abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175338163
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar 2,5 x zoveel. Dan is iedereen toch al dat punt van 'zou ik nog mogen en kunnen rijden?' al lang en breed voorbij?

De context is hier het verkeer he, dat lijk je steeds weer te missen of niet te willen zien. En in die context is 2 glazen al veel. Dan is 5 glazen echt ver over de grens. Lang en breed gepasseerd. Ergo, schandalig veel. Andere mensen spreken er schande van. Wat ze dus ook doen. En wat dus zelfs taaltechnisch, schandalig een prima benaming maakt.
Jij schijnt vooral te missen dat ik al meerdere keren heb aangegeven ook te vinden dat dit teveel is voor in het verkeer. Daar hebben we geen enkele discussie over, en hebben we ook feitelijk allang vastgesteld.

En schandalig veel is het niet. Want wat blijkbaar de helft van de mensen hier vergeet is dat invordering rijbewijs vanaf 570 UGL is. Dus dat is blijkbaar een belangrijke grens voor onze wetgever. Daaronder is het allemaal blijkbaar niet zo erg.
pi_175338186
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:23 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Jij schijnt vooral te missen dat ik al meerdere keren heb aangegeven ook te vinden dat dit teveel is voor in het verkeer. Daar hebben we geen enkele discussie over, en hebben we ook feitelijk allang vastgesteld.
Mooi. Discussie afgesloten dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_175338220
quote:

[..]

Maar 2,5 x zoveel. Dan is iedereen toch al dat punt van 'zou ik nog mogen en kunnen rijden?' al lang en breed voorbij?

De context is hier het verkeer he, dat lijk je steeds weer te missen of niet te willen zien. En in die context is 2 glazen al veel. Dan is 5 glazen echt ver over de grens. Lang en breed gepasseerd. Ergo, schandalig veel. Andere mensen spreken er schande van. Wat ze dus ook doen. En wat dus, zelfs taaltechnisch, schandalig een prima benaming maakt.
Toch denk Justitie daar aanmerkelijk anders over, al is dat wat een semantische discussie.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_175338231
ik zeg nergens schandalig veel, maar ik vind 5 glazen drank veel als je moet rijden. 1 is dan al de max. Dus ik vind die straf magertjes.. maar goed.. dat mag ik vinden toch ?
pi_175338235
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:26 schreef nostra het volgende:

[..]

Toch denk Justitie daar aanmerkelijk anders over, al is dat wat een semantische discussie.
Dat is sowieso al een probleem, heel duidelijk is het allemaal niet. Als het echt allemaal zo 'schandalig erg' is, dan zou de grens wel 0 zijn toch?
pi_175338252
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:26 schreef poldervrouwtje het volgende:
ik zeg nergens schandalig veel, maar ik vind 5 glazen drank veel als je moet rijden. 1 is dan al de max. Dus ik vind die straf magertjes.. maar goed.. dat mag ik vinden toch ?
1 is niet de max. 2 is de max. Tenminste, als je geen beginnersrijbewijs hebt.

Dat mag je vinden hoor, maar ik vind dat je niet zo moet overdrijven.
pi_175338266
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:26 schreef nostra het volgende:

[..]

Justitie denkt dat het zo ernstig is dat ze ter plekke je rijbewijs innemen. Wat voor een verkeersdeelnemer toch een forse initiële straf is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_175338285
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:27 schreef Coritchando het volgende:

[..]

1 is niet de max. 2 is de max. Tenminste, als je geen beginnersrijbewijs hebt.

Dat mag je vinden hoor, maar ik vind dat je niet zo moet overdrijven.
IK vind 1 al de max, dat het wettelijk 2 is zal wel.. maar ik heb zelf instelling als ik moet rijden drink ik 0,0.. het zal maar verkeerd vallen.. Ook dat kan namelijk.. ook met 1 / 2 drankjes. Ik heb geen zin om dat risico te lopen dus drink ik gewoon maar niet. Wel zo makkelijk.. En dan overdrijf ik maar.. prima .. ik word niet gepakt met drank op iig..
pi_175338317
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Justitie denkt dat het zo ernstig is dat ze ter plekke je rijbewijs innemen. Wat voor een verkeersdeelnemer toch een forse initiële straf is.
Dat is de politie. Justitie vindt het geen invordering waardig.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_175338398
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee hoor. Er is geen invordering onder de 570 UGL. Hooguit een ontzegging van de rijbevoegdheid voor een x aantal uur.
pi_175338472
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:28 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

IK vind 1 al de max, dat het wettelijk 2 is zal wel.. maar ik heb zelf instelling als ik moet rijden drink ik 0,0.. het zal maar verkeerd vallen.. Ook dat kan namelijk.. ook met 1 / 2 drankjes. Ik heb geen zin om dat risico te lopen dus drink ik gewoon maar niet. Wel zo makkelijk.. En dan overdrijf ik maar.. prima .. ik word niet gepakt met drank op iig..
Dat is prima. Maar om je een context te geven, ik ben helaas zelf veroorzaker geweest van 3 ongelukken. 1 maal een deukje, 1 maal tegen brommer aangereden en 1 maal een kapotte koplamp. Niet bijzonder en allemaal zonder serieuze gevolgen.
Mag jij raden hoeveel keer ik gedronken had dat dit gebeurde.

Ik zal het antwoord geven: 0 keer.

Waarmee ik wil zeggen dat 0, 1 of 2 glazen bij mij dus niks uitmaken. Aangezien ik ook wel eens met 1 of 2 glazen op gereden heb en toen niets geraakt heb.

Mij zullen ze overigens ook niet pakken met teveel alcohol, ik ben al wat ouder en dan doet dat er niet meer zo toe. Ik drink amper, en als ik drink dan rijdt mijn partner.
pi_175341228
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:17 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Jij hebt natuurlijk nooit een fout gemaakt in je leven? Vertel eens, hoe is dat om perfect te zijn?
Die is zo goedkoop. Het gaat er niet om dat je nooit fouten mag maken, het gaat erom ze te accepteren en je misstappen niet te bagatelliseren. Als je zo nodig wilt drinken en rijden, dan weet je dat het gevolgen heeft en dat anderen een mening over kunnen hebben.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175341590
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 16:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Die is zo goedkoop. Het gaat er niet om dat je nooit fouten mag maken, het gaat erom ze te accepteren en je misstappen niet te bagatelliseren. Als je zo nodig wilt drinken en rijden, dan weet je dat het gevolgen heeft en dat anderen een mening over kunnen hebben.
Volgens mij heeft TS die gevolgen geaccepteerd.

Ik heb geen misstap met alcohol begaan.
  maandag 27 november 2017 @ 17:12:25 #114
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_175341873
quote:

[..]

De context is hier het verkeer he, dat lijk je steeds weer te missen of niet te willen zien. En in die context is 2 glazen al veel. Dan is 5 glazen echt ver over de grens. Lang en breed gepasseerd. Ergo, schandalig veel. Andere mensen spreken er schande van. Wat ze dus ook doen. En wat dus, zelfs taaltechnisch, schandalig een prima benaming maakt.
Met 5 glazen mag ik gewoon doorrijden. Dat ligt dus voor iedereen anders.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_175342003
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:08 schreef Planga het volgende:
Goedemorgen allemaal,

Vrijdag op zaterdagnacht ben ik aangehouden door twee politie-agenten. Ik reed in mijn auto, en blies uiteindelijk 560 ugl. Net, net onder de grens van invordering rijbewijs. Zelfs de officier van justitie werd al gebeld om mijn rijbewijs te gaan vorderen. Dit bleef mij dus bespaard.

Medewerking verleend en ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met vrienden, familie en mijn vriend om nooit meer iets te drinken. Ook niet in andere omstandigheden.

Het wachten is nu op de boete, daarbij moet ik de cursus alcohol en verkeer gaan volgen bij het CBR. EMA-cursus.

Nu ben ik mij daarin aan het verdiepen. Ik moet in elk geval een dag, 2 dagdelen en een nagesprek gaan volgen bij het CBR. Prima, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

Nu heb ik hierover drie vragen:

- Op wat voor termijn wordt zo'n cursus doorgaans ingepland? Is dit over 2 weken of over een half jaar?
- Er staat ¤570 cursuskosten, ¤384 opleggingskosten. Wat zijn die opleggingskosten? Waar komen die uit voort?
- Wat is, indien van toepassing, jouw ervaring met het volgen van deze cursus?
Heb eerder dit jaar hetzelfde meegemaakt, ik blies 465 ugl als beginnend bestuurder. Alle kosten van de cursus bij elkaar kwamen uit rond de 1000,- ja.

De cursus op zich heb ik gevolgd in Zwolle, voor mij was het 3 dagdelen en een eindgesprek. Je zit met ongeveer 15 man in een lokaal en een begeleider. Je krijgt opdrachten & huiswerk die natuurlijk over alcohol en verkeer gaan. Verder ga je filmpjes kijken en wordt er natuurlijk een beetje naar je inzet gekeken. Het is niet zo dat je je daar als voorbeeldig iemand moet gaan zitten gedragen omdat ze dat graag willen zien. Maar als je daar met een instelling van "het moet maar ff snel" gaat zitten kan de begeleider uiteindelijk beslissen dat jij je rijbewijs voor een paar dagen/maanden/jaren kwijt bent.

De cursus is niet zo erg, je zit er met mensen uit alle lagen van de maatschappij. Zo ben ik een student van 23 maar zat er samen met een oudere vrouw van 63 en kerels van zo'n 50 jaar die mijn vader hadden kunnen zijn :P. Ik moet zeggen dat de cursus mij op geen enkele manier "aan het denken heeft gezet". Het was meer de 1000,- die ik uit eigen zak moest betalen en het kwijt zijn van mijn rijbewijs voor 3/4 maand (ben aangehouden op een scooter maar autorijbewijs werd dus ook ingenomen).

Mijn mening: de cursus op zich zal voor sommige mensen wel indruk achterlaten maar voor mij deed het vrij weinig. Het was er eerder gezellig een beetje lol hebben en discussiëren over alcohol & verkeer. De echte klap is de geldboete en het realisatiemoment dat je rijbewijs toch echt ingevorderd is wanneer je hem nodig hebt voor school/werk. Natuurlijk blijft me dit altijd bij en moet zeggen dat wanneer ik een pilsje drink na de voetbal en met de auto ben het ook echt maar bij 1 blijft. Dus in dat opzicht heeft het geholpen :P.

O ja ook leuk, als je hierna weer wordt aangehouden met een slok op, op de fiets en je hebt een echte lulhannes voor je. Dan kan deze agent ervoor kiezen jouw rijbewijs in te vorderen en je een rijverbod van een jaar op te leggen (dit wordt je nog wel meermaals uitgelegd tijdens de cursus :P).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2017 17:24:21 ]
pi_175349288
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:49 schreef Planga het volgende:
4 november het feit gepleegd.

24 november de boete op mijn CJIB.

Details:

[..]

Nog niets van het CBR gehoord?
  maandag 27 november 2017 @ 22:11:33 #117
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_175350299
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:30 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat met drank op rijden not-done is en afdoende bestraft dient te worden. Maar je kan ook overdrijven. We hebben in dit geval te maken met een eerste keer en een overschrijding die duidelijk te veel is, maar "Met zoveel drank op (want het is veel..)" is wel wat aan de overdreven kant.

550 UGL. Per glas hebben we het over ongeveer 110 UGL (0,25 promille). In dit geval gaat het dus om 5 glazen alcohol. Dat is niet belachelijk veel in mijn ogen.
15 flesjes bier op een avond en daarna in de auto stappen, en jij praat het goed _O-

En TS zit ondanks zijn belofte om nooit meer te drinken alweer aan de radler 2.0, want een 2.0 telt niet ofzo
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_175350340
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:18 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Heb eerder dit jaar hetzelfde meegemaakt, ik blies 465 ugl als beginnend bestuurder. Alle kosten van de cursus bij elkaar kwamen uit rond de 1000,- ja.

De cursus op zich heb ik gevolgd in Zwolle, voor mij was het 3 dagdelen en een eindgesprek. Je zit met ongeveer 15 man in een lokaal en een begeleider. Je krijgt opdrachten & huiswerk die natuurlijk over alcohol en verkeer gaan. Verder ga je filmpjes kijken en wordt er natuurlijk een beetje naar je inzet gekeken. Het is niet zo dat je je daar als voorbeeldig iemand moet gaan zitten gedragen omdat ze dat graag willen zien. Maar als je daar met een instelling van "het moet maar ff snel" gaat zitten kan de begeleider uiteindelijk beslissen dat jij je rijbewijs voor een paar dagen/maanden/jaren kwijt bent.

De cursus is niet zo erg, je zit er met mensen uit alle lagen van de maatschappij. Zo ben ik een student van 23 maar zat er samen met een oudere vrouw van 63 en kerels van zo'n 50 jaar die mijn vader hadden kunnen zijn :P. Ik moet zeggen dat de cursus mij op geen enkele manier "aan het denken heeft gezet". Het was meer de 1000,- die ik uit eigen zak moest betalen en het kwijt zijn van mijn rijbewijs voor 3/4 maand (ben aangehouden op een scooter maar autorijbewijs werd dus ook ingenomen).

Mijn mening: de cursus op zich zal voor sommige mensen wel indruk achterlaten maar voor mij deed het vrij weinig. Het was er eerder gezellig een beetje lol hebben en discussiëren over alcohol & verkeer. De echte klap is de geldboete en het realisatiemoment dat je rijbewijs toch echt ingevorderd is wanneer je hem nodig hebt voor school/werk. Natuurlijk blijft me dit altijd bij en moet zeggen dat wanneer ik een pilsje drink na de voetbal en met de auto ben het ook echt maar bij 1 blijft. Dus in dat opzicht heeft het geholpen :P.

O ja ook leuk, als je hierna weer wordt aangehouden met een slok op, op de fiets en je hebt een echte lulhannes voor je. Dan kan deze agent ervoor kiezen jouw rijbewijs in te vorderen en je een rijverbod van een jaar op te leggen (dit wordt je nog wel meermaals uitgelegd tijdens de cursus :P).
Je drinkt dus nog alcohol terwijl je gaat rijden?
Make my day!
  maandag 27 november 2017 @ 22:14:05 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_175350365
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:36 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Dat is prima. Maar om je een context te geven, ik ben helaas zelf veroorzaker geweest van 3 ongelukken. 1 maal een deukje, 1 maal tegen brommer aangereden en 1 maal een kapotte koplamp. Niet bijzonder en allemaal zonder serieuze gevolgen.
Mag jij raden hoeveel keer ik gedronken had dat dit gebeurde.

Ik zal het antwoord geven: 0 keer.

Waarmee ik wil zeggen dat 0, 1 of 2 glazen bij mij dus niks uitmaken. Aangezien ik ook wel eens met 1 of 2 glazen op gereden heb en toen niets geraakt heb.

Mij zullen ze overigens ook niet pakken met teveel alcohol, ik ben al wat ouder en dan doet dat er niet meer zo toe. Ik drink amper, en als ik drink dan rijdt mijn partner.
Jezus, wat ben jij dom.
  maandag 27 november 2017 @ 22:15:35 #120
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_175350414
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 22:13 schreef agter het volgende:

[..]

Je drinkt dus nog alcohol terwijl je gaat rijden?
Als hij op de fiets is ja. ;)
pi_175350434
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2017 22:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als hij op de fiets is ja. ;)
“Natuurlijk blijft me dit altijd bij en moet zeggen dat wanneer ik een pilsje drink na de voetbal en met de auto ben het ook echt maar bij 1 blijft. Dus in dat opzicht heeft het geholpen ”

:{
Make my day!
pi_175350589
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:38 schreef Planga het volgende:

[..]

Goede afloop? Kost me 4 vrije dagen en totaal zo'n 1.500 piek.
Kut man! Maar gewoon aftikken.
Een maat van mij had er geen geld voor, en die kon toen 16 jaar eens per jaar 250 euro voor een bloedproef en een 10 minuten gesprek met een door het CBR aangewezen psychiater schuiven.
En dan kreeg hij hij rijbevoegdheid voor 1 jaar.
pi_175351171
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 22:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

dat mag hij toch?
Vind je het geen hellend vlak?
Gepakt worden met alcohol op, 1000 euro aftikken, en cursus moeten doen. En dan nog met een biertje op in de auto stappen.

Klinkt mij nogal dom in de oren. Maar je hebt gelijk.. het mag.
Make my day!
pi_175351234
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 22:43 schreef agter het volgende:

[..]

Vind je het geen hellend vlak?
Gepakt worden met alcohol op, 1000 euro aftikken, en cursus moeten doen. En dan nog met een biertje op in de auto stappen.

Klinkt mij nogal dom in de oren. Maar je hebt gelijk.. het mag.
Volgende keer is het een onderzoek alcohol. Dat wordt pas lachen.
pi_175351707
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:28 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

Maar wel voor onnodig links rijden en geen knipperlicht voeren op rotonde :') neem dan maar een biertje hoor.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')