abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175293999
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175294021
lapo:
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Eens met jou, je rijdt misschien niet langzaam maar ik vind je echt niet rijden als een rally chauffeur... Begrijp er geen snars van dat mensen jou verantwoordelijk zouden willen houden.
Heel simpel, verantwoordelijkheid houdt niet op als je voorrang zou moeten krijgen. Ja, Cuorerijder moet voorrang verlenen, daat is iedereen het over eens. Het gaat alleen op de manier hoe filmer ermee omgaat. In plaats van dom op het gas te blijven hangen omdat hij weet dat de verzekering van tegenpartij toch wel uit moet keren bij een dergelijke aanrijding zou 'ie ook een beetje in kunnen houden. Er bestaat niet zoiets als recht op voorrang, laat staan het recht op een aanrijding.

En wat als het toch een aanrijding wordt? "Ja, ik zag tegenpartij wel oprijden en ik kon stoppen, maarja, ik had vorrang dus heb ik maar niet geremd, want deze aanrijding is toch niet mijn schuld" Als filmer een echte held is verklaart hij dat naar de verzekering/politie/media. Ik ben dan wel benieuwd naar hun reactie.
  zaterdag 25 november 2017 @ 09:38:04 #3
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175294761
Als ik daar zou komen aanrijden en ik zie iemand die geen voorrang heeft en mij makkelijk kan zien aankomen, dan zou ik ook hooguit op het laatste moment remmen. Simpelweg omdat ik ervan uitga dat de ander zo'n basaal vermogen tot regels interpreteren wel moet bezitten. Bovendien gebeurt het veel vaker dat mensen in een aardig hoog tempo aan komen zeilen en dan op een laat moment pas hard remmen en stoppen, want dat vinden ze dan stoer ofzo. Als je daar elke keer voor zou moeten remmen, zou je ook niet bepaald goed rijden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 25 november 2017 @ 09:42:25 #4
pi_175294800
Met het idee dat die Cuore bestuurder hem niet kon zien, ben ik het dus niet eens. Hij reed door, maar niet zo erg. Je kunt hem alleen wel missen als je rücksichtsloss over de haaientanden heen de weg op dondert zonder zelfs maar fatsoenlijk vaart te minderen, zoals die Cuore dus deed.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175297114
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 november 2017 09:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Met het idee dat die Cuore bestuurder hem niet kon zien, ben ik het dus niet eens. Hij reed door, maar niet zo erg. Je kunt hem alleen wel missen als je rücksichtsloss over de haaientanden heen de weg op dondert zonder zelfs maar fatsoenlijk vaart te minderen, zoals die Cuore dus deed.
Eens
En als die Cuore zo weinig zicht heeft, dan is het misschien verstandig voor die bestuurder om de snelheid aan te passen.
pi_175298148
Je ziet op die plek het verkeer pas als het onder het viaduct vandaan komt, dus als er zo'n sjonny aan komt crossen zijn er weinig die daar op kunnen anticiperen. Ik begrijp sowieso niet waarom je zo hard op een rotonde moet rijden. 50 Is een maximale snelheid, dat hoef je niet persé te rijden, zeker niet als de situatie dat niet toelaat zoals hier.
pi_175299884
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 13:26 schreef gelly het volgende:
Je ziet op die plek het verkeer pas als het onder het viaduct vandaan komt, dus als er zo'n sjonny aan komt crossen zijn er weinig die daar op kunnen anticiperen. Ik begrijp sowieso niet waarom je zo hard op een rotonde moet rijden. 50 Is een maximale snelheid, dat hoef je niet persé te rijden, zeker niet als de situatie dat niet toelaat zoals hier.
Als jij het verkeer daar pas ziet als het onder het viaduct wegkomt, dan mag jij je ogen wel laten nakijken. Ik rijd er vaak genoeg en zie verkeer gewoon op tijd. Vooral wanneer de koplampen aan zijn. Gewoon opletten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Albert86 op 25-11-2017 16:48:39 ]
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_175302342
Mijn god, wanneer gaan ze eens die paupers die mist verlichting gebruiken als DRL hard aanpakken.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_175302437
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:26 schreef De_Dakgoot het volgende:
Mijn god, wanneer gaan ze eens die paupers die mist verlichting gebruiken als DRL hard aanpakken.
ik denk in dezelfde week als ze mensen die anderen betitelen als 'pauper' een schop onder hun hol gaan geven.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175302553
Xenon verlichting van nieuwe wagens kunnen best wel irritant zijn vind ik, wit blauw wit geknipper bij oneffenheden in de weg en behoorlijk fel.
pi_175302599
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:37 schreef cunial het volgende:
Xenon verlichting van nieuwe wagens kunnen best wel irritant zijn vind ik, wit blauw wit geknipper bij oneffenheden in de weg en behoorlijk fel.
Heb daardoor heel vaak het idee dat ze een knipperlicht aan hebben. Erg irritant.
  zaterdag 25 november 2017 @ 17:56:27 #12
pi_175302856
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik denk in dezelfde week als ze mensen die anderen betitelen als 'pauper' een schop onder hun hol gaan geven.
Voer jij mistlichten?

Ik vind mistlichten voor nog niet zo storend, van die felwitte te hoog afgestelde koplampen daarentegen... ;(
  zaterdag 25 november 2017 @ 18:09:28 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175303066
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Voer jij mistlichten?

Ik vind mistlichten voor nog niet zo storend, van die felwitte te hoog afgestelde koplampen daarentegen... ;(
Nee, nooit.. Voor niet en achter ook niet..

De achterlichten van mijn auto zijn best helder en fel. Kan me serieus niet herinneren wanneer ik voor het laatst mistverlichting heb gevoerd.

Ik heb wel OEM xenon met automagische hoogteregeling.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 25 november 2017 @ 18:10:59 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175303087
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:40 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Heb daardoor heel vaak het idee dat ze een knipperlicht aan hebben. Erg irritant.
in mijn wereld zijn richtingaanwijzers meestal oranje.
pi_175303093
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 08:02 schreef Ridocar het volgende:
lapo:

[..]

Heel simpel, verantwoordelijkheid houdt niet op als je voorrang zou moeten krijgen. Ja, Cuorerijder moet voorrang verlenen, daat is iedereen het over eens. Het gaat alleen op de manier hoe filmer ermee omgaat. In plaats van dom op het gas te blijven hangen omdat hij weet dat de verzekering van tegenpartij toch wel uit moet keren bij een dergelijke aanrijding zou 'ie ook een beetje in kunnen houden. Er bestaat niet zoiets als recht op voorrang, laat staan het recht op een aanrijding.

En wat als het toch een aanrijding wordt? "Ja, ik zag tegenpartij wel oprijden en ik kon stoppen, maarja, ik had vorrang dus heb ik maar niet geremd, want deze aanrijding is toch niet mijn schuld" Als filmer een echte held is verklaart hij dat naar de verzekering/politie/media. Ik ben dan wel benieuwd naar hun reactie.
Ik weet niet of je veel autorijdt maareh, mensen die hard richting een rotonde rijden kun je helemaal niet zo goed inschatten.. mensen remmen standaard af op een rotonde, het hoeft maar 2 meter te schelen en iemand staat half op de rotonde...

Zo gek is het niet dat je denkt dat iemand je ziet op een overzichtelijk stuk dus terwijl dat persoon dus eigenlijk gewoon niet gekeken heeft.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 25 november 2017 @ 18:36:49 #16
pi_175303474
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb wel OEM xenon met automagische hoogteregeling.
Ik vind eigenlijk alles wat geen eerstegeneratiegloeilampje is vervelend om naar te kijken ;( Helaas worden dat er alleen maar minder.
pi_175304024
Laatst een Jeep Wrangler achter mij met 1e generatie gloeilampen, was storender dan een Suv met strak afgestemde xenon’s
.
  zaterdag 25 november 2017 @ 19:15:38 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175304125
Afgelopen week vanuit Den Haag richting huis gereden in een auto van de zaak. In mijn eigen auto gaat de verlichting automatisch aan als ik wegrij, dus totaal niet meer aan gedacht. In de stad gaat het wel, maar op de snelweg werd mij toch redelijk snel duidelijk gemaakt dat ik onverlicht rondreed. Oeps, my bad.....

Maar ja zie dan in de snelheid maar eens het lichtknopje te vinden......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_175304248
Bij een Duitser draaiknop links en de rest aan de linker stengel toch?
.
pi_175304713
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

in mijn wereld zijn richtingaanwijzers meestal oranje.
Klopt. Maar het lijkt dan alsof er iets knippert.
  zaterdag 25 november 2017 @ 19:57:26 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175304858
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 19:22 schreef Fer het volgende:
Het was een Opel Corsa en inderdaad was het een soort draaiknop links onder op het dashboard
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 25 november 2017 @ 20:46:02 #22
pi_175305776
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 19:10 schreef Fer het volgende:
Laatst een Jeep Wrangler achter mij met 1e generatie gloeilampen, was storender dan een Suv met strak afgestemde xenon’s
Ik bedoelde eigenlijk gewone halogeenlampjes. De allereerste generatie ken ik niet zo goed.
  zaterdag 25 november 2017 @ 20:52:25 #23
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175305937
Dit vond ik wel irritant:

Steeph en Koen dikke vette bedankt.

1: Is die transporter sneller dan de astra
2: Opgepakt bij nachtfotografie op het veld??
3: My oh my be safe

Meer reacties weergeven

[ Bericht 9% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 20:57:42 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 20:58:29 #24
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175306091
Ik vond irritant dat ik geen geldig rijbewijs had erna.
  zaterdag 25 november 2017 @ 21:01:00 #25
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_175306163
ik reed laatst in duitsland in de polo en daar rijd echt iedereen abnormaal traag.
waar je 120 mag gaat iedereen 110 rijden enzo |:( |:( ik kan mij daar heel boos om maken
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  Moderator zaterdag 25 november 2017 @ 21:04:08 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175306246
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:01 schreef 1marcelfilms het volgende:
ik reed laatst in duitsland in de polo en daar rijd echt iedereen abnormaal traag.
waar je 120 mag gaat iedereen 110 rijden enzo |:( |:( ik kan mij daar heel boos om maken
Loste dat je probleem op?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 25 november 2017 @ 21:17:59 #27
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_175306544
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Loste dat je probleem op?
neen maar wel veel boze woorden in de auto uiteraard.
vroeger was alles beter
  zaterdag 25 november 2017 @ 21:20:46 #28
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_175306605
En standaard klacht jaarlijks zout dat op de weg gepleurd word waardoor de boel gaat roesten
vroeger was alles beter
  zaterdag 25 november 2017 @ 21:39:22 #29
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175307063
*dit is niet de SC*

[ Bericht 27% gewijzigd door derLudolf op 25-11-2017 22:51:43 ]
pi_175350368
Ik wil hier toch even een eervolle vermelding plaatsen voor de Mini Cooper die ik met grote regelmaat zie rijden op de A12, tussen Lunetten en Ouderijn. Het ding sukkelt altijd een beetje net te langzaam op de middelste rijbaan, maakt een geluid alsof de uitlaat zo lek is als een mandje en presteert het om áltijd met zijn mistachterlicht aan te rijden. Dat vindt ie blijkbaar cool ofzo :? Waarom...
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_175350871
Om 18u ‘s avonds een auto zonder lichten aan tegenkomen en niemand die dan iets doet? Heb hem vervolgens maar voor haar achterligger geprakt en een seinvoorstelling van serieus zowat een minuut lang gegeven voordat er bij de bestuurster zelf een lichtje ging branden waardoor vervolgens ook de autolichtjes gingen branden.
pi_175351138
Automobilisten die klagen over fietsers zonder licht, ze kunnen er zelf ook wat van. Met dit snertweer in de schemering zonder licht rijden. Ik heb geen ruitenwissers op mijn bril, dus zonder verlichting zie ik je in je zwarte auto zo goed als niet :(

Anti-klacht: automobilisten (met verlichting) die je als fietser in de stromende regen net even wat extra ruimte geven zodat je over kan steken. :)
pi_175351730
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:14 schreef pussywillow het volgende:
Ik wil hier toch even een eervolle vermelding plaatsen voor de Mini Cooper die ik met grote regelmaat zie rijden op de A12, tussen Lunetten en Ouderijn. Het ding sukkelt altijd een beetje net te langzaam op de middelste rijbaan, maakt een geluid alsof de uitlaat zo lek is als een mandje en presteert het om áltijd met zijn mistachterlicht aan te rijden. Dat vindt ie blijkbaar cool ofzo :? Waarom...
Omdat die hipsters allemaal niet kunnen rijden, laat staan een vorm van constante snelheid aanhouden.
.
pi_175360856
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 23:10 schreef Fer het volgende:

[..]

Omdat die hipsters allemaal niet kunnen rijden, laat staan een vorm van constante snelheid aanhouden.
Nou die "Hipster" van Wegmisbruikers laatst had wel goed de vaart erin zitten :')
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 29 november 2017 @ 15:10:51 #35
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_175383343
Van een luxe auto naar een simpele auto gegaan, lichten gaan niet automatisch meer aan
Gelukkig zijn er lieve mensen die even seinen en ik weet het weer.
pi_175386562
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 19:22 schreef Fer het volgende:
Ford Fiesta (in ieder geval model van 2008) heeft ook draaiknop links
pi_175389233
Zojuist in de spits op de snelweg, in het stikdonker maar droog en helder, een Tesla met mistachterlichten aan. Die was heel goed zichtbaar _O-

En blijkbaar hebben die er twee.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_175389336
WTF, bijna een aanrijding door een bellende vrouw achter het stuur.
Wat een plaag begint dat te worden.
pi_175390148
Vanmorgen wil ik wegrijden in onze een richtings straat met bocht erin staat er een wegblokkade cq werkbus van Kessels.

Ik toeter stappen er een paar gasten uit wijzend naar de stoep met hoge stoeprand. Ik moest maar via de stoep rijden.

Ik gebaar van nee dat gaat niet gebeuren wijzen ze nogmaals naar de stoep. Ik de middelvinger opsteken naar die lui draai de auto via een oprit draai het raampje oven roep nog even bedankt he lullo's en rijd echt godverrend weg.

Niet normaal. Terwijl zij met die bus n lager stoepje op hadden kunnen rijden zodat ik kon passeren. :')
pi_175391230
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:27 schreef ManianMan het volgende:
Vanmorgen wil ik wegrijden in onze een richtings straat met bocht erin staat er een wegblokkade cq werkbus van Kessels.

Ik toeter stappen er een paar gasten uit wijzend naar de stoep met hoge stoeprand. Ik moest maar via de stoep rijden.

Ik gebaar van nee dat gaat niet gebeuren wijzen ze nogmaals naar de stoep. Ik de middelvinger opsteken naar die lui draai de auto via een oprit draai het raampje oven roep nog even bedankt he lullo's en rijd echt godverrend weg.

Niet normaal. Terwijl zij met die bus n lager stoepje op hadden kunnen rijden zodat ik kon passeren. :')
Je omschrijving is een beetje vaagjes maar ik zie het inderdaad wel voor me, mensen die dus de weg aan het blokkeren zijn (voor langer dan 20 seconden) terwijl zij, door hun auto anders stil te zetten, geen verkeerd zouden tegenhouden.. Godsgruwelijke asociale aso's inderdaad. Kan je ook prima politie voor bellen overigens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175396923
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je omschrijving is een beetje vaagjes maar ik zie het inderdaad wel voor me, mensen die dus de weg aan het blokkeren zijn (voor langer dan 20 seconden) terwijl zij, door hun auto anders stil te zetten, geen verkeerd zouden tegenhouden.. Godsgruwelijke asociale aso's inderdaad. Kan je ook prima politie voor bellen overigens.
Vandaag had ie de werkbus half op stoep staan :)

Zo kunnen voetgangers wagens en fietsers gewoon passeren _O_ wat een inzicht
pi_175402060
Het is trouwens ook weer de tijd van het jaar waarin iedereen denkt "Oh, het regent! laat ik overal maar 30 km/h onder de maximaal toegestane snelheid gaan rijden" ;(
Flesje bier
pi_175402230
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:06 schreef Gezicht het volgende:
Het is trouwens ook weer de tijd van het jaar waarin iedereen denkt "Oh, het regent! laat ik overal maar 30 km/h onder de maximaal toegestane snelheid gaan rijden" ;(
Fixed that for you.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_175403402
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:27 schreef ManianMan het volgende:

Zo zo internetheld
pi_175408447
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:06 schreef Gezicht het volgende:
Och,ik had vanmiddag wat stukken thv Rijswijk waar ik de snelheid wel wat liet zakken,veel spray en drukte. Dan maar wat meer afstand met de werkbus. Schijt aan degenen die sneller willen,linkerbaan is vrij,have fun.
pi_175423636
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:02 schreef Charged het volgende:

[..]

Och,ik had vanmiddag wat stukken thv Rijswijk waar ik de snelheid wel wat liet zakken,veel spray en drukte. Dan maar wat meer afstand met de werkbus. Schijt aan degenen die sneller willen,linkerbaan is vrij,have fun.
Bij echt slecht weer is er ook niets mis met de snelheid wat laten zakken, er zijn echter zo ontzettend veel mensen die dat al nodig achten bij drie druppels regen. Totaal onnodig en eerder gevaarlijker dan veiliger.
Flesje bier
pi_175423856
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:02 schreef Charged het volgende:

[..]

Rustige sprayvrije linkerbaan _O_

Idem bij verse sneeuw. Iedereen maar rechts hangen en de sneeuw tot een spekgladde laag aanrijden. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175424752
Van de week bij een benzinestation aan de rand van een woonwijk.
Dit specifieke station heeft een beetje een eigenaardigheidje, je kunt namelijk langs 2 kanten inrijden, en maar langs 1 kant er uit.

Een andere bestuurder probeerde eerst tegen de richting in er uit te rijden (hiervoor had hij z'n auto al moeten keren). Vervolgens zag hij z'n fout in en reed de goede kant uit, om bij de uitgang eindeloos te twijfelen of hij links, rechts of rechtdoor zou gaan.

Helaas voor mij werd het links, de kant die ik ook op moest. Je komt daar vrij snel bij een grote kruising, waar ook nog twee trambanen liggen.

Meneer presteerde het om eerst tegen de richting in links af te slaan, achteruit te rijden, vervolgens half de trambaan op te draaien om uiteindelijk weer (voor mij) de goede kant op te rijden.

Vervolgens WEER een hoop getwijfel, voorsorteren links, ohnee, rechtdoor om toen maar diagonaal op de busbaan te gaan staan en toch maar rechtsaf te willen.
Ik had mijn keuze sneller gemaakt, dus toen zat ik er voor en hebben we afscheid genomen.

Waar zo iemand mee bezig is vraag ik me dan af...
pi_175430191
Klinkt als iemand die onbekend/onzeker op de weg is in de stad.
Flesje bier
pi_175430273
Ik heb vandaag werkelijke verkeershufterige agressie mogen aanschouwen *O*

Ik: Ingevoegd op snelweg (twee baans) in de linkerbaan, twee auto's aan het inhalen. Max 100, dus het snelheidsverschil is niet zo groot.

Rechterbaan rijden 2 auto's op normale afstand van elkaar. Ter hoogte van het puntstuk waar de invoegstrook ophoudt, knalt een witte Volkswagen hem ineens tussen die twee autootjes. Hij moet wel met minimaal 1 voorwiel op het asfalt achter het puntstuk zijn gekomen, want het was echt belachelijk laat en krap. Enfin, hij propt 'm ertussen. Auto erachter schrikt hier danig van (terecht) en reageert met grootlicht-seinen. Waarop VWtje besluit te remmen en keihard terugzakt naar een kmtje of 70 per uur. Gelukkig liet de auto erachter zich niet gek maken. Die had al netjes afstand gecreëerd toen de VW hem ertussen gooide, en hij is niet verder ingegaan op de provocatie...
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_175430903
Begin December lijkt iedereen een beetje opgefokter in het verkeer.
.
pi_175433307
Ik reed zonder licht zonet. :D
Bij het parkeerterrein waar ik vandaan reed was het een en al licht. Kwam er pas achter nadat de tweede tegemoetkomende auto begon te seinen...
  vrijdag 1 december 2017 @ 20:30:08 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175434077
Die idioten die nu met 200m zicht hun mist achterlicht voeren :{
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_175436931
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:06 schreef Fer het volgende:
Begin December lijkt iedereen een beetje opgefokter in het verkeer.
Het viel me juist op dat mensen redelijk behulpzaam zijn. Ik moest de afgelopen paar dagen diverse keren in steden zijn waar ik normaal gesproken nooit kom. Dat leidde tot wat gekluns met voorsorteren. Mensen die de situatie goed kennen weten wanneer ze een bepaalde strook moeten kiezen, maar ik zie dat pas als het aangegeven staat - en er al een heel treintje op de betreffende strook rijdt. En dan namen mensen toch echt de moeite om een gat te laten vallen, waar ik weer netjes tussen kon. Super aardig!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2017 22:08:38 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 22:18:37 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175437196
quote:
18s.gif Op vrijdag 1 december 2017 20:30 schreef daNpy het volgende:
500m hier :N
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175444464
quote:
18s.gif Op vrijdag 1 december 2017 20:30 schreef daNpy het volgende:
altijd beter dan de vele idioten die ik nu tegenkom zonder enig licht |:(
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:08:04 #57
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175445359
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 10:26 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_175446357
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 10:26 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Meestal Opels dus die lichten zullen het wel niet doen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:05:00 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175446487
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.
Dat idd, en als hun barrel te oud is voor dagrijverlichting zie ik ze overdag met stadslicht aan rijden.... echt, doe gewoon je verlichting aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175447664
Net een auto op de snelweg met dichte mist die zonder verlichting reed. Mafkees. Na wat seinen ging ie er bij een tankstation af, hopelijk om zichzelf even flink achter de oren te krabben.
pi_175448881
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:05 schreef sneakydesert het volgende:
Net een auto op de snelweg met dichte mist die zonder verlichting reed. Mafkees. Na wat seinen ging ie er bij een tankstation af, hopelijk om zichzelf even flink achter de oren te krabben.
Misschien verlichting kapot!?!
  zaterdag 2 december 2017 @ 14:10:43 #62
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175449049
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 14:02 schreef ManianMan het volgende:

[..]

dan ga je niet rijden in de mist lijkt me.
pi_175449202
Gisteren wel weer veel irritaties gehad. Had voor mijn doen een vrij kort ritje, heen en weer naar Parijs. Op de heenweg net over de grens bij Hazeldonk reed ik op de linker rijstrook (2 rijstroken), in een rijtje die de vrachtwagens aan het inhalen waren. Iemand vond het te langzaam gaan (reden gewoon rond de 120km/h) en ging er rechts voorbij. Op zich niet zoveel problemen mee, als 'ie het netjes doet. Maar nee, hij pleurt 'm op een meter voor mij er tussen (ik reed met een Sprinter met volle belading) en moest daardoor aardig hard remmen. Dus ik seinde even.. Dat vond meneer natuurlijk niet leuk en ging brake checken. Daarna bleef 'ie naast de vrachtwagen rijden zodat niemand er voorbij kon (behalve diegene die via de vluchtstrook rechts de vrachtwagen ging inhalen..). Toen ik m'n telefoon pakte (OEPS IK WEET DAT HET NIET MAG) en deed alsof ik ging filmen, ging 'ie er van door.. Held.

Op de terugweg bij Antwerpen reed ik 100km/h en was ik in de tunnel zo een Pools busje met huif aan het inhalen. Deze reed dus nog wat voor mij, ik reed in het midden. Een coole kerel in z'n BMW E90 3-serie kwam erg hard aangereden (zag 'm pas op het laatst) en wilde mij dus rechts inhalen, hij had die Pool niet gezien en kon nog net op tijd naar links, waardoor hij mij dus afsneed.. Dus wederom seinde ik even en wederom kreeg ik weer een brake check.

Dan van de week, in m'n privé auto ergens op de A7 in Groningen of Friesland. 2 rijstroken, ik reed op de linker. Rechts een stukje voor mij reed een tankwagen, die rijden meestal 80km/h. Daarachter zaten 2 personen auto's. Op het moment dat ik de achterste aan het inhalen was, kwam er nog iemand invoegen. Dit bleek een oudere man met 3 andere bejaarden in de auto te zijn. Op het moment dat ik hem dus bijna inhaalde, pleurde hij 'm naar links. Dus met 80km/h terwijl ik met 125km/h ongeveer aankwam. Ik was al beetje van het gas af gegaan (reed 135km/h, je mag daar 130km/h). Scheelde echt een haartje, ik moest VOL in de ankers waardoor zelfs mijn voorwielen blokkeerden. Toen ik naast 'm reed om even een gebaar te maken (nee, niet middelvinger) en even toeterde, bleef 'ie lekker vooruit kijken.

Wordt tijd dat ik toch maar een dashcam koop :)
  zaterdag 2 december 2017 @ 15:19:25 #64
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175450358
Soms is een dashcam wel handig idd; aan de andere kant, dan krijg je een uitgebreid naslagwerk van het droevige gedrag van anderen. Ik weet niet of je daar zo vrolijk van wordt :+

Het valt mij de laatste tijd wel op dat Polen steeds meer typisch pools rijgedrag vertonen op onze wegen, en daar word je niet vrolijk van..
pi_175450691
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:19 schreef Sounddragon het volgende:
Soms is een dashcam wel handig idd; aan de andere kant, dan krijg je een uitgebreid naslagwerk van het droevige gedrag van anderen. Ik weet niet of je daar zo vrolijk van wordt :+

Het valt mij de laatste tijd wel op dat Polen steeds meer typisch pools rijgedrag vertonen op onze wegen, en daar word je niet vrolijk van..
Haha da’s ook weer zo! Maar het is vooral handig als er wel wat gebeurt. Wat me overigens wel opvalt is dat veel mensen juist ook de filmer bekritiseren. Ik volg zo een dashcam groep op facebook en dan is het vaak de chauffeur die er van langs krijgt. Dat ‘ie meer afstand had moeten houden ofzo, dat ‘ie het aan het kunnen zien komen. Soms is dat wel zo, maar geeft nog steeds geen recht om je als een aso te gedragen met gevaar voor andere weggebruikers.

Tja dat kom ik inderdaad ook vaak tegen. Al een keer een vrachtwagen tegengekomen die achteruit op de rechter rijstrook reed (dus niet de vluchtstrook) omdat ‘ie z’n afrit had gemist. Ik kwam daar met 130km/h aan en reed gelukkig links. Ik vond die witte lichten in de verte al verdacht.. Was rond 6u ‘s ochtends in Tsjechië.
pi_175451288
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha da’s ook weer zo! Maar het is vooral handig als er wel wat gebeurt. Wat me overigens wel opvalt is dat veel mensen juist ook de filmer bekritiseren. Ik volg zo een dashcam groep op facebook en dan is het vaak de chauffeur die er van langs krijgt. Dat ‘ie meer afstand had moeten houden ofzo, dat ‘ie het aan het kunnen zien komen. Soms is dat wel zo, maar geeft nog steeds geen recht om je als een aso te gedragen met gevaar voor andere weggebruikers.

Tja dat kom ik inderdaad ook vaak tegen. Al een keer een vrachtwagen tegengekomen die achteruit op de rechter rijstrook reed (dus niet de vluchtstrook) omdat ‘ie z’n afrit had gemist. Ik kwam daar met 130km/h aan en reed gelukkig links. Ik vond die witte lichten in de verte al verdacht.. Was rond 6u ‘s ochtends in Tsjechië.
Vaak is het ook wel zo met die gepubliceerde filmpjes. Ik heb nu iets van een half jaar een cam, maar slechts een x het kaartje eruit getrokken om iets de delen. Als je zelf een beetje met het gepruts van een ander rekening houdt, blijft er m.i. weinig spannend beeldmateriaal over.
.
  zaterdag 2 december 2017 @ 16:19:51 #67
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175451487
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:09 schreef Fer het volgende:

[..]

Vaak is het ook wel zo met die gepubliceerde filmpjes. Ik heb nu iets van een half jaar een cam, maar slechts een x het kaartje eruit getrokken om iets de delen. Als je zelf een beetje met het gepruts van een ander rekening houdt, blijft er m.i. weinig spannend beeldmateriaal over.
True, maar het is wel jammer dat je er tegenwoordig vanuit moet gaan dat niemand meer kan rijden, tot het tegendeel bewezen is...
Ja, anticiperen hoort erbij, maar toch jammer...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  zaterdag 2 december 2017 @ 16:49:15 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175451995
Precies ook de reden dat we liever niet hebben dat men dashcam filmpjes hier of in het dashcamtopic post.. Levert alleen maar gezeik en ellende op; been there, done that.
pi_175453152
quote:

[..]

Oh het waren zowel nieuwe als oude auto's. Maar inderdaad, mensen met dagrijverlichting maken zich er regelmatig schuldig aan om hun lichten niet aan te zetten. :X
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zaterdag 2 december 2017 @ 18:07:49 #70
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175453176
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 18:06 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Oh het waren zowel nieuwe als oude auto's. Maar inderdaad, mensen met dagrijverlichting maken zich er regelmatig schuldig aan om hun lichten niet aan te zetten. :X
Jup. Vandaag ook weer: Passat met "lampen" voor aan, maar achter niks. DRL dus :N
pi_175455828
quote:

[..]

Ik heb een motor gehad zonder lichtknopje. De garage was er niet blij mee....
  zaterdag 2 december 2017 @ 22:10:41 #72
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175459127
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik heb een motor gehad zonder lichtknopje. De garage was er niet blij mee....
Want het contact uitzetten was te moeilijk :?
pi_175459319
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 22:10 schreef daNpy het volgende:

[..]

Want het contact uitzetten was te moeilijk :?
Tijdens het sleutelen moet soms het contact aan staan heb ik toen begrepen.
  zaterdag 2 december 2017 @ 22:25:31 #74
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175459468
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 december 2017 22:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat dat uren moet eigenlijk. Meestal haal je de accupool eraf voor je begint.
  zaterdag 2 december 2017 @ 22:37:56 #75
164018 nijnja
pi_175459751
Vanavond weer even iemand tegen gehouden, wilde met mijn verse net gehaalde pizza's naar de auto, komt er ook een aan met dagrij verlichting aan, dus vanaf de zijkant mijn arm uitgestoken, vrouw stopt. Ik vertel het haar, en ze reaageerde door licht aan te doen en ze zei: oh wat dom.
Ik was te verbijsterd om te zeggen 'dat klopt'. Zowaar iemand met zelfkennis
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  zaterdag 2 december 2017 @ 23:02:17 #76
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175460426
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 december 2017 22:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]

om uit te lezen ja. Zodra je boutje moertje gaat doen ruk je de minpool eraf.
  zaterdag 2 december 2017 @ 23:03:25 #77
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175460453
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

om uit te lezen ja. Zodra je boutje moertje gaat doen ruk je de minpool eraf.
En als uitlezen en updaten enorm lang duurt hang je even een acculader eraan... klaar.
De dealer zou dit toch juist moeten weten?
  zaterdag 2 december 2017 @ 23:18:12 #78
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175460835
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:03 schreef daNpy het volgende:

[..]

En als uitlezen en updaten enorm lang duurt hang je even een acculader eraan... klaar.
De dealer zou dit toch juist moeten weten?
of je trekt het stekkertje effe los.. niet echt rocket science..
pi_175465329
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

of je trekt het stekkertje effe los.. niet echt rocket science..
Bij een motor is dat niet ff. Ik heb ook alleen maar van horen zeggen dat de monteur het vervelend vond. Ik had er zelf weinig last van.
  zondag 3 december 2017 @ 10:18:56 #80
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175465421
quote:
99s.gif Op zondag 3 december 2017 10:09 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Bij een motor is dat niet ff. Ik heb ook alleen maar van horen zeggen dat de monteur het vervelend vond. Ik had er zelf weinig last van.
schroefie van de koplamp los, lampspiegel eruit, stekkertje los. Gaat bijna zo snel als je het zegt.

Mijn motor heeft het ook.
pi_175465495
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 10:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

schroefie van de koplamp los, lampspiegel eruit, stekkertje los. Gaat bijna zo snel als je het zegt.

Mijn motor heeft het ook.
Ja, alle motoren zitten zo in elkaar...
  zondag 3 december 2017 @ 10:35:55 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175465680
Nee, maar tis wel nogal offtopic.
  zondag 3 december 2017 @ 11:11:46 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175466197
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 14:02 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dan ben je toch niet goed als je toch gaat rijden?
Aan de andere kant denk ik dat mensen het gewoon niet meer doorhebben omdat hun hele dashboard toch wel verlicht is, vroeger had je een donker dashboard als je geen verlichting aan had, tegenwoordig is er zoveel digitaal dat het toch wel licht geeft, en de wegen zijn over het algemeen goed verlicht.

Wat me wel verbijstert is dat er idd zoveel mensen met kapotte verlichting rijden, nou weet ik dat ik wel een oude (bijna 19 jaar) maar oorspronkelijk dure auto heb, maar mijn boordcomputer zegt het gewoon als er een lamp kapot is, en ook welke. Ik mag toch aannemen dat dat goedkope spul dat 19 jaar later toch ook allemaal wel heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175469067
Irritatie van een politiemens: Auto bleef voor een politiebusje tergend traag links hangen, gaat uiteindelijk naar rechts, en op het moment dat het politiebusje er langs kan, begint de automobilist te versnellen vlak voor het verdrijvingsvlak en de rijbaanscheiding (of hoe je die verhoging noemt). Ik denk dat 'ie even mocht uitleggen wat zijn bedoeling was, want dit leidde wel tot een staandehouding.
  zondag 3 december 2017 @ 14:07:46 #85
pi_175469514
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:46 schreef Ridocar het volgende:
Irritatie van een politiemens: Auto bleef voor een politiebusje tergend traag links hangen, gaat uiteindelijk naar rechts, en op het moment dat het politiebusje er langs kan, begint de automobilist te versnellen vlak voor het verdrijvingsvlak en de rijbaanscheiding (of hoe je die verhoging noemt). Ik denk dat 'ie even mocht uitleggen wat zijn bedoeling was, want dit leidde wel tot een staandehouding.
Mensen gaan wel vaker vreemd doen als de politie in de buurt is. Hij zal misschien bang zijn geweest om te hard te rijden. Dat versnellen daarna snap ik ook niet.
pi_175469962
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:09 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo. Ik kom zelf niet vaak in dat soort situaties al zeg ik het zelf. Maar ben het ook eens met Ninja, je moet er inderdaad maar vanuit gaan dat niemand meer kan rijden. Ik vind echt dat de automobilisten steeds asocialer (egoïstischer) worden. Knipperlicht lijkt tegenwoordig wel een optie, en echt niet bij alleen BMW rijders hoor. Rechter rijstrook lijkt alleen nog voor vrachtwagens zijn.
  zondag 3 december 2017 @ 15:40:14 #87
164018 nijnja
pi_175471436
*Wel compliment, net van Deventer naar Antwerpen gereden (via Eindhoven). Omgeving Nijnsel ambulance op de snelweg en iedereen bleef netjes op de rechter rijbaan en ook geen... klevers (heten die?) die gelijk achter de ambulance aanreden.
Deed me deugd te zien dat men toch nog oplet
pi_175480208
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 14:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Mensen gaan wel vaker vreemd doen als de politie in de buurt is. Hij zal misschien bang zijn geweest om te hard te rijden. Dat versnellen daarna snap ik ook niet.
Ze zijn wel eens zomaar uit het niets naast mij komen rijden over de busbaan (ik reed eerst een paar auto's achter ze gewoon 50 met het verkeer mee) vlak voor een punt waar de busbaan ophoudt en ik altijd naar rechts ga. Dit kon dus niet door hun, dus bleef ik maar op de linkerbaan. Vervolgens werd ik een paar honderd meter daarna staande gehouden, stappen er drie piepjonge agentjes uit van amper 20 :') Ik zou te langzaam hebben gereden en mensen zouden hebben zitten duwen en weet ik wat allemaal en toen moest ik ook nog blazen :? Kom nou.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_175485043
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Aan de andere kant denk ik dat mensen het gewoon niet meer doorhebben omdat hun hele dashboard toch wel verlicht is, vroeger had je een donker dashboard als je geen verlichting aan had, tegenwoordig is er zoveel digitaal dat het toch wel licht geeft, en de wegen zijn over het algemeen goed verlicht.

Wat me wel verbijstert is dat er idd zoveel mensen met kapotte verlichting rijden, nou weet ik dat ik wel een oude (bijna 19 jaar) maar oorspronkelijk dure auto heb, maar mijn boordcomputer zegt het gewoon als er een lamp kapot is, en ook welke. Ik mag toch aannemen dat dat goedkope spul dat 19 jaar later toch ook allemaal wel heeft?
Ik had het laatste gewoon door, dat mijn linkerkoplamp kapot was. Want mijn lichtopbrengst met die klassieke gloeilampen is al niet hoog, dus als een koplamp stuk is dan merk je het wel enigzins.

Ben dus letterlijk niet meer verder gereden in de nacht, en overnacht in Düsseldorf en de volgende morgen in het daglicht verder gereden. Toen direct mijn koplamp vervangen.

Maar ik denk, dat als je ergens moet zijn. Dat men dan echt niet de moeite gaat nemen om die ene koplamp te vervangen, en dus gewoon verder rijden. Vaak weten ze het al een tijdje dat de koplamp stuk is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 december 2017 @ 12:44:24 #90
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_175487415
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:11 schreef Leandra het volgende:

Vorige week dinsdag was mijn linkerkoplamp ineens standje theelicht. Dat zag ik al zodra ik hier het hek uitreed: hee, er klopt iets niet. Gestopt en gekeken, linkerkoplamp dus kapot. Ik moest wel rijden op dat moment maar echt fijn vond ik het niet. Zodra het kon naar de garage en daar bleek ook een remlicht kapot (dat merk je dus niet zelf). Beide koplampen vervangen voor de zekerheid en nu weer prima zicht ^O^

Ik vroeg me altijd al af of mensen het niet doorhebben als er een koplamp stuk is. Nu vraag ik me af hoe ze het in vredesnaam niet doorhebben :?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_175487521
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:44 schreef Rewimo het volgende:
Ik vroeg me altijd al af of mensen het niet doorhebben als er een koplamp stuk is. Nu vraag ik me af hoe ze het in vredesnaam niet doorhebben :?
Ik (en vele andere weggebruikers denk ik) rijden niet dagelijks in de auto en al helemaal niet dagelijks in het donker.
Ik kan me goed voorstellen als je wel dag in dag uit rijdt dat het meteen opvalt dat je licht-projectie voor je op straat anders is, maar dat herken ik niet zomaar.

En het zijn hooguit je koplampen (dimlicht) wat je zelf vanuit de auto enigszins zou kunnen zien dat het stuk is (waarschuwingslampjes op je dashboard daargelaten). Remlichten, richtingaanwijzers, achterlicht, hoe wil je dat zien?
pi_175487589
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik (en vele andere weggebruikers denk ik) rijden niet dagelijks in de auto en al helemaal niet dagelijks in het donker.
Ik kan me goed voorstellen als je wel dag in dag uit rijdt dat het meteen opvalt dat je licht-projectie voor je op straat anders is, maar dat herken ik niet zomaar.

En het zijn hooguit je koplampen (dimlicht) wat je zelf vanuit de auto enigszins zou kunnen zien dat het stuk is (waarschuwingslampjes op je dashboard daargelaten). Remlichten, richtingaanwijzers, achterlicht, hoe wil je dat zien?
Ik zie dat als ik dicht bij een muur sta met parkeren en anders testen iedere maandag ofzo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 december 2017 @ 13:06:59 #93
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_175487752
quote:

Klopt hoor :) Zoals ik hierboven al schreef had ik zelf niet gemerkt dat een van mijn remlichten het niet meer deed.

Ik check mijn lichten ook meestal als ik achter een andere auto sta bij een stoplicht, maar ook dan zijn het alleen de koplampen en richtingaanwijzers vóór die je kunt zien.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_175487875
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:06 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Klopt hoor :) Zoals ik hierboven al schreef had ik zelf niet gemerkt dat een van mijn remlichten het niet meer deed.

Ik check mijn lichten ook meestal als ik achter een andere auto sta bij een stoplicht, maar ook dan zijn het alleen de koplampen en richtingaanwijzers vóór die je kunt zien.
Richtingwijzer hoef je niet te zien, die gaat heel snel knipperen (dus ook op je dash en het geluidje) als er eentje stuk is. Overigens alleen als je de richtingaanwijzer gebruikt, niet als je de alarmlichten aanzet.
pi_175488114
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Richtingwijzer hoef je niet te zien, die gaat heel snel knipperen (dus ook op je dash en het geluidje) als er eentje stuk is. Overigens alleen als je de richtingaanwijzer gebruikt, niet als je de alarmlichten aanzet.
Maar je richtingaanwijslichten worden natuurlijk veel vaker gebruikt als richtingaanwijzer dan als allesmaglichten.
pi_175488773
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 13:24 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Maar je richtingaanwijslichten worden natuurlijk veel vaker gebruikt als richtingaanwijzer dan als allesmaglichten.
Ehm ja? Ik snap niet wat dat met mijn bericht heeft te maken? 😉
pi_175492010
quote:

[..]

Ik heb niet eens de meest luxe auto, maar als er een knipperlicht stuk is, dan knippert het lampje in het dashboard sneller wanneer ik die kant gebruik. Moet ik wel alsnog buiten de auto kijken of het voor of achter is.
Zelfde met andere verlichting. Lampje op het dashboard gaat branden wanneer er een koplamp of achterlicht stuk is.
pi_175492315
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 17:10 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Ik heb niet eens de meest luxe auto, maar als er een knipperlicht stuk is, dan knippert het lampje in het dashboard sneller wanneer ik die kant gebruik. Moet ik wel alsnog buiten de auto kijken of het voor of achter is.
Zelfde met andere verlichting. Lampje op het dashboard gaat branden wanneer er een koplamp of achterlicht stuk is.
Zoals ik al zei inderdaad. Heeft niks met luxe te maken, komt gewoon door het relais ;)
pi_175494083
Je lampen zijn trouwens ook erg handig met het parkeren. Even een tip. ;)
Protège moi de mes désirs.
  maandag 4 december 2017 @ 19:11:19 #100
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175494324
Can we cut the chitchat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')