Dijkgodquote:Op vrijdag 3 november 2017 23:44 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Te hard groeien kan ook nog wel eens nadelig zijn. Maar hij moet het eerst nog maar eens bij verkiezingen waar maken. Ik vond hem niet echt sterk debatteren afgelopen week.
Ten opzichte van andere kleuren missen ze wel het 1 en ander en worden ze zelfs achtergesteld.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:03 schreef Tchock het volgende:
Ik denk overigens helemaal niet dat racisme in stand wordt gehouden omdat witte mensen hun privileges niet zien. Eerder doordat mensen die niet wit zijn structureel worden achtergesteld.
Maar wellicht is dat een minder modegevoelige manier om hetzelfde te zeggen.
Worden ze achtergesteld, of stellen ze zichzelf achter?quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:03 schreef Tchock het volgende:
Ik denk overigens helemaal niet dat racisme in stand wordt gehouden omdat witte mensen hun privileges niet zien. Eerder doordat mensen die niet wit zijn structureel worden achtergesteld.
Nouja, in zoverre dat die mensen ook niet doorhebben dat over het algemeen de witte groep in Nederland dominant is en dat er nog best bepaalde minderheidsgroepen zijn. Natuurlijk speelt dan elders wel een grotere rol dan hier.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:03 schreef Tchock het volgende:
Dijkhoff komt uit Duitsland zag ik laatst op zijn Wiki. Kan hij dan nog wel minister-president worden?quote:
Whut?quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:03 schreef Tchock het volgende:
Wat is de reden daarvan, volgens jou?quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:03 schreef Tchock het volgende:
Zijn er werkelijk mensen die dat niet beseffen? En lost het iets op als die mensen hun "privileges" zouden kennen?quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja, in zoverre dat die mensen ook niet doorhebben dat over het algemeen de witte groep in Nederland dominant is en dat er nog best bepaalde minderheidsgroepen zijn. Natuurlijk speelt dan elders wel een grotere rol dan hier.
Dat is in Nederland gelukkig geen probleem, tenzij clown Wilders een MvW tegen je indient.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dijkhoff komt uit Duitsland zag ik laatst op zijn Wiki. Kan hij dan nog wel minister-president worden?
Jaquote:Op zaterdag 4 november 2017 00:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dijkhoff komt uit Duitsland zag ik laatst op zijn Wiki. Kan hij dan nog wel minister-president worden?
Dat lijkt me redelijk "natuurlijk" zo ontstaan, waarbij ik van mening ben dat Nederland (zeer) langzaam maar zeker naar een meer gelijkwaardige maatschappij groeit.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is de reden daarvan, volgens jou?
Mogen zelf de zwemles betalen mogen zelf hun wasmachine betalen en kunnen niet zeggen ik word gediscrimineerd.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zijn er werkelijk mensen die dat niet beseffen? En lost het iets op als die mensen hun "privileges" zouden kennen?
Godsallemachtig..quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:06 schreef skysherrif het volgende:
Maar zo'n blokje sociologie is best handig om wat van die termen die "SJWs" gebruiken wat beter te begrijpen.
Onzin.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:03 schreef Tchock het volgende:
Natuurlijk zijn die er, maar een groot deel daarvan wil het natuurlijk bewust niet zien.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zijn er werkelijk mensen die dat niet beseffen? En lost het iets op als die mensen hun "privileges" zouden kennen?
Que?quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Godsallemachtig..![]()
Dat bedoel ik nou met je in populistische hoek thuisvoelen..
Er is een belangrijk verschil tussen racisme en discriminatie. Die termen kun en moet je niet door elkaar gebruiken.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Onzin.
Witte mensen doen zelfs racistisch tegen ander witte mensen. Zie WOII.
Conclusie: bij het discrimineren maken we geen onderscheid op basis van huidskleur. Iedereen wordt gediscrimineerd. En daarom weer niet.
Ze moeten zich invechten.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Worden ze achtergesteld, of stellen ze zichzelf achter?
Bepaalde minderheidsgroepen zijn er zeker.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja, in zoverre dat die mensen ook niet doorhebben dat over het algemeen de witte groep in Nederland dominant is en dat er nog best bepaalde minderheidsgroepen zijn. Natuurlijk speelt dan elders wel een grotere rol dan hier.
'OSM' is uiteindelijk een vrij belangrijke term in deze discussie, denk ik.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Onzin.
Witte mensen doen zelfs racistisch tegen ander witte mensen. Zie WOII.
Conclusie: bij het discrimineren maken we geen onderscheid op basis van huidskleur. Iedereen wordt gediscrimineerd. En daarom weer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |