abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 december 2017 @ 20:47:54 #26
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175477207
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 20:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, daarom is deze actie van de politie nogal bedenkelijk...
Ow, zo bedoel je hem. Nou, daar ben ik het dan niet mee eens. Ik vind het goed om inzichtelijk te maken hoeveel de politie kost. Voor de maatschappelijke discussie vind ik dat prima. Maar dan moeten ze ook inzichtelijk maken hoeveel het flitsen langs de snelweg kost, politie-inzet bij voetbal, opsporing naar zedendelinquenten etc. etc.

Dan krijg je een beeld waar je als burger (en politiek) wat mee kunt.
pi_175477312
Ongepaste TT.
  zondag 3 december 2017 @ 20:52:01 #28
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175477324
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 20:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die willen ze verbieden -O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd weer de huilies :N
Dan hebben we altijd nog nathan rutjes. Of steijn vreven. Ook pittige matten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 december 2017 @ 20:52:53 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175477343
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 20:51 schreef Pinzon het volgende:
Ongepaste TT.
Het zag juist wit van de blanken inderdaad.

En ik wil die man terug die zei dat de antipieten werkloos tuig zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 december 2017 @ 20:58:54 #30
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175477474
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 20:51 schreef Pinzon het volgende:
Ongepaste TT.
Cabaret. Moet kunnen.
  zondag 3 december 2017 @ 21:12:56 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175477782
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 20:58 schreef BadderHaring het volgende:
Cabaret. Moet kunnen.
Als jij met zulke grappen in Toomler staat, schoppen ze je tot bloedens toe de tent uit. En terecht.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175478032
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 19:21 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ik laat me geen racisme aanpraten. Het is niet racistisch wat ik deed. Maar de figuur Zwarte Piet, in deze vorm, heeft teveel overeenkomsten met de racistische minstrelltraditie:
Het lijkt me dat er weinig discussie nodig is dat zulke toneelstukken niet kunnen. Het hele Zwarte Pieten gebeuren is in feite een grote minstrellshow, die invulling geven mensen ook aan hoe zij piet spelen. Het is niet meer van deze tijd, en met kleur of roetvegenpiet is het nog net zo leuk.
Zwarte Piet is net zo min blackface als dat Santa Semana KKK is.





Don't judge a book by it's cover

....read it first.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175478280
Goed stuk ook van Wierd
quote:
DOKKUM - Nederland is een land van consensus. Als je het niet eens kunt worden over de meest elementaire zaken, valt er met zoveel mensen op zo’n klein oppervlak niet samen te leven. Ook op het hoogtepunt van de verzuiling werden er – via politiek geven en nemen – compromissen gesloten. Het land moet immers bestuurd worden.

Dit streven naar consensus, niet naar polarisering, zit in het Nederlandse DNA. Vandaar dat veel Nederlanders bereid zijn om het uiterlijk van Zwarte Piet aan te passen – onder jongeren is dit volgens EenVandaag al 32% – hoewel zij Zwarte Piet niet per se een racistisch personage vinden. Pragmatisme is noodzaak als je consensus wilt bereiken.

Nu doet zich met Kick Out Zwarte Piet (KOZP), de actiegroep die het verzet tegen Zwarte Piet leidt en die afgelopen zaterdag op een mistig pleintje in Dokkum demonstreerde, een probleem voor. Onder invloed van de uit de Verenigde Staten overgewaaide ’identity politics’ (identiteitspolitiek), die mensen reduceert tot hun kleur, afkomst, gender en etniciteit, streven zij geen consensus na. Integendeel, de activisten eisen dat Zwarte Piet uiteindelijk verdwijnt. Anders zal de geschiedenis ’Nederland niet genadig zijn en dat verdient ze (sic) hierin ook niet’, schreef een van de woordvoerders van de beweging, Clarice Gargard, in NRC Handelsblad.

Overigens, ’witte’ Nederlanders, die dit anti-Piet activisme steunen, moeten achteraan schuiven en het liefst zwijgend meedemonstreren. Anders misbruiken zij hun zogeheten ’witte privilege’.

Het is dit type totalitaire retoriek dat een grote meerderheid van de Nederlanders tegen de borst stuit en dat de zaak van de anti-racisten geen goed doet.

Nu denken sommige media, lokale bestuurders en ook linkse politieke partijen bij te dragen aan het ontstaan van een nieuwe consensus als zij een club als KOZP een stem geven. Zij vergissen zich. Wat zij doen is een platform bieden aan een radicale, anti-democratische splintergroep, die nota bene door de overheid als een terreur-risico wordt ingeschat.

Het feit dat de activisten zaterdag de Amerikaanse terroriste, ’copkiller’ en held van een deel van de hiphop-scene, Assata Shakur, citeerden, die sinds 1984 op de vlucht in Cuba leeft, geeft te denken. Net als enkele extreem racistische uitingen jegens ’witte Hollanders’ van anti-Piet actievoerders op social media.

Geïnjecteerd met het gif van de ’identiteitspolitiek’ radicaliseert onder onze ogen in rap tempo een ideologische cel, waarvan de leden zich steeds openlijker afkeren van onze consensus-samenleving. Nederland, let op uw zaak.
https://www.telegraaf.nl/(...)anti-piet-activisten
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 21:35:39 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175478375
quote:
Hèhè, ook in de media begint het langzaam door te dringen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175478423
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hèhè, ook in de media begint het langzaam door te dringen.
Het avondland ontwaakt :p dat kozp toch _O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 21:38:29 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175478442
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:37 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Het avondland ontwaakt _O- dat kozp toch
Beetje jammer dat het dan de meest rechtse krant is, maar dat mag de pret niet drukken c_/
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 3 december 2017 @ 21:41:12 #37
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175478512
quote:
7s.gif Op zondag 3 december 2017 21:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als jij met zulke grappen in Toomler staat, schoppen ze je tot bloedens toe de tent uit. En terecht.
Toomler. Mijn autocorrectie maakt daar Toilet van. Says it all.
pi_175478531
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:31 schreef Montagui het volgende:
Goed stuk ook van Wierd

[..] Assata Shakur

Het feit dat de activisten zaterdag de Amerikaanse terroriste, 'copkiller' en held van een deel van de hiphop-scene, Assata Shakur, citeerden, die sinds 1984 op de vlucht in Cuba leeft, geeft te denken.

https://www.telegraaf.nl/(...)anti-piet-activisten
dit is Assata Shakur

The FBI has added her to its list of "Most Wanted Terrorists".



meer info > https://www.fbi.gov/wante(...)ne-deborah-chesimard
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 3 december 2017 @ 21:46:30 #39
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175478608
quote:
Ein-de-lijk.

Nu de rest nog. Zwijg die racistische idioten dood, geef ze geen stem.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175478735
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:42 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dit is Assata Shakur

The FBI has added her to its list of "Most Wanted Terrorists".

[ afbeelding ]

meer info > https://www.fbi.gov/wante(...)ne-deborah-chesimard

Its a gift that keeps on giving.
pi_175478900
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:42 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dit is Assata Shakur

The FBI has added her to its list of "Most Wanted Terrorists".

[ afbeelding ]

meer info > https://www.fbi.gov/wante(...)ne-deborah-chesimard

Had het er afgelopen nacht al even met Kijkertje over. Eng volk, lijkt wel een sekte.

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175478978
Het probleem is dat er mensen zijn die Zwarte Piet spelen, dit op de manier doen die overeenkomt met de manier waarop in andere landen gekleurde mensen als racistische karikatuur werden neergezet. Dan heb je ook de groep mensen die de link maakt door gekleurde mensen uit te schelden als Zwarte Piet. Los van de discussie over de origine: de invulling die er aan gegeven wordt legt de link tussen gekleurde mensen en Zwarte Piet.

Zelf denk ik dat de volgende slogan effectiever was geweest: "beste Nederlanders, jullie bedoelen het vast niet zo, maar de Zwarte Piet traditie heeft veel overeenkomsten met oude racistische tradities die verboden zijn. Voor gekleurde mensen zijn deze kwetsend om te zien en we zouden het enorm waarderen als Zwarte Piet evolueert tot een Piet die niet die typische kenmerken heeft". Past niet op een shirt en bekt niet lekker, maar ik denk dat je meer mensen mee zou krijgen.

Ik vind het trouwens wel jammer hoeveel mensen compleet vervallen in een soort aftands "jij noem mij racist terwijl ik geen racist ben! JIJ VUILE KUTAAP KRUIP TERUG IN JE APENBOOM. Ja maar zij protesteren tegen een kinderfeest dus nu mag ik!!"
pi_175479097
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:05 schreef Poolbal het volgende:
Het probleem is dat er mensen zijn die Zwarte Piet spelen, dit op de manier doen die overeenkomt met de manier waarop in andere landen gekleurde mensen als racistische karikatuur werden neergezet. Dan heb je ook de groep mensen die de link maakt door gekleurde mensen uit te schelden als Zwarte Piet. Los van de discussie over de origine: de invulling die er aan gegeven wordt legt de link tussen gekleurde mensen en Zwarte Piet.

Zelf denk ik dat de volgende slogan effectiever was geweest: "beste Nederlanders, jullie bedoelen het vast niet zo, maar de Zwarte Piet traditie heeft veel overeenkomsten met oude racistische tradities die verboden zijn. Voor gekleurde mensen zijn deze kwetsend om te zien en we zouden het enorm waarderen als Zwarte Piet evolueert tot een Piet die niet die typische kenmerken heeft". Past niet op een shirt en bekt niet lekker, maar ik denk dat je meer mensen mee zou krijgen.

Ik vind het trouwens wel jammer hoeveel mensen compleet vervallen in een soort aftands "jij noem mij racist terwijl ik geen racist ben! JIJ VUILE KUTAAP KRUIP TERUG IN JE APENBOOM. Ja maar zij protesteren tegen een kinderfeest dus nu mag ik!!"
Mja, zijn niet echt argumenten he ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 3 december 2017 @ 22:13:50 #44
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175479142
Het zou mooi zijn als pro en anti elkaar op een afgelegen veldje nog eens helemaal kapotslaan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 3 december 2017 @ 22:14:47 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175479172
Net als de Slag bij Beverwijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 3 december 2017 @ 22:15:18 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175479189
Popcorn en pepernoten!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175479190
Dan is er de andere kant, en hier wordt het ingewikkeld voor diverse Fokkers: ik waarschuw voor het gedachtegoed van de groepen tegen Zwarte Piet. ("Huh maar net zei ie nog dat hij vindt dat Piet moet veranderen?")

Zij hebben de slogan niet toevallig gekozen. Het is niet de gangbare definitie van racisme die zij bedoelen, maar de definitie dat racisme alleen kan bestaan met macht en het hele white privilege verhaal. Het zijn interessante theorieën om te lezen en in sommige gevallen ingewikkeld om tegenargumenten tegen te verzinnen.
  zondag 3 december 2017 @ 22:15:45 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175479201
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:42 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dit is Assata Shakur

The FBI has added her to its list of "Most Wanted Terrorists".

[ afbeelding ]

meer info > https://www.fbi.gov/wante(...)ne-deborah-chesimard

Zou die #KOZP meute dit ook wel weten? Of wordt het dan geframed als racisme van de witman met zijn privilege ofzo?
pi_175479215
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:05 schreef Poolbal het volgende:
Ik vind het trouwens wel jammer hoeveel mensen compleet vervallen in een soort aftands "jij noem mij racist terwijl ik geen racist ben! JIJ VUILE KUTAAP KRUIP TERUG IN JE APENBOOM. Ja maar zij protesteren tegen een kinderfeest dus nu mag ik!!"
De hoeveelheid paupers met zulke reacties valt reuze mee. Hoeveel zullen het er nou zijn die zo openlijk lomp reageren? Een paar 1000? Zeg even voor het gemak 10.000 en dat is dan al erg ruim genomen.

KOZP scheld al jaren ~17 miljoen Nederlanders uit voor smerige racist. Dat er dan 0,05% wat overdreven en met emotie reageert vind ik niet veel.
  zondag 3 december 2017 @ 22:16:56 #50
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175479225
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zou die #KOZP meute dit ook wel weten? Of wordt het dan geframed als racisme van de witman met zijn privilege ofzo?
Monddood makem, ditdat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')