Bronquote:De politie is fors meer mobiel gaan flitsen. Afgelopen zomer zijn 550.000 hardrijders beboet bij mobiele controles, 49 procent meer dan in de zomer van 2016. De A13 tussen Rotterdam en Den Haag is nog steeds dé flitshotspot van Nederland.
Met name op de A4 (verdubbeling), de A6, de A7, de N302 vinden veel meer snelheidscontroles plaats. Op de A10, N209, N701 werd voorheen nauwelijks gecontroleerd, maar dat is de politie deze zomer alsnog gaan doen.
Tussen mei en september van dit jaar kregen bijna 550.000 bestuurders een bekeuring na een mobiele controle. In dezelfde periode in 2016 bleef dit aantal nog steken op 370.000, blijkt uit cijfers die deze krant heeft opgevraagd bij de politie. De boetes variëren van enkele tientjes tot maximaal 400 euro.
Vergeleken met de 450.000 boetes in de zomer van 2015, zijn er deze zomer 22 procent meer bekeuringen uitgedeeld bij onaangekondigde controles. Egbert-Jan van Hasselt, verantwoordelijk voor verkeersveiligheid bij de Nationale Politie: ,,De afgelopen twee jaar kampten we met aanloopproblemen en een storing in de software, nu flitsen we weer op volle kracht.’’ Met 300.000 boetes in september en oktober zet die stijging zich door.
Analyse van de mobiele flitsmeldingen die de ruim een miljoen gebruikers van automobilisten-app Flitsmeister hebben gedaan, leert dat weggebruikers vooral rond Rotterdam extra moeten opletten. De A13 tussen Rotterdam en Den Haag is met bijna 500 meldingen van mei tot en met oktober dé flitshotspot van Nederland. Eerder kwam de A13 ook al als nummer één uit de bus.
Kijk op onderstaande kaart om te zien waar de politie bij jou in de buurt het vaakst staat te controleren. Je kunt inzoomen tot op de hectometerpaal nauwkeurig en dan kun je ook zien in welke richting de mobiele flitser is gemeld. Laden kan even duren.
Brave hendrik gespot.quote:Op maandag 13 november 2017 08:25 schreef Ringo het volgende:
Moet je je maar aan de verkeersregels houden, knorrige sukkels.
quote:Op maandag 13 november 2017 07:57 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ja hoor, de criminaliteit ligt 5x hoger dan geregistreerd, meer dan 50% van de aangiftes verdwijnen in de prullenbak, burgers doen geen aangifte meer bij gebrek aan daadkracht van de politie en dit weekend nog werden verschillende steden op de kop gezet vanwege een Afrikaans land wat zich na 20 jaar had gekwalificeerd voor het WK waarbij de politie niet mocht ingrijpen.
Gelukkig blijven de automobilisten wel de staatskas vullen.
Er hebben ook genoeg mensen schijt aan het verbod op rijden met (te veel) alcohol op, en dat levert een stuk meer gevaar op dan met 134 km/h over een autosnelweg rijden. Maar daar wordt nauwelijks nog op gecontroleerd, omdat dat niet gaat terwijl je koffie drinkt van achter je laptop.quote:Op maandag 13 november 2017 08:35 schreef sneakydesert het volgende:
Schrik er best van dat zoveel mensen schijt hebben.
Wat een bullshit zeg. Vorige week heb ik de buurman in de voortuin gevonden, onwel geworden. Mensen die er voorbij liepen deden geen fuck, ook al vroeg ik of ze wilde helpen reanimeren. Ben blij dat de politie er snel was om te helpen. Ik weet niet hoe het komt dat je zo'n zure pik hebt, maar wees blij dat er mensen zijn die in nood komen helpen en de wet handhaven. Dat ze niet altijd overal kunnen zijn ligt bij de politiek, en die prioriteiten mbt flitsen bij het OM. Ga daar maar lekker zuur op lopen doen.quote:Op maandag 13 november 2017 08:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er hebben ook genoeg mensen schijt aan het verbod op rijden met (te veel) alcohol op, en dat levert een stuk meer gevaar op dan met 134 km/h over een autosnelweg rijden. Maar daar wordt nauwelijks nog op gecontroleerd, omdat dat niet gaat terwijl je koffie drinkt van achter je laptop.
Nou woeptiedoe, heb jij even geluk gehad. De laatste keer dat ik op het bureau was om aangifte te doen van een gestolen fiets werd ik recht in mijn gezicht uitgelachen en naar huis gestuurd, en toen mijn moeder vorig jaar de politie belde omdat er was ingebroken met duidelijke braakschade vertelde de telefoniste van 0900-8844 dat ze maar een glaszetter en de verzekering moest bellen. Verder schijn je in Blerick een moord te kunnen plegen zonder dat het onderzocht wordt, maar o wee als je 10 kilometer te hard rijdt.quote:Op maandag 13 november 2017 08:43 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Wat een bullshit zeg. Vorige week heb ik de buurman in de voortuin gevonden, onwel geworden. Mensen die er voorbij liepen deden geen fuck, ook al vroeg ik of ze wilde helpen reanimeren. Ben blij dat de politie er snel was om te helpen. Ik weet niet hoe het komt dat je zo'n zure pik hebt, maar wees blij dat er mensen zijn die in nood komen helpen en de wet handhaven. Dat ze niet altijd overal kunnen zijn ligt bij de politiek, en die prioriteiten mbt flitsen bij het OM. Ga daar maar lekker zuur op lopen doen.
Maar dat was vanwege je rare kapsel.quote:Op maandag 13 november 2017 08:51 schreef Janneke141 het volgende:
De laatste keer dat ik op het bureau was om aangifte te doen van een gestolen fiets werd ik recht in mijn gezicht uitgelachen
Hehequote:Op maandag 13 november 2017 08:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar dat was vanwege je rare kapsel.
Zo te horen snap je er vrij weinig van. Een agent zelf bepaalt dat soort dingen niet. Die voert alleen uit.quote:Op maandag 13 november 2017 08:51 schreef Janneke141 het volgende:
Prioriteiten, dus. De agente die besluit om een burger die slachtoffer is geworden van een misdrijf niet te helpen, is daar zelf verantwoordelijk voor. Dat afschuiven op de politiek is veel te makkelijk - net als flitsen trouwens.
Volgens mij is dat al min of meer zo. Het valt weliswaar onder de politie, maar door een apart clubje. Ik meen dat die snelheidscontroles uitgevoerd worden door simpele BOA's, niet door 'echte' agenten. Het is niet zo dat degene die flitst in diezelfde tijd ook aan een moordonderzoek had kunnen werken, of op het bureau een aangifte opnemen of zo.quote:Op maandag 13 november 2017 08:46 schreef Diemux het volgende:
Ik zou het beter vinden als er gewoon een groep ambtenaren komt die, los van de politie, dit soort werk uitvoeren, het is immers gewoon belasting binnen halen.
Liever een lasercontrole dan een mobiele flitscontrole. Bij een lasercontrole word je over het algemeen staande gehouden. Dan kunnen ze meteen andere dingen signaleren en is er ook direct het 'leereffect'. In plaats van dat je drie weken later een boete krijgt, terwijl je al half vergeten bent dat je die dag daar reed.quote:Op maandag 13 november 2017 09:09 schreef venomsnake het volgende:
Wat een kutbaan moet dat zijn zeg, Beetje mensen proberen een boete aan te naaien.
En hoe was het op werk schat? "Ja was echt super vandaag, ik mocht de hele dag met mijn laserpistooltje achter een boompje in Urk staan, niemand die me zag!!!##"
Ik zou het fantastisch vinden. Met volle teugen genieten van elke bon die ik uit kan schrijven. Elke lompe hork die verhaal denkt te komen halen met nog 3 extra bekeuringen op pad sturen. De-escalatie? Met de stok ja!quote:Op maandag 13 november 2017 09:09 schreef venomsnake het volgende:
Wat een kutbaan moet dat zijn zeg, Beetje mensen proberen een boete aan te naaien.
En hoe was het op werk schat? "Ja was echt super vandaag, ik mocht de hele dag met mijn laserpistooltje achter een boompje in Urk staan, niemand die me zag!!!##"
Dat lijkt mij ook, zo dom zijn wij als landje ook weer niet (hoop ik). Zou wel beter zijn als dit beter gecommuniceerd zou worden, nu gaat iedereen er maar van uit dat meneer agent die snachts op vechtpartijen af gaat, bij ongelukken helpt en dat soort fratsen de volgende dag staat de flitsen.quote:Op maandag 13 november 2017 09:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens mij is dat al min of meer zo. Het valt weliswaar onder de politie, maar door een apart clubje. Ik meen dat die snelheidscontroles uitgevoerd worden door simpele BOA's, niet door 'echte' agenten. Het is niet zo dat degene die flitst in diezelfde tijd ook aan een moordonderzoek had kunnen werken, of op het bureau een aangifte opnemen of zo.
Uit protest zouden we allemaal netjes 50, 70, 80, 100, 120, 130 moeten rijden.quote:Op maandag 13 november 2017 08:58 schreef SicSicSics het volgende:
Ach. Lekker mekkeren om bonnetjes.
Als we nou eens met z'n alleen fatsoenlijk 54 (of 86, of 108, of 130) op de CC zouden rijden, was het bonnetjes schieten niet zo lucratief en moest men eens achter echte boeven aangaan om de kas te spekken.
Take back the power!
Dat zei ikquote:Op maandag 13 november 2017 09:28 schreef Oud_student het volgende:
Uit protest zouden we allemaal netjes 50, 70, 80, 100, 120, 130 moeten rijden.
Dat zijn aannames! Maar je hebt natuurlijk gelijk. Als flitsen niks meer oplevert, kan men wat anders gaan doen. Hoe die tijd gaat worden besteed is natuurlijk de grote vraag.quote:Maar ik denk dat de politie dan weer een nieuwe bron van inkomsten gaat aanboren.
( of de wegenbelasting wordt gewoon verdubbeld; er zijn zoveel diefstalbelastingen, behalve voor de multinationals natuurlijk)
Hoe duur kost een boete dan?quote:Op maandag 13 november 2017 09:33 schreef sneakydesert het volgende:
De Rekenkamer heeft trouwens een interessante aflevering gemaakt over hoe duur een boete nou daadwerkelijk kost
Fu. Hoezo uit protest?? Jij debiel. Een snelheidbeperking is niet voor niets.quote:Op maandag 13 november 2017 09:28 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Uit protest zouden we allemaal netjes 50, 70, 80, 100, 120, 130 moeten rijden.
Maar ik denk dat de politie dan weer een nieuwe bron van inkomsten gaat aanboren.
( of de wegenbelasting wordt gewoon verdubbeld; er zijn zoveel diefstalbelastingen, behalve voor de multinationals natuurlijk)
Prima zaak. Verkapte ik heb haast-maar-ben-maar-5-minuten eerder thuis belasting. Laat die (voornamelijk) gesjeesde lease rijders of bouwvakkers in hun busjes maar een extra 'irritant-zijn' belasting betalen. De rest gebruikt gewoon flitsmeister en niets aan het handje.quote:Op maandag 13 november 2017 07:57 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Bron
Ja hoor, de criminaliteit ligt 5x hoger dan geregistreerd, meer dan 50% van de aangiftes verdwijnen in de prullenbak, burgers doen geen aangifte meer bij gebrek aan daadkracht van de politie en dit weekend nog werden verschillende steden op de kop gezet vanwege een Afrikaans land wat zich na 20 jaar had gekwalificeerd voor het WK waarbij de politie niet mocht ingrijpen.
Gelukkig blijven ze wel de staatskas vullen.
Nu heb ik in mijn leven pas 3x een boete voor de snelheid ontvangen (toevallig allemaal rond mijn 19e) en rij inmiddels al zo'n 17 jaar auto. Maar ik heb liever die 5 minuten eerder thuis mensen op de weg dan het volk wat zoiets heeft "als ik morgen aankom is het ook goed". Traag rijders veroorzaken de meeste opstoppingen en de meeste files, rij jij niet minimaal 110 blijf je weg van de linkerbaan, rij je 35 waar je 50 mag of 50 waar je 80 mag heb je niets te zoeken op de weg.quote:Op maandag 13 november 2017 10:27 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Prima zaak. Verkapte ik heb haast-maar-ben-maar-5-minuten eerder thuis belasting. Laat die (voornamelijk) gesjeesde lease rijders of bouwvakkers in hun busjes maar een extra 'irritant-zijn' belasting betalen. De rest gebruikt gewoon flitsmeister en niets aan het handje.
Mij lijkt dat geweldig. Ik bedoel wat is er nu leuker dan iemand met een stalen gezicht een prettige dag wensen als je net zijn rijbewijs hebt ingevorderd. Of op zo'n belerend toontje iemand vragen waarom ze haar gordel niet om heeft.quote:Op maandag 13 november 2017 09:09 schreef venomsnake het volgende:
Wat een kutbaan moet dat zijn zeg, Beetje mensen proberen een boete aan te naaien.
En hoe was het op werk schat? "Ja was echt super vandaag, ik mocht de hele dag met mijn laserpistooltje achter een boompje in Urk staan, niemand die me zag!!!##"
Of van die studenten van wie net voor de vijfde keer een fiets gejat is beboeten voor het fietsen zonder licht zodat ze weer een week op crackers kunnen leven. Dan heb je wel eervol werk hoor.quote:Op maandag 13 november 2017 10:38 schreef vipergts het volgende:
[..]
Mij lijkt dat geweldig. Ik bedoel wat is er nu leuker dan iemand met een stalen gezicht een prettige dag wensen als je net zijn rijbewijs hebt ingevorderd. Of op zo'n belerend toontje iemand vragen waarom ze haar gordel niet om heeft.
Hoe kunnen studenten van wie net hun fiets is gejat, fietsen?quote:Op maandag 13 november 2017 10:41 schreef Janneke141 het volgende:
Of van die studenten van wie net voor de vijfde keer een fiets gejat is beboeten voor het fietsen zonder licht zodat ze weer een week op crackers kunnen leven. Dan heb je wel eervol werk hoor.
vandaar haast met de km heffing. Nu kunnen ze het nog invoeren onder het mom van co2. Straks is dat momentum voorbij want dan zegt iedereen van ho, wachten even.quote:Op maandag 13 november 2017 10:39 schreef habitue het volgende:
Benieuwd wat al die agentjes gaan doen wanneer er enkel nog zelfrijdende autos zijn. Dag dag boetes.
Ander barrel uit de tuin gevist, bandje geplakt. Helaas, geen licht.quote:Op maandag 13 november 2017 10:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hoe kunnen studenten van wie net hun fiets is gejat, fietsen?
prima maar offtopicquote:Op maandag 13 november 2017 10:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nu heb ik in mijn leven pas 3x een boete voor de snelheid ontvangen (toevallig allemaal rond mijn 19e) en rij inmiddels al zo'n 17 jaar auto. Maar ik heb liever die 5 minuten eerder thuis mensen op de weg dan het volk wat zoiets heeft "als ik morgen aankom is het ook goed". Traag rijders veroorzaken de meeste opstoppingen en de meeste files, rij jij niet minimaal 110 blijf je weg van de linkerbaan, rij je 35 waar je 50 mag of 50 waar je 80 mag heb je niets te zoeken op de weg.
Eigen schuld dus. Bij de HEMA kun je een voor- en achterlicht krijgen voor ¤5.quote:Op maandag 13 november 2017 10:44 schreef Janneke141 het volgende:
Ander barrel uit de tuin gevist, bandje geplakt. Helaas, geen licht.
Ja, eigen schuld. Dat de politie ook verzaakt vergeten we voor het gemak.quote:Op maandag 13 november 2017 10:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Eigen schuld dus. Bij de HEMA kun je een voor- en achterlicht krijgen voor ¤5.
Dan doe ik liever dronken de orde/veiligheid verstoren in het openbaar dan kunnen ze die crackers ook niet meer betalenquote:Op maandag 13 november 2017 10:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of van die studenten van wie net voor de vijfde keer een fiets gejat is beboeten voor het fietsen zonder licht zodat ze weer een week op crackers kunnen leven. Dan heb je wel eervol werk hoor.
Gebruik je die reden ook bij de rechter?quote:Op maandag 13 november 2017 10:49 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, eigen schuld. Dat de politie ook verzaakt vergeten we voor het gemak.
Exact.quote:Op maandag 13 november 2017 10:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Gebruik je die reden ook bij de rechter?
"Ik fietste zonder licht, omdat de politie mijn vorige fiets, die gestolen was, niet heeft gevonden"
De rechter lacht je, terecht, recht in je gezicht uit.
Dat je dom bent? Dat wist ik al heel lang.quote:Op maandag 13 november 2017 10:53 schreef Janneke141 het volgende:
Exact.
Begin je het probleem al te doorzien?
Bijna goed, ga zo door.quote:Op maandag 13 november 2017 10:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat je dom bent? Dat wist ik al heel lang.
Daar zit de boete al in de prijs verwerkt.quote:
Je moet natuurlijk nooit je lampjes op je fiets laten zitten als je 'm ergens stalt.quote:Op maandag 13 november 2017 10:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ander barrel uit de tuin gevist, bandje geplakt. Helaas, geen licht.
Waar gaan wij zo snel naar toe mevrouwtje?quote:Op maandag 13 november 2017 10:38 schreef vipergts het volgende:
[..]
Mij lijkt dat geweldig. Ik bedoel wat is er nu leuker dan iemand met een stalen gezicht een prettige dag wensen als je net zijn rijbewijs hebt ingevorderd. Of op zo'n belerend toontje iemand vragen waarom ze haar gordel niet om heeft.
Inderdaad en dan met je collega's de beelden van de bodycam bekijken als ze volkomen over de zeik gaan.quote:Op maandag 13 november 2017 11:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Waar gaan wij zo snel naar toe mevrouwtje?
Terwijl je ze lachend een paar boetes in de handen drukt. "Moet ik u de procedure ook nog even uitleggen?"quote:Op maandag 13 november 2017 12:05 schreef vipergts het volgende:
[..]
Inderdaad en dan met je collega's de beelden van de bodycam bekijken als ze volkomen over de zeik gaan.
http://dekritischenood.nl/parkeerwachters/quote:Op maandag 13 november 2017 09:09 schreef venomsnake het volgende:
Wat een kutbaan moet dat zijn zeg, Beetje mensen proberen een boete aan te naaien.
En hoe was het op werk schat? "Ja was echt super vandaag, ik mocht de hele dag met mijn laserpistooltje achter een boompje in Urk staan, niemand die me zag!!!##"
quote:Op maandag 13 november 2017 08:25 schreef Ringo het volgende:
Moet je je maar aan de verkeersregels houden, knorrige sukkels.
Of pak eens de trein. .
Het regent kleine verkeersboetes: 69.000 bonnen voor 1 km te hard rijden...quote:
Ja, het is maar goed dat dit levensgevaarlijke weggedrag wordt aangepakt!quote:Op maandag 13 november 2017 16:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Het regent kleine verkeersboetes: 69.000 bonnen voor 1 km te hard rijden...
quote:Op maandag 13 november 2017 16:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Het regent kleine verkeersboetes: 69.000 bonnen voor 1 km te hard rijden...
Inderdaadquote:Op maandag 13 november 2017 16:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, het is maar goed dat dit levensgevaarlijke weggedrag wordt aangepakt!
Er is niet voor niks een maximale snelheid. 1 km/u te snel is 1 km/u te snel.quote:Op maandag 13 november 2017 16:39 schreef AchJa het volgende:
Het regent kleine verkeersboetes: 69.000 bonnen voor 1 km te hard rijden...
Alleen reden die mensen niet 1km/u te hard, maar reden ze 1km/u te hard na correctie. Ga er dus maar rustig van uit dat het makkelijk 5km/u overschrijding was.quote:Op maandag 13 november 2017 16:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Het regent kleine verkeersboetes: 69.000 bonnen voor 1 km te hard rijden...
Je weet waarom die correctie bestaat toch? Dat is ivm eventuele afwijkingen in de teller. Dus dat hoeft geen 6km te hard te zijn op je teller maar dat kan op je teller ook 2km te hard zijn...quote:Op maandag 13 november 2017 18:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alleen reden die mensen niet 1km/u te hard, maar reden ze 1km/u te hard na correctie. Ga er dus maar rustig van uit dat het makkelijk 5km/u overschrijding was.
Zie het als een extra service (harder mogen rijden dan is toegestaan) waar je dus ook extra voor betaalt. #omdenkenquote:Op maandag 13 november 2017 16:39 schreef AchJa het volgende:
Het regent kleine verkeersboetes: 69.000 bonnen voor 1 km te hard rijden...
Het is natuurlijk wel vreemd dat dat alleen voor 130 km-wegen geldt. Op andere wegen wordt pas bekeurd vanaf 4 km/u te hard.quote:Op maandag 13 november 2017 16:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er is niet voor niks een maximale snelheid. 1 km/u te snel is 1 km/u te snel.
Voor het geval jullie gaan huilen: ik vind het ook overdreven om voor 1 km/u te snel een boete te geven, maar er is nu eenmaal een maximale snelheid.
Nee, het is een meetcorrectie. Ter compensatie van de foutmarge in de meetapparatuur.quote:Op maandag 13 november 2017 18:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je weet waarom die correctie bestaat toch? Dat is ivm eventuele afwijkingen in de teller. Dus dat hoeft geen 6km te hard te zijn op je teller maar dat kan op je teller ook 2km te hard zijn...
Ach met meetcorrectie en tellerafwijking is het al gauw 140 op de teller. Overigens is een flitsboete bijna altijd te voorkomen met flitsmeister.quote:Op maandag 13 november 2017 23:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel vreemd dat dat alleen voor 130 km-wegen geldt. Op andere wegen wordt pas bekeurd vanaf 4 km/u te hard.
prima, als je maar wel lekker rechts blijft plakken ipv onnodig links te blijven rijden. Ze moeten al die zondagrijders eens aanpakken die met 30 km onder de max gaan invoegen, remmen bij 1 druppel regen midden op de snelweg en ander gevaarlijk gedrag ipv die aantal hardrijders die vaak elke dag op de snelweg zitten en veel beter rijden dan dat tuig dat weer eens die enkele keer angstig de snelweg op gaat.quote:Op maandag 13 november 2017 21:07 schreef Fer het volgende:
Werkt wel goed dat flitsen, ik klik mijn cc vast op de max snelheid en die verder alles wat de wetgever verboden heeft en niemand die je wat doet.
niet dat die nog echt nodig is, meetapparatuur is wel accurater dan dat.quote:Op maandag 13 november 2017 23:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, het is een meetcorrectie. Ter compensatie van de foutmarge in de meetapparatuur.
Dat is na correctie, dus gemeten, minimaal 5km te hard. Op de gemiddelde kilometerteller rijd je dan 10km te hard.quote:Op maandag 13 november 2017 16:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het regent kleine verkeersboetes: 69.000 bonnen voor 1 km te hard rijden...
Hoeft niet.quote:Op dinsdag 14 november 2017 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is na correctie, dus gemeten, minimaal 5km te hard. Op de gemiddelde kilometerteller rijd je dan 10km te hard.
Die correctie heeft - zoals gezegd - niks te maken met je teller. Het is een meetcorrectie.quote:Op dinsdag 14 november 2017 01:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onzin... Als dat zo was hadden ze de correctie nooit ingevoerd.
Jaja, neemt alleen niet weg dat je teller ook een afwijking heeft.quote:Op dinsdag 14 november 2017 01:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Die correctie heeft - zoals gezegd - niks te maken met je teller. Het is een meetcorrectie.
Zeker, maar dat is voor de oplegging van boetes irrelevant.quote:Op dinsdag 14 november 2017 01:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jaja, neemt alleen niet weg dat je teller ook een afwijking heeft.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 13 november 2017 23:48 schreef Adames het volgende:
Verder staan flitsers / mobiele opstellingen veelal bij de lucratieve punten, niet zozeer bij de gevaarlijke. Daar rijden de meeste automobilisten namelijk wel rustig waardoor het verliesgevend is om er te staan.
Lekker een weg ontwerpen om er 80 te rijden, 50 bordje neerzetten, flitsertje erbij en cashen maar.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik dacht dat die correctie voor beide afwijkingen was ingevoerd, niet dus.quote:Op dinsdag 14 november 2017 01:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is voor de oplegging van boetes irrelevant.
De wetgever houdt geen rekening met de afwijking van je snelheidsmeter, maar autofabrikanten houden daar wel rekening mee. De snelheidsmeter van moderne auto's kent een afwijking ergens tussen een paar en tien procent, maar dat is eigenlijk altijd een afwijking naar boven. De snelheidsmeter geeft dus altijd een hogere snelheid aan dan je daadwerkelijk rijdt, zodat je geen boetes krijgt puur vanwege de afwijking.quote:Op dinsdag 14 november 2017 01:31 schreef AchJa het volgende:
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik dacht dat die correctie voor beide afwijkingen was ingevoerd, niet dus.
In principe heb je gelijk. De eisen aan de snelheidsmeter van een auto zijn dat deze nooit minder en maximaal 10% meer aangeeft dan de werkelijk gereden snelheid. Heb je de originele bandenmaat, dan geeft je snelheidsmeter dus altijd ietsje meer aan dan de werkelijke snelheid.quote:Op dinsdag 14 november 2017 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is na correctie, dus gemeten, minimaal 5km te hard. Op de gemiddelde kilometerteller rijd je dan 10km te hard.
Als jij de toegestane snelheid op je teller hebt krijg je NOOIT een bon.
En als je 'kleine' bonnen irritant vindt, rij dan gewoon 20km/h te hard. Dan heb je dat probleem niet.
Het gaat dan ook niet altijd om gevaarlijk ja of nee. Het gaat ook om uitstoot en geluidsoverlast, die nemen beide ook toe als iedereen harder rijdt.quote:Op maandag 13 november 2017 18:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je weet waarom die correctie bestaat toch? Dat is ivm eventuele afwijkingen in de teller. Dus dat hoeft geen 6km te hard te zijn op je teller maar dat kan op je teller ook 2km te hard zijn...
Daarbij 5km/h op 130km/h... Het is wat, levensgevaarlijk!
En het gevaar is ook niet perse de gedraging op dat specifieke moment, maar de gedachte dat men zelf wel kan bepalen wat wel en wat niet door de beugel kan.quote:Op dinsdag 14 november 2017 09:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet altijd om gevaarlijk ja of nee. Het gaat ook om uitstoot en geluidsoverlast, die nemen beide ook toe als iedereen harder rijdt.
Dan moet je jezelf informeren voordat je dat doet. Je blijft namelijk altijd zelf verantwoordelijk. Zo kun je op deze pagina (ongeveer halverwege) zelf uitrekenen wat het verschil is als je een andere velg- en/of bandenmaat wil nemen.quote:Op dinsdag 14 november 2017 08:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
In principe heb je gelijk. De eisen aan de snelheidsmeter van een auto zijn dat deze nooit minder en maximaal 10% meer aangeeft dan de werkelijk gereden snelheid. Heb je de originele bandenmaat, dan geeft je snelheidsmeter dus altijd ietsje meer aan dan de werkelijke snelheid.
Laat je echter zelf een grotere bandenmaat monteren, dan kan het misgaan. De snelheidsmeter telt namelijk het aantal rondjes dat een wiel maakt. Als de omtrek een paar procent wordt vergroot, gaat de snelheidsmeter bij dezelfde snelheid een paar procent minder aangeven waardoor het voor kan komen dat hij toch net iets minder dan de werkelijk gereden snelheid aangeeft.
En daarom rij ik altijd met een navigatie app met snelheidsweergave.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan.quote:Op woensdag 15 november 2017 00:39 schreef westwoodblvd het volgende:
Te hard rijden is slecht voor het milieu, het kost je meer brandstof, het is gevaarlijker,
Wat te denken over al die mensen (ik kom er dagelijks tientallen tegen, geen grap) die in de auto alleen maar bezig zijn met anderen dingen en vooral hun telefoon? Echt levensgevaarlijk, ik heb hier op de snelweg meermalen mensen zien slingeren en traag rijden en de politie haalt ze gewoon in zonder sirene met 150 en rijden gewoon doorquote:Op maandag 13 november 2017 08:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er hebben ook genoeg mensen schijt aan het verbod op rijden met (te veel) alcohol op, en dat levert een stuk meer gevaar op dan met 134 km/h over een autosnelweg rijden. Maar daar wordt nauwelijks nog op gecontroleerd, omdat dat niet gaat terwijl je koffie drinkt van achter je laptop.
Want jij weet dat ze niet iets moeten doen dat meer prioriteit heeft op dat moment?quote:Op woensdag 15 november 2017 12:37 schreef 2NutZ het volgende:
de politie haalt ze gewoon in zonder sirene met 150 en rijden gewoon door
Nee, dat weet ik niet maar vooralsnog moet de politie zich ook aan verkeerswetten en regels houden mits zij met sirene rijden.quote:Op woensdag 15 november 2017 13:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Want jij weet dat ze niet iets moeten doen dat meer prioriteit heeft op dat moment?
Tenzij ze ontheffing hebben van de meldkamer.quote:Op woensdag 15 november 2017 13:14 schreef 2NutZ het volgende:
Nee, dat weet ik niet maar vooralsnog moet de politie zich ook aan verkeerswetten en regels houden mits zij met sirene rijden.
quote:Op woensdag 15 november 2017 13:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tenzij ze ontheffing hebben van de meldkamer.
Oh oke dat wist ik niet... wel jammer dat je dat punt op zo'n passief agressieve manier moet maken.quote:De politie mag uitsluitend met toestemming van de meldkamer gebruikmaken van optische en geluidssignalen. Deze toestemming vervalt als bijvoorbeeld een andere hulpdienst al op de plek van het incident is aangekomen. Zo kan het dus gebeuren dat een politievoertuig met zwaailichten en sirene een kruising oversteekt, om snel daarna met het normale verkeer verder te rijden. In sommige situaties rijdt de politie met spoed, maar zonder zwaailichten en sirene. Bijvoorbeeld bij gijzelingen, overvallen, inbraken en zelfdodingen. Dit doet de politie om de kans op een heterdaadsituatie te vergroten en daders te kunnen aanhouden, of om te voorkomen dat zaken (nog) ernstiger worden.
Net zo passief agressief als jij die de politie in een slecht daglicht probeert te zetten. Niet zo huillie doen joh. Siert je niet.quote:Op woensdag 15 november 2017 13:19 schreef 2NutZ het volgende:
Oh oke dat wist ik niet... wel jammer dat je dat punt op zo'n passief agressieve manier moet maken.
Nou, knul... dat doet de politie zelf al wel hoor met al zijn fratsen. Niet zo huilie doen over mijn post. Siert je niet.quote:Op woensdag 15 november 2017 13:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Net zo passief agressief als jij die de politie in een slecht daglicht probeert te zetten. Niet zo huillie doen joh.
Nogmaals: jij hebt geen idee wat er achter de "fratsen" van de politie zit. Wellicht pakken ze wel .. boeven!quote:Op woensdag 15 november 2017 13:24 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Nou, knul... dat doet de politie zelf al wel hoor met al zijn fratsen.
Is goed, Ellie Lustquote:Op woensdag 15 november 2017 13:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nogmaals: jij hebt geen idee wat er achter de "fratsen" van de politie zit. Wellicht pakken ze wel .. boeven!
Mooi zo, onderbuikgeneuzelquote:
Idem.quote:
En zo hoort het ook. Iedere man zou zo door het leven moeten gaan.quote:Op dinsdag 14 november 2017 12:39 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En het gevaar is ook niet perse de gedraging op dat specifieke moment, maar de gedachte dat men zelf wel kan bepalen wat wel en wat niet door de beugel kan.
volgens mij worden de meeste files veroorzaakt door die lamlullen die in elk gaatje duikend al zigzaggend proberen verder te komen waardoor het verkeer achterop voor ze moet remmenquote:Op maandag 13 november 2017 10:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nu heb ik in mijn leven pas 3x een boete voor de snelheid ontvangen (toevallig allemaal rond mijn 19e) en rij inmiddels al zo'n 17 jaar auto. Maar ik heb liever die 5 minuten eerder thuis mensen op de weg dan het volk wat zoiets heeft "als ik morgen aankom is het ook goed". Traag rijders veroorzaken de meeste opstoppingen en de meeste files, rij jij niet minimaal 110 blijf je weg van de linkerbaan, rij je 35 waar je 50 mag of 50 waar je 80 mag heb je niets te zoeken op de weg.
En daar heb je ook gelijk in. Tevens veroorzaken hardrijders ook meer files dan zacht rijders.quote:Op woensdag 15 november 2017 15:15 schreef Re het volgende:
[..]
volgens mij worden de meeste files veroorzaakt door die lamlullen die in elk gaatje duikend al zigzaggend proberen verder te komen waardoor het verkeer achterop voor ze moet remmen
In theorie wel, in de praktijk klopt dat niet helemaal.quote:Op woensdag 15 november 2017 16:24 schreef papert het volgende:
Hardrijders hebben namelijk meer ruimte nodig op de weg, en rijden een minder stabiel tempo.
Klopt, maar hardrijders die die extra ruimte niet nemen, remmen vaker.quote:Op woensdag 15 november 2017 16:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In theorie wel, in de praktijk klopt dat niet helemaal.
Bij de in de theorie in achting genomen ruimte betwijfel ik of dat het geval is voor veel chauffeurs, echter, het is het logisch dat men sneller geneigd is te remmen als de afstand tussen voertuigen afneemt. Ik denk dat hard, noch zachtrijders an sich files veroorzaken; het zijn eerder plotselinge bewegingen, bijna ongelukken en snelheidsverschillen die, buiten ongelukken uiteraard, files veroorzaken.quote:Op woensdag 15 november 2017 16:39 schreef papert het volgende:
[..]
Klopt, maar hardrijders die die extra ruimte niet nemen, remmen vaker.
heb je het mieren experiment al gezien...wat blijkt...snelheid lost files opquote:Op woensdag 15 november 2017 16:24 schreef papert het volgende:
[..]
En daar heb je ook gelijk in. Tevens veroorzaken hardrijders ook meer files dan zacht rijders.
Hardrijders hebben namelijk meer ruimte nodig op de weg, en rijden een minder stabiel tempo.
ja behalve als je voor gaat piepen, maar ja, blijkbaar accepteren een bepaald slag mensen niet dat nederland wel eens file heeftquote:Op woensdag 15 november 2017 20:11 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
heb je het mieren experiment al gezien...wat blijkt...snelheid lost files op
Ja, dat mieren experiment ken ik. Bij dat experiment lopen de mieren wel vaak tegen elkaar, dat lijkt mij op de weg niet de bedoeling.quote:Op woensdag 15 november 2017 20:11 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
heb je het mieren experiment al gezien...wat blijkt...snelheid lost files op
dat heet al wegenbelastingquote:Op woensdag 15 november 2017 21:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Kunnen ze niet net als dat ze het nu steeds over een basisinkomen hebben ook gewoon een basisboete invoeren. Dat iedereen een vaste boete per jaar betaalt, en dan word je verder nergens meer geflitst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |