Quincy zou daar als eerste mee beginnen denkquote:Op maandag 27 november 2017 20:16 schreef S95Sedan het volgende:
Eigenlijk zou het wel hilarisch zijn als die anti pieten straks hun zin krijgen, elke piet wit is en ze dan gaan zeuren dat er geen zwarte tussen zit, en we ze dus daarmee kwetsen/onderdrukken.
Gevolgd door Abedquote:Op maandag 27 november 2017 20:17 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Quincy zou daar als eerste mee beginnen denk
"De anti-pieten"quote:Op maandag 27 november 2017 20:16 schreef S95Sedan het volgende:
Eigenlijk zou het wel hilarisch zijn als die anti pieten straks hun zin krijgen, elke piet wit is en ze dan gaan zeuren dat er geen zwarte tussen zit, en we ze dus daarmee kwetsen/onderdrukken.
Sowwww wat issie MADquote:Op maandag 27 november 2017 20:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je hebt het item niet gezien duszeg dat dan
Bestaat de anti pieten club kozp dan nog ?quote:Op maandag 27 november 2017 20:16 schreef S95Sedan het volgende:
Nee, ze zijn allemaal gearresteerd voor lidmaatschap van een terroristische organisatie. Allemaal naar Gitmo.quote:Op maandag 27 november 2017 20:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Bestaat de anti pieten club kozp dan nog ?
Heb je ze gezien of ook maar iets van gehoord de afgelopen week ?
Lubachquote:Op maandag 27 november 2017 20:19 schreef Bluesdude het volgende:
Lubach is tegen de traditionele Piet.
Hij wil een roetveegpiet
Ik ben anti-piet , anti de traditionele piet dus en ik kan het met Lubach eens.
Zal me niks verbazen als ze plannen aan het smeden zijn om 5december te verstorenquote:Op maandag 27 november 2017 20:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Geweld komt alleen van de pro's.quote:Op maandag 27 november 2017 20:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen als ze plannen aan het smeden zijn om 5december te verstoren
Rotterdam waren ze toch heen gegaan? Geen idee verder, de intoch is geweest dus dan valt er niks meer te verstoren natuurlijk.quote:Op maandag 27 november 2017 20:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Heb je daar ook bewijs van? Volgens mij waren die kozp mensen zelf al elk jaar tegen kinderen aan het schreeuwen.quote:
Vandaar de veroordeling van je voorman Cesarequote:
Witte chocolade-eieren? Die zijn het lekkerst ook nog, gewoon zodat iedereen voor wit kiestquote:Op maandag 27 november 2017 20:21 schreef noescom het volgende:
Ik vind dat we moeten gaan demonstreren tegen de paashaas. Die heeft namelijk alleen maar gekleurde eieren. Zit geen witte tussen. DISCRIMINATIE!!!
Hebben ze de geldstroom al afgesneden dan? Dat ging toch snel gebeuren volgens jou?quote:Op maandag 27 november 2017 20:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 november 2017 20:22 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Heb je daar ook bewijs van? Volgens mij waren die kozp mensen zelf al elk jaar tegen kinderen aan het schreeuwen.
Ach, bij de anti pieten lopen ze al een trauma op als de bus hard moet remmen, dus wat dat betreft hebben we mietjes aan beide kantenquote:Op maandag 27 november 2017 20:25 schreef ABombali het volgende:
[..]oh ze praten luid op straat bij een demonstratie!! 10 jaar achter de tralies, stop het geweld!
Je snapt het niet he. Zo demonstreren midden in een optocht wat leuk hoort te zijn en dat wekt agressie op omdat het niet de manier is waarop wij hier discussies voeren en dingen doen.quote:Op maandag 27 november 2017 20:25 schreef ABombali het volgende:
[..]oh ze praten luid op straat bij een demonstratie!! 10 jaar achter de tralies, stop het geweld!
nou ze lobbyen niet voor het witschminken van de Pieten ofzo dus dat alle pieten dan ineens wit zouden zijn lijkt me wat onwaarschijnlijkquote:Op maandag 27 november 2017 20:16 schreef S95Sedan het volgende:
Waarbij wel opgemerkt moet worden dat geluid maken bij een demonstratie volledig is toegestaan, daar waar het afsluiten van snelwegen strafbaar is.quote:Op maandag 27 november 2017 20:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ach, bij de anti pieten lopen ze al een trauma op als de bus hard moet remmen, dus wat dat betreft hebben we mietjes aan beide kanten
Precies. Demonstreren doe je stilletjes op Facebook zoals het hoort.quote:Op maandag 27 november 2017 20:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je snapt het niet he. Zo demonstreren midden in een optocht wat leuk hoort te zijn wekt agressie op omdat het niet de manier is waarop wij hier discussies voeren en dingen doen.
Wil je verandering en wil je dat je verhaal gehoord wordt dan zijn daar echt legio aan andere manieren voor. (Die kanzen hebben ze overigens ruimschoots gehad.)
Op een drumstel met je lul...quote:Op maandag 27 november 2017 19:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
De kont van je moeder, die is om op te slaan.
Daarom heeft de politie ook opgetreden waar we ze eeuwig dankbaar voor zijnquote:Op maandag 27 november 2017 20:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waarbij wel opgemerkt moet worden dat geluid maken bij een demonstratie volledig is toegestaan, daar waar het afsluiten van snelwegen strafbaar is.
Inderdaad, altijd beter dan kinderen voor racistische nazi’s uitmaken omdat ze een pietenpet op hebben. Fatsoen in je donder hebben heet dat.quote:Op maandag 27 november 2017 20:30 schreef noescom het volgende:
[..]
Precies. Demonstreren doe je stilletjes op Facebook zoals het hoort.
Dat zou pas echt racisme zijn in mijn ogen, opzettelijk een jaar gewoon een dikke vinger en iedereen wit schminken om een statement te maken.quote:Op maandag 27 november 2017 20:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ze lobbyen niet voor het witschminken van de Pieten ofzo dus dat alle pieten dan ineens wit zouden zijn lijkt me wat onwaarschijnlijk
al zou het wel lollig zijn om het een jaartje te doen
Dat ook niet, alleen hard schreeuwen tussen een boze menigte is het ook nietquote:Op maandag 27 november 2017 20:30 schreef noescom het volgende:
[..]
Precies. Demonstreren doe je stilletjes op Facebook zoals het hoort.
De vraag wat 'fatsoenlijk' is lijkt me inderdaad wel de kern van deze discussie. Het zal je wellicht verbazen, maar de opvattingen daarover lopen sterk uiteen.quote:Op maandag 27 november 2017 20:33 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Inderdaad, altijd beter dan kinderen voor racistische nazi’s uitmaken omdat ze een pietenpet op hebben. Fatsoen in je donder hebben heet dat.
En dan janken dat dat niet kan.quote:[b]Op maandag 27 november 2017 20:34 schreef S95Sedan het
Dat ook niet, alleen hard schreeuwen tussen een boze menigte is het ook niet
Beetje alsof je in het Feyenoord vak voor Ajax gaat juichen.
nee is ook geen racisme maar het zou wel een mooie zijn iddquote:Op maandag 27 november 2017 20:34 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat zou pas echt racisme zijn in mijn ogen, opzettelijk een jaar gewoon een dikke vinger en iedereen wit schminken om een statement te maken.
Er wordt al minimaal 20 jaar gezegd dat zwarte piet racistisch is en het veranderd moet worden. Hoeveel is er in die tijd veranderd? 0%quote:Op maandag 27 november 2017 20:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je snapt het niet he. Zo demonstreren midden in een optocht wat leuk hoort te zijn en dat wekt agressie op omdat het niet de manier is waarop wij hier discussies voeren en dingen doen.
Wil je verandering en wil je dat je verhaal gehoord wordt dan zijn daar echt legio aan andere manieren voor. (Die kanzen hebben ze overigens ruimschoots gehad.)
In feite is er geen oplossing. In feite is er geeneens een probleem.quote:Op maandag 27 november 2017 20:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee is ook geen racisme maar het zou wel een mooie zijn idd
maar dat zal wel niet gebeuren, eigenlijk heeft niemand nog baat bij een oplossing
truequote:Op maandag 27 november 2017 20:36 schreef noescom het volgende:
[..]
In feite is er geen oplossing. In feite is er geeneens een probleem.
Dan MOET Rowan Adkinson's speech over vrijheid van meningsuiting er ook in.quote:Op maandag 27 november 2017 20:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
In dat geval kan hij dus prima in de OP?
Precies. Alsof mensen echt denken: "Hee, 5 december nadert weer. Laten we ons weer eens lekker zwart schminken om die domme negers te pesten. Kinderfeestje holadiee!". Doe gewoon normaal. Ik klaag toch ook niet over dat groepen zich een maand uithongeren en dan 3 dagen vreten als een dolle buffel? Bemoei je met je eigen feestjes.quote:Op maandag 27 november 2017 20:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
true
als iedereen gewoon zijn eigen feestje gaat vieren en elkaar met rust laat komt deze reeks niet aan de 200
Je percentages kloppen niet. Er is zat aangepast en net aan 20% is oké met een verandering naar roetveegpietquote:Op maandag 27 november 2017 20:36 schreef ABombali het volgende:
[..]
Er wordt al minimaal 20 jaar gezegd dat zwarte piet racistisch is en het veranderd moet worden. Hoeveel is er in die tijd veranderd? 0%
Nu gaan ze dus proberen aandacht te vragen voor dit probleem door te demonstreren. Demonstreren hoort gewoon bij de Nederlandse cultuur? In de jaren 60/70/80/90 is er enorm veel gedemonstreerd tegen van alles.
Of hun manier slecht was, valt over te discussiėren, maar ze hebben in ieder geval meer bereikt dan discussiėren op andere manieren... 25%+ van de bevolking wil dat zwarte piet wordt aangepast. Ik verwacht eigenlijk dat het volgend jaar 50% is.
https://eenvandaag.avrotr(...)te-piet-loopt-terug/quote:Op maandag 27 november 2017 20:40 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je percentages kloppen niet. Er is zat aangepast en net aan 20% is oké met een verandering naar roetveegpiet
zelfs daar klagen een heleboel zelfverklaarde nuchtere Hollanders overquote:Op maandag 27 november 2017 20:40 schreef noescom het volgende:
[..]
Precies. Alsof mensen echt denken: "Hee, 5 december nadert weer. Laten we ons weer eens lekker zwart schminken om die domme negers te pesten. Kinderfeestje holadiee!". Doe gewoon normaal. Ik klaag toch ook niet over dat groepen zich een maand uithongeren en dan 3 dagen vreten als een dolle buffel? Bemoei je met je eigen feestjes.
Meh, had een andere peiling gelezen waarin het veel lager was. Overigens geeft je bron ook duidelijk aan dat roetveegpiet de way to go isquote:Op maandag 27 november 2017 20:41 schreef ABombali het volgende:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)te-piet-loopt-terug/
Zeggen dat iets racisme is maakt het niet meteen een vaststaand feit, dan kom je met goede, degelijke argumenten en waar zijn die dan? En wat erbij is gehaald is al zoveel keer weerlegd dat het irritant begint te worden.quote:Op maandag 27 november 2017 20:36 schreef ABombali het volgende:
[..]
Er wordt al minimaal 20 jaar gezegd dat zwarte piet racistisch is en het veranderd moet worden. Hoeveel is er in die tijd veranderd? 0%
Nu gaan ze dus proberen aandacht te vragen voor dit probleem door te demonstreren. Demonstreren hoort gewoon bij de Nederlandse cultuur? In de jaren 60/70/80/90 is er enorm veel gedemonstreerd tegen van alles.
Of hun manier slecht was, valt over te discussiėren, maar ze hebben in ieder geval meer bereikt dan discussiėren op andere manieren... 25%+ van de bevolking wil dat zwarte piet wordt aangepast. Ik verwacht eigenlijk dat het volgend jaar 50% is.
Maakt mij eerlijk gezegd niet uit welke smaak, wat kinderen het leukst vinden. Roetveegpiet/regenboog, laat kinderen uit groep 5 6 7 beslissen of zo, die geloven er toch al niet meer inquote:Op maandag 27 november 2017 20:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Meh, had een andere peiling gelezen waarin het veel lager was. Overigens geeft je bron ook duidelijk aan dat roetveegpiet de way to go is
En deze afleveringquote:Op maandag 27 november 2017 20:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan MOET Rowan Adkinson's speech over vrijheid van meningsuiting er ook in.
Mag je even 10 minuten stil zijn. En over jezelf nadenken.
"Zwarte piet is racisme" als iets anders dan een mening uitleggen lijkt me eerlijk gezegd niet mogelijk. Het is niet het soort uitspraak dat objectief waar of onwaar is.quote:Op maandag 27 november 2017 20:44 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Zeggen dat iets racisme is maakt het niet meteen een vaststaand feit, dan kom je met goede, degelijke argumenten en waar zijn die dan? En wat erbij is gehaald is al zoveel keer weerlegd dat het irritant begint te worden.
Deze ga ik bewaren.quote:
roetveegpiet is van een afstand gewoon zwarte pietquote:
Vorig jaar werden mensen nog verguist als ze met dit soort statistieken aankwamen. Maargoed...quote:Op maandag 27 november 2017 20:41 schreef ABombali het volgende:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)te-piet-loopt-terug/
Het is een racistische karikatuur... kroeshaar, rode lippen, zwarte huid, dom, lui etc. Dat was vroeger niet zo, dat is meer van de laatste 50 jaar. Toen begonnen ze ook soms opeens met een Surinaams accent te praten. Dat is al genoeg om het volledig af te schaffen, maar dat lijkt me niet nodig...aanpassen is genoegquote:Op maandag 27 november 2017 20:44 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Zeggen dat iets racisme is maakt het niet meteen een vaststaand feit, dan kom je met goede, degelijke argumenten en waar zijn die dan? En wat erbij is gehaald is al zoveel keer weerlegd dat het irritant begint te worden.
Daarom slaat de hele discussie op het moment ook nergens op. Kaaskop kan ook racisme zijn maar daar hoor je niemand over, omdat het onzin is om dat aan te merken als dusdanig.quote:Op maandag 27 november 2017 20:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Zwarte piet is racisme" als iets anders dan een mening uitleggen lijkt me eerlijk gezegd niet mogelijk. Het is niet het soort uitspraak dat objectief waar of onwaar is.
Wanneer zou dat waar of onwaar zijn? Het is maar net wat je daar zelf van vindt.
Ik zou het wel best vinden als ze overal gewoon roetveegpiet zouden invoeren, als daarmee de discussie klaar is.quote:Op maandag 27 november 2017 20:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
roetveegpiet is van een afstand gewoon zwarte piet
ik snap niet dat daar zoveel fans van zijn
die accenten zijn er uit zichzelf ook gewoon weer afgesleten en dat zonder demonstraties en ME busjes tijdens de intochtquote:Op maandag 27 november 2017 20:48 schreef ABombali het volgende:
[..]
Het is een racistische karikatuur... kroeshaar, rode lippen, zwarte huid, dom, lui etc. Dat was vroeger niet zo, dat is meer van de laatste 50 jaar. Toen begonnen ze ook soms opeens met een Surinaams accent te praten. Dat is al genoeg om het volledig af te schaffen, maar dat lijkt me niet nodig...aanpassen is genoeg
Zwarte Piet een karikatuur? Wat een onzin.quote:Op maandag 27 november 2017 20:48 schreef ABombali het volgende:
[..]
Het is een racistische karikatuur... kroeshaar, rode lippen, zwarte huid, dom, lui etc. Dat was vroeger niet zo, dat is meer van de laatste 50 jaar. Toen begonnen ze ook soms opeens met een Surinaams accent te praten. Dat is al genoeg om het volledig af te schaffen, maar dat lijkt me niet nodig...aanpassen is genoeg
reken er maar niet opquote:Op maandag 27 november 2017 20:49 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik zou het wel best vinden als ze overal gewoon roetveegpiet zouden invoeren, als daarmee de discussie klaar is.
Er was afgelopen weekend al nergens meer een roetveeg piet of gekleurde piet meer te zien.quote:
Nee, dat kan niet. Kaaskop is geen ras.quote:Op maandag 27 november 2017 20:49 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Daarom slaat de hele discussie op het moment ook nergens op. Kaaskop kan ook racisme zijn maar daar hoor je niemand over, omdat het onzin is om dat aan te merken als dusdanig.
Dit weekend nog een optochtje meegepakt met louter kleurpieten, zag er ook niet uit overigens.quote:Op maandag 27 november 2017 20:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Er was afgelopen weekend al nergens meer een roetveeg piet of gekleurde piet meer te zien.
Dat tijdperk is over en uit .
FB / Zwarte pieten #4quote:Op maandag 27 november 2017 20:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vorig jaar werden mensen nog verguist als ze met dit soort statistieken aankwamen. Maargoed...
3 jaar terug was de vraagstelling iets anders. Bij rtl en npo kwam er toen een 85% 90% percentage uit voor de pro's.
Verder lees je wel selectief, want ook hier is gewoon 95% tegen de zeurpieten.
Dus ik denk eerder dat mensen moe worden van dat soort gekke groepjes als een misdadiger affriyee met zich mee brengt
Maar met zo'n houding kun je toch alleen maar concluderen dat ZP gewoon moet verdwijnen en dat het nooit goed is?quote:
Daar is men ook op uit.quote:Op maandag 27 november 2017 20:50 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Maar met zo'n houding kun je toch alleen maar concluderen dat ZP gewoon moet verdwijnen en dat het nooit goed is?
En hierin zit hem dan toch de denkfout bij veel pro-pieten vrees ik. Deze conclusie volgt daar helemaal niet uit. Dat er verschillende percepties van bestaan die geen van allen 'juist' zijn betekent niet dat die percepties er niets toe doen. Die zijn wel degelijk relevant.quote:Op maandag 27 november 2017 20:49 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Daarom slaat de hele discussie op het moment ook nergens op.
Zou me niks verbazen, er is al openlijk gedreigd met geweld tegen anti-pieten die demonstrerenquote:Op maandag 27 november 2017 20:51 schreef StaceySinger het volgende:
Het laatste bericht en nieuws op de kozp website is van 19 november 2017.
Zijn ze ondergedoken ?
Die extreme kant wel, ja. Ik vind het wel best als ZP gewoon roetveegpiet wordt, maar daarmee is de kous nog lang niet af.quote:
Vast! Ik zou dat rapport ook nog even plaatsen als ik jou was.quote:Op maandag 27 november 2017 20:51 schreef StaceySinger het volgende:
Het laatste bericht en nieuws op de kozp website is van 19 november 2017.
Zijn ze ondergedoken ?
voor de Quincy's van de wereld niet nee, die verdiend zijn boterham aan deze discussiequote:Op maandag 27 november 2017 20:50 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Maar met zo'n houding kun je toch alleen maar concluderen dat ZP gewoon moet verdwijnen en dat het nooit goed is?
Ik vind dat ook best, maar het groepje dat vind dat zwarte piet naar de slavernij verwijst (wat complete onzin is) gaat niet tevreden zijn met een gele piet. Die gele piet verwijst namelijk óók naar de slavernij.quote:Op maandag 27 november 2017 20:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Die extreme kant wel, ja. Ik vind het wel best als ZP gewoon roetveegpiet wordt, maar daarmee is de kous nog lang niet af.
Dat soort volk![]()
Word jij nou zelf ook niet moe van al die aannames?quote:Op maandag 27 november 2017 20:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
En hierin zit hem dan toch de denkfout bij veel pro-pieten vrees ik. Deze conclusie volgt daar
Wat voor de een rasicme is hoeft voor de ander niet zo te zijn, daarom gaat die discussie nergens over. Omdat je dan met elke 'special snowflake' rekening kan gaan houden en dat is gewoon niet te doen.quote:Op maandag 27 november 2017 20:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
En hierin zit hem dan toch de denkfout bij veel pro-pieten vrees ik. Deze conclusie volgt daar helemaal niet uit. Dat er verschillende percepties van bestaan die geen van allen 'juist' zijn betekent niet dat die percepties er niets toe doen. Die zijn wel degelijk relevant.
Heck, zo'n beetje de volledige morele filosofie gaat over zaken die niet per se goed of fout zijn.
Dat spaanse wat toch ook gezeik over door een andere partij?quote:Op maandag 27 november 2017 20:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
voor de Quincy's van de wereld niet nee, die verdiend zijn boterham aan deze discussie
wat dat betreft vind ik dat Amsterdam het wel goed gedaan heeft nu, ik ben zelf geen fan van Spaanse bezetters die hun katholieke dominee door de straat escorteren maar dat ze zeggen 'dit is het voor ons, punt uit' kan ik dan weer wel waarderen
Beetje hypocriet? 50% van jouw posts bevatten er minimaal 1quote:Op maandag 27 november 2017 20:54 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Word jij nou zelf ook niet moe van al die aannames?
En nog steeds maar 3% voor een soort Amsterdam oplossing.quote:Op maandag 27 november 2017 20:50 schreef ABombali het volgende:
[..]
FB / Zwarte pieten #4
Op fok is juist een groter deel voor een aanpassing. Ik gok op 35%+
2) volgt helemaal niet uit 1). Maar dank voor het helder verwoorden van de denkfout.quote:Op maandag 27 november 2017 20:56 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
1) Wat voor de een rasicme is hoeft voor de ander niet zo te zijn,
2) daarom gaat die discussie nergens over.
ongetwijfeld ... en terecht ook gezien de geschiedenisquote:Op maandag 27 november 2017 20:56 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Wat voor de een rasicme is hoeft voor de ander niet zo te zijn, daarom gaat die discussie nergens over. Omdat je dan met elke 'special snowflake' rekening kan gaan houden en dat is gewoon niet te doen.
[..]
Dat spaanse wat toch ook gezeik over door een andere partij?
Okequote:Op maandag 27 november 2017 20:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En nog steeds maar 3% voor een soort Amsterdam oplossing.
Benoem ze maar eens, want jij bent degene die hier uit z'n nek loopt te lullen en ik ben niet de eerste die dat zegt.quote:Op maandag 27 november 2017 20:56 schreef ABombali het volgende:
[..]
Beetje hypocriet? 50% van jouw posts bevatten er minimaal 1
Aap, roetmop, etc. zijn ook geen rassen.. dus als ik jou goed begrijp kan dat dus geen racisme zijn?quote:Op maandag 27 november 2017 20:50 schreef noescom het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Kaaskop is geen ras.
Kijk naar je eigen posts, kun je gewoon zelf terugzoeken hoorquote:Op maandag 27 november 2017 20:59 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Benoem ze maar eens, want jij bent degene die hier uit z'n nek loopt te lullen en ik ben niet de eerste die dat zegt.
Geen argumenten, verrassend weer.quote:Op maandag 27 november 2017 20:59 schreef ABombali het volgende:
[..]
Kijk naar je eigen posts, kun je gewoon zelf terugzoeken hoor
Wie is Hans?quote:Op maandag 27 november 2017 21:01 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Geen argumenten, verrassend weer.
Je hoeft je echt niet 'minder' te voelen omdat een paar witte mannen zichzelf zwart schminken, Hans.
Jongen klets niet zo uit je nek, je hebt zelf geen argumenten en de helft van je posts bevatten onzin aannames.quote:Op maandag 27 november 2017 21:01 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Geen argumenten, verrassend weer.
Je hoeft je echt niet 'minder' te voelen omdat een paar witte mannen zichzelf zwart schminken, Hans.
En dit komt van jou?quote:Op maandag 27 november 2017 21:02 schreef Abed het volgende:
[..]
Jongen klets niet zo uit je nek, je hebt zelf geen argumenten en de helft van je posts bevatten onzin aannames.
De definitie van racisme is: "het exceptionalistische idee dat rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten opzichte van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen voor het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan voor het andere."quote:Op maandag 27 november 2017 20:59 schreef madam-april het volgende:
[..]
Aap, roetmop, etc. zijn ook geen rassen.. dus als ik jou goed begrijp kan dat dus geen racisme zijn?
'al het geweld komt van pro's'quote:Op maandag 27 november 2017 21:02 schreef Abed het volgende:
[..]
Jongen klets niet zo uit je nek, je hebt zelf geen argumenten en de helft van je posts bevatten onzin aannames.
Omdat die discussie geen draagvlak heeft, omdat het iets persoonlijks is, iets waar iemand vaak zelf aan hoort te werken en een schild voor hoort op te bouwen.quote:Op maandag 27 november 2017 20:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
2) volgt helemaal niet uit 1). Maar dank voor het helder verwoorden van de denkfout.
Oh dat weet ik niet, maar het is meer verschuiven en een andere groep boos maken dus.quote:Op maandag 27 november 2017 20:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
ongetwijfeld ... en terecht ook gezien de geschiedenis
maar dit is het en punt uit kan ik mee leven
Ik dacht dat we broers waren man, godverdommequote:Op maandag 27 november 2017 21:03 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En dit komt van jou?
Man man man.
mja het is gewoon een beetje een domme keuze, op een paar trollen na zal niemand er echt boos om zijnquote:Op maandag 27 november 2017 21:07 schreef S95Sedan het volgende:
Oh dat weet ik niet, maar het is meer verschuiven en een andere groep boos maken dus.
Levensgevaarlijke bedreiging en klemrijden op de snelweg, cobra 6's in aantocht door een andere groep.quote:Op maandag 27 november 2017 21:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'al het geweld komt van pro's'
Dat is geen onzin?
De 2 die veroordeeld zijn waren beide antipieten.
Verder zijn er een aantal intochten verstoord, vitrines beschadigd, eigendommen stuk gemaakt...
Wat is er gedaan door propieten? Een actiegroep tegengehouden. Volslagen geweldloos. Nou.
De enige hier die bewezen onzin durft uit te spreken ben jij hier.
terreur is het, TERREUR!!!quote:Op maandag 27 november 2017 21:16 schreef Abed het volgende:
[..]
Levensgevaarlijke bedreiging en klemrijden op de snelweg, cobra 6's in aantocht door een andere groep.
Sylvana thuis stalken op haar prive terrein
Scholen gijzelen en in het bijzijn van kinderen racistische leuzen scanderen
Escaleert volledig uit de hand dit.quote:Op maandag 27 november 2017 21:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
terreur is het, TERREUR!!!
[ afbeelding ]
vluchten man!!quote:
Hihiquote:Op maandag 27 november 2017 21:16 schreef Abed het volgende:
[..]
...
cobra 6's in aantocht door een andere groep.
...
Scholen gijzelen en in het bijzijn van kinderen
...
Kaaskop is een denigrerende term voor het blanke mensenras, dus net zo goed racisme.quote:Op maandag 27 november 2017 21:05 schreef noescom het volgende:
[..]
De definitie van racisme is: "het exceptionalistische idee dat rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten opzichte van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen voor het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan voor het andere."
Kaaskop is geen ras, dus geen racisme. Aap en roetmop zijn denigrerende termen voor het zwarte mensenras, dus wel racisme. Overigens bestaan er in de menselijke biologie geen rassen. In de antropologie wordt echter wel gesproken over rassen bij verschillende uiterlijke en genetische kenmerken. Kaaskop zou dus racisme kunnen zijn wanneer er sprake zou zijn van verschillende uiterlijke en genetische kenmerken. Dat is niet het geval. Kaaskop is derhalve discriminatie.
quote:Op maandag 27 november 2017 21:22 schreef madam-april het volgende:
[..]
Kaaskop is een denigrerende term voor het blanke mensenras, dus net zo goed racisme.
Kaaskop verwijst naar het Nederlanderschap.quote:Op maandag 27 november 2017 21:22 schreef madam-april het volgende:
[..]
Kaaskop is een denigrerende term voor het blanke mensenras, dus net zo goed racisme.
Haha, bij Duitsers ja. Maar we hebben het niet over de context van de moffen.quote:Op maandag 27 november 2017 21:23 schreef noescom het volgende:
[..]
Kaaskop verwijst naar het Nederlanderschap.
Kaaskop is een scheldwoord waarmee men een Hollander bedoelt. Niet het hele blanke ras. Maar ik vind het niet echt anders dan roetmop of aap. Ik zou daar geen onderscheid in maken.quote:Op maandag 27 november 2017 21:22 schreef madam-april het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |