SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)
INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:
• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:
Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'
• Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.
• Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.
• Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.
http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/
Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De alternatieve Sinterklaas van Dick Maas.quote:Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!
Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...
Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.quote:Een mysterieuze oorsprong
Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.
Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.
Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.
Update :
Kick Out Zwarte Piet opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme,
samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.
Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uitactievoerders met een migranten achtergrond. Zij strijdentegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, deVOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe
Eeuw.
link
link document
Barryl Biekman: 'Het is niet mijn feest. We moeten echt gaan nadenken over het concept van het Sinterklaasfeest'
En verder!![]()
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
Ik ruik mogelijkhedenquote:Op maandag 27 november 2017 23:02 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Misschien kan Fok een team sturen en dan Jaroon als spreker
Afquote:Op maandag 27 november 2017 23:06 schreef Jaroon het volgende:
Over die enge paarden in de lucht dan maar.
Dat wordt moeilijk met zo'n naam.quote:Op maandag 27 november 2017 23:07 schreef ABombali het volgende:
Ik wil ook wel als spreker komen opdagen, no problem
Voor jou hebben we die anti man al.quote:Op maandag 27 november 2017 23:07 schreef ABombali het volgende:
Hello I am a bomb .....PANIEKquote:Op maandag 27 november 2017 23:08 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Dat wordt moeilijk met zo'n naam.
Nee, jij hebt net jezelf buitenspel gezet.quote:Op maandag 27 november 2017 23:07 schreef ABombali het volgende:
Ja. Ik had mijzelf zwart gemaakt.quote:Op maandag 27 november 2017 23:08 schreef Ingolstadt het volgende:
Hebben jullie ooit een Piet gezien die zwart is?
Ik heb het nog niet gezien, maar ik heb zo het idee dat het een topshow was.quote:Op maandag 27 november 2017 23:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
Lubach maakte het wel ff pijnlijk voor velen, is het niet?
De buitenspelpositie is de plek waar er straks gespeeld wordt, dus ik ben gewoon iets te vroegquote:Op maandag 27 november 2017 23:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, jij hebt net jezelf buitenspel gezet.
Bij buitenspel doe je niet meer mee.quote:Op maandag 27 november 2017 23:10 schreef ABombali het volgende:
[..]
De buitenspelpositie is de plek waar er straks gespeeld wordt, dus ik ben gewoon iets te vroeg
quote:Op maandag 27 november 2017 23:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet gezien, maar ik heb zo het idee dat het een topshow was.
Ik bedoel een Piet met zwarte huidskleur.quote:
Whthefuck man.. Wat een idioterie is die groep toch. En dan janken dat 'als we nog tegen verandering zijn, we het alleen om te pesten doen'.quote:Op maandag 27 november 2017 22:58 schreef Montagui het volgende: Ach, en dan hebben we het nog niets eens over de link tussen Movement X van Abou JahJah en KOZP. [..] Vooral dat laatste stukje over Sandew Hira....."Movement X is niet anti-blank genoeg". http://www.iisr.nl/wp-con(...)i-en-Sandew-Hira.pdf
Het is een kinderfeest met veel lol en cadeaus bovendien. Waarom afschaffen?quote:Op maandag 27 november 2017 23:12 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Ik bedoel een Piet met zwarte huidskleur.
Niemand zie ik nog. Schaf toch af die kul.
Deel als Piet mot blijvuh!quote:Op maandag 27 november 2017 23:12 schreef Abed het volgende:
Zelfs de TT moet blijven zoals hij altijd is geweest, traditiegenot.
#hebbopfeesboekgestaan
Ja, op een 5 december. Zwartgemaakt met roet van verbrande kurk.quote:Op maandag 27 november 2017 23:08 schreef Ingolstadt het volgende:
Hebben jullie ooit een Piet gezien die zwart is?
quote:Op maandag 27 november 2017 23:00 schreef ABombali het volgende:
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, maar mensen die nu nog steeds tegen verandering zijn...doen het enkel omdat ze gekleurde mensen willen pesten. Dit is hoe Nederland gekleurde mensen behandelt, laten we dit niet vergeten in de toekomst
Een neger die zwarte piet speelt bedoel jequote:Op maandag 27 november 2017 23:12 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Ik bedoel een Piet met zwarte huidskleur.
ik heb Lubach een paar keer geprobeert omdat het die keer echt zeker weten toch wel echt leuk zou zijn maar nee hoor, gewoon weer matige grappen herkauwen en open deuren intrappenquote:Op maandag 27 november 2017 23:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
Lubach maakte het wel ff pijnlijk voor velen, is het niet?
ja logischquote:
Het gezeik niet vergeten?quote:Op maandag 27 november 2017 23:17 schreef ABombali het volgende:
Eigenlijk moet zwarte piet blijven zodat we het nooit vergeten
Nee dat doe ik niet, maar ik bedoel gewoon in het algemeen. 25% van de bevolking is sowieso geen racist, die begrijpen hetquote:Op maandag 27 november 2017 23:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Scheer jij ff een heel land over één kam.
het is niet per se dat ik tegen verandering ben maar meer dat ik niet overtuigd ben van de noodzaakquote:Op maandag 27 november 2017 23:00 schreef ABombali het volgende:
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, maar mensen die nu nog steeds tegen verandering zijn...doen het enkel omdat ze gekleurde mensen willen pesten. Dit is hoe Nederland gekleurde mensen behandelt, laten we dit niet vergeten in de toekomst
Een groot deel van die overigen ook niet, maar die zijn gewoon nog niet zover dat ze het begrijpen. Komt wellicht nog wel.quote:Op maandag 27 november 2017 23:18 schreef ABombali het volgende:
[..]
Nee dat doe ik niet, maar ik bedoel gewoon in het algemeen. 25% van de bevolking is sowieso geen racist, die begrijpen het
Een deel daarvan kan pro piet zijn zonder racist te zijn. Ik vraag mij uberhaupt of hoe je aan de cijfers komt.quote:Op maandag 27 november 2017 23:18 schreef ABombali het volgende:
[..]
Nee dat doe ik niet, maar ik bedoel gewoon in het algemeen. 25% van de bevolking is sowieso geen racist, die begrijpen het
quote:
Nee.quote:Op maandag 27 november 2017 23:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een groot deel van die overigen ook niet, maar die zijn gewoon nog niet zover dat ze het begrijpen. Komt wellicht nog wel.
25% is voor verandering, na de uitzending van lubach waarschijnlijk 35%quote:Op maandag 27 november 2017 23:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Een deel daarvan kan pro piet zijn zonder racist te zijn. Ik vraag mij uberhaupt of hoe je aan de cijfers komt.
niemand heeft het hier over bij de boertjes of rare provinciaaltjes of wat voor geuzennaam je jezelf ook aan wilt meten ... echt gewoon niemand hequote:Op maandag 27 november 2017 23:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
In het grootste deel van NL leeft het gewoon niet en is het geen issue. Uit de hoogte doen over 'bij de boertjes komt het nog wel' is ook gewoon ziekelijk triest.
Dat mensen werkelijk zo denken, kun je bij jezelf gewoon niet bedenken...
quote:Op maandag 27 november 2017 23:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
In het grootste deel van NL leeft het gewoon niet en is het geen issue. Uit de hoogte doen over 'bij de boertjes komt het nog wel' is ook gewoon ziekelijk triest.
En na jouw speech bij de V.N. 70%quote:Op maandag 27 november 2017 23:23 schreef ABombali het volgende:
[..]
25% is voor verandering, na de uitzending van lubach waarschijnlijk 35%
Die cijfers zijn sowieso niet reeel, dit omdat ze bij een uiterst linkse zender gedaan zijn.quote:Op maandag 27 november 2017 23:23 schreef ABombali het volgende:
[..]
Dat denk iks niet. Dat maakt mij ook niet uit. Ik vind Lubach goed. En soms is mijn mening anders dan die van hem.quote:Op maandag 27 november 2017 23:23 schreef ABombali het volgende:
[..]
Dat is als zeggen dat gras blauw en de lucht groen is, dat het gloedheet en ijskoud is, dat pinguïns kunnen vliegen, dat jij de uberHollander bent en dat ZP racistisch isquote:
quote:Op maandag 27 november 2017 23:25 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
En na jouw speech bij de V.N. 70%
#yeswecan!
die had in het Pauw topic geplaatst moeten wordenquote:Op maandag 27 november 2017 23:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
je kan wel iemand als zwart intimideren.
dat stuk met doutzen was best confronterend eig.quote:
Gekleurde mensen hebben er last van, niet allemaal maar wel een heel groot deel. Juist omdat gekleurde mensen er last van hebben, wordt het sinterklaasfeest extra veel gevierd de laatste jaren. Overal extra zwarte pieten, zelfs politieagenten zijn zwarte piet, gewoon om te provocerenquote:Op maandag 27 november 2017 23:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is niet per se dat ik tegen verandering ben maar meer dat ik niet overtuigd ben van de noodzaak
en met gekleurde mensen heeft dat natuurlijk geen reet te maken
quote:Op maandag 27 november 2017 23:25 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die cijfers zijn sowieso niet reeel, dit omdat ze bij een uiterst linkse zender gedaan zijn.
ik ben de uberHollander, de rest is onzinquote:Op maandag 27 november 2017 23:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is als zeggen dat gras blauw en de lucht groen is, dat het gloedheet en ijskoud is, dat pinguïns kunnen vliegen, dat jij de uberHollander bent en dat ZP racistisch is
Als ik eerlijk mijn mening kan geven, zonder vervolgd te worden, dan kan ik iedereen overtuigenquote:Op maandag 27 november 2017 23:25 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
En na jouw speech bij de V.N. 70%
#yeswecan!
Dat topic ken ik niet.quote:Op maandag 27 november 2017 23:28 schreef Oscar. het volgende:
[..]
die had in het Pauw topic geplaatst moeten worden
spreek voor jezelf, ik heb er geen last vanquote:Op maandag 27 november 2017 23:28 schreef ABombali het volgende:
[..]
Gekleurde mensen hebben er last van, niet allemaal maar wel een heel groot deel. Juist omdat gekleurde mensen er last van hebben, wordt het sinterklaasfeest extra veel gevierd de laatste jaren. Overal extra zwarte pieten, zelfs politieagenten zijn zwarte piet, gewoon om te provoceren
Dit doet me dus heel erg denken aan Trump. "Zo'n vaart loopt het niet" "wie gaat daar nou op stemmen" "ze komen nog wel tot inkeer voor ze gaan stemmen" en dan blijkt de mening van velen toch onaangenaam anders als de spindokters en nieuwsmakers hadden gedacht.quote:Op maandag 27 november 2017 23:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
Ik stap er niet voor in een vliegtuig om bij de vn te gaan lopen bitchen.quote:
Kantar TNS? VU? Iedere peiling die niet is gedaan door een campingzender of racistisch weblog, laat zien dat 20%+ voor verandering isquote:Op maandag 27 november 2017 23:25 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die cijfers zijn sowieso niet reeel, dit omdat ze bij een uiterst linkse zender gedaan zijn.
Het klinkt alsof jij jezelf nog niet eens overtuigt hebt.quote:Op maandag 27 november 2017 23:28 schreef ABombali het volgende:
[..]
Als ik eerlijk mijn mening kan geven, zonder vervolgd te worden, dan kan ik iedereen overtuigen
20% Is geen meerderheid.quote:Op maandag 27 november 2017 23:30 schreef ABombali het volgende:
[..]
Kantar TNS? VU? Iedere peiling die niet is gedaan door een campingzender of racistisch weblog, laat zien dat 20%+ voor verandering is
Onderbouw dat met bronnen. Dit is NWS, niet ONZ of BNW.quote:Op maandag 27 november 2017 23:28 schreef ABombali het volgende:
[..]
Gekleurde mensen hebben er last van, niet allemaal maar wel een heel groot deel. Juist omdat gekleurde mensen er last van hebben, wordt het sinterklaasfeest extra veel gevierd de laatste jaren. Overal extra zwarte pieten, zelfs politieagenten zijn zwarte piet, gewoon om te provoceren
Je ziet het. Na jaren van discussie en gehark, is er nog bar weinig ZP verdwenen.quote:Op maandag 27 november 2017 23:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dit doet me dus heel erg denken aan Trump. "Zo'n vaart loopt het niet" "wie gaat daar nou op stemmen" "ze komen nog wel tot inkeer voor ze gaan stemmen" en dan blijkt de mening van velen toch onaangenaam anders als de spindokters en nieuwsmakers hadden gedacht.
Waarom zou je er voor vervolgd worden? Geef je mening.quote:Op maandag 27 november 2017 23:28 schreef ABombali het volgende:
[..]
Als ik eerlijk mijn mening kan geven, zonder vervolgd te worden, dan kan ik iedereen overtuigen
Sorryquote:Op maandag 27 november 2017 23:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben de uberHollander, de rest is onzin
Het is niet duidelijk of "moet zwarter en gemener worden" daar ook onder valt, of "oorringen en rode lippen terug en dat rare accentje ook".quote:Op maandag 27 november 2017 23:30 schreef ABombali het volgende:
[..]
Kantar TNS? VU? Iedere peiling die niet is gedaan door een campingzender of racistisch weblog, laat zien dat 20%+ voor verandering is
Omdat we het gezeur zat zijn. Dat heet een Piris overwinning.quote:Op maandag 27 november 2017 23:32 schreef ABombali het volgende:
[..]
Er zit een stijgende lijn in, als het zo doorgaat is over 2 jaar 50% voor verandering
Al eens overwogen dat het de propieten steeds minder kan schelen wat er uit zo'n poll komt, terwijl de anti's fel als altijd zijn?quote:Op maandag 27 november 2017 23:32 schreef ABombali het volgende:
[..]
Er zit een stijgende lijn in, als het zo doorgaat is over 2 jaar 50% voor verandering
Nee, jij gaat lopen schelden op een forum.quote:Op maandag 27 november 2017 23:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik stap er niet voor in een vliegtuig om bij de vn te gaan lopen bitchen.
Slaat gewoon nergens op wat je zegt.
dat roepen mensen ook al sinds het eerste topic over deze onzinquote:Op maandag 27 november 2017 23:32 schreef ABombali het volgende:
[..]
Vermoedelijk iets met vragen over een banaan.quote:Op maandag 27 november 2017 23:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waarom zou je er voor vervolgd worden? Geef je mening.
Dat zeg je juist 'verandering'. Waar we het hier over hebben is een groepje beroepszeikerds die het helemaal willen afschaffen, en dat is waarschijn.ijk minimaal, wellicht niet eens 1%.quote:Op maandag 27 november 2017 23:30 schreef ABombali het volgende:
[..]
En ze hebben gelijk gehad...quote:Op maandag 27 november 2017 23:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat roepen mensen ook al sinds het eerste topic over deze onzin
klaarblijkelijk nietquote:
Je kunt veel zeggen over de 'pro Pieten', maar een gebrek aan fanatisme zou ik ze niet willen verwijten.quote:Op maandag 27 november 2017 23:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al eens overwogen dat het de propieten steeds minder kan schelen wat er uit zo'n poll komt, terwijl de anti's fel als altijd zijn?
Zal nooit groter dan DENK zijn iig.quote:Op maandag 27 november 2017 23:34 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat zeg je juist 'verandering'. Waar we het hier over hebben is een groepje beroepszeikerds die het helemaal willen afschaffen, en dat is waarschijn.ijk minimaal, wellicht niet eens 1%.
Ja blijf maar focussen op kozp en de rest negeren, kozp kun je makkelijker demoniseren.quote:Op maandag 27 november 2017 23:34 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat zeg je juist 'verandering'. Waar we het hier over hebben is een groepje beroepszeikerds die het helemaal willen afschaffen, en dat is waarschijn.ijk minimaal, wellicht niet eens 1%.
Je kent alleen de extreme kant. En een paar boeren.quote:Op maandag 27 november 2017 23:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen over de 'pro Pieten', maar een gebrek aan fanatisme zou ik ze niet willen verwijten.
* Pyrrhus (voor wie het wil googelen)quote:Op maandag 27 november 2017 23:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat we het gezeur zat zijn. Dat heet een Piris overwinning.
Nee helemaal niet, er is geen groep ertussen die tevreden is met een tussenoplossing. Die heeft ook nooit bestaan.quote:Op maandag 27 november 2017 23:36 schreef ABombali het volgende:
[..]
Ja blijf maar focussen op kozp en de rest negeren, kozp kun je makkelijker demoniseren.
Dat is beter en meer correct. Een slap moment.quote:Op maandag 27 november 2017 23:36 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
* Pyrrhus (voor wie het wil googelen)
ik welquote:Op maandag 27 november 2017 23:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen over de 'pro Pieten', maar een gebrek aan fanatisme zou ik ze niet willen verwijten.
Ik had het gegoogled, ik kreeg recepten voor kip piri piriquote:Op maandag 27 november 2017 23:36 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
* Pyrrhus (voor wie het wil googelen)
Ja man. Iedereen doet het om je te pesten. Gewoon omdat je een kleurtje hebt.quote:Op maandag 27 november 2017 23:28 schreef ABombali het volgende:
[..]
Ik ken mijn halve Facebook feed, collega's, familie en ga zo maar door. Fanatieke 'Anti Pieten' ken ik dan weer niet, maar dat is eerder een gevalletje selection bias.quote:Op maandag 27 november 2017 23:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kent alleen de extreme kant. En een paar boeren.
De enigen die niet tevreden zijn met een tussenoplossing is kozp. En ik begrijp hun standpunt, Nederland negeert het probleem al decennia, nu moet je een vuist maken en zeggen genoeg is genoeg, het moet helemaal weg. Anders bereiken we niksquote:Op maandag 27 november 2017 23:37 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, er is geen groep ertussen die tevreden is met een tussenoplossing. Die heeft ook nooit bestaan.
Gelukkig maar dat het alleen daarbij blijft.quote:Op maandag 27 november 2017 23:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik wel
dit is nu al jaren bezig en veel verder dan schelden op facebook en een paar boeren die op de snelweg stilstaan komt het niet
Wat sp3c zegt over Facebook.quote:Op maandag 27 november 2017 23:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ken mijn halve Facebook feed, collega's, familie en ga zo maar door. Fanatieke 'Anti Pieten' ken ik dan weer niet, maar dat is eerder een gevalletje selection bias.
nee men roept al jaren dat het over 2 jaar afgelopen isquote:Op maandag 27 november 2017 23:37 schreef ABombali het volgende:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)te-piet-loopt-terug/
Ik ben pro piet maar een fanaat zou ik mij niet noemen.quote:Op maandag 27 november 2017 23:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Liever dat dan ik 15 jarige meisjes op hun ogen sla of agenten mishandel. Of vitrines naar de kut help omdat er een verkeerde piet in zit.quote:Op maandag 27 november 2017 23:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, jij gaat lopen schelden op een forum.
Bieden zij ook een alternatief?quote:Op maandag 27 november 2017 23:39 schreef ABombali het volgende:
[..]
De enigen die niet tevreden zijn met een tussenoplossing is kozp. En ik begrijp hun standpunt, Nederland negeert het probleem al decennia, nu moet je een vuist maken en zeggen genoeg is genoeg, het moet helemaal weg. Anders bereiken we niks
Ik zie niet zozeer in wat dat met fanatisme in overtuiging van doen heeft. Gereformeerden staan ook niet continu op straat om tegen het één of ander te ageren.quote:Op maandag 27 november 2017 23:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik wel
dit is nu al jaren bezig en veel verder dan schelden op facebook en een paar boeren die op de snelweg stilstaan komt het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |