Ik zeg hooguit 'dat het celibaat een zware wissel op de hormoonhuishouding van priesters in kwestie legt die hun handjes niet thuis konden houden', niet dat het celibaat per definitie de reden daartoe geweest is en andere oorzaken geheel uitgesloten zijn. Pedosexuelen heb je overal weleens tussen zitten.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:03 schreef Xa1pt het volgende:
Het celibaat zorgt niet voor misbruik, Scjvb. Of zou je op den duur maar gaan overwegen om kinderen te misbruiken na een lange tijd geen seks?
De kous is nog waarschijnlijk nog niet helemaal af, omdat er thans nog steeds mensen ter verantwoording voor hun daden geroepen zullen worden, na verschillen onderzoeken die thans nog lopen, maar het spreekwoordelijke boek hebben wij inderdaad reeds gesloten.quote:Op zondag 14 januari 2018 16:02 schreef john2406 het volgende:
Houdt dat (fabeltjes) boek maar stijf dicht hoor, achteraf geschreven en ik was er niet bij.
Wij beschouwen onszelf als zeer integer, en met een groot hart jegens hen die onrecht is aangedaan. Daarover zijn velen het eens, kerkelijk of niet, behalve 'n select aantal mensen dan voor wie het nooit goed zal zijn.quote:Al vind ik wel dat het normen en waardes geven doet, iets wat moreel kan en niet kan, een stukje opvoeding, echter als sommige welke het prediken het aan hun laars lappen waar komt men dan uit?
Die welke zonder schuld werpe de eerste steen, kan je toch wel he Sc?
quote:Jehovah's Getuigen heeft nog niet gereageerd op de openstelling van het meldpunt. "Na de oprichting liet Jehovah's Getuigen weten bereid te zijn om in gesprek te gaan met ons. Wij hebben daarop een brief gestuurd aan het bestuur van de organisatie.
Inmiddels hebben zij gezegd dat ze zich aan het beraden zijn over hoe ze gaan reageren op de zaak."
Ook dat spreekwoordelijke boek mag niet gesloten worden daar de hoe noemt men het de wolf niet slapen doet.quote:Op zondag 14 januari 2018 17:41 schreef Scjvb het volgende:
De kous is nog waarschijnlijk nog niet helemaal af, omdat er thans nog steeds mensen ter verantwoording voor hun daden geroepen zullen worden, na verschillen onderzoeken die thans nog lopen, maar het spreekwoordelijke boek hebben wij inderdaad reeds gesloten.
Verder slapen wij dus ook erg goed.
Niet in blijven hangen maar altijd op de hoede zijn, en het kwaad geen kans geven!quote:Op zondag 14 januari 2018 17:41 schreef Scjvb het volgende:
Maar wat verwacht u dan? Moet men hier altijd maar in blijven hangen?
En er was ook niemand die het wist en wegkeek?quote:Op zondag 14 januari 2018 17:41 schreef Scjvb het volgende:
Ik zal het nog sterker zeggen: velen, waaronder ik uiteraard, hebben na dit alles bovendien veel meer waardering voor de katholieke Kerk gekregen dan ooit. Verreweg de meesten hebben namelijk 'n schoon geweten, dit nooit gewild enzo. Tevens iets waarvoor niets anders dan grenzeloos respect, evenals voor hen die zich reeds ingezet hebben om deze onverkwikkelijke vergrijpen succesvol aan de kaak te stellen.
Verreweg de meesten konden er serieus niets aan doen dat zulk onrecht geschiedde, en dat zal bij de Jehovah's vast ook wel zo zijn.
hele wereld wist dit iddquote:Op zondag 14 januari 2018 20:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
En er was ook niemand die het wist en wegkeek?
Dat geloof ik niet dan was het eerder aan het licht gekomen als het al zo is/was, ik heb die ervaring niet trouwens NH opgevoed en later RK gedoopt. Niks geen verkrachting ooit, ik zal wel niet knap genoeg zijn geweest?quote:
Die reactie ligt misschien best gevoelig, maar het zij zo!quote:Op zondag 14 januari 2018 20:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ook dat spreekwoordelijke boek mag niet gesloten worden daar de hoe noemt men het de wolf niet slapen doet.
Vast wel, maar dat lag toentertijd allemaal vrij gecompliceerd.quote:Op zondag 14 januari 2018 20:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zekers! En een terechte opmerking ook nog. Men zal beter op z'n hoede zijn en -blijven, dat staat verder los van 'ergens in blijven hangen'.quote:Op zondag 14 januari 2018 20:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet in blijven hangen maar altijd op de hoede zijn, en het kwaad geen kans geven!
Helaas behoren deze feiten ook tot het verleden, waarmee de religieuze instelling middels daadkrachtige aanpak van binnen en buiten schoonschip heeft gemaakt.quote:Op zondag 14 januari 2018 20:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Later pas hè.quote:
Dat het grootschalig voorkwam is enkel een statistisch gegeven, hetgeen inhoudt dat het gewoon veel vaker niet gebeurde.quote:Op zondag 14 januari 2018 20:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet dan was het eerder aan het licht gekomen als het al zo is/was, ik heb die ervaring niet trouwens NH opgevoed en later RK gedoopt. Niks geen verkrachting ooit, ik zal wel niet knap genoeg zijn geweest?
En wat betreft een leer NH of RK als er iets was kwam volgens mij helemaal geen ellende voor?
Neemt niet weg dat ik toch ergens in geloof.
Je wilt of gunt ze net zoveel goud?quote:Op zondag 14 januari 2018 21:43 schreef Scjvb het volgende:
Maar goed, wij verwachten nu ook van JG dat hiertegen daadkrachtig opgetreden zal worden, en ons daarmee snel in de voetsporen zullen gaan volgen!
Goud? haha, nou laten we het er maar op houden dat ik het hen ook gun dat het recht ooit zal gaan zegevieren.quote:Op zondag 14 januari 2018 21:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je wilt of gunt ze net zoveel goud?
Zo veel armoede in de wereld en in het Vaticaan stapt men waarschijnlijk in een gouden-badkuip of een gaat kakken op een gouden toilet?quote:Op zondag 14 januari 2018 21:52 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Goud? haha, nou laten we het er maar op houden dat ik het hen ook gun dat het recht ooit zal gaan zegevieren.
Nee het is misselijkmakend dat iemand over zoiets ergs een geloofsgemeenschap wil zwartmaken met leugens.quote:Op zondag 14 januari 2018 13:58 schreef Xa1pt het volgende:
Slachtoffers die beweren dat het anders ligt dan jij hier voor doet komen vertellen leugens? Over misselijkmakend gesproken.
Ja heel ouderwets. Zo ouderwets dat dit in het Nederlandse rechtssysteem ook nog zo isquote:Op zondag 14 januari 2018 14:02 schreef falling_away het volgende:
Ik heb dit al eens eerder gepost in het Jehovahs Getuigen topic in F&L maar:
Het probleem is dat de Jehovahs Getuigen:
1- Een zeer ouderwetse regel aanhouden uit de bijbel dat er altijd 2 getuigen moeten zijn om iemand schuldig te verklaren (en bij misbruik zijn er nou eenmaal zelden 2 getuigen)
Dit is gewoon een leugen.quote:2 - Ze de ouders van de slachtoffers niet aanmoedigen naar de autoriteiten te stappen en de indruk wordt gewekt dat dit 'schade' brengt aan de naam van de organisatie.
Waar haal je dit soort onzin vandaan?quote:De JG's hebben een soort interne 'gerechtelijke macht' waarin er commitees worden gevormd door ouderlingen die misdragingen gaan onderzoeken (met de 2 getuigen regel in gedachten). De dader en slachtoffer worden in 1 kamer gezet en de details van het misbruik moeten worden verteld door het slachtoffer. Een zeer traumatische ervaring. De dader zal ontkennen en uiteindelijk ook 'vrijgesproken' worden omdat er geen 2 getuigen zijn.
Wat je dus krijgt is dat deze mannen binnen de organisatie niet worden aangepakt en zelfs ouderling kunnen worden / blijven (en oa. lezingen kunnen houden in de zaal waar de slachtoffers ook zitten), en dat de zaken ook verborgen blijven voor de politie.
Lol wij de RKK navolgen? Grapjas.quote:Op zondag 14 januari 2018 21:43 schreef Scjvb het volgende:
Maar goed, wij verwachten nu ook van JG dat hiertegen daadkrachtig opgetreden zal worden, en ons daarmee snel in de voetsporen zullen gaan volgen!
Hoeven JG helemaal niet? Er wordt altijd al schoon schip gemaakt...quote:Op zondag 14 januari 2018 17:41 schreef Scjvb het volgende:
Verreweg de meesten konden er serieus niets aan doen dat zulk onrecht geschiedde, en dat zal bij de Jehovah's vast ook wel zo zijn.
OT: Nu is het de beurt aan hen om schoonschip te gaan maken, al moeten zij daarvoor wijzingen aanbrengen aan bestaande reglementen inzake de afhandeling.
Uit een vrij recent bericht, namelijk 28 december jl:
Ehm, met deze opmerkingen over 'dat de RKK de bijbel nog eens moeten navolgen.. valse christenen en nalopers zouden zijn', noem maar op.. probeert u duidelijk af te leiden van het probleem bij JG en deze discussie.quote:Op zondag 14 januari 2018 22:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lol wij de RKK navolgen? Grapjas.
JG treden al sinds het ontstaan op tegen kindermisbruikers.
De Bijbel zegt heel duidelijk dat je zulke figuren moet uitsluiten en dat is wat JG doen.
Kindermisbruiker, wat vast staat wie dat is, worden eruit getrapt.
Dus als iemand de ander naloopt zijn het de RKK wel.
Nou zou de RKK de Bijbel nog eens moeten navolgen, maar ja dat kan als valse christenen natuurlijk niet. Zouden ze ook veel te veel volgelingen door verliezen. Al die geldbelusten, de rokers, praktiserende homoseksuelen, samenwonenden en ga maar door. Alles wat God verboden heeft wordt daar toegelaten om maar geld binnen te krijgen voor de kerk.
(Hoef je niet te ontkennen, kijk maar wat bv bij de Duitse bisdommen op de banken staat van de RKK).
[..]
Hoeven JG helemaal niet? Er wordt altijd al schoon schip gemaakt...
Het is niet zoals bij de RKK dat ze mogen blijven als het bekend is.
Dat er best nog een misbruiker onder de JG is geloof ik helemaal, maar daar is dan niets van bekend.
https://nos.nl/artikel/22(...)ovah-s-getuigen.htmlquote:Jehovah's Getuigen heeft nog niet gereageerd op de openstelling van het meldpunt. "Na de oprichting liet Jehovah's Getuigen weten bereid te zijn om in gesprek te gaan met ons. Wij hebben daarop een brief gestuurd aan het bestuur van de organisatie. Inmiddels hebben zij gezegd dat ze zich aan het beraden zijn over hoe ze gaan reageren op de zaak."
Ja, volgens jou liegen slachtoffers dus. Zo'n aantijging is misselijkmakend.quote:Op zondag 14 januari 2018 21:57 schreef bianconeri het volgende:
Nee het is misselijkmakend dat iemand over zoiets ergs een geloofsgemeenschap wil zwartmaken met leugens.
Dingen die hij vertelt zijn gewoon feitelijk onjuist, dingen die gewoon simpel na te zoeken zijn.
Het handelen t.a.v. pedofielen bv is gewoon een duidelijk iets. Uitsluiting staan JG bekend om.
Maar ineens als er een slachtoffer is dan heeft heel NL een blackout en kennen dat zeker niet meer?
Het verschil is dat er bij justitie wel competente mensen werken.. rechters, psychologen etc etc, mensen die lange opleidingen hebben gevolgd om een goede beslissing te nemen, zonder het slachtoffer te erg te traumatiseren, en zonder dat er 2 getuigen nodig zijn.quote:Op zondag 14 januari 2018 21:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vrijgesproken, alsof het een rechterlijke organisatie is.... Dat is waar mensen de fout in gaan.
En wat moeten ze dan? Mensen onterecht uitsluiten voor kindermisbruik? En zo iemand tekenen voor zijn/haar leven? Want dan krijg je geen grote schande over je heen zeker?
Wat klets je toch weer ongelofelijk vreemd....
Het Nederlandse rechtssysteem werd exact hetzelfde. Maar dat is wel gewoon goed?
Zonder bewijs wat moeten de broeders dan? Als de politie het verhaal wel heeft maar het misbruik niet kan bewijzen dan moeten ze die persoon ook laten gaan.
Dus hou eens op met het JG bashen en ga eens objectief en realistisch denken.
Hij is nog erger dan Trump met zijn "fake news" geroep.quote:Op zondag 14 januari 2018 23:41 schreef RobbieRonald het volgende:
Bianconeri moeten we sowieso niet serieus nemen. Die helpt de ene na de andere aantoonbare leugen de wereld in.
Dat is in 1e instantie al een Bijbels gebod om te doen.quote:Op zondag 14 januari 2018 23:08 schreef Scjvb het volgende:
om die 'vastgeroeste' 2 getuigen regel toch eens snel overboord te gaan gooieni.p.v. van deze vastgeroeste regel te blijven handhaven, en alsnog te kiezen voor een slachtoffer dat niet wordt geloofd bij slechts één getuige.
Dat genereert automatisch al een slepende, of zelfs een compleet hopeloze situatie voor slachtoffers van misbruik, mij dunkt.
Katholieken doen helemaal niets.... Lekker priesters waarvan het allang bekend is in functie laten. Dat is wat ze altijd gedaan hebben.quote:https://nos.nl/artikel/22(...)ovah-s-getuigen.html
Men moet het verder zelf weten, maar probeer het tenminste onder ogen te zien, en doe er wat mee zoals wij katholieken reeds gedaan hebben.![]()
Scjvb
Ja ze liegen over hoe JG dit aanpakken. Iedereen kan opzoeken over hoe JG dit doen.quote:Op zondag 14 januari 2018 23:38 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, volgens jou liegen slachtoffers dus. Zo'n aantijging is misselijkmakend.
Vandaar dat je kunt aantonen wat er ''aantoonbaar'' een leugen is, grapjas.quote:Op zondag 14 januari 2018 23:41 schreef RobbieRonald het volgende:
Bianconeri moeten we sowieso niet serieus nemen. Die helpt de ene na de andere aantoonbare leugen de wereld in.
Zegt iemand die hier alleen is om JG te bashen en leugens over JG rond te bazuinen.quote:Op maandag 15 januari 2018 11:06 schreef falling_away het volgende:
Hij is nog erger dan Trump met zijn "fake news" geroep.
Je bent inmiddels wel door de mand gevallen, dus die aantijgingen en de mooie praatjes over de JG helpen niet meer.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 17:38 schreef bianconeri het volgende:
Ja ze liegen over hoe JG dit aanpakken. Iedereen kan opzoeken over hoe JG dit doen.
Of het gebeurt is of niet dat terzijde. Alleen hoe ze proberen om JG af te branden slaat gewoon nergens op.
En tadaaa, daar hebben we het. Echt, walgelijk hoe je daders beschermt.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 17:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is in 1e instantie al een Bijbels gebod om te doen.
Daarnaast zoals ik al zei doet de rechtbank dit ook.
Je kunt iemand niet oordelen omdat 1 iemand dit zegt, dat kan een vals getuigenis zijn.
Er moet bewijs zijn dat iemand dat gedaan heeft, zeker met iets zo ernstig als dit want je maakt anders iemand echt kapot.
Zo goed als alles wat je over evolutie(theorie) zegt bijv.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 17:38 schreef bianconeri het volgende:
Vandaar dat je kunt aantonen wat er ''aantoonbaar'' een leugen is, grapjas.
Goed onderbouwde beschuldigingquote:Op dinsdag 16 januari 2018 17:41 schreef Xa1pt het volgende:
Je bent inmiddels wel door de mand gevallen, dus die aantijgingen en de mooie praatjes over de JG helpen niet meer.
Ik bescherm nergens daders.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 17:47 schreef Xa1pt het volgende:
En tadaaa, daar hebben we het. Echt, walgelijk hoe je daders beschermt.
Haha de evolutie theorie is gewoon 1 groot lachertje.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 17:54 schreef RobbieRonald het volgende:
Zo goed als alles wat je over evolutie(theorie) zegt bijv.
Vrijwel alles wat je hier zegt is gelogen. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 13:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Haha de evolutie theorie is gewoon 1 groot lachertje.
Dat jij je daar nooit verdiept in hebt is niet mijn probleem.
Zelfs het fossielenbestand toont helemaal niets van evolutie, dus begin mij daar niet over.
Zoals ik wel eerder gezegd heb heb ik in de milieu en biologie gestudeerd, dus ook evolutie.
Dus je hoeft echt niet met het typische domme gekletst van evolutionisten te komen.
Oh ja de darwin vinken (en geen enkele evolutionist onderzoekt het door dat dat niets van evolutie aantoont maar ok). Oh dit oh dat. Altijd onzin.
Ik heb nog geen woord gelogen hier.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 13:48 schreef RobbieRonald het volgende:
Vrijwel alles wat je hier zegt is gelogen. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
En gewoon doorgaan met liegen ook...quote:Op zaterdag 20 januari 2018 13:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb nog geen woord gelogen hier.
Bedankt voor het bevestigen van het punt dat een evolutionist nooit met argumenten kan komen.
En sowieso dat anti-gelovigen/Anti-JGers nooit met argumenten kunnen komen,
alleen maar: Oh kijk je liegt.
Jawel; jij zegt dat de slachtoffers liegen over de aanpak van de JG. Je hebt er belang bij om dit te zeggen, omdat je onderdeel van die gemeenschap bent. Dus je bent niet zo geloofwaardig.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 13:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Goed onderbouwde beschuldiging.
Ik ben nergens door de mand gevallen. Ik heb hier geen woord gelogen en als iemand weet hoe het onder JG gaat dan denk ik dat ik daar veel meer van weet.
Jaja, gelul voor de bühne. Slachtoffers die hier daadwerkelijk mee te maken hebben beweren wat anders. Jij wil voor de buitenwereld graag doen alsof alles koek en ei is.quote:Ik bescherm nergens daders.
Ik heb allang gezegd hoe ongelofelijk walgelijk het is en dat daders onder JG uitgesloten worden.
Nou nee, de rechtbank werkt niet zo. In jouw verhaal, dat een slachtoffer altijd 2 getuigen moet hebben, blijven daders die anderen misbruiken, altijd buiten schot omdat ze dit nooit met meer mensen doen. Dus zou dat nooit een veroordeling opleveren. Die onmogelijke constructie zorgt ervoor dat je daders beschermt.quote:Ik zeg alleen dat het onder JG net zo werkt als in de rechtbank. Of is de rechtbank ook walgelijk?
Weer heel goed onderbouwdquote:Op zaterdag 20 januari 2018 14:01 schreef RobbieRonald het volgende:
En gewoon doorgaan met liegen ook...
Nee en iemand die een slachtoffer is en haat tegen JG heeft is wel geloofwaardig zeker?quote:Op zaterdag 20 januari 2018 20:50 schreef Xa1pt het volgende:
Jawel; jij zegt dat de slachtoffers liegen over de aanpak van de JG. Je hebt er belang bij om dit te zeggen, omdat je onderdeel van die gemeenschap bent. Dus je bent niet zo geloofwaardig.
Nogmaals: De uitsluitingsregeling onder JG is overal bekend. Dus niets geklets voor de bühne.quote:Jaja, gelul voor de bühne. Slachtoffers die hier daadwerkelijk mee te maken hebben beweren wat anders. Jij wil voor de buitenwereld graag doen alsof alles koek en ei is.
Ja de rechtbank doet het net zo.quote:Nou nee, de rechtbank werkt niet zo. In jouw verhaal, dat een slachtoffer altijd 2 getuigen moet hebben, blijven daders die anderen misbruiken, altijd buiten schot omdat ze dit nooit met meer mensen doen. Dus zou dat nooit een veroordeling opleveren. Die onmogelijke constructie zorgt ervoor dat je daders beschermt.
Nee, bij een rechtbank werkt het niet zo. En als gemeenschap moet je slachtoffers juist aanmoedigen om aangifte te doen en het niet 'binnen' willen houden. Dan voorkom je praktijken waarbij daders er mee weg komen en je slachtoffers nog verder de grond in trapt. Maar dat is vast hoe god het gewild zal hebben.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 22:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Weer heel goed onderbouwd.
En nee ik heb nog geen woord gelogen.
[..]
Nee en iemand die een slachtoffer is en haat tegen JG heeft is wel geloofwaardig zeker?
Daarnaast is het openlijk bekend hoe JG omgaan met dingen.
De uitsluitingsregeling die wij kennen is zelfs iets wat mensen vaak vreselijk vinden.
Maar nou ben je dat ineens vergeten? Nou sluiten wij zogenaamd ineens geen mensen meer uit omdat wat mensen dat zeggen?
[..]
Nogmaals: De uitsluitingsregeling onder JG is overal bekend. Dus niets geklets voor de bühne.
Mensen die de Bijbel niet navolgen worden bij ons uitgesloten.
En nee hoor, ik heb al meermaals aangegeven dat er onder JG ook best rotte appels zitten.
En dat dit ook best echt slachtoffers kunnen zijn. Ik zeg alleen dat ze liegen over het hele proces.
[..]
Ja de rechtbank doet het net zo.
Je moet kunnen aantonen dat iemand iets gedaan heeft. Onschuldig tot tegendeel bewezen is principe.
Bij een diefstal van 10 euro is het nog eens anders, maar je kunt niet zo maar gaan roepen dat iemand een misbruiker is zonder bewijs. Dat zou ook erg zijn, bij aantal zal het best zo zijn maar soms ook best niet (en niet alleen bij JG maar in elk geval van woord tegen woord).
Jij valt door de mand met dit soort vage opmerkingen.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:16 schreef Xa1pt het volgende:
Nee, bij een rechtbank werkt het niet zo. En als gemeenschap moet je slachtoffers juist aanmoedigen om aangifte te doen en het niet 'binnen' willen houden. Dan voorkom je praktijken waarbij daders er mee weg komen en je slachtoffers nog verder de grond in trapt. Maar dat is vast hoe god het gewild zal hebben.
En verder draai en rechtvaardig je er maar een eind op los, je bent allang door de mand gevallen maar als jij je hierdoor beter voelt moet je dat vooral blijven doen.
Onderbouwing, goed dat je daar over begint. Waar blijft jouw onderbouwing van jouw meest overtuigende bewijs voor god, waar ik al meerdere keren naar heb gevraagd heb? Je kwam niet verder dan DNA/RNA proces, weet je nog?quote:Op zaterdag 20 januari 2018 22:27 schreef bianconeri het volgende:
Weer heel goed onderbouwd .
En nee ik heb nog geen woord gelogen.
U herhaalt telkens dat iemand pas schuldig kan worden bevonden nadat twee getuigen op de proppen kwamen. Iemand wordt daarna uitgesloten, dat weten we ondertussen, maar wat bedoelt u dan nu opeens met 'gestraft'?quote:Op zondag 21 januari 2018 00:08 schreef bianconeri het volgende:
Ik weet dat misbruikers onder JG gestraft en uitgesloten worden.
Gelul. Men heeft het meestal ontkent of afgekocht.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:01 schreef Scjvb het volgende:
[..]
De genoemde punten zijn reeds bekend over hen, en hier wringt inderdaad ook de schoen. Tevens iets wat al in 'n eerdere OP aan de kaak gesteld werd m.b.t. verfoeilijk misbruik binnen hun christelijke organisatie.
Afijn, best een kwalijke zaak in vergelijking tot de aanpak van ons katholieken; zij die geheel naar goeddunken van velen grotendeels orde op zaken hebben gesteld, aangaande deze walgelijke feiten door foute geestelijken.
En we begrijpen dat het celibaat best een zware wissel heeft gelegd op de hormoonhuishouding van hen. Maar uiteindelijk is de RK-Kerk hiervoor diep door 't stof gegaan en het boek is ons betreft gesloten.
Nu is het aan de Jehovah's om meer actie hiertegen te genereren!
Scjvb
Ik ben Katholiek. Ik begrijp je boosheid.quote:Op zondag 21 januari 2018 15:05 schreef OllieA het volgende:
Hilarisch, dit topic. Een schertskatholiek die JG aanraadt om kindermisbruik aan te pakken. Een JG die 'twee getuigen' beschouwt als manier waarop het recht in Nederland werkt. En dan met elkaar discussiëren... Kunnen jullie dat geloof van je niet gewoon privé houden?
Geloof en politiek zou men niet over spreken, deze misschien?quote:Op zondag 21 januari 2018 15:05 schreef OllieA het volgende:
Hilarisch, dit topic. Een schertskatholiek die JG aanraadt om kindermisbruik aan te pakken. Een JG die 'twee getuigen' beschouwt als manier waarop het recht in Nederland werkt. En dan met elkaar discussiëren... Kunnen jullie dat geloof van je niet gewoon privé houden?
Dan blijft er weinig over. Zeuren over je vrouw? Wat?quote:Op zondag 21 januari 2018 15:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Geloof en politiek zou men niet over spreken, deze misschien?
Sex kan iedereen aan meedoen, iedere stomme boer kan het zonder les.quote:Op zondag 21 januari 2018 15:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan blijft er weinig over. Zeuren over je vrouw? Wat?
Okay. Maar de een kan het beter dan de ander. Religie heeft er weinig mee te maken.quote:Op zondag 21 januari 2018 15:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Sex kan iedereen aan meedoen, iedere stomme boer kan het zonder les.
Ging het niet over kindermisbruik?quote:Op zondag 21 januari 2018 15:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Okay. Maar de een kan het beter dan de ander. Religie heeft er weinig mee te maken.
Het is voor veel mensen normaal. Alleen zijn er mensen die hun beroep misbruiken.quote:Op zondag 21 januari 2018 15:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ging het niet over kindermisbruik?
Dat is normaal in de religie?
quote:Op zondag 21 januari 2018 15:18 schreef Jaroon het volgende:
Goed beffen is niet direct een Joods iets.
Jeukt mij niet of joods of katholiek of moslim of wat dan ook als niemand het doet komen er geen kinderen meer.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |