abonnement Unibet Coolblue
pi_175781249
quote:
15s.gif Op zondag 17 december 2017 12:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Je kan alleen maar respect voor die Baudet hebben. Hij spreekt zelden onzin. Alleen die partij hangt wel heel erg aan hem op. Zonder Baudet staan ze zo weer op 0.

:{²
Ah, onze huismoslim vindt Terry natuurlijk een held vanwege diens vrouwonvriendelijke praat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 17 december 2017 @ 13:12:35 #152
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175781607
quote:
6s.gif Op zondag 17 december 2017 12:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, onze huismoslim vindt Terry natuurlijk een held vanwege diens vrouwonvriendelijke praat.
Ik vind hem een held vanwege aantal zaken. O.a. vanwege zijn intellect en zijn gevoel voor taal. Daarnaast is hij nog erg jong, dus wie weet waar zijn plafond zit. :{

Echt een supertalent.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175781705
quote:
15s.gif Op zondag 17 december 2017 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind hem een held vanwege aantal zaken. O.a. vanwege zijn intellect en zijn gevoel voor taal. Daarnaast is hij nog erg jong, dus wie weet waar zijn plafond zit. :{

Echt een supertalent.

:{²
Hij kan alleen niet debatteren.
pi_175781723
Baudet trekt Wilders helemaal leeg. Hulde. _O_
pi_175781726
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 13:15 schreef Tem het volgende:

[..]

Hij kan alleen niet debatteren.
En hij praat stront.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 17 december 2017 @ 13:16:51 #156
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_175781757
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 12:51 schreef Spanky78 het volgende:
Uitdaging voor fvd om de partij met competente mensen op te bouwen.

Anders krijg je zo'n zooitje prutsers als bij de PVV.

Brievenbuspissers,snuivers en neonazi's...als baudet dat weet te voorkomen kan hij nog wel wat potten breken.
Ik hoop niet dat het FvD competente mensen weet te vinden. Een partij die als voornaamste doel heeft een Nexit forceren is gewoon gevaarlijk en dient niet beloond te worden met 15 zetels. Wilders kan gelukkig geen potten breken, hopelijk het FvD ook niet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zondag 17 december 2017 @ 13:18:07 #157
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_175781795
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 13:15 schreef Kaas- het volgende:
Baudet trekt Wilders helemaal leeg. Hulde. _O_
Waarom vind je Baudet beter dan Wilders. Ik vind Baudet door zijn subtiele manier van communiceren veel gevaarlijker dan Wilders. Wilders kan niets bereiken. Baudet wellicht wel en daarom vind ik Baudet ongewenster dan Wilders.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zondag 17 december 2017 @ 13:22:54 #158
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175781908
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 13:15 schreef Tem het volgende:

[..]

Hij kan alleen niet debatteren.
Ben je gek. Hij debatteert als de beste. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175781954
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 12:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In ieder geval is het opvallend hoe ver de peilingen af zitten van de daadwerkelijke verkiezingsuitslag.

Wilders stond begin 2016 op 42 zetels. Bij de verkiezingen een jaar later werden dat er 20.
Verdonk stond een tijdje nadat ze uit de VVD was gestapt op 25 zetels. Ze kwam bij de verkiezingen een paar jaar later niet terug in de kamer.

Kortom de peilingen nu zeggen niets over het politieke landschap als er weer verkiezingen zijn.
in a crowd you lose humanity
pi_175782671
De PVV was altijd al een tokkie-partij met brievenbuspissers en ander racistisch gespuis. De uitlaatklep van de pauperbuurten. Niet van Henk en Ingrid maar van Sjonnie en Priscilla.

Het zat er lang aan te komen dat ze gedecimeerd zouden worden. Dat 'campagne' voeren van Wilders is een lachertje. Hij wordt omringd door 100 journalisten, 1000 agenten en een aantal handgeselecteerde 'kiezers'. Zelfs de president van de VS is makkelijker benaderbaar dus ik heb het idee dat Wilders de beveiliging als excuus gebruikt.

Baudet krijgt hele zalen vol. Dát genereert enthousiasme en activisme. Niet twitterberichten.
pi_175783139
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 13:49 schreef Confetti het volgende:
De PVV was altijd al een tokkie-partij met brievenbuspissers en ander racistisch gespuis. De uitlaatklep van de pauperbuurten. Niet van Henk en Ingrid maar van Sjonnie en Priscilla.

Het zat er lang aan te komen dat ze gedecimeerd zouden worden. Dat 'campagne' voeren van Wilders is een lachertje. Hij wordt omringd door 100 journalisten, 1000 agenten en een aantal handgeselecteerde 'kiezers'. Zelfs de president van de VS is makkelijker benaderbaar dus ik heb het idee dat Wilders de beveiliging als excuus gebruikt.

Baudet krijgt hele zalen vol. Dát genereert enthousiasme en activisme. Niet twitterberichten.
Wilders was altijd een kado voor links. Zo'n gek neemt niemand serieus, kon je makkelijk isoleren en afbranden. Wilders sloot zichzelf ook uit van debatten.

Thierry is veel intelligenter, welbespraakt en komt met inhoud. Dat is pas echt een bedreiging voor de linkse partijen. Je ziet hoe fel D66 en GL hem nu aanvallen, riekt weer naar demonisering.

Het is weer hoog tijd dat een fatsoenlijke rechts-nationalistische partij de grootste wordt in Nederland. Linkse dogma's wat betreft immigratie en zo zijn failliet.
pi_175783883
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 14:05 schreef Homey het volgende:

[..]

riekt weer naar demonisering.

Gelukkig is dit soort gehuilebalk een vast gegeven bij volgers van populisten.
quote:
fatsoenlijke rechts-nationalistische partij
Haha.

Maar goed, Fortuyn, Verdonk, Wilders, Baudet... Het is allemaal 1 pot nat. Niet dat het de fans uitmaakt, populisten zijn makkelijk inwisselbaar omdat ze steeds dezelfde onzinnige boodschap verkondigen. En de fans verwachten na al die mislukkingen nog steeds makkelijke oplossingen voor ingewikkelde problemen, maar daar speelt gebrek aan intelligentie ook een grote rol in.
pi_175783989
quote:
15s.gif Op zondag 17 december 2017 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind hem een held vanwege aantal zaken. O.a. vanwege zijn intellect en zijn gevoel voor taal. Daarnaast is hij nog erg jong, dus wie weet waar zijn plafond zit. :{

Echt een supertalent.

:{²
Zou je op hem stemmen?
pi_175784763
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 14:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Gelukkig is dit soort gehuilebalk een vast gegeven bij volgers van populisten.

[..]

Haha.

Maar goed, Fortuyn, Verdonk, Wilders, Baudet... Het is allemaal 1 pot nat. Niet dat het de fans uitmaakt, populisten zijn makkelijk inwisselbaar omdat ze steeds dezelfde onzinnige boodschap verkondigen. En de fans verwachten na al die mislukkingen nog steeds makkelijke oplossingen voor ingewikkelde problemen, maar daar speelt gebrek aan intelligentie ook een grote rol in.
De overheid doet er ook al jaren alles aan om alles zo ingewikkeld en ondoorzichtig mogelijk te maken. Neem al die koopkrachtplaatjes eens bijvoorbeeld. Je boerenverstand zegt dat iemand die 100 euro meer verdient meer geld overhoudt nadat de overheid klaar is, maar hoho dat weet je zomaar niet. En dan heb je een kleine intellectuele elite met een diploma van de uni die het allemaal nog zegt te begrijpen, maar ik durf te wedden dat het merendeel ook maar wat roept.
pi_175784858
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 13:15 schreef Kaas- het volgende:
Baudet trekt Wilders helemaal leeg. Hulde. _O_
Net als de VVD en D66 :)
pi_175785250
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 12:20 schreef Erno-BE het volgende:
Het FvD is de grootste bedreiging voor de samenleving op dit moment en dient daarom ook bestreden te worden.
:? In welke propaganda ben jij getrapt ?
"De grootste bedreiging voor de samenleving op dit moment" ?

Hoeveel aanslagen hebben ze al gepleegd, hoeveel slachtoffers hebben ze op hun geweten ?
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 13:18 schreef Erno-BE het volgende:
Waarom vind je Baudet beter dan Wilders. Ik vind Baudet door zijn subtiele manier van communiceren veel gevaarlijker dan Wilders. Wilders kan niets bereiken. Baudet wellicht wel en daarom vind ik Baudet ongewenster dan Wilders.
Doe toch niet zo dramatisch man :{w
pi_175785315
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 13:49 schreef Confetti het volgende:
De PVV was altijd al een tokkie-partij met brievenbuspissers en ander racistisch gespuis. De uitlaatklep van de pauperbuurten. Niet van Henk en Ingrid maar van Sjonnie en Priscilla.
Maar Baudet richt zich op Jean-Pierre en Anne-Fleur.
Wie is er dan voor Henk en Ingrid ?
  zondag 17 december 2017 @ 15:34:30 #168
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175785521
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:01 schreef torentje het volgende:

[..]

De FvD speelt ook slechts op de angst voor onbekenden. Wil ook iedereen het gevoel geven dat de bekende politici het beter kunnen en willen. Logisch, want het via de media bekend zijn levert een aardig maandsalaris op.
Weet je wie er écht inspelen op angst? Die linkse rukkers die overal de nieuwe Hitler zien...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 17 december 2017 @ 15:37:56 #169
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_175785598
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:23 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:? In welke propaganda ben jij getrapt ?
"De grootste bedreiging voor de samenleving op dit moment" ?

Hoeveel aanslagen hebben ze al gepleegd, hoeveel slachtoffers hebben ze op hun geweten ?

[..]

Doe toch niet zo dramatisch man :{w
Als je eens kijkt naar wat voor ellende de Brexit in het Verenigd Koninkrijk heeft gezorgd, dan moet je dat in Nederland toch echt zien te voorkomen. Als je op grond van de peilingen (ja het zijn peilingen, geen verkiezingsuitslagen, maar peilingen geven wel een trend aan) een coalitie moet gaan samenstellen en je wilt het FvD/PVV uitsluiten, dan ontkom je haast niet aan een vijfpartijencoalitie, waarbij een VVD/D66/CDA/PvdA/CU-coalitie slechts een meerderheid van één zetel heeft en als VVD/CDA willen regeren met de SP of met GroenLinks moeten ze wel aardig wat water bij de wijn doen.

We hebben in bijvoorbeeld Denemarken en Oostenrijk gezien waar de rechts-populisten tot in staat zijn als ze gaan regeren. Dat moeten we niet in Nederland willen. In Zwitserland, waar een rechts-populistische partij al jarenlang aan de macht is, is het kommer en kwijl. Ze zitten niet in de EU, maar de band EU-CH wordt gesmeden door ingewikkelde maatwerkverdragen. Dat is puur om de populisten en hun kiezers gerust te stellen, maar anderen, zoals ondernemers hebben er last van dat Zwitserland niet in de EU zit.

In Nederland zijn er twee aanslagen gespeeld, in Apeldoorn in 2009 en in Alphen aan de Rijn in 2011. Beide aanslagen hebben geen direct terroristisch motief en ook de link met de Islam ontbreekt. Zolang de inlichtingendiensten in Nederland goed hun werk doen, dan is de kans op een aanslag in Nederland niet heel erg groot en zeker niet het grootste gevaar voor Nederland. Het is voor terroristen aantrekkelijker om London, Parijs, Brussel (centrum EU, slecht intern bestuur), Frankfurt (economisch centrum Europa) of Berlijn in het hart te treffen, dan een relatief klein land als Nederland (of Denemarken, Zweden, Noorwegen, Zwitserland, Oostenrijk, Tsjechië, Hongarije noem maar op). Daarom ben ik niet bang voor aanslagen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zondag 17 december 2017 @ 15:38:31 #170
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_175785614
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 15:26 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar Baudet richt zich op Jean-Pierre en Anne-Fleur.
Wie is er dan voor Henk en Ingrid ?
In principe de PvdA, maar ja ... in principe
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_175785647
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:34 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Weet je wie er écht inspelen op angst? Die linkse rukkers die overal de nieuwe Hitler zien...
Maar het zijn slechts de rechts-nationalistische politici die het hardst inspelen op die angst. Alsof zijzelf niet te vrezen zijn. Ons kent ons, namelijk.
  zondag 17 december 2017 @ 15:44:39 #172
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175785761
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 15:39 schreef torentje het volgende:

[..]

Maar het zijn slechts de rechts-nationalistische politici die het hardst inspelen op die angst. Alsof zijzelf niet te vrezen zijn. Ons kent ons, namelijk.
Links moet eens stoppen met afgeven op (populistisch) rechts, maar zélf met een verhaal komen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 17 december 2017 @ 15:50:44 #173
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_175785874
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 14:05 schreef Homey het volgende:

[..]

Wilders was altijd een kado voor links. Zo'n gek neemt niemand serieus, kon je makkelijk isoleren en afbranden. Wilders sloot zichzelf ook uit van debatten.

Thierry is veel intelligenter, welbespraakt en komt met inhoud. Dat is pas echt een bedreiging voor de linkse partijen. Je ziet hoe fel D66 en GL hem nu aanvallen, riekt weer naar demonisering.

Het is weer hoog tijd dat een fatsoenlijke rechts-nationalistische partij de grootste wordt in Nederland. Linkse dogma's wat betreft immigratie en zo zijn failliet.
De VVD niet rechts genoeg voor je?

Links biedt meer dan alleen "iedereen is welkom". Sinds de opkomst van Fortuyn is die mythe er keihard ingeslopen. Zolang je niet bovenmodaal verdient heb je niets te zoeken bij partijen als de VVD, PVV of FvD of je staat echt achter hun ideologie en je bent bereid jezelf in de vingers te snijden. Links staat voor het ondersteunen van de zwakkeren in de samenleving, dat zijn niet alleen immigranten, maar ook doodnormale Nederlanders.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 15:52:19 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175785910
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 15:50 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

De VVD niet rechts genoeg voor je?

Links biedt meer dan alleen "iedereen is welkom". Sinds de opkomst van Fortuyn is die mythe er keihard ingeslopen. Zolang je niet bovenmodaal verdient heb je niets te zoeken bij partijen als de VVD, PVV of FvD of je staat echt achter hun ideologie en je bent bereid jezelf in de vingers te snijden. Links staat voor het ondersteunen van de zwakkeren in de samenleving, dat zijn niet alleen immigranten, maar ook doodnormale Nederlanders.
Dat de VVD een echt rechtse partij is, is ook maar een mythe. Sinds zij het voor het zeggen hebben is de overheid enkel gegroeid.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 17 december 2017 @ 15:58:12 #175
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_175786056
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat de VVD een echt rechtse partij is, is ook maar een mythe. Sinds zij het voor het zeggen hebben is de overheid enkel gegroeid.
Tja, voor Amerikaans rechts (VNL) is er gewoon geen markt in Nederland. FvD is vooral zeer populistisch (aannemelijke (linkse) standpunten, zonder financiële onderbouwing), niet echt rechts, behalve op immigratie en integratie dan)
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_175786090
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 14:05 schreef Homey het volgende:
Het is weer hoog tijd dat een fatsoenlijke rechts-nationalistische partij de grootste wordt in Nederland. Linkse dogma's wat betreft immigratie en zo zijn failliet.
Zijn het dogmas dan ? 30 jaar geleden was de toch redelijk linkse SP feller tegen immigratie van moslims dan Wilders en Baudet samen.

Omgekeerd zijn rechtse dogmas als "de vrije markt maakt het voor iedereen beter" nooit iets anders dan naïef gewauwel geweest.
pi_175786217
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Links moet eens stoppen met afgeven op (populistisch) rechts, maar zélf met een verhaal komen.
Tja, dan moeten allereerst de bekende rechts-nationalistische politici zwijgen. Zodat de medemensen het verhaal van links ook ongestoord kunnen horen. Toch ?
  zondag 17 december 2017 @ 16:10:28 #178
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175786322
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:05 schreef torentje het volgende:

[..]

Tja, dan moeten allereerst de bekende rechts-nationalistische politici zwijgen. Zodat de medemensen het verhaal van links ook ongestoord kunnen horen. Toch ?
Je geeft de bekende rechts-nationalistische politici veel te veel credits en eer.

Zou toch wel triest zijn als je door hen je eigen verhaal niet kunt vertellen.

Meer dan genoeg communicatiemogelijkheden in dit landje.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175787275
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Je geeft de bekende rechts-nationalistische politici veel te veel credits en eer.

Zou toch wel triest zijn als je door hen je eigen verhaal niet kunt vertellen.

Meer dan genoeg communicatiemogelijkheden in dit landje.
De meeste kiezers luisteren slechts naar de raad en adviezen van bekenden. Dat cirkeltje kan dus nooit door onbekenden doorbroken worden.
pi_175791473
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 15:37 schreef Erno-BE het volgende:
We hebben in bijvoorbeeld Denemarken en Oostenrijk gezien waar de rechts-populisten tot in staat zijn als ze gaan regeren. Dat moeten we niet in Nederland willen.
:? Heb ik wat gemist ?
Welke draconische maatregelen en wetten zijn er dan doorgevoerd in Denemarken en Oostenrijk waar die landen onderdoor zijn gegaan ?
quote:
In Zwitserland, waar een rechts-populistische partij al jarenlang aan de macht is, is het kommer en kwijl. Ze zitten niet in de EU, maar de band EU-CH wordt gesmeden door ingewikkelde maatwerkverdragen. Dat is puur om de populisten en hun kiezers gerust te stellen, maar anderen, zoals ondernemers hebben er last van dat Zwitserland niet in de EU zit.
Oja ? zo hard hoor ik die Zwitsers nog niet klagen hoor.
Heb jij statistieken en cijfers dat het zo slecht gaat met Zwitserland ?
quote:
In Nederland zijn er twee aanslagen gespeeld, in Apeldoorn in 2009 en in Alphen aan de Rijn in 2011. Beide aanslagen hebben geen direct terroristisch motief en ook de link met de Islam ontbreekt. Zolang de inlichtingendiensten in Nederland goed hun werk doen, dan is de kans op een aanslag in Nederland niet heel erg groot en zeker niet het grootste gevaar voor Nederland. Het is voor terroristen aantrekkelijker om London, Parijs, Brussel (centrum EU, slecht intern bestuur), Frankfurt (economisch centrum Europa) of Berlijn in het hart te treffen, dan een relatief klein land als Nederland (of Denemarken, Zweden, Noorwegen, Zwitserland, Oostenrijk, Tsjechië, Hongarije noem maar op). Daarom ben ik niet bang voor aanslagen.
De enige redden waarom ik over aanslagen begon was omdat jij zei: Het FvD is de grootste bedreiging voor de samenleving op dit moment en dient daarom ook bestreden te worden.

Bij een grote bedreiging voor de samenleving denk ik toch aan aanslagen, geweld of fratsen zoals in Turkije na de "coup"
Ik snap niet waar jij weghaalt dat het FvD een grote bedreiging voor de samenleving is.
Hebben ze verborgen boodschappen in hun partijprogramma ?
pi_175804773
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 12:46 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik zeg notabene al jaren. Je quote dat zelfs..
Als één ding de laatste verkiezing duidelijk is geworden is dat actuele omstandigheden alle eerder gehouden peilingen kunnen doen wijzigen.

Toen Rutte zich als een PVV premier gedroeg inzake de Turkije-rel won hij daarmee de laatste verkiezing. Anders was Wilders waarschijnlijk de winnaar geweest.

Toen Rutte in een eerdere verkiezing Wilders standpunt overnam en zijn kiezers voorloog dat er geen cent naar Griekenland zou gaan won hij de verkiezingen.

Ook Buma nam Wilders standpunten over inzake immigratie om daarmee zijn kiezers te paaien. Anders waren ze naar Wilders gerend.

Je ziet telkens hetzelfde patroon terugkeren natuurlijk mede georkestreerd door een niet onafhankelijke media. Nu proberen ze FvD ineens uitzonderlijk groot te maken terwijl je daar natuurlijk nog helemaal niets over kunt zeggen. Telkens zo'n doorzichtig en zo'n doortrapt spelletje.
pi_175805139
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Net als de VVD en D66 CDA :)
  maandag 18 december 2017 @ 10:34:05 #183
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175805364
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 15:37 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

In Nederland zijn er twee aanslagen gespeeld, in Apeldoorn in 2009 en in Alphen aan de Rijn in 2011. Beide aanslagen hebben geen direct terroristisch motief en ook de link met de Islam ontbreekt.
Ik zou de moord op Theo van Gogh ook onder 'aanslagen' scharen. En de Hofstadgroep is gelukkig gestopt, maar dat had ook flink mis kunnen gaan.

Gelukkig is er afgezien daarvan nog geen succesvolle Islamitische aanslag geweest. Laten we daar vooral blij om zijn en niet doen alsof er uberhaupt geen gevaar is, want wij Nederlanders worden onder de meest goddeloze Europeanen geschaard.
  maandag 18 december 2017 @ 10:36:54 #184
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175805438
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 12:20 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Liever de VVD dan de isolatiepolitiek-promotors van het FvD. Het FvD is de grootste bedreiging voor de samenleving op dit moment en dient daarom ook bestreden te worden. VVD is ook niet mijn smaak, maar die hebben volgens hun manier nog oog op een betere samenleving, FvD wil alleen maar mensen tegen elkaar uitspelen en Nederland de afgrond in helpen door een Nexit.
Aanstellerij. Als FVD in de regering komt, betekent dat een Eurosceptischere koers, niet dat we uit de EU gaan. Jouw ''nachtmerrie'' komt alleen uit als Baudet 76 zetels haalt, en die kans acht ik niet zo groot.

Een beetje op de rem gaan staan kan helemaal geen kwaad, zeker in deze tijden waarin Duitse politici weer openlijk speken over een groot, verenigd Europees rijk onder Duitsland.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 10:51:50 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175805759
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Aanstellerij. Als FVD in de regering komt, betekent dat een Eurosceptischere koers, niet dat we uit de EU gaan. Jouw ''nachtmerrie'' komt alleen uit als Baudet 76 zetels haalt, en die kans acht ik niet zo groot.
Zelfs dan niet eens. Ze willen een referendum, en die geef ik weinig kans momenteel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175806372
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat de VVD een echt rechtse partij is, is ook maar een mythe. Sinds zij het voor het zeggen hebben is de overheid enkel gegroeid.
Het idee dat rechts de overheid zou verkleinen is dan ook een hardnekkige mythe, die je (in ieder geval) in het hele westen telkens terug ziet komen. Nederland is geen uitzondering en de VVD ook niet.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 12:06:39 #187
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175807509
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 11:20 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Het idee dat rechts de overheid zou verkleinen is dan ook een hardnekkige mythe, die je (in ieder geval) in het hele westen telkens terug ziet komen. Nederland is geen uitzondering en de VVD ook niet.
Dat is de letterlijke definitie van rechts :')
Alle modetermen ten spijt, zo is het wel. Probleem is dat de VVD rechts is voor de grote bedrijven, maar links voor al het andere.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175807595
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat de VVD een echt rechtse partij is, is ook maar een mythe. Sinds zij het voor het zeggen hebben is de overheid enkel gegroeid.
Heb je hier eigenlijk een bron voor?

Tussen 2010 en 2015 zijn er namelijk 11% aan werknemers verdwenen bij de overheid, ongeveer 50.000 man. In 2020 zijn er nog eens 8000 mensen minder werkzaam. Dat zijn bewuste keuzes om ontstane vacatures niet meer op te vullen vanuit de wens om een kleinere overheid te krijgen.

Hoe groeit de overheid volgens jou?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 12:16:45 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175807694
quote:
2s.gif Op maandag 18 december 2017 12:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Heb je hier eigenlijk een bron voor?

Tussen 2010 en 2015 zijn er namelijk 11% aan werknemers verdwenen bij de overheid, ongeveer 50.000 man. In 2020 zijn er nog eens 8000 mensen minder werkzaam. Dat zijn bewuste keuzes om ontstane vacatures niet meer op te vullen vanuit de wens om een kleinere overheid te krijgen.

Hoe groeit de overheid volgens jou?
Er is meer om dat te meten dan enkel het aantal ambtenaren. En dan is het belangrijkste nog de inkomsten van de overheid, de lasten van de burger. Die lasten zijn door het dak gegaan de laatste 10 jaar. De crisis had daar ook mee te maken, maar dan zou het nu omlaag moeten gaan, wat niet gebeurt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175807721
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 12:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is meer om dat te meten dan enkel het aantal ambtenaren. En dan is het belangrijkste nog de inkomsten van de overheid, de lasten van de burger. Die lasten zijn door het dak gegaan de laatste 10 jaar. De crisis had daar ook mee te maken, maar dan zou het nu omlaag moeten gaan, wat niet gebeurt.
Dus jij bent van mening dat de overheid momenteel groeit omdat de inkomsten van de overheid groeien.

Tenminste, ik kan geen andere argumenten ontdekken. Heb je nog meer redenen waarom de overheid volgens jou steeds groter wordt, ondanks dat er dus gewoon 11% minder mensen werken?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 18 december 2017 @ 12:20:56 #191
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175807754
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als één ding de laatste verkiezing duidelijk is geworden is dat actuele omstandigheden alle eerder gehouden peilingen kunnen doen wijzigen.

Toen Rutte zich als een PVV premier gedroeg inzake de Turkije-rel won hij daarmee de laatste verkiezing. Anders was Wilders waarschijnlijk de winnaar geweest.

Toen Rutte in een eerdere verkiezing Wilders standpunt overnam en zijn kiezers voorloog dat er geen cent naar Griekenland zou gaan won hij de verkiezingen.

Ook Buma nam Wilders standpunten over inzake immigratie om daarmee zijn kiezers te paaien. Anders waren ze naar Wilders gerend.

Je ziet telkens hetzelfde patroon terugkeren natuurlijk mede georkestreerd door een niet onafhankelijke media. Nu proberen ze FvD ineens uitzonderlijk groot te maken terwijl je daar natuurlijk nog helemaal niets over kunt zeggen. Telkens zo'n doorzichtig en zo'n doortrapt spelletje.
Ben het grotendeels met je eens maar denk dat het meer voor de buhne is want of men nu wel of niet PVV de grootste partij stemt, de PVV zal in de uitslag op de 2e plek gezet worden. Er is vorige verkiezingen grootschalig fraude gepleegt, of je het nu wel of niet geloven kunt ( de meesten denken serieus dat nogsteeds 70% van Nederland op de VVD stemt namelijk) stemt echt amper een kip op de VVD. Het is dus niet de stemmer maar de staat die de uitslag bepaalt.

Dus zometeen komt die monsterzege van baudet en is het hele land in waanzin, mischien wel tot straatfeesten aan toe, een beetje zoals met bij Trump. Alleen gehersenspoelde linksen zullen wat schuimen.. maar die verandering waar hij het zo heeft is niet verandering terug maar verandering vooruit (niet als in progressie) naar een surveillance staat die in zee gaat met het ruim baan voor digitalisering, augmenteren.. desensitiseren en dus conditioneren tot een postmodernistisch globalistisch denken, want daar heb je de EU niet voor nodig. Alleen een pc, mobiel of google glass oid.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175807777
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 12:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is meer om dat te meten dan enkel het aantal ambtenaren. En dan is het belangrijkste nog de inkomsten van de overheid, de lasten van de burger. Die lasten zijn door het dak gegaan de laatste 10 jaar. De crisis had daar ook mee te maken, maar dan zou het nu omlaag moeten gaan, wat niet gebeurt.
Rutte II heeft toch echt de belasting verlaagd. En ook het huidige kabinet mikt op een lagere IB.

Ik besef dat daar een btw-verhoging tegenover staat, maar in Nederland werken we nou eenmaal met coalities. En een samenwerking van vier partijen betekent een lange wensenlijst.

Maar goed, stellen dat de VVD niet rechts is, is natuurlijk lachwekkende nonsens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175807929
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 12:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is de letterlijke definitie van rechts :')
Alle modetermen ten spijt, zo is het wel. Probleem is dat de VVD rechts is voor de grote bedrijven, maar links voor al het andere.
Nee hoor, de links/rechts verdeling stamt uit de tijd van de opkomst van verkozen parlementen, toen conservatieven rechts waren en liberalen links. Toen wilde rechts geen kleinere overheid en links geen grotere. Rechts wilde oude normen in stand houden en links wilde meer inspraak voor meer burgers.

Toen later de socialisten erbij kwamen werden zij het uiterste links. Conservatieven waren nog steeds rechts en liberalen neigden ofwel naar rechts, ofwel naar links. In verscheidene landen worden liberalen bij uitstek met één kant van het spectrum geassocieerd. In Nederland is dat rechts, in de VS is dat links.

Conservatieven en rechtsliberalen delen de neiging om het politieapparaat en defensieuitgaven te willen vergroten en geld te spenderen aan het wereldwijd verspreiden van de eigen economische instituties. Verder komt er bij beiden ook een enorme regelzucht rondom het beschermen van privaat bezit kijken. Conservatieven staan daarnaast ook nog allerlei regels rondom de goede zeden voor. Rechtsliberalen zijn daar in principe niet zo van, maar door hun allianties met conservatieven verlenen ze er vaak toch hun steun aan.

Socialisten en linksliberalen delen de neiging om geld te willen herverdelen of collectieve voorzieningen te willen creëren. Daarmee wordt het ambtenarenapparaat vergroot.

Onder de streep is er weinig verschil in hoeveel er wordt uitgegeven en hoe groot de overheid is. Het verschilt vooral in de keuzes die ze maken, over wat belangrijk is.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 12:34:49 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175807998
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rutte II heeft toch echt de belasting verlaagd. En ook het huidige kabinet mikt op een lagere IB.

Ik besef dat daar een btw-verhoging tegenover staat, maar in Nederland werken we nou eenmaal met coalities. En een samenwerking van vier partijen betekent een lange wensenlijst.

Maar goed, stellen dat de VVD niet rechts is, is natuurlijk lachwekkende nonsens.
https://www.parlement.com/id/vh8lnhrp8wsy/links_en_rechts

Dat een partij wat leuke rechtse puntjes heeft, maakt het niet meteen een puur rechtse partij. De enige partij die dat mag zeggen is gevestigd in Amerika, en heeft een clown president gemaakt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175808125
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 12:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

https://www.parlement.com/id/vh8lnhrp8wsy/links_en_rechts

Dat een partij wat leuke rechtse puntjes heeft, maakt het niet meteen een puur rechtse partij. De enige partij die dat mag zeggen is gevestigd in Amerika, en heeft een clown president gemaakt.
Jij kijkt nu alleen naar wat er is bereikt, niet waar de partij voor staat. De VVD is gewoon rechts, zeker voor Nederlandse begrippen. In een coalitie kun je echter onmogelijk je eigen agenda er volledig doorkrijgen. Compromissen zijn noodzakelijk.

Daar gaat jouw FvD ook nog wel achterkomen, mocht de partij ooit gaan regeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175808142
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 12:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

https://www.parlement.com/id/vh8lnhrp8wsy/links_en_rechts

Dat een partij wat leuke rechtse puntjes heeft, maakt het niet meteen een puur rechtse partij. De enige partij die dat mag zeggen is gevestigd in Amerika, en heeft een clown president gemaakt.
Alleen het punt waarop de VVD, volgens je eigen bron, afwijkt van de definitie van rechts is nu net niet de economische kant of het formaat van de overheid, maar dat ze geen verbod op euthanasie en abortus voorstaan.
pi_175808196
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 12:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

https://www.parlement.com/id/vh8lnhrp8wsy/links_en_rechts

Dat een partij wat leuke rechtse puntjes heeft, maakt het niet meteen een puur rechtse partij. De enige partij die dat mag zeggen is gevestigd in Amerika, en heeft een clown president gemaakt.
Dat ze een paar linkse puntjes hebben maakt het ook niet direct geen rechtse partij.

Tevens, waarom groeit de overheid volgens jou?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175809016
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 12:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus jij bent van mening dat de overheid momenteel groeit omdat de inkomsten van de overheid groeien.

Tenminste, ik kan geen andere argumenten ontdekken. Heb je nog meer redenen waarom de overheid volgens jou steeds groter wordt, ondanks dat er dus gewoon 11% minder mensen werken?
Gewoon eventjes het eerste hoofdstuk en de financiële paragraaf van het Regeerakkoord lezen. We hebben de sociaal-economisch meest rechtse regering ooit, met VVD-CDA-D66 als kern, waarvan zeker VVD en CDA constant roepen dat ze de overheid kleiner gaan maken.

En wat zie je in het Regeerakkoord? Intensiveringen, intensiveringen en nog eens intensiveringen. Rutte is de nieuwe Sinterklaas. Overheidsuitgaven groeien enkel door.

Rechts bestaat niet in Nederland.
pi_175809238
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 13:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Gewoon eventjes het eerste hoofdstuk en de financiële paragraaf van het Regeerakkoord lezen. We hebben de sociaal-economisch meest rechtse regering ooit, met VVD-CDA-D66 als kern, waarvan zeker VVD en CDA constant roepen dat ze de overheid kleiner gaan maken.

En wat zie je in het Regeerakkoord? Intensiveringen, intensiveringen en nog eens intensiveringen. Rutte is de nieuwe Sinterklaas. Overheidsuitgaven groeien enkel door.

Rechts bestaat niet in Nederland.
Dit jaar valt er nog wel wat voor te zeggen, Rutte heeft op dat vlak weinig binnengehaald. Ik las hier echter over een groeiende overheid sinds de VVD het voor het zeggen heeft, en dat lijkt mij dan weer niet helemaal te kloppen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175809252
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 13:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Gewoon eventjes het eerste hoofdstuk en de financiële paragraaf van het Regeerakkoord lezen. We hebben de sociaal-economisch meest rechtse regering ooit, met VVD-CDA-D66 als kern, waarvan zeker VVD en CDA constant roepen dat ze de overheid kleiner gaan maken.

En wat zie je in het Regeerakkoord? Intensiveringen, intensiveringen en nog eens intensiveringen. Rutte is de nieuwe Sinterklaas. Overheidsuitgaven groeien enkel door.

Rechts bestaat niet in Nederland.
Dat ligt niet aan Nederland, maar aan het feit dat het voornemen van het verkleinen van de overheid een zeer succesvolle rechtse leugen is. Ook in andere landen maakt rechts de overheid niet kleiner. Kijk naar de VS, het rechtse walhalla.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')