Dacht dat we inmiddels wel weer wat sancties zouden opheffen.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Die is er wel en wordt zelfs steeds intensiever.
Eh nee, er is geen sprake van het opheffen van sancties tegen Rusland.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dacht dat we inmiddels wel weer wat sancties zouden opheffen.
De yanks doen er zelfs een schepje bovenop. Alle liefdesverklaringen van Trump ten spijt.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dacht dat we inmiddels wel weer wat sancties zouden opheffen.
Kan Nederland dat wel hebben met het kapitaal wat het mist bij een Brexit?quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Eh nee, er is geen sprake van het opheffen van sancties tegen Rusland.
De enige die daarop hintte is Trump
Mooi. Maak me wakker als er weer Russische onderzeeers voor Cuba (of de Waddeneilanden) liggen.quote:
https://www.rtlz.nl/algem(...)n-plukken-van-brexitquote:Chocolade voor Snel om filibuster-debat
Hoekstra stak zijn staatssecretaris Snel nog een hart onder de riem vanwege het debat vanavond over het afschaffen van de Wet Hillen. Dat begint vanavond om 19.15 uur, de oppisitiepartijen 50Plus en PVV hebben samen 35 uur spreektijd aangevraagd. "Ik heb hem een enorme doos chocola meegegeven en hoop dat hij de uren die hij er zit, goed doorkomt", aldus Hoekstra.
Onze Tsjechische vriendjes willen ook een einde aan Russische sancties.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Eh nee, er is geen sprake van het opheffen van sancties tegen Rusland.
De enige die daarop hintte is Trump
Hoekstra houdt wel van een garpje.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:30 schreef zakjapannertje het volgende:
Morgen een heleboel buikpijn voor D66
[..]
https://www.rtlz.nl/algem(...)n-plukken-van-brexit
Tsjechische nationaalpopulisten zijn niet onze vriendjes.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Onze Tsjechische vriendjes willen ook een einde aan Russische sancties.
Dankzij Europese expansie naar het oosten moeten we wel wat vriendelijker zijn dan tijdens de EEG.
quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mooi. Maak me wakker als er weer Russische onderzeeers voor Cuba (of de Waddeneilanden) liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Democratisch verkozen presidenten van Tsjechië wel.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Tsjechische nationaalpopulisten zijn niet onze vriendjes.
Dit was gisteren nog: Royal Navy frigate intercepts 500ft Russian warship off UK coastquote:Op dinsdag 21 november 2017 18:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mooi. Maak me wakker als er weer Russische onderzeeers voor Cuba (of de Waddeneilanden) liggen.
Ik hoop op iets als dit:quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:35 schreef Janneke141 het volgende:
Ik hoop dat Arib die bejaarde gewoon terugstuurt naar de microfoon als hij niet zijn hele 15 uur volpraat.
Ik zie veel water ja kan echter niet beoordelen of het UK water is.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit was gisteren nog: Royal Navy frigate intercepts 500ft Russian warship off UK coast
Die bepalen in hun eentje natuurlijk niet het EU-beleid.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Democratisch verkozen presidenten van Tsjechië wel.
Britse wateren, dat is niet eens een EU-risico.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit was gisteren nog: Royal Navy frigate intercepts 500ft Russian warship off UK coast
Nog wel.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Britse wateren, dat is niet eens een EU-risico.
Dikke kans dat Milos Zeman herkozen wordt in februari.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Die bepalen in hun eentje natuurlijk niet het EU-beleid.
Bovendien moet de Tsjechische bevolking helemaal niets van de Russen hebben na 40 jaar onderdrukking.
Ze zijn gewoon veel armer dan Nederlanders. Daarom heeft het nationaalpopulisme daar meer aanhang dan hier.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dikke kans dat Milos Zeman herkozen wordt in februari.
Ze staan er gewoon wat genuanceerder in dan een Nederlander.
Armer wat hun broekzak aangaan doet?quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:38 schreef remlof het volgende:
Ze zijn gewoon veel armer dan Nederlanders
quote:Czech President Milos Zeman has long been an admirer of President Trump. Both have been accused of ties to Russia, sought ways to keep immigrants out — and essentially have declared war on the media.
On Czech election day last Friday, however, Zeman took his virulent dislike of journalists to a level that even exceeds the open hostility in Washington. Speaking at a news conference, Zeman held up a mock assault rifle with an inscription that can be translated as “Toward journalists” or “At journalists.” A bottle of Czech liquor was inserted where the ammunition clip would normally go.
Zeman had received the mock gun as a gift during a visit to the western parts of the Czech Republic, and the president, known for his attacks against the media, appeared to enjoy it. “Look at the inscription,” a smiling Zeman said, according to local media outlets.
Of je definitie van nationaalpopulisme klopt niet.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon veel armer dan Nederlanders. Daarom heeft het nationaalpopulisme daar meer aanhang dan hier.
Gelukkig grenst dat aan Duitsland en kan het daar afverven.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of je definitie van nationaalpopulisme klopt niet.
Want de Denen zijn nationalistischer dan de Portugezen, ondanks het welvaartsniveau.
Nationalisme =/= nationaalpopulismequote:Op dinsdag 21 november 2017 18:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of je definitie van nationaalpopulisme klopt niet.
Want de Denen zijn nationalistischer dan de Portugezen, ondanks het welvaartsniveau.
Zijn de Denen niet populistisch?quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Nationalisme =/= nationaalpopulisme
Nee. Niet veel meer dan de Nederlanders. De Dansk Folkeparti heeft 37 van de 179 zetels in het parlement. De PVV heeft er hier 20 van de 150.quote:
Lekker gewoon ontkennen dat vrouwen zwanger kunnen worden door een verkrachting en godsdienstvrijheid van andere religies inperken.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:44 schreef skysherrif het volgende:
Een groot aantal partijen in Nederland hebben ook een redelijke ruk gemaakt naar populisme afgelopen verkiezingen. Alleen SGP blijft lekker gewoon.
Precies, niet echt populistisch.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Lekker gewoon ontkennen dat vrouwen zwanger kunnen worden door een verkrachting en godsdienstvrijheid van andere religies inperken.
Hoe is dat niet populistisch? Het is gebral dat niet strookt met de grondwet en/of de wetenschap en dat tweede punt is precies hetzelfde als wat Wilders en Baudet al steeds roeptoeteren.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Precies, niet echt populistisch.
quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Precies, niet echt populistisch.
Bij de SGP was de rechtsstaat al niet veilig, nu is dat bij meerdere partijen het gevalquote:Op dinsdag 21 november 2017 18:44 schreef skysherrif het volgende:
Een groot aantal partijen in Nederland hebben ook een redelijke ruk gemaakt naar populisme afgelopen verkiezingen. Alleen SGP blijft lekker gewoon.
Want populisme staat gelijk aan gebral dat niet strookt met de grondwet en/of de wetenschap?quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Hoe is dat niet populistisch? Het is gebral dat niet strookt met de grondwet en/of de wetenschap en dat tweede punt is precies hetzelfde als wat Wilders en Baudet al steeds roeptoeteren.
Gelukkig hebben we nu dankzij een SGP-motie een vlag in de kamer om alles te fixen.
En toch functioneert de SGP als partij het beste in het huidige stelsel.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Bij de SGP was de rechtsstaat al niet veilig, nu is dat bij meerdere partijen het geval
Over het algemeen is het wel populistisch wanneer politici dingen gaan zeggen die hun achterban wil horen terwijl het een opvatting is die niet gedeeld wordt door de wetenschappelijke 'elite' of die niet overeenkomt met de 'elitaire' grondwet die ook de rechten van minderheden beschermt.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Want populisme staat gelijk aan gebral dat niet strookt met de grondwet en/of de wetenschap?
Als getuigenispartij misschien wel, maar niet als volkspartijquote:Op dinsdag 21 november 2017 18:52 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
En toch functioneert de SGP als partij het beste in het huidige stelsel.
Een achterban die slechts een klein opzichzelfstaand deel van de bevolking beslaat, de elite van de confessionele partijen. Ik zou eerder CDA noemen als populistisch die nu ineens aankomen met voorstellen over het volkslied en dienstplicht.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:56 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Over het algemeen is het wel populistisch wanneer politici dingen gaan zeggen die hun achterban wil horen terwijl het een opvatting is die niet gedeeld wordt door de wetenschappelijke 'elite' of die niet overeenkomen met de 'elitaire' grondwet die ook de rechten van minderheden beschermt.
Dat klopt inderdaad wel aardig.quote:Op dinsdag 21 november 2017 18:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Want populisme staat gelijk aan gebral dat niet strookt met de grondwet en/of de wetenschap?
De grootte van de achterban maakt geen klap uit en ik zie niet in waarom de SGP 'de elite van de confessionele partijen' zou zijn. CDA is momenteel inderdaad ook wel populistisch bezig met hun gedweep met de 'gewone Nederlander'.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Een achterban die slechts een klein opzichzelfstaand deel van de bevolking beslaat, de elite van de confessionele partijen. Ik zou eerder CDA noemen als populistisch die nu ineens aankomen met voorstellen over het volkslied en dienstplicht.
Uit:quote:Rustpunten
ChristenUnie en SGP weten zich aan het kortademige populisme te onttrekken. De cynische verklaring is dat zij, anders dan alle andere partijen, nog op een vaste achterban kunnen rekenen. De conservatieve liberaal J.L. Heldring zocht de verklaring in 2010, in een terugblik op de laatste vijftig jaar, dieper. In zijn ogen was het vooral het Godsvertrouwen waaraan deze partijen hun rust danken en het vermogen de aardse problemen wat te relativeren. Ja, wie naar rustpunten zoekt in het hectische politieke tableau, komt snel bij Slob en Van der Staaij uit
En voor iets wat in het straatje past passen ze die gewoon aan?quote:
Conclusie uit deze:quote:Met 176 populistische uitspraken in een partijprogramma van 2107 zinnen komen
de Gereformeerden uit op een (vrij laag) populismepercentage van 8.35%
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. masterscriptie over populisme in Nederland.
Onzin, dat is maar een mening. Er zijn ook figuren als Kowloon die zich wel degelijk aangetrokken voelen tot het populisme van de SGP.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Uit:
https://www.trouw.nl/home(...)-populisme~a298ecea/
Hij voelt zich juist niet aangesproken door het populistische gedeelte, maar juist omdat de partij economen heeft die zich verre buiten de politieke spelletjes houden.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, dat is maar een mening. Er zijn ook figuren als Kowloon die zich wel degelijk aangetrokken voelen tot het populisme van de SGP.
Oké, het zijn er niet veel, maar ze zijn er wel.
Als dat de oplossing is op minder armoede onder de Nederlanders denk ik dat ik zelfs ervoor ben?quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, dat is maar een mening. Er zijn ook figuren als Kowloon die zich wel degelijk aangetrokken voelen tot het populisme van de SGP.
Ehm je haalt nu een column aan. Wat moet ik daarmee? Ik onderbouw waarom ik de SGP populistisch vind en jij reageert met een stukje dat daar niet echt op ingaat.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Uit:
https://www.trouw.nl/home(...)-populisme~a298ecea/
Dat element is niet oververtegenwoordigd in de SGP.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ehm je haalt nu een column aan. Wat moet ik daarmee? Ik onderbouw waarom ik de SGP populistisch vind en jij reageert met een stukje dat daar niet echt op ingaat.
Niet willen regeren met je politieke tegenstanders is niet populistisch trouwens. Populisme is uiteindelijk een onderscheid maken tussen 'de elite' en 'het gewone volk'.
Wanneer is iets 'oververtegenwoordigd'? Want de drie heren in de kamer doen het regelmatig.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat element is niet oververtegenwoordigd in de SGP.
Als dit een garp is, dan snap ik hem niet.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:16 schreef Jip141 het volgende:
Altijd weer die buitenlanders die hun corrupte cultuur meenemen naar Nederland.
Iemand moet het de Nederlander toch leren of niet?quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:16 schreef Jip141 het volgende:
Het Openbaar Ministerie (OM) eist een onvoorwaardelijke celstraf van twaalf maanden tegen voormalig NS-topman Timo Huges in de zaak om mogelijke fraude bij de aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg.
Volgens het OM heeft voormalig Veolia-directeur René de Beer in ruil voor een baan geheime stukken van Veolia doorgespeeld aan de NS en was Huges daarvan op de hoogte. Tegen De Beer is een celstraf van acht maanden geëist.
Volgens de officier van justitie maakten de betrokken zich schuldig aan valsheid in geschrifte, omkoping en het lekken van bedrijfsgeheimen.——
Tja, telkens is corruptie weer verbonden met Limburg. Of Brabant. Of Den Haag. Of Amsterdam. Of Rotterdam.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:16 schreef Jip141 het volgende:
Het Openbaar Ministerie (OM) eist een onvoorwaardelijke celstraf van twaalf maanden tegen voormalig NS-topman Timo Huges in de zaak om mogelijke fraude bij de aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg.
Volgens het OM heeft voormalig Veolia-directeur René de Beer in ruil voor een baan geheime stukken van Veolia doorgespeeld aan de NS en was Huges daarvan op de hoogte. Tegen De Beer is een celstraf van acht maanden geëist.
Volgens de officier van justitie maakten de betrokken zich schuldig aan valsheid in geschrifte, omkoping en het lekken van bedrijfsgeheimen.——
We kunnen ze aan Trump geven, dan kan hij de mijnen weer openen.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:19 schreef remlof het volgende:
Eigenlijk moet Limburg met Zuid-Italië en Wallonië en nog wat achtergebleven gebieden in een aparte unie van onrendabele staten.
Gelderland bij Duitsland?quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:19 schreef remlof het volgende:
Eigenlijk moet Limburg met Zuid-Italië en Wallonië en nog wat achtergebleven gebieden in een aparte unie van onrendabele staten.
In zaken met leiden met exotische namen en corruptie (in Nederland) lees je steevast in de reacties dat men de corrupte cultuur van het land van herkomst van voorouders naar Nederland brengt.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als dit een garp is, dan snap ik hem niet.
Daar mag die dan zelf inkruipen wat mij betreft.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We kunnen ze aan Trump geven, dan kan hij de mijnen weer openen.
Je kletst weer eens uit je nekquote:Op dinsdag 21 november 2017 19:19 schreef remlof het volgende:
Kun je nagaan waar ze uitkomen als je de Limburgse schaduweconomie ook gaat meetellenquote:Op dinsdag 21 november 2017 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kletst weer eens uit je nek
http://www.waarstaatjepro(...)lands%20product.aspx
Limburg zit per capita voor Friesland, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Flevoland en Zeeland.
Dat geld is al uitgegeven voordat het er is.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:27 schreef Janneke141 het volgende:
Ze hebben wel het Groningse gas uit dit plaatje gehaald, of niet?
Lees de OP van dit topic ook eens Piet.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kletst weer eens uit je nek
http://www.waarstaatjepro(...)lands%20product.aspx
Limburg zit per capita voor Friesland, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Flevoland en Zeeland.
Ach ja, wat betreft posts weet je altijd precies wat je kan verwachten hier in het POLCafé. Geldt niet alleen voor skysheriff.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:31 schreef Kaas- het volgende:
Sky is op de hand van GeenStijl.
Verrassend.
Afijn zal zo wel weer een tweet posten die niemand interessant vindt en die binnen een kwartier onwaar blijkt te zijn.
Post die zure die grapjes nooit begrijpt hier weer?quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Lees de OP van dit topic ook eens Piet.
Komt door die kutreclame.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:36 schreef Janneke141 het volgende:
Ligt het aan mij, of is FOK! ineens traag als dikke stront?
Ik heb nergens last van.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:36 schreef Janneke141 het volgende:
Kreeg net ook cloudflare bericht, zal wel ddos-aanvalletje zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:36 schreef Janneke141 het volgende:
quote:Radicale hindoes houden duurste Bollywoodfilm allertijden uit de bioscoop
'Padmavati' heet de duurste Bollywood-film aller tijden, maar voorlopig krijgt niemand dit verhaal over een mythische Indiase koningin te zien. Radicale hindoes bestormden een paar maanden geleden de filmset al, omdat het epos uit de 16de eeuw volgens hen verkeerd in beeld wordt gebracht. Maar nu een politicus anderhalf miljoen euro uitloofde aan degene die de hoofdrolspeelster onthoofdt, heeft de studio besloten de première voor onbepaalde tijd uit te stellen.
Ik denk dat dat per ongeluk was.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Post die zure die grapjes nooit begrijpt hier weer?
Is dat legaal in India?quote:
Maakt het uit?quote:
Is er ook nog positief populisme?quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:47 schreef Jip141 het volgende:
Ook in India maakt populisme iets kapot, namelijk de erfenis van Ghandi en bijbehorende secularisme en tolerantie.
Figuren als Kowloon, die zijn wel heel dubieus inderdaad.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, Jesse.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:50 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Is er ook nog positief populisme?
Ah, en ik maar denken dat verkrachten de enige hobby van Indiërs was. Ze hebben er gelukkig meer.quote:
Eikelpopulisme.quote:
Heb je een screenshot?quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:49 schreef Leandra het volgende:
504 Gateway Time-out
cloudflare-nginx
Ik lees in die onderste zin iets van "negeren vanwege zwarte pieten" ofzo.
Zodra er weer een komt dan doe ik een printscreen.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:53 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Heb je een screenshot?
Klinkt alsof iemand bezig is met een DDOS en dat Cloudflare iedereen even langzamer toelaat.
Nu gaat het wel weer even, maar net was er echt neit doorheen te komen. Pijltje van mij naar Cloudflare (in San Jose) was groen, pijltje naar Fok was rood.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:53 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Heb je een screenshot?
Klinkt alsof iemand bezig is met een DDOS en dat Cloudflare iedereen even langzamer toelaat.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Figuren als Kowloon, die zijn wel heel dubieus inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |