Ik ken het van dat. De eerste keer dat ik een US serie beter vond da de UK uitzending.quote:Op zondag 21 januari 2018 16:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bestond die al voor de spreuk of kwam die ernaar?
En jij beweerd katholiek te zijn?quote:Op zondag 21 januari 2018 16:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik ken het van dat. De eerste keer dat ik een US serie beter vond da de UK uitzending.
Op papier. Zo werkt dat. Hel dat ik een geloof ooit ga aanhangen. Met respect voor mensen die dat wel doen. En dat is niet waar.quote:
Voordat er wetten waren was er alleen het geloof voor normen en waardes toch.quote:Op zondag 21 januari 2018 16:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Op papier. Zo werkt dat. Hel dat ik een geloof ooit ga aanhangen. Met respect voor mensen die dat wel doen. En dat is niet waar.
Ik heb mij eigen normen en waarden. Strak genoeg,quote:Op zondag 21 januari 2018 16:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voordat er wetten waren was er alleen het geloof voor normen en waardes toch.
Ja. Dan sta je met blote handen als niet gelovige mens.quote:Op zondag 21 januari 2018 16:44 schreef john2406 het volgende:
Sterker nog in sommige landen geld het geloof voor de wet toch.
Beter dat als met je blote kont.quote:Op zondag 21 januari 2018 16:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Dan sta je met blote handen als niet gelovige mens.
Ik bef mijn weg naar de top wel hahahahahahahahahaha, waarom zou een vrouw niet mogen genieten van de daad.quote:Op zondag 21 januari 2018 16:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als dat nodig is voor geloof is het zeker niet mijn ding. Het bewijs is de onzin.
Klaarkomen van een vrouw was niet de discussie.quote:Op zondag 21 januari 2018 16:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik bef mijn weg naar de top wel hahahahahahahahahaha, waarom zou een vrouw niet mogen genieten van de daad.
Ja. Welke? Ik heb daar geen geloof voor nodig.quote:Op zondag 21 januari 2018 16:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Grondbeginselen van het leven normen en waardes!
Een vrouw regeert niet de man, de mannen mogen het denken maar de vrouw regelt.quote:Op zondag 21 januari 2018 16:51 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Klaarkomen van een vrouw was niet de discussie.
Heb U naasten lief zoals gij uzelf lief heeft.quote:Op zondag 21 januari 2018 16:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Welke? Ik heb daar geen geloof voor nodig.
Tot je ziet dat niet iedereen aardig is.quote:Op zondag 21 januari 2018 16:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb U naasten lief zoals gij uzelf lief heeft.
Als het mij uitkomt bedien ik mij van alle wapens.quote:Op zondag 21 januari 2018 16:54 schreef Jaroon het volgende:
John. Denk jij datje een minder aardig mens zou zijn zonder geloof? Of ben je gewoon zo?
Dan geeft gij dat dubbel terug!quote:Op zondag 21 januari 2018 16:55 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Tot je ziet dat niet iedereen aardig is.
Dus. Geloof is gelul. Je moet het doen met wat je voor je krijgt.quote:Op zondag 21 januari 2018 16:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als het mij uitkomt bedien ik mij van alle wapens.
Grondbeginselen komt men mij niet na, dan volg ik hetzelfde spoor, ik sla alleen vliegen af.quote:Op zondag 21 januari 2018 16:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dus. Geloof is gelul. Je moet het doen met wat je voor je krijgt.
Gij denkt toch niet echt dat ik ook de linkerwang toekeren doe he?quote:Op zondag 21 januari 2018 16:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Idd. Maar dat is geen christelijke oplossing.
Dan geen moreel.quote:Op zondag 21 januari 2018 16:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Grondbeginselen komt men mij niet na, dan volg ik hetzelfde spoor, ik sla alleen vliegen af.
Ik verwacht van wel. Als Christen doe je dat uit gewoonte.quote:Op zondag 21 januari 2018 16:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Gij denkt toch niet echt dat ik ook de linkerwang toekeren doe he?
Men kan het proberen, sommige is het zelfs gelukt ook, echter meestal liggen ze bij het proberen al tegen de vlakte.quote:Op zondag 21 januari 2018 17:01 schreef Jaroon het volgende:
Een lel voor je bek en dan zeggen......"nog een keer" die ga ik nog meemaken dan.
Dat is niet meer echt je andere wang keren.quote:Op zondag 21 januari 2018 17:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Men kan het proberen, sommige is het zelfs gelukt ook, echter meestal liggen ze bij het proberen al tegen de vlakte.
Mij hebben ze niet met het uitdelen van het verstand in mijn hoofd gescheten hoor.quote:Op zondag 21 januari 2018 17:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is niet meer echt je andere wang keren.
En Jezus zegt je ook niets meer. Je moet ballen hebben om te accepteren wat je hebt gedaan.quote:Op zondag 21 januari 2018 17:09 schreef john2406 het volgende:
Ik zal niet de eerste zijn die zijn handen verheft echter men moet ook niet pogen ze tegen mij te verheffen, dan geef ik alles dubbel.
@Jaroon en @john2406: wanneer men als gelovige gezondigd heeftquote:Op zondag 21 januari 2018 19:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En Jezus zegt je ook niets meer. Je moet ballen hebben om te accepteren wat je hebt gedaan.
Kan bij mijn laatste adem.quote:Op zondag 21 januari 2018 20:39 schreef Scjvb het volgende:
@john2406: wanneer men als gelovige gezondigd heeft, op wat voor manier ook
, dan vraagt men nederig om vergiffenis.
Hij/zij die oprecht berouw toont zal vergeven worden.quote:Op zondag 21 januari 2018 20:39 schreef Scjvb het volgende:
Het is dan verder aan de Almachtige om genade te verlenen.![]()
Dat kan bijvoorbeeld ook nadat iemand als kerkganger om bepaalde redenen al voor het zingen de kerk uitging.quote:Op zondag 21 januari 2018 22:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hij/zij die oprecht berouw toont zal vergeven worden.
dat niet alleen.. de goedwillende 'amateurs' die zich ouderlingen noemen moeten zich helemaal niet bemoeien met misbruikzaken door dader en slachtoffer in 1 kamer te zetten. Hoe het nu werkt is dat het slachtoffer alle details van het misbruik moet vertellen voor de ouderlingen waar de dader bij zit.quote:Op zondag 21 januari 2018 16:38 schreef Scjvb het volgende:
[..]
en probeer de slachtoffers dan tenminste wat meer aan te moedigen om de gang naar de rechter buiten de gemeenschap wat sneller te maken, want daar zit 'm namelijk de kneep. [ afbeelding ]
Afijn.
De RK?quote:Op zondag 21 januari 2018 16:38 schreef Scjvb het volgende:
Dus, neem ons voorbeeld nu eens ter harte![]()
maar om dat nou als 'voorbeeld' te gaan nemen. Ze beschermen de daders meer dan de slachtoffersquote:Op maandag 22 januari 2018 11:55 schreef falling_away het volgende:
[..]
Die hebben op een gegeven moment tenminste toegegeven dat ze fout zaten...
Voor falling alle voorbeelden (zelfs de RK) liever als hij zijn woede tegen JG maar kan duidelijk maken.quote:Op maandag 22 januari 2018 12:18 schreef Gehenna het volgende:
[..]
maar om dat nou als 'voorbeeld' te gaan nemen. Ze beschermen de daders meer dan de slachtoffersDan zijn er wel betere voorbeelden te bedenken..
Die in deze helemaal terecht is tochquote:Op maandag 22 januari 2018 12:59 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Voor falling alle voorbeelden (zelfs de RK) liever als hij zijn woede tegen JG maar kan duidelijk maken.
Hier is kennis van voorgeschiedenis nodig dus laat maar.quote:Op maandag 22 januari 2018 13:22 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Die in deze helemaal terecht is toch
Naar hoeveel jaar en zijn nu huillie aan het doen maar die doen het ook?quote:Op maandag 22 januari 2018 11:55 schreef falling_away het volgende:
[..]
Niet bepaald. En het blijft altijd bewonderenswaardig om te durven leren van anderen.quote:
Als u mij daarmee bedoelt, is het antwoord nee.quote:Op maandag 22 januari 2018 12:59 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Voor falling alle voorbeelden (zelfs de RK) liever als hij zijn woede tegen JG maar kan duidelijk maken.
Prima om dit nog even te benadrukken. Helemaal eens!quote:Op maandag 22 januari 2018 10:36 schreef falling_away het volgende:
[..]
dat niet alleen.. de goedwillende 'amateurs' die zich ouderlingen noemen moeten zich helemaal niet bemoeien met misbruikzaken door dader en slachtoffer in 1 kamer te zetten. Hoe het nu werkt is dat het slachtoffer alle details van het misbruik moet vertellen voor de ouderlingen waar de dader bij zit.
Hoe denk je dat het voelt voor het slachtoffer?
De ouderlingen hebben totaal geen kennis en kunde om met dit soort situaties om te gaan.
De JG's hebben al verschillende keren miljoenen Euro's schadevergoeding moeten betalen aan slachtoffers omdat ze gewoon slecht omgaan met misbruikzaken, dat zegt genoeg. En die beerput is nog lang niet leeg!
Volgens mij is Hexx zelf ook JG. Prima verder dat zij opkomt voor haar gemeenschap, maar voor haar geldt dan ook dat ze de realiteit onder ogen moet durven zien.quote:Op maandag 22 januari 2018 11:55 schreef falling_away het volgende:
[..]
JG mag ook eens leren geen andere met hun geloof de reet uit te hangen, dus niet deur een deur te leuren!quote:Op maandag 22 januari 2018 14:29 schreef Scjvb het volgende:
Volgens mij is Hexx zelf ook JG. Prima verder dat zij opkomt voor haar gemeenschap, maar voor haar geldt dan ook dat ze de realiteit onder ogen moet durven zien.
Hmm.. ja. Maar volgens mij doen zij dat nu al veel minder dan voorheen. Het blijft toch hun goed recht, vind ik, ze mogen het proberen en daar is verder niets strafbaars aan. Een ieder heeft het recht hen 'af te poeieren'.quote:Op maandag 22 januari 2018 14:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
JG mag ook eens leren geen andere met hun geloof de reet uit te hangen, dus niet deur een deur te leuren!
Ik verwacht steeds dat mij iemand iets komt brengen, naief als ik ben, staan die mij daar we brengen U god in huis. Moet de deur open komt een hoop kou naar binnen wat bespaard had kunnen worden!quote:Op maandag 22 januari 2018 14:36 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Hmm.. ja. Maar volgens mij doen zij dat nu al veel minder dan voorheen. Het blijft toch hun goed recht, vind ik, ze mogen het proberen en daar is verder niets strafbaars aan. Een ieder heeft het recht hen 'af te poeieren'.
quote:Op maandag 22 januari 2018 14:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik verwacht steeds dat mij iemand iets komt brengen, naief als ik ben, staan die mij daar we brengen U god in huis. Moet de deur open komt een hoop kou naar binnen wat bespaard had kunnen worden!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |