In een tempo van 6% per jaar duurt het inderdaad nog 3 jaar.quote:Op maandag 27 november 2017 23:39 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
20 procent in 6 jaar dan heb je over 2 jaar geen 50 procent denk ik
true, het moet ook helemaal niet fanatiek worden ofzoquote:Op maandag 27 november 2017 23:39 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat het alleen daarbij blijft.
Er zijn echt mensen die dat denkenquote:Op maandag 27 november 2017 23:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja man. Iedereen doet het om je te pesten. Gewoon omdat je een kleurtje hebt.
Dat is ook triest ja. Beide kanten hebben zo hun extremisten.quote:Op maandag 27 november 2017 23:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Liever dat dan ik 15 jarige meisjes op hun ogen sla of agenten mishandel. Of vitrines naar de kut help omdat er een verkeerde piet in zit.
Over 2 jaar is het merendeel van de bevolking voor verandering. We hebben hoog opgeleide mensen in Nederland. Racisme is geen ongeneeslijke ziekte, discriminatie ook niet. Dat kan bestreden en behandeld worden met kennisquote:Op maandag 27 november 2017 23:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee men roept al jaren dat het over 2 jaar afgelopen is
en ieder jaar schuiven we het een stukje op, voorlopig zag ik afgelopen zaterdag op de ijsbaan in Amsterdam tientallen zwarte pieten op het ijs
Negeert het probleem? Nee bleren dat hun voorouders slaven zijn geweest en alle witte mensen slecht zijn terwijl je alle vrijheden hier hebt. Want Nederland erkent ons slavernijverleden niet.quote:Op maandag 27 november 2017 23:39 schreef ABombali het volgende:
[..]
De enigen die niet tevreden zijn met een tussenoplossing is kozp. En ik begrijp hun standpunt, Nederland negeert het probleem al decennia, nu moet je een vuist maken en zeggen genoeg is genoeg, het moet helemaal weg. Anders bereiken we niks
Dat was slechts een subset van de voorbeelden die ik aanhaalde. De kwestie ligt bij heel veel mensen heel erg gevoelig, blijkt keer op keer.quote:
probeer de dominee eens te wijs te maken dat hij zijn speeches aan de tijd moet aanpassenquote:Op maandag 27 november 2017 23:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie niet zozeer in wat dat met fanatisme in overtuiging van doen heeft. Gereformeerden staan ook niet continu op straat om tegen het één of ander te ageren.
wedden van nietquote:Op maandag 27 november 2017 23:42 schreef ABombali het volgende:
[..]
Over 2 jaar is het merendeel van de bevolking voor verandering. We hebben hoog opgeleide mensen in Nederland. Racisme is geen ongeneeslijke ziekte, discriminatie ook niet. Dat kan bestreden en behandeld worden met kennis
Sorry maar 20 procent in 6 jaar is geen 6 procent per jaarquote:Op maandag 27 november 2017 23:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
In een tempo van 6% per jaar duurt het inderdaad nog 3 jaar.
Nu negeer je het weer en begin je over een ander onderwerpquote:Op maandag 27 november 2017 23:42 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Negeert het probleem? Nee bleren dat hun voorouders slaven zijn geweest en alle witte mensen slecht zijn terwijl je alle vrijheden hier hebt. Want Nederland erkent ons slavernijverleden niet.
Pleur toch een eind op.
Als iemand een dominee iets wijs maakt gaan gereformeerden de straat op? Bijzondere argumentatie weer.quote:Op maandag 27 november 2017 23:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
probeer de dominee eens te wijs te maken dat hij zijn speeches aan de tijd moet aanpassen
reken maar dat ze de straat op gaan
2 jaar? Dus 5 december 2019, als er een peiling wordt gedaan met een steekproef van meer dan 2000 personen, deal 100 euroquote:
De laatste 2 jaar is er elk jaar 6% vanaf gegaan. Dus dat neem ik maar even als huidig tempo.quote:Op maandag 27 november 2017 23:43 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Sorry maar 20 procent in 6 jaar is geen 6 procent per jaar
Het gaat bij zwarte piet toch over slavernij?quote:Op maandag 27 november 2017 23:43 schreef ABombali het volgende:
[..]
Nu negeer je het weer en begin je over een ander onderwerp
Dit verwoord het perfect;quote:Op maandag 27 november 2017 23:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
true, het moet ook helemaal niet fanatiek worden ofzo
Kerstmis vierenquote:Op maandag 27 november 2017 23:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bieden zij ook een alternatief?
Jij vindt angstvallig vasthouden aan die karikaturen anno 2017 echt nog nodig?quote:Op maandag 27 november 2017 23:42 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Negeert het probleem? Nee bleren dat hun voorouders slaven zijn geweest en alle witte mensen slecht zijn terwijl je alle vrijheden hier hebt. Want Nederland erkent ons slavernijverleden niet.
Pleur toch een eind op.
In de cryptocurrencies-wereld noemen we dit wishcasten. Iets zo graag willen, dat je blind bent voor alles wat in de weg kan staan.quote:Op maandag 27 november 2017 23:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
De laatste 2 jaar is er elk jaar 6% vanaf gegaan. Dus dat neem ik maar even als huidig tempo.
Ah zo, ik snap hetquote:Op maandag 27 november 2017 23:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
De laatste 2 jaar is er elk jaar 6% vanaf gegaan. Dus dat neem ik maar even als huidig tempo.
Het is nep, niet echt, verzonnen. Voor als je het nog niet wist.quote:Op maandag 27 november 2017 23:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij vindt angstvallig vasthouden aan die karikaturen anno 2017 echt nog nodig?
Da's gewoon lineair extrapoleren.quote:Op maandag 27 november 2017 23:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In de cryptocurrencies-wereld noemen we dit wishcasten. Iets zo graag willen, dat je blind bent voor alles wat in de weg kan staan.
nee niet wijsmaken, proberen wijs te makenquote:Op maandag 27 november 2017 23:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als iemand een dominee iets wijs maakt gaan gereformeerden de straat op? Bijzondere argumentatie weer.
Je bedoeld het Nattekat effect?quote:Op maandag 27 november 2017 23:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In de cryptocurrencies-wereld noemen we dit wishcasten. Iets zo graag willen, dat je blind bent voor alles wat in de weg kan staan.
Daar denken een heleboel mensen toch anders over.quote:Op maandag 27 november 2017 23:46 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het is nep, niet echt, verzonnen. Voor als je het nog niet wist.
Totaal geen relevantie met zwarte mensen.
nicequote:Op maandag 27 november 2017 23:44 schreef ABombali het volgende:
[..]
2 jaar? Dus 5 december 2019, als er een peiling wordt gedaan met een steekproef van meer dan 2000 personen, deal 100 euro
Als feest geen probleem. We hebben ook homo dag.quote:Op maandag 27 november 2017 23:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij vindt angstvallig vasthouden aan die karikaturen anno 2017 echt nog nodig?
En alle cryptohandelaars zijn nu rijk en ze hadden gelijkquote:Op maandag 27 november 2017 23:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Haha wat dan? Zeker schminkquote:Op maandag 27 november 2017 23:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
nice
ik weet al wat ik ervan ga kopen ook
bier, jij mag ookquote:
Ehm... van alles waar dat begrip op sloeg is het maar met een heel klein deel goedgekomen.quote:Op maandag 27 november 2017 23:47 schreef ABombali het volgende:
[..]
En alle cryptohandelaars zijn nu rijk en ze hadden gelijk
Dan zetten homo's zichzelf als karikatuur weg. Vind ik nog wel iets anders, al zijn er ook homo's die dat verschrikkelijk vinden.quote:Op maandag 27 november 2017 23:47 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als feest geen probleem. We hebben ook homo dag.
Of die wolf/ Of de heks.quote:Op maandag 27 november 2017 23:48 schreef RobbieRonald het volgende:
Moet je je voorstellen dat je zo'n discussie over doornroosje of rood kapje zou hebben
Een enorm grote groep doet wel mee met zwatrepiet dus dat is gewoon flauwekul. Ook gekleurde mensen.quote:Op maandag 27 november 2017 23:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daar denken een heleboel mensen toch anders over.
Ahquote:
De heks is seksistisch, alsof alleen vrouwen een heks kunnen zijn.quote:
113 delen.quote:Op maandag 27 november 2017 23:48 schreef RobbieRonald het volgende:
Moet je je voorstellen dat je zo'n discussie over doornroosje of rood kapje zou hebben
En je mening was toen?quote:Op maandag 27 november 2017 23:49 schreef ABombali het volgende:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik bij de intocht van sinterklaas was met mijn neefjes, en er waren ook zwarte pieten
In FIAT gaat het lekkerquote:Op maandag 27 november 2017 23:49 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Een heleboel, een enorm grote groep doet wel mee met zwatrepiet dus dat is gewoon flauwekul. Ook gekleurde mensen.
[..]
Ah
Uiteindelijk wel winst gemaakt toch?
Dat maak wel uit als man met enige ervaring.quote:Op maandag 27 november 2017 23:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De heks is seksistisch, alsof alleen vrouwen een heks kunnen zijn.
Ik zeg ook zeker niet dat er geen kern van waarheid in zitquote:Op maandag 27 november 2017 23:51 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat maak wel uit als man met enige ervaring.
Die gaan we er in houden.quote:Op maandag 27 november 2017 23:52 schreef ABombali het volgende:
bitcoin is de nieuwe godwin, iedere discussie leidt tot een vergelijking met crypto
Ja, maar dat wil niet zeggen dat het dan ineens wel oké is.quote:Op maandag 27 november 2017 23:49 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Een enorm grote groep doet wel mee met zwatrepiet dus dat is gewoon flauwekul. Ook gekleurde mensen.
[..]
Hopelijk hebben ze geen racistische leuzen geroepen daar,quote:
Waarom zou je iets dat nu geen probleem is een probleem maken?quote:Op maandag 27 november 2017 23:52 schreef ABombali het volgende:
[..]
Ja dan zijn we er uit, ze vinden regenboogpieten even leuk, dus snel aanpassen
Dan vrees ik toch dat je heel wat Nederlandse geschiedenis hebt gemist. Men heeft de afgelopen 50 jaar toch aardig geprobeerd Christenen op andere denkwijzen te brengen en is daar in veel opzichten ook best in geslaagd. Recentelijk nog is men flink bezig geweest om zowel van buiten als van binnen de SGP iets te doen aan de standpunten omtrent het passief kiesrecht voor vrouwen om maar eens wat te noemen.quote:Op maandag 27 november 2017 23:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee niet wijsmaken, proberen wijs te maken
bij een poging om bij gereformeerden een andere denkwijze over bijvoorbeeld abortus of het huwelijk of wat dan ook te forceren gaan ze absoluut de straat op
massaal
niet vrolijk
Dat komt ook vaak voor. Maar hier blijkbaar niet. Dan het Balie het als eerste geroepen.quote:Op maandag 27 november 2017 23:53 schreef Abed het volgende:
[..]
Hopelijk hebben ze geen racistische leuzen geroepen daar,
Zeg ik ook niet, racisme hoort ten alle tijden aangepakt te worden.quote:Op maandag 27 november 2017 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, maar dat wil niet zeggen dat het dan ineens wel oké is.
Overigens vind ik de ophef ook overdreven, er zijn ergere dingen maar dat er iets moet veranderen staat buiten kijf. Gelukkig gebeurt dat ook. Het zal alleen jaren gaan duren.
Pino erbij zetten zouden ze ook vast leuk vinden maar waarom zou je dat doen.quote:Op maandag 27 november 2017 23:52 schreef ABombali het volgende:
[..]
Ja dan zijn we er uit, ze vinden regenboogpieten even leuk, dus snel aanpassen
ik heb helemaal niets gemist en ik ben opgegroeid tussen de gereformeerden, je pakt net het verkeerde voorbeeldquote:Op maandag 27 november 2017 23:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan vrees ik toch dat je heel wat Nederlandse geschiedenis hebt gemist. Men heeft de afgelopen 50 jaar toch aardig geprobeerd Christenen op andere denkwijzen te brengen en is daar in veel opzichten ook best in geslaagd. Recentelijk nog is men flink bezig geweest om zowel van buiten als van binnen de SGP iets te doen aan de standpunten omtrent het passief kiesrecht voor vrouwen om maar eens wat te noemen.
Ik kom met tegenvoorbeelden en dan kom jij met 'wellus'. Dat is ook niet bijster constructief.quote:Op maandag 27 november 2017 23:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb helemaal niets gemist en ik ben opgegroeid tussen de gereformeerden, je pakt net het verkeerde voorbeeld
die zouden absoluut de straat op gaan, 100 procent
Het is voor velen een aanstootgevende karikatuur. Dat zou genoeg moeten zijn om er iets aan te gaan doen.quote:Op maandag 27 november 2017 23:56 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Zeg ik ook niet, racisme hoort ten alle tijden aangepakt te worden.
Maar zeggen dat zwarte piet racistisch is is gewoon geen vaststaand feit omdat het een verzonnen iets is zonder verdere bedoelingen. En als om die reden het veranderd moet worden dan gaat dat vanzelfsprekend veel tegenstand opleveren.
geen vergelijkbare voorbeeldenquote:Op maandag 27 november 2017 23:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kom met tegenvoorbeelden en dan kom jij met 'wellus'. Dat is ook niet bijster constructief.
Klopt. Je gaat met hen de dialoog aan om wat nuancering te geven en om achter het werkelijke probleem te komen. Goed idee van je.quote:Op dinsdag 28 november 2017 00:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is voor velen een aanstootgevende karikatuur. Dat zou genoeg moeten zijn om er iets aan te gaan doen.
Ik regel de ambu.quote:Op dinsdag 28 november 2017 00:01 schreef sp3c het volgende:
ga maar met een spandoek op zondag voor zo'n kerk staan om te kijken wat er gebeurt
ik wil de getaway waggie wel besturen
Er zijn wel meer dingen aanstootgevens. Je kan niet voor alles waar iedereen aanstoot aan neemt maar direct vanalles gaan veranderen.quote:Op dinsdag 28 november 2017 00:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is voor velen een aanstootgevende karikatuur. Dat zou genoeg moeten zijn om er iets aan te gaan doen.
Zo is dat. Anders blijf je aan de gang.quote:Op dinsdag 28 november 2017 00:04 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Er zijn wel meer dingen aanstootgevens. Je kan niet voor alles waar iedereen aanstoot aan neemt maar direct vanalles gaan veranderen.
Dit wil maar niet doordringen bij veel mensen. Ik snap dat niet. Uiteindelijk komt alles daar op neer.quote:Op dinsdag 28 november 2017 00:04 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Er zijn wel meer dingen aanstootgevens. Je kan niet voor alles waar iedereen aanstoot aan neemt maar direct vanalles gaan veranderen.
zie je wel echte echte Hollandse rechtse directesquote:
Ik heb werkelijk geen idee wat hier staatquote:Op dinsdag 28 november 2017 00:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
zie je wel echte echte Hollandse rechtse directes
En sommigen zijn zo vol van geloof en moorden. Klopt ook niet.quote:Op dinsdag 28 november 2017 00:09 schreef sp3c het volgende:
sommigen zijn links maar die doen dat ook met rechts want linkse mensen zijn van Judas en dat vinden ze een lul
je weet toch wel wat een rechtse directe isquote:Op dinsdag 28 november 2017 00:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee wat hier staat
*schudt instemmend*
Het kan ook links hard aankomenquote:Op dinsdag 28 november 2017 00:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
je weet toch wel wat een rechtse directe is
[ afbeelding ]
valt me tegen
stompen ouwe
ouderwets pak rammel
gereformeerden houden daar niet vanquote:
ik weet niet of dat kan in je zondagse pak, de dames zeker nietquote:
Waar sta je nu op gebied van geloof?quote:Op dinsdag 28 november 2017 00:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik weet niet of dat kan in je zondagse pak, de dames zeker niet
nergensquote:Op dinsdag 28 november 2017 00:18 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waar sta je nu op gebied van geloof?
ik ben niet gelovig opgevoed, er waren in dat dorp 2 scholen en mijn ouders maakte imo de verkeerde keuzequote:
Heftigquote:Op dinsdag 28 november 2017 00:26 schreef sp3c het volgende:
mijn ouders spreek ik wel hoor dat zijn goede gasten, die figuren in dat dorp spreek ik niet meer
Tquote:Op dinsdag 28 november 2017 00:26 schreef sp3c het volgende:
mijn ouders spreek ik wel hoor dat zijn goede gasten, die figuren in dat dorp spreek ik niet meer
Lijkt mij zwaar.quote:Op dinsdag 28 november 2017 00:26 schreef sp3c het volgende:
Wat mooi. Ik ken het voor homo's. Waarschijnlijk niet van uit jouw geloof. Ik was zelf Katholiek.quote:Op dinsdag 28 november 2017 00:43 schreef sp3c het volgende:
valt op zich allemaal wel mee hoor er was ook logischerwijs geen kustijsbaan dus ik was er sowieso niet al te veel maar als je de gereformeerden op gaat voeren als oase van rust en tolerantie tov #propiet dan heb ik nog wel verhalen
die gasten zouden absoluut gaan stuiteren als er een clubje op zondag bij de kerk komt protesteren tegen hun levenstijl
en terecht ook
#geenfan
haha.... dat is een blanke dictatuur willenquote:Op dinsdag 28 november 2017 01:22 schreef DrDentz het volgende:
Jullie gaan offtopic. Ik heb een gedicht geschreven.
Zwarte Piet is zwart.
Vind je dat apart?
Zo is nu eenmaal onze cultuur.
Dus doe gezellig mee en niet zo zuur.
Vind je dit beneden jouw stand?
Ga dan terug naar je eigen land.
Wij houden van onze traditie.
En willen graag intochten zonder politie.
Een gezellig feestje onder ons.
Dus ook zonder mevrouwtje Simons.
Want Piet is zwart door de schoorsteennis.
En niet omdat hij een Surinamer is.
Zo besluiten Sint en Piet.
Opgerot of anders zeur je niet.
Wat vooral aanstootgevend is is dat zoveel piethaters automatisch aan een neger denken als ze zwarte piet zien. Vroeger werd juist dit als racistisch gezien.quote:Op dinsdag 28 november 2017 00:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Over welk jaar heb je het nu?quote:Op dinsdag 28 november 2017 03:18 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat vooral aanstootgevend is is dat zoveel piethaters automatisch aan een neger denken als ze zwarte piet zien. Vroeger werd juist dit als racistisch gezien.
Als een Feyenoord supporter die wacht op een geldig argument om voor Ajax te zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2017 02:54 schreef Braindead2000 het volgende:
30+duizend posts in deze reeks en zit nog steeds te wachten op het eerste geldige argument van de Piethaters.
Het is zwart, het doet raar...."Het is een neger!!!quote:
Anoniem en zonder context.quote:Op dinsdag 28 november 2017 03:03 schreef Kijkertje het volgende:
Uit onze rijke cultuurgeschiedenis:
In het Nieuwsblad van Noorden een gezellig verhaaltje over de terugreis van de Sint en Zwarte Piet naar Spanje onder de titel:
Feest voor negers
SINTERKLAAS IN AFRIKA
Een fragment:
[ afbeelding ]
An sich niets. Het steunt alleen de stelling dat Piet een negertje moet voorstellen en ook zo gezien wordt.quote:Op dinsdag 28 november 2017 05:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Anoniem en zonder context.
Maar serieus: wat is er racistisch aan deze piet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |