Volgens mij is dat onderzocht en gebleken dat het celibaat daar geen invloed op heeft. Logisch ook, als je sekstekort hebt ga je niet ineens maar kinderen misbruiken. Dat is een hele gekke gedachte.quote:Op zondag 31 december 2017 18:25 schreef YazooW het volgende:
Zolang het celibaat er is is de Katholieke kerk ook nog niet schoon. Ook al probeert Scjvb ons dat wel te doen geloven.
[ afbeelding ]
Wat moet een priester dan doen? Hij kan moeilijk naar de hoeren o.i.d. Straks ziet iemand hem nog. Daarom vergrijpen ze zich maar aan kleine kinderen. Die snappen er toch niks van en zijn beïnvloedbaar.quote:Op zondag 31 december 2017 18:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens mij is dat onderzocht en gebleken dat het celibaat daar geen invloed op heeft. Logisch ook, als je sekstekort hebt ga je niet ineens maar kinderen misbruiken. Dat is een hele gekke gedachte.
Nee, kinderen misbruiken doe je omdat je uit bent op macht. Niet omdat je seks tekort komt.quote:Op zondag 31 december 2017 18:43 schreef YazooW het volgende:
[..]
Wat moet een priester dan doen? Hij kan moeilijk naar de hoeren o.i.d. Straks ziet iemand hem nog. Daarom vergrijpen ze zich maar aan kleine kinderen. Die snappen er toch niks van en zijn beïnvloedbaar.
Daarom sluit ik verder ook niets uit, wat ik in mijn vorige post vrij duidelijk liet merken, me dunkt.quote:Op zondag 31 december 2017 18:25 schreef YazooW het volgende:
Zolang het celibaat er is is de Katholieke kerk ook nog niet schoon. Ook al probeert Scjvb ons dat wel te doen geloven.
[ afbeelding ]
Wat ik hooguit zeggen wil is dat er afgelopen decennia al flink aan is gewerkt om dergelijke vergrijpen (eventueel dus ook voor in het heden) binnen de RKK uit te bannen, en daarbij voormalige priesters uit de jaren 50/ 60 en 70 alsnog in de kladden te grijpen.quote:Het kan zijn dat 'n enkeling nog er tussendoor glipt, de dans ontspringt of hoe je het noemen wilt, maar de laatse decennia is er van uit diverse bewegingen actie ondernomen om schoonschip te maken binnen de RKK.
Speak for yourself!quote:Op zondag 31 december 2017 23:55 schreef Tyr80 het volgende:
Iedere keer zo'n hele lap tekst uitpoepen die werkelijk niemand meer leest. Goed bezig TS!
Jehovah's Getuigen bezigen een kerkgenootschap dat er bekend om staat te geloven dat zij de enige juiste religie hebben. ''Ze zijn er namelijk van overtuigd dat de mensheid zich in de eindtijd bevindt, tevens de laatste fase voordat god ingrijpt.''quote:Op zondag 31 december 2017 23:53 schreef IPA35 het volgende:
Jehova's Getuigen zijn niet christelijk.
Eens, aandacht afleiden, maar ieder zijn vreugd.quote:Op zondag 31 december 2017 23:55 schreef Tyr80 het volgende:
Iedere keer zo'n hele lap tekst uitpoepen die werkelijk niemand meer leest. Goed bezig TS!
Niet nodig.quote:Op maandag 1 januari 2018 01:52 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Umm...voor wie sprak ik volgens jou dan?
Leer Engels!
Verrek, je hebt gelijk!quote:Op maandag 1 januari 2018 02:02 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Niet nodig.![]()
In uw reactie stelt u dat anderen mijn tekst niet meer zouden lezen, dus vandaar.![]()
Mijn advies: leer begrijpend lezen!
Ik lees het ook niet meer draait bij U steeds dezelfde kant op!quote:Op maandag 1 januari 2018 02:02 schreef Scjvb het volgende:
In uw reactie stelt u dat anderen mijn tekst niet meer zouden lezen, dus vandaar.
Mij ook lijkt mij ook, bonnetjes en afspraken wie is daar koploper mee in het land?quote:Op maandag 1 januari 2018 08:00 schreef Jaroon het volgende:
Het ging over het verzwijgen van misbruik bij geloof. Lijkt mij stof genoeg om over na te denken.
Dus je religie en je heilige boek zijn de enige redenen dat je er niet op los moordt en verkracht?quote:Op vrijdag 29 december 2017 00:30 schreef bianconeri het volgende:
Terwijl de meeste religieuzen nog wat moraal hebben. Bij niet religieuzen is er helemaal niets wat ze zou tegen gaan houden, vandaar dat je walgelijk gedrag daar ziet.
Ik ga zeker niet zeggen dat ik als spreekbuis fungeer of iets dergelijks. Maar ik weet wel hoe de ''regelgeving'' zo je wilt werkt binnen JG, wat trouwens ook gewoon openlijk bekend is.quote:Op zondag 31 december 2017 18:19 schreef Scjvb het volgende:
Ervan uitgaande dat u als spreekbuis van JG fungeert, gaarne uw zegje wilt doen en zulks, lijkt het me verstandig ook even de hand hierover in eigen boezem te steken. De RKK mag hoogstwaarschijnlijk priesters in functie hebben gelaten, en dat betreuren wij dan ook ten zeerste, maar wie weet hoeveel rotte appels bij jullie geloofsbeweging in stilte hun gang gingen, en heden nóg actief zouden kunnen zijn.![]()
Maar als het bekend is wordt er bij JG direct opgetreden, als het bij de RKK bekend wordt blijft het gewoon doorgaan.quote:Het kan zijn dat 'n enkeling nog er tussendoor glipt, de dans ontspringt of hoe je het noemen wilt, maar de laatse decennia is er van uit diverse bewegingen actie ondernomen om schoonschip te maken binnen de RKK. Vergeet niet dat het ook 'n flink 'gepuzzel' is om de onderste steen boven te krijgen, en dat leidt soms tot teleurstelling bij gedupeerden en hun dierbaren.
Tja dat hoop ik natuurlijk ook dat het nergens zou voorkomen.quote:''Voor mijn part gebeurt het overal, maar toch vind u het overal waar het voorkomt even erg'', dat is wat u zegt?![]()
Nou, ik zal u vertellen: voor mijn part gebeurt het gewoon nergens.![]()
Wauw wat een rare opmerking.quote:Op zondag 31 december 2017 23:53 schreef IPA35 het volgende:
Jehova's Getuigen zijn niet christelijk.
Allemaal dingen die ik nergens zeg.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 01:30 schreef MrAero het volgende:
Dus je religie en je heilige boek zijn de enige redenen dat je er niet op los moordt en verkracht?Dat zeg je in feite: "Als ik dit heilige boek niet had, en niet geloofde in God, dan zou niks mij ervan weerhouden om je bruut te vermoorden, je hoofd af te hakken, en vervolgens je nekgat vol te pompen met zaad." Fijne gedachte
Blijf in dat geval maar lekker geloven; mensen zoals jij kunnen maar beter niet wakker worden uit hun sprookjeswereld
Vroeger was priester worden voor een pedofiel de beste uitlaadklep. Men had ontzag voor zo'n titel waarbij zo'n persoon ongestoord zijn gang kon gaan. Er heerste immers een zwijgcultuur.quote:Op zondag 31 december 2017 18:43 schreef YazooW het volgende:
[..]
Wat moet een priester dan doen? Hij kan moeilijk naar de hoeren o.i.d. Straks ziet iemand hem nog. Daarom vergrijpen ze zich maar aan kleine kinderen. Die snappen er toch niks van en zijn beïnvloedbaar.
Je klinkt als een justin bieber fanclub.quote:Op zondag 14 januari 2018 00:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Christenen zijn volgelingen van Jezus en als een groep dat is dan zijn JG dat wel.
Welk geloof hing deze aan?quote:Op zondag 14 januari 2018 09:34 schreef ems. het volgende:
Achja. Gelovigen hebben nou eenmaal een natuurlijke aanleg voor pedofilie. Jehova's, katholieken en moslims; Allemaal een pot nat wat dat betreft.
[..]
Je klinkt als een justin bieber fanclub.
Slachtoffers die beweren dat het anders ligt dan jij hier voor doet komen vertellen leugens? Over misselijkmakend gesproken.quote:Op zondag 14 januari 2018 00:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ga zeker niet zeggen dat ik als spreekbuis fungeer of iets dergelijks. Maar ik weet wel hoe de ''regelgeving'' zo je wilt werkt binnen JG, wat trouwens ook gewoon openlijk bekend is.
Dat zulke figuren nu openlijk zulke vuile leugens gaan vertellen over iets wat zo ontzettend erg is is gewoon misselijk makend.
Ik heb dit al eens eerder gepost in het Jehovahs Getuigen topic in F&L maar:quote:Op zondag 14 januari 2018 09:34 schreef ems. het volgende:
Achja. Gelovigen hebben nou eenmaal een natuurlijke aanleg voor pedofilie. Jehova's, katholieken en moslims; Allemaal een pot nat wat dat betreft.
De genoemde punten zijn reeds bekend over hen, en hier wringt inderdaad ook de schoen. Tevens iets wat al in 'n eerdere OP aan de kaak gesteld werd m.b.t. verfoeilijk misbruik binnen hun christelijke organisatie.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:02 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik heb dit al eens eerder gepost in het Jehovahs Getuigen topic in F&L maar:
Het probleem is dat de Jehovahs Getuigen:
1- Een zeer ouderwetse regel aanhouden uit de bijbel dat er altijd 2 getuigen moeten zijn om iemand schuldig te verklaren (en bij misbruik zijn er nou eenmaal zelden 2 getuigen)
2 - Ze de ouders van de slachtoffers niet aanmoedigen naar de autoriteiten te stappen en de indruk wordt gewekt dat dit 'schade' brengt aan de naam van de organisatie.
De JG's hebben een soort interne 'gerechtelijke macht' waarin er commitees worden gevormd door ouderlingen die misdragingen gaan onderzoeken (met de 2 getuigen regel in gedachten). De dader en slachtoffer worden in 1 kamer gezet en de details van het misbruik moeten worden verteld door het slachtoffer. Een zeer traumatische ervaring. De dader zal ontkennen en uiteindelijk ook 'vrijgesproken' worden omdat er geen 2 getuigen zijn.
Wat je dus krijgt is dat deze mannen binnen de organisatie niet worden aangepakt en zelfs ouderling kunnen worden / blijven (en oa. lezingen kunnen houden in de zaal waar de slachtoffers ook zitten), en dat de zaken ook verborgen blijven voor de politie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |