abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176654541
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jeukt mij niet of joods of katholiek of moslim of wat dan ook als niemand het doet komen er geen kinderen meer.
Met alleen beffen kom je er niet. Niemand promoot dat ook.
pi_176654586
Tenzij het over me too gaat.
pi_176654649
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:28 schreef Jaroon het volgende:
Heb jij geen zooi voor je voordeur liggen wat je schoon behoord te houden?
Of heb je liever dat je buren het eerst beginnen?
pi_176654659
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:28 schreef Jaroon het volgende:
Als iemand je op de rechterwang slaat keer hem ook je linker toe?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2018 15:31:54 ]
pi_176654685
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb jij geen zooi voor je voordeur liggen wat je schoon behoord te houden?
Of heb je liever dat je buren het eerst beginnen?
Ik heb er over gedacht. Door dat me too verhaal. Ik heb wel eens fout gezeten. Volgens die norm. Voor de rest ben ik er kritisch over.
pi_176654700
Was het niet Jezus die een steen oprapen deed toen ze Maria wouden stenigen, en hem iemand aanbood, hij/zij die zonder schuld werpe de eerste steen?
pi_176654704
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als iemand je op de rechterwang slaat keer hem ook je linker toe?
Nee. Maar je kan wel kijken naar wie echt gelijk heeft. En nog steeds een klap terug geven.
pi_176654740
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Maar je kan wel kijken naar wie echt gelijk heeft. En nog steeds een klap terug geven.
Beter, mijn instelling, voordat die klap op de rechterwang komt hem/ haar al gevloerd te hebben.
pi_176654755
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Beter, mijn instelling, voordat die klap op de rechterwang komt hem/ haar al gevloerd te hebben.
Dat is juridisch gezien dom. Laat altijd de ander beginnen.
  zondag 21 januari 2018 @ 15:37:14 #110
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_176654769
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:05 schreef OllieA het volgende:
Hilarisch, dit topic. Een schertskatholiek die JG aanraadt om kindermisbruik aan te pakken. Een JG die 'twee getuigen' beschouwt als manier waarop het recht in Nederland werkt. En dan met elkaar discussiëren... Kunnen jullie dat geloof van je niet gewoon privé houden?
:D

Nou, snelle reactie in dit topic hoor. ;) Proficiat!
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Met alleen beffen kom je er niet. Niemand promoot dat ook.
@Jaroon: indien u zelf wenst dat óók uw reacties in dit topic serieus worden genomen, gedraagt u zich dan tenminste 'n beetje. :o
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_176654778
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is juridisch gezien dom. Laat altijd de ander beginnen.
Die bewijst maar dat deze niet begonnen is.
pi_176654820
quote:
14s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:37 schreef Scjvb het volgende:

[..]

:D

Nou, snelle reactie in dit topic hoor. Proficiat!

[..]

@Jaroon: indien u zelf wenst dat óók uw reacties in dit topic serieus worden genomen, gedraagt u zich dan tenminste 'n beetje. :o
Daar heb je gelijk in. Het is beneden mijn niveau en flauw bovendien.
pi_176654854
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die bewijst maar dat deze niet begonnen is.
Dat weet je zeker als je de ander laat beginnen. Dan hoef je ook niet te liegen.
pi_176654863
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee dat is je niveau anders deed je het niet!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2018 15:40:12 ]
pi_176654890
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nee dat is je niveau anders deed je het niet!!!!
Ik schrok er zelf van.
pi_176654906
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat weet je zeker als je de ander laat beginnen. Dan hoef je ook niet te liegen.
Dan zou ik weleens helemaal niet meer de kans kunnen krijgen.
pi_176654929
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik schrok er zelf van.
Dan had jij het dus weg kunnen halen nadat je schrok.
pi_176654937
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan zou ik weleens helemaal niet meer de kans kunnen krijgen.
Ja. Dat is waar je voor kiest. Eerlijkheid of volkomen k.o. gaan
pi_176654952
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan had jij het dus weg kunnen halen nadat je schrok.
Dit ben ik. Ook in falen.
pi_176654959
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Dat is waar je voor kiest. Eerlijkheid of volkomen k.o. gaan
Dan kan ik altijd nog beweren dat ik er achteraf van schrok.
pi_176654995
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan kan ik altijd nog beweren dat ik er achteraf van schrok.
Het werkt echt beter zonder verhaal. Dat je gewoon de eerste klap kreeg. Wat daarna gebeurt is de schuld van die ander.
pi_176655002
Any thing you can do i can do better.
pi_176655043
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:44 schreef john2406 het volgende:
Any thing you can do i can do better.
Beffen is geen beroep.
  zondag 21 januari 2018 @ 15:46:02 #124
345631 Scjvb
pi_176655061
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Misschien, maar hoe dan ook: bijna iedereen kan wel wat manieren aanleren. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_176655105
quote:
14s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:46 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Misschien, maar hoe dan ook: bijna iedereen kan wel wat manieren aanleren. ;)
Ik ben beneden mijn niveau bezig. Ook dat ben ik blijkbaar.
pi_176655109
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Beffen is geen beroep.
Pas op dat je niet weer schrikken doet.
pi_176655124
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Pas op dat je niet weer schrikken doet.
Weer en wel. Wie ben ik echt?
pi_176655427
quote:
14s.gif Op zondag 21 januari 2018 02:28 schreef Scjvb het volgende:

U herhaalt telkens dat iemand pas schuldig kan worden bevonden nadat twee getuigen op de proppen kwamen. Iemand wordt daarna uitgesloten, dat weten we ondertussen, maar wat bedoelt u dan nu opeens met 'gestraft'?

Gaat het echter alleen om die uitsluiting, dan lijkt het me welbeschouwd tamelijk logisch de schuldige daarna aan justitie over te dragen, i.p.v. deze alleen maar 'op straat te zetten', mij dunkt.
JG kunnen iemand alleen maar uitsluiten. Ik blijf in herhaling vallen: Maar JG is geen rechtbank, geen politiemacht. Dus wij kunnen niet in die zin straffen of echt onderzoeken.
2 getuigen regel is een Bijbelse maatstaf, want op 1 getuige is gewoon simpelweg geen zaak gebouwd. Voor de rechtbank niet en voor JG niet. Aangezien JG dit ook niet verder kunnen onderzoeken kan je wel van alles verwachten, maar dat is onrealistisch.

Aan justitie overdragen?
Sinds wanneer doen JG aan gevangenentransport? Het slachtoffer is degene die wettelijk verplicht is aangifte te doen. JG hebben verder niets te maken met wat een slachtoffer wil gaan doen en hebben niets met de politie te maken.
Maar daar zeg ik wel bij dat in onderzoeken die er geweest zijn naar iemand waar aangifte over gedaan is JG alle bekende dingen natuurlijk volledig geven aan de politie.

quote:
Ik zeg u erbij: hoe hecht de gemeenschap der Jehovah's ook moge zijn, van oudsher alles intern oplossen en zulks; 'uw' twee getuigen, en de slachtoffers in kwestie, zouden buiten de gemeenschap om aangifte moeten kunnen doen en de weg naar de rechtbank gewoon moeten kunnen volgen.
De rechtsgang zou hierdoor nooit ofte nimmer belemmerd mogen worden, en het misbruiken van de Bijbel voor deze 'doeleinden' daarbij al helemaal niet. ;)
Dit heeft niets met hecht zijn te maken.
Een misbruiker is geen JG voor ons. Zo iemand moet er gewoon uit, simpel zat.
De slachtoffers kunnen aangifte doen? Zij MOETEN zelfs aangifte doen buiten de organisatie om, de organisatie kan dat niet en heeft er helemaal niets mee te maken.

Intern oplossen? Ook niet waar. Ja het wordt natuurlijk intern ook bekeken omdat Bijbels gezien zo iemand uitgesloten dient te worden. Maar verdere straffen buiten die uitsluiting is allemaal politie en rechtbank, daar hebben JG niets mee te maken.

De rechtgang zullen JG ook echt nooit belemmer. De Bijbel misbruiken al helemaal niet.

quote:
Dus, het gaat er uiteindelijk om of jullie hier wat aan willen veranderen: alle 'onwelriekende kussens opschudden, vuile lakens in de was en straks met een schone lei verdergaan' :9~, of alles maar schaamteloos onder de pet houden en zich als gemeenschap publiekelijk blijven etaleren als 'pedoparadijs'. :{
Nogmaals: JG hoeven in principe niets te veranderen.
Iemand die een misbruiker blijkt te zijn wordt uitgesloten, uit de gemeenschap gesloten.
Meer kunnen en mogen JG wettelijk gezien niet eens.
Slachtoffers zijn zelf verantwoordelijk voor verdere rechtsgang. Het gaat om 2 Nederlandse burgers, niet om 2 JG in dat geval.

quote:
Behalve vele anderen, doen wij rooms katholieken wederom een beroep op uw gemeenschap. Immers: 'goed voorbeeld doet tenslotte goed volgen'. *)

Slecht voorbeeld doet slecht volgen. RKK is wel het allerlaatste wat wij als JG willen volgen.
De RKK heeft de Bijbel navolgen al in de 4e eeuw opgegeven. Dus laat de RKK maar in de eigen soep gaarkoken. Als de RKK nou ook eens de Bijbelse maatstaven zouden navolgen en uitsluitingen zouden doen.
Maar ja dan moet je die misbruikende priesters uit positie halen.
En dan moeten ze de helft van de leden uitsluiten vanwege roken, drugs, homoseksualiteit, seks voor huwelijk en ga zo maar door. Geld is belangrijker voor de RKK dan het volgen van de Bijbel.

Dus nee JG gaat geen slecht voorbeeld volgen. RKK heeft nooit misbruikers aangepakt.
JG pakt al vanaf het begin misbruikers aan op basis van de uitsluitingsregeling van de Bijbel.
Rechtsgang? JG is geen rechtbank en geen politie, dus daar hebben ze niets mee te maken.
pi_176655515
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

JG kunnen iemand alleen maar uitsluiten. Ik blijf in herhaling vallen: Maar JG is geen rechtbank, geen politiemacht. Dus wij kunnen niet in die zin straffen of echt onderzoeken.
2 getuigen regel is een Bijbelse maatstaf, want op 1 getuige is gewoon simpelweg geen zaak gebouwd. Voor de rechtbank niet en voor JG niet. Aangezien JG dit ook niet verder kunnen onderzoeken kan je wel van alles verwachten, maar dat is onrealistisch.

Aan justitie overdragen?
Sinds wanneer doen JG aan gevangenentransport? Het slachtoffer is degene die wettelijk verplicht is aangifte te doen. JG hebben verder niets te maken met wat een slachtoffer wil gaan doen en hebben niets met de politie te maken.
Maar daar zeg ik wel bij dat in onderzoeken die er geweest zijn naar iemand waar aangifte over gedaan is JG alle bekende dingen natuurlijk volledig geven aan de politie.

[..]

De slachtoffers kunnen aangifte doen? Zij MOETEN zelfs aangifte doen buiten de organisatie om, de organisatie kan dat niet en heeft er helemaal niets mee te maken.

Intern oplossen? Ook niet waar. Ja het wordt natuurlijk intern ook bekeken omdat Bijbels gezien zo iemand uitgesloten dient te worden. Maar verdere straffen buiten die uitsluiting is allemaal politie en rechtbank, daar hebben JG niets mee te maken.

De rechtgang zullen JG ook echt nooit belemmer. De Bijbel misbruiken al helemaal niet.

[..]

Iemand die een misbruiker blijkt te zijn wordt uitgesloten, uit de gemeenschap gesloten.
Slachtoffers zijn zelf verantwoordelijk voor verdere rechtsgang. Het gaat om 2 Nederlandse burgers, niet om 2 JG in dat geval.

[..]

Slecht voorbeeld doet slecht volgen. RKK is wel het allerlaatste wat wij als JG willen volgen.
De RKK heeft de Bijbel navolgen al in de 4e eeuw opgegeven. Dus laat de RKK maar in de eigen soep gaarkoken. Als de RKK nou ook eens de Bijbelse maatstaven zouden navolgen en uitsluitingen zouden doen.
En dan moeten ze de helft van de leden uitsluiten vanwege roken, drugs, homoseksualiteit, seks voor huwelijk en ga zo maar door. Geld is belangrijker voor de RKK dan het volgen van de Bijbel.

Dus nee JG gaat geen slecht voorbeeld volgen. RKK heeft nooit misbruikers aangepakt.
JG pakt al vanaf het begin misbruikers aan op basis van de uitsluitingsregeling van de Bijbel.
Rechtsgang? JG is geen rechtbank en geen politie, dus daar hebben ze niets mee te maken.
Ik zou serieus hulp zoeken.
pi_176655769
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Weer en wel. Wie ben ik echt?
Die vraag kan alleen jij beantwoorden niet ik, of wie dan ook.
pi_176655819
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die vraag kan alleen jij beantwoorden niet ik, of wie dan ook.
Dat klopt. Ik ben ooit misbruikt. Ik weet alleen niet of hij fanatiek Katholiek was. Dat zou je denken. Ik geloof niet maar vergeef wel.
pi_176655875
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:17 schreef Jaroon het volgende:
Ik geloof niet maar vergeef wel.
Dat jij dan nog aangeeft dat jij katholiek bent dat begrijp ik dan wel niet, ben ook katholiek gedoopt echter ik zit, als ik al naar een kerk ga, niet vooraan in de eerste rij.
pi_176655908
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat jij dan nog aangeeft dat jij katholiek bent dat begrijp ik dan wel niet, ben ook katholiek gedoopt echter ik zit, als ik al naar een kerk ga, niet vooraan in de eerste rij.
Ik ben niet gelovig. Vergeven kan dan ook.
pi_176655915
Geloven doet men niet alleen in de kerk het is een opvatting levensmotto althans dat doe ik, raap nog iemand van straat op die gevallen is, en vervolg mijn weg niet zonder te kijken.
Al zal er bij mij ook iets te vinden zijn wat ik verkeerd doe, daarom geef ik niet af op anderen, voordat ik mijzelf in de spiegel bekeken heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2018 16:22:57 ]
pi_176655945
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:22 schreef john2406 het volgende:
Geloven doet men niet alleen in de kerk het is een opvatting levensmotto althans dat doe ik, raap nog iemand van straat op die gevallen is, en vervolg mijn weg niet zonder te kijken.
Al zal er bij mij ook iets te vinden zijn wat ik verkeerd doe, daarom geef ik niet af op anderen, voordat ik mijzelf in de spiegel bekeken heb.
Dat ben jij. Niet jouw geloof. JIJ bent een aardig mens.
pi_176655976
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat ben jij. Niet jouw geloof. JIJ bent een aardig mens.
Het is mijn opvoeding die ik soms terzijde wil zetten, getekend voor het leven?
Terwijl er zat zijn die over ... gaan, waarom zou ik er niet aan mee kunnen doen? Mijn opvoeding, geestelijk beinvloedt , mishandeld dus in mijn jeugd!
pi_176656035
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het is mijn opvoeding die ik soms terzijde wil zetten, getekend voor het leven?
Terwijl er zat zijn die over ... gaan, waarom zou ik er niet aan mee kunnen doen? Mijn opvoeding, geestelijk beinvloedt , mishandeld dus in mijn jeugd!
Omdat je bent wie je nu bent. Wat andere mensen ook denken en doen. Ik ken je van hier als goed. Eerlijk. Dat ben jij dan voor mij.
pi_176656063
En dat staat geheel los van geloof.
pi_176656100
Ik noem maar 1 van de spreuken welke ik wel eens te horen kreeg in mijn jeugd.

Kan ik niet ligt op het kerkhof en wil ik niet ligt ernaast!
pi_176656127
Waar en wil is is een weg, zo kan ik eindeloos doorgaan.
pi_176656133
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:31 schreef john2406 het volgende:
Ik noem maar 1 van de spreuken welke ik wel eens te horen kreeg in mijn jeugd.

Kan ik niet ligt op het kerkhof en wil ik niet ligt ernaast!
Niet direct mijn spreuk. Je krijgt wat je vraagt.
pi_176656148
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:32 schreef john2406 het volgende:
Waar en wil is is een weg, zo kan ik eindeloos doorgaan.
En konijnen krijgen veel kinderen.
pi_176656158
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet direct mijn spreuk. Je krijgt wat je vraagt.
Klop aan het wordt gij opengedaan?
pi_176656170
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Klop aan het wordt gij opengedaan?
Wie is daar?
pi_176656196
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wie is daar?
JG we brengen U god in huis, zet hem maar achterom op de trap.
Grapje hoor.
pi_176656218
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wie is daar?
Als die kinderen aankloppen en vertellen wat er gaande is kan hun geholpen worden.
pi_176656230
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

JG we brengen U god in huis, zet hem maar achterom op de trap.
Grapje hoor.
Ik dacht meer aan "the office"
pi_176656249
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als die kinderen aankloppen en vertellen wat er gaande is kan hun geholpen worden.
Wat ga je er aan doen. Vertellen hoe ik denk?
pi_176656253
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan "the office"
Bestond die al voor de spreuk of kwam die ernaar?
  zondag 21 januari 2018 @ 16:38:31 #150
345631 Scjvb
pi_176656282
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Aan justitie overdragen?

[..]

[..]

[..]

Even kort samengevat:

1) De deur wordt letterlijk en figuurlijk door jullie achter hen dichtgesmeten. Prima verder, hoor!

2) Geen justitieel orgaan of politiemacht (was allang duidelijk ;) ), en het 'intern oplossen' bij jullie betekent 'slechts' waarheidsvinding, met eventueel uitsluiting als gevolg na de verklaring van die twee getuigen.

3) Slachtoffers maken buiten de gemeenschap om de gang naar de rechter als twee NL'se burgers. Oké, dat klinkt logisch, maar hoe zit dat dan met die twee JG-getuigen? Er is verder geen probleem mee wanneer zij als niet-buitengeslotenen buiten de gemeenschap der Jehovah's om tegen daders gaan getuigen buiten de gemeenschap om, neem ik aan. ;)

En dat gekrakeel van u over ons als waardig katholieken, zij die dergelijke problemen al met hand en tand hebben aangepakt, laat ik verder maar voor uw rekening want het zegt meer over u als JG dan over ons.

Dus, neem ons voorbeeld nu eens ter harte *), en probeer de slachtoffers dan tenminste wat meer aan te moedigen om de gang naar de rechter buiten de gemeenschap wat sneller te maken, want daar zit 'm namelijk de kneep.

Afijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')