abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176546804
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:38 schreef bianconeri het volgende:
Vandaar dat je kunt aantonen wat er ''aantoonbaar'' een leugen is, grapjas.
Zo goed als alles wat je over evolutie(theorie) zegt bijv.
pi_176632927
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:41 schreef Xa1pt het volgende:

Je bent inmiddels wel door de mand gevallen, dus die aantijgingen en de mooie praatjes over de JG helpen niet meer.
Goed onderbouwde beschuldiging ^O^ .
Ik ben nergens door de mand gevallen. Ik heb hier geen woord gelogen en als iemand weet hoe het onder JG gaat dan denk ik dat ik daar veel meer van weet.

quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:47 schreef Xa1pt het volgende:

En tadaaa, daar hebben we het. Echt, walgelijk hoe je daders beschermt.
Ik bescherm nergens daders.
Ik heb allang gezegd hoe ongelofelijk walgelijk het is en dat daders onder JG uitgesloten worden.

Ik zeg alleen dat het onder JG net zo werkt als in de rechtbank. Of is de rechtbank ook walgelijk?
Ik kan jou ook beschuldigen dat jij mij misbruikt hebt toen ik minderjarig was.
Maar wat moet een rechter (dan wel JG) daar nou mee? Wie zegt dat ik de waarheid spreek?
Je kunt niet iemand zo maar van iets ernstigs als dat beschuldigen, je wordt gebrandmerkt daardoor. Iemand kan het best gedaan hebben, maar er moet wel een basis voor zijn.
Zo werkt dat in de rechtbank en ook onder JG.

Wat ik wel zeg is dat deze ''slachtoffers'', mocht het echt gebeurt zijn, veel leugens over JG zeggen. Waaronder dat JG er niets tegen doen, dat is gewoon een grote leugen.
pi_176632965
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:54 schreef RobbieRonald het volgende:

Zo goed als alles wat je over evolutie(theorie) zegt bijv.
Haha de evolutie theorie is gewoon 1 groot lachertje.
Dat jij je daar nooit verdiept in hebt is niet mijn probleem.
Zelfs het fossielenbestand toont helemaal niets van evolutie, dus begin mij daar niet over.
Zoals ik wel eerder gezegd heb heb ik in de milieu en biologie gestudeerd, dus ook evolutie.
Dus je hoeft echt niet met het typische domme gekletst van evolutionisten te komen.
Oh ja de darwin vinken (en geen enkele evolutionist onderzoekt het door dat dat niets van evolutie aantoont maar ok). Oh dit oh dat. Altijd onzin.
pi_176633054
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 13:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Haha de evolutie theorie is gewoon 1 groot lachertje.
Dat jij je daar nooit verdiept in hebt is niet mijn probleem.
Zelfs het fossielenbestand toont helemaal niets van evolutie, dus begin mij daar niet over.
Zoals ik wel eerder gezegd heb heb ik in de milieu en biologie gestudeerd, dus ook evolutie.
Dus je hoeft echt niet met het typische domme gekletst van evolutionisten te komen.
Oh ja de darwin vinken (en geen enkele evolutionist onderzoekt het door dat dat niets van evolutie aantoont maar ok). Oh dit oh dat. Altijd onzin.
Vrijwel alles wat je hier zegt is gelogen. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
pi_176633115
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 13:48 schreef RobbieRonald het volgende:

Vrijwel alles wat je hier zegt is gelogen. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Ik heb nog geen woord gelogen hier.
Bedankt voor het bevestigen van het punt dat een evolutionist nooit met argumenten kan komen.
En sowieso dat anti-gelovigen/Anti-JGers nooit met argumenten kunnen komen,
alleen maar: Oh kijk je liegt.
pi_176633215
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 13:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik heb nog geen woord gelogen hier.
Bedankt voor het bevestigen van het punt dat een evolutionist nooit met argumenten kan komen.
En sowieso dat anti-gelovigen/Anti-JGers nooit met argumenten kunnen komen,
alleen maar: Oh kijk je liegt.
En gewoon doorgaan met liegen ook... :D
pi_176640623
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 13:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Goed onderbouwde beschuldiging ^O^ .
Ik ben nergens door de mand gevallen. Ik heb hier geen woord gelogen en als iemand weet hoe het onder JG gaat dan denk ik dat ik daar veel meer van weet.
Jawel; jij zegt dat de slachtoffers liegen over de aanpak van de JG. Je hebt er belang bij om dit te zeggen, omdat je onderdeel van die gemeenschap bent. Dus je bent niet zo geloofwaardig.

quote:
Ik bescherm nergens daders.
Ik heb allang gezegd hoe ongelofelijk walgelijk het is en dat daders onder JG uitgesloten worden.
Jaja, gelul voor de bühne. Slachtoffers die hier daadwerkelijk mee te maken hebben beweren wat anders. Jij wil voor de buitenwereld graag doen alsof alles koek en ei is.

quote:
Ik zeg alleen dat het onder JG net zo werkt als in de rechtbank. Of is de rechtbank ook walgelijk?
Nou nee, de rechtbank werkt niet zo. In jouw verhaal, dat een slachtoffer altijd 2 getuigen moet hebben, blijven daders die anderen misbruiken, altijd buiten schot omdat ze dit nooit met meer mensen doen. Dus zou dat nooit een veroordeling opleveren. Die onmogelijke constructie zorgt ervoor dat je daders beschermt.
pi_176643360
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 14:01 schreef RobbieRonald het volgende:

En gewoon doorgaan met liegen ook... :D
Weer heel goed onderbouwd ^O^ .
En nee ik heb nog geen woord gelogen.

quote:
7s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:50 schreef Xa1pt het volgende:

Jawel; jij zegt dat de slachtoffers liegen over de aanpak van de JG. Je hebt er belang bij om dit te zeggen, omdat je onderdeel van die gemeenschap bent. Dus je bent niet zo geloofwaardig.
Nee en iemand die een slachtoffer is en haat tegen JG heeft is wel geloofwaardig zeker?
Daarnaast is het openlijk bekend hoe JG omgaan met dingen.
De uitsluitingsregeling die wij kennen is zelfs iets wat mensen vaak vreselijk vinden.
Maar nou ben je dat ineens vergeten? Nou sluiten wij zogenaamd ineens geen mensen meer uit omdat wat mensen dat zeggen?

quote:
Jaja, gelul voor de bühne. Slachtoffers die hier daadwerkelijk mee te maken hebben beweren wat anders. Jij wil voor de buitenwereld graag doen alsof alles koek en ei is.
Nogmaals: De uitsluitingsregeling onder JG is overal bekend. Dus niets geklets voor de bühne.
Mensen die de Bijbel niet navolgen worden bij ons uitgesloten.
En nee hoor, ik heb al meermaals aangegeven dat er onder JG ook best rotte appels zitten.
En dat dit ook best echt slachtoffers kunnen zijn. Ik zeg alleen dat ze liegen over het hele proces.

quote:
Nou nee, de rechtbank werkt niet zo. In jouw verhaal, dat een slachtoffer altijd 2 getuigen moet hebben, blijven daders die anderen misbruiken, altijd buiten schot omdat ze dit nooit met meer mensen doen. Dus zou dat nooit een veroordeling opleveren. Die onmogelijke constructie zorgt ervoor dat je daders beschermt.
Ja de rechtbank doet het net zo.
Je moet kunnen aantonen dat iemand iets gedaan heeft. Onschuldig tot tegendeel bewezen is principe.
Bij een diefstal van 10 euro is het nog eens anders, maar je kunt niet zo maar gaan roepen dat iemand een misbruiker is zonder bewijs. Dat zou ook erg zijn, bij aantal zal het best zo zijn maar soms ook best niet (en niet alleen bij JG maar in elk geval van woord tegen woord).
pi_176644745
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 22:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Weer heel goed onderbouwd ^O^ .

[..]

Nee en iemand die een slachtoffer is en haat tegen JG heeft is wel geloofwaardig zeker?
Daarnaast is het openlijk bekend hoe JG omgaan met dingen.
De uitsluitingsregeling die wij kennen is zelfs iets wat mensen vaak vreselijk vinden.
Maar nou ben je dat ineens vergeten? Nou sluiten wij zogenaamd ineens geen mensen meer uit omdat wat mensen dat zeggen?

[..]

Nogmaals: De uitsluitingsregeling onder JG is overal bekend. Dus niets geklets voor de bühne.
Mensen die de Bijbel niet navolgen worden bij ons uitgesloten.
En nee hoor, ik heb al meermaals aangegeven dat er onder JG ook best rotte appels zitten.
En dat dit ook best echt slachtoffers kunnen zijn. Ik zeg alleen dat ze liegen over het hele proces.

[..]

Ja de rechtbank doet het net zo.
Je moet kunnen aantonen dat iemand iets gedaan heeft. Onschuldig tot tegendeel bewezen is principe.
Bij een diefstal van 10 euro is het nog eens anders, maar je kunt niet zo maar gaan roepen dat iemand een misbruiker is zonder bewijs. Dat zou ook erg zijn, bij aantal zal het best zo zijn maar soms ook best niet (en niet alleen bij JG maar in elk geval van woord tegen woord).
Nee, bij een rechtbank werkt het niet zo. En als gemeenschap moet je slachtoffers juist aanmoedigen om aangifte te doen en het niet 'binnen' willen houden. Dan voorkom je praktijken waarbij daders er mee weg komen en je slachtoffers nog verder de grond in trapt. Maar dat is vast hoe god het gewild zal hebben.

En verder draai en rechtvaardig je er maar een eind op los, je bent allang door de mand gevallen maar als jij je hierdoor beter voelt moet je dat vooral blijven doen.
pi_176646077
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 23:16 schreef Xa1pt het volgende:

Nee, bij een rechtbank werkt het niet zo. En als gemeenschap moet je slachtoffers juist aanmoedigen om aangifte te doen en het niet 'binnen' willen houden. Dan voorkom je praktijken waarbij daders er mee weg komen en je slachtoffers nog verder de grond in trapt. Maar dat is vast hoe god het gewild zal hebben.

En verder draai en rechtvaardig je er maar een eind op los, je bent allang door de mand gevallen maar als jij je hierdoor beter voelt moet je dat vooral blijven doen.
Jij valt door de mand met dit soort vage opmerkingen.
De rechtbank werkt niet zo?

Nee natuurlijk niet, de rechtbank stuurt iemand voor 30 jaar de straf in ook al is er geen enkel bewijs en is er alleen het woord van slachtoffer tegen de mogelijke dader.
Ja zie je het al voor je? Het rechtssysteem hier is niet Noord-Koreaans hoor.

Ik hoef sowieso niet te verdraaien. Ik weet dat misbruikers onder JG gestraft en uitgesloten worden. Dus ik hoef nergens heen te draaien.

Er is nergens gezegd om dit ''binnen'' te houden. Alsof het ook maar enigszins uitmaakt dat een persoon uitgesloten wordt vanwege kindermisbruik.
Dit is nou zo'n verhaal van die slachtoffers, dat alles maar binnen gehouden moet worden.
Terwijl alles gewoon openlijk online staat van JG, dus waar maakt iedereen zich zo druk om.
pi_176646165
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 22:27 schreef bianconeri het volgende:
Weer heel goed onderbouwd .
Onderbouwing, goed dat je daar over begint. Waar blijft jouw onderbouwing van jouw meest overtuigende bewijs voor god, waar ik al meerdere keren naar heb gevraagd heb? Je kwam niet verder dan DNA/RNA proces, weet je nog?

[ Bericht 1% gewijzigd door RobbieRonald op 21-01-2018 00:22:42 ]
  zondag 21 januari 2018 @ 02:28:15 #87
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_176647632
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 00:08 schreef bianconeri het volgende:

Ik weet dat misbruikers onder JG gestraft en uitgesloten worden.
U herhaalt telkens dat iemand pas schuldig kan worden bevonden nadat twee getuigen op de proppen kwamen. Iemand wordt daarna uitgesloten, dat weten we ondertussen, maar wat bedoelt u dan nu opeens met 'gestraft'?

Gaat het echter alleen om die uitsluiting, dan lijkt het me welbeschouwd tamelijk logisch de schuldige daarna aan justitie over te dragen, i.p.v. deze alleen maar 'op straat te zetten', mij dunkt.

Ik zeg u erbij: hoe hecht de gemeenschap der Jehovah's ook moge zijn, van oudsher alles intern oplossen en zulks; 'uw' twee getuigen, en de slachtoffers in kwestie, zouden buiten de gemeenschap om aangifte moeten kunnen doen en de weg naar de rechtbank gewoon moeten kunnen volgen.
De rechtsgang zou hierdoor nooit ofte nimmer belemmerd mogen worden, en het misbruiken van de Bijbel voor deze 'doeleinden' daarbij al helemaal niet. ;)

Dus, het gaat er uiteindelijk om of jullie hier wat aan willen veranderen: alle 'onwelriekende kussens opschudden, vuile lakens in de was en straks met een schone lei verdergaan' :9~, of alles maar schaamteloos onder de pet houden en zich als gemeenschap publiekelijk blijven etaleren als 'pedoparadijs'. :{

Behalve vele anderen, doen wij rooms katholieken wederom een beroep op uw gemeenschap. Immers: 'goed voorbeeld doet tenslotte goed volgen'. *)

Wij kunnen u immers alleen maar goedbedoelde adviezen geven :o, verder is het aan jullie om deze praktijken een succesvol halt toe te roepen. :R
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_176648629
quote:
11s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:01 schreef Scjvb het volgende:

[..]

De genoemde punten zijn reeds bekend over hen, en hier wringt inderdaad ook de schoen. Tevens iets wat al in 'n eerdere OP aan de kaak gesteld werd m.b.t. verfoeilijk misbruik binnen hun christelijke organisatie.

Afijn, best een kwalijke zaak in vergelijking tot de aanpak van ons katholieken; zij die geheel naar goeddunken van velen grotendeels orde op zaken hebben gesteld, aangaande deze walgelijke feiten door foute geestelijken.

En we begrijpen dat het celibaat best een zware wissel heeft gelegd op de hormoonhuishouding van hen. Maar uiteindelijk is de RK-Kerk hiervoor diep door 't stof gegaan en het boek is ons betreft gesloten.

Nu is het aan de Jehovah's om meer actie hiertegen te genereren!

Scjvb
Gelul. Men heeft het meestal ontkent of afgekocht.
pi_176654047
Hilarisch, dit topic. Een schertskatholiek die JG aanraadt om kindermisbruik aan te pakken. Een JG die 'twee getuigen' beschouwt als manier waarop het recht in Nederland werkt. En dan met elkaar discussiëren... Kunnen jullie dat geloof van je niet gewoon privé houden?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_176654150
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:05 schreef OllieA het volgende:
Hilarisch, dit topic. Een schertskatholiek die JG aanraadt om kindermisbruik aan te pakken. Een JG die 'twee getuigen' beschouwt als manier waarop het recht in Nederland werkt. En dan met elkaar discussiëren... Kunnen jullie dat geloof van je niet gewoon privé houden?
Ik ben Katholiek. Ik begrijp je boosheid.
pi_176654233
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:05 schreef OllieA het volgende:
Geloof en politiek zou men niet over spreken, deze misschien?
pi_176654251
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Geloof en politiek zou men niet over spreken, deze misschien?
Dan blijft er weinig over. Zeuren over je vrouw? Wat?
pi_176654271
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan blijft er weinig over. Zeuren over je vrouw? Wat?
Sex kan iedereen aan meedoen, iedere stomme boer kan het zonder les.
pi_176654330
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Sex kan iedereen aan meedoen, iedere stomme boer kan het zonder les.
Okay. Maar de een kan het beter dan de ander. Religie heeft er weinig mee te maken.
pi_176654363
Goed beffen is niet direct een Joods iets.
pi_176654383
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Okay. Maar de een kan het beter dan de ander. Religie heeft er weinig mee te maken.
Ging het niet over kindermisbruik?

Dat is normaal in de religie?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2018 15:20:14 ]
pi_176654456
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ging het niet over kindermisbruik?

Dat is normaal in de religie?
Het is voor veel mensen normaal. Alleen zijn er mensen die hun beroep misbruiken.
pi_176654459
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:18 schreef Jaroon het volgende:
Goed beffen is niet direct een Joods iets.
pi_176654479
quote:
Is hij Joods?
pi_176654515
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 15:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Is hij Joods?
Jeukt mij niet of joods of katholiek of moslim of wat dan ook als niemand het doet komen er geen kinderen meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')