karikaturen! We waren net vergeten dat het karikaturen waren! En nou worden we weer racistischer!![]()
Zoiets?
zoietsquote:Op zondag 3 december 2017 23:05 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Aaaaw gossie! Ze hadden het ook nooit moeten oprakelen dat we ieder jaar een nationaal kinderfeestje vieren met racistische karikaturen! We waren net vergeten dat het karikaturen waren! En nou worden we weer racistischer!![]()
Zoiets?
Of hun "vriendjes"..quote:Op zondag 3 december 2017 23:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zoiets
een beetje zoeken je komt van alles tegen over dit enge kozp clubje
[ afbeelding ]
Die zwartmakerij is nu juist het onderdeel van de polderfolklore waar zoveel om te doen is.quote:Op zondag 3 december 2017 23:05 schreef Red_85 het volgende:
Wat probeer je te doen iedere keer met je pogingen tot zwartmakerij van NL'ers? Smeerpijp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |