Ik vind het probleem wat hij aankaart niet eens zo extreem, het is een feit dat niet alle moslima's vrijwillig een hoofddoek dragen. Vele vrouwen worden onderdrukt in die ideologie, en blijkbaar is het aan de kaak stellen van dit feit wederom een vorm van islamofobie en discriminatie, en in plaats van het probleem te bespreekbaar te maken binnen de cultuur schieten velen bij kritiek op de islam weer in een standaard verdedigingsmodus waar vooral de boodschapper wordt aangevallen.quote:Columnist stopt wegens 'islamofobie en seksisme'
Onder druk van studenten stopt docent Herre Faber na vijf jaar met zijn columns in het online studentenblad van de Haagse Hogeschool. De studenten noemen zijn uitlatingen in de maandelijkse rubriek ‘islamofoob en seksistisch’ en eisen via een petitie dat het college van bestuur er openlijk afstand van neemt.
In de gewraakte column roept de docent bewegingstechnologie moslimmannen op zich uit te spreken tegen seksuele intimidatie binnen de islam. ‘Vrouwen vanaf kleuterleeftijd indoctrineren met het idee dat ze hoofddoeken en boerka’s moeten dragen, omdat ze anders hoeren zijn en erom vragen verkracht te worden, is niet sjiek. Het geïnstitutionaliseerd slaan van ongehoorzame vrouwen die seks weigeren. Niet zo fijn’, schrijft hij.
Moslims worden hier over één kam geschoren, vinden de studenten. ,,Kun je je voorstellen hoe het is om als studente met hoofddoek les van een man te hebben, die denkt dat jij wordt onderdrukt?’’ zegt een van de initiatiefnemers. De vrouw wil anoniem blijven uit angst voor het kelderen van haar cijfers. Ze stelde de petitie op samen met een groep studenten uit de Gender Think & Do Thank van de hogeschool. ,,Deze actiegroep is opgericht naar aanleiding van een eerdere column van Faber uit 2015. Daarin schreef hij letterlijk afgeleid te zijn door de dikke tieten van studentes. Hij beschuldigt moslimmannen, terwijl hij er zélf voor zorgt dat vrouwen zich ongemakkelijk voelen.’’
Vrijheid
Faber is geschrokken van de storm van kritiek, ook op sociale media. ,,Met mijn blogs probeerde ik studenten kritisch te leren denken. Dat ik daarbij het scherpst van de snede opzocht is waar, maar mensen kwetsen was nooit de bedoeling.’’ Degenen die zich beledigd voelen biedt hij zijn ‘oprechte excuses’ aan. Tegelijkertijd benadrukt hij dat vrijheid van meningsuiting óók voor docenten belangrijk is. Door de ophef is zijn plezier in schrijven weg.
Het college van bestuur betreurt zijn keuze om te stoppen als columnist. ‘Het kunnen zeggen wat je denkt is een groot goed [...].Ook als meningen scherper worden, moeten wij het gesprek met elkaar durven voeren.’
Faber heeft in de ogen van het bestuur geen grens overschreden in zijn laatste column.
Wanneer droegen vrouwen hier boerka's dan?quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:29 schreef Megumi het volgende:
Ik snap het niet waarom moeten moslims zich over iets uitspreken over iets wat niet moslims tot voor kort ook niet deden?
Maar tegenwoordig begin je niets meer als blanke man, zeker niet als je te maken krijgt met een aanstootneem-groepje.quote:Daarin schreef hij letterlijk afgeleid te zijn door de dikke tieten van studentes.
quote:Gender Think & Do Thank van de hogeschool
Ik lees hier weinig anders dan dingen die er in de Koran staan, die noueenmaal gevolgd wordt door een grote groep moslims.. niet iedereen natuurlijk maar het zou geen religie zijn als het merendeel niet dezelfde denkwijze heeft als het heilige boekquote:In de gewraakte column roept de docent bewegingstechnologie moslimmannen op zich uit te spreken tegen seksuele intimidatie binnen de islam. ‘Vrouwen vanaf kleuterleeftijd indoctrineren met het idee dat ze hoofddoeken en boerka’s moeten dragen, omdat ze anders hoeren zijn en erom vragen verkracht te worden, is niet sjiek. Het geïnstitutionaliseerd slaan van ongehoorzame vrouwen die seks weigeren. Niet zo fijn’, schrijft hij.
Als je wel op die manier leeft, hoef je niet beledigd te zijn, omdat het feitelijk juist is, je schaamt je toch niet voor hoe je je leven leidt?quote:Moslims worden hier over één kam geschoren, vinden de studenten
Er staat niet in de koran dat vrouwen die geen hoofddoek dragen hoeren zijn en verkracht mogen worden.quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:35 schreef BlackEyedAngel het volgende:
[..]
Ik lees hier weinig anders dan dingen die er in de Koran staan, die noueenmaal gevolgd wordt door een grote groep moslims.. niet iedereen natuurlijk maar het zou geen religie zijn als het merendeel niet dezelfde denkwijze heeft als het heilige boek
[..]
Als je wel op die manier leeft, hoef je niet beledigd te zijn, omdat het feitelijk juist is.
Als je niet op die manier leeft, hoef je niet persoonlijk beledigd te zijn gezien het niet op jou slaat.
Die lange-tenen-en-korte-lontjes-cultuur van tegenwoordig in de wereld..
Ja hoor, en dat lijkt me niet zo heel erg. Ik kan me zelfs voorstellen dat je les krijgt van een man die denkt dat jij mede-onderdrukker van de Westerse vrouw bent door een hoofddoek te dragen.quote:Moslims worden hier over één kam geschoren, vinden de studenten. ,,Kun je je voorstellen hoe het is om als studente met hoofddoek les van een man te hebben, die denkt dat jij wordt onderdrukt?’’ zegt een van de initiatiefnemers.
De commotie is denk ik wat overdreven inderdaad.quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
Iemand mag geen stukjes meer schrijven voor de schoolkrant.
Stop. De. Persen.
Het gaat natuurlijk niet om iemand die voor een lokale school niet meer mag schrijven, dat snapt iedere sukkel wel. Het gaat om de reden erachter, iets wat landelijk een steeds groter probleem wordt.quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
De commotie is denk ik wat overdreven inderdaad.
Dat ben ik met je eens. Over steeds meer onderwerpen is een normale discussie niet meer mogelijk. Omdat partijen al op voorhand al hard tegen hard gaan.quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om iemand die voor een lokale school niet meer mag schrijven, dat snapt iedere sukkel wel. Het gaat om de reden erachter, iets wat landelijk een steeds groter probleem wordt.
Welk probleem wordt groter? Wilders doet al jaren niets anders dan hakken op de islam en die wordt daar zelfs tweede partij van Nederland mee.quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om iemand die voor een lokale school niet meer mag schrijven, dat snapt iedere sukkel wel. Het gaat om de reden erachter, iets wat landelijk een steeds groter probleem wordt.
Ik zie dat wel als een probleem inderdaad?quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welk probleem wordt groter? Wilders doet al jaren niets anders dan hakken op de islam en die wordt daar zelfs tweede partij van Nederland mee.
quote:Kun je je voorstellen hoe het is om als studente met hoofddoek les van een man te hebben, die denkt dat jij wordt onderdrukt?
Precies, zeggen dat vrouwen die geen hoofddoek dragen verkracht mogen worden is gewoon erg dom in een tijd waarin seksuele intimidatie ter discussie staat.quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het in een links blaadje was geweest was het vanuit jouw perspectief waarschijnlijk vrijheid van meningsuiting die nu word onderdrukt etc. maar nu betreft het andersom en is het geen big dealquote:Op vrijdag 10 november 2017 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
Stop. De. Persen.
Helaas, zoals aangetoond.. neequote:Op vrijdag 10 november 2017 11:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ik zie hoe sommige studentes zich kleden dan is het geen keuze, maar bijna een verplichting. Niets mis met een beetje sexy kleding, maar een decolleté tot op je navel is een beetje overdreven lijkt mij.quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:34 schreef TheJanitor het volgende:
Je mag niet afgeleid worden door dikke tieten van lekkere studentes. Is afgeleid worden een keuze?
De commotie van die jankerds ja.quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
De commotie is denk ik wat overdreven inderdaad.
We hebben het over een fucking schoolkrant. Lekker interessant.quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:55 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Als het in een links blaadje was geweest was het vanuit jouw perspectief waarschijnlijk vrijheid van meningsuiting die nu word onderdrukt etc. maar nu betreft het andersom en is het geen big dealachja... leuk altijd dat gekleurde
Blijft mooi om te zien hoe mensen zichzelf steeds meer kwijtraken en verloochenen. Als ze al principes hadden natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Over steeds meer onderwerpen is een normale discussie niet meer mogelijk. Omdat partijen al op voorhand al hard tegen hard gaan.
Je snapt het echt niet he?quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben het over een fucking schoolkrant. Lekker interessant.
Ik ben bang dat zeker in de politiek idealen en principes geen enkele rol meer spelen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:00 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Blijft mooi om te zien hoe mensen zichzelf steeds meer kwijtraken en verloochenen. Als ze al principes hadden natuurlijk.
Natuurlijk. Maar soms kan dat gewoon wat vervelende gevolgen hebben.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:00 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet he?wel erg hoor. Ook al schrijf ik in het maandblad voor de lokale haakclub dan nog moet ik mijn mening toch kunnen verkondigen?
Dat nog niet eens, al is dat wel een gevolg; mensen mogen niet meer kritisch denken zonder daarmee in aanraking te komen. Gematigde mensen durven niks meer te zeggen, en dan hou je de extreme kant over.quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Over steeds meer onderwerpen is een normale discussie niet meer mogelijk. Omdat partijen al op voorhand al hard tegen hard gaan.
Klopt, kwalijk is dat als je gewoon in je recht staat en niks fout doet en je dan toch zulke gevolgen hebt.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar soms kan dat gewoon wat vervelende gevolgen hebben.
Hij wordt ook niet gedwongen te stoppen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:00 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet he?wel erg hoor. Ook al schrijf ik in het maandblad voor de lokale haakclub dan nog moet ik mijn mening toch kunnen verkondigen?
Oké, maar jouw mening dus dat het een lokale schoolkrant betreft en dus niet boeiend is sta je nog wel achter?quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij wordt ook niet gedwongen te stoppen.
Er is kritiek geuit op zijn columns. En studenten hebben de vrijheid dat te doen, net zo goed als dat Faber zijn columnpjes gewoon mag (blijven) tikken.
Zelf vermijd ik derhalve bepaalde onderwerpen. Mede omdat het maar zelden gaat over het oplossen van problemen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat nog niet eens, al is dat wel een gevolg; mensen mogen niet meer kritisch denken zonder daarmee in aanraking te komen. Gematigde mensen durven niks meer te zeggen, en dan hou je de extreme kant over.
Iedereen die kritisch is over onderwerpen als immigratie, Islam en noem het maar op, wordt door een steeds groter wordende groep meteen in een nogal negatief hoekje gedumpt als afval. Dit heeft Trump ook aan de macht geholpen, en hij is echt een prachtig voorbeeld van iemand die precies aan de andere doorgeslagen kant staat.
Het is inderdaad non-nieuws, omdat het een lullig campusblaadje betreft.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:06 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Oké, maar jouw mening dus dat het een lokale schoolkrant betreft en dus niet boeiend is sta je nog wel achter?
Ja, na eerst een decennium de problemen gewoon straal ontkennen, maar nu kan dat niet meer, komt meneer koosvogels alleen nog maar met "het doet er niet toe".quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben het over een fucking schoolkrant. Lekker interessant.
Oké duidelijk, al had ik dit beeld al van jou als user.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is inderdaad non-nieuws, omdat het een lullig campusblaadje betreft.
Dat het zijn eigen besluit is omdat zijn schrijven kritiek heeft geoogst, maakt het al helemaal een non-issue.
Wacht maar tot een Moslim hierbij betrokken is omdat ie nogal radicale dingen schreef.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:06 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Oké, maar jouw mening dus dat het een lokale schoolkrant betreft en dus niet boeiend is sta je nog wel achter?
Dat denk ik ook. En als iemand echt iets fout doet dan doe je gewoon aangifte denk ik zo. Of dat verder zin heeft is een andere discussie. Een beetje laf is het wel dat de betrokken moslima anoniem wil blijven. Maar ken de machtsverhoudingen niet in de zaak.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:05 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Klopt, kwalijk is dat als je gewoon in je recht staat en niks fout doet en je dan toch zulke gevolgen hebt.
Zo werkt de wereld nu joh, gewoon anoniem lekker dingen roepen en kijken hoe de ander kapot gemaakt wordquote:Op vrijdag 10 november 2017 12:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. En als iemand echt iets fout doet dan doe je gewoon aangifte denk ik zo. Of dat verder zin heeft is een andere discussie. Een beetje laf is het wel dat de betrokken moslima anoniem wil blijven. Maar ken de machtsverhoudingen niet in de zaak.
Die gaat dan veel over zich heen krijgen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wacht maar tot een Moslim hierbij betrokken is omdat ie nogal radicale dingen schreef.
Klinkt als NWS / VRT wil geen controverse, dus schuldig of niet: gewoon oprotten!quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:09 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Zo werkt de wereld nu joh, gewoon anoniem lekker dingen roepen en kijken hoe de ander kapot gemaakt wordmooie wereld.
Zo werkt het al eeuwen. Dus wen er maar aan.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:09 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Zo werkt de wereld nu joh, gewoon anoniem lekker dingen roepen en kijken hoe de ander kapot gemaakt wordmooie wereld.
Het is zijn eigen besluit. Of mogen studenten geen kritiek uiten op zijn columns?quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wacht maar tot een Moslim hierbij betrokken is omdat ie nogal radicale dingen schreef.
Ja daar hebben de emoties bij de linkse SJW gutmensch ook alweer grote hoogtes bereikt.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klinkt als NWS / VRT wil geen controverse, dus schuldig of niet: gewoon oprotten!
Nee, en nee.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zo werkt het al eeuwen. Dus wen er maar aan.
Ook daar zit wat in de betrokken persoon zal goed hebben nagedacht over wat hij schreef en de gevolgen daarvan. Zo niet dan is het niet een echt slim persoon.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is zijn eigen besluit. Of mogen studenten geen kritiek uiten op zijn columns?
Ja en ja. Iemand die de historie een beetje kent weet dat anoniem iemand beschuldigingen een handige strategie is om bijvoorbeeld je politieke tegenstander op zij te zetten. En het verkondigen van onwaarheden.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:11 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja daar hebben de emoties bij de linkse SJW gutmensch ook alweer grote hoogtes bereikt.
Zeer vermakelijk de hypocrisie en domheid bij sommige mensen te lezen. Dubbel zo vermakelijk als ze zo zeker van zichzelf zijn maar er zo ver naast zitten.
[..]
Nee, en nee.
Dat roep je elke keer wel weer maar ik denk dat het gedeelte (de 1e zin zelfs van de 1e alinea) boekdelen spreekt. Er staat namelijk letterlijk: 'Onder druk van studenten stopt..'quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is zijn eigen besluit. Of mogen studenten geen kritiek uiten op zijn columns?
Kortom er zit meer vast aan dit verhaal.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:12 schreef RM-rf het volgende:
De beschuldiging is niet zozeer Islamofobie, maar vooral de dubbele moraal en ook de problemen in een docent-leerling-verhouding als een docent zulke sterk provocerende columns schrijft, die an sich losstaan van zn vakgebied (van bewegingstheorie) maar die ij wel publiceert op de website vand e Vakgroep
Die 'werkgroep' die die petitie gestart is, is begonnen vanwege een column met als titel 'dikke tieten' die hij in mei 2015 schreef over hoe hij afgeleid werd door vrouwelijke studentes met volgens hem te dikke tieten...
daarna schreef hij ook columns over dat mensen maar roze zwarte pieten moesten accepteren , en diegenen die dat niet deden 'niet te redden waren', dat pedo's geabotteerd moesten worden en ga zo maar door...
leuke provocerende olumns die hem vast een succesvol poster op Fok! zouden maken, maar ik kan me ook voorstelen dat studenten gewoon een docent willen die zich met zn vakgebied bezighoud op de website van de vakgroep en geen pseudo-politische column-schrijver daar
Dat het ten koste van zijn eigen vrijheid en veiligheid gaat laten we voor het gemak even buiten beschouwing?quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welk probleem wordt groter? Wilders doet al jaren niets anders dan hakken op de islam en die wordt daar zelfs tweede partij van Nederland mee.
Als je onder je studenten geen draagvlak meer hebt is vertrekken niet meer dan een logische stap denk ik.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:13 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat roep je elke keer wel weer maar ik denk dat het gedeelte (de 1e zin zelfs van de 1e alinea) boekdelen spreekt. Er staat namelijk letterlijk: 'Onder druk van studenten stopt..'
Snap je dat dan niet of lees je daar voor het gemak gewoon over heen?
Onder de noemer: moslims staan bekend om hun dikke huid, en hun onwelgevallige geluiden proberen het zwijgen op te leggen doen ze anders nooit?quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kortom er zit meer vast aan dit verhaal.
Je hebt gelijk , die paar anoniemen representeren de gehele scholengemeenschap... duidelijkquote:Op vrijdag 10 november 2017 12:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als je onder je studenten geen draagvlak meer hebt is vertrekken niet meer dan een logische stap denk ik.
Als dit het verhaal is, ben ik het volledig met je eens. Zolang studenten alleen een tegengeluid laten horen en hij daardoor al de wil te schrijven verliest ligt dat bij hemzelf.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:12 schreef RM-rf het volgende:
De beschuldiging is niet zozeer Islamofobie, maar vooral de dubbele moraal en ook de problemen in een docent-leerling-verhouding als een docent zulke sterk provocerende columns schrijft, die an sich losstaan van zn vakgebied (van bewegingstheorie) maar die hij wel publiceert op de website van de Vakgroep
Die 'werkgroep' die die petitie gestart is, is begonnen vanwege een column met als titel 'dikke tieten' die hij in mei 2015 schreef over hoe hij afgeleid werd door vrouwelijke studentes met volgens hem te dikke tieten...
daarna schreef hij ook columns over dat mensen maar roze zwarte pieten moesten accepteren , en diegenen die dat niet deden 'niet te redden waren', dat pedo's geabotteerd moesten worden en ga zo maar door...
leuke provocerende olumns die hem vast een succesvol poster op Fok! zouden maken, maar ik kan me ook voorstelen dat studenten gewoon een docent willen die zich met zn vakgebied bezighoud op de website van de vakgroep en geen pseudo-politische column-schrijver daar...
Zijn beslissing te stoppen met die columns (en zelfs alle oudere te verwijderen) is zijn eigen keuze, die ik an sich wel begrijp...
niemand dwong hem verder ertoe en ook het bestuur van de Hogeschool heeft aangegeven niks tegen die columns te willen doen.
Ik snap die beslissing wel, maar ind het wel een beetje laf als hij vervolgens gaat mekkeren over 'vrijheid van meningsuiting' die juist nergens aangetast is ...
Hij mag nog altijd zegen wat hij wil, maar evengoed mogen anderen daarop reageren en _hun_ mening over zijn uitlatingen geven.
Dat dikke tieten verhaal heeft bijvoorbeeld niets met moslims te maken?quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onder de noemer: moslims staan bekend om hun dikke huid, en hun onwelgevallige geluiden proberen het zwijgen op te leggen doen ze anders nooit?
Tenzij het natuurlijk moslima's zijn met dikke tieten.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat dikke tieten verhaal heeft bijvoorbeeld niets met moslims te maken?
Neem me niet kwalijk dat ik dat er niet spontaan bij ga betrekken, omdat the usual suspect de nogal bagatelliserende boodschap weer naar huis willen rammen, ik zal, om alle misverstanden voor eens en voor altijd weg te nemen de exacte context van dit bericht en derhalve waar ik op reageer nog een keer quoten:quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat dikke tieten verhaal heeft bijvoorbeeld niets met moslims te maken?
Maar het staat jou natuurlijk volledig vrij, om jezelf te vertellen "dat dat er heulemaal niks, nada, noppes, mee te maken heeft, en het heus wel over heel wat anders gaat!"quote:Columnist stopt wegens 'islamofobie en seksisme'
Onder druk van studenten stopt docent Herre Faber na vijf jaar met zijn columns in het online studentenblad van de Haagse Hogeschool. De studenten noemen zijn uitlatingen in de maandelijkse rubriek ‘islamofoob en seksistisch’ en eisen via een petitie dat het college van bestuur er openlijk afstand van neemt.
Het is zijn eigen beslissing te vertrekken. En vindt als ik alles zo een beetje leest het niet echt handig wat de man geschreven heeft. Maar daar zal de man best over nagedacht hebben. En de gevolgen zullen hem derhalve niet verbaast hebben. Denk ik zo.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk dat ik dat er niet spontaan bij ga betrekken, omdat the usual suspect de nogal bagatelliserende boodschap weer naar huis willen rammen, ik zal, om alle misverstanden voor eens en voor altijd weg te nemen de exacte context van dit bericht en derhalve waar ik op reageer nog een keer quoten:
[..]
Maar het staat jou natuurlijk volledig vrij, om jezelf te vertellen "dat dat er heulemaal niks, nada, noppes, mee te maken heeft, en het heus wel over heel wat anders gaat!"
Net zoals dat het Geert Wilders zijn eigen beslissing is om niet zonder bodyguards door het leven te gaan, zo'n soort "beslissing"?quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is zijn eigen beslissing te vertrekken.
quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onder de noemer: moslims staan bekend om hun dikke huid, en hun onwelgevallige geluiden proberen het zwijgen op te leggen doen ze anders nooit?
Als iemand zich bewust is van de gevolgen en de voordelen van zijn uitspraken dan is dat zeker Geert Wilders. Ik zou zeggen zelfs dat hij daar briljant in is zelfs. Een topper in het spel van de macht.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Net zoals dat het Geert Wilders zijn eigen beslissing is om niet zonder bodyguards door het leven te gaan, zo'n soort "beslissing"?
Wat directer: dat kan dus prima een beslissing zijn die gemotiveerd is door lijfsbehoud/carrièrebehoud.
Tenzij jij alsnog een volmondig "NEE, DAT DOEN ZE NOOIT!" wil gaan antwoorden op onderstaande:
[..]
Lijfsbehoud nog wel. Zo.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Net zoals dat het Geert Wilders zijn eigen beslissing is om niet zonder bodyguards door het leven te gaan, zo'n soort "beslissing"?
Wat directer: dat kan dus prima een beslissing zijn die gemotiveerd is door lijfsbehoud/carrièrebehoud.
Maar dat was niet mijn vraag, mijn vraag was:quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als iemand zich bewust is van de gevolgen en de voordelen van zijn uitspraken dan is dat zeker Geert Wilders. Ik zou zeggen zelfs dat hij daar briljant in is zelfs.
Dat is wel logisch natuurlijk. Hij moet wel de boel zo regelen dat hij in de 2e kamer blijft. Want anders raakt hij zijn gratis door de belastingbetaler betaalde beveiliging kwijt.quote:
Weet ik niet. Het stuk gaat daar niet echt over.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat was niet mijn vraag, mijn vraag was:
Kan de beslissing om te stoppen wel degelijk gemotiveerd zijn door zelfbehoud?
Tip:
Een helder antwoord begint bv. met "Ja, want...." of "Nee, want....".
Me dunkt dat het stuk daar linea recta over gaat.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Weet ik niet. Het stuk gaat daar niet echt over.
Jouw oogkleppen gaan steeds verder naar binnen toe hè? Nu moet je al met noodgrepen komen over het blaadje in kwestie zodat je niet kritisch hoeft na te denken. Je gaat steeds verder in het nauw komen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel eens van Theo van Gogh gehoord?quote:
Het stuk even in MSWord gezet. Gezocht. En het woord geweld en of bedreiging niet in het stuk aangetroffen?quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Me dunkt dat het stuk daar linea recta over gaat.
Columinst bij een online studentenblaadje van een hbo, mogelijk de nieuwe Theo van Gogh.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wel eens van Theo van Gogh gehoord?
Wat hem overkwam omdat hij zich niet al te positief over die ene religie uitliet?
Maar "je weet het niet" hé?
Een triest gebeuren inderdaad. Wat verder in dit topic niet relevant is denk ik zo.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wel eens van Theo van Gogh gehoord?
Wat hem overkwam omdat hij zich niet al te positief over die ene religie uitliet?
Maar "je weet het niet" hé?
Zou ik ook zeggen als dat hele gebeuren je hele verhaal onderuit haalt.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:43 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een triest gebeuren inderdaad. Wat verder in dit topic niet relevant is denk ik zo.
Maar ik heb ook nergens gesteld dat daar sprake van was.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het stuk even in MSWord gezet. Gezocht. En het woord geweld en of bedreiging niet in het stuk aangetroffen?
Zeer relevant.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:43 schreef Megumi het volgende:
Wat verder in dit topic niet relevant is denk ik zo.
Een persoon als Theo vergelijken met een flut docent gaat wel wat ver denk ik zo. Ik acht de kans dat de docent vermoord gaat worden zeer klein. Maar inderdaad ik werk niet bij AstroTV dus durf verder geen uitspraken te doen over de toekomst van deze docent.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ik heb ook nergens gesteld dat daar sprake van was.
Het begint pijnlijk duidelijk te worden dat een bepaalde weergave van de realiteit in jouw optiek volstrekt onwenselijk is, en daarom glijden we maar af naar bepaalde dingen ineens "niet weten",
Maar de vraag was dus of het mogelijk is dat de keuze om te stoppen gemotiveerd kan zijn door zelfbehoud.
En mocht je nog twijfels hebben of dat een realistisch iets is -> Zie Dhr Van Gogh.
Maar je "wist het niet" hé?
Weet je het nu dan misschien?
Wat een onzin! Dat stelt hij helemaal niet.quote:"Moslims worden hier over één kam geschoren, vinden de studenten. ,,Kun je je voorstellen hoe het is om als studente met hoofddoek les van een man te hebben, die denkt dat jij wordt onderdrukt?’’
Docent schrijft column. Column krijgt kritiek. Docent voelt zich aangevallen en besluit om te stoppen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Jouw oogkleppen gaan steeds verder naar binnen toe hè? Nu moet je al met noodgrepen komen over het blaadje in kwestie zodat je niet kritisch hoeft na te denken. Je gaat steeds verder in het nauw komen.
quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
Jezelf tegenspreken binnen een half uur, das ook knap.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
Hij hoeft trouwens niet te stoppen.
Moet bekennen dat ik niet hele stuk had gelezen en mijn mening later bij moest stellen. Blijkbaar besloot hij om uit eigen beweging z'n pen neer te leggen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:58 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
Jezelf tegenspreken binnen een half uur, das ook knap.
Maar waarom precies krijgt ie volgens jou kritiek?quote:
Lol, lachwekkend inderdaad. Men is hier echt aan het zoeken naar "nieuws", als het maar in hun straatje past.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Docent schrijft column. Column krijgt kritiek. Docent voelt zich aangevallen en besluit om te stoppen.
Vlug! Word boos en schreeuw van de daken dat de vrijheid van meningsuiting ten dode is opgeschreven!
Dat gaat alleen ver als je de rode draad, islamkritiek wenst te negerenquote:Op vrijdag 10 november 2017 12:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een persoon als Theo vergelijken met een flut docent gaat wel wat ver denk ik zo.
Lees eens goed er was meer aan de hand seksisme bijvoorbeeld. Wat jij dan weer makkelijk negeert. Wat verder logisch is natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat gaat alleen ver als je de rode draad, islamkritiek wenst te negeren
De column krijgt kritiek omdat die in de ogen van bepaalde studenten islamofobisch is. Dat mogen zij vinden en de auteur mag dat tegenspreken.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar waarom precies krijgt ie volgens jou kritiek?
Al vraag ik mij bij deze wel af hoe serieus ik jouw bijdrage nu moet nemen, want over een half uurtje kun je wel weer iets totaal anders zeggen hierover....
Geef jij eerst maar eens gewoon antwoord, voordat je überhaupt denkt anderen te mogen verwijten iets te "negeren"quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Lees eens goed er was meer aan de hand seksisme bijvoorbeeld. Wat jij dan weer makkelijk negeert. Wat verder logisch is natuurlijk.
Wel:quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:36 schreef Megumi het volgende:
Weet ik niet. Het stuk gaat daar niet echt over.
quote:Onder druk van studenten stopt docent Herre Faber na vijf jaar met zijn columns in het online studentenblad van de Haagse Hogeschool. De studenten noemen zijn uitlatingen in de maandelijkse rubriek ‘islamofoob en seksistisch’ en eisen via een petitie dat het college van bestuur er openlijk afstand van neemt.
De man wordt onder druk gezet om hierover niet meer te schrijven, terwijl hij er niemand enig kwaad mee berokkent. Hij zegt namelijk niet dat de hoofddoek onderdrukkend is, maar dat in de gevallen dat dit wel het geval is, de vrouw onheus bejegend wordt.quote:Degenen die zich beledigd VOELEN biedt hij zijn ‘oprechte excuses’ aan. Tegelijkertijd benadrukt hij dat vrijheid van meningsuiting óók voor docenten belangrijk is. Door de ophef is zijn plezier in schrijven weg.
Volgende item: Man uit lutjebroek noemt moslims lelijk op facebook en krijgt geen likes, is de vrijheid van meningsuiting definitief afgeschaft?quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Lol, lachwekkend inderdaad. Men is hier echt aan het zoeken naar "nieuws", als het maar in hun straatje past.
KoosVogels anno 2000:quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet bekennen dat ik niet hele stuk had gelezen en mijn mening later bij moest stellen. Blijkbaar besloot hij om uit eigen beweging z'n pen neer te leggen.
Het blijft overigens non-nieuws.
Wijs mij eens aan waar in het artikel staat dat de docent ook met geweld bedriegt is door zijn eigen studenten?quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Wel:
[..]
[..]
De man wordt onder druk gezet om hierover niet meer te schrijven, terwijl hij er niemand enig kwaad mee berokkent. Hij zegt namelijk niet dat de hoofddoek onderdrukkend is, maar dat in de gevallen dat dit wel het geval is, de vrouw onheus bejegend wordt.
Dat hij hier niet over mag schrijven, beperkt zijn vrijheid van meningsuiting, zoals dat ook het geval was bij Theo van Gogh, die wel doorging met zijn mening te verkondigen over onderdrukking van moslima's. Dus, is het helemaal niet vreemd dat deze erbij gehaald wordt.
Wat zou er gebeuren als deze docent lak heeft aan de druk van de studenten en gewoon doorgaat met het schrijven van dit soort columns?
Dat bepaal ik zelf wel. En niet boos worden dit is internet maar.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geef jij eerst maar eens gewoon antwoord, voordat je überhaupt denkt anderen te mogen verwijten iets te "negeren"![]()
![]()
![]()
Waar zeg ik dat?quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:08 schreef Megumi het volgende:
Wijs mij eens aan waar in het artikel staat dat de docent ook met geweld bedriegt is door zijn eigen studenten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |