abonnement Unibet Coolblue
pi_174947943
Goedenavond!

Ik ben Benny 23 jaar uit Friesland.
Nou gebeurt het volgende op mijn werk, ik sta op papier als Algemeen logistiek medewerker en heb een vast contract. Nou is dat niet zo spannend allemaal maar het leuke is dat ik ook werkzaam ben als : lasser, brander, monteur, shovel machinist, graafkraan (zowel rups als mobiel) machinist, banksman,torenkraan/topkraan machinist en heftruck chauffeur. En nog wel meer dingen bij externe bedrijven en derden. Nou zit ik als 5 jaar bij dit bedrijf en heb het goed naar m'n zin en niet één dag is het zelfde! Maaaar.. als ik verhuurd word als torenkraan machinist of banksman vraagt mijn baas natuurlijk hele andere tarieven dan wanneer hij mij verhuurd als heftruckchauffeur (logistiek medewerker) maar ik krijg gewoon betaald als alg. Logistiek medewerker. En niet als machinist oid, en steekt mijn centjes in zijn zak.

Nou is mijn vraag aan jullie wat jullie hier nou van vinden? Hoe kan ik dit oplossen met mijn baas? Loop hier al een tijd mee rond en weet niet hoe ik hier aan moet beginnen.

Hopelijk heeft iemand wat advies of zit misschien wel in een soortgelijke situatie.

Groeten Benny!
pi_174947968
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:20 schreef Benny1411 het volgende:
als ik verhuurd word als torenkraan
Je hebt jezelf tot het zijn van een middel gereduceerd. Gedraag je daar dan ook naar.
Op iets vriendelijkere toon: de winst is voor de verhuurder, niet voor hetgeen verhuurt wordt.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2017 20:23:13 ]
pi_174948024
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:20 schreef Benny1411 het volgende:
en steekt mijn centjes in zijn zak.
:')

Heb je al die opleidingen uit eigen zak betaald?
pi_174948059
Dus iedereen die word ingehuurd is een middel? En mag zich laten naaien door zijn of haar baas?
pi_174948075
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:27 schreef Benny1411 het volgende:
Dus iedereen die word ingehuurd is een middel? En mag zich laten naaien door zijn of haar baas?
Ja.
pi_174948099
De meeste toevallig wel ja, maar als je ingehuurd word als machinist lijkt het mij dat je ook betaald hoort te krijgen als machinist?
pi_174948102
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:27 schreef Benny1411 het volgende:
Dus iedereen die word ingehuurd is een middel? En mag zich laten naaien door zijn of haar baas?
Waar word je genaaid dan?
pi_174948113
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:30 schreef Benny1411 het volgende:
De meeste toevallig wel ja, maar als je ingehuurd word als machinist lijkt het mij dat je ook betaald hoort te krijgen als machinist?
Wat verdient een machinist?
pi_174948120
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:30 schreef Benny1411 het volgende:
De meeste toevallig wel ja, maar als je ingehuurd word als machinist lijkt het mij dat je ook betaald hoort te krijgen als machinist?
Nee hoor.
  woensdag 8 november 2017 @ 20:31:01 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174948121
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:27 schreef Benny1411 het volgende:
Dus iedereen die word ingehuurd is een middel? En mag zich laten naaien door zijn of haar baas?
Neejoh. Je moet wel weten wat je onderhandelingspositie is. Als je baas zo een ander voor jou in de plaats heeft, heb je weinig te eisen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174948193
Hé Benny,

Je klinkt als een boii met een serieuze skill set met alles wat je daar opnoemt.

Zou het geen goed idee zijn om je te focussen op het best betaalde baantje (bv torenkraan operator)?
En daar een fulltime dienstverband voor aan te nemen bij een andere werkgever (bv bij het bedrijf waar je nu aan wordt verhuurd)?

Je huidige baas knijpt je uit tot de allerlaatste cent.
Iedereen wist het, maar bij jou viel het kwartje pas veel later.
Nu is het payback time, laat hem lekker in zijn sop gaarkoken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Armani XL op 11-11-2017 15:42:26 (Kan ook op een andere toon) ]
pindazakje
pi_174948273
Precies, maar we werken met een klein groepje mensen ik ben diegene die overal heen gestuurd word zonder te klagen en en het leuk vind om van alles te doen. En we zijn al een beste tijd opzoek naar nog zo'n iemand die van alles wat verstand heeft. Maar tot nu toe nog niemand die in aanmerking komt dus ik ben niet bang om mn baan te verliezen ofzo.
pi_174948311
Ja dat zou ik kunnen doen idd.. maar ik vind het juist zo mooi aan dit werk dat ik elke dag/week weer een andere klus doe.
pi_174948340
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:40 schreef Benny1411 het volgende:
Precies, maar we werken met een klein groepje mensen ik ben diegene die overal heen gestuurd word zonder te klagen en en het leuk vind om van alles te doen. En we zijn al een beste tijd opzoek naar nog zo'n iemand die van alles wat verstand heeft. Maar tot nu toe nog niemand die in aanmerking komt dus ik ben niet bang om mn baan te verliezen ofzo.
vragen voor loonsverhoging kun je altijd proberen.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_174948349
Als je werkzaamheden verricht die een stuk complexer zijn dan waar je voor betaald krijgt, lijkt me dat een goede reden om eens om tafel te gaan zitten met je baas.

Bereid vantevoren je argumenten voor, bijvoorbeeld:
- Hoe zijn je jaargesprekken en beoordelingen verlopen?
- Wat verdienen je collega's
- Wat wordt normaal gesproken in de markt betaald voor dit soort werk?
- Etcetera

Ga niet boos het gesprek aan ('huuu je pikt mijn centjes in'), maar geef op een normale toon aan dat je salaris niet meegegroeid is met je takenpakket.

Als je werkgever weigert, vraag hem dan hoe hij jouw toekomst ziet en wat voor prestatie je wél zou moeten neerzetten. Dwing hem om concreet te worden..
pi_174948350
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:41 schreef Benny1411 het volgende:
Ja dat zou ik kunnen doen idd.. maar ik vind het juist zo mooi aan dit werk dat ik elke dag/week weer een andere klus doe.
Dan waarom klaag je?
  woensdag 8 november 2017 @ 20:44:48 #17
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174948371
Als je niet het idee hebt dat je baas zo een ander heeft dan kun je het rustig eens bespreken. Zelf zou ik mikken op een algemene salarisverhoging naar iets tussen het hoogste salaris voor sommige van die klusjes en je huidige salaris. Wees niet verlegen of bescheiden, zo te lezen is je baas een zakenman en snapt ie onderhandelen best.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 8 november 2017 @ 20:45:52 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174948394
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:43 schreef 8777 het volgende:

[..]

Dan waarom klaag je?
Omdat hij het redelijk vindt meer te verdienen, kun je niet lezen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174948421
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Omdat hij het redelijk vindt meer te verdienen, kun je niet lezen?
Had ie ook zelf kunnen bedenken.
pi_174949347
Ik klaag niet over het werk dat ik verricht maar over mijn loon en omdat ik niet goed weet wat de oplossing hiervoor is. Ik ben trouwens vergeten er bij te zeggen dat ik ook steeds vaker als projectleider of als meewerkend voorman gezien word door collega's en andere bedrijven. Misshien dat ik het hier ook eens op kan gooien?

En nee ik zal niet boos op mijn baas afstappen maar ik noem het even zo zodat het duidelijk is wat het probleem is. Ik heb volgende week een gesprek met hem en mijn voorman hier over, maar zijn er ook mensen die dit ook hebben/hadden en hoe hebben zij dit opgelost?
Heb er ook over nagedacht om voor mezelf te beginnen als ZZP'er of eigen bedrijf naar daar zitten ook nogal wat haken en ogen aan plus dat ik er een vast contract voor op zeg.
  woensdag 8 november 2017 @ 21:46:49 #21
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_174949425
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:20 schreef Benny1411 het volgende:
en steekt mijn centjes in zijn zak.
En daar maak je een grote denkfout.
Ten eerste zijn het niet jouw centjes.
Ten tweede doe je werk waar je (blijkbaar) niet voor opgeleid bent. Dat hoeft geen probleem te zijn. Het geeft jou een hoop diversiteit. Echter, wanneer iets fout zou gaan, is je werkgever aansprakelijk voor het feit dat jij bepaalde papieren niet hebt.
En daarmee kom ik op het volgende: haal je papieren. De ervaring heb je al, alleen het papiertje nog. Je kunt erop aandringen dat je werkgever dit betaald. Je zou ook nog kunnen opteren voor een EVC-traject, in plaats van naar cursussen gaan, waar je alles al vanaf weet.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_174949863
Ik heb voor alles wat ik opnoemde de benodigde papieren en cursussen gehad, alleen niet voor lassen, ik die ook alleen ongecertificeerd laswerk dus dat is ook geen probleem.
pi_174950021
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:03 schreef Benny1411 het volgende:
Ik heb voor alles wat ik opnoemde de benodigde papieren en cursussen gehad, alleen niet voor lassen, ik die ook alleen ongecertificeerd laswerk dus dat is ook geen probleem.
En die heb je allemaal zelf betaald die cursussen?
pi_174950143
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:10 schreef Deshain het volgende:

[..]

En die heb je allemaal zelf betaald die cursussen?
Of hij ze zelf betaald heeft doet niets af aan het gegeven dat de baas voor zijn inzet gemiddeld genomen te weinig betaald.

TS, gewoon een gesprek met baas aan gaan en loonsverhoging vragen.
pi_174950511
Ik heb een gedeelte gehaald via school (VeVa Bedrijfs Auto Techniek) en een gedeelte zelf omdat ik eerst de Offshore in wou als crane operator, alle papiertjes netjes gehaald en vlak daarna kwam alles in de Offshore plat te liggen dus dat was geen optie meer. De rest heb ik via mijn baas gekregen.
pi_174951001
Waarom begin je niet voor jezelf? De baas vraagt per uur meer voor mij dan ik per dag betaald krijg.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_174951254
Ergens anders soliciteren en betaald worden als kraanmachinist is het eenvoudigst.
.
  woensdag 8 november 2017 @ 23:03:28 #28
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174951346
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:59 schreef Fer het volgende:
Ergens anders soliciteren en betaald worden als kraanmachinist is het eenvoudigst.
Kun je altijd achter de hand houden als de huidige werkgever geen salarisverhoging wil geven. Zeker als je het verder naar je zin hebt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 8 november 2017 @ 23:56:55 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174952402
Pff, is een hele kudde van die offshore 'alleskunners' hier aan de slag als rigger.. Kunnen nog geen harpsluiting onderscheiden van een kettingtakel, laat staan er iets nuttigs mee doen..

Kraanmachinisten (HIJSkraan) vallen onder de (hard voor weinig) transport CAO, beter pak je iets in de bouw onder een bouw CAO.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174955223
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:14 schreef q420856 het volgende:

[..]

Of hij ze zelf betaald heeft doet niets af aan het gegeven dat de baas voor zijn inzet gemiddeld genomen te weinig betaald.

TS, gewoon een gesprek met baas aan gaan en loonsverhoging vragen.
Dat doet er juist alles toe als TS roept dat de baas zijn centjes in z'n zak stopt.
pi_174955926
Ik zou voor een meer algemene loonverhoging proberen te gaan.
Praat met je baas, leg hem uit hoe je erover denkt zo amicaal mogelijk.

Tegelijkertijd kom je hem tegemoet door niet teveel rompslomp eromheen te willen breien, in de zin van voor iedere soort taak aparte extra tegemoetkomingen, dat moet je eis niet zijn.
  donderdag 9 november 2017 @ 10:41:51 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174956002
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 10:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou voor een meer algemene loonverhoging proberen te gaan.
Praat met je baas, leg hem uit hoe je erover denkt zo amicaal mogelijk.

Tegelijkertijd kom je hem tegemoet door niet teveel rompslomp eromheen te willen breien, in de zin van voor iedere soort taak aparte extra tegemoetkomingen, dat moet je eis niet zijn.
Idd, dat schiet niet op om dat te administreren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174960521
Probeer een overzichtje te maken met hoe vaak je als machinist, heftruckchauffeur, palletsorteerder, dozenschuiver etc. bent ingehuurd en hoeveel dat je baas heeft opgeleverd. Reken ook uit wat het had opgeleverd als je alleen de werkzaamheden had gedaan die bij je eigenlijke functie horen. Het verschil daartussen kun je mooi bij de onderhandelingen voor een beter salaris meenemen (ik heb je dit jaar xx duizend euro meer opgeleverd dan gebruikelijk).

Hou er wel rekening mee dat je baas misschien ook meer onkosten heeft als ie jou verhuurt als kraanmachinist tov. bijv. als lasser. Denk aan verzekeringen, opleidingen, vergunningen e.d.
pi_174961051
Ik ben ook orderpikker. Doe poets werkzaamheden technische werkzaamheden en expeditiewerkzaamheden. Ik krijg alleen betaald voor orderpikker.
pi_174962194
Word ondernemer of stop met zeuren. Wil je de zekerheid van je salaris blijf je dit lekker doen.
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
  donderdag 9 november 2017 @ 16:11:36 #36
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174962223
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 16:10 schreef Mr.Worldwide het volgende:
Word ondernemer of stop met zeuren. Wil je de zekerheid van je salaris blijf je dit lekker doen.
Onzin, je kunt prima met je werkgever over een salarisverhoging praten. Als je dat nooit doet, ben je dief van je eigen portemonnee.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174962247
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 16:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Onzin, je kunt prima met je werkgever over een salarisverhoging praten. Als je dat nooit doet, ben je dief van je eigen portemonnee.
Ben ik het zeker mee eens, maar in de OP werd gedaan alsof hij per klus een hoge vergoeding moest krijgen. Je kan best wat onderhandelen over je salaris, maar verwacht niet dat als je baas soms meer aan je verdient jij ook meer gaat verdienen bij die klus
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
  donderdag 9 november 2017 @ 16:18:15 #38
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174962349
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 16:12 schreef Mr.Worldwide het volgende:

[..]

Ben ik het zeker mee eens, maar in de OP werd gedaan alsof hij per klus een hoge vergoeding moest krijgen. Je kan best wat onderhandelen over je salaris, maar verwacht niet dat als je baas soms meer aan je verdient jij ook meer gaat verdienen bij die klus
Ja ok.. je hebt als werknemer natuurlijk niet wél de lusten maar niet de lasten van het ondernemerschap.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174964905
Mensen badankt voor de tips/meningen! Ik heb morgen het gesprek en heb het één en ander op papier gezet dus moet vast lukken..
  donderdag 9 november 2017 @ 20:20:36 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174967131
Als ik voor een bureau werk, betalen ze mij gewoon naar het maximale wat ik kan qua papieren. Dat motiveert hen om mij niet als papierprikker weg te zetten omdat ik dan te duur ben, maar als ik dan eens wél kutwerk onder mijn kunnen moet doen tussendoor heb ik in mijn achterhoofd dat ze daar wel de dikke vette hoofdprijs voor lappen.
Andersom zoals in TS zijn situatie is gewoon lastig.. Dan krijg je het gevoel dat je inderdaad misbruikt wordt, dat leidt altijd tot ellende.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174970804
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 15:19 schreef ManianMan het volgende:
Ik ben ook orderpikker. Doe poets werkzaamheden technische werkzaamheden en expeditiewerkzaamheden. Ik krijg alleen betaald voor orderpikker.
Wat is je punt?
  vrijdag 10 november 2017 @ 02:43:39 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174973606
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 22:25 schreef lighted het volgende:

[..]

Wat is je punt?
hij weet ws niet dat dat allemaal hetzelfde betaalt, want; ongeschoold werk.

En nee, een heftruckcertificaat telt niet als scholing.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174976024
Er zit een aardig verschil tussen orderpikker/logistiek medewerker en een (toren)kraanmachinist/banksman.
  vrijdag 10 november 2017 @ 10:21:36 #44
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174976124
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 10:16 schreef Benny1411 het volgende:
Er zit een aardig verschil tussen orderpikker/logistiek medewerker en een (toren)kraanmachinist/banksman.
Succes vandaag, ben benieuwd hoe 't is gegaan straks :)
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174978912
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 02:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hij weet ws niet dat dat allemaal hetzelfde betaalt, want; ongeschoold werk.

En nee, een heftruckcertificaat telt niet als scholing.
Ongeschoold werk? Je krijgt bij ons op het werk speciale training waar op te letten bij het orderpikken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Nizno op 12-11-2017 11:29:56 ]
pi_174982721
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:05 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ongeschoold werk? Je krijgt bij ons op het werk speciale training waar op te letten bij het orderpikken.

Dan is het nog steeds ongeschoold werk, ondanks die “training”. En ik denk inderdaad ook dat jij netter pallets stapelt dan ik.

[ Bericht 27% gewijzigd door Nizno op 12-11-2017 11:30:14 ]
Alius aliud dicit
pi_174983191
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 10:16 schreef Benny1411 het volgende:
Er zit een aardig verschil tussen orderpikker/logistiek medewerker en een (toren)kraanmachinist/banksman.
dus omdat je soms een klusje buiten je takenpakket doet mag je direct verwachten dat je het hoogste salaris krijgt?
Das mooi, heb vandaag een krabbel voor mn baas gezet, zal maandag zeggen dat ik de toko overneem.
pi_174983281
quote:
Maaaar.. als ik verhuurd word als torenkraan machinist of banksman vraagt mijn baas natuurlijk hele andere tarieven dan wanneer hij mij verhuurd als heftruckchauffeur (logistiek medewerker) maar ik krijg gewoon betaald als alg. Logistiek medewerker. En niet als machinist oid, en steekt mijn centjes in zijn zak.
Nee, hij rekent een tarief af voor de verhuur. En jij krijgt het salaris waar je voor onderhandeld hebt. Hij steekt niet jouw centjes in zijn zak. Jouw centjes krijg je gewoon met alle afgesproken voordelen en stabiliteit erbij.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  zaterdag 11 november 2017 @ 22:12:29 #49
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175008781
Ik vraag me af of het bedrijf waar TS salaris voor krijgt wel mensen mag uithuren aan andere bedrijven.
  zondag 12 november 2017 @ 09:37:29 #50
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_175013050
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:12 schreef Lunatiek het volgende:
Ik vraag me af of het bedrijf waar TS salaris voor krijgt wel mensen mag uithuren aan andere bedrijven.
En dat zou niet mogen omdat?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  zondag 12 november 2017 @ 10:08:37 #51
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175013422
quote:
3s.gif Op zondag 12 november 2017 09:37 schreef goed_volk het volgende:

[..]

En dat zou niet mogen omdat?
Omdat er wetten zijn die het verbieden. Je kunt niet stiekem een uitzendbureau runnen.
Maar het kan best zijn dat het bedrijf waar TS voor werkt dat wel mag.
Een uitzendbureauconstructie kan ook de hoge bedragen die de inhuurders betalen verklaren.
  zondag 12 november 2017 @ 12:22:09 #52
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_175015605
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 10:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat er wetten zijn die het verbieden. Je kunt niet stiekem een uitzendbureau runnen.
Maar het kan best zijn dat het bedrijf waar TS voor werkt dat wel mag.
Een uitzendbureauconstructie kan ook de hoge bedragen die de inhuurders betalen verklaren.
En welke wet zou dat zijn? Ik zie geen enkele reden waarom de baas van TS niet af en toe een medewerker een bepaalde klus op locatie uit zou mogen laten voeren.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_175016464
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 10:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat er wetten zijn die het verbieden. Je kunt niet stiekem een uitzendbureau runnen.
Maar het kan best zijn dat het bedrijf waar TS voor werkt dat wel mag.
Een uitzendbureauconstructie kan ook de hoge bedragen die de inhuurders betalen verklaren.
Inderdaad, welke wetten zij er die dat verbieden? Ik meen dat er al minstens 10 jaar geen vergunning meer nodig is om een uitzendbureau te runnen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 12 november 2017 @ 13:44:54 #54
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175017642
Welke wetten? Geen idee. Wel bij een vriend meegemaakt dat zijn bedrijf op de vingers werd getikt wegens een ongeoorloofde constructie waarbij medewerkers werd uitgeleend aan een ander bedrijf (die de medewerkers op zijn beurt weer detacheerde) :')

Wat TS aankaart zou ook nog iets voor een OR kunnen zijn om te bestuderen of alles wettelijk in orde is en de medewerkers niet worden benadeeld.
  zondag 12 november 2017 @ 19:01:52 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175026277
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:55 schreef Benny1411 het volgende:
Mensen badankt voor de tips/meningen! Ik heb morgen het gesprek en heb het één en ander op papier gezet dus moet vast lukken..
En?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175036266
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:41 schreef Benny1411 het volgende:
Ja dat zou ik kunnen doen idd.. maar ik vind het juist zo mooi aan dit werk dat ik elke dag/week weer een andere klus doe.
Als je niet de best betaalde klus ergens anders fulltime kunt doen zou je kunnen kijken of er nog een bedrijf is waar je meerdere dingen kan doen. En dan gelijk met al je werkervaring en skills etc om een mooi salaris vragen.
  dinsdag 14 november 2017 @ 17:53:02 #57
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_175070335
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:43 schreef The_Temp het volgende:

Als je werkzaamheden verricht die een stuk complexer zijn dan waar je voor betaald krijgt, lijkt me dat een goede reden om eens om tafel te gaan zitten met je baas.

Bereid vantevoren je argumenten voor, bijvoorbeeld:
- Hoe zijn je jaargesprekken en beoordelingen verlopen?
- Wat verdienen je collega's
- Wat wordt normaal gesproken in de markt betaald voor dit soort werk?
- Etcetera

Ga niet boos het gesprek aan ('huuu je pikt mijn centjes in'), maar geef op een normale toon aan dat je salaris niet meegegroeid is met je takenpakket.

Als je werkgever weigert, vraag hem dan hoe hij jouw toekomst ziet en wat voor prestatie je wél zou moeten neerzetten. Dwing hem om concreet te worden..
wat maakt het uit wat zijn collega's doen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_175073691
Wat de TS moet doen is gaan solliciteren op andere banen. Ga op een paar gesprekken. Ga daarmee door tot ze je daar echt willen aannemen met een goed bod.

Kies vervolgens of je wil overstappen en stap evt naar je baas met je nieuwe salariswens. Gaat hij er niet op in dan bedank je hem vriendelijk voor de fijne tijd en dien je je ontslag in.
pi_175074576
quote:
5s.gif Op zondag 12 november 2017 19:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En?
Daar ga je heus geen antwoord meer op krijgen. Deze eendagsvlieg is allang weer weg, waarschijnlijk omdat hij uitgelachen is door de baas.
pi_175296950
Goedennorgen,

Ten eerste, sorry voor het feit dat ik er een tijd niet geweest ben.

Ten tweede, bedankt dat ik word benoemd tot "eendagsvlieg".

Ben de afgelopen weken heel druk geweest met vanalles. Drukte op het werk, thuis druk bezig met van alles, en in m'n loods werk genoeg. Ohja en nog 2x een uitvaart! Dus nogmaals bedankt met de titel "eendagsvlieg"

Het gesprek met mn voorman en m'n baas verliep soepel. Heb veel punten op papier gezet die moeten veranderen in het bedrijf om het werkbaar te houden voor mij en mijn collega's. Hij was het hier zeker mee eens en had "toevallig" net een vergadering gehad en daar hadden ze bijna alle punten die ik ook op papier had staan al behandeld, en dus ook het stukje over de functies. En dus dst ik niet meer gezien word als alg.log. medewerker, wat mijn functie nu word zijn ze nog niet over uit maar dat wacht ik wel af. Na het gesprek ben ik nog niet weg gestuurd naar andere locaties (op een paar s'avonds en s'nachts na) ik ben in en om het bedrijf veel bezig met de technische problemen en gebreken.

Ik was jullie niet vergeten maar had er simpelweg even geen tijd voor en geen behoefte aan.

Groetjes!!
pi_175297055
Tja, zou het een “praat de medewerker naar de mond” type manager zijn of komen er ook echte daden uit?
.
  zaterdag 25 november 2017 @ 12:23:05 #62
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175297095
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 12:11 schreef Benny1411 het volgende:
Goedennorgen,

Ten eerste, sorry voor het feit dat ik er een tijd niet geweest ben.

Ten tweede, bedankt dat ik word benoemd tot "eendagsvlieg".

Ben de afgelopen weken heel druk geweest met vanalles. Drukte op het werk, thuis druk bezig met van alles, en in m'n loods werk genoeg. Ohja en nog 2x een uitvaart! Dus nogmaals bedankt met de titel "eendagsvlieg"

Het gesprek met mn voorman en m'n baas verliep soepel. Heb veel punten op papier gezet die moeten veranderen in het bedrijf om het werkbaar te houden voor mij en mijn collega's. Hij was het hier zeker mee eens en had "toevallig" net een vergadering gehad en daar hadden ze bijna alle punten die ik ook op papier had staan al behandeld, en dus ook het stukje over de functies. En dus dst ik niet meer gezien word als alg.log. medewerker, wat mijn functie nu word zijn ze nog niet over uit maar dat wacht ik wel af. Na het gesprek ben ik nog niet weg gestuurd naar andere locaties (op een paar s'avonds en s'nachts na) ik ben in en om het bedrijf veel bezig met de technische problemen en gebreken.

Ik was jullie niet vergeten maar had er simpelweg even geen tijd voor en geen behoefte aan.

Groetjes!!
mooi zo, stel eens voor om je naar de functie van 'springer' te zetten.. Das gewoon een gangbare, en je zit dan meestal ook een loonschaaltje hoger.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175373949
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:27 schreef Benny1411 het volgende:
Dus iedereen die word ingehuurd is een middel? En mag zich laten naaien door zijn of haar baas?
Begin je toch zelf een bedrijf als je jezelf zo " genaaid " voelt.

Pff achterlijk personeel, wees blij dat je leuk variërend en vast werk hebt.

:r
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  woensdag 29 november 2017 @ 01:06:50 #64
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175374288
quote:
8s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:15 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Begin je toch zelf een bedrijf als je jezelf zo " genaaid " voelt.

Pff achterlijk personeel, wees blij dat je leuk variërend en vast werk hebt.

:r
'personeel' :')

Blaaskaak.

Laten we maar hopen dat jij geen werkgever bent of wordt..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')