quote:Op zaterdag 11 november 2017 16:43 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En de reistijd met het OV wordt gewoon doorbetaald.
Nee, 45 minuten. En dat is al jaren de standaard.quote:Op zaterdag 11 november 2017 16:31 schreef Hyaenidae het volgende:
14 minuten is het landelijk gemiddelde.
Nee hoor. 22 minuten is het gemiddelde. Was laatst nog in het nieuws.quote:Op zaterdag 11 november 2017 17:01 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, 45 minuten. En dat is al jaren de standaard.
Poeh, ik heb 2 jaar lang bijna 2 uur reistijd enkele reis gehad. Dat was enorm zwaar. Moet er nu niet meer aan denken. Meer dan 2 uur klinkt echt vreselijk.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:07 schreef monsterd. het volgende:
Even het gemiddelde omhoog brengen: 1.25 uur enkele reis.. 1 dag in de week heb ik 2.25 uur enkele reisafstand.
Dit is net mijn nieuwe werkgever . Ik werk wel 4 dagen (4x9) en de dag met de langste reistijd mag ik deels in de tijd van de baas doen. Scheelt alweer iets.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Poeh, ik heb 2 jaar lang bijna 2 uur reistijd enkele reis gehad. Dat was enorm zwaar. Moet er nu niet meer aan denken. Meer dan 2 uur klinkt echt vreselijk.
Maar als reistijd een onderdeel van je werk is, dan is het toch geen reistijd meer náár je werk? Dan is het reizen een deel van je werk.quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Verschilt nogal, kom vaak bij klanten door het hele land.
Truequote:Op zaterdag 11 november 2017 18:28 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar als reistijd een onderdeel van je werk is, dan is het toch geen reistijd meer náár je werk? Dan is het reizen een deel van je werk.
Boorplatform?quote:Op zaterdag 11 november 2017 20:20 schreef budvar het volgende:
Tussen de 4 en 8 uur, maar das dan gelukkig maar 1x in de 2 weken
Binnenvaartquote:
Retour mag ik dan hopen?quote:Op zaterdag 11 november 2017 21:54 schreef Gutz het volgende:
Variërend van 2,5u tot 4u afhankelijk van het verkeer.
Retour idd, moet zeggen dat het me wel steeds meer tegen gaat staan.quote:Op zaterdag 11 november 2017 22:07 schreef embedguy het volgende:
[..]
Retour mag ik dan hopen?
Nog flink lang.
Wohh, dan moet je je werk heel leuk vinden, 4 uur per dag dus onbetaald weg?quote:
Zou ik ook niet trekken inderdaad. Voor mij ligt de max op 45 minuten terug naar huis in de drukte.quote:Op zondag 12 november 2017 01:34 schreef kree het volgende:
Het verbaast me echt wat ik hier lees, daarom goed topic. Maar ok als ik 4 uur reizen lees per dag, dus plus 8 uur werk.... wtf, is dat normaal ofzo dan?
Weet ook niet hoe iemand zoiets trekt elke dag weer.
En tevreden ermee? Voor mij ligt het toch echt op max 3 kwartier.quote:Op zondag 12 november 2017 08:44 schreef JDude het volgende:
's Ochtends een uur, 's Middags meestal iets meer. Wel maar 4 dagen per week.
De volgende dag is het misschien maar 1,5 uur ofzo. Dus dat compenseerd weer een beetje. Als ik een week heb met elke dag 3 uur heen en 3 uur terug ben iknwel een beetje gaar ja, maar dat is gelukkig niet altijd. En op die dagen mag ik er ook iets van 6 uur werk van maken zodat ik wat eerder naar huis kan!quote:Op zondag 12 november 2017 01:34 schreef kree het volgende:
Het verbaast me echt wat ik hier lees, daarom goed topic. Maar ok als ik 4 uur reizen lees per dag, dus plus 8 uur werk.... wtf, is dat normaal ofzo dan?
Weet ook niet hoe iemand zoiets trekt elke dag weer.
Nou waardeer je inzet dan wat dat aan gaat.quote:Op zondag 12 november 2017 09:10 schreef Silven het volgende:
[..]
De volgende dag is het misschien maar 1,5 uur ofzo. Dus dat compenseerd weer een beetje. Als ik een week heb met elke dag 3 uur heen en 3 uur terug ben iknwel een beetje gaar ja, maar dat is gelukkig niet altijd. En op die dagen mag ik er ook iets van 6 uur werk van maken zodat ik wat eerder naar huis kan!
Tussen de 50-60 uren per week incl. reistijd dus niet extreem ofzo. En alles boven de 9,5 uur per dag worden als overuren uitbetaald.quote:Op zondag 12 november 2017 09:14 schreef kree het volgende:
[..]
Nou waardeer je inzet dan wat dat aan gaat.
Dit is voor iedereen anders ook.
Hangt ook van werk uren af en bétaling
The exciting life of a high class intersexual genderfluid escort.quote:Op zaterdag 11 november 2017 21:38 schreef FredvZ het volgende:
Dat varieert tussen de 10 seconden en 10 uur. Ligt er maar net aan waar ze me willen hebben.
Erg leuk! En nee, feitelijk betaald want ik mag werken in de treinquote:Op zaterdag 11 november 2017 23:03 schreef kree het volgende:
[..]
Wohh, dan moet je je werk heel leuk vinden, 4 uur per dag dus onbetaald weg?
Ah, tja dan is het een ander verhaal natuurlijkquote:Op zondag 12 november 2017 11:06 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Erg leuk! En nee, feitelijk betaald want ik mag werken in de trein
Hmm dat je dat zo kan waarderen, mijn ervaring met de trein is méestal vertraging, zo vol dat je moet staan enzo?quote:Op zondag 12 november 2017 11:18 schreef Bot13 het volgende:
Anderhalf uur heen, anderhalf uur terug.
Heerlijk! Grootste gedeelte van de reis zonder overstappen. Lekker kunnen slapen, filmpje kijken, beetje internetten. Allemaal dingen die ik in m'n vrije tijd ook zou doen, en dus zie ik het als vrije tijd. Het zorgt er voor dat ik tijd voor mezelf heb, naast tijd voor m'n vrouw en tijd voor m'n werk, in mooi 'afgeblokte' periodes gedurende de dag.
Zo kun je het ook zien...quote:Op zondag 12 november 2017 11:18 schreef Bot13 het volgende:
Anderhalf uur heen, anderhalf uur terug.
Heerlijk! Grootste gedeelte van de reis zonder overstappen. Lekker kunnen slapen, filmpje kijken, beetje internetten. Allemaal dingen die ik in m'n vrije tijd ook zou doen, en dus zie ik het als vrije tijd. Het zorgt er voor dat ik tijd voor mezelf heb, naast tijd voor m'n vrouw en tijd voor m'n werk, in mooi 'afgeblokte' periodes gedurende de dag.
quote:Op zondag 12 november 2017 10:39 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
The exciting life of a high class intersexual genderfluid escort.
Standaard != gemiddeldequote:Op zaterdag 11 november 2017 17:01 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, 45 minuten. En dat is al jaren de standaard.
Ideaal is het niet. Maar (mits buiten de spits) voorlopig nog wel prima te doen. Denk niet dat het nog 10 jaar leuk blijft.quote:Op zondag 12 november 2017 08:51 schreef kree het volgende:
[..]
En tevreden ermee? Voor mij ligt het toch echt op max 3 kwartier.
Het is ook een mindset en zeker niet iedereen kan dat.quote:Op zondag 12 november 2017 01:34 schreef kree het volgende:
Het verbaast me echt wat ik hier lees, daarom goed topic. Maar ok als ik 4 uur reizen lees per dag, dus plus 8 uur werk.... wtf, is dat normaal ofzo dan?
Weet ook niet hoe iemand zoiets trekt elke dag weer.
Dat vroeger beginnen heeft ook geen zin meer, de files beginnen tegenwoordig al voor 6 uur. Als ik naar Amsterdam/Utrecht ga met de auto vanuit het zuiden des lands, moet ik om kwart over vijf de auto in, anders heb ik gegarandeerd file. 's middags terug hetzelfde verhaal, vanaf half 4 is het prijs.quote:Op maandag 13 november 2017 11:46 schreef avotar het volgende:
Zelf doe ik het al bijna 20 jaar, maar merk ik wel dat ik het vroeger een stuk beter kon hebben dan tegenwoordig met kleine kinderen.
Zonde man!quote:Op maandag 13 november 2017 12:24 schreef Geralt het volgende:
3 minuten met de auto gok ik ongeveer.
En nee, ik heb geen fiets, dus ik moet wel met de auto helaas.
Lol, kun je dan niet beter lopen.quote:Op maandag 13 november 2017 12:24 schreef Geralt het volgende:
3 minuten met de auto gok ik ongeveer.
En nee, ik heb geen fiets, dus ik moet wel met de auto helaas.
Sommige mensen zijn echt vreselijk dik en lui.quote:Op maandag 13 november 2017 13:16 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Lol, kun je dan niet beter lopen.
Ik fiets een kwartier.
Dat klopt, dat kan ik beter niet.quote:Op maandag 13 november 2017 13:16 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Lol, kun je dan niet beter lopen.
Ok man.quote:
Klopt, een jaar of 15 terug reed ik nog op en neer naar Schiphol vanuit Bergen op Zoom. Als ik maar om 5 uur vertrok, kon ik half 7 / kwart voor 7 op Schiphol Rijk staan in de winterperiode.quote:Op maandag 13 november 2017 12:23 schreef bagpiper001 het volgende:
[..]
Dat vroeger beginnen heeft ook geen zin meer, de files beginnen tegenwoordig al voor 6 uur. Als ik naar Amsterdam/Utrecht ga met de auto vanuit het zuiden des lands, moet ik om kwart over vijf de auto in, anders heb ik gegarandeerd file. 's middags terug hetzelfde verhaal, vanaf half 4 is het prijs.
Is het puur gemak of zit er een andere reden achter?quote:Op maandag 13 november 2017 12:24 schreef Geralt het volgende:
3 minuten met de auto gok ik ongeveer.
En nee, ik heb geen fiets, dus ik moet wel met de auto helaas.
Sta je 's ochtend langer te krabben als je ruiten bevroren zijnquote:Op maandag 13 november 2017 12:24 schreef Geralt het volgende:
3 minuten met de auto gok ik ongeveer.
En nee, ik heb geen fiets, dus ik moet wel met de auto helaas.
puur gemak. Plus dat ik geen fiets heb.quote:Op maandag 13 november 2017 19:43 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Is het puur gemak of zit er een andere reden achter?
ruitenwisserverwarmingquote:Op maandag 13 november 2017 20:24 schreef Najieto het volgende:
[..]
Sta je 's ochtend langer te krabben als je ruiten bevroren zijn
Voorheen moest ik 20-25 minuten met de auto. Na de verhuizing dus maar een paar tellen.quote:
Lekker van negen tot vijf zeker? Die shit is echt onnodig als je bereid bent van de vastgeroeste tijden af te wijken.quote:Op dinsdag 14 november 2017 12:14 schreef Pizzahut het volgende:
Zit nu bij een klant in Den Haag. Normaal zonder file is 50 min rijden. Maar goed, A12.. dus doe er 1,5 tot 2 uur over.
Je fiets wel snel. Ik die een half uur over 10 km fietsen.quote:
Er is blijkbaar veel werk daar.quote:Op dinsdag 14 november 2017 08:50 schreef Staaf het volgende:
Werd laatst door een recruiter benaderd om in Den Haag te gaan werken (woon in Enschede). Dat is zonder files al ruim 2 uur, of ik hier geen moeite mee had
zonde man! Tijd is slapenquote:Op maandag 13 november 2017 23:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
puur gemak. Plus dat ik geen fiets heb.
Die stoplichten staan wel erg lang op rood dan.quote:Op maandag 13 november 2017 23:53 schreef Thijskoman het volgende:
Hangt er vanaf of de stoplichten op groen staan, in het slechtste geval 10 minuten fietsen Sommige collega's zijn anderhalf uur bezig.
Tja het is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.quote:Op maandag 13 november 2017 11:46 schreef avotar het volgende:
75 tot 90 minuten enkele reis met de Auto.
Standaard 1 keer in de week thuis.
[..]
Het is ook een mindset en zeker niet iedereen kan dat.
En de ene week gaat soepeler dan de andere week.
Zelf doe ik het al bijna 20 jaar, maar merk ik wel dat ik het vroeger een stuk beter kon hebben dan tegenwoordig met kleine kinderen.
?quote:Op dinsdag 14 november 2017 17:57 schreef Vluchteling het volgende:
[..]
Je fiets wel snel. Ik die een half uur over 10 km fietsen.
Nee tijden variëren. Probeer soms ook vaak thuis te beginnen met werken en na de spits te gaan rijden. Helaas is dit niet altijd mogelijkquote:Op dinsdag 14 november 2017 17:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Lekker van negen tot vijf zeker? Die shit is echt onnodig als je bereid bent van de vastgeroeste tijden af te wijken.
Je leest dat hij bij een klant zit he? Ik heb hetzelfde probleem namelijk, je hebt je dan vaak maar aan te passen aan de werktijden van de klant.quote:Op dinsdag 14 november 2017 17:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Lekker van negen tot vijf zeker? Die shit is echt onnodig als je bereid bent van de vastgeroeste tijden af te wijken.
Exact dit dus helaasquote:Op woensdag 15 november 2017 10:06 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Je leest dat hij bij een klant zit he? Ik heb hetzelfde probleem namelijk, je hebt je dan vaak maar aan te passen aan de werktijden van de klant.
Welke vergoeding krijg je met de auto dan? Zal niet méér zijn lijkt me?quote:Op woensdag 15 november 2017 10:23 schreef kniftyhooker het volgende:
Vorig jaar een 2e autootje aangeschaft, en nu binnen 30 minuten op het werk.
Met de trein duurde dat zeker een uur, vanaf huis naar station en van station naar werk meegerekend.
En dan maar hopen dat de treinen rijden... No thanks!
Bovendien is autorijden voor mij ook een stuk voordeliger, zelfs na een grote beurt en nieuwe remblokken houd ik geld over.
Dat was gewoon echt niet leuk meer, bijna ¤13,- per dag aan treinen kwijt, en max ¤0.19 vergoeding per km van de werkgever, tot een max van 41km per dag
Voor mij dezelfde onkostenvergoeding. Voordeel van de overheid is dat je brutoloon kan uitruilen voor een netto reiskostenvergoeding. Ik krijg jaarlijks 5200 euro netto reiskostenvergoeding en dus 5200 euro brutoloon minder. De trein kost me 130 euro per maand, dus ik houd er zelfs ruimschoots aan over.quote:Op woensdag 15 november 2017 11:21 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Welke vergoeding krijg je met de auto dan? Zal niet méér zijn lijkt me?
Of bedoel je dat je nu minder tekort komt? Want met 19 cent per km kan je de auto niet rijdend houden.
Bij ons is het andersom. OV vergoeding onbeperkt, met de auto 6 cent per kilometer en dan ook nog gemaximeerd op 25 km enkele reis (uit mijn hoofd, kan er een paar km naast zitten).
Overheid...
Doe je goed.quote:Op woensdag 15 november 2017 11:50 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Voor mij dezelfde onkostenvergoeding. Voordeel van de overheid is dat je brutoloon kan uitruilen voor een netto reiskostenvergoeding. Ik krijg jaarlijks 5200 euro netto reiskostenvergoeding en dus 5200 euro brutoloon minder. De trein kost me 130 euro per maand, dus ik houd er zelfs ruimschoots aan over.
Als die vergoeding eraf gaat, zoek ik direct een andere baan om de hoek. Daarom fuck D'66.quote:Op woensdag 15 november 2017 11:55 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Doe je goed.
Voor mij geldt iets soortgelijks, maar dan zonder OV. Levert goed op, maar nadeel is dat het structurele karakter twijfelachtig is op de lange termijn.
Vroegah kregen wij voor het OV 100% vergoeding.quote:Op woensdag 15 november 2017 11:21 schreef Sometimes het volgende:
rijg je met de auto dan? Zal niet méér zijn lijkt me?
Of bedoel je dat je nu minder tekort komt? Want met 19 cent per km kan je de auto niet rijdend houden.
Herkenbaar, vooral het laatste stuk. Ik ga nu ook met de auto en ook al kost het misschien wat meer, het levert me erg veel rust en gemak op.quote:Op woensdag 15 november 2017 13:07 schreef kniftyhooker het volgende:
[..]
Vroegah kregen wij voor het OV 100% vergoeding.
Maar tegenwoordig is de km vergoeding voor OV en auto 19ct per km met een max van 41 km per dag.
Dus idd, ik kom minder tekort.
Dit jaar scheelde het mij ¤150,=. Dus dat houd ik apart voor onvoorziene reparaties oid.
Moet wel zeggen dat de aanschaf er niet bij zit, maar aangezien wij 2 kleine kids hebben en mijn man de grote auto gebruikt, is het gewoon verdomd handig zo een 2e jakkertje erbij.
Dus die aanschaf was er sowieso wel van gekomen.
Nu is het dus iets als twee vliegen in een klap.
En oja, ik kan een uur per dag meer aan de kids besteden. Ook niet onbelangrijk. En en en... ik hoef niet meer zo gehaast de deur uit om de trein te halen en zulks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |