Het viel me juist op dat mensen redelijk behulpzaam zijn. Ik moest de afgelopen paar dagen diverse keren in steden zijn waar ik normaal gesproken nooit kom. Dat leidde tot wat gekluns met voorsorteren. Mensen die de situatie goed kennen weten wanneer ze een bepaalde strook moeten kiezen, maar ik zie dat pas als het aangegeven staat - en er al een heel treintje op de betreffende strook rijdt. En dan namen mensen toch echt de moeite om een gat te laten vallen, waar ik weer netjes tussen kon. Super aardig!quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:06 schreef Fer het volgende:
Begin December lijkt iedereen een beetje opgefokter in het verkeer.
500m hierquote:Op vrijdag 1 december 2017 20:30 schreef daNpy het volgende:
Die idioten die nu met 200m zicht hun mist achterlicht voeren
altijd beter dan de vele idioten die ik nu tegenkom zonder enig lichtquote:Op vrijdag 1 december 2017 20:30 schreef daNpy het volgende:
Die idioten die nu met 200m zicht hun mist achterlicht voeren
Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.quote:Op zaterdag 2 december 2017 10:26 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
altijd beter dan de vele idioten die ik nu tegenkom zonder enig licht
Meestal Opels dus die lichten zullen het wel niet doenquote:Op zaterdag 2 december 2017 10:26 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
altijd beter dan de vele idioten die ik nu tegenkom zonder enig licht
Dat idd, en als hun barrel te oud is voor dagrijverlichting zie ik ze overdag met stadslicht aan rijden.... echt, doe gewoon je verlichting aan.quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.
Misschien verlichting kapot!?!quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:05 schreef sneakydesert het volgende:
Net een auto op de snelweg met dichte mist die zonder verlichting reed. Mafkees. Na wat seinen ging ie er bij een tankstation af, hopelijk om zichzelf even flink achter de oren te krabben.
dan ga je niet rijden in de mist lijkt me.quote:
Haha da’s ook weer zo! Maar het is vooral handig als er wel wat gebeurt. Wat me overigens wel opvalt is dat veel mensen juist ook de filmer bekritiseren. Ik volg zo een dashcam groep op facebook en dan is het vaak de chauffeur die er van langs krijgt. Dat ‘ie meer afstand had moeten houden ofzo, dat ‘ie het aan het kunnen zien komen. Soms is dat wel zo, maar geeft nog steeds geen recht om je als een aso te gedragen met gevaar voor andere weggebruikers.quote:Op zaterdag 2 december 2017 15:19 schreef Sounddragon het volgende:
Soms is een dashcam wel handig idd; aan de andere kant, dan krijg je een uitgebreid naslagwerk van het droevige gedrag van anderen. Ik weet niet of je daar zo vrolijk van wordt![]()
Het valt mij de laatste tijd wel op dat Polen steeds meer typisch pools rijgedrag vertonen op onze wegen, en daar word je niet vrolijk van..
Vaak is het ook wel zo met die gepubliceerde filmpjes. Ik heb nu iets van een half jaar een cam, maar slechts een x het kaartje eruit getrokken om iets de delen. Als je zelf een beetje met het gepruts van een ander rekening houdt, blijft er m.i. weinig spannend beeldmateriaal over.quote:Op zaterdag 2 december 2017 15:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha da’s ook weer zo! Maar het is vooral handig als er wel wat gebeurt. Wat me overigens wel opvalt is dat veel mensen juist ook de filmer bekritiseren. Ik volg zo een dashcam groep op facebook en dan is het vaak de chauffeur die er van langs krijgt. Dat ‘ie meer afstand had moeten houden ofzo, dat ‘ie het aan het kunnen zien komen. Soms is dat wel zo, maar geeft nog steeds geen recht om je als een aso te gedragen met gevaar voor andere weggebruikers.
Tja dat kom ik inderdaad ook vaak tegen. Al een keer een vrachtwagen tegengekomen die achteruit op de rechter rijstrook reed (dus niet de vluchtstrook) omdat ‘ie z’n afrit had gemist. Ik kwam daar met 130km/h aan en reed gelukkig links. Ik vond die witte lichten in de verte al verdacht.. Was rond 6u ‘s ochtends in Tsjechië.
True, maar het is wel jammer dat je er tegenwoordig vanuit moet gaan dat niemand meer kan rijden, tot het tegendeel bewezen is...quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Vaak is het ook wel zo met die gepubliceerde filmpjes. Ik heb nu iets van een half jaar een cam, maar slechts een x het kaartje eruit getrokken om iets de delen. Als je zelf een beetje met het gepruts van een ander rekening houdt, blijft er m.i. weinig spannend beeldmateriaal over.
Oh het waren zowel nieuwe als oude auto's. Maar inderdaad, mensen met dagrijverlichting maken zich er regelmatig schuldig aan om hun lichten niet aan te zetten.quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.
Jup. Vandaag ook weer: Passat met "lampen" voor aan, maar achter niks. DRL dusquote:Op zaterdag 2 december 2017 18:06 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Oh het waren zowel nieuwe als oude auto's. Maar inderdaad, mensen met dagrijverlichting maken zich er regelmatig schuldig aan om hun lichten niet aan te zetten.
Ik heb een motor gehad zonder lichtknopje. De garage was er niet blij mee....quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.
Want het contact uitzetten was te moeilijkquote:Op zaterdag 2 december 2017 20:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik heb een motor gehad zonder lichtknopje. De garage was er niet blij mee....
Tijdens het sleutelen moet soms het contact aan staan heb ik toen begrepen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 22:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Want het contact uitzetten was te moeilijk
Lijkt me sterk dat dat uren moet eigenlijk. Meestal haal je de accupool eraf voor je begint.quote:Op zaterdag 2 december 2017 22:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Tijdens het sleutelen moet soms het contact aan staan heb ik toen begrepen.
om uit te lezen ja. Zodra je boutje moertje gaat doen ruk je de minpool eraf.quote:Op zaterdag 2 december 2017 22:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Tijdens het sleutelen moet soms het contact aan staan heb ik toen begrepen.
En als uitlezen en updaten enorm lang duurt hang je even een acculader eraan... klaar.quote:Op zaterdag 2 december 2017 23:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
om uit te lezen ja. Zodra je boutje moertje gaat doen ruk je de minpool eraf.
of je trekt het stekkertje effe los.. niet echt rocket science..quote:Op zaterdag 2 december 2017 23:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
En als uitlezen en updaten enorm lang duurt hang je even een acculader eraan... klaar.
De dealer zou dit toch juist moeten weten?
Bij een motor is dat niet ff. Ik heb ook alleen maar van horen zeggen dat de monteur het vervelend vond. Ik had er zelf weinig last van.quote:Op zaterdag 2 december 2017 23:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
of je trekt het stekkertje effe los.. niet echt rocket science..
schroefie van de koplamp los, lampspiegel eruit, stekkertje los. Gaat bijna zo snel als je het zegt.quote:Op zondag 3 december 2017 10:09 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Bij een motor is dat niet ff. Ik heb ook alleen maar van horen zeggen dat de monteur het vervelend vond. Ik had er zelf weinig last van.
Ja, alle motoren zitten zo in elkaar...quote:Op zondag 3 december 2017 10:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
schroefie van de koplamp los, lampspiegel eruit, stekkertje los. Gaat bijna zo snel als je het zegt.
Mijn motor heeft het ook.
Dan ben je toch niet goed als je toch gaat rijden?quote:
Mensen gaan wel vaker vreemd doen als de politie in de buurt is. Hij zal misschien bang zijn geweest om te hard te rijden. Dat versnellen daarna snap ik ook niet.quote:Op zondag 3 december 2017 13:46 schreef Ridocar het volgende:
Irritatie van een politiemens: Auto bleef voor een politiebusje tergend traag links hangen, gaat uiteindelijk naar rechts, en op het moment dat het politiebusje er langs kan, begint de automobilist te versnellen vlak voor het verdrijvingsvlak en de rijbaanscheiding (of hoe je die verhoging noemt). Ik denk dat 'ie even mocht uitleggen wat zijn bedoeling was, want dit leidde wel tot een staandehouding.
Ja dat is ook zo. Ik kom zelf niet vaak in dat soort situaties al zeg ik het zelf. Maar ben het ook eens met Ninja, je moet er inderdaad maar vanuit gaan dat niemand meer kan rijden. Ik vind echt dat de automobilisten steeds asocialer (egoïstischer) worden. Knipperlicht lijkt tegenwoordig wel een optie, en echt niet bij alleen BMW rijders hoor. Rechter rijstrook lijkt alleen nog voor vrachtwagens zijn.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Vaak is het ook wel zo met die gepubliceerde filmpjes. Ik heb nu iets van een half jaar een cam, maar slechts een x het kaartje eruit getrokken om iets de delen. Als je zelf een beetje met het gepruts van een ander rekening houdt, blijft er m.i. weinig spannend beeldmateriaal over.
Ze zijn wel eens zomaar uit het niets naast mij komen rijden over de busbaan (ik reed eerst een paar auto's achter ze gewoon 50 met het verkeer mee) vlak voor een punt waar de busbaan ophoudt en ik altijd naar rechts ga. Dit kon dus niet door hun, dus bleef ik maar op de linkerbaan. Vervolgens werd ik een paar honderd meter daarna staande gehouden, stappen er drie piepjonge agentjes uit van amper 20quote:Op zondag 3 december 2017 14:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mensen gaan wel vaker vreemd doen als de politie in de buurt is. Hij zal misschien bang zijn geweest om te hard te rijden. Dat versnellen daarna snap ik ook niet.
Ik had het laatste gewoon door, dat mijn linkerkoplamp kapot was. Want mijn lichtopbrengst met die klassieke gloeilampen is al niet hoog, dus als een koplamp stuk is dan merk je het wel enigzins.quote:Op zondag 3 december 2017 11:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan ben je toch niet goed als je toch gaat rijden?
Aan de andere kant denk ik dat mensen het gewoon niet meer doorhebben omdat hun hele dashboard toch wel verlicht is, vroeger had je een donker dashboard als je geen verlichting aan had, tegenwoordig is er zoveel digitaal dat het toch wel licht geeft, en de wegen zijn over het algemeen goed verlicht.
Wat me wel verbijstert is dat er idd zoveel mensen met kapotte verlichting rijden, nou weet ik dat ik wel een oude (bijna 19 jaar) maar oorspronkelijk dure auto heb, maar mijn boordcomputer zegt het gewoon als er een lamp kapot is, en ook welke. Ik mag toch aannemen dat dat goedkope spul dat 19 jaar later toch ook allemaal wel heeft?
Vorige week dinsdag was mijn linkerkoplamp ineens standje theelicht. Dat zag ik al zodra ik hier het hek uitreed: hee, er klopt iets niet. Gestopt en gekeken, linkerkoplamp dus kapot. Ik moest wel rijden op dat moment maar echt fijn vond ik het niet. Zodra het kon naar de garage en daar bleek ook een remlicht kapot (dat merk je dus niet zelf). Beide koplampen vervangen voor de zekerheid en nu weer prima zichtquote:Op zondag 3 december 2017 11:11 schreef Leandra het volgende:
Dan ben je toch niet goed als je toch gaat rijden?
Aan de andere kant denk ik dat mensen het gewoon niet meer doorhebben omdat hun hele dashboard toch wel verlicht is, vroeger had je een donker dashboard als je geen verlichting aan had, tegenwoordig is er zoveel digitaal dat het toch wel licht geeft, en de wegen zijn over het algemeen goed verlicht.
Wat me wel verbijstert is dat er idd zoveel mensen met kapotte verlichting rijden, nou weet ik dat ik wel een oude (bijna 19 jaar) maar oorspronkelijk dure auto heb, maar mijn boordcomputer zegt het gewoon als er een lamp kapot is, en ook welke. Ik mag toch aannemen dat dat goedkope spul dat 19 jaar later toch ook allemaal wel heeft?
Ik (en vele andere weggebruikers denk ik) rijden niet dagelijks in de auto en al helemaal niet dagelijks in het donker.quote:Op maandag 4 december 2017 12:44 schreef Rewimo het volgende:
Ik vroeg me altijd al af of mensen het niet doorhebben als er een koplamp stuk is. Nu vraag ik me af hoe ze het in vredesnaam niet doorhebben
Ik zie dat als ik dicht bij een muur sta met parkeren en anders testen iedere maandag ofzoquote:Op maandag 4 december 2017 12:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik (en vele andere weggebruikers denk ik) rijden niet dagelijks in de auto en al helemaal niet dagelijks in het donker.
Ik kan me goed voorstellen als je wel dag in dag uit rijdt dat het meteen opvalt dat je licht-projectie voor je op straat anders is, maar dat herken ik niet zomaar.
En het zijn hooguit je koplampen (dimlicht) wat je zelf vanuit de auto enigszins zou kunnen zien dat het stuk is (waarschuwingslampjes op je dashboard daargelaten). Remlichten, richtingaanwijzers, achterlicht, hoe wil je dat zien?
Klopt hoorquote:Op maandag 4 december 2017 12:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik (en vele andere weggebruikers denk ik) rijden niet dagelijks in de auto en al helemaal niet dagelijks in het donker.
Ik kan me goed voorstellen als je wel dag in dag uit rijdt dat het meteen opvalt dat je licht-projectie voor je op straat anders is, maar dat herken ik niet zomaar.
En het zijn hooguit je koplampen (dimlicht) wat je zelf vanuit de auto enigszins zou kunnen zien dat het stuk is (waarschuwingslampjes op je dashboard daargelaten). Remlichten, richtingaanwijzers, achterlicht, hoe wil je dat zien?
Richtingwijzer hoef je niet te zien, die gaat heel snel knipperen (dus ook op je dash en het geluidje) als er eentje stuk is. Overigens alleen als je de richtingaanwijzer gebruikt, niet als je de alarmlichten aanzet.quote:Op maandag 4 december 2017 13:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt hoorZoals ik hierboven al schreef had ik zelf niet gemerkt dat een van mijn remlichten het niet meer deed.
Ik check mijn lichten ook meestal als ik achter een andere auto sta bij een stoplicht, maar ook dan zijn het alleen de koplampen en richtingaanwijzers vóór die je kunt zien.
Maar je richtingaanwijslichten worden natuurlijk veel vaker gebruikt als richtingaanwijzer dan als allesmaglichten.quote:Op maandag 4 december 2017 13:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Richtingwijzer hoef je niet te zien, die gaat heel snel knipperen (dus ook op je dash en het geluidje) als er eentje stuk is. Overigens alleen als je de richtingaanwijzer gebruikt, niet als je de alarmlichten aanzet.
Ehm ja? Ik snap niet wat dat met mijn bericht heeft te maken? 😉quote:Op maandag 4 december 2017 13:24 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar je richtingaanwijslichten worden natuurlijk veel vaker gebruikt als richtingaanwijzer dan als allesmaglichten.
Ik heb niet eens de meest luxe auto, maar als er een knipperlicht stuk is, dan knippert het lampje in het dashboard sneller wanneer ik die kant gebruik. Moet ik wel alsnog buiten de auto kijken of het voor of achter is.quote:Op maandag 4 december 2017 12:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En het zijn hooguit je koplampen (dimlicht) wat je zelf vanuit de auto enigszins zou kunnen zien dat het stuk is (waarschuwingslampjes op je dashboard daargelaten). Remlichten, richtingaanwijzers, achterlicht, hoe wil je dat zien?
Zoals ik al zei inderdaad. Heeft niks met luxe te maken, komt gewoon door het relaisquote:Op maandag 4 december 2017 17:10 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Ik heb niet eens de meest luxe auto, maar als er een knipperlicht stuk is, dan knippert het lampje in het dashboard sneller wanneer ik die kant gebruik. Moet ik wel alsnog buiten de auto kijken of het voor of achter is.
Zelfde met andere verlichting. Lampje op het dashboard gaat branden wanneer er een koplamp of achterlicht stuk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |