abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175388929

Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175388944
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:31 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Probeerde 't slechts een keer voor de linkse media op te nemen door te stellen dat ze niet zozeer links (of rechts) zijn als wel opportunistisch. Is 't weer niet goed. Vanaf nu weer: linkse media :r.
Je zat er gewoon naast. Je zei iets wat niet waar is. Is helemaal niet erg, dat overkomt ons allemaal wel eens. Alleen dat je dat dan vervolgens niet toegeeft, er omheen draait, zegt dat anderen moeten googelen (ik vermoed omdat je toen zelf had gezien dat er niets te vinden was) en dan uiteindelijk met twee slappe voorbeeldjes komt is dat gewoon triest. Zo verneuk je dus de hele discussie.
pi_175388948
Laten we 't tot deel 100 alleen nog over haringtests hebben.
pi_175388969
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je zat er gewoon naast. Je zei iets wat niet waar is. Is helemaal niet erg, dat overkomt ons allemaal wel eens. Alleen dat je dat dan vervolgens niet toegeeft, er omheen draait, zegt dat anderen moeten googelen (ik vermoed omdat je toen zelf had gezien dat er niets te vinden was) en dan uiteindelijk met twee slappe voorbeeldjes komt is dat gewoon triest. Zo verneuk je dus de hele discussie.
'Je doet je best om voorbeelden uit je herinnering te googlen, zo verneuk je de hele discussie.'
pi_175388972
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:33 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Tomáto, Tomàto.
Juist ja. Een corrupt jurylid van de fucking AD Haringtest = "de gehele Persgroep en ook het NRC verkopen nieuws aan bedrijven".

Het is inderdaad de moeite van het verder praten niet waard, maar ik gun het je gewoon niet om zulke bullshit onder het tapijt te vegen.
pi_175388997
Je maakt een compleet mediabedrijf verdacht zonder daar bewijs voor aan te leveren. Dat kan gewoon niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175389015
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
Vind die testen van het AD overigens ook grote onzin, maar dat even terzijde.
Ik vind ze behoorlijk problematisch, kunnen erg beschadigend werken voor kleine MKB bedrijfjes.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175389017
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:36 schreef KoosVogels het volgende:
Je maakt een compleet mediabedrijf verdacht zonder daar bewijs voor aan te leveren. Dat kan gewoon niet.
Twee keer bewijs *O*. Maar 't onderwerp is verder wel wat offtopic, dat klopt. Heb me zojuist in 't boetekleed gewikkeld.
pi_175389036
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:37 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik vind ze behoorlijk problematisch, kunnen erg beschadigend werken voor kleine MKB bedrijfjes.
Goed, er worden wel toetsbare criteria gehanteerd dus helemaal uit de lucht gegrepen zijn die beoordelingen niet. Maar verder deel ik je mening.
pi_175389039
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:37 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso totale onzin dat mensen doen alsof zo'n polletje van het AD de heilige graal is en dat er dan een rij staat van een kilometer bij de beste oliebollenkraam van deze stad. Alsof gefrituurd deeg met krenten een driesterrenmaaltijd wordt als het in precies het juiste ranzige kermiswagentje wordt bereid.

Dat geheel terzijde. :@
pi_175389055
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso totale onzin dat mensen doen alsof zo'n polletje van het AD de heilige graal is en dat er dan een rij staat van een kilometer bij de beste oliebollenkraam van deze stad. Alsof gefrituurd deeg met krenten een driesterrenmaaltijd wordt als het in precies het juiste ranzige kermiswagentje wordt bereid.

Bij mij om de hoek zit een frietzaak die in de top 10 was beland. Kwamen mensen van heinde en verre een patatje scoren hier.
pi_175389060
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind oliebollen ronduit ranzig maar dat maakt ze dan wel weer heel erg Nederlands.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175389073
Eh, dit topic gaat over haringen, niet over oliebollen. Graag terug ontopic.
pi_175389099
Welke rol als überhaupt speelt de partijpolitiek in de Nederlandse lobby-molen?
pi_175389121
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:31 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Probeerde 't slechts een keer voor de linkse media op te nemen door te stellen dat ze niet zozeer links (of rechts) zijn als wel opportunistisch. Is 't weer niet goed. Vanaf nu weer: linkse media :r.
Wordt AD door populistisch rechts tegenwoordig ook al tot de linkse media gerekend?
Verder wacht ik nog steeds op je voorbeelden van Volkskrant, Trouw en Parool.
pi_175389148
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wordt AD door populistisch rechts tegenwoordig ook al tot de linkse media gerekend?
Vreemde Eend is getransfereerd naar De Telegraaf hè. Dan verlies je toch iets, qua rechts imago.
pi_175389160
Dit alles daargelaten, 't wordt wel tijd dat FvD'ers infiltreren bij alle grote mediabedrijven.
pi_175389183
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:45 schreef 2thmx het volgende:
Dit alles daargelaten, 't wordt wel tijd dat FvD'ers infiltreren bij alle grote mediabedrijven.
Bij RTL Z is ze dat al goed gelukt toch?
pi_175389207
quote:
Partijlidmaatschap wordt bij de meeste mediabedrijven niet gewaardeerd en soms zelfs helemaal niet getolereerd.
pi_175389220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij RTL Z is ze dat al goed gelukt toch?
Je bedoelt Roderick Veelo? Geen idee of dat een FvD'er is, maar rechts van 't midden zit'ie wel. Dan val je al snel op in 't medialandschap (zie ook Vreemde Eend).
  woensdag 29 november 2017 @ 19:48:06 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175389225
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Partijlidmaatschap wordt bij de meeste mediabedrijven niet gewaardeerd en soms zelfs helemaal niet getolereerd.
Kun je dat controleren dan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175389236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor welk mediabedrijf werk jij eigenlijk, ouwe lasterbestrijder?
pi_175389249
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:47 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Je bedoelt Roderick Veelo? Geen idee of dat een FvD'er is, maar rechts van 't midden zit'ie wel. Dan val je al snel op in 't medialandschap (zie ook Vreemde Eend).
Nee, ik bedoelde Business Class, ik dacht dat dat onder RTL Z viel, maar blijkbaar is dat niet zo.
pi_175389267
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kun je dat controleren dan?
Je vraagt het mensen en als je er later achter komt dat ze logen flikker je ze er weer uit.
pi_175389281
quote:
Business class, bedoel je?
De gasten betalen om daar te mogen spreken.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')