quote:Op zaterdag 18 november 2017 15:51 schreef Triggershot het volgende:
Je kunt Turkije bekritiseren, daar staan we voor open
Dat spreekt voor zich, alhoewel Poetin natuurlijk een Rus is met alle handicaps van dien.quote:Op zaterdag 18 november 2017 15:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Landen hebben geen vrienden, landen hebben belangen was iets wat Poetin volgens mij ooit zei.
Doettie zelf wel als het hem uitkomtquote:Op zaterdag 18 november 2017 15:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Erdogan's grootste rivaal, Kilicdaroglu van de seculiere CHP komt zelfs voor Erdo1 op.
Voor de Turk:
Voor de niet-Turk:
"Gewaardeerde vrienden, wij zijn politici, we kunnen onderling het oneens zijn met elkaar. We kunnen met partij A en B discussiëren, we zijn tenslotte familie, een familie van 80 miljoen, maar op geen enkel manier kunnen we het accepteren dat de geschiedenis en huidige regering beledigd mag worden en zullen hier kritisch op reageren. We willen van de afgevaardigden een bevredigend verklaring, dit is niet iets wat je met een standaard excuses kunt wegwuiven. Vanuit dat oogpunt wil ik onze betrokkenheid aan al onze inwoners, aan de NAVO en de hele wereld laten horen. Wij zijn een sterke, gerespecteerde staat die opkomt voor democratie en mensenrechten. Je kunt Turkije bekritiseren, daar staan we voor open, maar niemand mag de Turkse bestuurders en geschiedenis beledigen, daar zijn we fel op tegen"
Ik kan mij moeilijk een zichzelf respecterende staat bedenken die vanwege 'vriendschap' haar eigen belangen opgeeft ten gunste van de belangen en welzijn van een ander land zonder dat er wat materieel valt te halen eigenlijk.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:06 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich, alhoewel Poetin natuurlijk een Rus is met alle handicaps van dien.
Tevens vanzelfsprekend. De 'vriendschap' is een relatie waar beiden profijt van hebben. Maar er zijn altijd lokale (nationale in dit geval) politieke grenzen waarbinnen dat goedgekeurd moet worden. Derhalve kan een situatie ontstaan waarbij die grenzen binnen Turkije en een willekeurig Europees land niet meer te overbruggen zijn. Dergelijke wentelingen zijn vrij normaal gezien de afgelopen tien eeuwen.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kan mij moeilijk een zichzelf respecterende staat bedenken die vanwege 'vriendschap' haar eigen belangen opgeeft ten gunste van de belangen en welzijn van een ander land zonder dat er wat materieel valt te halen eigenlijk.
Verhouding zo op scherp zetten? Grappig? Ja? Ik zou eerder zeggen gevaarlijk.quote:Op zaterdag 18 november 2017 15:59 schreef Wespensteek het volgende:
Het is toch wel een geweldige grap die die persoon heeft uitgehaald.
Zolang Saoedi Arabië en de EU elkaar vriendelijk blijven behartigen en vrolijk blijven door gaan met handelen neem ik dat nogmaals met een flinke kilo zout.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:13 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Tevens vanzelfsprekend. De 'vriendschap' is een relatie waar beiden profijt van hebben. Maar er zijn altijd lokale (nationale in dit geval) politieke grenzen waarbinnen dat goedgekeurd moet worden. Derhalve kan een situatie ontstaan waarbij die grenzen binnen Turkije en een willekeurig Europees land niet meer te overbruggen zijn. Dergelijke wentelingen zijn vrij normaal gezien de afgelopen tien eeuwen.
Overdrijf toch niet zo schromelijk op zijn gebruikelijk-Turks.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Verhouding zo op scherp zetten? Grappig? Ja? Ik zou eerder zeggen gevaarlijk.
Dat gevaarlijk komt alleen omdat die rare Erdogan en die Turken van die lange tenen hebben. Dat moet geen reden zijn om hem niet op de hak te nemen, bovendien was de dader waarschijnlijk iemand met een hekel aan Erdogan dus hoe bozer de Turken worden hoe leuker het wordt. Als ze uit de Navo vertrekken zou het helemaal lachen zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Voor wie of wat? Turkije is een grap.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Overdrijf? Je wordt tijdens een militaire oefening door je eigen 'bondgenoten' weggezet als "vijandelijk doel", het is geen computer game van een puisterig hbo-studentje eerstejaars.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Overdrijf toch niet zo schromelijk op zijn gebruikelijk-Turks.
Als er een relatie puur gebaseerd is op profijt is het die van iedereen met KSA wel. Maar goed, al die details en te dicht op de feiten zitten vertroebelt het beeld enkel. Ik praat over de komende decennia in deze eeuw.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zolang Saoedi Arabië en de EU elkaar vriendelijk blijven behartigen en vrolijk blijven door gaan met handelen neem ik dat nogmaals met een flinke kilo zout.
Als een of andere Belg Rutte erop had gezet als doelwit hadden we gelachen. Als een Noor Erdolf erop zet wordt het opgevat als een halve oorlogsverklaring. Maar geen lange tenen hoorquote:Op zaterdag 18 november 2017 16:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat gevaarlijk komt alleen omdat die rare Erdogan en die Turken van die lange tenen hebben. Dat moet geen reden zijn om hem niet op de hak te nemen, bovendien was de dader waarschijnlijk iemand met een hekel aan Erdogan dus hoe bozer de Turken worden hoe leuker het wordt. Als ze uit de Navo vertrekken zou het helemaal lachen zijn.
Een loner heeft een misplaatst grapje uitgehaald. Erdogan gaat weer wat tieren over een aanval op het Trotse Volk van de Turkse Natie, een paar hoge heren gaan publiekelijk door het stof, Erdogan blijft nog wat stampvoetend nasmeulen en dat was het dan weer.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Overdrijf? Je wordt tijdens een militaire oefening door je eigen 'bondgenoten' weggezet als "vijandelijk doel", het is geen computer game van een puisterig hbo-studentje eerstejaars.
En toch schijnen die grenzen dan ineens bijzonder snel te vervagen, zo is het altijd al geweest, met China, met Egypte is dat ook niet anders geweest.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:19 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Als er een relatie puur gebaseerd is op profijt is het die van iedereen met KSA wel. Maar goed, al die details en te dicht op de feiten zitten vertroebelt het beeld enkel. Ik praat over de komende decennia in deze eeuw.
Goede en waarachtige samenvatting van hoe het zal aflopen ja, maar als je ergens over mag tieren zal het wel zoiets zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Een loner heeft een misplaatst grapje uitgehaald. Erdogan gaat weer wat tieren over een aanval op het Trotse Volk van de Turkse Natie, een paar hoge heren gaan publiekelijk door het stof, Erdogan blijft nog wat stampvoetend nasmeulen en dat was het dan weer.
Ook omdat er geen kern van waarheid in zou zitten in dat geval.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als een of andere Belg Rutte erop had gezet als doelwit hadden we gelachen.
De mensenrechten schendingen in Turkije lijken mij toch meer reden om te tieren.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goede en waarachtige samenvatting van hoe het zal aflopen ja, maar als je ergens over mag tieren zal het wel zoiets zijn.
quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vertel, wat is er zo grappig?
Dit heeft niets met lange tenen te maken, mafkees.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:16 schreef Wespensteek het volgende:
Dat gevaarlijk komt alleen omdat die rare Erdogan en die Turken van die lange tenen hebben.
Overdrijven? Really? Zie je oprecht de ernst van de zaak niet in? Onvoorstelbaar.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Overdrijf toch niet zo schromelijk op zijn gebruikelijk-Turks.
Dat zou een groter verlies zijn voor de NAVO, dan vice versa.quote:Als ze uit de Navo vertrekken zou het helemaal lachen zijn.
De mensenrechten schendingen boeit niemand, heeft niemand ooit geboeid, leuk voor de bühne. is niet waar het omdraait.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De mensenrechten schendingen in Turkije lijken mij toch meer reden om te tieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |