Op een drumstel met je lul...quote:Op maandag 27 november 2017 19:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
De kont van je moeder, die is om op te slaan.
Daarom heeft de politie ook opgetreden waar we ze eeuwig dankbaar voor zijnquote:Op maandag 27 november 2017 20:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waarbij wel opgemerkt moet worden dat geluid maken bij een demonstratie volledig is toegestaan, daar waar het afsluiten van snelwegen strafbaar is.
Inderdaad, altijd beter dan kinderen voor racistische nazi’s uitmaken omdat ze een pietenpet op hebben. Fatsoen in je donder hebben heet dat.quote:Op maandag 27 november 2017 20:30 schreef noescom het volgende:
[..]
Precies. Demonstreren doe je stilletjes op Facebook zoals het hoort.
Dat zou pas echt racisme zijn in mijn ogen, opzettelijk een jaar gewoon een dikke vinger en iedereen wit schminken om een statement te maken.quote:Op maandag 27 november 2017 20:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ze lobbyen niet voor het witschminken van de Pieten ofzo dus dat alle pieten dan ineens wit zouden zijn lijkt me wat onwaarschijnlijk
al zou het wel lollig zijn om het een jaartje te doen
Dat ook niet, alleen hard schreeuwen tussen een boze menigte is het ook nietquote:Op maandag 27 november 2017 20:30 schreef noescom het volgende:
[..]
Precies. Demonstreren doe je stilletjes op Facebook zoals het hoort.
De vraag wat 'fatsoenlijk' is lijkt me inderdaad wel de kern van deze discussie. Het zal je wellicht verbazen, maar de opvattingen daarover lopen sterk uiteen.quote:Op maandag 27 november 2017 20:33 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Inderdaad, altijd beter dan kinderen voor racistische nazi’s uitmaken omdat ze een pietenpet op hebben. Fatsoen in je donder hebben heet dat.
En dan janken dat dat niet kan.quote:[b]Op maandag 27 november 2017 20:34 schreef S95Sedan het
Dat ook niet, alleen hard schreeuwen tussen een boze menigte is het ook niet
Beetje alsof je in het Feyenoord vak voor Ajax gaat juichen.
nee is ook geen racisme maar het zou wel een mooie zijn iddquote:Op maandag 27 november 2017 20:34 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat zou pas echt racisme zijn in mijn ogen, opzettelijk een jaar gewoon een dikke vinger en iedereen wit schminken om een statement te maken.
Er wordt al minimaal 20 jaar gezegd dat zwarte piet racistisch is en het veranderd moet worden. Hoeveel is er in die tijd veranderd? 0%quote:Op maandag 27 november 2017 20:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je snapt het niet he. Zo demonstreren midden in een optocht wat leuk hoort te zijn en dat wekt agressie op omdat het niet de manier is waarop wij hier discussies voeren en dingen doen.
Wil je verandering en wil je dat je verhaal gehoord wordt dan zijn daar echt legio aan andere manieren voor. (Die kanzen hebben ze overigens ruimschoots gehad.)
In feite is er geen oplossing. In feite is er geeneens een probleem.quote:Op maandag 27 november 2017 20:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee is ook geen racisme maar het zou wel een mooie zijn idd
maar dat zal wel niet gebeuren, eigenlijk heeft niemand nog baat bij een oplossing
truequote:Op maandag 27 november 2017 20:36 schreef noescom het volgende:
[..]
In feite is er geen oplossing. In feite is er geeneens een probleem.
Dan MOET Rowan Adkinson's speech over vrijheid van meningsuiting er ook in.quote:Op maandag 27 november 2017 20:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
In dat geval kan hij dus prima in de OP?
Precies. Alsof mensen echt denken: "Hee, 5 december nadert weer. Laten we ons weer eens lekker zwart schminken om die domme negers te pesten. Kinderfeestje holadiee!". Doe gewoon normaal. Ik klaag toch ook niet over dat groepen zich een maand uithongeren en dan 3 dagen vreten als een dolle buffel? Bemoei je met je eigen feestjes.quote:Op maandag 27 november 2017 20:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
true
als iedereen gewoon zijn eigen feestje gaat vieren en elkaar met rust laat komt deze reeks niet aan de 200
Je percentages kloppen niet. Er is zat aangepast en net aan 20% is oké met een verandering naar roetveegpietquote:Op maandag 27 november 2017 20:36 schreef ABombali het volgende:
[..]
Er wordt al minimaal 20 jaar gezegd dat zwarte piet racistisch is en het veranderd moet worden. Hoeveel is er in die tijd veranderd? 0%
Nu gaan ze dus proberen aandacht te vragen voor dit probleem door te demonstreren. Demonstreren hoort gewoon bij de Nederlandse cultuur? In de jaren 60/70/80/90 is er enorm veel gedemonstreerd tegen van alles.
Of hun manier slecht was, valt over te discussiėren, maar ze hebben in ieder geval meer bereikt dan discussiėren op andere manieren... 25%+ van de bevolking wil dat zwarte piet wordt aangepast. Ik verwacht eigenlijk dat het volgend jaar 50% is.
https://eenvandaag.avrotr(...)te-piet-loopt-terug/quote:Op maandag 27 november 2017 20:40 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je percentages kloppen niet. Er is zat aangepast en net aan 20% is oké met een verandering naar roetveegpiet
zelfs daar klagen een heleboel zelfverklaarde nuchtere Hollanders overquote:Op maandag 27 november 2017 20:40 schreef noescom het volgende:
[..]
Precies. Alsof mensen echt denken: "Hee, 5 december nadert weer. Laten we ons weer eens lekker zwart schminken om die domme negers te pesten. Kinderfeestje holadiee!". Doe gewoon normaal. Ik klaag toch ook niet over dat groepen zich een maand uithongeren en dan 3 dagen vreten als een dolle buffel? Bemoei je met je eigen feestjes.
Meh, had een andere peiling gelezen waarin het veel lager was. Overigens geeft je bron ook duidelijk aan dat roetveegpiet de way to go isquote:Op maandag 27 november 2017 20:41 schreef ABombali het volgende:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)te-piet-loopt-terug/
Zeggen dat iets racisme is maakt het niet meteen een vaststaand feit, dan kom je met goede, degelijke argumenten en waar zijn die dan? En wat erbij is gehaald is al zoveel keer weerlegd dat het irritant begint te worden.quote:Op maandag 27 november 2017 20:36 schreef ABombali het volgende:
[..]
Er wordt al minimaal 20 jaar gezegd dat zwarte piet racistisch is en het veranderd moet worden. Hoeveel is er in die tijd veranderd? 0%
Nu gaan ze dus proberen aandacht te vragen voor dit probleem door te demonstreren. Demonstreren hoort gewoon bij de Nederlandse cultuur? In de jaren 60/70/80/90 is er enorm veel gedemonstreerd tegen van alles.
Of hun manier slecht was, valt over te discussiėren, maar ze hebben in ieder geval meer bereikt dan discussiėren op andere manieren... 25%+ van de bevolking wil dat zwarte piet wordt aangepast. Ik verwacht eigenlijk dat het volgend jaar 50% is.
Maakt mij eerlijk gezegd niet uit welke smaak, wat kinderen het leukst vinden. Roetveegpiet/regenboog, laat kinderen uit groep 5 6 7 beslissen of zo, die geloven er toch al niet meer inquote:Op maandag 27 november 2017 20:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Meh, had een andere peiling gelezen waarin het veel lager was. Overigens geeft je bron ook duidelijk aan dat roetveegpiet de way to go is
En deze afleveringquote:Op maandag 27 november 2017 20:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan MOET Rowan Adkinson's speech over vrijheid van meningsuiting er ook in.
Mag je even 10 minuten stil zijn. En over jezelf nadenken.
"Zwarte piet is racisme" als iets anders dan een mening uitleggen lijkt me eerlijk gezegd niet mogelijk. Het is niet het soort uitspraak dat objectief waar of onwaar is.quote:Op maandag 27 november 2017 20:44 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Zeggen dat iets racisme is maakt het niet meteen een vaststaand feit, dan kom je met goede, degelijke argumenten en waar zijn die dan? En wat erbij is gehaald is al zoveel keer weerlegd dat het irritant begint te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |