Heel simpel, verantwoordelijkheid houdt niet op als je voorrang zou moeten krijgen. Ja, Cuorerijder moet voorrang verlenen, daat is iedereen het over eens. Het gaat alleen op de manier hoe filmer ermee omgaat. In plaats van dom op het gas te blijven hangen omdat hij weet dat de verzekering van tegenpartij toch wel uit moet keren bij een dergelijke aanrijding zou 'ie ook een beetje in kunnen houden. Er bestaat niet zoiets als recht op voorrang, laat staan het recht op een aanrijding.quote:Op zaterdag 25 november 2017 01:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eens met jou, je rijdt misschien niet langzaam maar ik vind je echt niet rijden als een rally chauffeur... Begrijp er geen snars van dat mensen jou verantwoordelijk zouden willen houden.
Eensquote:Op zaterdag 25 november 2017 09:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Met het idee dat die Cuore bestuurder hem niet kon zien, ben ik het dus niet eens. Hij reed door, maar niet zo erg. Je kunt hem alleen wel missen als je rücksichtsloss over de haaientanden heen de weg op dondert zonder zelfs maar fatsoenlijk vaart te minderen, zoals die Cuore dus deed.
Als jij het verkeer daar pas ziet als het onder het viaduct wegkomt, dan mag jij je ogen wel laten nakijken. Ik rijd er vaak genoeg en zie verkeer gewoon op tijd. Vooral wanneer de koplampen aan zijn. Gewoon opletten.quote:Op zaterdag 25 november 2017 13:26 schreef gelly het volgende:
Je ziet op die plek het verkeer pas als het onder het viaduct vandaan komt, dus als er zo'n sjonny aan komt crossen zijn er weinig die daar op kunnen anticiperen. Ik begrijp sowieso niet waarom je zo hard op een rotonde moet rijden. 50 Is een maximale snelheid, dat hoef je niet persé te rijden, zeker niet als de situatie dat niet toelaat zoals hier.
ik denk in dezelfde week als ze mensen die anderen betitelen als 'pauper' een schop onder hun hol gaan geven.quote:Op zaterdag 25 november 2017 17:26 schreef De_Dakgoot het volgende:
Mijn god, wanneer gaan ze eens die paupers die mist verlichting gebruiken als DRL hard aanpakken.
Heb daardoor heel vaak het idee dat ze een knipperlicht aan hebben. Erg irritant.quote:Op zaterdag 25 november 2017 17:37 schreef cunial het volgende:
Xenon verlichting van nieuwe wagens kunnen best wel irritant zijn vind ik, wit blauw wit geknipper bij oneffenheden in de weg en behoorlijk fel.
Voer jij mistlichten?quote:Op zaterdag 25 november 2017 17:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik denk in dezelfde week als ze mensen die anderen betitelen als 'pauper' een schop onder hun hol gaan geven.
Nee, nooit.. Voor niet en achter ook niet..quote:Op zaterdag 25 november 2017 17:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Voer jij mistlichten?
Ik vind mistlichten voor nog niet zo storend, van die felwitte te hoog afgestelde koplampen daarentegen...
in mijn wereld zijn richtingaanwijzers meestal oranje.quote:Op zaterdag 25 november 2017 17:40 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Heb daardoor heel vaak het idee dat ze een knipperlicht aan hebben. Erg irritant.
Ik weet niet of je veel autorijdt maareh, mensen die hard richting een rotonde rijden kun je helemaal niet zo goed inschatten.. mensen remmen standaard af op een rotonde, het hoeft maar 2 meter te schelen en iemand staat half op de rotonde...quote:Op zaterdag 25 november 2017 08:02 schreef Ridocar het volgende:
lapo:
[..]
Heel simpel, verantwoordelijkheid houdt niet op als je voorrang zou moeten krijgen. Ja, Cuorerijder moet voorrang verlenen, daat is iedereen het over eens. Het gaat alleen op de manier hoe filmer ermee omgaat. In plaats van dom op het gas te blijven hangen omdat hij weet dat de verzekering van tegenpartij toch wel uit moet keren bij een dergelijke aanrijding zou 'ie ook een beetje in kunnen houden. Er bestaat niet zoiets als recht op voorrang, laat staan het recht op een aanrijding.
En wat als het toch een aanrijding wordt? "Ja, ik zag tegenpartij wel oprijden en ik kon stoppen, maarja, ik had vorrang dus heb ik maar niet geremd, want deze aanrijding is toch niet mijn schuld" Als filmer een echte held is verklaart hij dat naar de verzekering/politie/media. Ik ben dan wel benieuwd naar hun reactie.
Ik vind eigenlijk alles wat geen eerstegeneratiegloeilampje is vervelend om naar te kijkenquote:Op zaterdag 25 november 2017 18:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb wel OEM xenon met automagische hoogteregeling.
Klopt. Maar het lijkt dan alsof er iets knippert.quote:Op zaterdag 25 november 2017 18:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
in mijn wereld zijn richtingaanwijzers meestal oranje.
Het was een Opel Corsa en inderdaad was het een soort draaiknop links onder op het dashboardquote:Op zaterdag 25 november 2017 19:22 schreef Fer het volgende:
Bij een Duitser draaiknop links en de rest aan de linker stengel toch?
Ik bedoelde eigenlijk gewone halogeenlampjes. De allereerste generatie ken ik niet zo goed.quote:Op zaterdag 25 november 2017 19:10 schreef Fer het volgende:
Laatst een Jeep Wrangler achter mij met 1e generatie gloeilampen, was storender dan een Suv met strak afgestemde xenon’s
Loste dat je probleem op?quote:Op zaterdag 25 november 2017 21:01 schreef 1marcelfilms het volgende:
ik reed laatst in duitsland in de polo en daar rijd echt iedereen abnormaal traag.
waar je 120 mag gaat iedereen 110 rijden enzo![]()
ik kan mij daar heel boos om maken
neen maar wel veel boze woorden in de auto uiteraard.quote:
Omdat die hipsters allemaal niet kunnen rijden, laat staan een vorm van constante snelheid aanhouden.quote:Op maandag 27 november 2017 22:14 schreef pussywillow het volgende:
Ik wil hier toch even een eervolle vermelding plaatsen voor de Mini Cooper die ik met grote regelmaat zie rijden op de A12, tussen Lunetten en Ouderijn. Het ding sukkelt altijd een beetje net te langzaam op de middelste rijbaan, maakt een geluid alsof de uitlaat zo lek is als een mandje en presteert het om áltijd met zijn mistachterlicht aan te rijden. Dat vindt ie blijkbaar cool ofzoWaarom...
Nou die "Hipster" van Wegmisbruikers laatst had wel goed de vaart erin zittenquote:Op maandag 27 november 2017 23:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat die hipsters allemaal niet kunnen rijden, laat staan een vorm van constante snelheid aanhouden.
Ford Fiesta (in ieder geval model van 2008) heeft ook draaiknop linksquote:Op zaterdag 25 november 2017 19:22 schreef Fer het volgende:
Bij een Duitser draaiknop links en de rest aan de linker stengel toch?
Je omschrijving is een beetje vaagjes maar ik zie het inderdaad wel voor me, mensen die dus de weg aan het blokkeren zijn (voor langer dan 20 seconden) terwijl zij, door hun auto anders stil te zetten, geen verkeerd zouden tegenhouden.. Godsgruwelijke asociale aso's inderdaad. Kan je ook prima politie voor bellen overigens.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:27 schreef ManianMan het volgende:
Vanmorgen wil ik wegrijden in onze een richtings straat met bocht erin staat er een wegblokkade cq werkbus van Kessels.
Ik toeter stappen er een paar gasten uit wijzend naar de stoep met hoge stoeprand. Ik moest maar via de stoep rijden.
Ik gebaar van nee dat gaat niet gebeuren wijzen ze nogmaals naar de stoep. Ik de middelvinger opsteken naar die lui draai de auto via een oprit draai het raampje oven roep nog even bedankt he lullo's en rijd echt godverrend weg.
Niet normaal. Terwijl zij met die bus n lager stoepje op hadden kunnen rijden zodat ik kon passeren.
Vandaag had ie de werkbus half op stoep staanquote:Op woensdag 29 november 2017 21:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je omschrijving is een beetje vaagjes maar ik zie het inderdaad wel voor me, mensen die dus de weg aan het blokkeren zijn (voor langer dan 20 seconden) terwijl zij, door hun auto anders stil te zetten, geen verkeerd zouden tegenhouden.. Godsgruwelijke asociale aso's inderdaad. Kan je ook prima politie voor bellen overigens.
Fixed that for you.quote:Op donderdag 30 november 2017 13:06 schreef Gezicht het volgende:
Het is trouwens ook weer de tijd van het jaar waarin iedereen denkt "Oh, het regent! laat ik overal maar 30 km/h onder de maximaal toegestane snelheid gaan rijden"
Zo zo internetheldquote:Op woensdag 29 november 2017 20:27 schreef ManianMan het volgende:
Vanmorgen wil ik wegrijden in onze een richtings straat met bocht erin staat er een wegblokkade cq werkbus van Kessels.
Ik toeter stappen er een paar gasten uit wijzend naar de stoep met hoge stoeprand. Ik moest maar via de stoep rijden.
Ik gebaar van nee dat gaat niet gebeuren wijzen ze nogmaals naar de stoep. Ik de middelvinger opsteken naar die lui draai de auto via een oprit draai het raampje oven roep nog even bedankt he lullo's en rijd echt godverrend weg.
Niet normaal. Terwijl zij met die bus n lager stoepje op hadden kunnen rijden zodat ik kon passeren.
Och,ik had vanmiddag wat stukken thv Rijswijk waar ik de snelheid wel wat liet zakken,veel spray en drukte. Dan maar wat meer afstand met de werkbus. Schijt aan degenen die sneller willen,linkerbaan is vrij,have fun.quote:Op donderdag 30 november 2017 13:06 schreef Gezicht het volgende:
Het is trouwens ook weer de tijd van het jaar waarin iedereen denkt "Oh, het regent! laat ik overal maar 30 km/h onder de maximaal toegestane snelheid gaan rijden"
Bij echt slecht weer is er ook niets mis met de snelheid wat laten zakken, er zijn echter zo ontzettend veel mensen die dat al nodig achten bij drie druppels regen. Totaal onnodig en eerder gevaarlijker dan veiliger.quote:Op donderdag 30 november 2017 18:02 schreef Charged het volgende:
[..]
Och,ik had vanmiddag wat stukken thv Rijswijk waar ik de snelheid wel wat liet zakken,veel spray en drukte. Dan maar wat meer afstand met de werkbus. Schijt aan degenen die sneller willen,linkerbaan is vrij,have fun.
Rustige sprayvrije linkerbaanquote:Op donderdag 30 november 2017 18:02 schreef Charged het volgende:
[..]
Och,ik had vanmiddag wat stukken thv Rijswijk waar ik de snelheid wel wat liet zakken,veel spray en drukte. Dan maar wat meer afstand met de werkbus. Schijt aan degenen die sneller willen,linkerbaan is vrij,have fun.
Het viel me juist op dat mensen redelijk behulpzaam zijn. Ik moest de afgelopen paar dagen diverse keren in steden zijn waar ik normaal gesproken nooit kom. Dat leidde tot wat gekluns met voorsorteren. Mensen die de situatie goed kennen weten wanneer ze een bepaalde strook moeten kiezen, maar ik zie dat pas als het aangegeven staat - en er al een heel treintje op de betreffende strook rijdt. En dan namen mensen toch echt de moeite om een gat te laten vallen, waar ik weer netjes tussen kon. Super aardig!quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:06 schreef Fer het volgende:
Begin December lijkt iedereen een beetje opgefokter in het verkeer.
500m hierquote:Op vrijdag 1 december 2017 20:30 schreef daNpy het volgende:
Die idioten die nu met 200m zicht hun mist achterlicht voeren
altijd beter dan de vele idioten die ik nu tegenkom zonder enig lichtquote:Op vrijdag 1 december 2017 20:30 schreef daNpy het volgende:
Die idioten die nu met 200m zicht hun mist achterlicht voeren
Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.quote:Op zaterdag 2 december 2017 10:26 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
altijd beter dan de vele idioten die ik nu tegenkom zonder enig licht
Meestal Opels dus die lichten zullen het wel niet doenquote:Op zaterdag 2 december 2017 10:26 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
altijd beter dan de vele idioten die ik nu tegenkom zonder enig licht
Dat idd, en als hun barrel te oud is voor dagrijverlichting zie ik ze overdag met stadslicht aan rijden.... echt, doe gewoon je verlichting aan.quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.
Misschien verlichting kapot!?!quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:05 schreef sneakydesert het volgende:
Net een auto op de snelweg met dichte mist die zonder verlichting reed. Mafkees. Na wat seinen ging ie er bij een tankstation af, hopelijk om zichzelf even flink achter de oren te krabben.
dan ga je niet rijden in de mist lijkt me.quote:
Haha da’s ook weer zo! Maar het is vooral handig als er wel wat gebeurt. Wat me overigens wel opvalt is dat veel mensen juist ook de filmer bekritiseren. Ik volg zo een dashcam groep op facebook en dan is het vaak de chauffeur die er van langs krijgt. Dat ‘ie meer afstand had moeten houden ofzo, dat ‘ie het aan het kunnen zien komen. Soms is dat wel zo, maar geeft nog steeds geen recht om je als een aso te gedragen met gevaar voor andere weggebruikers.quote:Op zaterdag 2 december 2017 15:19 schreef Sounddragon het volgende:
Soms is een dashcam wel handig idd; aan de andere kant, dan krijg je een uitgebreid naslagwerk van het droevige gedrag van anderen. Ik weet niet of je daar zo vrolijk van wordt![]()
Het valt mij de laatste tijd wel op dat Polen steeds meer typisch pools rijgedrag vertonen op onze wegen, en daar word je niet vrolijk van..
Vaak is het ook wel zo met die gepubliceerde filmpjes. Ik heb nu iets van een half jaar een cam, maar slechts een x het kaartje eruit getrokken om iets de delen. Als je zelf een beetje met het gepruts van een ander rekening houdt, blijft er m.i. weinig spannend beeldmateriaal over.quote:Op zaterdag 2 december 2017 15:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha da’s ook weer zo! Maar het is vooral handig als er wel wat gebeurt. Wat me overigens wel opvalt is dat veel mensen juist ook de filmer bekritiseren. Ik volg zo een dashcam groep op facebook en dan is het vaak de chauffeur die er van langs krijgt. Dat ‘ie meer afstand had moeten houden ofzo, dat ‘ie het aan het kunnen zien komen. Soms is dat wel zo, maar geeft nog steeds geen recht om je als een aso te gedragen met gevaar voor andere weggebruikers.
Tja dat kom ik inderdaad ook vaak tegen. Al een keer een vrachtwagen tegengekomen die achteruit op de rechter rijstrook reed (dus niet de vluchtstrook) omdat ‘ie z’n afrit had gemist. Ik kwam daar met 130km/h aan en reed gelukkig links. Ik vond die witte lichten in de verte al verdacht.. Was rond 6u ‘s ochtends in Tsjechië.
True, maar het is wel jammer dat je er tegenwoordig vanuit moet gaan dat niemand meer kan rijden, tot het tegendeel bewezen is...quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Vaak is het ook wel zo met die gepubliceerde filmpjes. Ik heb nu iets van een half jaar een cam, maar slechts een x het kaartje eruit getrokken om iets de delen. Als je zelf een beetje met het gepruts van een ander rekening houdt, blijft er m.i. weinig spannend beeldmateriaal over.
Oh het waren zowel nieuwe als oude auto's. Maar inderdaad, mensen met dagrijverlichting maken zich er regelmatig schuldig aan om hun lichten niet aan te zetten.quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.
Jup. Vandaag ook weer: Passat met "lampen" voor aan, maar achter niks. DRL dusquote:Op zaterdag 2 december 2017 18:06 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Oh het waren zowel nieuwe als oude auto's. Maar inderdaad, mensen met dagrijverlichting maken zich er regelmatig schuldig aan om hun lichten niet aan te zetten.
Ik heb een motor gehad zonder lichtknopje. De garage was er niet blij mee....quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.
Want het contact uitzetten was te moeilijkquote:Op zaterdag 2 december 2017 20:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik heb een motor gehad zonder lichtknopje. De garage was er niet blij mee....
Tijdens het sleutelen moet soms het contact aan staan heb ik toen begrepen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 22:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Want het contact uitzetten was te moeilijk
Lijkt me sterk dat dat uren moet eigenlijk. Meestal haal je de accupool eraf voor je begint.quote:Op zaterdag 2 december 2017 22:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Tijdens het sleutelen moet soms het contact aan staan heb ik toen begrepen.
om uit te lezen ja. Zodra je boutje moertje gaat doen ruk je de minpool eraf.quote:Op zaterdag 2 december 2017 22:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Tijdens het sleutelen moet soms het contact aan staan heb ik toen begrepen.
En als uitlezen en updaten enorm lang duurt hang je even een acculader eraan... klaar.quote:Op zaterdag 2 december 2017 23:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
om uit te lezen ja. Zodra je boutje moertje gaat doen ruk je de minpool eraf.
of je trekt het stekkertje effe los.. niet echt rocket science..quote:Op zaterdag 2 december 2017 23:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
En als uitlezen en updaten enorm lang duurt hang je even een acculader eraan... klaar.
De dealer zou dit toch juist moeten weten?
Bij een motor is dat niet ff. Ik heb ook alleen maar van horen zeggen dat de monteur het vervelend vond. Ik had er zelf weinig last van.quote:Op zaterdag 2 december 2017 23:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
of je trekt het stekkertje effe los.. niet echt rocket science..
schroefie van de koplamp los, lampspiegel eruit, stekkertje los. Gaat bijna zo snel als je het zegt.quote:Op zondag 3 december 2017 10:09 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Bij een motor is dat niet ff. Ik heb ook alleen maar van horen zeggen dat de monteur het vervelend vond. Ik had er zelf weinig last van.
Ja, alle motoren zitten zo in elkaar...quote:Op zondag 3 december 2017 10:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
schroefie van de koplamp los, lampspiegel eruit, stekkertje los. Gaat bijna zo snel als je het zegt.
Mijn motor heeft het ook.
Dan ben je toch niet goed als je toch gaat rijden?quote:
Mensen gaan wel vaker vreemd doen als de politie in de buurt is. Hij zal misschien bang zijn geweest om te hard te rijden. Dat versnellen daarna snap ik ook niet.quote:Op zondag 3 december 2017 13:46 schreef Ridocar het volgende:
Irritatie van een politiemens: Auto bleef voor een politiebusje tergend traag links hangen, gaat uiteindelijk naar rechts, en op het moment dat het politiebusje er langs kan, begint de automobilist te versnellen vlak voor het verdrijvingsvlak en de rijbaanscheiding (of hoe je die verhoging noemt). Ik denk dat 'ie even mocht uitleggen wat zijn bedoeling was, want dit leidde wel tot een staandehouding.
Ja dat is ook zo. Ik kom zelf niet vaak in dat soort situaties al zeg ik het zelf. Maar ben het ook eens met Ninja, je moet er inderdaad maar vanuit gaan dat niemand meer kan rijden. Ik vind echt dat de automobilisten steeds asocialer (egoïstischer) worden. Knipperlicht lijkt tegenwoordig wel een optie, en echt niet bij alleen BMW rijders hoor. Rechter rijstrook lijkt alleen nog voor vrachtwagens zijn.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Vaak is het ook wel zo met die gepubliceerde filmpjes. Ik heb nu iets van een half jaar een cam, maar slechts een x het kaartje eruit getrokken om iets de delen. Als je zelf een beetje met het gepruts van een ander rekening houdt, blijft er m.i. weinig spannend beeldmateriaal over.
Ze zijn wel eens zomaar uit het niets naast mij komen rijden over de busbaan (ik reed eerst een paar auto's achter ze gewoon 50 met het verkeer mee) vlak voor een punt waar de busbaan ophoudt en ik altijd naar rechts ga. Dit kon dus niet door hun, dus bleef ik maar op de linkerbaan. Vervolgens werd ik een paar honderd meter daarna staande gehouden, stappen er drie piepjonge agentjes uit van amper 20quote:Op zondag 3 december 2017 14:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mensen gaan wel vaker vreemd doen als de politie in de buurt is. Hij zal misschien bang zijn geweest om te hard te rijden. Dat versnellen daarna snap ik ook niet.
Ik had het laatste gewoon door, dat mijn linkerkoplamp kapot was. Want mijn lichtopbrengst met die klassieke gloeilampen is al niet hoog, dus als een koplamp stuk is dan merk je het wel enigzins.quote:Op zondag 3 december 2017 11:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan ben je toch niet goed als je toch gaat rijden?
Aan de andere kant denk ik dat mensen het gewoon niet meer doorhebben omdat hun hele dashboard toch wel verlicht is, vroeger had je een donker dashboard als je geen verlichting aan had, tegenwoordig is er zoveel digitaal dat het toch wel licht geeft, en de wegen zijn over het algemeen goed verlicht.
Wat me wel verbijstert is dat er idd zoveel mensen met kapotte verlichting rijden, nou weet ik dat ik wel een oude (bijna 19 jaar) maar oorspronkelijk dure auto heb, maar mijn boordcomputer zegt het gewoon als er een lamp kapot is, en ook welke. Ik mag toch aannemen dat dat goedkope spul dat 19 jaar later toch ook allemaal wel heeft?
Vorige week dinsdag was mijn linkerkoplamp ineens standje theelicht. Dat zag ik al zodra ik hier het hek uitreed: hee, er klopt iets niet. Gestopt en gekeken, linkerkoplamp dus kapot. Ik moest wel rijden op dat moment maar echt fijn vond ik het niet. Zodra het kon naar de garage en daar bleek ook een remlicht kapot (dat merk je dus niet zelf). Beide koplampen vervangen voor de zekerheid en nu weer prima zichtquote:Op zondag 3 december 2017 11:11 schreef Leandra het volgende:
Dan ben je toch niet goed als je toch gaat rijden?
Aan de andere kant denk ik dat mensen het gewoon niet meer doorhebben omdat hun hele dashboard toch wel verlicht is, vroeger had je een donker dashboard als je geen verlichting aan had, tegenwoordig is er zoveel digitaal dat het toch wel licht geeft, en de wegen zijn over het algemeen goed verlicht.
Wat me wel verbijstert is dat er idd zoveel mensen met kapotte verlichting rijden, nou weet ik dat ik wel een oude (bijna 19 jaar) maar oorspronkelijk dure auto heb, maar mijn boordcomputer zegt het gewoon als er een lamp kapot is, en ook welke. Ik mag toch aannemen dat dat goedkope spul dat 19 jaar later toch ook allemaal wel heeft?
Ik (en vele andere weggebruikers denk ik) rijden niet dagelijks in de auto en al helemaal niet dagelijks in het donker.quote:Op maandag 4 december 2017 12:44 schreef Rewimo het volgende:
Ik vroeg me altijd al af of mensen het niet doorhebben als er een koplamp stuk is. Nu vraag ik me af hoe ze het in vredesnaam niet doorhebben
Ik zie dat als ik dicht bij een muur sta met parkeren en anders testen iedere maandag ofzoquote:Op maandag 4 december 2017 12:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik (en vele andere weggebruikers denk ik) rijden niet dagelijks in de auto en al helemaal niet dagelijks in het donker.
Ik kan me goed voorstellen als je wel dag in dag uit rijdt dat het meteen opvalt dat je licht-projectie voor je op straat anders is, maar dat herken ik niet zomaar.
En het zijn hooguit je koplampen (dimlicht) wat je zelf vanuit de auto enigszins zou kunnen zien dat het stuk is (waarschuwingslampjes op je dashboard daargelaten). Remlichten, richtingaanwijzers, achterlicht, hoe wil je dat zien?
Klopt hoorquote:Op maandag 4 december 2017 12:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik (en vele andere weggebruikers denk ik) rijden niet dagelijks in de auto en al helemaal niet dagelijks in het donker.
Ik kan me goed voorstellen als je wel dag in dag uit rijdt dat het meteen opvalt dat je licht-projectie voor je op straat anders is, maar dat herken ik niet zomaar.
En het zijn hooguit je koplampen (dimlicht) wat je zelf vanuit de auto enigszins zou kunnen zien dat het stuk is (waarschuwingslampjes op je dashboard daargelaten). Remlichten, richtingaanwijzers, achterlicht, hoe wil je dat zien?
Richtingwijzer hoef je niet te zien, die gaat heel snel knipperen (dus ook op je dash en het geluidje) als er eentje stuk is. Overigens alleen als je de richtingaanwijzer gebruikt, niet als je de alarmlichten aanzet.quote:Op maandag 4 december 2017 13:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt hoorZoals ik hierboven al schreef had ik zelf niet gemerkt dat een van mijn remlichten het niet meer deed.
Ik check mijn lichten ook meestal als ik achter een andere auto sta bij een stoplicht, maar ook dan zijn het alleen de koplampen en richtingaanwijzers vóór die je kunt zien.
Maar je richtingaanwijslichten worden natuurlijk veel vaker gebruikt als richtingaanwijzer dan als allesmaglichten.quote:Op maandag 4 december 2017 13:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Richtingwijzer hoef je niet te zien, die gaat heel snel knipperen (dus ook op je dash en het geluidje) als er eentje stuk is. Overigens alleen als je de richtingaanwijzer gebruikt, niet als je de alarmlichten aanzet.
Ehm ja? Ik snap niet wat dat met mijn bericht heeft te maken? 😉quote:Op maandag 4 december 2017 13:24 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar je richtingaanwijslichten worden natuurlijk veel vaker gebruikt als richtingaanwijzer dan als allesmaglichten.
Ik heb niet eens de meest luxe auto, maar als er een knipperlicht stuk is, dan knippert het lampje in het dashboard sneller wanneer ik die kant gebruik. Moet ik wel alsnog buiten de auto kijken of het voor of achter is.quote:Op maandag 4 december 2017 12:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En het zijn hooguit je koplampen (dimlicht) wat je zelf vanuit de auto enigszins zou kunnen zien dat het stuk is (waarschuwingslampjes op je dashboard daargelaten). Remlichten, richtingaanwijzers, achterlicht, hoe wil je dat zien?
Zoals ik al zei inderdaad. Heeft niks met luxe te maken, komt gewoon door het relaisquote:Op maandag 4 december 2017 17:10 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Ik heb niet eens de meest luxe auto, maar als er een knipperlicht stuk is, dan knippert het lampje in het dashboard sneller wanneer ik die kant gebruik. Moet ik wel alsnog buiten de auto kijken of het voor of achter is.
Zelfde met andere verlichting. Lampje op het dashboard gaat branden wanneer er een koplamp of achterlicht stuk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |