abonnement Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 1 november 2017 @ 22:38:39 #1
269689 crew  Viv
pi_174814936
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P




En game on!
pi_174818019
Thanks voor jullie reacties Chanty en LB! Ik ga de tips in de praktijk brengen :)

LeSage, welk boek over opvoeden heb je gekozen?
pi_174818147
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 06:45 schreef Mies_poes het volgende:
Thanks voor jullie reacties Chanty en LB! Ik ga de tips in de praktijk brengen :)

LeSage, welk boek over opvoeden heb je gekozen?
Kijk, luister en begrijp. Tip van Wupwup. Moest hem reserveren bij de bieb, dus gistermiddag pas gehaald. Ga er straks aan beginnen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174818328
Klinkt als een fijn boek LeSage: veel leesplezier.
Korte nacht was dit: gister deed mijn brave slaper moeilijk met slapen gaan. Met reden, want hij heeft zijn maaginhoud er drie keer uitgegooid en moest elke keer zo onbedaarlijk huilen dat peuter er ook wakker van werd :O.
Wel fijn een wasmachine met startuitstel: kan ik zo direct een was gaan ophangen
Vanochtend heeft hij wel goed gedronken en zo proberen we even wat brood (duimen maar)
pi_174818575
Beterschap Vosje, wat sneu. En voor jou ook, dat zijn vermoeiende nachten.

Wij gaan vandaag een experimenten houden: knutselen met zoutdeeg. Dadelijk eerst inkopen doen bij de action voor knutselspullen en vanmiddag samen knutselen! Ben benieuwd O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 2 november 2017 @ 15:01:04 #6
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174824933
Ik verwacht foto's, LeSage! Geen idee wat ik me erbij moet voorstellen :P

Voor het eerste sinds 14 maanden heb ik weer eens een grote werkopdracht, die ik nu dus combineer met opvang en Max thuis. Het eerste jaar heb ik die grote opdrachten een beetje geweerd. Ik moet zeggen: respect voor alle vaders en moeders die een drukke baan combineren met kind(eren) _O_

Maar OOK heel fijn om mijn hersens te laten werken :P

Vosje, blijf je een beetje wakker?
pi_174825316
O ja, leuk-zoutdeeg! Staat al heel lang op mijn lijstje om een keer te doen, maar heb niet genoeg zout in huis en vergeet het te kopen :P
Ben benieuwd wat voor creaties jullie gaan maken :)
Hiero zijn de ogen nog open (van mij en peuter dan, want dreumes ligt vooralsnog kotsvrij te slapen). Wel wat wiebelig en draaierig. Ik hoop van het slaapgebrek en niet van datzelfde buikgriepachtige iets
pi_174825400
Dreumes poetst (=beweegt doekje losjes op en neer over een oppervlak) en ruimt mee op (als er geen interessantere dingen te doen zijn). Vandaag de eerste poging tot zelf smeren van een boterham (die niet gegeten is om voordehandliggende reden); ze willen zo graag net als de volwassenen doen O+ Wel jammer dat peuter en dreumes altijd ruzie krijgen als ik aan het stoffen of stofzuigen ben. Ze willen ook altijd precies dat wat de ander in handen heeft. Toegegeven; das vooral dreumes, want peuter snapt het principe van om de beurt en eerlijk delen al best goed
pi_174827023
Nou, Q, geen foto's gemaakt, want het vereiste zeer streng toezicht :')
Meneertje was een beetje met het verkeerde been uit bed gestapt, dus het kostte wat moeite af en toe.
Het is een soort klei, die je kunt laten drogen in de oven. Gekleurd met plakkaatverf, dus in allemaal verschillende kleurtjes. Echt 2 minuten werk en het kost geen drol. We hebben met koekstekertjes vormpjes gedrukt en die versierd met action-diamanten *)
Het toezicht hield in dat ik af en toe wat deeg uit de mond van S. moest halen. En natuurlijk helpen met uitrollen, vormpjes steken, enzovoort.
Nu is hij heel moe en zitten we samen voor Nijntje O+

Voor de liefhebbers:
https://www.ladylemonade.(...)utdeeg-maken-bakken/
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 2 november 2017 @ 23:35:00 #10
269689 crew  Viv
pi_174836794
Ik was na een ruime week ziek zijn (vorige week grieperig, deze week wat serieuzer) net aan de beterende hand, krijg ik vandaag ZZ mee naar huis met een "Oh, er heerst hier trouwens buikgriep! Echt enorm veel kindjes hebben er last van!" :{ Arrrgghh, echt zo geen zin in dat gedoe van het weekend, ik wilde juist lekker rustig bijkomen. :(

Leuk LeSage! Bij bovengenoemde ziektekiemenclub gebruiken ze zoutdeeg ook voor voetafdrukjes. O+
pi_174838893
Hopelijk hebben jullie dat specifieke virus dus al in huis gehad Vivi! Hier gisterochtend nog 1x een spuugdreumes en daarna niets meer. Hij heeft ook goed geslapen, wel nog wat warm en niet eten, maar het gaat de goede kant op *O*
Vandaag maar eens zout scoren en gaan knoeien met dreumes en peuter :9
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 3 november 2017 @ 08:35:37 #12
269689 crew  Viv
pi_174839197
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 07:57 schreef Vosje6 het volgende:
Hopelijk hebben jullie dat specifieke virus dus al in huis gehad Vivi!
Ik ben dus bang van niet. :X We hadden alledrie klachten van een luchtweginfectie, ik ben de enige die heeft overgegeven maar dat was een eenmalige actie. Ik denk dat het een bijwerking was van de paracetamol die ik op een lege maag had ingenomen. Alles wat ik die ochtend verder gegeten of gedronken had kwam er ineens weer uit. :')

En nou wil ik ook knutselen. O+
pi_174839260
Egopost incoming
Vliegen met dreumes is wel zwaar vermoeiend, al ging het best goed. Hele tijd entertainen enzo, helaas vindt ze filmpjes nog niet leuk enzo :P
Maar we zijn er ondertussen al een paar dagen en alles gaat goed! Ze slaapt lekker op de brommer :+ en iedereen vindt haar leuk. Ze kan nu ook losstaan!

Dat was het even voor nu :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 3 november 2017 @ 08:53:58 #14
269689 crew  Viv
pi_174839399
Miezziej wat leuk allemaal, heel veel plezier daar! *O*
  vrijdag 3 november 2017 @ 08:59:25 #15
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174839469
Goed zo Miezziej! Veel plezier daar! :)

Hopelijk waait de buikgriep bij jullie over Vivi.

Hier is de dag dan echt aangebroken dat hij mama zegt. Jeehaaa w/ En hij gaat zelf los staan ...... op de bank. Hoera en waarom nou weer daar? :P :')
pi_174839485
Veel plezier miezz!
pi_174839667
O Miez dat klinkt alsof het een fantastische ervaring gaat zijn :)
Wat een rakker heb je toch Quoi, meteen op de bank! Staat geloof ik in de taakomschrijving dat je ook voor wat extra spanning moet zorgen als dreumes zijnde bij je nieuwe vaardigheden showen :P
Nu zijn we hier officieel in volgende fase van kerel zijn buikgriep: zachte en hoogst verdachte knetter geluiden uit de luieromgeving met dito verdachte poep als resultaat :Y
Ik heb in mijn hoifd zitten dat buikgriep zich niet altijd zo uit, soms ipv buikklachten luchtwegklachten geeft. Ik hoop dat dat ergens op gebaseerd is voor je Vivi, anders is het wel heel sneu als jullie dat buikgedoe ook nog eens meepakken
  vrijdag 3 november 2017 @ 09:32:47 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174839913
Fijne vakantie Miezz!

En beterschap voor de kleintjes!

Max los, op de bank, haha, oh mennnnn, echt, jij moet doodsangsten uitstaan af en toe denk ik?

Hier komen denk ik weer tanden door aan de luiers te zien _O-
Nah jaaaaaaaa, ze is gelukkig verder supervrolijk.
Ze wil wel weer graag een speen in overdag ineens. Maar aangezien ze die al driekwart jaar niet gebruikt overdag gaan we dat dus nu echt niet weer invoeren. Vind dat zo stom staan bij grotere kindjes.

Ze heeft gisteren voor het eerst op een paard gezeten (gaf geen fuck uiteraard _O- maar papa vond het leuk :+ ) en straks gaan we weer eens een museumpje pakken, natuurhistorisch in Rotterdam. Ben benieuwd, de mcflurry mol en de dominomus bekijken enzo :+

En het is een kleine knuffelkont, daar boffen we maar mee, want wij vinden dat allemaal eerlijk hier thuis *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174840808
Miezziej, ik vind het zo superstoer, jullie reis! Geniet ervan en ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Max, kijk je uit voor je moeders hart? Echt een stuntpiloot volgens mij.

Beterschap aan de zieken. De R zit duidelijk weer in de maand. Zoveel zieken overal ;(

Molo, klinkt als een leuke dag! Hebben jullie vakantie?

Wij gaan vanmiddag maar eens koekjes bakken en versieren. Verlof is behalve slecht voor mijn portemonnee ook heel slecht voor mijn lijn :@ in een week tijd heb ik appeltaart, boterkoek, pizza's en quiche gebakken en vandaag dus nog koekjes :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174840851
Op de bank los staan dat is ook de enige plek waar emmy het doet en zich dan steeds op haar kont laten vallen.

Veel plezier miez. Ga je ook naar Hoi An?

Molo wat een blije post

Wij gaan voor het eerst naar ballorig
  vrijdag 3 november 2017 @ 10:44:01 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174841007
Nee geen vakantie, Koos en ik werken beide niet meer fulltime sinds Larf er is. Lekker genieten :)

Veel plezier/sterkte Arja. Ik heb toevallig met een vriend afgesproken er een keertje met onze guppies heen te gaan :D

En verse appeltaart, hmmmm
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174842196
Wat is dat zoutdeeg knutselen toch leuk O+ Dreumes en peuter hebben zich echt een uur lang prima vermaakt met allerlei bonte kraaltjes in het deeg duwen. Dreumes was vooral ook fan van wiebelogen en heeft geprobeerd er zoveel mogelijk in te duwen :P Het geeft ook lekker weinig troep in vergelijking met bijvoorbeeld verven!
Nu zijn de creaties aan het drogen in de oven. Gezien het succes ga ik flink glitters inslaan en dan kunnen we alle oma's en opa's deze kerst van eigengemaakte kerstboomversieringen voorzien :Y
Veel plezier bij Balorig Arja!
Je kunt ook broodjes bakken LeSage: is ook leuk versieren met pitjes en zo, maar vriendelijker voor de lijn ;).
Klinkt als maximaal genieten bij iedere gelegenheid die zich voordoet Molo. Veel plezier bij het museum!
pi_174842469
Emmy vond het fantastisch! En ik daardoor ook
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 4 november 2017 @ 12:54:19 #24
269689 crew  Viv
pi_174862154
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:32 schreef Molo het volgende:
en straks gaan we weer eens een museumpje pakken, natuurhistorisch in Rotterdam. Ben benieuwd, de mcflurry mol en de dominomus bekijken enzo :+
En, gezien dat het een mcflurry egel is? :D
  zaterdag 4 november 2017 @ 12:57:23 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174862208
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 12:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En, gezien dat het een mcflurry egel is? :D
Uiteindelijk door gedoe niet geweest, maar je hebt gelijk ja _O-
Is ook iets logischer wel :D

Overigens weleens een bovengrondse linke mol gezien, die was me toch pissig. En dan zijn ze ineens écht niet meer zo schattig! :D

Wel nieuwe schoenen gescoord. Tacky roze huisstappers en stoere bikerboots voor buiten _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174862941
Pfoe wat een hoop driftbuien vandaag. Eerst wilde ze niet in het autostoeltje. Overstrekken en brullen. Toen in de supermarkt propte ze een heel groot stuk van een bolletje in haar mond en kreeg het niet weg, dus uit haar mondje gehaald. Hele supermarkt bij elkaar gekrijst. Toen wilde ze niet uit het winkelwagentje. Weer moeilijk doen. Eenmaal thuis was ik broodjes smeren en brullen omdat ik haar niet optilde.

Ik merk dat het opvoeden echt is begonnen. Ik snap ook de valkuil van haar bv wel optillen, omdat je weet dat dan het krijsen stopt. Maar wil haar niet leren dat een driftbui zin heeft. Dus na een waarschuwing haar in de box gezet en pas toen ze weer lief aan het spelen was aandacht gegeven.

Ik geloof dat ik nu maar even mee ga tukken.
Ik hoop dat het een fase is. Ze is meestal non stop vrolijk.
pi_174863217
Arja zo herkenbaar... Hij wilde vanochtend niet in de kinderwagen, wel in zo'n auto voor een winkel waar je een muntje in moet doen (en krijsen toen dat niet mocht van mij). Tijdens de lunch had hij z'n salami al op en brood nog niet, dus wilde hij mijn brood met salami. Mocht niet (oh, strenge moeder ben ik >:)) dus weer krijsen. Maar tussendoor weet hij wel dondersgoed wat hij wil en hoe iets hoort. Poppetje in de auto (godzijdank vandaag de goede, anders wordt hij kwaad dat het niet blijft zitten), als er iets onder de tafel ligt 'oh ooh' en wijzen, poetsen met een doekje etc.
  zaterdag 4 november 2017 @ 16:18:14 #28
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_174864877
Ohhh herkenning! En tevens hallo!
Mijn driftkikker is gisteren 1 geworden O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 4 november 2017 @ 16:23:10 #29
269689 crew  Viv
pi_174865426
Gefeliciteerd snoenk! O+

Ik ben blij dat de drift hier nog niet is geland :P

Ik maakte vandaag deze:
Links ben ik, boven james, onder Sarah

S. 2014
J. 2016
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:29:35 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174868271
GM, wat een gelijkenis zeg! :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:18 schreef snoenk het volgende:
Ohhh herkenning! En tevens hallo!
Mijn driftkikker is gisteren 1 geworden O+
Gefeliciteerd!!!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:50:26 #32
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_174868856
Bedankt voor de felicitaties!
Gm 1 gezicht :o

I. Is al vanaf een maand of 4 een driftkikker. Nog nooit een baby van 4 maanden oud zo boos zien worden omdat ze ergens niet bij kon :o :')
  zaterdag 4 november 2017 @ 22:39:17 #33
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174872950
McFlurry egel :{ Ik loop achter. Ik ga het morgen eens opzoeken.

Driftkikkers united hier! Het valt hier geloof ik reuze mee. Het is over het algemeen een erg rustig en tevreden ventje. Wel volhardend, maar gelukkig niet met driftbuien. Wat niet is kan nog komen O-)

Snoenk, gefeliciteerd en welkom! Gezellig :)

GM, ze horen overduidelijk bij jou ;)

Wat een dag. Max ligt pas net in zijn bed :o 1001 dingen op de planning. Vooral allemaal erg gezellig, met een heerlijk stuiterballetje, die veel slaapjes deed tussendoor, dus energie had voor 10.
En praatjes voor 10 O+
pi_174873596
Snoenk gefeliciteerd!

Gm met haar kloontjes O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 4 november 2017 @ 23:21:32 #35
269689 crew  Viv
pi_174873877
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:39 schreef Quoi het volgende:
McFlurry egel :{ Ik loop achter. Ik ga het morgen eens opzoeken.
https://vroegevogels.bnnv(...)ker-de-mcflurry-egel
Het probleem is inmiddels opgelost doordat de McFlurry nu zonder plastic kap verkocht wordt.

gm leuk zo'n overzicht, jullie hebben alle 3 dezelfde sprekende ogen. :) En wat een andere tijden hč, zoals die tv achter jou.
  zondag 5 november 2017 @ 12:24:10 #36
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_174880541
Wat betalen jullie voor oppas per uur? En dan bedoel ik gewoon een buurmeisje van 14 die een middagje of een avondje langskomt
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  zondag 5 november 2017 @ 12:25:55 #37
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_174880583
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:39 schreef Quoi het volgende:

Driftkikkers united hier!
Volle maan he.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  zondag 5 november 2017 @ 12:53:26 #38
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174881171
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:21 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

https://vroegevogels.bnnv(...)ker-de-mcflurry-egel
Het probleem is inmiddels opgelost doordat de McFlurry nu zonder plastic kap verkocht wordt.

gm leuk zo'n overzicht, jullie hebben alle 3 dezelfde sprekende ogen. :) En wat een andere tijden hč, zoals die tv achter jou.
Wow, dat heb ik nooit meegekregen. En dat ze nu zonder kap worden verkocht komt ook door de egellobby? Ik vind het sowieso wel een goed plan om eens naar dat museum te gaan. Ben er zelf nog nooit binnen geweest. En Rotterdam O+

GM, nu ik goed naar die foto's kijk zijn het behalve jullie ogen ook de kenmerkende mooie wenkbrauwen. Heb je mooi doorgekloond.

quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:25 schreef Frsh het volgende:

[..]

Volle maan he.
Is dat het? :P
Nog nooit betaalde oppas in huis gehaald trouwens, dus heb geen indicatie voor je. Ik heb ook geen buurmeisje van 14 :'(
  zondag 5 november 2017 @ 12:55:38 #39
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174881225
De kapper was trouwens in Max' nek een klein stukje vergeten. Toen hij vanmorgen gebiologeerd naar Juf Roos aan het kijken was, pakte ik even de tondeuse. Dat lukte alleen toch niet echt, want dat geluid was erg interessant natuurlijk. En nu is dat kleine stukje niet weg, maar wel een extra hapje uit zijn haar :o

Ik heb het ding maar weer opgeborgen. Niet meer doen.
  zondag 5 november 2017 @ 13:21:25 #40
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_174881900
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:24 schreef Frsh het volgende:
Wat betalen jullie voor oppas per uur? En dan bedoel ik gewoon een buurmeisje van 14 die een middagje of een avondje langskomt
Ik zou het minimumloon betalen voor die leeftijd, maar wel met een minimaal bedrag van 5 euro per uur. Minder zou ik me voor schamen :@
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 5 november 2017 @ 13:27:39 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174882061
Quoi _O-

Het natuurhistorisch dus nog een keer heen hier, misschien komende donderdag. Ik rij er zo onwijs vaak langs, maar altijd haast haast dan. Nu maar eens echt heen :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 5 november 2017 @ 14:08:35 #42
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174883050
We hebben hier echt zo'n luie zondag. Spullen in huis gehaald voor een "worstenbroodjes-lunch" :Y) Alleen ons eigen worstenbroodje ligt gewoon nķg te tukken en onze magen knorren :{
  zondag 5 november 2017 @ 14:10:30 #43
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174883125
Gewoon alvast aan het bier dan maar!

Koos heeft mij laten liggen vanmorgen dus ik werd ouderwets rond 13 uur wakker :')

Ik ga dus nu maar een brunch prostyle maken met witte bonen in tomatensaus, eitje en alles :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 5 november 2017 @ 23:14:51 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174895553
Slecht leven hebben wij :7
Inmiddels kunnen we de worstenbroodjes toevoegen aan de lijst "accepted" :)
pi_174898808
Je kind van de verschoontafel laten vallen op het cb: mij is het gelukt :') gelukkig zat er een vrouw naast mij en stuiterde hij op de stoel waar de huge tas op stond.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nazil op 06-11-2017 14:04:44 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 6 november 2017 @ 10:25:20 #46
269689 crew  Viv
pi_174899692
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:53 schreef Quoi het volgende:
Wow, dat heb ik nooit meegekregen. En dat ze nu zonder kap worden verkocht komt ook door de egellobby?
De egellobby :D ik kende dit verhaal wel, maar ik wist dan weer niet dat er in heel Noord Amerika geen egel te vinden is. Als ze slim zijn hebben ze gewoon een herbruikbare kap gemaakt, is er meteen ook geen plasticverspilling meer.
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:55 schreef Quoi het volgende:
De kapper was trouwens in Max' nek een klein stukje vergeten. Toen hij vanmorgen gebiologeerd naar Juf Roos aan het kijken was, pakte ik even de tondeuse. Dat lukte alleen toch niet echt, want dat geluid was erg interessant natuurlijk. En nu is dat kleine stukje niet weg, maar wel een extra hapje uit zijn haar :o
Oei, toch een vak apart hč, kinderkapper. :Y) ZZ heeft nog coupe-nooitgeknipt. O+
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 09:28 schreef Nazil het volgende:
Je kind van de verschoontafel op het cb: mij is het gelukt :') gelukkig zat er een vrouw naast mij en stuiterde hij op de stoel waar de huge tas op stond.
Oei, van alle plekken waar je je kind kan laten stuiteren, nu heb je meteen een kruisje bij je naam. ;) Fijn dat hij een zachte landing gemaakt heeft!
pi_174902907
Precies dat vivi :') ik zie nu pas dat ik mijn zin niet had afgemaakt.
  maandag 6 november 2017 @ 14:16:00 #48
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_174903111
F is ook een driftkikker, ik dacht dat R erg was maar dit slaat alles.
Ook heeft hij direct na 1 keer iets gezien te hebben door hoe het werkt en dan wil hij het zelf doen, als hij een schone luier heeft gehad wil hij de vieze zelf weggooien en de doekjes terug in de juiste la leggen.
Na het eten pakt hij een stoffer en blik om de troep schoon te maken O+ Hij denkt dat hij peuter is en dat geeft heel veel frustratie als toch iets niet lukt zoals het zelf aankleden dat hij graag wil. :')

Ik heb F nu 2 keer een beetje bijgeknipt, hij heeft een coupe mama O+
pi_174903571
Haha Buda, klinkt exact als mijn S. Gisteren was hij boos dat hij zich niet kon uitkleden. Dat gevecht met zijn pyjamabroek was eigenlijk wel komisch :')
Verder ook alles weg willen gooien en opruimen, best handig soms.

Oeps Nazil, gingen er geen alarmbellen af bij het Cb? :+ heeft hij er geen last van nu?

Wij hadden een vreemde avond met S. Hij werd wakker om half 11, compleet over zijn toeren. Wilde niet met papa in ons bed liggen, maar naar beneden. Daar maar gaan zitten en hij heeft nog een half uur gesnikt. Hij zei dat hij geen pijn had, geen verdriet, niet bang, maar ik vermoed toch het laatste. Eerder op de avond kreeg hij een knuffel van een uil van opa, maar die vond hij super eng.
Wel handig nu, dat hij zelf aan kan geven wat er is. Woorden als pijn (zelf de plek aanwijzen) en verdriet kent hij inmiddels :)
Gelukkig was hij vanmorgen weer mijn vrolijke mokkel die megatrots op zijn nieuwe schoenen naar oma ging O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 6 november 2017 @ 15:01:48 #50
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_174903975
Oooh welke schoenen (of heb ik dat hier gemist ik heb niet de tijd om teveel terug te lezen? )

F. heeft nu Timberlands en hij heeft echt hele grote voeten, hij is net 14 maanden en heeft maat 24.
Ziet er echt uit alsof ik hem 3 maten te groot heb aangetrokken.



Wat verdrietig zeg dat wakker worden, ik vind het zo fijn als ze lekker duidelijk beginnen te worden :D
pi_174904763


Mijn schoonmoeder heeft ze meegenomen van vakantie :)
We moeten nog een paar gaan bijhalen, maar ik weet nog niet wat ik erbij wil voor hem.
F. leeft wel op grote voet zeg :o S. heeft met zijn 21 maanden net maat 24.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174906743
Ik kom even met een vraag binnen vallen.
S is sinds vorige week dinsdag gevloerd door buikgriep.
Donderdag kreeg hij domperidon tegen het braken omdat hij dreigde uit te drogen. Hij spuugt nu niet meer maar heeft wel nog zn 7x per dag waterdunne diarree en hij wil niks drinken. Vandaag net krap 200cc op. Ook plast hij sinds donderdag heel weinig tot bijna niet.
Hij is nu 2 kilo afgevallen ik zie aan alles dat het nog niet goed gaat. Vandaag 2x bij de ha geweest en na overleg met de kinderarts krijgt hij nu medicatie tegen de misselijkheid. Man is het aan het ophalen want ik lig ook met buikgriep op de bank dus ik weet de naam van het middel niet.
Het voelt helemaal niet goed om hem maar vol te stoppen met medicijnen. Heeft iemand ervaring hiermee?
pi_174906977
Het is zofran
Iemand daar ervaring mee?
  maandag 6 november 2017 @ 18:16:46 #54
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_174907170
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 18:03 schreef ikke_84 het volgende:
Het is zofran
Iemand daar ervaring mee?
Niet bij een uk, wel bij mezelf: hier hielp het onwijs goed tegen misselijkheid/overgeven

Veel beterschap voor jullie!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 6 november 2017 @ 19:25:50 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174908647
Wat vreselijk naar Ikke! Heel veel sterkte en beide hopelijk snel opknappen!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174908752
Jeetje Ikke, wat vervelend ;( veel beterschap voor jullie :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174909522
Ikke wat naar, heel veel sterkte en beterschap. Al die medicijnen klinkt niet fijn, maar soms is het echt even nodig...
pi_174909869
Ah ikke wat onwijs zielig. Beterschap!

Heeft miez zich hier nog gemeld? Ik hoor net over de orkaan en overstromingen in vietnam op het nieuws
pi_174911027
Ikke maak je toevallig ook al gebruik van ORS?

Sterkte hoor! Zieke ukkies .. nooit fijn :N
En al helemaal niet als je als ouder zijnde ook hondsberoerd bent.

(Hoi allemaal trouwens :W .. gezellug druk hier. Een lief meisje wat de oren van je hoofd brabbelt in haar eigen taaltje.. Niet kruipt maar op haar billen de hele kamer rondbibst en lopen of staan iets voor grote kindjes vindt :{w . Lees wel mee maar van reageren komt het niet want druk haha)
  maandag 6 november 2017 @ 21:08:40 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174911087
Hoi Twinkle! Welkom!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 6 november 2017 @ 22:37:18 #61
269689 crew  Viv
pi_174913068
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 14:37 schreef LeSage het volgende:
Hij zei dat hij geen pijn had, geen verdriet, niet bang, maar ik vermoed toch het laatste. Eerder op de avond kreeg hij een knuffel van een uil van opa, maar die vond hij super eng.
Aww O+

De kinderfysio zei hier vandaag nog "Jullie hoeven nog lang geen schoentjes te kopen, lekker goedkoop dus!" :D

ikke_84 wat ellendig! Aangezien hij al een week ziek is en weinig tot niet drinkt of plast, zie ik het niet als "volstoppen met medicijnen" hoor, soms is het gewoon heel fijn dat het er is. Beterschap, ook voor jezelf! :*
pi_174915776
Bedankt allemaal.
Hopelijk werkt het drankje tegen de misselijkheid.
We moesten nacht voeding aanbieden maar dat was een ramp. Hij weigerde de fles en wilde slapen.
Ors geven we idd al.

:o arja wat eng
Ik heb al een week geen nieuws meer gekeken. Hopelijk gaat alles goed met Miezz en haar familie

En ik zag nog toffe schoentjes voorbij komen O+
Hier ook een dreumes met grote voeten. S zit nu al in maat 23 :7

:W twink
Dat rond gaan op de billen vind ik altijd zo grappig :D
Dat lopen komt vanzelf wel.
pi_174915790
Kennen jullie ‘raad eens hoeveel ik van je hou’? Als we nu vragen aan S. hoeveel hij van [insert naam] houdt, spreidt hij zijn armen en zegt: ‘zooooooooooo’. O+ O+ _O_
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174915799
Och Ikke, nog steeds zo ziek dan? Hopelijk werken de medicijnen snel. :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 7 november 2017 @ 09:01:15 #65
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174916413
Twinkle :W

quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 17:45 schreef ikke_84 het volgende:
Ik kom even met een vraag binnen vallen.
S is sinds vorige week dinsdag gevloerd door buikgriep.
....
Het voelt helemaal niet goed om hem maar vol te stoppen met medicijnen. Heeft iemand ervaring hiermee?
Hopelijk knapt S snel op! Zofran moet wel iets gaan doen, verwacht ik. Sterkte daar!

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 07:51 schreef LeSage het volgende:
Kennen jullie ‘raad eens hoeveel ik van je hou’? Als we nu vragen aan S. hoeveel hij van [insert naam] houdt, spreidt hij zijn armen en zegt: ‘zooooooooooo’. O+ O+ _O_
Och wat lief!

Hier wordt echt zoveel van de opvang opgepikt. De high five die ineens wordt gegeven, het netjes aaien van de poezen (terwijl hij "aaaaaai" zegt - de poezen komen nu sinds zijn geboorte ook voor het eerst vrijwillig bij hem in de buurt O+ ). Ik bedank de gastouder er telkens maar weer voor.
pi_174917811
Ikke wat sneu... Beterschap!
Lesage wat lief O+

Dramanacht. Ik moest L om half 11 wakker maken want gepoept. Daarna wilde hij de slaap niet meer vatten. Een uur later nog een poepluier en toen was het hek van de dam. Totaal overstuur. Niks mee te beginnen, ik kon niet tot hem doordringen. Het klonk als pijn en waar een uur eerder Sesamstraat nog prima was (geen bumba, mama) was dat nu ook niks. Na drie kwartier ofzo was bumba weer goed (geen Sesamstraat :')) en nadat ik een zetpil er in had gestopt en een fles (maar toen die fles op was kwam er weer paniek) werd hij rustig aan weer zichzelf. Ik vroeg of we naar bed zouden gaan en dat was goed, hij stribbelde iig niet tegen en zwaaide zelfs naar papa. En vanochtend niks aan de hand. Toch echt pijn geweest van de vaccinaties denk ik.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 7 november 2017 @ 11:06:56 #67
269689 crew  Viv
pi_174918214
Wat een gedoe Nazil! En schattig dat hij een eigen mening heeft die iedere keer wisselt. O+ Als ZZ hier 's nachts poept verschoon ik haar alleen als ze er zelf wakker door wordt. :@
pi_174919870
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:06 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat een gedoe Nazil! En schattig dat hij een eigen mening heeft die iedere keer wisselt. O+ Als ZZ hier 's nachts poept verschoon ik haar alleen als ze er zelf wakker door wordt. :@
schattig een eigen mening? :') ik denk daar af en toe anders over :')
Niet verschonen staat garant gaan 3 dagen luieruitslag. Van de week 1 zwitsal luier geprobeerd en dat was ook geen goed idee
pi_174919906
Oh wat sneu, Nazil ;(

S. poept eigenlijk altijd bij het ontbijt of het avondeten. Ideaal, want dan moet toch de pyjama uit of aan, 2 vliegen in 1 klap :)
Heel soms na het middagdutje, maar ook dan moet er een broek aangedaan worden.
Ik denk dat S. gewoon lekker efficiënt is :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 7 november 2017 @ 12:40:19 #70
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174920084
Nazil, wat een fijn kieskeurig mannetje heb je! Hopelijk is het 'gewoon' van de prikjes. Die moeten wij morgen halen btw :X Erg benieuwd naar zijn stats. Hij heeft weer een spurt in de lengte gemaakt, want kan nu ineens dingen van de vensterbank afpakken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:32 schreef LeSage het volgende:
Oh wat sneu, Nazil ;(

S. poept eigenlijk altijd bij het ontbijt of het avondeten. Ideaal, want dan moet toch de pyjama uit of aan, 2 vliegen in 1 klap :)
Heel soms na het middagdutje, maar ook dan moet er een broek aangedaan worden.
Ik denk dat S. gewoon lekker efficiënt is :')
Ontbijt en poepen ideaal. Mmmm..... Hier zit meneer altijd fris gewassen te ontbijten en dan vlák voordat ik 'm naar de gastouder breng gaat 'ie even wat produceren :')
pi_174921833
10940 gram ofzo was het hier en 79.2cm. Normaal poept hij alleen de tweede luier als hij na de fles weer in bed ligt en soms 's middags nog een keer. 's nachts komt bijna niet voor, tenzij nu die prikjes. Rotdingen.

Ja kind heeft een mening :') en oh wee als we hem niet begrijpen..
pi_174926620
Nazil wat sneu zeg.
Balen als je niet precies weet wat er aan mankeert en wat je er dan mee aan moet(vooral in de nacht).
Ik vind het wel grappig die eigen mening :P vooral bij kinderen van een ander ;)

Benieuwd wat de stats van Max zijn morgen.
Hier vielen de prikjes heel erg mee. Ik vind het alleen wel zielig dat ze vanaf nu in de armpjes gaan. Op de benen zit toch wat meer spek.
S was 82.5cm en 11.4kg bij 14 maanden, gisteren woog hij 10kg met kleren aan.

Ons knulletje eet en drinkt weer en maar 3 vieze luiers gehad vandaag *O* we gaan de goede kant op O+
pi_174926776
Oh deze gingen gewoon in z'n been :? Fijn dat het beter gaat!
pi_174926930
P ja prikjes.. daar mogen we volgende week ook weer aam geloven. Thanks voor de reminder :')
Hier doen ze idd bij babies in de beentjes maar als ze ouder zijn in de armpjes. Ik meen dat ik toen wel een keertje heb gevraagd waarom maar ben weer vergeten waarom het zo was :') . Maar denk dat ik het toen wel een logische redenatie vond.
  dinsdag 7 november 2017 @ 19:54:24 #75
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174928571
Ik moet even heel goed gaan zoeken naar dat groeiboekje :o
En hoeveel hij ook weegt, hij voelt aan als 20 kg en mijn rug is het er vandaag weer eens niet mee eens.

Hoofdomtrek ook wel even benieuwd naar, want mutsjestijd! Even op zoek naar een leuk gehaakt mutsje met flapjes over zijn oren. Wat was het vandaag koud!

Ikke, fijn dat hij weer is opgeknapt!
pi_174929693
Hoofdomtrek meten ze hier niet meer vanaf 14 maanden. Was weer wat nieuws zei ze.
En wat ik me kan herinneren is dat ze het in de armpjes gaan doen omdat ze in de benen heel sterk worden en dan kunnen schoppen/tegen spartelen. Zal misschien per cb wel weer anders zijn Wanneer ze dat gaan doen?
  dinsdag 7 november 2017 @ 20:47:06 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174930154
Ik zal het zien! Zal ook wel per regio verschillen idd.
En ja, grotere kans dat je in een spier terechtkomt met die apebeentjes.
pi_174930213
Hoofdomtrek is niet meer gemeten idd. Ik heb hem laatst zelf gemeten voor een muts, ik kwam op 47/48 cm uit.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 7 november 2017 @ 23:49:40 #79
269689 crew  Viv
pi_174934365
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 20:31 schreef ikke_84 het volgende:
Hoofdomtrek meten ze hier niet meer vanaf 14 maanden. Was weer wat nieuws zei ze.
Ja echt jammer, daar was ZZ nou net zo goed in! ;) En fijn dat het beter gaat met je mannetje!
pi_174938960
Prikjes hier vandaag ook in de benen. Hij is nu 78cm en weegt 9855gram. Nu de 11 maandenprik gehad en de 14 mnd krijgt hij in maart pas (op eigen verzoek)
S. 2014
J. 2016
  woensdag 8 november 2017 @ 12:00:54 #81
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174939050
Vanwege al het ziek zijn GM? Wel fijn dat het kan.

Hier vielen de stats me best mee. 12,4 kg en 84 cm bij 14 mnd. Alles was dik in orde! Prikjes niet fijn, maar gelijk heeft 'ie.

En geen hoofdomtrek meer nee. En de prikjes gewoon in de benen :)

So far so good:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 8 november 2017 @ 12:02:00 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174939074
Oja, en hij blijkt gewoon een hele kies te hebben :o Wanneer hij die gebouwd heeft, geen idee. Helemaal ongemerkt gegaan! (doe mij de rest ook zo aub)
pi_174939098
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 12:00 schreef Quoi het volgende:
Vanwege al het ziek zijn GM? Wel fijn dat het kan.

Hier vielen de stats me best mee. 12,4 kg en 84 cm bij 14 mnd. Alles was dik in orde! Prikjes niet fijn, maar gelijk heeft 'ie.

En geen hoofdomtrek meer nee. En de prikjes gewoon in de benen :)

So far so good:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij loopt natuurlijk al achter door al het ziekzijn, en zou de bmr in Febr. Moeten hebben maar ik wil m dan liever pas geven als het RS seizoen klaar is. Dus maart/April
S. 2014
J. 2016
  woensdag 8 november 2017 @ 12:34:09 #84
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174939807
Ik snap het. Kan me voorstellen dat je ook wel op ziet tegen het seizoen. Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat James met normale snotneuzen de winter door komt ;)
pi_174940022
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 12:34 schreef Quoi het volgende:
Ik snap het. Kan me voorstellen dat je ook wel op ziet tegen het seizoen. Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat James met normale snotneuzen de winter door komt ;)
Eerlijk gezegd ben ik hyperalert.. en daar baal ik zelf van want snot op zich is oke... maar goed dat moet ook slijten denk ik.
S. 2014
J. 2016
pi_174940076
Q, wat een mokkel is het toch O+ En handig van die kies!

Wat vervelend toch, GM, dat het toch altijd zorgen blijven zo met James.

Mijn moeder belde net op om te vertellen dat S. zo gezellig is O+ Alleen hij kletst nogal veel :') hij houdt zijn mond dus echt geen seconde meer dicht tegenwoordig. Hele verhalen worden het al :D en blijkbaar stinkt M., want hij roept steeds ‘Mijm poepie’.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174940890
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 12:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd ben ik hyperalert.. en daar baal ik zelf van want snot op zich is oke... maar goed dat moet ook slijten denk ik.
Probeer er niet van te balen, verspilde energie. Het is een hele normale en logische reactie. Je bent alert en wil koste wat kost een herhaling voorkomen, hoewel je daar dan weer 0,0 invloed op hebt. I feel your pain. Twix is inmiddels een vol jaar zonder opname en toch schakel ik bij iedere snottebel direct over op standje extreem alert. Het zal heus slijten maar gun jezelf de tijd. :*
pi_174941082
Goede stats Quoi, Gm en Nazil! Hopelijk worden alle mannetjes er niet ziek van. Ik hoor in mijn omgeving veel kindjes die van deze vaccinatie toch best ziek zijn geworden.
Degenen die de 14 maanden vaccinstie hebben gehaald, hebben die ook dit gelezen? https://www.nu.nl/gezondh(...)en-babys-in-2018.amp
Wij moeten volgende week, maar ik ga even vragen of we hem uit kunnen stellen, zodat ze het nieuwe vaccin kan krijgen. Meer mensen dit gevraagd?

LeSage, wat gezellig zo’n kletskous O+ (zeg ik nu :+ )

Verder geniet ik enorm van mijn dreumes, vind dit zo’n leuke leeftijd!
pi_174941937
Goede stats van jullie kids ^O^

Lesage heerlijk dat kletsen O+ ook als dat non stop gebeurt :D
nu moet je gaan uitkijken wat je thuis allemaal bespreekt want die kleine oortjes horen alles

Vivi wat was de hoofdomtrek van ZZ de laatste keer?
Ik vind het ook wel jammer dat ze het niet meer meten. Als we er toch zijn dan kan dat best gedaan worden toch

Max O+
Toch goede metingen? Of had je echt 20kg verwacht :P
Hoe is het met je rug vandaag Q?
Wat fijn dat hij zomaar ineens er kies heeft. Ik hoop voor jullie ook dat de rest net zo vlotjes gaat

Mijn monster klimt ook op de bank }:| ik ben daar helemaal niet blij mee want hij is zo lomp en kijkt totaal niet uit.
Het is een fase...het is er fase...

Mies ik lees dat nu voor het eerst. Ik denk dat Stijn nog de oude heeft gehad.

GM logisch dat je zo alert bent. Dat is je moeder gevoel. Je hebt al zo veel meegemaakt met James.
En dit zijn gewoon k*t maanden voor kindjes die snel ziek worden.
pi_174943276
Oh Mies dat wist ik niet.. Jammer.
En ik hoop dat 1 nacht weinig slaap voldoende is voor die bmr (afgelopen maandag gelijk al) :') L kennende wordt hij gewoon flink ziek er van.

Mooie stats q en gm!
  woensdag 8 november 2017 @ 16:06:03 #91
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_174943449
De gevolgen van de BMR merk je pas een week later ongeveer. Hier werd Emma een dagje hangerig/koortsig een week later..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_174943990
Dat ie alles hoort merkten we afgelopen week wel. De hond was ontzettend irritant en gelukkig herhaalde S. alleen ‘joekel’ en niet de 3 letters die vriend ervoor zei :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 8 november 2017 @ 16:47:42 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174944085
:D

Mooi wel dat, ik moet ook eens gaan opletten, de pauper Hagenees in mij gaat iets te makkelijk verbaal los nog :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174944353
Met 14 maanden is bmr én meningokokken C toch? Maar die van jullie hadden dus alleen last van de bmr prik? :+

Haha LeSage, ik probeer om die reden ook al wat op mijn taalgebruik te letten, maar tot nu toe zonder succes. Gelukkig komt ze nog niet verder dan ‘aai’ :+
pi_174944584
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2017 16:06 schreef Nouk84 het volgende:
De gevolgen van de BMR merk je pas een week later ongeveer. Hier werd Emma een dagje hangerig/koortsig een week later..
Hier ook, maar verder was ze prima te pruimen. Oh ja en ze had wat rode vlekjes

Taalgebruik moet ik ook op gaan letten. Ze zei laatst "kut"
pi_174944785
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 12:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hij loopt natuurlijk al achter door al het ziekzijn, en zou de bmr in Febr. Moeten hebben maar ik wil m dan liever pas geven als het RS seizoen klaar is. Dus maart/April
Ik vind het een heel logische reactie, dat je hyperalert bent. Wij hebben nog steeds hetzelfde met Sjaak, hoewel we ‘gewoon’ snot nu beter kunnen handelen dan een jaar geleden. Dat komt wel, maar het kost tijd en dat kan je niet forceren. :*
pi_174944849
Hier vandaag ook voor de 14 maanden check geweest, met ruim 15 maand. Nog altijd een mini met haar 8685 gram en 75.2 cm maar prima op haar eigen lijntje!
Hier de prikjes in de armpjes in tegenstelling tot bij Max.

Voor de rest zag ik nog op grote voet levende dreumessen (hier maatje 19!) en n toffe foto van GM en kinders.
  woensdag 8 november 2017 @ 17:39:27 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174944977
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:18 schreef Arja het volgende:

[..]

Hier ook, maar verder was ze prima te pruimen. Oh ja en ze had wat rode vlekjes

Taalgebruik moet ik ook op gaan letten. Ze zei laatst "kut"
_O- _O- _O-

Tranen van het lachen hier, sorry :D

Zit ze dan niet gewoon lekker klanken te oefenen?

Hier hele zinnen met fikse intonatie, ze snapt hele veel hoor, maar er komt weinig verstaanbaars terug.
Allemaal van die onzinklanken, vooral ook de T's, K's, G's etc. Heerlijk :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 8 november 2017 @ 17:40:53 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174945005
GM, begrijpelijk idd. Gewoon veel teveel meegemaakt al met die kleine knapperd van je. Hopelijk slijt dat én hopelijk vallen de herfst en winter mee voor hem qua bacillen en zulks.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 november 2017 @ 17:57:27 #100
269689 crew  Viv
pi_174945301
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:38 schreef ikke_84 het volgende:
Vivi wat was de hoofdomtrek van ZZ de laatste keer?
Ik vind het ook wel jammer dat ze het niet meer meten. Als we er toch zijn dan kan dat best gedaan worden toch
49,8 cm, bij 11 maanden. O+
pi_174945709
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:18 schreef Arja het volgende:

[..]

Hier ook, maar verder was ze prima te pruimen. Oh ja en ze had wat rode vlekjes

Taalgebruik moet ik ook op gaan letten. Ze zei laatst "kut"
:X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 8 november 2017 @ 18:29:11 #102
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174945747
Ik heb vanmiddag een tof mutsje in de maat 6-12 mnd kunnen halen. Ik denk dat hij 50 cm heeft ofzo.

Hij heeft vanmiddag een gat in de middag geslapen (3 uur!) en is bij vlagen wat hangerig. Verder een vrolijke Frans gelukkig.

De nieuwe meningokokken vaccinatie. Ik wist het wel, maar was het helemaal vergeten. Ik denk dat we gewoon buiten de boot vallen.
  woensdag 8 november 2017 @ 20:39:57 #103
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_174948269
Ik mag vrijdag terug om haar hoofdomtrek nog een keer te meten. Laatste keer was haar hoofd niet gegroeid en dat was reden om nog een keer terug te moeten.
Ga tot nu toe uit van een meetfoutje want alle enge dingen die je leest als je er op googled heeft ze gelukkig niet.

En al kiezen bij max en James:o I. Is nog steeds bezig om haar eerste 2 tandjes te kweken. Achja, ze groeien gewoon nog niet omdat dat minder pijn doet met het vallen wat ze 600x op een dag doet O-)
pi_174948439
L heeft in 6 weken tijd..... Hou je vast.... 8(!!!!!) tanden/kiezen gekregen. Heel weinig last gehad, alleen de kies beneden toen hij ging groeien (van 1 puntje er door naar alle 4 de punten zeg maar) toen bloedde het tandvlees ook echt.

Hij heeft nu al 12 tanden. En dat terwijl hij heel laat z'n snijtanden boven kreeg :') 1 augustus had hij 2 tanden.
  woensdag 8 november 2017 @ 20:58:21 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174948577
Oh wow!

En Snoenk, begrijpelijk dat ze willen checken, maar hopelijk idd gewoon een meetfoutje. Meten is ook wel erg lastig en foutgevoelig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174948588
quote:
81s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:18 schreef Arja het volgende:

[..]

Hier ook, maar verder was ze prima te pruimen. Oh ja en ze had wat rode vlekjes

Taalgebruik moet ik ook op gaan letten. Ze zei laatst "kut"
_O- dat gaat alleen nog maaar erger worden... bij peuter hoor ik mezelf soms enorm terug... vd week gaf ze de hond straf.. "oooh toby nou je bek eens" :X en vd week tegen dr vader "klojo"
S. 2014
J. 2016
pi_174948689
Die hoofdomtrek meten vind ik ook erg foutgevoelig. Dat lijntje liep bij ons ook totaal niet recht en het kwam ook niet in de buurt van een recht lijntje.

Oh zo op je woorden letten inderdaad... Gevaarlijk })
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 november 2017 @ 23:52:03 #108
269689 crew  Viv
pi_174952329
Oh taalgebruik, dat wordt nog wat hier. Voordat ZZ er was hadden we de gewoonte ontwikkeld om veel Engelse woorden/zinnen te gebruiken en dat wilde ik niet blijven doen, maar dat is nog best hardnekkig gebleken. Scheldwoorden worden hier ook veel gebruikt, niet richting elkaar maar meer zo van: "fucking hell, ik probeer al een half uur in te loggen op de website van DUO".

Qua taalbegrip hadden we hier eergisteren een leuke: we zaten aan tafel en vroegen haar "waar is Kyran?" (onze kat) en ze ging echt minutenlang om zich heen kijken en zoeken (de kat lag boven :D ).
  donderdag 9 november 2017 @ 07:53:51 #109
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_174954080
Toch fijn om te horen dat er meer zijn die ervaring met meetfouten hebben.
pi_174954231
Voordeel van een klein kind; gratis toegang in Plopsaland.
  donderdag 9 november 2017 @ 09:20:39 #111
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174954954
En nu zit ik mijn hoofd te breken over wat de hoofdomtrek en eerste woordjes te maken hebben met Plopsaland. Ik neem nog een bakkie koffie.

Vivi, bekend! Hier worden ook de poezen gezocht als we ze benoemen. Tof om te zien dat ze elkaar toch een beetje gaan 'liken' (onee, meer Nederlands hč? 'waarderen')

Max experimenteert zich momenteel suf met het woordje "oh". Hij zegt het wel een miljoen keer per dag, maar telkens anders. Een verbaaste "oh?", of een "oooooh" zit dat zo, of "oh-oh" als iets valt, of gewoon een harde "oh!" En dat achter elkaar door 8)7
pi_174955183
Haha, Q. Dat was ook een van de eerste experimenten van S. Gevolgd door ‘ooooooh, oh ja!’ En dat blijft wel een favorietje :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174957921
Ik dacht dat ZZ een klein hoofdje had maar juist wat groter dus :D O+

Arja :D
Hier moet de hond het ook wel eens ontgelden en peuter herhaald dit ook net als bij gm :7
Ach als ze het niet van ons leren dan leren ze het wel op school

Al die woordjes die ze leren O+
Hier zijn wauw, paard iiieeh en nee favoriet

Nazil wow dat zijn echt veel tanden in 1x. Als de volgende ook zo snel gaan dan heeft hij zijn gebit snel compleet

S heeft 8 tanden en 3 kiezen. Poetsen gaat bij hem gelukkig veel makkelijker als dat het bij zijn broer altijd ging. Hij doet netjes zijn mond open en vindt de elektrische tandenborstel niet eng

Snoek logisch dat ze het nog een keer willen meten. Maar eens met wat de rest zegt. Hopelijk heb je vanmiddag een goede meting

Quoi Dat vraagt om een foto van Max met zijn nieuwe muts

Nog niemand wat gehoord van miezz?
  donderdag 9 november 2017 @ 12:33:23 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174958017
Nope, niets gehoord, hopelijk gewoon alles ok.

Larf plettert hier al de hele dag vrij vaak om, hangerig, rode wangen en gewoon niet helemaal lekker.
Zal wel weer een of ander virusgedoe zijn ofzo.

En wel de hele dag 'autooooo' roepen en haar nieuwe tacky knalroze schoenen (maat 22 _O_ ) aan willen natuurlijk _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 9 november 2017 @ 12:38:37 #115
269689 crew  Viv
pi_174958145
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 12:29 schreef ikke_84 het volgende:
Ik dacht dat ZZ een klein hoofdje had maar juist wat groter dus :D O+
:D Ja daarom vond ze het als baby ook nooit leuk om op de buik te liggen, veel te zwaar om zo'n peuterhoofd op te tillen!
quote:
Nog niemand wat gehoord van miezz?
Nee ze heeft zich hier 1 keer gemeld toen ze er een paar dagen was, maar dat was nog voor die tyfoon. Ik weet niet of iemand haar op fb/whatsapp heeft? Ik niet.
pi_174972343
Hoe krijg je rode kots (van spaghetti ofzo) uit je nieuwe, witte slaapzak? :'(
pi_174972701
Er heerst van alles, Hopelijk valt het bij larf mee.
Roze schoenen O+ geen wonder dat ze die niet uit wil doen

Hopelijk is Miezz te druk met leuke dingen om hier te kunnen reageren.

Nazil, hier werkt stain remover van de action (zit ossengal in) heel goed tegen spaghetti (of andere hardnekkige) vlekken. Even laten intrekken en dan wassen. Als het kan in de zon laten drogen.
Is L ziek?
pi_174972775
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 00:09 schreef ikke_84 het volgende:
Er heerst van alles, Hopelijk valt het bij larf mee.
Roze schoenen O+ geen wonder dat ze die niet uit wil doen

Hopelijk is Miezz te druk met leuke dingen om hier te kunnen reageren.

Nazil, hier werkt stain remover van de action (zit ossengal in) heel goed tegen spaghetti (of andere hardnekkige) vlekken. Even laten intrekken en dan wassen. Als het kan in de zon laten drogen.
Is L ziek?
Blijkbaar. Hij heeft een paar patatjes bij m'n ouders gehad(ja opa is jarig dan mag dat) :{ en het is de 5e dag na de bmr. Zal een van die twee zijn. Hele avond in bed was hij al wat onrustig. Kom ik uit de douche, zegt man daar komt wel een hele vieze lucht vandaan.. Alles, maar dan ook alles onder. En een kind dat apathisch in z'n bed zit. Normaal is hij blij als hij mij ziet, hij keek niet eens nu. Ging pas huilen toen ik hem uit wilde kleden. Ga dan gewoon huilen als je overgegeven hebt, dan weet ik ook dat er iets is. Bikkel.

Dure koeka deken is er volgens mij goed vanaf gekomen en ligt nu te drogen, de rest heb ik bij elkaar (dat zal wel weer gaan vlekken allemaal door de kleuren :') held in wassen dat ik ben) in de wasmachine gegooid met flink veel Vanish en dasty vlekverwijderaar en daar wacht ik niet op, dus dat zie ik morgen wel. Ben ik even blij voor een tweede exemplaar van z'n knuffel in huis.

Bij herhaling zijn we de pineut en moet hij het doen met een nieuwe, niet gewassen hoeslaken en geen knuffel.

Daarom kocht ik dus een nieuw hoeslaken nadat we een exemplaar hadden laten liggen in ons center parcs huisje.

:W welterusten.
pi_174973697
Nazil, ik zet het altijd eerst een tijdje in de week met vlekverwijderaar van de Lidl. Daarmee gaan zelfs de gele babypoep-vlekken en spaghetti van gisteren er nog uit ^O^

Ocherm vriend. S. gaat bij mij gewoon goed slapen, ik leg hem neer, hij draait zich om, klaar. Was ik gisteravond weg, heeft meneer tot 9 uur lopen draken en is bij vriend op schoot in slaap gevallen.
Papa is té leuk, dan kun je gewoon niet slapen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174973765
Ja hoi we leven allemaal nog hoor :9 bedankt voor de zorgen! Wij zitten in HCMC en hier valt het allemaal wel mee.
Het is wel druk met M zeg. Ze slaapt best moeilijk dus soms is ze flink chagrijnig :') Ook wil ze door bijna niemand vastgehouden worden, en das niet handig met al die familie die graag wil knuffelen met haar :7 Maar iedereen accepteert haar grenzen wel dus das ok.
Gisteren naar het strand geweest, vond ze helemaal leuk :D we wilden misschien nog wel richting Hoi An enzo (volgens mij vroeg Arja dat?), Maar even kijken hoe het weer is en of we nog wel zin hebben in een extra vliegreis.. :@ :+

Verder heeft M de oude prikken gehad denk ik en was haar hoofd ook niet opgemeten.
Leuke foto van Max voorbij zien komen! O+
Beterschap nog voor Stijn.
Tandjes :(
Scheldwoorden _O- :@ (hier heeft M een hele tijd 'tetten' en 'tieten' gezegd, Maar weet niet waarom want dat zeggen wij nooit :'))
En verder weet ik het allemaal niet meer, sorry!
pi_174973768
SPOILER: klein voorproefje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 10 november 2017 @ 08:00:37 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174974225
Miezz wat heb je toch een prachtige dochter! Veel plezier!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174974576
Miez O+

Nou, volgens mij is hij weer beter. Hij had weer praatjes straks.
  vrijdag 10 november 2017 @ 13:10:39 #124
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174979040
Mooie plaatjes Miezz!

Fijn dat het beter gaat Nazil :)

Tip: plan nooit een skype overleg thuis als je kind thuis is (en slaapt), ķķk al is je man thuis. Max ging even compleet uit zijn stekker :') terwijl het best wel even een belangrijk overleg was. Hij was niet te troosten en donderde ook nog met zijn hoofd tegen de muur.

Afijn, ik heb het overleefd. Weekend.
pi_174979820
Miez wat een plaatje is het toch O+

Dat sushi shirt heeft Emmy ook.

Ik vond Hoi An zo heerlijk. Even weg uit de drukke stad en chillen. Ultiem vakantie gevoel en je kon er zo lekker eten op het strand. De vlucht duurde niet lang

Weekend O+
Wij gaan vanavond bij mijn ouders gourmetten. Ik hoop dat emmy daar wil slapen s avonds, want toen we daar met kerst gingen gourmetten, zat ik met een wakkere baby die no way ging slapen.
  vrijdag 10 november 2017 @ 13:59:55 #126
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174979973
Lekker Arja! Ze is alweer zoveel groter dan met afgelopen kerst. Zal vast goed gaan :) Heeft ze daar een bedje?

Ik doe mee met het Vietnam-gevoel hoor. Gister was Max' Vietnamese vriendje jarig (werd 1) op de opvang en kreeg iedereen een tractatie met een Vietnamees (of iig Aziatisch) legopoppetje.
pi_174982363
Ja, ze slaapt daar 's middags wel eens als mijn moeder oppast Q
  vrijdag 10 november 2017 @ 16:27:27 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174982812
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:59 schreef Quoi het volgende:
Lekker Arja! Ze is alweer zoveel groter dan met afgelopen kerst. Zal vast goed gaan :) Heeft ze daar een bedje?

Ik doe mee met het Vietnam-gevoel hoor. Gister was Max' Vietnamese vriendje jarig (werd 1) op de opvang en kreeg iedereen een tractatie met een Vietnamees (of iig Aziatisch) legopoppetje.
Geen loempiaatje? :+

Arja: gourmetten met die kleintjes is awesome, zeker als ze zo lekker nieuwsgierig zijn, álles proeven :9

Hier nog een licht ziekige Larf die nu vooral op kwebbelen oefent dus botst ze nu ineens tegen dingen aan enzo, normaal valt dat wel mee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174983978
We eten pas om half 8 dus geen goed plan. En ik eet zelf ook graag wat rustiger en voer een goed gesprek :P

Wat voor woordjes zijn favoriet molo?
  vrijdag 10 november 2017 @ 17:33:59 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174984022
Oh half 8 met zo'n kleine is niet handig nee

Uhmmm, auto zegt ze vaaaak. 'Uh oh' (Teletubbies hč :+ ) en Opa (die heeft ze niet, dus dat is bijzonder wel).

Verder heel veel kletsen, maar vooral onverstaanbaar, hele verhalen waar niets van te snappen is, maar alle klanken en intonatie komen voorbij _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 10 november 2017 @ 19:45:57 #131
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174986673
Gezellig, die onbegrijpelijke verhaaltjes :s)

Max wees om zich heen in de auto en zei maar "au" "au" "au". Nu snap ik dat hij het over de auto's om hem heen had. Knappie!
Verder bleef hij huilerig vandaag. Heb hem rond etenstijd maar voor Juf Roos gezet met zijn eten en hij is nu best tevreden gaan slapen. Altijd een beetje lullig dat hij op de dag dat mijn vriend voor hem zorgt uit zijn doen is.
  vrijdag 10 november 2017 @ 19:49:54 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174986742
:W

Hoi met kersverse dreumes.
Zonder bijlees, dus ik val maar gewoon met de deur in huis ;).
Iemand taart?
KuikenGuppy
  vrijdag 10 november 2017 @ 19:52:42 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174986791
Jaaaaaa heerlijk :Y)

En gefeliciteerd! Vertel. Leuke verjaardag geweest? En hoe gaat het met gup (of noemde jij je oudste nu gup?)?
  vrijdag 10 november 2017 @ 19:57:20 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174986878
Gefeliciteerd Burdie!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 10 november 2017 @ 19:58:08 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174986893
Het was leuk ja, vanmorgen cadeautjes op bed en toen we beneden kwamen, stond daar een glijbaan :D. Dus de beide jongens hebben zich flink vermaakt. Mijn man werkte thuis en had het niet druk, dus dat was gezellig :). En aan het eind van de middag kon Guppy zelf op de glijbaan en er van af glijden.
En morgen is het feestje!
Guppy ja, de oudste noem ik Kuiken ;).
Ik moest vandaag echt veel denken aan de bevalling, vond het zo bijzonder... *;.
KuikenGuppy
  vrijdag 10 november 2017 @ 21:45:31 #136
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_174989278
Gefeliciteerd burd!

Miezz fijn dat alles goed is en wat een moppie heb je O+

Hoofd van I. Is goed gegroeid, nu volgt ze weer gewoon het lijntje. Was dus of een klein dipje of een meetfout.

I is ook zo een vreselijke kletskous O+ behalve heel veel gillen zegt ze papa, mama, broem klaar en eten. En nog wel meer volgens mij maar dit zijn de echt goed verstaanbare dingen.
  vrijdag 10 november 2017 @ 23:27:51 #137
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174991619
Wat een bazenactie, een glijbaan! Veel plezier met het feestje morgen 🎈

Snoenk, fijn dat het hoofdje ok was. Al dat meten ook.

Oh en Ikke, een mutsenfoto volgt nog een keertje. Inmiddels ook leuke wantjes erbij gehaald, met zo'n touwtje door z'n mouwen O+ (wat hij zelf ook nogal grappig vindt)
pi_174992366
Feli burdie! Zo speciaal de eerste verjaardag.

Gourmetten ging goed en ze sliep braaf. En nu thuis weer verder O+

En ze kent zo veel woorden. Mijn kleine papegaaitje is het.
Vandaag ondermeer gehoord: bloemen, (l)amp, zitten, bed, opa, zusje, donker, (h)errie, maan, proosjt, (k)offie
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 11 november 2017 @ 01:12:14 #139
269689 crew  Viv
pi_174992866
Miezz fijn dat jullie veilig zijn, en wat een leuke foto's! Die met jullie op de scooter O+

Hoi Guppy! *O*

ZZ is ook van de brabbelverhalen in allerlei intonaties. Als ze het tegen de katten heeft, gaat het altijd een tandje harder, want anders luisteren ze natuurlijk niet. oO< Woordjes zegt ze nog niet, wel doet ze al maanden "ha-ha-ha" mee als ik "Ik zag twee beren" zing. En een tijdje terug brabbelde ze zo schattig "leude-leude-leude" dat we dat ook zijn gaan zeggen, en nu zegt ze dat ook op commando. We hebben dus een kans gemist om haar een bestaand woord aan te leren. :') ):O
  zaterdag 11 november 2017 @ 02:11:28 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174993122
Dat je even het dekentje wil checken bij zelf naar bed gaan en dat je kind dan in het donker rechtop zit te spelen en je krijsend van plezier welkom heet als je de kamer in stapt _O-
Toptijd weer Larf! :') :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 11 november 2017 @ 06:24:04 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174993464
Haha is ze nog wel weer gemakkelijk gaan slapen Molo?
KuikenGuppy
pi_174993471
Burdie gefeliciteerd!! *O* Volgens mij was Gup wel allang dreumes in zijn eigen beleving, toch?

Molo :D wel lief van Larf!

Wij hebben tegenwoordig dus echt een soort constante achtergrond van gezwets. Mij valt het soms al niet meer op, andere mensen kijken er echt van op.
Deze week is het onderwerp van gesprek vaak: ‘Boom boem! Papa, jijjij. Boem. BOOM!’
Bij oma is de boom omgezaagd en oma heeft verteld dat papa de boom klein gaat zagen en S. mag helpen.
En liedjes meezingen is ook hip. Voy a bailad wordt regelmatig meegezongen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 11 november 2017 @ 10:14:30 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174994782
Drie kwartier later sliep ze gelukkig weer :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:49:23 #144
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174997214
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 06:39 schreef LeSage het volgende:
Voy a bailad wordt regelmatig meegezongen O+
Net even gezocht via spotify. Echte smaak hoor, die S! :D

Max heeft een blauwe oorschelp. Is hij toch wat harder gevallen gister dan gedacht (terwijl ik dus aan den skype zat :'( ).

Vanmiddag mijn nichtje's verjaardag. Vorige keer dat we daar waren had hij ook een buil ergens. Die famile van mij denkt inmiddels dat we met 'm overgooien ofzo :')
pi_175000089
Quoi ik heb mijzelf uit het niets vorige week bij het cb lopen verdedigen dat die blauwe plekken echt niet door ons kwamen :+ wel sneu, al die plekken.
pi_175000536
Wat is eigenlijk de leeftijd dat het overdagslaapje eraf gaat? Hij is al naar 1 slaapje een hele poos, maar het is nu vier uur en nog geen rode ogen te bekennen. }:| Het is al bijna te laat voor een slaapje. Ik heb zijn slaapjes overdag nodig. _O-

-adohhh Google :+ -

Hij is bijna 23 maanden. We gaan het zien. Beter slaapt 'ie gewoon tot de basisschool. _O-

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2017 16:00:20 ]
  zaterdag 11 november 2017 @ 16:00:23 #147
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_175000620
Sommige kinderen van 4 slapen nog overdag.... Andere al niet meer als ze net 2 zijn. En vaak slaan ze het de ene dag over en slapen ze de andere dag 4 uur.
Als ie overdag slaapt, gaat ie dan niet 's avonds heel laat slapen? Hier is dat wel zo, en dat is ook wel irritant soms.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_175001148
Gewoon consequent elke middag om hetzelfde tijdstip in bed leggen. Doen ze hier op de crčche ook. Werkt hier prima, als A geen zin heeft om te slapen ligt ze 1.5u te spelen met haar knuffels in bed, ook goed :s)
pi_175005686
Mijn net 5-jarige heeft het zelfs in het weekend nog nodig om even bij te tanken tussen 13.00 - 15.00 uur :)
  zaterdag 11 november 2017 @ 20:31:28 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175006525
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:34 schreef Aerenia het volgende:
Gewoon consequent elke middag om hetzelfde tijdstip in bed leggen. Doen ze hier op de crčche ook. Werkt hier prima, als A geen zin heeft om te slapen ligt ze 1.5u te spelen met haar knuffels in bed, ook goed :s)
Iets te pittig meisje voor hier, die pikt dat echt niet

Vandaag zonder slaap, want ze bleef blehren toen we haar in bed legden.
Ach, vannacht hopelijk een goeie nacht dan maar

We waren naar een verjaardag van familie, lekker gespeeld met haar neefjes en nichtjes, heerlijk hoe die allemaal met elkaar overweg gaan _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 11 november 2017 @ 21:01:25 #151
171422 LadyBlack
paint it black
pi_175007267
Ah, middagslaapjes.... Ja zo verschillend per kind! Al lijkt S zn zus na te gaan doen... Hij slaapt nu tussen de middag in principe 2 uur, maar ik ben ernstig aan het sturen daarin. Als ie namelijk te laat gaat slapen hebben we 's avonds bal.

En ik was juist zo blij dat hij sinds een paar maanden gewoon vanaf een uur of 20:00 in zn bed ligt ipv beneden op mijn arm. Dus als het gedoe blijft ga ik t slaapje inkorten. Heb ik bij zn zus uiteindelijk ook gedaan omdat we anders elke avond tot 22:30 bezig waren :X Toen was ze net 2 geworden (en ik net zwanger, timing... :') )
pi_175007443
wat lastig molo, dat ze zo weinig slaapt. Blijft ze er wel vrolijk bij?

Emmy speelt de laatste tijd minder. Ze wil vooral dingen doen die niet mogen, of veel opgetild worden en ze kan dan ook drammen. Zal wel een fase zijn.

Ik denk dat we haar voor kerst het ikea keukentje gaan geven met allerlei toebehoren via mp. Volgens mij gaat ze dat nu geweldig vinden.

Waar spelen jullie kinderen graag mee nu?
  zaterdag 11 november 2017 @ 21:13:13 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175007495
Uhm, op soms even een dramabuitje omdat ze toch wat moe is na, is ze super vrolijk.

Vandaag bij verjaardag met veel kinderen was ze degene die het het langste volhield en ze is net vrolijk naar bed gegaan. Ik snap het ook niet :+

Hier speelt ze graag met de IKEA keuken, blokkenwagen in en uitpakken en heen en weer rijden en het is awesome om in dozen en kistjes te gaan zitten. Net een kat!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175009688
Sjuul vindt de vormenstoof leuk en de stapeltoren. En bij liedjes probeert ze al zittend mee te dansen en te klappen.

Duplo vindt ze ook heel interessant. Tot grote frustratie van grote broer en zus want hun bouwwerkjes zijn op de vloer niet meer veilig nu :')
  zaterdag 11 november 2017 @ 23:13:01 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175009756
Vormenstoofdingen worden hier vooral op het hoofd gezet als hoed. Of ze gaat in de lege stoof gekke geluiden zitten roepen vanwege de echo :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 12 november 2017 @ 09:08:36 #156
269689 crew  Viv
pi_175012821
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:13 schreef Molo het volgende:
en het is awesome om in dozen en kistjes te gaan zitten. Net een kat!
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 23:13 schreef Molo het volgende:
Vormenstoofdingen worden hier vooral op het hoofd gezet als hoed. Of ze gaat in de lege stoof gekke geluiden zitten roepen vanwege de echo :D
:D O+ Volgens mij is Larf echt hilarisch!

Hier is de stapeltoren favoriet, en een hamerbank. Al heeft ze nu door dat ze die staafjes ook gewoon met haar handje naar beneden kan duwen. :Y) En laatst heeft ze zich nog het langst weten te vermaken met een rol tape en een dop van een bus scheerschuim, wat dat betreft is ze ook net een kat, dat de gewone spullen interessanter zijn dan speciale speeltjes. :')
pi_175012955
Quoi, omdat max juf roos zo leuk vond hier ook geprobeerd, grote hit! Thanks, ik was bumba helemaal zat.
pi_175014033
Juf Roos is ook leuk!
Gister hebben we Glow gelopen in Eindhoven. Het werd erg laat (20:45 thuis), maar dreumes bleef in de auto wakker en heb ik zelfs nog kletsend op bed gelegd :?
Vanochtend wel 5:50 wakker, maar na een slokje nog even teruggelegd en toen werd het 8:00. Ben benieuwd hoe hij het vandaag trekt, want de normaal is toch 19:30 te bedde en afgelopen vrijdag was het ookal laat ivm St Maarten lampionnentocht door het dorp vanuit het kdv. Is zo grappig al die kleintjes met een stokje met lampion O+
  zondag 12 november 2017 @ 12:52:35 #159
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175016327
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:09 schreef Arja het volgende:
Waar spelen jullie kinderen graag mee nu?
Hij zit graag op zijn fietsje en loopt daar de kamer mee rond. Verder: vormenstoofding, auto's (mee rijden: vrrroeeeeem), puzzels en balletjes gooien. Auto's zijn het helemaal nu. Zou je op 3 km afstand een auto neerzetten, dan gaat dat vingertje die kant op en dan zegt 'ie "au-o" "au-o". Max doet niet aan genderneutraliteit :') :+

Vivi, hier was de stapeltoren ook erg lang favoriet. Maar die is ineens aan de kant geschoven.

Molo, wou net vragen hoe het gaat met de (afwezige) middagslaapjes. Wisselend succes dus.

Nazil, mooi! Al zal Gijs ook op den duur wel onze neus uitkomen :P

Vosje, wat klinkt dat gezellig. Fijn dat hij er gezellig bij was.

Wij zouden vandaag naar Blijdorp gaan met wat bekenden en hun beebs, maar er is er eentje ziek, dus het gaat niet door. Vinden we niet zo erg, want Max sliep uit en dat hadden wij ook nodig. Ik was een avondje uit en vriend zat met vrienden thuis aan het bier. Lichtelijk brakkige zondag dus :') Ook voor Max trouwens. Die heeft zijn ontbijt eruit gegooid en is wat hangerig. Dag 5 na de BMR ;)
pi_175018869
Hier ook nog steeds hangerig naar bmr op dag 6. Kort naar m'n vaders verjaardag geweest, daar heeft hij in bed gelegen en volgens mij ook geslapen maar thuis gelijk weer.

Speelgoed: aukoooh aukoooh (ook auto's dus). Geef hem twee auto's en het is stil. Hmmm hmmmmmmmmmm als ze rijden. Xylofoon is ook leuk, lekker er op rammen met de stokjes. Dat het zonder stokjes niet lukt weet hij ook. En zo'n ding waar ballen doorheen gaan. Vormenstoof is leuk als mama helpt want als het dan niet in 1 poging lukt, moet mama het doen.

Vanochtend een heel mooi autostoeltje (MC axiss) gratis op kunnen halen voor mijn schoonmoeder *O* hoeft hij daar niet meer in de maxi cosi :@ bekleding zit nu in de was, stoel is schoongemaakt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 13 november 2017 @ 12:38:54 #161
269689 crew  Viv
pi_175041426
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 12:52 schreef Quoi het volgende:
puzzels
Oh begint dat nu ook al? Moet ik ook maar eens in huis halen dan. :Y) Wat voor soort puzzels zijn handig voor de net-dreumes?

Oh en BMR zou hier eigenlijk een week voor Kerst zijn, maar vanwege die late bijwerkingen stelde het cb zelf voor om het wat eerder te doen. ^O^
  maandag 13 november 2017 @ 13:12:56 #162
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175042187
Goed meedenken van het CB ^O^

Wij hebben een puzzel van Melissa and Doug* en eentje van Dille en Kamille.

De malaise is hier weer voorbij. Gister heeft Max de hele dag dikke rode wangen gehad en was dus hangerig en niet zo hongerig. Ik denk echt wat lichte verschijnselen van de bof.

* wij hebben die met dieren en horen alleen 's nachts soms ineens een cavia piepen of paard hinniken - da's minder.
  maandag 13 november 2017 @ 13:22:24 #163
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175042391
Max had er vanmorgen heel veel zin in:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 13 november 2017 @ 15:04:36 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175044424
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 09:08 schreef ViviRAWRS het volgende:
wat dat betreft is ze ook net een kat, dat de gewone spullen interessanter zijn dan speciale speeltjes. :')
:D
Is hier ook zo, het allerleukste is de WC rol afrollen.
Of aardappels uit het keukenkastje jatten en daarmee gaan rondlopen :').
Of autootjes in schoenen doen :9.

TV is hier totaal niet interessant, gek hoe dat per kind kan verschillen. Kuiken kan 24/7 voor dat ding zitten als het aan hem ligt, Guppy vindt het maximaal 3 minuten interessant en gaat dan weer wat anders doen.
KuikenGuppy
  maandag 13 november 2017 @ 15:05:19 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175044433
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat voor soort puzzels zijn handig voor de net-dreumes?
Houten nopjespuzzels!
KuikenGuppy
pi_175044671
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:22 schreef Quoi het volgende:
Max had er vanmorgen heel veel zin in:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Agos..
Wat is dat voor wagen Quoi?

Wij sloegen vanmorgen het slaapje-van-een-uurtje over en ze is nu niet te genieten maar slapen ho maar.. Gelukkig zit ik op mijn werk c_/
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  maandag 13 november 2017 @ 16:39:50 #167
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175046566
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 15:18 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Agos..
Wat is dat voor wagen Quoi?

Wij sloegen vanmorgen het slaapje-van-een-uurtje over en ze is nu niet te genieten maar slapen ho maar.. Gelukkig zit ik op mijn werk c_/
Mutsy slider. Gebruik hem niet vaak, maar wel als ik een flink stuk ga lopen, want comfort enzo.
pi_175051148
Hier nog steeds hangerig van de bmr, hele dag tv kijken op mama's schoot met speen en knuffel. Ja sorry opvoedkundig kan ik er niet meer van maken aangelopen weekend :') normaal kan hij nog geen 3 minuten stil zitten, dus ik heb echt een heel ander joch in huis. Ik hoop dat het morgen beter gaat want ik wil eigenlijk wel dat hij woensdag op naar kdv kan... Anders hebben we een probleem :')

Hij eet veel slechter dan normaal maar nog wel redelijk, drinken wel slecht maar we geven hem daarom weer twee flessen.

Ik heb bij de winkel met de grote A slofjes met auto's voor L gehaald. Nu wil hij ze niet meer uit.

Max _O- _O- Leuke muts idd.
pi_175063969
Ik had vanmorgen een ontdeugend jongetje. Hij was in de bak van zijn speelgoedtafel geklommen.
Hij moest me roepen als hij er zelf niet uit kon komen. Dus hoorde ik twee minuten later: ‘Mamaaaaaa, UIT!’ ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175064490
wat zij dreumesjes toch leuk! hier ook een ventje wat direct voor de auto en de blokken gaat, maar ook dol is op de roze minnie mouse tas van zus :D

in het babytopic hebben ze babyfotodinsdag... kunnen we hier heen dreumeskiekjesdinsdag invoeren? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_175064685
Wat een lekkere boefjes

Ik doe ook weer eens mee

Niet quoten

[ Bericht 62% gewijzigd door Arja op 15-11-2017 08:49:53 ]
pi_175064822
Wat heerlijk GM, dat ze zo gek op elkaar zijn. En wat is James toch een ontzettende boef om te zien O+

Arja O+ Wat een prachtig meisje heb je toch. Die ogen!
Ik heb hier nog 2 jongens in de aanbieding, we kunnen altijd wat regelen O-)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:46:01 #173
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175065080
Ik heb mijn vent er gister al opgezet natuurlijk. Tof om S, James en Emmy te zien O+ Lang geleden van Emmy, ze is echt gegroeid zeg!! Prachtig meisje.
  dinsdag 14 november 2017 @ 15:43:47 #174
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_175067664
Max :D

Lesage ook al een klimgeit

Gm leuk duo!

Arja wat leuk om jouw knappe dametje weer eens te zien O+

Mijn dreumes die echt echt niet moe was
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 14 november 2017 @ 15:48:34 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175067766
Knalrode wangetjes O+.
KuikenGuppy
pi_175067799
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:43 schreef snoenk het volgende:
Max :D

Lesage ook al een klimgeit

Gm leuk duo!

Arja wat leuk om jouw knappe dametje weer eens te zien O+

Mijn dreumes die echt echt niet moe was
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ach snoenk zijn dat wangen vd slaap?

Arja wat een mooi meisje O+

En Max O+

en pas na 2 minuten lesage... hij vond t wel leuk op tafel.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 14 november 2017 @ 15:53:30 #177
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175067845
Van die wangetjes waar je gewoon eventjes in wilt knijpen >:)

LeSage, volgens mij lijken S en Max op elkaar hoor. Ik zie bij jou gewoon wat mij te wachten staat :D Wij hebben een speeltafeltje en als we even omkijken zit hij dus op dat tafeltje te spelen.
pi_175068173
Die rode wangen O+ Alleen maar heel erg moe :)

Ik ben er bang voor Q. Alletwee van die ondernemende mannetjes! Heel druk, maar net ook weer heel gezellig samen gespeeld, blokkentorens bouwen en lekker gek doen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175069295
Dankjulliewel O+

Ah snoenk, die lipjes O+
pi_175071968
Die foto's *;

L knapt eindelijk wat op O+
  dinsdag 14 november 2017 @ 19:48:50 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175072889
Dreumesjes _O_ O+ _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175074043
Wat een heerlijke foto's ^O^
pi_175074301
Ik vind het een leuk initiatief. Oef, weet ik nog hoe...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was geloof ik een van de laatste dagen met lekker weer!
  dinsdag 14 november 2017 @ 20:37:37 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175074347
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:36 schreef Vosje6 het volgende:
Ik vind het een leuk initiatief. Oef, weet ik nog hoe...
[Spoiler]
Nog [/img] er achteraan ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175074372
Thanks Molo! Wist ik, maar ik was m vergeten :P
  dinsdag 14 november 2017 @ 20:40:01 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175074417
Floddertje in haar skipak :+

[Spoiler]
[img]

Haal ik later weg, dus foto graag niet quoten ^O^

[ Bericht 29% gewijzigd door Molo op 15-11-2017 06:53:25 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 14 november 2017 @ 20:40:29 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175074425
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 20:38 schreef Vosje6 het volgende:
Thanks Molo! Wist ik, maar ik was m vergeten :P
Wat een grote kerel is dat al joh! Wow!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175074522
Oe vosje dat lijkt wel een peuter. Wanneer is hij jarig?

Floddertje rockt het skipak O+
pi_175074723
Ookal zo'n knappie Molo! Lijkt het nou maar of zijn er op het fokforum alleen maar enorm charmante kindjes O+
Hehe: mijn kereltje kijkt vaak ook zo serieus. Hij wordt eind januari 2 jaar, draagt mt 92 en schoenmaat 25. Hij is wel nogal slank dus kleding is soms wat onhandig kopen
  dinsdag 14 november 2017 @ 20:52:35 #190
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_175074772
Nog 2 leuke dreumesen O+ ik vind het zo leuk om eens de kindjes achter de praatjes te zien O+
pi_175075044
Vosje, wat een knappe kerel! Die januari-dreumessen zijn echt al bijna peuters hč? Ik zie het bij S. ook aan alles, zowel uiterlijk als gedrag.

Ik blijf een zwak houden voor Larf O+ Zo’n prachtige eigen verschijning!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 14 november 2017 @ 23:25:27 #192
269689 crew  Viv
pi_175081097
Wat een prachtige dreumesjes hebben jullie O+
  woensdag 15 november 2017 @ 06:52:21 #194
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_175081102
Wat een mooierds allemaal O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 15 november 2017 @ 06:55:18 #195
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_175081106
Mijn bijdrage op deze (niet meer) fotodinsdag

https://imgur.com/a/nLAtM
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_175081377
Wow Nouk :o ik heb de jouwe al even niet gezien, wat een kind heb je daar ineens O+ Ze ziet er echt al uit als een peuter!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175084690
Ik poste niet vaak, maar las wel graag mee met de andere dreumessen.

Wij hebben sinds vandaag weer een peuter in huis. Tot ziens in het volgende topic! :W
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_175084823
Nouk! wat is ze groot! O+
kuukske gefeliciteerd!!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 15 november 2017 @ 12:39:35 #199
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175085969
Kuukske gefeliciteerd!

En Nouk, da's heul geen dreumes joh! Grooooooot. Gaat alles goed met haar?

Ik probeerde net het mini-flesje vooraf aan zijn middagdut te skippen. No way. Not accepted :')
pi_175086299
Gefeliciteerd Kuukske!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175086772
Bedankt!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_175089685
Gefeliciteerd met je peuter!
pi_175090395
Oh nouk, wat een bos haar heeft ze!

Feli kuukske
  woensdag 15 november 2017 @ 19:07:03 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175094168
Wat een lange mooie dame Nou! Prachtig!
Ik zou haar veel ouder schatten

En gefeliciteerd Kuukske!

We hebben hier weer een nieuw woord: eekhoorn.
Logica ontbreekt, maar schattig is het wel! ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175096014
Ik vind eekhoorn leuk O+ leuker dan het 'nee' - schudden van mijn dreumes :{
  woensdag 15 november 2017 @ 20:26:06 #206
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175096427
Eekhoorn is ook wel voor pro's hoor ^O^

Hier is de opbrengst vandaag 'koe' en 'opa' en hij doet een paard na :D
  woensdag 15 november 2017 @ 21:50:06 #207
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_175098711
Dank! Ze is wel groot idd.. Volgt qua lengte ook gewoon haar ‘+2’ lijntje. En haar haar groeit net zo hard mee. :’)

Er worden steeds meer woorden verstaanbaar hier, maar meestal ontbreekt er nog een aantal letters. ‘Ba’ voor bal, ‘paa’ voor paard, ‘poe’ voor poes. Ze begint ons wel na te praten, super schattig O+

Geluiden van dieren gaan ook goed. Sinds kort in de collectie; ‘waaaaaa’ van een leeuw :D
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 15 november 2017 @ 21:50:34 #208
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_175098724
Feli Kuuks!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 16 november 2017 @ 11:45:45 #209
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_175107441
Ik zet mijn vraag hier maar eens neer...

Onze meid van 14 maanden wordt nu al een week of twee midden in de nacht wakker.. eerst dachten we tandjes, maar de rode wangen zijn weg en de dunne luiers ook.
Bovendien helpt ook de gel niet.

Ze slaapt rustig van 19 tot 11 uur, wordt dan huilend wakker.. dan krijg ik haar wel rustig.

Maar midden in de nacht komt ze weer, en gilt dan echt de hele buurt bij elkaar.. en houd dat langer dan 15 minuten vol..

Oppakken helpt even, maar leg haar terug en het feest begint opnieuw. Het enige dat helpt is bij ons in bed nemen, en dat weet ze volgens mij, want we hebben sterk het idee dat ze nu met ons speelt.

Maar ik kan haar ook niet een half uur laten gillen..ze is bovendien ook klaarwakker dan..

Iemand tips? Zal wel weer een "sprongetje" zijn oid, maar we zijn behoorlijk op..
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_175107592
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:45 schreef greatgonzo het volgende:
Ik zet mijn vraag hier maar eens neer...

Onze meid van 14 maanden wordt nu al een week of twee midden in de nacht wakker.. eerst dachten we tandjes, maar de rode wangen zijn weg en de dunne luiers ook.
Bovendien helpt ook de gel niet.

Ze slaapt rustig van 19 tot 11 uur, wordt dan huilend wakker.. dan krijg ik haar wel rustig.

Maar midden in de nacht komt ze weer, en gilt dan echt de hele buurt bij elkaar.. en houd dat langer dan 15 minuten vol..

Oppakken helpt even, maar leg haar terug en het feest begint opnieuw. Het enige dat helpt is bij ons in bed nemen, en dat weet ze volgens mij, want we hebben sterk het idee dat ze nu met ons speelt.

Maar ik kan haar ook niet een half uur laten gillen..ze is bovendien ook klaarwakker dan..

Iemand tips? Zal wel weer een "sprongetje" zijn oid, maar we zijn behoorlijk op..
Wij hebben ook zo'n fase gehad rond die leeftijd. Dat duurde een maand of drie. Nog altijd geen idee wat het was, maar hier hielp een fles warme melk in 95% van de gevallen. Gewone volle of halfvolle melk in ons geval, geen poedermelk. Hij werd dan snel rustig en tukte verder, terwijl hij daarvoor al maanden geen nacht'voedingen' meer had.
Misschien droomt ze of vindt ze het eng in haar eigen bed/kamer. Dan is er ook niet echt sprake van 'spelen met jullie', denk ik.
Laten brullen deden wij ook nooit en het ging uiteindelijk vanzelf over. Was wel even afzien ja, dus sterkte.
  donderdag 16 november 2017 @ 11:55:56 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175107597
En als je haar dan een fles geeft?
KuikenGuppy
  donderdag 16 november 2017 @ 12:34:31 #212
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175108315
Dat wat Jentin zegt is hier ook het geval. 9 vd 10 keer heeft 'ie berehonger en gaat tevreden weer slapen (14,5 mnd). Afgelopen nacht ook. Dus eens proberen?
  donderdag 16 november 2017 @ 12:38:59 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175108427
Yes hier meestal ook, en soms niet, dan was het een droom of rothumeur of gewoon party time. Zelfde periode trouwens. En dat lijkt nu met bijna 17 maanden weer ongeveer over te zijn.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175108832
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:45 schreef greatgonzo het volgende:
Ik zet mijn vraag hier maar eens neer...

Onze meid van 14 maanden wordt nu al een week of twee midden in de nacht wakker.. eerst dachten we tandjes, maar de rode wangen zijn weg en de dunne luiers ook.
Bovendien helpt ook de gel niet.

Ze slaapt rustig van 19 tot 11 uur, wordt dan huilend wakker.. dan krijg ik haar wel rustig.

Maar midden in de nacht komt ze weer, en gilt dan echt de hele buurt bij elkaar.. en houd dat langer dan 15 minuten vol..

Oppakken helpt even, maar leg haar terug en het feest begint opnieuw. Het enige dat helpt is bij ons in bed nemen, en dat weet ze volgens mij, want we hebben sterk het idee dat ze nu met ons speelt.

Maar ik kan haar ook niet een half uur laten gillen..ze is bovendien ook klaarwakker dan..

Iemand tips? Zal wel weer een "sprongetje" zijn oid, maar we zijn behoorlijk op..
Wow. Hebben wij ook gehad. Wij dachten zelf aan nachtmerries oid. :{
:)
pi_175108852
Ik ben een spuit 11.
:)
pi_175109048
Onze tip: tussen ons in leggen en hopen dat het ooit over gaat :+

Hoor dit probleem heel vaak en niets helpt (behalve tijdelijke oplossingen zoals fles of tussen je in leggen), totdat het ineens over is.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 16 november 2017 @ 13:21:20 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175109299
Ik zit met de reclame van Baby-Born in mijn hoofd omdat ik die vanmorgen hoorde :')

Babyyyy Annabel, mama houdt van jou, mijn lieeeeeeve schat

:r :r :r

:')

Dame loopt hier de hele dag door, ze is er flink energie doorheen aan het jagen dus gewoon weer fulltime blown aan de middagdut hier ^O^

En een appel en peerallergie hier. Hopelijk groeit ze er snel overheen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 november 2017 @ 13:52:26 #218
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175110004
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:07 schreef LeSage het volgende:
Onze tip: tussen ons in leggen en hopen dat het ooit over gaat :+

Hoor dit probleem heel vaak en niets helpt (behalve tijdelijke oplossingen zoals fles of tussen je in leggen), totdat het ineens over is.
Dus wij kunnen onze dreumes tussen jullie in komen leggen? Dat is echt heel erg aardig van jullie O+ :+

NB was het toch?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 16 november 2017 @ 13:54:40 #219
269689 crew  Viv
pi_175110052
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:52 schreef Quoi het volgende:
Dus wij kunnen onze dreumes tussen jullie in komen leggen? Dat is echt heel erg aardig van jullie O+ :+
:D

Op zich wel een goed idee, een dreumes exchange. Kindjes slapen bij een ander toch vaak ineens wél door?
  donderdag 16 november 2017 @ 14:35:04 #220
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175110877
Idee! ^O^ En dan lootjes trekken.
  donderdag 16 november 2017 @ 14:48:22 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175111205
Breng ze maar hier hoor, arme stakkers! :*.
KuikenGuppy
pi_175112126
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:52 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dus wij kunnen onze dreumes tussen jullie in komen leggen? Dat is echt heel erg aardig van jullie O+ :+

NB was het toch?
Jaaaaa, zo gezellig! Kunnen Max en S. de boel samen op stelten zetten!

As we speak zit het dekbed van S. in de droger en gaan vriend en ik straks het bedje in elkaar schroeven.
Peuterbed voor S. Stop de tijd O+ :'( O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 16 november 2017 @ 15:41:20 #223
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_175112472
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:55 schreef Jentin het volgende:

[..]

Wij hebben ook zo'n fase gehad rond die leeftijd. Dat duurde een maand of drie. Nog altijd geen idee wat het was, maar hier hielp een fles warme melk in 95% van de gevallen. Gewone volle of halfvolle melk in ons geval, geen poedermelk. Hij werd dan snel rustig en tukte verder, terwijl hij daarvoor al maanden geen nacht'voedingen' meer had.
Misschien droomt ze of vindt ze het eng in haar eigen bed/kamer. Dan is er ook niet echt sprake van 'spelen met jullie', denk ik.
Laten brullen deden wij ook nooit en het ging uiteindelijk vanzelf over. Was wel even afzien ja, dus sterkte.
Tja.. wel de eerste keer gedaan, hielp een beetje...

We waren juist van de avond voeding af :) was niet ons plan daar weer mee te beginnen eigenlijk
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_175112664
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:41 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

Tja.. wel de eerste keer gedaan, hielp een beetje...

We waren juist van de avond voeding af :) was niet ons plan daar weer mee te beginnen eigenlijk
maar misschien heeft zij het tijdelijk wel weer even nodig... Mijn zoontje wil ook nog een flesje warme melk s'nachts en als ik hem dat geef slapen we allemaal wat beter. Ik weet van dochter dat het ook weer overgaat.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 16 november 2017 @ 16:02:10 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175112887
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:41 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

Tja.. wel de eerste keer gedaan, hielp een beetje...

We waren juist van de avond voeding af :) was niet ons plan daar weer mee te beginnen eigenlijk
Qua ontwikkeling maakt je kind nu ook sprongen (leren staan, lopen etc) en dat kost energie. Dus meer voldauwen met eten in de avond of nacht is niet zo heel gek toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 november 2017 @ 16:23:32 #226
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175113257
Ik denk ook dat je nooit teveel kunt geven in deze fase (zegt de moeder van een kleine boeddha). Vannacht was bij ons dus ook zo'n nacht. Vanmorgen liet hij om die reden het grootste deel van zijn melk staan. Ofwel: grenzen aangeven qua input werkt hier gelukkig ook goed :)

Ik heb vanmiddag de trap bekleed met van die halve maantjes. Niet echt mijn smaak, maar er moest iets anti-slippigs op de trap van mezelf. Nu het trapgat boven nog. Hebben de vorige bewoners prachtig open gemaakt - met RVS enzo :{ - maar heel veilig is het niet. Nu gaat Max' deur nog op een kier met een haakje, maar zodra hij kan lopen..... Ik breek alleen nog even mijn hoofd over een oplossing. Ik heb nu nachtmerries van een vallende dreumes.
  donderdag 16 november 2017 @ 16:26:59 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175113319
Heb je geen traphekje boven?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175113383
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:41 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

Tja.. wel de eerste keer gedaan, hielp een beetje...

We waren juist van de avond voeding af :) was niet ons plan daar weer mee te beginnen eigenlijk
Was ik ook niet, maar het was het verschil tussen uren oplopen of allemaal na 10 minuten weer slapen. Dan is de keuze wat mij betreft snel gemaakt. Het is ook niet echt een voeding, gewoon even iets warms drinken. Kennelijk kalmeerde hem dat. Het ging vanzelf weer over ook; hij sliep ineens weer gewoon door. Maar goed, die keuze moet je voor jezelf maken :)

Wat GM zegt, dus.
  donderdag 16 november 2017 @ 16:36:32 #229
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175113445
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:26 schreef Molo het volgende:
Heb je geen traphekje boven?
Nee, vanwege beetje aparte trap. Alleen beneden :X Zal eens een foto posten, missch heeft iemand hier een idee.

En boven is bij ons de voordeur, Max' kamer, extra kamer en berging. Rest beneden. Gek huis ook.
pi_175117753
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:36 schreef Quoi het volgende:

[..]

Nee, vanwege beetje aparte trap. Alleen beneden :X Zal eens een foto posten, missch heeft iemand hier een idee.

En boven is bij ons de voordeur, Max' kamer, extra kamer en berging. Rest beneden. Gek huis ook.
Er is een website met traphekjes met tal aan voorbeelden van moeilijke trappen, hebben wij veel aan gehad, misschien jullie ook? https://www.traphekjes.nl/contents/nl/d113_MOEILIJKE_TRAPPEN.html
  donderdag 16 november 2017 @ 20:19:44 #231
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_175118156
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Qua ontwikkeling maakt je kind nu ook sprongen (leren staan, lopen etc) en dat kost energie. Dus meer voldauwen met eten in de avond of nacht is niet zo heel gek toch?
we zitten ook in de fase "Ik wil alles zelf doen " :P

Worteltjes kun je prima uit het vuistje eten, maar lang niet al het andere eten :) en dan eten we liever niet, dan dat we gebboerd worden...

Tja.. misschien is dat slokje wel wat.. maar het voelt een beetje als "toegeven".. maar misschien heeft ze het idd nodig
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_175118494
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:19 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

we zitten ook in de fase "Ik wil alles zelf doen " :P

Worteltjes kun je prima uit het vuistje eten, maar lang niet al het andere eten :) en dan eten we liever niet, dan dat we gebboerd worden...

Tja.. misschien is dat slokje wel wat.. maar het voelt een beetje als "toegeven".. maar misschien heeft ze het idd nodig
Emmy heeft ook zo'n fase gehad. Wat ik deed was op de stoel in haar kamer zitten in het donker met haar en haar kalmeren en wiegen tot ze sliep of bijna sliep. Ondertussen niet praten oid.
Als ik haar dan terug legde, was het goed tot ik weer uit de kamer liep. Dan huilde ze weer. Ging ik toch weg (met moeite hoor) en na een paar minuten sliep ze dan. Alsof ze weer gerustgesteld was en wist dat ik er wel was.
  donderdag 16 november 2017 @ 20:38:08 #233
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_175118748
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:36 schreef Quoi het volgende:

[..]

Nee, vanwege beetje aparte trap. Alleen beneden :X Zal eens een foto posten, missch heeft iemand hier een idee.

En boven is bij ons de voordeur, Max' kamer, extra kamer en berging. Rest beneden. Gek huis ook.
Traphekje in de deuropening van zijn kamer 😊
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 16 november 2017 @ 20:39:42 #234
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175118798
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:07 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Er is een website met traphekjes met tal aan voorbeelden van moeilijke trappen, hebben wij veel aan gehad, misschien jullie ook? https://www.traphekjes.nl/contents/nl/d113_MOEILIJKE_TRAPPEN.html
Thanks ;) Maar die kennen we al. Sterker nog: we hebben een trapje van hun beneden. Goed spul!

Voor ons trapgat moet er gewoon meer dan een hekje gebeuren. Het is te open en onveilig. Ik geloof dat ik zojuist iets heb uitgedacht. Nu nog iemand vinden die het snel voor me uitvoert >:)
  donderdag 16 november 2017 @ 20:40:56 #235
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175118829
quote:
14s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:38 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Traphekje in de deuropening van zijn kamer 😊
Kan ook! Maar zodra hij loopt wil ik dat hij ook gewoon de voordeur kan doorlopen, zonder meteen een afgrond in te stappen :')
  donderdag 16 november 2017 @ 20:45:53 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175118982
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:19 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

we zitten ook in de fase "Ik wil alles zelf doen " :P

Worteltjes kun je prima uit het vuistje eten, maar lang niet al het andere eten :) en dan eten we liever niet, dan dat we gebboerd worden...

Tja.. misschien is dat slokje wel wat.. maar het voelt een beetje als "toegeven".. maar misschien heeft ze het idd nodig
Hier gaat die klauw zo hoppa de aardappelpuree in hoor _O_
Kun je hendig sjiek mee voer naar binnen schuiven _O-

Na het eten, voor het slapen gaan een papfles zou wellicht ook nog een idee zijn.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 november 2017 @ 20:46:18 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175118995
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:40 schreef Quoi het volgende:

[..]

Kan ook! Maar zodra hij loopt wil ik dat hij ook gewoon de voordeur kan doorlopen, zonder meteen een afgrond in te stappen :')
Geen survival of the fittest meteen voor Max?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 november 2017 @ 20:49:18 #238
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175119087
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Geen survival of the fittest meteen voor Max?
Die fase heeft hij al gehad (eitje, zaadje en zulks).

Stamppot boerenkool werd hier ook gister met handen naar binnen geschoven :D
  donderdag 16 november 2017 @ 20:53:35 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175119222
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:49 schreef Quoi het volgende:

[..]

Die fase heeft hij al gehad (eitje, zaadje en zulks).

Stamppot boerenkool werd hier ook gister met handen naar binnen geschoven :D
Ja is ook zo. En houden die kerel van jou O+

Lekker hoor, zuurkool hier gisteren, kleine boertjes van ons O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 november 2017 @ 20:58:54 #240
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_175119418
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:40 schreef Quoi het volgende:

[..]

Kan ook! Maar zodra hij loopt wil ik dat hij ook gewoon de voordeur kan doorlopen, zonder meteen een afgrond in te stappen :')
Ooh ja dat kan ik me goed voorstellen idd! Hoop dat je een goede oplossing vindt!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 17 november 2017 @ 12:08:59 #241
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175129976
Zo, ik heb het explosieve buikgriepje van mijn vent overgenomen (die had het vandeweek). Ik gaf gister ook plasma en dat doen ze tegenwoordig naar lengte en gewicht. In mijn geval dus 800cc :o Beetje vochttekort gok ik, want ik ben een dweil.

En Max krijgt kies nr. 2 w/
pi_175130300
Goede combi, plasma geven en buikgriep. Die hebben wij vorige week gehad, te beginnen met L, drie dagen later m'n man en nog wat dagen later begon ik, maar ik heb zo veel echinacea genomen dat de volgende ochtend alles over was :')

En kies 2! Die van L zijn echt al immens groot.

Vanavond tomatensoep. Die zullen we maar niet rapley doen. Met daarbij stokbrood of 3 in de pan (kleine, dikke pannenkoekjes met rozijnen).
pi_175144776
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 12:25 schreef Nazil het volgende:
Goede combi, plasma geven en buikgriep. Die hebben wij vorige week gehad, te beginnen met L, drie dagen later m'n man en nog wat dagen later begon ik, maar ik heb zo veel echinacea genomen dat de volgende ochtend alles over was :')

En kies 2! Die van L zijn echt al immens groot.

Vanavond tomatensoep. Die zullen we maar niet rapley doen. Met daarbij stokbrood of 3 in de pan (kleine, dikke pannenkoekjes met rozijnen).
Te laat, maar tip voor een volgende keer: met een rietje ^O^ S. heeft gisteren met smaak bloemkoolsoep zitten drinken :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175146440
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Hier gaat die klauw zo hoppa de aardappelpuree in hoor _O_
Kun je hendig sjiek mee voer naar binnen schuiven _O-

Na het eten, voor het slapen gaan een papfles zou wellicht ook nog een idee zijn.
Hier ook. Hij wil wel met vork eten, maar als het niet lukt dan gewoon met zijn handen. Zo lang hij eet, vindt mama het best. _O_ Als we maar niet helpen. :') Heel de stokke, klding en vloer onder voedsel boeit me ongeveer 0.

Nog 1 maand en elf dagen, dan is de kleine f***er gewoon TWEE. Hij heeft net zijn laarzen zelf, verkeerd om, aangetrokken en begint twee woordjes te combineren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2017 03:44:05 ]
pi_175146876
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 00:20 schreef LeSage het volgende:

[..]

Te laat, maar tip voor een volgende keer: met een rietje ^O^ S. heeft gisteren met smaak bloemkoolsoep zitten drinken :)
das nog eens een idee! Alleen zijn dan de fermecelli en ballen lastig.

Hij vond het heel erg lekker trouwens! De ballen gek genoeg niet, maar de rest wel. Ook de 3 in de pan. Ik heb nog wat over dus ik denk dat hij die als lunch krijgt.

Hij wil 's avonds de pap zelf doen. Ik heb nu de compromis' samen', beide een lepel en ik schuif af en toe wat naar binnen en de rest doet hij zelf met een eigen lepel. En ik moet zeggen dat het hem aardig lukt om wat op die lepel te krijgen en vervolgens in de mond. Ligt wel heel erg aan welke lepel.
  zaterdag 18 november 2017 @ 08:37:28 #246
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175146963
Wij zitten samen op de bank met een kop koffie en de kleine man slaapt blijkbaar uit :D (kwam wel voor een extra versnapering vannacht)

Soep met ballen! 'Eet' Max weleens op de opvang. Volgens mij grist hij dan de ballen eruit, klaar.

Myrr, bijna geen dreumes meer! Is f***ker zijn naam of hebben jullie een merkwaardig koosnaampje voor hem? :+
pi_175146978
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 08:21 schreef Nazil het volgende:

[..]

das nog eens een idee! Alleen zijn dan de fermecelli en ballen lastig.

Hij vond het heel erg lekker trouwens! De ballen gek genoeg niet, maar de rest wel. Ook de 3 in de pan. Ik heb nog wat over dus ik denk dat hij die als lunch krijgt.

Hij wil 's avonds de pap zelf doen. Ik heb nu de compromis' samen', beide een lepel en ik schuif af en toe wat naar binnen en de rest doet hij zelf met een eigen lepel. En ik moet zeggen dat het hem aardig lukt om wat op die lepel te krijgen en vervolgens in de mond. Ligt wel heel erg aan welke lepel.
Wij geven de ‘stukjes’ er los bij ;) balletjes zijn hier lievelings :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 18 november 2017 @ 09:59:29 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175147838
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 november 2017 03:41 schreef Myrr het volgende:

[..]

Hier ook. Hij wil wel met vork eten, maar als het niet lukt dan gewoon met zijn handen. Zo lang hij eet, vindt mama het best. _O_ Als we maar niet helpen. :') Heel de stokke, klding en vloer onder voedsel boeit me ongeveer 0.

Nog 1 maand en elf dagen, dan is de kleine f***er gewoon TWEE. Hij heeft net zijn laarzen zelf, verkeerd om, aangetrokken en begint twee woordjes te combineren.
Wat een baas _O_

Wij zijn een weekend weg met vriendengroep.
Tien man en een dreumes :D

Mevrouw pieste gisteravond bij een wasbeurt in de badkamer zichzelf en de grond onder (echt, hoeveel plas kan er uit zo'n kleintje komen joh :D) en ze gleed er toen zelf over uit...
Niks aan de hand behalve wat brullen en goor gelukkig ;)

En na een avondje niet willen slapen ging ze uiteindelijk tegelijkertijd met ons om half drie tukken _O-

En nu weer de vrolijke Harry uithangen joh _O_

En soep met een rietje gaan we hier ook eens proberen ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175148529
Normaal eet hij altijd en overal eerst het vlees uit. Maar deze waren niet lekker blijkbaar. Man en ik zijn er nog niet over uit waarom niet :+

Molo gadver :X
pi_175154683
Oh larf toch :D

Emmy heeft 2 handige features. Als ze uit bad wil zegt ze "uit". En dus geen drama meer als ik haar pak.
En als ze heeft gepoept zegt ze "poep".

En ze krijgt de slappe lach als ze een harde scheet laat :+
pi_175167028
Nou, Sint is een groot succes hier.
Gisteren had Piet (in de vorm van mijn zus) een cadeautje bij de poort achtergelaten. Dus nu staat S. steeds bij de achterdeur te wijzen en ‘piep’ te roepen O+

En nog niet kunnen slapen in zijn nieuwe bed, want dat was pas om 22.30 in elkaar gisteren. Vanmorgen wel het eerste wat hij wilde doen. Samen met papa en mama op zijn nieuwe bed zitten :D
Vanmiddag een beginnetje maken met lakken, kan ik het komende week afmaken en stylen :s)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 19 november 2017 @ 13:03:34 #252
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175169635
Wat leuk LeSage! En wat een lieve Piet O+ Zelf een bedombouw aan het maken dus?

Wij gingen gisterochtend 'even' langs wat autodealers (insert: "au-o" x 100 :') ). Dat liep uit, dus maar doorgereden voor het middagprogramma (house-warming). Onderweg maar luiertjes en wat speelgoed gekocht en gelunch in Oud-Beijerland of all places, waar ook de sint nog aankwam. Middagdut in de auto en avondeten bij de grote M. Thuis is onze babbelaar lief gaan slapen. Heerlijk dat dat soort spontane dagjes kunnen.

Vandaag even rustig. Vanavond brengt mijn zus 'm naar bed, want zijn we een avondje op stap. Gelukkig ben ik opgeknapt.

Genoeg over ons. Hoe ervaren jullie Sinterklaas? Al snappen ze er de ballen van, tķch betrap ik me op een stukje projectie van mijn eigen enthousiasme op Max. (Jeugd)sentiment!
pi_175170428
We hebben een ‘huisje’ gemaakt. Alleen een frame van balken.
Hij wilde er net niet in slapen, maar nu slapend overgelegd vanuit zijn ledikant. Scheelt me ook weer wat getil, een gewoon bed.

Lekker programma gehad gisteren, Q. Zulke dagen zijn vaak het leukst :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175170503
Ik ben er nog niet over uit hoe we met sint omgaan. Als ik aan projectie uit mijn jeugd doe herinner ik me dat ik het heel erg vond dat mijn ouders tegen me hadden gelogen en voelde me voor de gek gehouden.

Ik zou dus het liefst eerlijk zijn tegen Emmy en zeggen dat het een verklede man is die wel heeft bestaan. Ik denk dat dat niks af hoeft te doen aan de beleving van de magie. Maar ja ze moet het natuurlijk niet aan andere kindjes gaan vertellen. Dus dat is wel een dilemma

Wij vieren dit jaar alleen kerst trouwens
pi_175170921
Ah Arja, dat is rot dat je dat zo beleefd hebt zelf. Ik vond het helemaal fantastisch dat papa en mama dat al die jaren zelf hadden georganiseerd. En ik vond het nog toffer dat ik daarna mee deed aan het verhaal voor mijn eigen zusjes :)
Ik zou het juist jammer vinden van de magie die er omheen hangt om het niet ‘echt’ te vieren.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 19 november 2017 @ 15:40:07 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175173107
Voor een kind maakt het niet uit of ze 'geloven' of niet, het blijft iets magisch. Nijntje is toch ook heel gaaf, of brandweerman Sam?
Ik heb ook moeite met dat aspect van het feest, maar heb er nog geen goede manier voor gevonden.
KuikenGuppy
  zondag 19 november 2017 @ 16:06:18 #257
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_175173865
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:53 schreef Arja het volgende:
Ik ben er nog niet over uit hoe we met sint omgaan. Als ik aan projectie uit mijn jeugd doe herinner ik me dat ik het heel erg vond dat mijn ouders tegen me hadden gelogen en voelde me voor de gek gehouden.

Ik zou dus het liefst eerlijk zijn tegen Emmy en zeggen dat het een verklede man is die wel heeft bestaan. Ik denk dat dat niks af hoeft te doen aan de beleving van de magie. Maar ja ze moet het natuurlijk niet aan andere kindjes gaan vertellen. Dus dat is wel een dilemma

Wij vieren dit jaar alleen kerst trouwens
Ik vertel ze altijd eerlijk hoe het zit en ze krijgen hier cadeutjes vanwege het sinterklaasfeest.
En dus niet VAN sinterklaas Ik vertel ze dat het een toneelstuk is, soms gaan ze zelfs mee cadautjes kopen voor de ander. (zo was de peuter er bij toen ik houten dieren kocht gister voor F.)

Mijn ervaring is dat zodra het de periode is ze weer helemaal geloven in de magie van het toneelstuk, zoals jij en ik in een serie kunnen zitten zeg maar of een goed boek.

Mijn kinderen hebben het nog nooit verklapt, ik maak me er ook niet zorgen om dat ze het doen, de waarheid vertellen vind ik namelijk niet schokkend gedrag. Maar eigenlijk gaan mijn kinderen er vanuit dat iedereen stiekem wel weet dat het nep is, en dus het toneelstukje meespelen ( dan is het dus ook niet boeiend om te bespreken want het boeit hun niet dat het nep is) Ik denk dat kinderen die zich voorgelogen of gekwetst of niet blij voelen over de situatie veel meer behoefte hebben om er over te praten.

n= 3 :P
pi_175174115
Wauw, zo heb ik dus echt nog nooit tegen sinterklaas aangekeken :') ik zou daar zelf nou niet bepaald de termen ‘liegen’ of ‘waarheid’ bij kiezen.
Ik vind het meer een leuk feestje van volwassenen aan kinderen.
Maar goed, ieder zo zijn eigen ding.
Ik zou het dan trouwens wel echt stom vinden als mijn kinderen het te horen krijgen van andere kinderen. Dat vind ik nou echt iets wat ouders zelf moeten beslissen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175174570
L heeft z'n schoen gezet (nou eigenlijk waren we dat vergeten maar ik heb 'm bij de tv gezet :')) en de pepernoten waren de bom vanochtend. Die moesten heel snel gepakt worden en snel opgegeten, want stel je voor dat mama het zag :') en maar naar het cadeaupapier wijzen. Hij zag een paard. Dat er ook nog wat in het papier zat, boeide niet. Toen ik het uitgepakt had voor hem was het bumba-boekje wel leuk.
Bij de intocht gisteren was de muziek mooi.

Brunchen is het helemaal voor L. We gingen all you can eat Brunchen. Heel leuk, echt vers gemaakte luxe gerechtjes met voor de kinderen poffertjes en knakworst en zulks. L heeft gegeten voor 3. Hmmmmmmmmmm hmmmmmmmmmm en maar wijzen naar alles wat iedereen gepakt had.
  zondag 19 november 2017 @ 16:36:16 #260
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_175174748
nou zo voelde het wel voor mij als kind toen ik er achter kwam, en dan ook nog het niet begrijpen waarom sinterklaas mij minder kon waarderen dan andere kinderen die wel een mooie zak vol cadeautjes kregen..

Was ik minder waard? waarom kreeg de hele klas wel speelgoed X en ik niet, en zelfs Y kreeg ik niet en veel anderen die X hadden kregen ook Y. Ik heb het dus helemaal niet als een geweldige tijd ervaren. Ik had het wel begrepen als ik direct wist dat mijn ouders het kochten, ik wist tenslotte wat een gierige zeikerd mijn vader was. :') En ik was echt heel makkelijk en braaf, deed nooit iets verkeerd maar toch kreeg ik geen geweldige sinterklaas dingen. -O- Het sinterklaasjournaal is ook veel te heftig en intens voor mijn kinderen. Het helpt heel erg om ze er aan te herinneren dat het nep is, dat ze dus wel dingen krijgen.

Ze mogen ook gewoon de schoen zetten en zingen en mijn peuter zal er ook een manderijntje in stoppen en een tekening en dan zeggen dat het voor sinterklaas is en piet. De magie van het geloven is denk ik net zo sterk aanwezig maar de stressfactor is veel minder.

Ik snap dat je het ziet als iets wat de ouders moeten vertellen ik zou het ook fijn vinden als mijn kinderen niets zeggen maar als dat wel zo is tjah so be it.
pi_175175434
Ik had op een gegeven moment de inconsequente smoesjes van m'n moeder wel door want ze kon geen goed antwoord geven op mijn vragen erover :D. Van sleutel op elk huis dat is toch onveilig en schoorsteen is dichtgemetseld bij ons hoor. Toen ze de leugen gingen opbiechten vond ik het vooral flauw dat zij wel mochten liegen en als ik loog kreeg ik straf of een boze moeder. Of als ik de waarheid vertelde alsnog boos worden.

En dat voorwaardelijke erbij... Alleen als je zoet bent geweest. Dus alleen als je gehoorzaamd hebt en zelfs dan nog heb je geen invloed op wat je krijgt. Zeker in vergelijking met andere kinderen. Want er zijn dan ook kinderen die bijna niks krijgen en dat is gewoon oneerlijk als het van eenzelfde man zou komen.

De leugen hoeft er toch helemaal niet bij om het een leuk feest te maken? Kinderen geloven toch wel wat ze willen geloven. Ik had ook de spanning wel van dat iemand naar buiten ging een zak neerleggen. Want ik wist nooit wanneer en hoe precies en wat er dan daadwerkelijk in de zak zat. En of er wel of niet iets in de schoen zat in de ochtend. Spannend genoeg..
pi_175177197
Jeetje, ik geloof dat er nogal wat onverwerkte jeugdtrauma’s naar boven komen geborreld zeg. Ik laat het hier maar bij :{

S. sliep vanmiddag uiteindelijk 3 uur in zijn nieuwe bed :o en daarna wilde hij er eigenlijk niet uit :')
Vervolgens zei hij net zijn eerste 3 lettergrepen-woord (appel-moe) en zei tegen mij: ‘Mama, niet doen.’ Ik wilde alleen even knuffelen toen hij stond te spelen }:| _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175177486
Dat is ook mijn dilemma lesage dat ik niet wil dat ze het aan andere kindjes vertelt. Dus ik weet nog niet wat ik kies.

Maar hoe zit het dan met bv turkse kindjes? Ik denk dat de meesten ook wel weten hoe het zit en kennelijk toch hun mond houden tegen andere kindjes.
  zondag 19 november 2017 @ 19:14:09 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175177909
Intocht hier in het durp gemist vanwege weekendje weg, wat awesome was *O*
Kalfjes aaien, paarden, koeien hooi voeren etc. En heel heel veel aandacht van alle vrienden

We vieren het bij mijn zusje met peuterzoontje. Heel veel zin in, superleuk feest en goede herinneringen aan :)

Schoen zetten voor die tijd ga ik wel een keer voor de gein doen maar snapt ze toch nog niets van. Maar ik doe dat jaarlijks een keer als verrassing voor mijn man ook dus Larf kan dan niet achter blijven ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175179286
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 18:48 schreef LeSage het volgende:
Jeetje, ik geloof dat er nogal wat onverwerkte jeugdtrauma’s naar boven komen geborreld zeg. Ik laat het hier maar bij :{
Is toch niks mis mee? Gewoon een drijfveer erachter. Ik zadel m'n dochter niet graag met trauma's op. Kan ze nooit allemaal voorkomen (ook niet nodig, ik ben ook maar een mens) maar waar mogelijk wil ik graag dat zij zich gerespecteerd voelt.
  zondag 19 november 2017 @ 20:30:27 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175179803
Oh, ik vind het wel interessant te lezen hoe anderen het doen en zien met Sinterklaas :).
Ik vind het niet fijn om mijn kind iets te vertellen wat niet waar is, en merk aan mezelf dat ik dat gevoel ook krijg bij het Sinterklaasverhaal. Maar ik vind het ook lastig om een andere, beter passende manier te vinden, want ik 'betrap' mezelf er wel steeds op dat ik dingen zeg als: "hoe wist de Sint nou dat je dat wilde hebben?!" :') Nouja, work in progress, zegmaar.
Bij Nijntje en Het Zandkasteel sta ik ook niet steeds te roepen dat het niet echt is, ik zou zelf willen dat het stukje magie voor mijn kinderen zit in het feit dat het echt zou kųnnen zijn.
KuikenGuppy
pi_175180076
Haha ja ik weet de praktijk verder ook nog niet, dat zie ik vanaf volgend jaar wel. En ach dat soort uitspraken lijken me bijv dan weer niet erg :D, beetje een spelletje ervan maken waarbij je beiden weet hoe het zit. Meespelen in de magie hoe het zich voordoet.
pi_175183830
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 20:10 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Is toch niks mis mee? Gewoon een drijfveer erachter. Ik zadel m'n dochter niet graag met trauma's op. Kan ze nooit allemaal voorkomen (ook niet nodig, ik ben ook maar een mens) maar waar mogelijk wil ik graag dat zij zich gerespecteerd voelt.
Gelukkig houdt niet ieder kind een trauma over aan het voorgelogen worden over het niet-bestaan van sinterklaas en kan het volgens mij geen kwaad whatever je keuze is in deze. Je bedoelt ‘t vast niet zo maar het staat er een beetje lomp, ik zou me haast schuldig gaan voelen als ik mijn dochter er wel in zou laten geloven ;).

Voor dit jaar doen we sowieso niks met sinterklaas dus we hebben nog een jaar om er over na te denken. Maar net zoals molo heb ik fijne herinneringen aan het feest ^^.

Heeft iemand tips voor het volgende: ik mag Absoluut. Niet. aan E’s haartjes komen. Ze heeft nu eindelijk een beetje lang haar maar ze is niet gewend dat we er iets mee doen (dat ging eerder gewoon niet want ze had zo weinig). Als ik nu bijv. een staartje probeer te maken is het groot drama. Huilen, schreeuwen (“mama NIET staartje maken! E.va NIET staartje in! Staartje UIT!!” X100). Op haar inpraten en met een spiegel erbij werkt vooralsnog niet.. iemand nog de gouden tip zodat ze zich er comfortabeler bij gaat voelen?
pi_175185881
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 20:30 schreef Burdie het volgende:
Oh, ik vind het wel interessant te lezen hoe anderen het doen en zien met Sinterklaas :).
Ik vind het niet fijn om mijn kind iets te vertellen wat niet waar is, en merk aan mezelf dat ik dat gevoel ook krijg bij het Sinterklaasverhaal. Maar ik vind het ook lastig om een andere, beter passende manier te vinden, want ik 'betrap' mezelf er wel steeds op dat ik dingen zeg als: "hoe wist de Sint nou dat je dat wilde hebben?!" :') Nouja, work in progress, zegmaar.
Bij Nijntje en Het Zandkasteel sta ik ook niet steeds te roepen dat het niet echt is, ik zou zelf willen dat het stukje magie voor mijn kinderen zit in het feit dat het echt zou kųnnen zijn.
+1 op alles.
Fijn om dit te lezen zeg. Mijn man zegt dat ik raar ben :(
  maandag 20 november 2017 @ 06:27:44 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175187172
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 22:23 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Gelukkig houdt niet ieder kind een trauma over aan het voorgelogen worden over het niet-bestaan van sinterklaas en kan het volgens mij geen kwaad whatever je keuze is in deze. Je bedoelt ‘t vast niet zo maar het staat er een beetje lomp, ik zou me haast schuldig gaan voelen als ik mijn dochter er wel in zou laten geloven ;).

Voor dit jaar doen we sowieso niks met sinterklaas dus we hebben nog een jaar om er over na te denken. Maar net zoals molo heb ik fijne herinneringen aan het feest ^^.

Heeft iemand tips voor het volgende: ik mag Absoluut. Niet. aan E’s haartjes komen. Ze heeft nu eindelijk een beetje lang haar maar ze is niet gewend dat we er iets mee doen (dat ging eerder gewoon niet want ze had zo weinig). Als ik nu bijv. een staartje probeer te maken is het groot drama. Huilen, schreeuwen (“mama NIET staartje maken! E.va NIET staartje in! Staartje UIT!!” X100). Op haar inpraten en met een spiegel erbij werkt vooralsnog niet.. iemand nog de gouden tip zodat ze zich er comfortabeler bij gaat voelen?
Waarom 'moet' ze een staartje? Dametje hier wil geen staartje 9 van de 10 keer. Dan probeer ik soms een speldje of diadeem, en anders niks. Floddertje look rockt ze ook prima.
Iets vaker haren wassen, maar ach.

Heeft er zelf last van, haren in gezicht? Zo nee, lekker laten gaan dan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175187323
@zusjevan; ze moet inderdaad niets, maar het staat zo lief (en je hebt minder het idee dat andere mensen denken van: ach dat arme meiske, zielig dat haar moeder geen aandacht voor haar haartjes heeft) :D

Begrijp je volledig. A heeft krullend haar van zichzelf (na het wassen) dat enorm pluist als ze in bed heeft gelegen. Een staartje of 2 maken zorgt er dan voor dat je de pluis niet meer ziet.
Ik maak alleen nog staartjes als we ergens naartoe moeten en zeg dan tegen A dat ze zo onwijs mooi is met staartjes en dat ze dan oorbellen mag (lees: opplakdiamantjes). Daar doet ze het meestal wel voor ;)
pi_175187675
Molo, larf rockt haar kapsel ook wel echt hoor 8-)

Aerenia, die opplakoorbellen O+

*O* *O* ik negeer de fokwet en doe een enorme vreugdedans! S. werd vannacht even wakker, maar wilde in zijn (nieuwe) bed blijven. Papa heeft er een kwartiertje bij gezeten en toen sliep hij door tot hij wakker gemaakt moest worden :D zķ fijn!!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175187698
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 22:23 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Gelukkig houdt niet ieder kind een trauma over aan het voorgelogen worden over het niet-bestaan van sinterklaas en kan het volgens mij geen kwaad whatever je keuze is in deze. Je bedoelt ‘t vast niet zo maar het staat er een beetje lomp, ik zou me haast schuldig gaan voelen als ik mijn dochter er wel in zou laten geloven ;).

Voor dit jaar doen we sowieso niks met sinterklaas dus we hebben nog een jaar om er over na te denken. Maar net zoals molo heb ik fijne herinneringen aan het feest ^^.

Heeft iemand tips voor het volgende: ik mag Absoluut. Niet. aan E’s haartjes komen. Ze heeft nu eindelijk een beetje lang haar maar ze is niet gewend dat we er iets mee doen (dat ging eerder gewoon niet want ze had zo weinig). Als ik nu bijv. een staartje probeer te maken is het groot drama. Huilen, schreeuwen (“mama NIET staartje maken! E.va NIET staartje in! Staartje UIT!!” X100). Op haar inpraten en met een spiegel erbij werkt vooralsnog niet.. iemand nog de gouden tip zodat ze zich er comfortabeler bij gaat voelen?
Hoor hier niet maar toch even reageren.

Wij laten Twix helpen en sinds we dat doen is het harendrama over. Hij vindt het nu zelfs tof om haren te kammen.
Hij mag zelf eerst even kammen, het flesje Zwitsal haarlotion uit de lade pakken, dopje openmaken, ik spuit wat op zijn handen en dat mag hij zelf door zijn haren wrijven. Dit alles voor de spiegel onder een luid: "wow, ikke mooi, ikke hele mooie haren maken." Ondertussen heb ik dan wat gel op mijn vingertoppen zitten en mag ik 'helpen' van hem.
Maar zelf doen en mee laten helpen was hier dus de oplossing.
En dan zit het misschien niet precies zoals ik zou willen maar hij is trots op zijn haar en dus ik ook.
  maandag 20 november 2017 @ 08:37:48 #274
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_175187953
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 23:53 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

+1 op alles.
Fijn om dit te lezen zeg. Mijn man zegt dat ik raar ben :(
Ik ben de discussie nog niet aangegaan, maar ik ben ook bang dat ik raar gevonden ga worden idd..

Absoluut geen trauma hier, maar voelt niet helemaal oke om het verhaal te laten zoals ‘gebruikelijk’.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_175189582
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 22:23 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Gelukkig houdt niet ieder kind een trauma over aan het voorgelogen worden over het niet-bestaan van sinterklaas en kan het volgens mij geen kwaad whatever je keuze is in deze. Je bedoelt ‘t vast niet zo maar het staat er een beetje lomp, ik zou me haast schuldig gaan voelen als ik mijn dochter er wel in zou laten geloven ;).

Voor dit jaar doen we sowieso niks met sinterklaas dus we hebben nog een jaar om er over na te denken. Maar net zoals molo heb ik fijne herinneringen aan het feest ^^.

Heeft iemand tips voor het volgende: ik mag Absoluut. Niet. aan E’s haartjes komen. Ze heeft nu eindelijk een beetje lang haar maar ze is niet gewend dat we er iets mee doen (dat ging eerder gewoon niet want ze had zo weinig). Als ik nu bijv. een staartje probeer te maken is het groot drama. Huilen, schreeuwen (“mama NIET staartje maken! E.va NIET staartje in! Staartje UIT!!” X100). Op haar inpraten en met een spiegel erbij werkt vooralsnog niet.. iemand nog de gouden tip zodat ze zich er comfortabeler bij gaat voelen?
Werkt samen kammen? Of het voordoen bij jezelf? Hier een dreumes met nog altijd superkorte haartjes (ze groeien gestaag hoor, maar het is zelfs nog te kort voor speldjes :P ), maar ze vindt het wel heeeel interessant als ik mijn haren kam. Dus kamt ze zelf mee met zo'n zachte babyborstel, en mag ik nog even na 'kammen' met mijn eigen kam :)
pi_175189799
Even over sinterklaas: er zit echt een hele wereld aan grijs tussen volmondig liegen en de hele waarheid vertellen. Ik vind het sowieso heel leuk als dochter (zoon praat nog steeds niet *) ) mij vragen stelt, vooral van haar te horen hoe ze denkt dat het zit en hoewel ze van nature heel nieuwsgierig is, weet ze er dan echt wel een mooi verhaal van te maken wat verschillende verhalen combineert. Al heeft ze de hele sint-hype nog nooit op school meegemaakt, weet niet welke invloed dat heeft. En hier in ver-weg doen ze niet aan de sint. Ben benieuwd hoe ze omgaat met alle kinderen die in Santa geloven haha. Wel wilde ze echt d'r schoen niet binnenshuis zetten, dat vindt ze eng want ze wil niet dat er 's nachts iemand het huis in komt.
pi_175198937
Wat leuk om de verschillende visies te lezen op hoe iedereen omgaat met de sint. In het dagelijks leven ken ik niemand die ook twijfelt en word ik raar gevonden.
  maandag 20 november 2017 @ 19:51:17 #278
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175202129
Zo, ik drop nog eens een vraag :)

Ik heb zulke goede herinneringen aan sinterklaas vroeger, dat het dus gewoon niet in me op is gekomen om na te denken daarover. Maar ik geloof dat ik ook al snel niet meer geloofde (mijn ouders hebben er volgens mij heel open over gedaan, zal dat eens navragen), maar toch al te graag bleef meedoen met de traditie O+

Maar voorlopig zijn ze zo piep dat het niet uitmaakt.

Gisteravond kwam mijn zus met de hele fam oppassen (man en 2 dochters). Als ik de foto's zie en de verhalen hoor hebben ze het zo leuk gehad! En hij is heel lief gaan slapen en werd vanmorgen pas om half 9 wakker :o

Kies nummer 2 is hier hartstikke door. En nieuw woord: kip. En toen wees hij naar de pan waar ook kip in zat :') En daarom mijn volgende vraag: hoe leggen jullie de bio-industrie uit aan jullie dreumesen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 20 november 2017 @ 20:11:02 #279
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_175202703
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:51 schreef Quoi het volgende:
Zo, ik drop nog eens een vraag :)

Ik heb zulke goede herinneringen aan sinterklaas vroeger, dat het dus gewoon niet in me op is gekomen om na te denken daarover. Maar ik geloof dat ik ook al snel niet meer geloofde (mijn ouders hebben er volgens mij heel open over gedaan, zal dat eens navragen), maar toch al te graag bleef meedoen met de traditie O+

Maar voorlopig zijn ze zo piep dat het niet uitmaakt.

Gisteravond kwam mijn zus met de hele fam oppassen (man en 2 dochters). Als ik de foto's zie en de verhalen hoor hebben ze het zo leuk gehad! En hij is heel lief gaan slapen en werd vanmorgen pas om half 9 wakker :o

Kies nummer 2 is hier hartstikke door. En nieuw woord: kip. En toen wees hij naar de pan waar ook kip in zat :') En daarom mijn volgende vraag: hoe leggen jullie de bio-industrie uit aan jullie dreumesen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jullie waren vast niet in Rotterdam vandaag? :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 20 november 2017 @ 20:33:38 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175203326
Larf was vandaag bij oma (is niet zo heel erg vaak) en die wilde haar lekker verwennen. Was ze helemaal teleurgesteld maar ja, ze houdt nu eenmaal van kaas en worst en paprika en niet zo gek op koek en snoep.
Moest er wel om lachen :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 20 november 2017 @ 20:41:36 #281
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175203535
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 20:11 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Jullie waren vast niet in Rotterdam vandaag? :)
Misschien? Leg uit :)
pi_175203536
Herkenbaar molo. Mijn man had laatst nijntje koekjes gekocht om haar te verwennen. Hij gaf dit aan haar, terwijl ik ernaast frambozen zat te eten. En ze zei alleen maar "boos" "boos"!
En kaas was het woord dat ze leerde na mama en bal en als we langs de kaasboer lopen begint ze al te glunderen. Ze krijgt altijd een plakje en is beroemd daar. Ze heet het kaasmonster.
  maandag 20 november 2017 @ 20:45:54 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175203630
Kaasmonsters O+
Ik geloof dat die titel hier ook wel geldt. Kaas is de bom!
  maandag 20 november 2017 @ 20:48:25 #284
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_175203693
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 20:41 schreef Quoi het volgende:

[..]

Misschien? Leg uit :)
Ik deed boodschapjes en zag een koddig roodharig knulletje in een boodschappenwagentje zitten van de Plus.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_175203891
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 20:41 schreef Arja het volgende:
Herkenbaar molo. Mijn man had laatst nijntje koekjes gekocht om haar te verwennen. Hij gaf dit aan haar, terwijl ik ernaast frambozen zat te eten. En ze zei alleen maar "boos" "boos"!
En kaas was het woord dat ze leerde na mama en bal en als we langs de kaasboer lopen begint ze al te glunderen. Ze krijgt altijd een plakje en is beroemd daar. Ze heet het kaasmonster.
:D ben je boos boos boos? Nee ik ben aardblij!
pi_175204050
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 22:23 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Gelukkig houdt niet ieder kind een trauma over aan het voorgelogen worden over het niet-bestaan van sinterklaas en kan het volgens mij geen kwaad whatever je keuze is in deze. Je bedoelt ‘t vast niet zo maar het staat er een beetje lomp, ik zou me haast schuldig gaan voelen als ik mijn dochter er wel in zou laten geloven ;).

Voor dit jaar doen we sowieso niks met sinterklaas dus we hebben nog een jaar om er over na te denken. Maar net zoals molo heb ik fijne herinneringen aan het feest ^^.
Ik gebruik het woord trauma in heel brede zin, meeste mensen zijn daar niet gewend aan. Er zijn kleine en grote trauma's en sommige kleine dingen kunnen voor kinderen heel groot voelen. Van tevoren weet je niet hoe ze een leugen gaan opvatten. Van mij mag ze zelf liegen, ik leef het alleen niet graag voor. En inderdaad grijs gebied waar hier in het topic ook al over gesproken wordt. :s)

Het feest vond ik ook heel leuk! Alleen de uitvoering ga ik wat aan veranderen :).

quote:
Heeft iemand tips voor het volgende: ik mag Absoluut. Niet. aan E’s haartjes komen. Ze heeft nu eindelijk een beetje lang haar maar ze is niet gewend dat we er iets mee doen (dat ging eerder gewoon niet want ze had zo weinig). Als ik nu bijv. een staartje probeer te maken is het groot drama. Huilen, schreeuwen (“mama NIET staartje maken! E.va NIET staartje in! Staartje UIT!!” X100). Op haar inpraten en met een spiegel erbij werkt vooralsnog niet.. iemand nog de gouden tip zodat ze zich er comfortabeler bij gaat voelen?
Waarom moet ze een staartje? Kan een clipje ook? Haarband? Zelf iets uitzoeken? Andere borstel andere wasroutine? Of haar korter knippen? Als het anders in de knoop gaat en ze wil het lang houden dan lijkt me de consequentie dat je iets met het haar moet doen.
  maandag 20 november 2017 @ 21:16:14 #287
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175204445
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 20:48 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik deed boodschapjes en zag een koddig roodharig knulletje in een boodschappenwagentje zitten van de Plus.. :)
:D
Dat was dan een ander koddig knulletje!
pi_175204686
Ik vind het ook interessant om de verschillende visies te lezen op de sinterklaas invulling, geeft weer stof tot nadenken :Y.

Bedankt voor de tips zover! Ze moet niets natuurlijk, maar het ziet er onverzorgd uit als ik er niets aan doe. En daarnaast vind ik het kei schattig (die foto van Nouk’s dochter laatst was toch O+ met dat staartje bovenop?) en lijkt ze net een jongetje als het los zit :’).

Zelf kammen doet ze al wel maar ik mag er gewoon niet aankomen. Clipje/haarband mag ook niet. Kammen is het enige wat ik wel mag doen :P. Zal eens kijken of ze bij mij klemmetjes wil doen en ik bij haar, en nog wat actiever dat zelf laten doen.

Dat zelf doen is sowieso idd echt een ding op deze leeftijd he? Zelf laarsjes aan- en uittrekken, shirt en broek aan/uit zijn wel de superhandige updates :P. Helaas ook bepalen wat ze aan wil en wat niet (ze is nog net geen 2, begint dat serieus nu al jongens ;( “nee mama niet jurkje aan, e.va deze broekje aan!”).
pi_175206693
Hallo allemaal :) Hebben jullie goeie adressen om een betrouwbare oppas te vinden?
Ik heb een beetje over o.a. care.com zitten speuren, maar heb het gevoel dat me vooral geld uit de zak geklopt gaat worden :(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 20 november 2017 @ 23:31:40 #290
269689 crew  Viv
pi_175208078
Over Sinterklaas, ik kan me de eerste keer nog herinneren dat we de intocht op tv hadden gekeken, en dat ik de volgende ochtend zo'n kikkers & muizen-muis in mijn schoen had. O+ Ik heb het nooit zo ervaren dat ik voorgelogen was. Meer dat ik deelgenoot werd gemaakt van een Groot Geheim. Overigens door een vriendinnetje in groep 3, ze zei dat ze iets wist maar het niet mocht vertellen en toen heb ik net zolang gezeurd tot ze dat alsnog deed. :') Ik vond het leuk om het spel mee te spelen zodat mijn jongere zusje nog bleef geloven. O+ Wat buda zegt lijkt me wel heel naar, als kinderen oud genoeg zijn om cadeaus onderling te vergelijken en dan concluderen dat ze niet lief genoeg zijn geweest of zo. :'(

Over haartjes, ZZ's kapsel is precies dat van Larf/Floddertje. :D Ze heeft geen last van de haren in haar gezicht, en ik vind het wel schattig zo los. Op het kdv doen ze haar vaak wel staartjes in voor de leuk, en ze laat die elastiekjes nog zitten ook. :o
pi_175209284
Thnx vivi nu heb ik zin in die muizen :D
Haar is nog geen issue hier, is vrij kort en zachte borstel vindt ze fijn dat over haar hoofd :D.

quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 21:26 schreef hetzusjevan het volgende:

Dat zelf doen is sowieso idd echt een ding op deze leeftijd he? Zelf laarsjes aan- en uittrekken, shirt en broek aan/uit zijn wel de superhandige updates :P. Helaas ook bepalen wat ze aan wil en wat niet (ze is nog net geen 2, begint dat serieus nu al jongens ;( “nee mama niet jurkje aan, e.va deze broekje aan!”).
Haha pff dat is hier nu al een ding (14 maand). Zelf sokken en broek aan willen doen en shirt aan de benen en dan gefrustreerd dat het niet lukt. En ik pak altijd meerdere setjes kleding want soms wil ze net met wat ik haar aan wil doen spelen of aan doen. :').
pi_175214923
Tip voor nieuwerwetse sinterklaasliedjes (variatie op de oude, zonder knecht, stoute kinderen en roe): op YouTube zoeken op sinterklaasliedjes Zappelin.
Met Manuel Broekman als achtergrondpiet, heel zoetsappig _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175217752
Sinterklaas O+
Voor de kinderen had ik er niks mee maar nu is het weer leuk.
Ik laat de oudste die bijna 4 is nog even in de waan dat het echt is. Dit is het eerste jaar dat hij alles goed mee krijgt en begint te begrijpen.
S begrijpt er nog geen drol van maar doet overal vrolijk aan mee :D

Knap hoor dreumesjes die zichzelf willen aankleden. Mijn bijna kleuter weigert dat zelfs nog steeds :') ik heb luie kinderen denk ik

Arja handig dat ze dat nu kan zeggen :D
Ik probeer Stijn ook 'uit' te laten zeggen maar hij heeft duidelijk nog de voorkeur voor gillen

Quoi super dat het oppassen zo goed ging. Leuk om te zien hoe andere van jou kind kunnen genieten hč.
En helemaal heerlijk om samen eens wat leuks te gaan doen.

S luste geen brood...tot hij net een boterham met choco pasta kreeg. 2 hele boterhammen at hij op :s)

Staartjes O+ ik vind dat zo leuk staan. Maar geen idee hoe je ervoor zorgt dat ze dat erin laten zitten.
pi_175219370
Oeh Ikke, pasta :9 hebben wij hier vanmiddag ook op.

Zo’n groot bed is wel heel leuk. S. werd na 2,5 uur wakker, hoorde ik pasjes boven, daarna geklets. Toen ik boven kwam zat hij met autootjes in zijn bed te spelen :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175219685
O+ super leuk lesage
En wat knap dat hij zo goed blijft liggen.
Heeft hij nu ook geen slaapzak meer aan?
  dinsdag 21 november 2017 @ 20:59:00 #296
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175225727
Woord van de dag: olifant :D "oo-i"
In elk boekje, op tv, geen olifant wordt vergeten door het vingertje van de Max. Komt ook door mij, want ik zing ook veel olifantenliedjes (je kent ze wel) met 'm.

Ik heb trouwens echt de zingeritis sinds Max er is. Ook als hij er niet is zing ik gewoon door :+

LeSage, ik ben inmiddels wel benieuwd naar S' bed!
pi_175226366
Ikke chocopasta. Ik heb zo'n vermoeden dat Emmy dat ook wel lekker zou vinden.

Q ik zing ook veel voor Emmy. Ook een paar rare zelfbedachte liedjes al sinds haar geboorte. En ik hen haar nu geleerd om elke keer als haar naam in het liedje voorkomt dan 2 keer met haar tong te klakken :')

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze zegt dat ik moet ophouden met zingen omdat het vals is.
pi_175229266
Zingen doen we hier ook veel. En gekke dansjes doen door de kamer :)

S. slaapt nog wel in zijn slaapzak, dat vindt hij geloof ik ook gewoon lekker.
Zijn bed is nog niet af, moet nog geschilderd worden en er komen cottonballs aan te hangen en slinger :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 21 november 2017 @ 22:50:44 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175229556
Leuk bed zeg! En toffe kamer sowieso!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175229886
Wat een knus plekje Lesage
pi_175237060
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:42 schreef LeSage het volgende:
Zingen doen we hier ook veel. En gekke dansjes doen door de kamer :)

S. slaapt nog wel in zijn slaapzak, dat vindt hij geloof ik ook gewoon lekker.
Zijn bed is nog niet af, moet nog geschilderd worden en er komen cottonballs aan te hangen en slinger :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat leuk! Hoe oud is hij nu? Hoe bevalt het open bed?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')